LONTARAN IDEA NAJIB TENTANG KERJASAMA DENGAN ANWAR ADALAH SEMATA-MATA UNTUK MASA DEPAN UMNO

Daripada sudut logika, apabila Najib Razak mencadangkan agar UMNO bekerjasama dengan Anwar Ibrahim bagi membentuk kerajaan baru dan meninggalkan PN, ia memang sesuatu yang sukar untuk diterima akal.

Lebih-lebih lagi bagi pemimpin UMNO yang agak tertutup pemikirannya, mereka lantas melompat menentang idea tersebut dengan kepercayaan bahawa bekerjasama dengan Anwar bermakna bekerjasama dengan DAP.

Ada juga yang membangkitkan sejarah permusuhan UMNO dengan Anwar yang telah berlarutan sejak lebih 20 tahun lalu.

Tetapi, daripada sudut strategi politik, cadangan Najib itu adalah sesuatu yang cukup baik, terpuji dan merupakan langkah ke hadapan untuk menyelamatkan masa depan UMNO.

Cadangan bekerjasama dengan Anwar hanyalah dalam membentuk kerajaan semata-mata dan tidak sesekali bermakna UMNO mesti menyertai PH.

UMNO akan terus kekal dalam BN dan Anwar kekal bersama PKR dan PH di mana dalam PRU akan datang nanti, mereka boleh bertanding secara bebas di kawasan masing-masing.

Berbanding bersama PN yang memungkinkan UMNO terpaksa bertoleransi dan mengorbankan kerusi-kerusi tradisinya untuk diserahkan kepada Bersatu, sebaliknya perkara itu tidak berlaku apabila bekerjasama dengan Anwar dan PKR.

UMNO bukan saja tidak bertembung di sebahagian besar kerusi dengan PKR, malah sama sekali tidak berlaga dengan DAP di kawasan yang sama.

UMNO secara tradisinya bertanding di kawasan Melayu, PKR di kawasan campuran dan DAP di kawasan bandar atau yang majoriti pengundinya adalah kaum Cina.

Dengan yang demikian, melalui kerjasama dengan Anwar, selain UMNO boleh terus kekal berada dalam kerajaan, tidak lagi dibuli sebagaimana jika terus bersama Muhyiddin Yassin, malah berpeluang cerah untuk kembali sebagai kerajaan selepas PRU15 akan datang.

Dengan bertanding secara berasingan, antara PH dan BN, siapa yang nanti menang banyak kerusi, merekalah yang berhak menjadi kerajaan.

Sebaliknya, kalau terus bersama PN dan kekal menyokong Muhyiddin, apakah ada jaminan pemimpin UMNO berpeluang menjadi Perdana Menteri selepas PRU15 akan datang?

Mahu melantik Timbalan Perdana Menteri pun begitu sukar hendak dilakukan oleh Muhyiddin, maka UMNO haruslah sedar antara kawan, musuh dan siapa pembuli yang sebenar.

Selain itu, tiada yang peliknya jika UMNO bekerjasama dengan Anwar yang telah dimusuhi sejak lebih 20 tahun lalu kerana dengan Bersatu yang merupakan musuh yang ketara di kawasan yang sama, malah memainkan peranan penting mengalahkan UMNO dalam PRU lalu pun masih boleh dibuat kawan untuk menubuhkan PN, inikan pula Anwar yang sebenarnya dijadikan musuh oleh UMNO hanyalah disebabkan beliau musuh dan ketakutan buat Tun Mahathir Mohamad ketika itu.

Dalam hal yang lain, ada pula yang bertanya, kenapa Najib mesti melontarkan idea untuk bekerjasama dengan Anwar dan bukan mencadangkan pemimpin UMNO sendiri seperti Tengku Razaleigh Hamzah misalnya, sebagai calon Perdana Menteri?

Harus difahami bahawa yang menang dalam PRU14 lalu adalah PH dan bukannya BN.

Tidak logik sama sekali untuk menaikkan pemimpin UMNO sebagai Perdana Menteri tanpa melalui pilihanraya terlebih dahulu, sedangkan parti itu kalah dalam PRU14 lalu.

Ia sama seperti yang berlaku ketika Langkah Sheraton dulu, UMNO ketika itu memilih menyokong Muhyiddin sebagai calon Perdana Menteri adalah disebabkan beliau daripada Bersatu yang merupakan salah satu komponen dalam PH.

UMNO hanya boleh dan wajar merebut kembali kerusi Perdana Menteri selepas mandat PRU14 berakhir dengan ketibaan PRU yang baru.

Maknanya, memilih Anwar selepas meninggalkan Muhyiddin yang banyak bermasalah adalah pendekatan terpuji Najib dalam mengekalkan pilihan pengundi dalam pilihanraya sebelum ini.

Kepada pendokong PH pula, terutama DAP yang bimbang bahawa bekerjasama dengan UMNO bermakna bekerjasama dengan Najib yang sudah didapati bersalah atas pertuduhan rasuah dan salah guna kuasa, harus difahami bekas Perdana Menteri itu tidak akan berada dalam kerajaan yang akan diketuai Anwar nanti.

Dengan kata mudah, Najib hanya membantu untuk menyingkirkan Muhyiddin dan menaikkan Anwar semata-mata.

Selepas itu, dalam pembentukan kabinet, sebagaimana Anwar dikenali sebagai pejuang reformasi dan tidak akan berkompromi dengan sebarang unsur rasuah atau salah guna kuasa, beliau pasti hanya akan melantik mereka yang benar-benar bersih saja dalam barisannya.

Yang ada kes dan kesalahan, biarlah mereka membersihkan nama mereka terlebih dahulu melalui saluran yang sewajarnya.

Kesimpulannya, idea Najib inilah pilihan menang-menang dan terbaik buat UMNO demi kelangsungan masa depannya. (Shahbudindotcom 29/10/2020)

Updated: 29 October 2020 — 5:22 pm

110 Comments

Add a Comment
  1. SEKALI UMNO TERSUNGKUR TAK MUNGKIN BANGKIT LAGI……..

    PN AKAN CUKUP BERANI SERAHKAN KEMBALI MANDAT KEPADA RAKYAT……..

    PEMBANGKANG DESAK PN BUBAR PARLIAMEN. DENGAN UNDI TIDAK PERCAYA……..

    SYUKUR NEGARA TIDAK LAGI DIPERINTAH KERAJAAN BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ.
    …. KERAJAAN INTERIM PN AKAN DIGANTI DENGAN YANG LEBIH BAIK…….

    22 TAHUN 22 BULAN BAWAH DAJJAL2 ILLUMINITY DAN FREEMASONS SERTA YAKJUJ MAKJUJ NEGARA JATUH PAPA KEDANA HANGUS 70% KEKAYAAN NEGARA
    ……….

    KEMUSNAHAN BESAR BERLAKU BILA BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ DI BERI KUASA……..

    US Senators Seek To Declare China ‘Genocide’ Against Uighurs…….

    (CNA) – US senators sought on Tuesday (Oct 27) to declare that China is committing genocide against Uighurs and other Turkic-speaking Muslims, a step that could ramp up pressure on behalf of the estimated one million-plus people in camps.

    The resolution was introduced by senators across the political spectrum, although it is unlikely to move immediately as the Senate is out of session until after next week’s election.

    The text states that China’s campaign “against Uighurs, ethnic Kazakhs, Kyrgyz and members of other Muslim minority groups in the Xinjiang Uighur Autonomous Region constitutes genocide.”

    “This resolution recognises these crimes for what they are and is the first step toward holding China accountable for their monstrous actions,” said Senator John Cornyn, a Republican who sponsored it.

    Senator Jeff Merkley, a Democrat, said the resolution would show that the United States “can’t stay silent.”

    “China’s assault on Uighurs and other Muslim minority groups – escalating surveillance, imprisonment, torture and forced ‘re-education camps’ – is genocide, pure and simple,” Merkley said.

    Other co-sponsors include Marco Rubio, a close ally of President Donald Trump on foreign policy, and Robert Menendez, the top Democrat on the Senate Foreign Relations Committee.

    Rights groups say that more than one million Uighurs languish in camps in the Xinjiang region as Beijing attempts to forcibly integrate the community and root out its Islamic heritage.

    China has denied the numbers and describes the camps as vocational centres that teach skills to prevent the allure of Islamic radicalism following a series of attacks.

    Trump’s administration has decried the situation in Xinjiang and slapped sanctions on the Communist Party’s top official there, Chen Quanguo, but stopped just short of declaring genocide.

    Robert O’Brien, Trump’s national security advisor, said earlier this month that “if not genocide, something close” to it is taking place in Xinjiang.

    Secretary of State Mike Pompeo, in an interview Tuesday with news site The Print on a visit to India, said that China’s actions “remind us of what happened in the 1930s in Germany.”

    The campaign of Democratic presidential candidate Joe Biden, who is leading Trump in pre-election polls, has called China’s actions genocide and vowed a tougher response.

    Successive US administrations have been reluctant to use the term genocide, cautious about legal implications at home and abroad.

    George W Bush’s administration described Sudan’s scorched-earth campaign in Darfur as genocide, while Barack Obama’s administration said likewise about the Islamic State extremist group’s mass killings, rape and enslavement of Christians, Yazidis and other religious minorities.

    Then secretary of state John Kerry made the determination shortly after the House of Representatives unanimously described the Islamic State campaign to be genocide.

    Olivia Enos, a senior policy analyst at the conservative Heritage Foundation who studies human rights in Asia, said that a genocide resolution on Xinjiang could put pressure on the administration to follow suit and pave the way for additional sanctions.

    “Obviously it would be great to have the executive branch say that this is genocide and/or crimes against humanity,” Enos said.

    “But I think, in lieu of that, this would be a very strong, bipartisan message that the US government cares about the state of the Uighur people, even and especially when the Chinese Communist Party does not,” she said.

    The UN convention on genocide, drafted in the aftermath of the Holocaust, obligates states to prevent and punish the “odious scourge.”

    It defines genocide to include actions such as killing as well as preventing births “with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group.”

    A data-driven study by German researcher Adrian Zenz found that China has forcibly sterilised large numbers of Uighur women and pressured them to abort pregnancies that exceed birth quotas.

    The Trump administration earlier described Myanmar’s brutal campaign against the mostly Muslim Rohingya people as “ethnic cleansing”.

  2. Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

    HAW HAW HAW

    Betapa lucu nya hanya Tuhan saja yang tahu.

    Demikianlah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla di ketawakan. Di atas dek orang lain, dan di sini aku yang ketawakan.

    Moral of the story: Komen tajuk pos lah, Wak Gontol.

    Reply
    30 October 2020 6:21 am
    __________________________________________________

    Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

    Sampai hampir pukul 2 pagi Wak Gontol Kejora Kojolla memantun mantatkan TN.

    Hanya dia tak sedar pun bahwa itu bukan TN.

    Apo nak dikato, dia dah tuo.

    80an, mirip ke 90an tahun umur, Beb.

    Reply
    30 October 2020 6:27 am
    __________________________________________________

    1. Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

      Nak kesiankan pun, dia tak layak.

      Degil. Pendirian tak bertanggung jawab. Nak tolong jaga cucu nya pun tak di kasi anak nya.

      Maka berterabur lah dia sana sini di blogs.

      Dibalun, ditibai, dibantai for the morning fun and entertainment, etc.

      Reply
      30 October 2020 6:32 am
      __________________________________________________

      Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

      HAW HAW HAW

      Beruk Tua Wak Gontol KKejora Kojolla nih masih tak sedar ada orang lain selain TN yang membalun dia.

      Lantak lah. Biar dia syiok sendiri. Dah tu bangka, dia tak ada banyak peluang nak syiok.

      Reply
      30 October 2020 6:35 am
      __________________________________________________

      1. Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

        Syiok sendiri lagi Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

        Gamak nya dia takut nak komen blog post sebab akan dibalun, ditibai dan dibantai berterusan.

        Maka memantun mantat lah dia. Tapi di bantai juga berterusan.

        Dah nasib kamu lah, Wak Gontol.

        Malang nya kamu ia lah membangkang tak tentu hala. Maka kamu terima lah segala bala.

        Reply
        30 October 2020 6:41 am
        __________________________________________________

        Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

        Dah tak syiok nak baca sebab Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla ini asyik kopipes mantun mantat karut2an nya.

        Reply
        30 October 2020 6:43 am
        __________________________________________________

        1. Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

          Tak sah kalau tak teruskan membalun, menibai dan membantai Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla ini.

          Ayuh, mari saksikan pembalunan dia sebagai part of the morning fun and entertainment on and out of the bugger.

          Reply
          30 October 2020 7:07 am
          __________________________________________________

          Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

          Mengaku saja ler Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

          Konon nya dia mengenakan orang, tak sedar kepala nya benjol kena luku satu persatu.

          Reply
          30 October 2020 7:09 am
          __________________________________________________

          Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

          “Cg Kejora terus berpantun, dgn pintar & tangkas,” kata nya.

          Sebenarnya dia berpantun dengan tahi keluar dalam tandas.

          Reply
          30 October 2020 7:12 am
          __________________________________________________

          1. Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

            Mencarut ajer ler kerja nya Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

            Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil.

            Reply
            30 October 2020 7:14 am
            __________________________________________________

            Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

            Menuduh TN seupa babi tapi Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih serupa anjing kurap, tak diterima masyarakat nya, maka menyalak sana sini mcm anjing pariah mahukan attention.

            Reply
            30 October 2020 7:17 am
            __________________________________________________

            Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

            Beruk Tua Wak Gontol Kkejora Kojolla di balun kepala nya dengan besi berkali kali.

            Tapi nasib dia lah dalam blog ini hanya terasa sengal kepala, tak pecah pun.

            Reply
            30 October 2020 7:20 am
            __________________________________________________

            1. Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

              Ambik kau kena balun nak pecah kepala, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

              Terjerit-jeritkan TN, bodoh bangang masih tak sedar itu bukan TN.

              Bangang lah, katakan.

              Reply
              30 October 2020 7:23 am
              __________________________________________________

              Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

              Beruk Tua Wak Gontol Kkejora Kojolla pakai taji palsu.

              Terborai taji nya walaupun belum coba menaji.

              Demikianlah nasib Beruk tua 80an mirip 90an tahun umur, selalu cakap syiok sendiri saja.

              Reply
              30 October 2020 7:26 am
              __________________________________________________

              1. Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

                Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla memantun mantat tak renti2.

                Takda makna, takda isi, hanya keluar busuk tahi nya di hati

                Reply
                30 October 2020 7:29 am
                __________________________________________________

                Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

                HAW HAW HAW Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla di depani musuh, cabut lari.

                Ammat lah malu, kalau Jepun, dia hara kiri.

                Tapi Wak Gontol dengar hara kiri ajer, dia huru hara.

                Cabut lari ke bawah tempurung, tinggal di situ bersama kata puru.

                Reply
                30 October 2020 7:33 am
                __________________________________________________

                1. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir puaka 6:21/6:27/6:32/6:35/6:41/6:43/7:07/7:09/7:12/7:14/7:17/7:20/7:23/7:26/7:29/7:33 am,

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                  Ckgu Kejora terus berpantun dgn lancar & petah
                  Bak kereta kebal..mmbujur lalu melintang patah
                  Dgn Cgu Kejora..dah teruk TN anjing kena getah
                  Dia dgn Kejora..ibarat pelandok nak lwn cheetah
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  TN anjing dah tua..tapi akal, taraf budak mentah
                  Cucuk sikit sja, berjela-jela dia meroyan melatah
                  Kebodohan yg dia perlihat, bagai tk ada nokhtah
                  Klu pembaca lihat tulisannya, rasa nk termuntah
                  👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                  1. Lihatlah para pembaca sekalian,

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    Itu senarai komen TN anjing, cuba tuan2 perhati
                    Nampak sgt ‘low class’..langsung tak ada kualiti
                    Bhkan, anjing ini pamirkan bodoh yg berkati-kati
                    Jelas anjing ni belajar tidak sampai ke universiti
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    1. Lihatlah para pembaca sekalian,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      Dgn mengguna pantun jer TN anjing Kejora kilas
                      Susunan kata2 pula cantik, apa yang Kejora ulas
                      Pembaca gelak pecah perut bila TN anjing balas
                      Nampak sgt anjing tua dungu ni mmg ‘low class’
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    2. Para pembaca sekalian,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      TN anjing tetap msuk wlu dah teruk Kejora ledak
                      Kalau dia tak komen, nanti akan ‘miss’ lah dedak
                      Anjing biol itu pun meracau ler..tidak dapat tidak
                      Tapi hanya mampu mengejek jer serupa budak2
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      HAHAHA HIHIHI HOHOHO

        2. Terima kasih lah mengkopipes ke sini komen2 aku membalun kamu, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

          Kamu menolong mem popularisekan nya.

          1. Nampak dia bodoh sangat.

  3. Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir iblis)

    Sampai hampir pukul 2 pagi Wak Gontol Kejora Kojolla memantun mantatkan TN.

    Hanya dia tak sedar pun bahwa itu bukan TN.

    Apo nak dikato, dia dah tuo.

    80an, mirip ke 90an tahun umur, Beb.

    Reply
    30 October 2020 6:27 am
    __________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir puaka 6:27 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing kena dgn Kejora..asyik je makan kuah
      Dgn Zunnun boleh ler..anjing ini buat main-main
      Kini, anjing betina sihir ni sudah tercalar maruah
      Malu asyik ditaji..anjing ini mengaku diri org lain
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Reply
      30 October 2020 7:53 am
      __________________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

        Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir puaka 6:27 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Akibat dia acah Kejora..TN anjing dapt sengsara
        Mau kenakan Kejora, anjing itu tidak jumpa cara
        Lalu dia mngaku org lain, dia buat perangai kera
        Konon..ada org lain masuk mari nak tibai Kejora
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Reply
        30 October 2020 7:54 am
        __________________________________________________

      2. Kamu langsung takda maruah, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

        Memantun mantat, kononnya adab tinggi, tapi mencarut, cakap kepala butuh, puki emak kamu, dsb nya.

        Tak dibimbing emak bapak masa kecil.

  4. Tak sah kalau tak teruskan membalun, menibai dan membantai Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla ini.

    Ayuh, mari saksikan pembalunan dia sebagai part of the morning fun and entertainment on and out of the bugger.

    1. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir iblis puaka 7:07 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Sian TN anjing pencacai parti Peju-Wang penipu
      Dirasa spt kepala dia..Kejora balon dgn penyapu
      Nak berhujah waras, anjing gila ini dh tk mampu
      Anjing tua ini hanya keluar kata2 sawan merapu
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir iblis puaka 7:07 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing tetap msuk wlu dah teruk Kejora ledak
        Kalau dia tak komen, nanti akan ‘miss’ lah dedak
        Anjing biol itu pun meracau ler..tidak dapat tidak
        Tapi hanya mampu mengejek jer serupa budak2
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HIHIHI HOHOHO

        1. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir iblis puaka 7:07 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing asyik kena, Kejora taji tersmbam jatuh
          Maruah dan moral anjing tua ini dh rosak runtuh
          Membebel, meroyan dia..tajuk post tak disentuh
          Bodoh anjing ni mcm pak dia pnya kepala butuh
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir iblis puaka 7:07 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
            Cg Kejora terus berpantun, dgn pintar & tangkas
            Hujah2 bodoh TN anjing..dgn mudah dipangkas
            TN anjing mengelupor, serupa babi kena berkas
            Pembaca lihat anjing ini mcm beruk dlm sarkas
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
            🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir iblis puaka 7:07 am,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
              Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
              Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
              Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
              Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              1. Darah kau naik sebab nak datang bulan.

      2. balon dgn penyapu?

        Kamu di balun dengan batu. Retak. Tak nampak dlm bog.

        Tapi blogging pun dah biul. Itu kesan nya.

  5. APA SALAHNYA PRU15 60 HARI DARI SEKARANG……COVID DAH TERKAWAL….KASI KETAT SAMA SOP……

    Not Advisable To Hold Any Election Now, Says Health DG…….

    (The New Sarawak) – HEALTH director-general Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah has advised against the holding of any election to curb the spread of Covid-19.

    He said as confirmed cases of Covid-19 continues to rise nationwide, the ministry was concerned over another surge in Covid-19 cases after an election, as seen with the Sabah polls.

    However, he said, if it must be held, then new and stricter SOPs must be in place and postal voting encouraged.

    He said among the three main issues that the ministry needs to discuss with the Election Commission, includes to ban cross-border and no cross-district travel, mass gatherings and no house-to-house visits.

    “We need to discuss with the EC, and whether we can implement the use of postal votes and how to improve the SOPs and the overall situation,” he a press conference in Putrajaya yesterday.

    He was commenting on the the 12th Sarawak state election, which must take place by June next year, and is expected to be held soon, while the Batu Sapi by-election in Sabah is scheduled to take place on Dec 5.

    “If it cannot be avoided, you still have to organise the election, under the Constitution, then we have to look into the SOP (standard operating procedure) on how we can conduct the election and minimise infection,” he said.

    “We have learned this from Sabah. We hope we do not repeat similar consequences of the election in other states,” he said.

  6. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir iblis puaka 6:21/6:27/6:32 am,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing tak padan betina, nak aksi mcm Jebat
    Dia tak sedar bulu puki dh beruban tak lagi lebat
    Merapu racau sja dia, tiada hujah utk diperdebat
    Mmg layak sbg badut blog..anjing tua ni dinobat
    🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
    Silap lah anjing itu, dia acah cgu Kejora yg hebat
    Habis berbirat blkng anjing tu, kena Kejora sebat
    Kini anjing tua itu dah menyepi, tiada lagi kelibat
    Agknya dia teraba2 dekat dapur, gagau cari ubat
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla mencarut.

      Dia selalu disuruh sikat bulu puki emak nya di masa kecik.

      Geram, sampai ke tua tak boleh hilang gambar puki emak nya yang di kena sikat bulu tuh.

  7. Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir iblis)

    Sampai hampir pukul 2 pagi Wak Gontol Kejora Kojolla memantun mantatkan TN.

    Hanya dia tak sedar pun bahwa itu bukan TN.

    Apo nak dikato, dia dah tuo.

    80an, mirip ke 90an tahun umur, Beb.

    Reply
    30 October 2020 6:27 am
    __________________________________________________

    Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir ifrit)

    Nak kesiankan pun, dia tak layak.

    Degil. Pendirian tak bertanggung jawab. Nak tolong jaga cucu nya pun tak di kasi anak nya.

    Maka berterabur lah dia sana sini di blogs.

    Dibalun, ditibai, dibantai for the morning fun and entertainment, etc.

    Reply
    30 October 2020 6:32 am
    __________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      Nasib le TN anjing 🐕 betina iblis 6:27/6:32 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing asyik kena, Kejora taji tersmbam jatuh
      Maruah dan moral anjing tua ini dh rosak runtuh
      Membebel, meroyan dia..tajuk post tak disentuh
      Bodoh anjing ni mcm pak dia pnya kepala butuh
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Reply
      30 October 2020 6:52 am
      __________________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

        Nasib le TN anjing 🐕 betina iblis 6:27/6:32 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
        Cg Kejora terus berpantun, dgn pintar & tangkas
        Hujah2 bodoh TN anjing..dgn mudah dipangkas
        TN anjing mengelupor, serupa babi kena berkas
        Pembaca lihat anjing ini mcm beruk dlm sarkas
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Reply
        30 October 2020 6:53 am
        __________________________________________________

      2. Puki, butuh, itu lah yang selalu dalam otak Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

        Ingatan yang melekat di kepala nya hingga mati. Sebab disuruh sikat bulu puki emak nya dan bulu butuh bapak nya.

        Tak boleh kesian kan. Dia layak di buat begitu.

  8. Sapa yg tak kenal Anwar since his MCKK anx UM days, I am sorry for you all….sad

  9. PALING PENTING UMNO KORBANKAN PEMIMPIN2 YANG ADA KES MAHKAMAH………

    _____

    UMNO mahu pilihan raya umum selepas COVID-19 terkawal…….

    Mesyuarat khas Majlis Tertinggi (MT) UMNO malam ini memutuskan agar pilihan raya umum (PRU) diadakan selepas pandemik COVID-19 dapat dikawal dan berada di peringkat minimum.
    Dalam satu kenyataan malam ini, Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, mandat rakyat perlu dikembalikan bagi mewujudkan kerajaan yang stabil.
    Keputusan itu merupakan antara enam perkara yang dicapai selepas mesyuarat itu berlangsung hampir empat jam.
    Dalam pada itu, Ahmad Zahid berkata, UMNO sekali lagi mengulangi pendirian bahawa parti Melayu itu dengan jelas menjunjung titah Yang di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-Raja untuk memastikan pentadbiran negara diurus dengan baik berpandukan Perlembagaan Persekutuan.

    Jelasnya lagi, pendirian tersebut termasuk memastikan negara tidak diisytiharkan darurat sebagaimana yang dicadangkan oleh kerajaan.
    “UMNO terus kekal fokus dan konsisten dengan kenyataan yang sudah berkali-kali dikeluarkan tentang peri pentingnya gencatan politik dan Rekonsiliasi Nasional demi mendepani wabak COVID-19.
    “Selain itu, untuk menjaga kebajikan rakyat, keamanan negara dan kestabilan politik,” katanya lagi.
    Dalam kenyataan sama, Ahli Parlimen Bagan Datuk itu berkata, UMNO adalah sebuah parti yang dasar-dasarnya sentiasa memberi keutamaan kepada agenda rakyat.

  10. Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

    HAW HAW HAW

    Betapa lucu nya hanya Tuhan saja yang tahu.

    Demikianlah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla di ketawakan. Di atas dek orang lain, dan di sini aku yang ketawakan.

    Moral of the story: Komen tajuk pos lah, Wak Gontol.

    Reply
    30 October 2020 6:21 am
    __________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir iblis 6:21 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing asyik kena, Kejora taji tersmbam jatuh
      Maruah dan moral anjing tua ini dh rosak runtuh
      Membebel, meroyan dia..tajuk post tak disentuh
      Bodoh anjing ni mcm pak dia pnya kepala butuh
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Reply
      30 October 2020 6:25 am
      __________________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

        Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir iblis 6:21 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
        Cg Kejora terus berpantun, dgn pintar & tangkas
        Hujah2 bodoh TN anjing..dgn mudah dipangkas
        TN anjing mengelupor, serupa babi kena berkas
        Pembaca lihat anjing ini mcm beruk dlm sarkas
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Reply
        30 October 2020 6:27 am
        __________________________________________________

        1. “Cg Kejora terus berpantun, dgn pintar & tangkas,” kata nya.

          Sebenarnya dia berpantun dengan tahi keluar dalam tandas.

      2. Mengaku saja ler Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

        Konon nya dia mengenakan orang, tak sedar kepala nya benjol kena luku satu persatu.

      3. Amat bodoh Beruk Tua Wak Gontol Kejora kojolla nih.

        Asyik mengkopipes.

  11. Lembu air Anwar you ni Budin.Tarak otak.

  12. omNo kini terperangkap dgn nilai moral mereka terbaru dari sikap samun menyamun lalu menjenamakan nilai berbentuk lain pula…

    …bentuk nilai yg menjadi kesebatian fahaman takfiri malaun2 pAs,

    anwar tidak kecuali, tidak mahu ketinggalan berlumba2 sama dan muktahir mahathir dgn tergesa2 melompat mengambil tempat supaya tidak ketinggalan…

    yg mereka perlukan satu episode ‘kepentingan’ utk meraih sokongan #melayu2islam yg hadi asaskan sekian lama, di idam dan di pendam melalui amanat seketul daging babi nya ….

    episode terbahru, ‘samuel paty; dgn karikatur yg di kaitkan menghina “Nabi” ‘Muhammad’…

    …dari mula tamaddun manusia berkembang sentiasa di hantui keinginan utk mengetahui tuhan & ketuhanan sekeliling mereka…

    bilangan teramai mendewa2kan akan tuhan dgn bentuk2 sekeling mereka utk menjelmaakan erti ketuhanan, lalu menyembah akan nya…

    segelintir mengasingkan diri mereka utk mencari tuhan yg ada bersama mereka….

    “kesemestaan tuhan yg meliputi segala2 yg ada..”

    kan tuhan semesta dan berada di setiap penjuru semesta…

    …omnipresence, omniscient & omnipotent sifat nya…’

    tapi sayang sekali bila segelintir ini menemui ketuhanan lalu menyampaikan kpd kaum mereka, yg mndengar mngikut nya dgn kpercayaan yg mereka bawa semata2…

    “….a fatal lapse of knowing that will lead to consequence chain of misunderstandings…”

    yg menemui ketuhanan mereka, melintasi langit2 melalui bumi2 yg ada pd diri mereka…

    “…segala yg di langit serta di bumi dan di antara kedua2 nya sentiasa memuji2 Aku…”

    mereka2 menemui kenabian mereka, lalu berkeupayaan mnyatakan kerasulan dari nya….

    kenabian itu Sifat ketuhanan tidak kcuali juga kerasulan yg mereka nyatakan seketika2 dlm hidup harian dgn kaum sekeliling nya…

    bilamana ‘kepentingan’ nyata, sifat kenabian/kerasulan menjauhi mereka…

    ini intipati kenabian/kerasulan yg ‘segolongan segelintir’ temui dan hayati hingga saat kematian mereka…

    tapi…

    bila mana ‘kebanyakan golongan’ yg mengambarkan fahaman ‘lapse of knowing’ hingga membawa padah kpd manusia dan kemanusian mereka, maka ape yg di bawa oleh ‘segelintir golongan’ sesundah mati mereka, menjadi agama terbahru pula kpd golongan yg menganuti fahaman sedemikian utk mneruskan fahaman ‘DOGMA’ mereka pula…

    ..hingga menganggap karikatur yg di lukis oleh samuel paty itu ‘sebenar Kenabian’ yg ‘segelintir golongan’ berjaya menemui nya….

    “..MENGAPA TIDAK MEMBERITAHU SI MELUKIS, BAHAWA “KENABIAN” ITU TUHAN, SIFAT TUHAN, DAN MUHAMMAD BIN AMINAH ITU HANYA MANUSIA BIASA SAJA YG MENEMUI KENABIAN NYA….

    KENABIAN YG TIDAK BERBENTUK DAN TIDAK BERNAMA, TAPI DI TEMUKAN KPD MUHAMMAD DAN HANYA MAMPU MENYATAKAN SEKETIKA2 DLM HIDUP NYA…”

    “…maka dgn ini, terserah pd Tuhan utk membuat penentuan nya…”

    ngape pula mesti ada tindak balas dgn fahaman ‘DOGMA’ yg ada….

    fahaman takfiri yg terpendam dan di idamkan utk meraih kepentingan semata2….

    ape yg di fahami hanya setengah ilmu yg hurairah perjelaskan dan setengah lagi di bawa mati bersama nya…

    a half truth, ‘a lapse of knowing’ that have fatal consequences effect, creating further cause of animosities and insanities…

    mesti ke yg ‘tidak mengetahui’ akan ‘kenabian’ muhammad di ajar dgn satu bentuk fahaman sama taraf dgn ‘tidak pengetahuan’ juga….

    hingga ‘endless cycles of causal’ berterusan kerana ingin menjaguhi #melayu2islam” utk kepentingan politik semata2….?

  13. HAHAHA HIHIHI HOHOHO

    esok kalu bawa cangkol ke sawah tu,jangan lupa pula bawa KR jelly tu.Bukannya apa,jelly tu penting jugak supaya lobong bontot Wak tak melecet masa wak sodok .Kalau tak ada KR Jelly,bawa sbun breez na.

    1. Nasib ler TN anjing 🐕 betina sihir ifrit 1:59 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Sian TN anjing pencacai parti Peju-Wang penipu
      Dirasa spt kepala dia..Kejora balon dgn penyapu
      Nak berhujah waras, anjing gila ini dh tk mampu
      Anjing tua ini hanya keluar kata2 sawan merapu
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. Nasib ler TN anjing 🐕 betina sihir ifrit 1:59 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing tetap msuk wlu dah teruk Kejora ledak
        Kalau dia tak komen, nanti akan ‘miss’ lah dedak
        Anjing biol itu pun meracau ler..tidak dapat tidak
        Tapi hanya mampu mengejek jer serupa budak2
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HIHIHI HOHOHO

        1. Nasib ler TN anjing 🐕 betina sihir ifrit 1:59 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
          Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
          Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
          Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
          Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      2. Memang dah biul Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

        Siapa saja yang hentam dia dituduh nya TN.

        Lantak lah. Ditegur karang, cepat dia ke Tg Rambutan.

    2. HAW HAW HAW

      Betapa lucu nya hanya Tuhan saja yang tahu.

      Demikianlah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla di ketawakan. Di atas dek orang lain, dan di sini aku yang ketawakan.

      Moral of the story: Komen tajuk pos lah, Wak Gontol.

      1. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir iblis 6:21 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing asyik kena, Kejora taji tersmbam jatuh
        Maruah dan moral anjing tua ini dh rosak runtuh
        Membebel, meroyan dia..tajuk post tak disentuh
        Bodoh anjing ni mcm pak dia pnya kepala butuh
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir iblis 6:21 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
          Cg Kejora terus berpantun, dgn pintar & tangkas
          Hujah2 bodoh TN anjing..dgn mudah dipangkas
          TN anjing mengelupor, serupa babi kena berkas
          Pembaca lihat anjing ini mcm beruk dlm sarkas
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. TN anjing 🐕 betina sihir iblis 6:21 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
            Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
            Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
            Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
            Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          2. Menuduh TN seupa babi tapi Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih serupa anjing kurap, tak diterima masyarakat nya, maka menyalak sana sini mcm anjing pariah mahukan attention.

        2. Mencarut ajer ler kerja nya Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

          Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil.

  14. Bodohnya Budin.

    1. bodoh lagi Wak Kontol Kejolla

      HAHAHA HIHIHI HOHOHO

      1. Nasib ler TN anjing 🐕 betina sihir ifrit 11:54 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Sian TN anjing pencacai parti Peju-Wang penipu
        Dirasa spt kepala dia..Kejora balon dgn penyapu
        Nak berhujah waras, anjing gila ini dh tk mampu
        Anjing tua ini hanya keluar kata2 sawan merapu
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Nasib ler TN anjing 🐕 betina sihir ifrit 11:54 pm,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
          Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
          Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
          Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
          Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. Nasib ler TN anjing 🐕 betina sihir ifrit 11:54 pm,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            TN anjing tetap msuk wlu dah teruk Kejora ledak
            Kalau dia tak komen, nanti akan ‘miss’ lah dedak
            Anjing biol itu pun meracau ler..tidak dapat tidak
            Tapi hanya mampu mengejek jer serupa budak2
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HIHIHI HOHOHO

            1. Nasib ler TN anjing 🐕 betina sihir ifrit 11:54 pm,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Asyik kena tenyeh, anjing sewel ni dah kesipuan
              Bebal dungu kerana otak anjing ni dah ketepuan
              Hanya setakat itu je..anjing ni pnya kemampuan
              Hoi makcik..jaga le sama, maruah org pempuan!
              👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              HAHAHA HIHIHI HOHOHO

              1. TN anjing 🐕 betina sihir puaka 11:54 pm,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
                Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
                Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
                Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
                Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        2. Sampai hampir pukul 2 pagi Wak Gontol Kejora Kojolla memantun mantatkan TN.

          Hanya dia tak sedar pun bahwa itu bukan TN.

          Apo nak dikato, dia dah tuo.

          80an, mirip ke 90an tahun umur, Beb.

          1. Nak kesiankan pun, dia tak layak.

            Degil. Pendirian tak bertanggung jawab. Nak tolong jaga cucu nya pun tak di kasi anak nya.

            Maka berterabur lah dia sana sini di blogs.

            Dibalun, ditibai, dibantai for the morning fun and entertainment, etc.

            1. Nasib le TN anjing 🐕 betina iblis 6:27/6:32 am,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              TN anjing asyik kena, Kejora taji tersmbam jatuh
              Maruah dan moral anjing tua ini dh rosak runtuh
              Membebel, meroyan dia..tajuk post tak disentuh
              Bodoh anjing ni mcm pak dia pnya kepala butuh
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              1. Nasib le TN anjing 🐕 betina iblis 6:27/6:32 am,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                Cg Kejora terus berpantun, dgn pintar & tangkas
                Hujah2 bodoh TN anjing..dgn mudah dipangkas
                TN anjing mengelupor, serupa babi kena berkas
                Pembaca lihat anjing ini mcm beruk dlm sarkas
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
                🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                1. TN anjing 🐕 betina sihir iblis 6:27/6:32 am,

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                  👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
                  Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
                  Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
                  Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
                  Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              2. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla selalu mencarut sebab masa lahir mulut nya tersangkut di pucci emak dia.

                Mulut nya herot, bibir nya terjueh, maka senang lah kata2 kotor keluar dari mulut nya.

          2. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir puaka 6:27 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            TN anjing kena dgn Kejora..asyik je makan kuah
            Dgn Zunnun boleh ler..anjing ini buat main-main
            Kini, anjing betina sihir ni sudah tercalar maruah
            Malu asyik ditaji..anjing ini mengaku diri org lain
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir puaka 6:27 am,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Akibat dia acah Kejora..TN anjing dapt sengsara
              Mau kenakan Kejora, anjing itu tidak jumpa cara
              Lalu dia mngaku org lain, dia buat perangai kera
              Konon..ada org lain masuk mari nak tibai Kejora
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            2. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla konon nyya ada taji.

              Hanya ada telur 2 biji.

        3. Beruk Tua Wak Gontol Kkejora Kojolla di balun kepala nya dengan besi berkali kali.

          Tapi nasib dia lah dalam blog ini hanya terasa sengal kepala, tak pecah pun.

  15. HAHAHA HIHIHI HOHOHO

    mana ada anak dara,udahtu educated pula yang nak ke Wak Kontol yang hari-hari menganjing,mencarot dan memaki hamun orang-orang yang baik.Bodohlah kalau ada dara yang gitu.Itu sebab aku yakin yang dia saja mereka-mereka watak si doktor tu.Kontol penipu!

    londeh seluar Wak,pandang bawah,kan kontot anu kau tu.

    1. Bongkokkan sikit badan wak tu,kan nampak kerandut dah sampai lulut.Banyakkan amal dari memaki hamun orang.

      1. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir 11:38/11:50 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing tak padan betina, nak aksi mcm Jebat
        Dia tak sedar bulu puki dh beruban tak lagi lebat
        Merapu racau sja dia, tiada hujah utk diperdebat
        Mmg layak sbg badut blog..anjing tua ni dinobat
        🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
        Silap lah anjing itu, dia acah cgu Kejora yg hebat
        Habis berbirat blkng anjing tu, kena Kejora sebat
        Kini anjing tua itu dah menyepi, tiada lagi kelibat
        Agknya dia teraba2 dekat dapur, gagau cari ubat
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. HAW HAW HAW

          Beruk Tua Wak Gontol KKejora Kojolla nih masih tak sedar ada orang lain selain TN yang membalun dia.

          Lantak lah. Biar dia syiok sendiri. Dah tu bangka, dia tak ada banyak peluang nak syiok.

          1. Nasib le TN anjing 🐕 betina iblis puaka 6:35 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            TN anjing asyik kena, Kejora taji tersmbam jatuh
            Maruah dan moral anjing tua ini dh rosak runtuh
            Membebel, meroyan dia..tajuk post tak disentuh
            Bodoh anjing ni mcm pak dia pnya kepala butuh
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. Nasib le TN anjing 🐕 betina iblis puaka 6:35 am,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
              Cg Kejora terus berpantun, dgn pintar & tangkas
              Hujah2 bodoh TN anjing..dgn mudah dipangkas
              TN anjing mengelupor, serupa babi kena berkas
              Pembaca lihat anjing ini mcm beruk dlm sarkas
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
              🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              1. TN anjing 🐕 betina sihir ifrit puaka 6:35 am,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
                Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
                Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
                Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
                Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            2. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla cakap pasal moral tapi sebut kepala butuh.

              Itu lah kepala dia – kepala butuh.

        2. Ambik kau kena balun nak pecah kepala, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

          Terjerit-jeritkan TN, bodoh bangang masih tak sedar itu bukan TN.

          Bangang lah, katakan.

  16. DAP TIDAK MAHU HILANG SOKONGAN CINA…..PAK DAJJAL TERPAKSA AKUR WALAU KEPINGIN KERUSI PM…….

    Economic Sabotage Is Justification For An Emergency……….

    So, yes, there are many grounds or justifications for a state of emergency to be declared. And this is all the fault of Anwar, DAP and Pakatan Harapan. They invited this emergency. There are consequences for all our actions and this is the consequence of Anwar’s attempted economic sabotage.

    Pakatan Harapan asks: what is the justification for a state of emergency to be declared? Actually, there is not one justification but many justifications. Ex-Attorney-General Tommy Thomas even had the gall to say declaring an emergency is unconstitutional.

    Is Tommy Thomas really a lawyer?
    Where in heaven’s name did Tommy Thomas get his law degree from? And did he even bother to read the Federal Constitution of Malaysia? Even a non-lawyer like me knows he is talking nonsense. You can read the document (PROROGATION OF PARLIAMENT) below if you wish to understand the subject better.

    Unconstitutional, konon! Cakap apa Tommy Thomas ni?

    The death toll due to the Covid-19 coronavirus pandemic (or the long-term health issues to those who survived Covid-19) is no longer the main concern of most of the world. What is of even more concern is the affects to the economy and the poverty it is creating.

    Anwar is trying to sabotage Malaysia’s economy
    Millions of people are suffering economic hardship and it is expected that in Malaysia alone bankruptcies are going to touch record heights. If Covid-19 does not kill you, the collapsing economy will.

    Malaysia’s saving grace used to be Petronas. But after 22 months of Pakatan Harapan rule, Petronas is no longer the jewel in the crown. In future, Petronas might face the same fate as Malaysia Airlines. So, what we are seeing today is just the tip of the iceberg.

    Anwar Ibrahim wants to sabotage Malaysia’s economy so that he can bring down the Perikatan Nasional government. In his lust for power, Anwar is prepared to send 32 million Malaysians into poverty.

    Economic sabotage alone is enough ground to declare an emergency.

    In 22 months Pakatan Harapan drained Petronas
    Then there is the ongoing hate campaign against His Majesty Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong and the Raja-Raja Melayu. According to the Federal Constitution of Malaysia, that is one more ground for declaring an emergency.

    Pakatan Harapan is not only running a hate campaign against the Raja-Raja Melayu, DAP is also saying the monarchy may be abolished and Malaysia will be turned into a republic. That is another ground for the declaration of an emergency.

    So, yes, there are many grounds or justifications for a state of emergency to be declared. And this is all the fault of Anwar, DAP and Pakatan Harapan. They invited this emergency. There are consequences for all our actions and this is the consequence of Anwar’s attempted economic sabotage.

  17. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing tak padan betina, nak aksi mcm Jebat
    Dia tak sedar bulu puki dh beruban tak lagi lebat
    Merapu racau sja dia, tiada hujah utk diperdebat
    Mmg layak sbg badut blog..anjing tua ni dinobat
    🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
    Silap lah anjing itu, dia acah cgu Kejora yg hebat
    Habis berbirat blkng anjing tu, kena Kejora sebat
    Kini anjing tua itu dah menyepi, tiada lagi kelibat
    Agknya dia teraba2 dekat dapur, gagau cari ubat
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Syiok sendiri lagi Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

      Gamak nya dia takut nak komen blog post sebab akan dibalun, ditibai dan dibantai berterusan.

      Maka memantun mantat lah dia. Tapi di bantai juga berterusan.

      Dah nasib kamu lah, Wak Gontol.

      Malang nya kamu ia lah membangkang tak tentu hala. Maka kamu terima lah segala bala.

      1. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir puaka 6:41 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing asyik kena, Kejora taji tersmbam jatuh
        Maruah dan moral anjing tua ini dh rosak runtuh
        Membebel, meroyan dia..tajuk post tak disentuh
        Bodoh anjing ni mcm pak dia pnya kepala butuh
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir puaka 6:41 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
          Cg Kejora terus berpantun, dgn pintar & tangkas
          Hujah2 bodoh TN anjing..dgn mudah dipangkas
          TN anjing mengelupor, serupa babi kena berkas
          Pembaca lihat anjing ini mcm beruk dlm sarkas
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. TN anjing 🐕 betina sihir iblis puaka 6:41 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
            Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
            Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
            Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
            Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        2. Beruk Tua Wak Gontol Kkejora Kojolla pakai taji palsu.

          Terborai taji nya walaupun belum coba menaji.

          Demikianlah nasib Beruk tua 80an mirip 90an tahun umur, selalu cakap syiok sendiri saja.

        3. Mencarut, kepala Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih ialah kepala butuh.

  18. BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PUNCA SEGALA KEROSAKAN DAN KEMUSNAHAN……..

    Anwar: The Virus That Is Causing All The Problems For Malaysia…….

    The late Karpal Singh knew that Anwar was the devil, or one of the devils, in this whole thing when he said back in 2009 that Anwar has caused a lot of problems for the country and must repent. Yes, Mahathir and Daim may have caused a lot of damage to Malaysia but it was a trio, not a duo, in that gang of thieves.

    Malaysia is suffering. Malaysia is in trouble. Malaysia is going downhill. Malaysia has gone to the dogs. Malaysia is in the pits. Malaysia is a kleptocracy. Malaysia is a third-world country. Malaysia is a failed state. Malaysia is corrupt. Malaysia needs to be saved.

    Yes, we have been hearing all those “Malaysia is yadda, yadda, yadda” from the PKR, DAP and Pakatan Harapan bunch since God knows when. Until today, Malaysia is embroiled in political turmoil when the focus should instead be on solving the Covid-19 coronavirus pandemic and taking care of the economy.

    The toll of the Covid-19 pandemic on the economy is devastating. But the only thing Malaysians are concerned about is who should be the next Prime Minister or PM9, and when that should happen (some want to see that happen today).

    There is one man who has brought on all this suffering. And that man is Anwar Ibrahim. Anwar somehow has this illusion that God created him and put him on the face of this earth for only one thing: to become Malaysia’s Prime Minister.

    In fact, this is a sort of mental disorder.

    Many do not realise that the damage Anwar has caused the country started long ago, back in the 1970s, even before he joined Umno.

    As ABIM leader, Anwar labelled all those Malays-Muslims who work with non-Malays-non-Muslims as infidels. This was how the kafir issue first emerged and it caused a serious divide between Muslims and non-Muslims. Until today, Malaysia still has a serious divide between Muslims and non-Muslims.

    The older generation Hindus from Penang are still very angry with the way Anwar handled the Muslim-Hindu crisis in Penang. They accuse Anwar of being arrogant and say he made the situation worse. And the Seafield incident in Subang is just an extension of this Hindu-Muslim problem that has been ongoing for 40 years.

    Then Anwar opposed the use of the English language. He called English a colonialist language and wanted it banned and replaced entirely with Malay. Under pressure of allegations of not respecting the Malay language and of not being Malay enough, the government had no choice but to switch over from English to Malay. And that messed up Malaysia’s education system good and proper.

    Anwar was riding on Mahathir since 1982 to become Prime Minister
    The trouble that Anwar was causing outside Umno was too much that in 1982 Tun Dr Mahathir Mohamad was forced to bring him into the party so that they could put him on a tight leash and control him. If you can’t beat them, join them — or in this case, if you can’t beat him ask him to join you.

    In 1987, Tengku Razaleigh Hamzah and Tun Musa Hitam, a.k.a. Team B, were poised to oust Mahathir and Tun Ghafar Baba and take over as PM5 and DPM respectively. Mahathir and Ghafar had more or less lost. Most of Umno Youth were in support of Team B but Anwar swung them over to Mahathir’s Team A through various means (we can talk about those details in another article because it is a long story).

    Mahathir would have been Malaysia’s Prime Minister for just six years. However, because of Anwar, Mahathir stayed as PM4 for 22 years. And it was after that (after the 1987 Team A-Team B fight) when most of the damage was done (starting with the RM31.5 billion Forex disaster in 1988).

    What Mahathir did was made possible because of Anwar. The damage that Mahathir caused the country was because of Anwar. And in many cases, Anwar not only hid the truth from Malaysians (the RM31.5 billion Forex disaster as one example) but he aided and abetted both Mahathir and Tun Daim Zainuddin in committing these crimes.

    It was a trio, not a duo, that cost Malaysia RM200 billion
    People always talk about what Mahathir and Daim did and the RM200 billion they cost Malaysia. It should be about what Mahathir, Daim AND ANWAR did and the RM200 billion they cost Malaysia.

    DAP, in fact, used to say this back in the early 1990s (they even demanded Anwar’s resignation). But they stopped saying this in 1998 after Anwar was kicked out from Umno and he joined the opposition. DAP changed their mantra from “what Mahathir, Daim AND ANWAR did and the RM200 billion they cost Malaysia” to “what Mahathir and Daim did and the RM200 billion they cost Malaysia.”

    Suddenly Anwar was cleansed of all his sins and was equal to Mandela, Gandhi and Mother Teresa all in one.

    Anwar has triggered crisis after crisis in his lust for power and the belief that God personally chose him to become Malaysia’s Prime Minister. Anwar has been causing problems for the country since the 1970s with his radical Islam and anti-English language stance.

    Anwar introduced into Umno what is now known as “money politics”
    When he joined Umno, he introduced political corruption or what is being called “money politics”. He spent billions in his 16 years in Umno to buy support. And he succeeded — he made it all the way up to Deputy Prime Minister. But it cost the taxpayers billions (much in “pink forms”) and it changed Umno completely and made the rakyat hate Umno, until it was ousted from power in 2018.

    There are those who blame Najib Tun Razak for Umno’s defeat in 2018. Believe it or not, Najib is a victim. He is a victim of the system he was forced to follow, the system of political patronage and money politics.

    Either you follow the system or you die. And the creator of this system is Anwar Ibrahim.

    Say what you want about Umno, Mahathir, Daim, Najib and so on. But do not overlook the important fact that Anwar started all this nonsense and made what happened possible. Anwar was the devil in this whole thing. (One of the artifices of Satan is to induce men to believe that he does not exist: Charles Baudelaire, 1864).

    Karpal knew the real Anwar, the devil in disguise
    The late Karpal Singh knew that Anwar was the devil, or one of the devils, in this whole thing when he said back in 2009 that Anwar has caused a lot of problems for the country and must repent. Yes, Mahathir and Daim may have caused a lot of damage to Malaysia but it was a trio, not a duo, in that gang of thieves.

    And, today, Anwar is still causing trouble. It was Anwar who agreed for Mahathir to become PM7 in May 2018. It was Anwar who forced Mahathir to resign in February this year, causing the collapse of the Pakatan Harapan government. It is Anwar who is trying to bring down the government by sabotaging Budget 2021.

    The only peace Malaysia will have would be when Anwar returns to meet his Maker. Until then, expect more chaos and turmoil because, as long as there is a man named Anwar, until then Malaysia will be politically unstable.

  19. HAHAHA HIHIHI HOHOHO

    waktu PKP gini,awang hitam tak leh masok,jadi bagi menghilangkan ketagihan membontot,Wak Sontol Kojolla gantikan dengan batang cangkol dan batang mop.Kesian dia

    1. Nasib ler TN anjing 🐕 betina sihir iblis 7:43 pm,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Sian TN anjing pencacai parti Peju-Wang penipu
      Dirasa spt kepala dia..Kejora balon dgn penyapu
      Nak berhujah waras, anjing gila ini dh tk mampu
      Anjing tua ini hanya keluar kata2 sawan merapu
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. Nasib ler TN anjing 🐕 betina sihir iblis 7:43 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
        Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
        Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
        Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
        Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Nasib ler TN anjing 🐕 betina sihir iblis 7:43 pm,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing tetap msuk wlu dah teruk Kejora ledak
          Kalau dia tak komen, nanti akan ‘miss’ lah dedak
          Anjing biol itu pun meracau ler..tidak dapat tidak
          Tapi hanya mampu mengejek jer serupa budak2
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HIHIHI HOHOHO

          1. Nasib ler TN anjing 🐕 betina sihir iblis 7:43 pm,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Asyik kena tenyeh, anjing sewel ni dah kesipuan
            Bebal dungu kerana otak anjing ni dah ketepuan
            Hanya setakat itu je..anjing ni pnya kemampuan
            Hoi makcik..jaga le sama, maruah org pempuan!
            👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HIHIHI HOHOHO

      2. Dah tak syiok nak baca sebab Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla ini asyik kopipes mantun mantat karut2an nya.

      3. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla memantun mantat tak renti2.

        Takda makna, takda isi, hanya keluar busuk tahi nya di hati

    2. HAHAHA HIHIHI HOHOHO

      konon cerdik sangat,pakai tembak melulu dan pakai tuduh orang.Aku bukan TN lah.Bodoh kalut

      1. HAHAHA HIHIHI HOHOHO

        nama aku jantan sado.Marilah sayang Kojolla sontol.Mari duduk atas batang abang ni.

        1. HAHAHA HIHIHI HOHOHO

          amacam,ye malu,malu,malu

          kau dah lari ye? malu,malu,malu

          1. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir 9:03/9:05/9:07 pm,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            Kasihan TN anjing betina tua dah jadi kera duku
            Waktu mana anjing ni masuk pun..dia kena luku
            Org tk akan percaya & penafian anjing ini tk laku
            Klu dah berak tgh jalan, siapa ler yg nk mengaku
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. Nasib le TN anjing 🐕 betina sihir 9:03/9:05/9:07 pm,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Dia nk berhelah lagi TN anjing betina sihir sialan
              Anjing ini dlu lahir terbelit tali pusat tk cukup bln
              Terkedu le makcik ini, dgn Kejora punya pukulan
              Siapa le nak mngaku, klu dah berak tengah jalan
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              1. TN anjing 🐕 betina sihir iblis 9:03/9:05/9:07 pm,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
                Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
                Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
                Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
                Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            2. HAW HAW HAW Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla di depani musuh, cabut lari.

              Ammat lah malu, kalau Jepun, dia hara kiri.

              Tapi Wak Gontol dengar hara kiri ajer, dia huru hara.

              Cabut lari ke bawah tempurung, tinggal di situ bersama kata puru.

  20. UMBO AKAN DITINGGALKAN RAKYAT JIKA TERUS DIPIMPIN KETUA2 YANG RECYCLED DAN MENGARUT……

    DAP Is Now Scared Of The Raja-Raja Melayu…….

    Politicians are power crazy. Politicians love to fight. Politicians are treacherous and betray one another. Then the Raja-Raja Melayu step in and slap the faces of both sides and send them home, like what happened last Sunday.

    Today, DAP is singing a different tune from what they used to sing in the past. In the past, DAP insisted that Malaysia is a Secular State. And they kept quoting what Tunku Abdul Rahman was alleged to have said: that Malaysia is a Secular State.

    Tun Dr Mahathir Mohamad contradicted DAP and said that Malaysia is an Islamic country. Later, Mahathir said Malaysia is a fundamentalist Islamic country. And this caused an uproar. DAP kept repeating the mantra about what the Tunku had said.

    The fact that the Federal Constitution of Malaysia states that Islam is the religion of the Federation was conveniently sidestepped. Even more important is the Article in the Constitution that says the state Rulers are head of Islam in their respective states while Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong is head of Islam in the Federal Territory.

    The argument as to why Malaysia must remain a Constitutional Monarchy and not become a Republic was made clear. Islam, the position of the Malays, the Malay language, Malay customs and traditions, etc., need to be protected. And the protectors to all these are the Raja-Raja Melayu.

    DAP has finally realised they cannot mess with the Raja-Raja Melayu
    Hence, by abolishing the Monarchy and by turning Malaysia into a Republic means the protectors of Islam, the position of the Malays, the Malay language, Malay customs and traditions, and so on, would disappear. And once the protectors disappear, Islam, the position of the Malays, the Malay language, Malay customs and traditions, etc., would be defenceless.

    So, the key lies in the hands of the Raja-Raja Melayu, as Tengku Razaleigh Hamzah said back in the late 1980s. Remove the Monarchy and everything else can be brought down. That is why Malaysia needs to remain a Constitutional Monarchy and not be turned into a Republic.

    DAP has always disputed that Malaysia has FOUR and not just THREE branches of government. After the Executive, Legislature and Judiciary comes the Monarchy. And this fourth branch of government has certain constitutional powers.

    In the Perak Crisis in 2008, the late Sultan played a role in determining the legitimate government. The Mukhriz Mahathir affair in Kedah also attracted palace intervention. In Selangor, it was the Sultan who decided who should be the new Menteri Besar after Pakatan Rakyat ousted Khalid Ibrahim.

    Actually, Rulers have been keeping the peace since Merdeka. It is just that the rakyat only realised this since 2008 because of the social media. Most people do not seem to know about what happened in Kelantan, Terengganu, Pahang, Johor, Selangor, Perak, and so on, prior to 2008 when the palace intervened and decided who the Menteri Besar should be.

    There was many an occasion when politicians brought the country to the brink of chaos (in the Kelantan crisis they had riots) and the Raja-Raja Melayu stepped in to restore order. But this was done quietly behind palace doors and away from the spotlight.

    Politicians are power crazy. Politicians love to fight. Politicians are treacherous and betray one another. Then the Raja-Raja Melayu step in and slap the faces of both sides and send them home, like what happened last Sunday.

    The Monarchy is the fourth branch of the government with constitutional powers
    When His Highness the Sultan of Selangor intervened in the Selangor Menteri Besar crisis and decided that Azmin Ali should replace Khalid Ibrahim, DAP was outraged. PAS obeyed Tuanku’s titah and this angered DAP even more. DAP wanted PAS to defy the Sultan like what DAP and PKR were doing.

    But PAS refused to defy the Sultan. So DAP closed down Pakatan Rakyat and set up Pakatan Harapan just so that PAS could be punished for obeying the Sultan.

    DAP now realises that they cabar the Raja-Raja Melayu at their own peril. Malaysia is a Constitutional Monarchy and not a Republic. And if DAP and their supporters do not like that, they can migrate to the Republic of Singapore and never come back to Malaysia.

    And DAP’s press statement below is probably reflective of their realisation that their fight to turn Malaysia into a Republic is a dead-end road. Hence they had better go with the flow and live and let live, or else do not bother to live in Malaysia at all.

    *************************************************************************

    Media Statement by Member of Parliament for Seremban, Anthony Loke Siew Fook on 26 October 2020:
    1) Within the past 72 hours, Malaysian citizens have seen themselves how Constitutional Monarchy functions within our country.

    2) Yang di-Pertuan Agong’s discretion has been exercised impeccably to limit the decision and actions of the Executive.

    3) Yang di-Pertuan Agong’s decision to turn down the call for a state of emergency has been well-received by the rakyat.

    Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong XVI Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah

    4) DAP fully supports His Majesty’s decision. All this while, our political enemies have thrown slanders at DAP alleging that the party is against Constitutional Monarchy and wants to abolish the Royal Institution.

    5) This accusation is utterly and completely baseless.

    6) DAP’s struggles and policies clearly upholds our system of Parliamentary Democracy and Constitutional Monarchy. As such was enshrined within an important DAP document, The Shah Alam Declaration 2012 which prescribes as follows:

    To defend our system of Parliamentary Democracy and Constitutional Monarchy with the Yang di-Pertuan Agong as the Head of State. DAP is committed to upholding the Federal Constitution as the most supreme law of the country and to honour it in the spirit of Merdeka 1957 and the Malaysia Agreement 1963.

    To preserve the special position of the Malays and Bumiputeras while protecting the rights of other races as enshrined in Article 153 of the Federal Constitution.

    To safeguard the position of Islam as the religion of the Federation while simultaneously championing the freedom of other religions to be practised in peace and harmony, as enshrined in Articles 3 and 11 of the Federal Constitution.

    To dignify Bahasa Melayu as the National Language as enshrined in Article 152 of the Federal Constitution, while encouraging the use and study of other mother tongues in order to create a society that excels through language diversity.

    7) DAP will continue to fight based on the basis of Parliamentary Democracy and Constitutional Monarchy.

    8) Let us all defend our democratic system together and reject any attempts to gain power through a declaration of emergency.

    Sincerely,

    Anthony Loke Siew Fook

    Member of Parliament for Seremban

  21. Very interesting…..

    The source confirmed that Mahathir had met Gua Musang MP Tengku Razaleigh Hamzah on Monday, Minister in the Prime Minister’s Department (Religious Affairs) Zulkifli Mohamad Al-Bakri on Tuesday, and Amanah president Mohamad Sabu yesterday…

    1. Waaaaah, komen aku Budin delete ker?

      Ngaper, tak selari dengan kamu punya ker?

      Kamon, Budin, be broad-minded ler.

      1. Nasib lah komen aku di atas ini tak di delete Budin.

        Some semblance of you being liberal, eh, Budin?

        Lantak kamu lah, Budin. Kamu punya blog.

        Kalau akau ada blog kot aku tak kasi kamu masuk langsung, hihihi

  22. Najib’s proposal to work with Anwar is purely transactional. Both convicted in the court of law may be a common factor albeit the former still on appeal and the later pardoned.

    That was what spurred Zahid led Umno to work with Muhyiddin and Azmin viz the Sheraton Move. When things failed to materialised, the temper tantrums started.

    Zahid, badly stressed by his court cases decided to pair with Najib to work with Anwar, prompting unsuspecting Anwar to claim majority support to lead a new government. This triggered Muhyiddin to propose to YDPA to declare Emergency basis to control covid19’s second wave.

    FORTJNATELY, YDPA rejected the proposal. The political bumpy road ahead will be further picked up when Parliament begins to sit from 2nd Nov.

    Enjoy politicians and their political antics days ahead.

  23. UMNO HILANG SOKONGAN MELAYU JIKA SUBAHAT DENGAN BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ……..

    TUJUAN DORAEMON TUBUH KADOK UNTUK BUNUH UMNO……..

    CUKUP JANGGAL DAN TIDAK MASUK AKAL NAK LANTIK BANDUAN TEBUK JUBO JADI PM……..

    ULASAN | Apabila ‘cinta’ Najib, Anwar tak kesampaian………

    Di peringkat akar umbi parti, ahli Umno meragui motif sebenar Najib mahupun Zahid Hamidi menyokong presiden PKR sebagai PM.

    Meskipun Yang di-Pertuan Agong, Al Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah telah memberi peringatan agar ahli-ahli politik menghentikan politiking dan sebaliknya menumpukan usaha memerangi Covid-19, namun nampaknya kemelut politik negara terus berlarutan.

    Sehari selepas titah itu dikeluarkan Istana, bekas presiden Umno Najib Razak mengakui ada mengemukakan cadangan agar Umno mempertimbangkan kerjasama dengan Presiden PKR Anwar Ibrahim bagi membentuk kerajaan baru.

    Najib mengatakan cadangan yang dikemukakan dalam pertemuan dengan anggota parlimen BN itu adalah dengan syarat kerjasama itu tidak melibatkan DAP.

    Akibat bantahan anggota parlimen BN, Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi akhirnya memutuskan bahawa parti itu kekal menyokong kerajaan PN.

    Keputusan itu dibuat dalam mesyuarat Majlis Tertinggi Umno pada sebelah malam 26 Oktober lalu.

    Najib keesokannya mengatakan cadangan agar Umno menyokong Anwar cuma salah satu daripada tiga pilihan yang diberikan kepada Umno.

    Kata Najib dia juga mencadangkan kepada Umno agar terus menyokong PN.

    Penjelasan Najib itu bagaimanapun tidak dapat melenyapkan spekulasi di peringkat akar umbi bahawa berlaku rundingan dan tawar menawar di belakang tabir antaranya dan Anwar.

    Sebelum itu, sebuah portal melaporkan bahawa Najib dan Zahid menyerahkan surat kepada Yang di-Pertuan Agong bagi menunjukkan sokongan Umno kepada Anwar.

    Meskipun dinafikan jurucakap presiden Umno, setakat ini Zahid sendiri tidak menafikan surat yang mengaitkan namanya.

    Di peringkat akar umbi parti, ramai ahli Umno kini mula meragui motif sebenar Najib mahupun Zahid menyokong Anwar sebagai PM.

    Antaranya Timbalan Ketua Umno Bahagian Putrajaya, Tun Faisal Ismail Aziz yang mempersoalkan tindakan Najib mencadangkan sokongan kepada Anwar.

    Dalam satu kenyataan, Tun Faisal mendakwa hanya individu yang “dijanjikan sesuatu” daripada Anwar akan mengambil tindakan menyokong Ahli Parlimen Port Dickson itu.

    Sama ada disengajakan atau tidak, kenyataan daripada Tun Faisal yang juga setiausaha politik kepada Annuar Musa itu secara tidak langsung mengheret sama Zahid, selaku presiden Umno.

    Sehingga kini tidak hanya di kalangan ahli Umno, malah rakyat secara umum tertanya-tanya apakah agenda di sebalik cadangan agar Umno menyokong Anwar sebagai perdana menteri.

    Terdahulu pada Sept lalu, bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad berkata dia percaya jika Anwar berjaya membentuk kerajaan baru, presiden PKR itu akan berada di bawah telunjuk Najib dan Zahid.

    “Sudah pasti yang memberi sokongan kepada Anwar mempunyai kesetiaan yang lebih kepada Najib dan Ahmad Zahid.

    “Jika kemahuan dua pemimpin mereka ini tidak dipenuhi, maka mereka akan bertindak sama seperti mereka lakukan kepada Muhyiddin (Yassin) dan menarik balik sokongan dan jatuhkan kerajaan,” kata Mahathir.

    Kenyataan Mahathir itu dibuat selepas Anwar mendakwa memiliki majoriti yang cukup daripada anggota parlimen untuk menubuhkan kerajaan.

    Bagaimanapun, Anwar seperti dijangka menafikan sebarang perjanjian bagi “membebaskan” individu tertentu yang mempunyai kes di mahkamah apabila kerajaan baru pimpinannya dibentuk.

    Siapa DAP maksudkan orang ‘kemaruk kuasa’

    Cadangan Najib agar Umno menyokong Anwar sebagai perdana menteri juga mendapat reaksi negatif dan keras daripada DAP.

    Setiausaha Publisti Kebangsaan DAP, Tony Pua berkata, ada sesetengah orang yang tidak berprinsip mungkin ‘kemaruk kuasa’ sehingga sanggup mendapatkan sokongan Najib bagi membentuk kerajaan baru.

    “Ini benar-benar gila. Nampaknya ada juga segelintir yang tidak bermaruah serta begitu kemaruk kuasa sehingga sanggup bersama Najib untuk tubuhkan kerajaan baharu.

    “Saya tidak akan sesekali sokong kerajaan sedemikian,” kata Pua.

    Selain menguatkan lagi persepsi ‘ada udang di sebalik mi’, kenyataan Pua itu menimbulkan pertanyaan siapakah orang ‘kemaruk kuasa’ dimaksudkannya.

    Sekiranya Pua tidak merujuk kepada Anwar Ibrahim, kepada siapakah ia ditujukan? Dan persoalan yang lain apakah akan ada implikasi terhadap hubungan DAP dan PKR selepas kenyataan pedas tersebut dikeluarkan?

    Ramai ahli PKR sendiri keliru mengapa Anwar dikatakan bersedia menerima sokongan Najib yang pernah suatu ketika mereka gelarkan sebagai juara ‘kleptokrasi’.

    “Saya lihat belum apa-apa Najib sudah letak syarat dia tidak mahu kerjasama dengan DAP jika sokong Anwar. Siapa Najib untuk tentukan syarat itu,” soal Anggota Parlimen Pasir Gudang, Hassan Karim.

    Selain Hassan, tidak ada kedengaran sebarang bantahan daripada pemimpin PKR untuk menolak cadangan kerjasama dengan pakatan Najib-Zahid di dalam Umno. Maka kenyataan Hassan itu boleh diibaratkan sebagai suara terpencil dalam PKR.

    Bagaimanapun apa yang pasti, Umno sudah membuat keputusan muktamad untuk menolak cadangan Najib dan Zahid, sebelum lamaran dibuat parti itu terhadap Anwar.

    Ibarat cinta tak kesampaian akibat dihalang pihak ketiga, Najib, Zahid dan Anwar kini perlu mencari formula baru bagi mencapai matlamat politik mereka.

    Asalkan bukan Zahid

    Di tengah-tengah perkembangan politik ini, perdana menteri yang juga Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin dilapor bersedia melantik seorang wakil Umno ke jawatan timbalan perdana menteri.

    Dipetik Sin Chew Daily, sumber mengatakan bahawa Muhyiddin menyerahkan kepada Umno untuk mengemukakan calon TPM asalkan calon itu bukan Zahid yang kini sedang dibicarakan di mahkamah.

    Tiga nama disebut iaitu Timbalan Presiden Umno, Mohamad Hasan (gambar, bawah); Naib Presiden Umno Ismail Sabri Yaakob dan Hishammuddin Hussein yang kini tiada sebarang jawatan dalam parti.

    Sekiranya perkara ini benar, ia menguatkan lagi tanggapan bahawa usul yang dibuat Najib dan Zahid untuk menyokong Anwar disebabkan keengganan perdana menteri menyelamatkan kes mereka di mahkamah.

    Oleh kerana itu, Najib dan Zahid beralih sokongan kepada Anwar, yang kemudian cadangan itu ditolak oleh sebahagian besar anggota parlimen Umno.

    Setidak-tidaknya inilah persepsi yang berlegar di peringkat ahli bawahan.

    Pilihan Mahathir

    Langkah Muhyiddin yang dikatakan enggan melantik Zahid sebagai TPM juga seperti cuba menyanggah pendapat Mahathir pada Jun lalu yang mengatakan dia (Muhyiddin) akan memastikan enam ahli parlimen Umno yang sedang berdepan kes rasuah tidak disabitkan bersalah di mahkamah.

    Mahathir sebelum ini berulangkali menegaskan bahawa dia boleh bekerjasama dengan Umno secara en bloc, asalkan bukan dengan pimpinannya yang menghadapi tuduhan rasuah.

    Sekiranya Muhyiddin menunjukkan ketegasan terhadap pemimpin Umno yang sedang menghadapi kes di mahkamah ketika ini, maka apakah Mahathir mungkin akan berubah fikiran?

    Setakat ini, belum ada penganalisis politik yakin bahawa Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) yang diasaskan Mahathir mampu memenangi pilihan raya dengan bergerak sendirian.

    Mahathir tidak mempunyai pilihan lain melainkan partinya perlu menyertai mana-mana gabungan parti politik sedia ada sekiranya mahu berada dalam kerajaan selepas PRU akan datang.

    Dan sekiranya dia memilih untuk bergabung dengan parti politik lain, pilihan itu hanya ada dua – sama ada kembali menyokong Pakatan Harapan yang ada Anwar di dalamnya atau menyokong PN yang ada bersamanya Muhyiddin.

    Kalau anda terlepas…

    Penganalisis ramal hayat gencatan politik bertahan setahun saja
    Selain itu, Mahathir boleh memilih untuk kekal dengan status quo dan menunggu keajaiban untuk memenangi PRU akan datang.

    RUSNIZAM MAHAT ialah wartawan Malaysiakini.

  24. win2 situationlah.. i help u, u help i.. haha

Leave a Reply

Your email address will not be published.