BAIK BUNG MOKHTAR ATAU HAJIJI JADI KETUA MENTERI, MUHYIDDIN TETAP TERGUGAT

Siapa bakal menjadi Ketua Menteri Sabah sehingga ini masih lagi tidak dapat dipastikan dan bila majlis angkat sumpah akan berlangsung juga tidak diketahui.

BN dan Perikatan Nasional (PN) Sabah dikatakan gagal mencapai kata sepakat berhubung calon Ketua Menteri, walaupun setelah bermesyuarat selama dua jam untuk membincangkannya.

Kedua-duanya, BN dan PN tetap berkeras dengan calon masing-masing iaitu Bung Mokhtar Radin dan Hajiji Noor untuk jawatan tersebut.

Setelah pertemuan selama kira-kira dua jam di sebuah hotel di Kota Kinabalu yang turut dihadiri pemimpin GRS yang lain – kedua-dua calon, Bung Mokhtar dan Hajiji kemudian mengambil keputusan menuju ke Istana Negeri selepas memutuskan untuk menyerahkan soal perlantikan Ketua Menteri Sabah itu kepada TYT Sabah, Juhar Mahiruddin membuat penentuan.

Bung Mokhtar dilaporkan berkata, “Tunggu TYT putuskan” manakala Hajiji dilihat keluar daripada mesyuarat lebih awal dan enggan memberi sebarang komen.

Begitu pun, selepas menemui Bung Mokhtar dan Hajiji, TYT Sabah dikatakan meminta diberikan sedikit masa untuk membuat keputusan, tetapi berjanji akan melakukannya secepat mungkin.

Ini bermakna, isu perlantikan Ketua Menteri Sabah terus menjadi teka-teki untuk suatu tempoh masa yang tidak diketahui tempohnya.

Antara Bung Mokhtar dan Hajiji, siapakah yang akan jadi pilihan TYT?

Dalam soal ini, UMNO mungkin gembira jika Bung Mokhtar yang menjadi pilihan TYT, begitu juga bagi Bersatu, mereka juga pastinya suka ria jika Hajiji yang diberi keutamaan.

Tetapi, kepada Muhyiddin Yassin, siapa pun yang dilantik, ia tetap merupakan ancaman serta gugatan kepada kedudukannya sebagai Perdana Menteri yang ketika ini pun beliau seperti sudah berada di atas bara api dengan jawatan itu.

Walaupun ada khabar mengatakan Shafie Apdal mungkin dilantik semula, pandangan tersebut sebenarnya sukar diterima memandangkan GRS yang diwakili PN, BN dan PBS sudah jelas memperolehi majoriti 38 kerusi daripada keseluruhan 73 kerusi yang dipertandingkan.

Pertimbangan setakat ini hanyalah antara Bung Mokhtar dan Hajiji.

Jika Bung Mokhtar yang dilantik, ini sudah tentu amat mengecewakan Muhyiddin kerana beliau sejak awal telah menonjolkan Hajiji.

Dengan terlantiknya Bung Mokhtar yang sedang berdepan kes mahkamah sebagai Ketua Menteri juga seperti memberi laluan kepada Zahid Hamidi untuk melakukan kemunculan semula dirinya selepas PRU akan datang.

Dalam pertimbangan Zahid Hamidi, jika Bung Mokhtar boleh jadi Ketua Menteri, maka tidak ada sebab beliau tidak boleh melakukan kemunculan merebut jawatan Perdana Menteri sekiranya kedudukannya sebagai Presiden UNNO masih kekal ketika PRU diadakan nanti.

Dalam erti kata lain, jadinya Bung Mokhtar sebagai Ketua Menteri adalah laluan dan duluan untuk Zahid Hamidi mencabar kedudukan Muhyiddin.

Sekiranya Hajiji pula yang dilantik, ini sudah tentu akan menambah-renggangkan lagi hubungan UMNO dengan Bersatu dan Zahid Hamidi dengan Muhyiddin.

Gagal meletakkan UMNO mendapat jawatan Ketua Menteri merupakan alasan tambahan untuk Zahid Hamidi dan UMNO meneruskan sokongannya kepada Anwar Ibrahim, tidak kira sama ada akhirnya tindakan itu akan menjadikan Presiden PKR itu sebagai Perdana Menteri atau berkesudahan dengan pilihanraya semula terpaksa diadakan.

Kesimpulannya, meski menang PRN Sabah, kemudian berbalah tentang jawatan Ketua Menteri, tetapi siapa pun yang terpilih mengisi jawatan itu, Muhyiddin tetap diasak dan terasak yang akan menjadikan kedudukannya semakin tergugat serta tidak selamat. (Shahbudindotcom 27/09/2020)

Updated: 27 September 2020 — 10:39 pm

113 Comments

Add a Comment
  1. KESIAN PEMBANGKANG SATU PERSATU NEGERI TERLEPAS
    …….

    UMNO PATUT BELAJAR BUANG EGO SELEPAS TERSUNGKUR PRU14…… BUKTIKAN KEKUATAN DAN KEIKHLASAN SEBAGAI PERSEDIAAN PRU15…….

    Mana datangnya 2/3 sokongan kepada “Langkah Meroyan Anwar”?…….

    Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kerajaan Tan Sri Muhyiddin Yassin tumbang selepas memperolehi majoriti kukuh untuk membentuk kerajaan.

    “Saya telah mendapat sokongan kukuh dan meyakinkan daripada ahli parlimen untuk saya persembahan kepada Yang di-Pertuan Agong. Dan ingin saya menyatakan di sini majoriti dan sokongan itu dalam kalangan Melayu dan Islam,” katanya
    Jelasnya lagi, Anwar sepatutnya menghadap Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah pada semalam jam 11 pagi.

    Namun pertemuan tersebut terpaksa ditangguhkan berikutan baginda yang kini sedang dirawat di Institut Jantung Negara (IJN).

    “Sokongan itu adalah kukuh dan meyakinkan, lebih daripada majoriti kecil 5, 10. Mengapa saya tak nak sebut sekarang? sebab saya letakkan penghormatan kepada Agong yang sepatutnya perkara terperinci perlu dimaklumkan kepada Agong terlebih dulu.

    Rancangan pembentukan kerajaan baharu di bawah kepemimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim dilanda masalah apabila UMNO dan DAP secara jelas menolak untuk bekerjasama dalam gabungan tersebut.
    Meskipun Anwar tidak menjelaskan senarai nama ahli Parlimen UMNO secara khusus yang menyokongnya, Presiden PKR itu berkata dalam gabungan baharu tersebut ia melibatkan UMNO yang merupakan parti orang Melayu.

    Bagaimanapun, ahli Parlimen UMNO yang nama mereka tersebar kerana dikatakan bersama Anwar seorang demi seorang menafikannya.

    Setakat ini 15 dari 19 Ahli Parlimen UMNO yang diwar-warkan menyokong Anwar menyatakan tidak akan menyokong Anwar sama sekali.

    Sebelum itu PAS dan GPS dengan tegas dan jelas menyatakan akan terus bersama-sama dengan PN dan menyokong TSMY sebagai PM.

    Warisan dan DAP memberitahu, tidak akan bekerjasama dengan UMNO.

    DAP pula secara tegas menjelaskan tidak akan bekerjasama dengan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak apatah lagi bersama UMNO dalam gabungan baharu yang bakal dibentuk Anwar.

    Ia dinyatakan sendiri oleh Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng dengan menegaskan, walaupun kesemua 43 ahli Parlimen DAP sebelum ini menyatakan sokongan penuh terhadap kerajaan baharu Anwar, namun ia berubah apabila mendapat tahu ia mempunyai kerjasama dengan UMNO.

    Mengulas lanjut mengenai perkara itu, Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN), Tan Sri Annuar Musa menasihatkan Guan Eng supaya bertenang dan tidak perlu sakit kepala memikirkan ‘kerjasama’ UMNO dengan Anwar.

    Katanya, parti itu juga memberi jaminan bahawa UMNO tidak akan sekali-kali bekerjasama dengan mana-mana pakatan parti yang di dalamnya ada DAP.

    Sangat kesian kepada penyokong PH terutama PKR yang begitu bersemangat kononnya kerajaan PN akan tumbang. Katanya takkan Anwar nak bermain dengan Agong. Tapi kalau orang kenal Anwar secara mendalam memang dia boleh buat apa sahaja kerana dia ada bukan 2 wajah, malah lebih daripada itu. Wajah warak, wajah dajal..

    Cybertropper bodoh mula menyerang dan kebanyakkan kepada lebai PAS kononnya PAS akan hilang kedudukan apabila kerajaan tumbang. Ini pun kesian juga, sudahlah makan gaji haram dengan membuat fitnah dan auta… tapi bodoh pula dalam emmahami isu.

    Kita masih tertanya-tanya datang mana 2/3 sokongan kepada langkah meroyan Anwar ini? Adakah ini penamat kepada politik Anwar setelah 20 tahun menanti jawatan PM?

    MR : Anwar patut dilantik Pengerusi ABIM semula!

  2. diorg yg bermesyuarat kat hotel, ko pulak yg lebih tahu..hahahahah. org mcm ko ni mmg perosak dan merosakkan fikiran. org nk bersatu, ko nk pecah belahkan. Nk jadi setan ke ape tu?

  3. Kesian ko noob, buat spekulasi sendiri. Bende dah setel tadi. Mcm ni nk jadi blogger baik jadi beruk

  4. KITA PAKAT TOLAK BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ DULU….LEPAS TU BARU CITER……

    Siapa yang membuat keputusan muktamad atas kedurjanaan ini?……

    Ramai rakyat Malaysia dan Indonesia tak puas hati dengan keputusan Mahkamah Rayuan minggu lepas yang mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi membebaskan majikan dari Pulau Pinang yang didakwa mendera dan membunuh pembantu rumahnya 2 tahun lalu.

    Arwah Adelina dari Indonesia ditemui mati di luar rumah majikannya di Pulau Pinang pada Februari 2018.

    Majikannya dituduh membunuh amah berusia 26 tahun itu, yang mengalami kegagalan organ akibat didera di sebuah rumah di Bukit Mertajam.

    Namun pada tahun 2019, Jabatan Peguam Negara di bawah lantikan politik kerajaan PH, Tommy Thomas telah mengejutkan Rakyat apabila mengambil keputusan ‘tidak ada tindakan lanjut’ bagi kes ini dan menarik balik tuduhan walaupun kes sudah di mahkamah (seperti kes Guan Eng) selepas majikan menulis surat representasi (seperti kes Guan Eng) kepada Peguam Negara.

    Akibatnya, mahkamah tinggi membuat keputusan untuk bebas dan lepaskan tertuduh.
    “April 2019: Kemarahan tercetus selepas majikan M’sia terlepas dakwaan membunuh amah Indonesia”
    https://berita.mediacorp.sg/…/kemarahan…/4270214.html

    Langkah ini mengundang kemarahan Rakyat terhadap Tommy masa itu selepas Rakyat difahamkan Jabatan Peguam Negara tidak berhasrat mengkaji semula pengguguran tuduhan terhadap kes ini.
    “14 June 2019: Makin ramai marah Tommy Thomas”
    https://malaysiagazette.com/…/makin-ramai-marah-tommy…/

    Setelah didesak lagi, Tommy Thomas berjanji untuk memfailkan rayuan ke mahkamah rayuan.
    Bagaimanapun, minggu lepas Mahkamah Rayuan mengekalkan keputusan untuk membebaskan tertuduh sebab berpendapat keputusan hakim Mahkamah Tinggi adalah betul akibat tindakan Jabatan Peguam Negara menarik balik tuduhan dan menggugurkan kes serta tidak lagi memanggil saksi untuk memberi penyataan di Mahkamah.

    Hakim Mahkamah Tinggi tak lakukan kesilapan kerana tiada kes lagi untuk dihakim.
    https://www.thereporter.my/…/ambika-kekal-dibebaskan…

    Sekali lagi, kemarahan Rakyat Malaysia dan Indonesia tercetus.

    “Sept 2020: Indonesia tak puas hati keputusan mahkamah, mahu tegak keadilan buat Adelina”
    https://www.freemalaysiatoday.com/…/indonesia-tak-puas…/

    Walaupun Jabatan Peguam Negara bawah kerajaan PN telah umumkan mereka akan rayu lagi kes ini ke Mahkamah Persekutuan, saya berpendapat ada keperluan bahawa keputusan untuk menarik balik tuduhan masa Tommy Thomas itu disiasat sebab kes ini melibatkan ketegangan dalam hubungan diplomasi negara kita dengan Indonesia.

    Siapa yang membuat keputusan muktamad untuk menerima surat representasi dan menggugurkan kes masa itu?

    Dan kenapa?

    NA

    MR : Kerajaan PH adalah kerajaan perosak rakyat dan negara.. Nasib baik 22 bulan aje

  5. Mahdhir bin Sulaiman

    Inilah politik di Malaysia kerana sukar untuk mencari pemimpin rakyat yang bersih… hampir semuanya terpalit dengan noda…

  6. Anonymous (TN anjing 🐕 pondan tua)

    Harap takda sesiapa yang nak jadi Wak Kontol Kejora Kojolla

    Merana asyik dibalun, ditibai dibantai disini

    Reply
    28 September 2020 12:34 pm

    ________________________________________________

    TN anjing pondan tua 🐕 12:34 pm,

    HAHAHA HOHOHO HIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Kena tibai, TN anjing rasa spt kepala dia beralun
    Dgn Cikgu Kejora ini, mmg anjing tu tak terpulun
    Asal dia cuba buka mulut jer terus dia kna balun
    Mmg dia layak sgt, sbg ‘Badut Blog’ punya calon
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. TN anjing pondan tua 🐕 12:34 pm,

      HAHAHA HOHOHO HIHI

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Bila masanya yg Kejora ni..TN anjing tua bantai?
      Bkn ke anjing tua tu yg asyik tersmbam ke lantai
      Dia tak sedar ke yg dia tu dah jadi sambal petai?
      Dekat kelab tua ganyut pejuwang blh le jadi otai
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. Jigit

        Orang bantai kaw2 dia cakap orang tolong promosi
        Punya bingai budak TN suka buat lawak basi
        Otak ciput tapi tetap mau tunjuk aksi
        Lama-lama budak ni hilang gigi tinggai gusi

        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        Reply
        28 September 2020 10:19 am

        ________________________________________________

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Mmg ler TN anjing ini tak kan henti menyeringai
        Sbb anjing makan tahi..mmg lah buruk perangai
        Jigit pun kata anjing ni setaraf dgn budak bingai
        Elok anjing gila sewel ini bawa diri terjun sungai
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. zunnun

          …. dah ? dah ! dah .

          TN dah benjol kepala. biar dia rehat semalaman mengopek celah puki bini…

          kesian TN, di balun sepanjangan hari….

          truce, mercy….🤣

          kita focus dgn kesesatan ajaran amanat seketul daging babi pula..🤣

          Reply
          27 September 2020 7:02 pm

          ________________________________________________

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Zunnun rasa kasihan TN anjing dah tak terpulun
          Dipujuk Kejora suruh berhenti..katanya dah! dah!
          Mahu tidaknya sepanjang hari ifrit tu kena balun
          Sian jugak Zunnun tu kat TN anjing haram jadah
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. Bro jigit & Zunnun,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            TN anjing tu, mmg perangai mcm dgn kera duku
            Dia dah kena lanyak lunyai..tapi tak mahu ngaku
            Bukan jer kepala dia benjol..asyik cg Kejora luku
            Jigit, Zunnun dan ramai lagi mari tumpang paku
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
              Ckgu Kejora bijak berpantun, ada ramai peminat
              Bila tibai TN anjing, ada org mari masuk sokong
              Bkn nya mcm TN anjing, barua pukimak lahanat
              Kiri kanan, tak tertepis, anjing itu kena pelakong
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. Bro jigit,

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                TN anjing pondan tua sbg hero dia cuba beraksi
                Tapi bukti2 yg ada itu..pembaca boleh jadi saksi
                Anjing gila itu kata..dia tu Kejora tolong promosi
                Pada hal, dia kena ganyang, sampai tinggal gusi
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  7. Aper lagy tyt’nangnaak’tunggoo2 lagy….!!!

    Sudaah jelaas BN dapat lebiih kerusee berbandeng Jee-jee.
    Yadiix….Bung Moktar ler (w’pong x-pencen..) bleh de-lantekk sbagai KM baroo….w’pong DSMY tak berkenaan orang dy x-de lantekk….

    That tangan ler buwaat lambaat2….takott si-‘tak-Afdaal’ buwaat ‘pressure’ bukang2 shg tyt memehaak kpd ‘orang-dy’ dari warisaang….seliseh malaikaat 44_ Amin… 😬😬🐊🔨🔨🌍🌏🌇🚅😯

    @ Mann Sontoloyo_
    MUO Town, Empayar Sri Johor…🌇🚅👌

  8. Pepasai TYT x-leh buat keputusang copat-copat….’nangnaak’ bagy X-Apdaal/karkee bebedaal tggu ‘katak2 PN/BN -melompat’masokk amai-amai ke-dalam kandaang x- apdaal ker….entaah2 tyt penyokong/orang- warisaang taak….!!?? 😬🐊🔨🔨😯

    @ Mann Sontoloyo….
    MUO Town, Empayar Sri Johor…🌇💳🐛

  9. Lagi baik untuk semua tindakan ini.. Selaku rakyat Malaysia khusus nya saya orang sabah ingin memberi pandangan iaitu lebih baik bubar parlimen dan percepatkan PRU 15

  10. shafie akan di nobatkan semula km sabah……

    sabah for sabahan….

    the kitingan brothers are sticking to shafie upko, mahathir needs shafie to further his cause…

    mukriz dah jadi broker maut di sabah dan shafie perlu jodoh kan nya isteri kedua dari kalangan suluk nya….

    kadazan, dusun, murut, bagau, suluk bah.

    polemic omNo nak tarik sokongan kpd grs jika hajiji di lantik dan bersatu pun akan buat bagitu gubernur terpaksa melihat warisan yg mendapat undi terbanyak….

    dAp setuju asalkan bukan omNo & bersatu….

    1. Setuju setuju setuju.

      Hantam Umno, Bersatu, DAP dan semua tuh.

      Main politik tahi ayam saja.

      Rakyat juga yang susah.

  11. Harap takda sesiapa yang nak jadi Wak Kontol Kejora Kojolla

    Merana asyik dibalun, ditibai dibantai disini

    1. TN anjing pondan tua 🐕 12:34 pm,

      HAHAHA HOHOHO HIHI

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Kena tibai, TN anjing rasa spt kepala dia beralun
      Dgn Cikgu Kejora ini, mmg anjing tu tak terpulun
      Asal dia cuba buka mulut jer terus dia kna balun
      Mmg dia layak sgt, sbg ‘Badut Blog’ punya calon
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. TN anjing pondan tua 🐕 12:34 pm,

        HAHAHA HOHOHO HIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Bila masanya yg Kejora ni..TN anjing tua bantai?
        Bkn ke anjing tua tu yg asyik tersmbam ke lantai
        Dia tak sedar ke yg dia tu dah jadi sambal petai?
        Dekat kelab tua ganyut pejuwang blh le jadi otai
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. Jigit

          Orang bantai kaw2 dia cakap orang tolong promosi
          Punya bingai budak TN suka buat lawak basi
          Otak ciput tapi tetap mau tunjuk aksi
          Lama-lama budak ni hilang gigi tinggai gusi

          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          Reply
          28 September 2020 10:19 am

          1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Mmg ler TN anjing ini tak kan henti menyeringai
            Sbb anjing makan tahi..mmg lah buruk perangai
            Jigit pun kata anjing ni setaraf dgn budak bingai
            Elok anjing gila sewel ini bawa diri terjun sungai
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. zunnun

              …. dah ? dah ! dah .

              TN dah benjol kepala. biar dia rehat semalaman mengopek celah puki bini…

              kesian TN, di balun sepanjangan hari….

              truce, mercy….🤣

              kita focus dgn kesesatan ajaran amanat seketul daging babi pula..🤣

              Reply
              27 September 2020 7:02 pm

              1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                Zunnun rasa kasihan TN anjing dah tak terpulun
                Dipujuk Kejora suruh berhenti..katanya dah! dah!
                Mahu tidaknya sepanjang hari ifrit tu kena balun
                Sian jugak Zunnun tu kat TN anjing haram jadah
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. Little amuse the nuisance

                  What more the fool

                  1. Plural – fools.

          2. Jig it, Jigit.

            1. Bro jigit & Zunnun,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
              TN anjing tu, mmg perangai mcm dgn kera duku
              Dia dah kena lanyak lunyai..tapi tak mahu ngaku
              Bukan jer kepala dia benjol..asyik cg Kejora luku
              Jigit, Zunnun dan ramai lagi mari tumpang paku
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                Ckgu Kejora bijak berpantun, ada ramai peminat
                Bila tibai TN anjing, ada org mari masuk sokong
                Bkn nya mcm TN anjing, barua pukimak lahanat
                Kiri kanan, tak tertepis, anjing itu kena pelakong
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  12. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    We can’t see anymore..bloody TN ‘anjing’ around
    Kejora had beaten the old idiot flat to the ground
    The goon is as if, on the land, sank and drowned
    However..thanks for the fun, given by that clown
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Bodoh bangang tak terhingga
      Wak Kontol Kejora Kojolla nih
      5 minit ajer tak terasa orang balun dia
      Terasa nak lagi nak lagi nak lagi kena balun

      1. TN anjing pondan tua 🐕 12:31 pm,

        HAHAHA HOHOHO HIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Kena tibai, TN anjing rasa spt kepala dia beralun
        Dgn Cikgu Kejora ini, mmg anjing tu tak terpulun
        Asal dia cuba buka mulut jer terus dia kna balun
        Mmg dia layak sgt, sbg ‘Badut Blog’ punya calon
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. Wak Kontol Kejora Kojolla suka main sabun.

  13. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Kejora had, succesfully, put TN anjing into anger
    But that ill idiot, is just like a piece of soft burger
    His head is swollen, by the bullets Kejora trigger
    No way that old mouse can beat this fierce tiger
    🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  14. Anonymous (TN anjing 🐕 pondan tua)

    Hahaha, zunnun sendiri pun dah keraguan yang mana satu kuat.

    Tapi Wak Kontol Kejora Kojolla kuat temberang saja.

    Reply
    28 September 2020 8:44 am

    ________________________________________________

    TN anjing pondan tua🐕 8:44 am,

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Keadaan TN anjing gila ni pasti semua org gelak
    Gila anjing ini, serupa dengan org yang gila talak
    Sblm ini..dikata Kejora ini Zunnun..dia menyalak
    Kini anjing tu kata, Kejora & Zunun org lain pulak
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Hantu syaitan Wak Kontol Kejora Kojolla boleh timbul dalam bentuk apa pun.

      Selalu nya bentuk musibat. Penuh tahi palat.

  15. Anonymous (TN anjing 🐕 pondan tua)

    Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla memantun mantat.

    Takda isi, hapah pun dia tak dapat.

    Reply
    28 September 2020 11:19 am

    ________________________________________________

    TN anjing🐕 pondan tua 11:19 am,

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing kena tibai, ke lantai, tersembam rapat
    Kejora udah lanyak dia jadi serupa dgn tapai ubi
    Ada ker si bahalol itu tanya, apa yg Kejora dapat
    Kan ker Kejora dapat lanyak TN anjing gila babi?
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Wak Kontol Kejora Kojolla selalu dapat tahi palat

      1. TN anjing pondan tua 🐕 1:30 pm,

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing tua penari makyong, cuba nak bersilat
        Kena tibai dgn Kejora, anjing tua ni terkulat-kulat
        Kini, dia mngadap kangkang mak dia, puki dijilat
        Sbab anjing tu mmg sedap rasa daki & taik palat
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  16. HAHAHA HOHOHO HIHIHI
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Dah cabut lari nampaknya TN anjing tua bangka
    Malu dia rasa tak tahu kat mana nak letak muka
    Keadaan dia kini, seperti babi hutan cedera luka
    Baru le dia tahu itu anjing bakal kayu api neraka
    🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
    🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Wak Kontol Kejora Kojolla ini puaka.

      Tak payah lain cerita.

  17. HAHAHA HOHOHO HIHIHI
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Dah cabut lari nampaknya TN anjing tua bangka
    Malu dia rasa tak tahu mana nak letak muka
    Keadaan dia kini, seperti babi hutan cedera luka
    Baru le dia tahu itu anjing bakal kayu api neraka
    🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
    🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Bukan main seronok dia Wak Kontol Kejora Kojolla bila tak kena balun 5 minit pun.

  18. HAHAHA HOHOHO HIHIHI
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing tua gila sasau, dah tidak lagi kelihatan
    Dia lari bersembunyi tak tahu entah mana hutan
    Dirasa seperti, jubor dia kena jolok dgn belantan
    Pelir pula, sentap kecut, mcm baru lepas khatan
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Nyata Wak Kontol Kejora Kojolla nih always looking over his shoulders. Anxious bila kena balun lagi. Now kena lagi sebiji.

  19. the gubernur is trying to avoid a coup at his residency by hamzah, Moo via musa aman…..

    everything is state of fluid, as government of the day is in utter fragmentations…

    God is Perfect, and all forms of Perfection are God.

    so what’s not perfect is not God too?

  20. HAHAHA HOHOHO HIHIHI
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Kat blog ini TN anjing dah teruk tercalar maruah
    Ibarat org yg kena lanyak sampai muntah diluah
    Dgn Zunnun blh ler anjing tu buat samseng juah
    Dgn cgu Kejora ni, siap ler anjing tu makan kuah
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Omputih ada expression “The man with a foot in the mouth”.

      That is Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla.

  21. Shafie CM Sabah. Hope I sm proven wrong

  22. gubernur dah membuat keputusan memilih penyamun bung dari pengkuanat Hajiji….

    hamzah tak puas, lalu persoalkan keputusan gubernur….

    ini semua salah hadi, tak adil dgn hidangan seketul daging babi nya, yg di agih2 kpd #melayu2 bunga dan #melayu2 keris….

    kini #melayu2islam nya beramuk sesama sendiri, jgn pula seperti ibrahim libya, beramuk dgn cangkul, parang dan kapak…..

    kesian #melayu2 yg di jenamakan oleh hadi….

  23. Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla memantun mantat.

    Takda isi, hapah pun dia tak dapat.

    1. Hanya dapat tahi palat.

    2. TN anjing🐕 pondan tua 11:19 am,

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI
      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing kena tibai, ke lantai, tersembam rapat
      Kejora udah lanyak dia jadi serupa dgn tapai ubi
      Ada ker si bahalol itu tanya, apa yg Kejora dapat
      Kan ker Kejora dapat lanyak TN anjing gila babi?
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. Asyik memantun mantat

        Dapat tahi palat

        Menjilat emak dia punya pantat

  24. Anonymous (TN anjing 🐕 pondan tua)

    Terima kasih popularisekan komen aku, Wak Kontol.

    Reply
    28 September 2020 8:14 am

    ________________________________________________

    Jigit

    Orang bantai kaw2 dia cakap orang tolong promosi
    Punya bingai budak TN suka buat lawak basi
    Otak ciput tapi tetap mau tunjuk aksi
    Lama-lama budak ni hilang gigi tinggai gusi

    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Reply
    28 September 2020 10:19 am

    ________________________________________________

    1. Bro jigit 10:19 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Terima kasih kerana mari tumpang tala & bantai
      Kejora dah balun dia..tersembam rapat ke lantai
      Mari kita lanyak anjing tu, bagi jadi sambal petai
      Agar lps ini, anjing tu tuan dia tambat dan rantai
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. Bro jigit,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
        Mmg ler bagi Kejora, berpantun adalah sbg hobi
        Dgn pantun Kejora lenyek TN anjing jdi tapai ubi
        Kote anjing itu, dah sentap mcm kepala labi-labi
        Muka dia pulak jadi malu tebal serupa kulit babi
        🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. Bro jigit,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          TN anjing tu, mmg perangai mcm dgn kera duku
          Dia dah kena lanyak lunyai..tapi tak mahu ngaku
          Bukan jer kepala dia benjol..asyik cg Kejora luku
          Jigit, Zunnun dan ramai lagi mari tumpang paku
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. Kitar semula ajer kerojer nyer dia nih

            1. TN anjing gila 🐕 1:45 pm,

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Sian TN anjing..pencacai Atok peju-wang Kerala
              Berbenjol kepala, anjing tua ini..Kejora taji & tala
              Anjing tua ini kini udah mula mereng sawan gila
              Bila dah kantoi terkedu, dia persoal kitar semula
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. TN anjing 🐕 pondan tua 1:45 pm,

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                Sian TN anjing..pencacai Atok peju-wang Kerala
                Akibat kurang ajar dgn Kejora..anjing ni dpt bala
                Kena peluru Kejora..anjing itu berbenjol2 kepala
                Bila dah kantoi terkedu, dia persoal kitar semula
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  25. Anonymous (TN anjing 🐕 pondan tua)

    Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla
    Disuruh jilat pucci emak dia sejak kecil
    Itu cara emak dia menunjukkan sayang
    Jahat, di sondol nya emak dia dengan kontol nya
    Itu cara dia membalas sayang

    Reply
    27 September 2020 5:20 pm

    ________________________________________________

    TN anjing pondan tua 🐕 5:20 pm,

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing tua penari makyong, cuba nak bersilat
    Kena tibai dgn Kejora, anjing tua ni terkulat-kulat
    Kini, dia mngadap kangkang mak dia, puki dijilat
    Sbab anjing tu mmg sedap rasa daki & taik palat
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Biasa jilat pucci emak nya dia nih.

      Tahu banyak daki dan tahi palat.

      1. TN anjing pondan tua 🐕 11:23 am,

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Kesian TN anjing tua bingai dungu otak dangkal
        Dh ler dia tu mati pucuk pelir lembik cacat kekal
        Dia dah spt musafir bangsat yg kehabisan bekal
        Kini terkedu le anjing tua biol bebal ini mati akal
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. TN anjing pondan tua 🐕 11:23 am,

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Kejora dh berjaya, buat TN anjing pondan marah
          Psti lidah dia terjelir & mata dia menyala2 merah
          Mulut pula terjuih..mcm puki mak dia pnya lurah
          Mungkin sbb..banyak sgt taik dia mentekedarah
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. Wak Kontol Kejora Kojolla ha nya ulang cakap nya.

            Otak kecil letak di kepala lutut nya.

  26. Anonymous (TN anjing 🐕 pondan tua)

    Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla keluarkan komen zunnun pulak?

    Atau dia karangkan nya sendiri, pakai nama zunnun?

    There is no limit to what a thug and gangster will do.

    But he will be whacked, bambooed and blunderbus-ed all the same.

    Reply
    28 September 2020 8:11 am

    ________________________________________________

    TN anjing bapok tua 🐕 8:11 am,

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Teruk TN anjing kurap, kena sekel dgn cg Kejora
    Baru padan muka dia itu anjing keturunan lanun
    Bila dh terkedu..anjing tua ni buat perangai kera
    Dikata anjing tua bebal tu cgu Kejora ini Zunnun
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Stupid old idiot TN anjing 🐕 8:11 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      When is it..this poor idiot moron TN is whacking?
      The ill idiot thought that, readers are not looking
      Why is the goon so stupid, people keep thinking
      The reason, he use to watch his parents fucking
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    2. Tak payah menafikan nya lah, Beruk Tua Wak Kontol.
      Kamu hantu, jembalang pun boleh jadi.

      1. TN anjing pondan tua 🐕 10:50 am,

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Kejora dh berjaya, buat TN anjing pondan marah
        Psti lidah dia terjelir & mata dia menyala2 merah
        Mulut pula terjuih..mcm puki mak dia pnya lurah
        Mungkin sbb..banyak sgt taik dia mentekedarah
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. TN anjing pondan tua 🐕 10:50 am,

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Kesian TN anjing tua bingai dungu otak dangkal
          Dh ler dia tu mati pucuk pelir lembik cacat kekal
          Dia dah spt musafir bangsat yg kehabisan bekal
          Kini terkedu le anjing tua biol bebal ini mati akal
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  27. Gud, now mahathir can rest and play with his toy cars collection, as Shafie soon to take over Pejuang to bring about the final phase of suluk renegades into Peninsular, an extended project ic he started since….

    ..to enable Shafie to become A National Stateman instead a local Sempurna Sabahan….🤣

    long live Pejuang….🤣🤣

  28. Bung & BN and or Hajiji & Bersatu is not an issue
    Surprise may surface, discount you should never ever
    Shafie the loser but party wise he won it black and blue
    TYT with all his wisdom would choose the rightful leader

    More importantly where Muhyiddin would likely be
    Once the dust has settled a new beginning it should be
    To have pru15, likely he takes it sooner than later
    For there is PM in Waiting ever ready to grab power

    Anwar will go all out to claim he has the majority
    It does not matter he lives in reality or fantasy
    To him Premiership is sacred including losing sanity
    His Reformasi now sarcastically called REFORMATI

    Phoenix, may you rise up from the ashes
    Music out loud viz The Chariots of Fire
    Banging the drums of Conquest of Paradise
    An oldie My Way from far you can hear

    Hahaha…..

  29. Hari2 dok kitar semula saja Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla nih.

    Asyik dengan “mati pucuk..pelir dah lembik mampos” dsb nya. Mencarut.

    Otak kecik, letak di lutut nya. Mana lah boleh fikir lain dan yang baik2.

    1. TN anjing gila 🐕 8:08 am,

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Sian TN anjing..pencacai Atok peju-wang Kerala
      Berbenjol kepala, anjing tua ini..Kejora taji & tala
      Anjing tua ini kini udah mula mereng sawan gila
      Bila dah kantoi terkedu, dia persoal kitar semula
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. TN anjing 🐕 pondan tua 8:08 am,

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Sian TN anjing..pencacai Atok peju-wang Kerala
        Akibat kurang ajar dgn Kejora..anjing ni dpt bala
        Kena peluru Kejora..anjing itu berbenjol2 kepala
        Bila dah kantoi terkedu, dia persoal kitar semula
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  30. Anonymous (TN anjing 🐕 pondan tua)

    Si gila Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla WKKK ini yang mulakan caci mencaci.

    The cheek of the son of a gun – dia tuduh orang lain pulak.

    Itulah cara thug and gangster. WKKK memang penjahat dan gengster.

    Reply
    28 September 2020 7:52 am

    __________________________________________________

    TN anjing 🐕 pondan tua 7:52 am,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing tua btg pelir dah sentap tinggal seinci
    Smlm tidak berani keluar diam je mulut terkunci
    Sbb dia tahu dlm blog ini..kat dia ramai yg benci
    Dia itu yg samseng..dikata Kejora pula, mencaci
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Terima kasih popularisekan komen aku, Wak Kontol.

      1. Orang bantai kaw2 dia cakap orang tolong promosi
        Punya bingai budak TN suka buat lawak basi
        Otak ciput tapi tetap mau tunjuk aksi
        Lama-lama budak ni hilang gigi tinggai gusi

        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. Bro jigit 10:19 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Terima kasih kerana mari tumpang tala & bantai
          Kejora dah balun dia..tersembam rapat ke lantai
          Mari kita lanyak anjing tu, bagi jadi sambal petai
          Agar lps ini, anjing tu tuan dia tambat dan rantai
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. Bro jigit 10:19 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
            Mmg ler bagi Kejora, berpantun adalah sbg hobi
            Dgn pantun Kejora lenyek TN anjing jdi tapai ubi
            Kote anjing itu, dah sentap mcm kepala labi-labi
            Muka dia pulak jadi malu tebal serupa kulit babi
            🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. Bro jigit 10:19 am,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
              TN anjing tu, mmg perangai mcm dgn kera duku
              Dia dah kena lanyak lunyai..tapi tak mahu ngaku
              Bukan jer kepala dia benjol..asyik cg Kejora luku
              Jigit, Zunnun dan ramai lagi mari tumpang paku
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        2. Jig it, Jigit.

  31. gubernur tgh menerima nasihat majlis perundangan negeri serta pandangan kehakiman utk memberi keputusan…..

    dan sabah perlu mempunyai km secepat yg mungkin, dan shafie juga tidak ketinggalan utk kemukakan kelayakan….

    omNo tidak akan bersama shafie, tapi sebilangan adun nya yg menang akan memberi sokongan mereka utk menafikan #melayu2islam hadi meluaskan sayap di negeri, melalui ‘p’engkianat2 ‘n’egeri….

    hadi kini bergembira melihat #melayu2islam nya berkembang di sabah & sarawak melalui ‘p’engkianat2 “n’egeri yg di bawa oleh Moo/assmin….

    1. Saya bukan ahli dan tak sokong PAS.

      Tapi tak juga sokong Umno dan sekutu nya.

      Sabah layak memilih yang baik untuk mereka.

      Asalkan jangan yang kudut, banyak selaput, selalu mengarut, keluarkan tahi sejemput sejemput.

    2. Macam budak kecik saja menulis “‘p’engkianat2 “n’egeri yg di bawa oleh Moo/assmin….”

      Grow up, boy.

  32. zunnun

    …. dah ? dah ! dah .

    TN dah benjol kepala. biar dia rehat semalaman mengopek celah puki bini…

    kesian TN, di balun sepanjangan hari….

    truce, mercy….🤣

    kita focus dgn kesesatan ajaran amanat seketul daging babi pula..🤣

    Reply
    27 September 2020 7:02 pm

    __________________________________________________

    Zunnun 7:02 pm,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing sesak nafas bini sdg tolong urut dada
    Dia sdg tunggu ubat tnaga batin dikirim dgn pos
    Nak mengkopek puki bini dia buat apa ke benda
    Anjing itu mati pucuk..pelir dah lembik mampos
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla keluarkan komen zunnun pulak?

      Atau dia karangkan nya sendiri, pakai nama zunnun?

      There is no limit to what a thug and gangster will do.

      But he will be whacked, bambooed and blunderbus-ed all the same.

      1. Dia dan zunnun mungkin orang yang sama, menyamar.

        Beruk Tua itu ada capacity menyamar siapa saja.

        Beruk lah, katakan.

        1. TN anjing bapok tua 🐕 8:11/8:31 am,

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Teruk TN anjing kurap, kena sekel dgn cg Kejora
          Baru padan muka dia itu anjing keturunan lanun
          Bila dh terkedu..anjing tua ni buat perangai kera
          Dikata anjing tua bebal tu cgu Kejora ini Zunnun
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣👏

          1. Old idiot moron TN anjing 🐕 8:11 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            When is it..this poor idiot moron TN is whacking?
            The ill idiot thought that, readers are not looking
            Why is the goon so stupid, people keep thinking
            The reason, he use to watch his parents fucking
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  33. Sekarang mula lah keluar satu lepas satu sumpah seranah si Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla WKKK. Ayam jantan hutan dah masuk reban ayam yang dibela.

    Tengok saja ler karenah dia …

    1. Di hentam ayam jantan yang di bela.

      Make no mistake about that.

  34. HAHHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Hari ini nampaknya blog Budin tenang dan aman
    Tak ada lagi, maki caci dari si tua kera hanuman
    Mungkin dia dh belajar banyak dari pengalaman
    Dia takut tulah menimpa..spti nasib Wak Suman
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Si gila Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla WKKK ini yang mulakan caci mencaci.

      The cheek of the son of a gun – dia tuduh orang lain pulak.

      Itulah cara thug and gangster. WKKK memang penjahat dan gengster.

      1. TN anjing 🐕 pondan tua 7:52 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing tua btg pelir dah sentap tinggal seinci
        Smlm tidak berani keluar diam je mulut terkunci
        Sbb dia tahu dlm blog ini..kat dia ramai yg benci
        Dia itu yg samseng..dikata Kejora pula, mencaci
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. Wak Kontol Kejora Kojolla ini offer lub.ng belak.ng nya kpd TN. Tak di terima.

          Marah, mengata TN mcmc2.

          Maklumlah, Bang Ali pun dah tak terima. Tak basuh, selepet tahi, bahu busuk, kotor.

          1. TN anjing pondan tua 🐕 8:42 am,

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            TN anjing gila ni dgn semua org, dia suka kelahi
            Tapi..anjing lahanat ini dah terima balasan Illahi
            Kini dia trmenung monyok letak tangan ats dahi
            Agaknya anjing ni kini sdg pulun menjamah tahi
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  35. Bung ha nya Bung mengata TYT perlukan masa memutuskan KM baru Sabah.

    TYT bertindak di atas nasihat Ketua Menteri, atau siapa yang ada Wakil Rakyat terbanyak – parti sendiri dan parti2 sekutu.

    Parti2 berkenaan sedang berunding siapa yang patut dicalonkan KM.

    Tunggulah, proses demokrasi sudah berjalan dan sedang berterusan. Biarkan mereka ambil masa, sehingga selesai.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Noting Umno MPs’ interest, PKR says support for Anwar to take over the government must be sincere – https://www.malaysiakini.com/news/544305

      Nampak nya ada yang tak sincere. Kalau tak, takkan bunyi begitu.

      Di kalangan rakyat jelata, ramai yang tak sincere, atau tak mahu Pak Sheikh jadi PM. Sebab dia Peliwat, bekas banduan 2 kali sebab liwat. Mana boleh bekas banduan jadi PM.

  36. Soori off topic (sudah komen in topic di bawah ini), tapi berita ini menarik perhatian –

    PAS Youth presses govt to recall envoy to UAE over diplomatic ties with Israel

    Nak tanya: Apakah banyak wang masyuk bersama keputusan itu? Tak kira kuat keIslaman depa.

    Yahudi, dengan tradisi kerja money-lending depa, tentu banyak wang.

    1. islam depa kuat atau kepentingan mengunakan perkataan ‘islam’ itu yg kuat….🤣

      1. Hahaha, zunnun sendiri pun dah keraguan yang mana satu kuat.

        Tapi Wak Kontol Kejora Kojolla kuat temberang saja.

        1. TN anjing pondan tua🐕 8:44 am,

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI
          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Keadaan TN anjing gila ni pasti semua org gelak
          Gila anjing ini, serupa dengan org yang gila talak
          Sblm ini..dikata Kejora ini Zunnun..dia menyalak
          Kini anjing tu kata, Kejora & Zunun org lain pulak
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  37. Tergugat atau tidak nya Muhyiddin tidak penting. Dia sudah dinobatkan sebagai PM, tidak ada apa yang boleh menjatuhkan dia dari jawatan nya.

    Melainkan parti nya tidak mahukan dia. Atau ada parti sekutu nya yang menang PRU14 bersama tak mahu dia. Buat keputusan resmi dan umumkan nya.

    Selagi itu tidak berlaku, biarkan. Ingat, banyak buang duit dan tenaga jika mengadakan PRU lagi. Politikus2 jangan ingat mahu membazirkan itu semua. Mesti runding hingga setuju.

  38. Moo sejak jadi perdana menteri secara bidan terjun melalui lorong belakang mati, tidak sau hari meraskan aman dan nyaman, asyik tersemput2 memikirkan ape langkah lawan dan kawan seterus nya…

    tiada perbezaan antara lawan dan kawan di sekeliling nya….

    penyakit kanser nya di kuatiri lagi merebak dek kerana tekanan yg di hadapi, dan adakah sisa2 hidup nya akan membuat nya lagi sengsara?

    1. Yang nyata biadab ia lah kamu yang panggil PM negara ini Moo.

      BERUK TUA DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN, PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT DAN/ATAU MENCARUT.

      Yang akan menjadi sangsara ada lah kamu sebab asyik busuk hati kpd pemimpin yang dipilih mengikut peraturan demokratik. Asyik geram saja, kena heart attack satu hari nanti.

  39. kemulut permasaalah Moo perlu di kemukakan kpd hadi…..

    kerana hadi yg membina #melayu2islam nya kesana kemari, dan di sabah tidak kecuali juga….

    lagi byak lah hadi temberang dgn jampi dan mimpi ‘rasullulah’ nya hinggakan malaikat2 di langit ketawa terbahak2 melihat temberang nya kpd #melayu2islam di sana sini….

    kesian #mlayu2islam, hadi arak dari mua”FUCK”at hingga ke jinjang hotel bersama assmin….

    1. Hah, “kemulut” kata puak “komuniti lain”, istilah yang di sebut dalam Perkara 153 Perlembagaan negara berkenaan Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak ini.

      Penganut DAP asyik geramkan Ketua PAS Abdul Hadi dan “#melayu2islam nya”. Geram punya geram, satu hari jatuh terbaring akibat lebih garam dalam badan nya, gol.

      BERUK TUA DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN, PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT DAN/ATAU MENCARUT. Menyebut FUCK, dia memang pukimak.

  40. PRU15 AKAN SELESAIKAN MASALAH PN DAN BN…..

    BANI YAKJUJ MAKJUJ CETUSKAN PRN UNTUK SEBAR COVID SELURUH NEGARA……..

    15 kes baru di 5 negeri di semenanjung dikesan dari Sabah…….

    Sekurang-kurangnya 15 kes Covid-19 baru di lima negeri dan wilayah di Semenanjung Malaysia dikesan melibatkan individu yang pulang dari Sabah, yang kini menjadi pusat baru wabak berkenaan.

    Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan, Dr Noor Hisham Abdullah, dalam satu kenyataan, mengatakan bahawa negeri-negeri dengan kes baru Covid-19 yang dikesan melibatkan individu pulang dari Sabah adalah Selangor, Pahang, Johor, Melaka dan Kuala Lumpur.

    Kementerian Kesihatan telah mewajibkan ujian Covid-19 untuk individu yang pulang dari kawasan berisiko tinggi di Sabah.

    Perkembangan itu hadir selepas pilihan raya Sabah berakhir semalam.

    Dari 15 kes yang dikesan melalui pemeriksaan terhadap individu yang pulang dari kawasan berisiko tinggi di Sabah, lapan dikesan di Selangor, tiga di Pahang, dua di Johor, satu di Kuala Lumpur dan satu di Melaka.

    15 kes itu adalah antara 150 kes Covid-19 baru yang dilaporkan hari ini.

    Kalau anda terlepas…

    Agoes Salim – Watak penting membidankan Rukun Negara
    Sabah mencatatkan 124 kes baru hari ini.

    Semasa kempen pilihan raya Sabah, beberapa tokoh berprofil tinggi sudah dijangkiti Covid-19 termasuk seorang calon pilihan raya.

    Calon BN untuk Pitas, Sufian Abd Karim, yang tewas kepada calon bebas Ruddy Awah, disahkan dijangkiti Covid-19 semalam.

    Anggota majlis tertinggi Umno Mohd Razlan Rafii dan ketua penerangan Umno Shahril Hamdan juga dijangkiti Covid-19.

    Ahli politik terkemuka termasuk Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dan Ketua Pemuda Umno Asyraf Wajdi Dusuki juga menjalani kuarantin rumah setelah mempunyai kontak rapat dengan pesakit Covid-19.

  41. Sepatutnya pengundi kena pilih siapa KM.

    Begitu juga di Semenanjung nanti.. pilih siapa PM.

    Kalau masih mahu kekal Muhyiddin pilih lah PN BERSATU.

    Kalau mahu kan Anwar pilih lah PH.

    Jangan pilih AP atau parti untuk menentukan siapa PM.

    NORMA UNDI BARU

    1. Biasa nya dalam demokrasi, parti yang menang PRU pilih siap jaid PM.

      Selalu nya, Ketua Parti itu lah jadi PM.

      Bodoh lah ketua parti itu kalau tidak.

      Ada sesiapa tahu ketua parti yang menang PRU tak menjadi PM di mana2 demokrasi pun?

      1. Bila takda parti yang menang majoriti, kena lah berunding antara parti2 “kawan”.

        Harap dapat keputusan yang diterima semua “kawan2” itu.

        Kalau tak, jadi gomen sekejap, bergaduh tak habis2, perlu adakan PRU sekali lagi. Bodoh, berisiko tinggi, buang duit dan tenaga jika begitu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.