RUNDINGAN YA, KOMPROMI TIDAK

1. Pakatan Harapan menang dalam PRU yang lalu atas prinsip yang diperjuangkan sejak sekian lama. Parti komponen dan kepimpinan masing-masing yang kekal setia dalam PH teruji kerana mempertahankan prinsip perjuangan.

2. Tidak dapat dinafikan, jalan panjang dan berliku DSAI diterima umum sebagai satu perjalanan politik yang sukar. Semua ini adalah kerana mempertahankan maruah dan prinsip. Tanpa Maruah dan Prinsip bukanlah DSAI namanya.

3. Prinsip yang dimaksudkan adalah tentang Prinsip Ketelusan, Integriti dan Keadilan yang membentuk kerajaan yang bertanggungjawab. Hasrat ini telah menyatukan parti komponen PH mereka sebulat suara menolak Rasuah, Kebencian Kaum dan Agama serta mempertahankan Prinsip Demokrasi dan Kebebasan sebagai keutamaan.

4. Seruan prinsip ini menggamit sokongan rakyat sepanjang kewujudan BA, PR dan PH sehinggalah PH diberi kepercayaan untuk menjadi kerajaan atas faktor prinsip yang dijanjikannya kepada pengundi.

5. BN dari Umno dan komponennya ditolak kerana tidak cukup kuat seruan prinsip di atas apatah lagi dengan kes-kes rasuah dan skandal yang dilaluinya menjadi pertikaian rakyat kepada ketahanan integriti pemimpin Umno. Sangat jelas UMNO hilang aura prinsip ini dan taring untuk mempertahankannya.

6. Tumbangnya PH setelah 22 bulan jadi kerajaan bukan kerana PH hilang prinsip-prinsip ini, tetapi berlaku ‘korek lubang’ dari dalam dengan ‘scheme of things’ TS Mahyudin Yasin dan sekutu subhatnya DS Azmin dan kroni mereka. Lahirlah Perikatan Nasional (PN) atas ‘janji palsu pensejajaran semula politik nasional’ kononnya.

7. PAS dan UMNO melihat ini peluang bagi Muafakat Nasional yang ditubuhkan sebelum ini untuk kukuhkan kedudukan mereka dengan menyokong langkah Sheraton. Habuan ‘ghanimah’ sebagai kerajaan sangat menduga Umno dan PAS sebagai umpan sokongan berterusan kerajaan ‘scheme of things’ TS Mahyudin. Malangnya setelah jadi kerajaan, Muafakat dan Perikatan tidak bertemu keserasian, manakala PAS pula bermain ‘kayu tiga’ dengan PN kerana ‘tergoda’ dengan kilauan donia alam kuasa.

8. PN dan MN bertemu atas habuan ghanimah dan umtuk ambil kesempatan kukuhkan kedudukan masing-masing, tiada isu prinsip yang boleh dikaitkan antara mereka kecuali retorik Melayu/Islam yang destruktif untuk menggamit sokongan!

9. DSAI diberi kepercayaan oleh Majlis Presiden PH untuk memimpin kecelaruan politik ‘scheme of things’ Mahyudin supaya dibuat pensejajaran semula yang hakiki agar kembali kepada jalur politik prinsip. Jalur ini jika terus dipesongkan oleh PN + MN boleh menjejas kepentingan nasional dan usaha pemulihan ekonomi pasca covid 19.

10. DSAI telah ‘bertungkus lumus’ bersama rakan teras PH sepanjang pasca kejatuhan PH untuk mempertahankan prinsip-prinsip yang baru dinikmati oleh rakyat selama 22 bulan PH jadi kerajaan. Di Parlimen pasca PH sebagai kerajaan, asas pemulihan dan reform dipertahankan seperti pemulihan TH, tender terbuka dan ketelusan agihan bantuan rakyat yang diamalkan sebelum ini.

11. Saya yakin, untuk bersikap praktikal dalam proses ini, kunci utama kejayaan DSAI ialah berunding dan terus berunding dengan semua pihak. Rundingan adalah untuk mempertahankan prinsip-prinsip yang deminya DSAI dan PH diberi kepercayaan.

12. Debaran semua pihak tentang perincian siapa yang mencukupkan bilangan majoriti yang dimiliki oleh DSAI semakin memuncak. Saya hanya boleh berkata setakat ini, apa sahaja hasil yang berlaku, DSAI telah BERUNDING demi prinsip kerana prinsip adalah ruh dan nyawa PH. DSAI dan rakan-rakan PH tidak mungkin BERKOMPROMI untuk mencapai hasil rundingan jika ‘nyawa’ DSAI dan PH terancam!

Semoga usaha pensejajaran semula yang hakiki berjaya dan mandat rakyat dikembalikan kepada yang empunya!

Datuk Ser Dr Mujahid Yusof Rawa

Ahli Parlimen Parit Buntar

25hb September 2020.

Kongsikan artikel ini
Updated: 25 September 2020 — 9:40 pm

25
Leave a Reply

avatar
5 Comment authors
MAHATHIRVSANWARpAnonymousnajib bini rosmahHalirafizunnun Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PAS BAIK TAK MAHU BERGADUH……… Masih tiada penyelesaian berkenaan 17 kerusi yang bertebung – PBS tak akan tarik diri…….. Penasihat Perdana Parti Bersatu Sabah (PBS) Joseph Pairin Kitingan menegaskan parti itu tidak akan menarik diri daripada 22 kerusi DUN yang ditandinginya. “Tiada kemungkinan untuk keluar daripada pertandingan. Tiada kemungkinan itu sebab calon kita (sudah diterima Suruhanjaya Pilihan Raya), sudah pegang simbol (parti) kita. “Kalau kita tidak mahu bertanding, sebelum pencalonan kita sudah lakukannya (dengan tidak menghantar calon),” katanya ketika ditemui dalam program di Kiulu, iaitu kerusi yang dimenangi PBS sejak penubuhannya pada 1985. Kitingan berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

SABAH TENTERAM TIDAK DIGANGGU LAGI PAK DAJJAL……. Muhyiddin Masih PM kerana AG sahkan dia masih PM, Agong tak titah dia menghadap…….. Muhyiddin Yassin hari ini berkata bahawa peguam negara mengesahkan bahawa dia masih adalah perdana menteri dan belum dititahkan ke istana negara. Bercakap pada majlis rapat umum dan semarak Perikatan Nasional (PN) di Tambunan, Sabah, hari ini, Muhyiddin berkata jika dirinya bukan lagi perdana menteri yang sah, dia yakin akan diarahkan untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong. β€œSaya pun rujuk soal itu kepada AG (peguam negara). Adakah saya masih PM? β€œ(AG kata) Ya saya masih PM. β€œTak apa saya tidak hilang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Kejora dah tenyeh TN anjing jadi serupa sambal
Tapi..dari segi muka tak malu, mmg dia tu kebal
Langsung tak tahu malu..itu anjing dungu bebal
Wlau muka anjing tu, dah serupa kulit babi tebal
πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing πŸ•)

Ko bravo kan komen ko sendiri yer?

Memang tabiat kucing kurap pariah beruk tua Wak Kontol Kejora Kojolla WKKK ler.

Dahtu, dia yang mencarut, orang dituduh nya. Tabiat penjahat dan gengster pulak.

Tak habis2 kerakusan Wak Kontol nih.

Reply
26 September 2020 6:45 am

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing kurap πŸ• 6:45 am,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
TN anjing kurap kerepot, bukan saja rupa hodoh
Sekolah tidak tinggi anjing ni jadi bengap bodoh
Dgn semua orang, anjing gila ni suka cari gadoh
Bila terkedu, mula le anjing ni main tudoh-tudoh
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

HUHUHU

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing kurap πŸ• 6:45 am,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
TN anjing kt blog ni hanyalah taraf kutu barahak
Dia cas lbih, serupa anak haram berjaya dpt hak
Anjing badut ini hnya bikin kita ketawa terbahak
Utk anjing ni..huergh ptuiih..ni ha, gelema kahak
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

HUHUHU

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing πŸ•)

Marah benar mencarut macam2 DAP DIRTY OLD MAN WAK KONTOL KEJORA KOJOLL NIH.

KATA2 TN MESTI BEGITU PEDIH DAN MENYAYAT HATI NYA HINGGA MENYONDAL OTAK BERUK NYA DAN MELOMPAT LOMPAT DIIA NIH.

DAN MENGKITAR SEMULA LAH DIA SAMPAH SARAP YANG DIPUNGUT NYA SANA SINI.

KESIAN MAT JENDUL NIH.

Reply
26 September 2020 6:40 am

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing kurap πŸ• 6:40 am,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Teruk TN anjing kurap, kena sekel dgn cg Kejora
Baru padan muka dia itu anjing keturunan lanun
Bila dh terkedu..anjing tua ni buat perangai kera
Dikata anjing tua bebal tu cgu Kejora ini Zunnun
πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey si Kitol berhenti jadi pelakon pak pacak dan kembali jadi director? Sandiwara Bersatu pengkhianat agama, bangsa dan negara sudah tamat? Umno sudah buka langkah awal tikam team Madey si Kitol! Beg hitam cukup tak nak bertukar tangan? Jangan sampai SPRM masuk. Kesian Azam Baki sampai tak nak balik dari Zimbabwe. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PARTI AGAMA SYIAH CAP KUALI MEMANG TAK KE MANA……. Gempar, rupanya ada pemimpin AMANAH menonton filem porno di pejabat…… Pergolakan AMANAH Kelantan bermula apabila perbalahan antara Pengerusi dan Naib Pengerusi tidak bersependapat dalam banyak hal dengan isu-isu dalaman parti. Akhirnya Husam Musa letak jawatan dan kini Naib Pengerusinya si Che Ibrahim Mohamad (orang panggil Ustaz Him) mendedahkan perbuatan Husam terhadapnya. Banyak pendedahan keburukan AMANAH Kelantan didedahkan. Mereka saling londeh melondeh.Paling menarik sekali dlm pendedahan Che Ibrahim ini ialah PUAK PAN MENONTON FILEM LUCAH dlm ofis.. Ψ§Ψ³Ψͺغفر Ψ§Ω„Ω„Ω‘Ω°Ω‡ Ψ§Ω„ΨΉΨΈΩŠΩ… 😱.. Buat malu guna Ψ±Ψ­Ω…Ψ© Ω„Ω„ΨΉΨ§Ω„Ω…ΩŠΩ†.. Doa kita pd puak nie Ψ§Ω„Ω„Ω‡Ω…… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

UMNO JANGAN CUBA JADI PELACUR POLITIK……. BANDUAN TEBUK JUBO MASIH BELUM SERIK DIHINA DAN DISIKSA…….. Sebelum gembira Anwar jadi PM, renungi dulu pengajaran dan tauladan Muaammar Gaddafi……. Pemimpin yang pro rakyatnya, namun menjadi korban propaganda dan fitnah Kapitalis Barat dan Zionis….. 20 Oktober 2011. “Jangan tembak, jangan tembak,” kata Gadaffi kepada sejumlah tentera NTC yang menyeretnya keluar dari saliran itu. Gadaffi diarak di jalanan setelah diseret dari lubang saliran. Dengan kepala bersimbah darah, dengan pakaiannya nyaris tanggal keseluruhannya. Gadaffi diarak sejumlah tentera yang bersorak puas dengan kemenangan mereka. Ada yang mengacukan pistol. Ada yang menarik rambutnya. Beberapa kali Gadaffi terjatuh… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

mantapbro

Jadilah Lelaki Jagoan No. 1 .. Keras Kuat Tahan Lama !!
Lambat Pancut – Tahan 2 Jam !! Elok Untuk Mati Pucuk !!
Wasap / Call >>> 01139528288
http://wasap.my/601139528288/MantapBro
http://wasap.my/601139528288/MantapBro

Reply
25 September 2020 8:40 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

mantapbro 8:40 pm,

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Berani mantapbro msuk entri tidak ikut tajuk pos
Nanti ada pula orang yang akan tampil maki caci
Cuba tanya TN anjing sebab dia tu pelir mampos
Lagi pulak pelir anjing telur labuh tu hanya seinci
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

mantapbro,

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
TN anjing kini rasa gayat spt orng terjun paracut
Takut dekat Kejora..dia lari, sampai kain terlucut
Tak usah lah mantapbro nak cerita pasal pancut
Anjing tua itu dah mati pucuk, pelir lembik kecut
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

mantapbro,

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
Kejora punya ni mmg le keras mcm batang kayu
Cuma blm kawin, tak tau ler setakat mana hebat
Tapi, TN anjing punya, serupa batang keladi layu
Mmg tk akan keras lagi, wlu anjing itu telan ubat
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

mantapbro,

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
Kejora pnya..rasanya btg pisang pun blh tembus
Senang2 jer klu nk gantung dua biji buah kelapa
Tapi TN anjing pnya, serupa batang keladi rebus
Klu anjing tu tenyeh agar2 pun tak akan jadi apa
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

mantapbro,

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
Kejora pnya mmg ler menegang pantang dibelai
Usik sedikit jer, terus ianya tegap, garang berdiri
Tpi TN anjing pnya kecut kecik & lembik terkulai
Btg pelir anjing tu tk ubah spt terung masak kari
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

mantapbro,

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
Kejora pnya, pantang diusik akn terus mencanak
Tekan ke bwh lps balik, ia akan keras membidas
Tapi TN anjing pnya, lembik & kecik..saiz kanak2
Pelir dia tu macm btg keladi masak asam pedas
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
TN anjing mati pucuk rasa sedih airmata mngalir
Sebab β€˜mantapbro’ bawak iklan ubat batang pelir
Kini anjing itu mundar-mandir je, ke hulu dan hilir
Serupa bijik kelentit mak dia sja..lidah dia terjelir
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Halirafi
Guest
Halirafi

Pembetulan, bagi saya bukan DSAI penyebab BN kalah. Tun adalah kunci utama kejatuhan BN. PH jatuah bukan disebabkan oleh Muhyidin dan azmin tapi disebabkan oleh kerakusan pendukung kuat DSAI memaksa Tun melepaskan jawatan untuk DSAI. Apa yang DSAI katakan kerajaan baru beliau majoriti adalah di kalangan pemimpin Melayu.
sudah tentu UMNO dan bukannya MCA atau MIC. DSAI telah gadai maruah dan prinsipnya dengan mengambil UMNO menyertai PH tanpa persetujuan parti-parti lain.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Betul. Bukti Madey si Kitol bodoh. Sebab hilang prerogatif sebab dipaksa letak jawatan oleh penyokong PKR saja. Akhirnya dipecat pula oleh SU Kerja. Ini negarawan Madey si Kitol betul punya paling bodoh macam Mr Bean. Orang kecil pun boleh pijak sama Madey si Kitol. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

JANGAN DIHARAP BANDUAN TEBUK JUBO NAK JADI PM……. Agong tidak akan terima menghadap selama seminggu…… Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah tidak akan menerima menghadap daripada sesiapun selama seminggu kerana sedang menjalani pemerhatian di sebuah hospital, kata seorang pegawai istana negara, ketika ketua pembangkang, Anwar Ibrahim ingin mendapat perkenaan untuk membentuk kerajaan baru. Anwar minggu ini berkata dia telah memperoleh majoriti “kukuh dan menyakinkan” daripada anggota parlimen di Dewan Rakyat untuk menjatuhkan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin. Tetapi dia harus meyakinkan Seri Paduka bahawa dia mempunyai jumlah sokongan yang mencukupi untuk membentuk kerajaan baru. Pergolakan politik terbaru ini… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Bila Melayu Islam nak bersatu? Berbalah dalam MNkhianat. Bersilat dalam PNkhianat. Bertikam dalam BNyamun. Gila kuasa bila hilang kerusi? Kerusi bukan DAP punya. Kahkahkah!

zunnun
Member
zunnun

berkata si lokman,

“baik omNo sokong anwar dari membangkaikan omNo dgn Moo & assmin…

tetap jgn sampai anwar jd pm ..”

tapi bila di tanya oleh singgahsana, ape kah mp2 omNo yg sokong anwar akan membentuk kerajaan…..

lokman nak jawap ape?

“….sokong dulu, tarik diri kemudian… !”

ape akan singgahsana kata?

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Bila Muanjing Siber Rosmah Bean Army kini sudah mula kembali dengan serangan DAP, agama kapir tak kapir dan perkauman, I anggap mereka sudah insaf dan bertaubat. Selama 7 bulan mereka lupa nak kempen rasis, isu Raja dan main isu agama. Nampak macam zombie dah sebab tak makan otak sendiri. Kahkahkah!