ATTAKIRI SUDAH TIDAK LAYAK LAGI JADI MENTERI….

Tak pasti sama ada Khairuddin Attakiri tak faham kesalahannya, buat-buat tak faham atau dia memang seorang yang degil untuk mengakui apa salah yang telah dilakukannya.

Katanya, dia telah disahkan negatif Covid-19 dan dibenarkan menghadiri majlis di Istana Negara pada 17 Ogos lalu.

“Mandatori untuk membuat ujian swab sebelum dibenarkan masuk ke Istana Negara.

“Jika positif Covid-19, sudah tentu saya tidak dibenarkan masuk,” katanya lagi.

Menurut Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi itu lagi, beliau telah membuat ujian Covid-19 sebanyak tiga kali iaitu ketika tiba dari Turki pada 7 Julai, 13 hari kemudian dan sebelum hadir ke satu acara di Istana Negara pada 17 Ogos.

Aduhh…kenapalah Malaysia ada menteri berperangai macam ni?

Yang pasti, dengan kenyataan ini memperlihatkan beliau seorang yang benar-benar yang tidak bertanggungjawab dan kuat mengelat, jauh sekali untuk ringan mulut memohon maaf.

Dalam kes Khairuddin ini, bukan soal negatif atau positif Covid-19 yang menjadi perkiraan, tetapi perlakuannya yang jelas salah iaitu tidak melakukan kuarantin diri di rumah selama 14 hari sebaik tiba di tanahiar daripada lawatan ke Turki.

Apakah beliau tidak faham bahawa kerajaan telah menetapkan semua orang yang pulang daripada luar negara wajib menjalani kuarantin kendiri di rumah selama 14 hari?

Bagaimanapun, bermula 24 Julai iaitu selepas beberapa kes ingkar dikesan, kerajaan memutuskan untuk mewajibkan mereka yang pulang dari luar negara mesti menjalani kuarantin di pusat-pusat kuarantin yang ditetapkan.

Bagaimana seorang menteri boleh tidak faham perkara mudah seperti ini?

Dalam kes Khairuddin, walaupun beliau diuji negatif, tetapi kesalahannya ialah tidak melakukan kuarantin kendiri sebagaimana yang telah ditetapkan kerajaan, malah menghadiri banyak program di sana sini selepas kepulangannya dari Turki itu.

Maka, mujurlah beliau diuji negatif, bayangkan jika positif?

Begitu juga dengan ahli-ahli keluarganya yang turut pergi ke Turki, apakah mereka turut tidak melakukan kurantin kendiri sama?

Berdasarkan kenyataan Timbalan Menteri Kesihatan, Dr. Nor Azmi Ghazali bahawa tiada double standard dalam pematuhan SOP Covid-19, sebenarnya itulah yang diharapkan oleh seluruh rakyat jelata sekarang ini.

“Tidak ada sesiapa yang akan terlepas daripada tindakan jika terbukti mereka melanggar undang-undang yang ditetapkan kerajaan.

“Dalam isu ini tidak ada dua darjat,” katanya yang juga pernah didenda RM1000 kerana melanggar perintah PKP sebelum ini.

Dalam beberapa kes tidak melakukan kurantin kendiri, ada yang didenda RM12,000, RM8,000 malah turut dipenjara atas kesalahan yang mereka lakukan.

Maka, selain desakan pelbagai pihak agar Khairuddin tidak dikecualikan daripada hukuman, ahli-ahli keluarganya jika turut terbukti tidak melakukan kuarantin kendiri, harus sama dikenakan hukuman.

Dalam konteks yang lebih khusus mengenai Khairuddin, berdasarkan jawapannya yang mempertahankan dirinya dengan mengatakan dia negatif Covid-19, tetapi seolah-olah cuba mengabui orangramai tentang kesalahannya yang sebenar tidak melakukan kuarantin kendiri, beliau bukan saja harus didenda lebih RM12,000 kerana tidak menunjukkan teladan sebagai menteri, malah tidak layak sama sekali terus berada dalam kerajaan sebagai menteri.

Beliau harus meletakkan jawatannya atau Muhyiddin Yassin mesti menggugurkannya daripada kabinet dengan segera.

Itu pun…kalau mereka masih ada maruah dalam diri lagi? (Shahbudindotcom 21/08/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 22 August 2020 — 12:55 am
Subscribe
Notify of
guest

44 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 August 2020 1:18 pm

Jangan silap pilih semut, anai-anai kata Kazim Elias……SUDAH TENTU LAH PHD4PIG ANAI2 YANG DIAM TAK DIAM ROSAKKAN DAN JAHANAM KAN ASET2 NEGARA DAN JARAH HARTA UMAT…….. TANJUNG MALIM – “Ambil pengajaran dalam al-Quran, kenalilah siapa semut, siapa anai-anai dalam masyarakat kita,” kata pendakwah terkenal, Datuk Mohd Kazim Elias. Menurutnya, semut yang sering hurung gula merupakan makhluk yang dicipta ALLAH SWT untuk menjaga rumah daripada diserang anai-anai. Menurutnya, analogi itu boleh digunakan masyarakat supaya bijak memilih pemimpin mana yang baik dan memudaratkan. “Kita ada al-Quran sepatutnya kita gunakan sebagai ilmu kita, perbandingan kita dan semua ada dalam itu (kitab). “Melihat pada… Read more »

Wau bule
Wau bule
22 August 2020 11:33 am

Menyamun? Menunggang Agama? Mengkhianati? Meliwat?

4 perkara di atas…..ADAKAH DERHAKA DENGAN ISTERI DAN ANAK, KELUARGA, IBUBAPA, BANGSA AGSMA, RAJA DSN NEGARA?

Kalau jawapannya IA, BETUL… sempena Maal Hijrah, kita bangsa melayu muslim WAJIB keluar dari kepompong di atas DEMI MARUAH BANGSA, AGAMA DAN NEGARA….ini adalah Reality, Fakta dan Kenbenaran.

Jika masih twrus mahu bersandiwara dan berhipokrisi dan berubah, jangan harap Allah bantu kita untuk menuju ke jalan yang diredhaiNYA…… wallahuaklam

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 10:34 am

Bagus, ada yang menempelak puak rasis, anti-nasional, anti=Perlembagaan negara, yang derhaka kpd YDPA, lambang pendukong Pelembagaan negara.

DAP Youth told to apologise over Chinese road sign stickers

Amanah, PKR Youth call for the apology …

https://www.malaysiakini.com/news/539494

Bani melayu umno
Bani melayu umno
22 August 2020 10:30 am

WAHAI RAKYAT SEKALIAN LIHATLAH KESUNDALAN BANI YAKJUJ DAN MAKJUJ UMNO + BERSATU 2.0. BUDAYA KABEL KEMBALI MEKAR DALAM KERAJAAN PN PAK DIN. ADA YANG MEMINTA DAN ADA YANG MENGSYORKAN JAWATAN².MEREKA INI ADALAH DARI PARTI PENGIKIS HARTA NEGARA MALAYSIA. APAKAH GOLONGAN INI YANG PUAK PAS SOKONG??? BERITA Menteri sahkan surat sokongan, akui kebimbangan isu nepotisme Hariz Mohd – Salinan surat sokongan yang ditulis oleh Timbalan Menteri Pertahanan, Ikmal Hisham Abdul Aziz yang dikatakan meminta anaknya dilantik sebagai ahli lembaga pengarah Pharmaniaga, tular di media sosial semalam. Surat berkenaan ditujukan kepada Menteri Pertahanan Ismail Sabri Yaakob bertarikh 5 Jun 2020, mengandungi tulisan… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
22 August 2020 10:32 am

SEDANG MENANTI KOMEN PENTAKSUB PAK DIN !!!!!

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 10:39 am

testing

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 10:51 am

Kamu Bani Melayu Umno mana? Umno Najib ker? Givap lah.

Najib dan Umno yang songlap berbillion wang rakyat di 1MDB tidak di sokong dan dipedulikan lagi. Sudah haprak amat sangat.

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 10:45 am

Nepotism tidak di benarkan di bila2 masa.

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 10:47 am
Reply to  Anonymous

Tapi mana2 yang layak, terutama yang ada sumbangan terhadap agenda tertentu yang di galakkan, mesti di biarkan bersuara.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
22 August 2020 10:01 am

Penderhaka Raja Melayu dan YDPA tidak mahu kuarantin 14 hari dan melawan undang-undang wajib hukum pancung. Attakkuarantin Audi Q7 kapir harbi wajib diperangi semua manusia hidup atau mati. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 10:08 am

Kamu menghasut bila mengata “kapir harbi wajib diperangi”.

Kamu bodoh bangang tak sedar bahawa negara ini berbilang kaum.

Kamu patut maki hamun British Kolonial yang membawa masuk depa ke sini, mahukan perdagangan dan perniagaan supaya depa boleh cukai, hantar wang cukai ke England. Bedebah.

Maki lah depa hingga bila2 pun.

zunnun
zunnun
22 August 2020 9:49 am

melayu2 islam hadi, akal dibletakan di kepala di atas atau kepala yg di bawah…

asyik mem”butuh” kesana kemari….

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 9:57 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK dia sendiri butuh, tapi ha ya 2 inci panjang, masakan purata orang punya ia lah 4-5 inci belum stand to attention.

Dia sepet, anu nya tidak di potong atau sunat, tolak kulit di depan, tinggal ha nya seinci suku ajer.

Terribly complex stricken, maka manifestatsi nya ialah selalu “membutuh” disini.

zunnun
zunnun
22 August 2020 9:47 am

melayu2 islam hadi ini, golongan melayu yg mengulum kepala butuh asyik butuh membutuh dgn kapir mengapir atau islam ala puki terngagga memuki merata2…

amanat se ketul daging babi dan mimpi temberang ‘rasullulah’ mencanang kesana kemari…

hebat sgt ke mimpi sedemikian, tak tarik pelanggan ‘babi2’ terbaru mereka ke?

seperti kesundalan mokhtar senik yg memuki dgn aleena, byak lagi ke babi2 jenamaan melayu2 islam hadi yg kesana kemari menambah kilang2 puki utk pembiakan babi2 seteus nya…

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 10:02 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK masih lagi menjaja seketul daging babi nya, tak laku, dah busuk, ada ulat, sampai masa nya akan di goreng nya dengan maggots iitu, di hidang nya kpd geng dia.

Menuduh tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang boleh di percayai, dia memang jenis menonggeng lub.ng belak.ng nya kpd Bang Ali.

zunnun
zunnun
22 August 2020 8:57 am

attakiri ini nama babi atau nama manusia?

kesundalan nya yg susah sgt utk bersana2 melakukan perubahan, hijrah ke arah kesepakatan utk sama2 menjaga kelestarian pandemic yg mengugat kesejasteraan rakyat jelata…

kesundalan ape, melayu2 islam hadi rasakan bahawa satu undang khas utk mereka dan satu undang2 utk rakyat jelata pula?

melayu2 islam hadi ini golongan binatang ke? binatang yg mana? babi ke, yg asyik mem”babi”buta kesana kemari sj…

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 9:23 am
Reply to  zunnun

Tak henti2 DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK ini Guna bahasa kotor. Menghasut Melayu dan Islam pulak.

Demikian lah nate’ yang tak di bimbing emak bapak nya di masa kecil. Depa kuat seks, asyik berkongkak pagi petang siang malam.

zunnun
zunnun
22 August 2020 8:51 am

attakiri ini binatang atau manusia…

bila terpalit dgn menyalahi SOP yg ada, ngape tak berani memohon maaf sj ?

seperti babi yg bernama hadi, hingga kini berani ke memohon maaf dgn kesundalan amanat seketul daging babi nya?

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 9:26 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK masih lagi mengagih seketul daging babi nya.

Tak laku, hingga busuk, keluar ulat. Tak mahu rugi, di goreng nya dengan maggots itu sekali. Di hidang nya kpd puak nya.

zunnun
zunnun
22 August 2020 8:48 am

Hijrah itu satu kesedaran utk melakukan perubahan.. perubahan2 yg di perlukan utk melakukan satu langkah kemajuan seiring dgn keadaan yg tepu dan beku yg di hadapi…. tidak kah keadaan tepu dan beku, kerana kerangka pilihan yg lumrah dlm kehidupan jadi buntu … dan ramai yg ada berkerumun, berebut2 dan berlegar dgn tiada pembaharuan, tiap kali ilmu yg blh membawa perubahan di nafikan di kecam tiap kali perubahan ingin di bawa… kesebatian prejudice menelan segala usaha kearah pembaharuan…. pemulaan kesedaran ingin berubah utk membawa kemajuan jasmani dan rohani utk manusia dan kemanusian mereka…. itu hijrah sebenar nya….. dan muhammad bin aminah… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 9:33 am
Reply to  zunnun

“di nafikan di kecam tiap kali perubahan ingin di bawa… kesebatian prejudice menelan segala usaha kearah pembaharuan….”

kata Mat Tonjol.

Kasi bukti lah, Mat. Baru boleh kita bincang. Dan elakkan hanya membaling tahi ke muka kamu.

Menyebut “muhammad bin aminah” mcm kamu selalu buat itu adalah biadab dan kurang ajar. Awat emak bapak hang tak bimbing hang di masa kecik? Asyik berkongkak ke?

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 8:22 am

mereka tak ubah binatang, kata DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK.

Tapi zunnun memang binatang, bukan “tak ubah lagi”. Gemok, pendek, empat kaki, menyodok sana menyodok sini, hingga muncung nya tersodok razor blade.

Aduh, dia menjerit, lari berteraburan entahkemana.

Moral of thhe story: Jangan menyodok sana sini.

zunnun
zunnun
22 August 2020 8:03 am

elayu2 islam hadi, bak puki yg asyik terngagga, bak kote yg asyik tersentap terbujur merata2…

dgn kedua2 puki dan kote sedemikian rupa, asyik memuki membutuh ke sana kemari dgn sifat kebinatangan semata2…

mem”babi”buta hingga babi dan mereka sama sj…

nama,attakiri, adakah nama babi yg terjenamaan? akal letak di kepala butuh ke?

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 9:14 am
Reply to  zunnun

Depa tentu tanya puki emak hang selalu ternganga ker?

Dan ada lagi kote yang “membutuh” emak hang ker?

Komen baik di balas baik.

Demikian juga di sebalik nya.

zunnun
zunnun
22 August 2020 7:58 am

babi2 belaan hadi dgn tag ‘melayu2 islam’ mereka tak ubah binatang semata2… ‘islam’ di tunggang dan di jadikan bahan jualan sj.. “allah” di jadikan bentuk sandaran semata2, tidak mereka ketahui “allah” itu bukan sesekali satu ‘bentuk’ atau ‘sandaran’, “Allah” itu satu pengertian, sejajar dgn pengertian 1 = (0)(~) sejajar dgn pengertian y= f(x~) Allah itu Ketiadaan Naf, Maha Kesempurna, Maha Esa & Maha Meliputi Segala Yg Ada…. Allah – A Nothingness of Everything – Everything of A Nothingness Equally true, both forward and reverse bias… ‘rasullulah’ tiada lain, setiap kesempurnaan manusia utk memajukan & memakmurkan Ilmu utk menyatakan Nya…. Aku… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 8:04 am
Reply to  zunnun

Mana babi DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN (PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA CAKAP TAK SENONOH DAN/ATAU MENCARUT) boleh menilai.

Tidak beragama pun. Hanya tonggang tonggek dengan joss sticks di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya.

Konon nya dia Free Thinker, keluarkan formula entah apekebendenye. KEPALA BAPAK DIA.

Wau bule
Wau bule
22 August 2020 7:54 am

PAS dan Umno maruah tak ada dalam kamus mereka Yang ada hanya ego, kuasa dan menyombong diri Pergi mampus rakyat jelata mereka peduli apa Berfantasi berauta bersuperficialiti berhipokrisi Malangnya Muhyiddin Bersatu pula kena jangkitan Khianat gila kuasa jalan mudah penuh korupsi Konon kerana bangsa melayu dan agama dipertahankan Semua salah DAP dicanang difitnah setiap hari DAP dan cina memungkin perasaan iri hati bangsa melayu Bangsa cina digambarkan kaya raya memusuhi agama Konon MCA dan MIC dibawah telunjuk Umno, takut membisu Polemik kafir harbi hanya terpakai pada DAP sahaja Itulah realiti polemik politik semasa dalam negara PAS dah ada kuasa, hudud… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 7:37 am

The delinquent political party DAP shits in public quite a bit –

DAP lawmaker lodges report against intimate video share threat –
Phoon Jin Zhe says the netizen claims to have a sex video of Phoon and his girlfriend. – https://www.malaysiakini.com/news/539542

DAP Youth told to apologise over Chinese road sign stickers – https://www.malaysiakini.com/news/539494

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 7:25 am

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN (PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA CAKAP TAK SENONOH DAN/ATAU MENCARUT) ini mengguna kata2 kotor seperti

“puki dan kote yg mereka ada hanya utk membiak kesundalan semata2…”.

Dia mengguna allat2 itu untuk berkongkak pagi petang siang malam, kuat seks, nate’ tuh. 1-3 billion di China.

Dia juga mengata “asyik mem”babi”buta, puki2 bak memuki sj dan butuh2 yg tegar mem’butuh’ merata2….” Si kulop ini memang babi, keturunan yang berperang antara puak sejak beribu tahun.

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 7:58 am
Reply to  Anonymous

Begitu ramai babi, sepatut nya leading the world.

Tapi di anggap pariah, di heret dengan tali ikat di hidung, walau oleh puak depa sendiri, terutama di zaman komunis Mao Zedong. Hingga hanya beberapa dekad yang lalu.

zunnun
zunnun
22 August 2020 7:01 am

melayu2 islam hadi rendah tahap keupayaan ‘congnitive’ utk mengupas akal rational, yg ada pd mereka, ‘allah’ ‘islam’ dan ‘rasullulah’ yg mereka idam dan pendam bagai ulam makanan semata2 agar syurga satu kepastian selepAs kematian mereka…

tapi, tidak melayu2 islam hadi ketahui, bila dah membangkai selepAs mati, mereka bak binatang hidup di dunia….

seperti binatang, puki dan kote yg mereka ada hanya utk membiak kesundalan semata2…

…melayu2 islam hadi tak lain, babi2 yg asyik mem”babi”buta, puki2 bak memuki sj dan butuh2 yg tegar mem’butuh’ merata2….

melayu2 islam hadi tak ubah binatang2 belaka…

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 7:12 am
Reply to  zunnun

Ini ialah DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN (PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA CAKAP TAK SENONOH DAN/ATAU MENCARUT).

Memang dia pukimak sebab menghasut agama Islam, Allah dan Rasulullah.

Police Cyber Unit perlu awasi dia dan ambil tindakan bila sesuai. Sementara waktu, dia perlu dibalun, diitibai dan dibantai bertalu talu di sini.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 August 2020 6:21 am

BANI SYIAH SEJAK AZALI MODAL POLITIK PUTAR BELIT KAN SEJARAH…….. English SectionStatement The Migration Of Prophet Muhammad Is Not A Refugee……. The beginning of Muharram or Maal Hijrah is an important day for Muslims because it marks an important event that took place in the history of Islam, namely commemorating the migration of the Prophet Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam from the city of Makkah to Medina in 622 AD. The historic event took place on 1 Muharram New Year for the Hijrah calendar. However, the Hijrah year of Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam from Mecca to Madinah was taken as the… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 August 2020 6:07 am

LEBAI PAS BERSALAH SEBAB TAK KAYA RAYA MACAM DORAEMON DYNASTY USD44BILLONS AGONG TONG M……. Bila Anjing DAP Menyalak, Pasti Akan Mengikut Arahan Tuannya!!!……. ECXO Kerajaan Negeri Perak, merangkap Naib Pengerusi DAP Perak, Aziz Bari, mendakwa tiada undang-undang yang membolehkan memasang bendera terbalik boleh dikenakan tindakan!!! Dipercayai dakwaan Aziz Bari ini adalah sebagai respon dari tindakan PDRM Johor yang menahan 4 orang di salah sebuah kilang di Johor kerana dengan sengaja telah memasang bendera Jalur Gemilang secara terbalik. Dalam kenyataannya, Aziz berkata, “Benda ni terlalu mudah atau pun cepat disebarkan, cuma setahu saya tak ada kesalahan.” “Ada undang-undang ke yang menyatakan… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 10:57 am

Korang anjing siapa?

Anjing Umno Najib Klepto wal Jibo ker?

Dah out of date korang. Depa tuh dah di tendang terajang ke longkang di Pru14. Begitu juga di Pru15. Dump the sinking ship, man.

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 6:06 am

Ramai yang tak bertanggung jawab di negara ini. Najib Klpto wal Jibo songlap berbillion ringgit dari 1MDB.

Orang2 mcm ini bagus bawak ke negara yang bila buat kesalahan besar, heret ke firing squad dan tembak mati ajer.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 August 2020 6:02 am

LEBAI PAS BERSALAH TAK KUAT MAKAN RASUAH MACAM NOBITA AND WIFE…… Kerajaan DAP Penang main wayang pasal pelancong kesihatan, kena tibai dengan Wee Ka Siong. Baca pendedahan ni!!! ” Kerajaan negeri langsung tidak membantah mana-mana jabatan yang relevan sebaliknya hanya ‘kecoh’ selepas ianya berlaku atau “afterthought”, bukankah ini pertunjukan politik?” PENERBANGAN SEWA DARI INDONESIA UNTUK TUJUAN PERUBATAN 1. Lima pelancong yang tiba di Pulau Pinang dari Medan, Indonesia dengan menggunakan perkhidmatan sewa penerbangan bagi tujuan perubatan telah memenuhi SOP yang ketat sebelum memasuki Malaysia. Ini termasuklah kuarantin wajib dan ujian mengikut standard kesihatan serta perubatan antarabangsa. Semua ini adalah untuk… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 August 2020 5:53 am

LEBAI BERSALAH TAK PANDAI TEBUK JUBO MACAM PAK SHEIKH……. Misteri Akuan Bersumpah Dan Laporan Polis……. (1) Difahamkan terdapat dua akuan bersumpah membabitkan perlakuan sama telah dibuat oleh individu yang sama, satu bertarikh 25 Oktober 2019 dan satu lagi bertarikh 29 Jun 2020, tetapi misterinya adalah mengapa hanya akuan bersumpah yang telah dibuat pada 29 Jun 2020 yang mendapat pendedahan? (2) Difahamkan terdapat dua laporan polis telah dibuat oleh individu yang sama, satu ke atas seorang orang kuat seorang mantan PM dan satu lagi ke atas seorang pemimpin NGO, tetapi misterinya adalah mengapa hanya laporan polis yang telah dibuat ke atas… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 6:17 am

DAJJAL MAHATHIRVSANWAR, tak habis2 tebut itu tebuk ini ke?

Hantar Lebai itu kpd Pak Sheikh ler, tengok dia berani buat salah lagi lepas itu.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 August 2020 5:49 am

MEMANG LEER SEMUA MP YANG ADA TAK LAYAK LAGI LEPAS PRU15……BUKAN LEBAI PAS SAHAJA TERMASUK LEBAI KUNYIT DAN PETAI……. Kenapa marah sangat PAS nak sertai PN?……. Itu strategi yang baik. UMNO enggan sertai PN juga strategi yang baik. Keputusan ini akan membolehkan sebarang pembahagian kerusi dimulai melalui perbincangan dalaman Muafakat Nasional. Hasil perbincangan itulah yang akan dibawa UMNO untuk dirunding di peringkat Barisan Nasional sementara PAS pula akan membawanya untuk pengagihan di peringkat Perikatan Nasional dan Gagasan Sejahtera. Akhirnya UMNO dan PAS lah yang akan mengetuai pembahagian kerusi antara parti-parti komponen kerajaan semasa. Yang sepatutnya menjadi keutamaan bukanlah siapa nak… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 6:26 am

A Rahim ini bukan penyokong tegar ke? Penyokong senang di tiup angin? Balun lah kesalahan depa, mcm yang di buat, walau bertalu talu pun, bakpa nak ugut apa2 pun?

Toyyib toyyub
Toyyib toyyub
22 August 2020 12:44 am

Tak apalah… Sekali laung takeabirrrr!!! Mesti pengikut buta tuli akan follow org maciam ini… Buat maluuu, xde integriti, haprakkk mcm longkang pemimpin spt ini.

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 12:16 am

Klu betul dia jenis bermaruah, tak lah berperangai begitu. Baru sekali merasa jawatan menteri, ego makin meninggi. Berdegar cakap pasal halal haram, tapi yg mudah dan jelas begini pun tak boleh nak buat.

Anonymous
Anonymous
22 August 2020 6:11 am
Reply to  Anonymous

Jenis KEPALA BAPAK DIA, kata Najib.

Malang nya, yang mengata begitu pun, KEPALA BAPAK DIA juga. Sebab mengsonglap berbillion ringgit wang rakyat di 1MDB.