JIKA TAK SEGERA LETAK JAWATAN, MUHYIDDIN AKAN DITIMPA KEHINAAN TUJUH KETURUNAN

Seluruh rakyat, kecuali segelintir pentaksub buta kepada Muhyiddin Yassin, hari ini semuanya mengucap syukur kepada Tuhan dan menjunjung kasih terhadap Yang Dipertuan Agong atas keputusan baginda menolak cadangan darurat oleh Perdana Menteri.

Bagi rakyat, keputusan Agong setelah mengadakan mesyuarat dengan Majlis Raja-Raja petang tadi adalah pendirian paling bijaksana yang mampu memberi kelegaan tanpa hadnya.

Akhirnya, ternyata kedudukan Raja-Raja sebagai payung kepada rakyat jelata tidak lagi dapat dinafikan peranan dan keunggulannya.

Tidak terbayang oleh mereka yang waras bagaimana Muhyiddin, demi takut hilang kuasa setelah sedar majoritinya sudah tiada, sanggup terfikir untuk menguatkuasakan darurat yang pasti akhirnya rakyat terbanyak akan menanggung sengsaranya.

Dengan kehidupan sekarang akibat wabak Covid19 ini pun ramai yang jadi susah dan hilang kerja, tak terjangkau dek akal untuk memikirkan kehidupan seterusnya setelah ekonomi lumpuh, perniagaan mati dan pelabur dalam serta luar negara mengambil keputusan menjauhi pasaran.

Sepatutnya, selain melaksanakan darurat merupakan idea jahat, ia juga seharusnya menjadi pilihan terakhir yang boleh dipersetujui oleh Muhyiddin.

Apatah lagi, semua orang sedar tujuan darurat itu hanya untuk menggantung Parlimen dan membolehkan beliau bertahan di takhta kuasa dengan lebih lama.

Dalam sistem demokrasi, tiang serinya ialah undi majoriti dan pemimpin yang sedar tiada lagi sokongan majoriti, langkah terbaik yang mesti diambil ialah berhenti.

Namun, Muhyiddin yang konon pandai membaca doa, rupa-rupanya tidak mahu menerima hakikat qada dan qadar sokongan tidak lagi memihak kepadanya.

Mungkin atas nasihat dan pengaruh dua tiga orang kanannya menyebabkan idea darurat itu cuba dikemukakan untuk mendapat perkenan daripada Agong.

Tetapi, sementara rakyat tidak bodoh untuk diperdaya, Agong dan Raja-Raja pula tentulah jauh lebih bijaksana untuk menilai, menimbang dan memperhalusi sebelum cadangan yang dikemukakan itu hendak dipersetujui.

Dengan penolakan Agong bahawa tiada keperluan untuk darurat dilaksanakan, Muhyiddin dan pengampu-pengampunya dalam kabinet kini harus sedar diri dan berasa malu kepada diri mereka sendiri.

Cadangan darurat yang dikemukakan terbukti tiada asas dan keperluan sama sekali untuk dilaksanakan dan penolakan terhadapnya berjaya meletakkan kedudukan Raja-Raja kekal terpelihara.

Ini juga bermakna, disebabkan cadangan daruratnya ditolak oleh Agong, Muhyiddin sudah hilang kelayakan sebagai ketua ketajaan untuk memberi nasihat yang baik-baik kepada baginda demi kepentingan negara.

Dalam hal ini, khususnya Muhyiddin, jalan terbaik baginya ialah segera meletakkan jawatan tanpa membuang banyak masa.

Tiada tempat lagi untuk beliau berlindung dan cubaannya menjadikan Agong sebagai pelindung kepada kedudukannya ternyata tidak berjaya.

Sekarang, jika masih enggan meletakkan jawatan, Muhyiddin terpaksa berdepan dengan pengundian Belanjawan 2021 yang akan dibentangkan pada 6 November depan.

Jika usul undi tidak percaya, boleh juga beliau bermain silap mata melalui tindakan Speaker yang tidak memberi ruang ia dikemukakan atas alasan usul persendirian hanya boleh diusulkan setelah selesai semua usul kerajaan, namun pengundian usul belanjawan tidak lagi dapat dielakkan sama sekali.

Berdasarkan beberapa pemimpin UMNO sendiri sudah menolaknya kini, adalah sukar usul tersebut untuk beroleh kemenangan.

Yang lebih buruk, jika usul belanjawan ditolak, bukan sekadar Perdana Menteri yang jatuh, malah kerajaan juga turut tumbang.

Lebih daripada itu, dijatuhkan bersama kerajaan melalui penolakan usul belanjawan sudah tentu lebih memberi malu dan kehinaan kepada Muhyiddin sehingga tujuh keturunan keluarga akan terkesan badinya.

Malah, negara akan terjerumus dalam kemelut politik sekali lagi.

Untuk itu, jalan paling selamat dan terbaik iaitu agar maruahnya tidak koyak rabak, Muhyiddin harus – malah mesti – meletak jawatan sesegera yang boleh sebelum Sidang Parlimen bermula 2 November akan datang.

Selepas itu, serahkanlah kepada Agong memilih pengganti Perdana Menteri berdasarkan siapa yang ada sokongan majoriti.

Lagi pun, besar benar malunya kalau sampai dijatuhkan semata-mata kerana enggan mengundur diri secara budiman demi kemaruk kuasa, walau seantero dunia sudah lama tahu sokongan majoritinya telah tiada.(Shahbudindotcom 25/10/2020)

Updated: 25 October 2020 — 10:04 pm

105 Comments

Add a Comment
  1. BUKAN SENANG CIPTA VAKSIN TAMBAH LAGI SIFAT VIRUS BERMUTASI…….

    _____
    Singapura henti guna dua vaksin influenza susulan kematian di Korea Selatan…….

    Tindakan itu diambil Kementerian Kesihatan Singapura sebagai langkah pencegahan walaupun setakat ini tiada kematian dilaporkan di negara itu akibat pengambilan dua vaksin berkenaan. -Gambar hiasan
    SINGAPURA: Singapura menghentikan sementara penggunaan dua vaksin influenza selepas dua individu yang menerima vaksin SKYCellflu Quadrivalent dan VaxigripTetra meninggal dunia di Korea Selatan, baru-baru ini.
    The Straits Times melaporkan tindakan itu diambil Kementerian Kesihatan Singapura sebagai langkah pencegahan walaupun setakat ini tiada kematian dilaporkan di negara itu akibat pengambilan dua vaksin berkenaan.
    Kementerian Kesihatan Korea Selatan baru-baru ini mendedahkan mangsa yang meninggal dunia itu diberikan vaksin influenza daripada tujuh jenama berlainan.
    Dua daripada jenama yang didedahkan itu boleh didapati di Singapura.
    SKYCellflu Quadrivalent dihasilkan oleh syarikat SK Bioscience dan diedarkan oleh AJ Biologics sementara VaxigripTetra pula dikeluarkan oleh Sanofi Pasteur dan diesdarkan untuk pasaran tempatan menerusi Sanofi Aventis.
    Namun demikian vaksin-vaksin daripada jenama lain yang digunakan untuk influenza masih lagi dibenarkan untuk berada di pasaran Singapura.
    “Seperti ubat-ubatan lain, vaksin juga mempunyai kesan sampingan seperti sakit dan boleh menyebabkan kemerahan di tempat suntikan, demam, sakit kepala, sakit otot, keletihan dan sebagainya.
    “Kesan sampingan ini selalunya ringan dan akan hilang sendiri.
    “Pun begitu, dalam kes yang jarang-jarang berlaku, seseorang mungkin mengalami demam tinggi sebagai reaksi alergi yang teruk seperti kesukaran bernafas, dan bengkak di sekitar mata yang memerlukan rawatan segera,” lapor akhbar tersebut.
    Kementerian Kesihatan Singapura sentiasa memantau keselamatan penggunaan vaksin menerusi badan profesional kesihatan tempatan dan antarabangsa.

  2. PAK DAJJAL HINA BERTIMPA2 TAK MAHU JUGAK LETAK JAWATAN…….

    TOK MUDIM LAKUKAN TINDAK BALAS APA YANG DIBUAT PAK DAJJAL…. BARULAH PHD4PIG BERINGAT TINDAKAN UNDI TAK PERCAYA MENGGUGAT KESTABILAN POLITIK……

    LARANGAN POLITICKING UNTUK PEMBANGKANG YANG CUBA BUAT UNDI TAK PERCAYA…….

    Boikot produk Perancis tanda protes sentimen anti-Islam…….

    DOHA – Gesaan untuk memboikot produk Perancis semakin meningkat di rantau Arab dan negara Muslim beberapa hari selepas Presiden Perancis, Emmanuel Macron dengan angkuh menyatakan negara itu tidak akan melarang karikatur yang menghina Islam dan Nabi Muhammad SAW.

    Hashtag #BoycottFrenchProducts turut menjadi trending di Twitter sebagai tanda protes terhadap sentimen anti-Islam yang kembali meningkat di Paris susulan kejadian seorang guru dipenggal kerana tindakan biadabnya menunjukkan karikatur Nabi.

    Pengguna media sosial turut menukar gambar profil mereka dengan sepanduk ‘Muhammad pesuruh ALLAH’ sebagai bantahan terhadap kenyataan Macron yang mempersendakan Rasulullah pada Rabu lalu.

    Dalam perkembangan berkaitan, Paris telah memanggil semula Duta Perancis ke Turki selepas Presiden Recep Tayyip Erdogan menegaskan Macron perlu melakukan pemeriksaan mental kerana berikrar untuk mempertahankan nilai sekular dan memerangi radikal Islam.

    Sementara itu, gerakan Hamas dalam satu kenyataan menyifatkan perbuatan menghina agama dan Nabi bukan satu bentuk kebebasan bersuara sebaliknya ia mempromosikan budaya kebencian terhadap Islam.

    “Pendirian Macron yang menggalakkan penerbitan karikatur Nabi Muhammad adalah cubaan untuk menghidupkan semula Perang Salib yang pernah dicetuskan Perancis sebelum ini,” kata jurucakapnya, Sami Abu Zuhri.

    #Sumber : – Agensi

  3. Jigit

    Budin,
    Kalau saya jadi Agong, saya errr sorry..Beta akan isytiharkan TIDAK ADA KEPERLUAN UNTUK MENGISYTIHARKAN APA-APA DHARURAT BUAT MASA INI.
    Fullstop. Khalas.

    Sya cakap KALAU saja…tak salahkan. Bukannya cakap kalau saya Tuhan ka, Nabi ka, Malaikat ka…itu sudah tentu salah membawa kepada kekufuran kan kan..TN?

    Reply
    25 October 2020 6:54 pm
    __________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      Bro Jigit 6:54 pm,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
      Kejora peduli apa, nk tolak ker nk terima darurat
      Dgn permainan kotor politik..Kejora sudah jemu
      Kini Kejora dah terubat beban jiwa yg dulu berat
      Sbab dgn seorang doktor muda Kejora bertemu
      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

      Reply
      25 October 2020 8:10 pm
      __________________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

        Bro Jigit 6:54 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Org tu kini dh tidak begitu celupar seperti selalu
        Tak perlu le bro nak rujuk atau tanyakan kpd TN
        Agak nya dia kesipuan kerana kantoi & sgt malu
        Kejora dah dedah..yg si tua biadab itu ada ‘poen’
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        Reply
        25 October 2020 8:20 pm
        __________________________________________________

        1. Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

          Mengakududu, minum air pakai sudu, berborai air bikin kamu malu

          Reply
          25 October 2020 8:44 pm
          __________________________________________________

          1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

            Auntie TN @ Anonymah 8:44 pm,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Nampaknya auntie ni udah teruk sangat terkedu!
            Apa ke bender nyer tu auntie TN, mengakududu?
            Apakah ia sejenis sihir atau Africa punya vodoo?
            Atau pun ia..minuman kesihatan, jus mengkudu?
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            Reply
            25 October 2020 9:20 pm
            __________________________________________________

            1. Jigit

              Bro…

              Poen tu bukan ka reference kepada budak2 pompuan yang masih kecil…yang belum tumbuh bulu pahat. Kalau dah tua kerepot nenek kebayan…labia majora pun dah kecut bersimpang siur macam tiram kering, takkan nak panggil poen lagi kut…

              Kah kah kahhhh

              Reply
              25 October 2020 9:01 pm
              __________________________________________________

              1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                (Ruj: Jigit 9:01 pm)

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Jigit sampai kata tiram kering, kt ‘anu’ auntie TN
                Kejora pula, dah buktikan TN pmpuan, bkn lelaki
                Dekat ‘barang’ TN tu..Jigit tak kasi panggil ‘poen’
                Cuma, Jigit segan nak cakap, kena panggil ‘puki’
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                Reply
                25 October 2020 9:31 pm
                _______________________________________________

                1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                  (Ruj: Jigit 9:01 pm)

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Mesti TN kini mengelupor spt ikan masuk jaring
                  Sakit le auntie TN tu bila Jigit mula tunjuk taring
                  Jigit kata, auntie TN pnya anu mcm tiram kering
                  Lbh kurang sama, klau banding kulit buah jering
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                  👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  Reply
                  26 October 2020 4:00 am
                  ________________________________________________

                  1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                    Bro Jigit 9:01 pm,

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    Mana gi org yg selalu panggil kt Kejora ini beruk?
                    Dah tak tahan ke si dungu itu, kena tibai dan taji?
                    Mana hutan, anjing betina itu dah lari menyorok?
                    Mesti kini dia dh kecut pelir..ops silap..kecut biji!
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    Reply
                    26 October 2020 9:12 am
                    ________________________________________________

                    1. Bro jigit,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      TN anjing nk jdi jerung tk sedar dia anak tamban
                      Nak lagak hebat tk padan bulu puki dah beruban
                      Bila dia acah Kejora..teruk le betina tu dpt beban
                      Kini ke loji najis, anjing tua tu, Kejora dh humban
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  4. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

    Dik Akma dewi sumber ilham ku 🌹,

    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    Biarlah, kalau rindu & kesepian mari membaham
    Kebahgiaan, dari mu itu, ingin abg ini nak pinjam
    Smoga dinda ceria selalu, dewi ku sumber ilham
    Izinkan abg untk melelap mata ini, barang sejam
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🌻🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    Reply
    26 October 2020 5:12 am
    ________________________________________________

    1. Anonymous (Anonymah @ TN betina anjing 🐕 iblis)

      Tak habis2 Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih memantun mantat pasal cinta nya dengan watak yang di cipta nya sendiri.

      Gila lah, katakan.

      Reply
      26 October 2020 9:20 am
      ________________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

        Para pembaca sekalian,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Izinkan Kejora di sini, tampil utk sedikit bercerita
        Ia bkn fitnah atau tuduhan, tapi ada bukti & fakta
        Kisah TN anjing betina tua ifrit, yg celik tapi buta
        Orang melihat anjing ni badut lawak merata-rata
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Anjing tua itu, mmg hebat dgn fitnah & belit auta
        24/10..anjing tua tu tmpil memuji si doktor jelita
        Kini 26/10..’Akma itu, Kejora reka’..anjing tu kata
        Klu bkn munafiq..mmg nyanyok, kerna tua renta
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        Reply
        26 October 2020 10:08 am
        ________________________________________________

        1. Anonymous (Anonymah @ TN betina anjing 🐕 iblis)

          TN tentu berterima kasih kpd Dr Akma dengan kata2 nya yang berinspirasi.

          Dia sekarang blogging di sana sini tapi sentiasa ada di sini. Tak kisah pakai nama lagi.

          Tujuan nya sama – menyokong blog post dan komen2 yang baik, membangkang mana yang tak baik.

          Reply
          24 October 2020 8:24 am
          ________________________________________________

          1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

            Nasib le TN anjing 🐕 betina tua nyanyok puaka,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Mmg teruk nyanyok TN anjing betina sihir puaka
            23/10/20..anjing itu kata Dr Akma tu Kejora reka
            24/10, ucp terima kasih & kata Akma tu dia suka
            Hari ini, balik tuduh reka lgi, itu anjing tua celaka
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            Reply
            26 October 2020 10:11 am
            ________________________________________________

            1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

              Nasib le ‘Anonymah’ @ auntie TN tua nyanyok,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Bila Akma utus warkah, TN ifrit kata, Kejora reka
              Hari ni..pempuan sihir ni kata, Dr Akma dia suka
              Kemunafiqan betina iblis ini, mmg Kejora jangka
              Mmg le pmpuan tua munafiq ini bakal isi neraka
              👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
              🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              Reply
              26 October 2020 10:11 am
              ________________________________________________

              1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                Anonymah’ @ TN betina anjing 🐕 iblis tua,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                Mmg lahanat, ini TN sundal, Melayu penderhaka
                Rasanya dr keturunan iblis, betina ni punya baka
                Jahat..kuangajar, biadab, pemfitnah..ada belaka
                Sewajarnya dibelasah ini betina tua dajjal puaka
                👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
                🤜👊🤛🤜👊🤛🤜👊🤛🤜👊🤛🤜👊🤛🤜👊
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                Reply
                26 October 2020 10:13 am
                ________________________________________________

                1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                  Nasib le TN anjing 🐕 betina tua nyanyok puaka,

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  Dek malu terkantoi..TN anjing betina jdi monyok
                  Masih ingin juah, tak sedar dirinya dah tua renta
                  Ternyata, yg anjing betina sihir ini mmg nyanyok
                  Anjing tua biol ni tak ingat apa yg smlm dia kata
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                  Reply
                  26 October 2020 10:14 am
                  ________________________________________________

                  1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                    ‘Anonymah’ @ TN betina anjing 🐕 iblis tua,

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹
                    TN anjing betina tua ifrit, asyik je Kejora taji palu
                    Namun..dia masih juga perangai biadab & bebal
                    Mmg anjing betina jalang ini, muka tak tau malu
                    Kulit muka anjing iblis ini serupa kulit babi tebal
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
                    🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                    Reply
                    26 October 2020 10:14 am
                    ________________________________________________

                    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                      ‘Anonymah’ @ TN betina anjing 🐕 iblis 9:20 am,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
                      Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
                      Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
                      Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
                      Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      Reply
                      26 October 2020 10:18 am
                      ________________________________________________

  5. Dik Akma Dewi ilham ku 🌹,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
    Slmat berjuang, duhai bunga yg mekar mewangi
    Moga diri mu itu berbahagia, duhai sang pelangi
    Untuk mu dewi, doa dari abg, sntiasa mengiringi
    Agar Dinda di perbatasan..Allah sntiasa lindungi
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
    👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

  6. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Mana dah hilang..itu anjing betina sasau sawan?
    Dgn Kejora ni, anjing tu tk berani lgi ke nk lawan?
    Tk kan ler anjing ni sdg berkumpul @ berkawan?
    Sbb Kejora tk rasa yg skrg ni musim mengawan!
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  7. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mana gi org yg selalu panggil kt Kejora ini beruk?
    Dah tak tahan ke si dungu itu, kena tibai dan taji?
    Mana hutan, anjing betina itu dah lari menyorok?
    Mesti kini dia dh kecut pelir..ops silap..kecut biji!
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  8. Gila kuasa seluruh Kabinet nak tumbang dengan undi bajet. Pertama dalam Sejarah. Kahkahkah!

  9. I nak tengok speaker ke tandas berapa kali untuk sidang bajet. Kahkahkah!

    1. Kamu jangan sabotaj letak papan tanda Tandas Sedang Di Bersihkan tak renti2.

      Atau Tandas Banjir.

  10. LARANGAN POLITICKING UNTUK PEMBANGKANG YANG CUBA BUAT UNDI TAK PERCAYA…….

    Boikot produk Perancis tanda protes sentimen anti-Islam…….

    DOHA – Gesaan untuk memboikot produk Perancis semakin meningkat di rantau Arab dan negara Muslim beberapa hari selepas Presiden Perancis, Emmanuel Macron dengan angkuh menyatakan negara itu tidak akan melarang karikatur yang menghina Islam dan Nabi Muhammad SAW.

    Hashtag #BoycottFrenchProducts turut menjadi trending di Twitter sebagai tanda protes terhadap sentimen anti-Islam yang kembali meningkat di Paris susulan kejadian seorang guru dipenggal kerana tindakan biadabnya menunjukkan karikatur Nabi.

    Pengguna media sosial turut menukar gambar profil mereka dengan sepanduk ‘Muhammad pesuruh ALLAH’ sebagai bantahan terhadap kenyataan Macron yang mempersendakan Rasulullah pada Rabu lalu.

    Dalam perkembangan berkaitan, Paris telah memanggil semula Duta Perancis ke Turki selepas Presiden Recep Tayyip Erdogan menegaskan Macron perlu melakukan pemeriksaan mental kerana berikrar untuk mempertahankan nilai sekular dan memerangi radikal Islam.

    Sementara itu, gerakan Hamas dalam satu kenyataan menyifatkan perbuatan menghina agama dan Nabi bukan satu bentuk kebebasan bersuara sebaliknya ia mempromosikan budaya kebencian terhadap Islam.

    “Pendirian Macron yang menggalakkan penerbitan karikatur Nabi Muhammad adalah cubaan untuk menghidupkan semula Perang Salib yang pernah dicetuskan Perancis sebelum ini,” kata jurucakapnya, Sami Abu Zuhri.

    #Sumber : – Agensi

  11. MP2 PEMBANGKANG PERLU LETAK JAWATAN KERANA MERANCANG UNDI TIDAK PERCAYA…….

    Agong tolak darurat, Muhyiddin tidak perlu letak jawatan, kata penganalisis… ….

    Penganalisis berkata, Agong dan Raja-raja Melayu menaruh kepercayaan kepada kerajaan pimpinan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin untuk meneruskan usaha memerangi wabak Covid-19 dan memulihkan ekonomi.
    PETALING JAYA: Penganalisis politik berkata, Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin tidak perlu meletak jawatan walaupun Yang di-Pertuan Agong, Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah menolak permohonannya untuk mengisytiharkan darurat.

    Kamarul Zaman Yusoff dari Universiti Utara Malaysia (UUM) berkata, penolakan itu tidak menafikan hakikat bahawa Sultan Abdullah juga berpuas hati dan percaya kerajaan sekarang berjaya menangani wabak Covid-19 dengan baik dan berkesan.

    “Pemimpin pembangkang tidak perlu bergembira dengan keputusan Agong menolak permintaan Muhyiddin untuk mengisytiharkan darurat kerana Sultan Abdullah juga percaya kerajaan sekarang berjaya menangani wabak Covid-19 dengan baik dan berkesan,” katanya kepada FMT.

    Kamarul berkata, pada masa sama Agong juga memberi amaran kepada pembangkang supaya tidak meneruskan tindakan tidak bertanggungjawab yang boleh mengganggu gugat kestabilan kerajaan sedia ada.

    Kamarul Zaman Yusoff.
    “Ini bermakna Agong mahu kerajaan sedia ada disokong dan tiada percubaan dibuat untuk menggugatnya,” katanya.

    Dalam kenyataan semalam Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara, Ahmad Fadil Shamsuddin berkata, keputusan itu dibuat selepas Sultan Abdullah berbincang dengan Raja-raja Melayu berhubung situasi semasa negara.

    Ahmad berkata, ketika menghadap Sultan Abdullah di Kuantan Jumaat lalu, Muhyiddin memohon untuk mengisytiharkan darurat di bawah Perkara 150(1) dan 150(2) Perlembagaan Persekutuan bagi memerangi Covid-19.

    Bagaimanapun katanya, Agong mempercayai keupayaan kerajaan dalam melaksanakan dasar dan penguatkuasaan bagi membendung penularan wabak itu.

    Sivamurugan Pandian.
    Sultan Abdullah juga mengingatkan ahli politik supaya berhenti berpolitik bagi mengelakkan kestabilan negara terjejas.

    Sementara itu, penganalisis politik dari Universiti Sains Malaysia (USM), Sivamurugan Pandian berkata, Sultan Abdullah menaruh kepercayaan pada Muhyiddin untuk terus memimpin kerajaan dan menangani krisis Covid-19.

    Katanya, apa yang boleh dilakukan pada masa ini ialah mengusahakan rekonsilasi politik dengan membawa semua pihak bekerjasama dalam menangani krisis Covid-19 dan usaha pemulihan ekonomi serta menjaga kebajikan rakyat. .

    “Pembangkang harus mengambil serius titah Agong yang meminta semua pihak berhenti bermain politik dan bersikap lebih bertanggungjawab,” katanya.

    Mohd Izani Mohd Zain.
    Penganalisis dari Universiti Putra Malaysia (UPM), Mohd Izani Mohd Zain berkata, penolakan cadangan Muhyiddin itu tidak menimbulkan keperluan meletak jawatan.

    Katanya, ia hanyalah proses biasa sistem demokrasi dan Raja berperlembagaan.

    “Agong dan Majlis Raja-raja sudah tentu ambil kira semua pertimbangan. Kini masa depan perdana menteri dan kerajaan bergantung kepada proses di Parlimen,”

  12. Bukan hanya TSMY, selruh jemaah menteri perlu letak jawatan, jika masih ada maruah dlm diri.

    1. Suruh Donald Trump pakai face mask lah, kuman dia boleh sampai Malaysia.

  13. maka zahid dgn rasa ‘rendah & berhikmah’ meminta agar seteru omNo dgn dAp patut di berhenti dah ‘reconcile’ dlm bidang politik, ekonomi & social negara se iring dgn kehendak tuanku…

    malaun2 pAs kena lah asingkan pengat durian dan pengat taik satu utk reconcile nasional dan satu lagi utk mencuci muka2 mereka …

    sudah tiba masa nya, kerajaan memberi ‘re-education’ kpd malaun2 pAs dan babi2 belaan mereka agar ajaran seketul daging babi hadi yg melahirkan babi2 #melayu2islam nya di nyahkan dan di rehabilitasi utk perpaduan negara….

    mahathir jgn di sia2kan ‘contribution’ kpd negara, negarawan yg majukan industri kereta national, maka kerajaan perlu memberi nya ruang dan pelbagaian kereta2 mainan bermutu tinggi agar dapat beliau bermain2 akan mainan tersebut bersama anak2 cucu cicit serta generasi yg berbeza dgn nya….

    negara perlu menubuhkan akademi mainan kereta national dan mahathir penasihat seumur hidup

    semoga umur berpanjang mahathir menjangkau usia 120 tahun ….

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA MENGARUT ATAU MENCARUT.

      Cakap pengat taik, pukimak lah kamu.

      Kamu patut diberi kepala baru sebab kepala kamu sekarang dah terlekat di celah kelengkang kamu.

    2. Eh ko nak jadi juara dlm hal ini ea apo hadiah ko dapek kalu betul ko tu .. ko jadi iblis syaitan sogonok monang susen duwit pun ko tak dapek bangga duniwi yg ko puja. jago ko Zunnun tuhan cokau ko tuhan siek2 mulut puaka sial celaka iblis syaitan yg bergantung dihati sanubari ko tak tahu jalan nak nak balik ngadap tuhan … dgn bakal tuhan manusia ko nak lawan ea … Eksyen ko tu dlm saku tuhan ko tahu tak. lain kojo takdo ko asik berpelesit jadi iblis syaitan lahanat pedoman ko selama ini ea. Kalu ko Melayu bangkali Melayu tososek jalan …. ni tuhan ko ni nak aja ko cukup2 lunyai mulut puaka sial tu tuhan siek2kan … ko jago siap ko dapek ko tocokau tuhan kojokan lumat2 … Siap ko mano nak lari mato2 tuhan ramai buru ko pasal buat org Melayu marah ko cakap babilah butuhlah apo lagi aa puki lah … jago ko jadi Melayu memalukan keluarga sampah masyarakat … tapi ko ni bukan Melayu yg pasti mat lembut maknyah tu pasal suka mencarut kebykkan gitulah tapi tak semuwo maknyah suko mencarut. Jago ko nanti tuhan kojokan bila ko dibawa mengadap. Ingat ini

  14. Dik Akma dewi sumber ilham ku 🌹,

    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    Biarlah, kalau rindu & kesepian mari membaham
    Kebahgiaan, dari mu itu, ingin abg ini nak pinjam
    Smoga dinda ceria selalu, dewi ku sumber ilham
    Izinkan abg untk melelap mata ini, barang sejam
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🌻🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. Tak habis2 Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih memantun mantat pasal cinta nya dengan watak yang di cipta nya sendiri.

      Gila lah, katakan.

      1. Para pembaca sekalian,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Izinkan Kejora di sini, tampil utk sedikit bercerita
        Ia bkn fitnah atau tuduhan, tapi ada bukti & fakta
        Kisah TN anjing betina tua ifrit, yg celik tapi buta
        Orang melihat anjing ni badut lawak merata-rata
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Anjing tua itu, mmg hebat dgn fitnah & belit auta
        24/10..anjing tua tu tmpil memuji si doktor jelita
        Kini 26/10..’Akma itu, Kejora reka’..anjing tu kata
        Klu bkn munafiq..mmg nyanyok, kerna tua renta
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. ________________________________________________

          Anonymous (Anonymah @ TN betina anjing 🐕 iblis)

          TN tentu berterima kasih kpd Dr Akma dengan kata2 nya yang berinspirasi.

          Dia sekarang blogging di sana sini tapi sentiasa ada di sini. Tak kisah pakai nama lagi.

          Tujuan nya sama – menyokong blog post dan komen2 yang baik, membangkang mana yang tak baik.

          Reply
          24 October 2020 8:24 am
          ____________________________________________

          1. Nasib le TN anjing 🐕 betina tua nyanyok puaka,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Mmg teruk nyanyok TN anjing betina sihir puaka
            23/10/20..anjing itu kata Dr Akma tu Kejora reka
            24/10, ucp terima kasih & kata Akma tu dia suka
            Hari ini, balik tuduh reka lgi, itu anjing tua celaka
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. Nasib le ‘Anonymah’ @ auntie TN tua nyanyok,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Bila Akma utus warkah, TN ifrit kata, Kejora reka
              Hari ni..pempuan sihir ni kata, Dr Akma dia suka
              Kemunafiqan betina iblis ini, mmg Kejora jangka
              Mmg le pmpuan tua munafiq ini bakal isi neraka
              👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
              🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. Anonymah’ @ TN betina anjing 🐕 iblis tua,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                Mmg lahanat, ini TN sundal, Melayu penderhaka
                Rasanya dr keturunan iblis, betina ni punya baka
                Jahat..kuangajar, biadab, pemfitnah..ada belaka
                Sewajarnya dibelasah ini betina tua dajjal puaka
                👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
                🤜👊🤛🤜👊🤛🤜👊🤛🤜👊🤛🤜👊🤛🤜👊
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. Nasib le TN anjing 🐕 betina tua nyanyok puaka,

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  Dek malu terkantoi..TN anjing betina jdi monyok
                  Masih ingin juah, tak sedar dirinya dah tua renta
                  Ternyata, yg anjing betina sihir ini mmg nyanyok
                  Anjing tua biol ni tak ingat apa yg smlm dia kata
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                  1. Anonymah’ @ TN betina anjing 🐕 iblis tua,

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹
                    TN anjing betina tua ifrit, asyik je Kejora taji palu
                    Namun..dia masih juga perangai biadab & bebal
                    Mmg anjing betina jalang ini, muka tak tau malu
                    Kulit muka anjing iblis ini serupa kulit babi tebal
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
                    🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                    1. Anonymah’ @ TN betina anjing 🐕 iblis 9:20 am,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
                      Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
                      Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
                      Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
                      Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  15. 👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
    Ia adalah satu realiti & bukan Kejora karang reka
    Hadirnya dia di sisi menghilang segala pilu duka
    Dia itu penawar mujarab juga jadi pengubat luka
    Itu lah dewi srikandi ku..dia ratu dan dia mustika
    👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🌻🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. MUSTIKA – M. NASIR (COVER: SALEEM)
      Karaoke: https://youtu.be/vLGtTMhXpbU
      LIRIK:
      💐🌹🥀🌷🌺🌸🌻🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
      Kau yang berselindung
      Di balik sutera
      Warna mu pelangi
      Engkau mustika hati
      Pesona cinta
      Mahligai rindu

      Malam dingin yang kejam
      Aku tiada gentar
      Kerana cinta mu
      Misteri alam yang terbongkar
      Lena jadi sedar
      Kerana kasih mu

      Yang dulu ku cari
      Rupa-rupanya ada di sini
      Dan yang bermain di mimpi
      Menjelmalah engkau dalam realiti

      1. Dulu lalu depan mata
        Tapi ku tak hirau
        Ku tak peduli
        Tapi setelah ku tahu
        Hanya engkau teman
        Kau tak ku lepaskan

        Mustika oh mustika
        Mustika oh mustika

        Mestikah aku menjadi penanti
        Perlukan sakti cinta suci mu
        Aku tak sabar menanti esok hari
        Bawalah daku bersama mu

        Oh mustika hati ku oh
        Mustika oh mustika
        Mustika oh mustika

        Mustika oh mustika
        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

  16. 👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
    Ia adalah satu realiti & bukan Kejora karang reka
    Hadirnya dia di sisi menghilang segala pilu duka
    Dia itu penawar mujarab juga menjadi pengubat luka
    Itu lah dewi srikandi ku..dia ratu dan dia mustika
    👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🌻🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. Gunakan otak kamu lah, wahai Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

      Komen blog post itu, jangan mengarut dan melalut.

      Kamu membuang masa pembaca dan memuramkan suasana blogging di sini.

      Komunis ke kamu nih?

      1. ‘Anonymah’ @ TN betina anjing 🐕 iblis 9:26 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
        Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
        Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
        Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
        Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  17. Dik Akma dewi pujaan ku 🌹,

    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
    Tak tau le dinda barangkali abg ni Allah nak duga
    Baru 2 jam lbih jer abg tertidur, dh kmbali terjaga
    Mimpi yg abg tak undang dtg menggangu juga
    Seakan-akan abg berada di taman kt dlm syurga
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🌻🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. Errata (salah eja ‘ganggu’) 🤣:

      Dik Akma dewi pujaan ku 🌹,

      👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
      🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
      Tk tau ler dinda, barangkali abg ni Allah nak duga
      Baru 2 jam lbih jer abg tertidur, dh kmbali terjaga
      Mimpi yg abg tak undang, dtg mengganggu juga
      Seakan-akan abg berada di taman kt dlm syurga
      💐🌹🥀🌷🌺🌸🌻🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
      😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
      Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  18. Betul seburuk2 TUn M dihina…Beliau pernah meletak jawatan dua kali selama tempoh dia jadi PM. Ini ex PM yg ada maruah.

    1. maka perlu di jaga ‘permata negara’ ini agar dapat hidup menjangkau usia 137 tahun, melebihi usia tertua manusia pernah di catit dlm book of record sedunia…

      permata yg mengasaskan maruah utk meletak jawatan kerana sikap merajuk nya….

      1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN mana reti pasal maruah.

      2. Eh ko nak jadi juara dlm hal ini ea apo hadiah ko dapek kalu betul ko tu .. ko jadi iblis syaitan sogonok monang susen duwit pun ko tak dapek bangga duniwi yg ko puja. jago ko Zunnun tuhan cokau ko tuhan siek2 mulut puaka sial celaka iblis syaitan yg bergantung dihati sanubari ko tak tahu jalan nak nak balik ngadap tuhan … dgn bakal tuhan manusia ko nak lawan ea … Eksyen ko tu dlm saku tuhan ko tahu tak. lain kojo takdo ko asik berpelesit jadi iblis syaitan lahanat pedoman ko selama ini ea. Kalu ko Melayu bangkali Melayu tososek jalan …. ni tuhan ko ni nak aja ko cukup2 lunyai mulut puaka sial tu tuhan siek2kan … ko jago siap ko dapek ko tocokau tuhan kojokan lumat2 … Siap ko mano nak lari mato2 tuhan ramai buru ko pasal buat org Melayu marah ko cakap babilah butuhlah apo lagi aa puki lah … jago ko jadi Melayu memalukan keluarga sampah masyarakat … tapi ko ni bukan Melayu yg pasti mat lembut maknyah tu pasal suka mencarut kebykkan gitulah tapi tak semuwo maknyah suko mencarut. Jago ko nanti tuhan kojokan bila ko dibawa mengadap. Ingat ini jgn lupo.

  19. HANYA UNDI TAK PERLU KEMPEN…….

    Biar Warisan menang kerusi Batu Sapi tanpa bertanding, ……..

    Najib Razak menggesa semua parti politik membenarkan Warisan memenangi kerusi Parlimen Batu Sapi tanpa bertanding bagi mengelakkan satu lagi gelombang Covid-19 berpunca daripada kempen pilihan raya kecil.
    Bekas perdana menteri itu turut menggesa kerjasama politik untuk memastikan Belanjawan 2021 yang akan dibentangkan di Dewan Rakyat bulan depan diluluskan.

    Pilihan Raya Kecil Batu Sapi dijadual diadakan 5 Dis ini dan penamaan calon pada 23 Nov ini, susulan kematian penyandangnya dari Warisan, Liew Vui Keong pada 2 Okt lalu.

    Bagaimanapun, ramai yang bimbang gelombang baru Covid-19 akan berlaku susulan lonjakan kes selepas Pilihan Raya Negeri di Sabah pada 26 Sept lalu dan ahli politik didakwa mengutamakan kepentingan diri berbanding kebajikan rakyat.

    Kebimbangan sama turut dibangkitkan untuk PRN di Sarawak.

    Bagaimanapun, Najib berkata, masih ada masa menjelang PRN Sarawak.

    “Terdapat peruntukan undang-undang yang membolehkan Sarawak tunggu sehingga Jun 2021 untuk bubarkan DUN supaya pilihan raya negeri dilaksanakan pada Ogos 2021 – iaitu hampir 10 bulan kemudian.”

    Belanjawan 2021

    Najib berkata, jika bimbang Belanjawan 2021 tidak diluluskan sehingga menyebabkan kerajaan tumbang, Perikatan Nasional perlu berbincang dengan semua pihak untuk memastikan ia tidak dibantah.

    “Saya percaya tiada ahli Parlimen mahu membantah bajet yang dirangka untuk bendung Covid, pulihkan ekonomi dan bantu rakyat ketika negara amat memerlukannya.

    “Sebab ia hanya akan mengundang kemarahan pengundi terhadap ahli Parlimen yang tak sokong – sebagaimana yang berlaku pada rang Undang-undang bajet tambahan Covid yang diluluskan dalam Parlimen pada Ogos lalu.”

    Ahli Parlimen Pekan itu berkata, rakyat tentu akan menghukum ahli politik atau parti yang memaksa Pilihan Raya Umum ke-15 diadakan ketika gelombang ke-3 Covid-19 belum ditangani sepenuhnya.

    Darurat

    Najib berkata, jika darurat diisytiharkan, ia akan menghantar mesej salah kepada pengundi yang kerajaan PN rapuh, rakus kuasa dan mementingkan diri.

    “Saya bimbang persepsi ini akhirnya menjadi langkah memakan diri PN.”

    Pelbagai pihak menyuarakan bantahan terhadap cadangan mengisytiharkan darurat untuk membendung penularan Covid-19.

    Bagaimanapun, Agong memutuskan tiada keperluan mengisytiharkan darurat di mana-mana kawasan di seluruh negara ketika ini kerana kerajaan berjaya menangani pandemik itu dengan baik dan berkesan.

    #Sumber : FMT

  20. BANI DAJJAL SUKA BUAT HARU SURUH LETAK JAWATAN…… DORAEMON SAMPAI 22 BULAN…..TAK KAN TOK MUDIM BARU 8 BULAN DAH KENA HARU KOT……

    KeputusanAgong telah mempertahankan Perlembagaan……..

    Ampun Tuanku,

    Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong bersama Duli-Duli YMM Raja-Raja Melayu telah membuat keputusan terbaik untuk Malaysia dengan tidak mengisytiharkan perintah darurat seperti yang dicadangkan oleh Kerajaan.

    DYMM Tuanku dan Dulu-Duli YMM Raja-Raja Melayu melalui keputusan ini telah mempertahankan Perlembagaan, mengiktiraf kerja keras dan sumbangan luar biasa petugas kesihatan dan barisan hadapan negara serta mengutamakan kepentingan rakyat kebanyakan.

    Patek yakin Kerajaan Perikatan Nasional akan mengusahakan apa jua yang sewajarnya untuk menterjemahkan keputusan bijaksana ini.

    Keputusan ini sewajarnya mendorong semua pihak tampil demi kepentingan nasional untuk bersama-sama Kerajaan dalam memerangi pandemik global ini.

    Kebijaksanaan dan hikmah DYMM Tuanku dalam perkara ini meyakinkan patek bahawa institusi Raja mempunyai peranan Perlembagaan yang sangat penting dalam pentadbiran negara ini. Untuk kesekian kalinya, DYMM Tuanku serta Duli-Duli YMM Raja Raja Melayu terus mengutamakan rakyat dan kebajikan mereka dengan sebaik-baiknya.

    Menjunjung kasih Tuanku

    Dato Seri Utama
    Mohamad bin Haji Hasan

  21. PAK DAJJAL AKAN DIHINA 7 KETURUNAN JIKA TIDAK LETAK JAWATAN SEKARANG.,…..

    Sikap berpolitik berlebihan tidak bawa kebaikan……..

    Sikap berlebihan termasuk dalam berpolitik tidak akan membawa kebaikan kepada negara terutama ketika kes wabak COVID-19 yang semakin meningkat.
    Justeru, Timbalan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, partinya amat menyambut baik dan menjunjung titah Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah supaya ahli politik menghentikan segera segala ‘politiking’ yang boleh mengganggu kestabilan negara.

    “Fokus harus digerakkan bagi kestabilan negara dan menggerakkan usaha memulihkan ekonomi dan membantu rakyat.

    “PAS akan meneruskan usaha membantu masyarakat yang terkesan melalui jentera parti di seluruh negara,” katanya kepada BH, hari ini.

    Al-Sultan Abdullah hari ini bertitah, tiada keperluan untuk mengisytiharkan darurat di negara ini buat masa ini.

    Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara, Datuk Indera Ahmad Fadil Shamsuddin, dalam satu kenyataan, memaklumkan hasil perbincangan dengan Raja-Raja Melayu hari ini, Al-Sultan Abdullah merasakan kerajaan ketika ini berjaya menangani wabak COVID-19 dengan baik dan berkesan.

    Selain itu katanya, Al-Sultan Abdullah juga bertitah menggesa ahli politik untuk menghentikan segera segala ‘politiking’ yang boleh mengganggu kestabilan negara.

    Sementara itu, Tuan Ibrahim turut menggesa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) supaya mencari kaedah bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Batu Sapi yang dijadualkan, pada 5 Disember ini.

    “Kami juga menggesa supaya Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak dilewatkan dalam tempoh maksimum yang dibenarkan perlembagaan,” katanya.

  22. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Situasi politik negara dh semakin porak peranda
    Puak2 politik, cuba nak jerat, Sri Paduka Baginda
    Kejora kini dah bosan dgn juak2 politik taik kuda
    Lbh baik, Kejora tumpu jer, dekat si doktor muda
    🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
    Agong pun dh meluat, dgn politik yg makin kotor
    Baginda pun pening tak tau mcm mana nak atur
    Kejora pun rasa dh muak dgn politik punya aktor
    Lbih baik Kejora beri saja tumpuan kpd si doktor
    👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Mengata “Agong pun dh meluat” itu menghasut.

      Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla ini perlu di heret ke Balai Polis, di remand bang seminggu, kasi makan nasi bungkus lauk ikan masin pagi petang siang malam.

      Lepas itu diheret ke Mahkamah dan dituduh.

      1. ‘Anonymah’ @ TN anjing 🐕 betina iblis 9:35 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
        Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
        Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
        Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
        Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  23. Dik Akma dewi pujaan 🌹,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
    Tak tau mcm mana nk citer abg punya perasaan
    Hati yg satu ini..terasa dah makin mengembang
    Kini, dah makin menguntum bunga2 kemesraan
    Usah panggil sir Bestari, panggil je diri ini abang
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🌻🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  24. Nur Akmaliah SA Rafiee (Dara dewi srikandi 🌹)

    Sir Bestari//A man who likes flowers most is a caring person//emm//So lucky the woman who will be his partner//emm

    #sharifahnurakmaliahsyedahmadrafiee#

    Reply
    25 October 2020 4:08 pm
    _______________________________________________

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    I do not know, how to express myself, Akma dear
    It’s as if I cannot believe, what this evening I hear
    What you had mentioned..really makes me cheer
    Coz the one who’s going to be lucky is really near
    👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🌻🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

    1. My dear Akma 🌹,

      😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
      My heart feels really warm..with all what U bring
      Thanks a lot for telling the others that I’m caring
      Your words dear, make myself now, more daring
      If we’re able to be close, I’ll give U a piece of ring
      💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍
      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  25. Nur Akmaliah SA Rafiee

    Sir Bestari//A man who likes flowers most is a caring person//emm//So lucky the woman who will be his partner//emm

    #sharifahnurakmaliahsyedahmadrafiee#

    Reply
    25 October 2020 4:08 pm
    ________________________________________________

    1. zunnun (Lanun putus wayar)

      is the pussy the ultimate blooming flower …..

      kinda satisfying a curiousity…🤔

      Reply
      25 October 2020 4:16 pm
      ________________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

        Dik Akma Dewi ku 🌹,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
        Oh..tiba juga apa yg abg asyik tertunggu-tunggu
        Suara si dara, yg abg damba & nanti begitu lama
        Tak tau nak cerita, bgmana gembiranya ini cikgu
        Terima kasih atas ingatan & warkah dr dik Akma
        👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
        👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓

        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

        Reply
        25 October 2020 6:43 pm
        ________________________________________________

        1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

          Dik Akma Dewi ku 🌹,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Menanti dinda hadir, abg rasa sgt gelisah di hati
          Resah lara hati abg ini org mungkin tk mengerti
          Wlu tak komen..blog ni abg asyik masuk perhati
          Kot-kot le hari ni Ahad..dinda ku dewi Akma cuti
          👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
          💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

          ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

          Reply
          25 October 2020 6:48 pm
          ________________________________________________

          1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

            Dik Akma Dewi srikandi ku 🌹,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
            Bila Akma hadir..spt mati hidup kmbali, abg rasa
            Membuat dinda tertunggu, abg rasa spt berdosa
            Tapi abg tak blh lah nak masuk sini setiap masa
            Sbb nk kena hadap buku budak & kertas periksa
            👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
            💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

            ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

            Reply
            25 October 2020 7:40 pm
            ________________________________________________

            1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

              Dik Akma Dewi srikandi ku 🌹,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
              👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
              Hati-hatilah dik bila dekat blog ini dinda berlayar
              Kat sini ada yg perangai anjing & perangai lanun
              Ramai juga yg seperti sewel sawan putus wayar
              Mcm yang kita lihat komen mengarut si Zunnun
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
              🤜👊🤛👊🤜🤛👊🤜🤛👊🤜🤛👊🤜🤛👊🤜

              ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

              Reply
              25 October 2020 7:47 pm
              ________________________________________________

              1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                Dik Akma Dewi ku 🌹,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Demi Akma abg tetap ke sini jika masa terluang
                Sibuk mcm mana pun abg akan cuba cari ruang
                Bersama doktor muda abg tk nak lepas peluang
                Buat Dinda ku Dewi..abg ucapkan slmt berjuang
                💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
                👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
                💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

                ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

                Reply
                25 October 2020 7:57 pm
                ________________________________________________

                1. Dik Akma Dewi ku 🌹,

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
                  💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
                  Maaf dik Akma..abg tk blh nak masuk sini kerap
                  Bnyak exam pper & buku budak abg kena hadap
                  Tapi..abg juga tak blh biar, itu si tua anjing kurap
                  Klau tak, anjing biol itu akan menjadi-jadi biadab
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

                  Reply
                  25 October 2020 10:57 pm
                  ________________________________________________

      2. Eh ko nak jadi juara dlm hal ini ea apo hadiah ko dapek kalu betul ko tu .. ko jadi iblis syaitan sogonok monang susen duwit pun ko tak dapek bangga duniwi yg ko puja. jago ko Zunnun tuhan cokau ko tuhan siek2 mulut puaka sial celaka iblis syaitan yg bergantung dihati sanubari ko tak tahu jalan nak nak balik ngadap tuhan … dgn bakal tuhan manusia ko nak lawan ea … Eksyen ko tu dlm saku tuhan ko tahu tak. lain kojo takdo ko asik berpelesit jadi iblis syaitan lahanat pedoman ko selama ini ea. Kalu ko Melayu bangkali Melayu tososek jalan …. ni tuhan ko ni nak aja ko cukup2 lunyai mulut puaka sial tu tuhan siek2kan … ko jago siap ko dapek ko tocokau tuhan kojokan lumat2 … Siap ko mano nak lari mato2 tuhan ramai buru ko pasal buat org Melayu marah ko cakap babilah butuhlah apo lagi aa puki lah … jago ko jadi Melayu memalukan keluarga sampah masyarakat … tapi ko ni bukan Melayu yg pasti mat lembut maknyah tu pasal suka mencarut kebykkan gitulah tapi tak semuwo maknyah suko mencarut. Jago ko nanti tuhan kojokan bila ko dibawa mengadap. Ingat ini jgn lupo.

  26. Jigit

    Budin,
    Kalau saya jadi Agong, saya errr sorry..Beta akan isytiharkan TIDAK ADA KEPERLUAN UNTUK MENGISYTIHARKAN APA-APA DHARURAT BUAT MASA INI.
    Fullstop. Khalas.

    Sya cakap KALAU saja…tak salahkan. Bukannya cakap kalau saya Tuhan ka, Nabi ka, Malaikat ka…itu sudah tentu salah membawa kepada kekufuran kan kan..TN?

    Reply
    25 October 2020 6:54 pm
    _______________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      Bro Jigit 6:54 pm,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
      Kejora peduli apa, nk tolak ker nk terima darurat
      Dgn permainan kotor politik..Kejora sudah jemu
      Kini Kejora dah terubat beban jiwa yg dulu berat
      Sbab dgn seorang doktor muda Kejora bertemu
      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

      Reply
      25 October 2020 8:10 pm
      _______________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

        Bro Jigit 6:54 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Org tu kini dh tidak begitu celupar seperti selalu
        Tak perlu le bro nak rujuk atau tanyakan kpd TN
        Agak nya dia kesipuan kerana kantoi & sgt malu
        Kejora dah dedah..yg si tua biadab itu ada ‘poen’
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        Reply
        25 October 2020 8:20 pm
        _______________________________________________

        1. Anonymous (TN anjing 🐕 betina sihir)

          Mengakududu, minum air pakai sudu, berborai air bikin kamu malu

          Reply
          25 October 2020 8:44 pm
          _______________________________________________

          1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

            Auntie TN @ Anonymah 8:44 pm,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Nampaknya auntie ni udah teruk sangat terkedu!
            Apa ke bender nyer tu auntie TN, mengakududu?
            Apakah ia sejenis sihir atau Africa punya vodoo?
            Atau pun ia..minuman kesihatan, jus mengkudu?
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            Reply
            25 October 2020 9:20 pm
            _______________________________________________

            1. Jigit

              Bro…

              Poen tu bukan ka reference kepada budak2 pompuan yang masih kecil…yang belum tumbuh bulu pahat. Kalau dah tua kerepot nenek kebayan…labia majora pun dah kecut bersimpang siur macam tiram kering, takkan nak panggil poen lagi kut…

              Kah kah kahhhh

              Reply
              25 October 2020 9:01 pm
              _______________________________________________

              1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                (Ruj: Jigit 9:01 pm)

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Jigit sampai kata tiram kering, kt ‘anu’ auntie TN
                Kejora pula, dah buktikan TN pmpuan, bkn lelaki
                Dekat ‘barang’ TN tu..Jigit tak kasi panggil ‘poen’
                Cuma, Jigit segan nak cakap, kena panggil ‘puki’
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                Reply
                25 October 2020 9:31 pm
                _______________________________________________

                1. (Ruj: Jigit 9:01 pm)

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Mesti TN kini mengelupor spt ikan masuk jaring
                  Sakit le auntie TN tu bila Jigit mula tunjuk taring
                  Jigit kata, auntie TN pnya anu mcm tiram kering
                  Lbh kurang sama, klau banding kulit buah jering
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                  👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  1. Bro Jigit 9:01 pm,

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    Mana gi org yg selalu panggil kt Kejora ini beruk?
                    Dah tak tahan ke si dungu itu, kena tibai dan taji?
                    Mana hutan, anjing betina itu dah lari menyorok?
                    Mesti kini dia dh kecut pelir..ops silap..kecut biji!
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  27. Jangan bikin Malaysia susah. Jangan bikin Malaysia marah. Jangan bikin Malaysia punah. Hilang majoriti lu boleh blah. Kahkahkah!

  28. Zunnun tujuh keturunan babi masih cool.bodoh pnya zunnun.bila nk mampos agaknya.mampos teecekik daging babi masak singgang.kah..kah..kah

  29. “…hina tujuh keterunan….”

    sumpah semerah padi, langkawi pulau gersang hingga mahathir di halau oleh TAR ke sana utk bermaustatin sementara..

    sedikit demi zedikit si-mahathir ‘unfolds’ sumpah gersang langkawi hingga kini menjadi pulau indah bistari…

    maka Moo seperti itu juga, berkehendakan pembawa tuah utk menyerikan bala pengkianatan nya jauh sekali assmin, hamzah, zaid mAt arip, rais yatim, mAt kereta terbang mau pun annuar musa….

    Moo perlu melihat anwar sebagai air utk memandikan kesialan yg di hidapi dari aura ajaran seketul daging babi hadi….

    sesunggoh nya, musuh yg nyata bukan di luar tapi diri sendiri yg melakukan permusuhan….

    hanya Moo perlu menjauhi diri, dari kesundalan #melayu2islam, kesundalan yg mengaku islam hak #melayu….

    bala2 pengakuan ini menjadi ketulahan sejak mula merampAs kerajaan yg sediada yg sama2 didirikan sebelum semua ini bermula…

    tapi ingat, bila tiba masa mengalah, lepAskan kpd anwar, utk tidak di landa kesialan hingga di telan usia menjangkau OT96 pula…

    kerana penghujung sumpAh mahsuri, jika memukiri janji, akan di sumpah nyanyok hingga ke tua….🤔

    1. Politik dah tamat semua ngadap tuhan tgh menaip ni … jago ko Zunnun mulut puaka celaka sial iblis syaitan tuhan cokau tuhan siek2 … ingat ini jgn lupo.

    2. Eh ko nak jadi juara dlm hal ini ea apo hadiah ko dapek kalu betul ko tu .. ko jadi iblis syaitan sogonok monang susen duwit pun ko tak dapek bangga duniwi yg ko puja. jago ko Zunnun tuhan cokau ko tuhan siek2 mulut puaka sial celaka iblis syaitan yg bergantung dihati sanubari ko tak tahu jalan nak nak balik ngadap tuhan … dgn bakal tuhan manusia ko nak lawan ea … Eksyen ko tu dlm saku tuhan ko tahu tak. lain kojo takdo ko asik berpelesit jadi iblis syaitan lahanat pedoman ko selama ini ea. Kalu ko Melayu bangkali Melayu tososek jalan …. ni tuhan ko ni nak aja ko cukup2 lunyai mulut puaka sial tu tuhan siek2kan … ko jago siap ko dapek ko tocokau tuhan kojokan lumat2 … Siap ko mano nak lari mato2 tuhan ramai buru ko pasal buat org Melayu marah ko cakap babilah butuhlah apo lagi aa puki lah … jago ko jadi Melayu memalukan keluarga sampah masyarakat … tapi ko ni bukan Melayu yg pasti mat lembut maknyah tu pasal suka mencarut kebykkan gitulah tapi tak semuwo maknyah suko mencarut. Jago ko nanti tuhan kojokan bila ko dibawa mengadap.

  30. Apa jua tindakan yang akan di ambil oleh Muhyiddin ada lah tindakan politiking. Belum apa-apa lagi, Muhyiddin akan berjumpa dengan MB dan KM.

    Sekiranya Muhyiddin masih ingin terus jadi PM tidak perlu lah buta begitu. Buat lah seperti hari-hari biasa. Tak perlu risau pasal bajet.

    Kita sangka politiking tu ia lah bila pembangkang atau sesiapa saja yang kritik dan hentam Muhyiddin.

    Politiking itu ia lah kedudukan Muhyiddin sebagai PM .. dia sendiri yang berpolitiking

  31. Malangnya ada PM minoriti yang sedar hilang kuasa tetapi gila kuasa. Bajet Covid19 akan dipolitikkan. Sidang Parlimen dipolitikkan. Darurat dipolitikkan. Sampai Agong turut sama dipolitikkan. Tak ada sivik dan otak. Tak hormat Perlembagaan. Tak hormat undang-undang. Manusia laknat dalam Kabinet dan penyokongnya wajib mati dalam kehinaan yang dahsyat. Kahkahkah!

  32. Langkah politiking ialah bila PM hilang majoriti minta darurat sebab nak gantung Parlimen. Langkah ikut Perlembagaan bila sudah PM hilang majoriti panggil sidang undi tidak percaya dan jika kalah letak jawatan. Sekarang jika masih politiking, bajet pun akan jadi mangsa politiking. Sebab itu sahkan legitimasi PM dahulu. Ada majoriti atau tidak? Jangan berpolitik pasal bajet Covid19. Hilang majoriti dengan bajet jauh beza. Kahkahkah!

  33. Sayang semuanya sudah terlambat, tak guna engkau tangiskan lagi. I pesan letak jawatan sudah lama. Sekarang masa manusia laknat dalam Kabinet PN menanggung kemaluan selama-lamanya. Kahkahkah!

  34. JIKA PEMBANGKANG TAK MAHU BUBAR PARLIAMEN MINTA JANGAN CABAR PN DALAM BELANJAWAN……..

    MMA tolak kerajaan laksana darurat……..

    Persatuan Perubatan Malaysia (MMA) menolak sebarang keputusan kerajaan untuk mengisytiharkan darurat di seluruh negara sebaliknya memberikan tumpuan kepada peningkatan kes koronavirus (Covid-19) di Sabah.
    Presidennya, Profesor Datuk Dr M Subramaniam berkata, semua negeri yang kini berada di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) termasuk Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya masih terkawal dan akan pulih dengan langkah yang diambil pada ketika ini.

    Bagaimanapun, menurutnya, bantuan kewangan yang besar dan segera daripada kerajaan Persekutuan sangat diperlukan untuk mengawal situasi di Sabah atau sistem kesihatan di negeri tersebut akan musnah.

    “Penyebaran jangkitan Covid-19 dalam komuniti meningkat di seluruh negeri itu dengan cepat.

    “Angka yang dilaporkan pada setiap hari mungkin lebih rendah daripada jumlah sebenar disebabkan oleh kelewatan keputusan ujian, pengesanan kontak rapat dan pengasingan individu yang dijangkiti,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

    Beliau berkata, bilangan katil di hospital kini sudah mencapai kapasiti penuh dan ada di beberapa kawasan didapati kes yang serius akan diasingkan dan menjalani rawatan di rumah.

    “Kami amat bimbang kes-kes yang yang teruk ini akan meningkat. Jangkitan Sabah dan angka kematian jauh lebih tinggi daripada angka kebangsaan, menjadikannya antara yang tertinggi di seluruh negara,” katanya.

    Menurut Subramaniam, dilaporkan bahawa petugas barisan depan kini keletihan, menghadapi tekanan mental kerana kekurangan tenaga kerja.

    “Lebih ramai petugas kesihatan sangat diperlukan. Kami mendesak kerajaan untuk mempertimbangkan untuk mendapatkan lebih banyak pertolongan dari kemudahan kesihatan awam dari negeri-negeri lain dengan kes Covid-19 yang rendah.

    “Kami dimaklumkan bahawa sebilangan besar penempatan semula dilakukan di dalam negeri Sabah sendiri dan bukan dari negara lain yang mungkin tidak akan dapat meningkatkan jumlah tenaga kerja kesihatan di Sabah,” katanya.

    Dalam pada itu, kes-kes Covid-19 dijangka terus mencatatkan angka yang tinggi di Sabah kerana masih banyak keputusan ujian belum dapat diselesaikan.

    “Bantuan daripada kerajaan amat diperlukan untuk menyelesaikan masalah keupayaan pengujian yang terhad termasuk melibatkan swasta sektor dan sumber antara negeri.

    “Kelewatan dalam melakukan ujian sangat mempengaruhi kemampuan sistem untuk hubungi jejak kontak rapat dan mengasingkan individu yang dijangkiti pada masa yang sama mencegah penyebaran jangkitan,” katanya.

    Tambah beliau, sekarang adalah masa untuk penyelesaian saintifik, praktikal dan koordinasi untuk situasi Covid-19 di Sabah dan bukan masa untuk pertengkaran politik yang tidak dapat memperbaiki keadaan di negara ini.

    “Semua rakyat Malaysia harus bersatu dalam peperangan menentang Covid-19 terutama untuk rakyat Sabah.

    “Keadaan di Sabah serius dan negara memerlukan semua bantuan dari segi peralatan perlindungan diri (PPE), peralatan perubatan dan bantuan kewangan untuk mereka bagi penjagaan kesihatan.

    “Meningkatkan jumlah katil di hospital dan keupayaan untuk melakukan ujian juga sangat diperlukan,” katanya.

    Subramaniam berkata, tidak seperti Semenanjung, Sabah hanya mempunyai sembilan hospital awam.

    “Akses kepada perkhidmatan kesihatan awam bagi kebanyakan orang Sabah amat terhad kerana cabaran utama ialah dari keluasan negeri, lokasi terpencil dan laluan yang tidak mengizinkan,” katanya.

    Sehubungan itu, MMA mendesak agar kerajaan Persekutuan mempercepatkan dana kecemasan dan semua bantuan untuk membantu Sabah.

    “Kami juga meminta semua pemimpin, tanpa mengira fahaman politik dan seluruh negara untuk bersatu Sabah dan lakukan yang terbaik.

    “Setiap minit penundaan misi ini untuk Sabah akan meletakkan seluruh negara berisiko menghadapi bencana nasional yang tidak dapat diatasi dan mungkin akan menjadi satu sejarah hitam kepada negara,” katanya. – SH

  35. Munculnya khalifah akhir zaman

    Situasi Jokowi dan Tun yg memenangi rapat umum diperbahaskan dan dipertikaikan cara politik. Indonesia mahukan takbir urus dari kalangan Islam begitu juga di M’sia yg mahukan kalangan Melayu takbir negara Islam. Skrg kedua-dua negara sibuk dgn isu bubar paska covid-19 yg masih ribut dgnnya juga ribut politik. Mutakhir Indonesia mahukan Habib Rizieq Shihad yg dianggap Imam Besar Nusantara dibawa pulang dari Arab Saudi yg dimahukan majoriti penganut Islam tapi dicurigai pihak yg berfaham liberal dan sosialis. Sama juga suasana di M’sia sdg skrg ini Anwar yg dikatakan liberal dan sosialis mahu diangkat PM yg baru tapi dicurigai penganut Islam. Nah dari sudut sejarah Tanah Melayu dimulai dgn pemerintahan Kesultanan Melayu Melaka yg berasal dari Majapahit berpunca kerajaan kuno Asoka dari India (Parameswara memeluk Islam). Saya yakin dan percaya ada sosok terakhir berdarah dari tanah Java dari hasil kacukan dgn Arab (Wali Songo) dgn takdirnya keturah ini menjadi pahlawan masyul Hang Tuah. Berkemungkinan juga dari kacukan keturunan Wali Songo Arab dan China (pendapat saya) mereka berketurunan bangsawan tapi hidup sederhana bergaol dgn masyarakat marhein (rakyat peringkat bawah) tidak suka kemasyuran. Berjiwa perwira pemberani akan dtg sendiri seorang diri terus terlantik dgn izin sampai waktunya berperanan mencari kebenaran menyampaikan kebenaran. Inilah yg sebenarnya yg dikatakan Trinity dlm pengajaran agama Kristen (3 daulah/pemerintahan) sesudah kakeknya Muhammad yg sebelumnya moyang Isa yg juga berkurunan pada Ibrahim pada Adam. Sejarah dunia terkibar sejurus tertabal bergelar DYMM Junjungan Besar Tuhan Al-Mahdi penamat pemerintahan negara2 dunia yg menekan mencengkam diganti dgn kesyumulan. Maka lengkaplah kepimpinan yg dimahukan sejagat dunia yg naik secara fitrah evolusi kembang-biaknya manusia serentak semua sudut pusingan dunia masa ke semasa dan skrg dimahukan suasana adalah sosok sebagai contoh. Dia dari kalangan marhein yg akan melayan sampai keperingkat bangsawan mengajak kepada perpaduan dan persaudaraan sama2 tolong-menolong semua negara2 dunia. Dialah khalifah mengajak semua negara2 sedunia sama2 membasmi kemiskinan sejagat dunia. Khalifah yg akan memerangi pihak berhaluan keganasan mewujudkan perdamaian kearah alam selanjutnya alam akhirat. Dgn izin Allah swt dipanjangkan usia kita semua dan dgn kemurahan Allah swt dibangkitkan dihidupkan arwah2 dihimpun bertemu semula sesampai sebelum Adam berjiran dgn dinasour dan manusia purba yg asal manusia dikembang biakan. Alam berubah lebih indah keamanan dicapai sama2 meneroka angkasa lepas juga planet-planet yg lain berkemungkinan ada mahlok kehidupan disana sama2 mengenali mengajak kepada perpaduan dan berbaik-baik dgn semua mahlok sejagat raya yg tiada penghujungnya.

    1. bila berfahaman liberal & socialist…

      kao sama2 di jadikan abdi sex bini juga ke?

      cuba di sini huraikan makna…

      (1) liberal

      (2) socialist….

      biar jelas fahaman yg kao bawa. .

      1. Eh ko nak jadi juara dlm hal ini ea apo hadiah ko dapek kalu betul ko tu .. ko jadi iblis syaitan sogonok monang susen duwit pun ko tak dapek bangga duniwi yg ko puja. jago ko Zunnun tuhan cokau ko tuhan siek2 mulut puaka sial celaka iblis syaitan yg bergantung dihati sanubari ko tak tahu jalan nak nak balik ngadap tuhan … dgn bakal tuhan manusia ko nak lawan ea … Eksyen ko tu dlm saku tuhan ko tahu tak. lain kojo takdo ko asik berpelesit jadi iblis syaitan lahanat pedoman ko selama ini ea. Kalu ko Melayu bangkali Melayu tososek jalan …. ni tuhan ko ni nak aja ko cukup2 lunyai mulut puaka sial tu tuhan siek2kan … ko jago siap ko dapek ko tocokau tuhan kojokan lumat2 … Siap ko mano nak lari mato2 tuhan ramai buru ko pasal buat org Melayu marah ko cakap babilah butuhlah apo lagi aa puki lah … jago ko jadi Melayu memalukan keluarga sampah masyarakat … tapi ko ni bukan Melayu yg pasti mat lembut maknyah tu pasal suka mencarut kebykkan gitulah tapi tak semuwo maknyah suko mencarut. Jago ko nanti tuhan kojokan bila ko dibawa mengadap. Ingat ini jgn lupo.

        1. kurang rethorik menyundal…

          huraikan makna

          (1) liberal

          (2) socialist

          oh #melayu nya #melayu2islamhadi cuba kurangkan kesundalan ….

          1. Buatpa nak berdebat dgn org bila jawapannya a ko boleh je ko kata jawapannya b … bila jawapannya b ko boleh ko kata jawapannya a …. Itulah perangai dajjal yajuj majuj gog magog manusia yg tidak jujur cakao pusing2 berbelit-belit bukan menipu yg faham keletah manusia tapi menipu diri sendiri itulah Zunnun mulut puaka sial celaka iblis syaitan cokau dek tuhan siap ko tuhan kojokan cukup2. Ingek ini jgn lupo.

  36. Pertamanya, Muhyiddin tidak akan meletakkan jawatan dengan begitu mudah. Jika tak berhasrat mahu bergayut kepada kuasa yang ada tak mungkin beliau mengambil langkah mengadap Agong dengan membawa ramai menteri kabinet dan pegawai tinggi awam memohon kepada baginda untuk mengisytiharkan dharurat. Budin jerit sampai keluar anak tekak pun Muhyidin tak akan ambil peduli.

    Sekarang Raja sudah bertitah, dharurat tidak perlu diisytiharkan. Baginda juga menggesa supaya segala politicking dihentikan segera. Cuba bawa bertenang dan bertindak mengikut lunas undang-undang dan Perlembagaan. Masuk Parlimen beramai-ramai dan undilah untuk menolak Belanjawan Negara yang akan dibentang. Jika ada majoriti, tentu tanpa disuruh Muhyiddin terpaksa melepaskan jawatannya.

    Sebaliknya jika Belanjawaan tersebut dapat diluluskan dengan suara ramai, boleh tak everybody shut the fuck up and wait for GE15.

    1. sejak bila berpolitik ada istilah shut-de-fuck-up nih….

      politik itu satu seni mengatur persepsi..

      setiap persepsi itu bibit2 gambaran yg membawa interpretasi….

      jika nelofa selak paha, blh ke shut-de-fuck-up atau selakan paha yg dah fucking everybody….?

      1. politik dah hampir tamat … semua ngadap tuhan tgh naip ni ha. Jago ko Zunnun mulut puaka sial iblis syaitan dapek tocokau .,. tuhan kojokan lumat2 tak tahu jalan nak pulang ngadap tuhan ea selama ini berpelesit jo kojo ko .. Jago ko siap nanti tuhan kojokan cukup2 mulut puaka sial syaitan iblis ko tu. Ingat ini jgm lupo.

        1. taip makna (1) liberal & (2) socialist….

          ape nak jadi #melayu2islam hadi nih…

          cuba kurang membutuh memuki sana sini…

    2. Politiking hanya sesuai untuk budak berumur 18 tahun ke atas. Kalau masih di bawah umur dinasihatkan tolong mak ayah kemas rumah. Ada juga faedahnya. Kahkahkah!

    3. It’s parliamentary democracy, power-greed politicians don’t shut the fuck up to grab or stay in power. Nobody shut up during Sheraton move or all the states’ backdoor takeover And budget is another normal business of Parliament.

      After no-emergency ruling, Moo/Jemin Semburit/Hamzah is very busy buying votes offering GLCs etc. to get out of the perceived 2-votes majority or loss of majority already. Probably, after the last takeovers in Kedah and Sabah during Covid, they are now aiming the PH crown jewel and Jemim Semburit’s favorite playground. Jemim won’t stop politiking until Selangor is hijacked. No need rocket science to figure that.

      Atok95 who started this political pandemic when he shit PH is still hard at work with his 6 bids for vote of no confidence against Moo and PN. And now he has roped in KuLi to add another VoNC.

      Try telling Atok95 to shut the he fuck up with his Hindu Karma against Moo not done yet. Atok95 carries life-long grudges against everybody.

Leave a Reply

Your email address will not be published.