BERBANDING BUBAR PARLIMEN, SERAH JAWATAN KEPADA ANWAR PILIHAN LEBIH WAJAR DIAMBIL MUHYIDDIN

Serah jawatan atau bubar Parlimen – itulah pilihan yang ada pada Muhyiddin Yassin ketika ini berikutan pengumuman Anwar Ibrahim tentang sokongan majoriti yang ada dalam tangannya sekarang untuk mengambil alih dan membentuk kerajaan baru.

“Kalaulah disebabkan saya sudah tidak mendapat majoriti yang disebutkan oleh Anwar dan saya pun dititahkan untuk menghadap Agong, yang mana ia belum lagi dititahkan, perkara pertama (saya akan melakukan) ialah memaklumkan (Agong) bahawa kalau sudah begitu keadaannya, maka saya akan mengosongkan kerusi (saya),” katanya dalam satu klip video KiniTV.

Pilihan lain, tambah Muhyiddin ialah mencadangkan pembubaran Parlimen kepada Agong.

Dalam situasi sekarang, bermakna Muhyiddin amat sedar bahawa nasib dirinya umpama sedang berada di pergentingan.

Tetapi, yang manakah – antara mengosongkan jawatan Perdana Menteri, seterusnya menyerahkan kepada Anwar mengambil alih kerajaan dan membubarkan Parlimen – akan menjadi pilihan Muhyiddin?

Dalam hal ini, tidak dinafikan, ramai yang menjangka membubarkan Parlimen dan mengadakan pilihanraya awal adalah pilihan yang paling wajar buat Muhyiddin.

Diperkatakan ramai, dengan pembubaran itu, maka hasrat Anwar untuk menjadi Perdana Menteri tidak akan kesampaian.

Seterusnya, apabila diadakan pilihanraya pula, belum tentu lagi Anwar dan PH mampu memenanginya.

Dalam keadaan tersebut, terutamanya kepada pembenci Anwar, mereka berhujah bahawa akan tertutup teruslah peluang Presiden PKR itu untuk menduduki kerusi Perdana Menteri buat selama-lamanya.

Tidak kurang yang berhujah bahawa sokongan UMNO kepada Anwar pun bukan untuk menjadikannya sebagai Perdana Menteri, tetapi lebih bertujuan agar PRU dapat segera diadakan.

Ternampak sekali pandang, memang diakui membubarkan Parlimen adalah pilihan yang paling munasabah untuk diambil oleh Muhyiddin.

Tetapi, harus diingat, sokongan kepada Anwar kali ini sebahagiannya datang daripada UMNO dan ini bermakna, UMNO sudah bersedia untuk meninggalkan Bersatu dan berlawan dengan parti itu di semua kerusi yang ditandinginya dalam PRU akan datang.

Apakah Bersatu ada keupayaan untuk menang bila berlawan dengan UMNO?

Lebih buruk lagi nasib Muhyiddin jika Pas yang sudah bermuafakat dengan UMNO turut mengambil keputusan tidak mahu bersama lagi dengan Bersatu.

Maka, macam mana Muhyiddin mahu mengemudi Bersatu menghadapi pilihanraya tanpa ada rakan yang kuat bersamanya?

Dalam kemungkinan lain, katalah Pas memilih untuk bersama dengan Bersatu dalam PN dan meninggalkan UMNO, sejauh manakah pula kekuatan dua parti bila bergabung dan mampukah ia memperolehi kerusi yang mencukupi untuk membentuk kerajaan?

Lebih-lebih lagi apabila Pas mengambil keputusan untuk bersama dengan Bersatu dan meninggalkan UMNO, pertandingan dalam PRU nanti akan menjadi pertembungan tiga penjuru – PN, BN dan PH.

Dalam sifir yang mudah, jika tiga penjuru, pihak yang berpotensi untuk menang ialah sama ada BN atau PH, manakala PN langsung tidak ada kelibatncahaya di hujung terowong.

Dalam erti kata lain, memilih untuk membubarkan Parlimen dan bertanding lagi, lebih memberi jaminan kekalahan buat Muhyiddin dan tetap kehilangan jawatan Perdana Menterinya.

Bukankah dengan itu hanya suatu pembaziran, bahkan jalan yang memalukan saja jika Muhyiddin memilih untuk membubarkan Parlimen?

Mahu tidak mahu, jika terbukti sokongan majoritinya sudah tiada, Muhyiddin harus berjiwa besar dengan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar.

Tambahan lagi, dengan gelombang Covid-19 yang seakan-akan muncul kembali, ekonomi negara kekal parah dan tempoh penggal Parlimen masih panjang iaitu sehingga tahun 2023, menyegerakan pilihanraya hanya akan menambahkan lagi beban serta perit derita negara ini.

Apakah di pengakhiran kariernya, Muhyiddin sanggup memusnahkan negara sebegitu rupa?

Dengan sedia melepaskan jawatannya kepada Anwar, Muhyiddin bukan saja akan dikenang sebagai pemimpin yang berjiwa besar dan lebih mementingkan masa depan negara, malah inilah peluang untuk beliau membuktikan kata-katanya sebelum ini – Saya Bukanlah Seorang Yang Kemaruk Kuasa. (Shahbudindotcom 26/09/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 26 September 2020 — 3:34 pm

108
Leave a Reply

avatar
10 Comment authors
MAHATHIRVSANWARpAnonymousAnonymouszunnunsasha Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

JANGAN RISAU CUBA LAGI PRU15….NANTI KALAH TERUK LAGI…..ITU YANG PAK DAJJAL TAKUT…….. KESIAN PEMBANGKANG KALAH TERUK…..LAGI TERUK MEROYAN……. Mahathir pun tak percaya……. Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad dilihat tidak yakin dengan kenyataan Presiden PKR Anwar Ibrahim yang mendakwa memiliki sokongan cukup dari anggota parlimen untuk membentuk kerajaan baru. Bercakap menerusi Zoom di Nutanix’s Asean CIO Virtual Summit, Mahathir mengatakan bahawa Anwar juga pernah membuat dakwaan sama pada 2008 namun tidak menjadi kenyataan. “Kita harus tunggu untuk lihat apakah ini satu lagi episod membuat tuntutan yang tidak dapat dibuktikan,” katanya seperti dipetik portal The Edge Singapura. Mahathir ditanya mengenai perkara… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing tu msuk, populariti murahan dia harap
Tapi..komen yillek, sampah busuk macam skrap
Kena Kejora tibai..dia asyik tersembam tertiarap
Tosonyap lah dio..itu barua lahanat anjing kurap
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing kurap, kini dlm keadaan resah gelisah
Air mata tak henti mengalir, pipi dia asyik basah
Asal langkah masuk je..dia kena Kejora belasah
Kini dia sedar mngacah Kejora ni, dia cari susah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HUHUHU

Anonymous
Guest
Anonymous

Thanks for the morning fun and entertainment whacking and bambooing you, Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla.

Bila nak kojol?

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN anjing🐕 9:01 am,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Usah lah biarkan diri atuk tu, syaitan menggoda
Atuk tu udah lemah kedua-dua, batin dan minda
Bgi Kejora, atuk tu hanya bahan buli & persenda
Tak kan atuk mampu lwn Kejora yg masih muda
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kejora tau, yg kemarahan atuk itu belum lgi reda
Psti nenek sntiasa di sisi, tolong mengurut dada
Kalu atuk nak marah pun..biar lah berpada-pada
Oh..hati2..kang tergelincir jatuh pula kerusi roda
🦽♿🦽♿🦽♿🦽♿🦽♿🦽♿🦽♿🦽♿🦽
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN anjing🐕 9:01 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Semua org nampak yg atuk ini spt kurang waras
Fizikal & batin dah lemah, harap gebang je deras
Rasanya atuk dah tak mampu angkat 5 kg beras
Btg pelir pula lembik terkulai..tk mahu lagi keras
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN anjing🐕 9:01 am,

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Pasti atuk itu kini, anak2 & cucu semua dah abai
Mungkin, depa benci, perangai atuk yg ma ci bai
Sedar lah atuk tu dkt 90 th..kubor sdg melambai
Klu atuk tu mahu bersopan, Kejora janji, tak tibai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot TN anjing 🐕 9:01 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
When is it..this poor idiot moron TN is whacking?
The ill idiot thought that, readers are not looking
Why is the goon so stupid, people keep thinking
The reason, he use to watch his parents fucking
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing langgah todi, yg disangkakan ginseng
Dia juga, makan taik kambing, yg disangka buah
Dgn org lain boleh ler, dia tunjuk lagak samseng
Dgn cg Kejora, amik le anjing tua tu makan kuah
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua DAP Dirty old man Zunnun the pukimak tonggak air ketum bergelen sebab murah, terbaring di tepi jalan di tepi Kampong Orang Asli – depa suka air ketum.

Bila terbaring Beruk Tua ini nyaris di langgar lori angkat kayu balak. Bila satu hari nanti dia tak masuk sini, kita tahu lah dia sudah kojol. Kojol kojolla.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing pondan tua 🐕 8:41 am,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Teruk TN anjing kurap, kena sekel dgn cg Kejora
Baru padan muka dia itu anjing keturunan lanun
Bila dh terkedu..anjing tua ni buat perangai kera
Dikata anjing tua bebal tu cgu Kejora ini Zunnun
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Otak kering, kitar semula saja.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing pondan gila 🐕 9:02 am,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Sian TN anjing..pencacai Atok peju-wang Kerala
Berbenjol kepala, anjing tua ini..Kejora taji & tala
Anjing tua ini kini udah mula mereng sawan gila
Bila dah kantoi terkedu, dia persoal kitar semula
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 🐕 tua pondan maknyah,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing tu msuk, populariti murahan dia harap
Tapi..komen yillek, sampah busuk macam skrap
Kena Kejora tibai..dia asyik tersembam tertiarap
Tosonyap lah dio..itu barua lahanat anjing kurap
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Buruk nya tabiat dan watak Beruk DAP DIRTY OLD MAN WAK KONTOL KEJORA KOJOLLA, meniru orang punya ketawa HAHAHA HOHOHO HIHIHI.

Bila ditegur, buat derrk saja. Memang thug and gangster tabiat nya begitu.

Mendakwa dia Cikgu. CIKGU KEPALA BAPAK DIA, kata Najib Klepto wal Jibo.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 🐕 pondan tua 8:31 am,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing tua ganyut sudah dekat hujung nyawa
Dia dengki dgn kebolehan Kejora yang istimewa
Mmg lucu benar, lawak yg anjing badut ini bawa
Ada ke dia claim ‘HA HO HI’ tu dia punya ketawa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
PN / BN, telah menang & rampas kembali Sabah
Warisan sekutu Peju-Wang udah tumbang rebah
Rakyat tk suka, dgn tempias peju-wang bedebah
TN anjing rasa, spt muka kena sengat dgn lebah
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla takda muka sebab di sapu nya dengan tahi, hilang muka, tinggal hanya tahi.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing pondan tua 🐕 8:34 am,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing gila ni dgn semua org, dia suka kelahi
Tapi..anjing lahanat ini dah terima balasan Illahi
Kini dia trmenung monyok letak tangan ats dahi
Agaknya anjing ni kini sdg pulun menjamah tahi
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

zunnun
Member
zunnun

bN & pN, siape antara mereka yg kini tgh kuat melancap utk mengejar jawatan km sabah….

pbs sokong pN & star sokong omNo ke?

#melayu2islam blh ke di jenamakan di sabah?

prn sabah ini seakan2 satu pertempuran nasional yg mana pN vs bN vs pH +

tapi malaun2 pAs lebih suka di bilik mua”FUCK”at atau suka bermadu kasih di bilik hotel di sandakan?

sj tanya…

mukriz tak kan nak bermalam sepanjangan di likas dgn shafie afdal utk memastikan shafie calon pm pH kot? kan mahathir tak umum, pru 15, dia lebih suka lapangkan masa utk bermain dgn kereta2 main yg bermutu tinggi…

Anonymous
Guest
Anonymous

BERUK TUA DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK BIADAB DAN KURANG AJAR, TAK DIBIMBING ADAN SOPAN DEK EMAK BAPAK NYA SEBAB DEPA KUAT SEKS, ASYIK BERKONGK.K PAGI PETANG SIANG MALAM.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing pondan bapok 🐕)

Sori Budin, Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla has sabotaged the discussion on your blog post.

He has been abusing and must be disabused. He must not be allowed to melanda landa dengan komen2 anti-nasional nya, menyonsang Perlembagaan negara pada masa2 nya, apa tah lagi menyonsang his assol, busuk habis blog ini.

Plus, it’s my entertainment and amusement, I shall not miss whacking, bambooing and blunderbus-ing him for anything in the world. –

Reply
26 September 2020 7:05 pm

________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing pondan tua 🐕 7:05 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dajjal terima nasib mcm Suman Hindu
Berbenjol kepala kena pukulan Kejora yang padu
Pssti dia kini dlm linangan airmata & tangis sedu
Kini, dekat Budin, anjing pondan tua ini mengadu
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HUHUHU

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagus Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla ini keluarkan komen mentahikan dia sendiri. Lagi selalu di buat nya, lagi bagus. Txs Wak Kontol.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing pondan tua 🐕 8:45 am,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing gila ni dgn semua org, dia suka kelahi
Tapi..anjing lahanat ini dah terima balasan Illahi
Kini dia trmenung monyok letak tangan ats dahi
Agaknya anjing ni kini sdg pulun menjamah tahi
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 pondan tua)

Orang2 yang tahu Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla banyak kudis tak mahu duduk dekat nya.

Jenis kudis berair, ada bau hanyeh keluar, bikin dia jadi pariah di tempat kenduri, bagai.

Penyakit itu boleh menjadi Venereal Disease (VD) sebab kuman nya Gonorrhea memang sejenis VD.

Nanti aku akan tanya orang di kampong dia sama ada ramai saudara mara dia kena penyakit VD itu, menjangkit dari dia.

Reply
26 September 2020 8:46 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing pondan tua 🐕 8:46 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kejora dh berjaya, buat TN anjing pondan marah
Psti lidah dia terjelir & mata dia menyala2 merah
Mulut pula terjuih..mcm puki mak dia pnya lurah
Mungkin sbb..banyak sgt taik dia mentekedarah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak mengaku kalah Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla nih.

Dah sembab muka nya kena bantai di sini pun masih mendakwa dia berjaya.

Lantak lah, pembaca sekelian tahu ini jenis thug and gangster.

Dia di layan hanya untuk mendapat morning fun and entertainment membalun, menibai dan membantai nya di sini.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing pondan tua 🐕 8:55 am,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Bila masa TN anjing ni membalun & membantai?
Dia yg asyik kena hentam menyembam ke lantai
Itulah, bila pencacai cikai cuba nak berlagak otai
Kna le ombak, bila berani berumah kt tepi pantai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

zunnun
Member
zunnun

prn sabah meneruskan lagi tidak kestabilan politik tanah air, dan persengketaan antara pN & omNo membawa lagi keretakan kpd kerajaan #melayuislam yg hadi cuba jenamakan… pbs & star akan jadi penentu sejauh mana pN mrmainkan peranan meteka di sabah, omNo tidak akan berpuas hati jika mereka tidak di beri jawatan km warisan + pkr + dAp + opko sentiasa jadi ukuran kerana warisan sebagai sebuah parti, berjaya memenangu 23 kerusi, dan jika nengikut atur cara perlantikan, warisan perlu di beri mandat terdahulu, kerana GRS bukan gagasan yg sah dari segi pendaftaran…. 2-3 hari ini akan bergolak politik sabah seterus nya….… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN (PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA MENGARUT DAN/ATAU MENCARUT) ini mengarut mengata konon nya ada “tidak kestabilan politik tanah air”.

Korang masih lagi iri hatikan “kerajaan #melayuislam”, menghasut, mengarut, mendedahkan bont.t (kpd Bang Ali).

Korang yang di sebut sebagai “kaum lain” di Perkara 152 Perlembagaan sedar lah bahwa #melayuislam ada Kedudukan Istimewa bersama dengan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

Terima lah keadaan itu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak bijak membubarkan Parlimen. Banyak belanja wang dan rugi tenaga kerja mengadakan PRU.

Jika disahkan dah kalah oleh pihak berkuasa, Muhyiddin perlu lah mengosongkan jawatan Perdana Menteri, seterusnya menyerahkan nya kepada Anwar mengambil alih kerajaan.

Soal nya: siapa pihak berkuasa? Mestilah Peguam Negara bersama Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia, SPRM.

sasha
Guest
sasha

budin budin…kau nak dah gila ke???..Kenapa pulak Midin perlu serah kepada Anwar yg tak ada sokongan majoriti???
Anwar ni bila bulan september ajer, akan datang GILA dia…

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak baik cakap kpd Budin begitu.

He is a fair-minded and responsible person. Sebagai pemberita kanan, dia ada banyak pengtahuan dan pengalaman. Nampak nya kamu tidak.

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PAK BEDAL BOLEH JOIN PARTI MEROYAN BERSAMA PAK DAJJAL………. Shafie umum Warisan paling banyak kerusi dan cuba memohon menghadap TYT Sabah…….. Presiden Warisan Mohd Shafie Apdal kelihatan belum lagi bersedia akur kalah, dengan menyatakan bahawa partinya memenangi jumlah kerusi terbanyak dalam pilihan raya Sabah. Ketika berucap kepada para penyokong di kediaman rasmi ketua menteri di Kota Kinabalu pada pukul 1 pagi, Shafie menggesa para wakil rakyat yang baru dipilih melaksanakan tugas masing-masing. “Kita dapat melihat bahawa dalam keputusan (PRN) ini satu parti tunggal yang paling besar dapat peroleh kerusi ialah Warisan iaitu 29 kerusi kita menangi. “Jangan lupa keyakinan dan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kota Kinabalu: Gabungan Rakyat Sabah (GRS) memenangi Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah dengan 37 kerusi.

Ini sekali gus membolehkan GRS yang diwakili Perikatan Nasional (PN), Barisan Nasional (BN) dan Parti Bersatu Sabah dapat membentuk kerajaan negeri dengan majoriti mudah.

Pengumuman itu dibuat Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Abdul Ghani Salleh sebentar tadi.

Anonymous
Guest
Anonymous

TIDAK RASMI Setakat 9.13 malam keputusan tidak rasmi menunjukkan Gabungan Rakyat Sabah (GRS) yang terdiri dari Barisan Nasional (BN) dan Perikatan Nasional (PN) telah berjaya membentuk Kerajaan Negeri Sabah dengan kini menang di 37 kerusi.

UMNO menang 15 kerusi, Bersatu (10), PBS (6), STAR (6).

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

BANI YAKJUJ MAKJUJ MASIH BERPELUANG PERINTAH SABAH DENGAN RASUAH…..PAK DAJJAL TENTU SETUJU……. RAKYAT SABAH SIBUK HENDAK MENGUNDI, ANWAR MASIH MEROYAN MAHU JADI PM RENCANA UTAMA 25 September 2020 Oleh Dr Mamat Desa DS Anwar ibrahim telah membuat kejutan melalui sidang media tergemparnya (23 September) untuk memaklumkan bahawa dia telah mendapat sokongan majoriti ahli parlimen bagi membentuk kerajaan baharu, lantas turut mengisytiharkan tumbangnya kerajaan PN. Ini bukan kali pertama Anwar cuba gemparkan rakyat dengan angka ilusi yang didakwanya sebagai sokongan majoriti ahli parlimen untuk mengangkat dirinya sebagai PM. Sebelum ini pada 16 September 2008 dia juga telah cuba menggemparkan rakyat dengan… Read more »

awang
Guest
awang

kau ni budin….umur dah makin tua…tak sedar2 lagi kena tipu dek anwar..jln yg betul kalau nak amik alih kerajaan..kalau betul ada nombor..adalah seperti langkah sheraton…kumpul ramai ramai tapi diam diam…bukan umum dulu mcm anwar…kau kena belajar psikologi..
kalau anwar ada nombor,dalam masa yg sama dia tak dpt mengadap agong..sepatutnya dia tak buat PC dulu…faham tak

Anonymous
Guest
Anonymous

Pak Sheikh Anwar kot nak test the market. Tak tentukan sokongan nya padu atau tidak – lebih penting lagi, cukup atau tidak – dia hebohkan ler.

Gamak nya dia mengharap ada beberapa yang berpoteni katak lompat kot terbawak dengan berita itu dan melompat kpd nya.

Tapi mungkin juga dia beli katak2 itu. Dia ada banyak wang. Ada di tulis di Internet masa dia Menteri Kewangan dulu, sorang bernama Tong Kong apekebende buatkan satu Special Account untuk “sumbangan” bank2 yang mahukan kelulusan cawangan2 tambahan.

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

BANI YAKJUJ MAKJUJ KEMPUNAN….. KEROSAKAN DAN KORUPSI DIPERTAHANKAN…..TEBUK ATAP DAN BUBAR DUN DI SAAT RAKYAT SUKAR DENGAN MASALAH EKONOMI DAN COVID……. Where politicians play dangerous games…… BSC, 25/9: Last night Shafie Afdal said sorry to the Sabah people for the inconvenience he’d caused by calling for the “snap” election, which happens tomorrow and involves over 3 million voters throughout the state. The caretaker Chief Minister said he had to dissolve the Dewan Negeri in August to deny parties that wanted to seize power from him. Shafie said with Covid-19 (Sabah travellers bring infections to KL, Selangor, Kelantan) there is a… Read more »

zunnun
Member
zunnun

syabas pN & bN menerajui kerajaan negeri sabah…..

tapu, antara kedua nya, kena mengadap hadi awang dulu, kerana antara kedua2 nya, hadi orang tengah nya….

kena dapat baiah dulu, dan siape yg lebarkan ananat seketul daging babi nya ke sana, pasti dapat restu hadi….

gaya2 nya, hajiji km dan musa gubernur baru…..

lagi parah pergaduhan Moo & assmin vs Zahid & najib

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN (PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA MENGARUT DAN/ATAU MENCARUT) ini masih tak lepas seketul daging babi nya.

Di jaja nya ke sana sini, tak laku, busuk hingga berulat, dia Ultra Kisu, tak mahu rugi, di goreng nya daging itu dengan maggots nya sekali, di hidang nya makan bersama puak dia.

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

AKHIRNYA BANI YAKJUJ MAKJUJ PENCETUS SEGALA KEKUSUTAN DAN KEROSAKAN JATUH TERSUNGKUR……. Ayuh Kita Tumbangkan Warisan Bah!!!……. Malam ini tepat jam 12.00 malam, secara rasminya tempoh berkempen untuk PRN Sabah akan berakhir. Selama 2 minggu, pemimpin-pemimpin dari pelbagai parti yang bertanding berkampung di Sabah, walau pun Sabah kini adalah negeri yang tertinggi mencatatkan kes baru Covid-19. Saat ini sebahagian besar rakyat Sabah sudah menetapkan siapakah yang akan mereka pilih esok semasa PRN Sabah bermula. 1,124,598 orang pengundi akan menentukan nasib 447 orang calun yang bertanding untuk merebut 73 kerusi DUN di 741 pusat mengundi yang mempunyai 2,540 saluran mengundi. Siapakah yang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang2 yang tahu Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla banyak kudis tak mahu duduk dekat nya.

Jenis kudis berair, ada bau hanyeh keluar, bikin dia jadi pariah di tempat kenduri, bagai.

Penyakit itu boleh menjadi Venereal Disease (VD) sebab kuman nya Gonorrhea memang sejenis VD.

Nanti aku akan tanya orang di kampong dia sama ada ramai saudara mara dia kena penyakit VD itu, menjangkit dari dia.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 🐕 8:46 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kejora dh berjaya, buat TN anjing pondan marah
Psti lidah dia terjelir & mata dia menyala2 merah
Mulut pula terjuih..mcm puki mak dia pnya lurah
Mungkin sbb..banyak sgt taik dia mentekedarah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

KESIAN PEMBANGKANG KALAH LAGI……BAWA HUDUD KALAU NAK MENANG……. Pegawai Tinggi Pun Dibuang Kerja, Jika Tak Fasih Baca Al-Quran……… Kebolehan membaca Al-Quran adalah kriteria penting sebelum memegang jawatan tinggi di kawasan pentadbiran Gowa Sulawesi Selatan. Sejumlah pegawai tinggi di kawasan pentadbiran Gowa, Sulawesi Selatan, bakal dibuang kerja gara-gara tidak fasih membaca Al-Quran. Menurut laporan The Jakarta Post, tempoh selama enam bulan telah diberikan supaya pegawai berkenaan dapat memperbaiki bacaan masing-masing. “Ia berdasarkan perjanjian yang sudah ditandatangani,” kata Ketua Daerah Gowa, Adnan Purichta Ichsan. Seramai 14 daripada 76 pegawai tinggi beragama Islam yang baru dilantik dalam pentadbiran itu, dilaporkan gagal dalam ujian… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

BERBANDING BAGI DAJJAL FREEMASON JADI PM LEBIH BAIK BUBAR PARLIAMEN…….. PAK DAJJAL KAKI KENCING MERATA …….. Mana datangnya 2/3 sokongan kepada “Langkah Meroyan Anwar”?…….. Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kerajaan Tan Sri Muhyiddin Yassin tumbang selepas memperolehi majoriti kukuh untuk membentuk kerajaan. “Saya telah mendapat sokongan kukuh dan meyakinkan daripada ahli parlimen untuk saya persembahan kepada Yang di-Pertuan Agong. Dan ingin saya menyatakan di sini majoriti dan sokongan itu dalam kalangan Melayu dan Islam,” katanya Jelasnya lagi, Anwar sepatutnya menghadap Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah pada semalam jam 11 pagi. Namun pertemuan tersebut terpaksa… Read more »

Sheraton
Guest
Sheraton

Kalau PRU dengan kerusi parlimen sekali hilang’.

Lawan akan dedah semua kelemahan Muhyiddin yang memang telah di ketahui.

Pasti nya YDP Agong minta elakkan PRU kerana covid..

Di Sabah .. dua pemimpin di kena kan kuarantin dan satu calun sah covid..

Selepas 12 ke 14 hari baru dapat di lihat kesan PRN Sabah semasa Covid ini.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bubar parlimen buat PRU musim COVID-19 ADA BAIKNYA kerana Malaysia dapat mengurangkan jumlah penduduk. Dengar khabar banyak kilang akan memberhenti atau mengurangkan pekerja akibat tidak mampu lagi bertahan. IKS bolehlah merancang dari sekarang products batu nisan dan keranda. Kilang-kilang membuat pakaian boleh beraleh kepada membuat penutup hidung dan mulut jenis boleh dibasuh dan membekal kain kapan.

Sheraton
Guest
Sheraton

Kena kat Hang tahu lah

Hihihi

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 🐕 tua pondan kurap,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing tu msuk, populariti murahan dia harap
Tapi..komen yillek, sampah busuk macam skrap
Kena Kejora tibai..dia asyik tersembam tertiarap
Tosonyap lah dio..itu barua lahanat anjing kurap
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HUHUHU

Anonymous
Guest
Anonymous

Selain dari mulut, Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla ini juga kena kudis di tangan nya. Sama juga cerita nya – dia di arah gosok, gentel dan jolok pucci emak nya dengan tangan.

Give credit where due, this old man di masa kecil nya sehingga ke tua bangka, has been a good boy, ikut cakap emak nya.

Menanah jari nya menjangkit ke luba.ng bont.t nya. Alamak, kesian juga, selalu menggaru bontot nya, tak boleh duduk diam, tak boleh masuk majlis.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kejora dh berjaya, buat TN anjing pondan marah
Psti lidah dia terjelir & mata dia menyala2 merah
Mulut pula terjuih..mcm puki mak dia pnya lurah
Mungkin sbb..banyak sgt taik dia mentekedarah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla ini mulut penuh kudis. Sebab menjilat pucci emak dia yang ada nanah. Emak dia ada penyakit Gonorrhea.

Gonorrhea is most commonly spread during vaginal, oral or anal sex. Dia tak larat nak rodok pucci emak dia. Tapi kena pleading orang tua tuh, dia lembik, ikut juga cakap orang tua nya.

Good boy, kata orang tua tuh selepas tiap kali dia give the service.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kena tukar bahasa bila cakap dengan/ atau pasal Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla nih.

Pukimak dia tak reti adab sopan, dia tak dibimbing emak bapak di masa kecil nya. Depa selalu sibuk, kuat seks, asyik berkongk.k pagi petang siang malam.

Emak nya suka di cekah pucci nya dek bapak nya, di urut2 perlahan lahan, mengambil masa yang lama tiap sessi kongk.k itu. Bila selalu berkongk.k, mana lah ada banyak masa membimbing anak nya adab sopan.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing tua pondan 🐕 7:45 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kejora dh berjaya, buat TN anjing pondan marah
Psti lidah dia terjelir & mata dia menyala2 merah
Mulut pula terjuih..mcm puki mak dia pnya lurah
Mungkin sbb..banyak sgt taik dia mentekedarah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing tua pondan 🐕 7:45 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing mula rasa goyang, terumbang-ambing
Anjing tua ini rasa, spt Kejora tikam dgn lembing
Rasanya anjing ini dulu bnyak mkn taik kambing
Bila dia kantoi terkedu dipersoal psl tak bimbing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing pondan tua 🐕)

Sori Budin, Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla has sabotaged the discussion on your blog post.

He has been abusing and must be disabused. He must not be allowed to melanda landa dengan komen2 anti-nasional nya, menyonsang Perlembagaan negara pada masa2 nya, apa tah lagi menyonsang his assol, busuk habis blog ini.

Plus, it’s my entertainment and amusement, I shall not miss whacking, bambooing and blunderbus-ing him for anything in the world. –

Reply
26 September 2020 7:05 pm

________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing pondan 🐕 7:05 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dajjal terima nasib mcm Suman Hindu
Berbenjol kepala kena pukulan Kejora yang padu
Pssti dia kini dlm linangan airmata & tangis sedu
Kini, dekat Budin, anjing pondan tua ini mengadu
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing pondan 🐕 7:05 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kejora dh berjaya, buat TN anjing pondan marah
Psti lidah dia terjelir & mata dia menyala2 merah
Mulut pula terjuih..mcm puki mak dia pnya lurah
Mungkin sbb..banyak sgt taik dia mentekedarah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing pondan 🐕)

Sori Budin, Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla has sabotaged the discussion on your blog post.

He has been abusing and must be disabused. He must not be allowed to melanda landa dengan komen2 anti-nasional nya, menyonsang Perlembagaan negara pada masa2 nya, apa tah lagi menyonsang his assol, busuk habis blog ini.

Plus, it’s my entertainment and amusement, I shall not miss whacking, bambooing and blunderbus-ing him for anything in the world. –

Reply
26 September 2020 7:05 pm

________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing pondan tua 🐕 7:05 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dajjal terima nasib mcm Suman Hindu
Berbenjol kepala kena pukulan Kejora yang padu
Pssti dia kini dlm linangan airmata & tangis sedu
Kini, dekat Budin, anjing pondan tua ini mengadu
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla WKKK dibalun, bantai di tibai di komen di bawah, melompat dia menulis pembohongan, penipuan, pemfitnahan.

Jika jumpa Serigala dengan babi hutan, pelangkong kepala WKKK ini disini dulu. Biasa nya tak menggigit tapi menyalak macam nak gila.

Jaga2, jangan kasi dia gila, kena rabies, amat berat penyakit nya. Kasi dia bengong saja, menjerit jerit mengarut takpa lah.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing pondan tus 🐕 7:22 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Bila masa TN anjing ni membalun & membantai?
Dia yg asyik kena hentam menyembam ke lantai
Itu lah bila pencacai cikai cuba nak berlagak otai
Kna le ombak, bila berani berumah kt tepi pantai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing pondan 🐕) Sori Budin, Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla has sabotaged the discussion on your blog post. He has been abusing and must be disabused. He must not be allowed to melanda landa dengan komen2 anti-nasional nya, menyonsang Perlembagaan negara pada masa2 nya, apa tah lagi menyonsang his assol, busuk habis blog ini. Plus, it’s my entertainment and amusement, I shall not miss whacking, bambooing and blunderbus-ing him for anything in the world. – Reply 26 September 2020 7:05 pm ________________________________________________ TN anjing 🐕 7:05 pm, HAHAHA HOHOHO HIHIHI 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕 TN anjing dajjal terima nasib… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing tu msuk, populariti murahan dia harap
Tapi..komen yillek, sampah busuk macam skrap
Kena Kejora tibai..dia asyik tersembam tertiarap
Tosonyap lah dio..itu barua lahanat anjing kurap
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HUHUHU

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing kini sdg menggaru2 jubor dia yg gatal
Masa lahir..anjing ini, terbelit tali pusat berpintal
Masuk blog ni tersembam Kejora sekel & sental
Tak kan termampu dia lwn, cgu Kejora yg kental
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing kurap, kini dlm keadaan resah gelisah
Air mata tak henti mengalir, pipi dia asyik basah
Asal langkah masuk je..dia kena Kejora belasah
Kini dia sedar mngacah Kejora ni, dia cari susah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Sori Budin, Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla has sabotaged the discussion on your blog post.

He has been abusing and must be disabused. He must not be allowed to melanda landa dengan komen2 anti-nasional nya, menyonsang Perlembagaan negara pada masa2 nya, apa tah lagi menyonsang his assol, busuk habis blog ini.

Plus, it’s my entertainment and amusement, I shall not miss whacking, bambooing and blunderbus-ing him for anything in the world. –

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 🐕 7:05 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dajjal, terima nasib mcm Suman Hindu
Berbenjol kepala, kena pukulan Kejora yang padu
Pssti dia kini, dlm linangan airmata & tangis sedu
Kini, dekat Budin, anjing pondan tua ini mengadu
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing bingai 🐕)

Punya bodoh bangang Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla WKKK. Di copy paste nya komen2 nya yang lama ke sini.

Dia jenis thug and gangster, tak peduli siapa. Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil.

Tapi mcm mana depa nak bimbing dia. Takda masa. Sibuk sangat, gila seks, asyik beranc.k pagi petang siang malam.

Reply
26 September 2020 12:44 pm

________________________________________________

TN anjing bingai 🐕 12:44 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Sian TN anjing tua bebal bingai..otak kecik nipis
Msti kini, dia sdg marah, perut kembung kempis
Pukulan ckgu Kejora..anjing tu tak mampu tepis
Bila kantoi terkedu anjing tu persoal psl kopipes
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing kedi 🐕)

Hahahaha

1 kali kena cuit 4-5 kali melompat

Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla

Reply
26 September 2020 4:01 pm

________________________________________________

TN anjing kedi 🐕 4:01 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing kedi, mari mengacah juah silap tempat
Bila diacah cgu Kejora..sakit le yg anjing tu dapat
Asyik je anjing ni kena ke lantai tersembam rapat
Bila dh kantoi terkedu, dikata Kejora ni melompat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing kurap 🐕)

Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla ini tak athu adab sopan. Tak dibimbing emak bapak dia di masa kecil.

Mana nak bimbing, depa sibuk sangat. Gila seks, depa asyik beranc.k pagi petang siang malam.

Reply
26 September 2020 12:22 pm

________________________________________________

TN anjing kurap 🐕 12:22 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing mula rasa goyang, terumbang-ambing
Anjing tua ini rasa, spt Kejora tikam dgn lembing
Rasanya anjing ini dulu bnyak mkn taik kambing
Bila dia kantoi terkedu dipersoal psl tak bimbing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing kurap 🐕)

Tak apa lah dia mengarut di sini. Hanya terasa rugi Melayu membuang masa.

Kerana tak boleh di buat apa, maka dibalun, titibai dan dibantai lah dia sepuas puas nya. Tiap kali di masuk sini.

Memberi the morning fun and entertainment that we need. Thanks, Wak Kontol.

Reply
26 September 2020 12:11 pm

________________________________________________

TN anjing kurap 🐕 12:11 pm,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Bila masa TN anjing ni membalun & membantai?
Dia yg asyik kena hentam menyembam ke lantai
Itu lah bila pencacai cikai cuba nak berlagak otai
Kna le ombak, bila berani berumah kt tepi pantai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕)

Blog post pun tak terbincang.

Akibat pengarutan dan penghantuan Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla.

Reply
26 September 2020 11:53 am

________________________________________________

TN anjing kurap 🐕 11:53 am,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing merasa, spt kepala dia Kejora cincang
Keadaan anjing tua itu, dah parah cacat pincang
Kejora yg kental ini dia tak mampu nak goncang
Bila dah kantoi terkedu, dia kata post tk bincang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕)

Berapa banyak ruang terbuang.

Akibat Beruk Tua Wak Kontol Kejora Kojolla asyik mengarut.

Reply
26 September 2020 11:48 am

________________________________________________

TN anjing sewel 🐕 11:48 am,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Sian TN anjing..pncacai Atok nyanyok pejuwang
Tikus mondok tua..cuba nk beraksi jadi beruang
Sakit le dia hari ni cgu Kejora cuti masa terluang
Bila dah kantoi terkedu, dia kata ruang terbuang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing gia🐕)

Otak kecik, hanya tahu kitar semula.

Reply
26 September 2020 11:46 am

______________________________________________

TN anjing gila 🐕 11:46 am,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Sian TN anjing..pencacai Atok peju-wang Kerala
Berbenjol kepala, anjing tua ini..Kejora taji & tala
Anjing tua ini kini udah mula mereng sawan gila
Bila dah kantoi terkedu, dia persoal kitar semula
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“Langkah Sheraton” potong jalan DSAI untuk menjadi Perdana Menteri. Eloklah dipulangkan semula.

Anu
Guest
Anu

SELEPAS TAHU AKU JARANG MASOK PADA PAGI SABTU,

KEJORA bapok SiTUA 80an menyundal kat sini,

menonggek-nonggek jubo dia,macam kerang busuk!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

menonggek-nonggek jubo, hahaha

Anonymous
Guest
Anonymous

Little amuses the nuisance, what more the fool – Wak Kontol Kejora Kojolla WKKK.

Anonymous
Guest
Anonymous

Silap, forgot the Beruk Tua –

Beruk Tuua Wak Konto Kejora Kojolla

Wau bule
Guest
Wau bule

I have the number is just another hoax. Again in September.

Say whatever you want to say, it is just a drama by the number one actor.

zunnun
Member
zunnun

anwar needs to prove, nothing comes free meh.

the problem starts once proving has been made….

kinda like, soliciting a wife/husband, there going to be more proving after proving, until both sides are exhausted ..

since when desire has an ending? malaun2 pAs sampai syurga di perdagangkan..

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Blog Budin ni seperti Kejora dah jajah dan takluk
Tiada lgi kelibat TN anjing, lahanat pnya makhluk
Kejora tak akan tibai kalau dia buat perangai elok
Tapi silap besar le, bila sarang tebuan dia gi jolok
🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing tu msuk, populariti murahan dia harap
Tapi..komen yillek, sampah busuk macam skrap
Kena Kejora tibai..dia asyik tersembam tertiarap
Tosonyap lah dio..itu barua lahanat anjing kurap
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣