SATIRA POLITIK MALAYSIA SEMASA

Oleh: C Nicholl.

Bas yang dipandu Muhyiddin tergelincir menyebabkan tayar depan disebelah kiri pancit. Dia terpaksa berhenti di tepi jalan dalam arus trafik yang agak sibuk.

Jalan raya taraf dunia ketiga ini tidak begitu baik. Banyak lubang-lubang yang dipenuhi takungan air. Tambah lagi sekarang musim hujan.

Sewaktu memandu tadi, Muhyiddin yang tidak begitu fasih tentang peta perjalanan ‘Waze’ atau ‘Google’ telah tersasul dan sesat arah beberapa kali. Jalan yang banyak persimpangan ini rupa-rupanya tidak semudah yang disangka dan juga banyak halangan.

Dalam kegelapan malam yang tiada sinaran lampu jalanraya, dia tidak nampak ‘pot hole’ yang agak besar dijalanan, lantas terbolos ke takungan air yang agak dalam.

Bas itu terpesong ke kiri, ke bahu jalan. Nasib baik tak ada motosikal yang sering melintasi di lorong kiri jalan. Lokasinya pun entah di mana.

Bas panjang yang boleh memuat lebih 140 tempat duduk ini cuma di penuhi dengan 112 penumpang sahaja.

Mereka semuanya terperanjat dengan pergolakan bas yang tidak tentu arah, terumbang ambing dan tidak seimbang. Hentakan badan bas yang agak keras lagaknya seperti melanggar sesuatu. Bencana itu membuat bas berhenti sendiri dari pancitan tayar depan disebelah kiri. 

Sewenangnya ramai penumpang berteriak dan bising. Terutama yang tidak ada jawatan dan duduk di bahagian belakang bas. Mereka memarahi pemandu bas muafakat ini yang bisa juga disebut pm sebagai panggilan singkat. Kemalangan ini berlaku kerana pm tidak cekap, itulah maksud mereka yang tidak senang kebelakangan ini, terutama selepas lawatan ke Sabah tempohari.

‘Hoi, apa ni.. pm kopi o ke?’ Tengking Najib dengan agak jengkel yang duduknya paling dibelakang sebelahan Maslan. Kepala hotaknya yang kurang rambut terantuk di besi pemegang tangan didepannya. Dia agak kesakitan dan secepat itu kulit kepalanya menjadi merah dan terus bengkak. Dia mengeluarkan sapu tangan dan terus mengesat perlahan.

‘Ye, boss, pm lesen pintu belakang tu..’ Ujar Zahid yang duduk di satu barisan di depan bersama Ka Seong, dengan sedikit selamba tapi dengan maksud yang dalam.

‘Jom turun dari bas,’ celah Maslan persis seorang anak kecil yang merajuk.

‘Tunggu, ikut giliran.’ Jawab Saravanan.

‘Engkau ni selalu sarang yang pelik-pelik.’ Kata Nazri sinis. ‘Habis, kau nak naik bas mana..?’

Setelah bas berhenti dilorong kecemasan, Muhiyudin yang agak berkerut mukanya, turun untuk memeriksa masaalah yang di hadapi.

Dia diikuti oleh dua orang pembantunya yang duduk di barisan paling depan, Takiyudin dan Redzuan, yang menolakbuka pintu penumpang disebelah kiri bas, dan ikut turun.

Mereka bertiga berdiri tegap di pinggir bas. Setelah melihat tayar yang begitu kempis Muhyudin yang sangat terkilan terus memarahi Redzuan yang telah diberi tugas-tugas khas menjaga bas.

‘Apa kau tak periksa tayar bas sebelum kita bertolak?’ Tengking pm.

‘Ini tayar baru beli, pm.’ Jawab Redzuan ringkas.

‘Baru beli? Tengok, kau beli tayar celup yang dah botak..tak ada bunga..’ sambil pm menggosok tayar yang sememangnya tiada bunga. Jarang sekali Muhyudin yang selalunya sejuk bak timun itu naik angin.

Melihat Redzuan terdiam, dia menambah. ‘Aku kasi engkau duit untuk tayar baru.. kau kemut duit, ya..?’ Muhyudin agak berang.

Takiyudin yang sedari tadi diam memerhati, mempunyai lampu suluh yang terang bak bulan purnama. Lalu dia menyuluh kearah tayar yang botak dan kempis itu. Gayanya seperti mengiyakan apa yang pm maksudkan. 

‘Tapi tiub ni memang baru, pm ‘ jawab Redzuan, mempertahankan dirinya. 

‘Oi..jangan bohong. .sekarang mana ada tayar pakai tiub…tukar tiub, orang tak pakai lagi dah!’ Herdik pm.

Serentak itu, Hadi dan Tuan Man yang mendengar kemarahan pm dari dalam bas pun turut turun. 

Hadi dan Tuan Man menyuluh terus ke arah tayar dengan lampu suluh masing-masing yang lebih besar, terang dan bulat bak bulan penuh purnama itu. Suluhan mereka, menerangi kawasan tayar bas yang sepertinya meniarap dibahu jalan. 

‘Dulukan saya dah cadang, bagus kalau kita beli bas terbang.. tak ada tayar.’ Ujar Hadi sambil ketawa sinis.

‘Oi..haji.. jangan nak perli aku..’ jawab Redzuan dengan agak pantas dan keras. 

Beberapa penumpang lain yang mendengar pertelingkahan itu turut serta turun dan memeriksa keadaan tayar. Sebetulnya untuk mendengar percakaran dengan lebih jelas.

Annuar dan Abang Jo yang agak tinggi berdiri disisi Tuan Man sambil berkata.

‘Kita ada tayar spare kan?’ Tanya Annuar.

‘Mesti ada.’ Jawab Abang Jo pantas.

‘Motosikal gue pun ada spare tire.’

‘Eh, motor kau tu memang tiga tayar lah. Itu untuk orang yang takut naik motor tayar dua…’ Sindir Redzuan pula yang sememangnya masih agak marah.

‘Tak payah bertekaklah kawan-kawan. Ini kerja enteng.. ‘ kata Annuar.

Muhyudin yang kini menyepi tiba-tiba bersuara bila dia melihat ramai lagi yang turun dari dalam bas. Antaranya Ismail, Hisham, Zahid dan diikuti Maslan, Azeez dan Najib. Mereka semua berdiri di belakang pm.

‘Aku hauslah.. tolong sesiapa pergi beli air dulu.’ Kata pm.

‘Ye, ada kedai di sana tu.’ Annuar menunjuk kearah kawasan gerai yang agak malap lampunya. Mereka menoleh ke arah kedai.

‘Tuan ..awak yang jaga air, awak pergi beli untuk kita semua.’ Annuar memberi arahan pada Tuan Man.

‘Ok, order. Saya tulis.’ Kata Takiyudin seperti membantu Tuan Man.

‘Saya nak Milo suam..ikat tepi.’ kata pm.

‘Saya nak kopi O Peng..’ kata Hadi.

‘Oi haji, janganlah mengata orang. Tak baik…’ Tiba-tiba suara Wan Junaidi mencelah.

‘Kami semua nak teh O peng.’ Kata Najib dari belakang disambut dengan ketawa yang kuat oleh Ismail, Annuar, Zahid, Maslan, Merican, Nazri, Ka Seong dan beberapa lagi ahli dari kumpulannya. Kelihatan pm juga tersenyum.  

Serentak dengan hilai tawa itu, tiba-tiba sebuah bas yang juga agak panjang dengan nombor plat PKR 1, berhenti di kiri jalan, di hadapan bas mereka yang tidak bergerak itu.

Mereka semua mengalih pandangan kearah bas tersebut.  Zahid yang sedari tadi agak diam, dalam pemikiran yang tersendiri, tiba-tiba berlari kecil ke arah bas tersebut meninggalkan kawan-kawan yang lain.

Dipintu sebelah kiri yang tersedia terbuka berdiri seseorang yang dikenali Zahid.

‘Apa hal, Sheikh?’ suara dari pintu bas agak jelas membelah malam yang agak suram itu. 

‘Tayar bas pancit..’ jawab Zahid setelah hampir.

‘Hang dengan sapa..?’ tanyanya lagi.

‘..pm dan kawan-kawan…Pak Sheikh nak pi mana?’ Balas Zahid yang sekarang berdiri didepan pintu bas yang agak usang.

‘Ana nak pi Istana, besok pagi. Hari tu hang kata nak ikut..’ bunyinya seperti soalan.

‘Esok tak dapat Pak Sheikh. Ni Pm nak hantar kami pi mahkamah dulu ..’ jawab Zahid.

‘Hang tak protes ka..?’ 

‘Dalam proses.. ‘ jawab Zahid.

‘Baik hang ikut ana. Bas hang dah pancit. Naik bas ni. Kita boleh sembang sikit, noh.. mana tahu, hang ikut ana ke Istana. Lepas tu mungkin tak payah pi mahkamah lagi kot…’ 

‘Boleh jugak. Ana sorang ka atau ajak kawan-kawan yang lain sama?’ Zahid bertanya balik.

‘Sapa nak ikut ajaklah. Lagi ramai, lagi baguih..’ 

‘Ok..Tapi ana nak kena pi bagitau kat pm tu sat.. Depa tunggu tu…. kena tukar tayar dulu.’ Jawab Zahid.

‘Ok, jangan lama, noh. Ana tunggu ni..’

‘Baik.’ Jawab Zahid sambil mengundur kearah bas dibelakang.

Sepantas dia berjalan untuk kembali bersama teman-temannya, sepantas itu juga sebuah ‘tow truck’ mencelah di antara kedua-dua bas yang berhenti. 

Dari dalamnya menonjol keluar seorang yang agak botak kepalanya, bercelana pendek, agak bulat badannya dan bertanya.

‘Latuk Hamzah mana? Tadi dia panggil saya datang..tukar tayar.

Saya, dia punya kuli.’ 

‘Oh..lu kuli Hamzah..boleh..boleh..repair ini tayar.. cepat ya..kita mahu jalan.. ‘ kata Annuar sambil menunjuk kepada tayar depan bas yang kempis.

Yang lain-lain agak kaku dan tercengang.

Annuar berkata dalam hatinya, ‘cekap sungguh Hamzah ni. Walaupun masih dalam ‘quarantine’, dia hantar kuli untuk selesaikan masaalah. Hebat dan luar biasa.’

Sepantas itu Takiyudin pulang bersama Tuan Man dari kedai kopi. Sayang seribu kali sayang; mereka pulang dengan tangan kosong.

‘Kawan-kawan.. rupanya bas kita rosak di Selangor. Di sini, Air tak ada..’

…bersambung (Bahagian 2)

Kongsikan artikel ini
Updated: 22 October 2020 — 10:26 am

135
Leave a Reply

avatar
5 Comment authors
MAHATHIRVSANWARpAnonymousAmutazunnunAnonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

KEWUJUDAN PARTI KADOK HANYA PECAH BELAHKAN MELAYU……. Parti Melayu berpecah, DAP jadi ‘King Maker’……… PERKEMBANGAN politik mutakhir ini agak membimbangkan. Saya melihat ramai siber trooper PAS dan Umno mula serang menyerang antara satu sama lain. Saya tidak mahu mengulas panjang mengenai apa yang patut dan tidak patut berlaku antara parti politik Melayu tanah air mutakhir ini, tetapi apa yang saya ingin seru kepada semua siber trooper PAS dan Umno supaya meletakkan ‘senjata keyboard’ masing-masing. Banyak perkara ‘untold story’ yang kita tidak tahu di sebalik isu yang sedang hangat sekarang. Di kesempatan ini, saya ingin redakan sikit tohmahan terhadap Umno apabila… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

PARA PEMBACA SEKALIAN,

BAWAH INI, JAM 11:50 AM, JEMPUTAN DARI TN ANJING 🐕 KE ATAS KEJORA, SECARA KUANGAJAR DAN BIADAB. KEJORA BELUM MASUK LAGI KE BLOG INI JAM ITU.
__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila betul dah mamposssssssss ke?

Kalau betul, nak talkin kan. Walaupun mungkin tak berguna. Sebab apa yang didoakan untuk nya mungkin tak diterima.

Reply
22 October 2020 11:50 am
__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kejora masuk, ke sini tadi, sbb TN anjing jemput
Anjing tua tu sewel sebab sel otak dia dah reput
Kena Kejora hayun..anjing itu, jadi penat semput
Kini udah hilang lesap, itu anjing otak cikai ciput
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing rasa diri kapal padahal dia hanya rakit
Dia cuba nak tunjuk hebat dgn ilmu yang sedikit
Anjing tu msuk sini pun sekadar menyalak bukit
Bila dia tersilap, gi salak Kejora, dia dpt lah sakit
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
Lihat lah perangai, TN anjing tua lahanat syaitan
Secara kurang ajar, Kejora ini, dia buat jemputan
Kejora kena ler tampil ke depan sbg anak jantan
Apa yg anjing biol itu dapat, hanya lah kesakitan
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Dgn ckgu Kejora ni, TN anjing tu cuba nak serbu
Tapi, kena Kejora taji, anjing tu dada sebak sebu
Dia tiada pilihan melainkan buka langkah seribu
Agak nya dia kini sdang menggigil dlm kelambu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing tua, tiada kerja, masalah dia pergi cari
Tapi silap ler, dia pergi acah, cikgu Kejora bistari
Tak tertepis anjing tua tu pukulan kanan dan kiri
Anjing itu, takder pilihan lain lagi, melainkan lari
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
We can’t see anymore..bloody TN ‘anjing’ around
Kejora had beaten the old idiot flat to the ground
The goon is as if, on the land, sank and drowned
However..thanks for the fun, given by that clown
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Cg Kejora still stand strong and tough..as a hero
Referring to old tales he’s like Robin Hood/Zorro
Unlike ill TN..who resemble an old wheel barrow
Facing Kejora..that moron suffers pain & sorrow
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kejora is just a young..& ordinary mathematician
But people got stunned..as if looking a magician
While old idiot TN’s trick..is out of date & ancient
He had to endure the pain from Kejora’s reaction
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
TN feels he is a dragon but he’s just a millepede
To readers, it’d be better if the moron keep quiet
The more he retaliate..the more, he looks stupid
He is actually presenting himself, as an old idiot
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dtg ke sini, mau cari publisiti murahan
Tapi yg dia dapat, hanyalah jadi objek belasahan
Kiri kanan kena balun mata dia asyik kebasahan
Disbb dia kuangajar biadab tiada org yg kasihan
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
4-5 org taji dia sorang, mana anjing itu blh tahan
Mau ker tak mau dia terpaksa terima kekalahan
Cabut lari ler anjing tua itu, dah tiada lain pilihan
Kini kt perdu pokok berdoa dgn dia punya tuhan
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Mana udah hilang TN anjing otak hampas sabut
Tadi kemain lagi bapok ni kencang macam ribut
Dilihat stok peluru Kejora..dia mula kelam kabut
Apa lagi..tonggang langgang ler dia belah cabut
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
TN anjing ats kerusi roda, laptop ttp tk renggang
Ke sana sini bergerak laptop diikat kat pinggang
Tapi, ilmu yillek, ada hati nak masuk gelanggang
Kena Kejora sekel, cabut lari tonggang langgang
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Dh tosonyap, TN anjing pondan tua dungu bebal
Mana mngkin..keta kancil nk langgar keta kebal
Lunyai si tua tolol bingai itu..Kejora buat sambal
Kini kantoi malu, muka dia, mcm kulit babi tebal
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing biol tiada kerja, masalah dia pergi cari
Yang dia cuba acah ini Cikgu Kejora bijak bistari
Terkedu makan kuah le, anjing tua tu setiap hari
Asyik saja dia kalah tk pernah menang atau seri
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Mmg TN anjing jenis bngsat keparat, tiada kelas
Dgn cgu Kejora, dia tak mampu nak pusing kilas
Pmbaca akn ketawa lihat anjing tu komen balas
Makin dijwb, makin kedunguan nya nmpak jelas
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing bingai bebal, asyik saja terlangkah kiri
Terkedu ler dia dgn pantun2 yg Ckgu Kejora beri
Terpaksa ler dia menelan maki ludah setiap hari
Muka tebal pun masuk juga sebab malu nak lari
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Seronok betul..tengok TN anjing, racau meroyan
Sbb itu, anjing bapok ni Kejora selalu suka layan
Kejora dah bogelkan anjing ini & londeh pakaian
Membebel sakan lah dia, serupa nenek kebayan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing asyik kena, Kejora taji tersmbam jatuh
Maruah dan moral anjing tua ini dh rosak runtuh
Membebel, meroyan dia..tajuk post tak disentuh
Bodoh anjing ni mcm pak dia pnya kepala butuh
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 pelir mampos)

Asyik copy and paste atau reka semula koen dia yang lama.

Dah bankrap otak, pemikiran dan pendirian BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih.

Reply
22 October 2020 1:04 pm
__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

Atuk TN anjing 🐕 1:04 pm,

‘reka semula koen’ tu..atuk maksudkan ‘reka semula poen’ kerr 😂???

Tapi, atuk dah pelir mampos, tak kan nak fikir pasal ‘poen’ lagi..???🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply
22 October 2020 2:01 pm
__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 pelir mampos)

Cakap lain pulak. Alih tiang pulak. Memang betul lah kamu nih BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

Reply
22 October 2020 2:07 pm
__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

Atuk TN anjing 🐕 pelir mampos 2:07 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora ni tak faham langsung dgn maksud ‘koen’
Adakah perkataan itu, ada kaitan dgn tajuk post?
Tk mungkin pula, atuk nak bercakap pasal ‘poen’
Sebab atuk tu dah mati pucuk, ED, pelir mampos
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
22 October 2020 3:18 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora berpantun, membuat pembaca rasa ceria
Nampak berpelajaran, & org pun, pandang mulia
Tapi TN anjing meroyan, serupa dgn keling paria
Tuan2 lihat ler komen2, mcm pala butoh pak dia
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Bagus lah Beruk Tua itu keluarkan ini semua. Stop di sini ajer ke?

Reply
22 October 2020 12:01 pm
________________________________________________

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih cakap besar.

Konon nya tinggi pelajaran. Sebenarnya hanya tahap sekolah SJK.

Bapak nya masukkan dia sekolah agama.

Cakap kotor, digelar Ustad Meluat.

Reply
22 October 2020 1:13 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Malu, dia cabut lari. Sekarang jadi CikGu Puji Diri.

Dibalun, ditibai, dibantai banyak2, dia cabut lari lagi.

Reply
22 October 2020 1:15 pm
________________________________________________

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih kitar semula pantun pantat lama.

Memuji diri lagi seab takda siapa pun yang mahu puji dia.

Self-service.

Kalau di asrama, di gelar goncang sendiri.

Reply
22 October 2020 1:18 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih selalu korek bontot sendiri.

Duduk di cabang di atas pokok, takda apa lain yang boleh buat.

Lepas itu, dia jilat tahi palat.

Reply
22 October 2020 1:21 pm
________________________________________________

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih asyik kitar semula kata2 dia.

Otak kecil, kepala letak di celah kelengkang nya, mana ada banyak grey matter.

Hanya ada yang berwarna potassino yellow, otherwise known as shit.

Reply
22 October 2020 1:24 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih umur 80an tahun OTW to 90an tahun.

Sangat malu nak ngaku dia dah tua bangka.

Asyik coba deflect ketuaan nya kpd orang lain.

Tapi muka dah kedut, dekat bongkok 8, buah laboh, di ikat di peha nya.

Reply
22 October 2020 1:28 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih bukan saja biadab kurang ajar, dia betul2 pembohong, pemfitnah, penjahat dan gengster.

Sakit otak nya tak di ubat, nanti dia akan betul2 jadi gila. No reversal.

Reply
22 October 2020 1:32 pm
________________________________________________

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih lidah bercabang.

Menasihatkan orang supaya bersopan tapi dia hantu puaka, tiada adab, tiada sopan.

Reply
22 October 2020 1:33 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih mengajak orang blogging.

Tapi dia sebenarnya mengajak orang menibai.

Kesian nya, dia yang kena balun, tibai dan bantai.

Reply
22 October 2020 1:35 pm
________________________________________________

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih cakap gah nak bina negara apekebendenye.

Tapi dia merosakkan dan menjahnamkan negara.

Baca lah komen2 dan mantun mantat nya, semua jenis jahanam.

Reply
22 October 2020 1:37 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

ASTAGHFIRULLAH, WAK JIGIT INI SUAG MENG JIG IT LAGI.

SEKEJAP SOKONG SANA, SEKEJAP SOKONG SINI. TAKDA TULANG BELAKANG.

DIMASA PERANG, JANGAN LETAK DIA DI BELAKANG. DITEBMAKNYA SEMUA YANG DIDEPAN DIA, BUKAN MUSUH UANG DI DEPAN UN.

DI HUTAN KALAU JUMPA BABI DAN HARIIMAU, BELASAH JGIT NI DULU.

Reply
22 October 2020 1:41 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih bola dan barang pun takda.

Di celah kelengkang nya kosong, lapang.

Tak tau lah Bang Ali tuju depan atau belakang nya.

Reply
22 October 2020 1:46 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Bagus nya BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih, dia siarkan bukan main banyak komen TN menghentam dia sebelum dia tulis komen in a very small column.

Bagus. Bagus.

More, please, BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

Begitu lah bodoh nya dia.

Ooops, luppa – dia gila.

Reply
22 October 2020 1:51 pm
________________________________________________

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih amat bodoh.

Memantun mantat, tak ada kesan langsung.

Reply
22 October 2020 1:54 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih mengaku macam2.

Dia beruk tua apa lagi nak ngaku iitu ini.

Bikin kelakar, kartun saja.

Tapi biar lah, dia memang katun pun.

Reply
22 October 2020 1:08 pm
________________________________________________

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih membosankan lah.

Asyik copy paste atau kitar semua.

Bankrap otak.

Reply
22 October 2020 2:01 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL tuh dah cair.

Reply
22 October 2020 2:02 pm

Bila otak dia cair, mana boleh memikir lagi. Copy n paste dan kitar semula ajer ler.

Reply
22 October 2020 2:05 pm
________________________________________________

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Asyik copy and paste atau reka semula koen dia yang lama.

Dah bankrap otak, pemikiran dan pendirian BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih.

Reply
22 October 2020 1:04 pm

(koen tu poen/burit la kot..😅😂🤣)
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing tua dungu 🐕 12:01/1:04/1:08/1:13/1:25/1:18/2:21/1:24/1:28/1:32/1:33/1:35/1:37/1:41/1:46/1:51/1:54/2:01/2:02/2:05 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Ckgu Kejora terus berpantun dgn lancar & petah
Bak kereta kebal..mmbujur lalu melintang patah
Dgn Cgu Kejora..dah teruk TN anjing kena getah
Dia dgn Kejora..ibarat pelandok nak lwn cheetah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dah tua..tapi akal, taraf budak mentah
Cucuk sikit sja, berjela-jela dia meroyan melatah
Kebodohan yg dia perlihat, bagai tk ada nokhtah
Klu pembaca lihat tulisannya, rasa nk termuntah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Lihatlah para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Itu senarai komen TN anjing, cuba tuan2 perhati
Nampak sgt ‘low class’..langsung tak ada kualiti
Bhkan, anjing ini pamirkan bodoh yg berkati-kati
Jelas anjing ni belajar tidak sampai ke universiti
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Lihatlah para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Dgn mengguna pantun jer TN anjing Kejora kilas
Susunan kata2 pula cantik, apa yang Kejora ulas
Pembaca gelak pecah perut bila TN anjing balas
Nampak sgt anjing tua dungu ni mmg ‘low class’
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing tetap msuk wlu dah teruk Kejora ledak
Kalau dia tak komen, nanti akan ‘miss’ lah dedak
Anjing biol itu pun meracau ler..tidak dapat tidak
Tapi hanya mampu mengejek jer serupa budak2
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

BERSABAR SEMENTARA PRU15……. Gencatan senjata politik Umno-PPBM tidak akan bertahan – Penganalisis Politik……… Seorang penganalisis politik memandang sinis kenyataan Umno berhubung gencatan senjata politik dalam pertikaiannya dengan PPBM, dengan berkata, ia tidak akan bertahan lama. Bercakap kepada FMT, Oh Ei Sun dari Institut Hal Ehwal Antarabangsa Singapura menyifatkan gencatan itu sebagai “kosmetik dan oportunistik” serta “sementara”. Beliau mendakwa Umno membuat pengisytiharan itu untuk mengelak diri daripada dipersalahkan kerana bermain politik pada masa yang sukar buat negara. Oh Ei Sun. “Ia mengambil kesempatan daripada situasi pandemik yang sukar ini untuk meletakkan parti itu di kedudukan yang tinggi, sedangkan pada hakikatnya ia… Read more »

zunnun
Member
zunnun

pendeta seketul daging babi ini..

…yg dulu menunggang tuak puki rosmah kini mengulum #kepalabutuh assmin?

hadi dah mohon maaf blum dgn ajaran sesat amanat seketul daging babi nya yg di dapati sesat oleh majlis farwa kebangsaan…

si Moo pm yg serba sakit, dan dgn aura seketul daging babi hadi, penyakit si Moo lagi berterusan sakit….

bas yg mereka naiki pun sakit terbabas….

Amuta
Guest
Amuta

Ko cakap byk lagi ya siap ko pelempang penampar tempeleng disediakan demi Allah swt yg maha mengetahui akan ketahuan juga siapa dia Zunnun sial celaka barua ini akan ditunaikan saperti telah diniatkan disampaikan. Suka hati selepas itu samada ko reda ato tidak .. ko nak teruskan arah diri ke neraka kekal ikut suka ko la sbb telah kesalahan ko lakukan biadap dgn agama Islam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 pelir mampos)

Asyik copy and paste atau reka semula koen dia yang lama.

Dah bankrap otak, pemikiran dan pendirian BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih.

Reply
22 October 2020 1:04 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

Atuk TN anjing 🐕 1:04 pm,

‘reka semula koen’ tu..atuk maksudkan ‘reka semula poen’ kerr 😂???

Tapi, atuk dah pelir mampos, tak kan nak fikir pasal ‘poen’ lagi..???🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply
22 October 2020 2:01 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Cakap lain pulak. Alih tiang pulak. Memang betul lah kamu nih BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN anjing 🐕 pelir mampos 2:07 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora ni tak faham langsung dgn maksud ‘koen’
Adakah perkataan itu, ada kaitan dgn tajuk post?
Tk mungkin pula, atuk nak bercakap pasal ‘poen’
Sebab atuk tu dah mati pucuk, ED, pelir mampos
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Amuta
Guest
Amuta

Ingat Zunnun jgn fikir masa sebelum dgn sesudah tertabal berubah pendirian tuhan. Kalu ketahuan ko Zunnun sial ini siap ko tuhan kerjakan. Hutang tetap hutang maka langsaikan dgn penampar Jepun. Tukang tempeleng dlm siap sagaan maka pelempang diberi di mulut sial ko Zunnun … sama Tn Guru Hj Hadi ko tidak hormat … jaga ko ingat ini ya bukan main2 kata2 ini.

zunnun
Member
zunnun

Tn Guru Hj Hadi….?

hebat no

mesti doa nya mustajab …..

minta dia doa supaya tuhan nya musnahkan covids dan hentikan penyularan….

jgn malu gua percaya sama lu meh..🤣

Oops lupa nak tanya, Tn Guru Haji Hadi, guru ape ya….😇

Amuta
Guest
Amuta

Ko jgn salah takdir belakunya hal sdgkan semua mencari arah tuhan. Ko salahkan takdir hal yg lepas sama juga ko salahkan Allah swt ketika kejadian itu bukan kehendak manusia itulah sejarah buat bimbingan sbb musaban berlaku hal. Ko jgn tunjuk ajar tuhan .. tuhan lebih memahami seisi dunia perjalanan sejarah. Apa pun siap muka ko dikerjakan tuhan pelempang penampar tempeleng disediakan khas buat mu Zunnun celaka sial barua sampah masyarakat.

zunnun
Member
zunnun

hadi guru ape ?

Amuta
Guest
Amuta

Ko bukan bangsa Melayu bangkali bapok ko tak tahu apa2 tentang Islam jgn berpura-pura lagi yg pasti ko akan tuhan sediakan pelempang penampar tempeleng biar memerah muka ko sdgkan nak tertabal tuhan pun ko tak tahu masih tertanya-tanya ko nak mengajar Melayu perlu buat apa ya sdgkan sedunia Melayu memimpin didepan kepastian menjelma. Siap ko Zunnun sial barua celaka lahabau binawe bangsat manusia yg tak tahu dek untung hidup di M’sia ini Jaga ko mmg tuhan lanyak ko cukup2.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila betul dah mamposssssssss ke?

Kalau betul, nak talkin kan. Walaupun mungkin tak berguna. Sebab apa yang didoakan untuk nya mungkin tak diterima.

Reply
22 October 2020 11:50 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

Nasib le TN anjing 🐕 tua nyanyok 11:50 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing seperti merindu bila Kejora tak masuk
Tapi bila Kejora hadir anjing tu bagaikan terasuk
Padan muka dia..itu anjing tua iblis, perut busuk
Dia rasa spti Kejora terajang..patah tulang rusuk
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply
22 October 2020 1:37 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih membosankan lah.

Asyik copy paste atau kitar semua.

Bankrap otak.

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL tuh dah cair.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila otak dia cair, mana boleh memikir lagi. Copy n paste dan kitar semula ajer ler.

zunnun
Member
zunnun

Rukun menyatakan Islam bukan Islam…. Ape Islam… rukun menyatakan Api bukan Api ape Api ? rukun menyatakan Iman bukan Iman…. Islam itu Tuhan dan Rukun Islam itu pencarian pengertian nya… Iman itu Keyakinan dan Rukun Iman itu kepercayaan utk menegakan keyakinan… Allah itu pengertian utk mendekati Zat keTuhanan….. Tuhan itu Hantu….. muhammad menjumpai Hantu nya lalu mengiggil kesejukan… tapi bila mengenal akan Hantu Nya, lalu mengerti akan Nya, Hantu itu Tuhan Nya, tiada lain, Zahir/Bathin Nya kerana ape yg tidak di ketahui manusia, mereka lalu melontar kata, “Hantu”…. tapi lain pula dgn hadi awang, jampi mentera seketul daging babi nya… Read more »

Amuta
Guest
Amuta

Ko jadi hantu kekal sejak mula2 mencarut selagi tidak minta ampun pada Tn Guru Hj Hadi siap ko .. Pelempang penampar tempeleng penampar sdg siap sagaan tuhan sediakan. Ini kena ko lakukan kalu tidak tuhan kerjakan selagi tidak minta ampun.

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

BAS DIPANDU PAK DAJJAL TERHUMBAN MASUK GAUNG…. SEMUANYA TUNGGU NAK MAMPUS….. KESIAN PAK DAJJAL KEMPUNAN LAGI…… Langkah Anwar, nampaknya DAP hanya ambil langkah lihat ajelah…. DAP memilih berhati-hati kerana tidak mahu mengundang maklum balas negatif daripada penyokongnya. Susulan langkah Ketua Pembangkang Parlimen Anwar Ibrahim yang mahu menukar kerajaan kerana mendakwa mempunyai sokongan mencukupi ahli Dewan Rakyat, DAP mengambil pendekatan ‘tunggu dan lihat’. Apalagi, selepas Presiden Umno Zahid Hamidi petang tadi mengumumkan “gencatan politik” susulan Covid-19 dan menegaskan menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN). Terdahulu, Zahid dan bekas perdana menteri Najib Razak dikaitkan dengan langkah Anwar itu. Kelihatan DAP menggunakan strategi selamat… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 tua dungu,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Bila acah Kejora, TN anjing kau terima le habuan
Itu le TN anjing tua biol bebal, telur labuh kendur
Tak ada kerja, naper gatal gi jolok sarang tebuan
Pepatah dah cakap, usah dikejut, singa sdg tidur
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

zunnun
Member
zunnun

TN dah ada kawan karip yg baru….

Amute dari nhogori….

Anonymous
Guest
Anonymous

Terimo kasih ko kasi publisiti.

zunnun
Member
zunnun

sama2….

oh ya, sawan siang hari mesti berkurangan dah nie sejak Amuta ada di sisi…

Amuta
Guest
Amuta

Apa pun jgn lupa tempeleng pelempang dan penampar bila ketahuan tuhan Zunnun celaka sial binawe baghal bingai bodoh piang biawak hidup penuh dgn kepura-puraan saing juga kekawan ko yg sama perangai … kalu tuhan jumpa kalian siap muka memasing tuhan kerjakan. Tukang pelempang pelempang penampar penangan sdg siap sagaan.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing bebal dungu, asyik saja terlangkah kiri
Takder kerja..masalah & kesakitan, dia pergi cari
Silap besar le, dia pergi acah cikgu Kejora bistari
Tk ada pilihan lgi anjing itu, melainkan cabut lari
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Asyik copy and paste atau reka semula koen dia yang lama.

Dah bankrap otak, pemikiran dan pendirian BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok 1:04 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kesian betul TN anjing tua otak ciput kecik nipis
Pukulan2 pantun Kejora, anjing itu tidak tertepis
Marah lah anjing ini, perut jadi kembung kempis
Bila dah terkedu..dia persoal pula pasal kopipes
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok 1:04 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing spt baru naik dari terjatuh dalm telaga
Dia juga ibarat kerbau patah tanduk, nak berlaga
Bodoh bahlol anjing tua ini mmg tidak terhingga
Tak sedar ke anjing tua ini..dia pun kopipes juga
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok 1:04 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Cara ‘kopipes’, menjadi senjata Kejora yg ampuh
Dgn cara ini derita sngsara ler TN anjing tempuh
Hari2 anjing tua itu Kejora mari lanyak & rempuh
Kian ketara anjing bebal tu makin lemah lumpuh
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok 1:04 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing kena taji teruk, kini parah & terngadah
Dgn Cg Kejora..anjing tu hari2 makan caci ludah
Naper ler biol bengap sgt itu anjing haram jadah
Bkn ke kopipes itu menjadikan kerja jadi mudah?
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕)

Asyik copy and paste atau reka semula koen dia yang lama.

Dah bankrap otak, pemikiran dan pendirian BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih.

Reply
22 October 2020 1:04 pm
________________________________________________

Atuk TN anjing 🐕 1:04 pm,

‘reka semula koen’ tu..atuk maksudkan ‘reka semula poen’ kerr 😂???

Tapi, atuk dah pelir mampos, tak kan nak fikir pasal ‘poen’ lagi..???🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Mustahil penjual ubat nk kalahkan seorang guru
Silap besar le cgu Kejora ni TN anjing cuba acah
Kini, TN anjing jadi macam monyet tergaru-garu
Itu baru pantun biasa belum le lagi pantun lucah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih mengaku macam2.

Dia beruk tua apa lagi nak ngaku iitu ini.

Bikin kelakar, kartun saja.

Tapi biar lah, dia memang katun pun.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
TN anjing dtg sini..sbb dgn dedak..dia kelaparan
Nak berhujah dia harap maki caci & panas baran
Kedunguan yang nyata pula dibuatnya sandaran
Sdg lwn menanti ckgu Kejora yg tinggi pelajaran
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih cakap besar.

Konon nya tinggi pelajaran. Sebenarnya hanya tahap sekolah SJK.

Bapak nya masukkan dia sekolah agama.

Cakap kotor, digelar Ustad Meluat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Malu, dia cabut lari. Sekarang jadi CikGu Puji Diri.

Dibalun, ditibai, dibantai banyak2, dia cabut lari lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
TN anjing tua, sengaja nak menempah sengsara
Bodoh bebal anjing ini makin lama makin ketara
Tak ada kerja, anjing ini, pergi genggam api bara
Bukan dia tk kenal, sblm ini..siapa ini cgu Kejora
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih kitar semula pantun pantat lama.

Memuji diri lagi seab takda siapa pun yang mahu puji dia.

Self-service.

Kalau di asrama, di gelar goncang sendiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 tua hina dungu,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Sian TN anjing tua biol bebal..najis berat yg hina
Di blog Budin ni..anjing ni tak boleh lari ke mana
Dgn cgu Kejora dia tak berdaya nak pusing kona
Tak msuk pun kena, bila msuk lagi sakit merana
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih selalu korek bontot sendiri.

Duduk di cabang di atas pokok, takda apa lain yang boleh buat.

Lepas itu, dia jilat tahi palat.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing biol acah Kejora, sengaja cari mudarat
Makin dia cuba lwn..makin dia dpt sakit yg berat
Asyik je kena tibai sampai belakang jadi berbirat
Dirasa spt kotey dia tu, Kejora kelar & kerat-kerat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Anjing tua tu tak pernah sedar, dia takder kudrat
Dah tua umur dekat 90, nak berfikir pun tak larat
Ditambah ler lagi dgn dungu bebal otak berkarat
Sbb itu, berulang2 kali masuk Kejora punya jerat
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih asyik kitar semula kata2 dia.

Otak kecil, kepala letak di celah kelengkang nya, mana ada banyak grey matter.

Hanya ada yang berwarna potassino yellow, otherwise known as shit.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 tua dungu,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Padan dgn muka TN anjing bengap tua bongkok
Dah senyap sepi..awal tadi kemain dia berkokok
Kini dia monyok je, menyambong puntong rokok
Agak nya berdoa dgn tuhan dia, kat perdu pokok
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih umur 80an tahun OTW to 90an tahun.

Sangat malu nak ngaku dia dah tua bangka.

Asyik coba deflect ketuaan nya kpd orang lain.

Tapi muka dah kedut, dekat bongkok 8, buah laboh, di ikat di peha nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Orang yg kuangajar biadab..psti jadi serba salah
Klau tak masuk, nampak seperti mengaku kalah
Bila masuk juga terpaksa cara biadab mencelah
Bila tunjuk kuangajar biadab..akn dapat sakitlah
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih bukan saja biadab kurang ajar, dia betul2 pembohong, pemfitnah, penjahat dan gengster.

Sakit otak nya tak di ubat, nanti dia akan betul2 jadi gila. No reversal.

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bila nk berkomen, diharap jagalah sopan & adab
Jgn le kiranya muncul jenis yg kuangajar biadab
Klu ada juga, peluru Kejora ni dia kena ler hadap
Kejora tembak terus tak ada nak serang hendap
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih lidah bercabang.

Menasihatkan orang supaya bersopan tapi dia hantu puaka, tiada adab, tiada sopan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Ayuh kita blogging..Kejora ingin jemput & lambai
Peluang utk lontarkan pendapat jangan kita abai
Tapi jgn pula ada, yg kuangajar biadab ma cii bai
Kalau ada juga, cikgu Kejora ini terpaksa ler tibai
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih mengajak orang blogging.

Tapi dia sebenarnya mengajak orang menibai.

Kesian nya, dia yang kena balun, tibai dan bantai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bersama2lah kita bina negara pnya masa depan
Kpda rakyat saja lah, negara sandarkan harapan
Teruskan memberi komen..untuk dibuat tatapan
Tapi usah bersikap biadab..kita jaga adab sopan
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih cakap gah nak bina negara apekebendenye.

Tapi dia merosakkan dan menjahnamkan negara.

Baca lah komen2 dan mantun mantat nya, semua jenis jahanam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jigit

mengata dulang, paku serpih
mengata orang, dia yang lebih

TN kata Kejora punya komen sampai ruang nipis seinci
Dalam entry lepas, ruang komen dia mengecil mcm kueh koci

kah kah kahhhh

Reply
21 October 2020 6:48 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

Bro Jigit 6:48 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kesian le TN anjing tu..‘Peju-Wang’ punya balaci
Dia nak lagak jadi hero Tamil tapi jadi meenachi
Kna Kejora taji kote si tua tu kecut tinggal seinci
Dkat post yg lepas, tosonyap dio, mulut terkunci
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
21 October 2020 8:00 pm
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih bola dan barang pun takda.

Di celah kelengkang nya kosong, lapang.

Tak tau lah Bang Ali tuju depan atau belakang nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

ASTAGHFIRULLAH, WAK JIGIT INI SUAG MENG JIG IT LAGI.

SEKEJAP SOKONG SANA, SEKEJAP SOKONG SINI. TAKDA TULANG BELAKANG.

DIMASA PERANG, JANGAN LETAK DIA DI BELAKANG. DITEBMAKNYA SEMUA YANG DIDEPAN DIA, BUKAN MUSUH UANG DI DEPAN UN.

DI HUTAN KALAU JUMPA BABI DAN HARIIMAU, BELASAH JGIT NI DULU.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA ini menggila bayangkan pompuan yang di reka nya sendiri.

Tak kisahkan hal bahwa ini blog politik.

Orang gila lah, katakan.

Reply
22 October 2020 5:47 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Di tengah malam BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA ini menggila bayangkan pompuan yang di reka nya sendiri.

Hingga ke pukul satu setengah pagi.

Tak kisahkan hal bahwa ini blog politik.

Orang gila lah, katakan.

Reply
22 October 2020 5:52 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Di tengah malam BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA ini menggila bayang.

Bila gila, mulut tak reti diam. Itu yang memerlukan dia di heret ke Hospital Bahagia.

Reply
22 October 2020 5:56 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Nak ulang – Dah gatal kot Kejola bontot punya lobang

Nak tambah – Dah tak laku, Bang Ali dah tak mahu, itu sebab terhegeh hegeh masuk sini.

Reply
22 October 2020 6:00 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Memantun mantat, dahtu puji diri sendiri.

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

Reply
22 October 2020 6:03 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Kau baca lah lebih sikit apa dia tulis sejak dulu2.

Dia BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

Reply
22 October 2020 6:05 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Sekarang menunggu BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA masuk.

Reply
22 October 2020 6:39 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Dia tak masuk.

Dah mamposssssss.

Reply
22 October 2020 8:57 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA TAK PAYAH TEMPAH NERAKA.

ITU OTOMATIK UNTUK NYA.

Reply
22 October 2020 9:13 am

________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila betul dah mamposssssssss ke?

Kalau betul, nak talkin kan. Walaupun mungkin tak berguna. Sebab apa yang didoakan untuk nya mungkin tak diterima.

Reply
22 October 2020 11:50 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing tua dungu 🐕 5:47/5:52/5:56/6:00/6:03/6:05/6:39/8:57/9:13/11:50 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Ckgu Kejora terus berpantun dgn lancar & petah
Bak kereta kebal..mmbujur lalu melintang patah
Dgn Cgu Kejora..dah teruk TN anjing kena getah
Dia dgn Kejora..ibarat pelandok nak lwn cheetah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dah tua..tapi akal, taraf budak mentah
Cucuk sikit sja, berjela-jela dia meroyan melatah
Kebodohan yg dia perlihat, bagai tk ada nokhtah
Klu pembaca lihat tulisannya, rasa nk termuntah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Itu senarai komen TN anjing, cuba tuan2 perhati
Nampak sgt ‘low class’..langsung tak ada kualiti
Bhkan, anjing ini pamirkan bodoh yg berkati-kati
Jelas anjing ni belajar tidak sampai ke universiti
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Dgn mengguna pantun jer TN anjing Kejora kilas
Susunan kata2 pula cantik, apa yang Kejora ulas
Pembaca gelak pecah perut bila TN anjing balas
Nampak sgt anjing tua dungu ni mmg ‘low class’
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagus lah Beruk Tua itu keluarkan ini semua. Stop di sini ajer ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing tua nyanyok 🐕 5:47/5:52/5:56/6:00/6:03/6:05/6:39/8:57/9:13/11:50 am/12:01 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Ckgu Kejora terus berpantun dgn lancar & petah
Bak kereta kebal..mmbujur lalu melintang patah
Dgn Cgu Kejora..dah teruk TN anjing kena getah
Dia dgn Kejora..ibarat pelandok nak lwn cheetah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dah tua..tapi akal, taraf budak mentah
Cucuk sikit sja, berjela-jela dia meroyan melatah
Kebodohan yg dia perlihat, bagai tk ada nokhtah
Klu pembaca lihat tulisannya, rasa nk termuntah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagus nya BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih, dia siarkan bukan main banyak komen TN menghentam dia sebelum dia tulis komen in a very small column.

Bagus. Bagus.

More, please, BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

Begitu lah bodoh nya dia.

Ooops, luppa – dia gila.

zunnun
Member
zunnun

Islam itu Tuhan…. Tuhan itu Islam…. Islam itu hanya perkataan dlm bahasa arab muhammad sj, maka cari persamaan nya dlm setiap bahasa yg ada…. bahasa antara zat dan segala sifat2 semesta nya… bahasa2 di setiap yg bernyawa, hidup menumpang kehidupan Nya… manusia, haiwan, tanaman, sub molecule, sub particles yg menyatakan Alam Nya…. Tuhan itu bukan satu bentul, Tuhan itu satu kesedaran…. kesucian kesedaran intelek semesta akan setiap di nodai oleh segala bentuk yg bernyawa yg menumpang kehidupan intelek nya…. antara nyawa & intelek…. tiada akan bernyawa jika tiada intelek yg memberi kesedaran kpd nya…. Intelek yg menjajarkan ke”dua”an causal, cause/effect… Read more »

Amuta
Guest
Amuta

Bukan pemakaian ko sbb tidak disusuli dgn akhlak yg santun itulah syurga perangai carut mencarut itulah neraka sesuai lah buat ko handal berhujah tapi perangai iblis syaitan pujaan hati ko. Islam disampaikan tajamnya ilmu tidak membelakangkan perilaku tuturkata yg mulia. Logik tak perangai Zunnun penuh dgn buruk perangai utk dicontohi tentu tidak kan … itu pasal dah lama keburukan maka payah liat nak buat kebaikan sbb terbiasa menjadi biasa mengamalkan keburukan. Bodoh piang manusia sial bernama Zunnun tidak memberi menafaat pada keluarga apa lagi masyarakat.

zunnun
Member
zunnun

antara

kebenaean & ethic

dan…

antara

intelek & kehidupan….

dan antara

kesatuan dan kedua…..

antara

khidir dan musa….

antara

kesemestaan islam dan ajaran seketul daging babi hadi…

pilih2 keserasian kamu utk terus melancap dgn nya…

tapi,

…baik kulum #kepalabutuh assmin agar bisa #seketuldagingbabihadi dapat di luahkan …..

akhlak seketul daging babi yg mengakibatkan tergolok2 mati…

akhlak seketul daging babi yg merampAs kuasa melalui loring belakang mati…

zunnun
Member
zunnun

lorong belakang mati….🤣

Amuta
Guest
Amuta

Jgn lupa tempeleng pelempang penampar ya Zunnun berhati iblis syaitan pujaan hati ko manusia sial rugi emak yg melahirkan memalukan keluarga … moga yg tidak mcm Zunnun tersesat menjauh … jgn lupa makan penangan tuhan ya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla Gila betul dah mamposssssssss ke?

Kalau betul, nak talkin kan. Walaupun mungkin tak berguna. Sebab apa yang didoakan untuk nya mungkin tak diterima.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 tua nyanyok 11:50 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing seperti merindu bila Kejora tak masuk
Tapi bila Kejora hadir anjing tu bagaikan terasuk
Padan muka dia..itu anjing tua iblis, perut busuk
Dia rasa spti Kejora terajang..patah tulang rusuk
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA nih amat bodoh.

Memantun mantat, tak ada kesan langsung.

Amuta
Guest
Amuta

Kalu tak dapat juga maka akhirnya tahu2 nanti Zunnun jadi gila yg sampai akhirat tak tahu bila masa dipulihkan Allah swt. Ini kebenaran dari tuhan yg menyaksikan dan kebenaran adalah org yg betul2 mengenali dia (Zunnun) dlm sembunyi selama ini berkata lah mereka ini yg kenal Zunnun itulah balasan yg setimpal diberikan menurut keburukan diamalkan didunia … Zunnun teraba-raba hanya kdg2 saja tahu/ingat tapi selalu tidak tahu/lupa memakan taiknya sendiri mcm babi yg selalu dia puja di dlm sel Tanjung Rambutan seumpamanya. Begitulah riwayat hidup ibarat bangkai bernyawa (Zunnun) ketahuan juga akhirnya. Didunia diberi peluang hidup tapi gagal sepanjang kehidupan… Read more »

zunnun
Member
zunnun

woit, mana kiasan kiamat & trinity nih…🤣

Amuta
Guest
Amuta

baca dan fahami ini kebenaran yg disampaikan buat ko … apa pun pelempang Jepun singgah dimulut sial ko kalu ketahuan ko Zunnun kalu berani berhadapan dgn tuhan one by one … tuhan tenung dgn sinar mata zat Allah swt terhimpun on spot ko terkencing kalu niat tuhan lagi memarah maka mengigil lemah anggota badan … ada berani berhadapan nanti setelah tertabal. jgn menaip nista je berani berhadapan kecut ko.

Amuta
Guest
Amuta

Kalu skrg dah kenal pasti beri penampau masuk kes dibawa balai disiasat melalui apa jua proses pendakwaan. Jgn takuti yg memahami kita hamba kiriman Allah swt memastikan kebaikan dan keamanan terpelihara unsur2 bawaan Zunnun dan selahanat dgn dia kita ajarkan. Tuhan akan bebaskan setelah tertabal dan diberi penghargaan

zunnun
Member
zunnun

kesian,

…merayu2 utk mendapatkan pembelaan….

mana TN, jgn biarkan saudagar ‘Tahu’ dari nhogori ni bersendiri, di ‘sembeleh’ ….

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

MATA BUTA, TELINGA PEKAK, MULUT BUSUK, LUB.NG BONT.T SENTIASA BERAIR MENGIDAMKAN BANG ALI.

Amuta
Guest
Amuta

Jgn lupa tempeleng pelempang penampar ya kalu ketahuan tuhan nanti Zunnun sial ini ramai yg kaki tempeleng pelempang penampar sdg siap sagaan Tuhan titah jalankan maka jalanlah saperti tuhan titahkan maka memerah muka ko dikerjakan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul betul betul.

Bila sempat, lempang, tempeleng lah dia di sini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Si DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK TUH.

Amuta
Guest
Amuta

ko perli ko pun kena siap ko terakam sudah ip dan masa … ko pun bakal tuhan cari tertangkap ko pun kena juga senasib dgn Zunnun. Tuhan sudah bosan tgk tingkah laku budak2 ada akal gagal gunakan cara betul. Siap ko ya. Ko brani bakal naik marah lagi tuhan manusia biasa tapi ada ubi ada batas. Faham.

Amuta
Guest
Amuta

Jaga ko Anonymous 22/10/2020 1:56 pm ko pun Tuhan persiapkan tempeleng pelempang penampar. Ingat ini.

zunnun
Member
zunnun

Nicolli & Satire …..

…lucu hanya yg cacat nya, di Selangor selain selalu putus bekalan air, jln byak pothole & tiada lampu jln lagi ke?

hadi yg mencukupi 112 mp juga ke atau tukang pembaca mentera jampi seketul daging babi…

bas bernama #melayu2islamhadi, maka hadi tetamu terhormat….🤣

Amuta
Guest
Amuta

Jaga Zunnun siapa yg berdendam dgn ko dan berani beri pelempang Jepun bakal tuhan bebaskan. Ko tak puas hati akan tuhan siapakan tukang pelempang Jepun yg handal ko masih nak berlagak tidak ada apa2 ya sdgkan byk kemaksiatan ko terhadap agama suci Islam ko perkotak katikan siap para nabi para rasul kaum keluarga mereka ko katakan mcm2. Ini dendam kesumat tuhan seru sekalian alam tuhan raja segala raja … raja manusia ketua penyusun kearah alam selanjutnya.