MAHATHIR SAH TAMAK KUASA, DAP DAN AMANAH HARUS SEGERA TINGGALKANNYA

Pengumuman Tun Mahathir Mohamad untuk terus mengejar jawatan Perdana Menteri – buat kali yang ketiga – meskipun tidak mahu lagi bekerjasama dengan Anwar Ibrahim dan PKR, hakikatnya hanya menyerlahkan gila kuasanya bekas Pengerusi Bersatu itu.

Kata Tun Mahathir, beliau kini tidak mahu lagi bekerjasama dengan Anwar dan akan meninggalkan PH Plus kerana Presiden PKR itu sudah tidak mahu bekerjasama dengannya.

“Tetapi saya akan terus bersama DAP dan Amanah untuk mencari jalan lain bagi menjadi Perdana Menteri buat yang ketiga.

“Mungkin ada beberapa jalan lain untuk tujuan itu,” tambahnya lagi.

Membaca kenyataan Tun Mahathir ini, tidak ada orang yang tidak geleng kepala dengan sikap dan ketamakannya.

Apa lagi yang dimahukannya dalam hidup di dunia ini?

Apakah Tun Mahathir sudah lupa pesanan arwah ibunya agar berhenti makan sebelum kenyang?

Kenapakah sekarang ini, dalam usinya yang semakin tua, beliau asyik lapar dan mahu makan saja serta tidak pernah kenyang-kenyang?

Sepatutnya beliau kini sedar apabila Anwar tidak mahu lagi bekerjasama dan menyokongnya, itulah titik penamat dalam perjuangannya untuk terus menjadi Perdana Menteri.

Sudah dua kali berpeluang menjadi Perdana Menteri, apa lagi yang mahu dikejarnya?

Tun Mahathir kini seharusnya berlapang dada menyokong Anwar pula menjadi Perdana Menteri sebagai membalas jasa dan pengorbanan keluarga Presiden PKR itu dan PH dalam menyokongnya selama ini.

Lagi pula, dengan menyokong Anwar menjadi Perdana Menteri, ia sekaligus melorongkan laluan lebih terbuka untuk anaknya sendiri, Mukhriz menapak lebih jauh dalam kerjaya politiknya sebagai Timbalan Perdana Menteri, seterusnya bakal Perdana Menteri suatu hari nanti.

Malangnya, dengan kekal keras hati untuk menjadi Perdana Menteri juga buat kali ketiga, Tun Mahathir bukan saja menyerlahkah ketamakan kuasa untuk dirinya, bahkan kedekut terhadap anaknya sendiri.

Sesungguhnya, sukar membayangkan masih ada bapa yang bersikap sedemikian tamak dan kedekut kepada anaknya sendiri.

Apa yang nyata di sini, sikap dan perilaku Tun Mahathir ini, selain menunjukkan ketamakan kuasanya, tidak diragui beliau benar-benar ingin menghalang kemaraan Anwar daripada menduduki kerusi Perdana Menteri.

Dengan yang demikian, pendirian Anwar menolak untuk terus bekerjasama dan menyokong Tun Mahathir adalah keputusan yang tepat kerana jika dibenarkan menjadi Perdana Menteri selama enam bulan lagi, pastilah kerja utamanya nanti hanya mencari jalan untuk melengah-lengahkan janji peralihan kuasa sekali lagi.

Akhirnya Anwar akan terus terhina dan dipermainkan-mainkan begitu saja.

Yang malang di sini, meskipun telah ditolak oleh Anwar, dalam usahanya untuk mengejar ketamakan menjadi Perdana Menteri buat kali ketiga, Tun Mahathir tetap ingin membawa DAP dan Amanah untuk terus menyokongnya.

Ini dengan jelas memperlihatkan beliau sekali lagi ingin memecah-belahkan PH dan dengan apa cara sekali pun, tujuan akhirnya ialah ingin menghalang Anwar daripada berpelung menduduki kerusi Perdana Menteri.

Maka, DAP dan Amanah tidak harus membuang masa dan berfikir panjang lagi dalam menetapkan pendirian masa depan mereka.

Lupakan Tun Mahathir dan terus kekal mengukuhkan PH, biarkan saja beliau “mati kering” keseorangan dalam pemburuan angan-angannya yang tak kesampaian. (Shahbudindotcom 24/06/2020)

Updated: 24 June 2020 — 6:54 am

215 Comments

Add a Comment
  1. HANYA YANG BODOH FANATIC SOKONG TONG M…….

    HANYA PENGGEMAR JUBO MINAT BANDUAN TEBUK JUBO…….

    Najib Saran Jadikan Mahathir Presiden DAP……..

    Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bukan sahaja menyindir DAP, malah turut memberi saranan nakal kepada parti itu untuk menjadikan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Presiden DAP.
    Ia susulan keputusan muktamad Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini untuk kekal mencalonkan Presidennya, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri kesembilan sedangkan umum mengetahui DAP membuat keputusan sebaliknya iaitu mahukan Dr Mahathir menjadi calon jawatan nombor satu negara itu.

    “Memandangkan DAP masih tegas untuk sokong PM7 (Perdana Menteri ketujuh) jadi calon Perdana Menteri tetapi PKR kini sudah tolak secara rasmi, DAP patut ambil PM7 masuk DAP untuk menjadi presiden partinya.

    “Dengan ini DAP boleh calonkan pemimpin parti sendiri jadi Perdana Menteri,” tulisnya di Facebook.

    Terdahulu, PKR dalam satu kenyataan hari ini menegaskan parti itu tetap terbuka untuk berbincang dengan semua pihak termasuk Dr Mahathir demi usaha menyelamatkan Malaysia dan mengembalikan mandat rakyat ke tempatnya.

    Bagaimanapun, PKR memutuskan untuk tidak menyokong cadangan mencalonkan Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri dan kekal dengan konsensus Pakatan Harapan (PH) mencalonkan Anwar sebagai Perdana Menteri.

    Sebelum ini, Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke memaklumkan parti itu sudah membuat keputusan untuk menyokong Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri PH sementara Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri.

    Tegasnya, adalah penting untuk PKR menyatakan sama ada parti itu bersetuju atau tidak dengan cadangan tersebut dan tidak boleh ada ketidakpastian jika mahu PH melangkah ke depan. – Sinar Harian

    MR : Tajam..

  2. Punya la ligat putar belit. Tuduh orang curi ayam.
    Dia langsung bagi sereban ayam utk disembelihkan.
    Dah tiba masa ameno undur diri dari PN sebelum terlambat.
    Tunggu PRU15?
    MN akan hancur spt PR dileburkan.
    Ameno akan dipecahbelah spt PKR telah dipecahbelahkan.

  3. Secara logiknya Amanah dan Dap serta Wsrisan should leave TDM. Ini tidak. Masih lagi mahu TDM calon PM dan Anwar second choice.

    In actuality no one would predict Anwar could win leading PH. That is the immutabke reality, fact and truth…. period

    1. Dap dan amanah cadang madey masa tengah panas nak jatuhkan PN…itu pon option kedua..sekarang dah tak ada lagi cerita
      tersebut kerana DAP dan Amanah tahu tanpa PKR hasrat madey akan gagal…lagi pon DAP dan Amanah tak mahu PH berpecah kerana madey…pru15 pon penting…masa depan madey dlm politik tidak ada hala tuju sejak tidak berparti lagi

      Madey blm percaya mukeriz mampu galas tugas TPM..

      Wau bole berhenti lah berangan dan syok sendiri..

  4. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Si tua maknyah, puja Tok Det, serupa dgn dewa
    Kata2 org tua itu si kadok anggap sbagai fatwa
    Tapi api kemusnahan juga, yg org tua tu bawa
    Kini, org tua tu perlihat, sifat pelahap ular sawa
    🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍
    Org tua tu tk sadar..yg dia, dh dkat ujung nyawa
    Jwtn PM, spt seumur hidup dia nak pajak sewa
    Bukan je rakyat jadi marah..meluat dan kecewa
    Bahkan jugak kini, dia sudah jadi bahan ketawa
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  5. gila dunia walau dah tua merenta
    ini jugak satu penyakit

    Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka. Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertakwa.
    Maka tidakkah kamu memahaminya?

    Setan itu memberikan janji-janji kepada mereka dan membangkitkan angan-angan kosong pada mereka, padahal setan itu tidak menjanjikan kepada mereka selain dari tipuan belaka.

    Adapun orang yang melampaui batas,
    dan lebih mengutamakan kehidupan dunia,
    maka sesungguhnya nerakalah tempat tinggal (nya).

  6. mahathir tak gila kuasa dia hanya berhajat sj….

    tak dapat tak apa, hanya meluahkan keinginan sj….

    betul ke?

    mcm hadi awang, tak gila kuasa pun hanya dia berhajat utk menebuk2 atap sj….

    atau hadi awang kay helah sj…

    sj tanyak ma, manyak ini hadi awang olang temberang meh..

    1. Pentaksub banduan penjubor dan peliwat.

      1. Jadi banduan kerana fitnah madey dan najib..

        1. Yer ker?

          1. Yer! Benar, fitnah politik busuk hingga ke usus!

  7. Kalau betul tamak dan gila kuasa
    Peluang-peluang diberi ditolak tiada
    Namun yang ini ditawar lain ceritanya
    Ditolak atas sebab prinsip semata-mata

    Letak jawatan bukanlag isu besar
    Atas prinsip langsung tiada sukar
    Yang gila jawatan meroyan kecewa
    Bekas banduan sodomi pura-pura lupa

    1. Letak jawatan bukan isu besar tapi bodoh kerana nak sekat anwar..

      1. Kalau pass jawatan PM kat anuar masa kecoh sheraton tu, agaknya melompat tak MP-MP punca PN rampas kuasa tu.?

        1. See above.

          Constrained by how PM is elected and appointed is a blessing in disguise. Alhamdulillah

      2. You think PM post is transferable when ypu do have 2/3 majority?

        But alhamdulillah the constrain ptevented us from having an ex convict jailed for sodomy by the court as PM8…

        1. Pak lah serah kpd najib berape puluh pertiga?…BN hanye ada simple majority..bongok betul wau bole kerana kuat berangan..

  8. najib bini rosmah

    Madey si Kitol ingat Rakyat tak kenal team si Kitol semburit dan team reform. Madey si Kitol cuba tarik team reform masih gagal. Tinggal cara lama Madey si Kitol memburukkan nama lawan dan pimpinannya. Kahkahkah!

    1. Othman Ahmad Tuesday, June 23, 2020 10:55:00 AM di blog Kluangman:

      Di blog Shahbudin tadi, Jibaok2 Umno seperti Kejora & TongGeng Najib bawa cerita lawak bodoh konon-konon Tun Mahathir ugut keluar parti kalau beliau tak dicalonkan PM, sampai merajuklah, menangislah….
      Nak spin pun, agak2lah….!!

      Hi hi hi

      1. Madey ada parti ape?..psrti tupperware….kikikikik..

  9. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Terus je ler menyalak..cai2 Tok Det punya balaci
    Apa yg nyata si tua tu, rakyat dah semakin benci
    Merata-rata kt YouTube netizen asyik cerca caci
    Hapa jadah, manifesto dibanding dgn kitab suci
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Dulu, mmg le Tok Det asyik disanjung dan dipuji
    Tapi dgn rakyat dan PH sendiri dia mungkir janji
    Akibatnya kini, di sana sini dia asyik dicerca keji
    Budin sendiri pun tanpa segan silu tibai dan taji
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. The Grand Brainy Old Wizard is a class above all.

      Bunyian sengau-sengau level-level otak tungau-langau masih juga meracau-racau……!!

      Dgn World Top Class Maestro, Tun Mahathir…..level anak2 bilis macam Nuwar & Najib pulak ada ati nak cuba2 kurang ajar & menderhaka.

      Nasib ko lah Tanggang, kan dah Tegang memanjang….!!

      He he he

      1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Si tua maknyah, puja Tok Det, serupa dgn dewa
        Kata2 org tua itu si kadok anggap sbagai fatwa
        Tapi api kemusnahan jugak, yg org tua tu bawa
        Kini, org tua tu perlihat, sifat pelahap ular sawa
        🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍
        Org tua tu tk sadar..yg dia, dh dkat ujung nyawa
        Jwtn PM, spt seumur hidup dia nak pajak sewa
        Bukan je rakyat jadi marah..meluat dan kecewa
        Bahkan jugak kini, dia sudah jadi bahan ketawa
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  10. Mana pi mampuih wak suman tempe dgn john doe.
    Agaknya dua ekor ni dlm gua sedang tidur

    1. najib bini rosmah

      Dua ekor ni 3 bulan lepas sudah jilat punggong Mat Sembab. Lepas itu terus lari masuk gua. Tunggu Madey si Kitol nak belit pecah belah PH. Kahkahkah!

      1. Yer ker?

    2. Aku masih sihat bugar di sini.
      Sembelit ko dah lawas lom…apa dah lama ko tak kena pam, kerrr..??

      Hi hi hi

    3. najib bini rosmah

      Muncul selepas Madey si Kitol berfantasi nak jadi PM tanpa parti. Bukankah 1 Mac lepas siap jilat punggong Mat Sembab dengan pujian meloyakan? Kahkahkah!

  11. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kali ini Budin tibai direct, bukan ler lagi sipi-sipi
    Sbb, ketamakan kuasa Madet, spt tiada bertepi
    Dia cuba mahu perangkap tarik Amanah & DAP
    Dgn puak kafir harbi, dia snggup jdi lembu sapi
    🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Dgn World Top Class Maestro, Tun Mahathir…..level anak2 bilis macam Nuwar & Najib pulak ada ati nak cuba2 kurang ajar & menderhaka.

      Level-level macai otak tungau-langau masih jugak meracau-racau. Tak sedar, idola mereka dah kena Checkmate, lumpuh terketar-ketar.

      The Grand Brainy Old Wizard is a class above all.

  12. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Perangai Tok Det tetiba berubah cara mndadak
    Dia kini, dh jadi betul2 serupa dgn budak-budak
    Tak boleh kata tidak, klu jwtn PM tu dia hendak
    Padan sgt lah kali ni, dgn peluru yg Budin ledak
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  13. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Budin nk tibai Tok Det ni, mmg Kejora dah duga
    Sebab dh melampau sgt, itu tua kepala dongga
    Teringin sgt dia nk buat rekod, jadi PM kali ke-3
    Apa jadi sekali pun..dia tetap mau jadi PM juga
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  14. Itulah zunnun babi hutan tua yg tak ada pendirian. Dia jd gila babi bila DAP kapir harbi laknatullah hilang kuasa di putrajaya. Seronok sgt dgn tugasnya sekarang sbg barua kapir.

    1. dah sah pehangan islam blum?

      1. kapir sana sini, dah di sahkan islam yg di anuti blum? sj tanya…

        1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK,

          KEPALA BAPAK KAMU.

          KEPALA KAMU ADA DI LUTUT.

          ITU PASAL KAMU BODOH BANGANG.

          1. Kepala kling mabok todi di jubo..
            Kikikikik..

            1. Tiru aku yer?

        2. Kau zunnun pukimak boleh tolong sahkan keislaman siti kasim?

          1. mcm hadi awan g dah sahkan ‘melayu2 islam’? mcm zakir naik, sah kan ribuan masuk islam…

            betul ke? senang sgt ke syurga ke?

            muhammad sendiri tak mampu sahkan bapa saudara nya, abu talib ini kan hadi awang dan zakir naik…

            kesundalan apa nama nya nih?

          2. Kling liar mabok todi bukan islam..

            1. Kamu tak mabuk todi pun bukan Islam. Mabuk air ketum hari2.

    2. Mekin membengkak hati kling liar mabok todi kerana zunnun tak pedulikan dia…kecian nye..

      1. Cakap mcm budak kecik.

        Grow up, boy.

  15. kan dah, bila si wawi dan hasmah duduk bersilang, antara mereka berdua, membawa berita utk sembunyikan yg ‘obvious’, lalu mahathir tersipu2 mengangok..

    jgn buat mahathir malu, melantik boboi TPM secara terang…

    hasmah juga pembuka hati si mahthir, kerana hasmah ada ‘benda’ yg kita semua tiada…

    cuba teka apa benda nya itu? saja bertanya..

    hadi awang tak usah kita tanyakan, teropong yg di reka sogmo dapat melihat dgn terang….

    tak perlu mimpi rasullulah skarng, dok main teropong dah

    1. Kamu ada ‘benda’ yg kita orang semua tiada tuh.

      Cuba lah rasa di celah kelengkang kamu. Tiada yang kulop. Hanya lompang ajer di situ.

  16. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Drpada pakatan haprak, Tok Det dah kena ligan
    Budin pula terus tibai dan taji tnpa silu & segan
    Tembakan Budin bagaikan peluru machine gun
    Kata Budin, ‘biar dia sorng2 mati kring beragan’
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Masih berbunyi sengau-sengau level-level otak tungau-langau meracau-racau……!!

      Dgn World Top Class Maestro, Tun Mahathir – level anak2 bilis macam Nuwar & Najib pulak ada ati nak cuba2 kurang ajar & menderhaka.

      Nasib ko lah Tanggang, kan dah Tegang memanjang….!!

      He he he

      1. Top class yg ditrajang…class kambing..

  17. Apakah jaminan parti SABAH & SERAWAK akan bagi sokongan pada DSAI untuk jawatan PM?

    Tiada jaminan WARISAN akan sokong Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri selepas 6 bulan Tun Mahathir menjadi PM. Begitu juga dgn tiada jaminan Tun Mahathir akan melepaskan Jawatannya selepas 6 bulan.

    Letaklah tarikah bila pun masih tidak menjamin apa2. Dengan perjanjian selama 2 tahun susah dilepaskan, inikan pula 6 bulan.

    Diakhirnya rakyat dan negara akan terheret dari dalam permainan politik yg tidak berkesudahan.

    Kita hanya ada dua pilihan, melantik Anwar Ibrahim sebagai PM ke-9 atau bekerja bermula dari sekarang bagi menghadapi PRU15.

    #DSAI4PM
    #TeamReformasiKB

  18. APAKAH RAHSIA ATOK YANG MASIH DISIMPAN OLEH MP PUNCAK BORNEO DARI PN YG DULU MENANG ATAS TIKET PKR..

    APAKAH ATOK DAN MP TERSEBUT MASIH MENYMPAN SATU RAHSIA YANG MANA BILA TERBONGKAR IA BISA MEMALUKAN ATOK…

    JADI KITA SEMUA TUNGGULAH KESUDAHAN EPISODE SINETRON YG SEDANG DIPERSEMBHKAN SKRG INI..

  19. KEPADA DAP. PKR, AMANAH, WARISAN PERLU KONSISTEN DLM PH, TERLALU BANYAK DUGAAN SEKARANG. PERLU MUKA MATA & BERBINCANGLAH SESAMA SENDIRI TANPA KEHADIRAN TUN M. MEREKA PERLU BERHATI-HATI DGN PERMAINAN TUN TU. ANGGAPLAH DIA SUDAH TIADA & TERSINGKIR DARI PH. KEPADA PEMIMPIN SENIOR PH PERLU FIKIR PANJANG SERTA PANDANG KE DEPAN, SIAPAKAH YG MEMBUATKAN PH TERSINGKIR DARI PENERINTAHAN MALAYSIA..

    1. Peminat bang non ketinggalan zaman.

      1. Bang non tak kena trajang mcm madey..

        1. Ponggong Bang Non tak voleh terajang. Bang Ali marah.

  20. YES..KOMPONEN PH PKR, DAP, AMANAH, WARISAN PERLU SEGERA LUPA & TINGGALKAN TUN M. AMAT JELAS DIA TAMAK SERTA GILA KUASA WALAUPUN UMURNYA DAH 93 TAHUN. APALAGI YG DIA HENDAK. APA TUJUAN & MOTIFNYA UTK TIDAK BERI PELUANG PADA DSAI
    UTK JAWATAN PM, SEBOLEH-BOLEHNYA DIA UTK TERUS KEKAL AS A PM.

    1. Sebab DSAI Peliwat, masuk penjara 2 kali kerana liwat.

      Ini negara Islam, Islam haramkan liwat.

      1. ko nampak ke Anwar liwat? Bukan main yakin macamlah undang2 manusia ni sempurna dilaksanakan. Mcm lah Anwar tu sengkek sangat, liwat tak pilih tempat, sampai jantan tua berbulu Pakistan dia msh bernafsu. Tu belum tuduhan dia liwat di rumah projek belum siap. Bongok sangat lah orang berduit dan mampu buat kerja macam orang sengkek. Yang pasti dan sahih.. otak ko sengkek San jenis kuning. Kih Kih kih

        1. Huuhhhh…kencang seyyy, ada anak ikan bang non cemburu tak rela ada orang lain kena rembat selain dirinya.

          Sakit..pilu ..pedih..geram betul hatinya….!!

          1. Man sami Hindu memang jahil hukum iselam..

      2. mak aii, islam sabit dgn negara ke? orang pun blh sabit dgn islam ke?

      3. Benda fitnah nak diulang2

    2. Harapan keCIwa peminat bang non.

      1. Madey tak kaciwa lepas ditrajang..

        1. Tidak sama sekali.

          Benda baik bila teraniaya-terbuang, Insya Allah, akan bangkit balik tergolek semula di tempat asal.

          Itulah keistimewaan Tun Mahathir, ANUGERAH ILLAHI untuk bangsa & negara.

  21. Sama saja kedua-dua mereka tu. Tahap kemaruk kuasa masing- masing tiada berbeza. Bukan saja Tun yang akan “mati kering”, tapi Anwar juga akan “mati beragan” di tepi kerusi PM dengan mata terbeliak.

    1. Tolo kamu yang labuh, Mat. Cuba rasa di kelengkang kau, kalau tak caya.

  22. Si tua babi hutan yg sesat zunnun, dah hilang arah bila budin screw madey. Maka tanpa ragu2, dia pusing belakang kutuk pas & tghh pulak. Si tua kutuk zunnun ni akan mampus dlm kesesatan dan kekecewaan. Dia akan mampus dlm kehinaan atau bunuh diri secara berjamaah dgn suman tempe dan john doe.

    1. Bukan bila Budin skrew TDM.

      Bila Budin tak dapat meyakinkan pembaca apa yang di katanya itu boleh diterima atau tidak.

  23. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Teruk btul sikap, si tua mknyah Hindu Malabari
    Dia kat entry lama, tapi takut nk masuk ke mari
    Ternyata yg si tua kadok ini tidak punya jati diri
    Tok Det, nabi & idola dia dilanyak, dia cabut lari
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Proooor, kontoot….!!

  24. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Dah tak ada lagi kelibat si tua Hindu pluralisma
    Si kedi ni msih mengelupor dekat entri yg lama
    Pilu dia, bila Budin dedah Tok Det punya drama
    Hakikat yg Tok Det dibenci, dia tk dpt nk terima
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊😂👊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Yo ko..so what…??
      Kepala takok, taik palat.
      Najib zRodmah, dah tinggal cawat.
      Apo kono, ko menggelatat….??

      Hi0r he he

  25. 👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Berselindung di balik agenda slmtkan Malaysia
    Tetapi niat sebenar Madet bukan ler lagi rahsia
    Semua, adalah utk kpentingan anak & kroni dia
    Bila kena tolak mula ler dia buat perangai paria
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Compatriot Wau bulen had mafe it clear….

      An ultimatum to Pkr by the Statesman
      He will not accept a No for an aswer
      He has plans with Amanah, Dap, Warisan
      And use his joker cards, game over

      He knows Anwar/Pkr could never win PH a war
      Even Amanah Dap and Warisan showed no confident
      With the recent Sarawak GPS snubbing Anwar
      Time to make his move with fullest commitment

      Gullible Traitor uneased with guilty feeling
      Rumour of a snap election is in the offing
      With the kleptocrats confident of returning
      Prompting the Statesman to keep on blocking
      ————————————————————————

      Kejora..Kojolla..

      Yo ko..so what…??
      Kepala takok, taik palat.
      Kleptokrat Najib, dah tinggal cawat.
      Padan muko, tak dapek ko jilat.

      He he he
      Hi hi hi
      Ho ho ho

  26. Ngape semua dlm blog bercakaean sedangkan hadi awang dan pAs dapat melihat warna warni kebenaran melalui teropong ajaib mereka yg di reka….

    ngapa tak bertanyakan terus kpd hadi awang nih?

    keldai2 pAs di sini, tentu blh beri pencerahan, siape pm 9, mahathir atau hadi? 🤗

    hadi dapat teropong si aziz anak mAt, si harun saudagar Jin2 apa yg mereka kini buat…👻

    1. Tazkirah malam jumaat ke ni?…

    2. Bodoh bangang tak sedar bahawa kamu DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK sentiasa dicakar bila keluar di sini.

  27. Mengapa TDM TOLAK tawaran Muhyiddin’s Bersatu to join anx lead PN?

    Mengapa TDM TOLAK tawaran YDPA untuk terus jadi PM?

    Kalau tamak…terima saja.

    THINK……

    1. Byk taktik Atok ni
      Pembelit sana sani

      1. Afa yg tak boleh berak – SEMBELIT….!!

        Keciannyer, macai Najib.

    2. …sbb tersurat atau sbb tersirat?

      yg tersurat, semua dah di maklumkan….

      yg tersirat, hurairah bawa setengah ilmu tersebut mati bersama nya….

      mahathir tentu byak yg tersirat utk rakyat memkirkan ke?

      sedangkan bila mati, peduli apa rakyat utk fikurkan lagi…

      musuh mahathir yg paling nyata tiada lain, masa…

      maka tunggu sj pru 15, ketika itu dgn umur 98, masih mamou lagi ke?

      dulu indonesia dgn president buta gus dur nya, tak tahan di cemur oleh dunia, tiada yg celik ke di indonesia…

      kini di malaysia, tiada yg muda sikit ke, asyik si tua bangka ini sj…

      1. Mana yang tersurat dalam lub.ng bont.t kamu akan di siat dan bau nya kamu hidu berterusan.

    3. Any answers?

      State 3 or 4 Ws and 1 H.

      Then,

      We can have fruitful and meaningful discourse

      Failing which, all are hearsays, fantasies, fictions and falsities. Also not forgetting slandering

      1. Latest update fyi, bro Wau bulen….!!

        Maestro Tun jumpa Nuwar berbekalkan timbunan ‘plan’.

        Nuwar tuu yg jauh ketinggalan ilmu, lagi2 salah langkah berlagak hebat tawar Tun jawatan Mentor Minister. Nuwar macam bagus sangat tunjuk lawa dialah big boss, hanya dia layak jadi PM9.

        Apaaaaa – Tun pun buka langkah maut,
        “Nuwar, you can keep your Mentor Ministerial post, wish you best luck, bye bye….!!”.

        Tanpa pengetahuan Nuwar, The Grand Old Statesman dah berjaya menjaring sebahgian besar MP-MP….
        PPBM
        WARISAN
        GPS
        PKR
        AMANAH
        DAP
        Team B Umno.

        Now both Anwar & Najib can go to hell.

        ps:
        Such idiot they are – Its unthinkable, World Top Class Maestro, Tun Mahathir, yet anak2 bilis ada ati nak biadap & tunjuk ekk…..?!

        1. Tq for info, Sir.

          I am trying to solcit some info on the rumour, repeat rumour, that Tok Dalang has given his blessing to the old wily fox….

          1. Rumour pon nak dihebahkan?..

        2. Madey sudah kena trajang…parti tak de penyokong pon tak ada..

    4. Madey takut tekanan puak penyamun..

      1. Kecuali Najib, kunan, Bung Mokhtar, Musa Aman & Annuar Musa, hampir semua top gun Umno termasuk Jahit & Hishamuddin datang mengadap Tun M baru2 imi.

        Tun tak akan ambil kisah PRK kecil’kecilan Cini untuk tumpuan agenda lebih besar….PRU 15 tak lama lagi.
        Bunga2 dah kelihatan, hari ni TSMY dah umumkan kita dah brbas tak kena Lockdown lagi.

    5. Tak ikut flow ka..dia nk lead unity government..dia kontrol semua..

      1. Betul tuu…’Unity Govt’.

        Saya yakin Tun ingin buat jasa terakhirnya itu sebelum meninggalkan kita semua.

        Tapi debelum itu, negara mesti bersih/bebas dari pemimpin kleptoktat dan pemimpin kaki memantat.

        1. jasa terakhir nya? mak aii…

          taraf wali nih

        2. Ingin membelit buat kali terakhir..

          1. Budak sewel 5:44 tahap tungau-langau masih menderita Sembelit.

  28. hadi awang dgn pengakuan melayu2 islam nya, dah tentu merasakan yakin dgn teropong yg pAs reka….

    si rozaimi tertanya, netul ke? kerana bukan sj terlalu sangsi utk di percayai, negara2 di teluk sanggup membeli nya utk melihat warna warni ketentuan tuhan semesta…

    hebat2….

    kini pAs parti terulung di dunia, dapat menentukan segala prilaku2 ketentuan tuhan senesta….

    tentu dapat melihat mahathir kini dah tenat dan sengsara politik nya….

    atau hadi awang temberang sj seperti pengakuan auta nya mengenai mimpi rasullulah nya….

    apa nak jadi kesundalan hadi awang dgn lebai2 pAs nya nih

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK tak dapat nak dapatkan pembaca percaya apa dia kata.

      Dia patut bunuh diri. Tapi Islam haramkan bunuh diri. Dia boleh merayap ke bawah tempurung, diam di sana bersama katak puru.

  29. 👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Si mknyah kemetot, cuba nak lagak spt gergasi
    Tapi si badut tu bikin lawak, kita tak kering gusi
    Kejora cabar jumpa kat Chini, dia jadi pucat lesi
    Btg pelir pula kecut lembik tk mampu berereksi
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Agak nya si bapok tua tu..telur dia dh kena kasi
    Masih dgn helah yng lama, si bacul ini berpaksi
    Asyik2 nak ajak ke JB, dia punya alasan yg basi
    Hnya kt tepi dapur rumah jer, dia berani beraksi
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Takyah nak memperbodoh-bodohkan aku macam sudah2….??

      Kau dah berkali-kali kecut & temberang, tak pernah sekali pun muncul di KL buang masa & duit perjalanan aku saja.

      Kali ini aku mau jumpa kau di Dataran Bandaraya JB.
      Sebut jer tarikh & masa.

      Harap semua pembaca blog jadi saksi.

      1. 👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
        Si mknyah kemetot, cuba nak lagak spt gergasi
        Tapi si badut tu bikin lawak, kita tak kering gusi
        Kejora cabar jumpa kat Chini, dia jadi pucat lesi
        Btg pelir pula kecut lembik tk mampu berereksi
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Agak nya si bapok tua tu..telur dia dh kena kasi
        Masih dgn helah yng lama, si bacul ini berpaksi
        Asyik2 nak ajak ke JB, dia punya alasan yg basi
        Hnya kt tepi dapur rumah jer, dia berani beraksi
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. Yo ko..so what…??
          Kepala takok, taik palat.
          Najib Rosmah, dah lesu pucat.
          Ko taknak, pergi melawat….??

          Hi hi hi

  30. hadi awang dgn teropong terbaharu nya, twntu dah dapat lihat warna2 mahathir dgn keyakinan pm 9 nya…

    ….teropong ini dapat melihat covids juga ke?

    hebat2,kini ketentuan ke syurga oun hadi awang serba tahu….

    mcm2 lebai2 pAs, klu tak menjilat puki sana sini memuki2 pula dgn auta temberang mereka…

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK sudah tentu tak tahu masuk syurga ke tak.

      Bila mati, dia di bakar, di situ saja dia merasa Neraka.

  31. Lancau lah Budin nampak sangat kau bodek Anwar

    1. he..he…

      Relax Brother!

  32. ❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
    Mana dia dah menghilang si tua Hindu mknyah
    Tk nmpak lgi si kedi ini menyenyeh menyanyah
    Bila Madet kena Budin ganyang, si tua lari nyah
    Agaknya tertelan gigi, lekat dgn dodol dikunyah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Balik Singapore!

      1. Mat,

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Rasa nya tidak betul telahan @ tekaan saudara
        Mknyah kedi tu, bkn nya lari balik ke Singapura
        Dia jdi kcut pelir bila lihat kehadiran cgu Kejora
        Kabaculan bapok kedi tu, mmg sgt jelas ketara
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. Yo lah Cikgu…untung lah ko….cuti panjang…

        2. Yo ko..so what…??
          Kepala takok, taik palat.
          Najib Rosmah, dah tinggal cawat.
          Ko masih berpantun-pantat….??

          Hi hi h

      2. Suka hati akulah, ko apa hal – masih sembelit, kerr….??

      3. Ko apa hal haaaa, Sembelit…..??

    2. level-level otak tungau-langau meracau-racau……!!

      Dgn World Top Class Maestro, Tun Mahathir, level anak2 bilis macam Nuwar & Najib pulak ada ati nak cuba2 kurang ajar & menderhaka.

      Nasib ko lah Tanggang, kan dah Tegang memanjang….!!

      He he he

    3. Yo ko..so what…??
      Kepala takok, taik palat.
      Najib Rosmah, dah tinggal cawat.
      Kenapa ko, masih terloncat….??

      Hi hi hi

  33. 90% rakyat tak sokong Tun. masih nak jd PM. Tun ingat PM dia yg punya sampai tidak menbenarkan org lain jd PM. Ni bukan tahap gila kuasa dah sakit jiwa dah.

    1. Huh,

      ketawa si mahathir dgn gama of number nih, kerana kini dia yg memiliki teratas kedudukan nya, 96 tahun, bukan 96 mps

    2. boleh dah bawa tun madey ke hospital jiwa utk chek dan kalau betul giler boleh terus letak kat sana. kalau tak diubati akan memudaratkan rakyat dan negara

    3. Mat Karung Guni…
      Mana kau dapat figure tu…. nenek kau yg dah mampos tu kasi dalam mimpi ka… kah kah kah

      1. Anon 12:49 pm,

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Wahai Anon biol bendul, Tok Det punya balachi
        Di sini mmg le susah nk bgi angka yg terperinci
        Dekat YouTube sana tu, kau pergi le buat banci
        Mrata2 posting, Tok Det tu netizen cerca & caci
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. He he he

          Netizen anak ABU

          Angkatan Bawah Umur
          Asal Bukan Umno

  34. Budin,Anwar tak gila kuasa ke?

    1. Dua-dua tu gila kuasa!

      1. ada kemungkinan kuasa yg gilakan mereka?

        sbb setiap kali nafsu membuak2, iblis mengila menghampiri…

        1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK sentiasa dengan iblis pagi petang siang malam. Lihat lah komen2 dalam blog ini. Iblis semata di tepi dia masa menulis.

      2. Lembu moo pula telor kena ramas dengan penyangak hamno dan lebai pas

  35. Anwar boleh lupakan Tun tetapi apakah Anwar boleh mendapat sokongan majoriti untuk menjadi PM?

    Buat masa sekarang sukar. Jika diadakan PU sekarang, mungkin sukar juga bagi Anwar meraih sokongan majoriti.

    Lebih 20 tahun Anwar berjuang mahu jadi PM dan kalahkan BN tetapi tidak berjaya. Apakah sekarang Anwar boleh berjaya tanpa Tun dan sokongan padu pengundi Melayu, Sabah dan Sarawak?

    Jalan bagi Anwar semakin sukar…

    1. *BOLEHKAH ANWAR LUPAKAN TUN?*

      Anwar boleh melupakan Tun tetapi apakah Anwar boleh mendapat sokongan majoriti untuk menjadi PM tanpa sokongan Tun baik sekarang mahu pun dalam PU15?

      Buat masa sekarang nampaknya sukar. Jika diadakan PU sekarang, mungkin sukar juga bagi Anwar meraih sokongan majoriti. PKR sebuah parti berbilang kaum dan tidak menjadi pilihan majoriti kaum Melayu. Sokongan bukan Melayu kepada PKR pula tidak mencukupi untuk meraih “nombor” yang diperlukan.

      Hanya setelah bersama Tun dan penyokong kaum Melayu, BN dapat ditumbangkan pada 2018. Lebih 20 tahun Anwar berjuang bersama Pakatan Rakyat mahu jadi PM dan untuk mengalahkan BN tetapi tidak berjaya. Apakah sekarang Anwar boleh berjaya tanpa Tun dan sokongan padu pengundi Melayu, Sabah dan Sarawak?

      Apakah jalan bagi Anwar semakin sukar…

      _@The Insider_

      1. Setuju, sukar bagi Anwar bak jadi PM. Tambah pulak, rekod dia dipenjarakan 2 kali tidak memberi simpati rakyat kkpd harapan dia nak jadi PM.

        1. Di penjarakan kerana fitnah…ramai rakyat mesia sudah tahu..

          1. Yeah, lk 1-2 ribu orang yang percaya. Berjuta yang lain kata Pak Sheikh memang meliwat dan Hakim buat hukuman yang betul.

          2. Anak ikan Sheikh Al Jub, katakan, tentu tak dapat menerima hakikat.
            2X Beb, dgn 2 kes berasigan pd 2 xaman perbezaan, tau…!!

      2. Madey sendiri tiada sokongan majoriti lagi…parti yg ditubuhkan tendang madey…mukeriz terpelanting kerana Adun Bersatu cabut lari.

        Madey kalo nak naik semula mesti dapat sokongan anwar…tanpa anwar madey hanye berkhayal dapat semula jawatan pm…sudah 2 kali dikencing oleh madey….

        Peruntukan parlimen Langkawi dibatalkan..

        Anwar sudah biasa jadi pembangkang…

        1. Bermimpi ler kamu.

          Dreaming is cheap – if fact, it does not cost anything.

        2. Nada sembrono dek keCIwa – bang mon pujaan dah dicheckmate kan.

  36. YANG ANTI NABI TENTU PENYEMBAH SYAITAN LAKNAT
    …….

    KUTUK HADI TAK KISAH CUMA UNDI PAS KASI PM9……

    PENYEMBAH SYAITAN LAKNAT BILA NAK JAWAB…… KENAPA BILA SEMBAHYANG PAKAI NIAT TAPI BILA BERJUBO TAK PAKAI NIAT……SAJA TANYA……

    DAJJAL MACAM MANA PUN TETAP MAHU JADI PEMIMPIN…….. DAJJAL2 TAK SAMA DAJJAL 1…….

    Najib Saran Jadikan Mahathir Presiden DAP……..

    Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bukan sahaja menyindir DAP, malah turut memberi saranan nakal kepada parti itu untuk menjadikan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Presiden DAP.
    Ia susulan keputusan muktamad Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini untuk kekal mencalonkan Presidennya, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri kesembilan sedangkan umum mengetahui DAP membuat keputusan sebaliknya iaitu mahukan Dr Mahathir menjadi calon jawatan nombor satu negara itu.

    “Memandangkan DAP masih tegas untuk sokong PM7 (Perdana Menteri ketujuh) jadi calon Perdana Menteri tetapi PKR kini sudah tolak secara rasmi, DAP patut ambil PM7 masuk DAP untuk menjadi presiden partinya.

    “Dengan ini DAP boleh calonkan pemimpin parti sendiri jadi Perdana Menteri,” tulisnya di Facebook.

    Terdahulu, PKR dalam satu kenyataan hari ini menegaskan parti itu tetap terbuka untuk berbincang dengan semua pihak termasuk Dr Mahathir demi usaha menyelamatkan Malaysia dan mengembalikan mandat rakyat ke tempatnya.

    Bagaimanapun, PKR memutuskan untuk tidak menyokong cadangan mencalonkan Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri dan kekal dengan konsensus Pakatan Harapan (PH) mencalonkan Anwar sebagai Perdana Menteri.

    Sebelum ini, Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke memaklumkan parti itu sudah membuat keputusan untuk menyokong Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri PH sementara Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri.

    Tegasnya, adalah penting untuk PKR menyatakan sama ada parti itu bersetuju atau tidak dengan cadangan tersebut dan tidak boleh ada ketidakpastian jika mahu PH melangkah ke depan. – Sinar Harian

    MR : Tajam..

    1. betul ke syaitan itu lembaga yg perlu di sembah?

      atau syaitan itu bibit2 penafian yg saban hari di lakukan….

      cuba2 kurangkan kesundalan tu sikit…

      1. Hah, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK BUAT2 TAK TAHU.

        Hari2 kau sembah di tokong di dalam, di luar rumah.

        Juga di tokng di pokok Kayu Ara di belakang rumah kamu.

        No harm, old man, nobody’s stopping you. Enjoy it, ya.

    2. Kucing tumbuh tanduk pon Hadi tak dapat jawatan pm..Pas hanye ada sokongan dibeberapa negeri saja…Lobai Hadi sudah dikenali kuat bohong..

  37. “masa” sembahyang?

    denyupan jantung kan penentuan kehidupan “masa”…..

    masa “sembahyang”….

    sembah yang hidup, apa?

    Kutuk hadi tak kisah, kerana hadi tak twntuaduk syurga, dan undi pAs kerana pAs parti islam, sahaduk syurga….

    bisa sgt upah syurga nih ke? berlembu2 mengaku kepunyaan mereka….

    melayu2 islam penjenamaan hadi awang, cuna kurang2kan kesundalan yg ada…

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK tak payah cakap pasal sembahyang. Pokok kayu Ara dii belakang rumah nya takda tempat nak letak tokong nya.

      1. Bengkak hati kling liar mabok todi tak dilayan oleh zunnun.

        1. Bodoh ler kamu tak tau I’m enjoying it, esplly every time he replies to my or others’ comments.

          Ko sekolah mana dulu? SJK, yer?

  38. KUTUK HADI TAK KISAH CUMA UNDI PAS KASI PM9……

    PENYEMBAH SYAITAN LAKNAT BILA NAK JAWAB……MASA SEMBAHYANG PAKAI NIAT TAPI MASA BERJUBO TAK PAKAI NIAT……SAJA TANYA……

    DAJJAL MACAM MANA PUN TETAP MAHU JADI PEMIMPIN…….. DAJJAL2 TAK SAMA DAJJAL 1…….

    Najib Saran Jadikan Mahathir Presiden DAP……..

    Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bukan sahaja menyindir DAP, malah turut memberi saranan nakal kepada parti itu untuk menjadikan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Presiden DAP.
    Ia susulan keputusan muktamad Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini untuk kekal mencalonkan Presidennya, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri kesembilan sedangkan umum mengetahui DAP membuat keputusan sebaliknya iaitu mahukan Dr Mahathir menjadi calon jawatan nombor satu negara itu.

    “Memandangkan DAP masih tegas untuk sokong PM7 (Perdana Menteri ketujuh) jadi calon Perdana Menteri tetapi PKR kini sudah tolak secara rasmi, DAP patut ambil PM7 masuk DAP untuk menjadi presiden partinya.

    “Dengan ini DAP boleh calonkan pemimpin parti sendiri jadi Perdana Menteri,” tulisnya di Facebook.

    Terdahulu, PKR dalam satu kenyataan hari ini menegaskan parti itu tetap terbuka untuk berbincang dengan semua pihak termasuk Dr Mahathir demi usaha menyelamatkan Malaysia dan mengembalikan mandat rakyat ke tempatnya.

    Bagaimanapun, PKR memutuskan untuk tidak menyokong cadangan mencalonkan Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri dan kekal dengan konsensus Pakatan Harapan (PH) mencalonkan Anwar sebagai Perdana Menteri.

    Sebelum ini, Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke memaklumkan parti itu sudah membuat keputusan untuk menyokong Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri PH sementara Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri.

    Tegasnya, adalah penting untuk PKR menyatakan sama ada parti itu bersetuju atau tidak dengan cadangan tersebut dan tidak boleh ada ketidakpastian jika mahu PH melangkah ke depan. – Sinar Harian

    MR : Tajam..

  39. Wak suman tempe & john doe dah baca ke belum entry budin kali ni. Kalau tak faham lagi, bolehlah ke hospital tampoi check otak dah berulat ke belum.

    1. Kamu patut pergi dulu

  40. najib bini rosmah

    Peluang PM daripada UMNO sangat cerah dan jangkaan selepas PRU15 ialah PM Jibby bini Rosmah. Azmin Semburit akan gagal memecah pintu belakang MN. Madey si Kitol menyesal tak sudah. Kahkahkah!

    1. KEPALA BAPAK KAU.

      Ikut kata Najib Klepto wal Jibo.

      1. Kenape hati ko membengkak kling liar ooit?..

        1. Sebab hati kau hitam mcm pariah punya.

          Kesian, asyik di pariahkan, mana tak hitam hati kau.

        2. 1233 pm sakit hati sebab selalu kena balun, dahtu di pariahkan.

  41. Berapa lama, Kita kena tunggu AMANAH dan DAP buat keputusan untuk meninggalkan Tun.

    Kelewatan mengumumkan keputusan akan memberi kesan yang amat buruk.

    Tidak mustahil Anwar akan Di tinggalkan berseorangan kerana tujuan Tun bukan sahaja tidak mahu melihat Anwar jadi PM tapi tujuan Tun sekarang ia lah mahu melihat Anwar keseorangan.

    Harap Tuan blog cuba dapat kan maklumat selepas kenyataan Tun ini ada kah pimimpin AMANAH dan DAP yang secara sulit jumpa Tun kunun demi rakyat Dan berbeza pandangan.

    Tentu AMANAH dan DAP ada option 3 .. empat. Option 3 Tun jadi PM . Option 4 , tinggalkan Anwar.

    Kalau tidak Tun tak cakap ada cara lain dan tetap bersama AMANAH dan DAP. Tun melihat ada peluang kerana AMANAH dan DAP tidak berubah masih mahu Tun jadi PM.

  42. mahahir nih negarawan yg sentiasa terbilang ke, tak berkarat dgn waktu?

    indispensable and sentiasa kadim dan kekal kewajaran dan kesedaran nya?

    hebat2…

    atau keldai2 nya tak mengerti bahawa, setiap sesuatu itu satu trajectory yg mempunyai peak nya…

    mahahir sentiasa dlm keadaan peak nya ke? seperti si hadi awang juga ke?

    perhaps, there is a missing link here, the embodiment of the so called mahathir that had been embedded in every one conscious, from perspective of causation ….

    keldai2 tegar nya akan sentiasa melihat bentuk2 ‘effect’ nya manakala pencacai2 pula melihat bibit2 ’cause’ nya…

    seperti juga si budak yg mengatakan, Nabi Muhammad jolok pedang sana sini, melihat ‘effect’ dari ’cause’ hingga jadi serba beral utk membezakan nya…

    maka kesundalan nya akan berterusan membawa penyakit kesundalan kpd si isteri dan zuriat2 nya pula..

    cuba kurang2 kan kesundaln dan belajar melihat causation serentak dalam setiap masa.

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK iri hati tiada siapa dalam DAP dll yang sebanding dgn TDM. Menangis merayu di sini tak akan jumpa bandingan.

      Maka dia terus menyundal mcm emak bapak dia buat hingga takda masa membimbing nya di masa kecil. Mana ada masa pun, diguna depa untuk kokkak berdua.

  43. GPS sokong Muhyiddin kerana Dr M ‘tidak tegas’, kata Abang Johari….
    Larissa Lumandan -March 1, 2020 3:10 PM
    2.6k
    Shares

    Ketua Menteri Sarawak Abang Johari Openg (2 dari kiri) memeriksa batu sempadan Malaysia-Indonesia semasa lawatan kerja beliau ke Serikin, Bau hari ini.
    KUCHING: Gabungan Parti Sarawak (GPS) mengubah sokongan daripada Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri kepada Muhyiddin Yassin kerana bekas perdana menteri itu “tidak tegas”.

    Ketua Menteri Sarawak Abang Johari Openg berkata, GPS pada mulanya menyokong Mahathir untuk memimpin negara sebagai perdana menteri selepas beliau meletakkan jawatan sebagai ketua kerajaan sebelum ini.

    “Tetapi kemudian, beliau (Mahathir) mengumumkan beliau bersedia untuk menjadi calon perdana menteri.

    “Jadi itu sebabnya kenapa kami sokong Muhyiddin kerana beliau (Mahathir) ‘tidak tegas’, dan pada masa sama kepentingan Sarawak paling utama,” katanya ketika ditemui selepas lawatan kerja di Serikin, Bau di sini, hari ini.

    1. Do you know Abang Joe?
      Do you know wayang kulit?
      Do you who is Tok Dalang?

      period

      1. Hahaha…abang joe main wayang?…petronas dgn arahan muyidin sudah bayar kpd serawak….CEO petronas letak jawatan kerana tak setuju..tak de wayang lagi…royalti ditambah oleh muyidin…

        Shafei tak mahu ker?..

        Wau bole bukan tahu banyak sangat..

  44. Madey nak harapkan sokongan Amanah dan DAP ….cukup ker?..
    Madey dah tak vwaras lagi..

    Nadey hanye nak tunjukjan dia masih ada sokongan walhal Amanah dan DAP hanye setuju untuk 6 bulan saja…sokongan Amanah dan Dap bukan untuk gabong dgn madey..

    Madey dah syok sendiri..

  45. Madey dah syok sendiri kerana nak sangat jadi pm semula…

    Amanah dan DAP hanye sokong untuk 6 ulan sahaja bukan sokong madey hingga mampos..Amanan dan DAP bukan nak bergabong madey yg tak berparti…

    Amanah Dap hanye mahu kerjasama dgn madey untuk tumbangkan muyidin..

    Tanpa Anwar madey tak boleh tumbangkan muyidin…GPS sudah sahkan tidak sokong untuk tumbangkan muyidin..

    Mahu ker Amanah dan DAP bergabong dgn madey yg tak de parti dan tak ada penyokong?..

    1. An ultimatum to Pkr by the Statesman
      He will not accept a No for an answer
      He has plans with Amanah, Dap, Warisan
      And use his joker cards, game over

      He knows Anwar/Pkr could never win PH a war
      Even Amanah Dap and Warisan showed no confidence
      With the recent Sarawak GPS snubbing Anwar
      Time to make his move with the fullest commitment

      Gullible Traitor uneased with a guilty feeling
      Rumour of a snap election is in the offing
      With the kleptocrats confident of returning
      Prompting the Statesman to keep on blocking

      1. Madey an wau bole syok sendiri..

      2. Bagi lah kata ape pon..

        Madey is nobody…tak de parti tak de penyokong…pru15 madey bungkus..

        Amanah dan DAP bukan nak bergabong dgn madey yg ada 5 mp saja…warisan pon dah goyang di sabah….bilangan mp pon ciput….mp PN muyidin dah sumbat dgn GLC..

        Menteri kete terbang mulanye nak istigar sokong madey tapi u turn last minit..

        Kecian wau bole masih berangan..

    2. “Tanpa Anwar madey tak boleh tumbangkan muyidin…GPS sudah sahkan tidak sokong untuk tumbangkan muyidin..”

      HAHAHAHAHA

      If you are not a Sarawakian, you better choose not to comment on this. Just friendly advice…..period

      1. Sudah lah jangan nak temberang wsu bole..bila GPS sudah buat pengumuman..

        1. just wait and see

          1. Berape lama kena wait and see?…hihihihi..

            1. Kecian Nuar, bersusah payah terbang ke Sarawak.

              Hapah brader Joe tak layan, jenguk muka pun tak mau. Katanya, dari jauh sosok Nuar dah bau busuk kuning-kuningan.

    3. Matdey tak Sedau diri!

      1. He he he

        Sembelit lagi, ko yer….!!

  46. Rakyat Malaysia perlu belajar dari apa yang sedang berlaku dari dulu malah sekarang dan bijak buat keputusan dlm PRU nanti

    1. Terang lagi bersuluh Tun adalah perakus dan tamakkan kuasa, tak dapat disangkal lagi.
    2. Sikap dan pendirian Tun terbukti amat tidak konsisten sejak dulu hingga lah sekarang. Dia boleh berubah sekelip mata dan langsung tak ada perasaan malu untuk u-turn.
    3. Jenis bermuka muka, talam dua muka dan gunting dalam lipatan.
    4. Seorang yg amat pendendam dan sanggup lakukan apa saja bagi memusnahkan musuh politiknya. Moral dan etika bukan lagi pertimbangan nya.
    5. Pengamal kronisma tegar baik dulu mahu pun sekarang.
    6. Keras kepala, tidak mendengar kata dan cenderung buat keputusan sendiri dan mengabaikan pandangan rakan lain (diktator).
    7. Tidak tahu menghargai sumbangan, kebaikan dan jasa pihak lain.
    8. Usia dah terlalu lanjut dan tingkah kembali kebudak2an. Perasaan malu dan perhitungan soal maruah dah hilang dalam diri.
    9. Seorang pengadu domba, batu api yang licik bagi mengukuhkan kedudukannya.

    Mana mana pihak @ parti yang menjalin kerjasama dan mencalon Tun sebagai PM yg berkuasa besar dalam menentukan arah tuju negara adalah tindakan yang sama sekali tidak rasional, keterlaluan dan mereka ini WAJIB DITOLAK dalam PRU nanti, tak peduli siapa pun mereka dan atas apa jua alasan. Memberi pisau pada sigila adalah perbuatan sia2 dan membahayakan dan mampu mengancam nyawa sendiri.

    1. Fitnah dilempar tak pernah ke mahkamah
      Barangkali sipenuduh kekurangan bukti
      Pernahkah TDM tunjuk beliau melatah
      Hanya kenyataan, “TUNJUKKAN BUKTI”

      Ada berani?????????????

      Berani kerana benar,Takut kerana salah
      Itulah prinsip tokoh negarawan kita
      Bukan slogan retorik berkolah-kolah
      Demi bangsa agama raja dan negara

      Ingatlah wahai musuh dan kawan
      Mahathir bukan manusia maksum
      Salah silap dan punya kelemahan
      Kebolehan memimpin perlu kita maklum

      Wallahuaklam

      1. Najib sudah gesa AG buka semula kertas laporan RCI forex yg ditutup…madey berani?…

        1. bring it on

          1. Wait and see..

        2. Anon Bkt Kemuning

          Makin kencing tak lawas lah dia bila skandal forex lama dia dibongkar. Tu sbb dia nak atur pengganti yg blh kawtim. Cerdik lah wahai rakyat malaysia

      2. Tegakkan dulu kerajaan berwibawa dan benar2 berintegriti, bukan kerajaan Madet @ yg ber DNA UMNO BN dan PM nya pilihan Madet Kutty. Barulah perbicaraan kes dan keadilan lebih dapat dijamin.

        Ini antara sebab Madet Kutty tak nak sangat sebuah kerajaan yg PMnya bkn pilihan dia. Ko jer yg tak cerdik, percaya tahap walaun dengan alasan bodoh Madet, konon soal moral dan Melayu. Tgk perangai pun rakus haloba dan kemaruk semacam. Kih Kih kih

  47. cuba perhatikan apa sj yg sedang berlaku bibit2 kesedaran yg berterusan, ‘string of continuum’ and the string theory is all about it…

    what we have, are form of emotions, energies and prejudices creating continue conscious, inter winding and jostling one upon another…

    never are these consciousnesses grounded, and should anyone able to do so, an event horizon is breached, the soul is the body and the body is the soul, no separation between one onto the other….

    tuhan yg maha melihat melihat melalui manusia, tuhan yg Maha berkata, berkata2 melalui manusia dan tuhan yg Maha mendengar mendengar melalui manusia….

    alam malakut terbuka luas, utk memulakan perjalanan menjelajahi lapisan2 langit…

    1. …so what is God? had it been A Dog of our dogma since?

      1. so what is ‘allah; had ‘it’ A Being, or An Un-Being of ‘Nothingness of A Being’

        “al-la-h’? nothingness of one’s breathen?

        is ‘allah’, a meaning of An Un-Being or had it been A being?

        is that what was foretold between both conversing mosses and his god; “la tarani” as scripted in the printed text, quran?

        1. Carry on arguing along that line, you’ll end up in TG Rambutan or Tampoi, DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK.

          Enjoy yourself there.

    2. DIRTY DAP OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK ARGUING ABOUT GOD.

      Tuhan dia ada di Tokong nya di dalam, di luar rumah, di pangkal pokok Kayu Ara.

      Soul dia ada dalam lub.ng belak.ng dia. Dia jahat, selalu dikejar Tuhan dia, lari ke lapisan2 langit.

      1. Ko tak pernah dipedulikan oleh zunnun…makin bertambah sakit hati kling mabok todi.

      2. mcm arguing dgn mengatakan Nabi Muhammad jolok pedang sana sini…….

        kerana tokong di bina dlm diri, dan pokok kayu ara di tanam bersama diri ke?

        cuba2 kurangkan kesundalan sana sini, belajar mengenal enabian muhammad, jgn asyik mearapu dgn pengakuan ikutan2 sj…

        dah betulkan syhahadah blum? kok nanti mati seperti bangkai haiwan sj…

        apa nak jadi penjenamaan hadi dgn ‘melayu2 islam’ nya, yg sundal ‘melayu2’ nya atau ‘islam’ yg di banggakan bak menyambah berhala…

        1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK TERUS MENGHASUT.

          Dia punya Confucius jolok pedang kena bini Taoist, Melopmpat, kena jugak bini Budis.

          Ebangelical Christianity senyum ajer.

  48. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Mmg kaww giler kali ni, Madet kena Budin tibai
    Budin kata, ‘mati kering ler kau sorang..bye bye’
    Dlm hati Budin: ‘tak sedar kubor dah melambai’
    Atau mungkin: ‘bila dia nk gol, ini tua ma ci bai?’
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  49. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Mmg padu kaww..Madet kali ini Budin ganyang
    Budin kata, “Madet spt mkn, tk tau nk kenyang2″
    Cara indirect..”keturunan tamak, nenek moyang”
    Msti sebak..si tua kadok dr Singapore Nanyang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  50. Bukan tamak kuasa tetapi kerana demi tegak kebenberkedapatanaran
    Daripada negara ini di pimpin peliwat bekas banduan
    Berfantasikan Amanah dan DAP, Mahathir ditinggalkan
    Realitinya mereka ini dan Warisan mahu TDM pimpinkan

    Kuasa diperlukan demi berkebenaran
    Dengan izin Allah kuasa diperdapatkan
    Agar negara segera dapat diselamatkan
    Daripada kleptokrat dan pengkhianatan

    1. Errata:

      Bukan tamak kuasa tetapi demi tegak kebenaran

      1. Kebenaran amenda?..madey sudah risakjan PH dan rakyat sudah benci madey….5 prk Tewas…

        Tak deorang Bersatu yg meratap pemecatan madey…mukeriz mb negeri madey tombang kerana adun Bersatu cabut lari dari madey

    2. masih menunggu2 keizinan tuhan?

      kan huhan dah KUN kan segala sesuatu, maka FAYAKUN kan izin KUN nya, dgn perancangan dan perbuatan se iring apa yg dlm pengetahuan nya…

      kan semua nak jadi tuhan, mahathir tak kecuali juga utk menjayakan nya….

      1. sori, typo haste…

        huhan – tuhan

      2. Kamu DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK nak jadi Tuhan kpd diri kamu sendiri.

        No problem, go ahead. Just don’t be Tuhan for anybody else.

    3. Pelwat hanye fitnaah…pembelit gila kuasa sudah jelas…

      Muyidin tendang madey kerana madey bodoh..

      Orang bodoh tak layak pimpin negara..

      1. Jadi hakim yang buat penghakiman fitnahlah?

        Friend, you may be held in contempt of court

  51. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Seronok Kejora lihat dalaman PH punya perang
    Mmg sgt padu kali ini, Madet kna, Budin serang
    Budin kata “biar je si tua tu mati kering seorang”
    Mesti, si maknyah tua kadok berasa sgt berang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  52. 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Budin dh nampak, yg Madet kian banyak lemak
    Secara terus terang, Budin kata, si tua tu tamak
    Kat dlm hati Budin kata, ‘beginilah sifat mamak’
    Cma Budin tk trgamak nk kata, Madet pukimak
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  53. PENYEMBAH SYAITAN LAKNAT BILA NAK JAWAB……MASA SEMBAHYANG PAKAI NIAT TAPI MASA BERJUBO TAK PAKAI NIAT……SAJA TANYA……

    DAJJAL MACAM MANA PUN TETAP MAHU JADI PEMIMPIN…….. DAJJAL2 TAK SAMA DAJJAL 1…….

    Najib Saran Jadikan Mahathir Presiden DAP……..

    Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bukan sahaja menyindir DAP, malah turut memberi saranan nakal kepada parti itu untuk menjadikan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Presiden DAP.
    Ia susulan keputusan muktamad Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini untuk kekal mencalonkan Presidennya, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri kesembilan sedangkan umum mengetahui DAP membuat keputusan sebaliknya iaitu mahukan Dr Mahathir menjadi calon jawatan nombor satu negara itu.

    “Memandangkan DAP masih tegas untuk sokong PM7 (Perdana Menteri ketujuh) jadi calon Perdana Menteri tetapi PKR kini sudah tolak secara rasmi, DAP patut ambil PM7 masuk DAP untuk menjadi presiden partinya.

    “Dengan ini DAP boleh calonkan pemimpin parti sendiri jadi Perdana Menteri,” tulisnya di Facebook.

    Terdahulu, PKR dalam satu kenyataan hari ini menegaskan parti itu tetap terbuka untuk berbincang dengan semua pihak termasuk Dr Mahathir demi usaha menyelamatkan Malaysia dan mengembalikan mandat rakyat ke tempatnya.

    Bagaimanapun, PKR memutuskan untuk tidak menyokong cadangan mencalonkan Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri dan kekal dengan konsensus Pakatan Harapan (PH) mencalonkan Anwar sebagai Perdana Menteri.

    Sebelum ini, Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke memaklumkan parti itu sudah membuat keputusan untuk menyokong Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri PH sementara Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri.

    Tegasnya, adalah penting untuk PKR menyatakan sama ada parti itu bersetuju atau tidak dengan cadangan tersebut dan tidak boleh ada ketidakpastian jika mahu PH melangkah ke depan. – Sinar Harian

    MR : Tajam..

    1. Harapkan ISLE Pas/Hadi untuk memimpin negara
      Kelantan/Terengganu pembangunannya entah ke mana
      Sungguhpun demikian ada hati nak tawan Putrajaya
      Disumbat dengan kereta Mercedez mulut ternganga

      Harapkan Najib/Zahid/Umno balik semula memimpin
      Untuk menyamun serupa 1MDB, SRC dan lain-lain
      Rakyat perlu tegas dan kata “NO TO KLEPTOCRACY”
      Jangan beri peluang dan ruang untuk mereka kembali

      Kepada Azmin (pelarian PKR) dan pengikutnya
      A deserter in the army, court marshal jawabnya
      Ingat boleh mengabui mata rakyat dan pengundi
      Tiba masanya, kamu dinyahkan melalui peti undi

      Kepada Muhyiddin Yasin Presiden Bersatu
      Jangan ingatkan anda boleh bersenang lenang
      Masa akan tiba jua nasib awak akan ditentu
      Menang tak apa, kalah main layang-layang

  54. amanah dan dap akhir nya akan meninggalakan mahahir bersama golongan Berdua nya, dan Ph akan menjadi blok seperti biasa….

    omNo dan pAs juga akan meninggalkan Moo dgn Buardua nya, utk meneruskan agenda muaFUCKat mereka….

    yg akan menentukan kelangsungan bergantung kpd warisan, gps dan kekuatan psb ….

    yg di sabah dan sarawak, mereka memandang kesundalan muaFUCKat sebagai species haiwan dari semenanjung sj

    1. Zunnun

      Please do not speak for Sabahan and Sarawakian. That is my advice

      It is okay to agree to disagree in any discourse but please avoid obscene and vulgar words to express anger or dissatisfaction as it reflects on you yourself himself.

      I find you interesting as whatever experiences you had during Ghafar Baba’s time (as indicated by you) may have prompted you and shaped your thoughts as such. It is quite normal BUT using abusive, vulgar, or obscene words, you may have derated yourself so lowly….period

      1. anger? did you see angry here? No, ghafar is a passing moment of life, there are more to it…

        mahathir, anwar, Moo, najib are passing moments of one’s life in malaysia, and those around us….

        these are manifested form of prejudices, emotion and energy called passing moments of conscious….

        1. if such manifestations are expressed by way of using abusive, obscene, and vulgar words, such passing moments, conscious or otherwise, fully describe the ugly side of you…..sad

          1. are words so abusive or deeds that translate it that is corrosive?

            1. sad and happiness are duality of causation..

              start seeing unity between the two, no sadness and happiness….

              can you? had it been the moral ground so defined, not by words but all along by deeds translated by such cause and effect.

              Alam ini Sifat2 Perkataan, dan di lakukan oleh bentuk2 Perbuatan….

              1. I would not proceed further on rhetoric and polemic… best wishes

                1. so why keep the cause and effect in continuum? are rhetoric and polemic really so potent, you want to avoid but you keep harping it since….

                  mahathir is so indispensable?

                  1. What talking one, you DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK.

                    Where got high-falutin’ terminology talking in blogs.

                    Wo you trying to impress? Yourself?

                  2. Yes, since 2003 ~ 2018 and at this juncture.

      2. I support fully what Wau Bule says.

        And detest what DIRTY OLD MAN ZUNNUN PUKIMAK SAYS.

        The obscenity attached to zunnun’s name was brought about by him, himself.

        The English has a saying, “Slapped on one cheek, turn the other cheek.”

        Don’t try that on them any more – they’d slap you back.

      3. GPS serawak tak sokong madey…
        Warisan di sabah dah terhoyong hayang…

        1. If you are not from east Malaysia, no one will buy your comments….sorry

          1. Kalau dari Sabah dan Sarawak pun, tapi main tuduh liar ajer, tak sebut sources of information, sorry juga.

            1. hahahaha…….we wait and see

    2. Pakatan Haprak dah MELINGKOP!

Leave a Reply

Your email address will not be published.