‘NOTHING TO HIDE’ – BERANIKAH MUHYIDDIN?

Tamrin Tun Ghafar

Sabtu – 20/09/2020

( 1 – 20 )

1. Bagaimana PENGKHIANATAN Si Kitol sehingga bukan sahaja merupakan punca kehancuran Kesultanan Melayu Melaka bahkan tanpa disedari tindakannya juga telah memecah belahkan masyarakat Melayu ketika itu.

2. Bencinya rakyat terhadap PENGKHIANATAN tersebut, setelah dihukum, mayat dan rumahnya dihumbankan ke dalam laut.

3. Walaupun cerita itu dongeng atau direka, namun ia menjadi ingatan kepada kita semua agar berhati – hati terhadap PENGKHIANAT yang pintar berlakon dan hanya pentingkan diri semata-mata.

4. Kira – kira 2000 tahun dahulu, Raja Rom, Julius Ceaser telah dibunuh oleh ORANG KEPERCAYAANNYA, Brutus atas alasan kononya hendak menyelamatkan Rom dari kehancuran, namun selepas peristiwa tersebut keadaan ekonomi di Rom menjadi lebih gawat lagi.

5. Brutus yang berjaya melakukan PENGKHIANATAN tersebut dibantu oleh sebahagian Ahli Parlimen Rom.

6. Apa yang pernah berlaku terhadap Julius Ceaser dan cerita dongeng Si Kitol sudah pun berlaku beberapa bulan lepas di negara kita ini.

7. Muhyiddin , Azmin dan Hamzah adalah PERANCANG UTAMA yang sanggup menggigit tangan yang memberi mereka makan kepada mereka.

8. Sebenarnya peristiwa LANGKAH SHERATON adalah langkah terakhir menjelang RAMPASAN KUASA sehingga penubuhan KERAJAAN PINTU BELAKANG atau istilah Lebai Malang ialah KERAJAAN TEBUK ATAP.

9. Tidak masuk akal Tun boleh peluk UMNO dan penyokong kuatnya, PAS sedangkan sebahagian besar pemimpin mereka terdiri dari 4 golongan iaitu – PENIPU,

PENYAMUN, PEROMPAK dan PENCURI.

10. Oleh kerana terlalu bodoh dan tak bermaruah mereka dibawah begitu mudah digula-gulakan dengan hanya mendapat sedikit upah seperti duit poket, kenderaan dan baju T percuma, duit minyak kereta dan motosikal, mereka akan berarak ke hulu ke hilir dengan melaungkan –

‘HIDUP MELAYU !!!’

11. Amat mustahil mereka yang berjawatan seperti Menteri, Timbalan Menteri dan Pengerusi – Pengerusi GLC AMBIL PEDULI saranan Tengku Razaleigh Hamzah, Pengerusi Jawatankuasa Majlis Penasihat UMNO agar mereka meletak jawatan.

12. Yang penting bagi mereka ialah gaji yang lumayan dan kemudahan – kemudahan lain seperti elaun rumah dan keraian, kereta, kemudahan kapalterbang dan bilik VIP , pemandu dan bodyguard yang terpaksa membawa fail mesyuarat; mereka ini langsung TIDAK PUNYAI PERASAAN MALU DAN TIDAK BERMARUAH.

13. MUHYIDDIN :

Salah seorang PENGKHIANAT yang mempunyai sejarah TIKAM BELAKANG sejak era Othman Saat ( Alfatihah ) lagi, diikuti bagaimana di saat akhir beliau mensabotaj Abdullah Ahmad Badawi dengan kenyataannya dari Singapura dan kemudian berkaitan Najib Tun Razak dalam isu 1MDB.

Bagi merebut jawatan Timbalan Presiden UMNO pula beliau tergamak melakukan apa sahaja termasuk megenepikan kawannya, Ali Rustam, kini TYT Melaka dan Isa Samad , mantan Pengerusi FELDA.

Sehingga kini beliau TIDAK BERANI menyaman Azwanddìn Hamzah, mantan Presiden Jaringan Melayu Malaysia atau JMM berhubung isu hubungan seks sulit dan haram beliau dengan Nika Gee Siew Yee, ISTERI Stanley Clement Augustin , seorang Pendakwa Raya atau DPP ketika itu.

Kadang – kadang terfikir tak mungkin anak Pak Lebai yang dilihat sebagai budak baik dan boleh dipercayai dengan membaca doa di kaca TV boleh MELAKUKAN HUBUNGAN SEKS dengan isteri orang?; sejahat – jahat lelaki biasanya tidak menyentuh isteri orang.

14. AZMIN ALI:

Pernah bertugas dengan Dr. Mahathir dan kemudian dengan Anwar Ibrahim sebagai Setiausaha Sulit di pelbagai kementerian.

Hubungan beliau dengan Anwar mula renggang ekoran LANGKAH KAJANG yang berakhir dengan perlantikan beliau sebagai Menteri Besar Selangor menggantikan Khalid Ibrahim.

Walaupun di satu ketika dahulu dianggap sebagai orang yang paling rapat dan dipercayai Tun Dr. Mahathir namun rupa – rupa beliau adalah umpama seekor ular di dalam selimut yang SANGGUP MEMATUK Tuannya.

Kini merupakan orang kepercayaan Muhyiddin ; setelah dilantik sebagai Menteri Kanan dan bagi tujuan mengampu beliau sanggup membuat tuduhan kononnya selama 22 bulan memerintah Kerajaan PH pimpinan Tun Dr. Mahathir telah gagal memulihkan ekonomi negara sedangkan beliau sendiri adalah Menteri Ekonomi ketika itu.

Tak pasti sama ada beliau BERANI SAMAN MALU Haziq Aziz dalam kes SEMBURIT – ini adalah tuduhan AMAT SERIUS yang bukan sahaja mencalar maruah beliau malah keluarga dan kedudukan sebagai seorang Melayu dan beragama Islam.

15. HAMZAH ZAINUDDIN:

Menteri Dalam Negeri yang dihantar Muhyiddin bersama Nardin Awang, Setiausaha Politik Muhyiddin untuk cuba melobi agar Musa Aman dilantik sebagai Ketua Menteri menggantikan Shafie Apdal namun misi itu telah menemui kegagalan.

Hamzah dan beberapa rakan MP telah melompat dari UMNÒ ke BERSATU.

Juga merupakan orang kepercayaan Muhyiddin sehingga beliau BERJAYA MENGATASI beberapa pengasas BERSATUbagi jawatan Setiausaha Agung parti itu.

Semasa kes liwat pertama dahulu, beliau telah MENUDUH Anwar Ibrahim cuba MENGGODA isteri kedua beliau; satu tuduhan yang melanggar undang – undang, namum difahamkan sehingga ke hari ini TIDAK ADA sebarang tindakan undang – undang pun di ambil terhadap Anwar tambah pula kini beliau merupakan Menteri yang bertanggungjawab dalam hal ehwal polis – sama ada perkara itu benar-!benar berlaku atau sebaliknya –

HANYA JAUHARI SAHAJA YANG MENGENALI MANIKAM.

16. Kini rakyat ‘confuse’, tak tahu cerita sebenar mengenai PERLETAKAN JAWATAN Tun sebagai Perdana Menteri, justeru dicadangkan kedua – dua mereka, Tun Mahathir dan Muhyiddin disemukakan di satu pentas agar rakyat tahu siapa yang bercakap benar dan siapa yang berbohong – ia serupa juga dengan konsep :

‘NOTHING TO HIDE’.

Hanya ketika itu Najib PENGECUT, memberi berbagai alasan yang tak masuk akal sehingga polis dikerah TIDAK MEMBENARKAN Tun meneruskan ucapan di pentas yang disediakan.

17. Sekurang – kurangnya walaupun BUKAN ISLAM, Chua Soi Lek, telah berani MENGAKU bahawa lelaki dalam gambar yang sedang mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita yang bukan isterinya adalah beliau, dan dengan pengakuan tersebut beliau MELETAK SEMUA JAWATAN , Menteri dan Presiden Parti MCA serta merta.

Ini namanya ANAK JANTAN , BERANI BUAT BERANI TANGGUNG, bukan bersembunyi disebalik MEMBACA DOA dan TIDAK BERANI MENGAMBIL SEBARANG TINDAKAN UNDANG – UNDANG terhadap Azwanddin Hamzah atau Lokman Adam.

18. Bagi mengakhiri tulisan ini saya telah diizinkan menggunakan seloka atau pantun dengan sedikit pindaan berikut oleh sahabat saya, Dato’ Mohamad Ariff Sabri Abdul Aziz yang lebih dikenali sebagai SAKMONGKOL AK47 :

‘Dagang Pak Malau

Dagang Bertempat

Dagang Hamba

Musafir Lalu

Semoga Mereka

Berani Berdebat

Dedahkan Segala

Tuduhan Palsu’

19. Kita doakan agar beliau kembali pulih segera dari segala penyakit yang beliau alami sejak beberapa tahun lepas.

20. Untuk makluman, SAKMONGKOL pernah menjadi Ahli Dewan Negeri Kawasan Pulau Tawar dalam Parlimen Pekan dan pernah bertugas sebagai Ketua Penerangan UMNO Bahagian tersebut; beliau juga pernah menjadi Ahli Parlimen Raub atas tiket Parti DAP.

Wassalam

Terima Kasih.

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 20 September 2020 — 1:55 pm
Subscribe
Notify of
guest

17 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
20 September 2020 7:13 pm

PEJUANG SOSIALIST TAK SEKOLAH TINGGI BERSEKONGKOL DENGAN MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN…….APA YANG BOLEH DIHARAP…… TAK ADA SAPE BOLEH BERLAGAK SUCI… POLITIKUS KORANG BUKAN MALAIKAT……KAT DUNIA NI ADA YANG KEBAL UNDANG2…… Kadir Jasin, Jangan Cakap Banyak, Jawab Ini!……. If we were to conclude that Kadir Jasin was in fact a proxy shareholder not to UMNO, but to Tun Dr Mahathir himself, just imagine the wealth that he managed to strip off from the rakyat when MRCB divested from many of its holdings and assets. One must wonder the level of wrath the rakyat would have had if social media were to… Read more »

zunnun
zunnun
20 September 2020 4:43 pm

ekoran nurul dan sebahagian kepimpinan pkr meluahkan tak sekata dgn ulasan guan eng, penyokong2 pH perlu berani utk melihat prn sarawak, utk mula berfikir mengenai pru 15…

siape ‘anchor’ pH di sarawak seperti mana warisan di sabah?

di semenanjung, kebabian #melayu2islam yg di pelopori hadi awang, akan mula ‘bunuh membunuh’ antara mereka, berebut2 seketul daging babi yg dah basi….

Anonymous
Anonymous
20 September 2020 5:20 pm
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK tak perlu di babikan sebab dia memang babi, 4 kaki pendek, bertabiat sodok menyodok.

Dia membunuh diri sendiri bila tersodok razor blade, koyak rabak muncung babi nya.

zunnun
zunnun
20 September 2020 4:37 pm

warisan plus & pH plus, antara kedua2 nya, yg mana lebih bersifat nasional?

bersifat nasional bermaksud, mamou mengerakan jentera pilihanraya dan byak ahli2 dan bahagian2 di seluruh negara….

dari segi strategic national nya, warisan plus tidak memenuhi matlamat image nasional nya

…maka perlu ada penentuan samada pkr yg menerajui melalui pH plus atau shafie melalui warisan plus…

di sebelah sana, pN, bN & mua”FUCK”at jurang antara mwreka seperti biji puki yg tersentap dan biji puki yg asyik terbujur sana sini….

bagi malaun2 parti Angkut sampah, pAs; pN & bN hanya perlu peruntukan tulang utk mereka terus menyalak…

Anonymous
Anonymous
20 September 2020 5:28 pm
Reply to  zunnun

Tidak akan tersentap sebab puki yang tak di jaga ia lah kamu punya, malah selalu kamu jaja di backlanes of Chow Kit Road, KL.

Pendapat kamu dianggap sebagai tahi bila kamu memuki, memantat, membiji kelentit. Kalau emak kau tahu tabiat kamu ini, mengucap panjang dia.

Teruk tabiat DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK nih.

zunnun
zunnun
20 September 2020 4:25 pm

bagus, bimbing diri dulu, baru omong bimbing yg lain….

setakat syurga menjilat puki bidadari, di dunia dgn berjasad lagi byak nikmat….

hinggakan mokthar senik naik sawan dgn aleena…

Anonymous
Anonymous
20 September 2020 5:14 pm
Reply to  zunnun

Kamu DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK tak merasa nak jilat puki bidadari. Emak kau punya kot dapatlah.

Komen baik dibalas baik. Dan di sebalik nya.

Ahli Syurga
Ahli Syurga
20 September 2020 4:09 pm

AKU SEBAGAI AHLI SYURGA SENANTIASA MEMBIMBING SI ZUNNUN KE JALAN YANG BENAR,SEMOGA TERBUKA HATINYA YANG GELAP GELITA MACAM MALAM GELAP TU KEPADA TERANG.

DEGIL SUNGGUH DIA NI.

HARI INI SEBELAH KAKI,CARA DIA TULIS,MEMANG PENGIKUT DAJJAL LA.

DAJJAL SUKA ORANG MACAM ZUNNUN!

KEMBALI KE JALAN YANG BENAR!
JOM MENUJU SYORGA IDAMAN BERSAMA KAMI!

zunnun
zunnun
20 September 2020 3:25 pm

tamrin? tamrin! tamrin.

wat the storyline? you mean to say, you got nothing to hide too…

gosh, even God has everything to hide, given to those who willing the journey deep within their emptiness…

now, wat it takes to install your mahathir back to the throne?

husam dah perjelaskan, mahathir is now a liability

kamu perlu ada wadah baru, utk bergayut…

yg di sebelah pN, bN dan mua”FUCK”at, that’s besides the point….

anak buah kao, zaid pun pandai berpolitik , kini bertaraf senator

Anonymous
Anonymous
20 September 2020 4:28 pm
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN (PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA MENGARUT DAN/ATAU MENCARUT).

DAH JADI PUKIMAK BILA DIA KATA FUCK.

Anonymous
Anonymous
20 September 2020 4:38 pm
Reply to  zunnun

God has everything to hide, said the DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK.

But the bastard is Godless – he does not believe in God. He only tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara as an exercise.

Husam is your God? Whatever he says you believe him?

You keep using the word FUCK, poor upbringing by your parents, biadab and kurang ajar, nobody believes what you say.

zunnun
zunnun
20 September 2020 4:48 pm
Reply to  Anonymous

saban siang hari, sawan babi mula reda bila mlm menjelma…

ketika itu, tiada lagi kelihatan, tiada lagi yg penting, menjilat puki bini, itu tugas yg perlu di segera….

bini serupa singa ke? 🤣

tak jemu, mual, muak ke? 🤣🤣

Wau Bule
Wau Bule
20 September 2020 3:15 pm

Muhyiddin, the Gullible TRAITOR
Azmin, the Coward Deserter
Hamzah, the 25% Tuan Penasihat

Mat busu
Mat busu
20 September 2020 4:25 pm
Reply to  Wau Bule

Muhyiddin adalah manusia dua wajah. Tiada setiakawan, ikhlas dalam persahabatan dan jujur dalam perjuangan bagi dirinya. Tikam belakang dan pijak kepala orang yang pernah membantunya adalah lumrah dalam hidupnya. Tanya Pak Lah, Najib, Lim Guang Eng, Mat Sabu dan Syed Saddiq. Percayakan Muhyiddin sama seperti membela anjing gila yang setiap saat berkemungkinan akan mengigit tuannya.

Anonymous
Anonymous
20 September 2020 5:04 pm
Reply to  Mat busu

Itu semua politik, Mat. Yang paling teruk ia lah menembak mati pesaing nya seperti di buat Mokhtar Hashim di Gemas dulu.

Di Eropah politik kotor terkenal sejak abad 15 lagi. Politik begitu dikenali sebagai Machiavellianism.

Machiavellianism in psychology refers to a personality trait which sees a person so focused on their own interests they will manipulate, deceive, and exploit others to achieve their goals.

Muhyiddin tak begitu teruk.

TN Biol
TN Biol
21 September 2020 2:54 pm
Reply to  Anonymous

Pandai la kau TN. Kat mana kau copy definasi tu. Cekau kat google ka….

Masa kes Mokhtar Hashim, kau mungkin masih dalam kantong telor abah kau, sebab tu kau tak tahu sabab musabab atau puncanya. It has nothing to do with politics. Mokhtar Hashim shot that fella because the Later fucked his younger sister. That was about protecting his family’s dignity (maruah).

Wau Bule
Wau Bule
20 September 2020 3:11 pm

Knowing Muhyiddin irrespective of his so-called religious background, I CAN BET WITH ANYONE IN THIS CHATROOM HE WOULD NOT DARE TO HAVE A DEBATE WITH MAHATHIR.

Seterer2 Najib, he chickened out giving 1001 excuses for not attending….THAT IS “NOTHING TO HIDE” AND NOW PROVEN HE HAS “SOMETHING TO HIDE” AMD GOT HIM “NOW CONVICTED BY COURT”.