JENDERAL TANPA TENTERA

Tamrin Tun Ghafar

Jumaat – 28/08/2020

( 1 – 25 )

1. Dalam tulisan saya bertarikh 8hb Ogos 2020 bertajuk :

‘Orang Melayu

Sudah Kenal

Siapa UMNO

Siapa PAS’

tamrintunghafar.blogspot.com

telah didedahkan SERANGAN dan KRITIKAN Muhyiddin terhadap UMNO dan PAS selain dari MENABUR JANJI kepada rakyat.

(sila tonton klip video)

2. “No way !!! – KITA TIDAK AKAN KEMBALI BERSAMA UMNO SELAMA – LAMANYA” – itulah sebahagian JANJI beliau bagi meraih sokongan rakyat khususnya pengundi di Johor menjelang Pilihanraya Umum yang baru lepas.

(sila tonton klip video)

3. Seolah – olah dipukau seperti :

‘Lembu DiCucuk

Hidung’

tidak menghairankan apabila keseluruhan ‘penganut dan pengampu’ beliau yang terdiri dari Ahli Pimpinan Tertinggi BERSATU menyokong apa saja yang keluar dari mulut beliau : mengapa ?? , ini kerana mereka TAKUT kehilangan jawatan seperti Menteri dan Timbalan dan Pengerusi atau Pengarah GLC.

4. Keputusan terbaru ialah bersetuju Parti BERSATU MEMOHON menjadi ahli gabungan Muafakat Nasional ( MN ) yang diasaskan oleh UMNO dan PAS, kedua – dua parti yang beliau benci sebelum ini.

5. Jika kenyataan Setiausaha Agung PAS SELEPAS BERSATU membuat permohonan untuk bersama dalam MN itu betul yang menyatakan PAS kini akan bersama BERSATU dalam Kerajaan Perikatan Nasional ( PN ) TANPA ambil kira pendirian UMNO , apakah Muhyiddin tidak akan meneruskan hasrat awalnya itu dan Ahli Pimpinan Parti BERSATU akan ikut saja kehendak beliau.

6. Apa pun ALASAN yang diberi namun rakyat khasnya ahli – ahli akar umbi BERSATU yang telah meninggalkan UMNO semata – mata setelah mendengar kata – kata dan janji beliau kini merasa segala pengorbanan mereka TIDAK LAGI DI HORMATI, DIAMBIL PEDULI DAN DIPARUAHKAN ; mereka TELAH DITIPU oleh Muhyiddin seperti berjayanya beliau memanipulasi Ahli Pimpinan Tertinggi parti tersebut.

7. Tidak hairan apabila Wakil – Wakil Rakyat dari BERSATU dan Ketua -Ketua Bahagian BERSATU sama ada di Peringkat Pusat mahupun Negeri sanggup jadi ‘PAK TURUT’ setelah mereka diumpan dengan jawatan Menteri, Timbalan Menteri, Menteri Besar, EXCO dan imbuhan lain seperti Pengerusi atau Pengarah GLC.

8. Ada pula yang menganggap amat tidak masuk akal seorang anak ‘ulamak’ terkenal di Pagoh suatu ketika dahulu SANGGUP MENIPU, BERBOHONG DAN MELAKUKAN MAKSIAT DENGAN ISTERI ORANG semata – mata kerana NAFSU.

9. Kini beliau cuba menipu rakyat dengan menampilkan imej ‘ALIM’ dan ‘SEJUK’ seolah – olah beliau seorang pemimpin yang boleh dicontohi dan disokong; bagi tujuan tersebut semua stesen TV tak putus – putus mengulangi tayangan ‘DOA’ beliau itu.

10. Berdasarkan Kitab Suci Al Quran dan Hadith, orang yang berpura – pura, suka berbohong dan menipu ia dikategorikan sebagai FASIK ; pengikut dan pengampu pula PASTI akan disoal dan dicampakkan ke dalam Neraka Jahanam, Nauzubillah !!

11. Amat tepat sekali kata – kata mendiang Abraham Lincoln , Presiden Amerika Syarikat ke16 dari tahun 1861 hingga 1865 :

“You Can Fool All

The People

Some Of The Time

But You Cannot

Fool

All The People

All The Time”

12. Bak kata pepatah :

‘Sepandai – Pandai

Tupai Melompat

Pasti Akhirnya

Akan Jatuh

Ke Tanah Jua’

13. ‘Langkah Sheraton” adalah LANGKAH PERTAMA beliau iaitu MERAMPAS KUASA Kerajaan dari parti Pakatan Harapan ( PH ) yang beliau sama – sama menangkan sebelum ini.

14. Setelah melihat sokongan beliau MEROSOT dari 114 ke 111 dari jumlah 222 Ahli Parlimen walaupun hampir kesemua Ahli – Ahli Parlimen PN telah disumbatkan dengan berbagai Jawatan seperti Menteri, Timbalan Menteri dan Pengerusi GLC, kini bagi menguatkan kedudukan, beliau TIDAK ADA PILIHAN melainkan bergabung dengan musuh utamanya, UMNO dan PAS – itu adalah LANGKAH KEDUA.

15. Muhyiddin AKAN LAKUKAN apa sahaja TERMASUK MENJILAT LUDAHNYA SENDIRI bagi melayani NAFSUnya.

16. Perbuatan ini dengan sendirinya umpama :

‘Membuka Pekong

Di Dada’

17. Setelah BERSATU diterima sebagai ahli dalam gabungan MN dan setelah Najib, Zahid dan beberapa pemimpin Tertinggi UMNO disumbatkan ke penjara maka LANGKAH KETIGA dan TERAKHIR beliau ialah mengambil alih kepimpinan UMNO.

18. Kata – kata Barrack Obama terhadap Donald Trump ada kesamaannya dengan Muhyiddin :

“He Hasn’t Grown

Into The Job

Because He Can’t”

19. Umpama seorang pengantin yang tak perlu berfikir dan melakukan apa – apa tentang masalah di sekeliling selain dari berfikir nak duduk di pelamin dan mungkin terbayang padang golf, Muhyiddin disarungkan dengan pakian seperti seorang Raja dan dihias oleh 2 orang ‘Pak Andam’ yang bernama Hamzah dan Azmin; mereka seterusnya akan mengiringi beliau masuk ke Dewan diiringi dengan pukulan kompang oleh pengampu – pengampunya menuju ke pentas pelamin; setelah selesai upacara merenjis beliau sekali lagi diiringi ‘Pak Andam’, kali ini ke meja jamuan dan sekali lagi naik ke pentas bagi upacara memotong kek; selesai saja ‘Pak Andam’ tersebut akan mengiringi beliau ke pintu besar untuk bersalaman perpisahan – itulah senario yang berlaku sejak RAMPASAN KUASA.

20. Tak pasti apa untungnya Setiausaha Agung BERSATU yang kebetulan PENGKHIANAT UMNO menyenaraikan sejumlah 282 ahli BERSATU yang telah dipecat sedangkan sebahagian besar mereka sudah pun keluar Parti.

21. HANYA Muhyiddin sahaja yang merupakan salah seorang pengasas BERSATU yang tinggal setelah ‘PEMECATAN’ dilakukan kerana yang lain adalah mereka yang menyertainya kemudian, sama ada dari UMNO mahupun PKR.

22. Dengan ribuan Ahli meninggalkan Parti Bersatu setiap minggu dan apabila ditoleh barulah beliau sedar rupa – rupanya nya beliau HANYA SEORANG JENERAL TANPA TENTERA atau A GENERAL WITHOUT AN ARMY.

23. ‘Manusia Yang Durjana Akan Berakhir Dengan Kehinaan; Hanya Masa Akan Menentukan Cepat Atau Lambat Pembalasan’.

24. Perkataan ‘PENYELAMAT’ direka untuk melindungi dan menghalalkan ‘PENGKHIANAT’.

25. KEMBALILAH KE PANGKAL JALAN SEBELUM TERLEWAT.

Wassalam

Terima Kasih.

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 28 August 2020 — 7:13 am
Subscribe
Notify of
guest

24 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 August 2020 7:04 pm

TERBUKTI BEGITU TERANG DAN JELAS GUNA KAEDAH EKONOMI SOSIALIST @ COMMUNIST BILA BERKUASA…..140 BILLIONS BUAT TAHI HUTANG HANYA 22 BULAN……2 TAHUN PERTAMA RAKYAT DISURUH IKAT PERUT SELEPAS ITU MULA DIBANTU SAMPAI PRU15…… Terbukti Tun M Pengkhianat Yang Amat Jijik Kepada PH dan Rakyat Malaysia – ……. Mantan Menteri Dan Timbalan Menteri Akui PH Sengaja Menyiksa Rakyat Malaysia Dalam 2 Tahun Pertama Pemerintahan Mereka. Posted by The Unspinners Kembali at 8/28/2020 Dalam satu program online baru-baru ini, mantan Menteri Kebudayaan, Belia dan Sukan, Syed Saddiq aka Mat Tisu dengan tidak sengaja telah membongkarkan perancangan politik awal Pakatan Harapan. Mat Tisu dedahkan,… Read more »

Anonymous
Anonymous
28 August 2020 4:23 pm

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Parti Peju-Wang tu, rkyat sedikit pun tidak teruja
Klu ada ahli msuk pun..hanya harap dibeli & taja
Msih nk brhempas pulas wlu usia di ujung senja
Semua tk lain..demi nak naikkan si Boboi manja
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
28 August 2020 4:23 pm

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Atok dlu bapa helang, tpi kini hnya anak keluang
Dah hampir kubur..nafsu serakah, mcm beruang
Nk kayakan anak kroni asyik je dia intai peluang
Bila Bersatu lup dia tubuh pulak parti Peju-wang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Wau bule
Wau bule
28 August 2020 2:53 pm

Irked Rais Hussin chastises Umno veep for Bersatu-bashing

I followed this guy prior to and post pru14. He apeared to be principled. UNFORTUNATELY, Muhyiddin dangled carrot to him and gone was his principle. He is now the CEO of MDEC.

Since his new appointment, i chose to forget him. He is no better than any Bersatu guy who has been rewarded with GLC position….sad

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 August 2020 1:52 pm

ALIBABA SOSIALIST @ COMMUNIST ANTI ESTABLISHMENT…..BOLEH BANDING DENGAN CHINA MAINLAND,,, RUSSIA…. ATHEISTS EKONOMI TERUK….CHINA TERPAKSA TUKAR DASAR UNTUK MAJU…… KATAK KAN ASALNYA PH JUGAK…… PRU awal betulkan kepincangan PH, mungkin bubar parlimen tahun ini juga PRU awal betulkan kepincangan PH, mungkin bubar parlimen tahun ini juga…… Meskipun penggal kerajaan sekarang masih berbaki hampir tiga tahun lagi BN sekali lagi menyatakan kecenderungan parti itu agar pilihan raya umum (PRU) diadakan secepat mungkin. Malah salah seorang daripada mereka menyarankan parlimen dibubarkan pada tahun ini juga. Setiausaha Agung BN, Annuar Musa, berkata PRU ke-15 sepatutnya diadakan tiga tahun lagi namun kerajaan wajar mempertimbangkan… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
28 August 2020 1:44 pm

Pemimpin tua ganyut yang akal kontot, jumud dan tak guna sesen bila duduk di Parlimen memang ramai dalam Umno – Pas – Bersatu. Baik dikuburkan saja mereka PRU15 bagi peluang pimpinan baru yang tidak ada ideologi surat sokongan naik. Kahkahkah!

Bani melayu umno
Bani melayu umno
28 August 2020 1:26 pm

“BILA PEMIMPIN YANG KITA PILIH ITU UMPAMA BONEKA SEMATA MATA DAN TIDAK BERKALIBER TIDAK ADA GUNA LAGI DIA DISANJUNG DAN DIPUJI SEBAGAI WIRA” HUMBANKAN SAHAJA KETUA PARTI PELOMPAT KATAK KELONGKANG PADA PRU 15 INI.. BERITA Kita tak ada pilihan kecuali adakan PRU awal, kata Annuar dan Zahid Diterbitkan sejam lepas Dikemaskini sejam lepas ———————————— Meskipun penggal kerajaan sekarang masih berbaki hampir tiga tahun lagi BN sekali lagi menyatakan kecenderungan parti itu agar pilihan raya umum (PRU) diadakan secepat mungkin. Malah salah seorang daripada mereka menyarankan parlimen dibubarkan pada tahun ini juga. Setiausaha Agung BN, Annuar Musa, berkata PRU ke-15 sepatutnya… Read more »

Anonymous
Anonymous
28 August 2020 12:31 pm

Puak Pembangkang selalu membohong.

Mana boleh. You cannot hide the truth, kata Buddha –

https://shahbudindotcom.net/2020/08/28/jenderal-tanpa-tentera.html#comment-area

Goh
Goh
28 August 2020 1:17 pm
Reply to  Anonymous

Yaaa Betul tu….
“saya tidak ambil wang rakyat.saya jujur”

Anonymous
Anonymous
28 August 2020 12:02 pm

Puak Pembangkang ada tentera sikit sebanyak. Tapi jenis yang kurus kering, tak cukup makan. Di totak aje rebah. Nak angkat rifle pun pakai 2 tangan. Jenis kalah sebelum berperang.

Goh
Goh
28 August 2020 12:14 pm
Reply to  Anonymous

Kikiki…tentera kurus tu la yg dah humban umno ke longkang busuk sebelom di paut semula dan di pimpin oleh pak yidin ke atas darat.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
28 August 2020 10:44 am

Mat Sembab General tanpa tentera
Audi Q7 Menteri tanpa kuarantin
Mak Lampir Direct nego tanpa projek
Azmin Semburit Semburit tanpa Haziq
Kahkahkah!

Goh
Goh
28 August 2020 10:11 am

Dap yang salah pak din kabo….umno +pas pis pus tidak bersalah.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
28 August 2020 9:59 am

PNkhianat dan BNyamun tak boleh bersama. Kerusi pecah tiga dan kena berebut. Kalau dapat rebut tunggu tikam belakang dan cah keting. Hidup PNkhianat dan BNyamun akan hancur dan jahanam secara sendiri. Mampuslah. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
28 August 2020 11:57 am

Puak korang yang selalu jadi Pembangkang ada yang tak pernah memerintah. Mana korang tahu bersama, asyik cekau mencekau antara satu sama lain.

Wau Bule
Wau Bule
28 August 2020 9:30 am

1. Zahid Hamidi: Sabah BN to use own logo in polls 2. BN’s support for Perikatan Nasional only involves its MPs and assemblymen, not component parties, says Zahid 3. Annuar Musa: As BN component, MIC cannot join other political coalitions 4.S Vigneswaran: MIC kekal dalam PN selagi UMNO, BN juga kekal 5. Ahli Majlis Tertinggi Umno Zahidi Zainul Abidin: “Maka kita tak akan bagi satu kerusi pun kepada Bersatu. Itu sudah pastilah. “Jadi kalau Bersatu nak, maka dia bertandinglah di kerusi-kerusi yang lain. “Kerusi-kerusi Bersatu Blackout ke, apa ke, terpulang kepada dialah. Mereka bertanding di tempat itu lah,” katanya. And… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
28 August 2020 8:34 am

Bersatu parti Melayu akan pupus dan lupus. Pendek umur. Melayu, Cina, India, Sabah dan Sarawak tolak pengkhianat dan kartel semburit tajaan Madey si Kitol dan Azmin Semburit. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
28 August 2020 9:19 am

Kamu Pelawak Joker Kahkahkah blog ini.

Siapa mahu percaya apa kamu kata.

Goh
Goh
28 August 2020 10:12 am
Reply to  Anonymous

Mak cik kiah pun dah percaya…abis la pak din pagoh

kikikiki

Sheraton
Sheraton
28 August 2020 8:15 am

Lebih tepat .. Harimau tanpa gigi ! Parti Melayu berpecah kerana ketiga-tiga parti ini dalam satu gabungan. Perpecahan Melayu lalu menjadi lemah bukan kerana Mahathir menubuh parti PEJUANG. Di awal gabungan tiga parti itu nampak mereka berkerjasama.. tetapi setelah tercapai matlamat merampas kuasa…mereka saling cuba melemahkan parti melayu yang kuat. Seperti di ketahui UMNO boleh di haramkan penubuhan nya tetapi pemimpin Melayu PH terutama Anwar tidak bersetuju. Oleh itu, di antara PH dengan PAS BERSATU .. yang kejam ia lah PAS kemudian BERSATU. Sukar bagi geng Muhyiddin ambil alih kuasa dari UMNO kerana penentang nya ramai di kalangan pemimpin UMNO.… Read more »

zunnun
zunnun
28 August 2020 8:06 am

what is a cross breed virus, of #assmin & #amanathadi call?

this new strain not that deadly rather it looks so venerable to both side of the isles….

di sebelah kiri melayu2 penyamun2 dan di sebelah kanan melayu2 prihatin

…..PH plus vS pN vS bN

its taking A Reality..

tapi, melayu2 islam satu istilah “ideal” yg mana akal di letak di kepala bawah, lalu #melayu2islam jenama #kepalabutuh bentuk nya

melayu2 yg berbentuk babi2 ke sana ke mari mem”babi” dan ‘islam’ utk anjing2 yg menyalak kapir mengapir saban hari….

betul ke?

Anonymous
Anonymous
28 August 2020 9:28 am
Reply to  zunnun

Kamu menghasut orang2 Melayu dan Islam. Police Cyber Unit awasi kamu dan bertindak bila sesuai masa.

Sementara itu, kamu dibalun, ditibai dan dibntai disini.

Kamu babi. Rupa babi, bentuk babi, empat kaki pendek muncung menyodok nyodok hingga tersodok razor blade, koyak rabak.

Kamu suka tonggang tonggek dengan joss sticks di pangkal pokok Kayu Ara dekat rumah kamu.

Anonymous
Anonymous
28 August 2020 9:31 am
Reply to  zunnun

Kamu DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN (PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA CAKAP TAK SENONOH DAN/ATAU MENGARUT.

Memang pukimak sebab selalu mengarut.

Wau bule
Wau bule
28 August 2020 7:22 am

Apa yang Tamrin perkatakan tentang Muhyiddin dan Bersatunya adalah tepat sekali.

Dan saya percaya karma akan tiba, hanya masa akan menentukan. ALLAH SWT maha berkuasa, mendengar, mengetahui dan sebagai manusia biasa kita akan melihat kuasa Allah, cepat atau lambat….ITU KETENTUANNYA …….Wallahuaklam