MUHYIDDIN UMPAMA DURIAN YANG PASTI JATUH

Tamrin Tun Ghafar

Selasa – 20/10/20

( 1 – 27 )

1. Umpama buah durian yang hanya menunggu masa untuk gugur, ia tak perlu lagi dijolok, hanya menunggu angin sepoi meniupnya.

2. Apabila dia jatuh, yang lain pun akan ikut sama; maka bolehlah dijual di kaki-kaki lima untuk dimakan – Insha Allah itulah yang AKAN berlaku kepada Muhyiddin dan pengampu – pengampu beliau dalam masa terdekat ini.

3. Itulah balasan tunai ALLAH SWT kepada PENGKHIANAT – PENGKHIANAT yang sanggup menggigit tangan yang pernah menyuap makanan kepada mereka.

4. Berdoalah agar isu NIKA GEE, SEMBURIT dan FITNAH yang melibatkan isteri kedua tidak akan dikorek sehingga ke lubang cacing selepas ini.

5. Tak boleh dibayangkan setiap malam sebelum tidur dan setiap pagi, mereka ini – Muhyiddin, Hamzah dan Azmin dok terbayang dan berfikir berapakah jumlah sokongan atau undi yang masih kekal menyokong mereka atau jumlah yang dah lari.

6. Apakah Muhyiddin boleh dianggap seperti lukisan karikatur dibawah ini :

πŸ™ˆπŸ™‰πŸ™Š

BUTA , PEKAK , BISU

7. Terdapat pepatah

‘Umpama Musang

Berbulu Ayam’

yang membawa maksud orang jahat yang berpura – pura baik; tujuan pepatah ini memberi kita AMARAN supaya senantiasa berhati – hati dan berwaspada terhadap orang sebegini agar :

‘Pisang Tidak

Berbuah Dua Kali’

8. Kini beliau sedang bersembunyi di sebalik WABAK COVID 19 konongnya dengan entah berapa kali Perutusan Khas disampaikan dan membaca doa yang sama yang di diulang – ulang di kaca TV, beliau ini pemimpin yang baik dan boleh dipercayai, itulah mainan politik bagi menguatkan kedudukannya.

9. Apa pun yang dilakukan rakyat mula jemu dan hilang kepercayaan terhadap beliau.

10. Mengikut Abu Hurairah RA , Rasullullah SAW BERSABDA – 3 tanda atau ciri bagi mengenali orang MUNAFIK :

i. Apabila Dia

Bercakap Dia

Bohong

ii. Apabila Dia

Berjanji Dia

Tidak Tepati

iii. Apabila Dia

Diberi Amanah

Dia Khianati

11. ‘Adat Melayu

Pantang Khianat

Orang Khianat

DiMakan Kutuk

Menurut Nafsu

Datanglah

Laknat

Orang Laknat

Matinya Teruk’

12. ALLAH SWT bukan sahaja BENCI kepada orang yang besikap MUNAFIK tapi juga berjanji neraka jahanam bagi mereka yang MENYOKONG atau BERSEKONGKOL dengannya.

13. Dijelaskan lagi dalam Surah Al Baqarah, muka surat 25, ayat 167 yang bermaksud :

“Dan Bagi Orang – Orang Yang Mengikutinya Berkata Sekiranya DiBeri Kesempatan ( kembali ke dunia ) Tentu Kami Tidak Akan Mengikuti Mereka;

Mereka Tidak Akan Keluar Dari Neraka”

14. Rakyat khususnya pengundi – pengundi pada Pilihanraya Umum ( PRU ) yang lepas masih ingat janji beliau bahawa beliau TIDAK AKAN KEMBALI LAGI BERSAMA UMNO kerana UMNO adalah parti PEROMPAK dan PAS pula kononnya parti yang memperjuangkan Islam tapi MENYOKONG PEROMPAK – Islam jenis apa ini? soal beliau.

” NO WAY ” !!!

itulah janji dan teriakan Muhyiddin yang disambut dengan tepukan gemuruh oleh mereka yang membanjiri ceramah beliau.

15. Tak sampai 2 tahun sahaja, dek gilakan kuasa segala CAKAP, JANJI dan AMANAH yang diberi rakyat telah disia – siakan.

16. Terserahlah kepada pembaca membuat perhitungan sama ada Muhyiddin MENEPATI ciri – ciri seperti orang MUNAFIK yang telah diSabdakan Rasullulah SAW atau sebaliknya.

17. Covid-19 yang melanda negara kita BERPUNCA dari Pilihanraya Negeri Sabah; perkara ini telah diakui oleh beliau sendiri.

18. Pilihanraya Negeri TERPAKSA diadakan ekoran mainan politik kotor Muhyiddin yang mahu menggantikan Shafie Apdal dengan Musa Aman.

19. Umum semua tahu Muhyiddin telah menghantar Hamzah Zainuddin, Menteri Dalam Negeri merangkap Setiausaha Agung BERSATU dan Nardin Awang , Setiausaha Politiknya sendiri untuk MENDESAK TYT mengikut telunjuk mereka, namun ditolak dan atas cadangan Shafie, Dewan Negeri pun dibubarkan.

20. Pemimpin – pemimpin UMNO yang dipimpin oleh Zahid Hamidi adalah merupakan PONDAN TUA yang sanggup dipermainkan oleh Muhyiddin.

21. BERSATU yang HANYA punyai 6 Kerusi BOLEH MEMPERDAYA UMNO yang punyai 39 Kerusi sehingga sanggup bersetuju Muhyiddin diketengahkan walaupun asalnya BERSATU Muhyiddin hanya diwakili 6 Ahli Parlimen SEBELUM Pengkhianat UMNO dan PKR melompat ke kolam BERSATU seperti katak.

22. Yang terbaharu apabila UMNO sanggup

MENGALAH memberi jawatan Ketua Menteri Sabah kepada BERSATU sedangkan UMNO mendapat sokongan lebih daripada BERSATU.

23. Sepatutnya dengan jumlah Menteri dan Timbalan yang terbesar di dunia dan hampir kesemua Ahli – Ahli Parlimen telah digula – gulakan dengan jawatan GLC namun sokongan terhadap beliau di Parlimen terus berkurangan BUKAN bertambah; nyawa beliau senantiasa dihantui oleh ketidakstabilan sebagai seorang pemimpin.

24. ANDA SUDAH GAGAL atau dalam bahasa Inggerisnya, YOU ARE A FAILURE.

25. Bagi MEMUDAHKAN tugas Duli Yang Di Pertuan Agong dan bagi MEMBUKTIKAN anda bukan jenis makhluk yang hanya mementingkan diri dari rakyat dan jika masih BERMARUAH maka disarankan adalah lebih baik MELETAK JAWATAN sebelum dicampak keluar.

26. YOU ARE FIGHTING A LOSING BATTLE.

27. Semoga tulisan saya ini dapat dibaca oleh semua termasuk Muhyiddin dan konco – konconya.

Wassalam

Terima Kasih.

Updated: 20 October 2020 — 9:20 am

40 Comments

Add a Comment
  1. TOK MUDIM BAGAI MENTIMUN YANG DI TUNGGU DURIAN…….

    TOK MUDIM BOLEH GOYANG KAKI SEMENTARA PRU15…….

    PARTI KADOK MEMANG PATUT DITINGGALKAN……..

    DORAEMON TAK BENARKAN PAK DAJJAL MAIN BONTOT DIA……

    CUBA BANDING DENGAN KES3 YG DILEPASKAN TOMMY TOMCAT…….

    Kenapa Saya Minta kerajaan dakwa Khairuddin ……..

    Sudah tentu Uncle Kit Siang dan gengnya akan memainkan berita Jabatan Peguam Negara memutuskan untuk tidak mengambil tindakan ke atas Menteri PAS Khairuddin dan mengklasifikasikan kes dia sebagai No Further Action (NFA).

    Sebab itu, saya telah nasihatkan kerajaan PN untuk terus mendakwa Khairuddin atas kecuaian dia tidak menjalani kuarantin wajib setelah pulang dari luar negara.

    Kerana saya tak larat lagi tengok Uncle Lim membuat puluhan posting untuk isu yang sama dan tidak mahu isu ini terus dijadikan modal propaganda untuk menyerang PAS dan PN/BN.

    Masa itu, saya jelaskan bahawa kemungkinan besar Khairuddin akan didapati tidak bersalah dari segi undang-undang jika kes dibicarakan dalam mahkamah.

    Saya berpendapat demikian kerana saya percaya dia tidak diberikan arahan kuarantin dan tidak disuruh untuk memakai gelang pink oleh pihak KKM atau imigresen.

    Khairuddin juga telah membayar denda kompaun RM1,000 untuk menyelesaikan kesalahan ini.
    Dari segi undang-undang, Khairudin juga tidak boleh didakwa dua kali untuk kesalahan yang sama.

    Sebab itu, saya percaya kes dia akan dibuang hakim jika kes dia naik ke mahkamah. Yang salah pula mungkin pegawai KKM yang tidak mengeluarkan arahan kuarantin bagi dia setelah pulang dari luar negara – melainkan Khairuddin sendiri enggan menerima arahan kuarantin dari pegawai KKM.

    Dan jika didapati bersalah pun, hakim mungkin akan mengambil kira bahawa Khairuddin disahkan negatif Covid dan dia secara sukarela suka menderma berbulan-bulan gaji dia.

    Kes Khairuddin tidak boleh disamakan dengan makcik di Perak yang dipenjarakan 1 hari dan didenda RM8,000 dan kes pencetus kluster Sivagangga amat besar iaitu pemilik restoran yang dipenjarakan 5 bulan.

    Sebab wanita dan pemilik restoran (yang disahkan positif Covid) tersebut telah menerima arahan kuarantin dan memakai gelang pink – tak sama dengan Khairuddin yang negatif Covid dan tidak dikenakan arahan kuarantin atau disuruh pakai gelang pink.

    Pada saya, Kharuddin telah melakukan kesilapan moral yang dia mengaku sudah insaf dan menderma gaji dia. Dari segi undang-undang, ianya amat susah untuk mendapati dia bersalah.

    Tapi lebih elok lagi jika peguam negara mengeluarkan kenyataan rasmi untuk menjelaskan tindakan dia untuk tidak meneruskan dakwaan terhadap Khairuddin – seperti cara Tommy Thomas mengeluarkan penjelasan panjang lebar kenapa dia tarik balik tuduhan LTTE atau tidak mendakwa Anwar dan Azmin ketika zaman gagalkrasi PH.

    P.S. Sebelum puak PH Plus memperlekehkan keputusan NFA ke atas Khairuddin, saya nak mengingatkan mereka dua keputusan NFA dalam tempoh 22 bulan Gagalkrasi mereka juga.
    Siasatan polis untuk skandal forex BNM RM33 bilion (bernilai RM100 bilion) yang dimulakan atas syor keputusan Siasatan diRaja dihentikan, laporan polis ditarik balik dan kes diklasifikasikan sebagai NFA.

    Akibatnya, tiada seorang pernah diambil tindakan atau didapati bersalah walaupun dana negara yang bernilai hampir RM100 bilion lesap begitu sahaja tanpa satu habuk aset atau satu sen pernah didapati semula.

    Kertas siasatan SPRM ke atas Shafie Apdal untuk kes skandal Air Sabah RM1.5 bilion juga telah ditolak peguam negara PH Tommy dan kes diklasififasikan sebagai NFA dengan alasan bukti tak cukup (bukan tidak ada bukti).

    Akibatnya, kes-kes mahkamah di mana SPRM telah berjaya merampas ratusan juta ringgit wang tunai dan aset dari pegawai Air Sabah pada tahun 2017 terus diam sehingga kini.
    Ingat. Jangan tak ingat, ya?

    NAJIB RAZAK

    MR : Lim kit siang perlu ingat..kes khairuddin Dan kes anaknya LGE Tak sama.
    Kes khairuddin disiasat oleh polis Dan didapati Tak perlu diteruskan..manakala kes LGE ditamatkan Sampai SPRM Dan PM Masa tu terkejut…

  2. yang membawa maksud orang jahat yang berpura – pura baik

    lebih 60 tahun pkmb perintah negara ni
    orang jahat yang berpura – pura baik bnyak
    sama saja

    Mengikut Abu Hurairah RA , Rasullullah SAW BERSABDA – 3 tanda atau ciri bagi mengenali orang MUNAFIK

    tambah ynag Allah bagi tau

    Apabila dikatakan kepada mereka: “Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul”, niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu.

    sendiri jugak mau pikir la

    bala hari hari jugak ada masih tak sedar kediri

  3. PM 9 HADI…….TOK MUDIM TAKUT BUBAR PARLIAMEN……

    MASA DEPAN PHD4PIG GELAP GULITA……..

    Lantik Ahli UMNO Sebagai TPM, Solusi Terbaik Muhyiddin Untuk Tenangkan Keadaan………

    PADA saat suhu politik negara semakin memuncak ketika ini, api kemarahan rakyat terhadap ahli politik Malaysia juga semakin membara sejak berakhirnya Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah ke-16 pada 26 September lalu.
    Kemarahan mereka ada asasnya. Setelah berbulan-bulan kerajaan Perikatan Nasional (PN) dan frontliners berhempas-pulas mendatarkan lengkuk penularan Covid-19, konflik politik di Sabah akhirnya memusnahkan segalanya.

    Tidak kisahlah siapa mencetuskannya, penularan gelombang ketiga Covid-19 kali ini yang mencatatkan angka jangkitan tertinggi dalam sejarah sebanyak 871 kes. Malah gelombang kali ini lebih sukar dibendung susulan genom virus di Sabah dikatakan bersifat super spreader.

    Selain itu, tindakan kerajaan menguatkuasakan prosedur kuarantin double standard kepada mereka yang pulang ke Semenanjung atau Sarawak dari Negeri Di Bawah Bayu turut menjadi faktor utama penularan pandemik berkenaan.

    Pada masa sama, implikasi negatif gelombang ketiga Covid-19 terhadap sektor ekonomi negara juga lebih serius berbanding gelombang terdahulu apabila perusahaan perniagaan kecil dan sederhana (PKS) termasuk perniagaan dalam talian kini semakin terjejas teruk.

    Sehingga kini, Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin masih belum mengumumkan sebarang inisiatif khas membantu rakyat dan peniaga yang terkesan Covid-19 seperti bantuan Prihatin, Penjana dan moratorium pinjaman bank selama enam bulan sebagaimana Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Mac lalu.

    Pemimpin UMNO, Bersatu, Pas dan parti kerajaan PN kini perlu mencari jalan damai politik kerana Malaysia sedang berdepan krisis lebih besar terutamanya ancaman Covid-19 dan ekonomi.
    Pemimpin UMNO, Bersatu, Pas dan parti kerajaan PN kini perlu mencari jalan damai politik kerana Malaysia sedang berdepan krisis lebih besar terutamanya ancaman Covid-19 dan ekonomi.
    Polemik ketidaktentuan politik negara pada ketika ini menjadi lebih genting apabila pucuk kepimpinan UMNO membuat keputusan menilai semula sokongan kepada kerajaan PN dengan langkah itu dikaitkan dengan agenda politik terbaru Datuk Seri Anwar Ibrahim bermula 24 September lalu.

    Kesan pertelagahan politik antara pemimpin-pemimpin parti di Malaysia menjadi lebih parah apabila rakyat berkemungkinan terpaksa berdepan pilihan raya mengejut pada saat Covid-19 semakin mengganas, susulan tuntutan terbaru UMNO kepada kerajaan PN.

    Pada saat tsunami Covid-19 semakin ganas membadai negara kita, perlukah drama pertelingkahan kuasa antara elit-elit politik diteruskan dengan nyawa rakyat bakal menjadi taruhan?

    Jalan damai

    Suka atau tidak, pada saat masa depan negara berpotensi dimusnahkan oleh ancaman Covid-19, semua pemimpin politik, baik daripada parti pembangkang dan kerajaan, sepatutnya mencari jalan damai buat sementara waktu.

    Tidak kisah sama ada Muhyiddin dianggap Perdana Menteri bagus atau tidak, semua pihak sepatutnya memberi ruang kepada beliau untuk mengemudi kerajaan mendepani kesan pandemik Covid-19 di negara ini, sekurang-kurangnya sehingga wabak itu reda.

    β€œSecara peribadi, saya menyeru semua pihak terutama para pemimpin politik, tidak kira pembangkang atau kerajaan, supaya menyokong usaha β€˜moratorium berpolitik’ buat seketika andai kalian benar-benar jujur dan ikhlas meletakkan kepentingan rakyat serta negara.

    β€œJangan hingga Istana Negara terpaksa β€˜mencemar duli’ campur tangan demi menyelamatkan keadaan,” kata Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Dr Muhammad Faiz Na’aman kepada Sinar Harian semalam.

    Pandangan sama turut dipersetujui Ketua Penerangan Pas, Kamaruzaman Mohamad yang meminta semua pemimpin politik memberi sokongan kepada kerajaan PN bagi menangani ancaman Covid-19 ketika ini.

    Dewan Rakyat -Foto Bernama
    Dewan Rakyat -Foto Bernama
    β€œPas berpendirian semua pihak harus menumpukan usaha menangani Covid-19 terlebih dahulu dengan perkara lain, termasuk perselisihan politik, wajar dilakukan selepas pandemik itu selesai,” katanya.

    Bagaimanapun, dalam menyelesaikan isu ketidakstabilan kerajaan PN ketika ini, Muhyiddin dan Bersatu juga perlu mengalah dan akur kepada sebahagian tuntutan UMNO yang munasabah.

    Sebagai contoh, UMNO sebagai sebuah parti yang memiliki komposisi bilangan kerusi Parlimen terbanyak sepatutnya diberikan jawatan Timbalan Perdana Menteri (TPM) oleh Muhyiddin sebagai bukti komitmen Bersatu untuk mengukuhkan hubungan dengan parti itu.

    Di sebalik dakwaan UMNO tiada calon sesuai bagi jawatan itu, pemimpin-pemimpin utama seperti Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan sebenarnya memenuhi kriteria diperlukan kerajaan PN.

    β€œSekarang parti yang boleh menjatuhkan Muhyiddin hanya UMNO kerana parti itu yang memiliki bargaining tool dan mempunyai locus standi untuk membubarkan kerajaan PN.

    β€œMuhyiddin kena pertimbangkan pemberian jawatan TPM dan beberapa portfolio kementerian penting lain kepada UMNO dengan Ismail Sabri dan Tok Mat (Mohamad Hasan) adalah antara calon sesuai kerana memegang jawatan utama parti dan bersih,” kata penganalisis politik veteran, Profesor Dr Ahmad Atory Hussain.

    Pandangan Ahmad Atory itu turut diperakui Presiden Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak), Tan Sri Dr Abdul Aziz Rahman.

    β€œLantikan TPM dilihat mampu mengendurkan tekanan UMNO yang semakin terluka dek strategi percaturan politik dimainkan pemimpin Bersatu seperti Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan Datuk Seri Hamzah Zainuddin yang seolah-olah berniat β€˜membunuh’ UMNO terutama pada PRN Sabah lalu.

    Abang Long

    β€œPaling penting, menjelang keputusan mesyuarat kedua-dua parti itu bagi menentukan hala tuju kerajaan PN esok (hari ini), Bersatu dan UMNO kena bertolak ansur bagi memastikan hasil perundingan positif dicapai.

    β€œTidak salah Muhyiddin dan Bersatu mengiktiraf UMNO sebagai β€˜Abang Long’ dalam kerjasama politik sedia ada dengan mereka diminta tidak mengambil kesempatan di atas permasalahan pucuk kepimpinan UMNO dengan membuat keputusan melangkaui persetujuan parti itu sendiri,” katanya.

    Dr Muhammad Faiz pula mengemukakan teori berbeza dengan menjelaskan sebarang pelaksanaan rombakan Kabinet serta pelantikan TPM, sekiranya wajar dilakukan sekalipun, perlu berdasarkan merit keperluan rakyat dan bukan disebabkan tekanan dan ugutan politik.

    Menyentuh mengenai cabaran Muhyiddin mengekalkan hubungan Bersatu-UMNO, Ahmad Atory mendedahkan Presiden Bersatu itu perlu menyedari ada barisan Kabinet beliau yang mungkin tidak layak dari segi merit atau menjadi satu liabliti.

    Muhyiddin Yassin – Foto Bernama
    Muhyiddin Yassin – Foto Bernama
    Selain itu, bagi mengembalikan defisit kepercayaan rakyat yang semakin terhakis susulan drama perebutan kuasa pada saat Covid-19 semakin kritikal, Abdul Aziz berpandangan sudah tiba masanya Muhyiddin mewakili kerajaan PN memohon maaf kepada lebih 30 juta rakyat Malaysia.

    β€œMungkin Muhyiddin bukan puncanya, tetapi dengan kesanggupan beliau merendah diri memohon maaf bagi pihak ahli politik Malaysia, kemarahan rakyat mungkin akan sedikit terubat,” katanya.

    #Sumber : https://jirancakap.com

    MR : Adakah UMNO nak TPM sahaja?

  4. Nasib le TN anjing πŸ• tua dungu,

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    TN anjing tua, teruk kena dgn cgu Kejora bujang
    Asyik jer kena balon otot anjing tu smpai kejang
    Malu le anjing tu..Kejora asyik kasi dia telanjang
    Nak masuk tak berani..risau cgu Kejora terajang
    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  5. Nasib le TN anjing πŸ• tua dungu,

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    Padan dgn muka TN anjing raja ifrit perut busuk
    Dirasa spt Kejora dh terajang patah tulang rusuk
    Mengelupor anjing tua ni spt dh kena iblis rasuk
    Dekat entry baru, anjing ni dah tak berani masuk
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  6. DAP merupakan parti terbesar dalam Dewan Rakyat akhir ini. Sebagai parti terbesar dalam PH, selayaknya memereka menuntut kuota lebih besar dalam kerajaan, malah jawatan PM itu sendiri selayaknya diberikan kepada DAP. Umum mengetahui Malaysia bukan Pulau Pinang, negara belum bersedia meninggalkan politik perkauman & agama, apalagi seorang PM berbangsa Cina. DAP ada Tengku Zulpuri Shah Raja Puji. Beliau berbangsa Melayu, mempunyai darah kerabat Diraja Pahang. Semestinya seorang pemimpin yang setia & berprinsip. Ya, beliau bukanlah Ace seperti LGE, Anthony Loke atau Ngar Kor Ming, tapi beliau adalah seorang Melayu. Mungkin dia dianggap pengkhianat di seluruh Malaya tapi bukan di Raub. DAP harus menjadi oportunis bukan sahaja untuk kebaikan DAP malah untuk seluruh rakyat Malaysia. Inilah peluangnya. Malaysia Malaysia boleh jadi kenyataan. Tiba masanya apabila ahli politik negara dinilai melalui merit bukannya bangsa mahupun agama.

  7. Anonymous (TN anjing πŸ• tua dungu)

    Masih lagi guna jenis yang taip sekali keluar 2 kali.

    Bini dia tak bising ker?

    Reply
    20 October 2020 11:33 am
    ________________________________________________

    Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

    Nasib le TN anjing πŸ• tua dungu 11:33 am,

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    TN anjing asyik je kena taji kepala dia berdesing
    Dgn Kejora, anjing tua ini tk daya nk kilas pusing
    Kalau dia jwb..akan berat lagi ler dia kena lesing
    Dah mati akal..anjing ini alih tiang ke β€˜bini bising’
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    Reply
    20 October 2020 12:57 pm
    ________________________________________________

    1. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla mengarut, mengaku itu ini.

      Yang dia boleh buat hanya lah angkut tahi satu guni.

      1. Nasib le TN anjing πŸ• tua dungu 1:52 pm,

        πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        Padan dgn muka TN anjing raja ifrit perut busuk
        Dirasa spt Kejora dh terajang patah tulang rusuk
        Mengelupor anjing tua ni spt dh kena iblis rasuk
        Dekat entry baru, anjing ni dah tak berani masuk
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  8. Tak bijak (baca bodoh) punya penulisan, penuh dengan tuduhan, tiada bukti, fakta atau punca maklumat yang boleh dipercayai.

    Demikian lah politikus murahan. Pada hal dia dah lama dalam politik, patut tahu bagaimana nak dapatkan pembaca percaya kata2 nya.

    Gamak nya itu lah sebab nya dia tak naik2.

  9. Para pembaca yg budiman,

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Ayuh kita blogging..Kejora ingin jemput & lambai
    Peluang utk lontarkan pendapat jangan kita abai
    Tapi jgn pula ada, yg kuangajar biadab ma cii bai
    Kalau ada juga, cikgu Kejora ini terpaksa ler tibai
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    1. Dia ajak orang tapi bahasa biadab.

      Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

      Ejaan Gontol itu sebab nak elakkan jaring delete Budin.

      1. Nasib le TN anjing πŸ• tua dungu 11:19 am,

        πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        Naper lak anjing tua ni, tetiba je jadi kelam kabut
        Dlm pantun di atas tu..nama anjing ini tk disebut
        Ckp pasal kuangajar biadab..cpat jer dia sambut
        Mmg dah terperangkap ini anjing tua otak sabut
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
        πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

        πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Nasib le TN anjing πŸ• tua dungu 11:19 am,

          πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
          β€˜Pantun pasal kuangajar biadab’ org lain tk kisah
          Naper lak..tetiba jer TN anjing biol ni jadi gelisah
          Itu lah, bila kuangajar biadab..kan ker dah susah
          Sbb itu kepala anjing ini, dah ramai tampil sesah
          πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
          πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
          πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

          πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. Nasib le TN anjing πŸ• tua dungu 11:19 am,

            πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
            πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
            Sian TN anjing tua fasiq..tk pernah mandi hadas
            Dia rasa spt tersembam dekat lantai dlm tandas
            Nmpaknya jerat yg Kejora pasang dh membidas
            Anjing ini makan cabai..patut lah dia rasa pedas
            πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
            πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
            πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

            πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. Nasib le TN anjing πŸ• tua dungu 11:19 am,

              πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
              πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
              Beban yg TN anjing tua tanggung semakin berat
              Maklumlah dah dekat 90 th, nak fikir pun tk larat
              Mmg dia bodoh bebal..ini anjing tua sial keparat
              Mudah je, Kejora perangkap anjing ni msuk jerat
              πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
              πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
              πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

              πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  10. Para pembaca yg budiman,

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Bersama2lah kita bina negara pnya masa depan
    Kpda rakyat saja lah, negara sandarkan harapan
    Teruskan memberi komen..untuk dibuat tatapan
    Tapi usah bersikap biadab..kita jaga adab sopan
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    1. Yang selalu biadab ia lah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

      Cakap lain, buat lain. Lidah bercabang.

      1. Nasib le TN anjing πŸ• tua dungu 11:19 am,

        πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        Naper lak anjing tua ni, tetiba je jadi kelam kabut
        Dlm pantun di atas tu..nama anjing ini tk disebut
        Ckp pasal kuangajar biadab..cpat jer dia sambut
        Mmg dah terperangkap ini anjing tua otak sabut
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
        πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

        πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Nasib le TN anjing πŸ• tua dungu 11:19 am,

          πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
          β€˜Pantun pasal kuangajar biadab’ org lain tk kisah
          Naper lak..tetiba jer TN anjing biol ni jadi gelisah
          Itu lah, bila kuangajar biadab..kan ker dah susah
          Sbb itu kepala anjing ini, dah ramai tampil sesah
          πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
          πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
          πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

          πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. Nasib le TN anjing πŸ• tua dungu 11:19 am,

            πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
            πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
            Sian TN anjing tua fasiq..tk pernah mandi hadas
            Dia rasa spt tersembam dekat lantai dlm tandas
            Nmpaknya jerat yg Kejora pasang dh membidas
            Anjing ini makan cabai..patut lah dia rasa pedas
            πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
            πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
            πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

            πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. Nasib le TN anjing πŸ• tua dungu 11:19 am,

              πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
              πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
              Beban yg TN anjing tua tanggung semakin berat
              Maklumlah dah dekat 90 th, nak fikir pun tk larat
              Mmg dia bodoh bebal..ini anjing tua sial keparat
              Mudah je, Kejora perangkap anjing ni msuk jerat
              πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
              πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
              πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

              πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  11. Para pembaca yg budiman,

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Bersama2lah kita bina negara pnya masa depan
    Kpda rakyat saja lah, negara sandarkan harapan
    Teruskan memberi komen..untuk dibuat tatapan
    Tapi usahlah bersikap biadab..kita jaga adab sopan
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    1. Masih lagi guna jenis yang taip sekali keluar 2 kali.

      Bini dia tak bising ker?

      1. Nasib le TN anjing πŸ• tua dungu 11:33 am,

        πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        TN anjing asyik kena taji kepala dia berdesing
        Dgn Kejora, anjing tua ini tk daya nk kilas pusing
        Kalau dia jwb..akan berat lagi ler dia kena lesing
        Dah mati akal..anjing ini alih tiang ke ‘bini bising’
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  12. RAKYAT Sabah khasnya dan Malaysia amnya, jangan sama sekali lari daripada fakta, bahawa penyebab jangkitan covid-19 Sabah mencanak naik kerana impak PRN ke-16 Sabah.

    Mengapa PRN Sabah berlaku? Kerana Shafie membubarkan DUN Sabah pada 30 Julai, 2020, kerana enggan menyerahkan kuasa selepas kehilangan sokongan majoriti ADUN Sabah.

    Shafie degil, mempertahankan bukan hak dia. Shafie merampas kuasa pada 12 Mei, 2018. Selepas yang berhak mendapat semula sokongan, tetapi yang merampas SANGGUP MATI berbanding menyerahkan semula hak tersebut.

    Berdepan kedegilan tersebut, pemimpin yang berhak (Tan Sri Musa Aman) menggunakan mahkamah mencabar kesahihan pembubaran, bertujuan supaya PRN tidak berlaku, kerana boleh mengancam nyawa rakyat. Namun, sanggahan dibuat oleh pihak Shafie terutama oleh para peguam beliau termasuk Peguam Besar Negeri Sabah, agar PRN diteruskan, kerana pembubaran DUN adalah kuasa TYT Sabah, dan Shafie mempergunakan kedudukan beliau dalam Perlembagaan Negeri.

    Musa bersama 32 ADUN sehingga 11 September, 2020 sehari sebelum penamaan calon yang ditetapkan SPR, masih merayu di Mahkamah Persekutuan, agar PRN Sabah ditangguhkan, kerana alasan yang sama, iaitu boleh menyebabkan peningkatan jangkitan covid-19 selain PRN itu tidak perlu, kerana penggal ke-15 DUN Sabah masih berbaki 3 tahun.

    Kini, apa yang menjadi ketakutan Musa dan 32 ADUN yang menyokong beliau menjadi kenyataan, jumlah jangkitan covid-19 di Sabah terus meningkat, malah kematian berlaku setiap hari kerana virus pembunuh tersebut.

    Malangnya, pihak Warisan dan PH, meletakkan kesalahan kepada Musa dan GRS, kononnya, kerana tamak kuasa, sedangkan PH sendiri mengangkat Shafie sebagai HERO sebaik sahaja membubarkan DUN Sabah pada 30 Julai, 2020.

    Warisan dan PH semacam berpesta, kerana dapat mengadakan PRN, agar rakyat memilih mandat baharu. Mereka cukup yakin, rakyat Sabah akan memberikan mereka mandat, atas sebab itu, mereka dengan angkuh mengatakan, bahawa jangkitan covid-19 tidak akan berlaku, malah Naib Presiden Warisan Mohamadin Ketapi membuat dakwaan, bahawa jangkitan covid-19 hanya sandiwara, malah beliau cukup yakin bermula 27 September, 2020, pesakit yang dijangkiti covid-19 akan SIFAR.

    Shafie dengan ANGKUH, memperlekeh, Ketua Menteri Melaka, MB Johor, MB Perak dan MP Kedah yang meletakkan jawatan selepas kehilangan sokongan, dengan mengatakan PEMIMPIN WARISAN PLUS bukan seperti mereka itu, PEMIMPIN WARISAN PLUS sanggup MATI berbanding menyerahkan KUASA. Sedangkan TERSANGAT jelas, kuasa yang digenggam itu, BUKAN KUASA yang dirai, tetapi hasil daripada KERAJAAN PINTU BELAKANG.

    Kini, Shafie tercatit sebagai PEMIMPIN yang degil, PEMIMPIN yang sanggup mempertaruhkan nyawa rakyat, TETAPI membuat PUSINGAN U, meletakkan kesalahan itu pada pihak lain, khususnya kepada Tan Sri Musa.

    Penulis YAKIN, jika Warisan Plus menang pada PRN yang lalu, MEREKA akan DIAM seribu bahasa, berkaitan peningkatan JANGKITAN COVID-19, dan mungkin menyalahkan PIHAK yang datang BERKEMPEN sebagai pembawa atau penyebar.

    Kepada RAKYAT Sabah, simpan betul-betul dalam diari MASING-MASING, penyebab UTAMA mencanaknya jumlah jangkitan COVID-19 di Sabah dan menular ke Semenanjung, Sarawak dan WP Labuan, hanya kerana DISEBABKAN oleh pemimpin DEGIL yang bernafsu besar, mempergunakan rakyat untuk mempertahankan kuasa.

    1. Walaupun saya sangsi dengan tulisan Pemimpin Tamak tetapi saya setuju dengan tuan jika PM sekarang mengambil contoh daripada yang telah berlaku di Sabah. Beliau seharusnya meletak jawatan secara terhormat dan serahkan kepada DSAI secara aman. Kembalikan mandat rakyat, tidak perlu bubar parlimen kerana risiko COVID-19.

      1. Serahkan kpd Pak Sheikh?

        Na’uzubillah

        1. You don’t know exactly who is Pak Sheikh, why you read “Na’uzubillah” Allah SWT who knows everything.

  13. Bilah lah Nuor nak jadi Piem nih!!!

    1. Saya yakin kalau tuan berani pergi menghadap Agong atau semasa tuan bermain golf dengan baginda, cuba slow talk persembahkan kepada baginda perihal Nuor.

      1. Rasa nya YDPA pun tahu. Kot postpone appointment untuk checking doubtful cases yang Pak Sheikh ngaku sokong dia.

  14. Bilalah Nuor nak jadi Piem nih!!!

    1. Rasa nya Never. Dia Peliwat, banduan 2 kali sbb liwat. Ini negara Islam, mana boleh Peliwat jadi PM negara ini.

      1. Prof Sidek Baba akan sekali lagi mengaku diliwat Anwar Ibrahim? https://www.milosuam.net/2013/04/prof-sidek-baba-akan-sekali-lagi.html#axzz6bKO58I3r

        LIHAT wajah orang tua ini baik-baik, namanya Sidek Baba, dia kini sedang diperkudakan dengan kerap di media arus perdana kongkongan Umno dan BN seperti Utusan Malaysia dan TV3 untuk menyerang Anwar Ibrahim secara bertali arus.

        Dimaklumkan, Sidek Baba adalah salah seorang ahli dalam kumpulan khas yang dibentuk oleh Datuk Elias Anor Abdul, Setiausaha Politik Najib Razak dan diberikan habuan RM15,000 sebulan untuk melakukan tugas khas “membalun” Anwar Ibrahim.

        Satu masa dahulu selepas penahanan Anwar Ibrahim pada 20 September 1998, Sidek Baba telah ditangkap dan ditahan di bawah ISA oleh Rejim Mahathir. Seminggu selepas ditahan dalam ISA, dia mengaku telah diliwat oleh Anwar Ibrahim.

        Menjelang PRU13, ramai pihak berpendapat, di dalam menjalankan tugas khasnya membalun Anwar Ibrahim, dengan upah RM15,000 sebulan ini, Sidek Baba dijangka akan sekali lagi mengaku pernah diliwat oleh Anwar Ibrahim seperti pengakuannya sebelum ini.

        Melihatkan watak lelaki lembut yang dimiliki oleh Prof Sidek Baba ini, dia dijangka akan digunakan untuk mengaku sebagai mangsa liwat Anwar Ibrahim menjelang pilihanraya umum ke 13 sekaligus melengkapkan kempen lucah Umno dan Barisan Nasional bagi meraih sokongan rakyat.

        ……….read more………

  15. Kiamat kesemua pemerintahan negara2 dunia yg menekan/mencengkam diganti dgn kesyumulan.

    https://youtu.be/-ckcDEu7arA

    https://youtu.be/LTsV6_DON_E

    https://youtu.be/duDikCz81y0

    https://youtu.be/2KFeUCOGZ2Y

    Dunia belum kiamat
    Ku pikir pikir sampai tua
    Diri miskin siapa yang mau
    Sabarlah sabar tunggu dulu
    Belum tentu orang tak mau

    Sudah ku pikir sama saja
    Jauh tinggi bulan dan bintang
    Sampai kemana abang mimpi
    Banyak fikir, fikir merusak hati

    Kembang tidak setangkai
    Dunia belum kiamat
    Panjang umur ada jodoh
    Banyak gadis pilihan
    Banyak janda uwi uwi
    Dunia belum kiamat

  16. Kalau si bodoh diarah Madey si Kitol buka pintu belakang pakai otak jangan guna kepala lutut. Madey si Kitol sejak zaman Pak Kaduk main baling batu sembunyikan tangan. Politik jenis lagakan lawan dan bermusuhan sampai kapir mengkapir. Jadi Puppet pun tak guna buat Perutusan Khas sampai jatuh tergolek. Kahkahkah!

    1. Pintu belakang kamu amacam? Kamu tak faham pun politik – melagakan lawan dah di buat beratus tahun, Dol.

Leave a Reply

Your email address will not be published.