JIKA MUHYIDDIN KEKAL PM LAGI, APA JADI KEPADA NAJIB DAN ZAHID SELEPAS INI?

Walaupun belum dibincangkan secara rasmi dalam parti, UMNO pada peringkat awal ini nampaknya telah bersetuju untuk terus mengekalkan Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri selepas PRU15 akan datang.

Ahli MT UMNO merangkap Setiausaha Agung BN, Annuar Musa berkata, secara prinsipnya Muafakat Nasional atau MN yang menggabungkan UMNO dan Pas bersetuju untuk menamakan atau menyokong Muhyiddin sebagai calon Perdana Menteri seterusnya.

“Ini akan dibawa dalam saluran parti masing-masing.

“Di peringkat jawatankuasa bersama MN yang saya Setiausaha Agungnya, memang betul apa disebutkan oleh Presiden Pas, Hadi Awang berkenaan perkara tersebut.

“Pendirian UMNO dan Pas dalam soal ini adalah pendirian yang sama.

“Saya sahkannya,” kata Annuar yang juga Menteri Wilayah Persekutuan.

Terdahulu, Hadi lebih awal menzahirkan sokongan kepada Muhyiddin untuk terus kekal sebagai Perdana Menteri selepas PRU15 akan datang.

“PAS menzahirkan dukungan kepada kepimpinan YAB Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan permuafakatan politik Perikatan Nasional demi mensejahterakan negara dan rakyat.

“Pada masa yang sama, PAS menzahirkan kepercayaan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai calon Perdana Menteri bagi menghadapi PRU-15,” kata Hadi melalui laman Facebooknya.

Sokongan Pas terhadap Muhyiddin tidaklah begitu memeranjatkan, tetapi pendirian UMNO tentu saja dilihat agak pelik kerana jawatan Perdana Menteri adalah kerusi yang biasa diduduki oleh UMNO sejak merdeka lagi.

Apa lagi, dalam kerajaan PN ini, UMNO dan BN mempunyai jumlah kerusi yang terbesar sekali berbanding Bersatu yang diterajui oleh Muhyiddin.

Beberapa pemimpin UMNO pula sebelum ini menegaskan, sokongan mereka kepada Muhyiddin dan PN hanyalah sehingga Parlimen dibubarkan saja, manakala untuk menghadapi PRU15, UMNO hanya komited untuk bersama Pas dalam MN semata-mata.

Maksud lain daripada pendirian tersebut ialah UMNO melalui kerjasama dengan Pas mahu mengambil balik jawatan Perdana Menteri yang terlepas sejak PRU 2018 lalu.

Dalam hal ini, aoakah kenyataan Annuar Musa ini bakal menjadi pendirian rasmi UMNO?

Bagaimana pula pendirian pemimpin-pemimpin UMNO yang lain dalam soal ini?

Bersetujukah mereka untuk terus berperdana-menterikan Muhyiddin daripada Bersatu, sebuah parti serpihan UMNO sendiri?

Adakah UMNO benar-benar akan berjiwa besar untuk terus menyokong Muhyiddin sebagai Perdana Menteri dan apakah ini juga bermakna, Bersatu akan diperuntukkan lebih banyak kerusi untuk ditandingi berbanding UMNO?

Persoalan lain, jika Muhyiddin terus jadi Perdana Menteri lagi, apa kesudahannya kepada karier politik Najib Razak dan Zahid Hamidi selepas ini? (Shahbudindotcom 02/07/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 2 July 2020 — 5:21 pm
Subscribe
Notify of
guest

160 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 July 2020 8:13 pm

BANI MELAYU APA JENIS SOKONG BANI YAKJUJ MAKJUJ…….. PENYEMBAH BONTOT BANDUAN DAJJAL FREEMASON TAK MAHU INSAF DAN TAUBAT……TAK DE BONTOT LAIN KE LEBIH ELOK…….. PENYEMBAH TONG M MASIH MAHU TEGAKKAN BENANG BASAH….. PENYANGAK PERUNTUH EKONOMI NEGARA DISOKONG MATI2AN….KAYA LUAR BIASA DYNASTY USD44BILLONS…… BERAPA SEN KO DAPAT……. Hina Jata Negara: Suatu tindakan biadab…….. PARTI Islam Se-Malaysia (PAS) menggesa Kementerian Dalam Negeri (KDN) bertindak segera mengantung penjualan buku bertajuk ‘Rebirth: Reformasi, Resistance, And Hope In New Malaysia’ oleh Kean Wong yang jelas menghina negara. Secara khusus, Jata Negara telah diubah dengan cara yang memperolok dan memperlekeh hingga menampakkannya secara jahat, keji dan… Read more »

Syetan
Syetan
4 July 2020 7:25 am

Mat Asan is good and fresh…

Tun Ismail
Tun Ismail
3 July 2020 9:59 pm

Zahid biarkan dia undur diri. UMNO perlu tonjolkan Tim President yg begitu menyerlah kepimpinannya berbanding Zahid. Najib dah tiada jwatan n dia pun perlu selesaikan kesnya. Muhidin bolih jadi PM sebelum parlimen dibubarkan.

Bani melayu umno
Bani melayu umno
4 July 2020 12:17 am
Reply to  Tun Ismail

Rosmah minta segera lulus projek solar kepada Jepak – Mahdzir KHAMIS, 6 FEBRUARI 2020 @ 8:17 PM MENTERI Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid (tengah) ketika ditemui di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur. – Foto Aswadi Alias KUALA LUMPUR: Datin Seri Rosmah Mansor mengarahkan Menteri Pendidikan mempercepatkan proses kelulusan projek solar hibrid sekolah luar bandar di Sarawak kepada syarikat Jepak Holdings Sdn Bhd (Jepak), Mahkamah Tinggi hari ini diberitahu. Datuk Seri Mahdzir Khalid yang ketika itu memegang jawatan Menteri Pendidikan, berkata insiden itu berlaku pada malam 23 Jun 2016 selepas jamuan berbuka puasa di kediaman rasmi Perdana Menteri di Kompleks Seri Perdana,… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
4 July 2020 12:21 am

BERITA » Mahkamah Isu terowong: Guan Eng menang saman Raja Petra 28 Feb 2020 BERNAMA KUALA LUMPUR – Bekas Menteri Kewangan Lim Guan Eng hari ini berjaya dalam saman fitnah terhadap blogger Raja Petra Raja Kamarudin yang membabitkan beberapa siri artikel mengenai projek terowong bawah laut Pulau Pinang bernilai RM6.3 bilion. Ini kerana bekas Ketua Menteri Pulau Pinang itu telah memperoleh satu penghakiman ingkar terhadap pengendali portal berita secara online Malaysia Today. Peguam Guan Eng, Kok Yuen Lin memaklumkan pemberita bahawa keputusan itu dibuat oleh Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi Datin Rohani Ismail dalam kamar. Yuen Lin berkata, Rohani membuat keputusan… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
4 July 2020 12:19 am
Reply to  Tun Ismail

Projek solar: Saya ditekan Najib, ‘mem’ dan Rizal, kata bekas ment – KES ROSMAH | Bekas menteri pendidikan, Mahdzir Khalid memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini bahawa beliau didesak meluluskan projek tenaga solar untuk sekolah-sekolah di Sarawak pada 2016. Tekanan itu didakwa datang dari perdana menteri ketika itu, Najib Razak, isterinya Rosmah Mansor dan pembantunya Rizal Mansor. Dalam kenyataan saksi yang dibacakan hari ini, Mahdzir berkata beliau didatangi Pengarah Urusan Jepak Holdings Sdn Bhd, Saidi Abang Samsudin pada tahun 2015 dengan cadangan menggantikan sistem penjanaan elektrik yang digunakan oleh 369 sekolah di luar bandar Sarawak dengan sistem hibrid solar.… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 3:45 pm

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Wak Nyah dah tidak ke mari lgi berlagak takbur
Tiada lgi lawak bodoh, dari itu badut penghibur
Agaknya bidang mndandan mekap pula dicebur
Atau pun..dah terkujur keras kt dlm liang kubur
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 2:47 pm

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Wak Nyah dlm wad, smntara nak ke liang lahad
Sbb tu tiada respon..bila kpala dia Kejora pahat
Kali ni dia dah dengar kot doktor punya nasihat
“Tak boleh berblogging sbb Pakcik tu tak sehat”
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

najib bini rosmah
najib bini rosmah
3 July 2020 2:00 pm

PN dikuasai majoriti parti kafir harbi bukan Melayu. 4 lawan 8? Melayu terancam sudah jadi kenyataan. Patutlah rasuah tonggak Kerajaan PN. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 2:45 pm

KEPALA BAPAK KAMU. MENUDUH LIAR.

YANG TERANCAM IA LAH BONT.T KAMU. DI ANCAM BANG ALI.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
3 July 2020 1:43 pm

Hakim kes SRC tak nak beli tiket fun fair ke? Murah dan berbaloi beli. Boleh bawa famili naik kereta fun fair. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 2:46 pm

Little amuses the nuisance. What more the fool.

Khalid Ahmad
Khalid Ahmad
3 July 2020 1:31 pm

Pada pendapat Aku lah. Elok dikekalkan sokongan kepada Mahyudin sebagai PM. Sebab beliau tidak ada lagi kes makamah berkenaan rasuah Setelah 40 tahun lebih berada dialam politik. Yang ada tidak Sampai satu penggal Sudah kena siasat SPRM. Orang macam itu ke. Perlu diberi sokongan.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 July 2020 12:46 pm

CAI2 PENYEMBAH DAJJAL ILLUMINITY MASIH TAK MAHU INSAF…..SILAP2 KORANG DULU MAMPUS…… CAI2 PENYEMBAH BONTOT SIBUK BERKELIARAN……. TAK HABIS2 PEMUJA2 PEMIMPIN BERLONGGOK KAT SINI…….SAPE KATA PH SUCI…… Projek pembinaan Empangan Papar bernilai RM3 bilion kepada syarikat Wira Syukur oleh PH……. Ini surat kerajaan PH Plus Sabah memberi projek pembinaan Empangan Papar bernilai RM3 bilion kepada syarikat Wira Syukur. Sebelum PRU14, PH bantah projek pembinaan Kaiduan. Mereka janji akan batalkan projek empangan Kaiduan jika menang PRU14. Tetapi selepas menang, mereka hidupkan semula empangan Kaiduan dengan cara jenama semula menjadi empangan Papar. Ahli-ahli NGO yang dulu kuat menghasut rakyat tempatan untuk membantah empangan… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
3 July 2020 12:22 pm

Madey si Kitol dan Azmin Semburit dalam Parti Semburit Nasional mahu jadi PM PH Plus? Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 2:50 pm

Mamat Kahkahkah hanya lah pelawak. Jangan pedulikan dia.

burung hantu
burung hantu
3 July 2020 12:09 pm

orang politik berpolitik, mana de boleh tengok kawan senang sikit smua nak rampas balik, cakap itu cakap ini.. tp yg pasti income diorg masyyyuukkkk!!! kita ni org awam pun mahu berpolitik juga ke? apa untung? nak sokong tan sri itu lah.. datok itu lah.. tun ini lah.. dulu PKP duduk rumah, gaji sape yg bayar? masih lg nk berpolitik? nk jgk merasa jd PM? 😂😂😂

najib bini rosmah
najib bini rosmah
3 July 2020 12:23 pm
Reply to  burung hantu

Mahzir Khalid memang anak babi yang curi diskaun TNB masa PKP. 530j diganti RM231. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 2:55 pm

Kau anak Mak Badak. Di luar nikah. Kuhkuhkuh.

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 2:53 pm
Reply to  burung hantu

siapa cakap pasti income diorg masyyyuukkkk?

Kau bodoh ker? Tak dengar ramai yang terhutang sini sana.

Lebai sidi
Lebai sidi
3 July 2020 11:26 am

Shabudin ni salah seorg belaci DAP yg kerjanya menghasut org lain supaya membenci penyatuan melayu. Dia lbh suka DAP berkuasa dr melihat melayu terus gah di nusantara. Dia hebohkan pemimpin umno rasuah tp dia diam membisu bila pemimpin DAP terbabit rasuah. Inilah contoh melayu bangsat.

Dol
Dol
3 July 2020 11:33 am
Reply to  Lebai sidi

Setuju sangat!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
3 July 2020 12:24 pm
Reply to  Lebai sidi

Lawan DAP pun takut? Lawan sama sendirilah. 15 kerusi lawan 52 kerusi. Kahkahkah!

Its me
Its me
3 July 2020 11:23 am

UmNo perlu sedar diri. Lihat bagaimana rakyat tolak BN dlm pru14.Jangan tamak kan jawatan, tp ikhlas lah dlm perjuangan islamMelayu. TSMY sanggup berkorban knp tidak UmnoBN. JAngan jadikan TSMY sebagai batu loncatan untuk BN kembali berkuasa.Nnt yg dikendong berciciran pulak.

Dol
Dol
3 July 2020 11:34 am
Reply to  Its me

Betul tu!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
3 July 2020 12:25 pm
Reply to  Its me

Anjing yang tamak selalu rugi. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
3 July 2020 11:06 am

Rakusnya Madey si Kitol nak jadi PM tapi ditolak Rakyat Malaysia. Madey si Kitol kini kembali di bawah Parti Semburit Nasional. Madey si Kitol gila nak jadi PM. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 11:42 am

Baru hari ni kau kutuk madey. Sebelum ni kaulah di barisan hadapan bila nak kulum pelior mamak tu dan jilat kote laboh. Sanggup bertumbuk kerana si telor laboh tu.
Berlakon konon…

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 2:59 pm
Reply to  Anonymous

Masa dia kulum, ada Bang Ali di belakang dia. Itu yang dia fedap.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
3 July 2020 10:56 am

Madey si Kitol liberalis tegar. PM PH Plus pilihan Madey si Kitol yang baru Presiden Parti Semburit Nasional Azmin Semburit. Macai Madey si Kitol pasti akan kempen liwat 24/7. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 10:18 am

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Dh lesap terus, Wak Nyah kedi, geng PH haprak
Tak sedar, dia gagak tua, cuba nak lagak merak
Psti..sehari dua ini dia akn cabut lari berselerak
Sbb kmenangan BN kt Chini Kejora nk bersorak
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 July 2020 9:53 am

CAI2 PENYEMBAH BONTOT SIBUK BERKELIARAN……. TAK HABIS2 PEMUJA2 PEMIMPIN BERLONGGOK KAT SINI…….SAPE KATA PH SUCI…… Projek pembinaan Empangan Papar bernilai RM3 bilion kepada syarikat Wira Syukur oleh PH……. Ini surat kerajaan PH Plus Sabah memberi projek pembinaan Empangan Papar bernilai RM3 bilion kepada syarikat Wira Syukur. Sebelum PRU14, PH bantah projek pembinaan Kaiduan. Mereka janji akan batalkan projek empangan Kaiduan jika menang PRU14. Tetapi selepas menang, mereka hidupkan semula empangan Kaiduan dengan cara jenama semula menjadi empangan Papar. Ahli-ahli NGO yang dulu kuat menghasut rakyat tempatan untuk membantah empangan Kaiduan dan menolak BN pula tidak lagi bantah empangan Papar kerana… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 10:13 am

PENYEMBAH BONTOT?

Kamu pencium bontot.

Yang berak tak basuh.

ken
ken
3 July 2020 9:50 am

*TSMY menjadi PM selepas PRU15?* Sukar bagi Umno membenarkan TSMY menjadi PM selepas PRU15. Ini hampir mustahil. Umno sebagai parti dominan dan mempunyai sejarah kewujudan yang lama tetap mahukan pemimpin Umno menjadi PM. Kata PAS, mereka mahukan TSMY terus menjadi PM. Sekarang mula berlaku retak antara PAS dan Umno. Umno sebenarnya sangat mahukan PAS sebagai talian hidup baginya. Bukan kerana Umno sayangkan PAS. Jadi terpaksalah kata “yes” juga sekarang pada pemberita kerana tidak mahu dilihat tidak sehati dengan PAS. Tapi “yes” atau “no” akan ditentukan bukan oleh Annuar Musa. Ini akan ditentukan secara kolektif oleh pemimpin tertinggi Umno. Jika “no”… Read more »

Salleh b mohamad ali
Salleh b mohamad ali
3 July 2020 9:34 am

Kekalkan Muafakat Nasional bersama Umno dan Pas saja menghadapi PRU 15

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 10:14 am

Dan mimpi lah banyak2 supaya menang.

Hantu
Hantu
2 January 2021 10:18 pm

Masalahnya pas mandi dua kolam…dasar betina jalang dua laki sekali sapu…

najib bini rosmah
najib bini rosmah
3 July 2020 8:51 am

Mahzir Khalid anak babi
Bil letrik naik tinggi. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 9:18 am

Tak cukup duit nak bayar bil ke? Kau pi tadah jubo kat presiden, lps tadah jubo beri bil letrik suruh bayar…Tp KY Jelly kau beli sendirilah.

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 10:17 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

KY Jelly kau beli sendirilah.

hahaha

najib bini rosmah
najib bini rosmah
3 July 2020 9:21 am

Biasa buat ke? Join Parti Semburit Nasional. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 9:52 am

Parti semburit belum ada, parti juburit tu lah presiden kau. 2 kali masuk jel kerana jubur + burit.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
3 July 2020 10:51 am

Ada video tak? Jelas tak kena semburit? Madey si Kitol top ke bottom? Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 3:02 pm

Tengah2. Bila kau tonggeng.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
3 July 2020 8:40 am

Parti Semburit Nasional. Pengerusi : Madey si Kitol Presiden : Azmin Semburit Timb Presiden : Boboi Naib Presiden 1 : Yusof Rawther Naib Presiden 2 : Haziq Sandakan. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 3:04 pm

Kamu tukang cuci bont.t

najib bini rosmah
najib bini rosmah
3 July 2020 8:36 am

Parti Semburit Nasional memerlukan ahli dan Pengerusi baru. Madey si Kitol sudah hantar permohonan ahli kepada Azmin Semburit? Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 3:05 pm

Sudah sedia nak tendang terajang Najib Klepto wal Jibo ke longkang. Mcm di Pru14.

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 8:27 am

Anuar muso sudah di pecat sebagai setiausaha Agong umno oleh zahid…..cakap anuar bukan suara umno…bahkan Anuar muso kata akan dibawak dulu ke mesyuarat parti masing2..

Umno sudah jelas tolak penubuhan PN secara rasmi kerana tak mau muyidin di lantik pengerusi…

Pas hanye ikut oarti mana yg lebih kuat….

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 8:19 am

Syarat muyidin kpd Zahid dan Najib sokong dulu PN sehingga pru15…selepas pru15 baru penyamun2 boleh dibebaskan…kes mahkamah diteruskan…kes ni akan berlanjutan sehingga pru15 kerana proses mahkamah tinggi mahkamah rayuan dan mahkamah persekutuan…

Bagaimana pon umno lihat mereka berpeluang menang pru15….madey sudah berkecai dan Bersatu parti ciput yg sudah berpecah belah…..imno masih dapat sokongan melayu terutamanye di luar bandar kawasan miskin…

Mereka tak perlu muyidin dan Bersatu dlm pru15….sebaliknye muyidin an azmin yg akan tenggelam…najib dan 6 jahanam boleh dibebaskan..

Muyidin bodoh…

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 8:11 am

Syarat GPS sokong PN dipenuhi…..PKR dan madey enggan ikut syarat GPS…

Bersatu, PAS tak bertanding p’raya Sarawak – Masing
Bernama

2 Jul 2020, 11:30 pm

Seorang pemimpin Sarawak hari ini berkata Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) dan PAS tidak akan bertanding di Sarawak dalam Pilihan Raya Negeri ke-12 (PRN12) akan datang dan sebaliknya akan menyokong Gabungan Parti Sarawak (GPS)

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 8:32 am
Reply to  Anonymous

Tu pasal madey terpaksa tarik diri calon pm dan cadangkan proksi yg boleh dicucuk hidong dari Borneo…

GPS bukan bodoh dgn trick madey kerana Amanah dan DAP sekutu madey masih mau bertanding di serawak..

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 10:19 am
Reply to  Anonymous

Yer ker?

Kot kena trick lain masa.

Sheraton
Sheraton
3 July 2020 8:05 am

Kenyataan untuk Jaga air muka Muhyiddin..

Lepas 6 surat Doktor pun keluar..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 July 2020 7:11 am

TAK HABIS2 PEMUJA2 PEMIMPIN BERLONGGOK KAT SINI……. Projek pembinaan Empangan Papar bernilai RM3 bilion kepada syarikat Wira Syukur oleh PH……. Ini surat kerajaan PH Plus Sabah memberi projek pembinaan Empangan Papar bernilai RM3 bilion kepada syarikat Wira Syukur. Sebelum PRU14, PH bantah projek pembinaan Kaiduan. Mereka janji akan batalkan projek empangan Kaiduan jika menang PRU14. Tetapi selepas menang, mereka hidupkan semula empangan Kaiduan dengan cara jenama semula menjadi empangan Papar. Ahli-ahli NGO yang dulu kuat menghasut rakyat tempatan untuk membantah empangan Kaiduan dan menolak BN pula tidak lagi bantah empangan Papar kerana mereka diberi jawatan dalam kerajaan PH Plus Sabah.… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 8:07 am

Papa Gomo bayar ganti rugi Anwar
ISNIN, 4 DISEMBER 2017 @ 2:04 PM

PAPA Gomo atau nama sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris.
KUALA LUMPUR: Pengendali blog Papa Gomo akhirnya berjaya melangsaikan pembayaran ganti rugi berjumlah RM951,260.30 kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ganti rugi itu adalah seperti diperintahkan Mahkamah Tinggi, pada 28 Februari 2014 selepas Anwar menang saman fitnah terhadap Papa Gomo atau nama sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris.

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 8:09 am

Kes saman fitnah: TV3, Utusan bayar Anwar kos RM130,000 Hafiz Yatim 22 Oct 2018, 9:04 am Syarikat Televisyen Malaysia Bhd (TV3) dan Utusan Melayu (M) Berhad (Utusan Malaysia) bersetuju menyelesaikan kes saman fitnah mereka dengan bakal Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung dakwaan yang mengaitkannya terlibat dengan rasuah membabitkan badan kehakiman dan Pejabat Peguam Negara, lima tahun lalu. Hal ini selepas Anwar mencapai penyelesaian serupa pada bulan lalu dalam kes saman yang sama dengan bekas calon BN di parlimen Permatang Pauh, Datuk Mazlan Ismail. Penyelesaian di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur itu termasuklah, kedua-dua syarikat media berkenaan sebagai defendan membayar… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 8:11 am

– Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar hari ini menang dalam kes saman fitnahnya terhadap anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berhubung pertemuannya dengan ‘puteri Sulu’ Jacel Kiram. Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengarahkan Ismail dan Khalid masing-masing membayar RM600,000 dan RM400,000 kepada penyandang kerusi Parlimen Lembah Pantai itu. Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Faizah Jamaluddin turut mengarahkan mereka membayar kos berjumlah RM80,000, dan membenarkan injunksi melarang mereka mengulangi perkataan fitnah dalam mana-mana penerbitan atau penyiaran. Faizah berkata, Khalid telah memfitnah Nurul Izzah ketika beliau dalam satu acara di masjid… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 8:12 am

Selesai kes saman fitnah RM100j Murni Wan Omar ANWAR Ibrahim. FOTO arkib NSTP Kuala Lumpur: Kes saman fitnah RM100 juta yang difailkan Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Utusan Melayu berhubung isu pencerobohan di Lahad Datu, Sabah diselesaikan secara baik di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur. Hakim Datuk Noraini Abdul Rahman merekodkan penghakiman persetujuan selepas kenyataan kesal dibacakan oleh peguam Wan Azmir Wan Majid yang mewakili Utusan Melayu (defendan pertama) dan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Datuk Abdul Aziz Ishak (defendan kedua). Dalam kenyataan itu, defendan pertama dan kedua mengakui bahawa artikel yang memetik Inquirer News dan Manila Times adalah tidak berasas oleh… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 8:14 am

Anwar menang saman fitnah terhadap Utusan Astro Awani | Published Januari 21, 2013 13:02 +08 Kongsi Artikel Ini: KUALA LUMPUR: : Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menang dalam saman fitnahnya terhadap syarikat penerbit Utusan Malaysia, Utusan Melayu (M) Berhad dan ketua pengarangnya, Datuk Abdul Aziz Ishak berhubung wawancara beliau dengan BBC mengenai undang-undang menyentuh soal homoseksual. Dalam penghakimannya, Hakim VT Singham memutuskan dua artikel yang diterbitkan oleh akhbar berkenaan mengandungi unsur-unsur fitnah. Ia juga bertujuan memburuk-burukkan reputasi Anwar dengan membayangkan ketua pembangkang itu tidak layak jadi pemimpin. Hakim Sigham juga mendapati pihak defendan telah gagal membuktikan pembelaan justifikasi kerana… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 8:25 am

MG_LOGO-300×48 Home Nasional Anwar menang saman, mahkamah arah KJ bayar RM210,000 NASIONAL Anwar menang saman, mahkamah arah KJ bayar RM210,000 By admin – 29 September 2017 Khairy Jamaluddin Khairy Jamaluddin KUALA LUMPUR – Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar diarahkan membayar ganti rugi RM150,000 dan kos guaman RM60,000 kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana membuat kenyataan fitnah sembilan tahun lalu. MGF13072017_PELANCARAN-APLIKASI-KL-201705-1024×683 Khairy Jamaluddin Abu Bakar Dalam keputusan penghakiman diumumkan Hakim Azizul Azmi Adnan, kenyataan Khairy ‘main belakang’ terhadap bekas ketua pembangkang itu mempunyai konotasi seksual. Mahkamah juga membuang empat pembelaan yang diketengahkan Khairy iaitu justifikasi, justifikasi sebahagian, komen… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 6:34 am

Kejora ini tiap2 hari mengarut di sini. Apakedarah nya manusia mcm nih. Membuang masa pembaca saja. Tambah pula menyakitkan hati pembaca di pagi2 hari.

Komunis ke dia nih. Bedebah betul.

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 6:49 am
Reply to  Anonymous

Dia menulis komen dari 2 July 2020 9:56 pm hingga 3 July 2020 1:10 am.

Memantun mantat, bagai. Jawab menjawab diri nya sendiri. Hingga column jadi kecil mcm lidi.

Gila gamak nya dia nih.

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 7:26 am
Reply to  Anonymous

TN anjing 🐕 6:34/6:49 am,

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Itu lah kelebihan yng ada pada cikgu Kejora
Seorang pakar matematik yang berjiwa sastera
Di pentas Budin ni tampil mnjadi penglipur lara
Dlm bidang pantun, tetap kekal jaguh dan juara
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Pasal posting Budin..bkn TN anjing nak sentuh
Celik mata jer..mula ler anjing ni mncaci maki
Bodoh dia ni serupa pak dia pnya kepala butuh
Jahat dia pula, mcm mak dia pnya lubang puki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 7:29 am
Reply to  Anonymous

Errata:

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Itu lah kelebihan yng ada pada diri cikgu Kejora
Seorang pakar matematik yang berjiwa sastera
Di pentas Budin ini tampil mnjadi penglipur lara
Dlm bidang pantun, tetap kekal jaguh dan juara
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Pasal posting Budin..bkn TN anjing nak sentuh
Celik mata sja..mula ler anjing ini mncaci maki
Bodoh dia ni serupa pak dia pnya kepala butuh
Jahat dia pula, mcm mak dia pnya lubang puki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 7:37 am
Reply to  Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
TN anjing, gila sewel, otak dia dah longgar skru
Serupa Wak Nyah tahap dia pnya mulut celupar
Dia pula terasa sakit..bila Wak Nyah kna peluru
Sayang betul anjing tua ini, dngn dia punya ipar
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 7:47 am
Reply to  Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Awal pagi, TN anjing gila ni mari nak menggigit
Mmg perangai anjing ni, serupa dgn maa ci bai
Hari itu, anjing gila ini, cuba cari pasal dgn Jigit
Tpi tertiarap rapat..anjing ni kena bro Jigit tibai
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 8:33 am
Reply to  Anonymous

Sape suruh ko baca?..bodoh sangat..

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 10:46 am
Reply to  Anonymous

anon 8:33 am,

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Pantun2 dr Kejora..TN anjing mmg tertarik hati
Dlm hati anjing tu kata: ‘mmg cgu ni btul2 bijak’
Dia nak buat langsung sikit abok pun dia tk reti
Sbb anjing tua tu sekolah SJK & bodoh terlajak
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Anjing tu trpesona dgn pntun Kejora yg bergaya
Tpi dlm hati nya timbul rasa cemburu & dengki
Disbbkan itu..dia jadi lemah dan tak bermaya
Dia dah spt, anjing betina baru kena tutoh puki
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 10:49 am
Reply to  Anonymous

Errata:

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Pantun2 dr Kejora..TN anjing mmg tertarik hati
Dlm hati anjing tu kata: ‘mmg cgu ni btul2 bijak’
Dia nak buat langsung sikit abok pun dia tk reti
Sbb anjing tua tu sekolah SJK & bodoh terlajak
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Anjing tu trpesona dgn pntun Kejora yg bergaya
Tpi dlm hati nya timbul rasa cemburu & dengki
Disbbkan itu dia jadi lemah dan tidak bermaya
Dia dah spt, anjing betina baru kena tutoh puki
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Unjau
Unjau
3 July 2020 5:49 am

PH tak usah tiru MN,Pilih PM.Kenapa nk tanya bagaimana naiib dan zahid?cuba tanya tun selepas shafei siapa lagi yang dipilihnya sebagai pm 9.Bukankah masih ada lagi mat sabu,mukhriz,khalid samad,marzuki yahya atau maszlee malik.

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 1:10 am

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kejora msih mnunggu, klu Wak Nyah kedi hadir
Tapi dia tk berani..kt luar je dia, mundar mandir
Mmg dia pondan tk ada telur lah itu pak Pandir
Buat rugi dedak sja, yang dijamu oleh Mahathir
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 12:50 am

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Wak spt anjing, mencari tulang utk digonggong
Tpi bila acah Kejora, derita le, dia kna tanggung
Kna pnyepak Kejora, lebam dia pnya ponggong
Baru buka sekejap dia terpksa tutup panggung
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 12:38 am

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Dah tak ada lagi kelibat Wak Kadok karung guni
Takut dia, Kejora cabar gi berentap kt PRK Chini
Dia mcm dah tak berani lagi nak masuk blog ini
Agknya sdg berkubu kt blog KD @ Life of Annie
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Bani melayu Umno
Bani melayu Umno
3 July 2020 12:32 am

KUALA LUMPUR: Bekas menteri kewangan Lim Guan Eng akan memberi keterangan pada prosiding menaksir jumlah ganti rugi saman fitnah beliau terhadap penulis blog Raja Petra Raja Kamarudin berhubung dakwaan rasuah dalam projek terowong dasar laut Pulau Pinang yang bernilai RM6.3 bilion. Peguam Lim, Simon Murali memberitahu pemberita pentaksiran jumlah ganti rugi itu susulan penghakiman ingkar yang diputuskan Mahkamah Tinggi kepada Lim pada 28 Feb. “Mahkamah menetapkan 21 Ogos ini untuk pendengaran dan kami memaklumkan mahkamah yang setakat ini hanya seorang saksi pihak plaintif akan memberi keterangan iaitu Lim sendiri,” katanya selepas pengurusan kes di hadapan Hakim Rohani Ismail di kamar… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 12:34 am

Isu terowong: Guan Eng sepatutnya saman saya dan Ka Siong kata najib KHAIRULANUAR YAHAYA KHAIRULANUAR YAHAYA Send an email 12 March 2020 1,892 1 minute read BEKAS Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mencabar Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng untuk menfailkan saman fitnah terhadap beliau dan Presiden MCA Wee Ka Siong berhubung isu projek terowong di Pulau Pinang. Cabaran itu dibuat selepas Guan Eng ‘menang’ kes saman fitnah dalam isu yang sama terhadap blogger Raja Petra Raja Kamaruddin. “RPK tak kisah pun dia disaman oleh Guan Eng kerana dia langsung tidak terkesan apa jua keputusan mahkamah di sini.… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 12:37 am

Guan Eng Menang Kes Saman, Diberi Ganti Rugi RM450,000 Khamis, 26 Mac 2015 8:01 PM Lim Guan Eng. KUALA LUMPUR: Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng pada Khamis memenangi kes samannya terhadap Ketua Penerangan Perkasa Ruslan Kassim dan enam lain berhubung kenyataan yang didakwa berunsur fitnah yang disiarkan di laman web Perkasa pada 1 Oktober 2011. Hakim Datuk Nor Bee Ariffin membuat keputusan itu selepas membenarkan saman dikemukakan Lim selaku plaintif terhadap kesemua defendan dan memerintahkan ganti rugi RM450,000 dibayar kepada anggota Parlimen Bagan, Pulau Pinang itu. Nor Bee ketika membuat keputusan itu memerintahkan Ruslan, Presiden Perkasa Datuk Ibrahim… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 12:39 am

Guan Eng menang RM300,000 saman Berita Harian- January 13, 2017 11:24 AM 78 Shares facebook sharing button twitter sharing button whatsapp sharing button sharethis sharing button lim-guan-eng-wins GEORGE TOWN: Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menang dalam saman fitnah yang difailkannya terhadap akhbar New Straits Times Press (M) Berhad (NSTP) dan wartawannya berhubung satu artikel mengenai prosiding mahkamah tahun lalu. Hakim Mahkamah Tinggi Rosilah Yop berkata mahkamah mendapati laporan dalam Berita Harian (BH) itu diputarbelitkan dan berunsur fitnah. Sehubungan itu, Rosiah dalam keputusannya memerintahkan NSTP membayar RM300,000 ganti rugi kepada Lim dengan faedah 5% setahun bermula hari ini dan… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 12:42 am

Guan Eng menang saman fitnah ke atas Utusan Susan Loon 14 Dec 2011 – Mahkamah Tinggi Pulau Pinang hari ini mendapati akhbar milik Umno, Utusan Malaysia bersalah kerana memfitnah Ketua Menteri Pulau Pinang berhubung berita yang bertajuk ‘Kebiadaban Guan Eng’ yang diterbitkan pada 20 Disember tahun lalu. NONE Sehubungan itu, Utusan diarahkan membayar pampasan RM200,000 kepada setiausaha agung DAP itu dan RM25,000 lagi sebagai bayaran kos. Utusan telah menuduh Lim sebagai seorang ‘rasis’ dan ‘anti-Melayu’ dalam artikel yang disiarkan sehari selepas konvensyen Pakatan Rakyat bulan lalu berdasarkan ucapanya yang bertema ‘A People’s Government for the Real Malaysians’ pada 19 Disember… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 12:49 am

Guan Eng menang saman fitnah terhadap NST Looi Sue-Chern Looi Sue-Chern Dikemas kini 1 tahun yang lalu · Diterbitkan pada 2 Nov 2018 11:56AM · 0 Komen Lebih Lagi A Menteri Kewangan Lim Guan Eng memfailkan saman terhadap NST susulan penerbitan satu artikel tahun lalu yang menuduhnya mencampuri hal ehwal Islam. – Gambar fail The Malaysian Insight, 2 November, 2018. AKHBAR The New Straits Times (NST) hari ini memohon maaf kepada bekas ketua menteri Lim Guan Eng di mahkamah, susulan penerbitan satu artikel tahun lalu yang menuduhnya mencampuri hal ehwal Islam. Lim memfailkan saman fitnah terhadap NST berhubung satu artikel… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 12:51 am

Lim Guan Eng menang satu lagi saman ke atas Utusan
Ketua menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng memenangi satu lagi saman fitnah ke atas Utusan Malaysia hari ini di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang.

Saman itu berhubung satu laporan pada 15 Mac 2008 yang disiarkan akhbar milik Umno tersebut, mengenai dakwaan untuk menghapuskan Dasar Ekonomi Baru. Ini merupakan kemenangan kedua Lim di mahkamah ke atas Utusan.

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 1:00 am

Guan Eng menang saman fitnah ke atas FZ Sdn Bhd

28 month ago, 19-Feb-2018

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menang dalam saman fitnah yang difailkannya terhadap syarikat portal, FZ Sdn Bhd berhubung penyiaran satu artikel mengenai pembelian kereta Mercedes untuk kegunaannya sebagai Ketua Menteri dalam sebuah laman web, empat tahun lalu, lapor wartawan Pulau Pinang, Syajaratulhuda Mohamad Rosli.

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 1:06 am

Guan Eng menang saman atas akhbar Umno, pemimpin Perkasa
March 26, 2015, 6:56 pm
Guan Eng menang saman atas akhbar Umno, pemimpin Perkasa
Guan Eng menang saman atas akhbar Umno, pemimpin Perkasa
Mahkamah Tinggi hari ini mengarahkan seorang pemimpin kanan Perkasa dan tiga akhbar berkaitan Umno membayar ganti rugi RM550,000 kepada Lim Guan Eng kerana menuduh beliau membocorkan rahsia negara kepada parti pemerintah Singapura, PAP, pada tahun 2011.

Hakim Datuk Nor Bee Ariffin berkata Ketua Menteri Pulau Pinang itu, yang juga Setiausaha Agung DAP, berjaya membuktikan kesnya terhadap defendan berdasarkan ‘balance of probability’ (keseimbangan kemungkinan).

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 12:56 am

fitnah Pada 29 November 2017 E-mailTweetLik Mahkamah Tinggi Pulau Pinang hari ini memberikan kemenangan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan timbalannya, P. Ramasamy. Dengan keputusan itu, bekas penasihat kebangsaan Hindu Rights Action Force (Hindraf) N. Ganeson diarahkan membayar ganti rugi kepada Guan Eng dan Ramasamy sebanyak RM50,000 setiap seorang dan RM25,000 lagi untuk kos perbicaraan. Menurut peguam plantif, Simon Murali, Ganeson gagal membuktikan tuduhan terhadap Guan Eng dan Ramasamy atas dakwaan kononnya menghantar beberapa samseng untuk menganggu mesyuarat yang dianjurkan NGO itu empat tahun lalu. Sementara itu, Hakim yang mengadili kes berkenaan, Lim Chong Fong menegaskan meskipun… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 1:15 am

GUAN ENG MENANG SAMAN FITNAH KE ATAS FMT August 4, 2015 GEORGE TOWN: Mahkamah Tinggi Pulau Pinang hari ini mendapati portal berita, Free Malaysia Today (FMT) bersalah, kerana memfitnah Ketua Menteri Pulau Pinang berhubung artikel bertajuk “Guan Eng telah gagal, kata NGO” yang disiarkan dua tahun lalu. Sehubungan itu, Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Nordin Hassan mengarahkan ketiga-tiga defendan itu – FMT, seorang wartawannya dan sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) membayar pampasan RM300,000 berserta faedah lima peratus setahun dan bayaran kos perundangan sebanyak RM30,000 kepada Guan Eng. Nordin dalam penghakimannya berkata, mahkamah telah mengambil kira hujah kedua-dua pihak dan mendapati kenyataan pakar… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 1:21 am

Sinar Harian ditambah sebagai defendan dalam saman Lim terhadap bekas IGP Hidir Reduan Abdul Rashid 18 May 2020, 11:17 am – Akhbar Sinar Harian ditambah sebagai defendan dalam saman fitnah Lim Kit Siang terhadap bekas Ketua Polis Negara (IGP) Mohammed Hanif Omar, menurut peguam kepada veteran DAP itu. Peguam Lim, Rayveni Asogan hari ini berkata Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 11 Mac tahun ini membenarkan permohonan plaintif menambahkan akhbar harian berbahasa Melayu itu sebagai defendan kedua dalam saman Lim terhadap Hanif.Lim mengemukakan saman fitnah pada 19 Oktober 2018 terhadap Hanif atas kenyataan mengenai penangkapan Lim yang dikaitkan dengan rusuhan kaum… Read more »

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 1:24 am

Kit Siang menang saman RM250,000
Kuala Lumpur: Mahkamah Tinggi, di sini, memerintahkan Utusan Melayu (M) Bhd membayar RM250,000 kepada Penasihat DAP Lim Kit Siang kerana memfitnahnya dalam satu artikel berhubung pelantikan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu.

Hakim Datuk Yeoh Wee Siam membuat keputusan itu selepas mendapati Lim selaku plaintif berjaya membuktikan kesnya terhadap Utusan Melayu.

Bani melayu umno
Bani melayu umno
3 July 2020 1:28 am

Kit Siang, bekas IGP berunding selesaikan saman Hidir Reduan 21 Mei 2019, 3:58 pagi Lim Kit Siang dan Hanif Omar sedang berunding untuk menyelesaikan saman fitnah yang difailkan pemimpin veteran DAP itu terhadap bekas ketua polis negara berkenaan. Ia berhubung kenyataan Hanif bahawa Lim pernah mencadangkan pemisahan Semenanjung antara Melayu dan bukan Melayu selepas berlaku rusuhan kaum pada 13 Mei 1969.Kata Lim, jika benar DAP pernah mencadangkan semenanjung dipisahkan mengikut kaum pada 1969, ia tidak akan menjadi rahsia untuk satu tempoh yang cukup lama. “Jika saya atau DAP mencadangkan pemisahan itu, ia tidak akan menjadi rahsia untuk separuh abad, kerana… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 12:04 am

WAK KADOK DAH KENA KEJORA PUNYA TULAH: Wak Kadok berdegil, tk nk akui PH bermasalah Walau tiada hujah masih lagi ingin nk berbalah Kini terkedu le dia, bila kna Kejora kasi sekolah Pmbaca mula nmpak..kebodohan dia terserlah Dia dh sedar..org benci atok, kian ramai jumlah Ternyata yg dia tidak mampu lagi nak berhelah Nak pertahan atok, tk tau cara lagi dia nak olah Kini, bila Kejora tibai, dia tk berani lgi mencelah Wak kini tahu, dngan Kejora dia pasti akn kalah Klu dia tunggu juga..pasti dia akn semput lelah Mlm tadi..dia tk masuk terus lepas cabut belah Agaknya, dgn anak… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 12:05 am
Reply to  Anonymous

SIAPA TK TONTON MLM TADI PASTI RASA RUGI:

Wak Kadok dpt habuan akibat dr gebang tinggi
Terduduk si tua itu, dgn pantun2 yg Kejora bagi
Dia terasa spt kepala nya kna hentak, dkat segi
Mnggigil seluruh badan spt org demam denggi
Dgn hiba & lemah longlai..dia melangkah pergi
Pantun2 Kejora ditatap sja, smbil mngetap gigi
Terus dia tk muncul..Kejora tunggu smpai pagi
Kini, dia dah tk berani nak berdepan Kejora lagi
Diharap dia tk buat tindakan nekad..trjun perigi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 12:06 am
Reply to  Anonymous

WAK KADOK SPT PARANG KONTOT TAK BERULU:

Wak Kadok, dah tk terjah masuk lagi, spt selalu
Kejora agak dia merasa sangat sedih dan malu
Kehadiran si tua kedi tu ke blog ini tak dialu-alu
Sbb..gebang lebat dia itu, pmbaca naik berbulu
Yg dia dok jek angkat Tok Det itu, cerita dahulu
Skrg ni, hari-hari, sana sini, atok kena tibai palu
Kat YouTube netizen asyik saja taji bertalu-talu
PANJANG SANGAT..KITA BEREHAT LAH DULU
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 12:07 am
Reply to  Anonymous

Budin pun setiap hari balon tak rasa segan silu
Bila ramai benci atok, Wak mrasa hiba dan pilu
Rasa pedih dlm hati nya, bgai tertusuk sembilu
Pasti dia makin kurus, mkn minum dah tak lalu
Badan pula, asyik mnggigil, spt demam kepialu
Dh tercalar maruah, Cap Munga pnya penghulu
Tiada lagi kata2 auta dri nya..spt lidah dah kelu
Dgn langkah lemah & longlai, Wak pergi berlalu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 12:07 am
Reply to  Anonymous

WAK NGAKU TUA MASAK TAPI AKAL PUTIK:

Wak dah kena teruk dgn Kejora, cgu matematik
Dgn mengguna pantun sja..si tua tu Kejora titik
Terpegun dia, dgn pantun2 Kejora yg sgt cantik
“Pandai betul le cikgu ni”, dlm hati Wak terdetik
“Cara diolah bahasa tu..sgt hebat dan fantastik”
Tapi Wak sgt sedih & airmatanya deras menitik
Sbb hari-hari, sana sini, atok idolanya kna kritik
Mmg ptut pun..sbb atok guna kotor pnya tektik
Ada ker, sbg TPM, anak sendiri dia mahu lantik
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 12:08 am
Reply to  Anonymous

ADA SIKIT LGI, TERCICIR, KEJORA LUPA PETIK:

Dgn atok itu, mcm nabi, dia jdi taksub & fanatik
Bila atok dibalon Wak rasa spt telur dia dijentik
Kini dh tiada lgi kelibat Wak Nyah berkain batik
Dia melangkah keluar..berlenggang, serupa itik
Agaknya sibuk, urusan menjaga saloon & butik
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Bin shaffie
Bin shaffie
3 July 2020 12:01 am

Biasa la dua wakil dari east coast yg sokong Pak Din tapi dgn 15 kresi nak jadi PM rasanya umno x de pandai itu nak bagi kat Pak Din. Cokelat GE15!

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 12:01 am

Wak Nyah 11:04 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Wak Nyah bapok lubang jubor udah luas pokah
Ternyata mlm ini..dia dah sumbang melangkah
Dgn mudah je, cg Kejora ratah dia dan pangkah
Trus lesap, cabut lari, itu anak haram luar nikah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 11:42 pm

🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀
Wak Nyah tikus mondok cuba mau lagak gajah
Tapi lintang pukang lari kena ckgu Kejora tujah
Terus lesap menghilang, tiada lgi kelibat wajah
Mngkin dlm 3:00 pagi nanti..dia keluar jdi Tijah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 11:33 pm

Wak Nyah 10:29 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Keadaan Wak ini..serupa anjing menyalak bukit
Wak kata apa pun, Kejora tak der rasa apa sakit
Tapi Wak tu dah teruk sgt, lubang jubor melekit
Agaknya dpt ramai pelanggan kot kat Chow Kit
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 10:29 pm

lawak,lawak,lawak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Umur dah 70an ,dah tua nanti main taik
Muka bermekap macam burung pagan
Malam-malam si bapuk kejora berkain batik
Hisap Jon Kelabu,tunggu pelanggan

Dah pukul 10.30,ponggong orang tak nak beli
Cuma umpan,selak-selak paha
Muka tak malu,konon jantan asli
Telor labuh,anu kocik..ha..ha…ha
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Dulu bapok ni stay at blok

dengan kuar pantun ini,dia malu lari jatuh longkang

kah kah kah

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 10:46 pm
Reply to  Anonymous

Wak Nyah 10:29 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Usah lah Wak nak perlekeh hina, akan ini jejaka
Kejora ni segak tampan wajah serupa dgn artis
Bukan le serupa Wak yg dh kerepot tua bangka
Btg pelir 2 cm je..tpi telur, laboh smpai ke betis
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 10:55 pm
Reply to  Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Lama jugak..Wak cabut lari & bersembunyi tadi
Tk tahan teruk kena tibai akhirnya Wak muncul
Kau masih nak tunjuk juah yerr, Wak Nyah kedi
Tpi guna nama Anon, ternyata yg Wak ini bacul
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Burung Wak-Wak
Burung Wak-Wak
2 July 2020 11:04 pm
Reply to  Anonymous

Hisap Jon Kelabu,panggil orang mari
Kalu lelaki tak layan,dia dendam taram
bapok tua jual jubor hari-hari
mulut mencarot,sial ini anak haram

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 11:50 pm
Reply to  Burung Wak-Wak

Wak Nyah 11:04 pm,

🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
Wak Nyah kedi ini mmg real punya badut lawak
Tdi Anon, kini dh berubah, jadi burung wak wak
Sebenarnya, ko ada berapa bnyak nama ni Wak?
Tak habis2 si tua renta ini dgn perangai biawak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 11:59 pm
Reply to  Anonymous

Wak Nyah 11:04 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Wak Nyah bapok lubang jubor udah luas pokah
Ternyata mlm ini..dia dah sumbang melangkah
Dgn mudah je, cg Kejora ratah dia dan pangkah
Trus lesap, cabut lari, itu anak haram luar nikah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 11:05 pm
Reply to  Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Wak fikir Kejora tk ada..itu yg Wak berani terjah
Tok sah pukul curi lah, wahai anak ikan Bg Non
Bila lewat mlm orng tidur..Wak keluar jadi Tijah
Tpi mlm ini, keluar awal sikit, nyamar jadi Anon
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 11:21 pm
Reply to  Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Wahai Wak Nyah munafiqun cacai penjilat DAP
Sedar le yg kau tu bakal neraka punya kayu api
Tk baca ke, kat bwh tu citer Kejora pnya mimpi
Ia akn jdi kenyataan lah wahai Wak lembu sapi
🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 11:32 pm
Reply to  Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Keadaan Wak ini..serupa anjing menyalak bukit
Wak kata apa pun, Kejora tak der rasa apa sakit
Tapi Wak tu dah teruk sgt, lubang jubor melekit
Agaknya dpt ramai pelanggan kot kat Chow Kit
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 10:29 pm

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Mana dia Wak Kadok, mlm ni tak tampil beraksi
Tk kan Kejora gertak sikit pun, dia dh pucat lesi
Agaknya dah tak berdaya, spt tikus tengok besi
Atau, sdg urut kote dia yg dh tk mampu bereksi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

adelah
adelah
2 July 2020 10:26 pm

Kalau TSMY kekal PM, Najib dan Zahid bukan PM laaa..itu pun nak soal ke?

anonymous
anonymous
2 July 2020 10:01 pm

Ahli sihir pemimpin tebuk jubo, si zunnun dah mula keluarkan jampi sampah.

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 10:23 am
Reply to  anonymous

Dia dah di beri pangkat DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK sebab bahasa kotor nya, sekarang dah malu nak masuk.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 July 2020 9:59 pm

PENYEMBAH SYAITAN LAKNAT BARU SUDAH SEMBAHYANG DALAM JAMBAN……. BANI SODOM SUKA JILAT BONTOT BANDUAN TEBUK JUBO……. RAKYAT MESTI HADKAN JAWATAN PM DIWAJIBKAN HANYA SEPENGGAL SORANG SAHAJA. …….. Apa Beza Meeting PN Dan Meeting PH…….. 1) Kalau kesepakatan tak kuat, saling tidak memperchayai, bertekak dalam meeting – sudah tentu tak dapat nak capture gambar begini. 2) Tentu akan ada berita “Abang Johari GPS boikot sidang media selepas meeting pemimpin PN”…. Atau “Zahid Hamidi kechewa dengan keputusan meeting, enggan bergambar”…. Atau “Wee Ka Siong tolak muafakat parti Melayu, bergegas pulang selepas mesyuarat”…. Macam ada orang tak hadir ketika sidang media Tun Mahathir… Read more »

Zack
Zack
2 July 2020 10:59 pm

Baru lagi tuan, tuan belum tahu… tak lama lagi tunggguuuuu

Apa2 pun kerajaan khianat tak akan diredhai Allah

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 9:56 pm

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Mlm tdi Kejora mimpi jumpa Wak Kedi, 11 Julai
Spt yg dijangka..teruk dia kna Kejora buat gulai
Wak buka silat, spt tarian zapin, lemah gemalai
Tpi..prapp..Kejora sepak..tgn Wak patah trkulai
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 9:57 pm
Reply to  Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Spt peristiwa btul2 berlaku..Kejora pnya mimpi
Mulut Wak kumat kamit, mcm membaca jampi
Tpi serangan dr dia semua tk kena, hanya sipi2
Lps itu..paanngg..Kejora tampor Wak pnya pipi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 9:58 pm
Reply to  Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Jurus ‘silat zapin’ Wak, tiada satu yng kena pun
Wak mula takut, dia lari ke bawah satu rumpun
Bila Kejora dekati, dia melutut meminta ampun
Tpi, sekali lgi..paanng..kali ini penampor Jepun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 10:01 pm
Reply to  Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Dek sngat ketakutan..silat zapin Wak terbantut
Mula le dia mngalah smbil mnyembah melutut
Tpi, Kejora tk kesian, terus Kejora sepak bontot
Apa lagi..meraung le bapok tu terkentut-kentut
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 10:05 pm
Reply to  Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
“Ok..aku kalah dahh..”, Wak merayu & mengaku
Tapi Kejora terus lanyak, rayuan Wak itu tk laku
Tepat kat atas kepala dia Kejora kasi buah siku
Lepas tu kepala botak Wak itu pula Kejora luku
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 10:06 pm
Reply to  Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Wak mrayu lgi dlm keadaan takut terketar-ketar
Tubuh dia, lemah dan tercungap-cungap smput
Tpi..bukk..penumbuk sulong pula Kejora hantar
Muka dia tu, Kejora tenyeh, bagi makan rumput
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 10:08 pm
Reply to  Anonymous

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
Pipi Wak basah..dek air mata yg deras mengalir
Dlm tersedu2, dia janji, tak nak cakap besar lagi
Kejora ramas telur & pulas dia pnya batang pelir
Kendian, buukk..pnumbuk yg kedua Kejora bagi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 10:10 pm
Reply to  Anonymous

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Mmg lengkap buah2 tomoi..Wak tua Kejora taji
Kejora hidang, utk Wak..penumbuk dua tiga biji
Penendang, lutut, siku, pun, tak lupa Kejora saji
Mau sebulan le Wak terpaksa makan moi kanji
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 10:11 pm
Reply to  Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Tpt jam 8:00 pm, ke Dtrn JB Kejora bertandang
Blm smpt buka mulut, Wak dh mkn penendang
Tk lupa juga, buah lutu dan siku Kejora hidang
Wak berakhir tertiarap, mkn rumput, kt padang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 10:12 pm
Reply to  Anonymous

Errata:

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Tpt jam 8:00 pm, ke Dtrn JB Kejora bertandang
Blm smpt buka mulut, Wak dh mkn penendang
Tk lupa juga, buah lutut dan siku Kejora hidang
Wak berakhir tertiarap, mkn rumput, kt padang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 10:15 pm
Reply to  Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Silat zapin Wak lepas itu, dah tak lagi berbunga
Keadaan Wak spt anak pelandok melihat singa
Wak diam bodoh saja..bila Kejora pulas telinga
Cuma..menahan sakit, mulut dia sikit trnganga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 10:16 pm
Reply to  Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Seakan2 dh hujung nyawa, Wak punya keadaan
Tersangat parah..dia pnya luka dan kecederaan
Mmg le kata org..mimpi hnya mainan perasaan
Tapi Kejora akn pastikan, ia jadi satu kenyataan
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 10:17 pm
Reply to  Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Dah lama..wajah Wak Kadok, ingin Kejora tatap
Harapnya klu terjumpa, jgn ler pula Wak sentap
Mmg le tk sabar, nk jumpa Wak untuk berentap
Tpi tak semestinya tarikh 11 Julai yg Wak tetap
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Mohd Rasyad
Mohd Rasyad
2 July 2020 9:01 pm

How many PM required in Malaysia

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 10:26 am
Reply to  Mohd Rasyad

What talking one, you – where got many PM required, you been living in a cave, arr?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 July 2020 8:29 pm

BANI SODOM SUKA JILAT BONTOT BANDUAN TEBUK JUBO……. RAKYAT MESTI HADKAN JAWATAN PM DIWAJIBKAN HANYA SEPENGGAL SORANG SAHAJA. …….. Apa Beza Meeting PN Dan Meeting PH…….. 1) Kalau kesepakatan tak kuat, saling tidak memperchayai, bertekak dalam meeting – sudah tentu tak dapat nak capture gambar begini. 2) Tentu akan ada berita “Abang Johari GPS boikot sidang media selepas meeting pemimpin PN”…. Atau “Zahid Hamidi kechewa dengan keputusan meeting, enggan bergambar”…. Atau “Wee Ka Siong tolak muafakat parti Melayu, bergegas pulang selepas mesyuarat”…. Macam ada orang tak hadir ketika sidang media Tun Mahathir selepas Sidang Pembukaan Parlimen baru-baru ini. 3) Tapi… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
2 July 2020 8:24 pm

Kahkahkah! Ini cara penyamun dan perompak bersatu padu. Sailang diam-diam ikut pintu belakang. Nak sailang terus pancung tinggal kepala dan badan. Yang keluar tunjuk diri chief pakai jubah dan serban baca doa. Sabtu holiday. Ahad main dadu. Nak bagi mati siram minyak panas. Kahkahkah!

anonymous
anonymous
2 July 2020 9:59 pm

Kahkahkah

Hulubalang pemimpin tebuk jubo dah mula sentap.

Kahkahkah

zunnun
zunnun
2 July 2020 7:19 pm

lebai2 pAS dah kurang menyudal kapir mengapir mereka…

kekenyangan dgn pemberian dari si Moo, kini menjual nama2 utk melestarikan halu tuju dan ketrampilan diri2…

dari pengakuan mimpi2 ‘rasullulah’ nya melebihi wajah2 terperi yg mereka miliki, kini lebai2 sibuk utk membina replika teropong ajaib mereka pula di rusila, mampu melihat warna2 kebenaran pula….

hebat2, lebai2 pAs klu tak menjilat2 puki sana sini berduyun2 berbini2 mereka memuki sana sini pulak….

mcm mana kes si senik? kini menyenik lagi ke?

Quibes
Quibes
2 July 2020 7:56 pm
Reply to  zunnun

Komen lah secara berhemmah.. xpyh guna kata2 keji

zunnun
zunnun
2 July 2020 8:10 pm
Reply to  Quibes

mimpi ‘rasullulah’ itu pengakuan berhemah?

amanat hingga tergolek mati di memali dan kapir sana sini, berhemah ke?

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 10:32 am
Reply to  zunnun

Kamu DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK menghasut pasl rasulullah, tak mau cakap yang bergolek mati di pergaduhan kaum 13 Mei 1969 bila tentera di arah mengawal keadaan.

anonymous
anonymous
2 July 2020 7:57 pm
Reply to  zunnun

Zunnun org tua bodoh, dah nak mampus masih lg menyundal tak sedar diri.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
2 July 2020 8:43 pm
Reply to  zunnun

Pemimpin yang ada sekarang tak sesuai nak cakap berlapik dah. Maki hamun pun tak cukup. Nanti kepala korang dipijak-pijak. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 10:34 am

Kepala kau di pijak dulu.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
2 July 2020 6:53 pm

Cover balik ramai-ramai selepas skandal 15 kerusi viral. Kahkahkah!

anonymous
anonymous
2 July 2020 6:48 pm

Kahkahkah

Ada ke najib ckp dia nak jadi PM semula? Yg meroyan gila babi nak jd PM ialah 2 ekor makhluk perosak tu je.
Baguslah pas & umno sokong Muhyidin jd PM. Sekarang pun sokong. Kalau mereka tak sokong, takkan Muhyidin boleh jd PM kan?

Kahkahkah

makcikiah
makcikiah
2 July 2020 7:53 pm
Reply to  anonymous

Ada kah Muhyiddin pernah cakap dia nak jawatan PM selama ini?

Sekarang dah jadi PM kan? Ekonomi melayu tetap tercorot! Itu lah opera Pelacur2 Politik Melayu sejak berzaman till kiamat. Bullshit!

Melayu Malas Melayu Malas Melayu Malas

Anonymous
Anonymous
2 July 2020 8:00 pm
Reply to  makcikiah

Masa atok jd pm4 selama 22 tahun, ekonomi org melayu hebat ke? Anak dia je yg hebat, org lain?

Dol
Dol
2 July 2020 8:05 pm
Reply to  Anonymous

yg ini aku setuju!

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 10:41 am
Reply to  Anonymous

Ingat lah Dol2 sekelian bahawa sebelum Tun M, takda siapa berani arahkan pegawai2 hitung berapa % kekayaan Melayu. Dia berani. Capai 30% kekayaan korporat di zaman pemerintahan 22 tahun nya itu.

Klepto wal Jibo kot naikkan % itu, tapi kayakan diri nya dan Mak Badak.

mekna
mekna
3 July 2020 12:34 am
Reply to  makcikiah

Makcik kiah pemain opera. PM baru 4 bulan di Putrajaya , makcik kiah sudah buat rumusan ekonomi Melayu. Rupanya makcik kiah pemalas nak guna otak berfikir.

Anonymous
Anonymous
3 July 2020 10:37 am
Reply to  makcikiah

What talking one, you, Makcik, where got talk Melayu Malas without explanation?

You sikola SJK ka?