MENCALONKAN SHAFIE BUKTI MAHATHIR DIBELENGGU DENDAM DAN CELARU MINDA YANG KRONIK

Sejak awal memang difahami, baik oleh manusia di bumi mahupun malaikat di langit, Tun Mahathir Mohamad adalah seorang yang begitu berdendam dan tidak mahu melihat Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.

Langkah terbarunya mencalonkan Shafie Apdal sebagai calon Perdana Menteri hanya mengesahkan lagi hakikat tersebut.

Setelah usahanya menonjolkan diri sendiri untuk menjadi Perdana Menteri sekali lagi selama enam bulan ditolak oleh Anwar Ibrahim serta PKR dan gagal mencapai kata sepakat dalam PH Plus, Tun Mahathir atas kapasiti peribadinya yang tidak berparti lantas memilih Shafie, Presiden Parti Warisan sebagai calon baru Perdana Menteri dalam cubaan berterusannya untuk menjatuhkan Muhyiddin Yassin.

Dalam pilihannya itu, Tun Mahathir turut meletakkan Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri 1 dan anaknya, Mukhriz Mahathir yang sama tidak berparti sepertinya sebagai Timbalan Perdana Menteri 2.

Keputusan Tun Mahathir memilih Shafie, selain menyerlahkan hakikat dendamnya yang tidak pernah padam untuk mengenepikan Anwar, juga terlihat amat janggal dan memperlihatkan kecelaruan mindanya yang sangat kronik.

Ini kerana Shafie selaku Presiden Warisan adalah pemimpin parti pelbagai kaum di mana sebelum ini Tun Mahathir mengatakan Anwar tidak boleh diterima sebagai calon Perdana Menteri kerana kedudukannya yang mengetuai PKR, sebuah parti pelbagai kaum.

Oleh itu, jelas Tun Mahathir, beliau perlu menjadi calon Perdana Menteri terlebih dahulu sebelum berjanji akan melakukan peralihan kuasa kepada Anwar selepas enam bulan kemudiannya.

Helahnya itu jelas menunjukkan beliau ingin “mengencing” Anwar sekali lagi kerana dalam tempoh enam bulan akan datang, Ahli Parlimen Port Dickson itu tentu saja masih lagi memimpin PKR.

Makna kata, selepas enam bulan memegang jawatan Perdana Menteri, Tun Mahathir sekali lagi tidak akan menunaikan janjinya, sama seperti janji dua tahun yang dimungkirinya kepada Anwar sebelum ini.

Soalnya, jika Anwar selaku Presiden PKR, sebuah parti pelbagai kaum dianggapnya tidak boleh diterima untuk menjadi Perdana Menteri, kenapa sekarang tiba-tiba Shafie boleh pula diterima dan dijadikan pilihan untuk menjadi Perdana Menteri?

Bukankah ini menunjukkan kroniknya kecelaruan fikiran yang dialami Tun Mahathir?

Lebih daripada itu, selain mewakili parti pelbagai kaum, Warisan juga dari segi keanggotaan hanya untuk kaum-kaum yang berbagai di Sabah saja.

Adakah kedudukan Shafie dan kaum yang diwakili Warisan lebih baik berbanding Anwar dan PKR yang tumbuh melata di seluruh negara?

Sekali lagi, kalau bukan mindanya sedang celaru yang kronik, apa lagi label atau gelaran yang sesuai untuk Tun Mahathir?

Bukankah dua hari lepas Tun Mahathir juga berkata tujuannya menjadi Perdana Menteri semula ialah untuk membantu Anwar mencapai cita-cita menjadi Perdana Menteri?

Kalau ingin membantu Anwar, mengapa nama Shafie yang dinaikkan?

Kecelaruan minda yang kronik ini tidak lain adalah disebabnya ratib di mulut dan di kepala Tun Mahathir sepanjang masa, siang dan malam tidak lain hanyalah untuk menghalang Anwar daripada menjadi Perdana Menteri.

Jika berniat ikhlas, setelah beliau tidak berhasrat lagi mencalonkan dirinya sebagai Perdana Menteri, Tun Mahathir sepatutnya kembali kepada opsyen 1 PH Plus iaitu mencalonkan Anwar sebagai Perdana Menteri.

Kalau beliau boleh berjanji untuk memberi penerangan dan berkempen untuk Shafie, malah mengatakan menyokong Shafie sama seperti menyokongnya, kenapa Tun Mahathir tidak boleh melakukan perkara yang sama untuk Anwar?

Sudah tentu jawapannya mudah saja iaitu Tun Mahathir memang tidak mahu Anwar menjadi Perdana Menteri.

Bahkan, tindakannya mencalonkan Shafie lebih bertujuan membalas dendam bersalut penghinaan kepada Anwar berikutan Presiden PKR itu telah menolaknya sebagai calon Perdana Menteri PH Plus.

Sebelum ini, pada 1998, apabila melihat kemaraan Anwar yang berpotensi menyingkirkannya, Tun Mahathir telah memecat Anwar daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri dan sebagai ahli UMNO yang menyebabkan kedudukannya sebagai Timbalan Presiden UMNO terlucut dengan sendirinya.

Tindakan itu jelas semata-mata untuk menghalang Anwar daripada menjadi Perdana Menteri dan tidak mampu berlawan secara sihat melalui proses demokrasi parti.

Pada 2016, setelah keluar UMNO kerana gagal menyingkirkan Najib dan melihat PH berpeluang cerah untuk menjadi kerajaan, seterusnya memungkinkan laluan terbuka semula untuk Anwar menjadi Perdana Menteri, Tun Mahathir telah mengambil langkah mengejutkan berbaik semula dengan musuh politiknya itu.

Hasil kunjungan pertamanya terhadap Anwar di mahkamah, diikuti pertemuan Tun Daim Zainuddin sebanyak enam kali dengan Anwar di Penjara Sungai Buloh, Tun Mahathir akhirnya diterima baik oleh PH dan dijadikan calon Perdana Menteri menjelang PRU pada 2018.

Jika diimbas balik, berikutan isu 1MDB dan penolakan rakyat yang serius terhadap Najib Razak, kerajaan pimpinannya serta karenah Rosmah Mansor di mana ruang untuk PH mengalahkan BN adalah cerah, tindakan Tun Mahathir berbaik semula dengan Anwar dan kemudian berjaya meletakkan dirinya sebagai Perdana Menteri, ia adalah semata-mata untuk menyekat kemaraan Anwar daripada mendapat laluan mudah menjadi Perdana Menteri.

Hal itu terbukti apabila Tun Mahathir telah melengah-lengahkan janji peralihan kuasa yang sepatutnya dua tahun dengan pelbagai helah, alasan serta mengkucar-kacirkan PKR melalui tindakan memperalatkan Azmin, menjalin hubungan dengan Pas dan membawa masuk pemimpin UMNO yang diketahui anti Anwar ke dalam Bersatu.

Sehinggalah PH tumbang pada 24 Februari 2020, kejayaan utama Tun Mahathir selama 22 bulan menjadi Perdana Menteri di bawah PH ialah berjaya memungkiri janjinya terhadap Anwar.

Selepas meletakkan jawatan dan dilantik sebagai Perdana Menteri interim, Tun Mahathir berusaha untuk kembali sebagai Perdana Menteri dengan idea membentuk kerajaan perpaduan tanpa parti.

Agenda tersirat di sebalik kerajaan perpaduan tanpa parti itu ialah Tun Mahathir selepas itu tidak terikat lagi untuk menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar.

Kemudian apabila PN menjadi kerajaan dan Muhyiddin selaku Perdana Menteri berdepan ketidaktentuan dan melalui PH, Anwar tetap ditonjolkan sebagai calon Perdana Menteri, dendam dan niatnya menghalang kemaraan Presiden PKR itu kembali membara.

Walaupun tidak lagi mempunyai parti dan diperlekehkan oleh Muhyiddin dalam Bersatu, Tun Mahathir kembali membuat kacau dengan cuba menonjolkan dirinya sekali lagi sebagai calon Perdana Menteri dalam gabungan tidak rasmi, PH Plus.

Tujuannya yang tidak henti-henti mahu menjadi Perdana Menteri dan terbaru mencalonkan Shafie, itu pun setelah dirinya ditolak oleh Anwar, hakikatnya cuma satu – selagi bernyawa di mana ketika semua orang yang seusia dengannya lebih memikirkan amal ibadat dan mencari syurga, Tun Mahathir sebaliknya terus dengan dendam kesumat mencari jalan menghalang Anwar.

Dengan itu, tidak menghairankan jika kecelaruan mindanya tambah kronik lagi di hari dan minggu-minggu mendatang nanti, terutama jika selepas ini DAP dan Amanah yang didakwanya bersetuju dengan pencalonan Shafie, bertindak menolak mentah-mentah perkara itu. (Shahbudindotcom 27/06/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 27 June 2020 — 11:04 pm

119
Leave a Reply

avatar
20 Comment authors
MAHATHIRVSANWARAnonymousWau bulenAmutaOthman Ahmad Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH SUDAH BERKUBUR….. ZOMBIE DATANG MERASUK……. Amanah kata Mahathir bohong pasal Shafie Apdal calon PM…….. Setiausaha Organisasi Parti Amanah Negara (Amanah), Abang Ahmad Kerdee Abang Masagus menegaskan kepimpinan parti itu tidak dimaklumkan mengenai sebarang keputusan Amanah terhadap cadangan memilih Presiden Parti Warisan Sabah (Warisan), Datuk Seri Md Shafie Apdal sebagai calon Perdana Menteri bagi blok pembangkang. Abang Ahmad Kerdee berkata, sehingga kini tiada sebarang pengumuman dikeluarkan kepimpinan tertinggi Amanah berkenaan cadangan dikemukakan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad itu dan pihaknya mengakui baru mengetahuinya sebentar tadi. “Tiada sebarang maklumat diterima. Bahkan saya sendiri baru mengetahui berita itu memandangkan saya… Read more »

Amuta
Guest
Amuta

Tuhan round the corner. Tahu.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kojolla…

Pegi jalan daaa dgn ko punya temberang konon2…‘Bukanlah Kejora ini nk bermegah cakap takbur’.
kepala hotak ko lah, Kejora….!!

Abis tuu, ini apa kejadah yg ko berPANTAToon,
Anonymous 27 June 2020 5:17 am
Mampos le dia si lahanat ni, kalau Kejora dapat
Jom one by one Wak, sebut jer masa & tempat!
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

So, amacam…
Dataran Bandaraya Johor Bahru
Sabtu, 11hb Julai, 2020
Jam 8:00 malam

Kau kelihatan jelas seperti yg sudah2, masih takut, bermadah helah, mengelak berdepan face-to-face dgn aku.

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Boleh caya ke Wak Kadok dgn tarikh yg ko bagi
Kejora risau klu semua nanti..kelentong belaka
Nanti aku pergi..tunggu sorang2 smpai ke pagi
Takut berulang kembali..peristiwa Dtrn Mrdeka
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kejora rasa sangsi le, dngan tarikh yg Wak bagi
Dtrn Mrdeka, ko tk dtg aku tunggu sampai pagi
Rasanya Kejora ini, mcm nak kena kencing lagi
Jitra ke JB, duit minyak & tol semua jadi rugi
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kejora rasa sangsi le, dngan tarikh yg Wak bagi
Dtrn Mrdeka, ko tk dtg aku tunggu sampai pagi
Rasanya Kejora ini, mcm nak kena kencing lagi
Jitra gi ke JB, duit minyak & tol semua jadi rugi
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Risau juga klu berulang lgi peristiwa yg sudah2
Kejora cdg begini lah..Wak Suman haram jadah
Apa kata klu kita jmpa di Tsk Darulaman Kedah
Jadi tak ler Kejora dikencing dgn begitu mudah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

anonymous
Member
anonymous

Populariti Dr M di kalangan Melayu merudum, dakwa penganalisis politik….. Yasmin Ramlan Diterbitkan sejam lepa Sokongan merudum terhadap Dr Mahathir Mohamad bukan sahaja berlaku dalam Bersatu tetapi juga dalam kalangan pengundi Melayu yang sebelum PRU14 menyokong beliau, kata penganalisis politik. Menurut Prof Dr Azmi Hassan dari Universiti Teknologi Malaysia (UTM), sokongan terhadap bekas perdana menteri itu menurun sejak beliau mentadbir kerajaan Pakatan Harapan lagi, atas faktor prestasi menteri di bawahnya. “Apabila beliau letak jawatan perdana menteri, populariti Dr Mahathir semakin merundum dan ditambah persengketaan terbuka dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim. “Saya melihat pengaruh Mahathir terhadap pengundi Melayu bukan sahaja di… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Zaheeda rafik pon duka duit red herrings…

Wau bulen
Guest
Wau bulen

I love the red herrings

anonymous
Member
anonymous

Engko tu penjilat jubo madey…madey calonkan lembu pon ko tetap suka..tak gitu?..
Kluangdemon pon suka suka jubo madey….

Wau bulen
Guest
Wau bulen

Idolizing politicians is not my cup of tea
Hanya Allah swt I bow and give my loyalty
A fact in our face we must accept reality
Politicians come and go nothing is in perpetuity

anonymous
Member
anonymous

Elok benar madey dilantik pengerusi Warisan kerana madey dah hilang parti..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Yo ko..so what..?
Taik kambing bulat2.

anonymous
Member
anonymous

Secara tak langsong madey mengaku dirinye sudah tak di terima lagi….tak laku lagi..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

enon kudis…

Kalo dia tak laku, abis tuu pasal apa korang tak senang duduk, terkinja beruk & melalak…..??

That clearly shows….The Grañd Old Statesman is still ‘A Force To Be Reckoned With’.

Got it, kudis…..??

anonymous
Member
anonymous

Roda nasib madey berputar kebawah…nadey tak mampu memusingkan keatas..

Bintang madey mulai malap…sudah kehendak tuhan…

Man hindu mana tahu tuhan…

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Rakyat sudah melupakan Madey si Kitol. Mampuslah ular fossil tua 95 tahun bersama ular fossil tua yang bertongkat. Rancangan nak pecah PH tetap buntu. Kahkahkah!

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

PM yang diangkat Madey si Kitol ialah PM yang tidak berguna dan tidak layak. Madey si Kitol ular fossil tidak ada kelayakan lagi memilih PM. Memalukan Malaysia sebanyak 3 kali! Pak Lah gagal. Jibby gagal dan memalukan. Madey si Kitol pilih diri sendiri pun gagal dan lebih memalukan lagi sampai hilang parti. Kahkahkah!

Wau bulen
Guest
Wau bulen

A red herring thrown out drawing a debate unprecedented

Anwar came out rejecting such a proposal a political deceit and forgetting himself is a cheat

Hamzah said nominating DPM Anwar clearly ear soothing when his role is Umno’s trojan horse sneaking

Najib said “I told you so it is all about his son” when he is currently charged in court for world’s greatest scandal

Bung said nominating PM Shafie a joke when he has all the while living as a shameless corrupt clown

anonymous
Member
anonymous

Shafei kurang laku di semenanjung….orang kenal shafei ada skandel dgn pelakon zaheeda..

Wau bulen
Guest
Wau bulen

Betul ke? Muhyiddin ada skandal dengsn isteri hakim yang mana yek? Masuk mahkamah selesai luar mahkamah….

Mengata shafie dia yang lebih
Abis bos dia selingkuh bini hakim takut cakap

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP and Amanah themselves said will refer to their own MT and PH Presidential Council such idea from and involving non-PH members. A Senior GPS Minister in Sarawak supposedly a member of the new powerful coalition involving Madey said it is time for Madey to call it a day. Meanwhile, Madey’s protege PM Shafie looks helpless and dangerously losing the Sabah government due to enbloc Warisan defections to UMNO, thanks to Musa Aman. Don’t look anyway like a red herring or unprecented earth shattering move but more a clown act from a confused out of sorts Commander with a heavy… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Bila Tun, DAP, AMANAH, WARISAN, Team B Umno, sebahgiaan BERSATU & Team B PKR mencalonkam Shafiee Afda – Ketum PKR, Sheikh al Juburi sah2 kena CHECKKMATE…!!

Aku lebih selesa berPMkan dgn Shafiee Afdhal dari….
– perompak, lanun, penyamun, dayus takut bini,
– pengecut back stabbing,
– paling2 sekali PElIWAT.

zunnun
Member
zunnun

apa yg berlaku trrkini selain lebai pAs, si senik dgn kesundalan utk menjilat puki terbaharu nya… yg di utarakan olwh si hasmah dgn mahathir malu dgn pilihan #1, anwar-mukriz yg terlalu ‘obvious’ lalu shafie abdal di jadikan buffer utk melindungi ‘obvious’ sedemikian rupa…. Shafie calon pm, dan anwar-mukriz tpm2 nya… dgn ini, calon mukriz utk pm kemudian nya, tak terlalu ‘obvious’ kepentingan nya…. mahathir tahu, optiin #1, anwar-mukriz, anwar akan sailang mukriz bila tiba masa nya… dgn shafie, mahathir lagi percaya…. seperti mahathir percayakan si Moo & si assmin dan anwar musuh nya, akhir nya mereka berdua mengkianati nya… bila… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK SUKA MENJILAT PUKI, TAK RENTI2 SEBUT ITU.

Mengata terperangkap itu hanya pendapat kamu.

Tak renti2 juga mengata kesundalan. DIRTY OLD MAN ZUNNUN ini sundal yang paling femes.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Satu Malaysia tahu pilihan Madey si Kitol ialah orang yang akan menjahanamkan Malaysia dan memalukan Malaysia. Ular fossil tua 95 tahun tidak ada kelayakan atau bakat mencari pemimpin. Dia sendiri gagal jadi pemimpin kerana tiada pelapis baru. Madey si Kitol jenis manusia bodoh tua tak boleh diajar. Kahkahkah!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Itu hanyalah andaian nafsu dodol kor, jer….!!

Kenyataannya…

The GRAND OLD STAESMAN is still ‘A FORCE TO BE RECKONED WITH’ that sends shivers & scary nightmares to all his opponents, their pencacai & garbage macai-macai.

zunnun
Member
zunnun

mahathir perlu di beri penghormatan sebagai “bapa kesundalan negara”, kesundalan dgn membiarkan omNo di kuasai dgn “corporate yg di onak dan di bentuk dari dapur rumah nya bersama daim, mahani dan hasmah sebagai penyedap sj…. segala pengswastaan di rancang berdua… yg merangkak di jalan, di berikan kpd yahya drb nya yg di laut, amin shah sapu belaka…. infrastuktur halim saad di amanah nya dan pembinaan perumahan si wan azmi pula, merasakan diri nya ‘don- godfather’ kesukaan nya… yg terbang di awan, si tajudin ramli pula… dari perancangan ini, kemudian, si najmi, adli, samsuddin hasan dan sebagai nya… mereka kaya raya,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK lagi menyebut kesundalan. Kepala hotak dia penuh dengan sundal menyundal. Keturunan sundal lah, katakan.

Menuduh liar mengata mereka kaya raya, tapi .. kerajaan terpaksa bail out mereka… Takda kasi bukti, fakta, punca maklumat atau link kpd berita berkenaan.

zunnun
Member
zunnun

lebai pAs, anak si senik kini bahan sensasi netizen merata2, tgh menyundal utk menambah bini pula…

lebai2 pAs, jika tak menjilat puki mereka kuat memuki pula….

sama hebat dgn bab kaut dedak dan helah2 mwrata2….

amanah dgn si shamsudin, husam, zolkarnain, ahmad awang, si lebai pendek aziz anak mAt, idola mereka, lebai yg mengatakan tuhan mencarut juga….

pAs dgn keldai2 nya, hadi awang dgn mimpi temberang ‘rasullulah’ nya, di jadikan pemujaan berhala mereka….

pAs dan amanah tak perlu anwar musuh mereka, kesundalan2 yg ada dah cukup membinasakan mereka….

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK menuduh menambah bini. Tapi dia dan puak dia bini satu, gundek berbelas. Mistress sana sini. Tak cukup duit, tipu sana tipu sini.

Dulu sau general yang mengawal keselamatan di sempadan utara China telah di curi gufreng ya dek bossnya, meradang, dibiarkan nya musuh Manchurians, yang menunggu di luar, masuk the gates of China dan China di tawan, di perintah Manchus di abad 16 hingga abad 20.

Awas, jenis pembelot, penderhaka, traitors spt DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK ini.

zunnun
Member
zunnun

mahathir keinginan utk menjawat pm utk 3rd Coming nya, seperti hitler dgn 3rd Reich juga….

keldai2 belaan hadi awang dgn penjenamaan diri, ‘melayu2 islam’ tidak kurang keinginan mereka, utk menobatkan hadi pm 9 juga.

kedua2 mereka, yg satu merasakan diri anwar musuh yg utama dan yg satu, di buai mimpi kesundalan nya, ‘rasullulah’ yg temberang sj, hinggakan melebihi wajah terperi nya….

apa nak jadi dgn melayu2 berdua dgn kesundalan mereka nih?

kedubdalan mahathir, meletakan tahap kelestarian ph kini rendah pd rakyat jelata….

tapi, ini bagus, kerana selain ph, muaFUCKat dan pN juga mengalami permasaalahan serupa…

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK nyata bukan Melayu, menghasut / seditious menuduh ‘rasullulah’ yg temberang sj.’

Dia perlu dibalun, ditibai, dibantai seboleh boleh nya di sini.

Dia tidak dibimbing emak bapak nya supaya tak menghasut di masa kecil sebab depa asyik kongkok ajer pagi petang siang alam. Keluar anak yang jadi DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK kuat menghasut / seditious.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Mahzir Khalid pencuri diskaun TNB,
MEMANG KETURUNAN ANAK BABI. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Setakat tuduh mcm tu, aku pun boleh. Kau yg melancap dpn laptop dlm office pkr dulu kan? apahal?

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Anak babi berlari-lari,
Cari bapak babi Mahzir Khalid dalam TNB. Kahkahkah!

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Siapa dapat diskaun RM231 dari BAPAK BABI MAHZIR KHALID? Mahzir Khalid anak babi kebas 531j diskaun TNB pulang balik RM231 macam anak Jibby. Babi betul Mahzir. Kahkahkah!

ApaNama
Guest
ApaNama

Dah bgtau awal2 lagi: antidote bg virusAtok adalah anwar ganding bahu ngan ameno. Strategi atok mudah je: jauhkan pengundi dari PH. Bagaimana? Pengundi naik mual dgn tindakan PH (sebenarnya atok) pura2 berebut kuasa nak jadi PM. Mmg dia nak jadi PM8, tapi jika tak boleh, Tok Mudin pun ok, asalkan bukan anwar. Imbas kembali. Jeming bantah cadangan PH calonkan atok sbg PM7 jika PH menang pru14. Akhirnya, hasil dari sihir atok, jeming penyokong kuat atok kekal PM7 sehingga habis penggal. PKR berpecah. PH hampir hilang kredibiliti. Bermula dgn 13 MP, PPBM dah ada 36 MP. Diberi masa utk menyihirkan ameno,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mimpi lah kamu nak lihat anwar ganding bahu ngan ameno. Bosskurr pun dah kena tendang terajang ke longkang yang dalam di Pru14, tak dapat nak keluar dari longkang itu lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Wak Suman pun mnghadapi kecelaruan mental
Tapi dia tak sedar diri..cuba nak berlagak brutal
Akibat nya teruk dia kna, cg Kejora balon sental
Agknya, anak cucu dah kejarkan dia ke hospital

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kojolla…

Pegi jalan daaa dgn ko punya temberang konon2…‘Bukanlah Kejora ini nk bermegah cakap takbur’.
kepala hotak ko lah, Kejora….!!

Abis tuu, ini apa kejadah yg ko berPANTAToon,
Anonymous 27 June 2020 5:17 am
Mampos le dia si lahanat ni, kalau Kejora dapat
Jom one by one Wak, sebut jer masa & tempat!
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

My reply:
So, amacam…
Dataran Bandaraya Johor Bahru
Sabtu, 11hb Julai, 2020
Jam 8:00 malam

Kau kelihatan jelas seperti yg sudah2, masih takut, bermadah helah, mengelak berdepan face-to-face dgn aku.

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Budin kata minda Tok Det dah teruk kecelaruan
Wak Kadok pun sama le juga dgn dia pnya tuan
Dngn Kejora dah teruk parah dia terima habuan
Baru dia tau, akibat dri menjolok sarang tebuan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PN HANYA PERALIHAN UNTUK SELAMAT KAN NEGARA DARI BANGSA YAKJUJ MAKJUJ PHD4PIG….TAK BANYAK YANG BOLEH DIBUAT KERANA TIDAK STABIL DAN SENTIASA DICABAR……MANDAT BARU DIPERLUKAN…… DAJJAL ILLUMITY PERANAP EKONOMI NEGARA DENGAN MENCIPTA 200 KRONI PROKSI BILLIONAIRES……. SELAGI BERNYAWA DAJJAL ILLUMINITY AKAN PERTAHAN KAN DYNASTY USD44BILLONS…… ALBONTOTI NAK KENA MAIN BELAKANG LAGI….. BAGI PAS JADI PM SATU KALI JEE….BARU SEDAP KUTUK…… PATUT TONG M CALONKAN HADI SBG PM9……..PASTI DAPAT PM MALAYSIA BARU……. Lebih 1,000 ahli Warisan di Libaran diumum keluar parti……… Lebih 1,000 ahli Parti Warisan Sabah termasuk 11 ketua cawangan mengumumkan keluar parti hari ini atas kekesalan mereka terhadap pemimpin parti… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Woww pantun2 dalam BI masuk begitu banyak
Cgu Kejora nampak seperti gajah turun minyak
Menyembam rapat Wak Kadok kedi kna lanyak
Psti mlm tadi si tua mknyah tu tidur tk nyenyak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kojolla…

Pegi jalan daaa dgn ko punya temberang konon2…‘Bukanlah Kejora ini nk bermegah cakap takbur’.
kepala hotak ko lah, Kejora….!!

Abis tuu, ini apa kejadah yg ko berPANTAToon,
Anonymous 27 June 2020 5:17 am
Mampos le dia si lahanat ni, kalau Kejora dapat
Jom one by one Wak, sebut jer masa & tempat!
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

My reply:
So, amacam…
Dataran Bandaraya Johor Bahru
Sabtu, 11hb Julai, 2020
Jam 8:00 malam

Kau kelihatan jelas seperti yg sudah2, masih takut, bermadah helah, mengelak berdepan face-to-face dgn aku.

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
The poor gay Suman is as if sank and drowned
Kejora had beaten the skunk..flat to the ground
We can’t see anymore that idiot old gay around
As for the champion Kejora still hold the crown
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

There goes that Kudis
With his PANTAToon rubbish.

Proot..proot…
Kentoot…..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Kejora baru je balik dr masjid tunai solat subuh
Smntara masih sihat, pahala ingin nak diimbuh
Msuk sini semula..kot ada lagi, Wak telur labuh
Tapi dia dah cabut lari takut kalau Kejora tabuh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Wah, marah betul Budin, mengata Tun M “tidak mahu melihat Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.”

Saya sokong pendirian itu sesangat. Anwar bekas banduan 2 kali. Sebab liwat. Peliwat tidak boleh menjadi PM negara ini. Ini negara Islam. Perkara 3 Perlembagaan negara menyatakan demikian.

Anonymous
Guest
Anonymous

The Return Of Maha Firaun. Maha Firaun inilah perintis kepada perogolan institusi negara bermula dgn pemecatan Tun Salleh Abas satu masa dulu. Kemudian dituruti pertelingkahannya dgn Raja2 Melayu dan diikuti oleh perseteruan dia tanpa henti dengan ramai pimpinan kanan Melayu UMNO BN. Kembalinya Maha Firaun dalam arus politik ternyata telah meletak negara dalam caca marba dan tidak menentu lagi. Melihat kepada rentetan kejadian, tidak syak lagi bahawa inilah satu2nya Maha Firaun Malaysia, makhluk serakah, haloba, pendendam dan sejenis spesis manusia yang amat munafik. Amat tidak wajar sama sekali makhluk ini dilantik sebagai pemimpin hatta dijadikan sahabat. Saya dengan rasa rendah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

pemecatan Tun Salleh Abas satu masa dulu?

Kenapa tak cerita 50 ahun sebbelum itu? Boro kamu.

Anonymous
Guest
Anonymous

sasha Othman Ahmad……apa yg kau meroyan ni??? Skrip lama yg kau ulang2…Najib penyamun la….Apa yg mereka buat selama 22 bulan, ?? Kenapa tak boleh nak sumbat Najib masuk penjara???…Jawapan nya ialah tak ada bukti kukuh dan byk bukti direka reka….saksi2 penting disembunyikan…bla bla bla… Kenapalah susah sgt kau ni nak faham??? Otak tu dah korup kot!! Masih nak sokong tua gila kuas ni….. Negara tak perlukan org tua nyanyuk ni lagi… Dah jadi PM , kenapa letak jawatan…Lepas tu tak bincang pulak dulu dengan majlis presiden PH….lepas tu meroyan macam org gila nak balik jawatan tu… come on lah Othman… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Bravo Sasha..!!

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
That old gay, is as if being thrown into the drain
I’m sure he now caught headache and migraine
That goon’s tears must be pouring, just like rain
Becoz..Sasha said that this gay never use brain
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Woww..great!!

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
What a powerful bullet genius Shasha had fired
The old Hindu gay, seems to be helpless & tired
Shasha had labelled the skunk as a bloody idiot
That goon, dare not respond, but just kept quiet
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
What Sasha had said..made people astonished
The olg gay’s dignity, had been torn & tarnished
Ckgu Kejora, then came in & continue to punish
It seems that, the idiot goon, is already finished
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Woww..pntun bahasa Inggeris smpai 3 rangkap
Penulisnya, mmg seorang yang bijak dan cekap
Wak Kadok kedi, dah tak tau lagi apa nak cakap
Dlm rimba kesengsaraan, dia terus trperangkap
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Is Shasha real..or mere slut….??

anon
Guest
anon

To atok Kejora Telor Laboh,

Calon isteri kau yang sesuai namanya Mak Enon
Baru padan sama-sama kerepot,jangan berlagak harimau
Ada angan nak jadi menantu Seman konon
Anak terona tua,70an telor labuh sappa mau

Atas atap ada burung kelicap
Bunyinya gini… cet! cet! cet
Hari-hari kau melancap
Sampai kote kau meLECET

Anonymous
Guest
Anonymous

To atok Wak Nyah telur labuh 12:18 am,

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kesian sungguh, dgn ini maknyah, Hindu Kerala
Idola & nabi dia kena taji..dia tk mampu nk bela
Sebaliknya dia buat perangai mrapu sawan gila
Kejora yg suci ini pulak, dia maki cerca dan tala
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

atok Kejora Telor Laboh

Johan Shahar
Guest
Johan Shahar

Sedih bila sekali lagi pakatan pembangkang yg kuat berjaya dilemahkan. Dulu bila pemimpin PAS keluar PR menyokong UMNO. Sekarang dgn mengangkat geng Azmin/Zuraida, mengatur kejatuhan kerajaan PH dan melagakan DAP/Amanah dgn PKR. PKR perlu perkuatkan jentera menghadapi PRU15 mengejut

Lemai Beruntung
Guest
Lemai Beruntung

BENDERA MATA SATU

kah kah kah kah

sudah terang lagi dijamong

kah kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

dijamong?

Bahasa apa tuh? Kau org asing di sini ye?

Zaidi
Guest
Zaidi

You ni low class politic analysis Budin.Kata Tun yg tamak tapi Anwar lebih tapak.

Anonymous
Guest
Anonymous

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kita faham ler, naper Tok Det buat celaru minda
Tak lain tak bkn semuanya famili punya agenda
Kekayaan keluarga, mmg lah perlu nak diganda
Sbb itu, kena usaha naikkan dia punya anaknda
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

anon
Guest
anon

Atas atap ada burung kelicap
Bunyinya gini… cet! cet! cet
Hari-hari kau melancap
Sampai kote kau meLECET

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kesian sungguh, dgn ini maknyah, Hindu Kerala
Idola & nabi dia kena taji..dia tk mampu nk bela
Sebaliknya dia buat perangai mrapu sawan gila
Kejora yg suci ini pulak, dia maki cerca dan tala
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

12:20 am, ko selalu melecet ye?

Pakai KY Jelly ler

Selumbar
Guest
Selumbar

Secara jelas Tun Mahathir yang tidak berparti, tidak ada sokongan tapi mempunyai niat untuk menjahanamkan kualiti kepimpinan Anwar yang mula bersinar.

Anwar memang tidak perlu membuang masa menilai cadangan atau desakanMen dari Mohamad Sabu dan Lim Guan Eng mengenai opsyen baru iaitu mencalonkan presiden Warisan itu sebagai perdana menteri.

Tidak ada sebab Anwar perlu jadikan diri nya sebagai keldai oleh rakan-rakan dalam PH hanya kerana mahu merebut kuasa untuk beberapa tahun saja sebelum pilihanraya ke 15.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anwar dah lama jadi keldai sebab nakkan peluang jadi PM.

Tapi dia Peliwat, dah di hakimkan begitu, tak boleh jadi PM negara ini. Ini negara Islam, Islam haramkan liwat.

Dol
Guest
Dol

Madey nk tipu orang2 sabah dan sarawak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Padan lah nama kau Dol.

Dol sangat kamu nih.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Aku lebih selesa berPMkan dgn Shafiee Afdhal dari….
– perompak, lanun, penyamun, dayus takut bini,
– pengecut back stabbing,
– paling2 sekali PELIWAT.

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Mmg makin kaww lah, artikel yg sdra Budin saji
Budin citer tntang manusia 2 mata pnya gergaji
Tanpa segan silu lagi, Budin balon, tibai dan taji
Dia kata kjayaan utama atok ialah mungkir janji
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

pemerhati politik
Guest
pemerhati politik

Kalau pemikiran Tun M dikatakan bercelaru, macamana pulak dengan pemikiran DAP dan Amanah yang juga menyokong Shafie? Bercelaru lah jugak nampaknya. Lebih baik PKR fokus kepada agenda Reformasi dan lebarkan sayap. Tak mustahil PKR boleh lebih kuat dari UMNO supertitles ketika UMNO kuat suatu masa dulu. It is time to change and to reform. It is now PKR’s time to shine.

Dol
Guest
Dol

Makin hari makin lawak politik malaysia n sapi c sabah tunggangan mahathir atok sudah masuk rumah2 org tua… makin xbetul sudah dua2 mereka n.. hrp jgn nk mereka dua n naik jd PM malaysia … buang laut la mereka dua tu…hancur lah malaysia mcm c tun buat kat malaysia jika c keparat tu naik pm.. abis loyalty malaysia d bedal dorg n…p jual dgn org luar… terus kritik mereka dua memalukn sabah saja…@@@@@@@kena ketawa satu Malaysia dgn m sabah sapi afdal tpi xafdal pn… n bukan sapi n kerbau xda tanduk dgn tun yg xda telur

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DAJJAL ILLUMITY PERANAP EKONOMI NEGARA DENGAN MENCIPTA 200 KRONI PROKSI BILLIONAIRES……. SELAGI BERNYAWA DAJJAL ILLUMINITY AKAN PERTAHAN KAN DYNASTY USD44BILLONS…… ALBONTOTI NAK KENA MAIN BELAKANG LAGI….. BAGI PAS JADI PM SATU KALI JEE….BARU SEDAP KUTUK…… PATUT TONG M CALONKAN HADI SBG PM9……..PASTI DAPAT PM MALAYSIA BARU……. Lebih 1,000 ahli Warisan di Libaran diumum keluar parti……… Lebih 1,000 ahli Parti Warisan Sabah termasuk 11 ketua cawangan mengumumkan keluar parti hari ini atas kekesalan mereka terhadap pemimpin parti itu yang dianggap tidak memperdulikan cawangan terbabit selepas menang Pilihan Raya Umum ke 14. Pengumuman keluar parti itu, yang melibatkan semua cawangan parti di… Read more »

Bin shaffie
Guest
Bin shaffie

Parti Pas ialah kerajaan sekarang ini…buat lah yg terbaik untuk Malaysia tercinta. Bahasa jika bangsa!

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Pasti pencacai2 atok kini..jdi agak kalut & panik
Budin kata, Tok Det kecelaruan minda yg kronik
Mungkin sbb asyik telan ubat tak rujuk ke klinik
Atau dia tersilap teguk todi yang disangka tonik
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Dol
Guest
Dol

mula mula memag la sokong shafie tu…lepas tu buat undi tak percaya..dah lamaaaa dah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Teruskan menge Dol ler kamu

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Mmg ternyata yg PH dh makin teruk berterabur
Rakyat nampak, yg halatuju PH dh makin kabur
Semuanya palsu belaka, janji2 yg mereka tabur
Ternyata, rugi serta sia-sia, undi yg rakyat labur
Pemimpin mereka sekadar jdi badut penghibur
Ketua pun serupa dgn mamak tokey pasembur
Dah tua ganyut, tak lama dah nak masuk kubur
Ada yang muda sikit pun peminat lubang jubur
Kebencian rakyat kt depa, makin berakar subur
Sejak akhir2 ini..teruk depa kna, rakyat sembur
Rata2 trdengar, cerca & makian, rakyat hambur
Bukanlah Kejora ini nk bermegah cakap takbur
Mmg sah PRU15 nanti..PH akan musnah lebur
Dan..BN akn kembali di takhta menjulang obor
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Bin shaffie
Guest
Bin shaffie

Segerakan pilihanraya terbaik untuk rakyat Malaysia! Jgn tangguh tangguhkan nanti rakyat hilang kepercayaan… jika Dato najib didapati bersalah lagi kurang sokongan… harap disegerakan sgt sgt!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kojolla…

Konon ‘Bukanlah Kejora ini nk bermegah cakap takbur’, kepala hotak ko lah, Kejora….!!

Abis tuu, ini apa kejadah yg ko berPANTAToon,
Anonymous 27 June 2020 5:17 am
Mampos le dia si lahanat ni, kalau Kejora dapat
Jom one by one Wak, sebut jer masa & tempat!
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

S8, amacam,
Dataran Bandaraya Johor Bahru
Sabtu, 11hb Julai, 2020
Jam 8:00 malam

Kau takut lagi ker macam yg sudah2…??

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Boleh caya ker Wak Kadok, dgn tarikh yg ko bagi
Kejora risau klu semua nanti..kelentong belaka
Nanti aku pergi..tunggu sorang2 smpai ke pagi
Takut berulang kembali..peristiwa Dtrn Merdeka
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Stupid Suman, is like a clumsy beggar in a town
While Kejora is a young prince, in a great palace
Why not we hold on the physical fight old clown
Let’s challenge English pantun, in the first place
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Suman talk big as if he can break the mountain
But when facing Kejora, he’s completely beaten
Now the idiot gay is peeping behind the curtain
Seeing, Kejora around, he’s scared & frightened
He was heavily beaten before, but he forgotten
Quite frequent..the clumsy skunk, fell flattened
That goon’s dignity is tarnished & turned rotten
He dare not confront me again, I’m very certain
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Woww, pantun yg sngat cantik bahasa Inggeris
Begitu sama sekata..walau pun sampai 8 baris
Suman maknyah, pasti bengang & hati terguris
Mlm ini tk dpt tidur le dia terkucil pampers tiris
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Mmg sukar utk kita temui, pntun BI bgini hebat
Suman rasa, bgai belakangnya berbirat disebat
Melopong terkedu lah dia, si tua dajjal musibat
Mesti mlm ini dia terpaksa telan berkotak ubat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Bila Kejora cabar, mknyah itu terus mengelupur
Keadaan si tua itu, ibarat nya ayam berak kapur
Tak berani dia, kt Chini, Kejora cabar bertempur
Dia hanya berani kt JB..tepi dgn dia pnya dapur
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Jelas dia bacul, si tua tali barut DAP kafir harbi
Kejora nk lenyek mknyah ni, jadi mcm tapai ubi
Btg kotey dia dah sentap, mcm kepala labi-labi
Dia hanya berani kt tepi dapur rumah dia, di JB
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Bloody idiot gay Suman often boast and tells lie
Reading his postings, is as if time being wasted
When Kejora gave English pantun, he can’t reply
This shows that, the idiot is not highly educated
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂

anonymous
Member
anonymous

Adakah madey dah rancang jika shafei diterima oleh PH dan berjaya pegang jawatan pm shafei akan serah semula kpd madey?…

Tapi nak berjaya mcm mana anwar takkan setuju proksi madey yg bukan ahli gobongan PH..

Dol
Guest
Dol

yang nak tergelak tu terselit nama mukriz boy boy jadi TPM2 🤣🤣🤣😂😂😂😂😂🤣🤣😂 ingat rakyat bodoh ke atuk..masa atok dan konco konco atok dah hancur atok…terima hakikat atok dan konco konco dah hancur

Anonymous
Guest
Anonymous

Puak kau dah lama hancur. Tak boleh naik lagi. Selamat tinggal selama lama nya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SELAGI BERNYAWA DAJJAL ILLUMINITY AKAN PERTAHAN KAN DYNASTY USD44BILLONS…… ALBONTOTI NAK KENA MAIN BELAKANG LAGI….. BAGI PAS JADI PM SATU KALI JEE….BARU SEDAP KUTUK…… PATUT TONG M CALONKAN HADI SBG PM9……..PASTI DAPAT PM MALAYSIA BARU……. Lebih 1,000 ahli Warisan di Libaran diumum keluar parti……… Lebih 1,000 ahli Parti Warisan Sabah termasuk 11 ketua cawangan mengumumkan keluar parti hari ini atas kekesalan mereka terhadap pemimpin parti itu yang dianggap tidak memperdulikan cawangan terbabit selepas menang Pilihan Raya Umum ke 14. Pengumuman keluar parti itu, yang melibatkan semua cawangan parti di bawah Pusat Daerah Mengundi (PDM) Airport dan Sibugal, dipimpin oleh ketua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Mmg padan sgt lah..atok tu Budin lanyak bedal
Makin lama perangai dia makin buruk & sundal
Dulu tumpang mata satu, sbb tak cukup modal
Kini ditolak Nuat & nak lantik PM Shapi’e Apdal
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Dol
Guest
Dol

Shafie Apdal tak ada sokongan di semenanjung. Boboi semua org dah tahu dan tak ada sokongan. Nampak gaya org tua ni bakal di muziumkan

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu yng akan di muziumkan. Tak tahu sokongan yang di beri kpd Tun M dan anak nya. Tak reti analisa politik.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ALBONTOTI NAK KENA MAIN BELAKANG LAGI….. BAGI PAS JADI PM SATU KALI JEE….BARU SEDAP KUTUK…… PATUT TONG M CALONKAN HADI SBG PM9……..PASTI DAPAT PM MALAYSIA BARU……. Lebih 1,000 ahli Warisan di Libaran diumum keluar parti……… Lebih 1,000 ahli Parti Warisan Sabah termasuk 11 ketua cawangan mengumumkan keluar parti hari ini atas kekesalan mereka terhadap pemimpin parti itu yang dianggap tidak memperdulikan cawangan terbabit selepas menang Pilihan Raya Umum ke 14. Pengumuman keluar parti itu, yang melibatkan semua cawangan parti di bawah Pusat Daerah Mengundi (PDM) Airport dan Sibugal, dipimpin oleh ketua cawangan Sejati 1, Ibrahim Yusof. “Kami telah bertungkus lumus… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Sejak dahulu Madey si Kitol bersama Anwar akan dapat tuah. Tetapi ular kaki belit memang sial seumur hidup. Madey si Kitol nak khianat Anwar yang hancur ialah diri sendiri. Mampuslah ular fossil 95 tahun. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Bermimpi lah kamu Pak Sheikh akan dapat jadi PM.

It does not cost anything untuk kamu bermimpi.

anonymous
Member
anonymous

Otak madey dah kurang betol lagi sejak anwar tolak madey..

GPS hanye ada 18 mp dan warisan 9..
Campur2 semua cukup ker 112?… Tapi jgn harap Amanah dan DAP setuju jika anwar tolak…gerenti anwar tolak kerana shafei bukan gabongan PH…mp pon ciput..

GPS dahvdapat bayaran petronas takkan GPS nak lari dari muyidin…FPS kurang mesra madey…

Madey patut setuju gandingan anwar dgn mukeriz tapi madey tak yakin dgn mukeriz yg lembik sikit..

Madey tamak..

Dol
Guest
Dol

Dari awal lagi memang tun tak bercadang nak bagi jawatan PM kat Anwar,punyalar semangat dia umum calon PM ialah shafie afdal

anonymous
Member
anonymous

Pm ni bapak madey yg punyer ke?..dia sebdiri tak tentu hala nak rebut semula setelah anwar tak nak bagi pm..

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey si Kitol meroyan gila talak kuasa tiga. Shafiee sukarela nak jadi Cina butanya. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Budin ni mcm tak faham atau sengaja buat tak faham. Atok jd mcm tu sbb nak tutup kejahatan dia pi letak jawatan PM tanpa berunding dgn pimpinan tertinggi PH, seterusnya meruntuhkan kerajaan PH serta menidakkan Anwar Ibrahim sebagai PM8.

Itu sebab sebenarnya, yg lain2 tu cuma tambah perasa je. Duk tuduh org khianat… Apa punya bodoh nak kelentong.

Dol
Guest
Dol

Ini la kata² org yg kecewa …usia dah lanjut pikiran macam budak²😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu orang yang Dol. Asyik mengarut, menuduh liar, tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PATUT TONG M CALONKAN HADI SBG PM9……..PASTI DAPAT PM MALAYSIA BARU……. Lebih 1,000 ahli Warisan di Libaran diumum keluar parti……… Lebih 1,000 ahli Parti Warisan Sabah termasuk 11 ketua cawangan mengumumkan keluar parti hari ini atas kekesalan mereka terhadap pemimpin parti itu yang dianggap tidak memperdulikan cawangan terbabit selepas menang Pilihan Raya Umum ke 14. Pengumuman keluar parti itu, yang melibatkan semua cawangan parti di bawah Pusat Daerah Mengundi (PDM) Airport dan Sibugal, dipimpin oleh ketua cawangan Sejati 1, Ibrahim Yusof. “Kami telah bertungkus lumus untuk memenangkan Warisan pada PRU-14 lalu, tetapi kami langsung tidak dihargai. “Antaranya, cawangan kami gagal… Read more »