MUHYIDDIN SEBAIKNYA LETAK JAWATAN SEBELUM RAJA2 BERSIDANG, LANTIK PM BARU PILIHAN TERBAIK

Kekalutan dalam negara sekarang ini sehingga tercetusnya idea jahat mahu mengisytiharkan darurat semata-mata untuk mengekalkan kuasa harus dilihat daripada dua sudut yang berbeza.

Sudut pertama, semua yang berlaku ini adalah rentetan perbuatan Tun Mahathir Mohamad yang bersikap khianat dan enggan akur kepada janji peralihan kuasa.

Jika sejak awal beliau bersikap jujur, ikhlas, berpegang kepada janji dan tiada secebis perasaan khianat kepada Anwar Ibrahim yang bersikap lulur dan sedia memaafkannya sebelum PRU14 dulu, apa yang berlaku hari ini pasti tidak terjadi.

Dengan menetapkan tarikh peralihan kuasa kepada Anwar, bukan saja kekalutan politik tidak berlaku, malah PH akan kekal berdiri tegak sebagai kerajaan sehingga hari ini.

Tetapi, kerana ada khianat kepada janji, maka lahirlah sebuah kerajaan lain yang ditubuhkan melalui pengkhianatan sehingga Muhyiddin Yassin sendiri sanggup bersikap khianat kepada Tun Mahathir.

Sudut yang kedua, semua ini berpunca daripada sikap Muhyiddin yang enggan menerima realiti dirinya yang tidak lagi mempunyai sokongan majoriti.

Dalam negara demokrasi, tiang serinya ialah sokongan majoriti di mana pihak yang memiliki banyak undi akan dikira menang, manakala yang kurang dikira kalah.

Sejak awal lagi, Muhyiddin gagal membuktikan sokongan majoriti yang dimilikinya dan sentiasa mengelak untuk undi tidak percaya dibawa terhadapnya.

Sepatutnya, menyedari dirinya semakin dipertikaikan, Muhyiddin harus bersikap terbuka membenarkan undi tidak percaya terhadapnya agar sebarang pertikaian mengenai keabsahannya dapat ditamatkan.

Tetapi, oleh kerana undi tidak percaya tidak diberi ruang, beliau kini cuba ditolak melalui penolakan terhadap Belanjawan 2021.

Lantaran sedar beliau mungkin tidak lepas dalam pengundian itu, khususnya kerana pemberontakan menolaknya makin melebar dalam PN sendiri, maka untuk menyelamatkan diri dan takut dijatuhkan, timbullah idea jahat mahu mengisytiharkan darurat.

Cuba Muhyiddin ada kejantanan sejati dan sedia berdepan realiti, sama ada usul tidak percaya atau pengundian Belanjawan 2021, sudah tentu idea mahu melaksanakan darurat tidak berbangkit sama sekali.

Hakikatnya, yang darurat dan mabuk kuasa ialah Muhyiddin dan orang-orang sekelilingnya yang takut hilang jawatan dan takut masuk penjara atas perlakuan yang tidak pernah kabur di mata rakyat.

Rakyat sama sekali tidak darurat, namun cuba didaruratkan oleh Muhyiddin yang sedang darurat ketika ini.

Maka, untuk mengatasi kekalutan dalam negara yang mungkin bertambah panas sementara menunggu Majlis Raja-Raja bermesyuarat untuk menimbang dan mengambil keputusan yang bijaksana, punca segala masalah ini hendaklah dibuang terlebih dahulu.

Muhyiddin kini tiada pilihan lagi, beliau harus meletak jawatan segera, sebaik-baiknya sebelum Majlis Raja-Raja mengadakan mesyuaratnya pada minggu depan.

Muhyiddin bukan saja tiada lagi sokongan majoriti yang telah diperlihatkan melalui cadangannya sendiri mahu mengisytiharkan darurat, malah beliau juga tidak dipercayai rakyat untuk terus mentadbir negara ini.

Kepercayaan dan keyakinan rakyat telah terhakis terhadapnya kerana Muhyiddin dianggap tidak bersikap demokratik dalam amalan demokrasi negara di mana cuba melakukan tindakan ke arah diktator demi untuk terus kekal berkuasa.

Sebelum kemarahan rakyat lebih meluap-luap, berundur lebih awal adalah sebaik-baik pilihan baginya.

Dengan Muhyiddin meletakkan jawatannya, bukan saja Majlis Raja-Raja tiada keperluan lagi membincangkan sama ada perlu kepada darurat atau sebaliknya, tetapi melaluinya juga akan memberi lebih kebebasan dan keselesaan kepada Majlis Raja-Raja terhadap pilihan terbaik iaitu melantik Perdana Menteri baru yang dipercayai memiliki sokongan majoriti. (Shahbudindotcom 24/10/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 24 October 2020 — 12:58 pm

90
Leave a Reply

avatar
26 Comment authors
MAHATHIRVSANWARpShamMatsamLast62Rakyatderita Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

GENG PAK DAJJAL TAK MAHU PRU TAPI SYIK DUK BUAT DARURAT DAH TENTULAH KENA BUBAR PARLIAMEN……. SEMUA RESPONDANT KAJIAN BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PHD4PIG DAH TENTU PILIH PAK DAJJAL……. BANTU PAK DAJJAL DENGAN TIDAK NAIKKAN DIA JADI PM……. Mesyuarat MP BN Sepakat TOLAK ANWAR Sokong Muhyiddin.. Cadangan bahawa UMNO dan Barisan Nasional (BN) mempertimbangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri seterusnya, disahkan telah dibangkitkan oleh seorang Ahli Parlimen yang menyertai perjumpaan dengan Pengerusi BN, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini. Seorang sumber memberitahu KPGP bahawa Ahli Parlimen Sembrong, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein antara yang menentang cadangan… Read more »

Sham
Guest
Sham

Janji bukan dap

Matsam
Guest
Matsam

Shahbudindotcom. Sape mamat ni. Korang kenai ke.. msti ni geng xiknuar.saboo jelah.. Agong pun dh ckp no darurat. Apa kerajaan ada skrg terimalah. Ahli politik xyahlah sibuk berpolitikus. Jagalah rakyat skrg yg byk susah. Jgn nk jaga tempolok sndri je. Tggulah PRU nanti sudah pasti rakyat’pndai memilih dh skrg ni. Rakyat dh xmkn dgn dedak politikus yg hnya jga kaum kerabat dan seangkatan nya. Igt lah kuasa rakyat siapa yg bagus dan jaga rakyat itulah pilihan…peace..!!

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

HANYA MEREKA YANG SIUMAN BENCI BANDUAN TEBUK JUBO……. PALING SESUAI PAK DAJJAL LETAK JAWATAN BARU KURANG HURU HARA.. SUARA HATI RAKYAT BUBAR PARLIAMEN…….. 100 ahli akademik tandatangan petisyen tolak darurat……. Seramai 100 ahli akademik menandatangani petisyen menolak pengisytiharan darurat seperti dicadangkan kerajaan Perikatan Nasional (PN) bagi menangani krisis koronavirus (Covid-19). Dalam satu kenyataan bersama hari ini, kumpulan ahli akademik tersebut meminta kerajaan memberi tumpuan kepada kepentingan rakyat, menghentikan politiking, menyelesaikan masalah secara jujur dengan berunding dan tidak mengisytiharkan pemerintahan darurat. Kata kenyataan itu, pemerintahan darurat hanya akan merosakkan kedudukan antarabangsa, reputasi kewangan, iklim pelaburan, dan kredibiliti pemerintahan negara kita. Berikut… Read more »

Last62
Guest
Last62

Awak sape suruh DS Muhyiddin letak jawatan? Dia x ada otak ke?

Rakyatderita
Guest
Rakyatderita

Pembangkang buat keja apa masa covid? Sibuk cari salah je..buat la keje

Suara Rakyat kecil
Guest
Suara Rakyat kecil

Kamu ingat masa sekarang ini sesuaikah tukar PM. Cermin diri dulu dia bilang bosku, jangan angkat kaki kamulah yang pentingkan diri sendiri… Tamatkan sendiwara dan tumpukan tugas² yang di amanahkan.

Biar fikir dengan waras
Guest
Biar fikir dengan waras

Letak jawatan PM bukan pilihan terbaik sekarang.Jika Politik stabil dan convid 19 dah selesai ok la.

Mak gayah
Guest
Mak gayah

Penulis ni dh knp?? Negara tgh kalut dgn covid19 x pyh la buat ayat provok

Rakyatderita
Guest
Rakyatderita

Penulis geng belakang

Otai Masih berbisa
Guest
Otai Masih berbisa

Majlis Raja raja pun tidak setuju buat masa ini yang rakyat sedang kekalutan untuk menukar PM.
Kalau dah gila kuasa bergitulah jadinya. Tidak memikirkan kehendak kemahuan rakyat.
Apakah menukar PM atau kerajaan penularan Covid boleh selesai…..tolong lah sikit Bro. Pendapat tu biarlah logik. Bukan semua rakyat Malaysia bodoh bangang macam pembangkang. Saya juga penyokong tegar PH. Tetapi biarlah logik.
Hal hal macam ni lah yang menyebabkan penyokong akan beralih arah kerana otak singkat untuk memikirkan akan kehendak rakyat.

aku hanya insann
Guest
aku hanya insann

sy sokong dgn anda…dgn keadaan sekarang kalau kite buat plihan raya tentu lg ramai akan dijangkiti covid..kita dah nampak ape yg trjadi di sabah bru2 nie..n nie la hasilnya..gelombng ke tiga covid…perniagaan2 yg bru nak bertapak kembali menbungkus

Malaya Veteran
Guest
Malaya Veteran

Suara Pecacai bekas banduan tak laku. DYMM YDP Agong tahu membezakan antara kaca dan permata. Majoriti rakyat biasa pun begitu melainkan penulis picisan @ cyber trooper bakal PM paling lama.

Admus
Guest
Admus

Bodoh. Negara dah tenang sudahlah. Politik kotor lahbpuak ph

Faiz
Guest
Faiz

Siapa imposter?

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

TINDAKAN MENGHALANG BANDUAN TEBUK JUBO JADI PM ADALAH TERPUJI…… Reassess the need for a state of emergency, says Suhakam……. Suhakam says past declarations of emergency had resulted in the suspension of Parliament and violations of fundamental liberties. PETALING JAYA: The Human Rights Commission of Malaysia (Suhakam) has urged the Perikatan Nasional government to reassess the need to declare a state of emergency due to the Covid-19 pandemic. It said the members of the administration needed to respect the rule of law and uphold the people’s fundamental liberties under the Federal Constitution. The Suhakam statement comes amid widespread speculation about a… Read more »

khatijah.nuno
Guest
khatijah.nuno

You DICK HEAD! tak habis2 cerca, maki, fitnah, aibkan DSAI. Klu betul ke, tak betul ke, Allah lebih mengetahui. Hang ada ka kat Condo tu masa konon pertuduhan DSAI gerudi lobang jamban org (si Saifool tu) dan kes2 yg dulu masa era TUn. Apa punya kotoq, jijik otak, hati dan sikap kau.
Kau ni agaknya mak kau lahirkan kau di lubang jamban kot..tu takdak kerja lain asyik cakap kotor.
NI melayu kah, mana adabtutor sopan hang? Islam kah kau, mana keimanan dan tauladan baik tutur kata seorang muslim.
Yo go die quickly… harap2 next Covid victim is you !

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

Darurat Untuk Covid-19 Tidak Membawa Pemerintahan Diktator……. Tulisan ini adalah lanjutan tulisan awal saya bertajuk “Proklamasi Darurat Jalan Keluar Tangani Covid-19” (Berita Harian, 14 Oktober 2020). Ketika saya mengemukakan cadangan Proklamasi Darurat Covid-19 dibawah Perkara 150 bagi menghadapi wabak tersebut, ramai yang khuatir kalau-kalau ia membawa kepada pentadbiran diktator. Kerisauan ini berlaku kerana darurat seringkali dikaitkan dengan kekacauan yang memerlukan pemerintahan yang sangat tegas dan keras. Bahkan ada yang menimbulkan kerisauan akan berlakunya berlakunya rusuhan seperti zaman darurat peristiwa 13 Mei 1969 jika Darurat Covid-19 dikuatkuasakan. Hakikatnya, rusuhan kaum 13 Mei bukannya berlaku kerana pengisytiharan darurat, sebaliknya darurat diisytiharkan bagi… Read more »

saad
Guest
saad

Betul sekali, Dr. M khianat pada TDSAI, TDSMY khianat pada Dr. M, jadi segi tiga pengkhianatan😂😎😂

khatijah.nuno
Guest
khatijah.nuno

What goes around, comes back to you.
Every dog has its day.

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PEMIMPIN2 UMNO PATUT DIBERSIHKAN NAK PERINTAH NEGARA LAGI LEPAS PRU15…….. Rahim Tamby Chik saman DAP…….. Bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik memfailkan saman terhadap Penolong Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP Khoo Poay Tiong dan parti itu yang didakwa memfitnah beliau dalam satu artikel kerana mengaitkannya dengan pelbagai skandal. Abdul Rahim, yang juga ahli parti Bersatu, memfailkan saman itu menerusi firma guaman The Chambers of Frida pada 17 Sept lepas. Selain Khoo, Abdul Rahim turut menamakan Pengerusi Kebangsaan DAP Tan Kok Wai, Timbalan Pengerusi Kebangsaan DAP Gobind Singh Deo dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng sebagai defendan… Read more »

khatijah.nuno
Guest
khatijah.nuno

Ya kah? Dia buat dah..auta lagi. Oh depa malaun2 UMNO ni semua pakat nk saman MP2 Pembangkan time kjaan tebok Atap memrintah ye…hehe…sbb PNyamun, PNipu akan kautim dgn geng2 yg sama kan..kan.

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PAK DAJJAL DIGEMARI MAK NYAH BAPOK LGBT….. BERANGAN DAPAT ELAUN TAHAN JUBO…… Rayuan Anwar berhubung saman sabitan liwat didengar 11 Jan tahun depan…….. KUALA LUMPUR: Rayuan Anwar Ibrahim terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang menolak permohonannya untuk membatalkan saman pemula seorang peguam berhubung pengampunan penuh diberikan kepada beliau bagi sabitan dan hukuman penjara dalam kes meliwat pembantunya, akan didengar oleh Mahkamah Rayuan pada 11 Januari tahun depan. Peguamnya J Leela berkata, tarikh itu ditetapkan ketika pengurusan kes di hadapan timbalan pendaftar Mahkamah Rayuan Noridah Adam yang dikendalikan secara dalam talian menerusi sistem e-Review hari ini. “Rayuan Anwar Ibrahim akan didengar bersama-sama… Read more »

khatijah.nuno
Guest
khatijah.nuno

Woi kau ni manusai terkutuk..tak habis2 jaja cerita dan fitnah kotor. Apa punya pelaq niii…. hang agama islam ka…

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PAK DAJJAL MANA LAYAK JADI PM PIKIR NAK TEBUK JUBO JEERRR…… Reti Bahasa Ke Tidak? Orang kuat PKR marah kepada Khalid Samad……. 1) Khalid Samad timbulkan soal keikhlasan MP UMNO sokong DSAI? PERSOALKAN dulu keikhlasan PT95 utk kerjasama dgn DSAI…!! Pernah dia ikhlas? SEHINGGA KE SAAT INI PT95 masih perlekehkan DSAI. Yg terbaharu PT95 perlekehkan DSAI depan media antarabangsa pula. 2) “This is the kind of thing that Anwar is fond of saying … already three times he has claimed to have the support that he would be the correct prime minister, only to find that he has no support,”… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Kerajaan Pintu Belakang dilaknat oleh Allah. Menterinya dilaknat. Penyokongnya dilaknat. Keluarga dan keturunan mereka dilaknat. Apa lagi laknatullah nak? Kahkahkah!

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Kabinet PM Puppet Azmin Semburit tidak ada majoriti sudah hampir sebulan. Kerajaan sudah tumbang. Apa lagi Azmin Semburit mahu?

Nawimat
Guest
Nawimat

Sape yg ada majoriti utk meumbangkan kerajaan? Tunjuklah bukti x usah main cakap je

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

TOK MUDIM DIKTATOR KECIL TAPI TAK SETANDING DORAEMON……. Rombakan kabinet untuk menyelesaiakan masalah dalam kerajaan PN……. Ada yang mempersoalkan posting Omak yang mencadangkan kepada TSMY agar melakukan rombakan kabinet yang dilihat dan dirasai adil, sesuai dan mesra, dengan mengambil kira situasi dan posisi parti-parti dalam PN atas nama mempertahankan PN agar D4P tidak kembali memerintah dan Papatok tidak diangkat sebagai PM. Ini adalah pandangan peribadi Omak yang tidak mewakili parti yang Omak menjadi ahlinya. 1) Wujudkan semula jawatan Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri, dan diserahkan kepada pemimpin tinggi UMNO. 2) Jawatan Menteri Kanan perlu diteruskan dengan salah seorang… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

BILA DAH SAMPAI PUNCAK JANGAN BERLAMA2 KAT ATAS TU….JANGAN DUK BERANGAN MAT JENIN NANTI JATUH MAMPUS……. … Darurat akan perburuk pengangguran, masalah ekonomi, kata badan pemikir……… Sebuah badan pemikir memberi amaran berhubung pengisytiharan darurat dan penggantungan Parlimen dengan berkata, ia tidak baik untuk ekonomi dan demokrasi. Dalam satu kenyataan, Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (IDEAS) berkata, pihaknya bimbang dengan beberapa laporan berita mengenai perintah darurat yang dijangka akan diumumkan, termasuk penggantungan Parlimen. Spekulasi mengenai pengisytiharan darurat dan penggantungan Parlimen tercetus berikutan mesyuarat khas Kabinet semalam. “Sentimen perniagaan akan tergugat, yang memburukkan lagi unjuran ekonomi negatif disebabkan oleh pelbagai perkara… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

SELANGOR TERKAWAL….SILA BUKA DULU MCO….. WAHAI TOK MUDIN…. Kementerian Kesihatan memaklumkan terdapat 1,228 kes baru Covid-19 setakat pukul 12 tengah hari ini, menjadikan jumlah keseluruhan kes kepada 25,742 kes setakat ini. Sabah kekal mencatat negeri dengan kes baru paling banyak dengan 889 kes, iaitu 72.4 peratus daripada kes baru hari ini. Sebanyak 502 kes (41 peratus daripada kes baru) melibatkan tahanan daripada Kluster Penjara Kepayan, Kluster Penjara Seberang Perai, Kluster Penjara Reman dan Kluster Tembok. “Kes-kes ini sememangnya terasing di dalam penjara,” menurut Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah dalam sidang media hari ini. Di negeri-negeri di Lembah Klang… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Krisis darurat PM hilang majoriti sekarang berpunca daripada Madey si Kitol tidak tunai janji, tidak amanah, khianat PH dan lemah dalam pentadbiran dan siasah. Dulu Melaka ada Tun M yang lemah dan gagal juga sebelum Melaka jatuh dan darurat dikerjakan Portugis. Tetapi Tun M yang ada sekarang keturunan si Kitol yang dulu buka pintu belakang. Dejavu. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

TOK MUDIM MEMANG DARURAT TAK MINTA PANDANGAN RAKAN SEKUTU…..IKUT KEPALA DIA JEERRR…… Lebih afdal Muhyiddin letak jawatan dulu, kata BN Selangor…….. BN Selangor berkata jika cadangan kerajaan untuk melaksanakan darurat tidak diterima Yang di-Pertuan Agong, “afdal” untuk Muhyiddin Yassin berundur daripada jawatannya sebagai perdana menteri. Ketua Penerangan BN Selangor, Isham Jalil, berkata langkah itu dapat menjimatkan masa dan lebih mudah buat rakyat dan negara. Kemudian, katanya, bolehlah Agong membuat keputusan mengenai langkah lanjut yang wajar diambil untuk negara ini. “Untuk mengelakkan jalan yang panjang dan memakan masa tetapi dengan pengakhiran yang sama (darurat), adalah lebih afdal untuk rakyat dan negara… Read more »

Wau bule
Guest
Wau bule

TULAH, TULAH DAN TULAH

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

MAK LAMPIR , DORAEMON DAN TOMMY TOMCAT MEREKA ADALAH ORANG GAGAL ……MEREKA ADALAH SAMPAH POLITIK……. Semoga Covid-19 tidak dijadikan kambing hitam……. Belum pasti apa keputusan sebenar mesyuarat khas kabinet semalam. Spekulasi kuat mengatakan akan berlaku prorogued parliament. Prorogue parliament bermaksud sidang parlimen digantung tetapi parlimen tidak dibubarkan. Maka perdana menteri tidak perlu digantikan. Penggantungan ini untuk tempoh tertentu. Maklumat mengatakan kabinet setuju untuk tempoh enam bulan sahaja. Tetapi apa tujuannya? Untuk muslihat politik atau memerangi Covid-19? Semoga Covid-19 tidak dijadikan kambing hitam. Bolehkah prorogue parliament memutuskan jangkitan koronavirus? Bukankah lebih baik teruskan sahaja PKPD (perintah kawalan pergerakan diperketatkan)? Setelah Muhyiddin… Read more »

Aswadi
Guest
Aswadi

Ada lagi yg bodoh tulis mcm ni

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PAK DAJJAL TAMAK DAN GILA KUASA….TAK HIRAU NYAWA RAKYAT ….. Pemimpin politik digesa rungkai kebuntuan, tumpu pada ekonomi…… Ahli politik digesa menyelesaikan perbalahan mereka mengenai kuasa secepat mungkin sebelum ketidaktentuan politik melumpuhkan pertumbuhan ekonomi. Pakar ekonomi Yeah Kim Leng dari Universiti Sunway berkata, ketidaktentuan politik merupakan gangguan kerana tumpuan dan sumber dialihkan ke kancah politik, bukannya ekonomi negara. Pengarah eksekutif Persekutuan Majikan-majikan Malaysia (MEF) Shamsuddin Bardan berkata, keyakinan pelabur mungkin terhakis sekiranya proses politik mengambil masa yang terlalu lama untuk mengatasi kebuntuan berhubung pihak yang akan mengendalikan kerajaan. “Sebaik sahaja isu keabsahan kerajaan diatasi, tumpuan akan beralih kepada ekonomi,” Yeah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Izinkan Kejora di sini, tampil utk sedikit bercerita
Ia bkn fitnah atau tuduhan, tapi ada bukti & fakta
Kisah TN anjing betina tua ifrit, yg celik tapi buta
Orang melihat anjing ni badut lawak merata-rata
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Anjing tua itu, mmg hebat dgn fitnah & belit auta
23/10..’Akma itu, Kejora reka’..anjing tua itu kata
Hari ini, 24/10..dia tampil memuji si doktor jelita
Klu bkn munafiq..mmg nyanyok, kerna tua renta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HUHUHU

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (Anonymah @ TN betina anjing 🐕 iblis)

TN tentu berterima kasih kpd Dr Akma dengan kata2 nya yang berinspirasi.

Dia sekarang blogging di sana sini tapi sentiasa ada di sini. Tak kisah pakai nama lagi.

Tujuan nya sama – menyokong blog post dan komen2 yang baik, membangkang mana yang tak baik.

Reply
24 October 2020 8:24 am
_______________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (Anonymah @ TN betina anjing 🐕 iblis)

Masih lagi tak ngaku Akma itu rekaan nya.

Lantak kau lah, BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

Reply
23 October 2020 1:31 pm
_______________________________________________

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

Anonymah @ auntie TN 8:24 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tidak pasti auntie ni nyanyok atau lawak jenaka?
Baru kelmarin, auntie kata Akma itu Kejora reka!
Hari ini auntie kata pula Dr Akma tu auntie suka!
Kejora cadng, auntie kerap-kerap le basuh muka
👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply
24 October 2020 9:31 am
_______________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le ‘Anonymah’ @ auntie TN tua nyanyok,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Bila Akma utus warkah, TN ifrit kata, Kejora reka
Hari ni..pempuan sihir ni kata, Dr Akma dia suka
Kemunafiqan betina iblis ini, mmg Kejora jangka
Mmg le pmpuan tua munafiq ini bakal isi neraka
👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

‘Anonymah’ @ TN betina anjing 🐕 iblis tua,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Mmg lahanat, ini TN sundal, Melayu penderhaka
Rasanya dr keturunan iblis, betina ni punya baka
Jahat, kuangajar, biadab, pemfitnah, ada belaka
Sewajarnya dibelasah ini betina tua dajjal puaka
👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
🤜👊🤛🤜👊🤛🤜👊🤛🤜👊🤛🤜👊🤛🤜👊
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

‘Anonymah’ @ TN betina anjing 🐕 iblis tua,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹
TN anjing betina tua ifrit, asyik je Kejora taji palu
Namun..dia masih juga perangai biadab & bebal
Mmg anjing betina jalang ini, muka tak tau malu
Kulit muka anjing iblis ini serupa kulit babi tebal
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Wau bule
Guest
Wau bule

Rafidah, Mahathr and Tommy Thomas seizes on pending Emergency Declaration as cudgel against Muhyuddin.

Read their comments as they are talking about the realities, facts and truths.

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PKR DAN DAP JUGA LANGGAR KUARANTIN……. KUTUK LAA WEIIII…… Polis akan panggil MB Selangor ke Bukit Aman…….. Polis akan memanggil Menteri Besar Selangor Amirudin Shari ke Bukit Aman dalam masa terdekat untuk memberi keterangan berhubung dakwaan melanggar arahan kuarantin kendiri selepas pulang dari Sabah. Timbalan Pengarah (Siasatan/Perundangan) Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman Mior Faridalathrash Wahid berkata, siasatan sedang dijalankan susulan kenyataan dimuat naik berhubung ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sungai Tua itu yang didakwa ingkar kuarantin pada 5 Okt lepas. “Beliau akan dipanggil untuk memberi keterangan dalam masa terdekat bagi membantu siasatan dan beberapa saksi lain juga akan dipanggil,”… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

JANGAN SERONOK DENGAN VAKSIN KERANA COVID SUDAH BERMUTASI….. ADAKAH TANAH BESAR CHINA SUDAH BEBAS DARI WABAK……. – Bekalan vaksin bagi negara ini dijangka diperolehi pada suku pertama 2021. Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) dan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dalam kenyataan bersama berkata, keutamaan bakal diberikan kepada para petugas barisan hadapan meliputi sektor kesihatan dan keselamatan seperti doktor, jururawat, polis, petugas penjara dan imigresen. Menurutnya kenyataan, Menteri Kesihatan, Dato’ Sri Dr. Adham Baba dan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Khairy Jamaluddin telah mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Khas Jaminan Akses Vaksin COVID-19 (JKJAV) pertama kali secara bersama semalam. Katanya, ia untuk memastikan… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

_PAK BUAT KECOH JUMPA YDPA…..BILA TOK MUDIM BERTINDAK BALAS DIA MENGAMUK……. _____ Darurat: Jangan cepat menghukum – Annuar………… Semua pihak disarankan agar tidak sewenang-wenangnya membuat spekulasi berhubung sebarang kemungkinan pengisytiharan darurat di negara ini. Ini kerana, kata Menteri Wilayah Persekutuan Tan Sri Annuar Musa, perkara tersebut masih belum diputuskan atau diwartakan oleh kerajaan. Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam yang menzahirkan kebimbangan berhubung laporan mengenai perkara tersebut. “Sepatutnya dia (Anwar) jangan cepat menghukum sebelum apa-apa berlaku. Perkara ini, dia (Anwar) sendiri yang ramal dan dia pula yang jatuh hukum. Ini, pada saya, tidak adil… Read more »

The Third Force
Guest
The Third Force

X4w7Q

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih aneh juga orang nya. Dia nampak nya berpelajaran. Tapi pelajaran itu nampak nya terbuang begitu saja. Tidak langsung mengkomen blog post Budin. Atau cakap pasal politics, current affairs. Hanya mencaci. Sayang. Kesian.

Kot dia salah campuran. Sekolah di SJK yang penuh dengan mereka yang iri hatikan Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak. Maka apa saja yang nampak kpd nya sebagai membayangkan keadaan itu dibalun nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia tidak pulak mahu mengkomen pasal pendirian TSMY seperti yang di tulis Budin.

Sebalik nya dia menceritakan cinta peribadinya. Begitu lah keadaan nya anak Melayu yang ada pelajaran. Tak menggunakan pelajaran nya untuk pembangunan negara. Menyumbang buah fikiran pro atau against apa yang dilaku atau dirancangkan pemimpin negara.

What a waste. Sheer waste.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymah’ @ TN betina anjing 🐕 iblis tua 4:23/4:46 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua ifrit nyanyok,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Mmg jauh beza..antara bangsat dgn bangsawan
Bila kata2 kita indah, orng anggap kita karyawan
Tpi, klu mmbebel merapu, org kata sasau sawan
Bersenjata kebodohan..usah ler guru nk dilawan
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua ifrit nyanyok,

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan, jauh beza, tidak terhingga
Bila kata2 kita indah, orng anggap kita pujangga
Tapi klu kuangajar biadab..org kata pala dongga
Dgn kail sejengkal lautan dalam usah ler diduga
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua ifrit nyanyok,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan, bezanya, adalah sgt nyata
Bila kata2 kita indah, org anggap kita ini pendita
Tpi klu asyik meroyan, org kata kita bahalol unta
Usah nk berperang..dgn kebodohan sbg senjata
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua ifrit nyanyok,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan, mmg ler jauh beza makna
Bila kata2 kita indah, org anggap, kita ini sarjana
Tpi, klu asyik meroyan, org kata kita kepala bana
Usah berlwan, dgn bawa kebodohan di sini sana
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua ifrit nyanyok,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan beza makna sangat ketara
Bila kata2 kita indah..org anggap kita ini bentara
Tpi, klu asyik meroyan, org kata kita badut opera
Usah nak berlwan..dgn kebodohan sebagai cara
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua ifrit nyanyok,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan sgt lah berbeza makna dia
Bila kata2 kita indah orang anggap kita ini mulia
Tpi..klau asyik meroyan..org kata kita jenis paria
Usah nk berlwan..dgn kebodohan, mnjadi media
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua ifrit nyanyok,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan, beza makna amatlah jelas
Bila kata2 kita indah, orng anggap kita ada kelas
Tpi..klau asyik meroyan, org kata kita jenis culas
Usah nak berlwan, dgn kebodohan asyik digalas
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua ifrit nyanyok,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan makna amat bertentangan
Bila kata2 kita indah, kita ini akan jadi sanjungan
Tp, klau asyik meroyan, org kata kita ni bajingan
Usah nk berlwan, dgn kebodohan sbg pegangan
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua ifrit nyanyok,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan, makna, berbeza langsung
Bila kata2 kita indah..org anggap, kita ini handal
Usah nk berlwan..dgn kebodohan asyik diusung
Klu asyik meroyan, org kata, kita ini jenis sundal
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

KESIMPULAN/RUMUSAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪👍
Kejora dgn bahasa indah..lelaki wanita tertawan
TN anjing pula, asyik bersenjata, kata-kata kesat
Sbb tu le, pmbaca melihat Kejora ini bangsawan
Manakala..TN anjing dilihat sbg seekor bangsat!
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Pathetic keadaan Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih. Mula masuk komen di blog post ini sebagai penkomen ke 3, pada pukul 1:05 pm. Tapi takda satu komen nya yang berisi. Atau berkenaan tajuk post atau apa2 point yang Budin keluarkan. Semua komen nya mencaci, tak habis2, sekarang dah pukul 4 petang. Mencaci secara peribadi, nampak macam dia geram sangat dengan TN. Mesti dia terasa amat sangat apa yang TN kata. Walaupun nampak tak banyak sangat dia di caci. Demikian lah keadaan nya. Kot dia guilty complex. Merasa begitu berat beban ke atas nya hingga dia mencoba to shake it off.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymah’ @ TN betina anjing 🐕 ifrit tua 4:06 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
Rupanya dia sebesar2 munafiq TN betina, caiikk
Dgn betina iblis puaka ini, semua org darah naik
Panggilan anjing utk betina ini, mmg yng terbaik
Syuhh..syuhh..keluar ko anjing pergi makan taik!
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi ku🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Berjuanglah dinda dgn gigih sambil menimba ilmu
Tolong lah, mereka yg perlu, tanpa merasa jemu
Semoga, dgn kejayaan, dinda nanti akn bertemu
Doa ikhlas dari abg, akn sentiasa mengiringi mu
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
💐🌹🥀🌷🌸🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata (terlupa short cut)🤣:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Berjuanglah dinda dgn gigih smbil mnimba ilmu
Tolong lah, mereka yg perlu, tanpa merasa jemu
Semoga, dgn kejayaan, dinda nanti akn bertemu
Doa ikhlas dari abg, akn sentiasa mengiringi mu
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
💐🌹🥀🌷🌸🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

_RAKYAT SUDAH SEDAR SEGALA KEROSAKAN DAN KEMUSNAHAN BERPUNCA DARI BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PHD4PIG…..JADI TOK MUDIM TAK PERLU RISAU…… ________ Lihat sentimen rakyat sebelum pertimbang isytihar darurat – Dr Jeniri……… Pemimpin politik harus melihat sentimen rakyat sebelum sebarang keputusan untuk mengisytiharkan darurat dilakukan. Felo Kanan Majlis Profesor Negara Dr Jeniri Amir berkata, ia juga boleh dilakukan di negeri-negeri tertentu sahaja dan bukan dikuatkuasakan di seluruh negara. backup_ads Jelasnya, pelbagai implikasi besar yang melibatkan pemimpin, rakyat, pelabur asing serta pasaran perlu difikirkan sebelum sebarang keputusan mengenai isu itu dibuat. “Sebelum sebarang keputusan dibuat untuk mengisytihar darurat, pemimpin politik harus melihat juga… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

MASALAH POLITIK SELESAI BILA PAK DAJJAL HARU LETAK JAWATAN……. ___ Darurat: Rakyat tidak perlu dibebankan dengan masalah kerajaan – Prof Hamidin……… Bagi saya, kerajaan seharusnya mampu menangani sebarang isu dengan melakukan rundingan dengan ahli politik untuk pastikan negara berada pada tahap baik, terutamanya ketika COVID-19. – Gambar fail KUALA LUMPUR: Tiada istilah darurat ekonomi, politik mahupun kesihatan. Menurut Felo Penyelidik Ilham Centre, Prof Dr Hamidin Abdul Hamid, darurat hanya membawa satu maksud dan ia tidak sepatutnya membebankan rakyat. Jelasnya, rakyat perlu diberi pemakluman awal dalam apa sahaja keputusan yang bakal dilakukan. “Saya sedikit keliru kerana, kebanyakan konsep darurat ekonomi, politik,… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

UDAH2 LERR TUU…..NAK BUNUH COVID KE EKONOMI….. LONGGARKAN DULU MCO SELANGOR TENGOK KEADAAN MACAM MANA…..TOK MUDIM SAYANG KERUSI KE…… ________ Tindak balas spontan dijangka pengaruhi Bursa Malaysia untuk bergerak rendah minggu depan……. Bernama Oktober 24, 2020 11:18 MYT Tindak balas spontan dijangka pengaruhi Bursa Malaysia untuk bergerak rendah minggu depan Untuk minggu baharu berakhir, bursa tempatan kebanyakannya bergerak dalam zon merah, dikuasai oleh keadaan politik semasa yang masih berkocak dan kemunculan semula kes COVID-19 seluruh dunia. – Gambar hiasan KUALA LUMPUR: Bursa Malaysia dijangka menyaksikan beberapa tindak balas spontan dalam kalangan pelabur minggu depan, sekali gus menolak turun FTSE Bursa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
💐🌹🥀🌷🌸🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Sambut lah salam mesra abg untk dewi ku intan
Terima kasih..atas dinda punya wrkah & ingatan
Dekat perbatasan tu, dinda jagalah keselamatan
Terus lah berjuang dan berbakti, utk anak watan
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
💐🌹🥀🌷🌸🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Bersyukur sngat lah rasa, duhai dinda ku cahaya
Dinda bukan rekaan abg, kini org sudah percaya
Ianya telah pun dijelaskan sndiri oleh si tua toya
Dah terbukti bahawa Tuhan itu mmg maha kaya
👏👏👏🖐️👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌸🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Tk tau nk citer, begitu riang, abg punya perasaan
Ia nya berkaitan dngn diri mu, duhai dewi pujaan
Kini kpd pmbaca telah jelas akn semua keadaan
Dh terbukti dgn sendiri, bhw dinda tu bkn rekaan
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
👏👏👏🖐️👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌸🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Akma, psti dapat agak, abg punya musuh utama
Orgnya munafiq fasiq..tak ada pegangan agama
Bagi iblis itu, hari Jumaat ke apa ke, dikira sama
Jelas dan nyata si tua tu berfahaman pluralisma
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
Kembali menemui Dik Akma, dinda, dewi ku ratu
Tak pasti..samada dinda bertugas, hari ini Sabtu
Nk utus wrkh utk dinda, abg perlu aturkan waktu
Musuh utama abg itu, perlu lah dulu abg taji latu
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💐🌹🥀🌷🌸🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ GLOBAL PUNCA WABAK COVID KELUARKAN VIRUS DARI MAKMAL…….DI SOKONG BANI MUNAFIQUN….. ______ Sudan, negara Islam terbaharu iktiraf Israel……. Donald Trump bercakap dalam talian dengan pemimpin Sudan dan Israel, sambil diperhatikan Setiausaha Negara Mike Pompeo (kiri), penasihat kanan Jared Kushner dan Penasihat Keselamatan Robert O’Brien, di Rumah Putih, 23 Okt, 2020. (Foto AP) Washington: Sudan menjadi negara Islam terbaharu mengiktiraf Israel. Pengumuman yang dibuat Presiden Amerika Syarikat (AS) Donald Trump itu sekali gus memperlihatkan kejayaan diplomatik beliau menjelang pilihan raya presiden AS awal November depan. Ia juga memberikan pencapaian dasar luar untuk Trump dengan mengangkat lagi sekutunya,… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PHD4PIG PUNYA SEGALA KEROSAKAN KEMUSNAHAN DAN KORUPSI…..SUDAHLAH BUAT KERAJAAN TEBUK ATAP DAH TU BUBAR DUN PULA….SEBELUM TU GAGAL HALANG KLUSTER TABLIGH….. ____________ Awani Ada barisan hadapan hampir menyerah, rakyat diseru ambil iktibar, bersatu perangi COVID-19……. NOOR HISHAM: Tolonglah ambil iktibar daripada PRN Sabah dan jangan ulangi lagi. – Gambar fail KUALA LUMPUR: Rakyat Malaysia perlu bersatu dan bersama dalam memerangi wabak COVID-19 bukan bertelagah antara satu sama lain, kata Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah. Menerusi posting di laman Facebook beliau hari ini, Dr Noor Hisham turut menasihatkan orang ramai agar mengambil iktibar… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

RAKYAT LEGA SIKIT BILA PAK DAJJAL LETAK JAWATAN……… Darurat 2020? Demi Politik atau Rakyat?……. Alamak! Darurat ke? Apa pun ikut kebijaksanaan DYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong. Kalau Baginda rasa itu yang terbaik, maka mungkin itulah yang akan berlaku. Yang ramai orang risau ni sebab terbayang-bayang zaman darurat masa komunis dulu. Kena catu makan, tak boleh keluar sesuka hati, perintah berkurung waktu malam. Ish tidaklah sampai camtu. Darurat ni ada banyak jenis sebenarnya. Ikutkan kita masa PKP dulu pun dah berkurung mirip macam darurat dah walaupun parlimen masih berjalan. Sesuai ke pelaksanaan darurat ni? Kalau diperhatikan dalam keadaan semasa,… Read more »