SAYA TIDAK BERKOMPLOT DI BELAKANG – ANWAR

KENYATAAN MEDIA

Saya ingin merujuk dan menjawab tohmahan segelintir kumpulan kononnya saya sedang merencana dengan beberapa watak pengkhianat.

Ingin saya tegaskan ia ternyata helah kelompok yang kemaruk kuasa.

Fitnah akan dijadikan dalih dan alasan mereka bertapak.

Saya tidak berkomplot di belakang seperti sesetengah pihak yang lain.

Ia tidak pernah dibincang dalam KEADILAN atau di peringkat Pakatan Harapan, dan tidak dibangkitkan dalam pertemuan saya dengan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin atau Menteri Dalam Negeri Hamzah Zainuddin.

Maka saya membantah sekerasnya dakwaan tersebut.

ANWAR IBRAHIM

30 Jun 2020.

Updated: 30 June 2020 — 6:34 pm

103 Comments

Add a Comment
  1. MAHATHIRVSANWAR

    DAJJAL ILLUMINITY HEBAT MANIPULASI SEBAB KAYA LUAR BIASA….. WALAUPUN JAHAT DIANGGAP SUCI……

    BANI MELAYU APA JENIS SOKONG BANI YAKJUJ MAKJUJ……..

    PENYEMBAH BONTOT BANDUAN DAJJAL FREEMASON TAK MAHU INSAF DAN TAUBAT……TAK DE BONTOT LAIN KE LEBIH ELOK……..

    PENYEMBAH TONG M MASIH MAHU TEGAKKAN BENANG BASAH….. PENYANGAK PERUNTUH EKONOMI NEGARA DISOKONG MATI2AN….KAYA LUAR BIASA DYNASTY USD44BILLONS…… BERAPA SEN KO DAPAT…….

    Hina Jata Negara: Suatu tindakan biadab……..

    PARTI Islam Se-Malaysia (PAS) menggesa Kementerian Dalam Negeri (KDN) bertindak segera mengantung penjualan buku bertajuk ‘Rebirth: Reformasi, Resistance, And Hope In New Malaysia’ oleh Kean Wong yang jelas menghina negara.

    Secara khusus, Jata Negara telah diubah dengan cara yang memperolok dan memperlekeh hingga menampakkannya secara jahat, keji dan hina serta direndahkan martabatnya. Perbuatan sedemikian terhadap lambang rasmi negara adalah satu kesalahan yang sangat serius.
    Bahkan penerbitan buku ini dilihat berunsur provokatif, mempertikai, menyanggah dan cubaan menghasut serta menimbulkan ketidaktenteraman awam. Ia juga dilihat mengandungi unsur-unsur melampau yang mesti dicegah pihak berkuasa.
    Pemeliharaan Jata Negara daripada sebarang salah guna termaktub dalam Akta 414 Seksyen 3(1)(a) yang memperuntukkan larangan mengguna apa-apa nama atau lambang atau apa-apa tiruan serupa mengenainya bagi maksud perdagangan, perniagaan, pekerjaan atau profession.
    Seharusnya, seluruh rakyat Malaysia bersama-sama menghormati dan memelihara penghormatan dan kedaulatan negara, sementelahan, tarikh sambutan kemerdekaan yang semakin hampir, di samping tahun 2020 merupakan ulangtahun ke-50 Rukun Negara.
    PAS mendesak Polis Diraja Malaysia (PDRM) menyiasat individu-individu utama dalam penghasilan buku ini dan mengambil tindakan selaras undang-undang kerana jelas motif lukisan pada muka depan buku menghina lambang kedaulatan negara.
    “Islam Memimpin Perpaduan”
    KAMARUZAMAN MOHAMAD
    Ketua Penerangan
    Parti Islam Se-Malaysia (PAS)
    29 Jun 2020 | 7 Zulkaedah 1441 – HARAKAHDAILY 29/6/2020

    MR : 22 bulan memerintah, kerjayaan PH membuatkan ada rakyat biadab

  2. JUST FANCY THAT…..

    Dek ketakutan yg amat sangat mendalam terhadap seorang Tua Renta berusia 95 tahun, 2 entiti berkecamuk bersatu-bergabung, konon demi bangsa agama dan negara….

    PKR (Anwar) + PN (TSMY-Najib-Hadi)
    VS
    Tun Mahathir

    “The Liwat/Sodomite gang joins hand-in-hand with the deserter, kleptocrat, religious peddler”.

    What Ive been stressing all along it’s true, nothing but the truth.
    Tun Mahathir is still a solid strong force that send shivers and haunting nightmares to all his opponents, their pencacai & boot lickers.

    Penzina, peliwat juga pembunuh
    Semua ini boleh ke sokong?
    Quran dah khabar, ceramah dah jenuh
    Kamu yg suka, terserlah pekong!

    Jangan hanya memandang luaran
    Tak berjanggut tak langgar agama
    Yang kami sangat, menjadi hairan
    Lanun,pengkhianat kamu bersama!

    Lebai juga manusia biasa
    Kamu yg kalah ditipu iblis
    Bini orang kamu merasa
    Kanan kiri Malaikat tulis!

    Yang sembahyang pentingkan ilmu
    Berjuang demi negara,agama
    Menaikkan martabat bangsa kamu
    Kamu hina seperti hama!

    Layakkan kamu bergelar manusia
    Butakan hati kerana pangkat
    Sokong pengkhianat hanya sia-sia
    Yang hina moral tak pernah berkat!

    Kamu tuduh pelbagai ragam
    Berpuluh tahun benda yg sama
    Tuduhan fitnah hampir seragam
    Tanpa bukti..ikut agama?

    Yang terbukti lakukan salah
    Berpuluh tuduhan lengkap siasatan
    Di mahkamah masih nak mintak galah
    Kamu hulur bagi sambutan?

    Berhentilah kamu jadi manusia
    Tunggu saja takdir Allah
    Lanun,pengkhianat sedaya upaya
    Kamu sokong, kamu yg kalah!

  3. MAHATHIRVSANWAR

    YA BETUL….DR MADEYLIAR INGAT DIA CERDIK RUPANYA JADI KELDAI DAP……

    GS TAK FANATIC MANA2 PEMIMPIN….. TANGKAP JEE MANA2 PEMIMPIN YANG BERTOPENG AGAMA SEPERTI DAJJAL ILLUMINITY DAN DAJJAL FREEMASON…….

    Dapat upah fitnah Mokhtar Senik, kini dalam siasatan polis…….

    Polis menyiasat dakwaan fitnah terhadap seorang pemimpin pusat PAS yang didakwa terlibat dalam perbualan lucah dalam perkhidmatan perbualan di media sosial dengan seorang perempuan bernama Leena

    Alex yang dikatakan mendapat upah menyamar sebagai Leena untuk membuat fitnah kepada PAS.
    Timbalan Ketua Polis Daerah Hulu Selangor DSP Ridzuan Khalid berkata kes disiasat bawah Seksyen 505(b) Kanun Keseksaan (gangguan terhadap ketenteraman) dan Seksyen 233 Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 (penggunaan tidak wajar rangkaian perkhidmatan).

    “Setakat ini keterangan pengadu telah diambil.

    “Permohonan ke SKMM (Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia) dibuat untuk mendapatkan butir-butir pemilik akaun FB (suspek),” kata Ridzuan.

    Katanya, aduan tersebut dibuat di balai polis Serendah pada pagi semalam.

    Ridzuan berkata laporan polis dibuat oleh pemimpin kanan NGO dikenali sebagai Pertubuhan Pendokong dan Pencinta Ulamak (Geng Ustaz) terhadap Facebook Alexander Pittsuwan Thomprason.

    Alexander Pittsuwan Thomprason
    Ridzuan berkata, Facebook itu mendakwa pemimpin itu terlibat dalam perbualan lucah dengan seorang yang dikenali sebagai “Leena”.

    “Pengadu berusia 57 tahun itu bagaimanapun tidak membaca secara terperinci berhubung butir perbualan tersebut kerana dikatakan berasa jijik dan menyifatkan ia hanyalah rekaan oleh pemilik akaun itu,” katanya.

    Bagi Seksyen 505(b), jika sabit kesalahan tertuduh boleh dipenjarakan sehingga dua tahun atau didenda atau kedua-duanya.

    Bagi Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia pula, jika sabit kesalahan, tertuduh boleh dikenakan denda tidak melebihi RM50,000 atau dipenjarakan tidak melebihi setahun atau kedua-duanya.

    Pentadbir Facebook pemimpin itu semalam berkata terdapat laporan polis dibuat, tetapi tidak mendedahkan kandungannya.

    Beliau pada 24 Jun lalu berkata beliau terpaksa menyekat dan beralih ke nombor baru setelah nombor telefon lama didakwa disalah guna.

    Alexander semalam menulis di Facebook bahawa dia sedia ke mahkamah.

    MR : Mampukah duit upah tanggung kesalahan nanti?

  4. Kalo PKR tinggalkan PH amanah dap dan madey tenggelam….

    Amanah bergantung kpd DAP….DAP bergantung kpd madey….madey bergantung kpd anwar..

  5. BANI YAKJUJ MAKJUJ MELAKUKAN KEROSAKAN DAN KEMUSNAHAN BILA DAPAT KUASA……..

    .KERAKUSAN DAP BILA MENDAPAT KUASA…….

    Setelah berpuluh tahun memegang gelaran ‘pembangkang tetap’, akhirnya selepas PRU-14 tahun 2018, DAP berjaya menjadi rakan kongsi dalam kerajaan hasil gabungan parti Pakatan Harapan.

    Tanpa menunggu lama, DAP terus menunjukkan belangnya apabila beberapa ahli pimpinan tertinggi parti itu memegang jawatan Menteri dan Timbalan Perdana Menteri. Paling ketara, apabila Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dilantik menjadi Menteri Kewangan oleh Perdana Menteri PH, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

    Dendam DAP terhadap MCA ‘diterjemahkan’ melalui tindakan Guan Eng dengan mempolitikkan peruntukan Kolej Tunku Abdul Rahman (TAR UC).

    Beliau memberi kata dua bahawa kerajaan akan menyalurkan lebih peruntukan kepada TAR UC di bawah Bajet 2020 sekiranya MCA ‘melepaskan’ penguasaan terhadap institusi itu.

    https://www.malaysiakini.com/news/500311

    Sedangkan umum mengetahui biarpun TAR UC diasaskan MCA tetapi MCA tidak pernah sesekali menjadikan institusi pendidikan ini sebagai medan politik. Pelajar di sana tidak pernah dipaksa menjadi ahli MCA, jauh sekali menghasut mereka dengan kebencian sepertimana yang dilakukan Superman Hew DAP.

    Tidak dapat melepaskan amarah kepada MCA, TAR UC pula menjadi mangsa?

    Guan Eng menyalahgunakan kuasanya sebagai Menteri Kewangan untuk memusnahkan institusi pendidikan yang diasaskan oleh MCA?

    Namun tidak semudah itu, Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Wee Ka Siong mengatakan MCA tidak akan sesekali tunduk dengan tekanan yang diberikan oleh Guan Eng itu.

    “Saya ingin katakan kepada Guan Eng, TAR UC dibentuk oleh MCA. Kami tidak akan membenarkan anda memusnahkannya,” katanya.

    https://www.bharian.com.my/berita/politik/2019/12/633858/mca-tidak-tunduk-tekanan-lepaskan-taruc

    TAR UC diasaskan oleh MCA, MCA yang telah banyak membantu para pelajar yang melanjutkan pengajian di sana, tidak semudah itu MCA tunduk hanya kerana ‘ugutan’ daripada individu yang tidak pernah menyumbang walau satu sen pun pun kepada kemajuan dan pembangunan TAR UC.

    https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2018/12/02/jangan-potong-dana-tar-uc-kerana-anda-iri-hati-wee-ingatkan-guan-eng/

    Sejak ditubuhkan, TAR UC telah melahirkan lebih 200,000 graduan merangkumi pelbagai kaum. Malah, pemimpin PAN merangkap bekas Menteri Pertanian PH iaitu Datuk Seri Salahuddin Ayub juga merupakan bekas penuntut institusi pendidikan ini.

    Peruntukan kepada TAR UC juga mengikut instrumen kerajaan di Parlimen. Melalui bajet negara, bukan suka-suka macam apa yang dibuat Guan Eng. Masa zaman BN dulu, peruntukan kepada TAR UC disalurkan kepada Kementerian Pendidikan. Tapi zaman Guan Eng, disalurkan kepada persatuan alumni yang pro kepada dia. Sedangkan pemilik sah TAR UC adalah TARCEF.

    Boleh baca lanjut mengenai isu ini di sini :

    Kenali proksi Guan Eng :
    https://www.facebook.com/wksbmenglish/posts/1453574504810049

    Presiden MCA cabar Guan Eng debat. Guan Eng pengecut.

    https://www.facebook.com/wksbmenglish/posts/1449446008556232?__tn__=K-R

    Kerakusan Guan Eng dan DAP menggunakan kuasanya bukan hanya tertumpu kepada TAR UC semata-mata, tetapi juga terhadap Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM).

    Selepas, Dr Maszlee Malik mengumumkan perletakan jawatan sebagai Menteri Pendidikan pada awal Januari lalu, bekas Setiausaha Akhbarnya pula buat pendedahan bahawa Kementerian Kewangan (MOF) yang didominasi DAP mengawal segala keputusan dilakukan KPM ketika itu.

    MOF telah memotong bajet keselamatan sekolah sebanyak RM50.7 juta manakala bajet kebersihan sekolah pula dipotong RM427.3 juta sekaligus mengakibatkan 1, 382 syarikat terjejas dan 10, 406 pekerja dibuang.

    https://sarawakvoice.com/2020/03/04/kerakusan-dap-guan-eng-dibongkar/

    Rakusnya DAP.

    Satu persatu kerakusan DAP dibongkarkan. Ia bukan rekaan, tapi berdasarkan fakta dan apa yang dilaporkan media.

    Penulisan Pensyarah Program Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Abdul Muein Abadi pula menarik perhatian apabila mendedahkan ‘lebih RM20 bilion aset negara telah dijual selama 400 hari PH mentadbir negara’.

    https://www.facebook.com/muein.abadi/posts/10214107232584342

    Gunung pun kalau hari-hari ditarah lama-lama rata juga, inikan pula simpanan.

    PH dan DAP sering mengatakan BN meninggalkan RM1 trilion hutang negara.

    Tetapi, yang peliknya, setelah PN mengambilalih tampuk pimpinan, pelbagai bantuan diberikan kepada rakyat bagi menampung perbelanjaan sara hidup akibat COVID-19. Pakej Rangsangan Prihatin RM250 bilion, Prihatin PKS RM10 bilion, Penjana RM35 bilion. Mana datangnya semua ini kalau bukan hasil simpanan semasa pemerintahan BN dulu.

    Jadi mana relevannya negara akan muflis kerana hutang RM1 trilion itu?

    Owhh…mungkin salah titik perpuluhan lagi.

    Tidak cukup dengan itu, banyak lagi perkara-perkara yang membuatkan rakyat marah dengan DAP. Paling teruk, mengenai aset Tabung Haji yang dijual. 18 buah hartanah milik TH termasuk 5 buah hotel TH dilelong!

    https://www.facebook.com/najibrazak/posts/10157132629720952?__tn__=K-R

    Bukan itu saja, selama DAP berkuasa, begitu banyak perkara yang berlaku seperti ‘hari terkejut’ kes banglo gugur, hutang negara meningkat, harga komoditi jatuh Menteri DAP suruh minum sawit dan tanam buluh ganti sawit, Guan Eng tuduh BN rompak RM19juta GST refund tapi laporan PAC mendedahkan sebaliknya, surat arah Peguam Negara bebaskan akaun bank taikun yang sedang dalam siasatan SPRM, dan banyak lagi….

    Itu baru 22 bulan menjadi kerajaan, jika panjang lagi tempoh masanya, tak tahulah apa yang bakal terjadi kepada Malaysia ni.

    Terima kasih kerana mengikuti artikel bersiri ini. Nantikan siri ke 3 dengan tajuk, “DAP kuat wayang, pakar U-turn”.

    Sudah baca ke belum? :

  6. Perhatian, perhatian! Tanggalkan pakaian kamu! Kapal PH dah nak karam!

    Semua lompat dan jangan pandang belakang!

  7. mahathir perlu belajar dan mengerti apa itu “let it go” ….

    jgn kelak bila naf witir nya mengakhiri kehidupan yg di pinjamkan, masih tidak melepaskan kpd haq yg meminjamkan.,

    masih tidak mengerti…

    “the provider is also the borrower.”

    kesatuan ygrnyatakan keduaan, keduaan yg sentiasa dlm kamalat kesatuan…

    seperti air pasang air surut, pasang/ surut itu hanya sifat2 kesatuan bumi dgn rotation nya sj…

    maka mulakan ‘let it go’ dari persada politik negara, sudah sampai masa nya, seperti pak lah, sebagai negarawan sj…

    tapi, blh ke, dgn mahathir merasakan “terlebih over” dgn pemujaan diri nya?

    1. Batu belah
      Batu bertangkup
      Cepat blahhhh
      PH nak terlingkup

    2. Tun becoming Memanda Menteri to Junjungan so what will you be with your fucking mouth Zunnun be prepare to go to hell if keep on fucking everywhere shit you.

  8. WAK KADOK DAH KENA KEJORA PUNYA TULAH:

    Wak Kadok berdegil, tk nk akui PH bermasalah
    Walau tiada hujah masih lagi ingin nk berbalah
    Kini terkedu le dia, bila kna Kejora kasi sekolah
    Pmbaca mula nmpak..kebodohan dia terserlah
    Dia dh sedar..org benci atok, kian ramai jumlah
    Ternyata yg dia tidak mampu lagi nak berhelah
    Nak pertahan atok, tk tau cara lagi dia nak olah
    Kini, bila Kejora tibai, dia tk berani lgi mencelah
    Wak kini tahu, dngan Kejora dia pasti akn kalah
    Klu dia tunggu juga..pasti dia akn semput lelah
    Mlm tadi..dia tk masuk terus lepas cabut belah
    Agaknya, dgn anak cucu kini dia pergi berkelah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. SIAPA TK TONTON MLM TADI PASTI RASA RUGI:

      Wak Kadok dpt habuan akibat dr gebang tinggi
      Terduduk si tua itu, dgn pantun2 yg Kejora bagi
      Dia terasa spt kepala nya kna hentak, dkat segi
      Mnggigil seluruh badan spt org demam denggi
      Dgn hiba & lemah longlai..dia melangkah pergi
      Pantun2 Kejora ditatap sja, smbil mngetap gigi
      Terus dia tk muncul..Kejora tunggu smpai pagi
      Kini, dia dah tk berani nak berdepan Kejora lagi
      Diharap dia tk buat tindakan nekad..trjun perigi
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. WAK KADOK SPT PARANG KONTOT TAK BERULU:

        Wak Kadok, dah tk terjah masuk lagi, spt selalu
        Kejora agak dia merasa sangat sedih dan malu
        Kehadiran si tua kedi tu ke blog ini tak dialu-alu
        Sbb..gebang lebat dia itu, pmbaca naik berbulu
        Yg dia dok jek angkat Tok Det itu, cerita dahulu
        Skrg ni, hari-hari, sana sini, atok kena tibai palu
        Kat YouTube netizen asyik saja taji bertalu-talu
        PANJANG SANGAT..KITA BEREHAT LAH DULU
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. Budin pun setiap hari balon tak rasa segan silu
          Bila ramai benci atok, Wak mrasa hiba dan pilu
          Rasa pedih dlm hati nya, bgai tertusuk sembilu
          Pasti dia makin kurus, mkn minum dah tak lalu
          Badan pula, asyik mnggigil, spt demam kepialu
          Dh tercalar maruah, Cap Munga pnya penghulu
          Tiada lagi kata2 auta dri nya..spt lidah dah kelu
          Dgn langkah lemah & longlai, Wak pergi berlalu
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. WAK NGAKU TUA MASAK TAPI AKAL PUTIK:

            Wak dah kena teruk dgn Kejora, cgu matematik
            Dgn mengguna pantun sja..si tua tu Kejora titik
            Terpegun dia, dgn pantun2 Kejora yg sgt cantik
            “Pandai betul le cikgu ni”, dlm hati Wak terdetik
            “Cara diolah bahasa tu..sgt hebat dan fantastik”
            Tapi Wak sgt sedih & airmatanya deras menitik
            Sbb hari-hari, sana sini, atok idolanya kna kritik
            Mmg ptut pun..sbb atok guna kotor pnya tektik
            Ada ker, sbg TPM, anak sendiri dia mahu lantik
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. ADA SIKIT LGI, TERCICIR, KEJORA LUPA PETIK:

              Dgn atok itu, mcm nabi, dia jdi taksub & fanatik
              Bila atok dibalon Wak rasa spt telur dia dijentik
              Kini dh tiada lgi kelibat Wak Nyah berkain batik
              Dia melangkah keluar..berlenggang, serupa itik
              Agaknya sibuk, urusan menjaga saloon & butik
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  9. si moktar senik kini tersenik2 dgn kesundalan nak menarah puki pula…

    …lebai2 pAs klu tak menjilat puki, mereka memuki sana sini dgn kapir mengapir pula…

  10. mana budak pamoer yg mengatakan kenabian si muhammad kaki jolok pedang sana sini sbb google yg beritahu?

    budak nih kuat main belakang kenabian ke, hingga mengaku Nabi Muhammad berperang dlm bulan ramadan?

    kesubdalan ape yg di bawa dlm memahami islam nya, seperti kesundalan2 lebai2 pAs, syahadah membawa kpd syirik belaka dgn memutuskan Zat dan Sifat Tuhan dlm lafaz,syahid mereka….

    yg kapir tak lain, mereka2 sebenar nya, bak belangga mengatakan hitam kpd si periuk akhir nya

    1. ko mengata Nuar ke?…

  11. yg ketara persamaan mahathir dgn hadi awang, yg terdahulu merasakan dia terlebih melayu dan terkemudian terlebih islam pula….

    negara tak perlu musuh dari luar, dgn mereka berdua dah cukup meletakan negara terpalit dgn kesundalan2 yg mereka bawa…

    1. Tak salah mengaku lebih melayu asalkan bermaruah
      Dan mengaku terlebih muslim selagi mentaati Allah
      bukan megah bersekongkol dengan pengkhianat, peliwat
      juga penunggang agama, penyamun dan kleptocrat

      1. bila mengaku “terlebih” melayu, tak lain “terlebih” kurang melayu mereka ke?

        hingga “melayu malas” & “melayu mudah lupa” sana sini….

        ini isu maruah atau isu “terlebih over”?

        1. Terlebih melayu you yang kata
          Tak susah bicara isu maruah
          Melayu malas dan mudah lupa
          Bila rasuah meresapi darah

          1. yet “tak salah terlebih melayu asalkan bermaruah….”

            kemudian

            “terlebih melayu you yg kata…’

            why are you contradicting your’self’ …

            …hinggakan terlebih nya, dgn ‘maruah melayu’ yg di onak dan tidak menjemput anwar ngape?

            sbb anwar ‘terlebih kurang’ melayu nya?

            sbb anwar melayu yg liberal? melayu yg ingin ‘liberate’ kekakuan ketuaan mereka?

            1. Tak dijemput Anwar sebab beliau peliwat walaupun melayu, terlebih ke kurang ke bukan isu.

              Ingat rakyat nak berPMkan peliwat?

              Not me and the majority of the rakyat.

              1. dan mahathir tak main belakang tuhan dan nabi nya?

                mahathir rak liwat liwat tuhan dan nabi nya seperti apa yg hadivawang lakukan dgn amanat seketul daging babi nya?

              2. Nuar liwat jubo ko brape kali?….ko liwat jubo sefool tu sebab dna dlm jubo sefool lebih dari 2.?

          2. Madey tak rasuah..dia hulur jer kpd kroni dan anak branak….

      2. Pembelit munafik yg ko sanjung ada maruah ker?..

    2. Batu belah
      Batu bertangkup
      Cepat blahhhh
      PH nak terlingkup

  12. najib bini rosmah

    Bapak Madey si Kitol kencing berlari, anak kencing berdiri, anak angkat kencing menari. Liberal kencing merata. Kahkahkah!

    1. Kutuklah hinalah ke liang lahat
      Takut balasan terkena sendiri
      Jangan ingat Allah tak MELIHAT
      DIA maha Mengetahui dan Memahami

      1. Bini kencing mengangkang, anak betina tekengkang kengkang sebab bapak main belakang tak lama dah nak masok longkang

        kang kang kangggggggggggggggg……………

        cek det………..cek det tebongkang dahhhhhhhh

      2. Madey dahnterima balasan..

    2. Batu belah
      Batu bertangkup
      Cepat blahhhh
      PH nak terlingkup

  13. saya tak berkomplot di belakang?

    tapi bagaimana pula ramai yg kata anwar main belakang dan mereka2 yg mengatakan sedemikian tidak pula?

    hadi awang dan keldai2 pengakuan nya, ‘melayu islam’ saban hari main belakang kenabian muhammad dgn mengatakan Nabi Muhammad itu sama dgn muhammad bin aminah

    seperti si budak pamper, main belakang Nabi Muhammad dgn mengatakan Kenabian muhammad kaki jolok pedang dlm bulan ranadam? sbb google yg beritahu..

    mcm mana pulak si Moo main belakang si mahathir, kini si tua meroyan2 gila talak utk Bersatu…

    mcm mana pula si najib, main belakang si suami nya rosmah dgn main puki & jubo si aminah?

    mcm mana pula si lebai pendek nik aziz main belakang tuhan nya dgn mengatakan tuhan nya kaki mencarut?

    tapi yg smat nyata terkini, mahathir asyik main belakang anwar utk meletakan si mukriz sebagai pm main belakang terbaharu….

    dap dan amanah terikut2 main belakang dlm komplot nih ke?

    apa nak jadi dgn melayu2 ‘islam’, bila pulak islam kamu dah di sahkan nih? sbb pengakuan si hadi awang yg kaki main belakang kenabian si muhammad

    ….beral tidak boleh membezakan muhammad dan kenabian nya ke? beral hingga bermimpi seketul daging babi lalu mem”babi”buta melayu2 dgn islam fahaman sundal nya?

  14. najib bini rosmah

    Dalam maksud ayat si Anwar. Selepas langkah Sheraton, ada langkah Langkawi, terus lompat Langkah Shafie. Jenis Madey si Kitol main belakang, main tebuk atap. Kahkahkah!

    1. Rear door entry has never been his chosen fight
      Principle and integrity he embraces very tight
      Muhyiddin’s/YDPA’s offers he rejected outright
      Simply cannot work with traitor and kleptocrat

      Being a Statesman that is the reality
      Devoid of superficiality and hypocrisy
      Who would not sell his soul to any devil
      Believes in facts and truths, not evil

      1. Mahathir lah pemain pintu belakang sejati
        Prinsip,integriti baginya cuma tahi gigi
        Muhyiddin itu darah UMNO TOTOK sejati
        Mahatir akan tipu melayu sampai mati

        Menjadi negarawan memang tidak dinafi
        Tapi penuh dgn helah dan hipokrasi
        Menggadai akidah demi capai ambisi
        Melayu Malas dia punya hipnotisi

  15. Umno Sabah sudah menerima surat permohonan bekas Bendahari Umno Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak untuk menyertai semula parti, kata Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri Datuk Seri Bung Moktar Radin.

    Beliau berkata surat permohonan Salleh itu diterima Umno Sabah satu atau dua minggu lepas.

    “Umno sudah pun menerima permohonan (Salleh) secara rasmi dan saya telah memanjangkannya (permohonan) itu kepada Majlis Tertinggi Umno untuk dipertimbangkan dan diperhalusi …(sedang dalam) proses diberi pertimbangan dan kelulusan

    1. Belalang oh belalang
      Mengapa lari terbang
      Rugi tak buat lompatan
      Ingin dapat 1 jawatan

    2. Batu belah
      Batu bertangkup
      Cepat blahhhh
      PH nak terlingkup

  16. Devoid of apology I wish to share my take
    Tebuk Atap PN, moral issue is never important
    Kleptocrats bigots deserters absent of moral tag
    Accepting ex jailbird of sodomy is non-hesitant

    Amanah and Warisan adamant of cooperation
    Going with DAP will get you a condemn
    A choice where losing is not an option
    If Anwar cannot beat PN, join them

    1. SteadyAku47 from Melbourne is a staunch PH Supporter ever since before PRU14 although he has never sided Anwar.

      But after Madey nominated Shafie Afdal as the PH PM designate, SteadyKu47 in his latest posting June 30th 2020 has finally come to his senses.

      ST47 is finally questioning Madey’s extreme political dishonesty and betrayal of JV and ally.

      Madey sent Daim 6 times to see Anwar in prison to strike the PH deal including to use PKR flag and logo to compete PRU14 and with a meagre 13 Bersatu seats had to rely on the PH Konsensus to be PM7.

      He then spend the next 22 months as PM to uturn on PH and Anwar.

      Madey has no honour in politics.

      WHY ANWAR?
      Tuesday, June 30th, 2020|Categories: FEATURED, NATION, POLITICS|Tags: Anwar Ibrahim|0 Comments
      View Larger Image
      https://www.straitstimes.com/asia/se-asia/mahathir-meets-anwar-at-court-to-discuss-opposition-coalition

      Let us go back to 2017. In February 2017, Tun came to the High Court to meet Anwar during a break in Anwar’s defamation suit against KJ. The meeting between Tun and Anwar was their second during a court case. They had also met at another court appearance in September the year before. I am not privy to what was discussed between the two but this much must have been discussed. Tun asked for Anwar’s support in his attempt to unseat Najib. Anwar agreed and in agreeing I am certain that Anwar’s freedom and his subsequent role within Pakatan Harapan should PH win government, must have been discussed and agreed to not only by Tun and Anwar but also I am sure, by the other members of the PH coalition. My question to Tun today is simply this “Why is not Anwar Ibrahim your choice to be PM today?” Why Shafie Apdal?

      Why did you not appoint Anwar your deputy? Why have you not attempted at every opportunity that you have had since then, done enough to ensure that Anwar Ibrahim did become PM if you are no longer PM? And not only have you not done this, but you have gone out of your way to destabilize PKR by “supporting” Azmin’s move to question Anwar’s position within PKR. You gave Azmin a position within Government that allowed him a higher profile than Azizah or Anwar. By doing this you belittle Azizah and Anwar. You ignored the video involving Azmin misdeeds. Anytime you should have been there for Anwar to consolidate his position within PKR, to consolidate Anwar’s position within Pakatan Harapan and within national politics., you choose to not only do nothing but also went out of your way to make life more difficult for Anwar. In so doing Tun, you not only disappoint us, but you also disappoint Anwar for not being there for him. Tun, you cannot undermine your own political ally.

      You said that you did not propose for Mukhriz to be DPM. Maybe you did not Tun but I am certain you can tell Mukhriz to not accept the DPM post because they are only proposing him as DPM to please you kan? And really Tun if you are stepping down as PM, for whatever reason, then does it not stand to reason that you should now totally support the appointment of Anwar as PH’s choice for PM? And if you do not, please Tun, you owe it to us to tell us why!

      This continual harassment of Anwar is most unbecoming of you as the elder statement and still respected leader within PH. This is the cause of the consternation and upheaval within PH supporters today. We are conflicted because some of us support you Tun and some support Anwar. If you are now accepting that you will no longer be a leader and the choice of PH for PM, then Tun you must openly support Anwar and be there for him at all times …and you must tell your supporters to now pledged their support to Anwar as PM.

      Tun, Wan Azizah, Nurul and PKR have given their support to you when we were going through the 2018 GE – totally and without reservation. And when you did not keep to your side of the bargain, when you started to give lame excuses for not making Anwar your designated successor, you caused a lot of heartaches among them all and also within us all – for we cannot understand why you did what you did. And now Tun you are proposing Shafie Apdal instead of Anwar? Surely Tun even you can see the betrayal you have inflicted upon Anwar – and we all do not like it too.

      If you used Anwar as a means to an end to end Najib’s regime with no intention of appointing him as PM, then Tun you are no better than any of those politicians who lie and cheat for their own purpose.

      st47

      GE15#𝚃𝚊𝚔𝚒𝚗𝚐𝙱𝚊𝚌𝚔PUTRAJAYA

      1. Anon 7.38

        I used to follow this melbourne based blogger even before PRU14.

        Unless my memory fails me, he was one hell of a blogger who technically wrote on Anwar with full of condemnation viz his MCKK days.

        Period.

        1. Wau bule salah seorang yg diliwat masa di MCKK…

          Out syed the box dah boring dgn perangai membelit mamak madey….tanye Rais Yatim Zahid mat arip dan khairudin botox…

    2. Terima pembelitt munafik ada maruah..

  17. najib bini rosmah

    Madey si Kitol seekor liberal? Hari ini siapa calon PM PH Plus yang dipilih Madey si Kitol? Ibrahim Ali? Rais Yatim? Zahid Mat Arip? Kahkahkah!

    1. TDM is never a liberal
      But muslim fundamental
      Names thrown are opportunists and hypocrites
      Throw them dedak come they bow at your feet

      1. Never liberal kapla hotak ko…ada madey tegor Marina pendokong hak LGBT?…

        Ada madey suruh hasmah pakai tudung?…rambut bukan aurat bagi wanita muslim?….

        Muslimn fundemental kapla bapak ko.

  18. najib bini rosmah

    Mahzir Khalid anak babi dibeli Mat Sembab dalam GLC, curi diskaun 530j naik bil elektrik lepas itu datang rayu undi. Mahzir Khalid perangai babi yang memalukan babi. Kahkahkah!

    1. This man needs no mention
      Once a thief remain one
      Give him money and position
      Support you get against divine

  19. najib bini rosmah

    Madey si Kitol sahaja yang layak menjadi PM Kerajaan Pintu Belakang. Mat Sembab pun sudah terbukti gagal sebagai PM Kerajaan Pintu Belakang tak sampai 3 bulan. Kahkahkah!

    1. PM pintu belakang he will never be
      Principled man, not his cup of tea
      Work with traitors he strongly detests
      Worst still with ex jailbird a sodomist

      1. Muyidin lebih bijak..madey bodoh tu pasal mat sembab boleh tendang madey…

        Wau bole lagi bodoh..

  20. In PH Anwar could never get nominated
    As PM candidate he woukd not be accepted
    He best option is joining Muhyiddin
    This could irk his adversary Azmin

    Politics is all about expediency
    Neither permanent friend nor enemy
    An open secret it must first be me
    Serving the rakyat is just a fallacy

    “As of today I haven’t been plotting
    You will always know I have the option
    As of now I am not seriously thinking
    Once decided I will have it in motion”

    Wink wink…..hahaha

    1. The 3rd line should be:

      The best option is joining Muhyiddin
      OR
      His best option is joining Muhyiddin

      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      1. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Wow..insan hebat..tampil mmbuat pembetulan
        Mmg ada ‘grammer mistake’ pd ke3 pnya baris
        Klu le Wak nampak..pasti dia sakit hati terkilan
        Bila insan ni cekap BI, hati Wak pedih & terhiris
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      2. Thank you for pointing out.
        Genuine mistake not intended

    2. Sebab madey pembelit…muyidin lebih baik dari madey…

  21. Mr albodin sontoloyo jebbles…

    Mereka berkomplot dlm goa dibokit korma…sebelahan dgn potrajaya..
    Marangprapoo kaponden marangskeper..
    Oii apa yg koorang bikin didlm lagi haa,, apa koorang kerja sediket pong malas ke, bodoh..
    Suma sodah selesai chief.
    Haa dengar sini baik-baik penyamon-penyamon suma. Untok menghormate hari matenya kasim baba, kita mesti mengadakan satu hari public holiday.
    Hoorey yak-yak yey tepok-tepok-tepok
    Hey aku belom habis cakap kamu dah lompat-lompat… mcm monyet lah..

    Yang sebelah sana penyamon dan yang sebelah lagi penyanyak,, dah kena dah sipenyamon joai sipenyanyak..
    Penyamon dan penyanyak lambat mampoih, kasim baba yang mampoih dok kena kencing ehh pancong.. Hojong-hojong AliBaba jogak yg kayorayo kapai didarat dan gedong dilaut..
    Nak kuwasa dok tagih mandat rakyat bila dah berkuwasa dgn rakyat dijamo dgn madat sampe ketagih terlompat-lompat..
    Hangpa mentekedarah tak habih-habih, rakyat tak cukop nak mentekedarah..
    Kamek tak mintak tanah ataupong lembo pawah, dapat tompang tepok dah kira cukop seronok..
    Koah koah koah pelag haràmjadah

  22. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Wak Kadok hnya tatap sja, pantun2 Kejora bagi
    Nak masuk tk berani, wlu marah mengetap gigi
    Dia akn dtg semula..bila diagak Kejora dh pergi
    Mngkin dia akn muncul nanti..dlm jam 3-4 pagi
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  23. Wali Nikah

    Bapok tua setakat berdehem
    Pendokong klepto,datang nak laga-laga
    kalu anu panjang 2 cm
    anak dara orang jangan nak duga

    kah kah kah

    kau lari yerrr..dengan pantun nih

    Reply
    30 June 2020 11:04 pm

    1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Nk taji Kejora..Wak Kadok mnyamar Wali Nikah
      Konon nya Kejora ini akan lari, bila dia pangkah
      Tapi Kejora masih ada ketawa berdekah-dekah
      Sebalik nya, dia yang longlai keluar melangkah
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  24. 👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
    Kenangan mesra lalu..terus juga dtg bertandang
    Ia sentiasa hadir di jaga & lena wlu tak diundang
    Tpi, gemersik lagu cinta, dh tk lgi berkumandang
    Di gelanggang cinta, Kejora ini gugur kecundang
    😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
    Kenangan muncul juga..wlu Kejora cuba hadang
    Diri ini tersungkur..dgn kepalsuan yang dihidang
    Anak petani miskin ini siapa lah yg nak pandang
    Mungkin org malu bermertua pesawah bendang
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
    💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔

    1. 💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
      Entah knapa, kenangan lama terus dtg menerpa
      Mmg, cinta yng sejati, seperti sukar utk dijumpa
      Mana kan org sudi, anak sawah yg tk punya apa
      Sngguh tk disangka, segala nya berakhir hampa
      😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
      💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔

      1. HAMPA – TOK ‘KI
        Karaoke: https://youtu.be/_7FHecEkoVA

        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
        Ku ditinggal senja
        Malam menghampiri
        Sendiri ku sedang menanti
        Segera oh angin
        Sampaikan rindu ku
        Terlupa kah kau pada janji mu

        Ketika bersama rindu bergelora
        Perpisahan menikam jiwa
        Kau pandai mengusik
        Kau pandai menggoda
        Kini diri ku yang kau tinggalkan
        Begitu saja

        Apakah ertinya
        Ucapan manis mu
        Kau merindui ku
        Mungkin hanya aku
        Yang membiarkan mu
        Menipu diri ku

        Biar luka menyiksa jiwa
        Biar kasih tak kunjung tiba
        Kerna pada hakikatnya
        Diri ku kau persenda

        Aku hanya insan biasa
        Lemah pada rayuan manja
        Terlena dibuai mesra
        Pada cinta yang hampa..

        Di malam yang sunyi
        Sepi menyendiri
        Ku hulur dan menyusun jari
        Ku pohon kau ubati kan lah rindu ku
        Bayangan kasih dalam mimpi ku
        Menikam kalbu…

        Apakah ertinya
        Ucapan manis mu
        Kau merindui ku
        Mungkin hanya aku
        Yang membiarkan mu
        Menipu diri ku

        Biar kasih menyiksa jiwa
        Biar ku yang mengemis cinta
        Kerna dari sejak mula
        Diri ku yang tergoda

        Aku hanya insan biasa
        Lemah pada rayuan manja
        Terlena dibuai mesra
        Pada cinta yang hampa..
        Oh… oh… oh…
        💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔

  25. Apa hal AMANAH dan DAP keluar kan kenyataan menolak perjanjian antara Anwar dengan Hamzah, Muhyiddin dan Azmin ?

    Jika dengan Mahathir, mereka bersedia mendengar dan ambil peduli, dengan Anwar mereka terus bedal.

    Kenyataan Anwar tepat. Anwar tidak seret PKR mengenai apa yang Anwar setuju dengan individu tersebut.

    Anwar .. seperti mana Mat Sabu Dan LGE jumpa Mahathir atas kapasiti peribadi, berhak berjumpa Muhyiddin …

    Yang keluarkan kenyataan ia lah Mahathir dan di sambung oleh Mat Sabu dan LGE.

    Anwar sebaliknya menafikan sekeras-kerasnya di tuduh berkomplot.

    Yang berkomplot ialah Mat Sabu, LGE dengan Mahathir untuk sama-sama mengenepikan Anwar sebagai PM.

    Bunga-bunga Anwar nak belah dah nampak.. Kepercayaan sudah luntur. Sebaliknya mereka lebih percaya Kan Mahathir.

  26. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Wak Kadok maknyah, dh teruk maruah tercemar
    Tdi dia cuba tibai Kejora, dgn muncul menyamar
    Anak dara tua dia tu siapalah yg ingin nak lamar
    Klu jumpa Kejora nk tampor muka dia berdamar
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  27. Berapa ramai lah yg membenci, mencerca, meremeh, melekeh Tun Mahathir di bumi Malaysia yg hanya mempunyai penduduk sekitar 30 juta…??

    Akan tetapi, sebaliknya, ratusan juta umat Islam seluruh dunia mengenali, menyanjung & menghormati insan bernama MAHATHIR di atas ketokohan beliau membangunkan negara…dan memartabatkan maruah Islam dari perlecehan serta penganiayaan negara2 kafir, khusus dari Israel, Amerika, UK, Serbia, Xinjiang, India & Myanmar.

    Nama MAHATHIR lebih menyerlah & harum dari Malaysia di bumi Bosnia, Pakistan, Xinjiang, Kashmir, Turki, Syam, Arabia, khususnya di kota Mekah, Medinah & Baitulmuqaddis.
    Pergilah buat Umrah atau Haji, sebut saja Mahathir atau Malaysia, kita akan dapat layanan mesra berkat kemasyhuran nama beliau.

    Apakah Anugerah Illahi ini ada pada Anwar, Najib maupun TSMY…??

    Fikir-fikirkan lah…..!!

    1. Wak Nyah Kadok 10:54 pm,

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Tiada guna nya walau kau puji puja berkati-kati
      Segala-galanya dah tak lagi membawa apa erti
      Klu ler betul hebat, kat Chini kita nak lihat bukti
      Boleh laku lagi ker kempen atok dkat situ nanti
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Yg Wak bawak keluar puji puja tu, cerita dahulu
        Tetapi scenario nya sudah pun berubah ini hari
        Skrg, dia dah buat desperate gila muka tk malu
        Bermati-matian mahu naikkan PM anak sendiri
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
          Kali ini Kejora baca komen Wak bunyi agk sayu
          Sokongan, terhadap Tun..Wak spt cuba merayu
          Tapi..kita tak dapat terima, penderhaka Melayu
          Dmi anak, dgn puak kafir, dia rela jdi kuda kayu
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Puak negara luar bukan tau, dia punya karenah
            Skrg dia tk menang tepis..kiri kanan kna panah
            Rata2 kt dlm Youtube netizen sumpah seranah
            Depa kata, tak sedar insaf, badan dh bau tanah
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    2. Bila plak man hindu.pegi bilang muslim yg suka madey….temberang..

      Madey dah out….dapat balasan tuhan…

  28. 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    roti doh, doh, doh
    jual goyang loceng ceng ,ceng,ceng
    knapa kejora bodoh
    tertelan tahik kucing

    kah kah kah

    rumput kasi kerat, rat, rat,rat
    bunyi lembu bob, boh, boh
    Kejora ada hati nak ngurat
    Alahai..telor sudah laboh

    kah kah kah

    Makan terlebih sendawa,wa,wa,wa
    Terlepas kentut,terkial.yal,yal.yal
    jauhilah Kejora bapok tua
    Kalu terima menantu,nanti bawa sial

    kah kah kah

    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

    1. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Ahai Wak Nyah kedi pencacai Tun, Tun, Tun, Tun
      Cuba nk sembunyi, di balik kamar, mar, mar, mar
      Ingin nk berpantun..tpi serupa dgn badut kartun
      Sbagai Wali Nikah pula..Wak muncul menyamar
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kt Dtrn Merdeka Wak takut jumpa aku, ku, ku, ku
        Mmg Wak jenis pengecut, tak de telor, lor, lor, lor
        Anak dara tua Wak tu, dh berkulat lapok tak laku
        Klu Wak nk beri percuma pun Kejora tak kebulor
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. Bapok tua setakat berdehem
          Pendokong klepto,datang nak laga-laga
          kalu anu panjang 2 cm
          anak dara orang jangan nak duga

          kah kah kah

          kau lari yerrr..dengan pantun nih

          1. Wak Nyah 11:04 pm,

            🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓🐓
            Kejora punya anu ini, spt ayam sabung berkokok
            Sentiasa je sedia untuk berlaga, tak kira bila-bila
            Ukuran 2 cm ler, klu hanya sukat bahagian takok
            Tapi sejengkal lbih klu dari perdu sampai kepala
            💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        2. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Jgn le Wak kata Kejora telor laboh, boh, boh, boh
          Kejora ni muda belia..trang tang, tang, tang, tang
          Tk serik lagi ke Wak asyik kena Kejora taboh
          Pagi ptg siang & mlm Wak asyik kena terlentang
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. Errata:

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Jgn le Wak kata Kejora telor laboh, boh, boh, boh
            Kejora ni muda belia..trang tang, tang, tang, tang
            Tk serik lagi ke Wak asyik dok kena Kejora taboh
            Pagi ptg siang & mlm Wak asyik kena terlentang
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  29. SIAPA SEBENAR PEMIMPIN SEJATI BUAT NEGARA – ANWARKAH, NAJIBKAH…??

    Usahlah biadap dan tak kenang budi. Kebelakangan ini menjadi-jadi puak pro PN & PKR meremeh, mencerca Orang Tua yg dah terlalu banyak berjasa pd negara dan berjuang mempertahan maruah Islam di Bosnia, Palestin, India & Myanmar.

    Hakikat sebenarnya…
    Pada era PM4 (22 tahun pemerintahannya), Malaysia pesat membangun dari kemunduran (negara ketiga), muncul GAH di peta dunia dgn prasana infrastruktur termodern menjangkaui zaman, hingga dunia luar bila melawat Malaysia terpukau terdongak-dongak memandang tinggi ke atas kehebatan Menara Kembar Petronas, KLCC, Ibu Pejabat Umno di PWTC, Lebuhraya Utara Selatan, Litar Perlumbaan Antarabangsa Sepang, Multimedia Super Corridor/Kondoraya Multimrdia,Keretapi Laju LRT, Putrajaya, Lapangan Terbang KLIA, Pelabuhan Tg Pelepas, Kilang Proton, Penswastaan, Perakam Waktu, dll.
    Tun dgn tegas mengarah jet pejuang kita mengebom & mengusir pencerobohan tentera asing (China & Vietnam) di Pulau Layang2 berhampiran dgn pantai timur kita (Trengganu) pd awal 80an. Tun juga menghantar komando kita ke Bosnia menyelamatkan ratusan kanak2 Islam dari penyembelihan tentera Serb Kristian pd tahun 93/94. Semua Presiden Amerika kena hempuk dgn Tun, sampai2 Donald Trump mengelak calibut lari ketika Perhimpunan Agung Bangsa2 Bersatu di New York pd penghujung 2018.

    2003~2018 – Pak Lah & Najib backpedalled Malaysia balik semula ke negara ketiga dgn longgokan hutang dan diikuti rebahnya kuasa Umno kpd puak pembangkang.
    Bayangkan…Sabah dicerobohi dgn begitu mudah, hanya dgn senjata ringan & bot pancung membunuh 8 anggota keselamatan negara.
    2 buah pesawat boeing MAS (hilang & ditembak jatuh) beserta ratusan penumpang & anak kapal.
    Spura negara kecil baru batuk berdehem, Pulau Batu Putih pun terlepas ke tangan mereka.

    UMNO selepas Tun M, betul2 tak ada telor, menjilat presiden2 Amerika.

    Renung2kanlah….!!

    ps: Hidupku bukan hanya bergayut 25 jam macam kau kat blog ini. Aku punya keluarga besar untuk diberi perhatian.

    Aku sekarang lebih menyibarkan tulisan2ku di You Tube.
    Umno memang takder telor macam kau, semua dakyah2 mereka di You Tube telah diTutup/Off untuk kita komen.

    1. Tulisan saya di atas khas ditujukan buat Kejora Dodol.

      1. Bakal mertua ku,

        👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
        Jgn lah Wak marah, dngn gurau, sakat menyakat
        Kata org usik mngusik gurau senda bawa berkat
        Dgn anak dara Wak tu, anaknda kini dah terpikat
        Adakah si dara manja sudah ditanda atau diikat?
        🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕

        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        1. 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
          Pasal politik, tak usah lah Wak, terlalu melenting
          Kebahgiaan anak & keluarga ada lah lbh penting
          Izinkanlah anak dara Wak tu anaknda nk sunting
          Nk ku jadikan isteri bukan le sekadar nak ‘dating’
          👳🧕👳🧕👳🧕👳🧕👳🧕👳🧕👳🧕👳🧕👳

          💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          1. 💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
            Harapnya..blm ada kumbangnya bunga di taman
            Izinkanlah anaknda nk perhamba diri, sbg teman
            Utk si dara ayu, anaknda janjikan, syurga idaman
            Bertuah ler Wak nanti..dpt menantu org beriman
            👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

            ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕❣️💖
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            1. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
              Anaknda dh lama, membujang dan keseorangan
              Ingin beristeri, asyik je, pasang cita2 dan angan2
              Bolehkah kiranya nk ku petik bunga jambangan?
              Klu Wak sudi kita aturkan sja tarikh peminangan
              👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰👰

              💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    2. Batu belah
      Batu bertangkup
      Cepat blahhhh
      PH nak terlingkup

  30. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kejora tergelak bila ingat, mlm tadi punya mimpi
    Suman nk tumbuk Kejora..tk kena..hnya sipi-sipi
    Lps itu..paannggg..Kejora tampor dia punya pipi
    Apa lgi, terhoyong hayang ler dia, itu lembu sapi
    🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kata orang mimpi itu hanyalah mainan perasaan
      Tpi Kejora berharap sgt mimpi itu jadi kenyataan
      Biarlah, si tua kadok itu, mengalami kecederaan
      Supaya fitnah kat Kejora dia tak buat lagi rekaan
      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  31. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Sejak ptg tadi Kejora tunggu Wak kedi tk muncul
    Dia dh bikin tercalar maruah, Tok Det pnya askar
    Trnyata mknyah tua kutok tu, penakut dan bacul
    Btg pelir dia, dh lembik, serupa dgn terung bakar
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  32. Baca semula kenyataan Salahudin Ayub (PAN) dan M. Kula Segaran (DAP) dalam media, berbunyi…. kononnya mereka akan menolak sebarang cubaan untuk membuat perjanjian dengan mana-mana pihak, selain daripada parti asal Pakatan Harapan Plus, yang dianggotai oleh Amanah, DAP, PKR, Warisan dan kumpulan Tun Dr Mahathir Mohamad dalam parti Bersatu.

    Anwar sudah membuat kenyataan bahawa pertemuan dengan puak kerajaan tebuk atap adalah hal peribadi tiada kaitan dengan perjanjian.

    Persoalannya, siapa yang buat perjanjian dengan Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin, Menteri Dalam Negeri Hamzah Zainuddin dan Menteri Perdangan Atarabangsa dan Industri Mohamed Azmin Ali… boleh buktikan wujud nya perjanjian seperti yang dimaksudkan itu ?

    Sebenarnya kamu puak DAP dan PAN adalah dari kalangan ahli politik celaka….

    Ketika Mahathir bertanggungjawab melantik Azmin semburit sebagai menteri ekonomi sehingga beliau menjadi watak penting dalam peristiwa keruntuhan kerajaan Pakatan Harapan (PH) di bawah Langkah Sheraton. Puak kamu tak berbunyi…. kenapa ?

    Ketika Mahathir meletakkan jawatan sebagai perdana menteri tanpa berunding dengan PKR, DAP dan PAN menyebabkan kerajaan Pakatan Harapan tumbang…kenapa tak bising tapi puak kamu pula yang beriya=ia mempertahankan kesalahan yang dilakukan oleh Mahathir.

    Sekarang mengusung orang tua itu kehulu kehilir sebagai berhala dan desak Anwar agar hormati dan turuti segala cadangan nya….?

    Nasihat orang luar untuk DAP dan PAN…..jangan kurang ajar melampaui batas….rakyat benci melihat perangai tersebut.

    1. d4p mmg tak de kelas – mentaliti longkang.

      1. betul lah. dap mmg tak de kelas

        yang lebih tak de kelas adalah pengkhianat tebuk atap, deserter takut bos, kleptocrat suka menyamun dan pedagang agama rembat apa saja

  33. 👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kejora psti nk cari juga Suman utk tuntut hutang
    Dulu di Dtrn Mrdeka Kejora tunggu dia tk datang
    Mmg Kejora ni dgn org cakap besar sgt pantang
    Klu le terjumpa, gerenti si tua tu akan terlentang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  34. 👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Suman, tk brani brdepan lgi, ini pndekar Tunjang
    Dah teruk si kadok tu kena Kejora kasi telanjang
    Btg pelir dia dah kecut sentap, tk lgi memanjang
    Klu ler terjumpa, mmg dia akan mkn penerajang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  35. 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Blog Budin ini sentiasa sja Kejora buka & pantau
    Hairan, Kejora balon, lanyak, Suman buat tak tau
    Dah tk ada lagi bapok tua tu, nak bersilat kuntau
    Agaknya mujarab & menjadi Kejora kirim santau
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  36. Original statement
    ——————

    Anwar: I haven’t been plotting with ‘traitors’…Malaysiakini

    Not yet? Will decide? Still thinking? etc etc etc

  37. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Dah tk nampak kelibat..Suman pendekar Mustar
    Tk muncul lagi si kedi tu, utk memberi komentar
    Agaknya di wad hospital, si tua renta tu terlantar
    Hnya bogel berlampin, badan pula terketar-ketar
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  38. Do not worry Anwar. Before 17th july, cash is king will call you.

    1. so after 17th July, no cash and king, what next to worry?

      1. The concern of the rakyat on the government of/by/for the traitor, deserter, kleptocrat, religious peddler and sodomist…. demi bangsa agama dan negara??????

  39. 💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Tk sabar rasa menunggu PRK kt Chini 4 hb Julai
    Berani kerat jari ler, PH sekali lagi akn kena gulai
    Batng pelir Wak Kadok, pasti akn lembik terkulai
    Kejora menunggu masa sja utk ketawa mengilai
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Leave a Reply

Your email address will not be published.