KENAPA DULU AMANAH, DAP TAK BISING DENGAN KARENAH AZMIN DAN HAMZAH YANG SEPERTI DIRESTUI MAHATHIR?

Tindakan DAP dan Amanah menolak sebarang bentuk kerjasama dengan tiga pemimpin yang disifatkan dalang dalam Langkah Sheraton, pada asasnya adalah sesuatu yang wajar dan munasabah.

Dalam kenyataan bersama yang diwakili oleh Salahuddin Ayub dan S Kulasegaran, Amanah dan DAP berkata, tiga pemimpin itu ialah Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin, Menteri Dalam Negeri, Hamzah Zainuddin dan Menteri Perdangan Atarabangsa dan Industri, Azmin Ali.

Kata mereka lagi, ketiga-tiga pemimpin tersebut adalah dalang jahat yang bukan saja merencana Langkah Sheraton, bahkan merekalah punca sebenar tumbangnya PH sebagai kerajaan.

Tegas mereka, sebarang usaha untuk merebut kembali Putrajaya tidak harus melibatkan ketiga-tiga pemimpin itu, sebaliknya mesti merangkumi anggota parti asal gabungan PH, termasuk kem Tun Mahathir Mohamad dan Warisan yang dipimpin oleh Shafie Apdal.

Walaupun tidak menyebut nama, adalah jelas kenyataan bersama itu ditujukan kepada Pengerusi PH, Anwar Ibrahim yang telah memaklumkan secara terbuka pertemuannya dengan Muhyiddin dan Hamzah, baru-baru ini.

Tetapi, baik pertemuannya dengan Muhyiddin atau Hamzah, Anwar memberitahu, perkara itu telah pun dimaklumkannya kepada mesyuarat Majlis Presiden PH.

Dalam pertemuan dengan Muhyiddin, Anwar berkata, ia adalah untuk membincangkan isu-isu semasa, termasuk menangani Covid-19, manakala dengan Hamzah pula berkaitan hal-hal semasa dan tentang kementeriannya.

Semalam, Hamzah sendiri mengesahkan pertemuan dengan Anwar itu yang antara lain, menurut beliau, sebagai pertemuan sesama kawan lama yang tidak berjumpa dan lebih bersifat peribadi.

Dengan itu, apa masalahnya kepada Salahuddin dan Kulasegaran, melainkan jika terbukti sahih pertemuan Anwar dengan Muhyiddin dan Hamzah itu sebagai sebahagian daripada usaha PH untuk merebut kembali Putrajaya?

Apakah Salahuddin dan Kulasegeran tidak pernah berjumpa dengan sesiapa daripada parti lain dalam kerajaan?

Lagi pun, logikkah Anwar berjumpa kedua-dua mereka untuk merebut Putrajaya, sedangkan kedua-duanya sudah pun mendakap Putrajaya dengan Muhyiddin kini adalah Perdana Menteri dan Hamzah pula Menteri Dalam Negeri?

Yang hairan juga, kenapa sampai Amanah dan DAP mengeluarkan kenyataan media dalam hal ini kerana bukankah kedua-dua parti itu boleh bertanya sendiri kepada Anwar dalam mesyuarat Majlis Presiden PH?

Adakah dalam mesyuarat Majlis Presiden PH sebelum ini di mana ketika Anwar memaklumkan tentang perjumpaannya dengan Muhyiddin dan Hamzah itu, DAP dan Amanah ada bertanya lebih lanjut tujuan pertemuan tersebut?

Bagaimanapun, tiada jelas kenapa nama Azmin disebut sama dalam kenyataan media Amanah dan DAP kerana dalam kedaaan sekarang, adalah mustahil Anwar ada mengadakan perjumpaan dengan bekas Timbalan Presiden PKR itu.

Tak tahulah pula kalau Tun Mahathir ada berjumpa dengan Azmin secara diam-diam?

Seperkara lagi yang harus disedari, kecuali Muhyiddin, tingkah laku Azmin dan Hamzah dalam merosakkan perpaduan dalam PH sebenarnya sudah pun bermula sejak hari pertama PH berkuasa di mana Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri ketika itu.

Azmin dengan perangainya yang tak habis-habis menentang peralihan kuasa kepada Anwar, manakala Hamzah melompat daripada UMNO kepada Bersatu, juga dengan tujuan serta maksud yang sama.

Malah, melalui peranan Hamzah jugalah Kongres Maruah Melayu diadakan yang meletakkan Tun Mahathir duduk sepentas dengan pemimpin UMNO dan Pas.

Kepada Salahuddin khususnya, kenapa pada waktu itu beliau tidak bersuara apa-apa melihat perangai Azmin dan Hamzah yang terang-terang janggal di depan mata PH serta seolah-olah direstui Tun Mahathir?

Bukankah kerana Tun Mahathir terlalu memberi muka kepada Azmin dan Hamzah sejak dulu lagi adalah merupakan sebab terpenting berlakunya Langkah Sheraton yang menyebabkan tumbangnya kerajaan PH? (Shahbudindotcom 29/06/2020)

Updated: 29 June 2020 — 5:35 pm

50 Comments

Add a Comment
  1. TOK MUDIN ADA VIRUS PH……..

    Pendedahan Najib mengenai kebakaran HSA menunjukkan Kerajaan PH sebelum ini tidak peka dengan kebajikan Rakyat…….

    Najib Razak menggesa kerajaan Perikatan Nasional (PN) segera mendedahkan laporan berhubung punca kebakaran Hospital Sultanah Aminah (HSA) pada 2016.
    Bekas perdana menteri itu berkata, ia perlu bagi menjawab kritikan pihak tertentu khususnya Pakatan Harapan (PH) yang cuba meletakkan kesalahan kepada PN.

    Jelasnya, meskipun laporan berkenaan telah lama siap, namun kerajaan PH sebelum ini gagal untuk mengemukakan laporan berkenaan kepada umum.

    “Laporan itu siap pada 6 Jun 2018 selepas Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) dan diserahkan kepada kerajaan PH di bawah perdana menteri ketujuh (Dr Mahathir Mohamad).

    “Masa menyerah laporan, pengerusi jawatankuasa mendesak kerajaan PH untuk mengumumkan dan mendedahkan laporan tersebut.

    “Namun, pada bulan Nov 2018, menteri kesihatan PH kata laporan tersebut masih tidak boleh didedahkan kerana memerlukan kebenaran kabinet PH,” tulis Najib di Facebooknya, hari ini.

    Katanya lagi, selepas setahun kerajaan PH masih gagal mendedahkan laporan berkenaan sehinggalah tumbang.

    “Pada pendapat saya, kerajaan PN perlu dedahkan laporan tersebut serta-merta kerana laporan dah lama siap,” tambah Najib lagi.

    Pada bulan Okt 2016, enam nyawa terkorban dalam tragedi kebakaran di Unit Rawatan Rapi (ICU) HSA pada tahun 2016.

    Susulan itu, pada bulan Nov 2016, kerajaan BN di bawah pimpinan Najib menubuhkan sebuah jawatankuasa khas bagi mencari punca kebakaran.

    Laporan berkenaan siap pada 6 Jun 2018. Untuk rekod, BN tumbang dalam PRU14 pada 9 Mei 2018.

    Semalam wad perubatan perempuan HSA terbakar dalam kejadian yang berlaku kira-kira jam 3 petang.

    Bagaimanapun tidak kemalangan jiwa berlaku dalam kejadian terbaru itu.

    Sebelum ini, wakil rakyat DAP Teng Chang Khim turut mendesak kerajaan PN untuk dedahkan hasil siasatan dan perbincangan jawatankuasa khas berhubung kebakaran yang berlaku pada 2016 itu.

    Dalam pada itu, Najib turut merayu pihak polis serta peguam negara supaya tidak mengambil tindakan yang drastik ke atas ketua pengarang portal berita kesihatan CodeBlue, Boo Su-Lyn.

    Boo disiasat di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) berhubung artikel yang berkaitan dengan kebakaran HSA pada 2016.

    Najib berkata, Boo dilihat ikhlas untuk menambah baik sistem kesihatan Malaysia.

    “Tahun lepas, Boo juga pernah banyak kali mengecam skim MySalam yang merupakan projek kesayangan menteri kewayangan PH bersama syarikat Insurans milik penuh Singapura kerana pulangan projek itu tak masuk akal dan banyak merugikan negara.

    “Boo tulis tentang laporan HSA sejak tahun 2019 sehingga bulan Mac 2020 lalu kerana dia tidak mahu tragedi kebakaran untuk berulang.

    “Malangnya, kebakaran HSA berlaku sekali lagi,” kata Najib.

  2. Rakyat suka PN bukan sbb pandai tadbir negara tapi sbb atok guna nama PH+ bg sume lakonan nak tumbangkan PN.

  3. Amanah DAP bergabong dgn madey tak kan kemana pon…mereka bukan ada cukup sokongan…poulariti madey sudah merosot.

  4. Sudah masanye PKR tinggalkan Amanah dan DAP yg beranggapan hanye madey yg mampu kembalikan kerajaan…

    Biarkan Amanah dan DAp bergabong dgn madey dan warisan…bagi madey Amanah dan DAp hanye pentingkan jawatan dlm kerajaan….

    Masa Azmin jadi balaci madey Amanah dan DAp tak peduli kerana tak jangka azmin akan derhaka kpd madey…jangkaan mereka azmin bantu perkukuhkan madey…Pas yg janji pertahankan madey pon mereka buat tak tau….

    Jadi elok sangat anwar asingkan diri dulu…

    1. Memang elok benar Anwar dipinggirkan sebab dia lah punca utama PH berantakan bermula dari…

      1. Gerombolan Anwarisme yg gopoh, gelojoh & tak sabar2 mau Sheikh Al Jub cepat2 singkir Tun M ambil alih jawatan PM begitu saja Al Jub terlepas dari kandang tahanan.

      2. Gerombolan Pengkhianat TSMY yg tergamak bersetongkol dgn puak Klepetokrasi yg berimankan โ€œCash Is Kingโ€ menjurus kpd konspirasi Tebuk Atap menumbangkan Kerajaan PH yg tentu2 dah sah2 dipilih oleh rakyat pd PRU 14. Sekarang amat jelas, TSMY dalam waktu yg cukup singkat, dah kehilangan tenaga bathin, dipulas dihenyak menuruti kehendak-nafsu dodol puak Klepetokrasi melihat dgn apa yg terjadi di mahksmah & GLC2 dewasa ini.

      Justruโ€ฆ.

      TIBAI
      Tibaikan Insan Bernama Anwar Ibrahim
      ABAI
      Asal Bukan Anwar Ibrahim

      ABU BN
      Asal Bukan UMNO Borosmah Najib.

      Kini dah ada Kuasa Ketiga yg lebih Ampuh pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad yg lebih pengalaman & berpengetahuan.

      Sekian dimaklumkan.

      1. Dudah lah man hindu..punca sebenar madey nak tipu anwar….madey bapak pembelit munafik

  5. BILA NAMPAK BUNGA,BARU BERSERI SIKIT BLOK NIH

    TAHNIAH KEJORA

    1. TQ bro anon 9:18 pm,

      ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
      Org tak sudi, anak miskin, di sawah nan lembah
      Tidak laku akhirnya kasih yg cuba dipersembah
      Sungguh tk terduga, begitu cpt hatinya berubah
      Di gelanggang cinta, Kejora dah tumbang rebah
      ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
      Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      ๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”

      1. ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
        Kini..sudah tiada lagi haruman bunga jambangan
        Bunga di tmn nirwana itu tk tercapai dek tangan
        Di medan cinta diri ini jdi umpama gelandangan
        Segala-galanya, biar je tinggal mnjadi kenangan
        ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
        Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”

        1. ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
          Kini..udah tiada lagi haruman bunga jambangan
          Bunga di tmn nirwana itu tk tercapai dek tangan
          Di medan cinta diri ini jdi umpama gelandangan
          Segala-galanya, biar je tinggal mnjadi kenangan
          ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
          Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          ๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”

          1. GUA SEDIH BRO,BACA PANTON NI

            CARI PENGGANTI BRO,BIARKAN IANYA BERLALU

            1. ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
              Trima ksih le anon krna sdr faham & mengerti
              Btapa trasa hiba & pilu bila kekasih brubah hati
              Mmg teramat sukar untuk temui cinta yg sejati
              Nmun, Kejora akn usahakan utk cari pengganti
              ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒธ๐ŸŒบ๐ŸŒท๐Ÿฅ€๐ŸŒน๐Ÿ’๐Ÿ’ฎ๐ŸŒผ๐ŸŒป๐Ÿต๏ธ๐ŸŒธ๐ŸŒบ๐ŸŒท๐Ÿฅ€๐ŸŒน๐Ÿ’

              ๐Ÿ’–๐Ÿ’๐Ÿ’˜โฃ๏ธ๐Ÿ’•๐Ÿ’ž๐Ÿ’“๐Ÿ’—โ™ฅ๏ธ๐Ÿค๐Ÿ’œ๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿงก๐Ÿ’–๐Ÿ’๐Ÿ’˜
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              ๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

              1. ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
                Trima ksih le anon kerna sdr faham & mengerti
                Btapa trasa hiba & pilu bila kekasih brubah hati
                Mmg teramat sukar untuk temui cinta yg sejati
                Nmun, Kejora akn usahakan utk cari pengganti
                ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒธ๐ŸŒบ๐ŸŒท๐Ÿฅ€๐ŸŒน๐Ÿ’๐Ÿ’ฎ๐ŸŒผ๐ŸŒป๐Ÿต๏ธ๐ŸŒธ๐ŸŒบ๐ŸŒท๐Ÿฅ€๐ŸŒน๐Ÿ’

                ๐Ÿ’–๐Ÿ’๐Ÿ’˜โฃ๏ธ๐Ÿ’•๐Ÿ’ž๐Ÿ’“๐Ÿ’—โ™ฅ๏ธ๐Ÿค๐Ÿ’œ๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿงก๐Ÿ’–๐Ÿ’
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                ๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

  6. Mahathir hilang jawatan. Daim diam tak dapat dikesan. Rakan yg banyak berkomplot dalam pentadbiran Negara…

    1. Dodol..dodol..

      Kau umpama dodol yg rusak teruk, dahlah birat, keras tak boleh diadjust-perbaikki pulak tuu.

      Mahathir jatuh dikhianati tapi bingkas bangun semula tidak pernah mengeryi kalah dalam perjuangan dek ulah bekas anak2 buahnya yg derhaka tak kenang budi.,,

      1. Gerombolan Anwarisme yg gopoh, gelojoh & tak sabar2 mau Sheikh Al Jub cepat2 singkir Tun M ambil alih jawatan PM begitu saja Al Jub terlepas dari kandang tahanan.

      2. Gerombolan Pengkhianat TSMY yg tergamak bersetongkol dgn puak Klepetokrasi yg berimankan โ€œCash Is Kingโ€ menjurus kpd konspirasi Tebuk Atap menumbangkan Kerajaan PH yg tentu2 dah sah2 dipilih oleh rakyat pd PRU 14. Sekarang amat jelas, TSMY dalam waktu yg cukup singkat, dah kehilangan tenaga bathin, dipulas dihenyak menuruti kehendak-nafsu dodol puak Klepetokrasi melihat dgn apa yg terjadi di mahksmah & GLC2 dewasa ini.

      Justruโ€ฆ.

      TIBAI
      Tibaikan Insan Bernama Anwar Ibrahim
      ABAI
      Asal Bukan Anwar Ibrahim

      ABU BN
      Asal Bukan UMNO Borosmah Najib.

      Kini dah ada Kuasa Ketiga yg lebih Ampuh pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad yg lebih pengalaman & berpengetahuan.

      Sekian dimaklumkan.

  7. KERA TAK KUTUK LEEERR BABI…..SEBAB SEKANDANG…….

    APEE LEER BOooooDOH SENGAL MELAYU PH PEGI PUJA BANDUAN TEBUK JUBO….,

    Dr M โ€˜permainโ€™ rakyat Sabah untuk halang Anwar, kata Kitingan…….

    : Pemimpin pembangkang Sabah Jeffrey Kitingan menggesa rakyat negeri itu supaya tidak terpedaya dengan cadangan Dr Mahathir Mohamad untuk menamakan Shafie Apdal sebagai calon perdana menteri Pakatan Harapan (PH).
    Beliau berkata, parti Shafie, Warisan bukanlah anggota PH dan hanya menguasai 9 kerusi di Dewan Rakyat dan merupakan penghinaan terhadap presiden Amanah Mohamad Sabu yang partinya mempunyai 11 kerusi serta GPS Sarawak dengan 18 kerusi.

    Katanya, Mahathir โ€œmempermainkanโ€ rakyat Sabah dengan mengangkat ketua menteri negeri itu dalam usahanya menjatuhkan kerajaan Perikatan Nasional (PN) sekali gus menghalang harapan presiden PKR Anwar Ibrahim untuk mengambil alih jawatan perdana menteri.

    Kitingan berkata, Mahathir merencanakan โ€œmuslihat licikโ€ itu untuk mengenakan bekas perdana menteri Najib Razak, selain mengingatkan bahawa gandingan Mahathir-Shafie akan menatijahkan politik balas dendam.

    Beliau berkata, cadangan Mahathir itu lebih merupakan pelan pengantian untuk anaknya, Mukhriz.

    Bekas perdana menteri itu sebelum ini berkata, Anwar dan Mukhriz akan menjadi timbalan perdana menteri dalam kerajaan Shafie.

    Kitingan berkata, langkah Mahathir itu โ€œtidak masuk akalโ€, dan jelas bertujuan menghukum Anwar kerana tidak bersetuju dengan cadangan pelantikan Mahathir sebagai perdana menteri untuk kali ke-3 sekiranya PH kembali berkuasa.

    1. Kau bodohkah. Mungkin kamu keturunan org bodoh. Anwar menang semua kes liwat. Samada time TM atau time Najib. Time TM DSAI menang kes liwat cuma kalah dlm pendakwaan kedua iaitu kes salah guna kuasa yang mana 2 org polis jadi saksi bagi pihak pendakwaan. Semasa time najib iaitu kes saiful,DSAI pun menang kes liwat di mahkamah tinggi. Cuma DSAI kalah bila kes tu di rayu n di bicarakan semula di mahkamah rayuan. Satu hari je prosiding,terus DSAI di dapati bersalah lalu kena jatuh hukum penjara 5 thn. Jadi kepada penyokong mahathir n semurit azmin and sigila pas baik kamu semua minta maaf kat DSAI sebab memfitnah DSAI. Yang buat hal mahathir time ph memerintah. DSAI belum memerintah kamu semua dah kata DSAI yang salah. Time ph memerintah, mahathir n the geng yang memerintag. DSAI tak ada jawatan pun dlm kerajaan. Tapi kamu semua salah DSAI. Kalau nak tuduh org, siasat dulu. Jfn ikut2 main tuduh. Itu namanya bodoh sombong. Guna akal sikit. Islam tak ajar kt ikut pemimpin zalim n pencuri. Ada fhm. Lu fikir lah sendiri.

  8. ya tong m penentang tuhan sebab dia telah ubah ciptaan tuhan bahawa
    hari Jumaat Penghulu Segala Hari bagi Umat Islam sebagai hari hari biasa bekerja.

    1. 7:57 pm…

      Apakah menanggapi Hari Jumaat sebagai Penghulu Segala Hari perkara jatuh pada Rukun Islam & Rukun Iman….??

      Apakah Melayu jahil seperti kamu masih percaya malam Jumaat itu malam sunat “Permintaan untuk Kaum ibu, singkatanya PUKXx)…???

      Bodohnys engkau….!!

  9. Hidup mati tong m mesti pecah belahkan melayu hingga akhir hayatnya jadi berkasta kasta seperti bangsa asalnya.

    Slogan tong m sejak dulu kini dan selamanya

    MELAYU MALAS MELAYU MALAS MELAYU MALAS

    1. Macam2 samaran, kini timbul pulak dahhh – makcikiah….!!

      Heyyyy..,betol ler, level tak ada kelas langsung spesi tungau-langau belaan Borosmah Najib nih.

  10. ๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ
    Cikgu Kejora, seorang yg pakar dlm matematik
    Kokurikulum, dia handle bola, silat & gimnastik
    Murid2 sering gelarkan kat dia, Cikgu fantastik
    Dgn Irah, student US, cinta suci di sini berputik

    Irah major saikoloji โ€˜student leaderโ€™ yang cantik
    Mmg le percintaan mereka itu sangat dramatik
    Bila berutusan warkah mereka betul2 romantik
    Bunga nan mekar, tunggu masa jer, nak dipetik
    ๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—

    ๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    ๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—

    ๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ
    Kejora bijak berpantun, dan tinggi dgn kreativiti
    Irah siswi saikoloji di US, sgt mulia budi pekerti
    Kini, mereka udah jadi pasangan cinta yg sejati
    Depa seia & sekata & sentiasa, saling mengerti

    Ckgu Kejora & Irah bagaikan sepasang merpati
    Di blog syahdu ini ler mereka udah bertaut hati
    Irah kini udah thn akhir pengajian kat universiti
    Rasanya thn hadapan bersatulah mereka nanti
    ๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—

    ๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    ๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—

    ๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ
    Kejora &Irah bertemu di blog Budin nan syahdu
    Percintaan dua merpati ini manisnya bak madu
    Sudah hampir dua bulan cinta mereka berpadu
    Irah kat US, berjauhan.. mereka saling merindu

    ๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—

    Percintaan Kejora&Irah buat ramai jadi terkedu
    Dengki serta cemburu pihak musuh, dpt dihidu
    Fucktun jadi monyok, serupa org mabok candu
    TN monyet racau, spt mabuk todi punya Hindu
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

    1. Anon 7:27 pm,

      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
      Rajin jugak no, arkib lama Anon pergi selongkar
      Adakah hati suci yg satu ini..ko cuba nak bakar?
      Bunga-bunga cinta yg dulu tu, dah tk lagi mekar
      Taman nirwana yg indah dah jadi hutan belukar
      ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ
      Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      ๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”

      1. ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
        Dah menjadi adat dan lumrah di dalam bercinta
        Ada bahagia dan ada juga pasangan nya, derita
        Mmglah sgt terasa bila kehilangan si dara jelita
        Namun, Kejora pernah alami dulu, cinta didusta
        ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ
        Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”

        1. ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
          Si dia dari golongan orang berharta dan mewah
          Sdg diri ini anak petani miskin golongan bawah
          Anak doktor, mana sepadan dgn anak pesawah
          Mungkin org takut, klau nanti, tercemar maruah
          ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ
          Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          ๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”

          1. ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ
            Mmg tk layak, si miskin, dampingi sorang puteri
            Biar je lah Kejora mengalah dan mengundur diri
            Hidup perlu diteruskan, wlu pnuh ranjau berduri
            Kbahgiaan dlm hidup..Kejora akn trus cuba cari
            ๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
            Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            ๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ

            1. ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
              Mmg lah sngt sukar..utk temui cinta yang sejati
              Org yg dipuja damba bgitu mudah berubah hati
              Namun Allah sudah temukan sorang pengganti
              Gadis desa setaraf darjat..yg dah lama menanti
              ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
              Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•โฃ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–

              1. ๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”๐Ÿ’”
                Takdir percintaan yng dulu seperti tiada berkat
                Segala-galanya musnah dlm masa yng singkat
                Mungkin perbezaan darjat telah pun menyekat
                Kejora terimanya, sebagai kenyataan & hakikat
                Di badan sndiri, mak suruh baju Kejora disukat
                Dgn gadis anak pesawah juga, mak dh terpikat
                Keluarga kami setaraf, tak berharta @ pangkat
                Dgn bakal mertua..boleh sama pergi memukat
                Dah org jauh tk sudi..Kejora pilih org yng dekat
                Cukup Kejora bgi tau..dia dulu sbg adik angkat
                Kedua-dua belah pihak dah capai kata sepakat
                Cuma..blm tetap tarikh pertunangan nak diikat
                ๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ๐Ÿง•๐Ÿ‘ณ
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•โฃ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–

  11. Alhamdulillah… PH dah karam… Pakatan gila kuasa… Hari2 cerita siapa nak jadi PM… hari2 cerita salah Najib… hari2 duk maki PAS… haram jadah nak cerita pasal kebajikan rakyat dan kesusahan rakyat masa covid 19… aku doakan PH terus karam…

    1. Kejora Dodol…

      Tenggelamnya kapal PH berpunca dari 2 gejalaโ€ฆ,

      1. Gerombolan Anwarisme yg gopoh, gelojoh & tak sabar2 mau Sheikh Al Jub cepat2 singkir Tun M ambil alih jawatan PM begitu saja Al Jub terlepas dari kandang tahanan.

      2. Gerombolan Pengkhianat TSMY yg tergamak bersetongkol dgn puak Klepetokrasi yg berimankan โ€œCash Is Kingโ€ menjurus kpd konspirasi Tebuk Atap menumbangkan Kerajaan PH yg tentu2 dah sah2 dipilih oleh rakyat pd PRU 14. Sekarang amat jelas, TSMY dalam waktu yg cukup singkat, dah kehilangan tenaga bathin, dipulas dihenyak menuruti kehendak-nafsu dodol puak Klepetokrasi melihat dgn apa yg terjadi di mahksmah & GLC2 dewasa ini.

      Justruโ€ฆ.

      TIBAI
      Tibaikan Insan Bernama Anwar Ibrahim
      ABAI
      Asal Bukan Anwar Ibrahim

      ABU BN
      Asal Bukan UMNO Borosmah Najib.

      Kini dah ada Kuasa Ketiga yg lebih Ampuh pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad yg lebih pengalaman & berpengetahuan.

      Sekian dimaklumkan.

      1. Wak Nyah pelir kecut 3:35 am,

        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
        Si mknyah kedi ni, ibarat mcm dah terlucut kain
        Sekali dgn pampers dia pun, agknya dh terlucut
        Takut berdepan dgn Kejora, dia tembak org lain
        Mmg trnyata si kadok kedi ni, btg pelir dh kecut
        ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

        ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚

        1. Wak Nyah pelir kecut 3:35 am,

          ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
          Tok Det nabi ko tu, kini, dh serupa dgn si luncai
          Dulu dia Mercedeze, tapi kini dah motor kapcai
          Maruah & prestasi dia, kini, dh hancur berkecai
          Yg sokong spt ko hanya tinggal 2-3 ekor macai
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚

          1. Wak Nyah pelir kecut 3:35 am,

            ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
            Kasihan betul..Wak Suman maknyah sasau gila
            Meroyan sakan dia, bila Atok asyik je Budin tala
            Langsung udah tak laku itu hero tua dari Kerala
            Semua org dah benci..dia sorang je yg dok bela
            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

            ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚

            1. Wak Nyah pelir kecut 3:35 am,

              ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
              Atok idola & nabi Wak tu kulit muka tebal seinci
              Tak malu langsung..calon kan anak sendiri naik
              Merata2 kt kedai kopi & Youtube org cerca caci
              Mngkin org dh nmpak perangai dia macam taik
              ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

              ๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

  12. Mata satu tak akan naik selagi ada Tun.
    Tun insan yang dipranankan Tuhan untuk penentangan
    tersebut,beliau insan terpilih dan yang lebih
    lucu,dia sendiri tidak pernah “sedar” tentang
    perkara tersebut,kecuali pengkaji-pengkaji
    yang bijaksana macam aku!

    aku memandang pergolakan dalam PH sebagai
    sesuatu yang amat melucukan kerana masing-
    masing tidak sedar tentang “pembawaan”
    masing- masing.

    Sesiapa yang menyebelahi individu yang benar,
    akan dibawah lindungan tuhan..ingat umur
    dunia semakin di penghujung..

    Yang pasti,kita berhadapan dengan zaman fitnah dasyat!

  13. Kapal PH dah tenggelam. Jom lari….๐Ÿƒ๐Ÿ‡๐Ÿšฃ๐Ÿคผ

    1. Tenggelamnya kapal PH berpunca dari 2 gejalaโ€ฆ,

      1. Gerombolan Anwarisme yg gopoh, gelojoh & tak sabar2 mau Sheikh Al Jub cepat2 singkir Tun M ambil alih jawatan PM begitu saja Al Jub terlepas dari kandang tahanan.

      2. Gerombolan Pengkhianat TSMY yg tergamak bersetongkol dgn puak Klepetokrasi yg berimankan โ€œCash Is Kingโ€ menjurus kpd konspirasi Tebuk Atap menumbangkan Kerajaan PH yg tentu2 dah sah2 dipilih oleh rakyat pd PRU 14. Sekarang amat jelas, TSMY dalam waktu yg cukup singkat, dah kehilangan tenaga bathin, dipulas dihenyak menuruti kehendak-nafsu dodol puak Klepetokrasi melihat dgn apa yg terjadi di mahksmah & GLC2 dewasa ini.

      Justru….

      TIBAI
      Tibaikan Insan Bernama Anwar Ibrahim
      ABAI
      Asal Bukan Anwar Ibrahim

      ABU BN
      Asal Bukan UMNO Borosmah Najib.

      Sekian dimaklumkan.

  14. “Tun Mahathir terlalu memberi muka kepada Azmin dan Hamzah sejak dulu lagi adalah merupakan sebab terpenting berlakunya Langkah Sheraton yang menyebabkan tumbangnya kerajaan PH?” – tulis Tuan Budin

    Siapa perancang Langkah Sheraton di belakang tabir, sila dengar penjelasan Tuan Mustapa Mansor dalam YouTube bertajuk : ISU SEMASA: Apakah tujuan Tun membuat kenyataan tentang PM ke 9? ( Siri 82) https://www.youtube.com/watch?v=fGYXUW9qLHM

    1. Rupanya Salah Guan Eng & Mat Sabu Sebab Paksa Mukhriz Jadi TPM II

  15. Jangan berprasangka buruk.

    1. Betul, Islam melarang berperasangka buruk, sebab itu dalam membuat komen terhadap tulisan Tuan Budin kita semestinya telah banyak maklumat politik dari semua pehak kerajaan vs pembangkang. Fakta benar sangat penting kalau tidak jadilah auta. Bila menulis mesti adil bukan berat sebelah, istilah kotor dan perkataan menghina hendaklah dihindarkan.

      1. PH dah BERANTAKAN…..

        1. Kejora dodol..

          Kau umpama dodol yg rusak teruk, dahlah birat, keras tak boleh diadjust-perbaikki pulak tuu.

          Betul – Ph berantakan berpunca dari 2 gejala…,

          1. Gerombolan Anwarisme yg gopoh, gelojoh & tak sabar2 mau Sheikh Al Jub cepat2 singkir Tun M ambil alih jawatan PM sejak saja Al Jub terlepas dari kandang tahanan.

          2. Gerombolan Pengkhianat TSMY yg tergamak bersetongkol dgn puak Klepetokrasi yg berimankan “Cash Is King” menjurus kpd konspirasi Tebuk Atap menumbangkan Kerajaan PH yg tentu2 dah dipilih oleh rakyat pd PRU 14. Sekarang amat jelas, TSMY dalam waktu yg cukup singkat, dah kehilangan tenaga bathin, dipulas dihenyak menuruti kehendak-bafsu dodol puak Klepetokrasi dgn apa yg terjadi di mahksmah & GLC2 dewasa ini.

          1. Wak Nyah pelir kecut 3:14 am,

            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
            Si mknyah kedi ni, ibarat mcm dah terlucut kain
            Sekali dgn pampers dia pun, agknya dh terlucut
            Takut berdepan dgn Kejora, dia tembak org lain
            Mmg trnyata si kadok kedi ni, btg pelir dh kecut
            ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

            ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚

            1. Wak Nyah pelir kecut 7:18 am,

              ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
              Tok Det nabi ko tu, kini, dh serupa dgn si luncai
              Dulu dia Mercedeze, tapi kini dah motor kapcai
              Maruah & prestasi dia, kini, dh hancur berkecai
              Yg sokong spt ko hanya tinggal 2-3 ekor macai
              ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

              ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚

              1. Wak Nyah pelir kecut 7:18 am,

                ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
                Kasihan betul..Wak Suman maknyah sasau gila
                Meroyan sakan dia, bila Atok asyik je Budin tala
                Langsung udah tak laku itu hero tua dari Kerala
                Semua org dah benci..dia sorang je yg dok bela
                ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

                ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚

                1. Wak Nyah pelir kecut 7:18 am,

                  ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
                  Atok idola & nabi Wak tu kulit muka tebal seinci
                  Tak malu langsung..calon kan anak sendiri naik
                  Merata2 kt kedai kopi & Youtube org cerca caci
                  Mngkin org dh nmpak perangai dia macam taik
                  ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

                  ๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                  ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

          2. Scam ke othman ni. Copy paste je dr td

Leave a Reply

Your email address will not be published.