KEEGOAN PEMIMPIN YANG PERLU DIAJAR

Dua Timbalan Menteri, Zahidi Zainul Abidin dan Abdul Rahim Bakri yang cuba berbalah dan menunjukkan keegoan terhadap Veveonah Mosibin, adalah pemimpin UMNO.

Zahidi adalah Ahli Parlimen Padang Besar, masih Ketua UMNO bahagian tersebut dan menang pada PRU14 lalu atas tiket BN.

Abdul Rahim pula adalah Ahli Parlimen Kudat, menang atas tiket BN pada PRU14 lalu, tetapi kemudian melompat menyertai Bersatu setelah BN hilang kuasa.

Realitinya UMNO kalah PRU lalu, namun kedua-dua pemimpin berkenaan berjaya menjadi timbalan menteri berikutan bertukarnya kerajaan melalui pintu belakang.

Kalau ikut pintu depan dan tidak menjadi katak, kedua-duanya masih lagi merupakan Ahli Parlimen di blok pembangkang.

Sebab itu, apabila kedua-dua pemimpin tersebut cuba berbalah, menunjukkan keras kepala dan lebih ingin mencari salah Veveonah dalam isu isu liputan internet di pedalaman sehingga pelajar berkenaan tiada pilihan selain memanjat pokok untuk mendapatkan liputan yang lebih baik, hakikatnya mereka adalah pemimpin yang sombong diri serta ego.

Kenapa mereka sombong dan ego?

Mereka menjadi sombong dan ego ialah kerana walaupun kalah dalam pilihanraya dan UMNO sudah ditolak rakyat, mereka akhirnya masih mampu duduk sebagai timbalan menteri dalam kerajaan.

Lalu, itulah yang menjadikan perasaan sombong dan ego makin membesar dalam diri mereka sehingga dengan rakyat pun mereka mahu mencari gaduh.

Sebagai wakil rakyat, pemimpin kepada rakyat dan mengharapkan undi rakyat setiap lima tahun, berkelahi dan menunjukkan keegoan terhadap rakyat bukanlah pilihan yang bijak.

Ini kerana, mahu tidak mahu, untuk terus kekal sebagai pemimpin, mereka akhirnya tetap memerlukan sokongan daripada rakyat.

Adalah lebih terpuji jika seseorang pemimpin itu mengakui kelemahan kerajaan dalam soal liputan internet, terutama di pedalaman yang dihadapi oleh Veveonah itu dan kemudian berusaha mengatasi atau menambahbaiknya.

Lagi pula, bukankah kerja pemimpin adalah berkhidmat kepada rakyat?

Lebih memalukan kedua-dua pemimpin itu, bukan saja kerana salah seorang daripadanya terpaksa memadam posting di media sosial berikutan kritikan rakyat yang makin merata, malah kemudian disahkan oleh Pengerusi Lembaga Pengarah UMS, Masidi Manjun bahawa memang Veveonah menduduki peperiksaan dalam talian ketika dia memanjat pokok itu.

โ€œMemang betul Veveonah menduduki peperiksaan akhir secara dalam talian ketika itu, dokumrn juga telah ditunjukkan sebagai bukti,โ€ kata Masidi lagi.

Sekarang siapa yang malu?

Tetapi, isu ini tidak harus berakhir di sini saja sebenarnya.

Isu ini adalah lambang keegoan dan sombong diri pemimpin UMNO atau yang berasal daripada UMNO dalam menangani hal ehwal melibatkan rakyat.

Tiada lain, sama ada dalam PRN Sabah 26 September ini atau pada PRU15 akan datang, parti yang mewakili kedua-dua pemimpin itu haruslah ditolak pengundi secara mutlak.

Jika tidak, keegoan pemimpin seperti itu atau sejenis dengannya akan terus berulang lagi. (Shahbudindotcom 09/09/2020)

Updated: 9 September 2020 — 12:09 pm

31 Comments

Add a Comment
  1. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    Pembaca perasan tk..ketiadaan Suman musibat?
    Dah lbh dua bulan, ifrit tua tu tak nampak kelibat
    Dia tu abok pun tk ada..hnya harap gebang lebat
    Tak padan dgn bapok, nk lagak gaya Hang Jebat
    ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
    Silap orang le, dgn Kejora ni dia mau lagak hebat
    Pukulan jarak jauh Kejora mmg nya tak ada ubat
    Dajjal tu mampos sebelum sempat nak bertobat
    Kini kat dlm kubor meraung, kena malekat sebat
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

  2. Tun DrM boleh saja turun ke tempat awam kononnya nak jadi seperti orang kebanyakan meskipun beliau adalah seorang tokoh Negarawan tetapi malang tak ada orang layan dia kerana 22 tahun dia MAHAFIRAU di mata orang yang tua dan dewasa, dia pula 22 bulan KAKI KENCING bagi golongan remaja yang hidup zaman mahafiraun.

    Sudah sampai masa dia meninggalkan politik Malaysia dan rakyat akan bahagia serta aman tanpa dia.

  3. ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
    Mungkin hidup Kejora ini..Allah sengaja nk duga
    Orng yg Kejora damba dan puja..tetap pergi juga
    Wlu dah tiada..dia tetap muncul di lena dan jaga
    Semoga dia akan menanti diri ini di pintu syurga
    ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ

    ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ

  4. ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
    Hidup ini terpaksa juga dilalui dlm duka sengsara
    Terasa begitu pilu sekali, sejak kehilangan si dara
    Nasib baik le ada adik angkat mengubat sepi lara
    Terhibur le juga dgn senda gurauan Yati dan Zura
    ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•

    ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhah kaaaaaahhhhh
    ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

    1. ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
      Bila balik dari kerja mula lah gelisah dtg melanda
      Tenang ler jugak kalau kat sekolah Kejora berada
      Rasa terhibur bila dgn Ticer Zura bergurau senda
      Tapi, setakat terhibur sja, blm lagi Kejora tergoda
      ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ

      ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐ŸŒท๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhah kaaaaaahhhhh
      ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

      1. ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
        Derita yg Kejora lalui ini, hnya Tuhan sja mengerti
        Rasa sangat sepi klu balik kerja atau pun bila cuti
        Tapi sib baik ada penghibur lara, adik angkat Yati
        Siang & malam, Yati asyik mesej & call tak henti2
        ๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•

        ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhah kaaaaaahhhhh
        ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

        1. ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ
          Zura lah yg menjadi penghibur, klu masa berkerja
          Tak habis2, dia bergurau senda..ada-ada lah saja
          Bila waktu rehat/’free’, Zura asyik datang ke meja
          Bkn je dia suka bergurau tapi juga bergaya manja
          โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ

          ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhah kaaaaaahhhhh
          ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

          1. ๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•
            Yati masih ttp mesra wlau tamat tugas tahun lalu
            Walau jarang jumpa, dlm phone berhubung selalu
            Bila balik kerja, Yati ler yg jadi pengubat duka pilu
            Berbanding Zura..Yati lbh manja tapi sikit pemalu
            ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

            โฃ๏ธ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’•๐Ÿ’ž๐Ÿ’“๐Ÿ’—๐Ÿ’–๐Ÿ’๐Ÿ’˜โ™ฅ๏ธ๐Ÿค๐Ÿ’œ๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›โฃ๏ธโ™ฅ๏ธ
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhah kaaaaaahhhhh
            ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„

            1. ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ’ผ
              Begitulah kedua orang adik angkat ku, Zura & Yati
              Kedua-duanya ku kasih, tapi tidak mekekat di hati
              Kerana, ‘Si Dia’ yg pergi, bagaikan tiada pengganti
              Terasa bagaikan di Syurga si dia sedang menanti
              โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ

              ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhah kaaaaaahhhhh
              ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

  5. ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
    Tah naper Kejora bagai digamit kenangan syahdu
    Sering saja terasa seperti lemas dlm lautan rindu
    Sayang sekali, dh mampos kojol, si Suman Hindu
    Tak sempat dia rasa, tumbukan Kejora yang padu
    ๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š

    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhah kaaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

  6. PARTI KEZALIMAN HANYA MAHU TENGOK JIBENG MASUK GOL….TAPI TAK ENDAHPUN MAHAGURU CASH IS KING YANG KEBAL UNDANG2……

    Pencemaran Sungai Gong: PDRM pertimbang siasat ikut SOSMA………

    Polis Diraja Malaysia (PDRM) sedang mempertimbang untuk mengklasifikasikan kes pencemaran di Sungai Gong sebagai jenayah terancang yang membolehkan ia disiasat mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (SOSMA).
    Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador, berkata pihaknya kini giat menyiasat kes itu dari pelbagai aspek, termasuk kemungkinan wujud perbuatan sabotaj pihak tertentu.

    “Kelmarin, kita mengadakan pertemuan dengan pelbagai pihak dan agensi, termasuk Jabatan Peguam Negara. Ada beberapa arahan dikeluarkan dan memerlukan polis memenuhi tuntutan itu.

    “Ada cadangan supaya Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) mengenakan hukuman lebih berat terhadap dalang kes ini. Kita sedang mempertimbang untuk menyiasat mengikut SOSMA.

    “Polis akan menyiasat jika ada unsur mengugut, menakutkan, sabotaj dan perbuatan yang berulang kali serta tidak baik,” katanya.

    Beliau berkata demikian pada sidang media sempena Majlis Serah Terima Tugas Jawatan Pengarah Jabatan dan Pengerusi Persatuan Keluarga Polis (PERKEP) di Maktab PDRM, di sini, hari ini.

    #Sumber : BH

    MR : kerajaan perlu tegas

  7. TAK BODOH BUKAN PHD4PIG…..APA SALAHNYA BUAT HUBUNGAN BISNES DENGAN NEGARA YAKJUJ MAKJUJ KALAU UNTUNGKAN RAKYAT
    ………..

    KLEPTOKRAT PHD4PIG MAHU SAPU DUIT HARAM RASUAH LAGI…..30 KOMPAUN SYARIKAT YANG SAMA….AYOYOOOOOO…….

    MB: S’gor beri peluang pemilik kilang haram hingga hujung tahun……..

    Kerajaan Negeri Selangor memberi peluang kepada pemilik tanah dan kilang yang beroperasi tanpa kebenaran untuk membuat proses pemutihan sehingga hujung tahun ini.

    Menteri Besar Selangor Datuk Seri Amirudin Shari berkata jika masih ada mereka yang ingkar berbuat demikian dalam tempoh itu, kerajaan negeri tidak akan teragak-agak untuk merobohkan struktur bangunan yang memberi impak kepada pencemaran alam sekitar.

    โ€œKami sudah beri tawaran untuk mereka (pemilik tanah dan kilang haram) pulihkan (jalankan proses pemutihan) sejak tahun 2008 lagi. Keputusan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri terakhir pada 2018 memutuskan agar tindakan itu dipanjangkan sehingga 2020. Lepas 2020 kami akan ambil tindakan perobohan dan sebagainya.

    โ€œTetapi kalau keadaan mendesak dan saya rasa kami boleh laksanakan lebih pantas menjelang bulan November atau Disember ini, ataupun awal tahun depan kami sendiri akan laksanakan secara menyeluruh proses pemutihan tersebut,โ€ katanya.

    Beliau berkata pada sidang media selepas Majlis Pengisytiharan sempena Menjunjung Titah Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah Bagi Pengisytiharan Majlis Perbandaran Kuala Langat (MPKL) di Kuala Langat, hari ini.

    Dalam pada itu, Amirudin berkata beliau akan mempengerusikan Jawatankuasa Kecemasan Pencemaran Sumber Air Negeri Selangor sebagai usaha kerajaan negeri mengurangkan impak pencemaran terhadap sumber air di Selangor.

    โ€œDalam bab ini saya sendiri akan ketuai jawatankuasa itu dalam masa terdekat dan kali ini kami akan gabungkan teknologi pemantauan sungai seiring dengan Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) sebagai agensi pemantauan sumber air.

    โ€œKami juga akan melaksanakan usaha membersihkan kawasan sungai, pengosongan rezab-rezab sungai yang dibangunkan oleh infrastruktur dan bangunan yang tidak mendapat kebenaran,โ€ katanya.

    Kalau anda terlepas…

    PRU15: Ruang untuk Bersatu melangkah kian sempit
    Amirudin juga berkata pihaknya turut menjunjung kasih titah Sultan Sharafuddin semalam yang menitahkan pihaknya supaya mengambil beberapa tindakan berhubung isu berkenaan kerana baginda khuatir sekiranya masalah air berterusan, rakyat akan memberontak dan boleh mengakibatkan ketegangan seterusnya menjejaskan keharmonian sosial.

    โ€œKami memang lakukan cuma kali ini atas titah baginda, semua pihak dan jabatan malah rakyat juga harus dilibatkan dalam proses pemeliharaan dan pemuliharaan sumber bekalan air kita,โ€ katanya.

    Terdahulu, Amirudin mengisytiharkan pemasyhuran naik taraf Majlis Daerah Kuala Langat kepada MPKL secara rasminya hari ini atas perkenan Sultan Sharafuddin dan turut menggunakan imej logo perbandaran yang baharu.

    Katanya, pada bulan hadapan juga Majlis Pembandaran Subang Jaya juga akan dinaik taraf sebagai Majlis Bandaraya Subang Jaya dan beliau berharap agar mutu kualiti perkhidmatan dapat ditingkatkan seiring dengan peningkatan kualiti kerja,โ€ katanya.

    – Bernama

  8. KLEPTOKRAT PHD4PIG MAHU SAPU DUIT HARAM RASUAH LAGI…..30 KOMPAUN SYARIKAT YANG SAMA….AYOYOOOOOO…….

    MB: S’gor beri peluang pemilik kilang haram hingga hujung tahun……..

    Kerajaan Negeri Selangor memberi peluang kepada pemilik tanah dan kilang yang beroperasi tanpa kebenaran untuk membuat proses pemutihan sehingga hujung tahun ini.

    Menteri Besar Selangor Datuk Seri Amirudin Shari berkata jika masih ada mereka yang ingkar berbuat demikian dalam tempoh itu, kerajaan negeri tidak akan teragak-agak untuk merobohkan struktur bangunan yang memberi impak kepada pencemaran alam sekitar.

    โ€œKami sudah beri tawaran untuk mereka (pemilik tanah dan kilang haram) pulihkan (jalankan proses pemutihan) sejak tahun 2008 lagi. Keputusan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri terakhir pada 2018 memutuskan agar tindakan itu dipanjangkan sehingga 2020. Lepas 2020 kami akan ambil tindakan perobohan dan sebagainya.

    โ€œTetapi kalau keadaan mendesak dan saya rasa kami boleh laksanakan lebih pantas menjelang bulan November atau Disember ini, ataupun awal tahun depan kami sendiri akan laksanakan secara menyeluruh proses pemutihan tersebut,โ€ katanya.

    Beliau berkata pada sidang media selepas Majlis Pengisytiharan sempena Menjunjung Titah Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah Bagi Pengisytiharan Majlis Perbandaran Kuala Langat (MPKL) di Kuala Langat, hari ini.

    Dalam pada itu, Amirudin berkata beliau akan mempengerusikan Jawatankuasa Kecemasan Pencemaran Sumber Air Negeri Selangor sebagai usaha kerajaan negeri mengurangkan impak pencemaran terhadap sumber air di Selangor.

    โ€œDalam bab ini saya sendiri akan ketuai jawatankuasa itu dalam masa terdekat dan kali ini kami akan gabungkan teknologi pemantauan sungai seiring dengan Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) sebagai agensi pemantauan sumber air.

    โ€œKami juga akan melaksanakan usaha membersihkan kawasan sungai, pengosongan rezab-rezab sungai yang dibangunkan oleh infrastruktur dan bangunan yang tidak mendapat kebenaran,โ€ katanya.

    Kalau anda terlepas…

    PRU15: Ruang untuk Bersatu melangkah kian sempit
    Amirudin juga berkata pihaknya turut menjunjung kasih titah Sultan Sharafuddin semalam yang menitahkan pihaknya supaya mengambil beberapa tindakan berhubung isu berkenaan kerana baginda khuatir sekiranya masalah air berterusan, rakyat akan memberontak dan boleh mengakibatkan ketegangan seterusnya menjejaskan keharmonian sosial.

    โ€œKami memang lakukan cuma kali ini atas titah baginda, semua pihak dan jabatan malah rakyat juga harus dilibatkan dalam proses pemeliharaan dan pemuliharaan sumber bekalan air kita,โ€ katanya.

    Terdahulu, Amirudin mengisytiharkan pemasyhuran naik taraf Majlis Daerah Kuala Langat kepada MPKL secara rasminya hari ini atas perkenan Sultan Sharafuddin dan turut menggunakan imej logo perbandaran yang baharu.

    Katanya, pada bulan hadapan juga Majlis Pembandaran Subang Jaya juga akan dinaik taraf sebagai Majlis Bandaraya Subang Jaya dan beliau berharap agar mutu kualiti perkhidmatan dapat ditingkatkan seiring dengan peningkatan kualiti kerja,โ€ katanya.

    – Bernama

  9. Rosmah Bean Army (RBA original) bocor di Mahkamah dan terpahat dalam sejarah perundangan negara. RBA murahan. RM100,000 saja untuk tugas menjilat PM dalam media sosial? Pelacur pun tahu harga body sendiri. Kahkahkah!

  10. Dapig komunis. Cina Malaysia komunis. Apa pasat PNkhianat Melayu Islam kasi masuk Menteri Pertahanan CCP (CHINA COMMUNIST PARTY) bukan pro komunis? Siap tabik hormat apa? Kahkahkah!

  11. JANGAN RISAU JIBENG AKAN HILANG DALAM POLITIK NEGARA….YANG JADI MASALAH TOKONG2 SUCI PH DAN pejuWANG MASIH MAHU BERTAHAN……

    Pendakwa Raya Sahkan Guan Eng Akan Hadapi 2 Tuduhan Rasuah Baru…….

    Pendakwaan dalam kes rasuah Lim Guan Eng berhubung projek terowong dasar laut di Pulau Pinang mengesahkan bekas ketua menteri itu akan berdepan dua pertuduhan baru di Butterworth Jumaat ini.

    Timbalan Pendakwa Raya, Wan Shaharuddin Wan Ladin memberitahu Hakim Mahkamah Sesyen, Azura Alwi ketika sebutan kes di sini, hari ini.

    Bagaimana pun, Lim mendakwa tindakan saman sehari sebelum penamaan calon bagi PRN Sabah adalah bertujuan untuk menyekat beliau berkempen di negeri tersebut.

    MR : LGE kena letak jawatan dlm DAP

    1. Risau lambat sangat. Cepatkan lah, Dol.

  12. Bekas pegawai pembantu Rosmah Mansor mengaku dia melarikan diri dari Malaysia selepas Pakatan Harapan (PH) memenangi pilihan raya umum lebih dua tahun lalu.
    “Setelah saya mendapat tahu bahawa Saidi dan Rayyan ditahan SPRM, saya panik dan membuat keputusan melarikan diri ke Jakarta, Indonesia,” katanya.
    Menurut Rizal lagi dia mendapat tahu SPRM mula menyiasat projek tersebut sejak Feb hingga Mac 2018 namun tidak berasa risau kerana yakin ia tidak akan menjurus kepada dirinya atau Rosmah berdasarkan status wanita terbabit adalah isteri perdana menteri.
    Bagaimanapun, kata Rizal, keadaan berubah apabila BN – yang diketuai Najib Razak – kalah kepada PH. https://www.malaysiakini.com/news/541902

    Rizal Mansor mendakwa Rosmah Mansor seorang yang amat mementingkan imej dan menyalurkan RM100,000 sebulan untuk pasukan tentera siber bagi menangkis tanggapan negatif.
    Perkara itu dinyatakan Rizal, bekas pembantu Rosmah, dalam keterangan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dalam perbicaraan rasuah kes projek solar hibrid untuk sekolah luar bandar di Sarawak.
    โ€œPada 2012, saya telah menubuhkan satu pasukan cyberstoopers atas arahan Datin Seri Rosmah.
    โ€œPasukan yang diuruskan oleh saya ini ditugaskan untuk memantau kandungan-kandungan media sosial yang kritikal atau memberikan persepsi negatif terhadap Datin Seri Rosmah,โ€ dakwanya. https://www.malaysiakini.com/news/541889

    1. โ€œPada pandangan warga perkhidmatan awam, Datin Seri Rosmah berkebolehan untuk mempengaruhi perdana menteri untuk memindahkan pegawai-pegawai kerajaan yang menentang atau mengingkari permintaan beliau ke jawatan yang kurang penting atau di dalam istilah biasa di kalangan penjawat awam iaitu jawatan โ€œpeti sejukโ€ atau dipindahkan jauh dari tempat mereka bermastautin,โ€ katanya.
      Rizal menegaskan bahawa persepsi tersebut adalah tidak tepat.

      Rizal berkata, pada mulanya tugasan dia kebanyakannya meliputi urusan media yang melibatkan Rosmah tetapi kemudian ditugaskan untuk hal-hal peribadi dan sulit memandangkan kepercayaan Rosmah terhadapnya semakin bertambah.

      Dia berkata antara tugas sulit tersebut ialah menerima wang tunai dan hadiah daripada ahli perniagaan dan kontraktor bagi pihak Rosmah.

      Rizal juga mendedahkan kemampuan Rosmah untuk mengesyorkannya gelaran Datuk berikutan kepercayaan wanita terbabit terhadapnya.

      โ€œKepercayaan, keyakinan dan pengharagaan Datin Seri Rosmah terhadap prestasi dan bakti saya terbukti apabila beliau telah mengesyorkan saya sebagai penerima darjah kebesaran yang membawa gelaran Datuk.

      โ€œSaya mendapat anugerah tersebut pada tahun 2014 ketika menjawat jawatan gred N48 sahaja.

      โ€œAnugerah sebegitu biasanya dikhususkan kepada pegawai-pegawai kerajaan berpangkat gred 54 ke atas,โ€ katanya.
      https://www.malaysiakini.com/news/541911

    2. SPRM mula menyiasat projek tersebut sejak Feb hingga Mac 2018 –

      Dah di unukan hasil nye dan dah ambil tindakan ke.

      1. Dah diumumkan … ke?

      2. Dah diumumkan .. ke?

  13. TETAP BANI YAKJUJ MAKJUJ D4PIG JUGA YANG NAIK…….

    Loke dilihat sebagai pilihan untuk ganti Guan Eng dalam DAP kata beberapa orang penganalisis……..

    PETALING JAYA: Setiausaha Organisasi DAP, Loke Siew Fook menjadi pilihan untuk menggantikan Lim Guan Eng sebagai setiausaha agung pada pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) berikut, kata seorang pemimpin parti itu.
    Lim kini dalam penggal ke-3 dan terakhir sebagai setiausaha agung.

    Pemilihan CEC mungkin diadakan awal tahun depan berikutan Covid-19. Kali terakhir ia diadakan ialah 12 Nov 2017. Perlembagaan parti membenarkan seorang individu memegang jawatan setiausaha agung hanya untuk 3 penggal, dengan setiap penggal selama 3 tahun.

    Seorang pemimpin parti yang tidak mahu dinamakan memberitahu FMT: โ€œSaya percaya parti akan memilih Loke sebagai setiausaha agung baru kerana beliau dilihat sebagai pemimpin paling rapat dengan Lim dan bersikap adil, beliau menjadi setiausaha organisasi untuk tempoh lama yang menjadikannya pilihan semula jadi.โ€

    James Chin
    Sebagai setiausaha organisasi, Loke adalah โ€œpengendaliโ€ utama dalam parti itu, meluluskan keahlian, berhubung dengan cawangan dan berkomunikasi dengan pemimpin akar umbi setiap hari.

    โ€œOrang (ahli dan pemimpin DAP) tiada masalah dengan Loke, kita tidak ada situasi seperti dalam PKR, ia bukan satu kem menentang kem lain, jadi saya tidak menjangkakan sebarang masalah ketika pemilihan CEC nanti,โ€ kata sumber FMT.

    Tetapi, orang dalaman parti itu berkata, sebarang masalah akan timbul dari peringkat negeri, khasnya di Selangor dan Johor, di mana beberapa pemimpin akar umbi merasakan tiada ruang untuk mereka ekoran banyak peranan kepimpinan diisi teknokrat.

    โ€œDi peringkat CEC tidak akan ada masalah, tetapi di peringkat akar umbi, anda mungkin melihat โ€˜pemberontakanโ€™ seperti yang menentang Tony Pua di Selangor. Anda mungkin lihat perkara sama di Johor.โ€

    Pada Disember 2018, Pua, pengerusi DAP Selangor yang bakal meninggalkan jawatan itu, gagal dipilih menganggotai jawatankuasa negeri parti itu yang terdiri daripada 15 ahli. Beliau hanya mendapat 292 undian, yang menempatkannya di tempat ke-19.

    Sementara itu, James Chin dari Institut Asia Universiti Tasmania berkata, โ€œkemungkinan besarโ€ Loke dipilih sebagai setiausaha agung, walaupun beliau bukan salah seorang daripada 3 timbalan setiausaha agung.

    Timbalan Setiausaha Agung sekarang ialah Nga Kor Ming, Teresa Kok dan V Sivakumar.

    Chin berkata: โ€œAdalah jelas Loke mempunyai sokongan dalam parti. Beliau disukai semua pihak dan seorang yang berkebolehan.โ€

    Sekiranya Loke dipilih sebagai setiausaha agung baru, beliau perlu meningkatkan sokongan masyarakat Melayu dan Bumiputera bukan Islam kepada parti itu kerana sokongan orang Cina sudah mencapai had maksimum.

    Katanya, satu daripada kegagalan DAP, khasnya ketika mereka berkuasa di peringkat persekutuan, ialah perkhidmatan awam dan beberapa bahagian akar umbi Melayu melihat parti itu terlalu terus terang dan agresif.

    โ€œIni selalunya tidak diterima baik oleh masyarakat Melayu, India dan Bumiputera bukan Islam.โ€

    Chin bagaimanapun berkata, Lim dan bapanya, Lim Kit Siang akan terus mempunyai pengaruh besar dalam DAP dan tidak perlu memegang jawatan untuk berpengaruh.

    Awang Azman Pawi
    โ€œTetapi, walaupun saya tidak melihat perubahan besar (dalam hala tuju parti), saya fikir setiausaha agung baru akan berusaha menjenamakan semula parti itu untuk menjadikannya lebih rakyat Malaysia.

    โ€œMereka betul-betul mahu menarik orang muda, orang Melayu dan Cina di bandar kerana merasakan demografi ini akan menjadi lebih rakyat Malaysia dalam pandangan mereka.โ€

    Dalam pada itu, Awang Azman Pawi dari Universiti Malaya percaya DAP perlu memberi peluang kepada Nga atau Kok menggantikan Lim yang memegang jawatan itu terlalu lama.

    Setiausaha agung baru perlu menangani isu seperti usaha pembaharuan yang terlalu agresif tanpa mempertimbangkan sentimen akar umbi di luar parti.

    โ€œKadangkala, mereka bertindak seperti pembangkang ketika berada dalam kerajaan. DAP perlu dilihat sebagai parti sederhana yang dapat diterima oleh semua masyarakat dan mengelakkan kontroversi.

    Lee Kuok Tiung
    โ€œSaya percaya setiausaha agung baru akan membawa perubahan dalam hala tuju dan pendekatan parti itu.โ€

    Lee Kuok Tiung dari Universiti Malaysia Sabah berkata, pengganti Lim tidak semestinya salah seorang daripada 3 timbalan setiausaha agung itu.

    โ€œSaya percaya ramai pemimpin DAP berkaliber dan mempunyai kemampuan untuk mengambil alih jawatan setiausaha agung.โ€

    Katanya, antara keutamaan setiausaha agung baru ialah mengeratkan hubungan dengan sekutu Pakatan Harapan.

    #Sumber : FMT

    MR : LGE punca masalah DAP

  14. Kalu siapa yg Tak ego tu bukan umno lah…

    1. Tuan kepada bumi malaysia kabonyer…so mereka Boleh ckp dan buat apa saja ikut sedap hati mereka.

      1. Lagipun apa nak peduli dgn undiยฒ rakyat marhaen ni.Depa Kalah pun dapat jgk lagi jadi menteri.

        what the fish timbalan menteri 2 ekor tu…

      2. Son of the soil, gelaran biasa nya.

    2. DAP, MCA pun gitu juga. Asal dah pegang jawatan, ego lah. Kudung dapat cincin. Next election, gone lah.

  15. This is an example of a selfish and ignorant politician who sucks. He comes not from the sky or passes through a membrane into different reality.

    He was voted in by selfish and ignorant voters. These voters suck. This was the best the voters have, can offer based ln current system. GARBAGE KN GARBAGE OUT.

    His ego was shaped by the voters ……..SO DO NOT COMPLAIN

    1. Dia ikut cara madey..

      1. Bung Mokhtar bagi komen terbaik diParlimen. Selama 22 tahun Madey mengajar, membentuk dan memberi tauladan kpd pemimpin2 UMNO.

        Jadi hari ini perangai burok UMNO termasuk Kleptokrasi Najib yalah hasil didikan Madey. Mereka semua pelajar yg baik.

Leave a Reply

Your email address will not be published.