TIGA PILIHAN BUAT MUHYIDDIN YANG HAKIKATNYA SUDAH PUN HILANG SOKONGAN

Dalam suasana tekanan makin meningkat terhadapnya sekarang ini, hampir mustahil untuk Muhyiddin Yassin mampu bertahan lebih lama di kedudukannya sebagai Perdana Menteri.

Berdegil untuk terus berpaut pada kuasa, sementara majoriti yang dimilikinya jelas makin menghilang, hanya akan menyebabkan ketidaktentuan, kecelaruan dan kebencian rakyat terhadapnya.

Untuk itu, setidak-tidaknya buat waktu ini, ada tiga pilihan untuk Muhyiddin.

Pertama, menginsafi majoritinya sudah tiada lagi, malah UMNO yang sebelum ini setuju mendokong kerajaan PN pun sudah mula mahu menjatuhkannya, beliau boleh memilih untuk berundur dan meletakkan jawatan dengan segera.

Beliau harus bersikap terbuka dan berlapang dada dengan sedia menyerahkan kuasa kepada pihak lain yang sudah pun mempersembahkan majoriti dimiliki kepada Agong.

Kedua, menunggu sehingga Agong memanggil mengadap ketua-ketua parti yang sebelum ini sudah pun menyerahkan surat sokongan kepada Anwar Ibrahim untuk membentuk kerajaan baru.

Selepas itu, Muhyiddin harus akur untuk meletakkan jawatan tanpa keraguan setelah terbukti sokongan majoriti tidak lagi berpihak kepadanya.

Meskipun beliau ada pilihan membubarkan Parlimen agar PRU semula diadakan, tetapi ia tidak munasabah dijadikan pilihan memandangkan wabak Covid19 masih lagi menggila ketika ini.

Ketiga, menunggu Sidang Parlimen bermula 2 November depan di mana ia merupakan ruang terakhir untuk Muhyiddin dapat mempertahankan dirinya.

Dalam konteks Sidang Parlimen akan datang, walaupun Speaker masih boleh bersilat untuk menolak usul undi tidak percaya terhadap Muhyiddin, tetapi memandangkan sudah ramai yang menghantar notis berkaitan usul tersebut, ini bererti tekanan kepada Speaker menjadi semakin tinggi.

Sekaligus ini boleh membuatkan Parlimen jadi huru-hara dan menimbulkan persepsi tidak baik di mata rakyat jika usul itu masih tidak dipertimbangkan oleh Speaker.

Dalam pada itu, jika usul tidak percaya berjaya diketepikan, kerajaan terpaksa berdepan pula dengan pengundian Belanjawan 2021 yang akan dibentangkan pada 6 November nanti.

Mahu tidak mahu, selepas belanjawan dibentangkan, ia perlu dibahas dan diluluskan melalui pengundian.

Jika belanjawan ditolak, ia sama makna seperti kerajaan sudah tumbang kerana tanpa peruntukan kewangan diluluskan Parlimen bererti kerajaan tidak dapat berfungsi untuk membayar gaji dan sebagainya.

Pengundian belanjawan adalah sesuatu yang wajib dilakulan dan Speaker tiada ruang sama sekali untuk bersilat atau menidakkan supaya ia ditiadakan.

Dalam keadaan majoriti Muhyiddin hanya ada dua dan setakat ini pula lebih daripada tiga Ahli Parlimen UMNO diketahui sudah secara terbuka menolak beliau, bermakna kemungkinan Belanjawan 2021 tidak diluluskan adalah amat besar sekali.

Jika mereka yang menolak Muhyiddin itu memilih tidak hadir ketika pengundian atau bersikap berkecuali saja pun sudah memadai untuk membuatkan ia ditolak dan kerajaan tumbang dengan sendirinya.

Ertinya, Sidang Parlimen November ini adalah penentuan hidup dan mati bagi masa depan Muhyiddin di mana selain Anwar dan blok pembangkang mahu menjatuhkannya, mereka yang dalam PN yang tidak puas hati terhadapnya pasti tidak akan melepaskan peluang tersebut.

Lalu, apa pilihan terbaik untuk Muhyiddin?

Pilihan kedua dan ketiga, walaupun tidak salah jika dijadikan pilihan, tetapi dalam waktu yang sama ia akan menyebabkan suhu kebencian rakyat terhadap Muhyiddin akan terus meningkat.

Rakyat akan melihat Muhyiddin sebagai pemimpin yang degil, enggan menerima hakikat dan menyusahkan rakyat.

Sekarang ini pun, hampir di mana-mana suara kebencian dan seruan agar beliau berundur sudah boleh didengari dengan jelas dan nyata.

Hanya memilih pilihan pertama dapat membuatkan rakyat yang kini celaru dan tertekan dalam kehidupan akan berasa lega, sambil selepas itu, sekurang-kurangnya Muhyiddin akan tetap dikenang sebagai bekas Perdana Menteri yang tidak memperjudikan nasib rakyat untuk mempertahankan kepentingan jawatannya yang sudah rapuh.

Lebih malang lagi, andai sampai dijatuhkan melalui penolakan terhadap belanjawan di Parlimen, Muhyiddin dan keluarganya tentu saja akan ditimpa malu besar kerana sejarah hitam itu akan kekal tercatat sehingga hari kiamat.(Shahbudindotcom 18/10/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 18 October 2020 — 10:13 pm

119
Leave a Reply

avatar
14 Comment authors
MAHATHIRVSANWARpAmutaputera arasiZainal AbidinAnonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

TOK MUDIM BONEKA DORAEMON……. RAKYAT DAH SERIK 22 BULAN DIPERINTAH KERAJAAN BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ……. PN WAJIB KEKAL HINGGA PRU15…….. PM 9 HADI…….TOK MUDIM TAKUT BUBAR PARLIAMEN…… MASA DEPAN PHD4PIG GELAP GULITA…….. Lantik Ahli UMNO Sebagai TPM, Solusi Terbaik Muhyiddin Untuk Tenangkan Keadaan……… PADA saat suhu politik negara semakin memuncak ketika ini, api kemarahan rakyat terhadap ahli politik Malaysia juga semakin membara sejak berakhirnya Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah ke-16 pada 26 September lalu. Kemarahan mereka ada asasnya. Setelah berbulan-bulan kerajaan Perikatan Nasional (PN) dan frontliners berhempas-pulas mendatarkan lengkuk penularan Covid-19, konflik politik di Sabah akhirnya memusnahkan segalanya. Tidak kisahlah… Read more »

Amuta
Guest
Amuta

Kiamat pemerintahan mencengkam

https://youtu.be/-ckcDEu7arA

https://youtu.be/LTsV6_DON_E

https://youtu.be/2KFeUCOGZ2Y

Dunia belum kiamat
Ku pikir pikir sampai tua
Diri miskin siapa yang mau
Sabarlah sabar tunggu dulu
Belum tentu orang tak mau

Sudah ku pikir sama saja
Jauh tinggi bulan dan bintang
Sampai kemana abang mimpi
Banyak fikir, fikir merusak hati

Kembang tidak setangkai
Dunia belum kiamat
Panjang umur ada jodoh
Banyak gadis pilihan
Banyak janda uwi uwi
Dunia belum kiamat

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PHDAPIG BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ…. PERINTAH NEGARA 22 LAGI HANCUR NEGARA…..SEMUA ASET DIJUAL….TAIK HUTANG BERLAMBAK….. …. Akar umbi Umno resah, keliru lihat Perikatan Nasional berantakan……… ANGGOTA parti dan pemimpin akar umbi Umno kini resah dan amat keliru dengan perkembangan sejak sebulan lalu yang menyaksikan gabungan parti kerajaan Perikatan Nasional (PN) berantakan. Mereka tidak memahami hala tuju parti yang kini didorong ke pelbagai arah apabila Presiden PKR Anwar Ibrahim mengumumkan memperolehi majoriti untuk mengambil alih kerajaan. Kalangan pemimpin ini memberitahu, akar umbi keberatan untuk bekerjasama dengan PKR kerana mereka perlu berbaik dengan seteru lama, DAP. Selain itu, mereka juga tidak faham… Read more »

putera arasi
Guest
putera arasi

Sukahati mak bapak ko je ulas…
Lantak ko la…ya pasti macai PH bertambah bodoh dek ulasan berita ko yg banggang syok sndiri ni ha ha ha

Zainal Abidin
Guest
Zainal Abidin

Sabudin ni kurang kasih sayang ke atau mmg sana kemari menabur kevodohannya… Alaaaa.. Simpan la skit kevodohan tu…

Sheraton
Guest
Sheraton

Sebaik-baiknya Muhyiddin tukar doa selamat dari covid yang nampaknya tidak di makbulkan kepada doa untuk selamat dari hilang kuasa..

Orang macam ini doa untuk diri dia je yang lepas. Jangan lah susah-susah nak doakan untuk orang lain.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hell hath no fury like a woman scorned – William Shakespeare

Hell hath no fury like a bloke tak dipedulikan – Aku.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

Nasib le TN anjing ๐Ÿ• tua dungu 10:56 am,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
TN anjing tua, bodoh dungu bahlol biol bengap
Tapi kemain anjing ini, cuba nak aksi mcm otai
Nak lagak juah tk padan tua tercungap-cungap
Kena Kejora tibai..asyik je tersembam ke lantai
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

trackback
Panas !!! Hilang majoriti, ini tiga pilihan buat Muhyiddin
Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing ๐Ÿ• tua munafiq)

Salam semua, didoakan sihat walafiat, murah rezeki, bahagia selalu.

Mari lah kita blogging di blog Budin ini dengan cara constructive atau membina, mengikut blogging ethics atau adab sopan blogging.

Kita komen lah apa saja dalam blog post Budin ini atau komen2 yang di tulis pesert2 di sini berkenaan blog post itu, elakkan lah cerita peribadi. Buka lah blog sendiri jika mahu keluarkan cerita atau pendapat2 berkenaan hal sendiri. Be fair lah, terima kasih.

Reply
19 October 2020 5:39 am
_________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

Nasib le TN anjing ๐Ÿ• tua munafiq 5:39 am,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
Teruk btul TN anjing, dgn Kejora ni dia spt fobea
Pmbaca suka, bila Kejora buat blog ini jadi ceria
Tapi anjing tua ni mengelupor mcm keling paria
Dia cuba nak buat blog ini mcm harta bapak dia
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
19 October 2020 10:29 am
_________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing ๐Ÿ• tua munafiq 5:39 am,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
Dia tk payah berlakon lebai ler TN anjing, caikk
Stakat sejam dua jer, dia dpt bertahan, jadi baik
Dia tk blh kawal perasaan darah gila cepat naik
Terserlah juga keburukan ini anjing makan taik
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Kelihatannya, spt ada org yg sudah berasa gayat
Kejora tidak guna keris, tapi hanya susunan ayat
Semoga Allah utus kepada nya petunjuk hidayat
Sbb dah tua sangat, tak lama lagi nak jadi mayat
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous
Guest
Anonymous

Sensitif pasal mati BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA nih. Maka dia sentiasa deflectkan apa saja pasal umur tua kpd orang lain.

Lantak lah. Tuhan yang maha kuasa, entah2 dia yang jadi mayat dulu dari yang lain. Innalillah … RIP …

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing ๐Ÿ• tua dungu 10:10 am,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
Sian TN anjing tua fasiq..tk pernah mandi hadas
Dia rasa spt tersembam dekat lantai dlm tandas
Nmpaknya jerat yg Kejora pasang dh membidas
Anjing ini makan cabai..patut lah dia rasa pedas
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing ๐Ÿ• tua dungu 10:10 am,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
Beban yg TN anjing tua tanggung semakin berat
Maklumlah dah dekat 90 th, nak fikir pun tk larat
Mmg dia bodoh bebal..ini anjing tua sial keparat
Mudah je, Kejora perangkap anjing ni msuk jerat
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing ๐Ÿ• tua dungu 10:10 am,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Mmg ler pantun dari cgu Kejora teramat berbisa
TN anjing hingga terseleweng, tak ikut tajuk pos
Nama dia tak disebut, naper lak anjing ni terasa?
Betul le anjing ni dah tua, tak lama nak mampos
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Kejora nampak nun kat bawah spt ada sengketa
Dua ekor beruang..menyerang sekor anjing buta
Lantak mampos le korang, puak warga tua renta
Biar je org muda berbicara tentang asmara cinta
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesian lah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih selalu risaukan dia tua hingga coba menonjolkan ketuaan orang lain.

Awas, tak lama lagi dia karangkan dan keluarkan cerita cinta dia dengan gufreng nya, konon.

Lantak lah, he wants to amuse himself. Bak kata omputih, little amuses the nuisance, what more the fool.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing ๐Ÿ• tua dungu 10:20 am,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
Sian TN anjing, bingai bengap biol bahalol unta
Dekat anjing ni..Kejora tidak ada apa2 pun kata
Org lain tak kesah, anjing ini sja, meronta-ronta
Rupa2 nya dia tampil mengaku sbg anjing buta
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anon
Guest
Anon

Orangtua95 afdal mampus dari hidup bagaikan bangkai bernyawa. Boleh bawa sekali tamak haloba, dendam kesumat dan hasad dengki dlm diri ke liang lahat daripada leka dan alpa merosakkan diri sendiri mengejar title “negarawan sawan” . Boboi Riz tergamak ka biar papa makin dibenci jelata @ Boboi amat perlu papa untuk bertatih mengejar kuasa???. Din Tambun khadam Orangtua95 pula sampai bila nak menjilatnya? Tak reti cari makan sendiri ka Din oii sampaikan tua bangka pun nak jilat dan kulum situa separa pelupa itu???

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengarut saja ler kamu sebab geram puak kamu tak dapat pegang teraju Kerajaan.

Runding ler, kalau lama tak selesai runding, bersilat ler. Tiada siapa kisah siapa menang siapa kalah. Melukut di tepi gantang.

zunnun
Member
zunnun

mungkin sawan babi nya dah tahap kronik….

seperkara….

si tua nih rapat dgn vincent tan…

nak tanya, lotteri kebajikan masyarakat dulu di berikan kesenambungan lesen kpd berjaya lalu di jadikan kpd sport toto….

mahathir puppet vincent tan atau vincent tan puppet mahathir….

itu yg teramat takut mahathir terhadap anwar jadi pm kerana rahsia tersebut ada dlm kotak yg di sembunyi nya….

maruah melayu2islam atau penyamun tarbus?

hebat no

Anonymous
Guest
Anonymous

SI BERUK TUA DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LAUNUN ini puak Vincent Tan, sebenar nya. Dari nama nya zunnun kita sudah tahu. Dri otak nya yang sentiasa calculative, exploitative, juga kita sudah tahu.

Maka di keluarnya hujan mengaitkan Vincent Tan as a pre-emptive measure – nak pre-empt sesiapa menuduh nya sebagai barua Vincent Tan.

Pandai jenis dia nih. Jumpa babi hutan dengan serigala di hutan, balun dan tibai zunnun ni dulu di sini.

zunnun
Member
zunnun

tak kan daim & mahathir kasi free je kat vincent tan…

siap bawa mahathir melawat klub bola sepak nya di england beb…

sama2 pemilik klub kot?

Amuta
Guest
Amuta

Tertabal tuhan maka semua bersaudara cakap2 ni ibarat lagu yg tidak suka di dengar itu pasal ko cakap puki ke cibai ke apa2 tidak mendatangkan mudarat yg dimahu cakap yg molek melambangkan keperibadian diri kalu ko marah hati ko dlm neraka kalu ko bertekak sbb berpegang pada ego pendirian yg tidak mahu kalah setiap perdebatan maka akhirnya kelak bangkali ko terjebak bertumbuk maka itulah neraka yg nyata. Bila sudah bersaudara maka apa jua perencanaan boleh dilakukan bersama memperindahkan dunia kepada Allah swt kita berpaut dgn belas kasihnya dipanjangkan umur menuju alam selanjutnya kekal abadi … ini ada dibagitahu dlm Quran… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Perutusan Khas Liverpool 2 Aston Villa 7

Menteri Liverpool muhasabah diri anda yang dilaknat Tuhan. Apakah gaji daripada Tebuk Atap ini haram dan syubhah? PM Puppet sudah hilang majoriti dan mencari-cari senarai MP yang disimpan dalam Kotak Pandora. Selagi makanan kamu haram, darah daging kamu haram, kamu sokonglah Liverpool sampai jadi haramjadah. Kahkahkah!

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Berapa lama Puppet PM nak berkuasa tanpa majoriti? Ada loegitimacy lagi tak Kabinet Laknatullahialaik yang ada sekarang? Mungkin makan gaji haram dan syubhah? Mana Menteri Liverpool tolong buat Perutusan Khas gaji PM Puppet tanpa majoriti halal atau haram? Sibuk layan Liverpool sampai makan gaji haram pun tak apa? Kahkahkah!

zunnun
Member
zunnun

puppet?

puppet kpd #melayu2islam fahaman seketul daging babi hadi ko?

biar betul no…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu puppet kpd DAP – Dirty old man zunnun the pukimak asyik menjaja seketul daging babi yang tak laku di jual, busuk keluar maggots, kamu goreng makan bersama puak kamu dengan maggots nya sekali.

zunnun
Member
zunnun

Huh, marah ke….

kan setiap babi belaan #melayu2islam hadi di suap sekwtul daging babi dari amanat hadi….

tak kan ibrahim libya,sampai naik sawan lalu tergolek mati…

kan itu fakta…๐Ÿคฃ

kao mcm pula…๐Ÿ˜ƒ

Anonymous
Guest
Anonymous

Wah, sensitif nya berlebihan, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN nih.

Asyik menyebut yang mati di Memali dia nih. Tapi segan, malu, gerun, tak sebut yang bergelimpangan di rusuhan kaum 13 Mei 1969 di mana Tentera di arah mengawal keadaan dan depa gunakan no-nonsense SOP depa.

zunnun
Member
zunnun

sensitif berlebihan ngape nih..

ibrahim libya dah di janjikan syurga ke oleh hadi nih….

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi srikandi ku ๐ŸŒน,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Agknya dik Akma sdg bersiap nk pergi bertugas
Doa abng sentiasa mengiringi mu, srikandi dewi
Semoga diri dinda, sentiasa tangkas dan cergas
Bersama lah dik, kita berjuang, untuk ibu pertiwi
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi ku ๐ŸŒน,

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Mmg virus covid19 itu sgt besar punya musibah
Semua pihak..kr’jaan & rakyat jadi resah gelabah
Diharap Akma sbg ‘frontliner’, ttp tenang & tabah
Pntun berbunga utkmu, abg kan terus persmbah
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey si Kitol dan Azmin Semburit sudah mula langkah majoriti PM Puppet yang hilang. Gila kuasa dan gila politik khianat tak akan habis. Hilang majoriti bikin orang tua nak mati jadi gila kuasa. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Korang masih tak dapat kuasa jangan bising ler. Pigi goncangkan puak2 yang boleh kasi korang sokongan Ahli2 Parlimen depa tuh.

Jaga jangan goncang kuat sangat, nanti berborai, the story ended before it’s begun.

zunnun
Member
zunnun

atau the story berdasarkan maruah #melayu2islam sj nih?

maka bila dah sawan mana ada ending nih…

Anonymous
Guest
Anonymous

Puak korang bukan sawan, tapi epilepsy – sawan berterusan.

Do something about that ler, instead of mengarut di sini.

zunnun
Member
zunnun

laa mengarut di sini?

ngape tak mengarut di harakahdaily, kan dah jadi suratkhabar utk tandas sj…๐Ÿคฃ

kesian no

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul, depa sepatut nya mengarut di Harakah Daily.

Tapi DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN pun boleh menunjukkan kehandalan, kepintaran dan ke Ultra Kiasuan nya di sana.

Baru berdentam dentum lah perang wakil DAP dengan PAS di sana.

Amacam, berani coba?

zunnun
Member
zunnun

dlm risalah terbit taraf kertas jamban sampai merayu2 ahli suruh membaca nya?

biar betul….

kesian…

bini kerap melanggan nya ke?

Anti Perakus
Guest
Anti Perakus

PN ni betul2 dah jadi kerajaan mengarut, kerajaan bersandarkan ghanimah. Prestasi hampas, pemimpin2 hanya sibuk merebut dan agih2 habuan sesama sendiri hingga abaikan keselamatan rakyat. Jgn kan kondisi Covid makin baik sebaliknya makin parah kerana pemimpin yang serakah. Nak ambil hati rakyat dan tutup kelemahan, disuntiknya segala macam bantuan konon atas nama prihatin walhal saiz kabinet diperbesarkan dan habuan jauh lebih besar disogok kepada MP utk kekalkan kuasa. Apa result dan impak jelas terhadap ekonomi dan kebajikan majoriti rakyat hasil “kebijakan” kerajaan PN yg kononnya berteraskan Melayu dan Islam selama mereka berkuasa???. Habuk pun tak ada malah makin haru biru… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ya ya ya.. sampai hari ni pun depa masih dok sibuk main tarik tali, berebut habuan, tak dak kesudahan, loya dan amat menjijikkan puak2 ni. Ingatkan bila puak lebai dan jubah ada dalam kerajaan, negara bertambah elok, tapi makin rosak dan tunggang langgang pula jadinya. Elok buang saja lebai dan jubah tu dalam longkang dari merosakkan imej pakaian berkenaan yg sering dikaitkan dgn Islam. Abah Din ni tak dak bezanya dgn Abg Jib Gor, tegak mereka hanya kerana suntikan ghanimah dan habuan. Tak dak maruah dan rasa malu ka???

zunnun
Member
zunnun

bukan lagi mengarut tapj dah jadi betul2 perusahaan ternakan babi dari amanat seketul daging babi hadi….

yg blum lagi sawan memali yg hadi cuba jrlmskan dari kawah masakan daging babi nya….

kerajaan #melayu2islam ini kan berdasarkan #maruahmelayu yg mana assmin yg asaskan dan pelopori ketika persidangan #maruah melayu….

hebat no

Anonymous
Guest
Anonymous

Seketul daging babi itu korang yang jaja tak renti2 hingga busuk, berulat. Tapi korang Ultra Kiasu, sayang nak buang, korang goreng, dengan maggots nya sekali, makan bersama bila di hiangkan kpd puak korang.

zunnun
Member
zunnun

hadi awang dah mohon maaf dgn ajaran sesat amanat seketul daging babi lum atau kini tegar kulum #kepalabutuh assmin pula…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu jilat puki bini Lim Guan Eng. Tapi tak dapat juga secebis action on the creation of land in the sea for road construction apekebende.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Mereka penjual orang Melayu dan pedagang agama Islam dengan lelong murah. Tak kisah ramai Melayu mati angkara gila kuasa asalkan mereka berjaya. Arwah Adib siapa yang bela sekarang?

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku dengar puak korang ramai yang penjual orang Melayu dan pedagang agama Islam.

Rentikan ler.

zunnun
Member
zunnun

islam sana sini bak mengawan babi sj ke?

cuba2 kurangkan kesundalan dan cuba2 oi belajar kebenaran islam.

tak susah pun, jgn asyik memamah2 daging babi dari kawah masakan hadi…๐Ÿคฃ

blh ke? kesian no

Anonymous
Guest
Anonymous

Tapi asyik tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah kamu, apa kebenaran yang kamu dapat?

Tak sakit pinggang ker?

zunnun
Member
zunnun

adakah #maruahmelayuislam dgn tagline *melayu#islam yg hadi reka ada maruah dgn ‘flood gate’ undi tidak percaya menanti di parlimen?

kesian maruah kerajaan #melayu2islam bilamana ketika mendapat kerajaan dgn tebuk segala lubang atap parlimen kini sampai skrang gagal utk memulihkan keyakinan bila di minta…..

menyoruk2 belakang speaker pula….

kesian, mungkin #melayu2islam hadi hanya faham sistem caliph yg di bawa oleh baghdadi sj…

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK persendakan orang Melayu dan agama Islam. Dia jenis yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya.

Komplen selalu kena tebuk lubang belakang nya.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

I ingat Mat Sembab The Puppet PM will choose none of above answers. Madey si Kitol will give instruction for him to do Perutusan Khas tentang majoriti yang abahkau tiada. Kahkahkah!

zunnun
Member
zunnun

‘Abah’ ini jolokan bapa yg berpenyakit sawan?

klu dah sawan dgn pengkianatan, maka hidup asyik mencari jln utk mengkianat sj…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu tak dapat nak di jolokkan pun. Tiap kali buat begitu, keluar lampu merah dengan lettering “REJECT REJECT REJECT” dan “EPILEPSY, EPILEPSY, EPILEPSY”. Long term sawan.

zunnun
Member
zunnun

amalan democracy perlu di utamakan dan bilamana berlaku kekakuan, maka perlembagaan itu jalan penyelesaian…

tapi terdapat ketindihan dlm interpretasi perlembangaan dari kedua pihak utk mendapatkan pembelaan….

di sini Moo masih bernafas seketika….

dgn negara di takbir oleh kerajaan yg di sentiasa di curigai kesahihan nya….

ini kah bentuk kerajaan #melayu2islam yg di bangga?

si maza lalu melompat utk mempertahankan kerajaan #melayu2islam dgn mengesorkan mengadakan pilihan raya umum pula….

ini kah taraf #melayu2islam yg ada?

islam ini mak bapak kamu punya ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Selalu DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK ini menanya “islam ini mak bapak kamu punya ke?”.

Demikianlah tabiat bedebah yang selalu tonggang tonggek dipangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya. Tabiat menghasut.

Demikian juga dia menghasut “negara di takbir oleh kerajaan yg di sentiasa di curigai kesahihan nyaโ€ฆ”

Biadab dan kurang ajar nate’ nih. Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil. Sebab depa sibuk sangat, asyik berkongk.k pagi petang siang malam.

zunnun
Member
zunnun

jika sebilangan mp omNo tarik diri menyokong kerajaan #melayu2islam Moo, dan ape yg di sembahkan oleh anwar masih tidak mendapatkan perhatian….

..wajar kah parlimen yg di jadikan penentu sedemikian?

tapi bilamana speaker membelakangkan perlembagaan utk menentukan bahawa kerajaan yg ada masih blh berfungsi dgn tiada majority…

maka siape yg akan di persalahkan dgn kemrlut yg berpanjangan?

Anonymous
Guest
Anonymous

Hah, bagus si Mamat ni guna BM. Harap lebih senang faham cakap dia.

Tapi bodoh lah dia menuduh secara liar, tak memberi penerangan, e.g bagaimana “speaker membelakangkan perlembagaan utk menentukan bahawa kerajaan yg ada masih blh berfungsi dgn tiada majorityโ€ฆ”.

Kalau dia ingat orang lain dah cakap, dia tak payah cakap dalam komen nya, maka bodoh lagi lah dia. Tak sedarkan bahwa dia mahukan orang percaya apa dia cakap, dia kena kasi penerangan ler kpd apa yang dia cakap.

zunnun
Member
zunnun

budak nih mungkin faham BI dari BM agak nya…

u know talking BM ?

klu asyik menjilat puki bini, otak siang hari jgn asyik sawan babi….

Anonymous
Guest
Anonymous

Tapi kamu jilat puki emak kau. Sebab bapak kau tak service the old bitch, dia kerahkan kau do the service. Alamak, busuk, berpalat tapi kau buat juga. Good son.

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

UMNO PATUT TOLAK SEGALA TOHMAHAN BUKAN JADI SETAN BISU……. Puad Zarkashi membuat tuduhan kepada Azmin dan Hamzah……. Pengatur politik macam Azmin Ali dan Hamzah Zainuddin sudah tentu memerah otak untuk gagalkan keputusan Biro Politik UMNO. Sebagai Ketua Penerangan PN, Azmin katanya arah cyber troopers PN guna naratif โ€œUMNO gila kuasaโ€ dan โ€œUMNO mahu Anwar jadi PMโ€. Sebab itu timbul tohmahan kononnya Zahid dan Najib menghantar surat memaklumkan YDP Agung bahawa UMNO menyokong Anwar. Cerita surat itu ditularkan oleh portal MalaysiaNow. Portal itu adalah milik Abda Rahman Koya (adik Latheefa Koya). Katanya Azmin Ali adalah penaja portal itu. UMNO menang 7… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi puteri srikandi ku ๐ŸŒน,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Agknya dik Akma sdg bersiap nk pergi bertugas
Doa abng sentiasa mengiringi mu, srikandi dewi
Semoga diri dinda, sentiasa tangkas dan cergas
Bersama lah dik, kita berjuang, untuk ibu pertiwi
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

zunnun
Member
zunnun

so the one rightful is based on who holds the records….

those who have the majority is a lesser choice….

democracy a derivative of records?

are you been masturbating baffling with records lately? ๐Ÿค”

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau tak reti BI, cakap BM ler, bodoh.

“are you been masturbating” – your assol BI talk.

zunnun
Member
zunnun

pretentious idiot trying to impress taraf BI nya dah…

cuba2 kurangkan kesundalan dgn belajar pengertian dari penyundal dgn rhetorik penerimaan semasa..

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Grammar police wannabe. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu bukan reti pun siapa punya tugas mengawal cakap tak senonoh mcm korang buat. Isap jari kamu tu ler pagi2 nih.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu menyundal amat sangat hingga tak tahu makna apa yang kau tulis. Grow up, boy.

Wau bule
Guest
Wau bule

Elected MPs, please use your grey matters

Stop being thetorical
Stop being polemical
Stop bring rascal

Stop frog hopping
Stop party changing
Stop rakyat from fuming

Stop thievery
Stop treachery
Stop religious bigotry

To all rakyat, pick your choice,

A convicted ex pm najib
An ex convict of sodomy Anwar
A gullible, meek PM Muhyiddin
Ongoing trial Umno’s Zahid

Assuming the above remain unconvinced,

Let YDPA, with full of wisdom decides
Among 2 veteran MPs as wild cards
One who holds record as the long serving MP of prince fame
The other who holds a record of 2 time PM and an Interim PM

zunnun
Member
zunnun

Let YDPA decides?

based on constitution or discreation?

Anonymous
Guest
Anonymous

What talking discreation, you, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN?

Dictionary.comwww.dictionary.com โ€บ browse โ€บ discreation

Discreate definition, to reduce to nothing; annihilate. … Discreation is the action or process of totally destroying something or eliminating it completely.

You said it often. You the anarchist, thug and gangster tupe?

Be careful, that’s sedition. Note that while the Sedition Act has been repealed (has it, really?), sedition is covered as a crime under the Penal Code.

zunnun
Member
zunnun

kesundalan dgn sundal2 nya bila tak mampu berhujah lalu mengeluarkan ujutan pula…

has ur disretion bearing been righteous lately?

Anonymous
Guest
Anonymous

Lagi bodoh punya DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN NIH –

Orang menasihat dia, dia menuduh mengugut pulak.

Dahu, coba cakap BI yang dia belajar di SJK –

what talking kind, you, where got meaning you say “has ur disretion bearing been righteous lately”?

Don’t shame yourself, talk BM lorr, stu.

zunnun
Member
zunnun

betul2,

don’t be ashamed to learn instead of passing assumptions..

hebat no

Anonymous
Guest
Anonymous

What talking “passing assumptions”, stu? Problem interpreting as a SJK drop out, eh?

Anonymous
Guest
Anonymous

Salam semua, didoakan sihat walafiat, murah rezeki, bahagia selalu.

Mari lah kita blogging di blog Budin ini dengan cara constructive atau membina, mengikut blogging ethics atau adab sopan blogging.

Kita komen lah apa saja dalam blog post Budin ini atau komen2 yang di tulis pesert2 di sini berkenaan blog post itu, elakkan lah cerita peribadi. Buka lah blog sendiri jika mahu keluarkan cerita atau pendapat2 berkenaan hal sendiri. Be fair lah, terima kasih.

zunnun
Member
zunnun

adakah kebenaran itu satu nilai moral yg ethic?

adakah moral itu satu kebenaran yg haqiqi?

jika rasakan tak berani menghadapi segala bentuk cerca, duduk di tepi jgn cuba menyeberang lautan yg bergelora…

atau menubuhkan blog sendiri dan berbaik sangka sentiasa…

is life always a lamina or had it been competitive & turbulent?

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang boleh di jangka lah bahwa DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN ini (belum pukimak sbb dia belum mencarut) mengeluarkan soalan2 yang berupa subjective.

Bagi dia menjustifikasikan hal dia melarikan diri dari mengeluarkan komen berdasarkan blog pos.

Dengan itu dia mahukan sesiapa yang tak setuju dengan nya supaya diam, jangan pedulikan dia.

Pendirian dan pemikiran firaun di zaman purba. Bodoh bangang nya tidak terhingga.

zunnun
Member
zunnun

huh, bila bebal menunjukan kebijasanaan nya..

babi pun blh terbang di buat nya….

hebat no

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN CAKAP PASAL “KEBIJAKSANAAN”.

What talking one, this bloke, eh?

zunnun
Member
zunnun

ketawa pun dah berbentuk sawan…

cuba2 kurangkan jilat puki bini tiap2 mlm..

merdekakan diri jgn asyik menyundal pd siang hari kerana sbb bini jadikan abdi semalaman..

bentuk kecerdikan ..

blh ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN sawan begitu selalu, dia sebenar nya ada penyakit epilepsi yang ada kaitan dengan Sawan –

Sindrom perubatan untuk sawan yang berulang-ulang tanpa diberangsangkan dipanggil epilepsi, bagaimanapun sawan boleh berlaku pada mereka yang tidak mempunyai epilepsi.

Jaga2 bila membawa kereta, zunnun, nanti kau masuk gaung.

zunnun
Member
zunnun

cuba dapatkan rawatan terlebih2 menjilat puki bini hingga terbawa2 jadi sawan pd siang hari…

sana sini beri komen tapi isi tuliada

…sawan babi nih dari virus puki bini ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Punya bodoh bangang si zunnun pukimak ini, Tuhan saja yang tahu.

Tak faham pun apa yang dilemparkan kpd dia, dia mencarut.

Sebenar nya, bukan tak faham, sengaja nak lari dari malu, dia resort to communist tactic – tuduh orang pulak.

Grow up boy. Kalau kamu tak faham, cakap pasal yang senang2, jangan cakap perkara2 sensitif, menyentuh Kedudukan Raja, contoh nya.

zunnun
Member
zunnun

bila bebal di sebut dgn perkatan ‘kebijaksanaan’ lantas mengilai keseronokan…

hebat no

Anonymous
Guest
Anonymous

What’s your point … oops, mesti in BM – apa maksud kau, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN?

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib le TN anjing ๐Ÿ• tua dungu 5:39 am,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
Teruk btul TN anjing, dgn Kejora ni dia spt fobea
Pmbaca suka, bila Kejora buat blog ini jadi ceria
Tapi anjing tua ni mengelupor mcm keling paria
Dia cuba nak buat blog ini mcm harta bapak dia
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi puteri srikandi ku ๐ŸŒน,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Gembira sungguh abg..dgn wrkah yg Akma bagi
Abg nak ucapkan terima kasih yg setinggi-tinggi
Utk Akma abg rela berpantun wlu smpai ke pagi
Ini pantun yng lama pun, abg masih simpan lagi
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Sungguh mulia, & bersmangat sekali, diri si dara
Gigih di barisan hadapan, demi pertahan negara
Sambutlah ucapan salam & doa dari Cgu Kejora
Moga dik Akma dilindungi Allah & dlm sejahtera
๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
Moga dinda, dilindungi Allah di barisan hadapan
Terima lah pantun dari abg buat bekal & tatapan
Berjuanglah dngn ikhlas, duhai srikandi harapan
Jdikan cahaya Mโ€™sia terus cerah bergemerlapan
๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ๐ŸŒŸ
๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

zunnun
Member
zunnun

apa sebenar nya yg supreme di alam semesta? Zat ketuhanan lalu segala Sifat2 Nya perakukan akan Nya serta memuji2 dan menyaksikan akan Nya… siape pula yg supreme utk melakukan perakuan dan pemujian2 tersebut? teratas sekali, tiada lain, manusia melalui kemanusian nya… bukan di namakan manusia jika gagal menunjukan kemanusian mereka… maka yg mana terulung di antara mereka2? Yg Memiliki Suhud & Nur atau Mengenal Ujud & Ilmu Nya? Yg terdahulu itu utk penyaksian dlm bentuk ‘knowing’ sj, kerana gnostic (knowing) itu penyampaian berbentuk Parabble (perumpmaan) kerana ketandusan ILMU semasa… tapi bila mana ILMU dapat mengupas Ujud Zat Semesta, maka tamaddun… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

What talking one, you, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN, PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Where got “bila mana ILMU dapat mengupas Ujud Zat Semesta, maka tamaddun manusia mula mengerakan kemanusian merekaโ€ฆ”

“dari โ€˜process reductionistโ€™ ini manusia membebaskan diri utk mengenal diri lalu mengenal tuhan mereka”? Jaga2 jangan kamu di reduce ke fahaman / ajaran sesat.

zunnun
Member
zunnun

mlm menjilat puki bini, siang tak kan melancap sana sini pula…

Anonymous
Guest
Anonymous

There he goes again, the DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK, mencarut, tak dapat melawan hujah2 yang dilemparkan kpd nya.

anonymous
Member
anonymous

Engko ni jahil..

Anonymous
Guest
Anonymous

Cakap lah apa yang jahil, jangan bodoh menuduh dengan 3 perkataan saja. Be civil, ok?

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Kejora terbangun dri tidur, dikejutkan dek mimpi
Sperti terdengar..ada org bercakap tentang SOP
Lalu..blog syahdu ini Kejora buka, untuk ditatapi
Ternmpak sapaan si dara, terus hilang rasa sepi
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐ŸŒท๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

zunnun
Member
zunnun

yg amat malang bila singghsana membelakangi teras democracy dan memilih raja perlembagaan utk menentukan kemulut politik semasa….

kerana democracy berparlimen itu mendahului raja berpelembagaan…

khatijah.nuno
Guest
khatijah.nuno

Yg sebenarnya PM Sembap dan Pas si burung hereng yg menggunakan the Yellow Royal as their defender(bersembunyi di belakang pihak Istana)

zunnun
Member
zunnun

asas democracy itu membawa maksud kpd kuasa rakyat utk menentukan kerajaan melalui satu ‘representation’ atau lain kata rakyat memilih wakil2 yg mewakili mereka dlm menentukan kelangsungan kerajaan (executive) yg ada…… dan Sistem Raja Perlembagaan itu sebagai Penentuan dan Perlantikan Kelansungan Tertubuh Nya Kerajaan (Executive) tersebut… ….bilamana ada di antara wakil rakyat yg mendapat majority perwakilan sah dan sahih, maka tugas Raja perlu memberi penentuan Nya menerajui Kerajaan (Executive) Nya…. tapi bilamana kuasa rakyat di biarkan bagitu saja oleh Raja, lalu Raja menggunakan ‘Latitude Discreation’ Nya utk Penentuan semata2, maka ini bertentangan dgn kuasa rakyat yg menjadi teras Democracy tersebut…. bagitu… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Awas lah kamu bila menyentuh the sensitive clauseS of the Constitution, wahai DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN.

Kamu menghasut bila mengata “bilamana kuasa rakyat di biarkan bagitu saja oleh Raja … maka ini bertentangan dgn kuasa rakyat yg menjadi teras Democracy tersebut”.

Kamu menuduh itu secara liar saja pula, tiada bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih. Mana yang berupa pendapat kamu saja, itu mengarut dan menghasut.

zunnun
Member
zunnun

budak ni baru bangun semalman jadi abdi sex bini, lalu menyundal kebebalan nya di sini…

biji puki bini besar guli ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Pagi2 lagi dah mencarut DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK INI.

DAP DIRTY OLD MAN lah, katakan.

Anonymous
Guest
Anonymous

“tugas Raja perlu memberi penentuan Nya menerajui Kerajaan (Executive) Nyaโ€ฆ.”

Raja Berperlembagaan tidak “memberi penentuan”, ha nya bertindak berdasarkan nasihat Peguam Negara.

Di UK, di Malaysia, di mana2 pun yang mengikut sistem Raja Berperlembagaan.

zunnun
Member
zunnun

..mengikut democracy, the supreme right of the people

Anonymous
Guest
Anonymous

What talking “the supreme right of the people”?

You don’t even know there are laws covering the right of the people arr?

Kata kau bodoh, marah.

Guna otak lah, Mamat. Google, bila tak faham itu ini.

zunnun
Member
zunnun

kesundalan ape yg di di bawa merata2…

Democracy is abt People Right. itu paramount dlm mana2 democracy mala jgn pula ada bentuk lain yg cuba ‘usurp’ nya….

monarchy democracy bilamana penentuan dan perlantik di lakukan oleh monarch berdasarkan perlembagaan yg ada jauh sekali dari budibicara singgahsana….

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesundalan kamu tak terhingga.

Bodoh nya kamu tak tahu bahwa “the People’s right” ada terkawal dalam Perlembagaan mana2 negara.

Kamu ada problem communication, Mamat – what talking “monarchy democracy bilamana penentuan dan perlantik di lakukan oleh monarch”?

Kamu lepasan sekolah SJK yer.

Anonymous
Guest
Anonymous

jstorwww.jstor.org โ€บ

“recognise the supreme right of the people to govern themselves in the manner which the constitution has provided.”

Ingat lah itu – ‘govern themselves in the manner which the constitution has provided.”

Rujuk lah, baca lah Perlembagan negara kita itu.

Nur Akmaliah SA Rafiee
Guest
Nur Akmaliah SA Rafiee

dah tak ade,bunga-bunga kasi kat akma kerana darjat//Jom rehat,esok ke frontliner kol 8//sukses minda//negara perlukan akma//high focus

#sharifahnurakmaliahsyedahmadRafiee#

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi srikandi ku ๐ŸŒน,

๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Sperti di pergunungan rindu, abg ini sdg bertapa
Dek kesibukan dgn kerja sekolah, abg jdi teralpa
Tak sangka sungguh..dewi puteri mari menyapa
Tpi dewi srikandi ku, abg tk akan biarkan hampa
๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi srikandi ku ๐ŸŒน,

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Bila covid19 nak berakhir, kita tk dapat nak pasti
Merata-rata..semua org dlm keadaan susah hati
Kpd dik Akma..slamat berjuang, mencurah bakti
Khidmat dan jasa mu dewi, rakyat sdng menanti
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi srikandi ku ๐ŸŒน,

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Tak tahu bilalah, rantaian covid19 ini akan tamat
Berjuanglah dgn tulus ikhlas & gigih berkhidmat
Masa bertugas..berhati-hatilah dik, serta cermat
Abg doakan agar dinda dlm sejahtera & selamat
๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi srikandi ku ๐ŸŒน,

๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“
Abng bangga dgn mu, duhai dewi pujaan sukma
Mmg benar sangatlah negara perlukan Dr Akma
Bunyi semboyan, perjuangan, sdg kuat bergema
Ayuh dinda, demi negara, kita berjuang bersama
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi srikandi ku ๐ŸŒน,

๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“
Kehadiran Akma, spt mnggamit, kenangan silam
Di lautan rindu..diri ini bgaikan lemas tenggelam
Dinda hadir..menyinari suasana, yg suram kelam
Utk dinda, abg tak kisah berpantun di tgh malam
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Guest
Anonymous

Dik Akma dewi srikandi ku ๐ŸŒน,

๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“
Dinda hadir..mengubati segala sedih & duka pilu
Abg kini..dah kembali riang ceria, seperti dahulu
Moga dinda, sihat sejahtera & bergembira selalu
Sambutlah dri abg, salam rindu di angin nan lalu
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚