MUHYIDDIN JANGAN JADI DIKTATOR YANG PENDEK AKAL

Saya mengikuti rapat laporan-laporan yang mengandaikan bahawa kerajaan sedang mempertimbang untuk melaksanakan langkah darurat bagi menyekat proses Parlimen.

Hari ini kita sedang menyaksikan babak sejarah yang tidak pernah berlaku sebelumnya yakni mempunyai sebuah kerajaan yang bergelut dengan persoalan keabsahan, dan sedang menggunakan wabak Covid-19 yang memungkin penyalahgunaan kuasa.

Pengisytiharan darurat hanya dilakukan bilamana terdapat unsur ancaman pada keselamatan negara.

Tetapi apabila kerajaan itu sendiri yang menjadi punca pada ancaman keselamatan, maka langkah darurat ternyata suatu langkah kebelakang yang akan memungkin kediktatoran.

Saya menggesa Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menimbang semula keputusan ini kerana ia ternyata suatu keputusan yang pendek akal dan penting diri.

Dengan langkah ini, maka kerajaan Perikatan Nasional yang tidak ada keabsahan ini telah menonjolkan kelemahan mereka dalam menangani wabak Covid-19 dan kemelut ekonomi yang kita hadapi sekarang.

Negara-negara di rantau ini sedang memikirkan pelbagai cara bagi menangani wabak dan benarkan aktiviti ekonomi untuk bergerak, namun Malaysia sedang bergerak kebelakang.

Kita masih belum mengetahui apa strategi kerajaan dalam mengemudi krisis ini, tetapi apa yang terpamer adalah pemerintah merasakan strategi ampuh untuk melawan dampak wabak adalah dengan melemahkan demokrasi.

Apa yang kita perlukan dalam mendepani wabak Covid-19 adalah ketelusan, kebertanggungjawaban dan dasar yang jelas oleh pelbagai kementerian.

Pemerintah telah gagal menonjolkan kepimpinan yang berkualiti saat wabak, malah telah mengambil langkah yang mencurangi demokrasi untuk terus berkuasa.

ANWAR IBRAHIM – Ketua Pembangkang – 23 Oktober 2020.

Updated: 23 October 2020 — 8:20 pm

116 Comments

Add a Comment
  1. PAK DAJJAL CUBA JADI DIKTATOR PENDEK AKAL DENGAN MENGADAP YDPA…
    .

    Darurat Politik: Agong Belum Perkenan, Suruh PM Balik Dulu………

    Yang Di Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Riโ€™ayatuddin Al-Mustafa Billah belum memberi sebarang perkenan atas apa-apa cadangan Mesyuarat Khas Kabinet pagi tadi termasuk cadangan menggantung Parlimen dan mengadakan pentadbiran darurat.
    Menurut sumber, Al-Sultan Abdullah akan memanggil Mesyuarat Majlis Raja-Raja Melayu bagi mendapat nasihat terlebih dahulu sebelum membuat keputusan mengenai permintaan kabinet tersebut.

    Petang tadi, Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bergegas ke Pahang untuk mengadap baginda di di Istana Abdulaziz, Kuantan, Pahang.

    Dalam pertemuan lebih dua jam, baginda diberi makluman mengenai permintaan kabinet. Bertentangan dengan maklumat awal Tuanku telah bersetuju dengan pemerintahan darurat selama setahun, sumber istana memaklumkan tiada persetujuan sedemikian diperkenankan.

    Pada lewat malam ini, laman Facebook Perikatan Nasional turut memaklumkan mengenai situasi tersebut dengan menyatakan Tuanku belum membuat keputusan mengenai permintaan tersebut.

    โ€œMakluman dari Putrajaya memaklumkan Tuanku minta PM pulang ke KL dahulu. Keputusan besar sebegini perlukan proses konsultasi dan pengamatan.โ€

    #Sumber : Suara.TV

    : Betul ke maklumat ni?

  2. Anonymous (Anonymah @ auntie TN)

    TN tentu berterima kasih kpd Dr Akma dengan kata2 nya yang berinspirasi.

    Dia sekarang blogging di sana sini tapi sentiasa ada di sini. Tak kisah pakai nama lagi.

    Tujuan nya sama โ€“ menyokong blog post dan komen2 yang baik, membangkang mana yang tak baik.

    Reply
    24 October 2020 8:24 am
    _______________________________________________

    1. Anonymous (Anonymah @ auntie TN)

      Masih lagi tak ngaku Akma itu rekaan nya.

      Lantak kau lah, BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

      Reply
      23 October 2020 1:31 pm
      _______________________________________________

      Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      Anonymah @ auntie TN 8:24 am,

      ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
      ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
      Tidak pasti auntie ni nyanyok atau lawak jenaka?
      Baru kelmarin, auntie kata Akma itu Kejora reka!
      Hari ini auntie kata pula Dr Akma tu auntie suka!
      Kejora cadng, auntie kerap-kerap le basuh muka
      ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

      Reply
      24 October 2020 9:31 am
      _______________________________________________

      1. Nasib le โ€˜Anonymahโ€™ @ auntie TN tua nyanyok,

        ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
        ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
        Bila Akma utus warkah, TN ifrit kata, Kejora reka
        Hari ni..pempuan sihir ni kata, Dr Akma dia suka
        Kemunafiqan betina iblis ini, mmg Kejora jangka
        Mmg le pmpuan tua munafiq ini bakal isi neraka
        ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
        ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

  3. Anonymous (Anonymah @ auntie TN)

    Yang menggelar orang anjing ini mengguna bahasa tak baik. Pendirian dan watak nya pun nampak tak baik.

    Pada hal dia boleh menulis perkara2 yang baik. Mahu membangkang pun, boleh guna bahasa baik.

    Demikian lah bila ada sesiapa yang tidak dibimbing emak bapak di masa kecil. Perlu kita beri tahu dia tiap kali dia guna bahasa tak baik. Moga2 dia berubah.

    Reply
    24 October 2020 8:30 am
    ________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      Anonymah @ auntie TN 8:30 am,

      ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
      ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
      Kenapa pula, kelemahan sendiri auntie gi sorok?
      Tk sedar ke yang perangai auntie itu lebih teruk?
      Kan auntie asyik menggelar diri Kejora ini beruk!
      Watak/pdndirian auntie itu baik kah, atau buruk?
      ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

      Reply
      24 October 2020 9:14 am
      ________________________________________________

  4. Anonymous (Anonymah @ auntie TN)

    Yang menggelar orang anjing ini mengguna bahasa tak baik. Pendirian dan watak nya pun nampak tak baik.

    Pada hal dia boleh menulis perkara2 yang baik. Mahu membangkang pun, boleh guna bahasa baik.

    Demikian lah bila ada sesiapa yang tidak dibimbing emak bapak di masa kecil. Perlu kita beri tahu dia tiap kali dia guna bahasa tak baik. Moga2 dia berubah.

    Reply
    24 October 2020 8:30 am
    ________________________________________________

    Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

    Anonymah @ auntie TN 8:30 am,

    ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
    Kenapa pula, kelemahan sendiri auntie gi sorok?
    Tk sedar ke yang perangai auntie itu lebih teruk?
    Kan auntie asyik menggelar diri Kejora ini beruk!
    Watak/pdndirian auntie itu baik kah, atau buruk?
    ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    Reply
    24 October 2020 9:14 am
    ________________________________________________

  5. Anonymous (Anonymah @ auntie TN)

    Inilah bukti jenis penjahat dan gengster. Di putar belit nya keadaan, menuduh secara liar dsb nya. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla,

    Tak tahu lah jika dia boleh berubah. Tapi perlu lah dia di sesah. Tiap kali dia masuk sini menggelabah.

    Reply
    24 October 2020 8:07 am
    ________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      Anonymah @ auntie TN 8:07 am,

      ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
      ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
      Menjadi seorang wanita itu, tak ada le apa salah
      Wanita blh menggoncang dunia, apa nak dimalu
      Kenapa pulak auntie masih tampil nak berhelah?
      Apa auntie ni sorang tomboy masa kecil dahulu?
      ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh

      ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

      Reply
      24 October 2020 8:49 am
      ________________________________________________

  6. PAK DAJJAL PUNCA WABAK DAN DARURAT….JIKA DIBIARKAN JADI PM DIKTATOR……

    Tuduhan diktator: Zuraida minta Anwar cermin diri dulu…….

    Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Zuraida Kamaruddin menggesa Presiden PKR, Anwar Ibrahim untuk “bercermin diri” terlebih dahulu berhubung kritikannya terhadap rancangan kerajaan mengisytiharkan perintah darurat.

    Zuraida berkata, Anwar punca menyebabkan berlaku ketidakstabilan politik dengan mengalihkan tumpuan terhadap usaha kerajaan memerangi wabak Covid-19.

    Tambahnya, Anwar yang sebelum ini mendakwa memperolehi majoriti sokongan anggota parlimen juga berulang kali gagal membuktikan dakwaan tersebut.

    “Dan ketika dia berdrama yang berlarut-larutan dan tanpa tujuan ini, kerajaan (Perdana Menteri) Muhyiddin Yassin menghadapi wabak global ini setiap hari.

    “Saya tidak dapat memikirkan bagaimana seorang pemimpin politik kanan memperlakukan dirinya sedemikian rupa ketika negaranya berhadapan dengan krisis kesihatan yang belum pernah terjadi sebelum ini.

    “Anwar yang mendakwa dalam kenyataannya bahawa kerajaan tidak telus, bahkan gagal bersikap telus kepada Seri Paduka dengan majoriti yang dikatakan kukuh dan meyakinkan,” katanya.

    Menurut Zuraida, Anwar seharusnya mengenepikan cita-citanya pada ketika negara dilanda wabak Covid-19 dan menyokong kerajaan pada ketika ini seperti yang sepatutnya dilakukan oleh seorang negarawan.

    “Apa yang sebenarnya dia lakukan menimbulkan pertanyaan serius mengenai kesesuaiannya dengan jawatan tertinggi yang selama ini sangat dikejar-kejarnya, sehingga merugikan kebajikan rakyat,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

    Kabinet hari ini dilapor bersetuju dengan pelaksanaan “darurat” bagi menangani penularan Covid-19 selepas perkara itu diputuskan dalam mesyuarat khas yang dipengerusikan Muhyiddin di Putrajaya.

    Petang tadi, Muhyiddin dilapor menghadap Yang di-Pertuan Agong di Istana Abdulaziz di Kuantan, Pahang.

  7. Khas buat Anonymah @ auntie TN,

    ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    ๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™
    Mungkin Kejora dh beri auntie bnyak kesusahan
    Harap auntie dpat maaf Kejora punya kesalahan
    Auntie pulak..kenalah sabar & kawal kemarahan
    Risau pulak, klu auntie keguguran & pendarahan
    ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

  8. Anonymous

    Dah rindu rakan-rakan lama

    JOHN DOE
    OTHMAN AHMAD
    PUTRA SINGGORA
    ZACK AMSTRONG
    FAN TUN

    KE MANA MEREKA SEKARANG?

    Reply
    23 October 2020 10:14 pm
    ________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      Anon 10:14 pm,

      INI KEJORA NAK CITERKAN KISAH NASIB MACAI2 TUA RENTA, EX-CAP-MUNGER-BERSATU, SATU PER SATU:
      JOHN (BO)DODE, SAMI SUMAN, TOK GORA SAKURA, ZACK LEKAT TERONG & FUCKTUN BINGAI..

      Reply
      24 October 2020 6:24 am
      ________________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

        ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
        Kejora mulakan dgn โ€˜Ostatโ€™ John Doe muka toya
        Dgn ostat fasiq panji hitam tu..org dh tk percaya
        Semua ramalan ostat ni, pincang & tidak berjaya
        Kini..dia dh bertukar kpd ahli nujum, sbg kerjaya
        ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

        Reply
        24 October 2020 6:24 am
        ________________________________________________

        1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

          ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
          Seterus nya, tentang kisah nasib si sami, Suman
          Dia ke sepital Tg Rambutan lps teruk tak siuman
          Lps tu msuk ke dlm tanah, tujuh kaki kedalaman
          Kini, meraung kt dlm kubor, menerima hukuman
          ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

          Reply
          24 October 2020 6:25 am
          ________________________________________________

          1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

            ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
            Berikut pula..tentang kisah duda lapok Tok Gora
            Dia jadi obses sangat Jepun pnya bunga sakura
            Msih di blog..menyamar mcm2 serupa dgn kera
            Kini, dia dgn โ€˜Peju-Wangโ€™ sbg DJ atau pengacara
            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

            ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

            Reply
            24 October 2020 6:26 am
            ________________________________________________

            1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

              ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
              Kita pegi pula kat kisah si bapok Zack Amstrong
              Msih lagi jaga Bangla/Rohingya, di pasar borong
              Wktu mlm kerja lama lagi, niaga jubor kat lorong
              Banyak kali masuk sepital, kat jubor lekat terung
              ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
              ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

              ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

              Reply
              24 October 2020 6:27 am
              ________________________________________________

              1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
                Yg terakhir, Kejora nk citer pasal FuckTun bingai
                Kat blog KluangDarai KD dia masih menyeringai
                Mcm dulu jugak cakap besar, tak ubah perangai
                Banyak kali..gagal bunuh diri, cara terjun sungai
                ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
                ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

                ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

                Reply
                24 October 2020 6:27 am
                ________________________________________________

                1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                  Anon 10:14 pm,

                  ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
                  ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
                  Kini..akak TN @ Anonymah jer yg masih lantang
                  Tpi dgn Kejora..Tg Normah tu asyik je terlentang
                  Lpas ini dgn Kejora ni, dia susah lah nak tentang
                  Sbb, lps bersalin nanti, dia nk kena jaga pantang
                  ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
                  ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

                  ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

                  P/S:

                  TN = Tengku Normah = Anonymah

                  Reply
                  24 October 2020 6:43 am
                  ________________________________________________

    2. KE MANA MEREKA SEKARANG?

      Mereka ke blogs yang tidak ada Beruk tua Wang Gontol Kejora Kojolla.

      Re Beruk Tua Wak Gontol kejora Kojolla, Selagi ada dia di sini, selagi itu lah ramai pembaca dan peserta tak selesa dengan nya.

      Maka dia perlu dibalun, ditibai dan dibantai seboleh boleh nya.

      Sehingga dia sedar futility (tidak berfaedah) nya dia berada di sini. Sehingga otak nya siuman semula.

      1. Anonymah @ auntie TN 8:20 am,

        ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
        ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
        Usah le digunakan maki hamun sebagai senjata
        Bukan nya kita tak boleh nak jaga tutur dan kata
        Nanti, orang akan pandang kita hina merata-rata
        Auntie tak mau kah jaga martabat kaum wanita?
        ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

  9. Anonymous (Anonymah @ auntie TN)

    Wahai Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla, gunakan lah bahasa yang semenggah, tidak menyayat hati sesiapa membaca nya di sini.

    Jika kamu buat begitu, aku akan berhenti memanggil kamu dengan nama di atas.

    Boleh membangkang sebanyak kamu mahu, tapi gunakan lah bahasa yang sesuai.

    Reply
    24 October 2020 6:40 am
    ________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      Anonymah @ auntie TN 6:40 am,

      ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
      Wahh..auntie TN kini, sudah mari buat serangan!
      Lama Kejora tunggu auntie ni sampai kesiangan
      Awas auntie, usah le memaki caci sembarangan
      Kang terkenan pula, anak auntie dlm kandungan
      ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

      Reply
      24 October 2020 7:00 am
      ________________________________________________

      1. Anonymah @ auntie TN 6:40 am,

        ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
        ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
        Usah le digunakan maki hamun sebagai senjata
        Bukan nya kita tak boleh nak jaga tutur dan kata
        Nanti, orang akan pandang kita hina merata-rata
        Auntie tak mau kah jaga martabat kaum wanita?
        ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

      2. Inilah bukti jenis penjahat dan gengster. Di putar belit nya keadaan, menuduh secara liar dsb nya. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla,

        Tak tahu lah jika dia boleh berubah. Tapi perlu lah dia di sesah. Tiap kali dia masuk sini menggelabah.

        1. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
          ๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™
          Kejora ini, sepatutnya lebih teliti serta berhemah
          Tentang sifat diri TN tu, Kejora dh silap terjemah
          Sebenarnya TN tu, merupakan sorang muslimah
          Jumaat dia tk ke masjid, solat zohor je kt rumah
          ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

          1. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

            Kentut ajer banyak, peluru hapah pun takda, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih.

            Reply
            23 October 2020 12:57 pm

            Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

            Copy n paste dan recycle ajer komen dia lama, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih.

            Otak nya dah bankrap.

            Reply
            23 October 2020 12:59 pm

            1. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

              Copy n paste dan recycle ajer komen dia lama, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih.

              Otak nya dah bankrap.

              Reply
              23 October 2020 1:00 pm

              Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

              Pelik pulak dia tak tulis hingga column nya jadi setengah inci.

              Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih.

              Reply
              23 October 2020 1:09 pm

              1. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

                Tak betul, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN.

                Yang betul ia lah kamu dok jaja seketul daging babi itu, tak laku, busuk, berulat.

                Kamu ultra kiasu, tak mahu rugi, kamu goreng daging itu dengan maggots nya, jamu makan bersama dengan puak kamu.

                Reply
                23 October 2020 1:14 pm

                Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

                Laptop kamu dah sakit, DAP DIRTY OLD MAN SUNNUN. tekan sekali keluar 2 kali. Repair lah. Kalau takda funds, bikin FundMe campaign, silap2 dapat banyak duit boleh beli laptop baru satu.

                Reply
                23 October 2020 1:18 pm

                1. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

                  Yang paling lucu dan lucah sekali di sini ia lah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila.

                  Memantun mantat menuduh orang saja kerja nya, langsung tak komen blog post atau kandungan nya.

                  Gila lah, katakan.

                  Reply
                  23 October 2020 1:25 pm

                  Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

                  Dah mula lagi komen abstract dia, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA MENGARUT ATAU MENCARUT.

                  Cakap pasal phenomena berlumba lumba tapi tak sedar itu dah berlaku sejak awal zaman. Dia makan daging babi banyak sangat dah jadi biul.

                  Reply
                  23 October 2020 1:29 pm

                  1. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

                    Masih lagi tak ngaku Akma itu rekaan nya.

                    Lantak kau lah, BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

                    Reply
                    23 October 2020 1:31 pm

                    Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

                    Dah keluar lagi komen2 cinta yang di reka nya sendiri hingga komen nya dah kecil setengah inci.

                    BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

                    Reply
                    23 October 2020 1:41 pm

                    1. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
                      ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
                      Begitu lama..TN itu Kejora telah tersalah identiti
                      TN itu muslimah yang kini Kejora panggil auntie
                      Sebenar nya dah lama perkara ini Kejora perhati
                      Kejora tidak menuduh liar tapi beserta dgn bukti
                      ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
                      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

                      ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

        2. Anonymah @ auntie TN 8:07 am,

          ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
          ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
          Menjadi seorang wanita itu, tak ada le apa salah
          Wanita blh menggoncang dunia, apa nak dimalu
          Kenapa pulak auntie masih tampil nak berhelah?
          Apa auntie ni sorang tomboy masa kecil dahulu?
          ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh

          ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

  10. Munculnya khalifah akhir zaman

    Sh4ituasi Jokowi dan Tun yg memenangi rapat umum diperbahaskan cara politik Indonesia buntukan takbir urus dari kalangan Islam begitu juga di M’sia yg mahukan kalangan Melayu takbir negara Islam. Skrg kedua-dua sibuk dgn isu bubar paska covid-19 masih ribut dgnnya ribut politik. Mutakhir Indonesia dibuntukan Rasieq pulang dari Arab Saudi dimahukan majoriti penganut Islam tapi dicurigai pihak yg berpegang liberal dan socialis serta sama juga di M’sia sdg skrg ini Anwar yg liberal dan socialis mahu diangkat PM yg baru tapi dicurigai penganut Islam. Nah sudut sejarah Tanah Melayu dimulai dgn pemerintahan Melayu Melaka yg berasal dari Majapahit berpunca kerajaan kuno Asoka dari India (Parameswara memeluk Islam) Saya yakin dan percaya ada sosok terakhir berdarah dari tanah Java dari hasil kacukan dgn Arab (7 walisogo) dgn takdir keturah ini menjadi pahlawan masyul Hang Tuah yg berkemungkinan kacukan keturunan walisogo Arab China (pendapat saya) mereka semua bangsawan tapi suka dgn hidup sederhana bergaol dgn masyarakat marhein (rakyat peringkat bawah) tidak suka kemasyuran tapi berjiwa perwira pemberani akan dtg sendiri terus terlantik dgn izin sampai waktunya berperanan mencari kebenaran menyampaikan kebenaran. Inilah yg sebenarnya yg diikatakan Trinity dlm pengajaran Kristen (3 daulah/pemerintahan) sesudah kakeknya Muhammad moyangnya Isa yg terus pada Musa pada Adam. Sejarah dunia terkibar penamat pemerintahan negara2 dunia yg menekan mencengkam diganti dgn kesyumulan Maka lengkaplah kepimpinan yg dimahukan sejagat dunia yg naik secara fitrah evolusi kembang-biaknya manusia serentak semua sudut pusingan dunia yg dibuntukan skrg yg boleh dijadikan contoh dari kalangan marhein bergoal sampai keperingkat atas bangsawan mengajak kepada perpaduan dan persaudaraan sama2 bergandingan semua negara2 dunia dia sebagai khalifah bergandingan membasmi kemiskinan sejagat dunia memerangi pihak berhaluan keganasan berwujudkan perdamaian kearah alam selanjutnya alam akhirat. Dgn izin Allah swt dipanjangkan usia dibangkitkan bertemu arwah2 sesampai sebelum Adam berjiran dgn dinasour dan manusia purba yg asal manusia dikembang biakan. Alam berubah lebih indah keamanan dicapai sama2 meneroka angkasa lepas juga planet-planet yg lain berkemungkinan ada makhlok kehidupan disana sama2 mengenali mengajak kepada perpaduan ato berbaik-baik dgn semua mahluk sejagat raya yg tiada penghujungnya.

    1. Tulislah berperanggan (with paragraphs), senang nak baca, akan dibaca ramai penulisan mu jika begitu.

      Kalau tidak, nampak sebagai pemikiran yang di longgokkan selonggok sahaja. Apa yang di longgok selalu nya tidak menarik perhatian, malah membikin orang lari dari nya.

      Ini pandangan yang ikhlas. Sekian, wassalam.

      1. Ya apakah blog Budin takda dialogue box utk edit. Sila rujuk kupasan Budin yg terkini masih lagi ada yg agak panjang diperhujung kupasan.

  11. Pentadbiran jenis jadah apa ni?. Bila spesis mangkok hayun yg gila kuasa dan mabuk habuan memegang kuasa, inilah jadinya. Banyak negara lain yg jauh lebih parah dilanda Covid 19, tapi tak lah sampai istihar darurat. Alasan bangang apa ni?. Skrg dah nampak makin menjurus ke arah tata kelola keparat. Kalau diteruskan perancangan huduh ni, lebih parah lagi ekonomi negara, mentadbir sesuka hati tanpa ada check dan balance. Kalau bukan kerajaan diktator, jadah apa lagi mentadbir cara begini? Kemajuan teknologi tak dimanfaatkan sebaik mungkin, macam parlimen langsung dah tak wujud lagi. Betul2 mangkok hayun kerajaan Malaysia hari ni. Sekadar pandai korek tabung dan tabur duit kat anak2 utk beli jiwa, budak2 tadika pun tau buat. Hampeh betul.

    1. Nak buat camne sbb ramai penyokong2 halaljadah kata kjaan tebok atap PNkhiant, PNipu, PNyamun yg terbaek majoriti melayu Isle..
      YDPA pun suka Mooidin terus jdi PM..titah baginda dan nasihat pemimpin2 parti politik selain dari PN ni usah berpolitik dan cuba ambil alih kuasa kjaan kesayangan skrng ni..utamakan kebajikan dan keselamatan rakyat dlm menghadapi Covid./ Habis next PRN kat Sarawak tu dibenarkan SPRM apah hal pula..itu bkn kepentingan poltik kah…
      PM yg dah nk rebah akibat tiada majoriti di Parliament gunakan Darurat sebagai benteng dan alasan demi perthanak jawatan dan kuasa….
      hmmm

      1. Betul, utamakan kebajikan dan keselamatan rakyat dlm menghadapi Covid.

        PRN kat Sarawak tu dibenarkan SPRM kot sebab Covid tak begitu melanda landa di sana.

        Selagi PM ada majoriti 1-2 pun di Parliament, boleh teruskan memerintah. Asalkan boleh dapat Rang Undang2 yang penting diluluskan di Parlimen, angkat yang sakit ke dewan mengundi, jika perlu.

        Ada gunakan Darurat sebagai alasan ke? I must hv missed the news. Di Google, takda.

        1. Bahru terjumpa berita
          Cabinet agrees on ’emergency’ to battle Covid-19, PM sought royal consent

          Published 23 Oct 2020, 3:53 pm
          Modified 24 Oct 2020, 12:42 am

          The cabinet has agreed to the implementation of an “emergency” to tackle the worsening Covid-19 pandemic situation.

          https://www.malaysiakini.com/news/547791

    2. Waah, dekat pukul 2 pagi kamu marah, keluar bahasa tinggi. Pahal? Baru lepas bergaduh ker?

      Menuduh tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang boleh dipercayai itu tak sampai ke mana, Mat.

      Sekurang kurang nya kasi contoh lah apa yang kamu tuduh tuh.

      Kalau tak, nampak macam kamu tuduh liar ajer. Tak dapat apa faedah, malah diketawakan orang saja.

  12. Lu jgn ckp bnyk lah nuar kasi bilang itu yidin pendek akal, tp lu *langsung talak akal* lg gila gila mau jd PM masa kobid tgh gila..haiyya lu ni..mati pn susah,hilup pn susah.haiyya

    1. melayu pelak berbahasa,cina, mungkin terlebih menguyah seketul daging babi hadi…

      cuba2 kurangkan kesundalan nih

      1. hahaha correct! correct! one can always detect an imposter

    2. Wong, gunakan BM yang betul lah. Kita sudah Merdeka lk 70 tahun.

  13. PEJUANG2 KEBATILAN TIDAK MAMPU BERTAHAN LAMA KERANA BERDIRI ATAS KEPALSUAN…….

    Semasa Maszlee Malik guna Velfire milik syarikat Malaysia Education Global Services, Mahfuz diam buat bodoh aje!…….

    Pemetik petai, Mahfuz dan seorang lagi ADUN PH bakal disaman Menteri Besar Kedah setelah dia tuduh MB arahkan syarikat Air Kedah (SADA) membeli kereta Velfire untuk kegunaan rasmi MB.
    MB Kedah jelaskan SADA beli kereta tersebut untuk kegunaan SADA – bukan untuk kegunaan khusus MB sahaja yang juga merupakan pengerusi SADA.

    Dan bukan sebagai kenderaan rasmi MB yang sudah ada Mercedes S-Class dibeli Mukhriz.
    “21 Okt 2020: Dituduh beli Vellfire: MB Kedah saman Mahfuz Omar, Dr Ismail Salleh”
    https://www.astroawani.com/…/dituduh-beli-vellfire-mb…

    Jika tuduhan dia terhadap MB Kedah kurang berjaya, Mahfuz boleh fokus juga kepada kegunaan kereta Velfire oleh Maszlee sebagai kereta rasmi (siap dengan plate “Menteri”) ketika PH bermaharajalela di Putrajaya.

    Saya serahkan bukti bergambar untuk tindakan lanjut Mahfuz.

    Kereta Velfire diguna Menteri ini adalah milik syarikat Malaysia Education Global Services.
    Siapa Education Malaysia Global Services?

    Ianya syarikat milik Kementerian Pendidikan di mana Maszlee pernah jadi Menteri.

    “Established on 13 April 2012, Education Malaysia Global Services (EMGS) is a Company Limited by Guarantee (โ€œCLBGโ€) under the purview of the Ministry of Higher Education Malaysia.”
    https://educationmalaysia.gov.my/about-us/

    Hello hello Mahfuz, Mahfuz.. Ko tahu tak isu ini?

    NAJIB RAZAK

    MR : Mahfuz tu tak habis sekolah mana dia tahu untuk buat penyelidikan. Dia pandai ceramah untuk fitnah aje

  14. Dah rindu rakan-rakan lama

    JOHN DOE
    OTHMAN AHMAD
    PUTRA SINGGORA
    ZACK AMSTRONG
    FAN TUN

    KE MANA MEREKA SEKARANG?

    1. Mereka sudah masuk kubur bersama Madey si Kitol. Kahkahkah!

      1. Mana kau tahu? Kau ke yg jadi malaikat Malik Zabanaiah soal mereka dlm kubor tu.

    2. Me too.. especially John DOe, Fan Tun
      Dia org dah nyampah dgn politik sampah kot. Takpun meluat byk sgt komen2 merapu mearban Kejora

      1. Anon 10:14 pm,

        INI KEJORA NAK CITERKAN KISAH NASIB MACAI2 TUA RENTA, EX-CAP-MUNGER-BERSATU, SATU PER SATU:
        JOHN (BO)DODE, SAMI SUMAN, TOK GORA SAKURA, ZACK LEKAT TERONG & FUCKTUN BINGAI..

        1. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
          Kejora mulakan dgn ‘Ostat’ John Doe muka toya
          Dgn ostat fasiq panji hitam tu..org dh tk percaya
          Semua ramalan ostat ni, pincang & tidak berjaya
          Kini..dia dh bertukar kpd ahli nujum, sbg kerjaya
          ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

          1. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
            Seterusnya tentang kisah nasib si sami Wak Suman
            Dia ke sepital Tg Rambutan lps teruk tak siuman
            Lps tu msuk ke dlm tanah, tujuh kaki kedalaman
            Kini, meraung kt dlm kubor, menerima hukuman
            ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

            ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

            1. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
              Berikut pula..tentang kisah duda lapok Tok Gora
              Dia jadi obses sangat Jepun pnya bunga sakura
              Msih di blog..menyamar mcm2 serupa dgn kera
              Kini, dia dgn ‘Peju-Wang’ sbg DJ atau pengacara
              ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

              ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

              1. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
                Kita pegi pula kat kisah si bapok Zack Amstrong
                Msih lagi jaga Bangla/Rohingya, di pasar borong
                Wktu mlm kerja lama lagi, niaga jubor kat lorong
                Banyak kali masuk sepital, kat jubor lekat terung
                ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
                ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

                ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

                1. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
                  Yg terakhir, Kejora nk citer pasal FuckTun bingai
                  Kat blog KluangDarai KD dia masih menyeringai
                  Mcm dulu jugak cakap besar, tak ubah perangai
                  Banyak kali..gagal bunuh diri, cara terjun sungai
                  ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
                  ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

                  ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

                  1. Anon 10:14 pm,

                    ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
                    ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
                    Kini..akak TN @ Anonymah jer yg masih lantang
                    Tpi dgn Kejora..Tg Normah tu asyik je terlentang
                    Lpas ini dgn Kejora ni, dia susah lah nak tentang
                    Sbb, lps bersalin nanti, dia nk kena jaga pantang
                    ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
                    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

                    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

                    P/S:

                    TN = Tengku Normah = Anonymah

            2. Errata:

              ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
              Seterus nya, tentang kisah nasib si sami, Suman
              Dia ke sepital Tg Rambutan lps teruk tak siuman
              Lps tu msuk ke dlm tanah, tujuh kaki kedalaman
              Kini, meraung kt dlm kubor, menerima hukuman
              ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
              ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

              ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

        2. NAMPAK NYA BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA INI TAK BOLEH BERUBAH. DIA PUAK PEMBANGKANG TAPI MULUT NYA CELUPAR, BAHASA NYA KOTOR, BIADAB DAN KURANG AJAR.

          MAKA PERLU DIBALUN, DITIBAI DAN DIBANTAI LAH DISINI. BERTERUSAN. TIAP KALI DIA MASUK SINI.

  15. SAYA SUKA TN,KERANA DIA LELAKI SADO

    MAAF YERRR,KALU ADA YANG COBA MEMIKAT SAYA!!

    DR. AKMA

    JAWAPAN :

    DR AKMA SAYANG๐ŸŒน
    ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    Alamakkk oii pasti isteri saya cemburu
    Hasrat doktor tu saya amatlah terharu
    Ohhhhhโ€ฆpatut la bedebar ada dara seru
    ye ke ni?,kalu betol saya tadah nyiru
    ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
    ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

    โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
    HAHAHA HIHIHI HOHOHO
    ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

    1. Anon anjing ๐Ÿ• 10:11 pm,

      ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
      ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
      Mmg ternyata Anon anjing yg ko ni sangat bodo
      Komen2 dekat blog ni kau tak nak beri tumpuan
      Haper ker jadah kau pergi kata TN tu lelaki sado
      Bukan kah sudah terbukti, yg TN itu perempuan?
      ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

      1. Anon anjing ๐Ÿ• 10:11 pm,

        ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
        ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
        TN @ Tengku Normah tu sorang insan yg lemah
        Tapi terlebih celupar, konon nak tunjuk peramah
        Dh terbukti, yg cik puan kita tu sorang muslimah
        Hari Jumaat..dia semayang zohor sja kat rumah
        ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

        1. Anon anjing ๐Ÿ• 10:11 pm,

          ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
          ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
          TN @ Tg Normah @ Anonymah..perangai tk elok
          Pempuan tua tu, lps ini Kejora nk panggil auntie
          Masa org sembahyang Jumaat, dia ada kat blog
          Bukan lah tuduhan, tapi kat bwh ini segala bukti
          ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

          1. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

            Kentut ajer banyak, peluru hapah pun takda, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih.

            Reply
            23 October 2020 12:57 pm

            1. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

              Copy n paste dan recycle ajer komen dia lama, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih.

              Otak nya dah bankrap.

              Reply
              23 October 2020 12:59 pm

              1. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

                Copy n paste dan recycle ajer komen dia lama, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih.

                Otak nya dah bankrap.

                Reply
                23 October 2020 1:00 pm

                1. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

                  Pelik pulak dia tak tulis hingga column nya jadi setengah inci.

                  Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih.

                  Reply
                  23 October 2020 1:09 pm

                  1. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

                    Tak betul, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN.

                    Yang betul ia lah kamu dok jaja seketul daging babi itu, tak laku, busuk, berulat.

                    Kamu ultra kiasu, tak mahu rugi, kamu goreng daging itu dengan maggots nya, jamu makan bersama dengan puak kamu.

                    Reply
                    23 October 2020 1:14 pm

                    1. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

                      Laptop kamu dah sakit, DAP DIRTY OLD MAN SUNNUN. tekan sekali keluar 2 kali. Repair lah. Kalau takda funds, bikin FundMe campaign, silap2 dapat banyak duit boleh beli laptop baru satu.

                      Reply
                      23 October 2020 1:18 pm

                    2. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

                      Yang paling lucu dan lucah sekali di sini ia lah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila.

                      Memantun mantat menuduh orang saja kerja nya, langsung tak komen blog post atau kandungan nya.

                      Gila lah, katakan.

                      Reply
                      23 October 2020 1:25 pm

                    3. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

                      Dah mula lagi komen abstract dia, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA MENGARUT ATAU MENCARUT.

                      Cakap pasal phenomena berlumba lumba tapi tak sedar itu dah berlaku sejak awal zaman. Dia makan daging babi banyak sangat dah jadi biul.

                      Reply
                      23 October 2020 1:29 pm

                    4. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

                      Masih lagi tak ngaku Akma itu rekaan nya.

                      Lantak kau lah, BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

                      Reply
                      23 October 2020 1:31 pm

                    5. Anonymous (TN @ Tg Normah @ Anonymah)

                      Dah keluar lagi komen2 cinta yang di reka nya sendiri hingga komen nya dah kecil setengah inci.

                      BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

                      Reply
                      23 October 2020 1:41 pm

                    6. Para pembaca cuba fikirkan,

                      ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
                      ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
                      Sampai skrg dia tk muncul lagi, itu anjing goblok
                      Lps 1:41 pm, blog ini dia tk berani lagi nk hampir
                      Apa mknanya klu time solat Jumaat ada di blog?
                      Klu bkn pempuan, TN tu mesti tua renta @ kapir
                      ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
                      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

                      ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

      2. Wahai Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla, gunakan lah bahasa yang semenggah, tidak menyayat hati sesiapa membaca nya di sini.

        Jika kamu buat begitu, aku akan berhenti memanggil kamu dengan nama di atas.

        Boleh membangkang sebanyak kamu mahu, tapi gunakan lah bahasa yang sesuai.

        1. Anonymah @ auntie TN 6:40 am,

          ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
          Wahh..auntie TN kini, sudah mari buat serangan!
          Lama Kejora tunggu auntie ni sampai kesiangan
          Awas auntie, usah le memaki caci sembarangan
          Kang terkenan pula, anak auntie dlm kandungan
          ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

          1. Anonymah @ auntie TN 6:40 am,

            ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
            ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
            Usah le digunakan maki hamun sebagai senjata
            Bukan nya kita tak boleh nak jaga tutur dan kata
            Nanti, orang akan pandang kita hina merata-rata
            Auntie tak mau kah jaga martabat kaum wanita?
            ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

            ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

            1. Anonymah @ auntie TN 6:40 am,

              ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
              ๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™
              Mungkin Kejora dh beri auntie bnyak kesusahan
              Harap auntie dpat maaf Kejora punya kesalahan
              Auntie pulak..kenalah sabar & kawal kemarahan
              Risau pulak, klu auntie keguguran & pendarahan
              ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
              ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

              ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

      3. Yang menggelar orang anjing ini mengguna bahasa tak baik. Pendirian dan watak nya pun nampak tak baik.

        Pada hal dia boleh menulis perkara2 yang baik. Mahu membangkang pun, boleh guna bahasa baik.

        Demikian lah bila ada sesiapa yang tidak dibimbing emak bapak di masa kecil. Perlu kita beri tahu dia tiap kali dia guna bahasa tak baik. Moga2 dia berubah.

        1. Anonymah @ auntie TN 8:30 am,

          ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
          ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
          Kenapa pula, kelemahan sendiri auntie gi sorok?
          Tk sedar ke yang perangai auntie itu lebih teruk?
          Kan auntie asyik menggelar diri Kejora ini beruk!
          Watak/pdndirian auntie itu baik kah, atau buruk?
          ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    2. TN tentu berterima kasih kpd Dr Akma dengan kata2 nya yang berinspirasi.

      Dia sekarang blogging di sana sini tapi sentiasa ada di sini. Tak kisah pakai nama lagi.

      Tujuan nya sama – menyokong blog post dan komen2 yang baik, membangkang mana yang tak baik.

      1. Anonymous (Anonymah @ auntie TN)

        Masih lagi tak ngaku Akma itu rekaan nya.

        Lantak kau lah, BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

        Reply
        23 October 2020 1:31 pm
        _______________________________________________

        Anonymah @ auntie TN 8:24 am,

        ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
        ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
        Tidak pasti auntie ni nyanyok atau lawak jenaka?
        Baru kelmarin, auntie kata Akma itu Kejora reka!
        Hari ini auntie kata pula Dr Akma tu auntie suka!
        Kejora cadng, auntie kerap-kerap le basuh muka
        ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

        1. Nasib le โ€˜Anonymahโ€™ @ auntie TN tua nyanyok,

          ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
          ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
          Bila Akma utus warkah, TN ifrit kata, Kejora reka
          Hari ni..pempuan sihir ni kata, Dr Akma dia suka
          Kemunafiqan betina iblis ini, mmg Kejora jangka
          Mmg le pmpuan tua munafiq ini bakal isi neraka
          ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
          ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

  16. PRU BUKAN MASA SESUAI SEKARANG JADI SUPAYA BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ TAK BUAT HURU HARA ELOKLAH GANTUNG PARLIAMEN CARA DARURAT……..

    DARURAT GANTUNG PARLIAMEN JERR SUPAYA PAK DAJJAL TAK BUAT KACAU……..

    ____________
    Bertenang! Rakyat jangan bimbang jika darurat diisytihar – Prof Dr Nik Ahmad Kamal….

    Kenderaan yang membawa Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidddin Yassin tiba di Istana Abdulaziz, Indera Mahkota, Kuantan bagi menghadap Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Riayatuddin Al-Mustafa Billah Shah pada Jumaat. – Gambar BERNAMA
    KUALA LUMPUR: Rakyat tidak perlu rasa bimbang sekiranya pengisytiharan perintah darurat benar-benar dilakukan oleh kerajaan.
    Pengamal Undang-Undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Profesor Dr Nik Ahmad Kamal Nik Mahmood berkata, langkah tersebut tidak akan menjejaskan kehidupan rakyat, sebaliknya, tindakan itu sebagai langkah menyelesaikan kemelut yang sedang melanda negara.
    “Saya rasa rakyat tidak perlu bimbang, kalau kita belajar dari sejarah dua pengisytiharan darurat di Sarawak pada 1996 dan Kelantan pada 1977, ialah untuk menyelesaikan isu kemelut kerajaan.
    “Ia (darurat itu) tidak memberi kesan kepada rakyat ketika itu. Proses itu hanya berlaku dalam kerajaan dan dapat diselesaikan dengan peruntukan ordinan-ordinan yang tertentu ataupun arahan-arahan tertentu,” katanya kepada Astro AWANI dalam temu bual menerusi Skype, pada Jumaat.

    Mengulas lanjut, Nik Ahmad Kamal berkata, situasi yang berlaku dalam negara ketika ini tidak sama dengan perintah darurat yang dilakukan oleh kerajaan pada 1969.
    “Jadi, di situ memang berlaku sesuatu yang kita takut. Tetapi untuk kali ini ia tidak akan berlaku seperti 1969. Apa yang berlaku ialah pihak eksekutif akan cuba menangani isu kemelut politik dengan cara yang terbaik untuk memastikan ia dapat diselesaikan dan juga isu pandemik dapat ditangani dengan baik.
    “Jadi, saya rasa tidak timbul rasa gentar atau rasa takut dengan apa yang berlaku nanti,” katanya lagi.
    Bagaimanapun, Nik Ahmad Kamal menambah, tempoh darurat tidak dapat ditentukan kerana ia bergantung kepada sejauh mana kemelut itu dapat diselesaikan.
    “Apa yang saya faham ia tidak ditetapkan. Ia bertujuan untuk menyelesaikan satu-satu masalah dan apabila kemelut itu selesai, ia akan ditamatkan.
    “Tetapi apabila kita lihat darurat 1969, ia hanya selesai atau ditamatkan pada 2011 dan undang-undang darurat itu tamat pada 2012,” katanya.
    BACA: Apa itu Darurat? Ini 15 perkara anda perlu tahu
    BACA: Mungkinkah kerajaan akan isytihar darurat kesihatan?
    Ketika ini, timbul desas-desus bahawa Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin akan mencadangkan pengisytiharan darurat kepada Yang di-Pertuan Agong bagi mengatasi ketidakstabilan politik dan mengelak lebih banyak konflik dalam sidang Parlimen akan datang.
    Di bawah Perlembagaan Persekutuan, darurat hanya boleh diisytiharkan oleh Yang di-Pertuan Agong, seperti peruntukan dalam Perkara 150.
    Sebelum ini, pengisytiharaan darurat dilaksanakan di Sarawak pada 1966 berikutan pergelutan kuasa kerajaan negeri dengan Persekutuan, manakala Darurat Kelantan 1977 kerana pergelutan kuasa pentadbir negeri dengan Persekutuan.

    1. Nk buat perjumpaan pun mcam nk berahsia bagai nak rak …buat nun di Pahang. Dah la kjaan tebok pintu atap…
      susah2 ubah saja Pusat Kjaan ke Kuantan, tutop yg kat Putrajaya.

  17. Moo “survive hingga kini kerana pH bermasaalah antara mereka dgn si tua manakala omNo di permainkan oleh malaun2 pAs selain ramai mp2 nya di sogok oleh Moo….

    Moo survive hingga kini bukan kerana kekyatan nya tapi kelemahan ‘structure’ pH & bN semasa…..

    Moo mengunakan penularan covids satu bentuk ‘advantage mematahkan musuh2 politik nya….

    opportunist2 drama opera yg Moo lakonkan tak lain, malaun2 pAs dgn fahaman seketul daging babi hadi serta gps dan kaum dayak2 nya….

    lingkup negara dgn permainan politik ala ‘defensive’ Moo….

    mengunakan kelemahan lawan dan permasaalahan covids utk terus berkuasa….

    tapi yg amat malang nya, ‘deep state’ yg mengerakan lakonan Moo…

    ‘exploting’ perlembagaan negara utk menjayakan kepentingan mereka….

    abd hamid dgn tiba2 melontar tentangan mengenai ‘ interim pm sehari sebelum Moo mengadakan mesyuarat luarbiasa kabinet nya, satu pentanda jelas akan berlaku nya ‘darurat’ hasrat kepentingan ‘deep state’ yg berkuasa….

    1. Pasaran Saham menjunam ura2 darurat.

      PM nak advise deklarasi darurat kpd YDPA. Kuasa YDPA declare atas nasihat PM. Once YDPA declare dah absolute tak boleh challenge kuasa YDPA, tetapi advise PM boleh dichallenge jika langkah itu ultravires kerana nak bypass Parlimen berkait Kerajaan PN tak cukup majoriti.

      Sama terjadi spt diUK bila PM Boris Johnson ingin bypass Parlimen isu Brexit, mahkamah declare advise PM itu melangar constitution.

      Dengarnya, PM tak jadi declare mlm ini kerana YDPA nak rujuk kpd Mesyuarat Majlis Raja-Raja.

      Majlis Raja perlu menilai apakah negara betul2 darurat kerana pandemik, dah exhaustive undang2 sediaada atau yg darurat yalah kedudukan politik PN kerana majoriti nipis atau bakal hilang majoriti atau dah dah hilang majoriti.

      Kelihatan gambar Azmim dan Hamzah bersama Moo menghadap diKuantan. Inilah the new powerhouse trio yg kawal PN.

      1. ….mereka bertiga kini alat ‘deep state’ yg ingin menegakan kerajaan #melayu2islam, salain abd hamid/maza sabagai penasihat mereka….

        cacat perancang mereka kerana unjuran kejatuhan 6% kdnk yg tertinggi antara negara serantau yg ada. .

        1. Ko akan gila mulut sial cekaka iblis syaitan bernama Zunnun bangkai bernyawa yg menyalahkan takdir kehendak Allah swt percaturan manusia bersaf-saf Islam yg ramai jutaan pengikut diseluruh negara Islam sedunia. Shiah mahupun Wahabi walau ada yg salah ramainya umat Islam akan diperbetulkan Sang Penguasa akhir zaman selagi ko tidak bertaubat sekiranya ko benar mengaku Islam dari tuhan yg amat memahami penesuran sejarah kembang biaknya manusia serata dunia., ini adalah kehendak dan takdirnya terjadi segala hal Ingat ini kalu tertangkap siap ko tuhan kerjakan cukup2 mulut sial lahanat iblis syaitan ko tu .. kalu ko jawab dgn jawaban yg mempermainkan sesungguhnya tuhan maha mengetahui segala hal dan diserahkan kepada Allah swt maha terbaik hukuman pada semua hidupan.

      2. Apa pun mesyuarat Raja2 tu..what i knew Baginda Sultan Perak yg paling smart,non prejudice..(He knew what nonsense this Kjaan Tebok Atap upto) Am sure he will vote out- no to Darurat..sbb dah tahu sgt..Mooidin yg tgn darurat (bak kata YB Mt Sabu)
        Tpi apa pun berbalik pd majoriti votes of Majlis Raja2

    2. Well its all said and done…YDPA favour the “Wolves in Sheep Clothing ” barisan gembala2 serigala yg konon nk selamatkan biri2 (rakyat) dan negara.
      Pas tu petualang dan munafiq besar..sebesar serban di kepala Lobai2 takda akai…tpi bernafsu besar.
      Moo sanggup sua leher ditarik2..ikot cadangan2 pengkhianat2 agama dan negara …

    3. zunnun,

      Gunakan lah nama betul PM kita – dia PM, hormatilah, supaya jika kamu jadi PM nanti, kamu pun dihormati orang.

      Kamu tuduh sogok, ada bukti ke?

      Amende “deep state” itu? Coba kau terangkan, ramai pembaca tak tahu.

      Apa pulak “โ€˜explotingโ€™ perlembagaan negara utk menjayakan kepentingan merekaโ€ฆ”?

      Nampak nya kamu banyak tembak sini tembak sana peluru yang genuine pun takda.

  18. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

    Pembaca yang budiman,

    ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
    Kejora ni, baru je balik dari sembahyang Jumaat
    Rugi klu tak buat, pahala bnyak, wlau dua rakaat
    Tapi..si fasiq anjing gila tu di blog ini setiap saat
    Dia tk dpt bezakan..yg buruk dgn yg bermnafaat
    ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
    Anjing tua biol itu, asyik saja ke tengah & ke tepi
    Asyik kena tibai dia dh seperti tenggelam lemas
    Oh..Kejora ini dh terlupa pula, pasal covid & SOP
    Dia tk perlu le pergi, sbb dia dkt 90, warga emas
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
    ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

    ๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    Reply
    23 October 2020 2:03 pm
    ________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      P/S:

      Jam 12:57/12:59/1:00/1:09/1:14/1:18/1:25/1:31/1:37/1:41 pm, dok mampos kat blogโ€ฆ
      ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ

      Reply
      23 October 2020
      ________________________________________________

      1. Jigit

        Bersangka baik la Joraโ€ฆ

        Kalau pompuan datang period, dia pulaโ€ฆ.. mungkin bontot yang koyak dibantai bang ali kesayangan dia tu sentiasa keluar darah โ€ฆmacam mana nak solat jumaatโ€ฆ

        kah kah kahhhh

        Reply
        23 October 2020 2:27 pm
        ________________________________________________

        1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

          Maafkan Kejora Bro Jigit,

          ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
          Selama ini, senarionya Kejora dh salah terjemah
          Rupanya, Kejora telah membuli insan yng lemah
          Terjawab lah kini, kenapa TN itu solat kat rumah
          Rupa-rupanya akak TN kita itu sorang muslimah
          ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

          (Maafkan Kejora juga, Puan TN ๐Ÿ™)

          Reply
          23 October 2020 2:36 pm
          ________________________________________________

          1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

            Maafkan Kejora Bro Jigit,

            ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
            Maaf le..yg Kejora nak cakap ni luar dr tajuk pos
            Ini adalah berkenaan kutukan Kejora ke atas TN
            Selama ni, Kejora dok kata kat dia pelir mampos
            Rupa2nya Bro..musuh @ lawan kita tu ada poen
            ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

            ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
            ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

            Reply
            23 October 2020 3:46 pm
            ________________________________________________

            1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

              Bro Jigit,

              ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
              Klu tau TN tu wanita, Kejora pasti lbih berhemah
              Agaknya dia exco wanita..pejuang pnya khemah
              Elok klu ID, tukar dpd anonymous kpd anonimah
              Boleh juga klu kekalkan TN sbg Tengku Normah
              ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€
              ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
              ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

              ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
              ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

              Reply
              23 October 2020 4:09 pm
              ________________________________________________

    2. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla sembahyang di masjid tiap Jumaat ke?

      Dia ada tauliah untuk khutbah kpd orang lain ke?

      Dia mengGontol memuji diri sendiri ada pahla ke?

      Suwei lah orang yang dinamakan Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

  19. SAYA SUKA TN,KERANA DIA LELAKI SADO

    MAAF YERRR,KALU ADA YANG COBA MEMIKAT SAYA!!

    DR. AKMA

    1. DR AKMA SAYANG๐ŸŒน
      ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
      Alamakkk oii pasti isteri saya cemburu
      Hasrat doktor tu saya amatlah terharu
      Ohhhhh…patut la bedebar ada dara seru
      ye ke ni?,kalu betol saya tadah nyiru
      ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
      ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

      โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
      HAHAHA HIHIHI HOHOHO
      ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

      1. DR AKMA SAYANG๐ŸŒน
        ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
        Pasal dara mengurat saya dah dekat 100
        Lain la dengan doktor nampak sungoh-sunggoh
        Pilih saya nafkah batin jamin 100%
        Tak ler macam sidia tu dah tua te..r laboh
        ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
        ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

        โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
        HAHAHA HIHIHI HOHOHO
        ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

      2. Kesian Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih. Kita kena kesihankan dia sebab otak nya dah terpesong kpd suka making fun out of others.

        Tapi kesian sebenar nya nya ialah dia nampak really pitiful dengan keadaan itu. Tidak menggunakan masa nya untuk menulis berkenaan apa lain yang berfaedah.

        Kesian juga sebab anak isterinya terpaksa menghadapi watak nya yang cacat sebegitu pagi petang siang malam. Tentu merana dalam suasana begitu.

  20. Nur Akmaliah SA Rafiee (Dewi Srikandi ๐ŸŒน)

    Thank you for giving me the beautiful flowers // Thatโ€™s a lot//It really cheers up my day

    #sharifahnurakmaliahsyedahmadRafiee#

    Reply
    22 October 2020 9:03 pm
    _________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      Dik Akma dewi ku ๐ŸŒน,

      ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
      Patutlah sejak ptg tadi rasa spt berdebar sukma
      Rupa2nya, warkah dr dewi pujaan dtg menjelma
      Akhirnya tiba juga, apa yg abg nanti begitu lama
      Terima kasih setinggi nya dri abg buat dik Akma
      ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
      ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

      โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

      Reply
      22 October 2020 9:27 pm
      _________________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

        Dik Akma dewi ku ๐ŸŒน,

        ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
        ๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“
        Tk sangka betul, ke sini, dinda sudi buat lawatan
        Hati-hati dik..kat sini, hampir semua geng jantan
        Apalah sngat dgn bunga2 tu duhai dewi ku intan
        Buat dinda abg tak akan jemu mengukir coretan
        ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
        ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

        โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

        Reply
        22 October 2020 9:38 pm
        _________________________________________________

        1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

          Dik Akma dewi srikandi ku ๐ŸŒน,

          ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
          ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
          Kat perbatasan tu hendaklah dinda berjaga-jaga
          Pertolongan dari Allah, kena lah kita pohon juga
          Semangat juang dinda itu, mmg lah abg bangga
          Berbanding bakti dinda, bunga2 tu apalah harga
          ๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“
          ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

          โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

          Reply
          22 October 2020 9:48 pm
          _________________________________________________

          1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

            Dik Akma dewi intan ku ๐ŸŒน,

            ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
            ๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“
            Untuk dinda ku..abg akan teruskan coretan tinta
            Demi dewi ku..abg akan rela, bersengkang mata
            Pantun2 berbunga, abg tetap terus, karang cipta
            Kselamatan diri mu, kpd Allah, abg sntiasa pinta
            ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
            ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

            โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

            Reply
            22 October 2020 10:09 pm
            _________________________________________________

            1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

              Dik Akma dewi pujaan ku ๐ŸŒน,

              ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
              Sebenarnya dinda, abg ni dlm kesuntukan masa
              Minggu ini..abg mesti siap tanda, kertas periksa
              Nak tinggalkan dinda, mmg le amat berat terasa
              Tpi, esok Jumaat cuti, abg pun rasa agak selesa
              ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
              ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
              ๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“

              โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

              Reply
              22 October 2020 10:20 pm
              _________________________________________________

              1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                My dear Akma ๐ŸŒน,

                ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
                ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
                Today it come, what I waited, for days and hours
                U just do not have to mention..about the flowers
                Comparing, to your task & burden, it is not worth
                But..we do hope, cheers and happiness are ours
                ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
                ๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“

                โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

                _________________________________________________

                1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                  Dik Akma dewi ilham ku ๐ŸŒน,

                  ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
                  ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
                  Maaf le dik Akma, English ni, abg tk terer sangat
                  Risau le juga, kot musuh dok tunggu nak sengat
                  Tapi, demi dik Akma, abg jadi kuat bersemangat
                  Di tengah kedinginan malam pun, terasa hangat
                  ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
                  โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
                  ๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“

                  ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

                  Reply
                  22 October 2020 11:11 pm
                  _________________________________________________

                  1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                    Dik Akma dewi ilham ku ๐ŸŒน,

                    ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
                    Dgn kerja sekolah banyak..abg ni agak keletihan
                    Selain krtas periksa..abg bwa balik, buku latihan
                    Tapi bila teringat kt blog ni, abg jadi kegelisahan
                    Entah kenapa..bagai rindu, yg tak berkesudahan
                    ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
                    โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
                    ๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“

                    ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                    ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

                    Reply
                    22 October 2020 11:57 pm
                    _________________________________________________

                    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                      Dik Akma dewi ku,

                      ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
                      Abg, baru balik dri surau, berjemaah solat subuh
                      Tugasan harian dan amal ibadah, biar lah sejajar
                      Di pagi Jumaat yg mulia ini..pahala nak diimbuh
                      Akhirat..abg tak akan lupa wlu pun dunia dikejar
                      ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†
                      Mmg kalau cuti, abg akan balik ke kg di Tunjang
                      Mak ayah asyik pesan..jgn abaikan, amal ibadah
                      Klu hari Jumaat, solat subuh agak lebih panjang
                      Sbab, imam bacakan surah al-insan & as-sajjdah
                      ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

                      ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ

                      Reply
                      23 October 2020 6:55 am
                      _________________________________________________

                    2. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                      Dik Akma dewi srikandi ku ๐ŸŒน,

                      ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
                      ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
                      Hari ini Jumaat..di Kedah ni mmg lah hari ni cuti
                      Barangkali..dinda tu sdg bersiap, nak pergi kerja
                      Pergilah dewi ku, slmat bertugas di medan bakti
                      Berjuanglah dinda ku, dgn gigih & smangat waja
                      ๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“
                      ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

                      โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

                      Reply
                      23 October 2020 6:59 am
                      _________________________________________________

                    3. Dik Akma dewi srikandi ku ๐ŸŒน,

                      ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
                      ๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
                      Brjuang lah dgn tulus ikhlas, duhai dewi srikandi
                      Kpda negara kita teruskan menabur bakti & budi
                      Abg sibuk melayan adik2 & anak sedara ptg tadi
                      Sblah pagi abg tolong kerja ayah kat sawah padi
                      ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
                      โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ

                      ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

                    4. Dik Akma dewi srikandi ku ๐ŸŒน,

                      ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
                      ๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™
                      Maaflah kerana tadi kurang berpantun utk dinda
                      Namun kerinduan di hati abg ini tak pernah reda
                      Mlm ni, abg nak gi mancing kat satu kwsn Felda
                      Besar kemungkinan, kt kwsn itu internet tak ada
                      ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
                      โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ

                      ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…

Leave a Reply

Your email address will not be published.