BUKAN SAJA ANWAR, UMNO JUGA TIADA MASALAH SOKONG USUL UNDI TIDAK PERCAYA TERHADAP MUHYIDDIN

Berikutan Tun Mahathir Mohamad sudah memutuskan tidak mahu lagi bekerjasama dengan Anwar Ibrahim, persoalan terbaru kini ialah apa jadi dengan usul undi tidak percaya di Parlimen 13 Julai depan?

Dengan kedudukan calon Perdana Menteri PH Plus masih tidak menentu manakala Tun Mahathir mengesahkan akan tetap membawa usul tersebut, bolehkah usul itu menempa kejayaan jika tanpa sokongan 38 Ahli Parlimen PKR?

Apakah Anwar dan PKR sedia menyokong serta mengundi usul tersebut kiranya penentuan calon Perdana Menteri masih tidak dapat diputuskan?

Dalam hal ini, harus disedari bahawa usul undi tidak percaya itu hanya bertujuan untuk menjatuhkan Muhyiddin Yassin selaku Perdana Menteri, tetapi tidak bererti jika setelah Muhyiddin dijatuhkan, Tun Mahathir yang membawa usul tersebut akan dilantik sebagai Perdana Menteri.

Setelah Muhyiddin kehilangan sokongan dan dijatuhkan, melantik Perdana Menteri perlu melalui satu proses yang lain iaitu persetujuan di kalangan pihak pembangkang yang akan mempersembahkan nama seorang Ahli Parlimen kepada Yang Dipertuan Agong.

Ringkasnya, Parlmen hanya boleh menjatuhkan Perdana Menteri melalui undi, namun tidak berhak melantik seorang Perdana Menteri baru melalui undian.

Perlantikan Perdana Menteri baru mesti diadakan di Istana Negara, bukan di Parlimen.

Maknanya, walaupun jika calon Perdana Menteri PH Plus masih gagal dimuktamadkan, tidak menjadi masalah untuk usul undi tidak percaya dibawa dan dibentangkan terhadap Muhyiddin.

Ia tidak menjejaskan apa-apa dan tidak menimbulkan sebarang kesalahan kerana usul undi tidak percaya hanyalah untuk menjatuhkan seorang Perdana Menteri yang diragui sokongan majoriti dimilikinya.

Namun demikian, demi memastikan kelancaran dan cantiknya permuafakatan di kalangan pembangkang, adalah lebih baik jika calon Perdana Menteri PH Plus dapat diputuskan sebelum usul undi tidak percaya dibawa ke Parlimen.

Jika calon Perdana Menteri sudah ada, nama itu hanya perlu dipersembahkan kepada Yang Dipertuan Agong sebaik saja Muhyiddin dijatuhkan.

Ini bermakna, bagi Anwar dan 38 Ahli Parlimen PKR, tidak ada masalah bagi mereka untuk menyokong usul undi tidak percaya yang akan dibawa oleh Tun Mahathir nanti.

Usul tersebut semata-mata untuk menjatuhkan Muhyiddin dan bukan untuk melantik Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri yang baru.

Demi menunjukkan PKR berada di pihak pembangkang dan tidak menyokong Muhyiddin yang menubuhkan sebuah kerajaan tanpa mandat pilihanraya, sudah tentu pilihan yang terbaik bagi beliau ialah menyokong usul tersebut.

Selepas itu, perundingan atau mencari kata sepakat boleh diteruskan bagi menentu dan memilih siapa yang lebih sesuai untuk diangkat sebagai Perdana Menteri.

Dalam hal ini, mereka yang berada di pihak kerajaan, UMNO misalnya, jika mereka pun banyak tidak setuju dengan Muhyiddin atau dengan tujuan mahukan pilihanraya semula diadakan dengan segera, mereka juga boleh menyokong dan mengundi usul undi tidak percaya itu.

Pokoknya, siapa pun boleh menyokong usul undi tidak percaya terhadap Muhyiddin nanti.

Dengan tambahan sokongan yang lebih besar daripada kelompok UMNO dalam menolak beliau misalnya, Muhyiddin pasti saja akan membubarkan Parlimen sebagai pilihan terakhirnya sebelum bersara.

Terutama bagi Najib, dengan adanya pilihanraya awal inilah pilihan terbaik yang sedang terbentang jika beliau benar-benar ingin kembali semula sebagai Perdana Menteri. (Shahbudindotcom 25/06/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 25 June 2020 — 11:54 am
Subscribe
Notify of
guest

60 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 June 2020 2:02 pm

22 BULAN BOLEH TUNGGU….TAK KAN 6 BULAN TAK BOLEH….. PENCACAI2 DR MANDELIAR TERUS JILAT BONTOT WALAU TINGGAL 5 KERUSI TANPA PARTI…..BERAPA KOMISYEN DAPAT TU….. SURVEY : Calon BEBAS Adalah Ayam Tambatan Dr Mahathir Dan Anwar, Siapa Pilihan Pengundi Chini? Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) telah menetapkan 20 Jun 2020 sebagai hari penamaan calon dan 4 Julai sebagai hari mengundi bagi PRK DUN Chini (N23). PRK Chini diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Seri Abu Bakar Harun yang meninggal dunia pada 7 Mei 2020 akibat serangan jantung. 20 Jun 2020, Pegawai Pengurus Pilihanraya PRK DUN Chini (N23), Datuk Zaliza Zulkipli telah mengumumkan pertandingan 3… Read more »

pemerhati politik
pemerhati politik
25 June 2020 11:37 pm

Agak tidak masuk akal memilih TunM until kali yang ketiga, hanya untuk 6 bulan. Adakah Malaysia hanya boleh dipimpin oleh pemimpin berusia 94 tahun? Adakah Malaysia tiada pilihan lain? Sebenarnya siapakah calon yang TunM rasa layak menjadi PM selain dirinya sendiri? Ada ke? Kalau dia rasa dia sahaja yang paling layak, kenapa dulu letak jawatan? Sungguh keliru dengan kemahuan Tun M.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
25 June 2020 11:32 pm

INI CONTOH PANTUN TERBAIK DARI SDR FAN TUN (RENGKAS TAPI PADAT – Tidak berjela & melalut). Najib..Oh Najib….!! Satu dunia berita dia Billion songlap secara curi Mengelak,menepis sedaya upaya Beg mewah untuk isteri! Anak pula dah lari cukai Masa bapak dia berkuasa Duit banyak takkanlah pokai Naik mahkamah kini merasa! Bapak,anak kes mahkamah Anak tiri dah lepas reban Beratus juta di dalam rumah Tuduh Tun..perangai jamban! Berpuluh tahun hanya tohmahan Tangga mahkamah Tun tak jejak Tun salah kenapa tak tahan Sekarang baru nak pasang bajak? Tengok muka ramai dah benci Anggap diri masih boss konon Senyum selamba orang dah caci… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
25 June 2020 10:09 pm

PENYEMBAH BONTOT KOMUNIS….CUBA ULAS YANG NI….. Bon Panda antara agenda lawatan ke China……. Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata penerbitan bon Panda akan menjadi antara isu yang akan dibincangkan semasa lawatannya ke China pada akhir bulan ini sejak memegang jawatan kanan kerajaan itu. “Saya akan ke China. Saya akan buat pengumuman apabila perbincangan itu dimuktamadkan,” katanya kepada wartawan apabila ditanya sama ada bon Panda akan dibangkitkan semasa lawatannya ke republik itu. Guan Eng ditemui pemberita selepas menghadiri mesyuarat Perundingan Belanjawan 2020, di sini, hari ini. Pada Februari tahun ini, Duta Besar China ke Malaysia Bai Tian dilaporkan berkata China Construction… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
25 June 2020 9:37 pm

YANG BENCI NABI TENTU SYAITAN SUNDAL…… PENYEMBAH SYAITAN LAKNAT DUK INGAT BONTOT BILA SEBUT BON…… SURVEY : Calon BEBAS Adalah Ayam Tambatan Dr Mahathir Dan Anwar, Siapa Pilihan Pengundi Chini?…….. Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) telah menetapkan 20 Jun 2020 sebagai hari penamaan calon dan 4 Julai sebagai hari mengundi bagi PRK DUN Chini (N23). PRK Chini diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Seri Abu Bakar Harun yang meninggal dunia pada 7 Mei 2020 akibat serangan jantung. 20 Jun 2020, Pegawai Pengurus Pilihanraya PRK DUN Chini (N23), Datuk Zaliza Zulkipli telah mengumumkan pertandingan 3 penjuru antara Mohd. Shahrim Md Zain dari Muafakat Nasional… Read more »

zunnun
zunnun
25 June 2020 9:11 pm

tapi yg pelik nya, si anwar, mahathir sentiasa “wary’ hinggakan Si Moo, hanzah dan Assmin, yg tak mahahir langsung ‘wary’ mengkianati nya, yg si anwar juga di persalahkan…

mahathir nih terlebih mencekik makjun cap belalang, sana sini dah jadi ungkas pula,

zunnun
zunnun
25 June 2020 9:08 pm

tun is above everybody, berak kencing serba warni kasturi, tak ada cacat cela nya, apa yg di buat semua menjadi….

akhir nya di terajang keluar tak lain rakan sendiri…

mungkin Tun terlalu pandai, seperti Iscariot, si Juda di gunakan oleh Isa Masihi utk di pilih melakukan pengkianatan kpd nya….

atau Isa masihi tak tahu dia akan di kianati? tak kan kenabian isa tak memberitahu isa masihi?

mahathir tahu ke si Moo. hamzah dan Assmin akan kainat nya?

kan dia bijak dan pandai above everybody…

Othman Ahmad
Othman Ahmad
25 June 2020 8:58 pm

Tun katanya beri projek kat anak dan kawan-kawan rapatnya. Fahamkan takrifan berikut:- KRONISM:mementingkan kawan rapat. NEPOTISNE: mementingkan keluarga. KLEPTOKRASI:pemimpin yg korup mencuri dan menyamun harta rakyat dan negara. Obkoslah kita tak mahu pemimpin yg mengutamakan sahabat handai dan kaum keluarga, tapi mana yg lebih memudaratkan rakyat jelata…….??? Do not tell me PM1, PM2, PM3, PM5, PM6 saja yang tak bagi projek pada orang tertentu….call it kronisme, nepotisme. I was born before long before independence and formation of malaysia. I have seen how all the PMs worked. Najib must not forget how did he enter politics and became MB of Pahang… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 9:33 pm
Reply to  Othman Ahmad

Nepotisme dan kronisme bilion2 dah salah dari segi moral dan etika…penyamun salah dari segi undang2…dua2 tak berintegriti..

zunnun
zunnun
25 June 2020 8:57 pm

beri bon lagi baik berhutang luar negara? dari satu sundal ke satu sundal yg lain pula… sundal, yg mahal nya ringgit yg kini tgh tenat, dan dgn (-2&) pertumbunhan, bayaran blk klu ak ada “hedging” maka lagi sundal bon tersebut akhir hya, bon sampah betuk nya sj… apa yg kerajaan perlu lakukan, perbetulkan pengurusan micro ekonomi negara yg melibtkan dan menjejaska rakyat jelata selain ‘injection money supply’ kecairan M2 dlm pasaran yg dok merapu utk asyik menjana Ekonomi Macro, sedangkan rakyat tersemput2 ngape? hdi awang mimpi baru ‘rasullulah’ nya ke? lebai2 pAs nih klu tak asyik menjilat2 puki sana sini… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
25 June 2020 8:42 pm

PENYEMBAH SYAITAN LAKNAT DUK INGAT BONTOT BILA SEBUT BON…… SURVEY : Calon BEBAS Adalah Ayam Tambatan Dr Mahathir Dan Anwar, Siapa Pilihan Pengundi Chini?…….. Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) telah menetapkan 20 Jun 2020 sebagai hari penamaan calon dan 4 Julai sebagai hari mengundi bagi PRK DUN Chini (N23). PRK Chini diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Seri Abu Bakar Harun yang meninggal dunia pada 7 Mei 2020 akibat serangan jantung. 20 Jun 2020, Pegawai Pengurus Pilihanraya PRK DUN Chini (N23), Datuk Zaliza Zulkipli telah mengumumkan pertandingan 3 penjuru antara Mohd. Shahrim Md Zain dari Muafakat Nasional (BN) dengan Tengku Zainul Hisham Tengku… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 9:35 pm

Kawasan felda kubu umno…chini dah serasi dgn najib…pengundi disana bukan kira penyamun dan penonggang agama..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
25 June 2020 8:36 pm

PENYEMBAH SYAITAN LAKNAT SUNDAL…..BERI BON LEBIH BAIK DARI BERHUTANG LUAR NEGARA ….YANG KO PERGI SUBSCRIBE BON PANDA ,,SAMURAI DLL TU MEMANG JAHANAM LERRRR…… JATUH PH EKONOMI NAIK…… Laporan: Bon mata wang Malaysia meningkat kepada RM1.5 trilion pada suku pertama 2020……. KUALA LUMPUR: Pasaran bon mata wang tempatan Malaysia berkembang 2.9% suku ke suku pada suku pertama 2020 kepada RM1.5 trilion apabila kedua-dua bon kerajaan dan korporat meningkat di tengah-tengah penularan pandemik Covid-19, kata Bank Pembangunan Asia (ADB). ADB dalam keluaran terbaru laporan Asia Bond Monitor yang dikeluarkan hari ini berkata, jumlah sukuk tertunggak, atau bon Islam meningkat 3.1% suku ke… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 7:49 pm

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kdg2, dekat Wak Suman tu Kejora rasa kasihan
Dngn Kejora ni, dia asyik saja terima kekalahan
Tapi, bila si tua tu tiada, Kejora mula keresahan
Sbb..tk adalah nanti, tmpat untuk jdi belasahan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Umang-umang
Umang-umang
25 June 2020 8:51 pm
Reply to  Anonymous

Dah tiba masa,dalam rumah ada teman
Sekurangnya ada yg tolong lipat kain
Kaah..kah…kah..kah kesiankan Suman
Atau kamu nite ringatkan org yg lain

SELAMAT BERTUNANG
BETOL KERRRR?????KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
27 June 2020 2:28 pm
Reply to  Umang-umang

Takdir percintaan yng dulu seperti tiada berkat
Segala-galanya musnah dlm masa yng singkat
Mungkin perbezaan darjat telah pun menyekat
Kejora terimanya, sebagai kenyataan & hakikat
Di badan sndiri, mak suruh baju Kejora disukat
Dgn gadis anak pesawah juga, mak dh terpikat
Keluarga kami setaraf, tak berharta @ pangkat
Dgn bakal mertua..boleh sama pergi memukat
Dah org jauh tk sudi..Kejora pilih org yng dekat
Cukup Kejora bgi tau..dia dulu sbg adik angkat
Kedua-dua belah pihak dah capai kata sepakat
Cuma..blm tetap tarikh pertunangan nak diikat
👳🧕👳🧕👳🧕👳🧕👳🧕👳🧕👳🧕👳🧕👳
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
❣️💕💓💗💖💝💘♥️🤍🖤🤎💜💙💚💛❤️💞

zunnun
zunnun
25 June 2020 7:29 pm

Ph jatuh ekonomi naik?

mak aii, ahli ekonomi pAs dah terlebih pakar pakar2 yg ada….

mungkin sbb ‘rasullulah’ yg hadi awang mimpikan beritahu….

cuba2 kurangkan kesundalan yg ada, jgn temberang sana sini, yg di mimpikan itu tak lain iblis sj…

menafikan wajah kesempurnaan yg hadi bawa….

apa nak jadi dgn ‘melayu2 islam penjenamaan si hadi awang nih, yg sundal nya ‘melayu2’ nya atau ‘islam’ yg setakat percaya sj..

dgn harun din saudagar Jin2 dan si nik aziz pendek mengatakan tuhan mencarut, pAs tak perlu lagi iblis utk menyesatkan mereka, tiga ekor nih dah cukup menyatkan keiblisan di kalangan jemaah mereka

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
25 June 2020 7:20 pm

JATUH PH EKONOMI NAIK…… Laporan: Bon mata wang Malaysia meningkat kepada RM1.5 trilion pada suku pertama 2020……. KUALA LUMPUR: Pasaran bon mata wang tempatan Malaysia berkembang 2.9% suku ke suku pada suku pertama 2020 kepada RM1.5 trilion apabila kedua-dua bon kerajaan dan korporat meningkat di tengah-tengah penularan pandemik Covid-19, kata Bank Pembangunan Asia (ADB). ADB dalam keluaran terbaru laporan Asia Bond Monitor yang dikeluarkan hari ini berkata, jumlah sukuk tertunggak, atau bon Islam meningkat 3.1% suku ke suku kepada RM966.7 bilion pada akhir Mac 2020. “Bon kerajaan membentuk 52.6% daripada keseluruhan bon mata wang tempatan Malaysia dengan nilai mencecah AS$186… Read more »

zunnun
zunnun
25 June 2020 7:32 pm

bon itu kertas hutng piutang, yg melongak tu sbb byak ug nak berhutang

cuba2 kurangkan kesundalan tu…

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 6:48 pm

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Cgu Kejora mmg ler seorang berdarah pahlawan
Tapi..dgn orang, mudah mesra dan buat kawan
Bukanlah mcm si tua kadok yang sasau sawan
Dirinya itu tk ubah anjing betina lps mengawan
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 6:08 pm

👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹
Dah tk nampak lagi..kelibat, Suman kepala iblis
Dia nak lagak jerung, tak sedar diri tu anak bilis
Kelihatan seperti idea kelentong dia dah muflis
Tiada lagi modal auta fitnah untuk dia nak tulis
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

anonymous
anonymous
25 June 2020 5:54 pm

Bubar bubar bubar
PRU15 kita kembalikan pm dan menteri kewangan lama. Mudah-mudahan dpt 30.00 lagi.

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 6:57 pm
Reply to  anonymous

Miyidin bagi e wallet 50.00.. Tak tau ker?

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 7:48 pm
Reply to  Anonymous

Owwh… Rupa2nya 30.00 lebih banyak drp 50.00 mengikut pakar ekonomi PH.

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 9:38 pm
Reply to  Anonymous

Ko bangga dapat 50 hinggit?…

Kikikik..sewel….berape gaji menteri dan GLC?….5 ribu?…

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 5:54 pm

😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
Mana ni, dh tk nampak lagi Suman bapak setan
Tak tahu, dia dah lari sembunyi kat mana hutan
Buat malu sajalah kalau mengaku otai Pakatan
Jom lah Wak ke Chini..kita lihat siapa yg jantan
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

anonymous
anonymous
25 June 2020 4:59 pm

bubar bubar bubar
pru15 pakat pilih puak penyangak baru

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
25 June 2020 4:54 pm

MARILAH KITA GILIR2 KAN PM KITA CUKUP SEPENGGAL SORANG SAHAJA…..PM 9 HADI…… Dr Mahathir sedia keluar PH Plus……. Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyatakan hasratnya untuk meninggalkan Pakatan Harapan (PH) Plus selepas Parti Keadilan Rakyat (PKR) menolak cadangan beliau sebagai calon Perdana Menteri. Malahan, kata Mahathir, beliau tidak akan lagi menghubungi PKR ataupun Presidennya, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk berbincang mengenai soal kerjasama antara kedua-dua parti. “Sebaliknya, saya akan bekerjasama dengan DAP dan Amanah,” kata Mahathir ketika ditemu ramah oleh Sin Chew Daily. Tegas Mahathir lagi, beliau tidak akan bekerjasama dengan Anwar kerana mendakwa Anwar tidak mahu bekerjasama… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 6:59 pm

Madey tak dijemput pon…dia yg terhegeh2…zahid mat Arip gelak terbahak2…

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 2:31 pm

Umno sudah tak sabar nak pru kerana muyidin dan mahathir kurang sokongan ….
Madey paling sengsara kerana tiada parti tiada jentera pilihanraya dan kurang calon…..pru14 kempen madey dibantu oleh jentera parti gabongan..

Pru15?….tido awal…

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 2:26 pm

Umno saran PM ikut Singapura, bubar Parlimen segera……
Diterbitkan sejam lepas
Dikemaskini sejam lepas

Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan menggesa Perdana Menteri Muhyiddin Yassin supaya mengikut jejak Singapura membubarkan Parlimen bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).

Beliau berkata, langkah itu perlu bagi mengembalikan kestabilan politik negara supaya kerajaan yang dibentuk kelak akan mendapat mandat yang baik dan diyakini.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
25 June 2020 1:26 pm

PN SELAMAT HINGGA HUJUNG PENGGAL……. Tun M makan jerat sendiri?…….. Figura politik Malaysia,Tun Dr Mahathir Mohamad masih ‘galak’ menjerat mangsanya walaupun kini beliau sudah meniti di usia emasnya, kata Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Nik Muhammad Abduh Nik Abdul Aziz. Menurut Ahli Parlimen Bachok itu, Tun Mahathir pada arena politik sebelum ini hanya ‘menjerat mangsa’ di waktu malam, kini beliau giat mencari mangsa walaupun terik matahari cacak di atas kepala. Beliau berkata demikian merujuk kepada kemelut dalaman Pakatan Harapan (PH) hari ini yang dilihat seolah-olah tidak berkesudahan. Ini berdasarkan sokongan DAP dan PAN yang masih setia menyokong Mahathir walaupun sebelum ini… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 2:23 pm

Nik Abuduh kata bohong dibolehkan…ini kaki bohong…

Hadi janji nak pertahankan madey tapi hadi cabut lari….lobai berkopiah Pas kaki bohong..

anonymous
anonymous
25 June 2020 3:19 pm
Reply to  Anonymous

Pertahan selagi mana dia masih PM, yg pi letak jawatan sapa suruh. Bodoh laa hang ni…

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 7:02 pm
Reply to  anonymous

Masa Agong panggil interview lobai hadi tak cakap pon sokong madey…madey dapat sokongan auh kurang dari anwar…

anonymous
anonymous
25 June 2020 7:51 pm
Reply to  Anonymous

Agong ada beritahu kau ke? Tak habis lagi bodoh org PH ni.

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 9:40 pm
Reply to  anonymous

Ko duduk dlm gua sebab tu ko tak tau berita..

Wau Bule
Wau Bule
25 June 2020 12:49 pm

Purely an academic observation, CM Sarawak is the only political leader who is “shy of condemning” TDM. Why? The closest was the word “TAK TEGAS” viz issue of MA63, in particular, the oil royalty from 5% to 20%. But for Anwar, he was SNUBBED though he came over on a personal jet belonging to his sidekick in Sarawak. Back to the issue of Vote of No Confidence, I bet Umno and Pas would not support it should TDM lead PH with PKR, Amanah, Dap, and Warisan. Assuming TDM leaves PH and Amanah, Dap and Warisan still support him, the chances… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 2:20 pm
Reply to  Wau Bule

Hahaha…untuk ape abang jo bak kondem madey…madey tak ada parti nak rebut kuasa diserawak….

Abang Jo ada kutuk najib masa kluar dari BN?..

Ko ni kuat berangan..

Wau Bule
Wau Bule
25 June 2020 2:23 pm
Reply to  Anonymous

Have you ever attended a PPB meeting? A GPS meeting? If you do not, I rest my case

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 7:04 pm
Reply to  Wau Bule

Berape kali ko dah hadir?…kaki temberang geng jon doo. Panji kelabu

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 2:24 pm
Reply to  Anonymous

Jangan mimipi nadey dilantik ketuai PH lagi…sape yg percaya kaki belit?..

Bin shaffie
Bin shaffie
25 June 2020 3:52 pm
Reply to  Wau Bule

Next move kwantung.

Mat
Mat
25 June 2020 4:40 pm
Reply to  Wau Bule

Matdey perasa masih muda dan kuat…Tu namanye Tua renta tak sedau diri!

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 12:39 pm

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Wahh..siapakah itu, berpantun bahasa Inggeris?
Sama pnjang & sama bunyi, semua ujung baris
Pasti si tua terasa seperti kena tikam dgn keris
Mlm ni susah tidor le dia, terkucil pampers tiris
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 5:43 pm
Reply to  Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Bila lihat pantun BI..hati Suman, pedih tertusuk
Dia bgaikan dh kena sepak..patah tulang rusuk
Kini si mknyah tua tu, mengelupor bgai terasuk
Ditatap je blog ini tapi dh tak berani lagi masuk
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 12:36 pm

Madey sedang menagih simpati sokongan….

Berkhayal masih dapat sokongan….Berangan nak jadi pm semula.

Masa ada kuasa suka membelit….dahvhilang kuasa hilang parti masih nak membelit…

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 1:57 pm
Reply to  Anonymous

KEPALA BAPAK KAU.

Terima kasih Najib Klepto wal Jibo for popularizing those words.

Amat sesuai utk anomouse yang tuduh saja tanpa bukti atau fakta.

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 2:17 pm
Reply to  Anonymous

Kepala atoq ko kling mabok todi gila babi..siang malam meroyan..

Kikikikik..

Mat
Mat
25 June 2020 4:43 pm
Reply to  Anonymous

Matdey dah belit leher dia sendiri….Pelik….Tebuk atap rumah sendiri lepas tu dok Meroyan keliling kampung…macam orang kena rasuk!

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 12:34 pm

sasha Othman Ahmad……apa yg kau meroyan ni??? Skrip lama yg kau ulang2…Najib penyamun la….Apa yg mereka buat selama 22 bulan, ?? Kenapa tak boleh nak sumbat Najib masuk penjara???…Jawapan nya ialah tak ada bukti kukuh dan byk bukti direka reka….saksi2 penting disembunyikan…bla bla bla… Kenapalah susah sgt kau ni nak faham??? Otak tu dah korup kot!! Masih nak sokong tua gila kuas ni….. Negara tak perlukan org tua nyanyuk ni lagi… Dah jadi PM , kenapa letak jawatan…Lepas tu tak bincang pulak dulu dengan majlis presiden PH….lepas tu meroyan macam org gila nak balik jawatan tu… come on lah Othman… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 12:35 pm
Reply to  Anonymous

Bravo Sasha..!!

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
That old gay, is as if being thrown into the drain
I’m sure he now caught headache and migraine
That goon’s tears must be pouring, just like rain
Becoz..Sasha said that this gay never use brain
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 12:35 pm
Reply to  Anonymous

Woww..great!!

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
What a powerful bullet genius Shasha had fired
The old Hindu gay, seems to be helpless & tired
Shasha had labelled the skunk as a bloody idiot
That goon, dare not respond, but just kept quiet
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 12:36 pm
Reply to  Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
What Sasha had said..made people astonished
The olg gay’s dignity, had been torn & tarnished
Ckgu Kejora, then came in & continue to punish
It seems that, the idiot goon, is already finished
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Wau Bule
Wau Bule
25 June 2020 12:59 pm
Reply to  Anonymous

“…Dah jadi PM , kenapa letak jawatan…”

Many did not realize he was not crazy for power. He just did want to lead a pact full of traitors, deserters, pillagers, and religious peddlers.

He rejected twice showing his principles.

Now when he wants to get back to power, and he wants to ensure the kleptocrats now protected by the Traitors and Deserters are eliminated and prevented from making a return to rule this nation. And he knows Anwar will never succeed. TDM keeps records…

Wau Bule
Wau Bule
25 June 2020 1:01 pm
Reply to  Wau Bule

Errata

…did not want…

Mat
Mat
25 June 2020 4:47 pm
Reply to  Anonymous

Strategi Atok makan diri… perasan masih muda!..Ego.. hidup mendongkat langit!

zunnun
zunnun
25 June 2020 12:22 pm

OmNo, pkr, amanah tiada masaalah sokong undi tidak percaya kpd melayu2 Berdua2 aka Biduanda2 Negara aka melayu2 pewaris jawatan pm negara…. mak aii, hebat melayu2 golongan nih… melayu2 golongan kecil yg menguasai melayu2 golongan penyamun, liberal dan muslim…. churchill pernah berkata, “so few for so many” mak kao, siap ada quote omputih pula… melayu2 Berdua aka Biduanda ini, bauan puki/kote melebih haruman melayu2 islam si hadi awang ke? ada syurga yg lagi hebat dari syurga jamiman si hadi awang kpd melayu2 islam nya ke? hadi awang dan zakir naik blh islamkan orang ke? tapi muhammad bin aminah tak mampu islamlan… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 2:05 pm
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN (WILL UPGRADE TO ZUNNUN PUKIMAK mengikut bahasa yang di guna nya) asyik mempersendakan Nabi Muhammad.

Dia dan puak nya tak pakai Nabi, hanya jumpa gerombolan yang ikut Confucianism, kemudian buang, ikut Taoism, kemudian buang, ikut Buddhism, buang, sekarang Evangelical Christianity pulak.

Ada yang kata depa Free Thinkers pulak. Susah nak bersatu, asyik tukar agama. Maka susah lah Malaysia nak bersatu sebab ada depa nih.

Anonymous
Anonymous
25 June 2020 2:09 pm
Reply to  Anonymous

Sebenar nya, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN dah boleh di gelar ZUNNUN PUKIMAK sebab dia mempersendakan Nabi Muhammad.

Dia jenis yang biadab dan kurang ajar, tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil. Emak bapak nya asyik kongkok saja masa dia kecil.