SIAPA YANG TIDAK BERMINAT AMBIL ALIH KERAJAAN?

Pakatan Harapan atau PH seolah-olah tidak berminat untuk mengambil alih kerajaan apabila masih gagal mencapai keputusan berkenaan calon Perdana Menteri, kata Tun Mahathir Mohamad.

Menurut beliau, ia susulan keputusan PKR yang mahu Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri, tidak sependapat dengan sesetengah pihak dalam PH sendiri.

Sesetengah pihak dalam PH bersetuju dengan idea Tun Mahathir dijadikan Perdana Menteri bagi tempoh enam bulan dan Anwar akan menggantikannya selepas itu.

PKR bagaimanapun menolak idea itu kerana meragui Tun Mahathir akan benar-benar menunaikan janji tersebut.

Faktor lain ialah kerana Tun Mahathir tidak mempunyai parti dan dengan itu beliau bukanlah anggota rasmi PH.

“Itu terpulang kepada mereka, kita tidak akan paksa kalau mereka tidak bersetuju.

“Tetapi, kita pun tidak bersetuju juga dengan dia.

“Jadi, itulah keadaan sekarang, tergantung-gantung, tidak ada keputusan.

“Ini menunjukkan bahawa kita sebenarnya tidak berminat untuk kalahkan Muhyiddin Yassin,” kata Tun Mahathir lagi.

Bekas Perdana Menteri itu berkata demikian ketika ditemui selepas menghadiri program sembang santai bersama ahli Bersatu Langkawi, malam tadi.

Siapa yang sebenarnya tak berminat mahu ambil alih kerajaan?

Oleh kerana Anwar tak setuju untuk mencalonkan dirinya, maka Tun Mahathir menganggap seolah-olah PH tak berminat mahu ambil alih semula kerajaan.

Tetapi, bukankah Tun Mahathir juga tak setuju Anwar dicalonkan sebagai Perdana Menteri?

Kenapa tidak dikata beliau juga tidak berminat untuk mengambil alih kerajaan?

Apakah hanya apabila semua orang bersetuju mencalonkannya semula saja, biar pun ini adalah untuk kali yang ketiga beliau menjadi Perdana Menteri, barulah ia dianggap PH berminat untuk mengambil alih kerajaan?

Adakah pendirian dia semua betul, manakala pendirian orang lain semua salah?

Kah kah kah kah…..(Shahbudindotcom 21/06/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 21 June 2020 — 11:04 pm

139
Leave a Reply

avatar
24 Comment authors
MAHATHIRVSANWARAmutakenOthman AhmadAnonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TATA SUSILA APAKEBENDANYER KALAU DOK MATI2 SOKONG BUTA TULI BANDUAN TEBUK JUBO DAN PERANAP EKONOMI NEGARA…….. ‘Kami tak guling kerajaan PH’ …….. UMNO dan Barisan Nasional (BN) tidak pernah mengadakan perancangan untuk menggulingkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) sebelum pilihan raya umum (PRU) yang akan datang. Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Khairy Jamaluddin, berkata, kerajaan Perikatan Nasional (PN) hanya tertubuh selepas PH ‘membunuh diri’, susulan pergelutan dalaman antara parti dalam gabungan itu. Ahli Parlimen Rembau itu berkata, apabila kerajaan PH terbubar dengan peletakan jawatan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri dan beberapa pemimpin PH keluar daripada gabungan itu, pilihan yang… Read more »

Amuta
Guest
Amuta

TUHAN.
Berbalik lah kita pada Rukun Negara kali ini yg terakhir semua sedunia memegang pada nilai2 KESOPANAN DAN KESUSILAAN. Buang yg keroh ambil yg jernih.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KESIAN NYERRR PHD4PIG MENJERIT MELALAK MENGGELETAR GELUPUR TAK TENTU ARAH……HILANG KUASA KERANA SALAH GUNA KUASA…… PH SEMAKIN REPUT DAN HANCUR…..TAK LAMA LAGI JADI BANGKAI…… PKR wajib singkirkan DAP, Amanah kerana khianati Anwar kata Adun PKR…….. Adun Sungai Acheh dari PKR, Zulkifli Ibrahim berkata tindakan Amanah dan DAP menolak pencalonan Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri merupakan suatu pengkhianatan kepada parti itu. Dalam satu kenyataan di Facebook, Zulkifli yang dispekulasi akan meninggalkan PKR, menggesa parti itu agar keluar dari kerajaan negeri Pulau Pinang yang dipimpin DAP. Malah beliau turut menggesa Adun Amanah dan DAP disingkirkan dari kerajaan Selangor dan Negeri Sembilan setelah… Read more »

ken
Guest
ken

Anwar tiada masa depan jika tidak bersama Tun sekarang. Di sebelah sana pun akan tolak Anwar. Malah DAP dan Amanah pun nampak kurang bersetuju dengan Anwar. Apatah lagi Warisan dan GPS.

Baik, buruk… Anwar kenalah terima Tun buat masa sekarang. TAPI INGAT JANGAN SALAHKAN TUN JIKA ANWAR TIDAK MENDAPAT SOKONGAN MAJORITI NANTI UNTUK DIPILIH MENJADI PM.

Bukan Tun lagi yang meenentukan selepas tamat tempoh Tun.

anonymous
Member
anonymous

Bagi madey baiki malaysia selama 22 bulan mcm bagi tikus baiki labu…masih nak lagi baiki labu walopun dah letak jawstan tanpa runding dgn sekutu….

Nadey tubuh lah parti baru dan tanding sendirian pru15 kalo masih popular dan diperlukan oleh rakyat…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Anjuran melalut penuh nada KECIWA…..!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Be it known that whilst a tussle over the transition plan between TDM and Nuwar Ibrahim in PH, a group of leaders was plotting a coup against the coalition. Folloeing to that, in Feb this year, the Harapan government collapsed following Mahathir’s resignation as prime minister after 22 months, due to back stabbing & betrayal. The Grand Old Statesman, who is seeking to return to the post for a record third time, shared his thoughts on the infamous “Sheraton Move” named Bersatu president Muhyiddin Yassin, former PKR deputy president Azmin Ali and Bersatu secretary-general Hamzah Zainuddin as the triumvirate behind… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

This is the immutable reality, fact, and truth.

anonymous
Member
anonymous

Zaman madey sudah berakhir…tak de ape kehebatan melainkan menipu dan membelit…

Zaman 22 tahun memerintah berpuluh bilion wang kerajaan lesap hingga rakyat merana…

Nadey tunggu saja pendakwaan RCI forex yg blm selesai..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Katanya zaman TDM dah berakhir, tapi kenapa korang menggelatat tak tentu pasal2 diang nalam…..??

Sah2 – The Grand Old Statesman is a nightmare sending shivers to his opponents & macai2……!!

anonymous
Member
anonymous

sudahlah man Hindu…madey tu penompang PH….parti sendiri ponbdah buang madey…negarawsn yg dah luntur..

Madey negarawan bodoh…di lenyek oleh muyidin…kalo dia bijak dia yg tendang muyidin…sekarang merangkak nak tompang PH lagi…

Madey ingat dia masih popular..tanding pru14 pon hanye menang 13 kerusi…5 prk kalah memanjang..pru15 madey kojol laa…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

One of The Most Top Influential & Popular Figure in the entire world – Times Magazine.

anonymous
Member
anonymous

Itu dulu.. Zaman harga minyak melambong….zaman kronivdan anak branak jadi kayaaraya…wang kerajaan lesap berpuluh bilion…sekarang madey dah tak laku…dibuang dari parti sendiri tak ada yg meratap…

Amuta
Guest
Amuta

The last world emperor round the corner the coming of Junjungan.

zunnun
Member
zunnun

real admiral sana sini, bak kesundalan seperti si hadi barua, kapir freemason, liberal, komunist merata2….

cuba2 kurangkan kesundalan, jgn pulak anak2 meneruskan saka sundal kao berlarutan…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

……?????????

Hi hi hi

zunnun
Member
zunnun

so mahathir tak kelentong? betul ke? yg dia pi letak jawatan tanpa runding dgn ph dan warisan, ape, jawatan pm itu mak bapak dia punya?

kli nak mendewa2 si mahathir, biar guna akal yg rational, itu pun klu kao mampu menjenamakan nya….

Amuta
Guest
Amuta

Penjenamaan semula Junjungan round the corner. Tahu.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

ANWAR IBRAHIM BERKLENTONG LAGI

Ketum Parti Klentong Rakyat (PKR) itu semalam berklentong kong kali kong kononnya PH masih utuh di bawah kepimpinannya walau menyedari kenyataan2 Anthony Loke (DAP) & Khalid Samad (PAN) baru2 ini menggusar & menyinggung perasaannya.
Dia masih berpendapat untuk menyedap hatinya sendiri konon TDM belum dapat jumlah MP mencukupi.

Dalam pada itu, diberitakan hari ini Naib Ketua Wanita PKR Johor beserta puluhan pengikut2nya umum keluat parti atas sebab hilang kepercayaan terhadap tampuk kepimpinan PKR pusat.

Sampai ke Tua lah lu kempunan, nuar..nuar…..!!

anonymous
Member
anonymous

Amanah dan Dap hanye setuju 6 bulan sahaja..man hindu tak paham..

Madey dah cukup number ker?…

Sampah2 PKR elok kluar…yg keluar 10 yg masuk 100.. Tak bising pon…berapa ramai yg sokong madey?…berapa ramai yg nabgis nadey dipecat?..

Rais yatim pon tak pandang walopun sebelah mata kerana dah neluat dgn perangai madey sigila kuasa..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

SATU DALAM RATUSAN RIBU.
ESA DALAM BERJUTA.
TAK LEKANG DEK ZAMAN.
TETAP KHARISMATIK MENAWAN.

Walau Bangkit semula secara solo buat permulaan setelah dikhianati bagi pejuang sejati seperti TDM, No Sweat tak jadi hal punya.

Alhamdulillah – kini dah ramai mengikutinya……

TDM > Warisan + GPS + DAP + PAN = New Power House…..!!
(Mimpi buruk menggerunkan Lawan beserta pencacai & macai2nya.

zunnun
Member
zunnun

huh

“haji” hadi? hebat2…

di mekah hadi tawaf bangunan kaabah atau tawaf kaabah?

mimpi Nabi? hebat2….

wajah muhammad anak aminah atau wajah kenabian muhammad?

wajah kenabian muhammad tak ke wajah kesempurnaan si hadi?

cuba2 kurangkan kesundalan yg ada nih? bulu puki bini dah beruban blum?

zunnun
Member
zunnun

wajah kenabian muhammad itu tak lain, wajah muhammad tanpa “min” wajah dari Ahmad, Wajah dari Ahad yg mana,setiap dari kita di beri ketika roh di tiubkan pd 125 hari kehamilan ibu…

jgn asyik menyundal dgn pengakuan mimpi Nabi, kerana wajah kesempurnaan setiap manudia, itu wajah2 yg di bawa bersama oleh roh ketika di tiupkan ke dlm maniqam ibu..

Itu wajah kesempurnaan tuhan yg setiap dari manusia perlu “wasabiku nasabiku”…saat kematian…..

Amuta
Guest
Amuta

Jasat itu pada Melayu kali ini tertabal Junjungan. Tahu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hji Hadi tidur brmimpi jumpa Nabi
Mencandat sotong dia punya hobi
Zunnun tidur mimpi dikejar babi
Hobi zunnun makan anak labi-labi

Kihkihkih

*Babi jantan ingatkan zunnun ni babi betina
Anak labi2 zunnun panggang cicah air asam

Wau bulen
Guest
Wau bulen

1. One is an individual who wants nothing else but PM seat. 2. The other who wants to return the power to masses who wants traitors, deserters, kleptocrats and religious out. 3. Very clear distinction. 4. Anwar is only supported by PKR but Amanah, Dap and Warisan rejected him. 5. Combo of Anwar-Mukhriz Was also rejected by Warisan. 6. Anwar distrusts TDM, understandable 7. Anwar alkeged TDM had no numbers as well. 8. When TDM was asked by Muhyiddin to lead PN, he rejected because he could not work with kleptocrats. That is his principle and integrity 9. When Agong… Read more »

zunnun
Member
zunnun

(1) so mahathir doesnt have the passion of “want”ing because anwar doesnt want “nothing else”, except pm post, not even his intellect and life important than the post.. you are in your uncharted realm of “nothingness” when you wrote this? (2) and mahathir absolutely not a kleptocracy at all too? absolutely not a traitor to truth? absolutely not peddling his belief? (3) clarity based on your belief or your faith and conviction? did you stoke your narrative from both sides of the causal isles? (4) so pkr supported anwar. it rests there. did pkr point gun, onto dap, amanah, warisan… Read more »

Amuta
Guest
Amuta

Entire humans knowledge or whatever connot challenge the coming Junjungan just round the corner. Tahu.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Wau bulen, Esq

A superb and magnificient-excellent write-up bro as compared to those junky stuff from rowdy-poorly eucated ruffians.

My utmost congratulation & Salam Perjuangan….!!

zunnun
Member
zunnun

looking for support dude?

us your “real admiral” meant for other, and not you?

betul ke tak meliwat agama hanya dgn kepercayaan semata2

betul ke tak liwat kebenaran kerana taksub dgn mahathir semata2 nih?

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apa yg kamu merepek meraban nih……??

“us your “real admiral” meant for other, and not you?
betul ke tak meliwat agama hanya dgn kepercayaan semata2”.

Tak faham langsung……!!

anonymous
Member
anonymous

Madey gila kuasa nak semula jadi pm…tompang kapal orang tapi sendiri calonkan nak jadi pm..

Dah bagi pm dan setuju jadi pm hingga mampospon masih gatal letak jawatan…

Madey ingat jawatan pm ni hak bapak dia bila2 masa dia boleh jadi pm..

zunnun
Member
zunnun

pengertian “embodiment”, satu keserasian dan perpisahan byak mengundang kecelaruan hingga fahaman agama tidak kecuali… perbezaan kenabian muhammad dan muhammad si anak aminah nya… perbezaan najib, sebagai perdana menteri dan najib di rumah, si isteri kpd si suami nya, si rosmah… perbezaan ‘melayu2’ dan ‘islam’ nya dari penjenamaan ‘melayu2 islam’ si hadi awang… perbezaan mimpi ‘rasullulah’ yg hadi awang canag sana sini, dgn si muhammad anak aminah… yg sundal nya, si hadi awang bebal utk memahami, kesempurnaan sifat si hadi awang itu, tiada lain, sifat tuhan bersama nya… “wafi anfusikum affala tub sirun” kerajaan tuhan meliputi sekian alam, meliputi setiap yg… Read more »

Amuta
Guest
Amuta

U knows everything but U are in crowd not inside Gahmen of Junjungan. Tahu.

anonymous
Member
anonymous

Anwar: Sampai hari ini Dr M tak dapat jumlah MP
21 Jun 2020, 10:36 pm
Dikemaskini 7 jam lepas

Pakatan Harapan memang pernah membincangkan Dr Mahathir Mohamad sebagai pilihan kedua untuk perdana menteri, kata presiden PKR Anwar Ibrahim.

Menurutnya cadangan ini diusulkan bagi mendapatkan jumlah ahli parlimen mencukupi untuk mengambil alih Putrajaya. Walau bagaimanapun, Anwar berkata pada masa ini, Mahathir juga tidak mempunyai bilangan ahli parlimen yang cukup.

Ketika berucap kepada penyokongnya melalui Facebook secara langsung, Anwar berkata DAP dan Amanah tidak pernah berkalih untuk memesongkan dokongan mereka daripada menyokongnya menjadi perdana menteri

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Menurut rekod & catatan sejarah, sebab immorallah, Nuar ditaqdirkan Illahi tak menjamah jawatan PM. Sebaliknya, dia pula jadi banduan 2X keluar masuk jel; 4X PRU (1999, 2004, 2008 & 2013) kecundang di tangan Tun, Pak Lah & Najib.

Konspirasi ‘Langkah Kajang’ jahatnya untuk merampas jawatan MB Selangor juga tak direstui Illahi – alih2 dia salah langkah
tersumbat merengkok dalam jel.

Malang sungguh nasib menimpa – “Rear” Admiral juga yg masih ketinggalan keretapi, sedangkan Pak Lah, Najib & TDMY dapat juga merasa jawatan PM.

zunnun
Member
zunnun

melayu2 islam’ penjenamaan hadi awang dan aziz pendek anak si mAt, boleh membezakan antara kenabian muhammad dgn muhammad nya tak?

jgn nanti, bila nyawa tak nak semput, masih dgn kesundalan dan pengakuan, “Nabi” muhammad dgn 313 berperang jolok pedang, dan jolok 14 bini sana sini…

barua, kapir, real admiral, anak ikan, dajjal, islam sana sini, babi di hutan pun tak kesundalan sedemikian…

pelacur mengagga puki pun tak sesundal sedemikian….

Rasullulah dan muhammad bin aminah blh di bezakan tak? jgn asyik menyundal ana-ante mcm arab sundal sj…

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Sabotaj PN diteruskan dari luar dan dalam. Madey si Kitol biarkan meroyan sampai mampus. Daim pun sudah mula maki boss. Kahkahkah!

anon
Guest
anon

WOI hangpa tak geram ka tengok
Selena Gomez kat sebelah kanan tu

kalau dapat kat aku,aku lanyak! kah kah kah

Kembara
Guest
Kembara

Aku lobih layak na,

punai aku 8 inci

anon
Guest
anon

Dah sah,penantian Zunnun kepada Dajjal Mata Satu.
Bila dikluar nanti,kau ngaku dia pemimpin kamu!
tapi stakat 40 hari saja..kerana dajjal akan dibunuh!

kau rasa terselamat masa tu,pasal tinggal kat Mesia..

tapi akhirnya kau akan dibunuh oleh Yakjuj & Makjud yang
masuk berjuta-juta,yang turun dari pergunungan tinggi!

sekian,jangan pula kata aku tak pringat na!!!

kikikikiki

anon
Guest
anon

aku penceramah bebas dari blok ke blok

kikikikiki

zunnun
Member
zunnun

kesundalan apa pulak sundal nih merapu sana sini dgn istilah dajjal nih?

apa nak jadi dgn kesundalan ‘melayu2 islam’? kapir. barua, dajjal, Nabi muhammad, allah, sana sini terteriak, burung tiong pun pandai berbunyi…

bisa sgt ke si hadi awang dgn amanat hadi nya, hingga ‘melayu2 islam’ penjenamaan nya, serba sesat dgn sedemikian rupa?

pelacur kangkang puki pun tak serendah sedemikan…

babi di hutan pun tak mem”babi”buta sedemikian rupa…

‘melayu2 islam’ penjenamaan hadi awang kaki jilat puki atau kuat memuki sana sini nih?

Anonymous
Guest
Anonymous

Zunnun ahli sihir belaan kapiaq DAP
Nombor dah cukup ke belum? Nombor…

Kahkahkah

anon
Guest
anon

kau pon dah sewel sejak Irah ikut Mat Saleh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PN BERSIHKAN IDENTITY BURUK PH……..BILA SEMBAHYANG PAKAI NIAT MASA BERJUBO TAK PAKAI NIAT….KENAPA JUNNUN…..SAJA TANYA……. Haritu Provoke, Sekarang Minta Tolong…….. Negeri Telangana di India meminta bantuan kepakaran Malaysia dalam bentuk pemindahan teknologi yang merangkumi aktiviti pengurusan tanaman sawit, pemprosesan minyak sawit dan ekosistem industri, kata Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi Mohd Khairuddin Aman Razali. Khairuddin dalam satu kenyataan hari ini berkata, perkara itu disampaikan melalui telesidang antara beliau dengan Menteri Hal Ehwal Pertanian, Pengguna dan Sivil Telangana, Singireddy Niranjan Reddy semalam. Sebagai cadangan balas, kementeriannya menyampaikan hasrat dan harapan supaya India melalui Telangana dapat mempromosikan minyak sawit Malaysia secara lebih… Read more »

Hantu
Guest
Hantu

Saka tua ni menang sial amat !!!

Golongan Elit Politik
Guest
Golongan Elit Politik

kau yang sial babi,
dah dap,warisan,amanah sokong orang tua tu…

yang parti dokongan kau sanggah macam berok tunggal..

sial punya mata satu!!!

anonymous
Guest
anonymous

Dajjal Mata Satu yg betol punya rasa aku,tak lama
lagi akan kluar,boleh cadang dia jadi PM Malaysia,
tapi!!!!!! untuk 40 hari saja…pasal kena bunuh dek
Isa Alaihissalam.

Nanti budin join sama kikikikikiki

Anonymous
Guest
Anonymous

Nombor mana? Nombor… Nombor…

anonymous
Guest
anonymous

Kuda

NO 1 : 6313
NO 2 : 4444
NO 3 : 1929

anon
Guest
anon

KEJORA KENA RM12 k
ZUNNUN DAJAL KENA RM22K
BUDIN KENA RM450 -dua angka saja di tikam

anonymous
Member
anonymous

Berape ekor dari Bersatu yg ikut madey bila kena pecat?…

Rais yatim pon tak mahu pandang walo sebelah mata..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Berjuang solo bangkit semula buat permulaan setelah dikhianati bagi pejuang seperti TDM, No Sweat tak jadi hal punya.

Alhamdulillah – kini dah ramai mengikutinya……

TDM > Warisan + GPS + DAP + PAN = New Power House…..!!

zunnun
Member
zunnun

hadi wang dah dpat komersialkan doa mustajab nya menghapuskan covids durjana? negara islam yg lain kini teruk di jangkit oleh nya…

mak aii, negara2 islam, orang2 islam, persatuan2 islam, parti2 islam, melayu2 islam….

islam sogmo…

dah buat booking di syurga dgn kesundalan fahaman yg ada…

apa nk jadi lebai2 sundal nih?

anon
Guest
anon

Zunnun mata satu,
nanti geng panji hitan 313 lalu,
sambil merangkak kau kena hormat kami,
masa tu kau menyesal,hempas dahi kat tanah

zunnun
Member
zunnun

baghdadi tergolek dog dgn panji2 hitam nya di levant…

ibrahim libya tergolek dog dimemali angkara si hadi awnag, kao nak ke mana dgn panji2 hitam pula?

dgn kesundalan islam kekampungan yg sundal nak bawa sana sini utk apa?

kao nak merupai baghdadi di malaysia ke?

melayu2 islam, dah sah ke islam mereka?

JalalMan
Guest
JalalMan

Kenapa nak mencaci…adakah kamu yakin bahawa kamu memang tetbukti lebih baik daripada orang yang kamu caci…hanya Allah yang mengetahui segalanya…tak perlu berasa sempurna…hanya Nabi dan Rasul yang maksum..

zunnun
Member
zunnun

Nabi dan Rasul yg maksum? Nabi dan Rasul ini Sifat Tyhan atau Bentuk2 Sifat yg memerlukan keampunan? kenabian dan kerasulan si muhammad bin aminah ini sebenar siape? hinggakan inbu abbas mati bersama nya utk menerangkan? setengaj ilmu huraira mati bersama nya, utk mengupas apa kenabian dan kerasulan muhammad bin aminah? maksum mmerlukan keampunan, Sifat Tuhan sedemikian rupa ke? bulu puki/kote dah beruban, masih tidak boleh bezakan antara kenabian/kerasulan dan si muhammad bin aminah nya? kenabian muhammad bin aminah memerlukan nya, menjolok2 puki bini ke? memerlukan menjolok2 pedang sana sini ke? perkemaskan syahadah yg di lafazkan dan salah, kok nyawa bila… Read more »

zunnun
Member
zunnun

teknologi sawit dari mimpi2 hadi awang yg rasullulah nya berikan…

selian tebuk atap, kini hadi awang dah mampu keluarkan teknologi teropong blh membeza2 kan warna…

si rozaimi bertanya, kalah malaikat2 dgn penjenamaan teropong pas yg hadi reka….

keldai2 pAs terjah roziami, hadi awang kan wali kutub asia tenggara….

sampai keldai2 nya, berparang berkapak kerana mengikut2 amanat nya…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PN BERSIHKAN IDENTITY BURUK PH…….. Haritu Provoke, Sekarang Minta Tolong…….. Negeri Telangana di India meminta bantuan kepakaran Malaysia dalam bentuk pemindahan teknologi yang merangkumi aktiviti pengurusan tanaman sawit, pemprosesan minyak sawit dan ekosistem industri, kata Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi Mohd Khairuddin Aman Razali. Khairuddin dalam satu kenyataan hari ini berkata, perkara itu disampaikan melalui telesidang antara beliau dengan Menteri Hal Ehwal Pertanian, Pengguna dan Sivil Telangana, Singireddy Niranjan Reddy semalam. Sebagai cadangan balas, kementeriannya menyampaikan hasrat dan harapan supaya India melalui Telangana dapat mempromosikan minyak sawit Malaysia secara lebih meluas sebagai salah satu daripada minyak sayuran yang digunakan dalam… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Zunnun ahli sihir belaan DAP
Nombor dah cukup ke belum?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PENYEMBAH SYAITAN BERGABUNG DENGAN PEMUJA BAPAK ILLUMINITY…… LUMRAH DAJJAL ADALAH PEMBOHONG……PAK SHEIKH PUN SAMA……..PH PATUT DIHARAMKAN…….JANGAN TAK GADUH……. DAP Ugut Mahathir? Hahaha……… Perjanjian baru dalam Pakatan Harapan (PH) untuk mencalonkan semula Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri bakal menyaksikan kerajaan gabungan itu tumbang sekali lagi jika pemimpin veteran itu enggan berundur dalam tempoh 6 bulan yang ditetapkan, dedah seorang pemimpin DAP. Setiausaha organisasi DAP Loke Siew Fook berkata demikian bagi meredakan kebimbangan bahawa Mahathir tidak akan memberi laluan kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim jika PH bersetuju melantik beliau sebagai perdana menteri sekiranya gabungan politik itu berjaya membentuk kerajaan semula. “PKR… Read more »

Bin shaffie
Guest
Bin shaffie

Astagfirullah bawak mengucap… x baik menuduh tanpa bukti illuminity…dlm dunia skrg ni x dak lagi dah pemimpin yg maksum mereka bkn Nabi.

zunnun
Member
zunnun

lebai2 pAs klu tak memuki kapir mengapir sani sini, tak sah kesundalan mereka….

anonymous
Member
anonymous

Kepada pentaksub madey cuba lihat betul2 kenyataan Amanah dan DAP….Amanah dan DAP hanye sokong madey pm 6 bulan saja..DAp dan Amanah dan DAP tak setuju madey jadi PM sampai mampos…

Anwar dan PKR tak percaya madey lagi yg kuat putar belit….madey boleh belit anaconda…

Kenyataan madey mengenai PH mcm tak mau jatuhkan PN hanyelah satu belit untuk paksa anwar setuju madey dicalonkan pm…

Sori madey…lu punyer time sudah abis..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

TDM + Warisan + GPS + DAP + PAN = New Power House…..!!

anonymous
Member
anonymous

Hahahaha.. GPS dlm seluar ko yg setuju dgn madey…GPS dah melekat dgn muyidin kerana tambah royalti minyak….shafei bedal pon akan lari…madey asyik tipu…

Seman sami hindu tertinggal kereta lembu….kikikikik

Dap dan warisan setuju 6 bulan…kebih 6 bulan Amanah dan DAP nak cabut lari…kecian lah situa bangka ni…

Anonymous
Guest
Anonymous

GPS tak nak DAP pasal kacau Sarawak. GPS con sokong Madey utk picit telor Moo bagi refund Petronas.

Anonymous
Guest
Anonymous

Zunnun ahli sihir belaan DAP
Nombor dah cukup ke belum?

Kahkahkah

zunnun
Member
zunnun

no 313 keldai2 pAs tapau di seluruh kedai ekor sana sini ke?

panji hitam sana sini, tak cukup2 dgn panji hijau ke?

Nabi muhammad sana sini berperang blk rumah jolok bini2 ke?

sundal apa yg tak mengertian perbezaan antara kenabian dgn muhammad nya?

zunnun
Member
zunnun

si lebai pAs amar berbincang dgn lebai pendek pAs aziz anak mat, “Nabi” muhammad ada unta kesukaan nya? lagi hebat dari mercedes

kenabian muhammad pun suka unta, pedang, perang, dan berbini2 ke?

hebat2, lebai2 pAs, tak usak royak si hadi awang atau si abodooh, dah pasti serba beral kesmua nya….

apa nak jadi lebai2 pAs, klu tak menyundal sana sini, kapir mengapir hingga tergolek2 mati di memali…

muka selamba hingga kini, tak ada rasa malu utk meminta maaf dgn mimpi babi nya da seketul daging babi gulai kawah nya….

binatang pun ada sifat budaya hidup mereka….

Anonymous
Guest
Anonymous

Zunnun ahli sihir belaan DAP
Nombor dah cukup ke belum?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kahkahkah
Zunnun org tua gila meroyan tak habis lagi
Tua bodoh dan gila babi

Kahkahkah

anonymous
Member
anonymous

Jah kaah…macai plak yg terasa panaih..

anonymous
Member
anonymous

4 mp penyokong madey akan,bungkus pru15….

zunnun
Member
zunnun

lebai2 pAs klu tak asyik menjilat2 sana sini, memuki pula yg mereka jenamakan, berbini2…

mcm mana kuat kaut dedak kuat juga menjolok2 bini

Anonymous
Guest
Anonymous

Zunnun Tua, bodoh, bawa ajaran sesat dan gila babi.

zunnun
Member
zunnun

mahathir tanya, tak minat nak tubuh kerajaan ke?

anwar jawap, perlu ada,syarat2 nya….

hadi awang, teranggok2 melelah air liur mabuk kesukaan….

itu beza yg berakal dan mabuk dgn pemujaan….

apa nak jadi melayu2 islam, kenabian muhammad mabuk dgn unta, pedang, puki bini2, jubah, serban, janggut, ana-ante ke?

bulu puki/kote dah beruban, masih tak blh mengerti perbezaan kenabian muhammad dan si muhammad nya….

kesundalan apa yg lebai2 pAs asyik menyundal2 nih…..

syahadah perbetulkan dulu, jgn asyik sundal menyundal setakat kepercayaan semata…

Anonymous
Guest
Anonymous

Zunnun ahli sihir yg gagal menyelesaikan perebutan jawatan antara pendekar kote bengkok vs pendekar telor laboh terlucut kain.
Zunnun babi tua yg dah nak mampus makan gaji buta dgn PH.

anonymous
Member
anonymous

Macai panas sungguh2..

Anonymous
Guest
Anonymous

Zunnun si tua bodoh bawak ajaran sesat, berak tak basuh mcm majikan di si kapir harbi. Awal tahun sokong kerajaan, masuk bln mac dah jd pembangkang.
Padanmuka zunnun babi tua nak mampoos.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ahli sihir zunnun tolonglah beritahu nombor dah cukup ke belum. Ahli sihir makan gaji buta, patutlah PH jd pembangkang. Dah elok-elok jd kerajaan, PH tukar ahli sihir, ambil zunnun tak basuh berak. Zunnun ahli sihir PH yg tua dan bodoh.

zunnun
Member
zunnun

kan lebai2 dah tukar warna bensera hijau dgn 313 panji2 hitam di memali,

kenabian muhammad menjolok pedang juga ke? blk rumah jolok bini2 juga ke?

apa punya turr, bulu2 puki/kote naik uban, masihenyundal tak mengerti berpebezan kenabian/kerasulan dgn si muhammad nya…

sana sini ana-ante, asyik memuki nak jadi arab ke?

sj tanya..

zunnun
Member
zunnun

No 313,keldai2 pAs asyik tapau habis ke di kedai ekor sana sini?

zunnun
Member
zunnun

siape tak brmint ambil alih kerajaan?

perlu ada wawasan nya, jgn pula sperti ‘melayu2 islam’ bukan saja menbuk atap, lorong belkang mati pun mereka lalui…..

dah dapat share2 pula habuan rampasan sana sini, kerana mengikut hadi awang, mimpi rasullulah nya yg beri jaminan…

dulu waktu amanat seketul babi dalm kawah gulai, tersalah interpretasi, babi yg menyuruh hinhha tergo;lek2 mati di memali….

apa nak jadi dgn lebai2 sundal pAs, yg sundal nya, melayu2 yg serba cacat akal budi atau islam yg mabuk di di arak sana sini…

melaung kapir mengapir, freemason, barua, dajjal, liberal, real admiral, komunist…

Anonymous
Guest
Anonymous

Berak dah basuh ke belum?

anonymous
Member
anonymous

Ko terberak sendiri basuh lah..

Anon Bkt Kemuning
Guest
Anon Bkt Kemuning

Tu lah standard putar belit madet, mengalah pantang sekali. Kepala PAN dan DAP pun berjaya diputar2nya. Hangpa buat main dgn orang Alor Setaq, kepala hangpa pun dia putaq. Padan muka. Bodoh piang hangpa. Ha ha ha

Rahman
Guest
Rahman

Yg sebnarnya shabudin sendiri pun hilang fokus. Musoh disini ialah PN Dan bkn mahathir atau Anwar. Sekiranya saya jadi mahathir, elok tinggalkan saja PH Dan join PN Dan sudah tentu disanjong tinggi oleh puak umno drpd dudok Kat PH, dicaci Kiri Dan kanan. Bila tun dah pindah sokongan,smpai lah akhir hayat pun Anwar susah nak jadi PM.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang sebenarnya yalah Madey yg dah hilang pedoman dan judgment. Masa PH dulu dia very confused sekejap nak uturn PH, sekejap nak maintain PH. Yesterday interview dengan MK, he blamed all his blue-eyed boys Moo, Hamzah dan Jemin Semburit for betrayal and his eventual downfall. He is still PH by heart. But it is no rocket science, the whole world knows nothing gets done without the old man’s okay. The old man triggered the Russian Roulette game to get out of PH and got conned by his trusted blue-eyed boys to the crown due to his dilly-dally. Ikut firasat orang… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

With his feat of 22 years + 22 months reign behind him, Tun Mahathir is beyond doubt is the Grand Master of Malaysian Politic where no one can emulate him.

TSMY wòuldn’t care less his tenure as pm, so long he has achived his dream.

Malangnya, “Rear” Admiral juga yg masih ketinggalan keretapi, sedangkan Pak Lah & Najib dapay juga merasa.

zunnun
Member
zunnun

GRand Master pf Malaysian Politic?

mak aii, terencat akal mamat nih dgn pendewaan nya.

now that politic is an art of deception and perception, make mahathir grand master of deception and perception?

mak aii, devious grand master atau dubious drunkard master?

kao hebat sgt ke dgn kao punya moral sana sini dgn real admiral…??

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Sebab immorallah, Nuar ditaqdirkan Illahi tak menjamah PM. Sebalinya, dia jadi banduan 2X keluar masuk jel; 4X PRU (1999, 2004, 2008 & 2013) kecundang di tangan Tun, Pak Lah & Najib.

Konspirasi ‘Langkah Kajang’ jahatnya untuk merampas jawatan MB Selangor juga tak direstui Illahi – alih2 sebaliknya dia terdumbat merengkok dalam jel.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

With his feat of 22 years + 22 months reign behind him, Tun Mahathir is beyond doubt is the Grand Master of Malaysian Politic where no one can emulate him.

TDM + Warisan + GPS + DAP + PAN = New Power House…..!!

anonymous
Member
anonymous

Memang madey bukan musuh tapi nak tunjuk lagak nak jadi pm semula mana boleh…dulu dah ranapkan kerajaan PH.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Ada kedengarankah gosip2 nama Najib atau Jahit Pornorogol dari UMNO (Unscrupulous Malay Nikomput Organization) calon PM9 kamu tuiu……??

Wau bulen
Guest
Wau bulen

Anwar knows for a fact should he leads PH, surely PH lose. For a simple fact, Amanah, Dap and Warisam shut off Anwar. Even Anwar-Mukhriz combo was rejected by Warisan. Abg Joe had even snubbed Anwar. Instead, other than PKR all other PH coakition parties want TDM to lead as the chances of winning is high. Reading between the lines abg joe’s snubbing of Anwar, TDM is more likely acceptable due to taib’s factor though it was never expressly said. THUS THIS IS THE IMMUTABLE REALITY, FACT AND THE TRUTH. NOW WITH RUMOUR OF A NEW COALITION, ANWAR WILL BE… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Madey dah kalah 5 prk…kerusi sendiri tg piai kalah terok…ahli parti Bersatu tak bertambah …tak usah mengada dgn teori bodoh lah . ..madey dah rosakkan PH.

anonymous
Member
anonymous

GPS nak sokong madey?….kelakar…
Parti madey Bersatu berape ahli di serawak?..

anonymous
Member
anonymous

Berape ramai ahli Bersatu yg kluar Bersatubukut madey bila di pecat?…orang dah tak pedulikan lagi Madey hidup ato mati…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Enon 6:05… Kamu toksah buat lawak bodoh memaksa orang ketawa. Sdr Seperjuangan, Wau bulen telah publishkan penuh detail siap dgn dalil2nya….. Wau bulen IT IS CONFIRMED ANWAR IS A NO NO FOR SARAWAK….excellent. Thank you Joe. Interesting report in MI. Abang Jo snubs Anwar in Kuching Desmond Davidson. (Updated 2 hours ago · Published on 21 Jun 2020 7:00AM) · A source says GPS has two non-negotiable conditions, one of them being ‘no Anwar as prime minister’, referring to PKR president Anwar Ibrahim. – The Malaysian Insight file pic, June 21, 2020. SARAWAK Chief Minister Abang Johari Openg snubbed Anwar… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Bro Wau bulen…

TDM + Warisan + GPS + DAP + PAN = New Power House…..!!

anonymous
Member
anonymous

BERITA
‘Baik PH terus jadi pembangkang dari sokong Dr M jadi PM lagi’…….
Ng Xiang Yi & Annabelle Lee

20 Jun 2020, 9:39 pm
Dikemaskini 19 jam lepas


WAWANCARA | PKR telah menggariskan beberapa “parameter” dalam usaha untuk menukar sokongan ahli parlimen terhadap kerajaan Perikatan Nasional.

Menurut pemimpin parti, “memulakan sekali lagi” (usaha itu) tanpa Dr Mahathir Mohamad sebagai calon perdana menteri merupakan syarat utamanya.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Ekk elehh enon..enon..

Itu pendapat level2 nyamuk yg tak memberi sikitpun kesan.
Tak ada pun orang akan kesah jadi idu besar.

Pucuk pimpinan DAP dah buat ketetapan – sokong TDM Calon PM9.

Asal bukan anwar
Guest
Asal bukan anwar

Ampun bermaksud diberi kemaafan atas kesalahan lalu. Org x nak anwar sebagai PM en budin sebab dia bekas banduan & seleranya, nafsunya tak kira lelaki & perempuan

anonymous
Member
anonymous

Kes fitnah jer…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Amboi, gay boy anak ikan Nuar nih tak terima, you…..!!

anonymous
Guest
anonymous

matde kuat putar belit mengalahkan ular
elok latu umat islam pakat becakaran
islam hanya laungan
amlan islam jauh ketinggalan

anonymous
Member
anonymous

Madey bimbang jika PN tidak ditumbangkan dia akan didakwa kes RCI forex yg blm selesai…najib sudah mintak AG BUKAK semula kertas laporan RCI forex dan disokong oleh anwar..

madey sokong saja anwar calon pm dan usaha untuk tumbangkan PN…

Rahman
Guest
Rahman

Dari dulu x habis2 nak create perception, org tua tu dah nak penghujong hayat, takde benda lagi yg dia takut.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kata TDM dah habis zaman, tapi kenapa korang menggelatat tak pasal2…..??

Sah2 – The Grand Old Statesman is a nightmare sending shivers to his opponents & macai2……!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

TOREK..TOREK..TOREK..

Suruh Najib BUKAK kain Rosmah lebih manfaat baginya. Toksahlah buang masa…..!!

saka atok
Guest
saka atok

FOREX = Foreign Exchange Forex atau Berjudi Forex dimana jual beli matawang bila harga naik jual dapat untung bila harga matawang turun mada tu untuk beli simpan, maxam, orang main saham brrebut nak pink form masa itu… apa apa pun kesimpulan nya masih ada terma ‘JUDI’ Yang muskil sampai sekarang bila berjudi ada menang(untung) ada kalah(rugi) Masa untung duit keuntungan berjudi forex tu saoa yang rembat..!? Daim rembat kah, Atok yang rembat kah atau Brother yang rembat..!? Kalau duit untung masuk kantung kerajaan kenapa tak di istiharkan oleh Bank Negara..!? Bila rugi berjudi forex semua macam gampang..!! macam sial..!! suma… Read more »

Mat
Guest
Mat

dot.dot.dot….Arwah tu baik orangnye!!!

rifai rifle
Guest
rifai rifle

hari tu ada org tua mana tah duk bising2 “nombor sudah ada”, “tunggu isnin”, “peralihan sblum Julai”, “esok seliwat liwatnya lusa”, “Anwar PM9!!” dan.. “esok PH ambik alih kerajaan!!”… mana pegi org tua tu ha..? dh masuk hospital bahagiakah? atau kojol kena Covid kah… twitter trending #DSAI4PM trending #DSAI4PM tu dh tereban ke Laut Hindi kah…

anonymous
Member
anonymous

Tak de untung pon..rugi 30 bilion..masa rugi sikit masih tambah pembelian..

Zaibo
Guest
Zaibo

Korang tu yg bodoh undi dia si bahlol tu..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tak abi2 dgn citer telinga Torek, tapi sampai laanie sorang pun tak mampu bawa kes ke mahkamah perundangan.

He he he

ken
Guest
ken

Siapa pun boleh jadi PM asal mendapat sokongan majoriti MP. Apakah Anwar atau Tun yang boleh dapat majoriti ini? Ini yang harus penyokong Anwar dan Tun fikirkan, bukan “menang sorak”. Yang dapat majoriti dipilih jadi PM, yang tak dapat terima sahaja kehendak MP. Anwar ke Tun ke, yang menentukan bukan mereka. Sekurang2nya 112 MP dalam parlimen perlu sokong calon PM. Habis, siapa yang mendapat sokongan ini diangkat sahaja menjadi PM. Jika Anwar dapat majoriti, teruskan melantik beliau jadi PM jika PH Plus menjadi kerajaan. Katakanlah Tun dapat majoriti dan Anwar tidak. Isu 6 bulan atau 1 tahun tak timbul. Yang… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Dua2 tak de sokongan majoriti..madey mana ada psrti…berape kerat sangat yg sokong.. pKR tak sokong keranactak mau pisang buah 2 kali..kaki belit boleh buah 3 kali..

Kalo madey dah ada majoriti dia dah jumpa Agong….

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Peraturan & SOP kambing Lockdown Covid 19 ciptaan PN yg menghalangnya, fahammmmmmm…..??

Persidangan Parlimen aritu pun dihadkan untuk dgr taklimat YDPA saja – sah2 Krrajaan PN TSMY dalam ketakutan kena hempuk Tun Mahathir.

Zaibo
Guest
Zaibo

Yg korang sebok2 ni knape, menang pun belum dah nak berangan jadi PM sampai bergaduh..dua bahlol tu boleh menang ke ???

anonymous
Member
anonymous

Ko yg bongok..ni baru pencalonan..

Awang hitam
Guest
Awang hitam

Jgn percaya dgn ayer mata buaya atok..x serik serik cai cai ni.

Mat
Guest
Mat

Pelakon Handalan tu…kalah sikit dari Anwar je!!!

Kevin
Guest
Kevin

Anwar tak de majoriti lah. Itu pun x faham2

Mat
Guest
Mat

Aku Ulang!!!

120-1= 107

anonymous
Member
anonymous

Pkr sanggup jadi pembangkang dari ditipu.oleh madey sekali lagi…

Madey takut jadi pembangkang takut didakwa kes RCI forex..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kamu nih TOREK macam Najib, kerr….,?

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Wasiat akhir Madey si Kitol agak pelik. Cadang diri sendiri jadi PM9 dan ditolak PKR. Merajuk bawa nombor tanpa partinya sambil meroyan PH tidak minat guling Mat Sembab. Banyak sangat harta pusaka. Kahkahkah!

Mat
Guest
Mat

Yg Aku lebih pelik…dia tebuk atap rumah dia sendiri….

kihkihkihkihkihkih…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tolong sikit, Hadi Awang yg mula2 ngaku PN adalah Konspirasi Tebuk Tupai TSMY, Lebai2 Pas & Lanun2 Umno.