KEEGOAN PEMIMPIN YANG PERLU DIAJAR

Dua Timbalan Menteri, Zahidi Zainul Abidin dan Abdul Rahim Bakri yang cuba berbalah dan menunjukkan keegoan terhadap Veveonah Mosibin, adalah pemimpin UMNO.

Zahidi adalah Ahli Parlimen Padang Besar, masih Ketua UMNO bahagian tersebut dan menang pada PRU14 lalu atas tiket BN.

Abdul Rahim pula adalah Ahli Parlimen Kudat, menang atas tiket BN pada PRU14 lalu, tetapi kemudian melompat menyertai Bersatu setelah BN hilang kuasa.

Realitinya UMNO kalah PRU lalu, namun kedua-dua pemimpin berkenaan berjaya menjadi timbalan menteri berikutan bertukarnya kerajaan melalui pintu belakang.

Kalau ikut pintu depan dan tidak menjadi katak, kedua-duanya masih lagi merupakan Ahli Parlimen di blok pembangkang.

Sebab itu, apabila kedua-dua pemimpin tersebut cuba berbalah, menunjukkan keras kepala dan lebih ingin mencari salah Veveonah dalam isu isu liputan internet di pedalaman sehingga pelajar berkenaan tiada pilihan selain memanjat pokok untuk mendapatkan liputan yang lebih baik, hakikatnya mereka adalah pemimpin yang sombong diri serta ego.

Kenapa mereka sombong dan ego?

Mereka menjadi sombong dan ego ialah kerana walaupun kalah dalam pilihanraya dan UMNO sudah ditolak rakyat, mereka akhirnya masih mampu duduk sebagai timbalan menteri dalam kerajaan.

Lalu, itulah yang menjadikan perasaan sombong dan ego makin membesar dalam diri mereka sehingga dengan rakyat pun mereka mahu mencari gaduh.

Sebagai wakil rakyat, pemimpin kepada rakyat dan mengharapkan undi rakyat setiap lima tahun, berkelahi dan menunjukkan keegoan terhadap rakyat bukanlah pilihan yang bijak.

Ini kerana, mahu tidak mahu, untuk terus kekal sebagai pemimpin, mereka akhirnya tetap memerlukan sokongan daripada rakyat.

Adalah lebih terpuji jika seseorang pemimpin itu mengakui kelemahan kerajaan dalam soal liputan internet, terutama di pedalaman yang dihadapi oleh Veveonah itu dan kemudian berusaha mengatasi atau menambahbaiknya.

Lagi pula, bukankah kerja pemimpin adalah berkhidmat kepada rakyat?

Lebih memalukan kedua-dua pemimpin itu, bukan saja kerana salah seorang daripadanya terpaksa memadam posting di media sosial berikutan kritikan rakyat yang makin merata, malah kemudian disahkan oleh Pengerusi Lembaga Pengarah UMS, Masidi Manjun bahawa memang Veveonah menduduki peperiksaan dalam talian ketika dia memanjat pokok itu.

โ€œMemang betul Veveonah menduduki peperiksaan akhir secara dalam talian ketika itu, dokumrn juga telah ditunjukkan sebagai bukti,โ€ kata Masidi lagi.

Sekarang siapa yang malu?

Tetapi, isu ini tidak harus berakhir di sini saja sebenarnya.

Isu ini adalah lambang keegoan dan sombong diri pemimpin UMNO atau yang berasal daripada UMNO dalam menangani hal ehwal melibatkan rakyat.

Tiada lain, sama ada dalam PRN Sabah 26 September ini atau pada PRU15 akan datang, parti yang mewakili kedua-dua pemimpin itu haruslah ditolak pengundi secara mutlak.

Jika tidak, keegoan pemimpin seperti itu atau sejenis dengannya akan terus berulang lagi. (Shahbudindotcom 09/09/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 9 September 2020 — 12:09 pm

31
Leave a Reply

avatar
9 Comment authors
AnonymousAnonymousAnonymousMAHATHIRVSANWARnajib bini rosmah Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Pembaca perasan tk..ketiadaan Suman musibat?
Dah lbh dua bulan, ifrit tua tu tak nampak kelibat
Dia tu abok pun tk ada..hnya harap gebang lebat
Tak padan dgn bapok, nk lagak gaya Hang Jebat
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Silap orang le, dgn Kejora ni dia mau lagak hebat
Pukulan jarak jauh Kejora mmg nya tak ada ubat
Dajjal tu mampos sebelum sempat nak bertobat
Kini kat dlm kubor meraung, kena malekat sebat
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

anonymous
Member
anonymous

Tun DrM boleh saja turun ke tempat awam kononnya nak jadi seperti orang kebanyakan meskipun beliau adalah seorang tokoh Negarawan tetapi malang tak ada orang layan dia kerana 22 tahun dia MAHAFIRAU di mata orang yang tua dan dewasa, dia pula 22 bulan KAKI KENCING bagi golongan remaja yang hidup zaman mahafiraun.

Sudah sampai masa dia meninggalkan politik Malaysia dan rakyat akan bahagia serta aman tanpa dia.

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
Mungkin hidup Kejora ini..Allah sengaja nk duga
Orng yg Kejora damba dan puja..tetap pergi juga
Wlu dah tiada..dia tetap muncul di lena dan jaga
Semoga dia akan menanti diri ini di pintu syurga
๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Hidup ini terpaksa juga dilalui dlm duka sengsara
Terasa begitu pilu sekali, sejak kehilangan si dara
Nasib baik le ada adik angkat mengubat sepi lara
Terhibur le juga dgn senda gurauan Yati dan Zura
๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhah kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Bila balik dari kerja mula lah gelisah dtg melanda
Tenang ler jugak kalau kat sekolah Kejora berada
Rasa terhibur bila dgn Ticer Zura bergurau senda
Tapi, setakat terhibur sja, blm lagi Kejora tergoda
๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐ŸŒท๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhah kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Derita yg Kejora lalui ini, hnya Tuhan sja mengerti
Rasa sangat sepi klu balik kerja atau pun bila cuti
Tapi sib baik ada penghibur lara, adik angkat Yati
Siang & malam, Yati asyik mesej & call tak henti2
๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhah kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ
Zura lah yg menjadi penghibur, klu masa berkerja
Tak habis2, dia bergurau senda..ada-ada lah saja
Bila waktu rehat/’free’, Zura asyik datang ke meja
Bkn je dia suka bergurau tapi juga bergaya manja
โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhah kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•
Yati masih ttp mesra wlau tamat tugas tahun lalu
Walau jarang jumpa, dlm phone berhubung selalu
Bila balik kerja, Yati ler yg jadi pengubat duka pilu
Berbanding Zura..Yati lbh manja tapi sikit pemalu
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

โฃ๏ธ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’•๐Ÿ’ž๐Ÿ’“๐Ÿ’—๐Ÿ’–๐Ÿ’๐Ÿ’˜โ™ฅ๏ธ๐Ÿค๐Ÿ’œ๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›โฃ๏ธโ™ฅ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhah kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ
Begitulah kedua orang adik angkat ku, Zura & Yati
Kedua-duanya ku kasih, tapi tidak mekekat di hati
Kerana, ‘Si Dia’ yg pergi, bagaikan tiada pengganti
Terasa bagaikan di Syurga si dia sedang menanti
โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ

๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhah kaaaaaahhhhh
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
Tah naper Kejora bagai digamit kenangan syahdu
Sering saja terasa seperti lemas dlm lautan rindu
Sayang sekali, dh mampos kojol, si Suman Hindu
Tak sempat dia rasa, tumbukan Kejora yang padu
๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhah kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PARTI KEZALIMAN HANYA MAHU TENGOK JIBENG MASUK GOL….TAPI TAK ENDAHPUN MAHAGURU CASH IS KING YANG KEBAL UNDANG2…… Pencemaran Sungai Gong: PDRM pertimbang siasat ikut SOSMA……… Polis Diraja Malaysia (PDRM) sedang mempertimbang untuk mengklasifikasikan kes pencemaran di Sungai Gong sebagai jenayah terancang yang membolehkan ia disiasat mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (SOSMA). Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador, berkata pihaknya kini giat menyiasat kes itu dari pelbagai aspek, termasuk kemungkinan wujud perbuatan sabotaj pihak tertentu. “Kelmarin, kita mengadakan pertemuan dengan pelbagai pihak dan agensi, termasuk Jabatan Peguam Negara. Ada beberapa arahan dikeluarkan dan memerlukan polis memenuhi tuntutan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TAK BODOH BUKAN PHD4PIG…..APA SALAHNYA BUAT HUBUNGAN BISNES DENGAN NEGARA YAKJUJ MAKJUJ KALAU UNTUNGKAN RAKYAT ……….. KLEPTOKRAT PHD4PIG MAHU SAPU DUIT HARAM RASUAH LAGI…..30 KOMPAUN SYARIKAT YANG SAMA….AYOYOOOOOO……. MB: S’gor beri peluang pemilik kilang haram hingga hujung tahun…….. Kerajaan Negeri Selangor memberi peluang kepada pemilik tanah dan kilang yang beroperasi tanpa kebenaran untuk membuat proses pemutihan sehingga hujung tahun ini. Menteri Besar Selangor Datuk Seri Amirudin Shari berkata jika masih ada mereka yang ingkar berbuat demikian dalam tempoh itu, kerajaan negeri tidak akan teragak-agak untuk merobohkan struktur bangunan yang memberi impak kepada pencemaran alam sekitar. โ€œKami sudah beri tawaran untuk… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KLEPTOKRAT PHD4PIG MAHU SAPU DUIT HARAM RASUAH LAGI…..30 KOMPAUN SYARIKAT YANG SAMA….AYOYOOOOOO……. MB: S’gor beri peluang pemilik kilang haram hingga hujung tahun…….. Kerajaan Negeri Selangor memberi peluang kepada pemilik tanah dan kilang yang beroperasi tanpa kebenaran untuk membuat proses pemutihan sehingga hujung tahun ini. Menteri Besar Selangor Datuk Seri Amirudin Shari berkata jika masih ada mereka yang ingkar berbuat demikian dalam tempoh itu, kerajaan negeri tidak akan teragak-agak untuk merobohkan struktur bangunan yang memberi impak kepada pencemaran alam sekitar. โ€œKami sudah beri tawaran untuk mereka (pemilik tanah dan kilang haram) pulihkan (jalankan proses pemutihan) sejak tahun 2008 lagi. Keputusan Majlis… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Rosmah Bean Army (RBA original) bocor di Mahkamah dan terpahat dalam sejarah perundangan negara. RBA murahan. RM100,000 saja untuk tugas menjilat PM dalam media sosial? Pelacur pun tahu harga body sendiri. Kahkahkah!

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Dapig komunis. Cina Malaysia komunis. Apa pasat PNkhianat Melayu Islam kasi masuk Menteri Pertahanan CCP (CHINA COMMUNIST PARTY) bukan pro komunis? Siap tabik hormat apa? Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JANGAN RISAU JIBENG AKAN HILANG DALAM POLITIK NEGARA….YANG JADI MASALAH TOKONG2 SUCI PH DAN pejuWANG MASIH MAHU BERTAHAN…… Pendakwa Raya Sahkan Guan Eng Akan Hadapi 2 Tuduhan Rasuah Baru……. Pendakwaan dalam kes rasuah Lim Guan Eng berhubung projek terowong dasar laut di Pulau Pinang mengesahkan bekas ketua menteri itu akan berdepan dua pertuduhan baru di Butterworth Jumaat ini. Timbalan Pendakwa Raya, Wan Shaharuddin Wan Ladin memberitahu Hakim Mahkamah Sesyen, Azura Alwi ketika sebutan kes di sini, hari ini. Bagaimana pun, Lim mendakwa tindakan saman sehari sebelum penamaan calon bagi PRN Sabah adalah bertujuan untuk menyekat beliau berkempen di negeri tersebut.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Risau lambat sangat. Cepatkan lah, Dol.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bekas pegawai pembantu Rosmah Mansor mengaku dia melarikan diri dari Malaysia selepas Pakatan Harapan (PH) memenangi pilihan raya umum lebih dua tahun lalu. “Setelah saya mendapat tahu bahawa Saidi dan Rayyan ditahan SPRM, saya panik dan membuat keputusan melarikan diri ke Jakarta, Indonesia,” katanya. Menurut Rizal lagi dia mendapat tahu SPRM mula menyiasat projek tersebut sejak Feb hingga Mac 2018 namun tidak berasa risau kerana yakin ia tidak akan menjurus kepada dirinya atau Rosmah berdasarkan status wanita terbabit adalah isteri perdana menteri. Bagaimanapun, kata Rizal, keadaan berubah apabila BN – yang diketuai Najib Razak – kalah kepada PH. https://www.malaysiakini.com/news/541902 Rizal… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

โ€œPada pandangan warga perkhidmatan awam, Datin Seri Rosmah berkebolehan untuk mempengaruhi perdana menteri untuk memindahkan pegawai-pegawai kerajaan yang menentang atau mengingkari permintaan beliau ke jawatan yang kurang penting atau di dalam istilah biasa di kalangan penjawat awam iaitu jawatan โ€œpeti sejukโ€ atau dipindahkan jauh dari tempat mereka bermastautin,โ€ katanya. Rizal menegaskan bahawa persepsi tersebut adalah tidak tepat. Rizal berkata, pada mulanya tugasan dia kebanyakannya meliputi urusan media yang melibatkan Rosmah tetapi kemudian ditugaskan untuk hal-hal peribadi dan sulit memandangkan kepercayaan Rosmah terhadapnya semakin bertambah. Dia berkata antara tugas sulit tersebut ialah menerima wang tunai dan hadiah daripada ahli perniagaan dan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

SPRM mula menyiasat projek tersebut sejak Feb hingga Mac 2018 –

Dah di unukan hasil nye dan dah ambil tindakan ke.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah diumumkan … ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah diumumkan .. ke?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TETAP BANI YAKJUJ MAKJUJ D4PIG JUGA YANG NAIK……. Loke dilihat sebagai pilihan untuk ganti Guan Eng dalam DAP kata beberapa orang penganalisis…….. PETALING JAYA: Setiausaha Organisasi DAP, Loke Siew Fook menjadi pilihan untuk menggantikan Lim Guan Eng sebagai setiausaha agung pada pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) berikut, kata seorang pemimpin parti itu. Lim kini dalam penggal ke-3 dan terakhir sebagai setiausaha agung. Pemilihan CEC mungkin diadakan awal tahun depan berikutan Covid-19. Kali terakhir ia diadakan ialah 12 Nov 2017. Perlembagaan parti membenarkan seorang individu memegang jawatan setiausaha agung hanya untuk 3 penggal, dengan setiap penggal selama 3 tahun. Seorang pemimpin… Read more »

Goh
Guest
Goh

Kalu siapa yg Tak ego tu bukan umno lah…

Goh
Guest
Goh

Tuan kepada bumi malaysia kabonyer…so mereka Boleh ckp dan buat apa saja ikut sedap hati mereka.

Goh
Guest
Goh

Lagipun apa nak peduli dgn undiยฒ rakyat marhaen ni.Depa Kalah pun dapat jgk lagi jadi menteri.

what the fish timbalan menteri 2 ekor tu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Son of the soil, gelaran biasa nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP, MCA pun gitu juga. Asal dah pegang jawatan, ego lah. Kudung dapat cincin. Next election, gone lah.

Wau bule
Guest
Wau bule

This is an example of a selfish and ignorant politician who sucks. He comes not from the sky or passes through a membrane into different reality.

He was voted in by selfish and ignorant voters. These voters suck. This was the best the voters have, can offer based ln current system. GARBAGE KN GARBAGE OUT.

His ego was shaped by the voters ……..SO DO NOT COMPLAIN

anonymous
Member
anonymous

Dia ikut cara madey..

Anonymous
Guest
Anonymous

Bung Mokhtar bagi komen terbaik diParlimen. Selama 22 tahun Madey mengajar, membentuk dan memberi tauladan kpd pemimpin2 UMNO.

Jadi hari ini perangai burok UMNO termasuk Kleptokrasi Najib yalah hasil didikan Madey. Mereka semua pelajar yg baik.