UNTUK KEMBALI KUASAI PUTRAJAYA, UMNO MESTI SEGERA TINGGALKAN BERSATU

Kalau diadakan pungutan suara di kalangan ahli-ahli UMNO tentang kerjasama dengan Bersatu dalam PRU15 akan datang, rasanya tidak sampai 10 peratus yang bersetuju.

Begitu juga kalau diadakan pungutan suara tentang perlukah UMNO berkongsi kerusi dengan Bersatu, terutama di kawasan yang biasa ditandingi parti itu, agaknya hampir tidak ada yang setuju dengan perkara itu.

Meskipun Bersatu kini mengetuai kerajaan PN dengan Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri, nyawa parti itu dalam PRU akan datang banyak bergantung kepada ihsan UMNO.

Tanpa kerjasama dan sokongan, lebih-lebih lagi murah hati UMNO untuk bertoleransi dari segi pembahagian kerusi, Bersatu tiada ruang lagi untuk menghirup udara segar dalam perjalanan masa depannya.

Bersatu ini hanya umpama bunga teratai – gah di permukaan tetapi akar umbinya tidak pun mencengkam tanah.

Dalam PRU14 lalu, mereka banyak bergantung kepada jentera parti PKR dan DAP dan dalam PRU akan datang, mereka mengharap menumpang jentera parti UMNO dan Pas pula.

Itulah Bersatu, lebih-lebih lagi Muhyiddin yang menerajui Bersatu tidaklah mempunyai aura seperti Tun Mahathir Mohamad ketika PRU14 lalu.

Pendirian UMNO terhadap Bersatu ketika ini amat jelas iaitu mereka menyokong Muhyiddin dan berada dalam kerajaan PN hanyalah sehingga penggal Parlimen PRU14 ini berakhir saja.

Untuk PRU15, UMNO hanya mahu komited dalam kerjasamanya dengan Pas dalam Muafakat Nasional atau MN dan sebab itulah UMNO menolak untuk menyertai gabungan PN secara rasmi.

Dengan keadaan ini, walaupun Muhyiddin telah mendaftarkan PN, kedudukan Bersatu masih lagi terumbang-ambing kerana jika UMNO menolak untuk bertoleransi dalam soal kerusi, parti itu tiada peluang lagi untuk terus bernyawa.

Berikutan PRN Sabah yang memperlihatkan Bersatu tidak menghormati UMNO di mana sejak awal Muhyiddin telah menamakan Hajiji sebagai Ketua Menteri, walaupun parti itu hanya serpihan UMNO, kemudian cuba memungkiri janji pengagihan kouta menteri kepada Bung Mokhtar Radin, nyata bahawa Bersatu bukanlah rakan yang baik untuk berkongsi kuasa.

Sepatutnya sejak awal lagi Bersatu menghormati kedudukan UMNO yang lebih besar dan ramai Ahli Parlimennya pula menyokong Muhyiddin, namun Muhyiddin seperti memperlekehkan UMNO dengan mengumumkan nama Hajiji sebagai Ketua Menteri tanpa sebarang perundingan dengan UMNO.

Kini, selepas PRN berakhir, nampaknya ramai pemimpin UMNO makin sedar mereka bukan saja sedang dipermainkan oleh Bersatu, malah bakal “dibunuh” masa depannya jika terus bersama parti itu.

Presiden UMNO, Zahid Hamidi, Timbalan Presiden, Mohamad Hasan dan lain-lain pemimpin kanannya mula bersuara tentang hala tuju baru yang mahu dilalui untuk menghadapi PRU akan datang.

Tindakan UMNO tidak menyertai PN adalah suatu tindakan yang betul, tetapi ingin terus berada bersama Bersatu sehingga PRU akan datang, barangkali bukan suatu keputusan yang tepat.

Ini kerana selama tujuh bulan bersama selama ini jelas menampakkan Bersatu ingin membolot, menguasai dan melemahkan UMNO melalui kuasa yang terkumpul di tangan Muhyiddin dan beberapa menteri kanan daripada Bersatu yang rapat dengan Perdana Menteri seperti Hamzah Zainuddin dan Azmin Ali.

Jika lebih lama bersama, UMNO akan terus dilemah serta hubungannya dengan Pas juga akan dipecah-perintahkan yang tujuan akhirnya ialah agar Bersatu terus unggul menguasai kerajaan untuk tempoh yang lebih lama.

Dalam hal ini, UMNO tidak harus berlengah lagi dan mesti cepat keluar daripada kerajaan PN, tidak kira sama ada dengan menyokong Anwar Ibrahim membentuk kerajaan baru atau supaya pilihanraya semula dapat diadakan segera.

Yang penting, keluar daripada kerajaan PN dan menarik sokongan terhadap Muhyiddin adalah pilihan yang tidak boleh dilengah-lengahkan lagi buat UMNO.

Lagi cepat bertindak, lagi cerah harapan untuk UMNO kembali menguasai Putrajaya seperti sebelum ini, sebaliknya bagi Bersatu pula, sekali ia sudah berjaya mengalahkan UMNO sejak PRU14 lalu, selamanya niat untuk menguburkan UMNO itu tetap membara.

Berdasarkan sokongan semasa rakyat kepada UMNO dalam beberapa PRK sebelum ini dan di PRN Sabah, tidak dinafikan ia telah pulih dan berada di tahap yang baik, maka masa depan parti itu sebenarnya lebih berkilau jika tanpa bersama Bersatu, tetapi Bersatu hampir tiada masa depan jika tiada UMNO bersamanya.

Pilihlah mana satu – mahu UMNO terus hidup atau merelakan Bersatu “mematikan” UMNO? (Shahbudindotcom 02/10/2020)

Updated: 2 October 2020 — 11:01 am

96 Comments

Add a Comment
  1. SYABAS TN DAN WAU BULE TERUS KAN USAHA MELAWAN BANDUAN TEBUK JUBO JADI PM……..

    MP2 YANG ADA DAH KENYANG NAIK LEMAK…..KITA TUKAR MUKA LAIN….KASI PELUANG SAMA DIA…..TN DAN WAU BULE BOLEH CUBA……

    TAHI BERKETUL2 PHDAPIG DIBASUH PN……

    Malaysia menang anugerah destinasi pelancongan kesihatan terbaik dunia sekali lagi…..

    Malaysia sekali lagi merangkul anugerah ‘Pelancongan Kesihatan dan Perubatan: Destinasi Terbaik Tahun Ini’, pada Anugerah Pelancongan Perubatan 2020 di London, semalam.
    Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah berkata, pengiktifaran itu didedikasikan kepada semua pemegang taruh sektor penjagaan kesihatan Malaysia atas usaha cemerlang mereka.

    “Anugerah ini didedikasikan kepada semua pemegang taruh di #malaysiahealthcare prestasi cemerlang pada 2019/2020. Sekali lagi setinggi-tinggi tahniah kepada keseluruhan pasukan,” katanya di Facebook semalam.

    Sementara itu Majlis Pelancongan Kesihatan Malaysia (MHTC) dalam satu kenyataan menyatakan, pengiktirafan kali ke-4 berturut-turut itu, sekali gus meningkatkan kedudukan Malaysia sebagai pusat penjagaan kesihatan mengagumkan di dunia dan mencerminkan komitmen negara dalam sektor penjagaan kesihatan, khususnya ketika berdepan pandemik Covid-19.

    Edisi anugerah itu kali ini turut menyaksikan MHTC mengekalkan kemenangannya kali ke-4 bagi anugerah kluster terbaik tahun ini.

    “Penerimaan anugerah destinasi terbaik dan kluster terbaik Tahun ini sekali lagi menunjukkan keyakinan global terhadap kecemerlangan prasarana kesihatan Malaysia untuk pelancong penjagaan kesihatan,” menurut kenyataan itu.

    Beberapa institusi kesihatan swasta Malaysia turut meraih kemenangan dalam anugerah berprestij tersebut, termasuk Sunway Fertility Centre (Anugerah Klinik Fertility Antarabangsa Terbaik Tahunan); Prince Court Medical Centre (Hospital Antarabangsa Terbaik Tahunan); Sunway Eye Centre (Klinik Mata Antarabangsa Terbaik Tahunan dan Thompson Hospital Kota Damansara (Inisiatif Kualiti Terbaik).

    #Sumber : FMT

  2. Semasa PH memerintah, parti pembangkang sering mainkan sentimen dan cuba pelaga di kalangan parti-parti PH. Sekarang ni, PKR memainkan peranan besar untuk mewujudkan pertelengkahan dikalangan PN pula, pulang paku buah keras nampaknya. Teknik MN menjadi dan adakah PKR pun sama? Lambat lagi nampak gayanya sebab Covit 19 dan juga kesan daripada PRN Sabah, rakyat mula mempersoalkan tindakan ahli-ahli politik pentingkan perebutan kuasa daripada keselamatan rakyat dan negara.

  3. najib bini rosmah

    Cukuplah politik hina dan pembodohan. Ahli politik yang ada cerdik dan genius. Sebab itu mangsa Covid19 makin naik dan tak mahu turun. Kahkahkah!

  4. najib bini rosmah

    Hilang sokongan MP boleh buat PM jadi gila? Kahkahkah!

  5. najib bini rosmah

    UMNO nak diharamkan. Daftar masuk parti Ibrahim Ali cepat. Kahkahkah!

  6. SYABAS TN DAN WAU BULE…. TERUSKAN USAHA MELAWAN PEMBAWA AJARAN SESAT FAHAMAN KARUT AYAH PIN DAN TUHAN HARUN………

    Jangan Buat Tak Nampak Apa Zahid Dah Buat Kat UMNO……

    UMNO hampir ditinggalkan rakyat dah ahlinya selepas kalah pada PRU 14 tahun 2018…dulu jawatan parti direbut…tetapi pada pemilihan 2018… Ramai yang lari meninggalkan jawatan terutama di peringkat bahagian… Semangat bertanding langsung takda… semua duk tunggu bila UMNO akan diharamkan dan mati terus.
    Itulah UMNO yang diwarisi Zahid Hamidi, Tok Mat, Ahmad Maslan dan lain-lain…Bukannya sebuah parti yang kukuh dan mantap.. Mereka ini bagaimanapun tidak mengalah… Terutama Zahid… Pelbagai langkah pengukuhan mula diatur…Langkah kerjasama dimulakan dengan PAS.. Akhirnya muncul Muafakat Nasional (MN).. Satu perikatan politik yang mengukuhkan kembali kedudukan orang Melayu dan Islam.

    Sejajar dengan MN semakin diterima… UMNO juga mula kuat kembali… Jangan cakap la sebab lain.. Hanya MN la yang menjadi pencetus UMNO mula diterima kembali.. Siapa yang begitu bersungguh mahu menjayakannya? Sudah semestinya Zahid Hamidi.

    Zahid terus menjadi musuh nombor satu Mahathir ketika itu…beliau terus dikerjakan dengan pelbagai tuduhan di samping usahak digerakkan untuk jatuhkan beliau… Namun Zahid bertahan.. Jangan kita lupa.. Zahid mewarisi UMNO yang luka parah.

    Tapi hari ini UMNO ternyata semakin kuat… Dan siapa Presiden yang memastikan ia jadi seperti itu?…Zahid la.. Siapa lagi.

    Hakikatnya, jangan terbawa dengan perang propaganda yang mahu beliau dibuang pada UMNO. Banyak berita negatif sahaja mengenai beliau yang muncul, sedangkam begitu banyak kebaikkan beliau buat hilang begitu sahaja.

    Kini Bersatu datang separuh jalan mahu ambil alih semua.

    Namun Zahid sudah berulang kali menzahirkan kerjasama sekarang antara Ahli Parlimen sahaja… Bukan parti… Masa PRU15… Tidak akan ada kerjasama antara UMNO dan Bersatu… Menjadikan beliau sekali lagi sasaran pihak luar dan dalam UMNO untuk digulingkan… Bersatu pada hakikatnya hanya mahu menggunakan UMNO seperti yang kita lihat di Sabah baru ini… Guna untuk menang tapi pegang jawatan penting semua… Gunakan UMNO untuk kukuhkan Bersatu dalam senario politik Malaysia… Namun Zahid adalah penghalang.. Justeru beliau dilihat sebagai pemimpin yang perlu digulingkan.

    Bersatu tidak mahu beliau terus kekal memimpin UMNO jika tidak mahu tunduk kepada kehendak mereka.

    Sebab itu ada usaha menjatuhkan beliau kini.

    Kita Ahli-ahli UMNO jangan buat-buat malas berfikir dan melihat apa yang Zahid sudah usahakan untuk UMNO dari tarikh ia hampir musnah pada 2018 hingga kini… Dengan sumber kewangan yg disekat dan macam-macam…beliau dan rakan-rakan terus berjuang.

    Sudah berkali-kali juga beliau membantu membawa UMNO kepada kemenangan dalam PRK dan PRN.. Bukan mudah mengerakkan sebuah parti yang disekat dari semua sudut…dari hampir musnah kepada masih bertahan dan semakin kuat.

    Kalau hari-hari kita dihidang dengan kisah kononnya Zahid lemah…Memang lah lama-lama kita mula percaya.

    Tapi luang la sedikit masa untuk lihat bagaimana Zahid membawa UMNO yang boleh dikatakan sudah pun musnah pada 2018 kepada tahap sekarang… Kita kena pertahankan Presiden kita yang berulang kali kata tidak mahu kerjasama dengan Bersatu pada PRU15… Kalau beliau berjaya digulingkan.

    Maka hampir tidak ada penghalang untuk memastikan Bersatu tidak terus mempergunakan UMNO untuk memperkukuhkan diri… Dan kemudian satu hari nanti… Membenamkan terus UMNO.

    #Sumber : – Mynewshub.TV

    MR : UMNO tersempit untuk bersama BERSATU atau Menentang BERSATU

  7. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing tua biol, lwn dlm keadaan termengah2
    Mmg lah anjing bebal bengap ini bodoh berkati2
    Anjing ni belajar, tidak tamat pun sek menengah
    Mcm mana nk lwn cgu Kejora lulusan universiti?
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  8. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Blog Budin dah serupa tangki najis yg melimpah
    Habis kotor blog, TN anjing bawa sampah sarap
    Dgn anjing itu, semua org meluat & menyampah
    Padan lah ramai yg taji itu anjing barua pukimak
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  9. Anonymous (TN anjing 🐕 sasau)

    Tinggalkan Bersatu, Umno will go kapputz.

    Umno sudah begitu busuk nama nya, imej nya terbang bila Najib Klepto wal Jibo songlap berbiliun wang rakyat di 1MDB.

    Sekarang Umno menumpang imej Bersatu.

    Reply
    2 October 2020 7:30 pm

    _____________________________________________

    1. Anonymous (bukan Kejora)

      Bodoh bangang pukimak ini, bagi komen level tadika tapi mabok toddy. 1. Kerusi UMNO lebih dari Bersatu 2. PN hanya majoriti 1 atau 2 kerusi atas PH 3. UMNO tarik diri berkuburlah PN 4. Bersatu sangat memerlukan undi2 Najib dan Zahid yg kawal UMNO

      Pukimak ini tak bagi bukti sekarang UMNO menumpang imej Bersatu, hanya keluar dari bontot dia.

      Ikut Atok95 dan Wau Bule, imej Bersatu imej pengkhianat tunggu karma penangan dari Chariot of Fire. Kaki jilat Atok95 tapi bersanggah dgn Atok pulak.

      Konon nak free wheel political opinion mcm Zunnun tapi gagal, sbb level tadika tak sampai standard Zunnun bila komen politik. Memang kepala butoh.

      Reply
      2 October 2020 9:49 pm

      _____________________________________________

      1. Anonymous (TN anjing 🐕 sasau)

        kah kah kah
        woii Wak Kojolla …kah kah

        kalu bukan bersatu belot,umno pun dah hanyut

        tq BERSATU…ramenyerrr penompang pokok nyeerrr

        Wak Kojolla pun bergayut macam berokkkk..kah kah kah

        Reply
        2 October 2020 10:49 pm

        _____________________________________________

        Anonymous (TN anjing 🐕 sasau)

        SOKONG!
        Wak Kojolla tu bukan beroklah

        dia tu KOKANG

        kikikikik

        Reply
        2 October 2020 10:51 pm

        _____________________________________________

        1. Anonymous (TN anjing 🐕 sasau)

          kikikikiki
          elok sangat la(kejora) sumbat jubo dia
          pakai botol kicap,,mencarot tak habis-habis

          kikikikiki

          Reply
          2 October 2020 10:56 pm

          _____________________________________________

          1. TN anjing 🐕 sasau 10:49/10:51/10:56 pm,

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Mmg berat beban siksa yg TN anjing bebal pikul
            Otak kecik ciput, harap jubor dia jer macm bakul
            Hari2 anjing tu rasa, pala dia Kejora dok cangkul
            Dek marah Kejora, anon 9:49 pm dia pergi pukul
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. TN anjing 🐕 sasau 10:49/10:51/10:56 pm,

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Dia dh semakin teruk, TN anjing, pukimak sialan
              Elok jer cari pedang buat mcm Jepun tu harakiri
              Nak kenakan Kejora..anjing tua ni tk jumpa jalan
              Dia nyamar bgi komen..lps itu dijawabnya sendiri
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. TN anjing 🐕 sasau 10:49/10:51/10:56 pm,

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                TN anjing asyik diketawakan org sbb biol bodoh
                Kiri kanan dia asyik dibalun sbb suka cari gadoh
                Dah le tua nyanyuk dan muka kerepot hodoh
                Bila tewas dan terkedu, mula le dia main tudoh2
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  TN anjing asyik diketawakan org sbb biol bodoh
                  Kiri kanan dia asyik dibalun sbb suka cari gadoh
                  Dah le tua nyanyuk dan muka dia kerepot hodoh
                  Bila tewas dan terkedu, mula le dia main tudoh2
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  10. Ooooooo keluar semula DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK.

    Thanks for allowing me more time to whack, wallop and bamboo you, old man.

    Here goes …

  11. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing tua tu kena taji sampai terbatuk-batuk
    Dia rasa spt ke dinding kepala dia Kejora hantok
    Cuma mlm tdi, anjing tu agak kurang kena ketuk
    Sbb..Kejora sibuk mancing, balik pula mngantok
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. BERUK TUA DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK memantun mantat tak renti2.

      Dia fikir hebat lah memantun mantat tuh.

      Dah takut kena balun pulak, mengata konon nya sibuk memancing.

      Memancing kepala tahi gamaknya. Busuk saja bunyi dia di sini kita tau ler, hehe

      1. TN anjing pondan tua 🐕 8:51 am,

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Teruk TN anjing kurap, kena sekel dgn cg Kejora
        Baru padan muka dia itu anjing keturunan lanun
        Bila dh terkedu..anjing tua ni buat perangai kera
        Dikata anjing tua bebal tu cgu Kejora ini Zunnun
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. TN anjing pondan tua 🐕 8:51 am,

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing asyik diketawakan org sbb biol bodoh
          Kiri kanan dia asyik dibalun sbb suka cari gadoh
          Dah le tua nyanyuk dan muka dia kerepot hodoh
          Bila tewas dan terkedu, mula le dia main tudoh2
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  12. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Hari2, TN anjing itu kena taji terkencing-kencing
    Asyik si pondan tu lari nyorok, ke lobang cacing
    Tpi mlm tadi dia selamat..itu pondan taik kucing
    Sbb..Kejora sibuk & bgi tumpuan, kt memancing
    🐟🐠🐟🐠🐟🐠🐟🐠🐟🐠🐟🐠🐟🐠🐟🐠🐟
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. BERUK TUA DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK memantun mantan sebab tak banyak otak, tak reti tulis banyak.

      Memantun mantat hanya boleh keluar beberapa kerat.

      1. TN anjing pondan tua 🐕 8:53 am,

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Teruk TN anjing kurap, kena sekel dgn cg Kejora
        Baru padan muka dia itu anjing keturunan lanun
        Bila dh terkedu..anjing tua ni buat perangai kera
        Dikata anjing tua bebal tu cgu Kejora ini Zunnun
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. TN anjing pondan tua 🐕 8:51 am,

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing asyik diketawakan org sbb biol bodoh
          Kiri kanan dia asyik dibalun sbb suka cari gadoh
          Dah le tua nyanyuk dan muka dia kerepot hodoh
          Bila tewas dan terkedu, mula le dia main tudoh2
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  13. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Seronok betul, Kejora tengok TN anjing meroyan
    Membebel & meraban dia macm nenek kebayan
    Hari2, anjing tua bengap tu kena londeh pakaian
    Tapi..mlm tadi Kejora mancing..tk smpt nk layan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. BERUK TUA DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK kasi excuse memancing malam tadi.

      Tak tahu di mana dia memancing. Jangan2 di bawah rumah yang di bina dalam air, memancing di bawah jamban orang uth, jahat, nak tengok pompuan buang air.

      Kot masuk seketul kepala tahi kedalam mulut dia.

      1. TN anjing pondan tua 🐕 8:56 am,

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Teruk TN anjing kurap, kena sekel dgn cg Kejora
        Baru padan muka dia itu anjing keturunan lanun
        Bila dh terkedu..anjing tua ni buat perangai kera
        Dikata anjing tua bebal tu cgu Kejora ini Zunnun
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. TN anjing pondan tua 🐕 8:56 am,

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing asyik diketawakan org sbb biol bodoh
          Kiri kanan dia asyik dibalun sbb suka cari gadoh
          Dah le tua nyanyuk dan muka dia kerepot hodoh
          Bila tewas dan terkedu, mula le dia main tudoh2
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  14. Happiness is membalun, menibai dan membantai DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK ini dengan komen2 nya yang tidak semenggah di sisi Perlembagaan negara atau masyarakat Malaysia pada umum nya.

    Thanks DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK for providing me the opportunity to get my morning fun and entertainment on and out of you.

  15. Hah, dah cabut lari ker DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK nih.

    Dia tak boleh naik muka disini dengan komen2 nya yang anti-nasional, tak selaras dengan Perlembagaan negara, or purely tak semenggah bunyi nya.

    Dibalun, ditibi dan dibantai disini seboleh boleh nya.

  16. anwar itu seteru mahathir lalu abdullah 😴 dan najib 👿 di hargai kerana cocok utm di pinjamkan jawatan perdana menteri nya ….

    tapi ternyata melesek akhir nya bergaduh dgn mereka kerana tidak mengikut tatacara mengunakan jawatan kepunyaan nya yg di pinjamkan kpd mereka….

    hebat no (1)

    klu dah gagal utk mengetahui siape sebenar abdullah 😴 dan najib 👿 , ngapw pula mahathir betul dgn anggapan nya kpd abwar pula…..

    hebat no…(2)

    ketika menjemput pendeta hadi dgn membawa seketul dagibg babi nya bersantap utk memantat makan di rumah nya, di temani oleh khairuddin…

    utk membentuk gagasan #melayu2islam ke tapi akhir di mainkan oleh hadi/ assmin/Moo….

    hebat mahayhir no, semua anggapan nya betul …

    magathif nih masih kuat menjilat puki ‘suami’ nya ke? hingga kerap dgn penyakit ‘selective dimentia’ nih 🤣

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK ini berterusan menghasut dengan seketul daging babi nya.

      Mencarut juga tak renti2. Kalau emak bapak naya masih hidup dan tahu dia ni begini, mesti mengucap depa, mengeluh anak nya kurang ajar, macam tak dibimbing dimasa kecil nya.

  17. mahathir jadi perdana menteri selama 22 tahun ape yg negara perolehi hinggakan singapura yg tiada komiditi asli blh mendagangkan barang2 buatan malaysia ke sana kemari….

    singapura tiada bahan minyak dan gas pun dapat mendirikan logi penapis minyak, ‘condensate’ dan gas nya tersendiri…..

    indonesia masih ekonomi terbesar rantau asean dan industri automobile thailand jauh meninggalkan malaysia yg mempelopori ‘protectism’ hinggakan sebelum proton di krluarkan, harga kereta naik selama 5 tahun berturut2 utk memberi proton the ‘competative edge’….

    tapi kesundalan ape yg ckmpetative nya setiap tahun menerlukan grant dari kerajaan ?

    kini vietnam jauh meninggalkan malaysia dari segi destinasi pelabur asing global….

    mahathir kuat melancap ke atau yg mendewa2 nya yg asyik mengulum #kepalabutuh nya….

    1. Bodoh amat sangat lah DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK ini menuduh Spore boleh dagangkan barangan Malaysia ke sana sini.

      Macam dia tak thu bahawa barang yang di jual ke Spore itu membawa untung kpd Malaysia juga.

      Lepasan sekolah SJK nampak nya si DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK nih.

  18. agak nya, bila mahathir mati, jawatan perdana menteri di bawa bersama ke dlm kubur, negara perlu ujud jawatan ape pula mengantikan jawatan tertinggi negara ?

    muhammad bin aminah dama juga bila malaun2 pAs dgn agama pagan mereka mengatakan Nabi Muhammad dah wafat…

    ..dah mati, maka jawatan kenabian/kerasulan dah nrrakhir mssuk dlm kubur bersama nya….

    hebat no fahaman #melayu2islam yg hadi bawa….

    seketul daging bsbi yg hadi bawa, terlalu berbisa ke kpd *melayu2 hingga jadi abdi kpd nya….

    1. Dah mula mengarut, malah, nampak gila DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK nih (mengapa dia pukimak dah di terangkan terdahulu dari ini).

      Dia persendakan Nabi Muhammad sebab dia jenis yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya.

      Menghasut lagi si pukimak nih cakap pasal seketul daging babi yang sebenar nya dia jaja, tak laku, berulat, tapi dia Ultra Kiasu, tak mau rugi, di goreng nya dengan maggots nya sekali, jamu makan bersama puak nya.

  19. agak2 nya bila mahathir mengatakan, omNo dia punya dan hanya akan kembali bila ahli omNo terajang keluar najib dan ‘suami’ nya ….

    betul ke omNo mahathir punya, kerana razak hussein yg amanahkan kpd nya ketika menghebus nafas terakhir di london?

    betul juga ke jawatan perdana menteri milik mahathir, di beri pakai sementara kpd abdullah 😴 dan najib 🤖 dan perlu di krmbalikan lpd nya bila di minta…..🤣

    hebat no

    1. Apa yang Tun M kata sentiasa betul, hanya sekali sekala salah pada nahu dsb nya saja.

      Dia tak boleh dapat jadi PM selama 22 tahun berterusan jika dia cakap tak betul.

      Aku challenge ko DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK menunjukkan siapa lain yang boleh. Kasi bukti2, fakta dan punca2 maklumat yang sahih.

  20. Sedap nya kerja meng-counter comment ini ia lah tak payah baca blog post, hanya balun mana2 komen yang tak betul, anti-nasional, tak selaras dengan Perlembagaan negara, atau tak semenggah bunyi nya.

    Tahukan Perlembagaan negara sudah cukup. Mana2 komen yang counter kpd nya nyata boleh dibalun, ditibai dan dibantai di sini. Mana yang tak selaras atau tak semenggah pun boleh di balun.

    Mesti sentiasa pertahankan Perlembagaan negara. Very satisfying doing so here. Have a good day, folks.

  21. kini hadi menjangkau imiginasi nya mendabik dada dgn berkata….

    langkah sheraton hadi yg pelopori nya….

    wow, adakah hadi dari penjilat puki ‘suami2’ nya kini nsik taraf kulum tegar #kepalabutuh assmin pula…?

    hebat no bila agama blh perdangangkan berbagai2 cara….

    malaun2 pAs byak pilihan no.🤣

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK tentu lah asyik mencaci Hadi Awang sebab DAP dan PAS musuh tradisi antara depa.

      Dia menuduh perdagangkan agama sebab dia tak ada beragama. Hanya tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya.

  22. ngape penjilat2 puki ‘suami’ berpenyakit babi sawan pd siang hari?

    kerana semalaman asyik di abdikan diri utk si ‘suami’….

    hingga hilang pertimbangan utk berfikir….

    hingga menyundal dgn kenyataan Nabi Muhammad Jolok Pedabg ketika bulan Ramadan

    seperti hadi dgn mimpi “rasullulah” arab nya juga lah nih..

    seperti nik amar dgn berkata Nabi Muhammad byk unta2 lagi hebat dari kereta mercedes…🤣

    ape nak jadi dgn penjilat2 puki2 ‘suami’ babi sawan mereka jauh mrndadak hingga agama di perdagangkan oleh mereka….

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK menanya mengapa penjilat2 puki ‘suami’ berpenyakit babi sawan pd siang hari?

      Mesti dia selalu mengalami nya. Jika dia tak selalu keluar sini siang hari, bermakna dia sakit sawan babi ler.

      Kalau dia selalu keluar, bagus, dia menjadi sasaran aku. Anytime ready to strike, smack and thump the bugger here.

  23. #melayu penjilat tegar puki ‘suami’ dah menyatakan babi sawan nya di sini….🤣

    seperti najib, puki suami nya mengakibatkan negara dlm kerugian…

    di blog ini, penjilat puki ‘suami’, tak kurang juga babi sawan nya kesana kemari..
    🤣🤣

    1. Hanya setuju dengan kata2 DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK “seperti najib, puki suami nya mengakibatkan negara dlm kerugian…”

      Yang paling ketara sawan babi nya di blog ini ia lah kamu, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK.

  24. berkata maximus & kitingan, …..

    “kesundalan ape yg pN nak bawa pAs menerajui satu dari enam kerusi adun yg akan di lantik selain 73 yg di pertandingkan oleh kerajaan sabah….?

    kesundalan ape utk membawa ajaran seketul daging babi hadi ke sabah sedangkan di sabah babi tidak perlu di jadikan azimat dan amanat?

    kini kesundalan hadi menyerlah lagi, mengaku langkah sheraton sebenar nya langkah pAs utk berkuasa membelakangi sustem demokrasi yg ada dgn menetub2 atap melalui lorong# belakang mati yg hadi bina….

    lalu meminta pN memberi nya sekurang2 nya 1 kerusi adun sebagai lantikan pula….

    hebat no #melayu2 yg mem”butuh”kan dan perdagangkan ajaran seketul daging babi yg di sangka ‘islam’ yg mereka reka…

    1. Ini ada lah DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN, PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA MENGARUT DAN/ATAU MENCARUT. MENYEBUT MEM”BUTUH”, NYATA DIA PUKIMAK.

      TAK TIDUR ASYIK BLOGGING DARI PUKUL 2 HINGGA 5 PAGI. DIA KERJA KILANG NIGHT SHIT GAMAK NYA, BALIK PUKUL DUA, BLOGGING BERTERUSAN, TIDUR MULAI PUKUL 7 PAGI.

      ATAU DIA ADA PENYAKIT OTAK – bipolar mania or hypomania. It also could be caused by extreme anxiety, certain drugs and occasionally schizophrenia and other illnesses.

  25. ape kah najib hilang pertimbangan jawatan pwrdana menteri nya kerana asyik leka menjilat puki ‘suami’ nya sentiasa…

    bagaimana hadi pula, dgn 2 kilang puki yg di bina, dn 14 babi2 yg keluar dari nya, apa kah hadi kaki kuat menjilat puki juga ke?

    di blog ini, siape yg kuat menjilat puki bini semalaman hingga siang babi sawan sana sini….🤣

    yg terasa akan mengawan sawan nya, maka,sama2 kita perlihatkan sawan babi nya…🤣🤣

    1. Lagi bukti zunnun ini ada penyakit otak, asyik mencarut, cakap kilang puki, menjilat puki, sawan babi pulak.

      Memang bunyi orang gila bila cakap begitu.

  26. malaysia akan maju bukan berdasarkan kesundalan #melayu2islam hadi tapi berdasarkan pemilikan fungsi ‘cognitive’ dan keupayaan ‘epistemology’ yg tinggi utk mengupas rahsia ilmu kebenaran tuhan yg ada….

    maka pH tak perlu gusar, tegakan ‘middle kingdom’ dan srlamatkan rakyat dari kesundalan #melayu2islam hadi dgn menganut seketul daging babi nya…..

    setiap tingkah laku itu sentiasa dlm jajaran kesedarhanaan bentuk nya….

    jgn meletakan nya ‘far right’ mau pun ‘far left’, kerana neracha kebenaran itu terletak di tengah2 segala2 nya….

    1. Tak cakap puki, pantat dll, dia cakap pasal sundal pulak. Keluarkan istilah2 berkaitan sakit otak yang gamaknya doktor pakar sakit jiwa beritahu dia.

      Menaihat pulak. Memang orang gila pada masa2 nya siuman dan nampak baik.

  27. saari amri dgn azie nya lalu bermadah…..

    “…teramat sayang utk di buang, namun pahit nya utk di telan….”

    politik itu bibit2 persepsi semata2, ape kah tuhan berpolitik juga ke? perlu ke pemilik Free Will berpolitik utk berkuasa?

    atau yg tiada Free Will sj yg memerlukan bibit2 persepsi utk berkuasa……

    ketiadaan Free Will amat perlu menegakan bibit2 nilai moral yg bentuk idafi agar persepsi di gunakan utk mengubal kuasa……

    amanat seketul daging babi hadi tidak kecuali sedemikian rupa…..

    #melayu2islam mem”buntu”kan nya utk terus mem”butuh” kesana kemari menggunakan nya sentiasa…..

    1. Nyata DAP OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK ini gila bila mennanya “ape kah tuhan berpolitik juga ke?”

      Mesti dia berbalik kpd seketul daging babi yang dijajanya, tak laku hingga berulat, dia Ultra Kiasu, tak mahu rugi, di goreng nya dengan maggots nya sekali, di jamu makan bersama puak dia.

      Naik gila nya selepas makan seketul daging babi, berterusan dia mengata, “mem”buntu”kan nya utk terus mem”butuh” kesana kemari menggunakan nya sentiasa ..”

  28. tuhan maha berkata…..

    manusia sentiasa berkata2….

    sedarkah manusia dlm setiap kata2 yg di lafazkan itu sentiasa dlm ilmu pengetahuan nya….

    ahmadiah berwirid dari sheikh sidi mereka…

    “….setiap langkah dan nafas ‘aku’ dlm ilmu Nya….”

    maka, ngape asyik mendustai nya….

    “….nikmat mana yg kamu ingin dustakan..”

    ngape tidak berani berkata2 dgn benar? kan kebenaran itu Tuhan Belaka?

    1. Bila sampai pukul tiga setengah pagi, gila nya meningkat, keluarlah kata2 yang lebih karut.

  29. maka, ngape tidak membiarkan tuhan berkata2….

    kan itu penyelesaian tuhan dan manusia dgn agama mereka kursus nya #melayu2 & #orang2 dgn islam mereka…..

    membiarkan tuhan berkata2…..

    jika tuhan itu segala kebenaran semesta, maka segala kata2 yg benar itu kata2 tuhan semata2…..

    how many lines need to be crossed until a horizon is breached….

    sesunggohan nya, kebenaran itu pahit dan sejarah tamadunan manusia di bina oleh mereka2 yg menjuarai nilai moral yg mereka bawa jauh sekali nilai kebenaran yg ada di sekeliling mereka…..

    kerana ape?

    Kerana kekuasaan yg manusia bina sentiasa berdasarkan bentuk2 kepentingan ke”aku”an mereka belaka….

    kata2 mereka melebihi kata2 tuhan yg maha berkata….

    maka, di mana sebenar nya kata2 tuhan utk menegakan kebenaran nya….?

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK terus bercakap dengan mulut mula berbuih.

      Keluar hujah2 falsampah dia, menanya pulak “di mana sebenar nya kata2 tuhan utk menegakan kebenaran nya….?”

      Tak di jawab nya, maklum saja lah, orang gila.

  30. maka ape sebenar nya al quran?

    al quran itu kalam tuhan, maka ngape tidak membiarkan tuhan yg berkata2….

    bisu ke tuhan di jadikan oleh #melayu2 dan #orang2 yg dah mengaku islam?

    kan tuhan maha berkata2….🤗

    1. Dah naik ke satu tahap lagi gila DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK nih, menanya mengapa tak benarkan Tuhan bercakap.

  31. #melayu2islam yg hadi cuba perdagangkan, merasakan al quran itu berbentuk buku….

    maka al quran itu satu buku ….

    bukan satu sumber kebebaran…..

    dan jika satu sumber kebenaran, maka
    akan kekal dan kadim sifat nya….

    kekal dan kadim hingga buku di junjung melebihi kebenaran yg perlu di jabarkan dari nya…..?

    tuhan mencarut ke? si malaun pendek nik aziz dan kesundalan2 yg mendewa2kan nya mengangguk2 percaya….

    tuhan dah jadi abdi kpd emosi nya pula ke?

    yg #kepalabutuh nya kerna #melayu2islam yg buat takfiran ke?

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK menghasut pulak.

      Mengata “al quran itu satu buku … bukan satu sumber kebebaran” entah apekemaknnanye.

      Menanya “tuhan mencarut ke?” lagi tanda zunnun pukimak ni gila.

  32. is true value a moral value? or perhaps moral value is a true value?

    who decide truth and what decide morality?

    if God is Perfect, is it not all Perfections are Truth based on Free Will rather than Man’s Moral Inquisition from their Unfree Will?

    perbezaan antara Jawatan Perdana Menteri dgn Mereka2 yg menyandangkan Nya….

    perbezaan antara kenabian/kerasulan dgn mereka2 yg cuba menyatakan nya….

    perbazaan antara manusia dgn kemanusian nya…..

    berbezaan antara islam dan orang2 yg cuba menganuti nya…..

    berbezaan antara melayu2 yg cuba menyamai islam yg tuhan nyatakan bersama kesemestaan nya….

    tapi di malaysia, #melayu2islam setakat bercangkul berparang berkapak melaung ‘allah’ ….

    ada kah satu nilai kebenaran atau satu nilai moral sumber seketul daging babi se orang melayu bernama hadi…?

    sumber persamaan #kepalabutuh dan #pukimenggaga yg mana melayu2 cuba nyatakan ketuaan mereka….

    itu sj cara penyelesaian utk menyondolkan ketuaan berdasarkan moral dari cuba menegakan kebebaran….?

    sedunggoh nya yg suci itu, tiada lain, kebenaran….

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK dengan hujah2 falsampah nya.

      Dia keluaran sekolah SJK, maka cara memikirnya memang begitu lah.

  33. rakyat perlu berani melihat bahawa tiada,istilah perkataab #melayu2islam mah pun #orang2islam…

    istilah2 tersebut di reka dan di ujudkan utk tujuan keselesaan ketuanan semata2…..

    islam tidak memerlukan melayu mau pun orang utk membina alam dan persekeliling nya, ape yg islam perlukan kemanusian yg manusia tonjolkan bukan berdasarkan bangsa mau pun keinginan emosi yg melebihi akal hingga hilang segala peetimbangan rational yg ada…..

    kerana kebenaran itu tunggak kpd segala ciptaan emosi yg menguasai komplot moral manusia…..

    1. …tiada istilah perkataan #melayu2islam mau pun #orang2islam….

      1. Yer ker? Kaum kamu pun tiada istilah dalam Perkara 153 Perlembagaan berkenaan Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

        Hanya disebut sebagai “komuniti lain”.

    2. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK ini cakap pasal ketuanan pulak.

      Dia sensitif sebab selepas merapong demkian lama dalam tongkang, singgah dan dapat bertempat di negara ini, puak nya tidak disebut dalam Perlembagaan negara.

      Perkara 152 hanya menyebut Keistimewaan Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak. Kaum nya hanya sebut sebagai “komuniti lain”.

  34. omNo tinggalkan bersatu seperti juga omNo tinggalkan pAs…?

    permasaalahan nya bukan Moo atau seketul daging babi hadi…..

    permasaalahan nya, omNo tak berani campakan najib/zahid utk di rehatkan ke dlm penjara, maka dengan itu, omNo akan sentiasa berpaut kpd seketul daging babi hadi mau pun pengkianat Moo dan assmin….

    akan ada berubahan dalaman omNo, bukan omNo yg berubah tapi mp2 nya yg berani utk merderkakan diri dari komplot najib/zahid dan menjauhi kesundalan seketul daging babi hadi dan pengkianatan Moo/assmin utk bersama anwar membawa perubahan kpd keadaan stale ini….

    persoalan nya….

    adakah dAp musuh sebenar nya kpd negara atau kesundalan seketul daging babi hadi dan pengkianatan Moo/assmin itu yg cuba menanguk dlm air yg keruh…?

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK ini mau coba renggangkan puak2 Melayu.

      Geramnya dianggap sebagai “second class citizens” (sebenar nya itu anggapan dan perasaan depa sendiri) hingga mendaging babikan orang2 Islam.

      Coba pertahankan DAP, menanya jika DAP musuh sebenar kpd negara, bosan kerana fakta itu sudah meningkat persepsi nya dalam negara ini.

  35. PHDAPIG PUNYA PASAL LAGILAH NAIK SAHAM TOK MUDIM…..MINTA RAKYAT PATUHI SOP….YANG KO TU PERGI LONGGARKAN SOP KUARANTIN SABAH…….

    PM dijangka pengerusi mesyuarat khas Covid-19 esok……

    Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dijangka mempengerusikan mesyuarat khas berhubung Covid-19 esok, menurut Menteri Wilayah Persekutuan Annuar Musa.

    “Esok perdana menteri sendiri pengerusikan mesyuarat khas Covid-19. Semoga ada tindakan yang tegas dan segera esok,” katanya ringkas di Twitter, hari ini.

    Kementerian Kesihatan memaklumkan terdapat 287 kes baru hari ini, dengan kebanyakannya di Kedah (129), Sabah (113) dan Selangor (31).

    Ia merupakan kes harian Covid-19 tertinggi sejak perintah kawalan pergerakan (PKP) dikuatkuasakan pada 18 Mac lalu.

    Dalam responsnya terhadap ciapan tersebut, Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menyuarakan harapan agar prosedur operasi standard (SOP) akan berjaya mengekang penularan Covid-19.

    “Jangan terleka. Mari rakyat Malaysia keseluruhannya bantu memeranginya,” katanya lagi.

  36. PHDAPIG SAH BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PENYEBAR COVID SATU NEGARA…… SANGGUP PERJUDI NYAWA RAKYAT……

    287 kes baru, tertinggi sejak wabak landa M’sia………

    Terdapat 287 kes baru Covid-19 setakat 12 tengah hari tadi, menjadikan ia jangkitan harian paling tinggi sejak wabak ini menular, maklum Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah.

    “Trend peningkatan inilah yang Kementerian Kesihatan (KKM) khuatiri dan diperingatkan hampir setiap hari kepada semua pihak, kerana perkara itu sememangnya selari dengan trend peningkatan jumlah kes dan kematian Covid-19 yang dilihat di seluruh dunia.

    “Kes Covid-19 di dunia pada masa kini mencecah sekitar 34.2 juta kes dan jumlah kes harian menunjukkan kenaikan iaitu sekitar 309,000 kes berbanding sebelumnya kira-kira 302,000 kes,” katanya pada sidang media di Putrajaya petang ini.

    Semua kes hari ini merupakan penularan tempatan.

    Ini menjadikan bilangan kes positif terkumpul sebanyak 11,771 kes.

    Semalam, terdapat 260 kes baru, kes harian kedua tertinggi sejak 4 Jun lalu yang mencatatkan 277 kes.

    Kedah mencatatkan jangkitan baru tertinggi hari ini dengan 129 kes, diikuti Sabah sebanyak 113 kes, Selangor (31 kes), tiga di Terengganu, tiga di Perak, Kelantan dan Negeri Sembilan, masing-masing mencatatkan 2 kes, manakala Pahang, Kuala Lumpur, Johor dan Labuan pula merekod satu kes.

    Sementara itu, dua kluster baru dikesan di Selangor.

    Setakat hari ini, bilangan kes aktif dengan kebolehjangkitan adalah sebanyak 1,540 kes.

    Seramai 22 pesakit sedang mendapat mendapat rawatan di ICU, dengan empat pesakit memerlukan alat bantuan pernafasan.

    Tiada kematian dilaporkan hari ini, jumah korban kekal 136 kes.

  37. PH PENYEBAR COVID….PN PULA TAK KETATKAN KUARANTIN DARI SABAH…..PRU15 KITA TUKAR SEMUA MP…….

    Walau kebolehjangkitan tinggi, KKM belum bincang laksana PKPD di S’gor…….

    Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah berkata masih belum ada perbincang berhubung pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) mahupun perintah berkurung di Selangor, meskipun negeri itu mencatat kadar kebolehjangkitan (Rt) wabak Covid-19 yang tinggi.

    “Kalau kita dapat laksanakan sebagaimana kita jalankan di Kedah, kita boleh kurangkan Rt dia (Selangor) daripada 1.

    “Jadi tindakan sedang aktif dijalankan di kawasan-kawasan tersebut.

    “Kalau kita dapat jalankan tindakan-tindakan tersebut, masih belum kita bincang sama ada perlu kita lockdown ataupun tidak. Itu di negeri Selangor,” katanya pada sidang media harian KKM di Putrajaya hari ini.

    RT menunjukkan kadar secepat mana penularan Covid-19 merebak.

    Sebelum ini, Kementerian Kesihatan melaksanakan PKPD secara bersasar di beberapa kawasan di Kedah, seperti di Kota Setar dan Amanjaya, susulan peningkatan kes positif Covid-19 di sana.

    Noor Hisham memaklumkan sebanyak dua lagi kluster dikenal pasti di Selangor, iaitu kluster Seri Setia – empat kes positif setakat ini – dan kluster Seri Anggerik, dengan 14 kes positif setakat ini.

    Kes indeks bagi kedua-dua kluster itu melibatkan individu warga Malaysia yang memiliki sejarah perjalanan ke Sabah pada bulan lalu, dengan punca jangkitan masih dalam siasatan.

    Bagi kluster Seri Setia, sejumlah 23 individu telah disaring dengan 14 daripadanya negatif dan lima lagi masih menunggu keputusan.

    Bagi kluster Seri Anggerik pula, seramai 67 individu telah disaring dengan 15 dikenal pasti negatif dan 38 lagi masih menunggu keputusan.

    Pada 30 Sept, Selangor mencatatkan (Rt) 1.95, iaitu lebih tinggi daripada Sabah.

    “Di negeri Selangor, Rt adalah 1.9 tapi kawalan kesihatan awam telah dijalankan.

    “Jadi kita harap kita dapat membendung penularan jangkitan kes-kes yang telah dikesan dan juga kluster-kluster yang tersedia ada,” kata Noor Hisham.

  38. BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ BELUM INSAF…..PENYEBAR COVID…GAGAL HALANG KLUSTER TABLIGH DAN SABAH……

    LEBAI PAS LURUS ORANG NYA…..JANGAN TEBUK JUBO DIA SUDAH LEERRR…..

    UMNO BOLEH TEST KEKUATAN SENDIRI YANG SEBENAR PRU15 NANTI……..

    PAK DAJJAL DAH PUAS MENGADAP DORAEMON NAK CUBA AGONG PULAK….HENTIKAN LAH BAPOK WEIII…..

    BAGI PELUANG SAMA KADOK SAMPAI PRU15……

    UMNO BOLEH CUBA NASIB CARI KEKUATAN SENDIRI PRU15 NANTI TAPI DENGAN BERSAMA MN…..CARI HALUAN SENDIRI DAN AKAR UMBI DI MANA ADA KELEBIHAN…..SELEPAS PRU15 BOLEH BUAT KEPUTUSAN BARU……PRU BELUM TENTU SAMA DENGAN PRN…….

    Jangan Buat Tak Nampak Apa Zahid Dah Buat Kat UMNO……..

    UMNO hampir ditinggalkan rakyat dah ahlinya selepas kalah pada PRU 14 tahun 2018…dulu jawatan parti direbut…tetapi pada pemilihan 2018… Ramai yang lari meninggalkan jawatan terutama di peringkat bahagian… Semangat bertanding langsung takda… semua duk tunggu bila UMNO akan diharamkan dan mati terus.
    Itulah UMNO yang diwarisi Zahid Hamidi, Tok Mat, Ahmad Maslan dan lain-lain…Bukannya sebuah parti yang kukuh dan mantap.. Mereka ini bagaimanapun tidak mengalah… Terutama Zahid… Pelbagai langkah pengukuhan mula diatur…Langkah kerjasama dimulakan dengan PAS.. Akhirnya muncul Muafakat Nasional (MN).. Satu perikatan politik yang mengukuhkan kembali kedudukan orang Melayu dan Islam.

    Sejajar dengan MN semakin diterima… UMNO juga mula kuat kembali… Jangan cakap la sebab lain.. Hanya MN la yang menjadi pencetus UMNO mula diterima kembali.. Siapa yang begitu bersungguh mahu menjayakannya? Sudah semestinya Zahid Hamidi.

    Zahid terus menjadi musuh nombor satu Mahathir ketika itu…beliau terus dikerjakan dengan pelbagai tuduhan di samping usahak digerakkan untuk jatuhkan beliau… Namun Zahid bertahan.. Jangan kita lupa.. Zahid mewarisi UMNO yang luka parah.

    Tapi hari ini UMNO ternyata semakin kuat… Dan siapa Presiden yang memastikan ia jadi seperti itu?…Zahid la.. Siapa lagi.

    Hakikatnya, jangan terbawa dengan perang propaganda yang mahu beliau dibuang pada UMNO. Banyak berita negatif sahaja mengenai beliau yang muncul, sedangkam begitu banyak kebaikkan beliau buat hilang begitu sahaja.

    Kini Bersatu datang separuh jalan mahu ambil alih semua.

    Namun Zahid sudah berulang kali menzahirkan kerjasama sekarang antara Ahli Parlimen sahaja… Bukan parti… Masa PRU15… Tidak akan ada kerjasama antara UMNO dan Bersatu… Menjadikan beliau sekali lagi sasaran pihak luar dan dalam UMNO untuk digulingkan… Bersatu pada hakikatnya hanya mahu menggunakan UMNO seperti yang kita lihat di Sabah baru ini… Guna untuk menang tapi pegang jawatan penting semua… Gunakan UMNO untuk kukuhkan Bersatu dalam senario politik Malaysia… Namun Zahid adalah penghalang.. Justeru beliau dilihat sebagai pemimpin yang perlu digulingkan.

    Bersatu tidak mahu beliau terus kekal memimpin UMNO jika tidak mahu tunduk kepada kehendak mereka.

    Sebab itu ada usaha menjatuhkan beliau kini.

    Kita Ahli-ahli UMNO jangan buat-buat malas berfikir dan melihat apa yang Zahid sudah usahakan untuk UMNO dari tarikh ia hampir musnah pada 2018 hingga kini… Dengan sumber kewangan yg disekat dan macam-macam…beliau dan rakan-rakan terus berjuang.

    Sudah berkali-kali juga beliau membantu membawa UMNO kepada kemenangan dalam PRK dan PRN.. Bukan mudah mengerakkan sebuah parti yang disekat dari semua sudut…dari hampir musnah kepada masih bertahan dan semakin kuat.

    Kalau hari-hari kita dihidang dengan kisah kononnya Zahid lemah…Memang lah lama-lama kita mula percaya.

    Tapi luang la sedikit masa untuk lihat bagaimana Zahid membawa UMNO yang boleh dikatakan sudah pun musnah pada 2018 kepada tahap sekarang… Kita kena pertahankan Presiden kita yang berulang kali kata tidak mahu kerjasama dengan Bersatu pada PRU15… Kalau beliau berjaya digulingkan.

    Maka hampir tidak ada penghalang untuk memastikan Bersatu tidak terus mempergunakan UMNO untuk memperkukuhkan diri… Dan kemudian satu hari nanti… Membenamkan terus UMNO.

    #Sumber : – Mynewshub.TV

    MR : UMNO tersempit untuk bersama BERSATU atau Menentang BERSATU

  39. UMNO BOLEH CUBA NASIB CARI KEKUATAN SENDIRI PRU15 NANTI TAPI DENGAN MN…..CARI HALUAN SENDIRI DAN AKAR UMBI DI MANA ADA KELEBIHAN…..SELEPAS PRU15 BOLEH BUAT KEPUTUSAN BARU……PRU BELUM TENTU SAMA DENGAN PRN…….

    Jangan Buat Tak Nampak Apa Zahid Dah Buat Kat UMNO……..

    UMNO hampir ditinggalkan rakyat dah ahlinya selepas kalah pada PRU 14 tahun 2018…dulu jawatan parti direbut…tetapi pada pemilihan 2018… Ramai yang lari meninggalkan jawatan terutama di peringkat bahagian… Semangat bertanding langsung takda… semua duk tunggu bila UMNO akan diharamkan dan mati terus.
    Itulah UMNO yang diwarisi Zahid Hamidi, Tok Mat, Ahmad Maslan dan lain-lain…Bukannya sebuah parti yang kukuh dan mantap.. Mereka ini bagaimanapun tidak mengalah… Terutama Zahid… Pelbagai langkah pengukuhan mula diatur…Langkah kerjasama dimulakan dengan PAS.. Akhirnya muncul Muafakat Nasional (MN).. Satu perikatan politik yang mengukuhkan kembali kedudukan orang Melayu dan Islam.

    Sejajar dengan MN semakin diterima… UMNO juga mula kuat kembali… Jangan cakap la sebab lain.. Hanya MN la yang menjadi pencetus UMNO mula diterima kembali.. Siapa yang begitu bersungguh mahu menjayakannya? Sudah semestinya Zahid Hamidi.

    Zahid terus menjadi musuh nombor satu Mahathir ketika itu…beliau terus dikerjakan dengan pelbagai tuduhan di samping usahak digerakkan untuk jatuhkan beliau… Namun Zahid bertahan.. Jangan kita lupa.. Zahid mewarisi UMNO yang luka parah.

    Tapi hari ini UMNO ternyata semakin kuat… Dan siapa Presiden yang memastikan ia jadi seperti itu?…Zahid la.. Siapa lagi.

    Hakikatnya, jangan terbawa dengan perang propaganda yang mahu beliau dibuang pada UMNO. Banyak berita negatif sahaja mengenai beliau yang muncul, sedangkam begitu banyak kebaikkan beliau buat hilang begitu sahaja.

    Kini Bersatu datang separuh jalan mahu ambil alih semua.

    Namun Zahid sudah berulang kali menzahirkan kerjasama sekarang antara Ahli Parlimen sahaja… Bukan parti… Masa PRU15… Tidak akan ada kerjasama antara UMNO dan Bersatu… Menjadikan beliau sekali lagi sasaran pihak luar dan dalam UMNO untuk digulingkan… Bersatu pada hakikatnya hanya mahu menggunakan UMNO seperti yang kita lihat di Sabah baru ini… Guna untuk menang tapi pegang jawatan penting semua… Gunakan UMNO untuk kukuhkan Bersatu dalam senario politik Malaysia… Namun Zahid adalah penghalang.. Justeru beliau dilihat sebagai pemimpin yang perlu digulingkan.

    Bersatu tidak mahu beliau terus kekal memimpin UMNO jika tidak mahu tunduk kepada kehendak mereka.

    Sebab itu ada usaha menjatuhkan beliau kini.

    Kita Ahli-ahli UMNO jangan buat-buat malas berfikir dan melihat apa yang Zahid sudah usahakan untuk UMNO dari tarikh ia hampir musnah pada 2018 hingga kini… Dengan sumber kewangan yg disekat dan macam-macam…beliau dan rakan-rakan terus berjuang.

    Sudah berkali-kali juga beliau membantu membawa UMNO kepada kemenangan dalam PRK dan PRN.. Bukan mudah mengerakkan sebuah parti yang disekat dari semua sudut…dari hampir musnah kepada masih bertahan dan semakin kuat.

    Kalau hari-hari kita dihidang dengan kisah kononnya Zahid lemah…Memang lah lama-lama kita mula percaya.

    Tapi luang la sedikit masa untuk lihat bagaimana Zahid membawa UMNO yang boleh dikatakan sudah pun musnah pada 2018 kepada tahap sekarang… Kita kena pertahankan Presiden kita yang berulang kali kata tidak mahu kerjasama dengan Bersatu pada PRU15… Kalau beliau berjaya digulingkan.

    Maka hampir tidak ada penghalang untuk memastikan Bersatu tidak terus mempergunakan UMNO untuk memperkukuhkan diri… Dan kemudian satu hari nanti… Membenamkan terus UMNO.

    #Sumber : – Mynewshub.TV

    MR : UMNO tersempit untuk bersama BERSATU atau Menentang BERSATU

  40. Tinggalkan Bersatu, Umno will go kapputz.

    Umno sudah begitu busuk nama nya, imej nya terbang bila Najib Klepto wal Jibo songlap berbiliun wang rakyat di 1MDB.

    Sekarang Umno menumpang imej Bersatu.

    1. Bodoh bangang pukimak ini, bagi komen level tadika tapi mabok toddy. 1. Kerusi UMNO lebih dari Bersatu 2. PN hanya majoriti 1 atau 2 kerusi atas PH 3. UMNO tarik diri berkuburlah PN 4. Bersatu sangat memerlukan undi2 Najib dan Zahid yg kawal UMNO

      Pukimak ini tak bagi bukti sekarang UMNO menumpang imej Bersatu, hanya keluar dari bontot dia.

      Ikut Atok95 dan Wau Bule, imej Bersatu imej pengkhianat tunggu karma penangan dari Chariot of Fire. Kaki jilat Atok95 tapi bersanggah dgn Atok pulak.

      Konon nak free wheel political opinion mcm Zunnun tapi gagal, sbb level tadika tak sampai standard Zunnun bila komen politik. Memang kepala butoh.

      1. kah kah kah
        woii Wak Kojolla …kah kah

        kalu bukan bersatu belot,umno pun dah hanyut

        tq BERSATU…ramenyerrr penompang pokok nyeerrr

        Wak Kojolla pun bergayut macam berokkkk..kah kah kah

        1. SOKONG!
          Wak Kojolla tu bukan beroklah

          dia tu KOKANG

          kikikikik

          1. kikikikiki
            elok sangat la(kejora) sumbat jubo dia
            pakai botol kicap,,mencarot tak habis-habis

            kikikikiki

            1. Marah yerr tok?

              Ki ki ki kik…

            2. TN anjing 🐕 sasau 10:49/10:51/10:56 pm,

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Mmg berat beban siksa yg TN anjing bebal pikul
              Otak kecik ciput, harap jubor dia jer macam bakul
              Hari2 anjing tu rasa, pala dia Kejora dok cangkul
              Dek marah Kejora, anon 9:49 pm dia pergi pukul
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  41. VERSI PERBETUL AYAT :

    SEBAGAI SEORANG ISLAM
    TUHAN TIDAK AKAN MENANGGUHKAN BALASAN DOSA ITU
    HINGGA KE DALAM KUBUR,
    SEBAHAGIANNYA AKAN DIBALASI SEMASA HIDUP LAGI

    AWAS!

    YANG PASTI

    TUAN/PUAN PERLU DI PIHAK AHLI POLITIK YANG BENAR
    YANG SENTIASA MEMIKIRKAN MASALAH NEGARA
    BUKANNYA YANG BERMINDAKAN ULITAN JAWATAN

    ATAU YANG BERFALSAFAHKAN “POLITIK DAM AJI”

    “AKU KASI KAU MAKAN SATU,LEPAS TU AKU MAKAN 2 & 3 BIJI BUAH KAU”

    KEJORA SUDAH KUNASIHATI!

    TETAPI !!!!!
    ORANG YANG MENASIHAT DIA DI “ANJINGKAN NYA” PULA

    AMAT MALANG INSAN INI
    PAGI PETANG DAN MALAM MASOK BLOK BUDIN
    “DIA SEPERTI CACING KEPANASAN DAN GELISAH”

    1. Orang yang betul-betul wali tidak akan mengaku dirinya wali….malah tidak akan memanggil namanya WALI, melainkan ini cuma wali goblok nikah kawin aja….

      1. Anon 5:41 pm,

        Wali go to the blok
        Ringkasnya: Wali go blok
        Boleh juga: Wali goblok

        Kah😅 kah😂 kah🤣

  42. SEBAGAI SEORANG ISLAM
    TUHAN TIDAK AKAN MENANGGUHKAN BALASAN DOSA ITU
    HINGGA KE DALAM KUBUR,
    SEBAHAGIANNYA AKAN DIBALASI SEMASA HIDUP LAGI

    AWAS!

    YANG PASTI

    TUAN/PUAN PERLU DI PIHAK AHLI POLITIK YANG BENAR
    YANG SENTIASA MEMIKIRKAN MASALAH NEGARA
    BUKANNYA YANG BERMINDAKAN ULITAN JAWATAN

    ATAU YANG BERFALSAFAHKAN “POLITIK DAM AJI”

    “AKU KASI KAU MAKAN SATU,LEPAS TU AKAN MAKAN 2 & 3 BIJI”

    KEJORA SUDAH KUNASIHATAI!

    TETAPI ORANG YANG MENASIHAT DI “ANJINGKAN NYA”

    AMAT MALANG INSAN INI
    PAGI PETANG DAN MALAM MASOK BLOK
    “DIA SEPERTI CACING KEPANASAN DAN GELISAH”

    1. KEJORA ITU ANJING.

      ITU PASAL DIA TAHU ANJING SAJA.

      1. DIA TAHU MENYEBUT ANJING SAJA.

      2. Marah yerr tok?

        Ki ki ki kik…

        1. Budak kecik masuk sini pulak nih.

          Dah dekat pukul 8 mlm, emak dia dah jeritkan dia suruh tidur.

          1. Marah lagi yerr tok?

            Ki ki ki kik…

  43. najib bini rosmah

    Berebut kuasa kena cah keting jatuh tergolek. Kawan pijak pula sambil lawan bagi siku. Kalau hanya berebut kerusi dengan DAP alangkah indahnya dunia? Kahkahkah!

    1. Umno sudah tidak tahu musuh. Kot di rasuah DAP supaya berbaik dengan depa. DAP yang selama ini terkenal sebagi anti-Melayu, anti-Islam.

      Jadi, mana Melayu nak hormat Umno lagi. Sokong pun, ha nya melepaskan batuk di tangga.

  44. najib bini rosmah

    Kuasa politik yang ada semakin mengecil. Angkara politik semburit Madey si Kitol dan Azmin Semburit parti besar kini kowtow kepada parti baby. Kalau masih baby pun tak larat dukung nak tunggu membesar? Alamat kena sembelih dan kena makan tanpa sisa. Kahkahkah!

    1. Menuduh liar saja ler kamu. Tarak bukti, fakta, punca maklumat yang sahih, walau penerangan pun. Apa daaaaaaaaaaa …

  45. Umno akan kekal releven jika bersendirian dan bersama komponen BN.

Leave a Reply

Your email address will not be published.