BERSAMA DENGAN BERSATU, SAMA SEKALI TIDAK MEMBERI UNTUNG KEPADA UMNO

Selain gencatan politik yang diumumkan oleh Presiden UMNO, Zahid Hamidi semalam tidak bererti yang kedudukan Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri telah selamat daripada sebarang gegaran selepas ini, ia juga tidak bermaksud hubungan UMNO dan Bersatu sudah pulih sepenuhnya.

Dari segi UMNO, mereka masih melihat Bersatu adalah pembuli yang pada bila-bila masa akan bertukar menjadi buaya lapar mahu menelan parti itu.

Melalui penguasaan kedudukan dalam kerajaan, Muhyiddin kini diperhatikan sedang berusaha sedaya upaya untuk melemahkan UMNO dan menjadikan Bersatu lebih dominan.

Dengan berebut kawasan yang sama untuk ditandingi, sebagai parti kecil tetapi memiliki banyak kuasa, hanya dengan melemahkan UMNO merupakan satu-satunya cara untuk Bersatu menguasai persaingan.

Sebagaimana Bersatu pada awalnya ditubuh untuk menggantikan UMNO, perkara itu tidak pernah digugurkan sehingga ke hari ini, baik oleh Muhyiddin atau mana-mana pemimpinnya yang lain.

Malah, melalui perbualan dengan beberapa pemimpin Bersatu, mereka tidak ragu-ragu mengatakan UMNO adalah parti yang kotor, pemimpinnya rasuah dan tidak mampu dipulihkan lagi.

Sebaliknya, kata mereka, jika Bersatu menjadi pengganti kepada UMNO, ia lebih mudah diterima rakyat tanpa ada beban dengan nostalgia lama yang jijik dan menyusahkan.

Untuk itu, rata-rata dalam UMNO, walaupun gencatan politik telah diumumkan, mereka masih keberatan menerima ketetapan itu sebagai hakikat yang wajib dipatuhi.

Kebimbangan mereka terhadap survival dan masa depan UMNO untuk menghadapi PRU akan datang mengatasi segala-galanya.

Sebagai parti Melayu paling besar dan punya sejarah perjuangan yang panjang, UMNO merasakan mereka bukan saja harus bertanding lebih banyak kerusi, malah mesti mengambil balik kerusi Perdana Menteri.

Dalam keadaan sekarang, oleh kerana kerusi Perdana Menteri itu diduduki oleh Bersatu, parti itu juga mahu mengekalkannya terus dalam genggaman.

Tetapi, tanpa sokongan UMNO dan tanpa toleransinya berbahagi kerusi, Bersatu bukan saja tidak mungkin mampu pergi lebih jauh dalam perjalanan masa depan, malah juga sukar untuk mempertahankan kerusi Perdana Menteri.

Sebaliknya, jika terus bersama, bukan saja UMNO terpaksa berkongsi banyak kerusi dengan Bersatu, malah perjuangan untuk mengambil balik kerusi Perdana Menteri juga terpaksa dikorbankan.

Sebagaimana kemenangan 13 kerusi Bersatu dalam PRU14 lalu banyak disumbangkan oleh kerjasama parti-parti lain dalam PH, untuk PRU akan datang, mereka kini beralih mengharapkan ihsan daripada UMNO pula.

Lebih membimbangkan UMNO lagi, selagi mereka kekal dalam PN bersama Bersatu, pembulian tidak mustahil akan terus dipertingkatkan daripada semasa ke semasa.

Oleh kerana UMNO sehingga ini agak keras enggan berkongsi dan bertoleransi dari segi pembahagian kerusi dengan Bersatu, begitu juga dengan jawatan Perdana Menteri, mereka juga sedar Muhyiddin akan menggunakan pendekatan lain, khususnya melalui tekanan dan penguatkuasaan undang-undang demi memastikan dominasinya dikekalkan.

Walaupun undang-undang tetap undang-undang dan ia adalah sama di sisi semua rakyat, tetapi bukanlah tidak difahami bahawa manipulasi terhadapnya bila-bila masa boleh dilakukan oleh sesiapa yang ada kuasa dalam genggamannya.

Secara mudahnya, UMNO dan Bersatu memang tidak boleh bersama, mereka akan sentiasa berebut dan berkelahi sesama sendiri, bahkan yang lebih buruk, oleh kerana Bersatu yang kecil memiliki banyak kuasa sementara UMNO yang besar terhad kuasanya, pembulian pasti terus berlaku.

Terus kekal dalam PN sepertimana keadaan sekarang tidak akan menguntungkan UMNO, sebaliknya Bersatu yang akan mengaut banyak laba.

Bahkan dalam konteks kedudukan Zahid Hamidi yang mengetuai UMNO sekarang, keberaniannya membawa parti itu meninggalkan PN dan berpisah dengan Bersatu bukan saja bakal menguntungkan masa depan UMNO secara keseluruhannya, tidak terkecuali turut sama mencerahkan perjuangannya untuk survival dirinya sendiri.

Dalam hal ini, mustahil Zahid Hamidi tidak menyedari semua keadaan yang ada, oleh itu gencatan sementara sebagaimana diumumkannya dua hari lalu, kebetulan Covid19 tengah melanda semula, diyakini hanya taktik meredakan suasana untuk di masa yang sesuai nanti muncul semula melakukan gempuran yang sempurna.(Shahbudindotcom 23/10/2020)

Updated: 23 October 2020 — 11:59 am

137 Comments

Add a Comment
  1. BUKANKAH DAH KATA….TOK MUDIM TAK KAN DUDUK DIAM BILA PAK DAJJAL BUAT ONAR…….

    Kabinet bersetuju dengan pelaksanaan “darurat” bagi menangani penularan Covid-19…….

    Perkara itu diputuskan dalam mesyuarat khas hari ini yang dipengerusikan oleh Perdana Menteri Muhyiddin Yassin di Putrajaya.

    “Tunggu pengumuman,” kata seorang menteri yang enggan namanya didedahkan ketika dihubungi Malaysiakini.

    Langkah itu diambil susulan ketidaktentuan berterusan dalam negara dan ketika Muhyiddin berdepan desakan daripada luar dan dalam.

    Menteri Muhyiddin
    Sementara itu, memetik sumber, The Malaysian Insight melaporkan perkataan “darurat” itu harus dipakejkan semula supaya tidak mencetuskan rasa panik di kalangan rakyat.

    “Mereka tak akan panggil darurat, tetapi nama baru lain. Sesuatu yang berkaitan dengan Covid-19,” menurut sumber itu.

    Malaysiakini difahamkan Muhyiddin dijangka mengadap Yang di-Pertuan Agong bagi mendapatkan perkenan baginda.

    Bagaimanapun, perkara ini masih tidak dapat disahkan.

  2. Zunnun
    23 October 2020 9:10 am ..

    Balas.

    Sejak UMNO kalah dan PAS ambil kesempatan untuk berkuasa baru lah kata PH perlu sangat DAP untuk menang.

    UMNO PAS memberi gambaran begitu rupa apabila mereka seolah-olah berpolitik untuk orang Melayu.

    Jika tak buat begitu tak ada untung mereka bergabung.

    Walaupun parti mereka parti melayu tapi mereka tak sama.. jadi lah mereka cuma menang 3 atau 4 kerusi.. dan PH pulak memang semua kerusi kawasan cina.

    Yang buat susah rakyat dan negara sentiasa tak stabil ialah UMNO dan PAS..

    Daripada memerlukan kaum lain.. mereka berdua kini hanya untuk satu kaum.

    1. Sheraton….

      omNo & pAs bak seperti perpatah omputih, “..instant dislike….”

      tapi bak kata mexicana….

      “…desperado….”

      zunnun lalu mengkiasa nya dgn #melayu2islam yg mana tegar dgn ajaran seketul daging babi yg satu lagi pura2 memamah nya utk menghormati ajaran sesat mereka….

      1. Semua Melayu mengajar ko org bukannya ko berpelesit mengajar bergelumang dgn dosa … jaga ko mulut puaka sial iblis syaitan tak sadar dek untung Melayu bagi kerakyatan berpelesit ko hasut2kan .. jaga ko ditangkap tuhan bedal cukup2 sampai mulut puaka sial iblis syaitan ko tu.

  3. Junnun…Nuar tu idola hang ka…? Say yes or no….that simple.

    1. MAHATHIRVSANWAR

      Junnun tak ada, puas mencari….

      tapi zunnun ada….

      1. Siap ko Zunnun simulut puaka sial iblis syaitan tuhan kerjakan lumat2 mulut puaka sial ko tiba masa nanti.

  4. Pembaca yang budiman,

    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    Kejora ni, baru je balik dari sembahyang Jumaat
    Rugi klu tak buat, pahala bnyak, wlau dua rakaat
    Tapi..si fasiq anjing gila tu di blog ini setiap saat
    Dia tk dpt bezakan..yg buruk dgn yg bermanafaat
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Anjing tua biol itu, asyik saja ke tengah & ke tepi
    Asyik kena tibai dia dh seperti tenggelam lemas
    Oh..Kejora ini dh terlupa pula, pasal covid & SOP
    Dia tk perlu le pergi, sbb dia dkt 90, warga emas
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. P/S:

      Jam 12:57/12:59/1:00/1:09/1:14/1:18/1:25/1:31/1:37/1:41 pm, dok mampos kat blog…
      😀😃😄😁😆😅😂🤣

      1. Bersangka baik la Jora…

        Kalau pompuan datang period, dia pula….. mungkin bontot yang koyak dibantai bang ali kesayangan dia tu sentiasa keluar darah …macam mana nak solat jumaat…

        kah kah kahhhh

        1. Maafkan Kejora Bro Jigit,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Selama ini, senarionya Kejora dh salah terjemah
          Rupanya, Kejora telah membuli insan yng lemah
          Terjawab lah kini, kenapa TN itu solat kat rumah
          Rupa-rupanya akak TN kita itu sorang muslimah
          👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          (Maafkan Kejora juga, Puan TN 🙏)

          1. Maafkan Kejora Bro Jigit,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Maaf le..yg Kejora nak cakap ni luar dr tajuk pos
            Ini adalah berkenaan kutukan Kejora ke atas TN
            Selama ni, Kejora dok kata kat dia pelir mampos
            Rupa2nya Bro..musuh @ lawan kita tu ada poen
            👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
            😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. Bro Jigit,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Klu tau TN tu wanita, Kejora pasti lbih berhemah
              Agaknya dia exco wanita..pejuang pnya khemah
              Elok klu ID, tukar dpd anonymous kpd anonimah
              Boleh juga klu kekalkan TN sbg Tengku Normah
              👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
              😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. Bro Jigit,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                Akak TN tu..tak ada beban, batu dia pergi jinjing
                Asyik jer kantoi dgn Kejora..dia malu & kesipuan
                Sblm ini, Kejora dok panggil dekat dia, TN anjing
                Lps ini Kejora akan panggil musuh kita itu, Puan
                👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀👩‍🚀
                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  5. Amuta ? Amuta ! Amute.

    kamu keturunan dgn kunta kinte ke?

    sj tanya….

    1. Oops…

      kamu keturunan kunta kinte ke?

      1. nama hanya pakaian siap ko mulut sial puaka iblis syaitan bernama Zunnun tuhan lanyak ko cukup2 selagi tidak surut kemarahan tuhan maka lumat mulut puaka sial iblis syaitan ko tu.

  6. ape yg membuat ajaran seketul daging babi hadi sesat sentiasa….

    adakah kerana di dapati sesat oleh majlis fatwa kebangsaan atau sememang nya sesat dan extreme dari kaca mata kemanusian yg ada ?

    ape membuat istilah #melayu2islam serba cacat bunyi nya….

    kerana dgn jenama ‘islam’ ala seketul daging babi, #melayu2islam di beri kebebasan mem”babi”buta kapir mengapir sana sini…

    betul ke?

    mungkin babi2 belaan ajaran seketul daging babi hadi ingin mencelah….

    blog ini bebas utk mencelah….🤔

    1. Tak betul, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN.

      Yang betul ia lah kamu dok jaja seketul daging babi itu, tak laku, busuk, berulat.

      Kamu ultra kiasu, tak mahu rugi, kamu goreng daging itu dengan maggots nya, jamu makan bersama dengan puak kamu.

      1. bagus

        kan blog ini bebas, ada juga babi belaan seketul daging babi hadi tampil sanggup memberi pencelahan…

        syabas …

        1. Bebas skrg ini ramai yg percaya adanya hari pembalasan .. ko sorang merasa takda apa2 itu pasak jadi pelesit Jaga ko takkan dapat lari kalu pun dapat tahu2 ada yg kabaran ko menjadi gila maka kekal sampai bila2 hanya Allah swt pulihkan balik terserah padanya tapi kalu ko ditangkap … siap ko tuhan kerjakan sampai lumat mulut puaka sial celaka iblis syaitan bernama Zunnun. Ingat ini ya

          1. yg nih meletis2 swan babi nya…

            woit, cuba kulum #kepalabutuh assmin sampai masuk melebihi anak tekak, mudah2an terbalak muntah racun seketul daging babi yg kao asyik mencekik saban hari….

            1. …mudah2an terbelalak muntah…

              1. Ko iblis syaitan mana mustajab sbb selalu ganggu ketenteraman org … siap ko mulut sial cekaka Zunnun tuhan kerjakan cukup2

  7. ape yg membuat ajaran seketul daging babi hadi sesat sentiasa….

    adakah kerana di dapati sesat oleh majlis fatwa kebangsaan atau sememang nya sesat dan extreme dari kaca mata kemanusian yg ada ?

    ape membuat istilah #melayu2islam serba cacat bunyi nya….

    kerana dgn jenama ‘islam’ ala seketul daging babi, #melayu2islam di beri kebebasan mem”babi”buta sana sini…

    betul ke?

    mungkin babi2 belaan ajaran seketul daging babi hadi ingin mencelah….

    blog ini bebas utk mencelah….🤔

    1. Laptop kamu dah sakit, DAP DIRTY OLD MAN SUNNUN. tekan sekali keluar 2 kali. Repair lah. Kalau takda funds, bikin FundMe campaign, silap2 dapat banyak duit boleh beli laptop baru satu.

      1. kan bagus, meletis lagi sawan babi kamu utk beri komen…

        1. Neraka dunia selama ko jalani ko tak sadar itu pasal tidak percaya hari pembalasan … siap ko mulut sial celaka iblis syaitan bernama Zunnun jgn luoa pelempang Jepun Kandang Khinzir dan Butuh jenis nala sumbatkan ke mulut sial celaka ko ya.

    2. Siap ko mulut sial Zunnun iblis syaitan akan tuhan siat2 mulut ko kmdn lumatkan dgn cili giling yg paling pedas neraka dunia selama ini terus ke neraka akhirat tuhan tempatkan dlmn sel penjara kalu gila Tanjung Rambutan layak buat ko kekal selamanya.

  8. Nasib le TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing mcm citer 3 Abdul, Sigaraga kena jual
    Sbb dia bebal dungu & panas baran tk blh kawal
    Mulut anjing ini muncung, mcm rupa ikan bawal
    Nasib ler..anjing biol ini, terpaksa berundur awal
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Padan muka dia TN anjing bebal kepala dongga
    Dh kena jual, mcm citer 3 Abdul..Sadiq Sigaraga
    Kpd peserta blog anjing ni langsung tiada harga
    Sbb, dia berhujah, dgn kebodohan yg diperniaga
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. Yang paling lucu dan lucah sekali di sini ia lah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila.

      Memantun mantat menuduh orang saja kerja nya, langsung tak komen blog post atau kandungan nya.

      Gila lah, katakan.

  9. ape jua perbezaan antara manusia kerana alam ini terjadi dlm dua paksi yg sentiasa bertentangan…

    ada yg bermirip pd kesan (effect) dan tak kurang yg berkibat pd penyebab (cause)

    causal petlu, seiring dgn kejadian alam dlm 2 masa sentiasa….

    cause/effect – penyebab/terkesan

    oleh kerana effect/terkesan akan memulakan cause/penyebab terbaru maka alam bak satu ‘running train’ yg memerlukan tuan, jika tidak terjadi penomena ‘runaway train’….

    the universal sandwish, akan sentiasa menampung segala bentuk ‘irregularity’ yg ada dlm peraturan tenaga alam, siang/mlm musim luruh/membunga seterus nya….

    kesedaran manusia juga serupa, segala ‘irregularity & insanity’ akan di perbetulkan dgn bangkit nya kesedaran terbaharu utk memperbaiki nya. .

    buah kuldi yg di mamah itu satu buah yg mengandungi kebebasan intelek utk bebas dari kencaman intelek yg terpendam dan tersimpan di perbendaharaan luf ….

    ini perlu utk keinginan manusia berlumba2 antara mereka mencari tempat dan memajukan kepentingan kehidupan mereka, membebaskan ke’aku’an dari tuhan yg mereka kata, ‘tiada’….

    phenomena berlumba2 utk menjabarkan kepentingan dan kekuasaan mengakibatkan kemusnahan fabric kesedarhanaan kemanusian yg ada…..

    ajaran seketul daging babi hadi dgn penjenamaan #melayu2islam nya satu contoh kemusnahan kesedarhanaan kesedaran manusian manusia…

    1. Apa pun ko akan berhadapan dgn tuhan … jgn fikir dunia yg besar ini tidak ada penghujungnya kepimpinan itulah tuhan bakal post-mortem segala hal termasuk ko mulut sial celaka iblis syaitan bernama Zunnun Nanti ko tuhan kerjakan sampai lumat.

      1. …kao akan berhadapan…

        Amuta aka kunta kinte…

        ketika berhadapan dgn tuhan, lalu tuhan tanya…

        “kunta kinte, kao membuntukan ape?”

        lalu kamu jawap…

        “saya keinginan mem”butuh” bidadari yg syurga….”

        kan sundal punya jawapan….

        kunta kinte ? Kunta kinte Ooi

        cuba kao tengok cermin, dan tanya soalan kpd cermin…..

        kao nak ape, kan cermin pun sama juga bertanya….

        kunta kinte….

        kan dlm surah waqiah menceritakan golongan muqarabin….

        “…kamu melihat aku, aku melihat kamu……”

        “….wasabiku nasabiku…”

        syurga itu tempat nya tuhan….

        perlu ape yg kao masih keinginan membalum puki bidadari nih…

        kao tanya moktar senik, selain 2 kilang2 puki yg dia bina, keinginan membalun puki bidadari
        tentu membara kan.

        1. jaga ko mulut puaka sial iblis syaitan bernama Zunnun tuhan kerjakan lumat2

    2. Dah mula lagi komen abstract dia, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA MENGARUT ATAU MENCARUT.

      Cakap pasal phenomena berlumba lumba tapi tak sedar itu dah berlaku sejak awal zaman. Dia makan daging babi banyak sangat dah jadi biul.

  10. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Mlm ini tiba jua warkah Dr Akma yg Kejora nanti
    Dia hadir mlm, kerna siang sibuk di medan bakti
    Besok TN anjing mengelupor sakan le, sakit hati
    Anjing tu akan kata Akma tu Kejora reka, gerenti
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Reply
    22 October 2020 11:30 pm
    _________________________________________________

    1. Anonymous (TN anjing tua 🐕 dungu nyanyok)

      Komen “gufreng” nya itu di tulis sendiri dek Wak Gontol Kejora Kojolla Gila.

      Pada hal dia boleh gunakan masa cakap bermacam berkaitan tajuk blog post tapi dia jenis penjahat dan gengster, sentiasa mahu kerohkan keadaan, menyakitkan hati, bikin kacau sini sana.

      Bedebah.

      Reply
      23 October 2020 6:28 am
      _________________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

        Nasib le TN anjing 🐕 tua nyanyok 6:28 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Mmg tepat sekali..spt mana yg Kejora dh jangka
        Mengelupor sakan ler dia..TN anjing tua bangka
        Terloncat, tergaru2 dia..serupa dgn beruk ungka
        Nmun pembaca tau, Akma tu, bkn le Kejora reka
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Reply
        23 October 2020 7:37 am
        ________________________________________________

        1. Masih lagi tak ngaku Akma itu rekaan nya.

          Lantak kau lah, BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

  11. Mungkin saya tersalah faham. Atau sebenarnya, jika saya tersalah tafsir terhadap pendirian politik blogger bernama ZUNNUN, ini adalah kerana saya jarang dapat membaca tulisannya sampai habis.

    Bila sampai di ayat pertama saja dia mula “menseketulkan daging babi”….. saya sudah hilang selera mahu terus membaca. Apatah lagi bila dia mula merapu tentang Nabi Muhammad dengan falsafah-fasafah celuparnya, langsung saya jadi muak. Orang sebegini selalunya berakhir dengan “gila inseng” kata orang, (actually insane).

    TN dan Amuta (bunyi macam Amuthaba yang disebut penganut Buddha saja) menganggap ZUNNUN sebagai talibarut DAP. Saya TIDAK berpendapat demikian. Pada pandangan saya ZUNNUN adalah seorang PENTAKSUB Anwar Ibrahim yang terlalu bencikan PAS dan Hadi Awang. Beliau juga amat membenci Tun Mahathir kerana keengganan orang tua itu menyerahkan jawatan PM kepada DSAI. ZUNNUN juga memusuhi TS Muhyiddin dan Azmin kerana merancang dan berjaya merampas kerusi PM dari jangkaun Anwar.

    Inilah analisa saya terhadap manusia bernama ZUNNUN. Saya harap beliau tampil di sini dan nyatakan walau hanya sepatah kata…. …… adakah saya BETUL atau SALAH dalam memahami pendirian politik beliau.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      “saya jarang dapat membaca tulisannya sampai habis. dia mula “menseketulkan daging babi”….. saya sudah hilang selera mahu terus membaca.”

      Baca sampai habis, Jigit. Boleh balun dia sebanyak banyak nya bila kamu tak “disebelah sana”.

      Jig it, Jigit.

      1. Please la TN. Shut the fuck up. You are not in our league to utter your stupid comments in every entry.
        Aku nak tanya ZUNNUN about his political stand, yang hang dok menyebuk buat apa…?

    2. muhamad dgn kenabian nya dua narrative yg berbeza….

      satu binasa dan yg satu lagi kekal sentiasa…

      bagitu juga yg menyandang jawatan perdana menteri yg di amanahkan oleh rakyat/negara….

      satu akan binasa yg jawatan perdana menteri akan kekal sentiasa….

      adakah islam itu berasaskan muhammad bin aminah atau kenabian nya

      adakah rakyat memerlukan pemimpin atau berkehendakan perdana menteri yg di amanah oleh mereka dan negara melalui perlembagaan yg ada…

      adakah muhamnad bin aminah penting dari kenabian yg di amanah kpd nya? kenabian itu milik siape, dan ape kaitan dgn tuhan yg ada ?

      bagitu juga perdana menteri, jawatan milik negara, jgn pula yg menyandang nya melebihi kepentingan mereka….

      zunnun melihat kesedarhaan dlm semua perkara, dan ciri ini ada dgn golongan pH yg sediada….

      anwar itu membawa kesedarhanaan nya….

      taksub kpd se saorang itu memusnahkan kesedaraan kesedarhanaan manusia, maka jgn melihat anwar, muhammad, mahathir, hadi, najib tapi lihat kesedaran yg mereka bawa….

      kesedarhanaan itu neraca alam semesta, random jauh sekali chaos, disorder…

      1. Kamu apa tahu, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA MENGARUT ATAU MENCARUT.

        MEMPEROAL WATAK ATAU HAL2 PERIBADI NABI MUHAMMAD MEMBIKIN KAMU JADI KELAKAR. DAN PUKIMAK.

        BAIK KAMU TERUSKAN DENGAN TONGGANG TONGGEK DI PANGKAL POKOK KAYU ARA DI TEPI RUMAH KAMU ITU.

      2. ajaran seketul daging babi hadi kan satu penjenamman taksub dan extreme, disorder and chaos….

        mcm mana..

        tuan guru hj hadi…

        mak ooi….

        sekadar ingin bertanya, guru pakar ape ? pakar tebuk atap, kan hadi dah buat pengakuan nya….

        guru ape lagi..?

        1. Walau apa pun fahaman betul ko tapi selalu selit babi pada hastaq Islam mmg pantang buat tuhan … jaga ko setelah tertabal akan tuhan cari ko mulut puaka sial iblis syaitan bernama Zannun … mana ko sembunyi ketika itu keberadaan tuhan Allah swt wujudkan ketakutan yg amat sgt tidak keruan hidup kebimbangan menghantui diri … ditangkap jgn lupa mulut puaka sial ko disiat dilumur dgn najis khinzir campur cili paling selang seli dgn pelempang Jepun dibawa khas dari Jepun terbaik punya Kandang khinzir muat2 antara khinzir ko tidor dan Butuh jenis nala disuapkan ke mulut puaka sial iblis syaitan bernama Zunnun. Ingat ini ya.

  12. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

    Para pembaca yg budiman,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Bersama2lah kita bina negara pnya masa depan
    Kpda rakyat saja lah, negara sandarkan harapan
    Teruskan memberi komen..untuk dibuat tatapan
    Tapi usah bersikap biadab..kita jaga adab sopan
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Reply
    23 October 2020 8:33 am
    _________________________________________________

    1. Anonymous (TN anjing tua 🐕 dungu nyanyok)

      Mengajak rakyat membina masa depan tapi guna kata2 tidak sopan tidak membawa hasil yang di mahukan.

      Sebaliknya, membawa kutukan ke atas kamu, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

      Reply
      23 October 2020 10:07 am
      _________________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

        Nasib le TN anjing 🐕 tua nyanyok 10:07 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Naper lak anjing tua ni, tetiba je jadi kelam kabut
        Dlm pantun di atas tu..nama anjing ini tk disebut
        Ckp pasal kuangajar biadab..cpat jer dia sambut
        Mmg dah terperangkap ini anjing tua otak sabut
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Reply
        23 October 2020 11:52 am
        _________________________________________________

        1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

          Nasib le TN anjing 🐕 tua nyanyok 10:07 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          ‘Pantun pasal kuangajar biadab’ org lain tk kisah
          Naper lak..tetiba jer TN anjing biol ni jadi gelisah
          Itu lah, bila kuangajar biadab..kan ker dah susah
          Sbb itu kepala anjing ini, dah ramai tampil sesah
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          Reply
          23 October 2020 11:53 am
          _________________________________________________

          1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

            Nasib le TN anjing 🐕 tua nyanyok 10:07 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Sian TN anjing tua fasiq..tk pernah mandi hadas
            Dia rasa spt tersembam dekat lantai dlm tandas
            Nmpaknya jerat yg Kejora pasang dh membidas
            Anjing ini makan cabai..patut lah dia rasa pedas
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            Reply
            23 October 2020 11:53 am
            _________________________________________________

            Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

            1. Nasib le TN anjing 🐕 tua nyanyok 10:07 am,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Beban yg TN anjing tua tanggung semakin berat
              Maklumlah dah dekat 90 th, nak fikir pun tk larat
              Mmg dia bodoh bebal..ini anjing tua sial keparat
              Mudah je, Kejora perangkap anjing ni msuk jerat
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

              💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              Reply
              23 October 2020 11:54 am
              _________________________________________________

    2. Membuang ruang blogging saja Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih.

      Pada hal dia boleh komen blog post Budin. Tapi mengarut tak tentu arah. Tabiat penyamun, penjahat dan gengster.

  13. Saatnya akan tiba mana2 manusia yg mempermainkan kiriman Allah swt tidak kira mana2 penganut terhadap darah Adam yg mulia termasuk Kristna ato Gautama yg dianuti Hindu dan Buddha seumpamanya akan mendapat hukuman demi kiriman ini bukannya dari manusia tapi dari Allah swt yg tunggal. Dgn mereka lah dunia menuju keamanan termasuk Zunnun Christian Prince dan lain2 yg terlibat cemuhan yg melampau tudak diumumkan bakal balasan diberi manusia iblis syaitan yg berada dineraka dunia terus ke neraka akhirat kekal selamanya.

  14. ape akan berlaku kpd negara bilamana fahaman yg menterajui negara condong ke ‘extreme right’ berdasarkan fahaman seketul daging babi yg hadi bawa, fahaman takfiri persamaan baghdadi bawa hingga musnah dan membawa kesengsaraan di levant…?

    ape akan berlaku kpd negara bilamaba kuasa di tangan ‘extreme left’ berpaksikan racist bangsa….

    ini pakaian #melayu2islam yg hadi keinginan utk tegakan melalui ajaran sesat dari tuhan seketul daging babi nya…..

    maka, rakyat perlu berwaspada dan bangkit utk mempertahankan neraca kesedarhanaan ‘the middle kingdom’ utk menjana pertumbuhan ekonomi selain melahirkan rakyat yg bebas dan berani menerokai peluang bertaraf antarabangsa…

    kini kerajaan yg di asaskan oleh #melayu2islam hadi di ambang kehancuran, sesama mereka cuba utk menonjol sebagai juara bangsa dan agama…..

    perlu ke utk menonjol juara sedemikian sedangkan mereka semua senegara ?

    atau narrative yg terpendam tiada lain kekuasaan utk kepentingan…

    kepentingan menarah kekayaan negara?

    berape kaya khazanah negara ?

    dgn 47 TCF gas tersimpan di perairan negara dan pengeluaran 700,000 bbl minyak mentah bermutu tinggi – 0.15% sulphur, selain industri komoditi dan pembuatan serta infra bertaraf dunia…

    34 juta penduduk dan 68% terdiri golongan pertengahan, dan tangga ke 17 saiz sovereign fund di dunia, cukup utk pemimpin2 rightist/leftist berlumba2 dgn kepentingan mereka….

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

      Extreme right, extreme left, kata dia. Tapi dia extreme centre ker? Di bawah ada lubang bau busuk, main kesat tahi ajer.

    2. Jaga ko mulut puaka sial Zunnun akan tuhan tuntut setiap hantaran pada blog Budin tuhan ganyang ko cukup2 di mulut puaka sial iblis syaitan yg bernama Zunnun manusia perosak masyarakat tak boleh berada di tgh2 masyarakat .,dlm penjara akan tuhan kerjakan cukup2.

  15. Nur Akmaliah SA Rafiee (Dewi Srikandi 🌹)

    Thank you for giving me the beautiful flowers // That’s a lot//It really cheers up my day

    #sharifahnurakmaliahsyedahmadRafiee#

    Reply
    22 October 2020 9:03 pm
    _________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      Dik Akma dewi ku 🌹,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Patutlah sejak ptg tadi rasa spt berdebar sukma
      Rupa2nya, warkah dr dewi pujaan dtg menjelma
      Akhirnya tiba juga, apa yg abg nanti begitu lama
      Terima kasih setinggi nya dri abg buat dik Akma
      👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😅

      Reply
      22 October 2020 9:27 pm
      _________________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

        Dik Akma dewi ku 🌹,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
        Tk sangka betul, ke sini, dinda sudi buat lawatan
        Hati-hati dik..kat sini, hampir semua geng jantan
        Apalah sngat dgn bunga2 tu duhai dewi ku intan
        Buat dinda abg tak akan jemu mengukir coretan
        👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😅

        Reply
        22 October 2020 9:38 pm
        _________________________________________________

        1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

          Dik Akma dewi srikandi ku 🌹,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
          Kat perbatasan tu hendaklah dinda berjaga-jaga
          Pertolongan dari Allah, kena lah kita pohon juga
          Semangat juang dinda itu, mmg lah abg bangga
          Berbanding bakti dinda, bunga2 tu apalah harga
          👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
          💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

          ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😅

          Reply
          22 October 2020 9:48 pm
          _________________________________________________

          1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

            Dik Akma dewi intan ku 🌹,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
            Untuk dinda ku..abg akan teruskan coretan tinta
            Demi dewi ku..abg akan rela, bersengkang mata
            Pantun2 berbunga, abg tetap terus, karang cipta
            Kselamatan diri mu, kpd Allah, abg sntiasa pinta
            👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
            💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

            ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😅

            Reply
            22 October 2020 10:09 pm
            _________________________________________________

            1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

              Dik Akma dewi pujaan ku 🌹,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Sebenarnya dinda, abg ni dlm kesuntukan masa
              Minggu ini..abg mesti siap tanda, kertas periksa
              Nak tinggalkan dinda, mmg le amat berat terasa
              Tpi, esok Jumaat cuti, abg pun rasa agak selesa
              👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
              💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
              👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓

              ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😅

              Reply
              22 October 2020 10:20 pm
              _________________________________________________

              1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                My dear Akma 🌹,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
                Today it come, what I waited, for days and hours
                U just do not have to mention..about the flowers
                Comparing, to your task & burden, it is not worth
                But..we do hope, cheers and happiness are ours
                👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
                👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓

                ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😅

                _________________________________________________

                1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                  Dik Akma dewi ilham ku 🌹,

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
                  Maaf le dik Akma, English ni, abg tk terer sangat
                  Risau le juga, kot musuh dok tunggu nak sengat
                  Tapi, demi dik Akma, abg jadi kuat bersemangat
                  Di tengah kedinginan malam pun, terasa hangat
                  👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
                  ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
                  👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓

                  💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😅

                  Reply
                  22 October 2020 11:11 pm
                  _________________________________________________

                  1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                    Dik Akma dewi ilham ku 🌹,

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    Dgn kerja sekolah banyak..abg ni agak keletihan
                    Selain krtas periksa..abg bwa balik, buku latihan
                    Tapi bila teringat kt blog ni, abg jadi kegelisahan
                    Entah kenapa..bagai rindu, yg tak berkesudahan
                    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
                    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
                    👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓

                    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😅

                    Reply
                    22 October 2020 11:57 pm
                    _________________________________________________

                    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                      Dik Akma dewi ku,

                      👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
                      Abg, baru balik dri surau, berjemaah solat subuh
                      Tugasan harian dan amal ibadah, biar lah sejajar
                      Di pagi Jumaat yg mulia ini..pahala nak diimbuh
                      Akhirat..abg tak akan lupa wlu pun dunia dikejar
                      😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
                      Mmg kalau cuti, abg akan balik ke kg di Tunjang
                      Mak ayah asyik pesan..jgn abaikan, amal ibadah
                      Klu hari Jumaat, solat subuh agak lebih panjang
                      Sbab, imam bacakan surah al-insan & as-sajjdah
                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

                      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

                      Reply
                      23 October 2020 6:55 am
                      _________________________________________________

                    2. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

                      Dik Akma dewi srikandi ku 🌹,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
                      Hari ini Jumaat..di Kedah ni mmg lah hari ni cuti
                      Barangkali..dinda tu sdg bersiap, nak pergi kerja
                      Pergilah dewi ku, slmat bertugas di medan bakti
                      Berjuanglah dinda ku, dgn gigih & smangat waja
                      👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
                      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

                      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😅

                      Reply
                      23 October 2020 6:59 am
                      _________________________________________________

                    3. Dik Akma dewi srikandi ku 🌹,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                      Brjuang lah dgn tulus ikhlas, duhai dewi srikandi
                      Kpda negara kita teruskan menabur bakti & budi
                      Abg sibuk melayan adik2 & anak sedara ptg tadi
                      Sblah pagi abg tolong kerja ayah kat sawah padi
                      👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
                      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

                      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😅

                    4. Dik Akma dewi srikandi ku 🌹,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
                      Maaflah kerana tadi kurang berpantun utk dinda
                      Namun kerinduan di hati abg ini tak pernah reda
                      Mlm ni, abg nak gi mancing kat satu kwsn Felda
                      Besar kemungkinan, kt kwsn itu internet tak ada
                      😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
                      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

                      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😅

            2. Dah keluar lagi komen2 cinta yang di reka nya sendiri hingga komen nya dah kecil setengah inci.

              BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

  16. Hello TN…dah mandi junub belum?

    TN kata kalau jumpa babi dan rimau belasah Jigit dulu
    Betul la mamat ni bahlol serupa itu kadai
    Nak belasah aku rimau terkam hang la, babi datang melulu
    Tentu hang kena baham, babi pijak tekeluaq pedai

    Kah kah kahhhhhh
    Adehhh dehhh dehhh…bodo punya budak….

    1. Bro Jigit 11:32 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Sian TN anjing tua fasiq..tk pernah mandi hadas
      Dia rasa spt tersembam dekat lantai dlm tandas
      Nmpaknya jerat yg Kejora pasang dh membidas
      Anjing ini makan cabai..patut lah dia rasa pedas
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    2. Rimau terkam kamu dan Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila yang mengomen di bawah tuh.

      Aku dia tak terkam sebab ada pakai anti-harimau scent. hehe

  17. Zunnun sial celaka iblis syaitan mmg mendapat habuan tidak diumumkan hanya dia seorang akan menanggung akibat mulutnya yg melampau menghina bangsa dari tuhan saat akan tiba. Rasakan nanti ya.

  18. dgn kesundalan kerajaan tebuk atap yg di asaskan oleh ajaran seketul daging babi hadi utk menjenamakan #melayu2islam nya…

    persoalan nya

    ape sebenar muslihat sedemikian yg hadi ingin pelopori….

    (1) fahaman kesesatan agama berdasarkan rethorik assobiyah arab yg bersifat local juah sekali bersifat semesta/plural…

    (2) seperti baghdadi di levant dan mullah2 di afghan, hadi terpegarub dgn dikap militant nya ketika amanat seketul daging babi mula di dendangkan sana sini hingga tergolek2 mati di memali…

    (3) maka utk meneruskan kesundalan ajaran sesat seketul daging babi nya, memerlukan musuh, omNo mangsa pertama….

    hingga najib dlm kelemahan kuasa akibat tabii menyamun si sang suami nya, rosmah dan dgn rizal/jho low mula mengunakan malaun2 pAs serta babi2 belaan mereka senjata utk mengkaburi rakyat jelata….

    malaun2 pAs mula merasakan nikmat dunia lalu tak segan silu mula melacurkan diri utk mempertahankan omNo dan memusuhi setiakawan yg ada termasuk dAp….

    dari pengat taik dgn pengat durian tiada lagi perbezaan antara kedua nya, dan bila pengkianat Moo memberi ruang malaun2 yg bergurukan ajaran sesat seketul daging babi, mereka melompat melihat peluang yg luas utk menarah dedak selain berkuasa….

    dari satu kesundalan ke tahap kesundalan seterus nya, ajaran sesat seketul daging babi hadi keinginan utk meneruskan fahaman takfiri mereka menyamai baghdadi di levant..

    ape kesan nya….

    dgn ekonomi di ramal mengucup 6% 20/21, dan kesundalan ajaran sesat seketul daging babi hadi….

    negara menuju kegelapan bilamana keinginan hadi & malaun2 pAs nya utk menegakan kerajaan caliph takfiri berhasil…..

    #melayu2islam hanya satu penjenamaan rethofik hadi sj…..

    #melayu2 di perbodohkan oleh ajaran sesat seketul daging babi hadi….

    1. Nyata kamu orang DAP, musuh tradisi PAS. Tapi aku tak faham mcm mana “memusuhi setiakawan yg ada termasuk dAp….”

      Aku langsung tidak tahu DAP itu setiakawan sesiapa. Parti itu mcm komunis, hentam keromo, kena hentam sebalik nya.

      Istilah kesundalan itu kerap keluar dari mulut kamu. Coba kamu terangkan apa makna nya, apa maksud kamu mengguna nya.

      Juga, apa dia “#melayu2islam hanya satu penjenamaan rethofik hadi sj…” dan “#melayu2 di perbodohkan oleh ajaran sesat seketul daging babi hadi…”

      1. Kasi tahu lah apa dia.

        Aku bersedia membalun, menibai dan membantai kamu di sini berdasarkan apa yang kamu kata.

  19. Mana2 pengiat Dap komunis akan tuhan cari walau ke lubang cacing sekali pun … Tuhan dah jemu ko org jadi pengkhianat bangsa disini di pelopori mulut puasa sial iblis syaitan bernama Zunnun … siap ko org sampai dendam kesumat tuhan akan zahirkan takdir keadilan ditunaikan … jgn tunjuk pandai bagaimana nak takbir bangsa walhal setiap org Melayu lah yg asalnya taat ko org jadi tukang hasut 13 Mei ko org kena ingat peristiwa ini asal dari Dap yg tidak sedar dek untung diberi taraf kerakyatan berfeel iblis … jaga2 akan disediakan tukang tampar pelempang tempeleng Jepun terhandal tuhan impot dari Jepun Ingat ini pengiat mulut puaka sial bawaan iblis syaitan Dap diwakili si sial Zunnun celaka manusia tidak berguna sampah masyarakat menyusahkan bangsa.

    1. Saudara Amuthaba Gautama…

      Aku pun tak setuju dengan Zunnun… banyak benda yang dsia tulis aku tak faham pun…cuba nak berfalsafah tapi separuh tiang.

      Tapi yang hang dok blame DAP di atas segala kemungkaran yang berlaku di bumi Malaya ini, aku tak setuju sangat2. Itu fikiran insan yang jahil, insan yang sangat tipis keimanan mereka. Golongan macam hang ni lebih suka meletakkan kesalahan ke atas pundak (bukan pundek) orang lain apabila terjadi sesuatu kesalahan atau apa-apa kelemahan. Melayu mundur, salah DAP. Melayu kalah pilihanraya, salah DAP, budak perempuan Melayu buang anak dalam tong sampah salah Melayu juga ka BAHLOL? Menteri Melayu balik luarnegara tak patuh SOP, salah DAP juga ka…kenapalah benak sangat….Peristiwa 13 Mei terjadi kerana Tun Razak dan Dato harun Idris merancang peristiwa itu agar Tunku Abdul Rahman dapat disingkirkan. Jangan jadi buta sejarah atau berfikiran simple. Rajinkan diri membaca dan membuat kajian.

      Apa…DAP sudah celup kepala butuh depa ka sampai air paip di Kelantan jadi macam teh tarik….?

      Janganlah sentiasa menyalahkan orang lain. Sebaliknya perbaikilah diri sendiri dan bentuklah suatu masyarakat Islam yang ideal agar dihormati oleh orang lain.

      1. Wah, bagus lah kamu pun tak setuju dengan Zunnun. Sebenar nya si zunnun senndiri tak faham apa yang dia tulis. Dia jenis komunis. Komunis ada falsfah: Never mind what you say as long as you say something against them.

        Tapi kamu orang DAP yer. Bagus lah, sekarang boleh balun, tibai dan bantai di sini kamu dan DAP yang banyak salah. Mencetuskan 13 Mei 1969 tapi kamu menuduh Dato Harun Idris. What the Fook.

      2. ko tak payah mengajar Melayu sbb Melayu ada sosok terakhir akan betulkan sejagat dunia … salahkan Dap sbb peristiwa 13 Mei Melayu lah sediakan keamanan … Di Kelantan adalah takdir Melayu ingat akan kewujudan Allah swt hanya salah taksir dgn apa itu jihat dan kejumudan hal yg remeh bakal diperbetulkan. Takdirnya kiriman bertahap-tahap sehingga munculnya keamanan serentak dgn semua sudut dunia kepimpinan lebih dinamik merangkumi semua aspek pembangunan jasmani Kemodenan intelektual tanpa membelakangkan kerohanian rukun damai berpunya dari sebuah keluarga yg tua dihormati yg muda disayangi yg jelik dikasihani saling keperihatinan membawa pada masyarakat tingkah lakunya yg baik saling hormat menghormati tidak memaksa kefahaman pada yg lain dan saling menerima perbezaan setiap penghujahan bersederhana berbalik pada asal kita ilmu yg betul hanya pedoman utk mencapai hasrat bukannya menjadi angkoh atas kelebihan ilmu yg dipelajari diiktiraf dari mana2 pusat pengajian tinggi. Dgn ini setiap warga walau apa pekerjaan tidak merasa malu asal rajin berusaha tekun sekalipun pekerja paling bawah sbb Sang Penyelamat pasti hadir demi kelangsungan putaran dunia akan melayani semua peringkat dari bangsawan sehingga pembersih tandas berwaspada dgn tuturkata jgn menyingung yg lain berlapang dada saling maaf memaafan. Perosak masyarakat akan dikenal pasti akan dapat balasan atas sbb mereka tidak percaya dgn balasan diakhir zaman demi memberi keadilan setimpal perbuatan yg dilakukan … Allah swt lah yg mengatur permulaan kepimpinan maka Allah swt reda akan hukuman ini patut diberikan atas mempersendakan Allah swt kiriman yg dibentuk diawal remaja tidak tahu menjadi tahu dia sebagai kiriman sesuai suasana yg kehendaki masa ke semasa demi waktu putaran dunia berterusan. Bukannya dendam tapi wajib dilaksanakan sbb mencemuh Allah swt yg tunggal terwujud sedia ada demi mengembalikan keadilan dan keadilan ditegakkan. Setiap org kalu pun tidak tertangkap akan nampak juga diakhirat hukuman berlaku menjadi gila apalagi yg dapat diberkas. Semua akan saksikan sendiri setimpal kesalahan yg dilakukan tidak terlepas sebarang kesalahan dilakukan kecuali dia benar2 tidak faham akibat kurgnya kefahaman Allah swt sebaik-baik hukuman yg memberi balasan atas perbuatan jahatnya. Didunia gila yg dari perbuatan ilmu hitam dan gila atas perbuatan jahat didunia menjadi gila diakhirat kekal samada pulih kembali atas kuasa Allah swt jua.Baca dan fikir-fikirkan satu campur satu tetap dua baik maka baiklah jahat maka jahatlah balasannya didunia jahat tidak tertangkap sejurus kepimpinan terakhir ini terjawab akan dgr hal sipolan sipolan dimana mana negara tiba2 menjadi gila hilang ingatan dan mcm2 hukuman diterima Allah swt saing dgn keberadaan Sang Penyelamat. Maka dgn kemurahan semua manusia yg baik jarang membuat salah yg keci akan tenang sbb semua merasa perubahan ini maka bergeraklah besederhana seterusnya umur dipanjangkan wajah berubah bertenaga menjadi muda anggota badan terjadinya proses pemulihan berlaku serentak seluruh dunia inilah syurga dari syurga dunia selalu berbuat baik mana2 juga yg jahat sedunia menjadi gila hilang ingatan bermuka masam teepinga-pinga tak tahu apa yg sdg berlaku itulah org neraka dari dunia neraka dunia selalu menjahat. Alam berubah aman bersaudara dgn ilmu juga meneroka diruang angkasa lepas apa ada hidupan di planet yg lain hidup berpanjangan kekal abadi dimana didunia ini yg kita injak skrg berubah-ubah indah manusia saling berbaik-baik. Baca dan anda pun boleh impikan pasal Allah swt tahu aoa manusia asal berbaik pada alam sejagat itulah Allah swt kekal tanpa awal skrg dan selamanya kita hanya ibarat buih-buih di lautan begitu hebat indahnya penciptaannya diperindahkan lagi melalui akal dan tgn2 yg diberi.

  20. UNTUK RENUNGAN PARA PEMBACA YANG BUDIMAN:

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
      Mmg jauh beza..antara bangsat dgn bangsawan
      Bila kata2 kita indah, orng anggap kita karyawan
      Tpi, klu mmbebel merapu, org kata sasau sawan
      Bersenjata kebodohan..usah ler guru nk dilawan
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
        Bangsat & bngsawan, jauh beza, tidak terhingga
        Bila kata2 kita indah, orng anggap kita pujangga
        Tapi klu kuangajar biadab..org kata pala dongga
        Dgn kail sejengkal lautan dalam usah ler diduga
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
          Bangsat & bngsawan, bezanya, adalah sgt nyata
          Bila kata2 kita indah, org anggap kita ini pendita
          Tpi klu asyik meroyan, org kata kita bahalol unta
          Usah nk berperang..dgn kebodohan sbg senjata
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
            Bangsat & bngsawan, mmg ler jauh beza makna
            Bila kata2 kita indah, org anggap, kita ini sarjana
            Tpi, klu asyik meroyan, org kata kita kepala bana
            Usah berlwan, dgn bawa kebodohan di sini sana
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
              Bangsat & bngsawan beza makna sangat ketara
              Bila kata2 kita indah..org anggap kita ini bentara
              Tpi, klu asyik meroyan, org kata kita badut opera
              Usah nak berlwan..dgn kebodohan sebagai cara
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
                Bangsat & bngsawan sgt lah berbeza makna dia
                Bila kata2 kita indah orang anggap kita ini mulia
                Tpi..klau asyik meroyan..org kata kita jenis paria
                Usah nk berlwan..dgn kebodohan, mnjadi media
                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
                  Bangsat & bngsawan, beza makna amatlah jelas
                  Bila kata2 kita indah, orng anggap kita ada kelas
                  Tpi..klau asyik meroyan, org kata kita jenis culas
                  Usah nak berlwan, dgn kebodohan asyik digalas
                  👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
                    Bangsat & bngsawan makna amat bertentangan
                    Bila kata2 kita indah, kita ini akan jadi sanjungan
                    Tpi, klau asyik meroyan, org kata kita ni bajingan
                    Usah nk berlwan..dgn kebodohan sbg pegangan
                    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
                      Bangsat & bngsawan, makna, berbeza langsung
                      Bila kata2 kita indah..org anggap, kita ini handal
                      Usah nk berlwan..dgn kebodohan asyik diusung
                      Klu asyik meroyan, org kata, kita ini jenis sundal
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    2. KESIMPULAN/RUMUSAN:

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪👍
                      Kejora dgn bahasa indah..lelaki wanita tertawan
                      TN anjing pula, asyik bersenjata, kata-kata kesat
                      Sbb tu le, pmbaca melihat Kejora ini bangsawan
                      Manakala..TN anjing dilihat sbg seekor bangsat!
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      2. Kamu tak membebel dan merapu ker?

        Tak renti2 memantun mantat.

        Pasal gufreng pun ada.

        1. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla

        2. Nasib le TN anjing 🐕 tua nyanyok 10:38/10:44 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing tetap msuk wlu dah teruk Kejora ledak
          Kalau dia tak komen, nanti akan ‘miss’ lah dedak
          Anjing biol itu pun meracau ler..tidak dapat tidak
          Tapi hanya mampu mengejek jer serupa budak2
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. Kentut ajer banyak, peluru hapah pun takda, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih.

  21. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing mcm citer 3 Abdul, Sigaraga kena jual
    Sbb dia bebal dungu & panas baran tk blh kawal
    Mulut anjing ini muncung, mcm rupa ikan bawal
    Nasib ler..anjing biol ini, terpaksa berundur awal
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Padan muka dia TN anjing bebal kepala dongga
    Dh kena jual, mcm citer 3 Abdul..Sadiq Sigaraga
    Kpd peserta blog anjing ni langsung tiada harga
    Sbb, dia berhujah, dgn kebodohan yg diperniaga
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Takda faedah nya kamu mengata saja.

      Grow up, old man.

      Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

      1. Nasib le TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok 10:46 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing tetap msuk wlu dah teruk Kejora ledak
        Kalau dia tak komen, nanti akan ‘miss’ lah dedak
        Anjing biol itu pun meracau ler..tidak dapat tidak
        Tapi hanya mampu mengejek jer serupa budak2
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Copy n paste dan recycle ajer komen dia lama, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih.

          Otak nya dah bankrap.

  22. Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

    Komen “gufreng” nya itu di tulis sendiri dek Wak Gontol Kejora Kojolla Gila.

    Pada hal dia boleh gunakan masa cakap bermacam berkaitan tajuk blog post tapi dia jenis penjahat dan gengster, sentiasa mahu kerohkan keadaan, menyakitkan hati, bikin kacau sini sana.

    Bedebah.

    Reply
    23 October 2020 6:28 am
    _________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      Nasib le TN anjing 🐕 tua nyanyok 6:28 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
      Nampaknya misi cikgu Kejora ini sangat berjaya
      Pantun2 yg Kejora karang, bgaikan senjata sakti
      TN anjing tua renta, muka hodohnya makin toya
      Anjing ini dah mengaku..yg dia sangat sakit hati
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Reply
      23 October 2020 10:22 am
      _________________________________________________

      1. Takda faedah nya kamu mengata saja.

        Grow up, old man.

        Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

        1. Nasib le TN anjing 🐕 biol nyanyok 10:48 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing tetap msuk wlu dah teruk Kejora ledak
          Kalau dia tak komen, nanti akan ‘miss’ lah dedak
          Anjing biol itu pun meracau ler..tidak dapat tidak
          Tapi hanya mampu mengejek jer serupa budak2
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      2. Copy n paste dan recycle ajer komen dia lama, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih.

        Otak nya dah bankrap.

  23. Tan Sri Musa tidak sanggup melihat di depan mata beliau sendiri, kemajuan ekonomi Sabah yang beliau bina selama 15 tahun, ranap sekelip mata. Cuba bayangkan, tiada sebab musabab, kadar KDNK Sabah pada tahun 2017 adalah 8.2%, kadar itu tertinggi di Malaysia, malah lebih jauh daripada Pertumbuhan KDNK negara 5.8%. Tetapi hanya dalam tempoh kurang setahun kadar itu menjunam ke paras 1.5% tahun 2018, tercorot dalam negara, kemudian tahun 2019 menjunam lagi pada kadar 0.5%.

    Dalam tempoh 27 bulan pemerintahan Shafie, tiada aktiviti ekonomi yang diperkenalkan, yang boleh membuka peluang pekerjaan, sehinggakan kadar pengangguran meningkat ke paras tertinggi, iaitu 117,000, dan didalamnya termasuk 34,000 graduan.

    Shafie juga menerusi Datuk Peter Anthony membelanjakan wang kerajaan untuk projek-projek yang diberikan kepada syarikat-syarikat atau kontraktor kroni beliau, sedangkan projek-projek itu tidak mendatangkan sebarang pulangan kepada kewangan negeri.

    Dalam tempoh pemerintahan Shafie, tanah-tanah kerajaan dibahagi-bahagikan tanpa perancangan untuk memberi pulangan kewangan kepada negeri, kerana menerusi pemberian geran secara persendirian, hanya menjadikan tanah-tanah tersebut tidak produktif.

    Geran komunal yang diperkenalkan, untuk tujuan menang-menang antara rakyat dan kerajaan dimansuhkan, sedangkan keadah itu, adalah menjadikan tanah-tanah tersebut produktif, dan pada masa yang sama rakyat boleh mengubah kehidupan ke arah yang lebih baik.

    Menerusi geran komunal, selain kerajaan mendapat hasil daripada cukai hasil tanaman, juga rakyat yang terlibat terjamin pendapatan mereka. Selain itu, menerusi kaedah tersebut, kemudahan asas yang diperlukan rakyat yang terlibat terjamin, kerana disediakan oleh kerajaan, sebagai asas untuk meningkatkan produktiviti.

    Membiarkan Shafie memerintah, akan menjadikan Sabah mundur semula, sedangkan selama 15 tahun menerusi HALATUJU yang dipekenalkan pada tahun 2003, dengan unjuran bahawa pada tahun 2025, Sabah lepas landas (take-off) sebagai negeri maju (Sarawak mengunjurkan menjadi negeri maju tahu 2030).

    Musa selama 27 bulan memerhatikan, mengikuti perkembangan pembangunan dan kemajuan Sabah, demikian juga 32 ADUN yang menyokong beliau untuk mengambil alih kerajaan pada 29 Julaim2020, berpendapat sama, membiarkan atau menyokong Shafie, akan menjadikan Sabah mundur, kadar kemiskinan meningkat, peluang pekerjaan kurang, dan jika dibiarkan, maka gejala sosial akan meningkat, seperti jenayah, dan aktiviti-aktiviti tidak sihat seperti penyalahgunaan dadah.

    Melihat semua itu berlaku didepan mata, mana ada pemimpin yang menghabiskan fikiran, tenaga dan masa selama 15 tahun, sanggup membiarkan.

    Atas pertimbangan tersebut lah, maka Musa bersama-sama 32 ADUN mahu mengambil alih kerajaan pada 29 Julai, 2020, namun Shafie tidak sanggup menyerahkan, dan membubarkan DUN Sabah untuk membuka laluan kepada PRN-16 Sabah ditengah-tengah pandemik Covid-19.

    Shafie terbukti ditolak rakyat, namun, kesannya RAKYAT SABAH yang sengsara. Shafie akan tercatit dalam sejarah Sabah, sebagai pemimpin yang degil, dan sanggup memperjudikan nyawa rakyat untuk mempertahankan hawa nafsu.

    1. Pemimpin Tamak = Tak Bijak.

      Tulis panjang2, takda beri punca maklumat pun terutama kpd angka2 kemajuan yang di sebut nya. Nakkan pembaca percaya apa dia cakap, expect pembaca Google sendiri untuk punca maklumat dia beri. Mana boleh.

      Apa yang ditulis menjadi hanya pendapat dia sendiri saja.
      Cakap “sanggup memperjudikan nyawa rakyat untuk mempertahankan hawa nafsu” entahapekebende nye.

  24. RAKYAT Sabah khasnya dan Malaysia amnya, jangan sama sekali lari daripada fakta, bahawa penyebab jangkitan covid-19 Sabah mencanak naik kerana impak PRN ke-16 Sabah.

    Mengapa PRN Sabah berlaku? Kerana Shafie membubarkan DUN Sabah pada 30 Julai, 2020, kerana enggan menyerahkan kuasa selepas kehilangan sokongan majoriti ADUN Sabah.

    Shafie degil, mempertahankan bukan hak dia. Shafie merampas kuasa pada 12 Mei, 2018. Selepas yang berhak mendapat semula sokongan, tetapi yang merampas SANGGUP MATI berbanding menyerahkan semula hak tersebut.

    Berdepan kedegilan tersebut, pemimpin yang berhak (Tan Sri Musa Aman) menggunakan mahkamah mencabar kesahihan pembubaran, bertujuan supaya PRN tidak berlaku, kerana boleh mengancam nyawa rakyat. Namun, sanggahan dibuat oleh pihak Shafie terutama oleh para peguam beliau termasuk Peguam Besar Negeri Sabah, agar PRN diteruskan, kerana pembubaran DUN adalah kuasa TYT Sabah, dan Shafie mempergunakan kedudukan beliau dalam Perlembagaan Negeri.

    Musa bersama 32 ADUN sehingga 11 September, 2020 sehari sebelum penamaan calon yang ditetapkan SPR, masih merayu di Mahkamah Persekutuan, agar PRN Sabah ditangguhkan, kerana alasan yang sama, iaitu boleh menyebabkan peningkatan jangkitan covid-19 selain PRN itu tidak perlu, kerana penggal ke-15 DUN Sabah masih berbaki 3 tahun.

    Kini, apa yang menjadi ketakutan Musa dan 32 ADUN yang menyokong beliau menjadi kenyataan, jumlah jangkitan covid-19 di Sabah terus meningkat, malah kematian berlaku setiap hari kerana virus pembunuh tersebut.

    Malangnya, pihak Warisan dan PH, meletakkan kesalahan kepada Musa dan GRS, kononnya, kerana tamak kuasa, sedangkan PH sendiri mengangkat Shafie sebagai HERO sebaik sahaja membubarkan DUN Sabah pada 30 Julai, 2020.

    Warisan dan PH semacam berpesta, kerana dapat mengadakan PRN, agar rakyat memilih mandat baharu. Mereka cukup yakin, rakyat Sabah akan memberikan mereka mandat, atas sebab itu, mereka dengan angkuh mengatakan, bahawa jangkitan covid-19 tidak akan berlaku, malah Naib Presiden Warisan Mohamadin Ketapi membuat dakwaan, bahawa jangkitan covid-19 hanya sandiwara, malah beliau cukup yakin bermula 27 September, 2020, pesakit yang dijangkiti covid-19 akan SIFAR.

    Shafie dengan ANGKUH, memperlekeh, Ketua Menteri Melaka, MB Johor, MB Perak dan MP Kedah yang meletakkan jawatan selepas kehilangan sokongan, dengan mengatakan PEMIMPIN WARISAN PLUS bukan seperti mereka itu, PEMIMPIN WARISAN PLUS sanggup MATI berbanding menyerahkan KUASA. Sedangkan TERSANGAT jelas, kuasa yang digenggam itu, BUKAN KUASA yang dirai, tetapi hasil daripada KERAJAAN PINTU BELAKANG.

    Kini, Shafie tercatit sebagai PEMIMPIN yang degil, PEMIMPIN yang sanggup mempertaruhkan nyawa rakyat, TETAPI membuat PUSINGAN U, meletakkan kesalahan itu pada pihak lain, khususnya kepada Tan Sri Musa.

    Penulis YAKIN, jika Warisan Plus menang pada PRN yang lalu, MEREKA akan DIAM seribu bahasa, berkaitan peningkatan JANGKITAN COVID-19, dan mungkin menyalahkan PIHAK yang datang BERKEMPEN sebagai pembawa atau penyebar.

    Kepada RAKYAT Sabah, simpan betul-betul dalam diari MASING-MASING, penyebab UTAMA mencanaknya jumlah jangkitan COVID-19 di Sabah dan menular ke Semenanjung, Sarawak dan WP Labuan, hanya kerana DISEBABKAN oleh pemimpin DEGIL yang bernafsu besar, mempergunakan rakyat untuk mempertahankan kuasa.

    1. “kerana enggan menyerahkan kuasa selepas kehilangan sokongan majoriti ADUN Sabah.”

      Bodoh lah cakap begitu. “Kehilangan majoriti” itu tidak di pastikan. Kalau panggil semua Wakil Rakyat menyatakan sokongan nya pun tidak sahih sepenuh nya. Rakyat perlu menyatakan sokongan nya. PRN lah cara nya.

  25. Sajo nak tanyo….Bang Non dah jadi Piem ko?

  26. Lagi baik dan teratur UMNO memusuhi PH PKR dari dari berbaik dengan BERSATU.

    Dengan BERSATU makan hati… Kena tunggu dan bila dah kena baru boleh lawan atau bantah ..

    Dari itu UMNO patut pilih antara Muhyiddin dengan Anwar .. dengan Muhyiddin UMNO mungkin rugi banyak tapi dengan Anwar rugi tak seteruk Muhyiddin. UMNO masih boleh bangkit..

    1. permasaalahan nya, sekian lama rethorik anti dAp-cina-kapir-harbi-komunist di mainkan sejak jatuh kekuasaan #melayu2 omNo yg fi pelopori #melayu2 seketul daging babi hadi, hinggakan dAp itu musuh yg paling bahaya kpd #melayu2….

      pkr/pH sendiri utk berkuasa tanpa dAp tidak mencukupi mendapat majoriti sebelum oportunist gps menyusul bersama….

      kerajaan #melayu2islam penjenamaan hadi dgn tabiat lalang di mainkan oleh malaun2 pAs akan makan diri mereka sendiri……

      3 rumpun golongan dlm 1 wadah tapi mempunyai kepentingan berasingan, sejarah membuktikan berakhir dgn kemusnahan…

      1. Celaka sial mulut puaka Zunnun nak tunjuk pandai … Jaga nanti tuhan suruh tukang siat mulut menyiat mulut puaka sial Zunnun kmdn sumbatkan cili giling paling pedas biar dia tahu neraka dunia yg sdg duduk tambahkan lagi kesengsaraan buat mmg sesuai hukuman diberi pada manusia sial sampah masyarakat tak perlu wujud didunia ini menyusahkan org memalukan kaum keluarganya maka kaum keluarganya setuju hukuman dijalankan saperti telah tuhan penguasa dunia hasratnya termakbul. Ingat ini manusia sial mulut puaka Zunnun.

        1. laa,

          …tak susah pun, suruh tuhan hadi ‘kun’ kan seperti mana ajaran tuhan seketul daging babi hadi ‘kun’ kan tebuk atap ala belakabg mati….

          …lalu dgn bergaya melontar kata, tebuk atap perancangan malaun2 pAs dgn berkat ajaran tuhan seketul daging babi….

          jika benar sedemikian, suruh ajaran tuhan seketul daging babi hadi selesaikan permasaalahan covids & kesan ekonomi negara selain kesengsaraan rakyat jelata….

          atau hadi guru temberang sj dan ajaran tuhan seketul daging babi utk terus menternak agar #melayu2islam jenamaan hadi meneruskan mem’babi’buta sana sini….

          1. ko cakap lagi sial mulut puaka nak tunjuk ajar org Melayu sdgkan org Melayu takbir bangsa termasuk ko Dap tidak sadar dek untung keamanan diwujudkan dgn cara yg betul baru ko org boleh berdagang … skrg sedunia tunggu tuhan Melayu dtg merancakkan perniagaan mudah utk bernikah … suka hati ko … ko rasa berak ko dan kencing lebih tak payah ikut … sudah berak tak bersih pakai balik seluar tu ada akal tapi gagal gunakan diri tidak bersih membawa pada hati bergelumang dgn iblis syaitan pujaan hati. Jaga ko iblis syaitan bernama Zunnun akan tuhan tuntut hutang dari ko bila saatnya tiba dipersiapkan pelempang penampar tempeleng Jepun Kandang Khinzir dan kepala butuh jenis nala disuapkan ke mulut puaka sial celaka iblis syaitan bernama Zunnun.

            1. Kalau tak kerana DAP dan pelampau mcm zunnun, Malaysia dah lebih jauh ke depan dalam kemajuan.

      2. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

        Mengata “sekian lama rethorik anti dAp-cina-kapir-harbi-komunist di mainkan ..” tapi puak korang boleh menafikan nya, kasi bukti, fakta dan punca2 maklumat yang boleh dipercayai.

        Bila tak dibuat, atau di buat tapi tidak memuaskan, maka rhetorik itu berterusan lah.

        Asyik mengeluarkan hujah2 anti-PAS dan anti-Melayu yang sama tidak membawa korang ke mana2.

        1. Sahlah ko berduwa org kuat Dap … jaga ko sama sekali dgn Zunnun nasib sama akan tuhan carikan pengadilan seadil-adilnya dilaksanakan … jgn fikir boleh selamat … ini dendam kesumat tuhan akan cari mana2 yg terlibat menghasut sebilangan besar org Melayu terpengaruh ikut langkah iblis syaitan khinzir anutan Tuhan dah jemu melihat gelagat ko org jgn tunjuk bagaimana nak takbirkan bangsa Jaga ko hanya masa saja akam ducari para pengiat pengkhianat bangsa yg tak reti jaga mukut sial babi iblis syaitan ko ya. Ingin ini masa saja akan terjadi takdir pada kalian.

          1. Kalau kamu menuduh aku Anonymous orang kuat DAP, bodoh bangang kamu Tuhan saja yang tahu.

            1. Ok minta maaf atas kesilapan ini yg disasarkan si celaka mulut puaka sial iblis syaitan bernama Zunnun.

              1. Jgn bergaduh, kawah masakan seketul daging babi hadi mencukupi utk kamu berdua mneruskan sawan babi merata2…..

                jgn berebut…🤣

                1. Sudah tentu zunnun the communist ini exploit apa saja yang dia boleh.

                  Dah communist training dia macam itu.

                  Sekarang puak dia dah ke Selatan Thailand. Depa exploit lah boundary Thai-Malaysia itu gamak nya.

                2. ini je pandai ko ea babi lah butuh lah …. siap ko mulut puaka sial iblis syaitan ko Zunnun tuhan kerjakan cukup2 bila ditangkap nanti …. kalu brani nantinya dtg mengadap kita bersua muka … apa pun dtg ke tidak tentu ko tak brani … kalu dtg sendiri lagi elok tuhan tuntut hutang dari ko yg hutang mulut puaka sial iblis syaitan akan tuhan kerjakan cukup2.

  27. Para pembaca yg budiman,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Bersama2lah kita bina negara pnya masa depan
    Kpda rakyat saja lah, negara sandarkan harapan
    Teruskan memberi komen..untuk dibuat tatapan
    Tapi usah bersikap biadab..kita jaga adab sopan
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Mengajak rakyat membina masa depan tapi guna kata2 tidak sopan tidak membawa hasil yang di mahukan.

      Sebaliknya, membawa kutukan ke atas kamu, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

      1. Nasib le TN anjing 🐕 tua nyanyok 10:07 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Naper lak anjing tua ni, tetiba je jadi kelam kabut
        Dlm pantun di atas tu..nama anjing ini tk disebut
        Ckp pasal kuangajar biadab..cpat jer dia sambut
        Mmg dah terperangkap ini anjing tua otak sabut
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Nasib le TN anjing 🐕 tua nyanyok 10:07 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          ‘Pantun pasal kuangajar biadab’ org lain tk kisah
          Naper lak..tetiba jer TN anjing biol ni jadi gelisah
          Itu lah, bila kuangajar biadab..kan ker dah susah
          Sbb itu kepala anjing ini, dah ramai tampil sesah
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. Nasib le TN anjing 🐕 tua nyanyok 10:07 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Sian TN anjing tua fasiq..tk pernah mandi hadas
            Dia rasa spt tersembam dekat lantai dlm tandas
            Nmpaknya jerat yg Kejora pasang dh membidas
            Anjing ini makan cabai..patut lah dia rasa pedas
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. Nasib le TN anjing 🐕 tua nyanyok 10:07 am,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Beban yg TN anjing tua tanggung semakin berat
              Maklumlah dah dekat 90 th, nak fikir pun tk larat
              Mmg dia bodoh bebal..ini anjing tua sial keparat
              Mudah je, Kejora perangkap anjing ni msuk jerat
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

              💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        2. Pelik pulak dia tak tulis hingga column nya jadi setengah inci.

          Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila nih.

  28. huh,

    hahaha

    sikit demi sikit budin menjolok omNo utk meninggalkan pengkianat2 #melayu yg di asaskan dari kawah masakan sekwtul daging babi hadi ….

    omNo mengetahui pengkianatan Moo & assmin, dan akan sentiasa berwaspada utk bersama dlm kerajaan berasaskan #melayu2islamhadi…..

    lama kelamaan, trend sedemikian akan menjadi realiti, dan kerajaan #melayu2islamhadi akan tumbang akhir nya….

    menjelang pru 15, rakyat dgn sendiri nya akan melihat tiada ape ‘tangible’ yg di perolehi dari kerajaan tebuk atap belakang mati ini….

    masa tidak menyebelahi kerajaan yg di asaskan dari kawah seketul daging babi hadi….

    covids & kesan terhadap ekonomi selain pergolakan dan perebutan kuasa jelas menunjukan #melayu2islam jenamaan hadi tak lebih rethorik nama yg bersifat menyesatkan seiring dgn ajaran sesat seketul daging babi hadi….

    mungkin ada babi2 belaan hadi yg ingin mengulas….

    1. Pagi2 lagi mengadap screen iblis syaitan pelakon sial bernama Zunnun .. jaga ko suruh tuhan siat2 mulut puaka sial ko sediakan cili impot khas dari Amerika Selatan tak silap Venuzuela yg paling penas didunia lumurkan dimulut sial iblis syaitan pujaan hati ko yg bernama Zunnun sampah masyarakat menyemak je didunia menganggu ketenteraman sebahagian besar penganut umat Muhammad … Jaga ko masa keberadaan tuhan penguasa dunia akan dicari selagi hidup sampai ke lubang cacing. Ingat ini manusia sial iblis syaitan Zunnun.

    2. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

      Biadab dan kurang ajar bila mengata “masakan sekwtul daging babi hadi”, dll. Tambah pulak menggelar ” babi2 belaan hadi”.

      Zunnun pukimak ini memang mulut celupar. Mulut nya tersangkut di pucci emak dia masa lahir, jadi herot, terjueh. Maka, senang lah kata2 begitu keluar.

Leave a Reply

Your email address will not be published.