JUMLAH UNDI HANYA 111 BUKTI KERAJAAN SANGAT RAPUH, MUHYIDDIN BOLEH JATUH BILA2 MASA

Berdasarkan undian 111-109 antara kerajaan dengan blok pembangkang dalam usul membuang Speaker Parlimen, Mohamad Ariff Md. Yusoff, adalah jelas kedudukan Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri sangat rapuh dan tidak stabil.

Angka 111 itu tidak pun melebihi 112, angka majoriti mudah yang diperlukan untuk membentuk kerajaan.

Daripada jumlah 222 Ahli Parlimen yang ada, 111 bermakna kedudukan adalah di tengah-tengah atau tergantung.

Lebih buruk, angka 111 itu diperolehi melalui lantikan yang besar untuk jawatan menteri, timbalan menteri, duta bertaraf menteri dan pengerusi GLC di kalangan Ahli-Ahli Parlimen Perikatan Nasional atau PN.

Oleh kerana usul membuang Speaker itu dibawa sendiri oleh Muhyiddin, bermakna jumlah undi 111 yang diterima itu adalah cerminan langsung sokongan terhadapnya.

Bayangkan apa jadi jika tiada habuan jawatan dan kedudukan dalam kerajaan serta GLC yang dilonggokkan oleh Muhyiddin kepada Ahli-Ahli Parlimen?

Jumlah undi yang diperolehi Muhyiddin ini juga memperlihatkan tempoh hampir 5 bulan beliau memegang jawatan Perdana Menteri sejak 1 Mac lalu langsung tidak menunjukkan peningkatan sokongan yang diperolehinya.

Dengan rapuhnya sokongan yang dimilikinya sekarang, Muhyiddin sentiasa berada dalam bahaya serta boleh jatuh bila-bila masa.

Jika naik usul undi tidak percaya terhadapnya selepas ini, pastilah sukar beliau untuk membendung arus penolakan terhadapnya.

Begitu juga dalam undian berkaitan kelulusan rang undang-undang dan Belanjawan 2021 di Parlimen nanti, Muhyiddin tentunya juga akan berhadapan keadaan yang mencemaskan.

Gagal mendapatkan kelulusan dalam rang undang-undang atau Belanjawan ditolak adalah sama dengan penolakan terhadap kerajaan.

Kedua-dua keadaan itu terdedah kepada perlunya diadakan pilihanraya semua.

Secara mudahnya, sokongan 111 yang dimiliki itu adalah tidak selamat bagi Muhyiddin untuk terus bertahan serta tidak baik bagi sebuah kerajaan yang dipimpinnya.

Sesebuah kerajaan perlu sokongan yang lebih kuat dan stabil untuk memudahkannya bergerak dan merancang sesuatu yang difikirkan baik untuk rakyat serta negara melalui Parlimen.

Tanpa mampu berbuat apa-apa atau seringkali usulnya ditolak akan memperlihatkan sebuah kerajaan yang gagal.

Untuk itu, dengan terbukti hanya 111 sokongan yang dimilikinya, Muhyiddin tidak harus memangsakan rakyat dengan terus meletakkan dirinya sebagai ketua kerajaan dan PN sebagai kerajaan.

Pilihan yang terbaik dan bermoral baginya ialah segera membubarkan Parlimen agar pilihanraya semula dapat dapat diadakan.

Biarlah rakyat membuat pilihan yang wajar siapa yang mereka mahukan sebagai kerajaan untuk mentadbir negara ini.

Tidak perlu beliau menunggu sehingga usul undi tidak percaya dibentangkan, rang undang-undang tidak lulus dan Belanjawan 2021 ditolak baru hendak membubarkan Parlimen.

Lagi pula, PN ini bukanlah kerajaan yang pernah diberi mandat secara sah oleh rakyat – ia tidak lebih sekadar campuran antara pengkhianat dan penebuk atap yang sanggup bersekongkol untuk memenuhi nafsu tak bertepi masing-masing saja. (Shahbudindotcom 13/07/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 13 July 2020 — 5:35 pm

108
Leave a Reply

avatar
17 Comment authors
MAHATHIRVSANWARAnonymouskunta kunteSemah Bini Matdeyteroponghadi Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MASALAH UMNO DAN PARTI KADOK BOLEH SELAMAT JIKA SEMUA MASUK PAS …….. Dr Mahathir’s RM200 Billion Business Empire That Najib Spoke About……. The trustees for Realmild in fact were Mahathir himself as well as former Berita Harian Group Editor Ahmad Nazri Abdullah, New Straits Times Group Editor Abdul Kadir Jasin and Mohd Noor Mutalib. Another witness, Ahmad Nazri, said in a deposition that he held the majority share of 80 percent in Realmild, although 70 percent of the shares were actually in trust for Mahathir. THE CORRIDORS OF POWER Raja Petra Kamarudin John Berthelsen, 14 July 2015 In the 1980s… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

LUAHAN HATI DARI SEORANG CIKGU PENDITA: πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ Ini bukanlah satu rekaan ataupun sekadar cerita Dah gah, diperkata & telah pun keluar dlm berita Tidak trsmbunyi lgi, semua nya sgt jelas & nyata Sana sini kt kedai kopi heboh dan riuh diperkata Kemenangan PN/TSMY disebut org merata-rata Di pihak penyokong krajaan, riuh gegak gempita Sokongan trdengar, merata pelusuk desa & kota Jelas ternampak..akn kegembiraan rakyat jelata Nmun sebalik nya berlaku, di kem atok tua renta Org kian tak percaya bila dah kerap sgt berdusta Nampaknya..kian terpadam, atok punya cita-cita Jalan utk ke persada semula, makin gelap gelita Mungkin..dia kena tumpu, dgn… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DAJJAL ILLUMINITY DAN DAJJAL FREEMASON PENUNGGANG AGAMA….. KAYAKAN KRONI MISKIN KAN RAKYAT……SKILL MENIPU RAMAI RAKYAT TERPEDAYA……. JUNNUN GILER TAK NAK KOMEN APA2 KE…… ALJUBRI BUKAN SAHAJA MINAT JUBO NAJIS MALAH MULUTNYA KELUAR NAJIS…….. The Najis That Comes Out Of Anwar’s Mouth……. As I said, what comes out of Anwar’s mouth is just najis or sewage. Semua bohong. When they had a chance to help the rakyat in the 22 months they were in power, they didn’t. Now that they are the opposition, they tok kok. Cukuplah! Your 22 months in power is testimony of your deception. You can read below… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
Kemaraan cg Kejora, cai2 tk mampu nak kekang
Dah tak der lagi kelibat atuk TN beruk kongkang
Wau Bule mlm tadi dah jatuh rebah terkangkang
Wak Nyah pulak, dr awal lagi, lari lintang pukang
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

Kata Budin:

“Sesebuah kerajaan perlu sokongan yang lebih kuat dan stabil untuk memudahkannya bergerak dan merancang sesuatu yang difikirkan baik untuk rakyat serta negara melalui Parlimen.”

Kerajaan mana yang menepati kehendak di atas itu? PH?
Kah kah kah kah kah kah kah kah kah…

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Keadaan blok PH kini, sngat gawat & meruncing
PH atau “pee-ache” tu maksudnya sakit kencing
Rakyat dah tak ingin lagi nak pilih PH taik kucing
Sbb itu..dah 6 PRK yg terkini, rakyat pilih ‘dacing’
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Budin ni tahu ker, apa yang dia dok ratib & bebel
Apakah dia maksudkan PH kerajaan yang stabil?
Asyik berantakan dan rkyat tengok terkebil-kebil
Kah kah..’Lu Pikir Le Sendiri’, kata pelawak Nabil
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
MP2 dari PH, bertindak mcm dgn orang2 mabok
Dewan Rakyat jadi tegang..bising, kecoh & sibok
Bincang dlm parlimen mcm org mau bertumbok
Depa tu serupa dgn segerombolan anjing dubok
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Bila tengok sidang prlimen, hati jdi panas geram
Dewan rakyat dah jadi riuh kecoh & tak tenteram
MP2 PH, macam keling atas tongkang nk karam
Depa tu..sekor2 prangai serupa dgn anak haram
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Dgn MP2 PH..Parlimen bgai tiada ketenteraman
Sikap & prangai depa, tidak ubah, kera hanuman
Teruk puak2 PH ini dgn netizen terima kecaman
Dalm YouTube, netizen kata zoo pun lebih aman
πŸ˜πŸ…πŸŽπŸ†πŸ¦˜πŸ’πŸ¦πŸΏοΈπŸ«πŸ‘πŸπŸπŸ¦§πŸ•πŸ„πŸ–πŸ‚

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Sidang parlimen mlm tdi sgt memalukan negara
Keadaan parlimen, bagai kena badai ribut gelora
Rosak parlimen dek MP2 dari PH punya angkara
Perangai MP2 tu sekor-sekor serupa dngan kera
πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Mentang2 speaker baru..MP2 PH cuba nk sasar
Tpi puak2 PH itu bersikap kurang ajar dan kasar
Sidang parlimen, sudah jdi lebih teruk dari pasar
Dgn perangai PH..krjaan M’sia boleh malu besar
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Sepatutnya, kt parlimen tu golongan bangsawan
Tapi MP2 dari PH, serupa penyakit sasau sawan
Depa melalak mcm kumpulan beruk mengawan
Sbb itu lah, Khalid kena perambat, keluar dewan
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Mmg ler, perangai MP2 dari PH, tersangat buruk
Dlm Parlimen tdi..sifat dajjal depa tk dpt disorok
Puak2 hancing tu dah buat parlimen rosak teruk
MP2 dr PH tu, sekor-sekor serupa dengan beruk
πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

teroponghadi
Guest
teroponghadi

Ustaz Ridzwan menyifatkan Pas tidak memperjuangkan Islam sebaliknya hanya menunggang agama. β€œNampak tak? Pas tak berjuang Islam pun, Pas hanya tunggang agama (macam kata Muhyiddin Yasin).

β€œArt Harun yang diundi oleh Pas (dan sudah pastinya akan disoalkan di akhirat seperti yang sering diceramahkan) adalah seorang yang dikatakan β€˜liberal’ oleh Pas.
β€œErtinya apa? Liberal sudah ok atau Pas sudah gelong?” bidasnya sambil menyertakan gambar yang β€˜pernah’ disebarkan oleh Pas sebelum ini.
β€œBersama Art Harun adalah Siti Kasim yang pernah diisytiharkan oleh Pas sebagai musuh Allah,” tambah Ustaz Ridzwan lagi.

Semah Bini Matdey
Guest
Semah Bini Matdey

Nanti aku suruh laki aku nasihatkan Muhyiddin…Sabar no…

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Hari ni kisah di Parlimen, mmg hangat punya isu
Bungkus akhirnya puak2 haprak ‘parti janji palsu’
Wau Bule lap air mata..habis berkotak-kotak tisu
Atuk TN kote tk naik, wlu dia lancap sampai lesu
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

makcikiah
Guest
makcikiah

Tun Mahathir diHINA sehina hinanya oleh bekas2 anak didiknya (MP`s UMNO) di Persidangan Dewan Rakyat @ Parlimen siang tadi.

KARMA bermula.

Hari Pertama Art Harun (speaker baru pilihan Moooo pnKHIANAT) GAGAL TOTAL, dewan parlimen jadi PASAR ORANG MABOK tanpa etika. MEMALUKAN

Kunta Kunte
Guest
Kunta Kunte

Dah tua-tua duduk rumah je! main guli sama cucu…

New Face is mine
Guest
New Face is mine

buat apa kau nak khatam pasal politik ni
lobih-lobih…

tak kan besarpon anu kau yg panjang 3cm tu bahlol!

aku lain la,….satu kaki panjang
kah kah

perggghhhhhhhhhhh

kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Apa yg asyik merapu ini Wak cai DAP kafir harbi?
Serupa dgn Hj Bakhil je dlm citer lwak Labu Labi
Tidak serik lagi ker, dah kena lanyak bertubi-tubi
Bila Wak nk set tarikh baru kita nk jumpa kat JB?
πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

kunta kunte
Guest
kunta kunte

kesian kat wak ni….sejak Atok dia letak jawatan dah jadi sex maniac ….kikikiki….

New Face is mine
Guest
New Face is mine

Bila bertarung dengan kejora,aku tak
gentar pasal tangan dan kaki nyerrr,
yang paling aku risau,dia bertarung
dalam keadaan berbogel,diribas
telur labuh nyerrrr…habislah aku!!

situa 70an

kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kejora tau, luka di hati Wak tu msih blm sembuh
Hari ini..empayar PH kat Parlimen pula yg roboh
Pnyokong PN..bgai lps hujan cendawan tumbuh
Tapi..dh makin ciput penyokong atok telur labuh
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

New Face is mine
Guest
New Face is mine

AKU BUKAN WAK

aku temulawak

kah kah kah

kunta kunte
Guest
kunta kunte

kesian kat wak ni….sejak Atok dia letak jawatan dah jadi sex maniac ….kikikiki….

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JUNNUN GILER TAK NAK KOMEN APA2 KE…… ALJUBRI BUKAN SAHAJA MINAT JUBO NAJIS MALAH MULUTNYA KELUAR NAJIS…….. The Najis That Comes Out Of Anwar’s Mouth……. As I said, what comes out of Anwar’s mouth is just najis or sewage. Semua bohong. When they had a chance to help the rakyat in the 22 months they were in power, they didn’t. Now that they are the opposition, they tok kok. Cukuplah! Your 22 months in power is testimony of your deception. You can read below the latest najis (sewage or excrement) that came out of Anwar Ibrahim’s mouth, as reported by… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Hari ni cai2 PH habis semua jdi monyok terkedu
Wau Bule dri tadi, terisak-isak menangis tersedu
Wak Nyah terhoyong hayang sprti mabok candu
Atuk TN pula..terbahak-bahak, spt tertelan sudu
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anon
Guest
Anon

β€˜Tipis tapi manis’, Nik Abduh ulas undi singkir Speaker Dewan Rakyat

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
PH tewas di Parlimen, cai2 tak tau apa nak ucap
Wak Nyah, silap difikir tonik, dh terlanggah kicap
Wau Bule, asyik mngurut dada, smbil mengucap
Atuk TN, kote lembik tak naik wlu teruk dilancap
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

New Face is mine
Guest
New Face is mine

anon 9:12 pm,

🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐
Wak Nyah Volkswagen buruk, nk berlagak Ferari
Tpi boleh tahan juga bapok tua kedi tu pecut lari
Kt blog KD & Life of Annie..tak jumpa Kejora cari
Tak mustahil juga, si tua kutok tu dah bunuh diri
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

udah telor labuh
perasan nak amik anak dara orang

kah kah kah

bontot kau sendiri pernah koyak rabak di hantam negro

New Face is mine
Guest
New Face is mine

aku gayongkan sekali labuh

makan pasir tanah

kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Oh, here come poor Wak Nyah with narrow mind
This time, the idiot appear as, ‘New Face is mine’
Is there any more fights old Wak for U to remind?
Hari tu kau kelentong tunggu kt Dtrn JB..kemain
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kejora tau, luka di hati Wak tu msih blm sembuh
Hari ini..empayar PH kat Parlimen pula yg roboh
Pnyokong PN..bgai lps hujan cendawan tumbuh
Tapi..dh makin ciput penyokong atok telur labuh
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Zaidi
Guest
Zaidi

Kata abang Non boleh tarik ramai MP.Sembang kati.

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Hari ni..dgn geng pro Muslim, PH mendapat aral
Tak der sokongan bagi ketua berfahaman plural
Begitu juga dengan pemimpin yg tidak bermoral
Tokoh brjiwa Islam, Tok Din, msih kekal ‘General’
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

chubby89
Guest
chubby89

Jgn ada kera, lontong , katak atau kodok berenang ke sana sini. Fed up dgn situasi sebegini. Buat keja lah..ini ditujukan kpd SEMUA MP. PRU 15 berentap semula!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ALJUBRI BUKAN SAHAJA MINAT JUBO NAJIS MALAH MULUTNYA KELUAR NAJIS…….. The Najis That Comes Out Of Anwar’s Mouth……. As I said, what comes out of Anwar’s mouth is just najis or sewage. Semua bohong. When they had a chance to help the rakyat in the 22 months they were in power, they didn’t. Now that they are the opposition, they tok kok. Cukuplah! Your 22 months in power is testimony of your deception. You can read below the latest najis (sewage or excrement) that came out of Anwar Ibrahim’s mouth, as reported by Malaysiakini. That’s one thing about Anwar. He… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

Dulu pendekar kote bengkok & pendekar telor laboh terlucut kain ckp, bil MP yg menyokong mereka 119 org, knp hari ni hanya 109 shj. 10 ekor lg tu MP dr Zimbabwe ke?

Kahkahkah Kahkahkah Kahkahkah

kunta kunte
Guest
kunta kunte

…….HAHOHAHOHAHO……

trackback
Sokongan terhadap Muhyiddin terlalu rapuh, boleh jatuh bila-bila masa

[…] Berita penuh :Β https://shahbudindotcom.net/2020/07/13/jumlah-undi-hanya-111-bukti-kerajaan-rapuh-muhyiddin-boleh-ja… […]

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Today..for PN’s supporters is real sweet moment
Victory had been attained by PN/BN government
From Wau Bule, we can’t see, anymore argument
He became dumb quiet resembling a monument
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

anonymous
Guest
anonymous

Kejora, where’s wak suman tempe bacin? Better he kill himself.

Kahkahkah Kahkahkah Kahkahkah

kunta kunte
Guest
kunta kunte

…….HAHOHAHOHAHO……

Anonymous
Guest
Anonymous

anon 9:12 pm,

🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐
Wak Nyah Volkswagen buruk, nk berlagak Ferari
Tpi boleh tahan juga bapok tua kedi tu pecut lari
Kt blog KD & Life of Annie..tak jumpa Kejora cari
Tak mustahil juga, si tua kutok tu dah bunuh diri
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KALAU PH TAK TENTUKAN SIAPA PM KENALAH BAGI DR MANDELIAR….MAU KE SI BANDUAN LIWAT TU…… DAJJAL ILLUMINITY DAN DAJJAL FREEMASON MENIPU MELAYU DAN PERALAT AGAMA DEMI KEPENTINGAN KRONI DAN KUASA…… TEPAT SEKALI KEPUTUSAN AGONG…. JANGAN LAH PHD4PIG SALAH KAN AGONG SELEPAS INI…… In Defence Of PAS-Run States…….. DAJJAL ILLUMINITY MISKINKAN KELANTAN DAN KAYAKAN PULAU PINANG…… Siew Loon Teoh and many of her ilk (orang-orang yang sewaktu dengannya) comment without understanding the background. To Siew Loon Teoh and many of her ilk, if a gorgeous woman gets raped, it is her fault for looking so gorgeous and for not covering up… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesian si Kejora. Kojolla dia, takda orang pedulikan pun.

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Berita ‘speaker’ ni, sgt hebat dia punya sentimen
PN/TSMY menang, secara mngundi, di parlimen
Tapi, naper Wak Nyah & atuk TN tak mari komen
Udah mati pucok, tak kan lah depa dok beromen
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

anonymous
Guest
anonymous

Buah pelior laboh & kote yg dah bengkok buat macamana pun takkan naik dan jd lurus balik dah…

Kahkahkah Kahkahkah Kahkahkah

kunta kunte
Guest
kunta kunte

…….HAHOHAHOHAHO……

Syetan
Guest
Syetan

Perikatak Nasional tetap menang wpun setengah undi…huhu

kunta kunte
Guest
kunta kunte

kat sabah banyak katak puru…musim hujan ni bertempiaran lah tu!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah daftar wad gila ke belum?

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Biarkan je ler, Budin terus meroyan dan meratap
Sebenarnya bila jangkaan meleset dia tersentap
Tak apalah..klu dia nak kata kerajaan tebuk atap
Yg penting, PN/BN disukai oleh rakyat & mantap
πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Syetan
Guest
Syetan

Penganut pasumno memang suka le….patidaknya…ngundi kalah tp jd kerajaan

Anonymous
Guest
Anonymous

Syetan ifrit 8:27 pm,

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Undi kalah dulu sbab PH umpan rakyat janji tipu
Bila dah menang..nak tunai janji, PH tak mampu
Lepas itu..hal berebut jawatan je yg depa tumpu
Itu lah bila PRK, ke enam2 kerusi habis BN sapu
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

Syetan ifrit 8:27 pm,

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Biar citer PRU14 dulu Kejora nk kembali singkap
PRU-14 dulu, janji palsu PH, rakyat terperangkap
Itulah kisah asal usul kerajaan PH tebuk tingkap
PRU-15, PH akn dikojolkan, merata2 rkyat cakap
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesian syaitaan ni, frust menonggeng. Sekarang dah sah PH mmg selamanya sesuai jd pembangkang shj.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TEPAT SEKALI KEPUTUSAN AGONG…. JANGAN LAH PHD4PIG SALAH KAN AGONG SELEPAS INI…… In Defence Of PAS-Run States…….. Siew Loon Teoh and many of her ilk (orang-orang yang sewaktu dengannya) comment without understanding the background. To Siew Loon Teoh and many of her ilk, if a gorgeous woman gets raped, it is her fault for looking so gorgeous and for not covering up like the women in Afghanistan. Why show your beauty if you do not wish to get raped? What kind of logic is this when the rapist is not to be blamed for the crime…. Siew Loon Teoh commented… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

PH tewas lagi… Kahkahkah
Nanti ada yg bunuh diri dan daftar masuk wad gila.

Kahkahkah Kahkahkah Kahkahkah

kunta kunte
Guest
kunta kunte

Matdey pun pernah kata dulu….kalau 1 majoroti undi pun tetap menang…Matdey lupa lah tu!!!

…….HAHOHAHOHAHO……

Anonymous
Guest
Anonymous

Bunuh diri tu jenis korang yang kalah, yang Muslim haram bunuh diri, boleh hanya merayap senyap2 ke bawah tempurung, diam bersama katak puru.

Muhid
Guest
Muhid

Haha.. Makin panas. Walaum n macai tak lena tidur dah

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Hari ni dah tumpas, geng penipu & kote bengkok
Wak Nyah ayam daging, tak lagi tampil berkokok
Atuk TN pula..asyik menghubung puntung rokok
Smntara Wau Bule, nk brpantun, dah kaku kekok
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Tanpa Nama UK
Guest
Tanpa Nama UK

Tuan Budin said “ia tidak lebih sekadar campuran antara pengkhianat dan penebuk atap yang sanggup bersekongkol untuk memenuhi nafsu tak bertepi masing-masing saja” Up to you Tuan Budin……

Continue to pray for T S Muhyiddin, he should become stronger in his chair until GE15 and so on. Okay what.

kunta kunte
Guest
kunta kunte

DEWAN RAKYAT : MAHATHIR TEWAS LAGI, MELOPONG KEEMPUNAN LAGI

…….HAHOHAHOHAHO……

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kemenangan PN/TSMY , tk dpt lgi, nak disangkal
Sebagai PM..dia telah pun brjaya utk terus kekal
Manakala atok dah spt musafir kehabisan bekal
Smntara Wau Bule..nk reka pntun kian mati akal
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata:

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kemenangan PN/TSMY, tk dpt lgi, nak disangkal
Sebagai PM..dia telah pun brjaya utk terus kekal
Manakala atok dah spt musafir kehabisan bekal
Smntara Wau Bule..nk reka pntun kian mati akal
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

kunta kunte
Guest
kunta kunte

HAHOHAHOHAHO!!!

anonymous
Guest
anonymous

Wad gila akan penuh dgn penyokong PH. Harap kerajaan tambah peruntukan utk bina wad gila yg baru.

kunta kunte
Guest
kunta kunte

HAHOHAHOHAHO!!!

zunnun
Member
zunnun

bila di tanya oleh wartawan, why take this job? “I took it as an honour for me and my famility, and to serve the nation..” tapi yg tak ada “honour” nya, tiada usul yg di kemukan utk melantik kamu, anak harun Ooi…! perlu ada pengundian utk lantikan sedemikan, perkara sekecil ini, rashid haron sebagai timb speaker yg masih kekal patut mengambil tempat utk kemudikan sitting…. apa nak jadi dgn melayu2 islam nih, melayu2 dah sah ke islam mereka atau islam main muat turun syahadah yg tak ada hujung pangkal nya… walau bagaimana pun, dgn 111 undi, syabas dgn bilangan sedemikian,… Read more »

Semah Bini Matdey
Guest
Semah Bini Matdey

Memang laki aku tak mahu Anwar jadi PM. Nantilah aku nasihatkan dia …supaya buat U-Turn!

anonymous
Guest
anonymous

Bercakap tentang mandat rakyat konon. Rakyat dah beri mandat, sapa suruh atok letak jawatan PM dan runtuhkan kerajaannya sendiri.
Bodoh tak boleh ajar org PH ni. Mengaku ajelah, org PH mmg bodoh.

Semah Bini Matdey
Guest
Semah Bini Matdey

Maafkanlah laki aku tu…dia tersilap perkiraan….Maaf no…..

anonymous
Guest
anonymous

Owh… Atok tu laki engkau roopanya? Cuba kau check, lepas berak dia basuh tak? Mana tau dia lap dgn tisu je.

anonymous
Member
anonymous

Bersedia untuk pru jika umno setuju muyidin pengerusi PN dan kekal pm…

Jika umno tidak bersetuju pru hanye setelah tamat tempoh ….

ken
Guest
ken

111 jumlah yang sangat lemah. Kurang dari separuh MP pun.

Aku
Guest
Aku

Speaker dan Timbalan Speaker hari ini telah ditukar dengan undi 111 lawan 109, iaitu majoriti dua undi. Yang penting bukanlah majoriti dua undi itu. Apa yang penting ialah tentang Pakatan Harapan berkata bahawasanya Perdana Menteri Muhyiddin Yassin tidak mempunyai sokongan..

anonymous
Guest
anonymous

222 dibahagi 2,dpt 111. Itulah separuh. Mcmana ken ni kira 111 kurang dari separuh.
Sekolah sampai drj berapa ken ni.

kunta kunte
Guest
kunta kunte

srjk Tamil…

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
TSMY dh berjaya buktikan, yg PN msih gemilang
Kmenangan memihak kpd nya, bila undi dibilang
Geng liberal atok & Bg Non telah brjaya disailang
Wau Bule rasa terkantoi, terus lesap menghilang
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Dr Mahathir yang bangun kemudian memberitahu, beliau tidak boleh bekerjasama dengan UMNO sekarang. β€œSaya memang memilih juga dengan siapa untuk bekerjasama, apabila diberi pilihan untuk bekerjasama dengan UMNO, tapi UMNO hari ini bukan UMNO yang ditubuhkan dulu. β€œUMNO hari ini telah di β€˜hijack’ oleh orang-orang tertentu, oleh itu saya tidak boleh terima,” kata bekas Perdana Menteri dua kali itu. Thank you Tun Mahathir for calling a spade a spade For your response, a big gusher of the wound made The principle is not a commodity for Umno to trade MPs with consciences would have their face red Such a man… Read more »

Bulan Mengambang
Guest
Bulan Mengambang

Radio baru…speaker barulah…nk buat apa radio baru speaker lama..dhlah speaker lama,made in china pulak.

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘TSMY tidak rela, Parlimen & Kabinet kafir peralat
PM lantikan YDP Agong ini mmg le tahan daulat
Nampaknya Wau Bule udah mula keluar bersilat
Ok lah Kejora rehat dulu..sbb Asar blm lagi solat
πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata:

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
TSMY tidak rela, Parlimen & Kabinet kafir peralat
PM lantikan YDP Agong ini mmg le tahan daulat
Nampaknya Wau Bule udah mula keluar bersilat
Ok lah Kejora rehat dulu..sbb Asar blm lagi solat
πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Aku
Guest
Aku

Dah tua2 pun masih nak menipu… Org tua tu tak sedar ke apa yg dia cakap tu sebenarnya kena tepat kat muka dia sendiri.. Org dah benci la kat phancing… Puiiiiiii…..

anonymous
Member
anonymous

Madey hanye cerita pasal penyamun setelah muyidin di lantik pm…

Seblm tu dia.yg nak tubuh kerajaan pintu belakang kerana nak sekat anwar…

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul tu anon 5:48 pm,

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Atok mmg cekap, mencipta alasan, mcm Yahudi
Dia rela PH hancur, sbb Nuat jdi PM, dia sgt badi
Dirancang kerajaan pintu blkg dgn Zahid Hamidi
Lps tu kutuk Umno, bila rancangan tu tk menjadi
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Aku
Guest
Aku

Sebab tu la Tuhan panjangkan umor Tun. Ini adalah untuk Tun tengok balik apa yang dia cakap terbalik kepada Tun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wau Bule 5:25 pm,

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Bkn atok tu krna prinsip ‘calling a spade a spade’
Sbnar nya, dia nak lepaskan diri bila dah tersepit
Sblm TSMY..dia lbih dulu, dgn Umno nk dihimpit
Tpi bila rancangan tk jadi, Umno pula dia sumpit
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Guest
Anonymous

Wau Bule 5:25 pm,

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
It is better..if Mahathir take a rest & stop moving
Since, it’s more than adequate..what he’s having
It won’t be long, this entire world, he’ll be leaving
After all..the graveyard is as if, impatient waving
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Hari ni dah tumpas geng penipu & kote bengkok
Wak Nyah ayam daging tak lagi tampil berkokok
Atuk TN pula..asyik menghubung puntung rokok
Smntara Wau Bule, nk brpantun, dah kaku kekok
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Semah Bini Matdey
Guest
Semah Bini Matdey

Maafkanlah laki aku tu…aku dah nasihatkan dia….tapi tak jalan no!…

Aku
Guest
Aku

Tun sudah buat kesilapan ..selepas jawatan PM dilepaskan ..
Jawatan yg dilantik oleh YDPA byk berkatnya. Byk hikmahnya kerana YDPA adalah payung negara dan payung agama Islam

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Geng atok & Bg Non sudah tumpas, TSMY bedal
Speaker dari parti yg memerintah, itu lbih afdhal
Melopong & monyok terkedu lah cai2 PH sundal
Wau Bule mau reka pantun pun dah tiada modal
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣