GENG AZMIN DAN HAMZAH TIADA KERUSI UNTUK DITANDINGI?

Dalam gambar perjumpaan antara Muhyiddin Yassin dengan ketua-ketua parti dalam kerajaan PN dua hari lalu, turut terselit dalam pertemuan itu adalah Azmin Ali dan Hamzah Zainuddin.

Dalam makluman yang dibuat oleh Muhyiddin, beliau menyebut kehadiran Azmin adalah atas kapasitinya sebagai Ketua Whip PN, manakala Hamzah atas kedudukannya selaku Setiausaha Agung Bersatu.

Ramai yang berasa hairan dan meluahkan rasa pelik bagaimana Azmin dan Hamzah boleh dijemput sama, sedangkan kedua-duanya bukan ketua mana-mana parti.

Apa kaitan perjumpaan dengan ketua-ketua parti perlu disertai oleh kedua-dua mereka?

Meskipun atas kedudukan selaku Ketua Whip dan Setiausaha Agung, ramai yang melihat tiada kewajaran berkaitan kehadiran mereka itu, sedangkan ketua parti lain tidak pula membawa setiausaha agung masing-masing untuk hadir.

Lagi pula, bukankah Muhyiddin boleh memberi apa saja arahan kepadan mereka selepas perjumpaan tersebut jika ada hal-hal lain yang perlu dilaksanakan?

Dalam pada itu, sehari selepas perjumpaan tersebut iaitu semalam, UMNO melalui Annuar Musa dan Pas melalui Hadi Awang pula secara terbuka menyatakan sokongan kepada Muhyiddin untuk terus kekal sebagai Perdana Menteri selepas PRU15 akan datang.

Kata Annuar, persoalan untuk mengekalkan Muhyiddin itu telah dibangkitkan dalam mesyuarat Muafakat Nasional atau MN yang akan dibawa kepada UMNO dan Pas untuk diputuskan kemudian.

Dengan yang demikian, dalam pertemuan Muhyiddin dengan ketua-ketua parti itu, tidak mustahil turut dibangkitkan bukan saja soal sokongan terhadapnya sebagai Perdana Menteri, tetapi juga berkaitan pembahagian kerusi dalam PRU15 akan datang.

Di dalam PN sekarang, isu yang paling kritikal adalah pembahagian kerusi antara Bersatu, UMNO dan Pas kerana ketiga-tiganya adalah parti Melayu yang akan bertanding di kawasan yang sama.

Dalam PRU14 lalu, Bersatu bersama PH bertanding 53 kerusi Parlimen, UMNO yang mengetuai BN bertanding 120 kerusi, sementara Pas dengan iltizam sebagai kuasa ketiga telah meletakkan calon di 145 kerusi.

Ditambah dengan geng Azmin seramai 11 orang yang dulunya bersama PKR dan kumpulan Hamzah yang merupakan pelompat parti daripada UMNO di mana kedua-duanya kini dalam Bersatu, bagaimana soal berbahagi-bahagi kerusi kali ini mahu diputuskan?

Sediakan UMNO memberi laluan kepada geng Azmin dan kumpulan Hamzah, selain perlu juga memberi laluan kepada Muhyiddin yang memang asalnya daripada Bersatu?

Selain soal kerusi yang dilihat kritikal itu, akar umbi UMNO juga secara majorinya masih berat hati untuk menerima Muhyiddin sebagai Perdana Menteri selepas PRU15 datang kerana mereka mahukan jawatan itu dikembalikan kepada UMNO semula sebagai blok terbesar dalam PN

Dengan itu, mengekalkan lagi Muhyiddin sebagai Perdana Menteri bukanlah suatu persoalan yang mudah.

Lebih kritikal lagi berkaitan pembahagian kerusi itu ialah berikutan kedudukan geng Azmin dan kumpulan Hamzah Zainuddin yang majoritinya tidak diterima sama sekali oleh UMNO akar umbi.

UMNO mahukan semua kerusi Melayu yang dipegang oleh geng Amin dan Hamzah mesti ditandingi dan direbut semula.

Dalam hal ini, disebut oleh beberapa pihak dalam UMNO, itulah sebabnya kata mereka, dalam perjumpaan antara Muhyiddin dengan ketua-ketua parti pada Rabu lalu, Azmin dan Hamzah telah dijemput sama.

Maknanya, Muhyiddin mahu geng Azmin dan geng Hamzah diterima secara sama rata seolah-oleh mereka juga adalah ketua parti dalam PN sementara beliau amat menyedari UMNO sukar memberi tempat atau berkompromi dengan kedua-dua kumpulan itu.

Seorang pemimpin Bersatu juga ada memberitahu, keberadaan geng Azmin dan Hamzah dalam Bersatu lebih menyulitkan usaha rundingan antara Muhyiddin dengan UMNO berhubung pembahagian kerusi.

Sediakah UMNO berlembut hati menerima Azmin yang masih terlekat dengan isu β€œvideo Haziq” dan Hamzah yang dianggap tidak setia kerana meninggalkan UMNO sebaik parti itu hilang kuasa, bukan saja memberikan mereka kerusi, bahkan juga berkempen memenangkan mereka atas nama PN dalam PRU15 nanti? (Shahbudondotcom 03/07/2020)

Updated: 3 July 2020 — 2:18 pm

55 Comments

Add a Comment
  1. RAKYAT MAHU KEBAIKAN BUKAN SPEKULASI…… RAKYAT MAHU PM CUKUP HANYA SEKALI….

    Mahkamah tolak permohonan Malaysiakini ketepi prosiding menghina Agong dan Islam……

    Mahkamah Persekutuan menetapkan 13 Julai ini untuk memulakan perbicaraan penghinaan terhadap portal berita Malaysiakini dan ketua pengarangnya Steven Gan.
    Ini selepas panel tujuh hakim anggota mahkamah memutuskan petang ini untuk tidak membenarkan permohonan responden untuk mengetepikan perintah untuk memulakan prosiding.

    Presiden Mahkamah Rayuan, Hakim Rohana Yusuf menyampaikan keputusan itu, yang menurutnya dibuat sebulat suara oleh anggota panel.

    Menurut penghakiman itu, panel hakim mendapati Peguam Negara Idrus Harun telah membuktikan prima facie dalam kes untuk memulakan prosiding penghinaan terhadap Malaysiakini dan Gan.

    “Berdasarkan semua fakta ini antara lain, kami berpendapat bahawa responden telah menerbitkan komen-komen yang tidak berasas dan bahawa kes prima facie telah dibuat.

    “Kami juga berpendapat bahawa berdasarkan Seksyen 114A Akta Keterangan 1950, para responden dianggap telah menerbitkan komen-komen yang disanggah itu. Anggapan itu salah,” kata hakim.

    Selain Rohana, enam anggota panel lain ialah Ketua Hakim Mahkamah Tinggi Malaya Azahar Mohamed; Ketua Hakim Sabah dan Sarawak Abang Iskandar Abang Hashim; dan Hakim Mahkamah Persekutuan Mohd Zawawi Salleh, Nallini Pathmanathan, Vernon Ong Lam Kiat dan Abdul Rahman Sebli.

    Rohana berkata, isu yang dibangkitkan oleh peguam Malik Imtiaz Sarwar mengenai prosiding yang dimulakan di mahkamah tertinggi juga telah dibicarakan.

    “Melihat sifat komen yang melibatkan badan kehakiman secara keseluruhan, kami berpendapat ini adalah mahkamah yang tepat untuk memulakan prosiding,” katanya.

    “Berdasarkan ini, permohonan berkenaan dengan suara bulat ditolak,” katanya.

    Perbicaraan akan bermula di Mahkamah Persekutuan pada pukul 9.30 pagi 13 Julai depan.

    Awal hari ini, Malik dan peguam kanan persekutuan Suzana Atan yang mewakili Peguam Negara membuat serahan kepada mahkamah berhubung hujah mereka terhadap permohonan Malaysiakini untuk mengenepikan kes itu.

    M : Patut dihukum kerana memang mereka sengaja membiarkan komen buruk terutama mengenai Islam di portal BI.

    1. Sokong keputusan Mahkamah.

      Tidak boleh sesiapa mempersenda agama Islam. Memang biadab, jugak menghasut, Malaysiakini dan ketua pengarangnya Steven Gan membiarkan komen buruk itu.

  2. najib bini rosmah

    Surat minta kerja memang peribadi. Yang siap ada logo parti salahguna kuasa. Apa pasal Armada tak minta PM rasuah MB Kedah? Kahkahkah!

    1. Fani .. funny .. amat kelakar ..

      KEPALA BAPAK KAMU, ikut kata Najib Klepto wal Jibo.

  3. πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
    Kejora ni, hanya kt Wak Nyah je asyik dok ingat
    Sebab, si tua kadok tu, cakap besar tak bertepi
    Mmg Kejora nak jadikan dia spt tapai & pengat
    Nak balon Wak tu, smpai terbawa2, dlm mimpi
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    1. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
      Mlm tdi Kejora mimpi jumpa Wak Kedi, 11 Julai
      Spt yg dijangka..teruk dia kna Kejora buat gulai
      Wak buka silat, spt tarian zapin, lemah gemalai
      Tpi..prapp..Kejora sepak..tgn Wak patah trkulai
      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

      πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      1. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
        Spt peristiwa btul2 berlaku..Kejora pnya mimpi
        Mulut Wak kumat kamit, mcm membaca jampi
        Tpi serangan dr dia semua tk kena, hanya sipi2
        Lps itu..paanngg..Kejora tampor Wak pnya pipi
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

        1. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
          Jurus β€˜silat zapin’ Wak, tiada satu yng kena pun
          Wak mula takut, dia lari ke bawah satu rumpun
          Bila Kejora dekati, dia melutut meminta ampun
          Tpi, sekali lgi..paanng..kali ini penampor Jepun
          πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

          πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

          1. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
            Dek sngat ketakutan..silat zapin Wak terbantut
            Mula le dia mngalah smbil mnyembah melutut
            Tpi, Kejora tk kesian, terus Kejora sepak bontot
            Apa lagi..meraung le bapok tu terkentut-kentut
            πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

            πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

            1. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
              β€œOk..aku kalah dahh..”, Wak merayu & mengaku
              Tapi Kejora terus lanyak, rayuan Wak itu tk laku
              Tepat kat atas kepala dia Kejora kasi buah siku
              Lepas tu, kepala botak Wak itu pula Kejora luku
              πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

              1. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
                Wak mrayu lgi dlm keadaan takut terketar-ketar
                Tubuh dia, lemah dan tercungap-cungap smput
                Tpi..bukk..penumbuk sulong pula Kejora hantar
                Muka dia tu, Kejora tenyeh, bagi makan rumput
                πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

                πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                1. 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
                  Pipi Wak basah..dek air mata yg deras mengalir
                  Dlm tersedu2, dia janji, tak nak cakap besar lagi
                  Kejora ramas telur & pulas dia pnya batang pelir
                  Kendian, buukk..pnumbuk yg kedua Kejora bagi
                  πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                  πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                  🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                  1. πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
                    Mmg lengkap buah2 tomoi..Wak tua Kejora taji
                    Kejora hidang, utk Wak..penumbuk dua tiga biji
                    Penendang, lutut, siku, pun, tak lupa Kejora saji
                    Mau sebulan le, Wak terpaksa makan moi kanji
                    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                    1. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
                      Tpt jam 8:00 pm, ke Dtrn JB Kejora bertandang
                      Blm smpt buka mulut, Wak dh mkn penendang
                      Tk lupa juga, buah lutut dan siku Kejora hidang
                      Wak berakhir tertiarap, mkn rumput, kt padang
                      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                      πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                    2. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
                      Silat zapin Wak lepas itu, dah tak lagi berbunga
                      Keadaan Wak spt anak pelandok melihat singa
                      Wak diam bodoh saja..bila Kejora pulas telinga
                      Cuma..menahan sakit, mulut dia sikit trnganga
                      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                      πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                    3. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
                      Seakan2 dh hujung nyawa, Wak punya keadaan
                      Tersangat parah..dia pnya luka dan kecederaan
                      Mmg le kata org..mimpi hnya mainan perasaan
                      Tapi Kejora akn pastikan, ia jadi satu kenyataan
                      πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

                      πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

  4. MAHATHIRVSANWAR

    BENDA AKAN DATANG BELUM BERLAKU SUSAH NAK CAKAP….. RAKYAT HARAP YANG TERBAIK…….

    Keputusan terbaik untuk keadaaan sekarang, Umno, PAS setuju Muhyiddin terus jadi PM lepas PRU15……..

    Untuk mendapat mandat rakyat perlu ada PRU-15. lebih cepat lebih baik kerana sekarang PH sedang gila berperang sama sendiri. Populariti Mahathir jatuh merundum. Anwar pula rakan PH pun tak nak dia jadi PM. Penyokong mereka jadi macam bodoh kena kencing sesama sendiri. Hatta cybertropper dapat gaji pun dah muak dengan pimpinan mereka kerana gaji pun dah tak dapat, mereka muak dengan pimpinan berebut nak isi perut bukan untuk rakyat.

    PRU-15 kena cepat sebab populariti Muhyiddin pun ada hadnya. Jadi buat masa sekarang cepatkan PRU-15, agihkan kerusi dengan baik antara UMNO, PAS dan BERSATU serta parti-parti lain.

    Sebaik-baik PRU-15 bersama dengan PRK Sarawak.

    Dan terakhir secara prinsip, Umno dan PAS bersetuju menyokong Muhyiddin Yassin sebagai calon perdana menteri bagi pilihan raya umum ke-15 (PRU15), kata setiausaha bersama sekretariat Muafakat Nasional, Annuar Musa.
    Jelasnya, keputusan itu dibincang dalam mesyuarat bersama baru-baru ini, sekali gus menjadikan presiden Bersatu itu mempunyai sokongan kedua-dua parti Melayu-Islam terbesar.

    “Mesyuarat bersama pemandu Muafakat Nasional antara Umno dan PAS membincangkan perkara itu di peringkat jawatankuasa di mana kita telah bersetuju untuk terus beri sokongan kepada Muhyiddin sebagai perdana menteri dan beliau adalah anggota kepada gabungan PN (Perikatan Nasional).

    “Untuk pilihan raya akan datang, secara prinsipnya kedua-dua parti telah bersetuju untuk menamakan atau menyokong perdana menteri, Muhyiddin sebagai calon perdana menteri seterusnya,” katanya dipetik sebagai berkata seperti dilaporkan BH Online, hari ini.

    Muhyiddin menggantikan Dr Mahathir Mohamad selepas Pakatan Harapan (PH) ditumbangkan melalui ‘Langkah Sheraton’ Februari lalu.

    Sementara itu, Annuar yang juga anggota parlimen Ketereh turut mengesahkan perkara sama dinyatakan oleh Presiden PAS, Abdul Hadi Awang.

    “Di peringkat jawatankuasa bersama Muafakat Nasional yang mana saya setiausaha agungnya, betul memang apa disebutkan oleh Presiden PAS itu adalah perkara yang telah dibincangkan bersama PAS dan Umno.

    “Dalam soal ini (ia) adalah pendirian (kami) sama. Saya sahkan,” katanya dipetik sebagai berkata.

    Tambahnya keputusan tersebut seterusnya akan dibawa ke saluran parti masing-masing untuk perbincangan lanjut.

    MR : Pastikan PH terus berkubur

  5. PKR nak tenggelam. Budin baik ko tolong p tampal mana patut ” lobang” di buritan.

    1. Spekulasi bengong jer..

  6. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Baru Wak Nyah tahu, siapa Cikgu Kejora bistari
    Di sini, cikgu tu masih kental dan gagah berdiri
    Tapi Wak dayus tk ada telur dh belah cabut lari
    Terus dia dh tak berani lagi nak jengok ke mari
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    1. πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
      Mmg spt terpanggil jugak, 11 Julai ni utk ke JB
      Rasa ingin ajar sikit, Wak Nyah kedi taik kucing
      Kejora nak lanyak Wak..biar jadi mcm tapi ubi
      Tpi takut pula jdi spt Dtrn Mrdeka..kna kencing
      πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      1. Errata:

        πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
        Mmg spt terpanggil jugak, 11 Julai ni utk ke JB
        Rasa ingin ajar sikit, Wak Nyah kedi taik kucing
        Kejora nak lanyak Wak..biar jadi mcm tapai ubi
        Tpi takut pula jdi spt Dtrn Mrdeka..kna kencing
        πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
        🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

        1. πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
          11Julai kat JB tu rasa spt serba salah nk pergi
          Takut..dgn Wak penipu tu Kejora kna kncing lgi
          Dulu kt Dtrn Mrdeka, Kejora tunggu smpai pagi
          Wak tk dtg..masa, duit minyak, Tol..semua rugi
          Tpi takut pula jdi spt Dtrn Mrdeka..kna kencing
          πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

          πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
          🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

          1. Errata:

            πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
            11Julai kat JB tu rasa spt serba salah nk pergi
            Takut..dgn Wak penipu tu Kejora kna kncing lgi
            Dulu kt Dtrn Mrdeka, Kejora tunggu smpai pagi
            Wak tk dtg..masa, duit minyak, Tol..semua rugi
            πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

            πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
            🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

            1. πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
              Kejora, klu org cakap besar, mmg sngt pantang
              Sbb itu, Kejora tunggu Wak mahu bayar hutang
              1/2/18 Dtran Mrdeka, janji mlm, Kejora tiba ptg
              Tapi hampa, smpai ke pagi esok Wak tk datang
              πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

              πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
              🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

              1. πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
                Dah lama..wajah Wak Kadok, ingin Kejora tatap
                Harapnya klu terjumpa, jgn ler pula Wak sentap
                Mmg le tk sabar, nk jumpa Wak untuk berentap
                Tpi tak semestinya tarikh 11 Julai yg Wak tetap
                πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ

                πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

  7. β€˜Payah bahagi kerusi dengan Bersatu, Umno boleh hilang dominasi’
    Diterbitkan 4 jam lepas

    Pengerusi Jemaah Penasihat Umno, Tengku Razaleigh Hamzah, melihat masalah akan timbul sekiranya mereka bekerjsama dengan Bersatu dalam pilihan raya umum akan datang.

    Beliau memberitahu Channel News Asia bahawa akan berlaku masalah pembahagian kerusi dan Umno boleh hilang kedudukan dominan dalam kerajaan.

    β€œBersatu tak sepatutnya ada pun (dalam kemungkinan itu). Mereka (ahli parti Umno) berasa bahawa ia (kerjasama) harus berlaku hanya dalam kalangan Muafakat (Nasional) – PAS, Umno dengan rakan-rakan tradisi BN, (iaitu) MCA dan MIC.

    β€œBegitu, barulah anda tidak akan ada masalah agihan kerusi.

    β€œTapi kalau kamu bawa Bersatu, kami mungkin akan berdepan (keputusan) pilihan raya yang menyebabkan kita berada dalam situasi β€˜tergantung’ sekali lagi – tiada yang ada kedudukan dominan, tiada yang mempunyai majoriti jelas.

    β€œKemudian, kita akan menghadapi situasi yang sangat tidak stabil,” kata Tengku Razaleigh, 83, yang kini dalam penggal kelapan berkhidmat sebagai ahli parlimen Gua Musang.

    Ketika ditanya apakah dia percaya Umno akan terus menyokong Muyiddin Yassin sebagai perdana menteri dalam PRU akan datang, jawab Tengku Razaleigh, dia tidak rasa hal itu akan berlaku.

    β€œSaya tak rasa begitu. Susunan di dalam Perikatan Nasional (seperti sekarang), hanyalah semata-mata demi memastikan kestabilan.

    β€œBila kita berdepan dengan PRU, itu satu situasi yang berbeza. Umno akan fikir dan mengambil tindakan sewajarnya,” katanya lagi.

  8. Untuk pilihan raya akan datang, secara prinsipnya kedua-dua parti telah bersetuju untuk menamakan atau menyokong perdana menteri, Muhyiddin sebagai calon perdana menteri seterusnya,” kata setiausaha bersama sekretariat Muafakat Nasional, Annuar Musa.

    Namun, Tengku Razaleigh percaya Umno tidak akan menyokong Muhyiddin sebagai calon perdana menteri menjelang PRU-15 nanti bagi mendapatkan kedudukan dominan.

    Sementara itu, disoal pandangannya berhubung cubaan Dr Mahathir Mohamad untuk menjadi perdana menteri buat kali ketiga, Tengku Razaleigh berkata, Mahathir telah gagal semasa menerajui pentadbiran kerajaan yang lalu.

    β€œIa menggangu saya,” katanya sambil ketawa.

    β€œDia (Mahathir) sudah gagal sepanjang 22 bulan lepas menerajui negara. Saya tak tahu apakah dia ada apa-apa yang baru untuk ditawarkan.

    β€œNegara ini perlu kepemimpinan yang segar. Kita mesti bergerak ke hadapan dengan yakin” jawabnya lagi

    1. Awas, kalau ke hadapan tapi dibelakang ada Pak Sheikh, nanti melecet, terutama jika tak pakai KY Jelly.

  9. Bersatu tiada pilihan yg banyak…join umno kena serah jawatan pm join PH pon kena serah jawatan…

    Tanding sendirian tetap kojol…

    1. Itu pendapat kamu. Berjuta lain berpendapat berlainan.

  10. Pru15 muyidin azmin dan hamzah akan bungkus…

    Sudah jelas pendirian umno tolak penubuhan PN secara rasmi kerana tak mahu muyidin kekal pm selepas pru15…

    Bodohlah umno yg ada mp majoriti dikuasai oleh parti kecik…umno yakin MN dapat sokongan majoriti melayu..

    Muyidin bodoh silap tebok atap tergesa2…

    1. Ini pendapat kamu saja. Dan beberapa orang geng kamu. The vast majority berpendapat di sebalik nya.

  11. Atoq Tertekan, Keputusan Survey Tak Setuju Kembali PM……..

    Dr Mahathir semakin tertekan dan sekarang tengah meroyan.

    Dalam perjumpaan dengan serpihan akar umbi PPBM, Dr Mahathir sekali lagi dakwa, dia tidak hendak menjadi Perdana Menteri tetapi atas ‘permintaan ramai’, maka dia ‘terpaksa’ juga menjadi Perdana Menteri kalau Pakatan Harapan berjaya menumbangkan kerajaan Perikatan Nasional sekarang ini.

    Modal yang Dr Mahathir gunakan ialah Pakatan Harapan sangat-sangat memerlukan beliau untuk mendapat sokongan dari masyarakat Melayu.

    Tapi kalau mengikut survey yang laman blog ini buat, tidak ada satu respondan pun yang mahu Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri kali ke 3 (LINK SURVEY DI SINI).

    Dr Mahathir juga dakwa, tujuan beliau tidak mahu Anwar Ibrahim menjadi calun Perdana Menteri bukanlah kerana dia tidak mahu Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri tetapi sebenarnya dia mahu membantu Anwar Ibrahim kerana Anwar Ibrahim tidak mempunyai jumlah sokongan Ahli Parlimen yang cukup (BACA DI SINI)…πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    Sebenarnya memang sejak dari dulu, kini dan selamanya, selagi beliau hidup, selagi itu beliau tidak akan membenarkan Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri

    Menyedari beliau sudah tidak lagi mendapat sokongan masyarakat Melayu, maka beliau gunakan Shafie Apdal untuk menekan Pakatan Harapan supaya bersetuju dengan cadangan beliau.

    Beberapa penganalisis politik mengakui bahawa sokongan masyarakat Melayu terhadap Dr Mahathir bukan sahaja berkurangan tetapi jatuh merudum (BACA DI SINI).

    Strategi Dr Mahathir menamakan Shafie Apdal sebagai calun Perdana Menteri adalah mengulangi strategi yang sama beliau lakukan ketika menekan Tun Abdullah yang menjadi Perdana Menteri ketika itu supaya menerima calun Timbalan Perdana Menteri pilihan beliau ketika itu, DS Najib (BACA DI SINI

    Hakikatnya Dr Mahathir hanya gula-gulakan Shafie Apdal dan dengan menjanjikan inilah jalan keluar untuk Shafie Apdal dari merengkok di dalam penjara akibat dari kes salah guna kuasa beliau ketika menjadi Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.

    Maka, sekiranya Shafie menjadi Perdana Menteri, maka dia akan menjadi Perdana Menteri yang akan dikawal sepenuhnya oleh Dr Mahathir dan tidak akan ada masaalah untuk Dr Mahathir mengarahkan supaya Shafie mengambil Mukhriz sebagai Perdana Menteri.

    Kalau kita imbas kembali sejarah, Dr Mahathir adalah satu-satunya ahli politik yang menentang ahli politik dari Malaysia Timur daripada menjadi Perdana Menteri (BACA DI SINI).

    Tetapi nampaknya strategi Dr Mahathir sudah dapat dihidu oleh Pakatan Harapan (BACA DI SINI), (DI SINI) dan (DI SINI).

    Dr Mahathir sebenarnya hanya memperalatkan DAP, PAN dan Shafie Apdal untuk membunuh terus karier politik Anwar Ibrahim kerana mungkin beliau merasakan selagi Anwar Ibrahim masih aktif kerana beliau boleh menjadi ancaman besar kepada Mukhriz, bukan sahaja untuk jawatan Perdana Menteri, malah untuk selama-lamanya selepas ketiadaan Dr Mahathir.

    1. KEPALA BAPAK KAU, ikut kata Najib Klepto wal Jibo.

      Cakap “kalau mengikut survey yang laman blog ini buat … (LINK SURVEY DI SINI) …, tapi link pun tidak di aktifkan. Survey tipu?

      Kamu menipu, memfitnah, menempah tempat di Neraka.

  12. πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Wak Nyah bapok kedi ada hati nak lagak brutal
    Tpi, dia tak punya ketahanan fizikal dan mental
    Hari-hari dia kena Kejora tibai balon dan sental
    Kesudahan nya, dia trpaksa berehat kt hospital
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Padan muka Wak Nyah nk jadi hero jubor gatal
    Tpi..dia tk mcm Kejora, semangat & jiwa kental
    Akibatnya, kesihatannya teruk, kronik dan fatal
    Kini dlm wad..wayar & paip berselirat berpintal
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

  13. πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Wak Nyah bapok kedi ada hati nak lagak brutal
    Tpi, dia tak punya ketahanan fizikal & mental
    Hari-hari dia kena Kejora tibai balon dan sental
    Kesudahan nya, dia trpaksa berehat kt hospital
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Padan muka Wak Nyah nk jadi hero jubor gatal
    Tpi..dia tk mcm Kejora, semangat & jiwa kental
    Akibatnya, kesihatannya teruk, kronik dan fatal
    Kini dlm wad..wayar & paip berselirat berpintal
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

  14. Reading Ku Li’s and Nur Jazlan’s statement on Muhyiddin/Bersatu…..The Traitors and Deserters are irrelevant.

    Tulah comes in many form…sooner rather than later.

    As I have said in the 3rd week of June, new acts are coming on stage….seen a few reflecting such acts and continue to remain so in the run up to parliamentary seating on 18 july.

    1. Madey yg lebih gila nak jadi pm..

      1. Kamu yang gila berpendapat demikian. Hanya kamu dan 1–2 yang lain memikir mcm kamu.

        Pemikiran hala ke Hospital Bahagia Tampoi atau Tg Rambutan.

  15. najib bini rosmah

    Resume nak jadi PM bila nak siap Min? Asyik muka kau menyondol belakang PM. Dah makin sembab macam kena semburit. Kahkahkah!

    1. Mcm mana kau tau mcm mana bila dah kena semburit?

      Kau dah kena semburit ke?

  16. najib bini rosmah

    Spy Madey si Kitol macam Azmin Semburit akan sondol PN. Macam biasa ikut pintu belakang. Kahkahkah!

    1. Kau dah kena sondol yer?

  17. najib bini rosmah

    Penyamun vs Perasuah vs Penyemburit vs Pengkhianat. Kalah video porno kabur Hotel Sandakan. Kahkahkah!

    1. Kau jadi bintang filem video porno tuh?

  18. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Wak Nyah dah tidak ke mari lgi berlagak takbur
    Tiada lgi lawak bodoh, dari itu badut penghibur
    Agknya bidang mndandan mekap pula dicebur
    Atau pun..dah terkujur keras kt dlm liang kubur
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

  19. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Wak Nyah dlm wad, smntara nak ke liang lahad
    Sbb tu tiada respon..bila kpala dia Kejora pahat
    Kali ni dia dah dengar kot doktor punya nasihat
    “Tak boleh berblogging sbb Pakcik tu tak sehat”
    πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ

    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

  20. πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
    Peduli apa, dengan kerusi Azmin atau Hamzah
    Kejora hnya fikir, Wak Hindu..najis mughalazah
    Ntah bila akan lapang nk tukar dia jadi jenazah
    Biar cepat dia masuk ke neraka di alam barzah
    πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯

    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

  21. melayu2 islam penjenamaan si hadi awang, selain berbini2, 145 kerusi yg mereka idam dan pendam utk membina kerajaan ala panji hitam isis dan taliban di malaysia akan sntiasa mmembara dlm dada….

    maka berdua si Moo ingin kan 50 kerusi dari muaFUCKat seiring apa yg di perolehi 53 dari ph…

    berdua si mahahir tetap akan meminta 53 kerusi pula dlm gabungan ph plus nya….

    dgn berdua si Moo dgn 50 kerusi dan berdua si mhahir dan 53 kerusi, maka mereka memiliki 103 kerusi parlimen utk di tandingi….

    hebat2 mainan puak biduanda berdua2 nih, kesundalan mereka melebihi sundal2 pAs dan penyamun2 tegar omNo

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK selalu kena FUCK, itu pasal selalu guna istilah muaFUCKat.

      Sekarang keluarkan pendapat mengarut.

      Menyundal DAP mcm Ronnie Liu di humban ke Raub Pahang.

      1. Kling mabok todi PUKIMAK asyik menyondol babi buta..

        1. Hah, marah si pariah nih bila di terbalikkan tuduhan liar itu kepada diri nya.

          Melanda landa cakap mcm2, pakai nama lain pulak, tak pakai nama DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK.

          Padan muka.

Leave a Reply

Your email address will not be published.