UMNO PATUT TARIK BALIK PENYERTAAN BERSATU KE DALAM MN

Sebelum ini, atas persetujuan bersama, UMNO dan Pas telah bersetuju menjemput Bersatu untuk menyertai Muafakat Nasional (MN).

Surat jemputan kepada Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin bertarikh 13 Ogos itu ditandatangani oleh Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi bersama Presiden Pas, Hadi Awang.

Berikutan itu, Bersatu melalui surat balasannya bertarikh 18 Ogos yang ditandatangani Muhyiddin telah menyatakan persetujuan untuk parti itu menyertai MN.

Begitu pun, kemasukan Bersatu ke dalam MN belum lagi diterima secara rasmi kerana ia perlu disahkan terlebih dahulu oleh Jawatankuasa Induk MN yang dianggotai pimpinan kanan UMNO dan Pas.

Dalam waktu yang sama, UMNO tidak menyertai Perikatan Nasional (PN) yang ditaja oleh Muhyiddin, tetapi Pas mengambil keputusan untuk menyertainya.

Ini bermakna, Pas ada dalam MN dan Pas juga ada dalam PN, malah dalam Gagasan Sejahtera pun Pas ada bersama dengan Berjasa, meskipun gabungan itu ketika ini senyap sunyi tanpa sebarang khabar berita.

Pendirian UMNO ialah parti itu hanya berada dalam kerajaan PN sehingga tempoh penggal PRU14 ini berakhir saja dan untuk menghadapi PRU15, UMNO hanya mahu bersama Pas dalam MN.

Sikap dan pendirian UMNO enggan menyertai PN ialah kerana mereka tidak mahu bersama dengan Bersatu, jauh sekali untuk berkongsi kerusi dengan parti itu dalam PRU15 akan datang.

Masalahnya, dalam pada UMNO tidak mahu bersama dengan Bersatu, sebaliknya hanya mahu bersama dengan Pas, tetapi Bersatu telah pun dijemput untuk menyertai MN dengan Zahid Hamidi sendiri merupakan salah seorang penandatangan surat jemputan kepada Muhyiddin itu.

Bahkan, Muhyiddin telah pun bersetuju untuk Bersatu menyertai MN.

Cumanya, kemasukan Bersatu ke dalam MN belum lagi disahkan secara rasmi.

Berikutan PRN Sabah yang menampakkan UMNO kena buli dengan Bersatu serta tuntutan akar umbi UMNO yang mahu parti itu menyemak semula hala tujunya, sebarang keputusan sebenarnya sukar diambil oleh UMNO pada peringkat ini.

Kesukaran pertama adalah kerana UMNO masih sebahagian kerajaan PN dan kedua, Bersatu telah pun dijemput untuk menjadi sebahagian daripada MN.

Tidakkah ini pelik sepelik-pelik pendirian yang telah diambil oleh UMNO.

Mereka tidak mahu kepada Bersatu dan enggan menyertai PN, tetapi dalam waktu yang sama menjemput pula Bersatu masuk ke dalam MN.

Selagi UMNO masih berada dalam kerajaan PN yang dipimpin Muhyiddin dan Bersatu juga tidak ditolak daripada menyertai MN, selagi itulah UMNO sukar untuk menentukan hala tujunya secara konkrit.

Maka, jika benar UMNO serius mahu menentukan hala tujunya ke arah memenangi PRU15 akan datang dan mendengar suara akar umbi parti, dua perkata di atas harus diselesaikan terlebih dahulu.

UMNO melalui Jawatankuasa Induk MN mesti bertegas untuk menolak kemasukan Bersatu ke dalam gabungan itu.

Tiada untungnya kepada UMNO dengan adanya Bersatu di dalam MN, tetapi kemasukan itu hanya memberi keuntungan kepada Bersatu.

Di dalam MN, cukup dengan UMNO dan Pas saja, selain komponen BN lain turut berada di dalamnya dan itu pun sebenarnya sudah cukup untuk memberi sinar kemenangan dalam PRU15 nanti.

Bersatu ini harus ditinggalkan begitu saja kerana ia adalah parti pengkhianat, di dalamnya ramai pengkhianat dan tidak mustahil ia akan terus khianat untuk meneruskan hidupnya.

Soal sama ada Pas setuju atau tidak untuk menolak penyertaan Bersatu daripada menyertai MN, ia terserah kepada parti itu membuat pilihan, namun satu perkara yang Pas harus sedar ialah keberadaannya bersama PN tidak pun menguntungkan di mana untuk mendapatkan Adun Lantikan di Sabah pun ditentang oleh Star, komponen PN sendiri.

Dalam hal ini, bukankah lebih baik Pas fokus kepada MN saja.

Tentang kedudukan UMNO dalam kerajaan PN, cepat atau lambat, UMNO tiada pilihan dan mesti keluar daripadanya kerana Muhyiddin ternampak jauh lebih sayang kepada Azmin Ali dan Hamzah Zainuddin, dua pelompat katak daripada PKR dan UMNO ke dalam Bersatu berbanding Zahid Hamidi dan semua Ahli Parlimen UMNO yang merupakan jumlah terbesar dalam PN ketika ini.

Makin lama masa berlalu bersama Bersatu, bukan saja MN semakin tenggelam, bahkan laluan ke Putrajaya yang dicita-citakan oleh UMNO sejak 2018 lalu dibimbangi perlahan-lahan akan menyimpang ke penjara jadinya. (Shahbudindotcom 03/10/2020)

Updated: 3 October 2020 — 5:46 pm

138 Comments

Add a Comment
  1. PAS SEDANG MENGUJI KEIKHLASAN MN DAN PN………

    BANI ZIONIST SUKA SEMBUNYIKAN FAKTA DAN KEBENARAN…….

    BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ KUAT PUTAR BELITKAN FAKTA…..PAK BEDAL DULU TEBUK ATAP BILA GAGAL BUBAR DUN…….

    Imigresen serbu kebun durian, tahan 110 pendatang asing………

    Jabatan Imigresen menahan 110 pendatang asing tanpa izin atas pelbagai kesalahan menerusi Ops Durian selepas menggempur tiga kilang dan 11 kebun durian di sekitar kawasan Raub.
    Ketua Pengarah Imigresen Datuk Khairul Dzaimee Daud berkata menerusi empat siri operasi yang dilaksanakan bermula 13 Ogos sehingga hari ini, warga Indonesia mencatatkan bilangan tahanan paling tinggi seramai 94 orang diikuti Myanmar lapan orang dan masing-masing empat warga Bangladesh dan Pakistan.

    “Kebanyakan mereka tidak mempunyai dokumen perjalanan dan telah tinggal lebih masa dengan menggunakan pas lawatan sosial yang diberikan kepada pelancong masuk ke Malaysia.

    “Warga Indonesia yang paling ramai ditangkap di sini kerana mereka mempunyai kemahiran tentang berkebun dan kami percaya masih ramai lagi pendatang asing tanpa izin berjaya melarikan diri susulan operasi ini diadakan dan operasi ini tidak akan terhenti di sini,” tegasnya.

    Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyertai Ops Durian yang telah dilaksanakan oleh lebih 25 anggota jabatan itu di Sungai Ruan di Raub hari ini.

    Menurutnya, antara cabaran yang dilalui ketika operasi itu ialah kawasan kebun begitu luas, dianggarkan lebih 8,800 hektar selain pemilik kebun telah melatih anjing untuk menjaga kawasan mereka.

    Kesemua mereka yang ditahan, katanya, akan dibawa ke depoh Kemayan, Teriang untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63 dan Seksyen 15(1)(c) Akta Imigresen 1959/63.

    Dalam perkembangan lain, Khairul Dzaimee berkata pihaknya masih memburu beberapa individu yang terlibat dalam sindiket pemalsuan cap imigresen didalangi warga Indonesia sejak dua tahun lepas yang dikenali sebagai ‘Sindiket Anton’.

    “Kita masih memburu mereka ini, saki baki ahli kumpulan ini masih ada dan kita akan terus mengesan mereka,” katanya.

    Pada 15 Sept, Bernama melaporkan sindiket berkenaan tumpas susulan dua premis berkaitan kegiatan itu di Sungai Way, Petaling Jaya diserbu dan dalang utama sindiket itu dikenali sebagai ‘Anton’ berusia 38 tahun dan isterinya, 32, juga warga Indonesia ditahan pada 14 Sept.

    Sindiket itu membuat cap palsu imigresen kepada mana-mana individu yang telah tinggal lebih masa sebelum bermulanya Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dengan pemilik pasport akan menghantar pasport berserta bayaran antara RM150 hingga RM250 bagi setiap cap.

    #Sumber : – Bernama

    MR : Ops Petai lepas ni

  2. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Wajah TN anjing biol, kian hari kian suram teduh
    Mkin dia mnjawab, mkin ketara dia punya bodoh
    Muka tua kerepot tu sudah tentu ler mkin hodoh
    Itu le..kuangajar biadab sgt, dgn org suka gadoh
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  3. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Kejora taji TN anjing, dgn pantun madah berseni
    Ramai pembaca minat, dan mereka suka tengok
    Tpi TN anjing..mngelupor mcm biawak dlm guni
    Smua pmbaca ketawakan itu anjing biol bongok
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HUHUHU

  4. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing dtg ke sini, mau cari publisiti murahan
    Tapi yg dia dapat, hanyalah jadi objek belasahan
    Kiri kanan kena balun mata dia asyik kebasahan
    Disbb dia kuangajar biadab tiada org yg kasihan
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    4-5 org taji dia sorang, mana anjing itu blh tahan
    Mau ker tak mau dia terpaksa terima kekalahan
    Cabut lari ler anjing tua itu, dah tiada lain pilihan
    Kini kt perdu pokok berdoa dgn dia punya tuhan
    🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  5. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing kini hidup berdepan derita & sengsara
    Kejora..Jigit, Zunun, Anon & ramai lgi msuk dera
    Puncanya, dia kuangajar biadab & perangai kera
    Tiada sopan santun, budi bahasa, dlm berbicara
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Kebodohan anjing bebal tu mkin hari kian ketara
    Tpi dgn pantun, Kejora ajar dia & beri tunjuk cara
    Anjing tua tu, bagaikan dah hilang muka & suara
    Kini baru ler anjing itu tau..siapa ini cikgu Kejora
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  6. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing dh kna ratah dgn Kejora harimau buas
    Btg pelir anjing tu, jdi trkulai spt umbut lengkuas
    Dia tercirit birit, lubang jubor dia, jdi terbuka luas
    Baru ler dia tau, bila dah bertemu buku dgn ruas
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Mmg berat beban derita TN anjing tu kena galas
    Tangannya dirasa spt nak patah dek Kejora kilas
    Telinga pula asyik merah pedih cgu Kejora pulas
    Kini..anjing tu monyok terkedu, kat kerusi malas
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  7. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Dh tosonyap, TN anjing pondan tua dungu bebal
    Mana mngkin..keta kancil nk langgar keta kebal
    Lunyai si tua tolol bingai itu..Kejora buat sambal
    Kini kantoi malu, muka dia, mcm kulit babi tebal
    🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  8. Hell hath no fury like a woman scorned – William Shakespeare.

    Hell hath no fury like Kejora Kojolla scorned, ignored – Me

    1. TN anjing 🐕 pondan bingai 11:53 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
      Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
      Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
      Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      1. TN anjing 🐕 pondan bingai 11:53 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Wajah TN anjing biol, kian hari kian suram teduh
        Mkin dia mnjawab, mkin ketara dia punya bodoh
        Muka tua kerepot tu sudah tentu ler mkin hodoh
        Itu le..kuangajar biadab sgt, dgn org suka gadoh
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  9. HAHAHA HOHOHO

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
    Cikgu Kejora terus menyusun kata2 dengan rapi
    Dgn pantun2 saja TN anjing dh kena tibai berapi
    Monyok terkedu le, TN bebal bahalol lembu sapi
    Kini anjing biol dungu tu, dah tosonyap monyopi
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HIHIHI HUHUHU

  10. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing rasa spt ke dinding pala dia dihempas
    Muka dirasa, bagai Kejora kasi penampar Jepun
    Anjing tua ini, Kejora akn terus kepung tak lepas
    Dia blh lepas, klu mau mnyembah, minta ampun
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  11. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Pantun2 Kejora..TN anjing dah tak berani sentuh
    Rasa nya, anjing tua itu dah mula resah berpeluh
    Penakut dia, mcm bapak dia punya kepala butoh
    Maklum ler anjing ni dah tua, umur pun dekat 90
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Sian betul, TN anjing, penjilat taik palat Kit Siang
      Tergaru-garu anjing tua ini jubor dia gatal miang
      Udah le penakut, anjing tua ini juga bodoh piang
      Bila dh terkedu, ke Najib pula dia pergi alih tiang
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  12. Makin lama masa berlalu Umno bersama Bersatu, Bersatu yang jadi mangsa. Umno dah tak boleh rugi lagi sebab Najib Klllepto wal Jibo dah bawak Umno ke tahap yang paling rendah mengsonglap berbillion wang 1MDB.

    Laluan ke Putrajaya Budin kata dibimbangi perlahan-lahan akan menyimpang ke penjara. Dah pun mahkmah hakimkan Najib 12 tahun ke penjara bagi tiap 6 tuduhan nya. Dia merayu, Mahkamah boleh lebihkan tempoh penjara itu.

    Demikian lah diharapkan untuk pengsonglap wang rakyat berbiliun di 1MDB tuh. Tambah tempoh penjara.

    1. Hampir tiada yang pertahankan Najib Klepto wal Jibo di sini.

      Rakyat dah bosan dengan dia gamak nya.

      Hanya menunggu masa dia diheret ke penjara.

  13. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
    Cikgu Kejora terus menyusun kata2 dengan rapi
    Dgn pantun2 saja TN anjing dh kena tibai berapi
    Monyok terkedu le, TN bebal bahalol lembu sapi
    Kini anjing biol dungu tu, dah tosonyap monyopi
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HUHUHU HEHEHE

  14. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Kejora taji TN anjing, dgn pantun madah berseni
    Ramai pembaca minat, dan mereka suka tengok
    Tpi TN anjing..mngelupor mcm biawak dlm guni
    Smua pmbaca ketawakan itu anjing biol bongok
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  15. Wak Kontol Kejora Kojolla memantun mantat.

    Mana dia boleh cakap banyak sebab isi kena padat.

    Seronok lah aku membalun dia sampai penat.

    Tak kisah Bang Ali dah balun dia sampai punkoq tak boleh angkat.

    1. TN anjing 🐕 bebal pondan 10:31 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
      Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
      Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
      Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      HUHUHU

  16. TN anjing 🐕 pondan dungu 10:17 am,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing nk berlagak Toman sdg dia ikan sepat
    Bila mengacah Kejora, sakit le yg anjing tu dapat
    Kejora tibai anjing tu..ke lantai tersembam rapat
    Bila kantoi terkedu..dia kata Kejora ni melompat
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  17. Seronok tengok sekel kepala Wak Kontol kejora sekali, dia melompat lompat banyak kali.

    Thanks Wak Kontol, you give me a lot of fun and entertainment in the morning here.

    1. TN anjing 🐕 pondan dungu 10:17 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
      Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
      Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
      Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      HUHUHU

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing nk berlagak Toman sdg dia ikan sepat
        Bila mengacah Kejora, sakit le yg anjing tu dapat
        Kejora tibai anjing tu..ke lantai tersembam rapat
        Bila kantoi terkedu..dia kata Kejora ni melompat
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  18. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Seronok le juga londeh TN anjing punya pakaian
    Meraban membebel si tua tu spt nenek kebayan
    Kejora nk tinggalkan dia..& biarkan dia meroyan
    Klu lapang nanti, si biol itu, Kejora akn dtg layan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  19. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Komen kat ‘entry’ ini pun, dah mencecah seratus
    Blog Budin gah, dgn pantun2 yg Cgu Kejora utus
    Bagaikan bom, pantun2 yg Kejora ledak meletus
    TN anjing jadi semakin biol, wayar short & putus
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  20. Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla kitar semula saja komen2 dia.

    Sudah bankrap akal. Otak tak besar, hanya lk 100 gm, masakan average manusia 130 gm berat nya.

    Betapa bodoh hingga cara ketawa HAHAHA HOHOHO HIHIHI pun di tiru nya. Astaghfirullah.

    1. He has been claiming all sorts. Lantak lah.

      He’s blowing air into a gunny sack – guni isi beras 50 kg tuh. Mana boleh penuh sampai bila2.

      Hingga dia gila. Dah pun ada tanda2.

      1. TN anjing 🐕 biol dungu 10:02/10:09 am,

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing lahir trbelit tali pusat & tk cukup bulan
        Sbb tu bingai tolol dungu serupa pukimak sialan
        Asyik je tersembam..kena Kejora punya pukulan
        Nak kalahkan Kejora, mmg dia tidak jumpa jalan
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        HUHUHU

  21. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
    Cikgu Kejora terus menyusun kata2 dengan rapi
    Dgn pantun2 saja TN anjing dh kena tibai berapi
    Monyok terkedu le, TN bebal bahalol lembu sapi
    Kini anjing biol dungu tu, dah tosonyap monyopi
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HUHUHU

  22. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing biol tiada kerja, masalah dia pergi cari
    Yang dia cuba acah ini Cikgu Kejora bijak bistari
    Terkedu makan kuah le, anjing tua tu setiap hari
    Asyik saja dia kalah tk pernah menang atau seri
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HUHUHU

  23. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing lahir trbelit tali pusat & tk cukup bulan
    Sbb tu bingai tolol dungu serupa pukimak sialan
    Asyik je tersembam..kena Kejora punya pukulan
    Nak kalahkan Kejora, mmg dia tidak jumpa jalan
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HUHUHU

  24. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
    Pantun2 cg Kejora, bagaikan petir yg berdentum
    Sekali sekala..meledak & gegar bagai bom atom
    Saraf otak TN anjing terburai..tak blh bercantum
    Sbb itu lah, dia asyik lalok..serupa mabok ketum
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HUHUHU

  25. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing tua biol, lwn dlm keadaan termengah2
    Mmg lah anjing bebal bengap ini bodoh berkati2
    Anjing ni belajar, tidak tamat pun sek menengah
    Mcm mana nk lwn cgu Kejora lulusan universiti?
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  26. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
    Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
    Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
    Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HUHUHU

  27. TAHI BERKETUL2 PHDAPIG DIBASUH PN……

    Malaysia menang anugerah destinasi pelancongan kesihatan terbaik dunia sekali lagi…..

    Malaysia sekali lagi merangkul anugerah ‘Pelancongan Kesihatan dan Perubatan: Destinasi Terbaik Tahun Ini’, pada Anugerah Pelancongan Perubatan 2020 di London, semalam.
    Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah berkata, pengiktifaran itu didedikasikan kepada semua pemegang taruh sektor penjagaan kesihatan Malaysia atas usaha cemerlang mereka.

    “Anugerah ini didedikasikan kepada semua pemegang taruh di #malaysiahealthcare prestasi cemerlang pada 2019/2020. Sekali lagi setinggi-tinggi tahniah kepada keseluruhan pasukan,” katanya di Facebook semalam.

    Sementara itu Majlis Pelancongan Kesihatan Malaysia (MHTC) dalam satu kenyataan menyatakan, pengiktirafan kali ke-4 berturut-turut itu, sekali gus meningkatkan kedudukan Malaysia sebagai pusat penjagaan kesihatan mengagumkan di dunia dan mencerminkan komitmen negara dalam sektor penjagaan kesihatan, khususnya ketika berdepan pandemik Covid-19.

    Edisi anugerah itu kali ini turut menyaksikan MHTC mengekalkan kemenangannya kali ke-4 bagi anugerah kluster terbaik tahun ini.

    “Penerimaan anugerah destinasi terbaik dan kluster terbaik Tahun ini sekali lagi menunjukkan keyakinan global terhadap kecemerlangan prasarana kesihatan Malaysia untuk pelancong penjagaan kesihatan,” menurut kenyataan itu.

    Beberapa institusi kesihatan swasta Malaysia turut meraih kemenangan dalam anugerah berprestij tersebut, termasuk Sunway Fertility Centre (Anugerah Klinik Fertility Antarabangsa Terbaik Tahunan); Prince Court Medical Centre (Hospital Antarabangsa Terbaik Tahunan); Sunway Eye Centre (Klinik Mata Antarabangsa Terbaik Tahunan dan Thompson Hospital Kota Damansara (Inisiatif Kualiti Terbaik).

    #Sumber : FMT

  28. UMNO PATUT TARIK BALIK PENYERTAAN BERSATU KE DALAM MN? Mahu ke Umno buat demikian? Kuat ke UMNO tanpa Bersatu? Mahu ke Bersatu masuk balik kedalam MN?

    Apa faedah nya kpd Bersatu memandangkan imej UMNO sudah terborai dek Najib mengsonglap berbilion wang rakyat di 1MDB.

    Nama Najib sudah busuk sebusuk nya. Rakyat dan pengundi amat kecewa. Anak Tun Razak sanggup buat begitu sekali. Astaghfirullah.

    1. Najib sudah di hukum dek Mahkamah penjara 12 tahun bagi setiap 6 tuduhan. Boleh dilaksana sekali gus.

      Dia sudah fil rayuan. Mahkamah boleh buat keputusan either way. Harap Mahkamah rayuan akan tambah tempoh penjara itu.

    2. Sepatutnya soalan itu, kuat ke bersatu tanpa Umno? Imej Umno terburai pun akar umbi tetap setia. Bersatu dah berakar? Baru nak tumbuh, anytime boleh korek..kerja senang.

  29. Tak perlu layan sangat Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla ini. Dia orang gila. Sudah dibuktikan di komen terdahulu.

    Perlu bincang tajuk pos, Wak Kontol selalu coba distract readers’ attention. Bedebah.

    1. Sudah dibuktikan di komen terdahulu – sudah di beri penerangan berdasarkan kata2 dia terdahulu.

      1. TN anjing 🐕 biol dungu 6:09/6/16 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
        Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
        Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
        Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  30. Alamak, pagi2 bukak saja laptop, nampak komen Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla. Lemah semangat nak blogging.

    Tapi bila fikirkan dia boleh dijadikan bahan balunan, tibaian dan bantaian di sini, naik semula semangat. Semangat Bang Ali nak balun dia. Pendapat2 nya yang tak semenggah, terutama yang anti-nasional, tak selari dengan Perlembagaan dan semangat perpaduan negara.

    Maka itulah yang menjadi my morning fun and entertainment on and out of him. Here goes …

    1. TN anjing 🐕 kedi dungu 5:45 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
      Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
      Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
      Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  31. Aku pun bengang

    Komen2 merapu tk yah la kau siarkan budin.. Kupasan topik2 kau dh ada ilmiah dah.. Tp bila kau siarkan komen mengarut nampak Sgt melayu ni tak brapa ada IQ tinggi.
    Kalau la ada bangsa lain yg jenguk blog kau ni, malu aku wei. Nmpk Sgt tk cerdik dn kurang pendidikan.

    Reply
    30 September 2020 9:14 am

    1. __________________________________________________

      Anonymous (TN anjing gila 🐕 pondan tua)

      Sekor saja yang keluarkan komen2 merapu disini – BERUK TUA WAK KONTOL KEJORA KOJOLLA. Yang lain2 itu hanya trying to disabuse his abuses.

      Tapi ko pun bodoh, tak tahu ini blog non-moderated, tak sedar ke komen ko tadi keluar bila ko tekan Post Comment button ajer. Takda soal Budin “siarkan”

      Ko coba nunjukkan ko pandai tapi tak pandai. Ko komen ler blog post Budin, boleh nampak ko pandai sikit, Dol.

      Baca banyak sikit komen2 di sini sebelum ko merapu.

      Reply
      30 September 2020 9:48 am

      __________________________________________________

      1. Anonymous

        Hey pukimak kepala butoh, tahu pun blog non-moderated. Yg kau jadi tukang pacak tak dilantik Budin disini ape kedarah? Kau nak jilat Atok 95 ke, Pejuwang ke, Petaike kau pigilah pacak kat blog Che Det ke atau Rahman JPC ExPTD ke. Dahlah bodoh, bangang pulak tu.

        Reply
        30 September 2020 11:58 am
        __________________________________________________

        1. Yes, Bravo Anon 11:58 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Waahh..Anon 11:58 pulak..mari tumpang bantai
          Dia kata..TN anjing jilat Atok 95 Pejuwang Petai
          Menyembam lagi, anjing tua bahalol tu ke lantai
          Pelir dia jdi lembik terkulai spt btg bunga teratai
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          1. Bravo Anon 11:58 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
            Yesss Anon 11:58 mari tumpang tibai dan tutoh
            Dia pun benci & meluat gaya TN anjing mnyalak
            Siap dimaki dek Anon..’Hey pukimak pala butoh’
            Lpas tu dihina dgn kata bodoh & bangang pulak
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
            ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. Bravo Anon 11:58 am,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              TN anjing tua dah tak lagi tampil untuk berbalah
              Terkedu dia bila ‘Aku Pun Bengang’ kasi sekolah
              Itu ler, bila biadab kurang ajar, dapat ler masalah
              Apa2 pun, syukur kita, anjing tu dah ngaku kalah
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
              ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

              1. Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla Bravo kan komen2 dia sendiri atas nama Anomouse.

                Sekarang tak berani pakai nama Kojolla. Asyik dibanlun, ditibai dan dibantai bertalu talu.

                Demikian lah jadi nya bila dia dah di pariahkan.

        2. Lihat lah komen dia –

          “Hey pukimak kepala butoh ..”

          Biadab dan kurang ajar. Tak dibimbing emak bpak di masa kecil nya. Sebab depa selalu sibuk. Kuat seks. Asyik berkongk.k pagi petang siang malam.

          Konon nya tak faham apa itu berkongk.k. KEPALA BAPAK DIA, kata Najib Klepto wal Jibo.

    2. Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kijolla salinkan komen lama ke sini. Dah habis modal. Otak kecik, otak manusia biasa berat nya lk 130 gm, dia punya lk 100 gm.

      Cepat nak menuduh “melayu ni tak brapa ada IQ tinggi.” He is speaking for himself, kesian, eja pun tak betul, lepasan sekolah SJK nampak nya.

      Punya bodoh Wak Kontol ini hingga tak tahu pun bahawa ini adalah non-moderated blog. Apa saja yang ditulis, tekan butang “Post Comment” keluarlah. Takda soal “siarkan”.
      .

      1. Otak nya kira average lah. Sepatut nya tahu mana yang baik, mana yang munasabah, mana yang boleh diterima pembaca.

        Tapi bila menulis komen bodoh, dia jadi double bodoh lah.

        1. TN anjing 🐕 dungu 7:58/7:50/5:54/8:06 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
          Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
          Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
          Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    3. Budin cari duit bukan dgn kupasan ilmiah pun. Mkcik tingkap kawasan aku lagi power .

  32. Aku pun bengang

    Komen2 merapu tk yah la kau siarkan budin.. Kupasan topik2 kau dh ada ilmiah dah.. Tp bila kau siarkan komen mengarut nampak Sgt melayu ni tak brapa ada IQ tinggi.
    Kalau la ada bangsa lain yg jenguk blog kau ni, malu aku wei. Nmpk Sgt tk cerdik dn kurang pendidikan.

    Reply
    30 September 2020 9:14 am

    ______________________________________________

    1. Maafkan hamba, sdr ‘Aku Pun Bengang’ 9:14 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Sebenarnya hamba ini gopoh & dah salah firasat
      Komen yg saudara beri ini mmg ler sangat wajar
      Rupanya saudara ini nak tibai TN anjing bangsat
      Elok sangat lah sbb anjing tua tu sgt kurang ajar
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      1. Sdr,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kejora berpantun mengembangkan budaya seni
        Kpd kepakaran pngolahan bahasa, ianya terarah
        Tpi TN anjing, hanya membuat sampah je kt sini
        Dia meroyan maki carut, sbb tk dpt kawal marah
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        1. Sdr,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kejora berpantun dgn bahasa yg tersusun indah
          Gaya berhujah/berkomen..mmg kemas matang
          Bkn mcm TN anjing lahanat, barua haram jadah
          Rupa je manusia, tapi perangai serupa binatang
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          1. Sdr,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Pantun2 dari Kejora itu, ramai peminat yang puji
            Dgn susunan bahasa cantik, peluru Kejora ledak
            Tapi TN anjing tu selalu kena sekolah dan dikeji
            Umur dia dekat 90 thn, tapi perangai spt budak2
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

            1. Sdr,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Mmg ramai benci, komen2 yg TN anjing berikan
              Tidak matang, cepat marah dan mudah melatah
              Nampak sangat ler, yg dia itu kurang pendidikan
              Umur dkt 90, tpi akal, setaraf dgn budak mentah
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

              1. Sdr,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                Bila Kejora bijak berpantun, TN anjing jdi dengki
                Wlu tak kata dkat dia pun, anjing tu akan serang
                Kejora balas dgn pantun jer, gaya seorang lelaki
                Dgn peluru2 pantun..kepala anjing tu bersarang
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

                1. Sdr,

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                  Syukur lah saudara mari tibai itu anjing bedebah
                  Kpd ‘Aku Pun Bengang’..terima kasih le banyak2
                  Kita harap, agar anjing lahanat itu, akan berubah
                  Klu dia masih kuangajar, Kejora akn terus lanyak
                  💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    2. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Beruk Tua Wak Kotol Kejora Kojolla sensitif. Ingatkan komen Ano 30 September 2020 9:14 am itu membalun dia.

      Tapi, sebenar nya itu betul. Wak Kontol memang selalu “mengarut nampak Sgt (dia tu) tak brapa ada IQ tinggi.”

      Ada ke tak IQ Tinggi, balun saja ler bila dia mengarut.

      1. TN anjing 🐕 bengap dungu 8:21 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
        Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
        Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
        Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  33. BANI PAGAN MEMANG TAK TAHU GUNA OTAK SEBAB DAH MASUK CACING PITA…….

    PBS hanya mendapat undi 235 anggap PAS tak layak bertanding di Sabah?…….

    Logik yang digunakan oleh Presiden PBS, Datuk Seri Panglima Dr Maximus Johnity Ongkili, untuk menolak perlantikan ADUN dari PAS adalah kerana PAS tidak bertanding dan tidak memenangi apa-apa kerusi dalam PRN Sabah lalu.

    Di mana pula logiknya untuk PBS dibenar meletakkan calonnya mewakili GRS di kerusi P185 Batu Sapi bila calonnya di salah satu kerusi DUN di P185 Batu Sapi, iaitu N54 Karamunting, hanya memperolehi 235 undi dan hilang wang deposit?

    FB
    Kamarul Yusoff
    MR : PBS bodoh membuat kenyataan kononnya PAS tak bertanding? Sebelum ini rekod PAS ada 1000 lebih undi tak lah 235 undi

  34. Anonymous (TN anjing 🐕 pondan gila)

    Memang Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla gila.

    Dia banyak bercakap di tiap blog post Budin nih.

    Reply
    1 October 2020 7:16 am

    __________________________________________________

    Anonymous

    Hang lagi gila TN. Semua tulisan orang hang komen. Berlagak macam profesor serba tahu, tapi asyik komen dengan ayat-ayat bodoh yang diulang-ulangâ€Ķbabi tersodok razor blade, bang ali, puccimak, kongkakâ€Ķ. ni bahasa orang cerdik ka mangkok woiii?

    Kami ingat hang ni sakit jiwa yang kronik laâ€Ķ.

    Reply
    1 October 2020 7:40 am

    __________________________________________________

    1. Anonymous (TN anjing 🐕 pondan gila)

      Bukan soal bahasa cerdik, Dol.

      Perlu put the bloke in the right place.

      Kamu sama ker? Et tu brute, kata William Shakespeare?

      Reply
      1 October 2020 8:40 am

      __________________________________________________

      1. Bravo Anon 7:40 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing tu rasanya terima balasan Allah Ta’ala
        Mmg TN anjing tua renta itu dh teruk sawan gila
        Merata ceruk, anjing tua tu pergi sondol dan tala
        Mungkin sbb anjing tu asyik kena hentak kepala
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        1. Sdr Anon 7:40 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Mmg semua orang anjing tua gila tu akn komen
          Mungkin, sbb dia mati pucuk, tk blh lgi beromen
          Jigit kata, muka anjing tua sasau tu ‘bederemen’
          Maksud dia tebal serupa dengan tembok simen
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          1. Sdr Anon 7:40 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Mmg ler TN anjing tua tu bingai, tolol dan bodoh
            Sepadan dgn muka tua dia itu, yg kerepot hodoh
            Dgn semua org, anjing tua gila tu nak cari gadoh
            Kiri kanan kena balun, muka anjing itu kini teduh
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

            1. Sdr Anon 7:40 am,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Selalu cukur jnggut putih, itu dia fikir razor blade
              Muka dia asyik berkerut, sbb, dia berak sembelit
              Masa lahir, dgn tali pusat anjing bebal tu terbelit
              Muka anjing itu tebal tk malu spt babi pnya kulit
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

              1. Sdr Anon 7:40 am,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                Entah apa lah, yg anjing sewel tu cakap kongkak
                Agak nya itu bahasa org yg bahalol, bebal pekak
                Dia asyik kna tibai dgn Kejora, smpai merangkak
                Jln pun kengkang, sbb telur kena jentik bengkak
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

                1. Sdr Anon 7:40 am,

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  Mmg benda sama saja anjing pondan itu ulang2
                  Betul lah anon cakap anjing dungu itu tak cerdik
                  Perangai anjing tua tu sebijik mcm bapok jalang
                  Sbb tu ler ramai pmbaca tampil mari caci herdik
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

                  1. Sdr Anon 7:40 am,

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    Mmg sesuai sgt ler anjing tu dipanggil mangkok
                    Nak lagak juah tk padan jalan terhegeh bongkok
                    Mungkin sbb banyak hisap seludup punya rokok
                    Bila terkedu, anjing tu pegi sembah perdu pokok
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        2. Mcm biasa ler, Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla ini mengarut tak renti2.

          Memantun mantat, mengarut mcm dia bermuka pantat (bont.t, kata orang NS).

          1. TN anjing 🐕 biol bangang 6:27 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
            Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
            Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
            Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  35. Kita kembali ke zaman failed state era Jibby. Anjing PN sila menyalak tanda gembira. Kurang 14 hari lagi penternak Covid19 akan melepaskan telur ke seluruh Malaysia. Mari main golf dulu. Kahkahkah!

  36. MANA POI ALATAN BETUKANG?
    OHHHH..ADA DALAM LACI
    CIAN KEJOLLA DAH KENGKANG
    KENA NGAN NEGRO 9 INCI

    la….hang buat lawak no!

    kah kah kah kah kah

    1. MANA POI ALATAN BETUKANG?
      OHHHH..ADA DALAM LACI
      CIAN ANON ANJING 🐕 DAH KENGKANG
      KENA NGAN NEGRO 9 INCI

      laâ€Ķ.hang buat lawak no!

      kah kah kah kah kah

    2. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      KEJOLLA DAH KENGKANG
      KENA NGAN NEGRO 9 INCI

      Pintar, bro, pintar. More, please.

      1. TN anjing 🐕 pondan biol 8:30 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
        Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
        Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
        Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  37. Dulu PKR sentiasa mengalah dengan PPBM kerana mereka meletakkan sepenuh kepercayaan ingin membina satu pasukan mantap dalam Pakatan Harapan. Kerana itu mereka memberi laluan mudah pada Mahathir untuk jadi perdana menteri buat kali kedua.

    Dalam UMNO dulu, parti itu yang dominan dalam BN dan mengawal BN. Dalam PH pula, PKR, DAP dan AMANAH mereka kata tidak ada konsep siapa yang dominan kerana masing-masing adalah equal (sama).

    Inilah pegangan PH paling sial apabila pimpinan tertinggi ingin tunjuk bijak tapi tidak memikirkan kesan akibat hasil dari maksud “semua parti dalam gabungan sama dan tiada perbezaan”

    Diatas kebaikan itu Mahathir sebagai orang tua celaka mengambil kesempatan meliwat Anwar tanpa mempedulikan janji menyerahkan jawatan perdana menteri selepas dua tahun mentadbir.

    Malah Mahathir pula bercadang untuk membina sebuah kerajaan perpaduan dimana beliau kekal sebagai perdana menteri dan beliau juga menjadi maharaja Malaysia.

    Dalam kerajaan perpaduan itu mana ahli parlimen yang disukai akan dilantik sebagai menteri kabinet tapi mereka tidak boleh bercakap bagi pihak parti mereka. Semua nya mesti jadi lembu…makan rumput saja. Dah cukup gemok akan disembelih. Nasib rakyat Malaysia baik kerana tidak jadi hamba kepada Mahathir.

    Apabila Muhyiddin tarik PPBM keluar dari Pakatan Harapan dengan misi langkah Sheraton selamatkan Malaysia. Dalam sejarah itu, dia bersekongkol dengan STAR Sabah, BN, PAS, GPS, PBS sambil disokong Azmin Semburit sekumpulan ahli parlimen BEBAS membentuk kerajaan Perikatan National di peringkat Persekutuan pada Mac 2020 lalu.

    Sebagai balasan atas sokongan sehingga Muhyiddin jadi perdana menteri maka 73 ahli parlimen bangang telah diangkat jadi menteri dan jadi pengarah syarikat GLC. Perbelanjaan untuk membayar gaji menteri meningkat 10 kali ganda. Rakyat yang hilang pekerjaan dipandang remeh saja. Celaka sungguh kerajaan tebuk atap.

    Muhyiddin tidak salamatkan Malaysia tapi sedang menjahanamkan Malaysia dengan cara mengikis segala simpanan yang ada dalam perbendaharaan negara. Segala perbuatannya diselindungkan dengan nama penyakit COVID-19.

    Selepas pilihanraya negeri Sabah baru puak penyamun dapat merasai kewibawaan parti mereka dipermainkan apabila parti mereka punya lebih kerusi DUN, PPBM pula kurang kerusi DUN tapi diangkat sebagai ketua menteri Sabah.

    Sama seperti PPBM dalam PH dulu hanya ada 13 kerusi parlimen sedangkan PKR memegang 49 kerusi parlimen tapi Mahathir diangkat jadi perdana menteri Malaysia. Nampak macam serupa tapi tidak sama. Namun hati tetap marah.

    Sebagai pemerhati, perang dingin atau perang panas antara PPBM dengan UMNO Baru diharapkan terus bertelagah sehingga kerajaan tebuk atap runtuh. Inilah salah satu hiburan untuk ditonton setiap hari.

    Bagi peluang pada PKR dan Anwar memfokas dan menyusun strategi mengambil alih tampok pemerentahan kerajaan Malaysia. Pemerhati berharap,….Jangan leka dengan plan A, tapi bersiap sedia dengan plan B dan C. Pastikan sentri, cyber troopers sentiasa bertindak pantas menangkis segala tomahan, fitnah atau penghinaan yang dilemparkan pada pemimpin dan juga parti.

    LAWAN TETAP LAWAN. LAWAN SEHINGGA ANWAR JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA.

  38. Anjing yang kantoi main bola golf masa Covid19 baik mati ditembak Perhilitan. Ini jenis anjing telan bola golf dan panggil diri sendiri abah. Kahkahkah!

  39. Ada berapa ekor anjing main bola golf atas padang tempat mangsa Covid19 kena tanam? Takkan sekor yang kantoi? Anjing lain tak main golf? Kahkahkah!

    1. Kamu anjing tengok ajer orang main golof ker?

      golof – istilah Indonesia.

  40. Kerajaan Pintu Belakang gagal segagal gagalnya jaga negara. Kesihatan Rakyat dicabul. Hidup Rakyat jadi mainan. Kluster Menteri PN jadi bahaya paling besar kepada seluruh negara. Politikus dan anjing PN bertaubatlah. Bala Tuhan ke atas anjing munafik dan berkhianat belum tamat lagi? Kahkahkah!

    1. Menuduh secara liar tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih, kamu yang paling gagal, paling dicabul.

      Dah jumpa Bang Ali ke belum?

  41. najib bini rosmah

    7 bulan anjing jadi Kerajaan Pintu Belakang. Hantar broker anjing menyalak MP suruh melompat? Hantar bertin Tiger Beer nak menang Sabah? Hantar Covid19 dari Sabah masuk Semenanjung? Babi punya anjing PN BN MN UMNO PAS. Kahkahkah!

    1. Kamu cakap begitu punya, tak akan boleh menang.

      Menuduh secara liar tanpa bukti, fakta, punca maklumat yang boleh dipercayai.

      Bahasa kotor menunjukkan tak dibimbing emak bapak dimasa kecil.

  42. najib bini rosmah

    Anjing PN MN BN GRS UMNO PAS MCA MIC sila jawab. Bila kes Covid19 akan jadi sifar? Bila dah bayar 4 bulan gaji? Bila dah bayar saman backdated RM1000? Bila nak sifar anjing? Bila nak sifar wahai anjing yang makan duit haram? Kahkahkah!

    1. The Blog Joker Kahkahkah is amusing himself.

      Little amuses the nuisance, what more the fool.

  43. DAP JAUH LEBIH PEKAT RASIS DAN KLEPTOKRAT DARI UMNO……..

    Ramai orang tanya kenapa MCA kalah tempat Cina – Apek Cina Mengulas………

    Ramai orang tanya kenapa MCA kalah tempat Cina dan salahkan MCA tidak kerja keras dan Jangan Bagi MCA kerusi Melayu.

    Penting – Sekarang Saya menjawab secara third person point of view . Ertinya, apa yang Saya katakan tidak mewakili pendirian politik Saya, dan Saya tidak memihak mana mana pihak melainkan bincangkan pemerhatian Saya . Paham ini dulu sebelum baca .

    Kalau tak setuju atau tak percaya, copy paste ini dan tanya kawan Cina penyokong PH ini betul ke tak.

    1. Orang Cina Malaysia bukan sahaja menolak MCA . Saya 100 confirm, Kalau kawasan Cina ditanding oleh UMNO, PPBM ( selepas 2020), PAS ( selepas 2015), MIC, pasti semua kalah.

    2. Adakah orang Cina menolak Parti Parti di atas berdasarkan Perkauman ? Tidak sekali. Orang Cina sokong PAS ( sebelum 2015), PPBM ( sebelum 2020), PKR , Warisan dan Amanah yang merupakan Parti Parti yang dipimpin oleh Melayu Islam.

    3. Kenapa Cina menolak BN, PN ? Kerana mereka berpendapat teguh bahawa kebanyakkan pemimpin seperti DS Najib Razak, DS Zahid Hamidi, DS Bung Mokthar, DS Aziz Baling, Dan lain-lain pemimpin adalah perasuah.

    Percayalah, Kalau DAP tubuh kerajaan dengan UMNO, orang Cina akan buang DAP serta merta dalam PRU yang seterusnya.

    Kelihatan orang Cina mula bantah DAP sewaktu PH memerintah, seperti di PRK Tanjung Piai dimana YB Wee Jeck Seng dapat kenaikan undi Cina berbanding waktu PRU. Ini menunjukkan orang Cina bukan sokong DAP semata mata. PRK sandakan masih awal sebelum isu Tar College

    4. Orang Cina rasa DAP dan Tun M tak Rasuah ? Bagi DAP , orang Cina rasa teguh bahawa YBLim Guan Eng tidak rasuah kerana persepsi yang dicipta oleh YB Lim Guan Eng . banglow adalah Boleh diterima, naik kapal terbang pun Ekonomi.

    Orang Cina rasa Tun M makan rasuah, tapi sanggup tutup Mata kerana Belum bongkar terbukti nyata, dan berjaya dalam menolak UMNO yang kebanyakkan orang Rasuahz

    5. Ini maksudnya, Apa Jua MCA buat pun, selagi BN dan PN tidak Bersihkan persepsi rasuah secara maksima di Mata pengundi Cina, BN PN tidak dapat menawan hati pengundi Cina.

    6. Orang Cina juga memuak dengan polisi polisi BN yang dipimpin UMNO, dan pemimpin pemimpin dan rakan rakan Melayu yang nak tutup sekolah Cina, kurangkan bajet untuk sekolah Cina, agihan biasiswa yang tidak adil, Perancangan ekonomi yang tidak memihak dan tidak adil kepada kaum Cina.

    Saya Sudah jelaskan mengenai hak bumiputra, Jawapan kebanyakkan Cina adalah, tidak menolak sangat , tetapi tak boleh tahan Perasuah yang jadi kaya dalam polisi ini.

    Saya tanya Tun M juga kaya, macam mana Boleh sokong ? Jawapan mereka kembali kepada point ke – 4

    7. Apakah petua orang Cina untuk Mengundi ? Parti – Parti termasuk Sekutunya yang Boleh menunjukkan bahawa pemimpin Parti dia Bersih , atau kurang rasuah secara ketara berbanding dengan Parti lawan, dia akan dapat hati pengundi Cina.

    Contohnya, Kalau Boleh buktikan, secara fakta DAN PERSEPSI bahawa YB Lim Guan Eng dan pemimpin – pemimpin lain Di DAP , masing masing kaya Raya maka rasuah Berbillion, miliki 5 rumah nilai jutaan, ada private jet, Ada bukti duit itu adalah daripada rakyat secara nyata dan jelas . Maka Cina mungkin akan undi MCA ataupun undi rosak dalam PRU akan datang

    Adakah semua Di atas pendirian Saya ? Tidak . Saya hanya cakap tentang pemerhatian Saya atas trend mengundi orang Cina, untuk pertimbangan anda semua.

    Adakah Saya salahkan mana mana Parti? Tidak , Saya hanya katakan minda pengundi Cina .

    Kalau tak percaya Saya ? Copy ni paste kepada kawan Cina anda yang menolak BN PN, tanya diaorang betul ke tak .

    Sekian .
    Ulasan Apek Cina
    MR : Ada juga logik

  44. SYABAS TN DAN WAU BULE….JANGAN SEKALI KALI BAGI MUKA SAMA BANDUAN TEBUK JUBO……..

    Pecat semua MP Umno yang sokong Datuk Seri Anwar cadang Tun Abdul Hamid Mohamad……

    “Mengikut kenyataan DS Ismail Sabri yang dibuat di Sabah, MT dan ahli-ahli Parlimen UMNO telah membuat keputusan:

    1. Jika hendak menyokong sesuatu gabungan, ia mestilah dibuat secara en bloc, bukan secara individu;
    2. Sesiapa yang memberi sokongan secara individu akan dipecat dari parti;
    3. Sokongan tidak akan diberi jika dalam gabungan itu ada DS Anwar atau DAP.

    Saya percaya apa yang dikatakan oleh DS Ismail itu.

    Adalah jelas, jika kumpulan 19 itu terlibat, mereka telah melanggar keputusan-keputusan itu. MT patut keluarkan surat tunjuk sebab kepada mereka. Jika mereka tidak dapat memberi jawapan yang memuaskan, mereka patut dipecat. UMNO perlu membersihkan diri daripada ahli-ahli, walau Presiden dan bekas Presiden, yang tidak setia kepada parti.”

    Selesai sahaja saya menulis rencana ini ( sila klik ) pada petang 29 09 2020, saya terbaca pula berita bertajuk “Zahid diberikan 7 hari untuk keluarkan Umno dari kerajaan PN”:

    “Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi diberikan tujuh hari oleh kumpulan Datuk Seri Najib Razak agar memulakan tindakan terhadap Bersatu selepas beberapa kali Umno diperlekehkan oleh parti itu.

    Jika beliau gagal membebaskan Umno dari Perikatan Nasional, kempen untuk mengenepikan beliau dari Presiden Umno akan digerakkan di kalangan ahli Umno.

    Sehubungan itu, bekas Ahli Majlis Tertinggi Umno yang kini orang kanan Najib, Datuk Lokman Noor Adam berkata, pihaknya memberikan Zahid tujuh hari untuk melaksanakan perkara ini.“Tujuh hari dari sekarang, MP-MP Barisan Nasional kena ambil keputusan. Jangan tunggu lama-lama.

    “Hari itu strateginya, kita mahu menyokong Anwar Ibrahim. Tuanku tak mahu menerima Anwar kerana baginda berada di IJN. Kita tak boleh buat apa, Tuanku tak sihat, kita kena tunggu Tuankuâ€Ķ.””.(Malaysia Dateline).

    Ayat yang dengan jelasnya menjawab salah satu persoalan yang saya bincang ialah ayat pertama di perenggan terakhir petikan saya, “Hari itu strateginya, kita mahu menyokong Anwar Ibrahim.” Maka jelaslah terdapat komplot antara DS Anwar dan DS Najib, DS Zahid dan lain-lain dalam senarai 19 itu.
    Apa akan jadi sekarang? Kita tidak tahu sama ada DS Zahid akan tunduk kepada kata dua itu. Jika beliau tunduk, melainkan semua ahli-ahli UMNO mengikut mereka, UMNO akan berpecah, paling kurang kepada dua kumpulan iaitu, pertama, kumpulan DS Najib- DS Zahid yang mahu UMNO keluar daripada kerajaan PN dan dan menyokong DS Anwar sebagai Perdana Menteri dan, kedua, kumpulan yang tidak mahu keluar. Mungkin juga akan timbul kumpulan ketiga, iaitu kumpulan yang mahu UMNO keluar daripada kerajaan PN tetapi mereka tidak mahu bekerjasama dengan DS Anwar dan DAP dan mereka mahukan PRU15 diadakan segera.

    Tetapi, setelah gagal berkomplot dengan DS Anwar, mungkin kumpulan DS Najib-DS Zahid juga tidak mahu bekerjasama dengan DS Anwar lagi. Dalam keadaan itu, ada kemungkinan UMNO tidak akan berpecah. Tetapi itu tertakluk kepada sama ada kumpulan ketiga itu boleh menerima kumpulan DS Najib-DS Zahid yang terang-terang telah melanggar keputusan-keputusan MT itu dan sama ada mereka mahu UMNO memasuki PRU15 dengan pemimpin-pemimpin yang menyebabkan kekalahan dalam PRU14 dan telah didapati bersalah atau sedang menjalani perbicaraan.

    Jika kumpulan ketiga itu tidak sanggup menerima kumpulan kedua, maka perebutan jawatan dalam UMNO tidak dapat dielakkan. Jika ahli-ahli UMNO masih tidak mahu UMNO berubah, maka tibalah masanya bagi orang Melayu meninggalkan UMNO dan mencari parti lain.

    Saya harap pemimpin-pemimpin UMNO yang tidak terlibat dalam komplot bersama DS Anwar dan ahli-ahli UMNO amnya, akan mengambil kesempatan ini untuk membersihkan UMNO dan masuk ke PRU15 dengan wajah baru.

    Bagaimana jika DS Zahid tidak tunduk kepada tuntutan (demand) itu? Sudah pasti kempen menjatuhkan DS Zahid akan berlaku yang akan diikuti dengan perebutan jawatan dalam UMNO. Jika itu berlaku, saya harap kumpulan ketiga akan merebut peluang untuk membersihkan UMNO daripada pemimpin-pemimpin yang menjadi liabiliti kepada UMNO itu. Mereka akan diingati jika mereka kalah sekalipun. Wallahu a’lam.

  45. KIKIKIKIK

    BAIK-BAIK PEGANG KETAM NANTI DIA SEPIT
    LAST-LAST MASAK LEMAK IKAN BELUKANG
    MASA AWAL DULU KOJOLLA BAPOK JALAN MENYEPIT
    SEJAK LANGGAN NEGRO DIA DAH MENGENGKANG

    SEBAB APA..BIAR DIA SENDIRI JAWAB KALU BRANIII!!!

    dah poyerrrrr dia punya mukka

    kah kah kah

    1. KIKIKIKIK

      BAIK-BAIK PEGANG KETAM NANTI DIA SEPIT
      LAST-LAST MASAK LEMAK IKAN BELUKANG
      MASA AWAL DULU ANON ANJING 🐕 BAPOK JALAN MENYEPIT
      SEJAK LANGGAN NEGRO DIA DAH MENGENGKANG

      SEBAB APA..BIAR DIA SENDIRI JAWAB KALU BRANIII!!!

      dah poyerrrrr dia punya mukka

      kah kah kah

    2. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      “KOJOLLA BAPOK JALAN MENYEPIT
      SEJAK LANGGAN NEGRO DIA DAH MENGENGKANG”

      Bravo, bro. More please.

      1. TN anjing 🐕 dungu sewel 8:43 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
        Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
        Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
        Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  46. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing lahir trbelit tali pusat & tk cukup bulan
    Sbb tu bingai tolol dungu serupa pukimak sialan
    Asyik je tersembam..kena Kejora punya pukulan
    Nak kalahkan Kejora, mmg dia tidak jumpa jalan
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  47. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing biol tiada kerja, masalah dia pergi cari
    Yang dia cuba acah ini Cikgu Kejora bijak bistari
    Terkedu makan kuah le, anjing tua tu setiap hari
    Asyik saja dia kalah tk pernah menang atau seri
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  48. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
    Pantun2 cg Kejora, bagaikan petir yg berdentum
    Sekali sekala..meledak & gegar bagai bom atom
    Saraf otak TN anjing terburai..tak blh bercantum
    Sbb itu lah, dia asyik lalok..serupa mabok ketum
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  49. I thought Muhyiddin made CORRECT DECISION AT THAT TIME as confirmed by John Doe vis SEMUA SALAH Dap.

    TDM said muhyiddin would either hit rock or hard surface. Correctly predicted.

    Now it is a matter of days and months, muhyiddin would fall with a big thud.

    Karma? Tulah? Wallahuaklam

  50. najib bini rosmah

    Kes tak kuarantin diri 14 hari makin meningkat. Anjing mana yang ajar bayar 4 bulan gaji sebab tak kuarantin dan merayau di kalangan manusia sihat? Kahkahkah!

  51. BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ BERUSAHA PECAH BELAHKAN KESATUAN NEGARA…….

    Belajarlah Mencari Kesatuan Politik Daripada Kisah Arab, Rom Dan Parsi…….

    1. Sebelum datangnya Islam pada akhir abad ke-6 Masihi, empayar Rom dan Parsi merupakan dua kerajaan yang mempunyai kuasa hagemoni di dunia termasuk Timur Tengah, sama ada politik dan ekonomi.

    2. Di manakah bangsa Arab?

    Bangsa Arab ketika itu hanya menjadi proksi dua kuasa besar tersebut sahaja. Antaranya, Bani Lakhm (Iraq) yang pro Parsi dan Bani Ghassan (Syria, Jordan) pro Rom. Dengan tradisi asabiyyah kabilah Arab yang kuat, ini lagi merumitkan satu kesatuan bangsa Arab.

    3. Akhirnya setelah cahaya Islam datang ke bumi Arab, dunia bangsa Arab berubah juga membawa Rahmatan lil ‘Alamin. Kesatuan politik orang Arab makin kuat walaupun masih mengamalkan sistem kabilah. Semuanya berubah atas semangat ummatan wahidah (umat yang satu).

    4. Bagaimanakah mereka bersatu? Bukankah orang Arab keras kepala dan masing-masing gilakan kuasa (baca: jawatan)? Mereka bersatu kerana semuanya faham yang mana tujuan lebih utama.

    5. Musuh utama dalam politik mereka, adalah Rom dan Parsi. Maka bangsa Arab (Muslim) bersatu menjadi satu kuasa politik kuat di Timur Tengah hingga dapat mengalahkan Parsi dan Rom dalam Perang Yarmuk dan Perang Qadisiyah. Bangsa Arab menjadi satu kuasa besar walaupun berubah kadangkala sistem pemerintahan daripada Khulafa Rasyidin, Umaiyah, Abbasiyah.

    6. Namun setelah 300 tahun kewafatan Rasulullah, bangsa Arab semakin ‘hilang taring’ dalam geopolitik serantau. Bangsa Arab hilang kesatuan dan kembali berpecah. Akhirnya, mereka diganti oleh orang Mamluk dan bangsa Turki dalam mewakili khilafah Islam.

    7. Maka, ibrah daripada kisah Arab, Parsi dan Rom boleh diambil oleh ahli-ahli politik Malaysia terutama ahli politik yang beragama Islam. Yang menjadi kekuatan utama dalam satu kesepakatan politik ialah faham tujuan utama. Dan tidak lain tidak bukan, tujuan utamanya ialah memelihara agama Islam dan memakmurkan negara Malaysia.

    8. PAS, UMNO dan PPBM serta beberapa gabungan parti di Sabah & Sarawak telah berjaya membentuk satu blok pakatan politik yang baru. Dulunya, dinamakan Perikatan Nasional (PN). Tetapi umum tahu UMNO & BN tidak menyertai PN secara rasmi tetapi masih memberi sokongan kepada kerajaan sekarang.

    9. Pakatan baru ini menjadi kuat hingga dapat menjatuhkan kerajaan Pakatan Harapan tidak sampai sepenggal memerintah Malaysia. Kerana mereka faham apa tujuan utama pakatan mereka. Menjatuhkan kerajaan PH. Tetapi sekarang sudah ada bibit-bibit pertelingkahan berlaku dalam pakatan ini.

    10. PRN Sabah memperlihatkan kemenenangan satu gabungan parti baru iaitu Gabungan Rakyat Sabah (GRS) yang dalamnya ada komponen BN, PN, dan PBS. Ini menjadi indikator baru pakatan ini sememangnya boleh menjadi ‘Grand Coalition’ yang terbaik untuk buat masa ini dalam politik negara kita.

    11. Kuncinya dua, jangan berpecah dan tahu matlamat bersama dalam pakatan. Belajarlah daripada kesatuan bangsa Arab suatu ketika dahulu.

    Nazef Iskandar Abdullah

    MR : PAS mengambil pengajaran dan TGHH memulakan misi ini, yang ini geng AMANAH bodoh nak faham

  52. BANI YAKJUJ MAKJUJ TERUS MENERUS LAKUKAN KEROSAKAN DAN KEMUSNAHAN…….

    Lelaki pijak wanita Muslim hamil dipenjara 3 tahun……..

    SYDNEY: Seorang lelaki Australia yang bertindak menumbuk dan memijak seorang wanita Muslim yang sedang sarat hamil tahun lalu, dihukum penjara tiga tahun.
    Rana Elasmar, ibu kepada empat orang anak sedang hamil 38 minggu ketika diserang pada November tahun lalu, lapor Nine News, agensi media di bawah CNN.

    Dalam insiden itu, wanita berkenaan yang mengenakan hijab sedang duduk di sebuah kafe di Sydney ketika tertuduh, Stipe Lozina menghampiri mejanya.

    Selepas berlakunya perbualan pendek, Lozina tiba-tiba menumbuk Elasmar beberapa kali dan kemudian bertindak memijak kepalanya apabila dia terjatuh.
    Rakan-rakan Elasmar dan orang awam turut membantu dan menghalang perilaku ganasnya tertuduh.

    Lozina didapati dengan sengaja mengeluarkan kata-kata berbaur rasis dan menyerang wanita berkenaan walaupun tidak berlaku sebarang provokasi.

    Dalam insiden itu, wanita berkenaan mengalami kecederaan ringan bagaimanapun kandungannya tidak terjejas.

    Dalam pada itu, Lozina mengaku bersalah, bagaimanapun beliau mendakwa ia bukan satu serangan Islamofobia atau rasis.

    “Saya tidak membenci mereka, cuma berbeza pandangan,” kaanya kepada mahkamah.

    #Sumber : – AGENSI

    MR : Islam selalu diperlakukan ganas bila minoriti

  53. BANI YAKJUJ MAKJUJ GAGAL HALANG KLUSTER TABLIGH DAN SABAH…….

    205 sekolah di Sabah ditutup 14 hari……

    Sebanyak 205 sekolah di Sabah ditutup selama 14 hari ekoran penularan wabak Covid-19 di negeri itu, kata Timbalan Menteri Pendidikan II, Muslimin Yahaya.
    Penutupan itu membabitkan lima kawasan iaitu Semporna, Lahad Datu, Tawau, Kunak, dan Kinabatangan.

    “205 sekolah di bebarapa kawasan di Sabah ditutup sekurang-kurangnya 14 hari.

    “Hingga setakat ini sekolah yang ditutup adalah kawasan Semporna (50), Lahad Datu (53), Tawau (83), Kunak (18) dan Kinabatangan (1),” katanya ketika dihubungi, hari ini.

    Muslimin berkata demikian ketika ditanya mengenai penutupan sekolah di Sabah ekoran penularan wabak Covid-19 yang semakin meningkat.

    Malaysia pada masa ini berdepan gelombang kedua penularan wabak Covid-19 selepas Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah berakhir.

    Semalam, terdapat 287 kes baru Covid-19 direkodkan dan menjadikan ia jangkitan harian paling tinggi sejak wabak ini menular.

    “Trend peningkatan inilah yang Kementerian Kesihatan (KKM) khuatiri dan diperingatkan hampir setiap hari kepada semua pihak, kerana perkara itu sememangnya selari dengan trend peningkatan jumlah kes dan kematian Covid-19 yang dilihat di seluruh dunia.

    “Kes Covid-19 di dunia pada masa kini mencecah sekitar 34.2 juta kes dan jumlah kes harian menunjukkan kenaikan iaitu sekitar 309,000 kes berbanding sebelumnya kira-kira 302,000 kes,” kata Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah pada sidang media di Putrajaya, semalam.

    Sementara itu Muslimin berkata penutupan sekolah di daerah lain Sabah hanya akan ditentukan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Kementerian Kesihatan (KKM).

    “Untuk kawasan lain di Sabah belum ada sebarang keputusan penutupan dibuat.

    “MKN dan KKM akan buat keputusan nanti. Untuk penutupan sekolah ia hanya akan diputuskan oleh MKN dan KKM,” katanya

  54. najib bini rosmah

    Anjing yang puas hati tak salak dan tak gigit. Jilat lagi sampai anjing puas. Kahkahkah!

    1. Kamu pun begitu. Komen mengarut, pada hal boleh tibai sesiapa secara specific, kasi bukti, fakta dll.

      Tarak bola, tak berani specify.

  55. BETAPA HINA DAN SESAT BANI YAKJUJ MAKJUJ……..

    Lelaki ditahan curi 82 tuhan……….

    KUALA LUMPUR: Seorang lelaki ditahan pada Khamis selepas disyaki terlibat dalam kes curi patung berhala di beberapa kawasan di ibu kota.

    Menurut Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohamed Mokhsein Mohamed Zon, suspek berusia 44 tahun itu ditahan susulan laporan kecurian patung berhala bernilai RM3,000 di Kampung Baru Salak Selatan.

    “Suspek ditahan di Jalan Gombak, Wangsa Maju dan pemeriksaan lanjut di rumah suspek di Batu 5, Jalan Gombak mendapati sebanyak 82 patung berhala dan peralatan untuk sembahyang ditemui.

    “Suspek yang bekerja sebagai mekanik mempunyai satu rekod jenayah berkaitan dadah dan dua rekod jenayah lain,” katanya dalam satu kenyataan, pada Sabtu.

    Mengulas lanjut, Mohamed Mokhsein berkata ujian air kencing mendapati suspek negatif dadah.
    Suspek direman selama empat hari bermula Jumaat.

    “Dengan penahanan suspek, dipercayai beberapa kes yang dilaporkan berkaitan kecurian patung berhala di kawasan sekitar berjaya diselesaikan.

    “Siasatan lanjut mengenai motif kejadian sedang dijalankan,” jelasnya.

    Kes disiasat di bawah Seksyen 117 Kanun Prosedur Jenayah dan Seksyen 380 Kanun Keseksaan.

    MR : Dia curi kalau tak jual dia boleh menyebab minta bantuan

  56. BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PENYEBAR COVID……..

    317 kes baru Covid-19, hari kedua rekod tertinggi……..

    Kementerian Kesihatan memaklumkan sebanyak 317 kes baru Covid-19 setakat tengah hari tadi, yang kesemuanya merupakan penularan dalam negara.

    Ini merupakan hari kedua berturut-turut negara merekodkan jangkitan harian tertinggi sejak wabak itu melanda Mac lalu.

    Daripada keseluruhan jumlah kes baru tersebut, sebanyak 37 kes mempunyai sejarah perjalanan ke Sabah.

    “Ini menjadikan jumlah kes dilaporkan mempunyai sejarah perjalanan ke Sabah sejak 20 September 2020 sebanyak 176 kes,” kata ketua pengarah kesihatan, Dr Noor Hisham Abdullah.

    Kesemua jangkitan terbaru di seluruh negara melibatkan Sabah sebanyak 155 kes, Kedah (102), Selangor (32), Terengganu (9), Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (4), Johor (4), Sarawak (3), Pulau Pinang (3), Kelantan (2), Wilayah Persekutuan Putrajaya (2) dan Negeri Sembilan (1).

  57. najib bini rosmah

    Anjing yang makan dan mandi dalam 2 kolam najis untung. Kalau anjing puas hati jadi anjing takkan menyalak lagi. Kahkahkah!

    1. Kamu anjing yang buat begitu. Tak berani specify siapa yang kamu maksudkan. Bola dah labuh tapi kecut.

  58. BUKANKAH SELALU DI WAR WAR KAN….JIKA MAHU KEKAL RELEVAN…SILA PERJUANG HUDUD…. UNDANG2 PALING ADIL DI DUNIA….TIADA SIAPA ATASI UNDANG2…….

    ULASAN | Selepas PRN Sabah, Umno, DAP bukan lagi ‘abang besar’…..

    Pilihan raya Sabah baru-baru ini memberi gambaran bahawa Umno dan DAP tidak lagi mempunyai pengaruh besar dalam menentukan jumlah kerusi yang ditandingi mereka.

    Di pihak Warisan Plus, DAP hanya mendapat tujuh kerusi untuk ditandingi daripada 73 kawasan. Enam daripada tujuh kerusi tersebut yang merupakan kawasan bandar berjaya dimenangi calon-calon DAP.

    Pesaing utama mereka — MCA dan SAPP hilang deposit di tiga kerusi Dun Likas, Luyang serta Kapayan di Kota Kinabalu Raya.

    Di pihak satu lagi, Umno hanya mendapat ‘kuota’ sebanyak 32 kerusi daripada keseluruhan 73 kawasan. Daripada jumlah itu, parti tersebut menang sebanyak 14 kerusi.

    Di kawasan bandar, DAP dilihat sebagai parti ‘abang besar’, manakala Umno masih boleh menguasai kerusi-kerusi di kawasan luar bandar.

    Mungkin tidak keterlaluan kalau dikatakan kerusi luar bandar sudah “established” dan sinonim dengan Umno manakala kerusi bagi kawasan bandar pula boleh dianggap sebagai kubu kuat DAP.

    Di sinilah, dilema bagi kedua-dua parti ini – mempunyai pengaruh kuat di kawasan yang sinonim dengan parti masing-masing, tetapi kini tidak mampu menerajui gabungan masing-masing.

    Abang Ngah jadi PM

    Secara keseluruhan Umno memiliki 39 kerusi parlimen, berbanding parti serpihannya, Bersatu yang hanya memperoleh 31 kerusi.

    Bagaimanapun Umno terpaksa akur untuk menyerahkan jawatan perdana menteri kepada Muhyiddin Yassin yang juga presiden Bersatu.

    Pada PRN Sabah, Umno menang 14 kerusi tetapi jawatan ketua menteri Sabah juga jatuh di tangan Bersatu yang hanya meraih 11 kerusi.

    Bung Moktar Radin kehilangan jawatan ‘top dog’ itu apabila ia diserahkan kepada bekas Pengerusi Umno Sabah, Hajiji Mohd Noor yang berpaling tadah menyertai Bersatu selepas pilihan raya umum.

    Kekecewaan tersebut digambarkan dalam kenyataan Timbalan Presiden Mohamad Hasan yang mendakwa Umno semakin terpinggir dalam kerjasama dengan Bersatu.

    Secara umumnya, akar umbi dan jentera Umno dilihat lebih kuat serta teratur.

    Berbanding Bersatu yang hanya bergantung kepada ahli Parlimen dan Adun yang melompat parti, Umno memenangi kerusinya dengan kekuatan sendiri.

    Namun Umno menghadapi laluan sukar apabila pengaruh rakan-rakan sekutu bukan Melayu/Bumiputera dalam BN semakin merudum sejak PRU 2008.

    Pada masa ini MCA dan MIC hanya menguasai tiga kerusi parlimen.

    Kekurangan calon perdana menteri

    Dilema yang dihadapi Umno juga dialami oleh DAP.

    Sejak PRU 2008, parti berbilang kaum dan berteraskan bukan Melayu/Bumiputera ini bukan sahaja berjaya menerajui kerajaan Pulau Pinang, malah bangga mengibarkan panji roket di kawasan parlimen majoriti Cina/India dan di kawasan campuran.

    Kini, DAP memperolehi 42 kerusi parlimen. Selepas langkah Sheraton, parti itu pada mulanya menaruh harapan terhadap Anwar Ibrahim untuk dilantik sebagai perdana menteri dan sekali gus merampas kembali Putrajaya.

    Slogan “I have the number” yang kerap dilaungkan bagaimanapun tidak menjadi kenyataan. Ternyata nombor yang Anwar dail tidak dapat dihubungi walaupun “strong, formidable, convincing majority” dijanjikan tiga hari sebelum PRN Sabah.

    Justeru itu, DAP mencadangkan agar Shafie Apdal diangkat sebagai calon perdana menteri. Tetapi pencaturan tersebut mengalami jalan buntu selepas kegagalan Warisan Plus mempertahankan kerajaan Sabah.

    Berdekad-dekad lamanya Umno dan DAP saling memusuhi antara sama lain. Umno dilihat sebagai parti perkauman Melayu manakala DAP sebagai parti chauvinis Cina. Inilah persepsi umum dalam arena politik dan media.

    Namun di belakang tirai, Umno dan DAP sebenarnya berkongsi banyak persamaan yang tidak dicungkil oleh para pengamal media mahupun penganalisis politik.

    Memang tidak dinafikan terdapat segelintir pelampau politik sama ada dalam Umno mahupun DAP, namun kedua-dua parti ini memiliki kekuatan tersendiri iaitu pegangan politik yang kuat.

    Banyak pelapis, bukan ‘one-man show’

    Kedua-dua parti ini bukan hanya bergantung kepada kekuatan seseorang pemimpin seperti Pejuang, Bersatu, Warisan mahupun MCA.

    Umno ada pemimpin berkaliber seperti Mohamad Hasan, Mohamed Khaled Nordin, Annuar Musa dan Hasni Mohamad. Antara pelapis yang seterusnya adalah Khairy Jamaluddin, Shahril Hamdan, Noraini Ahmad dan sebagainya.

    Bagi DAP pula, barisan pemimpin mudanya terdiri daripada pemimpin seperti Anthony Loke, Liew Chin Tong, Tony Pua malah pelapis seterusnya adalah Yeo Bee Yin, Hannah Yeoh, Steven Sim, Wong Kah Woh dan sebagainya.

    Meskipun kedua-dua parti ini dianggap seteru sejak sekian lama, hakikatnya Umno dan DAP tidak bertanding melawan satu sama lain.

    Umno di kawasan Melayu dan campuran yang didominasi kaum Melayu, manakala DAP di kawasan Cina dan India serta kawasan campuran yang didominasi bukan Melayu.

    Malah tidak keterlaluan untuk dikatakan bahawa kedua-dua parti ini ada potensi saling melengkapi antara satu sama lain.

    LU WEI HOONG adalah peminat politik tanah air dan bekas wartawan.

  59. TERBUKTI PHDAPIG BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ……..

    Mufti Perlis: Demi pengaruh, nyawa rakyat pun mereka sanggup bertaruh……..

    Ketika negara dilanda lonjakan mendadak kes Covid-19, Mufti Perlis Mohd Asri Zainul Abidin menyindir tindakan ahli politik yang disifatkannya sebagao mementingkan diri sendiri demi kepentingan politik sehingga sanggup mempertaruhkan nyawa rakyat.

    Dalam hantaran Facebook, dia berkata ketika ini ahli-ahli politik sanggup melakukan apa sahaja demi kepentingan politik.

    “Bagi membuktikan ketulusan mereka dalam berpolitik merebut pengaruh, nyawa rakyat pun mereka sanggup bertaruh.

    “Bagi membuktikan keikhlasan mereka berpolitik mengharungi badai, nyawa rakyat pun mereka gadai.

    “Bagi membuktikan keluhuran untuk politik mereka kekal megah, nyawa rakyat pun mereka jual dengan murah,” tulisnya dalam hantaran itu.

    Susulan lonjakan kes Covid-19 selepas pilihan raya negeri Sabah, Kementerian Kesihatan dan ahli politik dihujani kritikan.

    Walaupun tidak menuding jari terhadap pihak tertentu, Mohd Asri dipercayai turut merujuk kepada perkembangan politik semasa ketika negara masih berdepan ancaman Covid-19.

    “Benar, kebanyakan orang politik jujur untuk kepentingan diri mereka. Sekalipun memusnahkan diri orang lain..apa warna, apa slogan, apa sepanduk, apa seruan, apa dalil, apa gelaran, apa lambang, apa jenama.

    “Sikap kebanyakan mereka hampir sama,” katanya.

    Semalam, Ketua Pengarah Kesihatan Noor Hisham Abdullah mengumumkan negara mencatatkan 287 kes baru Covid-19 dalam tempoh 24 jam.

    Ia merupakan jangkitan harian paling tinggi sejak wabak ini menular.

  60. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
    Cikgu Kejora terus menyusun kata2 dengan rapi
    Dgn pantun2 saja TN anjing dh kena tibai berapi
    Monyok terkedu le, TN bebal bahalol lembu sapi
    Kini anjing biol dungu tu, dah tosonyap monyopi
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    1. Tak guna jawab Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla nih.

      Dia selalu syiok sendiri. Biarkan. Habis sabun nya, dia berhenti.

      1. TN anjing 🐕 pondan dungu 8:50 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
        Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
        Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
        Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  61. Anonymous (TN anjing 🐕 bebal dungu)

    KAMU BUANG BLOGGING SPACE SAJA.

    ASYIK MENGARUT, CAKAP YANG TAKDA FAEDAH.

    MENGAPA KAMU TRUK SANGAT HINGGA BEGINI?

    TAK DIBIMBING MASA KECIL YER?

    Reply
    3 October 2020 11:13 am
    _______________________________________________

    1. TN anjing 🐕 bebal dungu 11:13 am,

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing bebal dungu otak dia ciput kecik nipis
      Peluru2 pantun Kejora, dia tak mampu nak tepis
      Marah sakan le si tua tu, perut kembung kempis
      Dah kantoi, dikata, Kejora buang blogging space
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      1. TN anjing 🐕 bebal dungu 11:13 am,

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing badut lawak..pmbaca jadi pecah perut
        Pelir dia lembik, tk naik juga wlau berkali2 diurut
        Asyik kena tibai dgn Kejora, smpai dahi berkerut
        Bila dh terkantoi dikata Kejora ni suka mengarut
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        TN anjing 🐕 bebal dungu 11:13 am,

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        TN anjing, kini bertukar perangai pula, jadi beruk
        Kejora dah lanyak dia jadi serupa dgn kain buruk
        Pembaca lain juga tk biar, & ratah dia mcm jeruk
        Bila dh kantoi terkedu, dikata Kejora ini sgt teruk
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        TN anjing 🐕 bebal dungu 11:13 am,

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing kini dalm keadaan terumbang-ambing
        Masa kecik, anjing ini, banyak mkn taik kambing
        Dia rasa mcm Kejora dah tikam dia dgn lembing
        Bila dah terkantoi dikata Kejora ni tak dibimbing
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        1. TN anjing 🐕 bebal dungu 11:13 am,

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing badut lawak..pmbaca jadi pecah perut
          Pelir dia lembik, tk naik juga wlau berkali2 diurut
          Asyik kena tibai dgn Kejora, smpai dahi berkerut
          Bila dh terkantoi dikata Kejora ni suka mengarut
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          1. TN anjing 🐕 bebal dungu 11:13 am,

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            TN anjing, kini bertukar perangai pula, jadi beruk
            Kejora dah lanyak dia jadi serupa dgn kain buruk
            Pembaca lain juga tk biar, & ratah dia mcm jeruk
            Bila dh kantoi terkedu, dikata Kejora ini sgt teruk
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

            1. TN anjing 🐕 bebal dungu 11:13 am,

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              TN anjing kini dalm keadaan terumbang-ambing
              Masa kecik, anjing ini, banyak mkn taik kambing
              Dia rasa mcm Kejora dah tikam dia dgn lembing
              Bila dah terkantoi dikata Kejora ni tak dibimbing
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    2. Tak guna respon Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla nih.

      Dia selalu syiok sendiri. Biarkan. Habis sabun nya, dia berhenti.

      1. TN anjing 🐕 pondan dungu 8:51 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
        Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
        Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
        Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  62. Anonymous (TN anjing 🐕 biol bengap)

    Tak ada isi pun pantun pantat kamu, wahai Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla.

    Hanya mencaci saja.

    Berguna lah kpd masyarakat, tak banyak pun, di blog Budin ini pun jadi lah.

    Komen blog pos itu atau, minta permissi, komen perkara di luar tajuk tapi komen yang bermakna kpd masyarakat.

    Dah tua bangka nak mampossss pun, kau asyik mengarut. Insaf lah.

    Reply
    3 October 2020 11:06 am

    _______________________________________________

    1. TN anjing 🐕 biol bengap 11:06 am,

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      â™ŋâ™ŋâ™ŋâ™ŋâ™ŋâ™ŋâ™ŋâ™ŋâ™ŋâ™ŋâ™ŋâ™ŋâ™ŋâ™ŋâ™ŋâ™ŋâ™ŋ
      TN anjing..atas kerusi roda pun, laptop ttp di sisi
      Tpi, anjing ini asyik keluar dgn ayat sampah basi
      Badut tua ini, bikin lawak, pmbaca tk kering gusi
      Bila dah terkantoi, dikata, pantun Kejora tiada isi
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  63. bersatulah umat islam kerna Allah
    jngan berpecah nanti senang di pelemah
    masih ingkar
    selamat lalui jalan sukar

    Dia telah mensyariatkan kamu tentang agama apa yang telah diwasiatkan-Nya kepada Nuh dan apa yang telah Kami wahyukan kepadamu dan apa yang telah Kami wasiatkan kepada Ibrahim, Musa dan Isa yaitu: tegakkanlah agama dan janganlah kamu berpecah belah tentangnya.

    1. #allah sana sini, berparang berkapak bercangkul di memali, hadi dah janji ibrahim libya tempat di syurga blum ?

      atau ibrahim mati jasad dek bangkai membusuk mcm binatang je?

      #allah yg di sembah setakat utk isi perut dan utk syawat menambah# milang puki sana sini ke?

      singapura yg di sebelah tak menyundal dgn #allah berparang berkapak bercangkul pun, tapi terkaya dgn tiada bahan hasil bumi dan gejala rasuah ..

      #melayu2islam hadi bukan sj menyamun, agama di jadikan bahan dagang pula….

      apa mcm ruu 335, #allah yg di laung2kan tak marah di pergunakan utk kepentingan dunia ke?

      Hebat no

  64. #melayu2 omNo kini sedar, tuak air puki rosmah saban hari kurang berkesan kpd malaun2 pAs utk meneruskan perniagaan agama ala #kepalabutuh mereka…

    malaun2 pAs ingin utk menganti tuak air puki rosmah dgn lendir #kepalabutuh assmin pula, kerana Moo ketagih dgn nya….

    ini bersesuaian dgn antara agama #kepalabutuh pAs dgn lendir kepalabutuh assmin utk meneruskan perniagaan agama hingga dapat berkuasa….

    mungkin ada sesiape yg ingin mencelah utk menambah baik agar hadi blh terus mengulum #kepalabutuh assmin agar dapat assmin lantik hadi tpm bila Moo dah tiada….ðŸĪ”

  65. mua”FUCK”at mula tubuhkan setelah hadi di beri hidangan tuak air puki rosmah oleh najib utk membantu nya memenangi pru 14, tapi usaha sedemikian. akhir nya lingkup ….

    kemudian hadi memberi najib hidangan seketul daging babi laly rosmah terkesan dgn nya….

    lalu rosmah cadangkan kpd isteri nya si najib, utk resmikan perkawinan omNo & pAs agar sama sepakat memamah hidangan seketul daging babi dari kawah hadi sambil menunggang tuak air puki nya ….

    menangis2 segala yg hadir di pwtc kerana hidangan yg teramat mabuk dan mampan perisa nya….

    tapi blh ke #melayu2islam omNo & pAs berpisah dari keracunan yg di mamah baik dari makanan daging babi hadi dan tuak air puki rosmah…?

    kerana ketagih nya masih di rasai…

    1. Ini ada lah DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN, PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA MENGARUT DAN/ATAU MENCARUT. MENYEBUT FUCK, NYATA DIA PUKIMAK.

      Kotor cakap si pukimak ini – FUCK, air puki, seketul daging babi …

      Tak dibimbing emak bapak masa kecil.

  66. Wak Kontol Kejora Kojolla,

    Memantun mantat, benda yang sama kau recycle. U r sick, old man.

    Do go and see a Psychiatrist, Wak Kontol Kejora Kojolla.

    It’d be good for you and for others here.

    You can come back here after treatment.

    Frank and sincere advice.

    1. TN anjing 🐕 biol bebal 4:56 pm,

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing biol bingai dungu, tampil lagi berhelah
      Mmg le, org jenis bebal ni tk kan mengaku kalah
      Makin dia jawab, makin kebodohan dia terserlah
      Itu le jadinya bila harap juah tpi tk tinggi sekolah
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      1. TN anjing 🐕 biol bebal 4:56 pm,

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing tua biol, lwn dlm keadaan termengah2
        Mmg lah anjing bebal bengap ini bodoh berkati2
        Anjing ni belajar, tidak tamat pun sek menengah
        Mcm mana nk lwn cgu Kejora lulusan universiti?
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        1. TN anjing 🐕 biol bebal 4:56 pm,

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing tua sewel mabok todi kini mula marah
          Anjing ini kini dah mcm babi hutan yg luka parah
          Rasanya anjing ni terlebih taik dia mentekedarah
          Bila kantoi terkedu..dikata Kejora ni tk tentu arah
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  67. PKR PATUT TARIK BALIK PENYERTAAN DALAM PHD4PIG……..

    BUKAN SEORANG SAHAJA MP KENA TUKAR PRU15 NANTI BAHKAN SEMUA SEKALI TERMASUK PEMBANGKANG……

    SYABAS TN DAN WAU BULE…. TERUSKAN USAHA MELAWAN PEMBAWA AJARAN SESAT FAHAMAN KARUT AYAH PIN DAN TUHAN HARUN………

    Jangan Buat Tak Nampak Apa Zahid Dah Buat Kat UMNO……

    UMNO hampir ditinggalkan rakyat dah ahlinya selepas kalah pada PRU 14 tahun 2018â€Ķdulu jawatan parti direbutâ€Ķtetapi pada pemilihan 2018â€Ķ Ramai yang lari meninggalkan jawatan terutama di peringkat bahagianâ€Ķ Semangat bertanding langsung takdaâ€Ķ semua duk tunggu bila UMNO akan diharamkan dan mati terus.
    Itulah UMNO yang diwarisi Zahid Hamidi, Tok Mat, Ahmad Maslan dan lain-lainâ€ĶBukannya sebuah parti yang kukuh dan mantap.. Mereka ini bagaimanapun tidak mengalahâ€Ķ Terutama Zahidâ€Ķ Pelbagai langkah pengukuhan mula diaturâ€ĶLangkah kerjasama dimulakan dengan PAS.. Akhirnya muncul Muafakat Nasional (MN).. Satu perikatan politik yang mengukuhkan kembali kedudukan orang Melayu dan Islam.

    Sejajar dengan MN semakin diterimaâ€Ķ UMNO juga mula kuat kembaliâ€Ķ Jangan cakap la sebab lain.. Hanya MN la yang menjadi pencetus UMNO mula diterima kembali.. Siapa yang begitu bersungguh mahu menjayakannya? Sudah semestinya Zahid Hamidi.

    Zahid terus menjadi musuh nombor satu Mahathir ketika ituâ€Ķbeliau terus dikerjakan dengan pelbagai tuduhan di samping usahak digerakkan untuk jatuhkan beliauâ€Ķ Namun Zahid bertahan.. Jangan kita lupa.. Zahid mewarisi UMNO yang luka parah.

    Tapi hari ini UMNO ternyata semakin kuatâ€Ķ Dan siapa Presiden yang memastikan ia jadi seperti itu?â€ĶZahid la.. Siapa lagi.

    Hakikatnya, jangan terbawa dengan perang propaganda yang mahu beliau dibuang pada UMNO. Banyak berita negatif sahaja mengenai beliau yang muncul, sedangkam begitu banyak kebaikkan beliau buat hilang begitu sahaja.

    Kini Bersatu datang separuh jalan mahu ambil alih semua.

    Namun Zahid sudah berulang kali menzahirkan kerjasama sekarang antara Ahli Parlimen sahajaâ€Ķ Bukan partiâ€Ķ Masa PRU15â€Ķ Tidak akan ada kerjasama antara UMNO dan Bersatuâ€Ķ Menjadikan beliau sekali lagi sasaran pihak luar dan dalam UMNO untuk digulingkanâ€Ķ Bersatu pada hakikatnya hanya mahu menggunakan UMNO seperti yang kita lihat di Sabah baru iniâ€Ķ Guna untuk menang tapi pegang jawatan penting semuaâ€Ķ Gunakan UMNO untuk kukuhkan Bersatu dalam senario politik Malaysiaâ€Ķ Namun Zahid adalah penghalang.. Justeru beliau dilihat sebagai pemimpin yang perlu digulingkan.

    Bersatu tidak mahu beliau terus kekal memimpin UMNO jika tidak mahu tunduk kepada kehendak mereka.

    Sebab itu ada usaha menjatuhkan beliau kini.

    Kita Ahli-ahli UMNO jangan buat-buat malas berfikir dan melihat apa yang Zahid sudah usahakan untuk UMNO dari tarikh ia hampir musnah pada 2018 hingga kiniâ€Ķ Dengan sumber kewangan yg disekat dan macam-macamâ€Ķbeliau dan rakan-rakan terus berjuang.

    Sudah berkali-kali juga beliau membantu membawa UMNO kepada kemenangan dalam PRK dan PRN.. Bukan mudah mengerakkan sebuah parti yang disekat dari semua sudutâ€Ķdari hampir musnah kepada masih bertahan dan semakin kuat.

    Kalau hari-hari kita dihidang dengan kisah kononnya Zahid lemahâ€ĶMemang lah lama-lama kita mula percaya.

    Tapi luang la sedikit masa untuk lihat bagaimana Zahid membawa UMNO yang boleh dikatakan sudah pun musnah pada 2018 kepada tahap sekarangâ€Ķ Kita kena pertahankan Presiden kita yang berulang kali kata tidak mahu kerjasama dengan Bersatu pada PRU15â€Ķ Kalau beliau berjaya digulingkan.

    Maka hampir tidak ada penghalang untuk memastikan Bersatu tidak terus mempergunakan UMNO untuk memperkukuhkan diriâ€Ķ Dan kemudian satu hari nantiâ€Ķ Membenamkan terus UMNO.

    #Sumber : – Mynewshub.TV

    MR : UMNO tersempit untuk bersama BERSATU atau Menentang BERSATU

Leave a Reply

Your email address will not be published.