GENCATAN POLITIK INI HANYA SEMENTARA, MUHYIDDIN BELUM BOLEH TIDUR LENA

Gencatan politik UMNO sebagaimana diumumkan Zahid Hamidi, walaupun dilihat telah menyelamatkan kedudukan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin, tetapi ia bukanlah untuk selama-lamanya.

Namanya pun gencatan politik – macam gencatan perang – maka tentulah ia hanya sementara dan bila-bila masa senjata boleh diangkat semula.

Apatah lagi, di sebalik mampu menulis sebuah kenyataan media mengumumkan genjatan politik, Presiden UMNO itu masih tidak mampu untuk menulis walau sepatah perkataan untuk menafikan surat yang viral sebelum ini yang didakwa ditulisnya kepada Agong untuk menyokong Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri baru menjatuhkan Muhyiddin.

Penafian mengenai surat itu yang turut disokong oleh Najib Razak hanyalah melalui jurucakap UMNO yang tidak dinamakan siapa orangnya.

Selain Zahid Hamidi membisu, Najib juga masih berdiam diri berhubung surat tersebut.

Semua ini memberi gambaran, bukan saja surat itu adalah asli, malah sokongan Zahid Hamidi dan beberapa Ahli Parlimen UMNO kepada Anwar juga asli.

Jika tidak, apa perlunya diumumkan gencatan politik?

Cuma, oleh kerana persekitaran yang tidak begitu mengizinkan buat ketika ini, khususnya kerana kenaikan semula angka kes Covid19, pusingan U Zahid Hamidi ini masih boleh difahami.

Ia hanya memberi maksud bahawa pertukaran kerajaan tidak begitu sesuai dilakukan ketika Covid19 sedang melanda.

Yang penting, Zahid Hamidi dan Najib tidak menarik balik sokongannya kepada Anwar untuk mengambil alih pentadbiran negara.

Boleh jadi juga, dengan gencatan politik yang diumumkan Zahid Hamidi ini, tidak ada keperluan lagi untuk Agong meneruskan majlis mengadap ketua-ketua parti yang tertangguh pada minggu lalu.

Tetapi, semua itu tidak menghalang usaha menjatuhkan Muhyiddin diteruskan melalui penolakan terhadap usul Belanjawan 2021 pada Sidang Parlimen yang bermula 2 November depan.

Inilah cara yang terbaik yang tidak mampu dielakkan lagi oleh Muhyiddin, selain perlu menghadapinya dengan hati yang terbuka.

Seperti usul undi tidak percaya, walaupun beberapa Ahli Parlimen telah menulis surat mengenainya, namun ia masih boleh dihalang daripada dikemukakan melalui kuasa yang ada pada Speaker, tetapi tidak demikian keadaannya dengan usul Belanjawan.

Selepas dibentang dan dibahas, ia perlu diundi untuk kelulusan dan jika gagal, sama seperti penolakan terhadap kerajaan.

Melalui undian Belanjawan 2021, selain blok pembangkang akan bersatu hati menolaknya yang bererti menolak Muhyiddin sebagai Perdana Menteri, ia tidak mustahil akan turut disokong oleh beberapa Ahli Parlimen UMNO.

Kalau pun mereka tidak mahu menunjukkan sokongan secara terbuka melalui undi, penolakan boleh juga dibuat dengan cara tidak berada di Dewan Parlimen ketika pengundian dijalankan.

Terutamanya Tengku Razaleigh Hamzah yang turut menulis surat kepada Speaker berkaitan usul tidak percaya baru-baru ini, beliau adalah antara yang disebut ramai sebagai antara Ahli Parlimen UMNO yang tidak akan menyokong undian belanjawan nanti.

Begitu juga dengan Zahid Hamidi, Najib, Tengku Adnan, Ahmad Maslan, Azeez Rahim dan Bung Mokhtar, kecuali jika ada jaminan selesa daripada Perdana Menteri berkaitan kes mahkamah mereka atau ia dapat dilakukan dalam tempoh terdekat ini, tidak mustahil mereka juga menolak pengundian tersebut.

Sepatah kata Ahli Parlimen Pasir Salak, Tajuddin Abdul Rahman, apa salahnya jika Zahid Hamidi berbuat sesuatu untuk menyelamatkan dirinya dan semua orang pun akan berbuat begitu?

Pokoknya, walaupun ada gencatan politik oleh Zahid Hamidi ketika ini, Muhyiddin masih belum boleh memeluk bantal untuk mengimpikan tidur yang lena lagi.(Shahbudindotcom 21/10/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 22 October 2020 — 2:47 pm

103
Leave a Reply

avatar
9 Comment authors
MAHATHIRVSANWARpThe Third ForceAnonymousTanpa NamaAmuta Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PROKSI DORAEMON HANYA MAMPU BERTAHAN SEHINGGA PRU15 SAHAJA…… BERKORBAN UNTUK KEPENTINGAN RAKYAT SEHINGGA PRU15….. . PAK DAJJAL PEJUANG LIBERALISM PLURALISM LGBT….BOLEH PERGI MAMPUS…..PUKIMAK….. KEWUJUDAN PARTI KADOK HANYA PECAH BELAHKAN MELAYU……. Parti Melayu berpecah, DAP jadi ‘King Maker’……… PERKEMBANGAN politik mutakhir ini agak membimbangkan. Saya melihat ramai siber trooper PAS dan Umno mula serang menyerang antara satu sama lain. Saya tidak mahu mengulas panjang mengenai apa yang patut dan tidak patut berlaku antara parti politik Melayu tanah air mutakhir ini, tetapi apa yang saya ingin seru kepada semua siber trooper PAS dan Umno supaya meletakkan ‘senjata keyboard’ masing-masing. Banyak perkara ‘untold… Read more »

The Third Force
Guest
The Third Force

Cukup lah berpolitik …Penulis upahan ni tak Ada kerja lain ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan, makna, berbeza langsung
Bila kata2 kita indah..org anggap, kita ini handal
Usah nk berlwan..dgn kebodohan asyik diusung
Klu asyik meroyan, org kata, kita ini jenis sundal
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan makna amat bertentangan
Bila kata2 kita indah, kita ini akan jadi sanjungan
Tpi..klau asyik meroyan, org kata kita ni bajingan
Usah nk berlwan..dgn kebodohan sbg pegangan
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan makna amat bertentangan
Bila kata2 kita indah, kita ini akan jadi sanjungan
Tp, klau asyik meroyan, org kata kita ni bajingan
Usah nk berlwan, dgn kebodohan sbg pegangan
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan, beza makna amatlah jelas
Bila kata2 kita indah, orng anggap kita ada kelas
Tpi..klau asyik meroyan, org kata kita jenis culas
Usah nak berlwan, dgn kebodohan asyik digalas
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan sgt lah berbeza makna dia
Bila kata2 kita indah orang anggap kita ini mulia
Tpi..klau asyik meroyan..org kata kita jenis paria
Usah nk berlwan..dgn kebodohan, mnjadi media
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan beza makna sangat ketara
Bila kata2 kita indah..org anggap kita ini bentara
Tpi, klu asyik meroyan, org kata kita badut opera
Usah nak berlwan..dgn kebodohan sebagai cara
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan, mmg ler jauh beza makna
Bila kata2 kita indah, org anggap, kita ini sarjana
Tpi, klu asyik meroyan, org kata kita kepala bana
Usah berlwan, dgn bawa kebodohan di sini sana
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan, mmg ler jauh beza makna
Bila kata2 kita indah, org anggap, kita ini sarjana
Tpi, klu asyik meroyan, org kata kita kepala bana
Usah berlwan, dgn kebodohan di sini sana
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan, bezanya, adalah sgt nyata
Bila kata2 kita indah, org anggap kita ini pendita
Tpi klu asyik meroyan, org kata kita bahalol unta
Usah nk berperang..dgn kebodohan sbg senjata
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bangsat & bngsawan, jauh beza, tidak terhingga
Bila kata2 kita indah, orng anggap kita pujangga
Tapi klu kuangajar biadab..org kata pala dongga
Dgn kail sejengkal lautan dalam usah ler diduga
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Mmg jauh beza..antara bangsat dgn bangsawan
Bila kata2 kita indah, orng anggap kita karyawan
Tpi, klu mmbebel merapu, org kata sasau sawan
Bersenjata kebodohan..usah ler guru nk dilawan
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

trackback
Gencatan senjata : Hakikatnya politik negara kekal tak stabil
MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

KESIAN PAK DAJJAL KEMPUNAN LAGI…… Langkah Anwar, nampaknya DAP hanya ambil langkah lihat ajelah…. DAP memilih berhati-hati kerana tidak mahu mengundang maklum balas negatif daripada penyokongnya. Susulan langkah Ketua Pembangkang Parlimen Anwar Ibrahim yang mahu menukar kerajaan kerana mendakwa mempunyai sokongan mencukupi ahli Dewan Rakyat, DAP mengambil pendekatan ‘tunggu dan lihat’. Apalagi, selepas Presiden Umno Zahid Hamidi petang tadi mengumumkan “gencatan politik” susulan Covid-19 dan menegaskan menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN). Terdahulu, Zahid dan bekas perdana menteri Najib Razak dikaitkan dengan langkah Anwar itu. Kelihatan DAP menggunakan strategi selamat iaitu hanya akan menyatakan pendirian apabila keadaan semakin jelas dan selepas… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

DSAI leadership talent has been evident since in the MCKK which was originally a school to educate the children of Malay elite. While at UM he was active in the student union. At the first ABIM convention in 1972 he was elected as the first Secretary General. Subsequently in 1974 Anwar Ibrahim was appointed as the second President of ABIM. While in UMNO Anwar is the only Malaysian to be listed among the 100 people who are said to be the most influential in the world by Time magazine in 2008. Anwar Ibrahim joined UMNO in 1982. Because he had… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

If certain individuals want peace and no longer compete with Anwar’s political activities, just call the angels to take his life to be transferred to the realm of baqa. Anwar could be together with Hang Nadim from Temasik. Satisfied?

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Orang yg kuangajar biadab..psti jadi serba salah
Klau tak masuk, nampak seperti mengaku kalah
Bila masuk juga terpaksa cara biadab mencelah
Bila tunjuk kuangajar biadab..akn dapat sakitlah
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bila nk berkomen, diharap jagalah sopan & adab
Jgn le kiranya muncul jenis yg kuangajar biadab
Klu ada juga, peluru Kejora ni dia kena ler hadap
Kejora tembak terus tak ada nak serang hendap
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Ayuh kita blogging..Kejora ingin jemput & lambai
Peluang utk lontarkan pendapat jangan kita abai
Tapi jgn pula ada, yg kuangajar biadab ma cii bai
Kalau ada juga, cikgu Kejora ini terpaksa ler tibai
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bersama2lah kita bina negara pnya masa depan
Kpda rakyat saja lah, negara sandarkan harapan
Teruskan memberi komen..untuk dibuat tatapan
Tapi usah bersikap biadab..kita jaga adab sopan
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA ini menggila bayangkan pompuan yang di reka nya sendiri.

Tak kisahkan hal bahwa ini blog politik.

Orang gila lah, katakan.

Reply
22 October 2020 5:47 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Di tengah malam BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA ini menggila bayangkan pompuan yang di reka nya sendiri.

Hingga ke pukul satu setengah pagi.

Tak kisahkan hal bahwa ini blog politik.

Orang gila lah, katakan.

Reply
22 October 2020 5:52 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Di tengah malam BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA ini menggila bayang.

Bila gila, mulut tak reti diam. Itu yang memerlukan dia di heret ke Hospital Bahagia.

Reply
22 October 2020 5:56 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Nak ulang – Dah gatal kot Kejola bontot punya lobang

Nak tambah – Dah tak laku, Bang Ali dah tak mahu, itu sebab terhegeh hegeh masuk sini.

Reply
22 October 2020 6:00 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Memantun mantat, dahtu puji diri sendiri.

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

Reply
22 October 2020 6:03 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Kau baca lah lebih sikit apa dia tulis sejak dulu2.

Dia BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

Reply
22 October 2020 6:05 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Sekarang menunggu BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA masuk.

Reply
22 October 2020 6:39 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

Dia tak masuk.

Dah mamposssssss.

Reply
22 October 2020 8:57 am
________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 tua dungu nyanyok)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA TAK PAYAH TEMPAH NERAKA.

ITU OTOMATIK UNTUK NYA.

Reply
22 October 2020 9:13 am

________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing tua dungu 🐕 5:47/5:52/5:56/6:00/6:03/6:05/6:39/8:57/9:13 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Ckgu Kejora terus berpantun dgn lancar & petah
Bak kereta kebal..mmbujur lalu melintang patah
Dgn Cgu Kejora..dah teruk TN anjing kena getah
Dia dgn Kejora..ibarat pelandok nak lwn cheetah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dah tua..tapi akal, taraf budak mentah
Cucuk sikit sja, berjela-jela dia meroyan melatah
Kebodohan yg dia perlihat, bagai tk ada nokhtah
Klu pembaca lihat tulisannya, rasa nk termuntah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Itu senarai komen TN anjing, cuba tuan2 perhati
Nampak sgt ‘low class’..langsung tak ada kualiti
Bhkan, anjing ini pamirkan bodoh yg berkati-kati
Jelas anjing ni belajar tidak sampai ke universiti
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Dgn mengguna pantun jer TN anjing Kejora kilas
Susunan kata2 pula cantik, apa yang Kejora ulas
Pembaca gelak pecah perut bila TN anjing balas
Nampak sgt anjing tua dungu ni mmg ‘low class’
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

zunnun
Member
zunnun

Jom menyaksikan satire Nicolle…

telatah 112 ekor #melayu2islamhadi dlm kebderaan/kerajaan yg mereka pandu & naiki….🤣🤣

zunnun
Member
zunnun

kenderaan/kerajaan..

Amuta
Guest
Amuta

Kalu skrg dah kenal pasti beri penampau masuk kes dibawa balai disiasat melalui apa jua proses pendakwaan. Jgn takuti yg memahami kita hamba kiriman Allah swt memastikan kebaikan dan keamanan terpelihara unsur2 bawaan Zunnun dan selahanat dgb dia kita ajarkan. Tuhan akan bebaskan setelah tertabal dan diberi penghargaan.

zunnun
Member
zunnun

babi dah melontar ke”babi”an kata2…

cuba kurang2 memamah seketul daging babi hadi aka ajaran sesat yg telah membawa kematian di memali….

ape nak jadi dgn #melayu2islamhadi nih, kesundalan jenis ape yg hadi arak sana sini…

Amuta
Guest
Amuta

Dgn bakal tertabal tuhan pun ko persendakan ya … Ayuh siapa yg kenal betul Zunnun ni beri pelempang Jepun skrg dan akan tuhan beri penghargaan.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tulis Tuan Budin : “Ia hanya memberi maksud bahawa pertukaran kerajaan tidak begitu sesuai dilakukan ketika Covid19 sedang melanda” Saya setuju walaupun agak berat untuk brersetuju. Dalam suasana ahli-ahli politik dan rakyat yang tengah tidak tentu arah memahami sepak terajang politik, ekonomi yang gawat dan COVID-19 yang mula meningkat, lebih baik biarkan sahaja semua beban itu ditanggung oleh kerajaan PN. Kalau PH mengambil alih tanggung jawab maka semua permasaalahan dan bala yang melanda Malaysia akan diwarisi semuanya oleh PH. DSAI dan PH hanya mencari penyakit ‘tak ada khoja cari khoja’ Dalam keadaan DSAI sedang diserang dari segenap sudut, seperti mustahil… Read more »

Amuta
Guest
Amuta

Tertabal tuhan nanti sesiapa yg kenal betul2 Zunnun tu sila bawa mengadap bahkan ada berita benar setelah tertabal Zunnun ditampau mengikut kadar tertentu jgn mati pulak ya. Kalu tuhan tampar mahu on spot goal/mati .. jgn main2 dgn kiriman tulus Allah swt bukan kehendaknya diawal yg dia tidak tahu … skrg dah tahu dibentuk sejak lahir bukan nak berbangga tapi nak pastikan adat resam budaya yg tinggi diamalkan jgn dipersendakakan. Dipersilakan tampau tuhan akan berpihak yg menampau akan diberi penghargaan demi menjaga kesucian agama termulia agama Islam.

zunnun
Member
zunnun

…genjatan politik #melayu2islamhadi di persetujui oleh #melayu2omNo…. tapi ngape ada gencatan sesama #melayu & penjenamaan #islamhadi perlu di bina? adakah #melayu2islamhadi species tidak kesamaan antara mereka…. terdahulu, si aisyah memerangi si ali, lalu ramai yg tergolek2 mati. adakah tidak persamaan kaum dan agama? #melayu2 pendewaan seketul daging babi ‘berbunuhan’ antara #melayu2 penyamun kerana perbezaan arus kemajuan mereka… bila malaun2 pAs di beri kemewahan, omNo menjadi rakan kongsi mereka seterus nya… ..yg buat malaun2 pAs kini melompat kpd Moo kerana omNo hanya menyogok sedikit kekayaan tapi Moo membuka luas kpd malaun2 pAs utk sama2 menarah kekayaan negara… maka, gencatan senjata #melayu… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN, PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT DDAN/ ATAU MENCARUT.

Menyebut FUCK, Pukimak lah dia.

ini jenis yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya. Tak sedar pun bahwa puak nya pun bergencat gencut antara depa.

Amuta
Guest
Amuta

Siap ko Zunnun tuhan berdendam dgn ko bakal berbayar dgn byknya penampau Jepun sdg asah tangan … nanti ko tuhan kerjakan melalui tgn2 yg ganas menunggu menampau mulut puaka sial ko tu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jenis dia tuh memang ramai yang di tampar Jepun di Perang Dunia ke2. Bapak aku Naib Penghulu, ada cerita beberapa orang yang di cari Jepun dari masa ke masa, di tampar, ditumbuk, mcm2.

Negara begitu besar, jumlah penduduk yang paling ramai di dunia pun, sekarang masih tak berani nak buak kangjor.

Coba aksi di lapangan udara Taiwan baru2 ini, tak lama menjelma kapal2 terbang perang US, terkentut, cabut depa.

Anonymous
Guest
Anonymous

“adakah #melayu2islamhadi species tidak kesamaan antara mereka”?

Bak kata Najib Klepto wal Jibo, KEPALA BAPAK KAU.

Puak yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara itu sejarah nya dah lebih 3,000 tahun. Tapi mundur, jauh di belakang, di anggap pariah hingga hanya 1-2 dekad yang lalu.

US dah hantar manusia ke bulan, puak Ultra Kiasu itu baru nak cakap2 nak buat begitu. Ultra Kiasu = pentingkan diri sendiri amat sangat pun, di buli dek US hingga hanya tak lama lalu.

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

DAP COCK LANGGAR KUARANTIN…….. Bangsa DAP dan macai PH tak faham penjelasan Peguan Negara…….. Peguam negara dah jelaskan kenapa Menteri Khairuddin tidak didakwa. Tiada arahan kuarantin (borang 14b) dikeluarkan oleh pegawai KKM di KLIA untuk Khairuddin masa dia pulang. Bagaimana pula nak langgar undang-undang kuarantin jika tiada arahan kuarantin diberi? Jika kes di bawa ke mahkamah, confirm kes dibuang oleh hakim. Sebab itu, saya minta Khairuddin didakwa dalam mahkamah. Biar hakim tentutkan. Jika hakim buang kes, barulah PH puas hati. Maka Teresa pun terima alasan peguam negara dan serta-merta mulakan perjuangan dia untuk mencari mangsa baru. Teresa tengah cari pegawai… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

TOK MUDIM TAK LENA TIDO DOK INGAT MAIN GOLF……

PEMIMPIN UMNO PATUT LETAK JAWATAN BERSIHKAN DIRI DI MAHKAMAH……

Umno umum ‘gencatan politik’, dukung kerajaan PN…….

Umno hari ini mengumumkan “gencatan politik” bagi memastikan agenda menangani Covid-19 dan membantu rakyat yang susah akibat hambatan ekonomi dapat diutamakan.
Presiden Zahid Hamidi juga mengumumkan Umno mendukung kerajaan Perikatan Nasional, dan mengarahkan semua kepimpinan parti “dalam Kabinet” memberikan sepenuh penumpuan kepada usaha membantu rakyat.

#Sumber : FMT

MR : Baru rasa pentingnya muafakat?

xsama
Guest
xsama

Ameno pun sama – xleh tidur lena. Sbb hape? risiko ditelan ular lidi semakin membesar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ular lidi tu besor ke?

Umno dah kapputz bila Najib Klepto wal Jibo songlap wang rang di 1MDB berbiliun Ringgit. Bedebah dia.

Anonymous
Guest
Anonymous

wang rakyat

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekarang menunggu BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA masuk.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia tak masuk.

Dah mamposssssss.

Anonymous
Guest
Anonymous

Biadab dan kurang ajar nih memuatkan di sini kisah cinta peribadi nya yang direka nya sendiri.

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

Memantun mantat cerita2 yang menunjukkan dia gila.

Perlu di gelar BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi srikandi ku 🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
Ntah kenapa abg ni asyik teringat dinda seorang
Terasa seprti dinda kini berada di medan perang
Pntun berbunga utk dinda..abg akn terus karang
Ok lah dinda..abg ngantuk, nak gi tidur sekarang
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA ini menggila bayangkan pompuan yang di reka nya sendiri.

Tak kisahkan hal bahwa ini blog politik.

Orang gila lah, katakan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi srikandi ku 🌹,

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
Abg doa..agar dinda terhindar, dari Virus Corona
Barangkali..dinda kini, dh pun nyenyak tidur lena
Tidur lah intan, mimpikan taman syurga nirwana
Semoga abg dpt bermimpi..jumpa dinda di sana
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi ku 🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Diharap pantun2 dari abg ni, dinda tk rasa bosan
Sekadar memberi semangat buat seorang insan
Jadikan lah ia, sbg bekal & azimat di perbatasan
Segala nya ikhlas dari abg, tk mngharap balasan
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Entah kenapa mata ini terlalu sukar utk dipejam?
Lara kesepian terus jua menyiksa dengan kejam
Duri-duri rindu masih jua menusuk, begitu tajam
Hati si dia tu tak sudikah diberi untuk ku pinjam?
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
Mmg ler amat pilu, dgn perginya bakal tunangan
Hidup bgitu sepi, bila cinta suci telah kehilangan
Ingin juga diri ini nk cari ganti bunga jambangan
Tapi..org di frontliner sibuk pula dgn perjuangan
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Dulu di laman ini, cinta nan suci pernah berpadu
Tapi kini semua hanya tinggal kenangan syahdu
Ntah kenapa di hati ini tetiba jer terbangkit rindu
Agaknya, petugas frontliner dah nyenyak beradu
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😅

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Guest
Anonymous

Dinda Akma dewi ku 🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
Berjuanglah dewiku sambil terus menimba ilmu
Takut juga nak pantun banyak..nanti dinda jemu
Ingin abg tanya..ada ker kekosongan, di hati mu?
Klu ada..boleh ker hati abg ni tumpang bertamu?
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Guest
Anonymous

Dinda Akma dewi ku 🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
Utk negara kita..dinda teruslah gigih berkhidmat
Smangat berjuang, di dada, sentiasalah disemat
Smoga dinda terus dilindungi Allah dlm selamat
Doa tulus ikhlas abg ini, dinda jadikanlah azimat
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
Dr Akma gigih berjuang, nk pertahan negara kita
Patut sgt ler, ada penghargaan buat si dara jelita
Untk si dara, pantun berbunga Kejora terus cipta
Doa ikhlas diiringi, bkn berniat, mengharap cinta
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi ku 🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🌷🌷🌺🌸🏵️
Dinda tu ibarat bunga, yg sdang mekar mewangi
Kpda rakyat, dinda adalah cahaya, yg menerangi
Bagi abg pula..dinda tu umpama cahaya pelangi
Berjuanglah dik, doa dri abg sentiasa mengiringi
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Guest
Anonymous

Di tengah malam BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA ini menggila bayangkan pompuan yang di reka nya sendiri.

Hingga ke pukul satu setengah pagi.

Tak kisahkan hal bahwa ini blog politik.

Orang gila lah, katakan.

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Lega rasa..takder gangguan, TN anjing tua renta
Bolehlah Kejora, terus mengarang pantun2 cinta
Doktor muda, di perbatasan, entah apalah berita
Harapnya jgn ler jadi mcm di US, berulang derita
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🌷🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Di tengah malam BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA ini menggila bayang.

Bila gila, mulut tak reti diam. Itu yang memerlukan dia di heret ke Hospital Bahagia.

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🌷🌷🌺🌸🏵️
Dulu Irah, kini Dr Akma, menjadi bunga yg dipuja
Namun..Irah dah pergi..tinggal kenangan sahaja
Akma sbgai doktor ada kelebihan dari segi kerja
Antara keduanya, rasanya, Irah le yg lebih manja
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Lega sangat rasa, bila TN anjing dah lari menepi
Kini..Kejora teringat pula, mlm tadi punya mimpi
Seorang doktor muda..gigih bicara, tentang SOP
Dgn manja, diizinkan Kejora, cium dia punya pipi
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🌷🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

anon
Guest
anon

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Dah gatal kot Kejola bontot punya lobang
tergedik-gedik sambil rambot di urai
Mai la Kejora duduk atas tunggol abang
Awwww!!!katanya,”Jangan pegang bontot I ”
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

tempayan
Guest
tempayan

panton terbaik bro

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Dah gatal kot anon anjing punya jubor
tergedik-gedik sambil rambot disikat
Pi la anon anjing sesekali lawat kubor
Awak tu dah tua, dah ditanda malaikat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Pantun paling baik ni!😅😂🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Memantun mantat, dahtu puji diri sendiri.

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Nak ulang – Dah gatal kot Kejola bontot punya lobang

Nak tambah – Dah tak laku, Bang Ali dah tak mahu, itu sebab terhegeh hegeh masuk sini.

anon
Guest
anon

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Cinta kojolla tempe tak sampai ke mana
kerana bapok ini ni dua alam punya nafsu
Orang bergembira dia duka dan merana
Dr Dara tak kuar,muka pon macam bontot pasu!
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

tempayan
Guest
tempayan

Jangan gitu bro,kesiankan dia

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau baca lah lebih sikit apa dia tulis sejak dulu2.

Dia BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA.

Anonymous
Guest
Anonymous

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Cinta anon anjing tidak sampai ke mana
kerana bapok ini asyik mabok todi & samsu
Orang bergembira dia duka dan merana
Peju-wang dibenci sbb atok tabur janji palsu
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak ada kesian punya, kat dia😅😂🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮
Anon anjing bebal, mari masuk cuba nk melatah
Tapi akal anjing biol ni, hnya taraf budak mentah
Amat mudah sekali..si tua sawan ni Kejora ratah
Serupa TN anjing le, anon anjing dah kena getah
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮🦮
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

zunnun
Member
zunnun

😅😅

TN sedang mengopek bini, jgn di ganggu…

anon
Guest
anon

WAK TEMPE KOJOLLA MEMANG KAKI GANGGU!
NASIHAT SIKIT YERRR!!

zunnun
Member
zunnun

biar TN puaskan bini, jika tak puas si bini, nanti siang TN bak sawan babi di buat bini….🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK kuat seks, asyik teringat seks, cakap lain tak tahu melainkan seks, emak dia pun di sodok nya bila naik shahwat seks.

Anonymous
Guest
Anonymous

Zunnun 11:33 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Agaknya TN anjing tu udah tumbang mabok todi
Awas bro..anjing tu marah klu tak ikut tajuk post
Zunnun tak tahu ke..TN anjing tu mati pucuk, ED
Kopek bini kebender, anjing tua tu pelir mampos
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK ini, bila tak dilayan Bang Ali, frust lah dia, mengarut lah dia.

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN (PANGKKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT DAN/ATAU MENCARUT) is living up to his name.

Bahasa kotor sentiasa di mulut nya. Tahi kotor selalu keluar dari nya. Pendek kata, mulut nya penuh tahi.

anon
Guest
anon

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Cinta Kojolla tak kira jantina
kerana nafsunya dua alam
Orang lurus dia pulak kona-kona
Siang nampak jantan,pompuan bila malam
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

zunnun
Member
zunnun

seteng seteng ?

tapi klu siang kilang puki sana mlm kilang puki sini, laki ape pula…? 🤣

anon
Guest
anon

seteng seteng?
🤣
sedap sieng male depe belake🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Cinta anon anjing tak sampai ke mana
kerana anjing ni dua muka punya talam
Orang bergembira dia duka dan merana
Sbb peju-wang ciput dah nak tenggelam
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak tahu lain lah dia.

Mengaku dia semua nya baik, yang lain semua tak baik.

People who always think they are totally right are either borderline Personality Disorder cases, narcissist, or both.

It is their ego’s reaction to the fear of being exposed, they can’t even be honest with themselves.

They actually believe they are right because they filter the facts that they are willing to perceive.

A sick man.

zunnun
Member
zunnun

perbalanhan antara #melayu2islam hadi akan berlarutan kerna anatra mereka berlumba2 utk menunjukan siape yg lebih melayu dan lebih islam mereka…

hanya malaun2 pAs di ketuai oleh hadi awang merasa selesa, kerana agama seketul daging babi hingga kini tiada dapat di tandingi….

agama yg membawa perpecahan selain pernah membawa kematian di negara selama ini….

terbaharu, ajaran burung hud hud pula yg mereka bawa utk menambah seri kpd fahman agama mereka…..

hebat #melayu2islam hadi….no 😃

zunnun
Member
zunnun

perbalahan….

Amuta
Guest
Amuta

Saf-saf dibangunkan niat utk dapatkan sebuah kerajaan yg adil saksama sejagat dunia inilah satu saf kepimpinan sejak dulu mengarah kepada bangsa besar sejagat dunia. 73 golongan hanya 1 golongan inilah saf besar Melayu Nusantara berasal dari Majapahit dimulai Asoka (sewaktu Majapahit dari Asoka anutan dimulai Tuhan Kristna mengajak masyarakat bersatu padu walau salah penyembahan tapi mahukan masyarakat doktrin percaya adanya kuasa mutlak itulah Allah swt) Kedatangan Islam di Melaka Parameswara di Islamkan maka dibetulkan penyembahan kearah Makkah Makatul Mukaramah pusat penyatuan besar akhirnya dibetulkan Rasul terakhir. Pope wakil Ratu akan akui kedatangan ini mengarahkan penganut Kristian bersetia (berbai’at) dgn Rasul… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Bravo bravo bravo

Mau dengar lagi, lagi, lagi –

“bukan mcm ko Zunnun mempertuhankan ilmu kefahaman iblis syaitan menjadi tuhan anutan ko swmbah,

itu pasal berperangai iblis syaitan, tidak habis2 hastaq carutan …

kenapa barkait Islam menerbitkan kemarahan majoriti besar penganut Islam ”

Komen: sebab dia biadab dan kurang ajar.

zunnun
Member
zunnun

Huh, cuba renungkan hanya satu golongan sj…. (1) = (0)(~) agak2nya membawa pengertian ape? penyatuan ke arah baitu’llah’ itu bukan tempat bukan bentuk bukan nama, tapi pengertian bahawa di dlm nya ‘kosong’ ….. baitu’llah’ itu ‘kosong’ di dlm nya, semua menyembah kpd ‘kekosongan’…. muhammad anak aminah membuang segala bentuk berhala tapi ‘retain’ ape yg di bina oleh ibrahim utk kesenambungan kaum ‘Adam’…… cucu cicit anjing, anjing juga (1) cucu cicit babi, babi juga (2) cucu cicit adam, adam juga ..(3) semua kaum adam menghalakan kpd ‘kekosongan’ ke’aku’an dlm munajat kpd ‘ilah’ dan kpd ‘adam’ yg bersemadi di jauh di bawah… Read more »

Amuta
Guest
Amuta

Ko menjawab lagi mulut sial tidak kenal Allah swt hanya kenal napsu serakah nanti ko tuhan sediakan tukang penampau Jepun .. tampau mulut puaka sial ko tu tak habis2 hentam Islam. Jaga ko tunggu saatnya penampau sampai berhenti org yg sekian lama dendam pada ko. Tuhan panggil penampau2 yg mana nak tampau dipersilakan … tuhan saksikan depan mata umum.

zunnun
Member
zunnun

muhammad anak aminah cuba perkatakan angka 73 dlm bentuk kiasan ‘parable’….

7 petala langit & bumi dlm setial 2 masa kejadian (causal), hanya 1 golongan sj …..

(7)(2) = 1

dlm surah waqiah kiasan parable disebut, 2 golongan kanan & kiri & 1 golongan muqarabin…

causation yg aktif dlm setiap kejadian 7 langit/bumi –

tutorial utk kamu pagi ini, supaya dapat kurangkan tabiat menguyah seketul daging babi hadi…

elak kan, kok nanti jadi babi tegar, kesinsmbungan jatuh ke zuriat2 pulak nanti….😁

Amuta
Guest
Amuta

Siap ko nanti ko tak tahu dari Adam manusia dikembang biak kepada keturunan terakhir dihimpunkan … ko sengaja nak menempah neraka sdgkan byk kemaksiatan telah ko himpunkan. Jgm lupa penampau Jepun ya.

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA GILA TAK PAYAH TEMPAH NERAKA.

ITU OTOMATIK UNTUK NYA.

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN (PANGKKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT DAN/ATAU MENCARUT).

Tak berani sebut Memali lagi. Sebab asyik di susul dengan rusuhan kaum 13 Mei 199.

This dirty old man jenis yang tonggang tonggek dengan joss sticks di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya.