PENDIRIAN UMNO SOKONG MUHYIDDIN HANYA SEMENTARA, TUNGGU WAKTU SESUAI UNTUK BERTINDAK SEMULA?

Walaupun keputusan mesyuarat MT UMNO semalam memberi gambaran tidak lebih seperti “wal hasil balik asal”, realitinya kedudukan Muhyiddin Yassin belum boleh dikira benar-benar selamat.

Dalam mesyuarat itu, keputusan yang dibuat ialah UMNO kekal menyokong kerajaan PN, namun menggesa penambahbaikan kerjasama berdasarkan nilai penghormatan dan konsensus politik.

Mesyuarat itu juga memutuskan untuk menolak kerjasama dengan PKR dan DAP.

Keputusan ini nampaknya tidak senada dengan gegak gempita yang ditimbulkan oleh UMNO sendiri sejak kebelakangan ini.

Kecelaruan hubungan UMNO dalam PN mula timbul apabila Anwar Ibrahim mengadap Agong untuk mempersembahan bukti majoriti yang dimilikinya untuk mengambil alih kerajaan.

Antara bukti tersebut, sebagaimana ia kemudian tersebar di media sosial, adalah surat yang ditandatangani oleh Zahid Hamidi sendiri serta disokong oleh Najib Razak.

Ia kemudian disusuli dengan mesyuarat Biro Politik UMNO yang memutuskan untuk meletakkan syarat-syarat baru kepada Muhyiddin jika hubungan kerjasama dalam PN ingin dikekalkan.

Permintaan UMNO terlihat lebih keras apabila ia juga mahu perjanjian kerjasama selepas syarat-syarat baru itu dipersetujui dilakukan dalam bentuk perjanjian bertulis.

Kemudian, UMNO dilaporkan mahu mengadakan mesyuarat MT di Pahang bagi memuktamadkan ketetapan Biro Politik itu.

Bagaimanapun, berikutan perintah PKPB yang menghalang perkumpulan secara beramqi-ramai dan pergerakan merentas negeri, mesyuarat tersebut telah dibatalkan atas nasihat Majlis Keselamatan Negara.

Bagi membendung kemungkinan dijatuhkan berikutan majlis mengadap Agong oleh Anwar dan desakan UMNO itu, Muhyiddin melalui kabinet telah mengemukakan cadangan untuk menguatkuasakan darurat dengan segmen utamanya adalah menggantung Parlimen.

Ia dilihat sebagai langkah Muhyiddin untuk mengelakkan beliau dijatuhkan melalui penolakan undi terhadap Belanjawan 2021, sementelah pula Tengku Razaleigh Hamzah turut mempertikaikan keabsahan Perdana Menteri dan mahu usul tidak percaya segera dibentangkan.

Apabila cadangan darurat ditolak oleh Agong, kedudukan Muhyiddin jadi bertambah genting sehingga dilaporkan beliau sendiri berura-ura mahu melepaskan jawatannya.

Selain blok pembangkang yang mengecam Muhyiddin, bukan saja atas cubaan menguatkuasakan darurat, tambahan lagi selepas cadangan itu ditolak Agong, malahan UMNO sendiri tidak henti-henti mendesak Perdana Menteri meletakkan jawatannya.

Berikutan keinginan untuk meletak jawatan tidak dipersetujui beberapa menteri kabinet yang rapat dengannya, Muhyiddin pada pagi semalam talah memanggil semua ketua-ketua parti dalam PN untuk bertemu dengannya di Putrajaya.

Bagaimmanapun, Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO tidak hadir dalam pertemuan itu, walaupun ada laporan mengatakan, pada awalnya beliau memang mahu menghadirinya.

Keputusan Zahid Hamidi itu mencetuskan andaian bahawa UMNO sudah tidak selesa lagi bersama PN.

Pada sebelah petang semalam pula, Ahli-Ahli Parlimen BN mengadakan pertemuan di PWTC untuk memutuskan apa pendirian yang harus diambil berkenaan kedudukan serta sokongan kepada PN dan Muhyiddin.

Dalam pertemuan itu, berbagai cadangan dilontarkan, yang paling diperkatakan tentunya apabila Najib mencadangkan BN bekerjasama dengan Anwar dalam sebuah kerajaan baru.

Begitu pun, cadangan itu menerima lebih banyak bantahan daripada sokongan, walau Najib memberi syarat, ia mestilah tanpa melibatkan DAP.

Akhirnya, untuk memutuskan segala kekalutan dan mengambil pendirian muktamad, UMNO mengadakan mesyuarat khasnya malam tadi.

Keputusan mesyuarat yang akhirnya membuat ketetapan kekal menyokong PN setelah gegak gempita bagai nak terbalik dunia yang dicetuskan oleh UMNO sendiri, kebanyakannya melihat sebagai tiada apa-apa, “wal hasil balik asal” dan hanya memenatkan wartawan menunggu berita sehingga jauh malam.

Bagi yang siniis, mereka mengatakan itulah perangai Zahid Hamidi – dulu, kini dan selamanya.

Selalu dan sejak dulu, beliau dikatakan suka bikin ribut, tapi akhirnya tetap kembali mencari bot.

Namun demikian, beberapa maklumat dalam UMNO mengatakan, keputusan MT malam tadi yang mengekalkan sokongan kepada PN dan Muhyiddin hanyalah bersifat sementara.

Sama ada UMNO mahu menolak Belanjawan 2021 juga difahamkan masih 50-50 kerana UMNO tidak mahu dilihat menambah-susah derita rakyat di kala Covid19 kembali melanda jika mengambil keputusan sedemikian.

Yang pasti, UMNO akan tetap menarik sokongannya di waktu yang sesuai nanti, terutama apabila Covid19 sudah mula reda dengan jangkaan awal gempuran akan dilakukan sebaik tirai tahun 2021 bermula.

Ketika itu, tujuan penarikan sokongan itu adalah agar Parlimen segera dibubarkan dan PRU dapat diadakan.

Buat waktu ini, sementara kekal bersama PN dan menyokong Muhyiddin, UMNO akan mengambil pendirian melengah-lengahkan dahulu sebarang perbincangan mengenai pembahagian kerusi dengan Bersau.

Ketetapan dan keinginan UMNO ialah mereka hanya mahu bermuafakat dengan Pas untuk menghadapi PRU akan datang – tidak sama sekali sudi berkongsi kerusi dengan Bersatu, jauh sekali dengan Azmin Ali dan Hamzah Zainuddin. (Shahbudindotcom 27/10/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 27 October 2020 — 12:08 pm

42
Leave a Reply

avatar
7 Comment authors
MAHATHIRVSANWARpAnonymousAne bo lui bo cak kase yilek tak mkn no foodzunnunbrake_shoes Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

UMNO TAK FAHAM KONSEP PENGORBANAN……. KOMITMEN PAK DAJJAL UNTUK BERJUBO LAGI…. UMNO BERONTAK KERANA KADOK TAK FAHAM MAKSUD TERSIRAT UMNO…… BIARLAH BAGI TOK MUDIM PELUANG SEMENTARA PRU15…….MEMANG TUJUAN PARTI KADOK UNTUK BUNUH UMNO…..MANA BOLEH DUA PARTI SATU IDEOLOGY…… Anwar Ibrahim: The Dog Barks But The Caravan Moves On (Arabic Proverb)…. An announcement will be made later tonight but Anwar Ibrahim has already pre-empted it in anticipation that an emergency will be declared. This emergency will mean the end of the plan to topple the government and for Anwar to be installed as PM9. Prime Minister Muhyiddin Yassin and his delegation… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mana gi si tua betina sihir, jahat punya makhluk?
Tk kan dah tua, masih dlm bilik, minta laki peluk?
Itulah..sarang tebuan jgn berani sgt cuba dijolok
Lain kali komen usah biadab, buat perangai elok
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Guest
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Guest
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Guest
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

Enjoy keroncong moden

https://youtu.be/WvokCWKusSM

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
Dulu Kejora bertemu dara jelita pelajar universiti
Tpi tiada jodoh..diri telah kehilangan cinta sejati
Namun kini..seakan2 bertemu si dara pengganti
Cuma, orang nya sibuk, berjuang di medan bakti
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Di jambatan lara rindu Kejora terus tabah meniti
Diri ini bgaikan terus dlm keadaan ternanti-nanti
Nmun..apa pun, segalanya blm lgi menjadi pasti
Masih tunggu, nak dgr si dara punya luahan hati
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

LUAHAN HATI – KRISTAL

Karaoke: https://youtu.be/zfenmHx5oq8

LIRIK:

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Pertama kali ku dengar suara mu
sayunya hati ku merindui diri mu
walaupun belum kita bersua muka
namun aku tetap jatuh cinta

Pertama kali ku bertemu dengan mu
hatiku terpaut melihat senyuman mu
aku mengharap engkau menerima ku
kerna aku bersedia menyintai mu

Anonymous
Guest
Anonymous

Akan ku renang lautan yang berapi
membuktikan kehebatannya cinta ini
tetapi jikalau kau meninggalkan aku
terhiris hati ini
terguris jiwa ini
menangis tak berlagu

Biarpun ombak yang merubah pantai
kasih ku tak kan hancur berderai
biarpun hari berganti hari
dirimu tetap ku nanti

Sayang ku pimpinkan tangan ku
menuju mahligai bahgia
kita bersama nikmati kisah cinta
hidup bagaikan di syurga
Oh kasih…..
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
Dulu airmata asyik saja mngalir membasahi pipi
Mmg sngt hiba, dihimpit kerinduan dan lara sepi
Kini..kembali berbunga angan-angan dan mimpi
Akn Kejora cuba sekali lgi..merenangi lautan api
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Cinta yang murni sejati dahulu..telah kehilangan
Segala-galanya hanya tinggal menjadi kenangan
Apa kah, harus terus, berteman mimpi & angan2?
Kat mana dapat ku cari ganti, bunga jambangan?
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Mmg sangat sepi terasa, diri hidup keseorangan
Terasa ingin sekali utk berdua bepimpin tangan
Tapi apakan daya, org nya sibuk dgn perjuangan
Nak ku cuba, hampiri diri nya, sudikah gerangan?
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
Sedikit dmi sedikit, Kejora lupakan cinta yg lama
Kerna..tunas kuntuman baru, bgaikan menjelma
Terasa..bagai semboyan cinta kembali bergema
Seakan-akan, nk bertemu kmbali lagu dgn irama
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
Dgn dara pejuang muda ingin nk hidup bersama
Tapi kdg2..dlm diri ini rasa bagai terbuku dilema
Bleh ker mengadap si puteri berbekal hati cuma?
Anak petani miskin ini..orng sudikah nak terima?
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi ku 🌹,
(Nak tambah lagi bendera, 🇲🇾)🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾
Kesetiaan kepada negara hendak le kita junjung
Bakti suci mu itu..rakyat akan kenang & sanjung
Abg di sini, digigit rindu, bagai tiada penghujung
Klau dinda lapang, ke blog ini dtg ler berkunjung
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Guest
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

Ane akak kasi yilek syoro yilek. Enjoy

https://youtu.be/eWpW_q2dJlg

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi ku 🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾
Kesetiaan kepada negara hendak le kita junjung
Bakti suci mu itu..rakyat akan kenang & sanjung
Abg di sini, digigit rindu, bagai tiada penghujung
Klau dinda lapang, ke blog ini dtg ler berkunjung
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Dah tiada lagi kelibat..betina sihir, anjing yg hina
Kini, anjing tua tu tk berani lagi masuk menyalak
Dulu Kejora ingat jantan..rupa2nya dia itu betina
Patut le bunyi auw..auw..bila kain dia kena selak
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le anjing 🐕 betina nyanyok sawan,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Sian lah, anjing betina tua nyanyok sasau sawan
Dgn Kejora ini, anjing itu tk berani lagi nak lawan
Rasanya anjing ini pergi berkumpul @ berkawan
Mngkin dikerumuni anjing jantan dia mengawan
🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Nmpaknya Kejora kt blog ni mkin ramai peminat
Pmbaca suka Kejora ini..dgn penampilan jiwang
Bkn nya, mcm si tua betina anjing barua lahanat
Dia hnya mmpu bermegah sbg cacai Peju-Wang
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
Kejora terus unggul..dgn penampilan berpantun
Di hati pembaca kini semakin mendapat tempat
Sebaliknya, org lihat si tua anjing tu badut katun
Asyik saja sakit & malu, yg si anjing tua tu dapat
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

zunnun
Member
zunnun

tanda2 kesebatian mentera ajaran seketul daging babi mula dirasai dlm kefahaman seharian diri….

terkejut2 lalu menafikan sifat kesementaraan kerana dah sebati bisa ajaran seketul daging babi hadi memakan diri tapi masih berbeza2 antara golongan2 #melayu2 penyamun, pengkianat & perdagang agama…

kesian ….

brake_shoes
Guest
brake_shoes

sungguh sungguh terkejut aku membaca apa yang kau tulis budin….busuk sungguh hati kamu itu…tak taulah dah berapa kali lipat ganda kau menanggung dosa….sungguh dukacita …ada juga puak yang menyokong kamu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Cgu Kejora, berbakat dlm maths & seni sejak lahir
Baik hati..luhur & diri suci bersih..batin dan zahir
Dalam bidang berpantun..mmg Kejora sgt mahir
Tpi Kejora ini..sgt didengki dek si tua betina sihir
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Guest
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

Ane kasi last lagu happy apa pun jadi jgn bersedih.

https://youtu.be/t670hmjAYkQ

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ HANYA MAHU BERKUASA LAGI SUPAYA RANCANGAN JAHAT MEREKA UNTUK BUMI HANGUS KAN APA YANG MASIH BERBAKI……. The Reason For The Ceasefire Between Umno And PPBM…….. Yes, Mahathir had already warned the country back in November 1999 that an unstable and weak government will put the lives of Malaysians at great risk. “May 13” is going to be nothing compared to what will come. Hence stability must be put above personal interest and the quest for power. And this is why Zahid declared a ceasefire, even if just for the meantime. Anwar Ibrahim requested an audience with… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PM8 TOK MUDIM…..PM 9 TOK MUDIM JUGA KALAU TAK JADI PRU15……. SEMUA MASALAH BERPUNCA PHD4PIG TAPI BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ TIDAK MAHU MENGERTI……. The No-Confidence Vote Is Against The Agong, Not Muhyiddin……. But Pakatan Harapan people do not have the guts to do that. So, they attack Muhyiddin instead. The Malays call this “pukul anak sindir menantu.” You actually want to condemn the Agong but you condemn Muhyiddin instead to indirectly condemn the Agong. What Azalina Othman Said, the Parliament Deputy Speaker, wrote (READ BELOW) is without doubt food for thought. All these protests against Prime Minister Muhyiddin Yassin and… Read more »

Jigit
Guest
Jigit

Bunyi macam kisah “sour grapes” saja. Tapi tak apalah Budin. Jika ditakdirkan Allah Taala Muhyiddin jatuh, Pasti dia akan merudum juga dan jika ditakdirkan Abam Shiekh akan jadi PM ke9, dia akan naik takhta juga walaupu bermacam dugaan dan rintangan yang dihadapai.

Akan tetapi jika Muhyiddin jatuh tersembam, muka terkena taik ayam pula…namun sudah menjadi suratan takdir itu bukannya rezeki Abam, orang lain yang akan naik jadi PM. Sebagai insan hamba yang kerdil, kita kena redha saja la jika semua itu terjadi….

Anonymous
Guest
Anonymous

Tapi muka kamu memang taik ayam, Jigit, bukan terkena taik ayam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nur Akmaliah SA Rafiee (Dara dewi srikandi 🌹)

Sir Bestari//A man who likes flowers most is a caring person//emm//So lucky the woman who will be his partner//emm

#sharifahnurakmaliahsyedahmadrafiee#

Reply
25 October 2020 4:08 pm
_________________________________________________

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Pantun bunga2, dri Kejora..mmg ada org perhati
Bahkan..si dia itu kata, ia sangat menghibur hati
Dia juga berkata, bertuah pasangan Kejora nanti
Namun apa yg tersirat..Kejora bgai dpt mengerti
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Guest
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

Lagu sendu buatmu buat tenang jiwa.

https://youtu.be/TyE8n3nCvR8

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Guest
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

Lagu sendu buatmu buat tenang jiwa.

https://youtu.be/Ay89ncZ19JQ

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Guest
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

Lagu sendu buatmu buat tenang jiwa.

https://youtu.be/x7j9xNXU9go

Anonymous
Guest
Anonymous

Ane bo lui 1:15/1:27/1:33 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Naper le ‘Ane’ ni usik jiwa Kejora dgn lagu sendu?
‘Ane bo lui’ bikin Kejora jdi resah terbangkit rindu
Dulu telah musnah cinta suci yg pernah berpadu
Tapi kini bgai berputik semula, kuntum bermadu
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Guest
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

Lagu sendu buatmu buat tenang jiwa.

https://youtu.be/u5glO5a-tdk

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Guest
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

Lagu sendu buatmu buat tenang jiwa.

https://youtu.be/uhWnwcfT8eI

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Guest
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

ini semua ane kasi baik punya sendu buat mengubati hatimu yg sdg berduka lara bersabarlah ujian kehidupan.

https://youtu.be/13mkRfiD7uY

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Guest
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

maaf ya ini lagu sendu ane kasi kalu kedua org tua mu yg tersayang sudah tiada.

https://youtu.be/e9EX2HtY_lI

Anonymous
Guest
Anonymous

Ane 2:14/2:19/2:24/2:37 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
Di sini dulu..di hati ini pernah ada dara istimewa
Tpi dia telah pergi..membuat diri ini jadi kecewa
Kini..Kejora bgai org mati mndpt kembali nyawa
Dlu penuh sendu di hati..kini penuh rindu di jiwa
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

SENDU DI HATIMU RINDU DI JIWAKU – ARROW
Karaoke: https://youtu.be/ddwMSUcPjCs
LIRIK:
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Takdir yang menentukan
Pertemuan yang tak disangka
Takdir jua yang menentukan
Perpisahan

Di talian cinta ini
Terjalin ikatan mesra
Walau hanya seketika
Bagi ku sungguh bermakna

Masih terkenang lagi
Kepada mu insan misteri
Yang sudi bertamu di hati
Tersentuh hati ku ini
Rasa ingin bersama mu
Menyapu si air mata
Menghilangkan rasa sendu di hati

Anonymous
Guest
Anonymous

Setiap malam
Ku tunggu panggilan mu
Resah hati, ku menanti
Walau pun sehari
Tak ku dengar suara mu
Hati rindu…
Ku terasa dunia ini
Bagai terhenti

Aku tahu
Kau rindukan aku
Belaian kasih mesra
Untuk mu

Tak sempat lagi
Kita bersua bermesra
Engkau telah pergi jauh
Terlerailah genggaman mawar
Dari tangan ku…
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

zunnun
Member
zunnun

hidup ini satu bentuk sementara…. dlm keadaan ape jua, semua bersifat sementara & berubah2 keadaan nya… besok, lain pula cerita nya dari sebelum nya…. ini kan #melayu2penyamun, #melayupengkianat & #melayu2perdagangkan agama… kan itu di namakan sifat2 ‘regression’ hingga ke satu tahap yg kesebatian menerimaan mereka… bilamana daging babi yg di mamah dari ajaran mentera amanat hadi, akhir nya akan sampai tahap kesebatian fahaman sejenis agama yg melebihi teras bangsa kemelayuan mereka… ketika itu kapir mengapir satu perkara kebiasaan merata2… baghdadi cuba melakukan nya di levant, tapi terlalu ganas sifat nya, maka hadi lakukan perlahan2 melalui hafalan mentera utk babi peliharaan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Bila Kejora cekap pantun..si tua anjing tu dengki
Asyik saja Kejora ni kena, si tua itu cerca & maki
Mmg pada mulanya Kejora ingatkan dia tu lelaki
Rupa2 nya..dia itu betina tua..Jigit kata ada puki
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Apa yg Kejora lalui sblm ini..bagai satu kelucuan
Udah sekian lama Kejora berada dlm kecelaruan
Yg dok maki caci Kejora itu, rupanya perempuan
Kini si tua betina sihir itu malu terkedu kesipuan
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi srikandi ku 🌹,

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Pasti nya dinda kini, sdng bergelut di perbatasan
Abg kt sekolah ni pun sibuk dgn kelas & tugasan
Sbg tanda ingatan..utk dinda abg utus bingkisan
Dinda tu sibuk, warkah ini abg tak harap balasan
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Guest
Anonymous

“Bagi membendung kemungkinan dijatuhkan berikutan majlis mengadap Agong oleh Anwar .. ” –

Betul ke Pak Sheikh got the numbers? Jika demikian, mengapa dia tak keluarkan senarai Wakil Rakyat yang menyokong nya.

Rasa nya itu semua hanya heboh tipu helah dia saja. Kalau dia keluarkan senarai, kot ramai yang satu per satu akan menafikan mereka menyokong nya.