10 SEBAB PILIHANRAYA AWAL WAJIB SEGERA DIADAKAN

Perkembangan mutakhir ini memperlihatkan kedua-dua belah pihak – baik PH atau PN – semuanya diselubungi kecelaruan dan ketidaktentuan.

PH yang mempertikai keabsahan kerajaan terus diselubungi kecelaruan dalam memilih antara Anwar Ibrahim dan Tun Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri, manakala PN dengan majoriti tipis juga celaru sama ada mahu mengekalkan lagi Muhyiddin Yassin daripada Bersatu sebagai Perdana Menteri atau calon daripada UMNO perlu dikembalikan memegang jawatan tersebut.

Sebagaimana disebut oleh Najib Razak minggu lalu, pilihanraya semula adalah penyelesaian terbaik kepada masalah politik yang ada dalam negara sekarang ini.

Kemudian, Anwar dan Mohamad Sabu dalam kenyataan media mereka juga tidak menolak kemungkinan pilihanraya awal akan diadakan dan menyeru ahli parti masing-masing bersiap sedia menghadapinya.

Beberapa pemimpin UMNO lainnya turut menyambut baik keperluan mengadakan pilihanraya awal untuk menyelesaikan kekalutan serta kecelaruan yang ada ini.

Berikut 10 sebab mengapa pilihanraya semula dengan segera adalah lebih baik berbanding menunggu sehingga Parlimen dibubarkan mengikut tempohnya pada tahun 2023:-

1. Hanya melalui pilihanraya awal saja pertikaian mengenai keabsahan dan kedudukan majoriti kerajaan yang sudah berlarutan sekian lama ini dapat diselesaikan.

Parti mana pun yang menang dan menjadi kerajaan nanti, kedudukan mereka tidak akan menjadi pertikaian lagi.

2. Melalui pilihanraya awal juga, PN yang menjadi kerajaan sekarang dapat memutuskan sama ada tiga parti utamanya – UMNO, Bersatu dan Pas – perlu bekerjasama atau tidak.

Jika mahu terus bekerjasama, oleh kerana Muhyiddin Yassin sudah memegang jawatan Perdana Menteri, mahu tidak mahu, UMNO terutamanya, perlu menerima perkara itu dengan lapang dada.

3. Sebaliknya, jika UMNO yang sudah mewujudkan Muafakat Nasional bersama Pas tidak mahu lagi berperdana-menterikan Muhyiddin dan mahu pemimpin UMNO sendiri menjadi Perdana Menteri selepas itu, pilihanraya awal juga adalah titik penting untuk membuat keputusan mengenainya.

Tida perlu lagi UMNO menjalin hubungan yang pura-pura atau tidur sebantal tapi mimpi lain-lain dalam nikah kahwin politik yang dijalinkan seperti dalam PN sekarang.

4. Kiranya Najib Razak ingin mencatat rekod sebagai pemimpin UMNO yang berjaya menjadi Perdana Menteri sebanyak dua kali melalui parti yang sama, pilihanraya awal adalah satu-satu jalan untuk mencapai tujuan tersebut.

Walaupun Najib bukan Presiden UMNO dan Pengerusi BN, tetapi sekiranya MN berjaya membentuk kerajaan, berdasarkan kemampuan dan kelayakan, rasanya tidak ada masalah untuk Zahid Hamdi memberi laluan kepada Ahli Parlimen Pekan itu untuk sekali lagi menjadi Perdana Menteri.

Zahid Hamidi tentu sedar kelebihan Najib dari segi kemampuan dan kelayakan berbanding dirinya.

Yang paling penting bagi mencapai tujuan itu ialah pilihanraya awal mesti digerakkan agar tidak tidak dapat tidak, mesti diadakan sebelum mahkamah menjatuhkan hukuman terhadap Najib.

5. Sejak kembalinya semula Tun Mahathir dalam arena politik melalui PH – berjaya menjadi Perdana Menteri, banyak berdalih enggan berpegang pada janji, kemudian meletakkan jawatan, menolak nasihat Yang Dipertuan Agong agar jangan berbuat demikian dan kini terhegeh-hegeh mahu menjadi Perdana Menteri semula – beliau sudah dianggap sebagai “pengacau nombor satu” dalam caca marba politik negara ini.

Apa lagi, keberadaannya dalam politik ini dilihat tidak lain hanya kerana ada dendam tak bersempadan, terhadap Anwar, Najib dan juga Muhyiddin.

Tetapi, dengan adanya pilihanraya awal dan kedudukan Tun Mahathir sendiri yang tidak berparti serta tidak ada sesiapa yang akan menandatangani watikah calon untuknya, ruang untuk bertanding sekali lagi adalah sangat tipis.

Malah, kalau bertanding pun, terutamanya jika bersendirian tanpa dinaungi PH, beliau hampir pasti akan kecundang dengan mudah di Langkawi.

Bermakna, jika ada pilihanraya awal, kemungkinan Tun Mahathir tidak bertanding adalah cerah dan dengan itu, politik negara akan bebas daripada segala gangguan dan dendamnya kerana tidak lagi bergelar Ahli Parlimen.

6. Jika ada pilihanraya awal, sekutu Tun Mahathir dalam PN iaitu Azmin Ali dan kumpulannya yang berasal daripada PKR dan kini menumpang secara setinggan dalam Bersatu, juga hampir akan tenggelam dan tidak mampu bertahan lagi.

Dengan rekod sebagai pengkhianat sewaktu dalam PH sebelum ini, kedudukan kumpulan Azmin dalam PN amat sukar diterima, terutama oleh UMNO.

Kalau pun UMNO dan Pas sedia bekerjasama dengan Bersatu yang dipimpin oleh Muhyiddin, tetapi UMNO tidak mungkin dapat menerima Azmin dan kumpulannya dan dalam masa yang sama tak pasal-pasal terpaksa memikul beban moralnya yang jijik itu.

Dengan itu, sama seperti Tun Mahathir, Azmin dan kumpulannya juga boleh diketepikan melalui pilihanraya awal dan politik negara akan bebas daripada segala pengacau dan pengkhianat selepas itu.

7. Tetapi, jika UMNO dan Pas melalui MN tetap keras hati tidak mahu menerima Bersatu dan tetap ingin menjadikan lambang dacing dan bulan sebagai simbol yang diyakini untuk dijadikan pilihan pengundi, pilihanraya awal boleh menjadi pilihan terbaik untuk Munyiddin bersara terus daripada dunia politik.

Beliau boleh memilih untuk terus berehat, memastikan kesihatannya terkawal dan menghabiskan usia persaraan dengan masa berharga bersama keluarganya seperti Tun Abdullah Badawi.

Yang penting, rekod dan impian untuk menjadi Perdana Menteri sudah pun tercapai buatnya.

8. Kalau itu keadaannya, pilihanraya awal nanti bakal menyaksikan pertandingan bersih antara PH yang di dalamnya ada PKR, DAP dan Amanah yang akan berlawan dengan MN yang dianggotai UMNO, BN dan juga Pas.

Berdasarkan perkembangan semasa, kedua-dua pihak dilihat memiliki keupayaan seimbang untuk menang dengan PH mempunyai lebih sokongan di kawasan bandar, separa bandar dan di kalangan pengundi bukan Melayu, sementara MN ada kelebihan di kawasan Melayu, kampung serta luar bandar.

Apa pun hasilnya, dua gabungan yang bertanding itu akhirnya akan menghasilkan natijah politik yang sihat kerana tiada lagi pengcau, pengkhianat dan mereka yang berdendam berpeluang bergelar Ahli Parlimen di dalamnya.

9. Selepas keputusan pilihanraya awal itu nanti, jika tiada pihak mampu mendapat majoriti yang stabil, atas kepentingan negara, adalah tidak mustahil PH dan MN lebih memilih untuk bekerjasama bagi membentuk sebuah kerajaan campuran atau perpaduan berdasarkan kemajmukan dalam negara.

Matlamat kerajaan itu nanti tidak lain ialah untuk memajukan negara dan memastikan kesejahteraan rakyat terpelihara seperti mana banyak negara lain di dunia ini sudah pun membentuknya.

10. Dalam kerajaan perpaduan tersebut, tentunya berdasarkan pihak mana antara PH dan MN yang menang lebih banyak kerusi, mungkin Anwar lebih dulu jadi Perdana Menteri, kemudian diambil alih oleh Najib atau Najib lebih dulu jadi Perdana Menteri dan kemudian barulah Anwar menggantikannya.

Namun, oleh kerana tiada pengacau dan pengkhianat lagi, juga tidak ada dendam peribadi antara keduanya, janji peralihan kuasa yang bakal berlaku nanti dijamin boleh berjalan dengan lancar, mudah serta tidak berbelit-belit dengan pelbagai alasan untuk memungkirinya.

Sekali lagi, dengan negara bebas daripada pengacau, pengkhianat dan dendam kesumat, apa pun keadaan politik pasca pilihanraya awal, ia jauh lebih aman, tenang dan mendamaikan berbanding sekarang. (Shahbudindotcom 22/06/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 22 June 2020 — 8:38 am

144
Leave a Reply

avatar
23 Comment authors
AnonymousMAHATHIRVSANWARZaidiOthman Ahmadanonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH TIADA HARAPAN PRU15…..ITU SEBAB MEREKA MAHU RAMPAS KUASA…… Terkini, 2,000 ahli cabang keluar parti…….. Seorang pemimpin PKR Cabang Kalabakan di Tawau, Sabah mendakwa kira-kira 2,000 ahli cabang itu termasuk ahli jawatankuasanya keluar parti hari ini. Timbalan ketua cabang Mohd Jailani Chachu berkata mereka berbuat demikian kerana hilang kepercayaan terhadap parti. Keputusan dibuat atas kerelaan sendiri, tanpa paksaan mana-mana pihak, katanya kepada pemberita ketika ditemui di Dewan Kampung Kijang, Merotai dekat Kalabakan. Mengulas lanjut, Mohd Jailani berkata keputusan itu juga sebagai tanda solidariti kepada bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan Kalabakan Asis Bakri yang dipecat daripada PKR pada April lepas tanpa… Read more »

Zaidi
Guest
Zaidi

Pegi lah you Budin pro Anwar.Points not accepted.Low class analysis.

anonymous
Guest
anonymous

Cerdik???!!! tak tau nak kata apa bila:-
Dia sendiri letak jawatan sbg PM7.
Kemudian dakwa tok mudin cantas niat nak jadi PM8.
Sekarang tak henti2 nak buat comeback sbg PM9 w/p dah disingkir dari PPBM dan dah jadi MP tak berparti.

Mat
Guest
Mat

PRU15 masa terbaik tamatkan kegilaan kuasa Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Abis tuu, UMNO kerr – Unscrupulous Malay Nikamput Organization…..??

Amit-amit, SELISIH……!!

Mat
Guest
Mat

BELUM BALIK MODAL.. SEBAB TU ATOK MEROYAN NAK JADI PM BALIK🤣🤣🤣

kahkahkahkahkahkah…

Syetan
Guest
Syetan

Mungkin moiddin taknak kot…si jemin lg le…..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

REMINDER – PERINGATAN DON’T OVER REACT & RELEASING INAUTHENTIC FALSE NEWS…..!! Baru2 ini hampir semua media2 utama mengeluar berita palsu/fitnah konon-kononnya pihak mahkamah telah menolak permohonan TUn Mahathir untuk menepikan tindakan TSMY memecat Tun Mahathir as the chairman of Bersatu – TERNYATA BOHONG BELAKA……!! Sepertinya macam ada tangan2 ghaib permainan kotor orang2 tertentu memberi arahan pihak2 media mengeluar berita palsu dgn tujuan untuk memburuk-burukkan dan membunuh kerjaya politik Tun Mahathir. As a matter of fact, Justice Datin Rohani Ismail had only granted postponement of the hearing of the mandatory injunction to July 9 since the defendants of TSMY sought adjournment… Read more »

Mat
Guest
Mat

Yo ko!

Syetan
Guest
Syetan

Watpa jilat lg jubor terlalu tua kerepot kedut seribu dah tu

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kamu dah muflis idea ker, langsung tak berpendidikan & salah asuhan……!!

Mat
Guest
Mat

“Pakatan Harapan melancap untuk syok sendiri”

…Raja Petra…

kahkahkahkahkahkah…

anonymous
Guest
anonymous

Di US, depa tak tahu sape yg lebih dumber; trump atau penyokongnya.
Di Mesia, atok cerdik tapi dah overstay his welcome. Penyokongnya mmg sah dumber.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu dumbest.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Aduhai enon 6:59 pm…

Trump yg diagung2kan oleh Najib & Tosmah itukah….??

Masih fresh dalam ingatan, Rosmah sewaktu berlangsung kueh PAU (Perhimpunan Agung Umno) menggembar-gembur konon Trump begitu akrab dgn pasangan klepetokrasi ini sampai tak sempat2 awal2 pagi lagi menelefon Najib memaklumkan kejayaannya dlm pemilihan Presiden Amerika mengalahkan Obama.

Masih segar dalam ingatan bagaimana Najib/Rosmah dgn rombongan mereka suka2 guna Jet Rasmi kerajaan pergi ke Washington DC menyembah ke bawah duli Presiden Trump menawarkan ‘upti’ duit EPF untuk membantu dan memperkasakan Ekonomi Amerika melalui pembelian jet2 boeng untuk kegunaan MAS.

Amacam nyah, hmmmmmmm…??

Mat
Guest
Mat

PH tukar nama ke PP jelaa… “PELANCAP POLITIK’

anonymous
Guest
anonymous

Setuju.
Ada orang sokong parti politik UMNO.
Ada orang sokong parti politik PKR.
Masuk akal sbb perjuangan parti yg disokong.
La ni, apa nama parti politik atok?
Sesuai ke nak gelar dumbest pada penyokong atok?
Dumbest pun rasa terhina nak terima ko.

zunnun
Member
zunnun

lebai pendek si aziz anak mAt, ini dah lah pendek, tapi akal lagi byak helah, tak hairan di warisi pula oleh kesundalan anak nya, si abodooh pula… tuhan mencarut kata nya…. kesundalan apa pula yg tuhan jadi sub servant kpd emosi nya? ada satu lagi lebai pendek pAs, kini trraraf menteri pula, ibrahim pendek anAk mAn nama nya… dulu selapas di hidangkan tuak oleh arul di pejabat nya, bersama2 geng lebai2 nya, mengeluarkan ulasan “1MDB dlm keadaan takbir urus yg baik, hanya sedikit permasaalah sj…? tuak di bekal dari air puki rosmah, hanya arul sj yg tahu, mungkin saudagar TAHU… Read more »

Zunnun babi sial
Guest
Zunnun babi sial

Babi sial zunnun ,anak haram,hari2 mkn babi.sambil tonggang beer dgn gon eng..sial zuunun kapir laknatullah jd kayu api neraka

zunnun
Member
zunnun

lebai2 pAs dan keldai2 belaan suka bila ‘wali’ agong mereka, si kuali hadi awang kerap bermimpi ‘rasullulah’ nya…

sundal apa punya pengakuan sedemikian rupa? pelacur jalanan tak sundal dgn sedmikian rupa, kerana apa yg mereka lalui tidak sekali di canang merata2..

Zunnun babi sial
Guest
Zunnun babi sial

Mamposlah ko zunnun murtad belaan kapir laknat.cilake cilake cilake babi zunnun sial.mampos kena langgar lori taik oleh pemandu mabok sambil tgh juburi dgn puki mak zunnun.mampos ko zunnun terus di bakar dkt tempat pembuangan sampah.sial zunnun belaan kapir harbi dapiG

zunnun
Member
zunnun

lebai2 pAs menhaku, mereka dah sah islam, kerana parti mereka,parti islam, dan siapa yg baiah dgn pengaku ahli sehidup dgn fahaman hadi serta amanat nya….

bukan sj syurga, puki2 bidadari pun mereka punya…

mak ooi, berduyun2 yg ingin jadi ahli kerana dah dapat kegesahan islam selain tempat di syurga dan di layan nafsu syahwat dgn bidadari2 pula…..

pAs parti broker pelacuran di syurga ke?

apa nak jadi dgn kesundalan yg hadi bawa kpd keldai2 belaan nya…

Zunnun babi sial
Guest
Zunnun babi sial

Kote zunnun kulup sbb zunnun adlh kapir laknat.mak zunnun ank haram..bapak zunnun anak haram,atok zunnun anak haram..7 ketrunun zunnun anak haram.patut lah zunnun mcm haram jadah.mati esok langit tak terima..bumi tak terima..cilake lah zunnun kapir mkn babi panggang,mati tercekik ekor pendek babi.sial ko zunnun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Salah satu sebab PRU15 perlu diadakan segera supaya zunnun barua kapiaq DAP boleh menumpukan kpd kerjaya sepenuhnya sebagai ahli sihir.

zunnun
Member
zunnun

lebai pAs dgn fahaman agama yg berkisar hanya setakat penjenamaan muhammad bin aminah, maka segla bentuk bahasa dan budaya arab di jadikan penjenamaan mereka…. mercedes yg di beli pun di bandingkan dgn unta2… maka islam sedemikian rupa, mati dgn kematian muhammad bin aminah nya, tersemput2 berlegar dan di re cycle du ulang2 cerita sepanjang tahun…… akan tetapi, kebenaran dan kesemestaan islam yg lebib luas yg di bawa oleh kenabian muhammad, Nabi Muhammad, tetap unggul di setiap sanubari manusia, dlm perbagaian bangsa dan bahasa…. kenabian yg muhammad berjaya nyatakan ketika hidup nya, hidup kekal dan bersedia, menunggu kpd siapa sj yg… Read more »

Zunnun babi sial
Guest
Zunnun babi sial

Cilake gampang zunnun penyembah berhala.aku tahu ko kapir laknat.jgn nk mnyamar jd babi.ko jln tunduk pn dh mcm babi,sbb malu mak dia pn babi.sedap melahap babi masak taucu hari2..babi mkn taik,zunnun suka mkn babi,tu psl otak zunnun mcm taik babi.jahanamlah seluruh keturunan zunnun dan daPig.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PENYEMBAH SYAITAN LAKNAT DIMINTA JAWAB…..KENAPA MASA BERJUBO TAK PAKAI NIAT MACAM SEMBAT….SAJA TANYA……KEPADA PENYEMBAH BAPAK ILLUMINITY…… SYARAT JADI DAJJAL MESTI PERNAH JADI PM ATAU SEKURANG2NYA TPM….. DAJJALISME ADALAH LIBERALISM PLURALISM COMMUNISM SECULARISM SOSIALISM LUCIFERIAN AND SO ON….. PENGUSUNG PANJI HITAM CAP AYAM TERUS MENJILAT BONTOT SYAITAN TUA…… MASA UNTUK PH DAH TAMAT…..KORANG SIA2 KAN AMANAH DIBERI…. SEMOGA PH DISEGERAKAN MAMPUSSSSSSS…. Pemimpin PKR tuduh ada orang dalangi PH Plus untuk jatuhkan Anwar………. Seorang lagi pemimpin kanan PKR hari ini tampil menyanggah kenyataan dibuat dua parti dalam Pakatan Harapan (PH) mengenai calon perdana menteri dalam usaha pembangkang mengambil semula kerajaan daripada Perikatan… Read more »

Anoni
Guest
Anoni

PH = Penipu Hangit

zunnun
Member
zunnun

panji hitam penjenamaan hadi awang bawa kematian di memali…

itu setakat memali, kini keldai2 ‘melayu2 islam’ nya, nak arak 313 panji hitam ke mana lagi, sbb kenabian muhammad jolok pedang dlm bulan ramadan ke?

betul ke kenbian muhammad yg pergi jolok pedang sana sini jolok puki2 bini

melayu2 islam penjenamaan hadi awang, lagi kao memuki hanya dgn kepercayaan, sana sini panji2 hitam kamu semua jadikan alat2 kesundalan merata2…

Zunnun babi sial
Guest
Zunnun babi sial

Zunnun main jekpot sambil tgh juburi babi,lpa tu zunnun bunuh babi n mkn babi td mentah2..bodoh pnya zunnun lanatullah.mati jd hantu penanggal n bunuh semua babi kt dunia.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PENGUSUNG PANJI HITAM CAP AYAM TERUS MENJILAT BONTOT SYAITAN TUA…… MASA UNTUK PH DAH TAMAT…..KORANG SIA2 KAN AMANAH DIBERI…. SEMOGA PH DISEGERAKAN MAMPUSSSSSSS…. Pemimpin PKR tuduh ada orang dalangi PH Plus untuk jatuhkan Anwar………. Seorang lagi pemimpin kanan PKR hari ini tampil menyanggah kenyataan dibuat dua parti dalam Pakatan Harapan (PH) mengenai calon perdana menteri dalam usaha pembangkang mengambil semula kerajaan daripada Perikatan Nasional (PN). Menurut Bendahari Agung PKR, Lee Chean Chung, apa yang dinyatakan Saifuddin Nasution Ismail mengenai kronologi pencalonan untuk perdana menteri adalah sahih. Katanya jika ada yang bertanya mengenai minit mesyuarat mana yang sahih, apa yang didedahkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR JILAT BONTOT USTAD TUA.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

TUN M RESIGNED OWING TO UPHOLDING PRINCIPLE – NO COMPROMOSIZE TO ACCEPT KLEPTOCRATS. Be it known that whilst a tussle over the transition plan took place between TDM and Anwar Ibrahim in PH, quietly a group of leaders was plotting a coup against the coalition. Following to that, in Feb this year, the Harapan government collapsed due to Tun Mahathir’s resignation as prime minister after 22 months, owing to back stabbing & betrayal. The Grand Old Statesman, who is seeking to return to the post for a record third time, shared his thoughts on the infamous “Sheraton Move” has named… Read more »

Wau bulen
Guest
Wau bulen

Pengkhianatan dalam islam ok ke?

Lari dari ketua kerana sendiri terpalit isu semburit ok ke dalam islam

Menyamun/mencuti hak rakyat adakah halal dalam islam?

Memperkudakan agama sehingga menyesatkan sesama muslim halal kah?

Menuduh orang lain bekerja dengan KAFID DAP boleh ke dalam islam, sedang diri sendiri bersekedudukan dengan kafir MCA, MIC dan Gerakan?

Kalau boleh, is not this hypocrisy…no????

anonymous
Member
anonymous

Madey khianat anwar dan PH okey ker?….nampak orang saja khianat tak sedar kita bapak pengkhianat..

Wau bulen
Guest
Wau bulen

Kalau TDM turunkan kuasa pada Anwar, adakah dapat sokongan parlimen kita itu? Ingat, MP yang pilih PM, bukan PM pilih PM. Masa TDM jumpa YDPA nak letak jawatan, YDPA suruh beliau jangan letak jawatan. Jika beliau letak jawatsn sekali pun, mengapa YDPA tak mention Anwar? Ada press statement TDM kata ramai prominent malay leaders reject umno. Some of these leaders met YDPA at Istana before Muhyiddin was appointed. Mahathir resigned becos he could and would not work with penyamun….. Even informing PH would not change the situation. And that was why Amanah, DAP snd Warisan still support TDM til today.… Read more »

Wau bulen
Guest
Wau bulen

Errata

Ada press statement TDM kata ramai prominent malay leaders reject ANWAR. Some of these leaders met YDPA at Istana before Muhyiddin was appointed.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tun is adamant with his principal – NO COMPROMIZE TO ACCEPT Umno KLEPTOCRATS, i.e. Najib, Jahit & gangs.

Without Fear Or Favour
Ohman Ahmad @ Othaman Ahmad

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tambahan lagi….Menurut rekod & catatan sejarah, sebab perilaku immorallah, Nuar ditaqdirkan Illahi tak menjamah jawatan PM. Sebaliknya, dia pula jadi banduan 2X keluar masuk jel; 4X PRU (1999, 2004, 2008 & 2013) kecundang di tangan Tun, Pak Lah & Najib.

Konspirasi ‘Langkah Kajang’ jahatnya untuk merampas jawatan MB Selangor juga tak direstui Illahi – alih2 dia tersalah langkah
tersumbat merengkok dalam jel.

Malang sungguh nasib menimpa – “Rear” Admiral juga yg masih ketinggalan keretapi, sedangkan Pak Lah, Najib & TDMY dapat juga merasa jawatan PM.

Anonymous
Guest
Anonymous

Langkawi Move: Madey pow wow with party deserter and serial thieve to put bitter taste and explain why 6 month PM to Loke n Lid. The Loaf, athough a losing business, is the witness.

So how, what is Wily doing with his own Trojan Horses that Loke n Lid doesn’t know?

Can still put your money on the old horse not to kencing?

Wau bulen
Guest
Wau bulen

Prove Langkawi move and I am the first to denounce it

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Wau bulen…

I’m with you, pal.

Looks like those dirty loudmouths dare not to reciprocate your challenge.

Wau bulen
Guest
Wau bulen

1.

2. Everyday he was insulted

3. Every hour, slanders were thrown at him

4. Every minute, he was called “names”

5. Every second many wished him dead.

No one predicted the coalition he led won big in pru14

6. When the results were out, his adversaries were quiet like mouse church.

7. When actions were taken, his adversaries grumbled

Now we see the same trend and pattern prior to pru15. God willing, history normally repeats itself

Anonymous
Guest
Anonymous

CHAMPION LIAR OR NOT, MAHATHIR’S SHOCK SECRET MEETING IN LANGKAWI EXPOSED! HE’S AT THE LOAF, AZMIN & HISHAM ALSO AT THE LOAF – BUT AIDE DENIES ANY ‘FORMAL OR INFORMAL’ MEETING DESPITE PICS – JUST LIKE IN KEY ‘SHERATON MOVE’ MEETING AT HIS LUXURIOUS KL HOME WHERE MUHYIDDIN ‘SUDDENLY SURPRISED’ HIM WITH ZAHID, HADI, SABAH & S’WAK LEADERS & AZMIN CARTEL IN TOW

JUNE 22, 2020

https://www.malaysia-chronicle.com/?p=191079

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Alahai, pulak dahhh dia guna propaganda putar belit blogger Malaysian Comical, pengampu tegar tali barut upahan “Rear” Admiral Al Juburi.
Yak gitu, kan kan kan…….??

Rhhh, boleh jalan daaaaa….!!

He he he

anonymous
Guest
anonymous

elok pru pakat pilih penyamun baru
amno pas pkr amanah bersatu sama saja hnaya mau kuasa
pakat berpecah cari kawan ngan kpair untuk berkuasa

orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin.
Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu?
Maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah.

tak malu pakat hidup atas muka bumi milik Allah
tapi tak berhukum ngan hukumhukum Allah
dipilih mana suka saja

Tiadakah kamu mengetahui bahwa kerajaan langit dan bumi adalah kepunyaan Allah?
Dan tiada bagimu selain Allah seorang pelindung maupun seorang penolong

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu dengan pemikiran PAS dah ketinggalan zaman.

anonymous
Member
anonymous

PAs sudah ada kuasa tapi kenape tak tegakkan hukum kilang arak dan pusat judi?..

Sedap cerita pasal hukum Allah..

Anonymous
Guest
Anonymous

Cerita hukum tok kong lagi sedap.

Tonggang tonggek pegang joss sticks di pangkal pokok Kayu Ara.

anonymous
Guest
anonymous

“PilihanRaya awal wajib diadakan”
110% setuju. Boleh tengok atok menari ronggeng lagi.
Tapi hanya boleh berlaku jika UMNO tarik diri dari PN.
UMNO tunggu apa lagi?

Anonymous
Guest
Anonymous

Tunggu kau dah tak jadi pengundi lagi.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SEMOGA PH DISEGERAKAN MAMPUSSSSSSS…. Pemimpin PKR tuduh ada orang dalangi PH Plus untuk jatuhkan Anwar………. Seorang lagi pemimpin kanan PKR hari ini tampil menyanggah kenyataan dibuat dua parti dalam Pakatan Harapan (PH) mengenai calon perdana menteri dalam usaha pembangkang mengambil semula kerajaan daripada Perikatan Nasional (PN). Menurut Bendahari Agung PKR, Lee Chean Chung, apa yang dinyatakan Saifuddin Nasution Ismail mengenai kronologi pencalonan untuk perdana menteri adalah sahih. Katanya jika ada yang bertanya mengenai minit mesyuarat mana yang sahih, apa yang didedahkan Saifuddin itulah jawabannya. Adun Semambu di Pahang itu menjelaskan mesyuarat PH pada 30 Mei lalu adalah untuk menentukan resolusi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

KAMU DAJJAL PAS MAMPOSSSSSSSSS DULU

Mat
Guest
Mat

Baik Nuar mahupun Matdey…dua2 belum ada nombor….

laaaa…dah lama canang….last2 Eilek!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Elok adakan pru supaya yg bodoh2 dan bangang dlm PH boleh dihapuskan dan dihalau.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mula dengan kamu. Tak kisah bukan PH.

Mat
Guest
Mat

PH … PAKATAN HAPRAK TAK PERLU KEMBALI BERKUASA.
LEBIH DERITALAH RAKYAT KERANA MEREKA ASYIK BERPOLITIK.
BEREBUT DAN GILA KUASA

Anonymous
Guest
Anonymous

KAMU GILA MENGARUT.

Amuta
Guest
Amuta

No more PRU …. yg mengejut itulah Tertabal Tuhan penguasa dunia. Tahu.

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Dengarlah tuan-tuan ini cerita Berpaksi pada realiti dan fakta Kebenarannya tak bisa diperkata Kisah melayu muslim bukan semua Ada sekumpulan penyamun ditewaskan Pernah berkuasa namun terlepas juga Penunggang agama dipermuafakatan Mencari rakan untuk bekerjasama Pada suatu hari pengkhianat bawa lari Diikuti pemimpin dituduh sodomi Menebuk Atap tanpa rasa segan malu Penyamun penunggang agama jadi sekutu Pilihanraya awal penyamun senang hati Bak kata Datuk Seri Ismail Sabri “Bubar sekarang, kita boleh menang” Penyamun kembali bersenang lenang Tetapi ada pemimpin sedih berkata Sampai bilakah dia harus derita Jadi PM sampai sekarang tak menjadi Perlu dibuang di badan banyak badi Heran ada situasi… Read more »

Mat
Guest
Mat

Tebuk atap rumah sendiri lepas tu Meroyan….

kahkahkahkahkahkah…

Anonymous
Guest
Anonymous

Masih lagi cakap tebuk atap?

Grow up, boy.

anonymous
Member
anonymous

Memang umno akan menang pru15…pertandingan antara MN dah PH saja..Bersatu ditinggalkan oleh Umno…muyiden dan madey tak de kesan…akan padam…

PH telah dirosakkan oleh madey…rakyat marah kpd madey dan PH…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau sorang ajer cakap gitu. Dan geng kamu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pembangkang di Malaysia berebut nak jd PM. Bodoh nak mampoos. Bangang tak habis. Kalau bodoh dan bangang, layak ke jd PM Malaysia?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu bongol.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH SEMAKIN REPUT DAN HANCUR…..TAK LAMA LAGI JADI BANGKAI…… PKR wajib singkirkan DAP, Amanah kerana khianati Anwar kata Adun PKR…….. Adun Sungai Acheh dari PKR, Zulkifli Ibrahim berkata tindakan Amanah dan DAP menolak pencalonan Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri merupakan suatu pengkhianatan kepada parti itu. Dalam satu kenyataan di Facebook, Zulkifli yang dispekulasi akan meninggalkan PKR, menggesa parti itu agar keluar dari kerajaan negeri Pulau Pinang yang dipimpin DAP. Malah beliau turut menggesa Adun Amanah dan DAP disingkirkan dari kerajaan Selangor dan Negeri Sembilan setelah kedua-dua parti itu ‘mengkhianati’ Anwar Ibrahim. “Sebagai sebuah parti yang berprinsip, Keadilan (PKR) harus ambil… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

“Peralihan 6 bulan perlu didokumentasi secara bertulis” , kata AMANAH, DAP

Genap 6 bulan Madet buat hal lagi, tak nak mengalah. Dah kata, dia jenis tak suka ditekan dipaksa. Jangan harap dia nak mengalah dgn Anwar.

Dokumentasi jadah apa akan valid klu lepas tempoh tu, dia dan klik dia WARISAN dll declare keluar PH dan join PN/MN?. Berak kapur lagi… kah kah kah

Dokumentasi palat apa wei klu kerajaan lain dah ambil alih lepas tu dan dia pula sebahagian dari mereka? Bodoh piang…

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Strange it may be but it is true and that is the reality
An insulted partyless individual yet strongly exalted
For many respect his leadership quality and capability
Making his many known adversaries enraged and irritated

Making an expected comeback has been his trademark
Wrecking many nerves of friends and foes alike
Some resist but he prevailed leaving a mark
What a Statesman inviting jealously and dislike

An election, now or even later
Will bring the country no better
For it is up to the many players
Never fool the registered voters

anonymous
Member
anonymous

Madey dah tak de ape pon…madey kuat bersyarah saja tapi tak de hasil pon..

Madey dah tak de pengikut lagi..

Pru15 madey padam dari politik..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu padam sebelum Pru15. Lihat lah nanti.

Anonymous
Guest
Anonymous

PH di bawah pm mahabodoh hilang kerajaan sekelip mata. Lepas letak jawatan meroyan gila talak nak semula jawatan PM.
Penyokong pulak jenis lembu.

Mat
Guest
Mat

Politaik Ph makin menghiborkn..😆😆😆👍👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengarut ler kamu. Tak tau apa politik yang dimainkan. Termasuk kemungkinan nak ketepikan peluang Pak Sheikh jadi PM.

anonymous
Guest
anonymous

Kalau aku di tempat nuar, asyik dikencing orang yg sama, tak sanggup aku mengaku orang tu kawan lagi. Apa lagi nak terima dia jadi boss. Lid samad dan loke lainlah. dorang tu mana kenal maruah. Dorang cuma meroyan nak jadi menteri balik. Lantik jenis syaitan pun dorang ok jer asal dapat kuasa balik dan jadi menteri gaji elaun berkepuk2. PRU pilihan terbaik. Biar rakyat tentukan masa depan negara dari biarkan mp mp tamak tentukan hala tuju negara. Nuar tak perlu takut krn Allah akhirnya akan tentukan ganjaran jika Nuar dan mp pkr ikhlas perjuangkan nasib rakyat marhaen. Siapa sangka umno… Read more »

Mat
Guest
Mat

“Saya Tak Pernah mungkir janji” kata Tun M….aq ketawa terbahak-bahak….hahhahahahahaaa

Tun Dot Dot
Guest
Tun Dot Dot

Jenis manusia tak sedar diri dan perasan baik cam tu lerr. 1 dunia pun kenal pembelit ni. Nyanyuk kot? Ptuihhh 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila meludah tuh, bebudak ler. Budak yang emak bapak tak ajar adab sopan.

anonymous
Member
anonymous

Ko kling mabok todi..mak bapak ko ajar togok todi jer…

Dah tua diupah merapu dlm blog budin..

Anonymous
Guest
Anonymous

Marah yer? Padan muka kena tuduh liar juga.

Anonymous
Guest
Anonymous

“tak sanggup aku mengaku orang tu kawan lagi,” kata si ano.

Juga tak faham politik. Ada yang musuh jadi kawan. Atas sebab politik.

anonymous
Guest
anonymous

Yg memandu melawan arus kerana mabuk dan menyebabkan kematian adalah bangsa DAP. Bangsa kapir pemakan babi. DAP dan PH tak dpt dipisahkan.
Hanya puak2 kapir dan melayu sesat akidah yg menyokong kapir DAP.

ken
Guest
ken

Najib kembali sebagai PM? Hancur negara nanti…

Mat
Guest
Mat

Yo ko!

Anonymous
Guest
Anonymous

Yo lor.

Ko di mano maso dia di tendang terajang ke longkang?

Anonymous
Guest
Anonymous

Atok / nuar jd pm?
Apa shj kepentingan melayu, Islam mereka usaha jual dan rosakkan.
Buah pelir org melayu pun depa akan jual.
22 bulan PH jd kerajaan dah jelas agenda tersurat dan tersirat.
Hanya melayu2 barua dan yg tak ada harga diri shj yg masih kekal sokong PH/DAP.
Org melayu jugak yg naikkan mereka dan org melayu juga yg akan hancurkan mereka.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak. Kalau ada jual pun, yang kulop ajer.

Mat
Guest
Mat

Masa Jadi kerajaan berebut PM, sampai dah jadi pembangkang pon duk berebut lagi…

ken
Guest
ken

Jika Anwar mahu dinobatkan sebagai PM tiada jalan lain lagi. Anwar mesti bersama Tun. Jika tidak, impian untuk menjadi PM akan terus pudar.

Tapi ingat ini bukan isu 6 bulan atau 1 tahun. Ini isu APAKAH ANWAR AKAN DAPAT SOKONGAN MAJORITI DALAM PARLIMEN untuk menjadi PM? Ini yang harus Anwar fikirkan.

Jadi Anwar kenalah mencari sokongan sebelum boleh diangkat menjadi PM. Sokongan daripada Tun sahaja tidak mencukupi. Anwar perlu mendapat sokongan daripada Warisan, GPS, Bersatu faksi Tun, Amanah, DAP dan bebas. Jika tidak berjaya JANGAN SALAHKAN TUN. Bukan kuasa Tun untuk nobatkan Anwar sebagai PM. Anwar yang harus bina “fort” beliau sendiri.

Mat
Guest
Mat

HABISLAH PH / PADAN MUKA? 3 KUMPULAN BESAR TINGGALKAN PAKATAN HARAPAN TERMASUK EXCO WANITA PUSAT

kahkahkahkahkahkahkah…

Mat
Guest
Mat

Yahoo terbaik lagi keluar bersama puluh ribu sampai PKR bangkrapsi IT NOW OR NEVER elvis presley

Anonymous
Guest
Anonymous

Belajor ler cakap BI dengan betul supaya orang percaya apo kau kato sikit.

Mat
Guest
Mat

PANAS! 15 ADUN SABAH AKAN KELUAR DARIPADA KERAJAAN SHAFIE APDAL & WARISAN MINGGU INI? 😱

kahkahkahkahkahkahkah…

anonymous
Member
anonymous

Bila madey dapat sokongan majoriti dlm parlimen?…berape kerat yg sokong madey?….

Ahli2 Bersatu pon dah tak pedulikan madey lagi..

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko sorang ajer cakap gitu. Dan beberapa ketul geng ko.

anonymous
Member
anonymous

Masa madey pm dia tak mau serah kpd anwar…dia letak jawatan tanpa serah kuasa seperti dijanjikan..

Masa serah kpd Pak kah madey tak suruh pak lah cari sokongan dari parlimen pon…madey munapik pembelit..

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko marah yer?

Ramai yang sokong dia.

Sheraton
Guest
Sheraton

Ramai pemimpin PKR pada peringkat awal apa jawatan dalam pekerjaan sekali pun menjadi ahli parti kerana mereka ada lah rakyat ketika itu.

Apabila telah menjadi ADUN atau AP rasa sebagai rakyat itu hilang. Ciri-ciri sebagai rakyat hilang sedikit demi sedikit.

Mereka ini lah yang keluar tinggal kan parti.

Rakyat yang sebenarnya yang menjadi ahli parti walaupun telah bertahun menjadi ADUN atau AP, mereka tidak akan tinggalkan perjuangan.

Ada kah anda rakyat itu?

justice4all
Guest
justice4all

Mana mana gabungan yang menjulang TM sebagai PM di election berikutnya diyakini akan tumbang & kalah teruk. Rakyat berbilang kaum dah menyampah dan meluat sangat2 dengan perangai buruk TM. Kerakusannya terhadap kuasa amat terserlah dan tak boleh dilindungi lagi. Warga Malaysia semua bangsa tak mungkin sanggup resikokan lagi masa depan negara ini kepada sirakus dipenghujung usia senja ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini pendapat kamu dan gerombolan kamu saja.

Majoriti berpendapat disebaliknya.

anonymous
Member
anonymous

Mana bukti madyy dapat sokongan rakyat?…tak ade ahli Bersatu meratap bila madey ditendang di pecat….

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko buta tak baca, pekak tak dengor.JvSIz

anonymous
Member
anonymous

Muyudin dapat sokongan padu agmhli2 Bersatu..ko sekor her kuat merapuu liar.

anonymous
Member
anonymous

Pru15 madey dan puaknye pakai lambang cap ayam…tak ada perti daa….penyokong pon tak dak..

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko tak bijak. Mcm2 parti dan lambang boleh di fikirkan hingga Pru15, Dol.

anonymous
Member
anonymous

Madey akan padamnlaah..

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko dulu

anonymous
Member
anonymous

Pru 15 pertandingan antara MN dan PH saja…Bersatu dan puak madey tak de kesan lagi…

Anonymous
Guest
Anonymous

Mimpi ler kamu, Dol.

Dreaming is a cheap form of entertainment. It does not cost a sen.

anonymous
Member
anonymous

Bagi lah bukti…madey mana ada pengikut lagi…

Anonymous
Guest
Anonymous

Tengok lah kiri kana depan belakang ko. Buta ker?

anonymous
Member
anonymous

Pemimpin umno yakin menang pru15…mereka tak perlukan Bersatu dan muyidin lagi…

Madey dan muyidin akan padam….

PH tak perlukan madey lagi…madey bukan ada parti lagi….pru14 parti madey hanye menang 13 kerusi saja…

anonymous
Guest
anonymous

Madet boleh pakai lambang “lembu pendek” tuk parti dia nanti. DAP mesti sokong. Sesuai sangat. Kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak boleh pakai lembu pendek. Sebab itu kamu.

Selumbar
Guest
Selumbar

Parti yang melukut dilutut Muhyiddin UMNO Baru dan PAS memang berkeyakinan akan menang besar jika diadakan pilihanraya Tapi parti yang melukut di lutut Mahathir, DAP dan PAN pula berkeyakinan boleh jadi kerajaan dengan cara tebuk atap. Sudah amat jelas dalam banyak pekara bahawa Mahathir tidak mahu Anwar jadi perdana menteri, tapi kewibawaan beliau sebagai orang lama yang licik telah memperbodohkan pemimpin DAP, PAN kononnya beliau ada sokongan majoriti jika DAP dan PAN mendesak Anwar sokong beliau jadi perdana menteri walau pun tidak berparti. Disebabkan Mat Sabu Khalid dan beberapa yang lain pernah jadi menteri kerana dilantik oleh Tun Mahathir maka… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Pru awal akan padamkan Bersatu madey dan muyidin…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu yang padam lebih dulu.

Wau bulen
Guest
Wau bulen

Malang nya sehingga saat ini, tak ada seorang pun ahli parlimen yang datang bersolidariti dengan Mahathir, DAP dan PAN yang beriya kata ada cukup majoriti sokongan untuk ambil alih Putrajaya jika Mahathir dicalonkan sebagai perdana menteri.

Relax…akan tiba masanya. Saat dia tiba, tiada sapa perlu bertelagah. Ia akan jadi sejarah berpaksi pada realiti, fakta dan kebenaran….wallahuaklam

anonymous
Member
anonymous

Realitinye madey dah tak ada pengikut lagi…ahli2 Bersatu tak pedulikan madey lagi….wau bole kaki khayal..

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko sorang ajer yang kata madey dah tak ada pengikut lagi. Kesian ko. Ketinggalan berita.

anonymous
Guest
anonymous

Sedap weii jadi menteri pertahanan, menteri wilayah, menteri pengangkutan dan segala menteri lagi. pi mana pun orang iring. glamour woo, elaun dan gaji mcm tu tak pernah mimpi. kalau tak sebab madet kutty lantik, tak mgkn dpt merasa. seronok wei selfie sana sini kat warung, low profile lah katakan! Tapi yg berpengalaman banyak dlm urus tadbir negara mcm Anwar, madir kutty tak pandang pun sebelah mata. Yg langsung zero pengalaman pula dilantik, mcm bang mat, khalid samad, anthony loke. tu sbb rasa terhutang budi sangat, dah jatuh tahap sayang dan cinta, gadai body pun tak kisah lagi. Ya lah.. Anwar… Read more »

Wau bulen
Guest
Wau bulen

How much longer must I suffer, says Anwar jokingly.

This is not an issue of suffering
This is not an issue of TDM’s alleged betrayal

This is an issue of his morality

Thus is an issue of reliable and qualty leadership
This is an issue of rejectikn by malay muslim majority especially the conservatives
This is an issue of no support by coalition partner.
This is an issue of rejection by Sarawak and Sabah (2 kingmakers)

And the list grows….

anonymous
Member
anonymous

Pru15 madey akan padam…parti tak ada penyokong pon tak dak..

Anonymous
Guest
Anonymous

Puak kamu padam dulu. Sebab penyokong tak bijak. Mcm kmu.

Awetunggal
Guest
Awetunggal

Inikah warna warni demokrasi kita. Rakyat sdh bosan, Menyampah dan Muak termuntah2. Nak cari makan pun tak senang. Sejak selepas merdeka rakyat diperlakukan seperti lembu peliharaan diperguna elit politik utk PRU @ PRK. Ada dibuat lembu, ada kuda, ada kerbau, ada anjing, ada babi dan ada ayam. Diperdagang dan disembelih. Sistem kita sudah jadi sistem bangang dan hina mcm tahi tepi jalan. Tiada lg semangat sejernih dulu2. Rakyat petriotik cintai negara, junjung prinsip rukun negara, setia dan taat kpd pemimpin dan berjuang mempertahan kedaulatan negara. Kini negara terdedah dgn pelbagai ancaman. Ancaman dadah, permerdagangan org asing, PATI, maksiat, arak, penipuan… Read more »

Wau bulen
Guest
Wau bulen

Earlier or later it does not make any different viz Anwar and his dream PM seat. Anwar leads PH…. PH SURELY LOSE. Rejection by Amanah/Dap/ Warisan and GPS. Even Pas and or certain umno MPs and Bersatu also rejected him… To Anwar, this is the reality, fact and truth. You are essentially good as PM in Waiting till kingdom comes. I would not speak for Muhyiddin as I predict he will be just another MP given a ministerial position. Zahid and or Najib would not give him a damn when power is presented to them on a silver plate. For… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Pru perlu sokongan rakyat untuk menang…madey paling awal di reject kerana tak ada parti lagi…

DAP dan Amanah sudah jelas setuju madey setakat 6 bulan maknanye mereka masih dlm PH bersama anwar…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu dan beberapa ketul geng kamu ajer yang rejek. Majoriti tidak.

anonymous
Guest
anonymous

Kamu lupa agaknya. Memilih calon PM sekarang ni terletak di tangan MP. Dalam PRU nanti, rakyat bakal memilih MP MP semula dan kerajaan baru akan terbentuk. Sentimen semasa rakyat adalah menolak Madet. Mana2 parti yang diterajui Madet bakal ditolak rakyat kerana ramai yang rasa ditipu ketika dia kembali sebagai PM PH. Mana2 regu yang membentuk kerjasama dgn Madet dan mencalonkan beliau sbg PM, ia umpama tindakan harakiri. Hanya parti yang kebulur kuasa saja sanggup terima Madet bersama mereka. Samada PKR bersama PAN & DAP @ tidak, undi simpati rakyat akn pergi ke PKR kali ni kerana rakyat melihat PKR lebih… Read more »

Wau bulen
Guest
Wau bulen

Bring it on

Tun Dot Dot
Guest
Tun Dot Dot

Aku dah lama tau PAN ni barua DAP. Kerja PAN defend DAP. Nilah YesMan DAP berwajah Islam. Tak cayer?. Boleh korang tunjukkan satu statement dari pemimpin PAN yang membantah dan menyerang DAP?. Yilekkk. Semua statement menteri PAN defend mereka malah memuji parti rasis China tu sepanjang masa. Korang tau knp?. Sbb sumber financial PAN banyak dari DAP. Jadi tak perlu terkejut beruk bila PAN & DAP sehati sejiwa memilih Madir Kutty dari Anwar sbb DAP nak kan kuasa & kekal menjadi kerajaan. Tu sebab PAN tak boleh tolak keputusan DAP.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kommen tak bijak. Semua tuduh liar. Tarak bukti, fakta, punca maklumat atau penerangan atas tuduhan.

Mat
Guest
Mat

Aiiiie….setiap hari ramai ahli PKR keluar parti.Kalau mcm tu PKR sudah jadi PARTI KELUAR RAMAI2…

anonymous
Member
anonymous

Keluar 10 masuk 100 tak bising pon…

Mat
Guest
Mat

TERKINI:: 600 ORANG KELUAR PAKATAN HARAPAN SEHINGGA 9 CAWANGAN DITUTUP // HABIS CERITA!

kahkahkahkahkahkah…

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPAK KAU, ikut kata Najib.

Takda punca berita pun. Maklumat keluar dari lub.ng bel.kang kamu.

Mat
Guest
Mat

RASMI! GABUNGAN PARTI SARAWAK TOLAK TUN M+DAP. GPS KEKAL MENYOKONG TAN SRI MUHYIDIN+PN!

Cian sama Nuar dan Atok…

kahkahkahkahkahkah…

Sheraton
Guest
Sheraton

.

Sebab apa ada pengkhianat?

Sebab ada perasuah dan broker projek.

Sebab apa ada perasuah dan broker projek?

Sebab ada BN… dan UMNO.

Sebab apa ada UMNO.?

Sebab ada PAS.

Sebab apa ada PAS?

Sebab Hadi dan Lebai.

Sebab apa ada Hadi dan Lebai?

Sebab ada syurga untuk ahli PAS.

Sebab apa ada Syurga?

Sebab ada Neraka.

Sebab apa ada Neraka?

Sebab ada pengkhianat.

Sebab apa ada pengkhianat?

Mat
Guest
Mat

Yo ko!!!

adyunixmoment
Member
adyunixmoment

berani ke pakdin wat pru…dia nk pakai tiket apa plak kalini

anonymous
Member
anonymous

Tiket melukut tepi gantang

zunnun
Member
zunnun

bila keadaan ‘stale’, kelesuan dan kebuntuan politik yg di hadapi utk kelansungan semasa, baik di adakan pilihan raya umum utk memberi penentuan, kewajaran dan hala tuju negara dgn melibatkan rakyat memalui kuasa yg mereka ada…. dgn ini, segala bentuk “death trap” atau “redundancy’ dapat di hapuskan.. biar selepas pilihan raya, parti yg dapat undi terbanyak di beri keutamaan utk membuat pilihan sekutu nya menerajui kerajaan yg ada…. hanya parti yg luluskan pendaftaran sj yg blh bertanding… apa sj bentuk2 percaturan yg kini di usahakan baik dari sekutu2 yg memerintah, mau pun sekutu2 yg di sebelah sana, tidak mencerminkan kekuasaan yg… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN zunnun the lanun tak bijak, tak sedarkan berbagai peraturan sudah ada.

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Mmg ternyata yg PH dh makin teruk berterabur
Rakyat nampak, yg halatuju PH dh makin kabur
Semuanya palsu belaka, janji2 yg mereka tabur
Ternyata, rugi serta sia-sia, undi yg rakyat labur
Pemimpin mereka sekadar jdi badut penghibur
Ketua pun serupa dgn mamak tokey pasembur
Dah tua ganyut, tak lama dah nak masuk kubur
Ada yang muda sikit pun peminat lubang jubur
Kebencian rakyat kt depa, makin berakar subur
Sejak akhir2 ini, teruk depa kna, rakyat sembur
Rata2 trdengar, cerca & makian, rakyat hambur
Bukanlah Kejora ini nk bermegah cakap takbur
Mmg sah PRU15 nanti..PH akan musnah lebur
Dan..BN akn kembali di takhta menjulang obor
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣