MUHYIDDIN DUA KALI DIKUARANTIN, MENTERI POSITIF COVID-19, APAKAH INI ALAMAT TIDAK BAIK BUAT PN?

Bukan sesuatu yang biasa bila seseorang itu kena kuarantin sebanyak dua kali, apa lagi kalau ia melibatkan Perdana Menteri.

Rasanya, sepanjang pandemik Covid-19 ini melanda dunia, baik di penjuru negara mana sekali pun, tidak ada sesiapa pernah dikuarantin sebanyak dua kali.

Tetapi itulah yang ditakdirkan berlaku di negara kita dan ia pula terjadi kepada seorang Perdana Menteri.

Apakah agaknya yang Tuhan mahu tunjukkan daripada perkara itu?

Sebelum ini, Muhyiddin Yassin sering dipuji kerana beliau dikatakan seorang Perdana Menteri yang pandai membaca doa.

Untuk itu – tak tahulah sama ada diberi arahan atau tidak – saluran tv kerajaan telah mengulangsiar bacaan doa Muhyiddin itu berpuluh-puluh kali sehari sehingga akhirnya ramai yang jadi meluat dan jelak dengannya.

Berikutan terlalu kerap diulang-ulang, ada yang sehingga mengalih siaran atau menutup tv setiap kali bacaan doa itu muncul.

Tetapi mereka berbuat begitu bukanlah kerana meluat dan jelak dengan bacaan doa itu, cuma bagi rakyat yang waras, kerja Perdana Menteri bukanlah membaca doa.

Untuk itu, tiada keperluan mendengar doa yang sama daripada seorang Perdana Menteri sampai berpuluh-puluh kali dalam sehari.

Kerja asas Perdana Menteri ialah menolong, menyelesaikan masalah dan memberi kesejahteraan kepada rakyat.

Kalau kerana pandai membaca doa mahu dijadikan ukuran hebat atau layaknya seorang Perdana Menteri, lebih baik Hadi Awang, Nik Abduh atau Mokhtar Senik saja menggalas tugas tersebut.

Sudah tentu bacaan doa mereka lebih sedap, lebih lancar dan lebih syahdu berbanding Muhyiddin.

Namun, adakah Hadi Awang, Nik Abduh atau Mokhtar Senik layak jadi Perdana Menteri?

Kali pertama Perdana Menteri dikuarantin ialah apabila seorang pegawai tinggi kerajaan yang positif Covid-19 hadir dalam mesyuarat yang dipengerusikannya pada Mei lalu.

Ketika itu beliau dikuarantin selama 14 hari.

Semalam pula, Muhyiddin sekali lagi dikuarantin selama 14 hari apabila mempengerusikan mesyuarat Majlis Keselamatan Negara pada 3 Oktober lalu yang turut dihadiri Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Zulkifli Al-Bakri yang kini disahkan positif Covid-19.

Walaupun ditimpa penyakit adalah takdir Tuhan dan Muhyiddin dikuarantin juga suatu takdir Tuhan, tetapi dengan berlaku sebanyak dua kali seolah-olah ada yang tidak kena dengan kepimpinan dan kerajaan melalui pengkhianatan yang diterajuinya kini.

Lebih buruk, di kala seruan demi seruan agar rakyat menjaga kesihatan dan mematuhi SOP untuk mencegah penularan Covid-19, yang ditakdirkan akhirnya seorang menteri sendiri disahkan positif.

Berdasarkan pergaulan Zulkifli yang banyak ke sana dan ke sini, bukan saja ramai terkesan dengan wabak ini, malah tidak mustahil ada beberapa menteri lain juga bakal positif dibuatnya.

Boleh jadi semua ini merupakan suatu alamat atau petunjuk Tuhan yang mahu Muhyiddin berfikir dan tidak ragu-ragu bertindak demi kebaikan.

Ini kerana, dua kali dikuarantin adalah sesuatu yang luar biasa dan ia pula tidak berlaku di negara lain atau kepada pemimpin-pemimpin lain, baik di negara Islam atau negara bukan Islam.

Sementara kita semua harus terus berdoa kepada Tuhan memohon perlindungan daripada wabak ini, sebaiknya secara diam-diam dan bukan dengan menunjuk-nunjuk, Muhyiddin khususnya harus mengambil banyak iktibar daripada peristiwa ini.

Ia bukan saja mengenai kepimpinan dan status kerajaan yang dipimpinnya, tetapi juga daripada aspek kecuaian, termasuk kemungkinan adanya perangai-perangai cakap tak serupa bikin yang sedang berleluasa dalam pentadbirannya sekarang.

Selain itu, apa yang sukar dinafikan juga ialah begitu banyak berlaku perkara-perkara pelik dan janggal dalam kerajaan sekarang, meskipun yang didendangkan ialah kerajaan ini merupakan kerajaan Melayu/Islam yang seolah-olah direstui Tuhan kewujudannya.

Sebelum lebih banyak musibah melanda, terutama jika Muhyiddin sendiri merasakan beliau tidak mampu lagi menangani semua yang berlaku, termasuk dirinya yang tidak berapa sihat akibat kepungan kanser dalam badannya, tempoh kuarantin kali kedua ini sebaiknya dipergunakan untuk memikirkan lebih tentang negara berbanding diri sendiri.

Kalau berundur dan meletak jawatan itu lebih baik, tambahan lagi sokongan sebahagian Ahli-Ahli Parlimen UMNO terhadapnya sudah tiada lagi, eloklah berhenti saja sebelum takdir datang lagi untuk dikuarantin buat kali yang ketiganya selepas ini. (Shahbudindotcom 06/10/2020)

Updated: 6 October 2020 — 8:26 am

54 Comments

Add a Comment
  1. Nampak sangat penulis adalah seorang yang berhati kotor..apa salahnya dengar doa berulang kali terutamanya dari pemimipin negara.. ni baru pemimpin yg beragama yg mampu membimbing dari sudut agama, sepatutnya dijadikan contoh.. prmimpin yg pergi ke club ke yg penulis vote? Bahalul

  2. PH PENYEBAR COVID…PN PEMBAWA COVID……

    LEBAI WAHABI PEMBAWA COVID DAH TU MULA MERAPU……DULU ELOK JEER SOKONG PHD4PIG…..DAH TAUBAT KEERRR…….

    Nabi ajar pulang dari kawasan wabak, kuarantin diri sendiri – Asri………

    Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyelar pihak yang tidak melakukan kuarantin kendiri setelah pulang dari tempat yang berlaku penularan wabak.

    Asri antara lain merujuk kepada mereka yang pulang ke semenanjung setelah berkempen dalam pilihan raya negeri Sabah yang berjalan di saat peningkatan kes Covid-19 di sana.

    Dia berkata, meskipun penyakit dan kesembuhan sebahagian daripada takdir, Allah menempatkan sebab musabab bagi setiap kejadian dan mematuhi prosedur operasi standard (SOP) adalah salah satu sebab yang boleh mengelakkan Covid-19.

    “Kawasan wabak jangan dimasuki. Jika sudah masuk, wajib kuarantin diri. Itu SOP yang diajar oleh Nabi Muhammad dan dipersetujui oleh sekalian manusia tanpa mengira agama.

    “Jika ada yang tidak patuh, maka akan menjadi mangsalah mereka yang patuh dan sekalian mereka yang menjaga segala peraturan yang ada,” katanya di Facebook hari ini.

    Untuk rekod, ujian saringan di lapangan terbang bagi mereka yang pulang dari Sabah hanya bermula pada 27 September.

    Mereka yang terlibat perlu menjalani kuarantin di rumah sehingga mendapat keputusan.

    Sekiranya negatif, mereka tidak lagi perlu menjalani kuarantin tetapi dinasihatkan untuk menghabiskan tempoh kuarantin 14 hari.

    Asri turut menyelar keputusan ramai ahli politik, termasuk dari pihak kerajaan, untuk turut menyertai kempen PRN di Sabah.

    Dia mendakwa ia menimbulkan kebimbangan di kalangan kakitangan kerajaan yang berisiko terdedah kepada Covid-19 apabila berurusan dengan mereka.

    “Persoalan kita, perlukah semua orang politik ke sana? Perlukah semua menteri, semua kepimpinan parti, semua yang berjawatan dalam parti turut serta? Cacatkah kempen tanpa mereka?

    “Itu belum lagi jika ada yang bertanya, peruntukan terbang ke sana dan penginapan serta pergerakan, di bawah tanggungan kerajaan atau sendirian?” soalnya.

    Kalau anda terlepas…

    Apa pilihan pengundi Balung dan Sebatik?
    Meneruskan kritikannya, dia juga membangkitkan pemimpin yang menurutnya tidak berfungsi di semenanjung, tetapi tetap terlibat dalam PRN tersebut.

    “Jika ini masalah peribadi mereka dan parti sahaja tidaklah mengapa. Namun, ia telah menjadi masalah rakyat…Nak ke pejabat pun kita sudah bimbang,” katanya lagi.

    Semalam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Zulkifli Mohamad menjadi anggota kabinet pertama yang disahkan positif Covid-19.

    Justeru menteri lain dan pegawai tinggi kerajaan yang menyertai mesyuarat Majlis Keselamatan Negara (MKN) yang turut dihadirinya pada 3 Oktober lalu telah diarahkan menjalani kuarantin kendiri.

    Sejumlah Adun juga telah disahkan positif Covid-19, iaitu Nor Hayati Bachok (Maharani), Lim Yi Wei (Kampung Tunku) dan Shatiri Mansor (Kota Damansara).

  3. Coretan tok nujum budin , baca boleh, percaya jangan.

  4. Nasib le TN anjing 🐕 @ Kenanga bapok,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃
    TN anjing..dah serupa kerbau liar baru putus tali
    Balun tibai taji cerca caci pun, dia dah tak peduli
    Nak masuk ke blog ni dia takut jadi mangsa buli
    Agaknya tengah menonggeng jubor layan Bg Ali
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  5. Nasib le TN anjing 🐕 @ Kenanga bapok,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Ckgu Kejora terus berpantun dgn lancar & petah
    Bak kereta kebal..mmbujur lalu melintang patah
    Dgn Cgu Kejora..dah teruk TN anjing kena getah
    Dia dgn Kejora..ibarat pelandok nak lwn cheetah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing dah tua..tapi akal, taraf budak mentah
    Cucuk sikit sja, berjela-jela dia meroyan melatah
    Kebodohan yg dia perlihat, bagai tk ada nokhtah
    Klu pembaca lihat tulisannya, rasa nk termuntah
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  6. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    We can’t see anymore..bloody TN ‘anjing’ around
    Kejora had beaten the old idiot flat to the ground
    The goon is as if, on the land, sank and drowned
    However..thanks for the fun, given by that clown
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  7. Nasib ler TN anjing 🐕 @ Kenanga bapok,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Kt sekolah, cgu Kejora selalu dpt kecemerlangan
    Di blog Budin pula dominan..penuh kgemilangan
    TN anjing bebal dh teruk lunyai terima penangan
    Terus dah cabut lari itu TN anjing barua bajingan
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Anjing tua itu..dah tak berani lagi, beri tentangan
    Kini, dia monyok & terkedu..air mata berlinangan
    Jigit, Zunun, Anon..rmai gmbira bertepuk tangan
    Kejora pula, yahu..yabedu, meraikan kmenangan
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  8. Nasib ler TN anjing 🐕 @ Kenanga bapok,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing dtg ke sini, mau cari publisiti murahan
    Tapi yg dia dapat, hanyalah jadi objek belasahan
    Kiri kanan kena balun mata dia asyik kebasahan
    Disbb dia kuangajar biadab tiada org yg kasihan
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    4-5 org taji dia sorang, mana anjing itu blh tahan
    Mau ker tak mau dia terpaksa terima kekalahan
    Cabut lari ler anjing tua itu, dah tiada lain pilihan
    Kini kt perdu pokok berdoa dgn dia punya tuhan
    🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  9. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Cg Kejora still stand strong and tough..as a hero
    Referring to old tales he’s like Robin Hood/Zorro
    Unlike ill TN..who resemble an old wheel barrow
    Facing Kejora..that moron suffers pain & sorrow
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  10. Nasib le TN anjing @ Kenanga bapok,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing melangkah pergi, membawa duka pilu
    Tak tertahan anjing tu, Cg Kejora taji bertalu-talu
    Tpi anjing tu ttp dtg balik..wlu teruk mana dipalu
    Sbb mcm kulit babi tebal dia pnya muka tk malu
    🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  11. Nasib le TN anjing @ Kenanga bapok,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Kejora terus berhujah mengguna pantun madah
    Pembaca seronok melihat kata2 tersusun indah
    Bkn tonjol kebebalan spt TN anjing haram jadah
    Pembaca lihat rasa sgt meloya macam nk ludah
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  12. Nasib le TN anjing @ Kenanga bapok,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Cg Kejora berpantun..mengembang budaya seni
    Ramai yg suka menonton..& mereka sgt terhibur
    TN anjing, hanya perlihat kebodohannya, kat sini
    Pembaca melihat, rasa macam mau sepak jubur
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  13. Nasib le TN anjing @ Kenanga bapok,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Sekali lgi TN anjing menempuh nasib yg malang
    Rasa pedih ngilu di hati..meresap pula ke tulang
    Nk lwn Kejora, tk sedar dia itu taraf bapok jalang
    Sdg Cgu Kejora bistari ini, org nya bukan calang2
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  14. Nasib ler TN anjing 🐕 @ Kenanga bapok,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    ♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
    TN anjing ats kerusi roda, laptop ttp tk renggang
    Ke sana sini bergerak laptop diikat kat pinggang
    Tapi, ilmu yillek, ada hati nak masuk gelanggang
    Kena Kejora sekel, cabut lari tonggang langgang
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  15. Mana gi TN anjing @ Kenanga bapok nih?
    Nasib ler..

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Cikgu Kejora terus menyusun kata2 dengan rapi
    Dgn pantun2 saja TN anjing dh kena tibai berapi
    Monyok terkedu le, TN bebal bahalol lembu sapi
    Kini anjing biol dungu tu, dah tosonyap monyopi
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  16. Nasib le TN anjing 🐕 @ Kenanga bapok,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Cg Kejora terus berpantun, dgn pintar & tangkas
    Hujah2 bodoh TN anjing..dgn mudah dipangkas
    TN anjing mengelupor, serupa babi kena berkas
    Pembaca lihat anjing ini mcm beruk dlm sarkas
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  17. Latar belakang TN anjing 🐕 @ Kenanga bapok,

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing tua tak terlawan Kejora yg bagai singa
    Kejora tampan..TN muka serupa bontot belanga
    Hindu bela dia dulu bnyak dilumor minyak lenga
    Kini dia cai peju-wang munafiq..belot cap bunga
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Sbb prangai pmpuan, kwn2 panggil dia kenanga
    Klu cgu tnya soalan, dia asyik, lopong ternganga
    Selalu kena berdiri atas kerusi cgu pulas telinga
    Tapi anjing biol tu buat bodoh jer terpinga-pinga
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Nasib le TN anjing @ Kenanga bapok,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing @ Kenanga bapok tak terlawan Kejora
      Dah tersembam rapat..masih lagi nk juah takbur
      Rupanya, maknyah bapok ni dah lama tidak dara
      Kecik2 lagi..Kenanga dh kena, paku lobang jubur
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. Nasib le TN anjing 🐕 Kenanga bapok,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Elok sgt lah Kenanga tu jadi penyokong pakatan
        Masa kecik, bapok ni mmg berkenan dgn jantan
        Selalu main pondok2 dan kwain2, kat tepi hutan
        Kngkwan tutoh jubor dia smpai bengkak bentan
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Nasib le TN anjing 🐕 Kenanga bapok,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing @ Kenanga bapok bodoh mcm lembu
          Kecik2 suka main kt hutan kawin2 dan pondok2
          Kenanga itu, suka mainkan peranan sebagai ibu
          Bergilir-gilir jubor TN anjing tu, kngkawan sodok
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. Nasib le TN anjing 🐕 Kenanga bapok,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            TN anjing @ Kenanga, main kawin2 dia sgt suka
            Dia jadi ibu kengkawan dia jadi bapa bergilir-gilir
            Abis lobang jubor Kenanga..robek & cedera luka
            Sbb kengkawan berganti2, sodok msuk btg pelir
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. Nasib le TN anjing 🐕 Kenanga bapok,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Mana dia hilang TN anjing sekutu Suman Kadok
              Nak lwn Kejora singa..tk sedar dia tikus mondok
              Anjing ini jumpa kawan lama kot, main pondok2
              Gatal ler lobang jubor tu..lama btg pelir tk sodok
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              1. Nasib le TN anjing 🐕 Kenanga bapok,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                Main kawin2, TN anjing jadi Kenanga yg keibuan
                4-5 org kngkwan ‘geng bapak’ mari buat serbuan
                Puas ler depa dapat jubor TN anjing sbg habuan
                TN anjing @ Kenanga pdih jubor dada kesebuan
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  18. Tak puas membalun Wak Gondol Kejora Kojolla hari ini.

    Dia tulis komen2 bodoh.

    1. Nasib le TN anjing 🐕 @ Kenanga bapok 1:18 pm,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Kejora tau TN anjing sebenar nya duka sengsara
      Kat bawah ponggongnya dirasa spt ada api bara
      Makin dia lwn kebodohan anjing ni makin ketara
      Tak kan ler si tua dungu, nk kalahkan cgu Kejora?
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Sian TN anjing bebal..terus jadi objek belasahan
      Dgn Cgu Kejora, anjing tua ini tidak dpt bertahan
      Makin dijawab makin nyata dia pnya kebodohan
      Pembaca dpt nilai..dia pnya tahap persekolahan
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. Nasib le TN anjing 🐕 @ Kenanga bapok 1:18 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
        Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
        Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
        Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Wajah TN anjing biol, kian hari kian suram teduh
        Mkin dia mnjawab, mkin ketara dia punya bodoh
        Muka tua kerepot tu sudah tentu ler mkin hodoh
        Itu le..kuangajar biadab sgt, dgn org suka gadoh
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  19. Nasib le TN anjing 🐕 @ beruk 🐒 @ Kenanga bapok

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN beruk dah terima balasan, dri dia punya dosa
    Tak ada beban digalas batu pula dia pergi jinjing
    Nama dia tak disebut, kenapa pula yg dia terasa
    Mmg lah si tolol ini..mengaku diri beruk & anjing
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  20. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Dh tiada lgi kelibat, anjing bapok, anak gampang
    Kejora rasa, anjing tua biol tu dh cacat tempang
    Mlm2, ada komen anon anjing, dia akn tumpang
    Tpi kini dia tk berani masuk..kita rasa sgt lapang
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Mata buta ker?

      Atau dah tak larat nak tepis balunan ke atas kamu.

      1. Nasib le TN anjing 🐕 @ Kenanga bapok 12:25 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Tak ada pun nama TN..Kejora tibai, secara sorok2
        Tetiba, si tolol ini terasa, spt dia yg kena hempuk
        Kt bawah dia dah mengaku diri anjing dan beruk
        Kt sini pula, dia mngaku diri nya itu anjing bapok
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Kau mengarut ler, Wak Gondol Kejora Kojolla.

          Claiming this and that, mcm orang biul.

          Memang biul pun, tak jaga diri, kena heret ke Hospital Bahagia Tg Rambutan atau Tampoi.

          1. Nasib le TN anjing 🐕 @ Kenanga bapok 12:25/1:14 pm,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Mmg le nyata TN anjing ini betul2 bingai keparat
            Mudah jer Kejora perangkap, masuk ke dlm jerat
            Anjing bebal ini sekolah tak tinggi..otak berkarat
            Maklumlah dah dekat 90 th, nak fikir pun tk larat
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  21. Pertama sekali jangan macam mamat Baling yang terbaring atas katil dengan leher nya berbalut.

    Ada kah Muhyuddin di kuarantin kan kerana covid atau kerana sebab yang dia sendiri tahu.

    Ramai bekas pesakit covid menceritakan pengalaman dan taubat tak nak kena lagi dengan mengambil langkah mematuhi SOP lebih dari orang lain.

    Main golf tak ada gambar..
    Kena covid pun tak ada gambar..

    1. Kot bila pukul bola golf tuh, kuman Covid akan terbuang bersama.

      Lantak lah siapa nak main golf di musim Covid.

      Tapi biasa nya selepas main, rasa letih lesu, body resistance to diseases menjadi kurang.

      Harap jangan ada bola golf Covid.

    2. Kalau Mamat Baling terbaing, yang di 13 Mei 1969 tu tergelimpang.

      Jagalah, elakkan berlaku lagi Baling atau 13 Mei 1969.

  22. CARIAN BLOG:

    Apa itu “menganjing”??

    “Menganjing”

    Perkataan yang tidak asing lg bg kawan2 seangkatan aku.. Apa dia “menganjing” ni?? Apa yg aku faham, “menganjing” ni adalah perli yang tidak bermaksud utk perli..haha.. Faham??
    Benda ni adalah utk suka2, utk gelak2 sesama sendiri.. Tapi igt!! Bukan semua org boleh terima.. Kebanyakkan lelaki boleh terima kecuali lelaki2 yg lembut dan hanya sesetengah perempuan sahaja.

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Ini dapatan “menganjing”..Kejora jumpa kat blog
      Bila menganjing, hnya org tertentu akan sambut
      Kejora guna bila sarang tebuan orang cuba jolok
      Tapi yg dok jolok tu mcm pmpuan..lelaki lembut
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Yg selalu, Kejora anjingkan itu, kuangajar biadab
        Mmg dari dulu Kejora agak, dia jenis nyah bapok
        Tapi skrg, Kejora ni dia dah tak berani nak hadap
        Sbab kepala pondan tu..asyik jer Kejora hempuk
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
          Kejora balun si pondan tu menyembam ke lantai
          Mmg Kejora pantang..klau org kuangajar biadab
          Kini anjing bapok bebal tu, dari luar je mengintai
          Tk berani masuk, kat luar, dia terhendap-hendap
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        2. Beruk Tua Wak Gondol selalu cakap sombong.

          Mengaku dia kuat mcm lotong.

          Kena penangan di tepi sungai, dia merapong.

        3. Yang selalu diberukkan itu lebih biadab kurang ajar.

          Dia tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil.

          Tak payah cerita apa emak bapak dia buat.

          1. Nasib le TN anjing 🐕 @ Kenanga bapok 12:22 pm,

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            TN anjing kini dalm keadaan terumbang-ambing
            Masa kecik, anjing ini, banyak mkn taik kambing
            Dia rasa mcm Kejora dah tikam dia dgn lembing
            Bila dah terkantoi dikata Kejora ni tak dibimbing
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. Kau makan tahi kau sendiri.

              Itu pasal bodoh sangat.

    2. Lagi satu istilah ia lah memberuk. Makna nya muka mcm beruk.

      “MEMBERUK” MUKA TERASA …beritapanasterkini.blogspot.com › me…

      Oct 27, 2015 — “MEMBERUK” MUKA TERASA COCK BACA JAWAPAN TPM!!! Kerajaan tidak mengharamkan Himpunan Rakyat Bersatu atau

      1. Terima kasih Anon 11:50 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        Elok juga klu dgn anjing bapok itu kita mmberuk
        Apa cara pun, si biadab itu kena dilanyak penyet
        Sbb perangai bapok bebal tu mmg sangat teruk
        Dulu, Kejora panggil si bahlol tu, gelaran monyet
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. Ingat lah, Dol, setiap panggilan itu boleh boleh di kenakan panggilan lain.

          Bak kata Omputih, tit for tut – tak salah eja.

        2. Anon 11:50 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          Anjing atau beruk itu, jenis dengki & perut busuk
          Tpi dia dh rasa spt ditendang patah tulang rusuk
          Melihat Kejora ni ada dia tak akan berani masuk
          Sampai skrg..langsung tk nampak kelibat susuk
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        3. Mcm mana nak lenyek bila kamu tak ada upaya.

          Cakap ajer besar, riuh bergentar, tapi di ikat dalam sangkar.

          Gelar orang monyet tapi kamu baboon. Lebih teruk.

    3. Bodoh lah kamu tak kenal lelaki pompuan.

      Jaga lah jangan Bang Ali kau kata pompuan.

      Nanti kau kena sawan.

      Tak bangun menderita berbulan.

      1. TN anjing 🐕 @ beruk 🐒 @ Kenanga bapok 12:08/12:12/12:16/12:19/12:22 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        TN beruk dah terima balasan, dri dia punya dosa
        Tak ada beban digalas batu pula dia pergi jining
        Nama dia tak disebut, kenapa pula, yg dia terasa
        Mmg lah si tolol ini..mengaku diri beruk & anjing
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. Mengapa pulak kau tuduh TN, Mat Jendol?

          Apa bukti kau komen itu TN yang tulis?

          Jangan serkap jarang, nanti nampak pulak gondol kau, Wak Gondol Kejora Kojolla.

          1. Nasib le TN anjing 🐕 @ Kenanga bapok,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Mmg le nyata TN anjing ini betul2 bingai keparat
            Mudah jer Kejora perangkap, masuk ke dlm jerat
            Anjing bebal ini sekolah tak tinggi..otak berkarat
            Maklumlah dah dekat 90 th, nak fikir pun tk larat
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  23. kesian budin merapu meraban selagi babg non x jd pm selagi itulah budin meroyan

Leave a Reply

Your email address will not be published.