ANWAR PM9 – KE ARAH KERAJAAN KUKUH DAN STABIL

1. Saya akan ulangi apa yang saya tegaskan sebelum ini bahawa kerajaan PH selama 22 bulan dijatuhkan atas konspirasi jahat satu pengkhianatan dari dalam. Ini bermakna PH tidak dijatuhkan atas motif kegagalannya memelihara prinsip sebuah kerajaan yang Amanah dan Bertanggungjawab serta Telus. Perlu dirakamkan di sini, jatuh kerana konspirasi jahat jauh berbeza dengan jatuh kerana kerajaan PH hilang prinsip moral pemerintahan. DSAI dan PH masih dihormati kerana prinsip dan ketegasannya walaupun hilang majoriti tipis di Parlimen.

2. Pada satu sudut, UMNO dan PAS hanya mengambil kesempatan emas berunding dengan kelompok “scheme of things” TSMY untuk mengukuhkan kedudukan mereka dan bertujuan melengkapkan persediaan untuk PRU akan datang di mana mereka yakin akan membuka jalan kepada kebangkitan semula UMNO dan PAS. Gabungan yang dikenali dengan Muafakat Nasional ini tidak terikat dengan konspirasi TSMY+DSAA secara langsung, mereka sekadar ‘penumpang’ untuk masa ‘transisi’ pada persepsi mereka bagi menghimpun segala kekuatan parti melalui segala kemudahan yang ada sebagai sebuah komponen parti pemerintah. UMNO perit menjadi pembangkang selama 22 bulan.

3. Bagi PAS pula, nampaknya mereka semakin lupa siapa rakan sebenar dan siapa musuh seperti sebelumnya dalam PR. PAS selalu alpa dan lalai erti persahabatan dan kerana sikap ini UMNO agak kecewa apabila tujuan asal Muafakat Nasional yang hanya ingin ‘menumpang’ untuk menghimpun kekuatan tiba-tiba menjadi matlamat utama kepada PAS! PAS ‘curang’ kepada UMNO dengan mengikat perjanjian bersama Perikatan Nasional sedangkan UMNO telah menolaknya sejak awal lagi kerana tahu ini akan menjejaskan keperluan motif sokongan.

4 Tidak ada siapa yang mahu ‘berkawan’ dengan kelompok ‘scheme of things’ dan kelompok kartel, kerana siapa yang berkawan dengan mereka akan berpotensi menjadi mangsa ‘scammer politik’ yang licik ini. Jadi UMNO sebagai parti yang lama dan biasa dengan taktik ini mengambil sikap berhati-hati menyokong kerajaan PN dan bukan menjanjikan sokongan mutlak tanpa memenuhi motif memperkukuhkan reputasi mereka.

5. Sikap UMNO diwajarkan dengan insiden politik mutakhir di Sabah, sebelumnya di Perak dll rundingan yang memperlihatkan betapa bongkaknya Bersatu berlagak macam ‘abang besar’ sedangkan UMNO lebih berhak menentukan apa sahaja keputusan kerana punya kerusi yang jauh lebih selesa dan faktor penyumbang kepada TSMY menjadi PM ke 8. MP UMNO punya satu ‘kad’ yang disimpan rapat di dada mereka dan akan gunakan kad ini untuk menentukan kesahihan majoriti atau tidak sesebuah kerajaan demi mencapai motifnya. TSMY berada di hujung tanduk!

6. Bagi PH dan DSAI pula, dengan teras 3 parti , mereka punya aset yang besar dari sudut bilangan kerusi diwakili PKR,DAP dan AMANAH. DSAI sejak awal menjaga aset ini dengan 92 MP teguh bersamanya. Aset TSMY hanya 26 MP (itupun yang lompat dari UMNO), dia dikuatkan dengan UMNO dan PAS yang sekadar ‘menumpang’ manakala 11 MP yang melompat dari PKR hanya bermotifkan kekecewaan kerana tidak diberi tempat semasa kerajaan PH tempoh hari. Sebenarnya TSMY+DSAA adalah satu gabungan yang sangat rapuh dan menjadi liabiliti kepada keberlangsungan PN.

7. Langkah dan usaha DSAI untuk kembalikan sokongan majoriti di kalangan 222 MP telah diputuskan sejak awal lagi oleh Majlis Presiden PH. Desas-desus dari kenyataan DSAI pada 22hb Sept lalu bahawa MP UMNO adalah antara majoriti yang dimaksudkan jika dibuat hitungan tidaklah mustahil. Berbalik kepada motif UMNO menyokong TSMY, situasinya kini seolah-olah tidak tercapai hasrat kukuhkan UMNO, bahkan UMNO ‘dibuli’ oleh Bersatu manakala rakan ta’awun UMNO dari PAS dah mula balik ‘perangai lama’ yang pernah PAS buat kepada PR dan DSAI satu masa dahulu, ‘bermain mata’ dengan Bersatu kali ini.

8. UMNO ada 39 MP tidak termasuk 2 MCA dan 1MIC mewakili BN (42). Jika MP UMNO menyokong DSAI atas motif dan tujuan yang sama untuk membina kekuatan sendiri dan bukan lompat kepada PKR atau AMANAH maka logiknya DSAI bakal ada 131 jauh melepasi simple majoriti. Katakan dari GPS 19 MP yang premisnya akan berpihak dengan siapa sahaja yang ada majoriti yang kukuh di parlimen maka DSAI ada 150 kerusi sudah melepasi had 2/3 majoriti. Keperluan cukup bilang 2/3 sangat kritikal untuk membuat keputusan penting negara menghadapi krisis pasca Covid.

9. Tanpa ambil kira bilangan kerusi di kalangan MP Pejuang, Warisan dan beberapa wakil Bebas Sabah dan Sarawak, DSAI tetap punya majoriti yang sangat kukuh, meyakinkan dan sangat selesa. Majoriti kuat sangat diperlukan setelah kerajaan ‘scheme of things’ semakin hari dilihat semakin rapuh dan mereput.

10. Analisa ini hanyalah dengan mengambil kira secara ‘mentah’ bilangan 222 MP yang ada dalam aturan kerusi dewan rakyat di latari motif UMNO menyokong Perikatan Nasional yang senario terkini seolah dilihat tidak lagi relevan kepada tujuan asal sokongan tercapai. Peralihan sokongan MP UMNO kepada langkah DSAI kalau benar-benar berlaku pada pandangan saya, tidak akan memesongkan hasrat UMNO memperkukuhkan kedudukannya untuk persediaan PRU akan datang dan pada waktu yang sama memulih imejnya untuk menyumbang kepada keperluan sebuah kerajaan yang stabil dan kukuh hari ini. Sokongan MP UMNO saya yakin tidak ada kena mengena dengan rundingan politik di luar dewan, ia hanyalah soal memperolehi majoriti kukuh dan jika berlaku ubah angin MP UMNO di dewan parlimen bukan bermakna akan berlaku di luar dewan sebagai pakatan baharu politik.

11. Apakah semua MP UMNO akan menyokong DSAI? Bagaimana Pekan dan Bagan Datok serta MP UMNO lain yang sudah berjalan kes mereka di Mahkamah iaitu seramai 6 MP? Jika nama mereka digugurkan dalam senarai pun, DSAI masih ada 125 melepasi had 120 bilangan sebagai asas majoriti selesa. Apa pun analisanya, kewajaran sokongan seharusnya tanpa syarat dan keutamaan adalah kepada membentuk majoriti yang kuat dan utuh. Secara prinsipnya usaha DSAI seperti dinyatakan dalam sidang akhbar 22hb Sept lalu berasaskan kepada integriti dan prinsip rule of law.

12. Apa akan jadi pada MP PAS? Jika kita ambil kira 18 MP PAS ikut MP UMNO menyokong DSAI maka ia akan lebih mengukuhkan majoriti, tetapi mengambil kira ‘perangai lama’ parti PAS, DSAI dan PH perlu berhati-hati menerima mereka kerana saya tidak fikir PAS secara sedar faham apa yang sedang kita bincangkan di sini tentang kestabilan dan majoriti yang kukuh bagi menyumbang kepada wujudnya sebuah Kerajaan yang berwibawa. Apa akan jadi kepada MP Bersatu dan MP bawah kartel? Saya yakin DSAI berjiwa besar untuk menerima mereka kecuali watak paling utama yang menjerumuskan semua kita dalam krisis politik pasca Feb 2020.

13. Majoriti Kukuh, Meyakinkan dan Selesa dengan majoriti Melayu dan Bumiputera sepatutnya menggamit 222 MP menyokong DSAI sebagai Perdana Menteri Malaysia ke 9. Sokongan kepada DSAI adalah sokongan kepada ketahanan nasional bagi menangani krisis pasca Covid di negara ini.

DS Dr Mujahid Yusof Rawa

Ahli Parlimen Parit Buntar

Naib Presiden AMANAH

1 Oktober 2020.

Kongsikan artikel ini
Updated: 1 October 2020 — 10:17 pm

96
Leave a Reply

avatar
10 Comment authors
ANTI MACAI BANGANGMAHATHIRVSANWARpAnonymousAnonymousnajib bini rosmah Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
ANTI MACAI BANGANG
Guest
ANTI MACAI BANGANG

MEROYAN SAKIT JIWA ABANG NON KERANA KEMPUNAN TAK DPT JADI PM…..MACAM2
HELAH LOYAR BURUK DIBUAT TAPI TAK JADI….RAKYAT DAH MENYAMPAH SAMA LU…..ABG NON….YOu ARE OUT THE DATE…GET LOOSE!

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

BAGI PELUANG SAMA KADOK SAMPAI PRU15…… UMNO BOLEH CUBA NASIB CARI KEKUATAN SENDIRI PRU15 NANTI TAPI DENGAN BERSAMA MN…..CARI HALUAN SENDIRI DAN AKAR UMBI DI MANA ADA KELEBIHAN…..SELEPAS PRU15 BOLEH BUAT KEPUTUSAN BARU……PRU BELUM TENTU SAMA DENGAN PRN……. Jangan Buat Tak Nampak Apa Zahid Dah Buat Kat UMNO…….. UMNO hampir ditinggalkan rakyat dah ahlinya selepas kalah pada PRU 14 tahun 2018…dulu jawatan parti direbut…tetapi pada pemilihan 2018… Ramai yang lari meninggalkan jawatan terutama di peringkat bahagian… Semangat bertanding langsung takda… semua duk tunggu bila UMNO akan diharamkan dan mati terus. Itulah UMNO yang diwarisi Zahid Hamidi, Tok Mat, Ahmad Maslan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing lahir trbelit tali pusat & tk cukup bulan
Sbb tu bingai tolol dungu serupa pukimak sialan
Asyik je tersembam..kena Kejora punya pukulan
Nak kalahkan Kejora, mmg dia tidak jumpa jalan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing biol tiada kerja, masalah dia pergi cari
Yang dia cuba acah ini Cikgu Kejora bijak bistari
Terkedu makan kuah le, anjing tua tu setiap hari
Asyik saja dia kalah tk pernah menang atau seri
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Pantun2 cg Kejora, bagaikan petir yg berdentum
Sekali sekala..meledak & gegar bagai bom atom
Saraf otak TN anjing terburai..tak blh bercantum
Sbb itu lah, dia asyik lalok..serupa mabok ketum
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Lupa lak:

Kt atas tu pantun dari KEJORA BISRARI.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata:

KEJORA BISTARI

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (KEJORA BISTARI)

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Terus tiada kelibat si dajal tua kuangajar biadab
Dgn Cgu Kejora ini..dia spt tak berani nak hadap
Lgi pula dia tau dgn dia tu ramai pmbaca fed-up
Duduk kat luar jer..si bacul tu terhendap-hendap
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply
1 October 2020 2:01 pm

__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 biol)

Dream on, Wak Kontol.

Pembaca tak fedp dgn aku tapi dgn kau.

Reply
1 October 2020 3:36 pm

__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 🐕 biol 3:36 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing bingai bahalol..otak dah mula serabut
Mau tidaknya kiri kanan pembaca bantai & paku
Dlm pantun itu, nama dia tu tak ada pun disebut
Rupa nya sbg ‘dajal tua’, anjing itu dah mengaku
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (KEJORA BISTARI)

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Cikgu Kejora terus berpantun dgn rileks & santai
Tapi si tua ifrit kuangajar biadab tu tak kelihatan
Tak sabar, tunggu dia masuk..Kejora mau bantai
Mahu kasi menyembam, itu barua lahanat setan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply
1 October 2020 1:46 pm

__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 biol)

Kau baru nak memikir nak menyembm tapi muka kau dah lebam.

Di balun penumbuk spring punya. Enjoy it, Wak Kontol.

Reply
1 October 2020 3:38 pm

__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 🐕 biol samdol 3:38 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing bingai bahalol..otak dah mula serabut
Mau tidaknya kiri kanan pembaca bantai & paku
Dlm pantun itu, nama dia tu tak ada pun disebut
Rupanya sbg ‘barua lahanat’..dia mula mengaku
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 🐕 biol samdol 3:36/3:38 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Mmg nyata le TN anjing ini betul2 bingai keparat
Mudah jer Kejora perangkap, masuk ke dlm jerat
Anjing bebal ini sekolah tak tinggi..otak berkarat
Maklumlah dah dekat 90 th, nak fikir pun tk larat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (KEJORA)

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Memberi komen yg elok bersopan ada lah wajar
Kemelut sengketa yg lalu..kita jadikan pedoman
Lega lah, bila tk ada komen yg biadab kuangajar
Blog ini pun nampak dh jadi tenteram dan aman
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply
2 October 2020 8:11 am

Anonymous
Guest
Anonymous

_______________________________________________

Anonymous (TN anjing 🐕 sewel)

Kamu biadab dan kurang ajar menuduh tanpa bukti, fakta dan punca maklumat yang sahih.

Reply
2 October 2020 9:52 am

_______________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (KEJORA)

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Usah terpedaya..dngn TN anjing punya muslihat
Di bawah ini, ada sesuatu, yg Kejora nak perlihat
Kejora akan buktikan siapa yg baik & siapa jahat
Dan akn terjawab kenapa anjing tu Kejora pahat
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (KEJORA)

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Biarlah komen di entri baru ini Kejora yang mula
Pembaca usah risau, Kejora ni bukan org yg gila
Kalau org tak kurang ajar biadab..Kejora tak tala
Sesiapa yg nk terus komen, anda mmg dipersila
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply
1 October 2020 11:54 am

__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 sewel)

Kejora ni bukan org yg gila, kata dia.

Memang, orang gila selalu nya tak ngaku dia gila.

Reply
1 October 2020 12:38 pm

__________________________________________________

Jigit

Tengok….dia sengaja cari pasai…. budak ni seronok kena balun dan maki hamun gamaknya….

Reply
1 October 2020 2:57 pm

__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 sewel)

Jangan bodoh sangat lah Jigit, bukan kau tak tahu bahwa ada masa2 nya Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla itu yang cari pasal, caci aku sebelum aku masuk.

Ko takut dia yer, sekarang menyokong dia. Jumpa babi dengan anjing di jalan, balun Jig it dulu.

Reply
1 October 2020 3:42 pm

__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing lah, yg sentiasa lbih dahulu, cari pasal
Mmg anjing tua tu, dari iblis, dia punya usul asal
Tpi kini rasanya..dia sdg termenung & menyesal
Monyok terkedu ler anjing ifrit tu kt dlm bangsal
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora berpantun (11:54), dgn cara sopan & elok
Tapi dicerca (12:38), dek TN anjing setan goblok
Mesti dia hirop todi/ketum..asyik je mabok lalok
Tpi sakit le dia bila sarang tebuan dia pergi jolok
🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Jigit yg benci dkat anjing itu, tampil beri teguran
Tapi..Jigit telah dimaki hamun penuh kekasaran
Kini pmbaca semua, boleh nilai dan buat ukuran
Buktinya jelas, TN anjing rendah tahap pelajaran
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla dulu sekolah SJK.

Mana lah ada peljaran sangat jenis ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tebuan jenis tak ada sengat/ sengat dah lesu.

Di lastik sarangnya, berteraburan lah dia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nyata dah bankrap akal, Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla nih.

Dikeluarkan nya kopipes/ kilang semula komen dia yang dulu.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Pelakon politik paling tua di Malaysia dan dunia Madey si Kitol jangan meroyan lama sangat. Tak mahu bertanding PRU15 bermaksud umum bersara awal. Politikus tua yang tidak ada pemimpin pelapis selain anak sendiri si Boboi, Azmin Semburit dan Hishamuddin keris kontot sudah boleh dikira gagal di penghujung akhir hidupnya. Bukan gagal menghalang Anwar. Tetapi gagal memimpin umat daripada kekaburan pemimpin yang kabur. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu saja yang kira dia gagal, berjuta yang lain tidak.

Mengapa kamu selalu mengarut? Kamu tak menyumbang kpd perbincangan dalam blog ini bila mengarut.

Menuduh “gagal memimpin umat daripada kekaburan pemimpin yang kabur. ” itu ada lah mengarut.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Majoriti Kerajaan PM Puppet Pintu Belakang sangat nipis. Kerajaan Tebuk Atap sudah tumbang dengan peralihan sokongan yang besar. Azmin Semburit dan Hamzah Pengkhianat gagal kawal MP UMNO, Pas, GPS, MIC, MCA dan Bersatu sendiri dengan rasuah GLC, jawatan Kabinet dan ugutan udang-udang bawah Kerajaan Pintu Belakang. Mat Sembab kira hari sebelum dibantai mampus oleh kawan dan lawan yang dikhianat selama 7 bulan. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Nyata kamu mengarut. Menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang boleh dipercayai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Harap2 reti lah kamu menulis komen dengan ada bukti, fakta atau punca maklumat yang boleh dipercayai.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Hati pemimpin PN MN GRS GPS BN sudah bercerai-berai. Lidah pemimpin PN MN GRS GPS BN berdusta menutup kehancuran diri sendiri. Berapa banyak akronim gabungan haram yang dibuat? Hanya sekadar tipu daya dan cubaan mengelirukan dan mengkhianati kawan dan lawan. Adakah Dajjal sedang menyiapkan tentera di bawah panji kecelaruan gabungan haram PN MN BN GPS GRS? Hanya Azmin Semburit yang boleh menjelaskan kekaburan. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Nacam mana kau tahu “Hati pemimpin PN MN GRS GPS BN sudah bercerai-berai”? Kau pakai crystal ball ker

Dari kata2 kau itu saja boleh di lihat kamu mengarut. Mengata “Dajjal sedang menyiapkan tentera di bawah panji kecelaruan gabungan haram” itu nyata mengarut.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ramai yang tak mahu Anwar jadi PM langsung. Dia Peliwat, di penjara 2 kali sebab liwat. Ini negara Islam, Islam haramkan liwat. Mana boleh Peliwat jadi PM negara Islam.

Anonymous
Guest
Anonymous

BUDING BONGOL

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Memberi komen yg elok bersopan ada lah wajar
Kemelut sengketa yg lalu..kita jadikan pedoman
Lega lah, bila tk ada komen yg biadab kuangajar
Blog ini pun nampak dh jadi tenteram dan aman
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu biadab dan kurang ajar menuduh tanpa bukti, fakta dan punca maklumat yang sahih.

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Usah terpedaya..dngn TN anjing punya muslihat
Di bawah ini, ada sesuatu, yg Kejora nak perlihat
Kejora akan buktikan siapa yg baik & siapa jahat
Dan akn terjawab kenapa anjing tu Kejora pahat
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (KEJORA)

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Biarlah komen di entri baru ini Kejora yang mula
Pembaca usah risau, Kejora ni bukan org yg gila
Kalau org tak kurang ajar biadab..Kejora tak tala
Sesiapa yg nk terus komen, anda mmg dipersila
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply
1 October 2020 11:54 am

__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 sewel)

Kejora ni bukan org yg gila, kata dia.

Memang, orang gila selalu nya tak ngaku dia gila.

Reply
1 October 2020 12:38 pm

__________________________________________________

Jigit

Tengok….dia sengaja cari pasai…. budak ni seronok kena balun dan maki hamun gamaknya….

Reply
1 October 2020 2:57 pm

__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 sewel)

Jangan bodoh sangat lah Jigit, bukan kau tak tahu bahwa ada masa2 nya Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla itu yang cari pasal, caci aku sebelum aku masuk.

Ko takut dia yer, sekarang menyokong dia. Jumpa babi dengan anjing di jalan, balun Jig it dulu.

Reply
1 October 2020 3:42 pm

__________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing lah, yg sentiasa lbih dahulu, cari pasal
Mmg anjing tua tu, dari iblis, dia punya usul asal
Tpi kini rasanya..dia sdg termenung & menyesal
Monyok terkedu ler anjing ifrit tu kt dlm bangsal
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora berpantun (11:54), dgn cara sopan & elok
Tapi dicerca (12:38), dek TN anjing setan goblok
Mesti dia hirop todi/ketum..asyik je mabok lalok
Tpi sakit le dia bila sarang tebuan dia pergi jolok
🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Jigit yg benci dkat anjing itu, tampil beri teguran
Tapi..Jigit telah dimaki hamun penuh kekasaran
Kini pmbaca semua, boleh nilai dan buat ukuran
Buktinya jelas, TN anjing rendah tahap pelajaran
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

“Sesiapa yg nk terus komen, anda mmg dipersila” –
Tak ada siapa yang komen. Hanya dia, dia dan dia sendiri.

Haprak betul Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla nih.

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Hari ini, dgn cara elok & bersopan, Kejora masuk
Harap nya Kejora ini, tak ada org yg akan serang
Usah dibuat spt si kuangajar biadab perut busuk
Sila lah terus berkomen, kalau tak ganggu orang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Cakap yang betul dan berfaedah kpd komuniti blog ini, takda siapa nak serang.

This blog is not for self-promotion.

solat hajat
Guest
solat hajat

YaAllah ky mohon pada mu janganlah kau beri tampuk pemerintahan kerajaan Malaysia ini kepada PENDUSTA agamaMu yang bersekonggol dengan musuh agamamu DAP,jangan kau serahkan kepada mereka seperti yang dipimpin oleh pemimpin mereka yang mereka gelar sebagai DSAI.
Aamiin Aamiin Aamiin YA ALLLAH.

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

SEPTEMBER TAHUN DEPAN PULAK PAK DAJJAL DATANG BULAN MEROYAN…..GENG ZIONIST TAK AKAN INSAF KECUALI RAKYAT SEDAR NIAT BUSUK MEREKA…… Peralihan kuasa kerajaan baharu tak mungkin berlaku – …… Entah mengapa, apabila saya terbaca dakwaan DS Anwar Ibrahim bahawa beliau telah mendapat majoriti bilangan ahli Parlimen yang menyokongnya untuk menubuhkan kerajaan baru dan menunggu untuk menghadap DYMM SPB Yang di-Pertuan Agong (YDPA) di masa terdekat, saya tidak fikir peralihan kuasa akan berlaku. Jika dakwaannya benar pun, saya harap, malah percaya, YDPA akan membubarkan Parlimen dan PRU15 akan diadakan. Apabila terbaca pula berita YDPA masuk IJN dan tidak akan menerima sesiapa menghadap,… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

RAKYAT SENGSARA DAN DERITA BAWAH PHD4PIG…..HARTA RAKYAT DIRAMPAS ….EKONOMI TERUK….CINA PUN MARAH ….KLCI JATUH TERUK….SOSIAL HURU HARA…… PKR PARTI KERA RIMAU…..SATU KANDANG DENGAN BABI KOMUNIS…..GILER MEROYAN PENYEBAR COVID…… Dulu Zulkifli Nordin tukang buat cerita Asenik, Kini Johari Abdul jadi tukang karut Anwar….. “Ketua Whip PKR, Datuk Johari Abdul, mendakwa, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menyerahkan senarai nama ahli parlimen yang menyokongnya untuk membentuk kerajaan baharu kepada pihak istana. “Dia (Anwar) dah bagi kepada Agong, saya pun tidak tahu bila dia serahkan. Cuma memang senarai itu telah diberi kepada pihak istana,” katanya. Ditanya tentang senarai nama ahli parlimen menyokong Anwar, Johari… Read more »

Vaksin
Guest
Vaksin

Vaksin virusAtok perlu disuntik kpd oleh ahli politik terlebih dahulu. Jika mereka tetap hidup, vaksin selamat utk digunakan. Jika mereka mati, negara akan selamat.
Vaksin ni bernama Anwar-Ameno.

Wau bule
Guest
Wau bule

Insyaa Allah, PM9 Bukan Anwar.

Kalau melayu muslim yang ada Phd in islamic study buat komen pasal current political tragedy, elok tengok Mr Bean. Nothing is factual. Only rhetoric and polemic

Anonymous
Guest
Anonymous

APA UNTUNGNYA MAHATHIR TUNJUK KEBODOHAN DAN HATI BUSUKNYA Teori mata Anwar lebam: kena tumbuk atau kepala kena hantuk ke dinding? | Jom Kita Baca Mahathir kata, dia bebaskan Anwar, tapi Anwar lawan dia. Mahathir ni bukan orang bodoh tapi mengapa nampak macam bodoh? Sebab dendam peribadinya kepada Anwar menjadikan dia terpaksa berbuat bodoh. Dia jadi PM pun atas sokongan siapa? Kalau Anwar tidak sokong, boleh dia jadi PM? Bila dia jadi PM, dia jalankan tugas sebagai PM untuk melakukan proses pengampunan diraja kepada Anwar itu atas kehendak Anwar atau kerana itu janji di dalam manifesto PH ? Atau dia memang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

WFAUZDIN,

Kamu lihat dengan mata sepet ker? Atau juling ker?

Tak nampak ke bahwa selagi Tun M ada dan tak mengata bersara dari politik, Anwar tentu lah cadangkan dia jadi PM.

Anwar menentang Tun M itu dah lama berlku. Takda time limit bagi mengatanya.

“kebodohan dan hati busuk kamu”? Betul Din, kamu bodoh dan hati busuk.

Anonymous
Guest
Anonymous

PhD in Islamic Studies sepatutnya komen pasal Islam di negara ini. Undang2 nya, pengurusan dan pentadbiran nya.

Mengapa nak komen pasal politik. Nilai komen anda sama dengan yang tidak ada PhD.

Boleh komen hanya politik yang berkaitan pengurusan dan pentadbiran agama Islam sahaja. Kalau tidak mengapa tak ambil PhD in Political Science.

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Tdi, Kejora dh tunaikan solat tahajjud dua rakaat
Kita kena le gunakan masa, dengan bermanafaat
Mmg Kejora sentiasa ingatkan Allah setiap saat
Lebih2 lagi lah di mlm yg mulia ini, mlm Jumaat
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu Tukang Beri khutbah ker. Takda siapa tanya kamu solat ker. Pukul 4 pagi kamu patut sembahyang hajat. Tapi takda sebut pun. Pahal pelik benar kamu nih

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Anon anjing pantun, mcm taik unta, bertompok2
Gaya bahasa pula, tk ubah, mcm seorang bapok
Lalu..rapat ke tanah le, kena cgu Kejora hempuk
Pembaca semua, tunggu apa lagi..haahh..tepuk
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Mcm budak kecik – “.. haahh..tepuk”

Apa daaaa

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kejora baru jer selesai membaca ayat2 al-Quran
Dlm hal amal ibadah ni kita kena ada kesedaran
Jangan lah hanya dunia..yg kita jadikan sasaran
Kehidupan akhirat mesti lah selalu ada di fikiran
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

Anonymous
Guest
Anonymous

Pasal kamu baca Quran pun nak hebohkan di sini.

Tapi mencaci, mengutuk orang selalu kau buat.

Dah teruk sakit kamu nih.

Anonymous
Guest
Anonymous

MANER NYERR ANON ANJING 🐕 NIH..?

KO LARI GI JUAL JUBO KAT CHOW KIT YERR..

KAH KAH KAH KAH…

😅😂🤣😅😂🤣😅😂🤣😅😂🤣😅😂🤣😅😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Tengok lah Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla ini bercakap.

Asyik mencarut saja kerja nya. Teruk negara ini kalau ramai rakyat mcm dia.

anon
Guest
anon

WAK KOJOLA ANU KONTOT KENTOT ADA LADANG ANJING
PELIK….PELIK..SUMER ANJING BELAANNYA TAK DAK EKOR
JANGAN-JANG DIA NI JENIS MAKAN ANJING & KUCING
BUAT SOP EKOR ANJING GAMAKNYA INI BAPOK SEKOR

anon
Guest
anon

🐕 NIH..?
INI ANJING BELAANNYA YANG TERLEPAS
MASIH ADA EKOR YANG SEKOR NIHHH!

YANG LAIN-LAIN DAH KONTOT JUBO

Anonymous
Guest
Anonymous

ANON ANJJNG 🐕 ANU KONTOT KENTOT ADA GENG ANJING
PELIK….PELIK..SUMER ANJING 🐕 GENGNYA TAK DAK EKOR
JANGAN-JANG DIA NI JENIS ANJING 🐕 MAKAN KUCING
BUAT SOP EKOR KUCING GAMAKNYA INI ANJING 🐕 BAPOK SEKOR

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
KAH KAAHH KAAAHHH KAAAAHHHH KAAAHH
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕 NIH..?
INI TN ANJING 🐕 GENGNYA YANG TERLEPAS
MASIH ADA EKOR YANG SEKOR NIHHH!

YANG LAIN-LAIN DAH KONTOT JUBO

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu periksa ler di jubo kamu tuh, betapa panjang nya ekor kamu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa standard kamu blogging nih? Takda standard langsung. Buat malu kompeni ajer. Tau ler kamu takda kompeni, tapi jangan tunjukkan kamu dayus ler.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ekor2 itu di potong nya, disambung, di lekatkan kpd pungkoq dia. Panjang berdepa.

anon
Guest
anon

BILA DIA CABOT SUMERRR ORANG TEPOK
KAT ATAS LANTAI TEROSSS DUDUK TESEPOK
WAK KOJOLA ANU KONTOT KENTOT KLUSTER BAPOK
JENIS LEMBOT SEKALI JA AKU HAMPOK

Anonymous
Guest
Anonymous

BILA DIA CABOT SUMERRR ORANG TEPOK
KAT ATAS LANTAI TEROSSS DUDUK TESEPOK
ANON ANJINH 🐕 ANU KONTOT KENTOT KLUSTER BAPOK
JENIS LEMBOT SEKALI JA AKU HAMPOK

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
KAH KAAHH KAAAHHH KAAAAHHHH KAAAHH
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Soooooooo unclever comment one … Pity.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana dia ada otak untuk mengeluarkan komen yang bagus.

Otak nya di kepala lutut nya, di celah kelengkang nya.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Nasihat I jangan jadi gila kuasa dan khianat amanah macam Madey si Kitol. Madey si Kitol sampai nak tergolek masuk kubur tak percaya hatta anak sendiri jadi pemimpin. Jadi Boboi duduk celah ketiak bapa sampai tua berjambang. Si tua bodoh macam Madey takkan pernah hasilkan pemimpin baru yang berkualiti. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Tulis komen yang bijak sikit lah. Menuduh Tun M “takkan pernah hasilkan pemimpin baru yang berkualiti” itu mengarut. Jauh tak bijak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju amat sangat.

Anonymous
Guest
Anonymous

MANA ANON ANJING 🐕 NIH..?

KO LARI GI CHOW KIT YERR..

KAH KAH KAH KAH…

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko tengok ler di belakang ko, dia sedang memasukkan barang ke dalam lub.ng bont.t ko.

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
ANON ANJING RASANYA GENG SUMAN HINDU
ANJING ITU..JENIS MAKNYAH LEMAH LEMBOT
KEJORA TIBAI..ANJING ITU ASYIK JE TERKEDU
TIAP MLM, KEJORA BELASAH, DIA LARI CABOT
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
KAH KAAHH KAAAHHH KAAAAHHHH KAAAHH
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia kata dia yang belasah kamu.

Sebab kamu kata Bang Ali dah lama tak jumpa kamu.

Dia pun kesihan juga kat kamu.

anon
Guest
anon

BILA MALAM WAK KANTOL KETOLA PAKAI MEKAP
MUKA BAGI PUTIH LUMOR TEPONG UBI
INI BUKAN AKU FITNAH KERANA RAMAI YANG CAKAP
SANA TU BUAT PROJEK KAT SIAM KRABI

Anonymous
Guest
Anonymous

BILA MALAM ANON ANJING 🐕 PAKAI MEKAP
MUKA BAGI PUTIH LUMOR TEPONG UBI
INI BUKAN AKU FITNAH KERANA RAMAI YANG CAKAP
SANA TU BUAT PROJEK KAT SIAM KRABI

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
KAH KAAHH KAAAHHH KAAAAHHHH KAAAHH
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

“BUAT PROJEK KAT SIAM KRABI”

Anonymous
Guest
Anonymous

ITU LAH YANG BERUK TUA WAK KONTOL KEJORA KOJOLLA BUAT.

DAH LAMA TAK BERANI PAKAI NAMA KEJORA. MALU, ASYIK DI KOJOLLAKAN.

anon
Guest
anon

DAH TUA WAK KANTOL KETOLA 80an BELOM BEBINI
HARI-HARI MAKAN MAGGIE MASAK KAT DAPOR
KONON DIA LAH PALING TERHEBAT DIBLOK NI
SEKALI AKU BOM TERKEWEH CAM AYAM BERAK KAPOR

LA….BETOL KE? BIAR BETOLLL ?

kak kah kah kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

DAH TUA ANON ANJING 🐕 80an BELOM BEBINI
HARI-HARI MAKAN MAGGIE MASAK KAT DAPOR
KONON DIA LAH PALING TERHEBAT DIBLOK NI
SEKALI AKU BOM TERKEWEH CAM AYAM BERAK KAPOR

LA….BETOL KE? BIAR BETOLLL ?

kak kah kah kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

Punya bodoh kamu ikut orang punya pantun.

Masa kecil nya dia merangkak ke reban ayam, makan “kapor” itu, sekarang mulut bau macam tahi ayam.

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
PANTUN ANON ANJING TAIK UNTA BRTOMPOK
MMG LER BINGAI ANON ANJING TELUR LABOH
KESIAN, ANON ANJING TUA, MAKNYAH BAPOK
ASAL MASUK SAJA, TRDUDUK KEJORA TABOH
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
KAH KAAHH KAAAHHH KAAAAHHHH KAAAHH
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

NGAKU LAH BAHWA KAMU KENA LAGI TERUK.

anon
Guest
anon

anon

TAK DAK KERJA WAK KONTOL KEJOLA MEMERAP
NASIB BAIK LA ADA SEKO KAWAN NAMA JIGIT
KENA GAYONG AKU KEJORA MAKAN TURAP
AUWWWW!!!AUUWWWW BAPOK TAHIK KUCING HANGIT
Reply
1 October 2020 10:03 pm
anon
Guest
anon

KAU CABOT LARI YERRRRR

KAU TAK NAK MASOK LAGI YERRRRRRR

AHHHH AHHHHH BARU RASA LAPANG BLOK NI

Anonymous
Guest
Anonymous

TAK DAK KERJA ANON ANJING 🐕 MEMERAP
NASIB BAIK LA ADA SEKO KAWAN NAMA TN ANJING 🐕 LEMBOT
KENA GAYONG AKU ANON ANJING 🐕 MAKAN TURAP
AUWWWW!!!AUUWWWW BAPOK TAHIK KUCING CABOT
Reply
1 October 2020 10:03 pm

KAU CABOT LARI YERRRRR

KAU TAK NAK MASOK LAGI YERRRRRRR

AHHHH AHHHHH BARU RASA LAPANG BLOK NI

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
KAH KAAHH KAAAHHH KAAAAHHHH KAAAAAHHHHHH
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

JIGIT PUN SATU MASA DULU MEMBALUN DIA. GAMAK NYA DI EMAIL WAK KONTOL MINTAK TOLONG, KEMUDIAN JIGIT DAH MEN JIG IT.

anon
Guest
anon

KOJOLLAK BAPOK TERKILAN-PKP TAK DAK PELANGAN

kikikikikikiki

Anonymous
Guest
Anonymous

ANON ANJING 🐕 BAPOK TERKILAN-PKP TAK DAK PELANGAN

kikikikikikiki

Anonymous
Guest
Anonymous

OTAK BERUK TUA WAK KONTOL KEJORA KOJOLLA DAH KERING. DI SALINNYA KOMEN ANON BUAT KOMEN DIA.

OTAK DAH BANKRAP.