HUBUNGAN UMNO DENGAN BERSATU TAK UBAH MACAM ORANG BERNIKAH MUTAAH

Walaupun bersama dalam membentuk kerajaan, pendirian UMNO tentang hubungannya dengan Perikatan Nasional (PN), Bersatu dan Muhyiddin Yassin adalah jelas tidak akan melebihi tempoh PRU15.

Beberapa pemimpin utama UMNO seperti Zahid Hamidi, Mohamad Hasan, Najib Razak, Khaled Nordin, Asyraf Wajdi Dusuki dan yang lain-lain telah lebih awal memberi penegasan mengenai perkara tersebut.

Semuanya senada mengatakan kerjasama mereka dengan Muhyiddin dan Bersatu serta keberadaan dalam PN hanyalah sehingga Parlimen dibubarkan saja.

Selepas itu, komitmen dan tumpuan UMNO adalah hanya untuk bersama Pas dalam Muafakat Nasional serta akan mengucapkan “bye bye” kepada PN, Bersatu dan Muhyiddin.

Beberapa hari yang lalu, susulan Muhyiddin mahu mendaftarkan PN sebagai sebuah gabungan yang sah, beberapa pemimpin UMNO dengan tegas menolaknya idea tersebut.

Antara mereka ialah Pengerusi UMNO Selangor yang baru dilantik sebagai Pengerusi MISC dan Ahli MT UMNO, Dr. Puad Zarkashi.

Nada kedua-duanya cukup keras dengan gambaran yang sangat jelas bahawa Bersatu tiada dalam pertimbangan UMNO untuk diajak bersama menghadapi PRU15 akan datang.

Ketua Pemuda UMNO, Asyraf Wajdi turut mengulangi penegasannya sebelum ini bahawa Muafakat Nasional yang dianggotai UMNO dan Pas hanya akan mempertahankan PN sehingga PRU15 saja.

Habis, apa jadi selepas itu dan untuk menghadapi PRU15 nanti?

Berdasarkan rangkuman kenyataan para pemimpin UMNO itu, adalah amat jelas dan tidak diragui bahawa PN, Muhyiddin dan Bersatu akan ditinggalkan terkontang-kanting sendirian dalam menghadapi PRU15 akan datang.

Nampaknya, walaupun diajak bersama membentuk kerajaan, diberikan jawatan menteri, timbalan menteri dan puluhan lagi mengetuai GLC, UMNO langsung tidak mahu mengenang budi Muhyiddin untuk bersama-sama dengan beliau dan Bersatu mengikat kasih melebihi tempoh PRU15.

Ikatan kasih UMNO hanya semata-mata kepada Pas saja.

Sebaik Parlimen dibubarkan dan PRU15 diadakan, bermakna ketika itu terlerailah hubungan dan ikatan kasih antara UMNO dengan Muhyiddin dan Bersatu.

Sementara UMNO disertai BN akan bersama dengan Pas dalam MN, Muhyiddin dan Bersatu selepas itu pandai-pandailah membawa diri.

Keadaan ini tak ubah menjadikan hubungan UMNO dengan Muhyiddin dan Bersatu seperti orang yang bernikah secara mutaah – cukup tempoh, pasangan mesti diceraikan.

Walau sebaik mana sekali pun layanan diberikan, sedap masakan yang dihidangkan dan kemewahan diberikan, tetapi kerana ia hanya pernikahan mutaah, bila sampai tempohnya, pasangan tetap ditinggal atau diceraikan.

Itulah sebenarnya gambaran tepat hubungan UMNO dengan Muhyiddin dan Bersatu ketika ini, hubungan mereka tidak lebih seperti pernikahan mutaah yang sudah diharamkan dalam Islam.

Dalam politik pula, rasanya inilah satu-satunya pernikahan mutaah yang pernah terbentuk di negara kita.

Dengan dicerai dan ditinggalkan, kemudian bertanding sendirian, Bersatu dan Muhyiddin hampir tiada lagi masa depan untuk bersaing dengan PH mahupun MN.

Nak ucapkan apa kepada Muhyiddin dan Bersatu dalam hal ini?

Rasa kesian dan simpati atau padan muka? (Shahbudindotcom 08/06/2020)

Updated: 8 June 2020 — 3:03 pm

125 Comments

Add a Comment
  1. MAHATHIRVSANWAR

    DAPIG THE BIGOT GOG MAGOG……PELAKU KEROSAKAN DAN KEMUSNAHAN DI MUKA BUMI DI MANA SAHAJA MEREKA BERADA DENGAN DASAR BUMI HANGUS…..

    A Chinese View Of Pakatan Harapan’s Collapse……

    I have been saying this for a number of years: if DAP is not careful, they are going to push Umno and PAS into each other’s arms. However, DAP thought they already had the Malays in their pocket so they do not need to be careful. And their folly was proven when PAS and Umno, who had been adversaries for almost 70 years, finally buried the hatchet and got married under Muafakat Nasional.

    A research fellow at the Institute of Malaysian and International Studies, Universiti Kebangsaan Malaysia, Hew Wai Weng, wrote an essay titled “Manufacturing Malay unity and the downfall of Pakatan Harapan” (READ HERE). It is obvious Hew is seeing things from the Chinese perspective and with biased Chinese lenses. As an academician, one would have thought he would be able to come out with a more objective study.

    Let us analyse some of things that Hew said.

    “Prior to the dramatic fall of the Pakatan Harapan (PH) government in February, anti-PH agents had been taking to social media platforms in Malaysia to popularise perceptions that ‘Islam is under threat’ and ‘Malays are being side-lined’. Fears that such threats are real are being used to justify the establishment of a ‘Malay-led government without DAP’.”

    That was Hew’s opening statement. But then, was it not DAP that said if PAS and Umno came back to power it would mean Malay racists and Muslim extremists would be in charge? How do the Malays interpret that statement other than Islamophobia and Melayuphobia? In politics, what Umno and PAS did is called fighting fire with fire. As the English would say, what’s good for the goose is good for the gander. Hence DAP and their supporters like Hew should look at the elephant in the room. Prostitutes have no business calling another woman a whore.

    DAP’s Superman Hew said DAP is using Malays to fight Malays
    Hew went on to say:

    “I have argued elsewhere that PH’s GE14 electoral success was not due to the total decline of racialised and Islamic politics in Malaysia. Rather, the coalition managed to attract voters from across the political spectrum, including moderate Islamists and Malay nationalists. While most Malay Muslims are neither outright racists nor narrow Islamists, many do desire ‘Malay leadership’ and do not endorse a total separation between religion and politics. Anti-PH agents have been playing up these issues to diminish PH’s Malay support. Together with political infighting, the inability of the PH government to contain these contentious issues partly led to its collapse.”

    Yes, my exact point. Since back in 1999, I have been saying that Pakatan Harapan (Barisan Alternatif in 1999 and Pakatan Rakyat in 2008), in particular DAP, needs Malay support if they want to come to federal power. And for that to happen they need to first convince the Malays that the opposition is truly multiracial.

    Finally, after 20 years, in 2018, Pakatan Harapan did come to power. And they came to power because of the hate campaign which Tun Dr Mahathir Mohamad and Pakatan Harapan launched against Prime Minister Najib Tun Razak, and for no other reason other than that.

    In fact, they did the same thing in 1999, except that time it was the anti-Mahathir hate campaign. And when Mahathir retired in November 2003 and handed power to Tun Abdullah Ahmad Badawi, the opposition suffered its worst defeat in history. Hence hate campaigns do not last, as the March 2004 general election proved. You need something more than just hate to win elections.

    DAP said they are merely using Mahathir to bring down Umno and after that will allow him to become PM for two years as a reward

    So, Pakatan Harapan won the general election in May 2018 because of Pakatan Harapan’s successful hate campaign. And when that hate was no longer there, Pakatan Harapan fell from grace. You see, if people vote for you because they love you, then the relationship may last. But if people vote for you because they hate the other chap and not because they love you, then that relationship will last only as long as the hate for the other person lasts.

    What Pakatan Harapan should have done after it came to power in May 2018 was to covert that hate for Najib Razak, Rosmah Mansor, Umno and Barisan Nasional into love for Pakatan Harapan. But they did not do that. Instead, they converted that hate for Najib, Rosmah, Umno and Barisan Nasional into hate for, Mahathir, Lim Guan Eng, DAP and Pakatan Harapan. And that was the reason for Pakatan Harapan’s downfall. It was not Umno and PAS that hurt Pakatan Harapan, as Hew alleges. Pakatan Harapan was a victim of a self-inflicted wound.

    Hew said, “While most Malay Muslims are neither outright racists nor narrow Islamists, many do desire ‘Malay leadership’ and do not endorse a total separation between religion and politics.”

    Yes, secularism or separation of church and state (a concept introduced in Europe by Napoleon Bonaparte in the 1800s) goes against the teachings of Prophet Muhammad and most Malays will reject it. Hence DAP blundered bigtime when they kept repeating that the first prime minister, Tunku Abdul Rahman, declared that Malaysia is a secular country and will always remain so.

    DAP is against the Islamic Sharia laws, that is no perception
    DAP’s opposition to the Sharia laws (such as RUU355) also created the impression that they were anti-Islam. It was not Umno and PAS who gave DAP the anti-Islam image. DAP gave themselves that image by opposing anything Islam. In the old days, they opposed the songkok. Then they opposed the Sharia and Hudud. And, today, they oppose Jawi, even though Jawi is not about Islam just like learning Greek and Latin is not about Christianity.

    Hew added, “Besides politicians linked to UMNO, PAS and some factions in Bersatu, many activists and preachers have been popularising perceptions of Malay insecurity and Islam being under threat. In fact, most politicians do not directly or openly promote such perceptions themselves, but let activists, preachers and cybertroopers to do the job for them.”

    Yes, in short, what Hew is saying is: we (the cybertroopers) have been successful in bringing to the attention of the Malays the danger which DAP poses to the Malays and Islam. Hew calls it perception. We call it a genuine clear-and-present danger. The danger DAP poses to the Malays and Islam is real. It is not a fabricated perception. DAP challenges Malay privileges, Malaysia’s Islamic country status, the national education policy, the National Language, Islamic Sharia laws, the Raja-Raja Melayu, and even the songkok and Jawi.

    Rpk

  2. Berapa juta RM perlu dibelanjakan nak singkir atok dari ppbm?
    Berapa juta RM perlu dibelanjakan nak serap atok ke dlm ppbm?
    Hanya sekeping kertas!!!!

    Jgn lupa, misi utama adalah halang anwar jadi PM.
    Misi kedua nak jadikan ppbm sbg pengganti ameno.

    Masih ingat selepas kekalahan dlm pru14, tak ramai yg mau dikaitkan dgn ameno?
    Hasil dari kesilapan strategi atok mengapi2kan kemarahan rakyat kpd d4p, PAS dan Ameno berMN. Ameno dapat nafas baru.
    3 tahun adalah masa yg cukup panjang bagi atok nak melumpuhkan ameno.
    Lepaih ni, langkah pertama adalah memporakporanda MN.
    Sama seperti PR diporakporandakan.
    Nak halang sume ni?
    PH dan Ameno jgn sentuh umpanan atok/proxy atok w/p dgn galah panjang 10 kaki.
    VirionGianEng dah lumpuh.
    Bila nak lumpuhkan virionAtok?

  3. MAHATHIRVSANWAR

    ADA PENYEBAR AJARAN SESAT TUHAN TIGA KAT SINI…..DIA SEBENARNYA PENYEMBAH TIGA SETAN, LUCIFER DAN IBLIS.

    ……..

    Tuduhan salah guna kuasa pada Najib cacat, kata peguam bela…….

    Tuduhan terhadap Najib Razak berhubung kes SRC International bernilai RM42 juta adalah cacat, justeru memadai untuk bekas perdana menteri itu dibebaskan, kata pihak pembelaan.
    Peguam bela utama Najib, Muhammad Shafee Abdullah, semasa berhujah di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini berkata kecacatan dalam tuduhan tersebut menimbulkan prejudis kepada tertuduh dengan mengelirukannya semasa mempersiapkan pembelaannya.

    Peguam itu merujuk kepada penyalahgunaan caj kuasa yang dijelaskan mengikut Seksyen 23 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, yang menuduh Najib menggunakan kedudukannya sebagai perdana menteri dan menteri kewangan ketika itu agar kerajaan meluluskan dua jaminan bagi pinjaman berjumlah RM4 bilion dari Kumpulan Wang Persaraan (KWAP) kepada SRC International Sdn Bhd (SRC) sebagai balasan untuk dia menerima balasan sebanyak RM42 juta.

    Pihak pendakwa berkata Najib melakukan kesalahan itu melalui dua mesyuarat kabinet yang berasingan antara Ogos 2011 dan Februari 2012.

    Dana sebanyak RM42 juta yang didakwa dari SRC, dikatakan masuk ke akaun peribadi Najib melalui tiga transaksi berasingan iaitu RM27 juta, RM5 juta dan RM10 juta antara Disember 2014 dan Februari 2015.

    Shafee berpendapat penyalahgunaan caj kuasa menimbulkan dua kesalahan berasingan. Pertama katanya didakwa penyalahgunaan kuasa berkaitan dengan mesyuarat kabinet pertama pada Ogos 2011 yang meluluskan jaminan pemerintah pertama, dan kedua, mesyuarat kabinet lain pada Februari 2012 yang meluluskan jaminan kerajaan kedua.

    Jaminan kerajaan pertama adalah untuk tahap pertama pinjaman RM2 bilion dari KWAP ke SRC, sementara jaminan kedua adalah untuk pinjaman fasa kedua sebanyak RM2 bilion dari dana kepada bekas anak syarikat 1MDB.

    Shafee seterusnya berpendapat tidak seperti satu penyalahgunaan caj kuasa yang menuduh Najib melakukan kesalahan itu kerana RM42 juta, tertuduh dikenakan tiga tuduhan pecah amanah (CBT) berasingan yang masing-masing menjadi RM27 juta, RM5 juta dan RM10 juta.

    Peguam itu berpendapat keadaan ini harus menjadikan keseluruhan pertuduhan itu terbatal kerana pelanggaran peraturan terhadap duplikat, keadaan di mana satu tuduhan mengandungi lebih dari satu transaksi.

    1. Rosmah binti mansor berkata tuduhan ke atas beliau cacat..

      Boss kurrr berkata tuduhan ke atas reza aziz cacat

      Pak jahid berkata tuduhan ke atas beliau cacat

      Bosss kurrrr berkata tuduhan ke atas beliau cacat

      Bung moktar berkata tuduhan ke atas beliau cacat

      Isa samad berkata tuduhan ke atas beliau cacat…

      Tuduhan ke atas lim guan je yg tak cacat kat bani melayu umno

      1. Lain kali kalau nak tuduh jerong-jerong SPRM kena gunakan khidmat konsultan swasta supaya tidak lagi cacat.

  4. najib bini rosmah

    Babi Mahzir Khalid mana kau curi 530 juta diskaun 50% TNB? Perut buncit macam babi punya Mahzir Khalid. Pulangkan balik diskaun TNB kalau tak nak Rakyat maki korang sampai mampus. Kahkahkah!

  5. Budin….
    Udah udah la jadi ahlilnujum yang meramal nasib orang lain, nasib sendiri tu yang kena beri keutamaan.
    Biarkan saja samada PPBM nak bermutaah ka, berzina ka…. parti itu ibarat bekas isteri PKR yang sudah meninggalkan kamu. Hari- hari dok komen masalah dia dengan suami baru dia, apa faedah yang kau dapat selaku dudanya….kerja bodo Budin.

    Lakukan sesuatu yg berfaedah untuk PKR/PH, seperti membina kepercayaan di antara dua manusia tamak kuasa dalam PH tu. Atau ambil langkah drastik dengan menyingkirkan salah seorang dari mereka supaya kapal PH tidak karam lagi kerana perebutan mahu jadi nakhoda.

  6. najib bini rosmah

    Mat Sembab yang ugut MP menyeberang guna jentera Kerajaan macai pusing macam babi menggelupor dah kenapa? MP tak makan ugut? Mat Sembab abah gay perasuah GLC terbesar Malaya. Kahkahkah!

  7. Budin ….aku tengok kau ni macam gila talak pun ada..
    batu api pun ada…..
    Rileks la bro….
    Nanti tunggu ajerlah PRU 15…
    Bersatu hanya sementara ajer…
    Bila semua MP Umno yg kena ugut oleh madey, masuk semula ke dalam UMNO, Bersatu akan dibubarkan…
    Muhyiddin bukannya gila kuasa sangat….Dia totok UMNO
    Dia nak negara ditadbir oleh org melayu yg tak tunduk kepada DAP..
    Itu ajer…
    Faham tak???

    1. Kau cakap aje ler, Dol. Tarak bukti atau fakta atau punca maklumat yang boleh dipercayai.

    2. Yaaaaaa betul….

      beberap org raja melayu telah dibuang sejak 22bulan lepas,

      Masjid² tidak lagi dapat dibina tampa kebenaran DAP sejak 22bulan lepas

  8. Orang kristen believe in TRIUNE GOD of The Father. The Son and The Holy Spirit

    Namun pemimpin Melayu Muslim indulge in TRIUNE EVIL of Power, Curruption and Abuse.

    Sad…..

    1. TRIUNE EVIL is a result of LUST Enveloped by Superficiality that produces Hypocrites.

      Hypocrisy grow well even among individuals and groups with interest, politically and religiously. They choose to zip their lips, close their eyes and plug their ears when it hit their own faces…..sad

      1. http://www.financetwitter.com/2020/06/malay-dignity-for-lust-of-power-muhyiddin-was-ready-to-free-umno-crooks-like-najib-back-in-february.html

        Selepas geng2 Armada Bersatu Syed Sadiq ditangkap dan dibongkar oleh MACC dgn penggubalan wang haram, Madey memberi reaksi keras kpd political harassment ini.

        Madey berjanji akan jugak membongkar kes2 salahlaku pemimpin2 PN sbg tindak balas.

        Jika kes2 Najib dan Zahid semua dah dibongkar semasa dia PM PH dgn rekod kes2 didakwa diMahkamah, jelas amaran Madey ini dituju kpd Moo dan Jemin Semburit yg dicoverup Madey dulu.

        Mengikut Finance Twitter, masa Moo attack Najib kes 1MDB dulu sampai Moo dipecat jawatan TPM, geng2 upahan Najib telah membongkar kes skandal Moo dgn Nike Gee Siew Yee taktik nak discredit Moo.

        Bukan roket sains utk meneka amaran Madey kpd Kerajaan PN yalah bagi balaci2 Madey spt Khairuddin Hasan dan Hanif Khatri membongkar kes Nika dan kes video semburit yg tak blur diSandakan sbg tit-for-tat. Deja vulah kalau Haziq keluar SD baru ala Yusof Rawther?

        Tambah pop corn lagi utk kita ikuti telenovela kaki2 pengkhianat politik ini dgn DNA UMNO yg pekat beraksi demi pertarohan jawatan dan ghanimah lumayan.

        1. Tak payah tambah pop corn kalau cakap tak beri punca maklumat yang sahih atau boleh di percayai.

          Cakap antara dua bibir ajer, popcorn berterabur, tersembur siapa yang dekat.

          1. And you continue to live in fantasy, fiction and falsity

  9. ‘melayu2 islam’ klu tak mem”babi”buta dgn kemiskinn bangsa mem”babi”buta pula dgn kesesatan islam yg di reka2..

    1. zunnun pukimak memang jenis makan babi, jadi selalu lah dgn istilah babi.

      Iri hatikan orang2 Melayu taat kpd Islam, tidak spt jenis nya yang ikut Confucianism, buang, ikut Taoism, buang, ikut Buddhism, buang, ikut Evangelical Christianity, tak tau lah sekarang.

    2. ko dah gila nanti … ko tak kenal org tapi org kenal ko … diri senantiasa tidak keruan panas kegelisahan … selagi Allah swt tak sadarkan ko … maka begitulah … lihat org dah gila … siapa boleh ubatkan .. ada sbb sendiri mcm ko lah …ada sbb dianiaya org … jgn fikir tidak ada balasan … rugi lah perkara yg tiada kaitan ko mencela … kalu ko pernah dianiaya maka bersabar serah pada yg maha pencipta (itu pun kalu ko bukan Atheis) … ambil positif jgn berdendam kehidupan lebih membahagiakan … ini catitan khas buat ko … terpulang tiada paksaan utk berubah moga ko berubah.

  10. teruskan menyondol sana sini dgn budaya mem”babi”buta dlm pengertian islam dan extremist bangsa…

    1. zunnun pukimak keluar lagi dengan istilah babi, sedap di makan nya babi yang sodok apa saja di tepi jalan.

    2. Ku cakap ko boleh jadi sbb dah ku nampak depan buat perangai mcm ko sunnun sampai ada dipusat rehabilitasi gila tergelak sorang2 jgn terbitkan hal yg merugikan diri kalu tak percaya byk kenalan Atheis tapi depa tak mcm ko cuma dah nampak terus akur dan trima kebenaran.

  11. Selamat menyondol dan menyundal diucapkan kpd zunnun babi hutan senior. Di belakang kamu ada beberapa ekor babi junior yg baru nak belajar menyondol dan menyundal. Kau ajarlah elok2 babi2 junior tu, lagipun babi tua mcm kau tak lama lg dah nak mampus.
    Selamat bertugas kpd zunnun babi tua komunis.
    Babi je yg berjaga mlm.

    Kahkahkah

  12. ‘melayu2 islam’ yg mereka menyundal kerana ‘melayu2’ atau ‘islam’ yg di reka2 nih?

    dan sah ke islam ‘melayu2’ nih?

    cuba2 kurangkan kesundalan yg istilah ‘melayu2 islam’, memadai dgn istilah ‘melayu2 muslim’ sj…..

    lebih sudu dari mangkok ke?

    1. zunnun pukimak jenis makan babi copy paste komen lama dah bankrap ideas otak kecik kepala letak di lutut.

  13. Hji Hadi tidur brmimpi jumpa Nabi
    Mencandat sotong dia punya hobi
    Zunnun tidur brmimpi dikejar babi
    Hobi zunnun makan anak labi-labi

    Kihkihkih

    *Babi jantan ingatkan zunnun ni babi betina
    Anak labi2 zunnun panggang cicah air asam

    1. hadi awang kerap mimpi ‘rasullulah’ tak kan tak dapat doa mustajab dari ”rasullulah’ nya nih utk membantu kerajaan menangangi covids..

      atau iblis yg di datangi nih?

      1. kan hadi wang berjanji akan mendapaykan pertolongan dari langit….

        sampai sekarang dan 100 hari, takyat tertunggu2, mana pertolongan tak kunjung2 tiba nih?

        1. zunnun pukimak berjanji dapatkan pertolongan dari Tokong2 di letak dalam dan luar rumah, di pangkal pokok Kayu Ara, dll.

          Tak dapat pertolongan, buah2 diletak di Tokong2 disapu bebudak.

  14. Mmg perangai babi tua zunnun yg kerjanya menyondol dan menyundal tidak boleh dihalang. Dah mmg perangai babi mcm tu.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIIHI

      Setuju setuju setuju

      Sokong sokong sokong.

  15. hadi awang mem”babi”buta dgn mimpi ‘rasullulah’ nya ke?

    najib dapat mimpi mem”babi”buta ketika berjinak2 dgn Jho Low ke? atau rosmah yg bomoh kan nya?

    kedua2 hadi awang dan najib, kuat menjilat2 celah kangkang rosmah ke?

    muaFUCKat bila berkumpul, air tuak dari celah kangkang siape yg di sajikan kpd mereka, hingga terlebih mabuk dari ‘arak’

    1. zunnun pukimak DAP dah takda muafakat. Ramai yang dah kena FUCK. Ronnie Liu di Selangor dah terumban ke Raub, Pahang.

      Ada demokrasi dalam DAP. Cakap tak senonoh, ke Raub kau pergi.

  16. Zunnun babi tua sundal.
    Mmg yg jelas kapiaq ptut di kata kapiaq.
    Yg mmg babi patut dipanggil babi.
    Zunnun babi tua sundal dan kominis.

    1. melayu2 islam’ bila kapir mengapir, juara segala bangsa yg ada….

      ‘melayu2 islam’ bila tang komunist, juara penjenamaan mereka berdua…

      apa nak jadi ‘melayu2 islam’ yg sundal nya ‘melayu2’ atau ‘islam’ yg di reka2…

      1. Kafir2 harbi DAP spt zunnun puimak terasa bila di kafirkan. Sakit hati. Tak mahu terima kebenaran. Dan hakikat bahwa depa memang lah kafir harbi.

        Apa lah jenis ini … bodoh tak terhingga

      2. Apa Yang Dimaksudkan Dengan Kafir Harbi – MYNEWSHUBwww.mynewshub.tv › utama-sensasi

        GOLONGAN kafir harbi adalah seluruh orang musyrik dan Ahli kitab yang boleh diperangi atau semua orang kafir yang MENZAHIRKAN … bukan Islam yang menolak dan menentang seruan Islam, bersekongkol dengan musuh-musuh Islam, tiada sebarang perjanjian aman dengan dar al-Islam dan mereka tinggal di negara mereka

        1. zunnun pukimak diam di negara nya tapi blogging di sini. Pukimak lah katakan ..

  17. Aku ubah sikit.
    ZUNNUN babi tua sundal. Sesuai dgn kau yg siang mlm menyondol dan menyundal.

    1. Paling sesuai dengan kau. Masuk menyondol tak tahu hujung pangkal.

  18. Inilah masalah bila berkomunikasi dg babi tua yg dah nak mampus tambah2 babi tua mcm zunnun. Babi ni tak faham antara takut dgn benci. Nanti tolong tanya babi junior, apa beza antara takut dgn benci.

    Tapi zunnun babi tua gila memang payahlah nak faham.

    1. Betul betul betul.

      Sokong sokong sokong.

  19. asyik di tarbiah ‘islam’ ala takfiri, sana sini kapir mengapir, hingga lupa, kefahaman Sifat Tuhan yg ada di penjara di diri mereka kerana upah pahala yg di reka2…..

    puki bidadari juga yg di pentingkan sj, hingga pelir2 di utamakan kerana kesundalan yg membuak2 di dada…

    cuba2 kurangkan sundal dgn buangkan ajaran sesat dan lestarikan Roh yg perlu kembali kpd Tuhan nya….

    1. Memang lah jenis zunnun pukimak ini tahu ha nya pelir, puki pantat, sodok menyodok.

      Itu saja Kitab dia ajarkan. Tiga kitab yang di tukar satu per satu sejak Confucinism.

  20. Ayat babi tua zunnun… Kesundalan2
    Drp babi ni junior hingga babi ni tua nak mampoos. Konon sembang mcm babi ni sekor je faham islam. Istilah tinggi2, mentang2 dah jd babi senior.
    Babi tetap babi.
    Babi kalu bersunat atau tak bersunat tetap babi.

    1. tapi dgn mem”babi”buta, mati tergolek di memali syahid ke? siapa yg saksikan nya?

      1. Yang banyak membabi buta ia lah di pergaduhan kaum 13 Mei 1969, bergolek golek, bergelimpah. Nasib lah Tentera di panggil mengawal keadaan.

        Baca lah laporan MAGERAN bagi mendapat gambaran yang lebih terang.

  21. ‘melayu2 islam’ yg mereka takutkan kominist kerana apa? kan ‘melayu2 islam’ perlu apa takut sesama manusia…

    atau kesundalan ‘melayu2 islam’ yg buat mereka takut…

    cuba kurang kan kesundalan dgn istilah ‘me;layu2 islam’ dgn jenamakan dgn ‘melayu2 muslim’ pula, ringan beban yg di bawa….

    ‘melayu2 islam’ apa sundal yg kamu semua bawa nih?

    1. Tak takutkan kominis? Kepala bapak kamu. Tak baca cerita2 yang menggerunkan depa kominis buat? Tapi baguslah depa dah dihalau ke Selatan Thailand.

      Tapi cilaka masih dapat kemudahan bloging pula.

  22. Mmg pelir babi tua zunnun tak bersunat. Bukan kami pentingkan bersunat tapi wajib. Babi mcm kau tak payah. Tambah2 babi tua mcm kau.

    1. ‘melayu2 islam’ dan di tarbih sunat mustahak dari membebaskan Roh, kerana dgn sunat maka mereka akan main puki di syurga juga ke?

      siape yg ajar, di syura penjenamaan ‘melayu2 islam’ kekal seperti di dunia nih? si lebai2 sundal pAs ke?

      1. zunnun pukimak Kamu main puki emak, adik dan akak kamu – INCEST.

        Padan lah yang kecil2 keluar rupa mcm kamu. Binatang bukn manusia korang nih.

  23. Time mcm ni memang time babi tua pulak masuk bertugas. Jadual kerja babi tua zunnun ni dah bocor. Dibocorkan oleh babi junior yg baru belajar menyondol.

  24. Mmg kami bermusuh dgn babi hutan tua mcm zunnun. Sbb babi tua ni belaan komunis.

  25. kao asyik pentingkan sunat pelir supaya bersedia utk main puki bidadari di syurga juga ke?

    1. Kamu tak sunat pelir main puki emak dan adik akak kamu kerana tiada adab, macam binatang.

  26. pelir sunat utk sedap main puki ke? yg di heboh pasal pelir sunat tapi roh yg akan kembali, dah di merdekakan ke?

    roh kao ‘melayu2 islam’ juga ke?

    roh kao sunat main puki juga ke?

    1. zunnun pukimak lebih suka main puki emak dan adik akak nya tanpa sunat sebab depa suka di gesel kulit pelir nya.

      Depa suka kasi lolipop, kata nya lebih sedap tak bersunat. Selalu kena kudis di bibir kena penyakit gonorrhea.

  27. Babi tua mcm zunnun solat cara lain. Cara dia solat boleh tengok sami hindu yg MP pengganas ltte bawa masuk dlm parlimen tempoh hari masa PH komunis memerintah Malaysia.

    1. yg solat jasad kamu ke?

      cuba2 kurangkan kesundalan yg ada….

      apa nak jadi ‘melayu2 islam’ yg sundal nya ‘melayu2; atau ‘islam’ yg di anuti nih?

      jasad fungsi apa ketika solat?

      bangunan masjid dan masjid sama ke?

      kerangka jasad dan roh sama ke?

      cuba2 kurang kan sundal yg ada…

      1. Tak renti2 keluarkan komen yang sama. Bankrap akal, kepala letak di lutut.

        Otk kecil, lk 100 gm saja, masakan orang biasa bert otak nya lk 130 gm.

  28. Yg pelir bersunat tak semestinya tak boleh jadi babi mcm babi tua ni. Ada lima enam ekor babi yg bersunat dlm komunis.

    1. Kominis mcm zunnun pukimak itu bukan saja tak bersunat. Kencing berak pun tak basuh, main kesat ajer.

      Takda toilet paper dalam hutan, kesat dengan daun ajer. Melelas lah lub.ng bont.t nya. Di tutuh pulak dek Bang Ali. Kesian tak terhingga. Tapi lantak lah depa pilih cara hidup itu semua.

  29. ‘melayu2 islam’ babi yg mereka buat musuh, kesindalan mereka tak pula yg mereka musuhi

    apa nak jadi dgn ‘melayu2 islam’ hingga muhammad bin aminah dan kenabian nya hingga nak mati masih tidak blh membezakan…

    jongkang jongkek sembah apa pula nih?

    1. zunnun pukimak ini memang amat teruk. Mula2 anuti Confucianism, biia Taoism timbul, pigi ke situ, kemudian Buddhism timbul, pigi ke situ pula.

      Tonggang tonggek pegang joss sticks sembah Tokong di dalam atau di luar rumah, atau dipangkal pokok Kayu Ara.

      Letak buah2an untuk Tuhan nya makan tapi di sebat bebudak di malam hari.

  30. Kalau babi tua suka kpd komunis, silakan. Jgn pulak menyondol bila org benci komunis. Komunis ada jugak yg pelir tak kulup.

    1. jgn pulak ‘melayu2 islam’ tak mengerti, penjenamaan sedemikian itu sama setaraf dgn komunist juga yg mereka saban hari idam dan pendam…

      1. Cara kominis zunnun pukimak nih memikir memang serupa kominis. Tunggang langgang takda lojik.

        Depa kata ada lojik tapi maklomlah, lojik kominis.

        Dah berambus ke selatan Thailand sebab tak di terima rakyat.

  31. Kpd babi senior, kami bukan takut komunis, kami benci. Tak faham lagi ke babi tua ni?
    Antara takut dgn benci pun babi tua ni tak reti beza.

    Perlu saya ulang ke kpd babi tua ni?

  32. Kpd babi senior, kami bukan takut komunis, kami benci. Tak faham lagi ke babi tua ni?

  33. ‘melayu2 islam’ kominist yg mereka takut….

    ‘kesundalan yg mereka pendam dan tatacara hidup mem”babi”buta itu yg mereka idamkan ke?

    yg sundal nya, ‘melayu2’ penjenamaan bangsa atau ‘islam’ yg asyik mabuk dgn nya…

    1. Cara kominis zunnun pukimak nih memikir memang serupa kominis. Tunggang langgang takda lojik.

      Depa kata ada lojik tapi maklomlah, lojik kominis.

      Dah berambus ke selatan Thailand sebab tak di terima rakyat.

  34. Td babi senior ckp org melayu rendah akal, mmg ditujukan kpd melayu pasumno shj.
    Jd yg tinggi akal tu, melayu yg jd babi walaupun pelir bersunat dan jd komunis tu berakal tinggi?

    1. dah bersunat, maka ‘islam’ dah ke atau dah ‘melayu2’ ke?

      bersunat itu sabit ‘islam’ ke? sundal, ‘islam’ letak pada jasad yg membangkai akhir nya ke?

      apa nak jadi ‘melayu2 islam’ klu tak menyundal kerana ‘melayu2’ mereka atau ‘islam’ yg asyik di ‘arak’ hingga mabuk merata2…

      1. sunat itu bini2 dan adik akak zunnun pukimak mesti tak suka. Sebab kata depa tak sedap bila kasi lolipop.

  35. Aku rasa ramai jugak babi2 dlm parti komunis yg pelir tak kulup. Takkan sekor babi pun tak berani bertanding di kwsn melayu. Bukan ke parti komunis tu si babi tu ckp parti berbilang kaum.

  36. Tadi babi senior ckp, calon melayu pasumno hanya berani di kwsn majoriti melayu shj. Sekarang babi senior tolong nasihatkan babi2 junior yg tak kulup supaya mai bertanding di kwsn majoriti melayu pulak.

  37. Patutlah babi Junior tu berani, rupanya dapat tunjuk ajar dari babi senior @ sifu babi si zunnun

    Kahkahkah

    1. tapi tak lah sundal mcm sifu najib, satu dunia malaysia di ketawakan oleh mereka….

      di tipu oeh cina pula ke?

      tapi tak lah sundal mcm hadi awang, dfn penjenamaan ‘melayu2 islam’ nya, ada ke istilah sedemikian di syurga nih?

      apa nak jadi ‘melayu2 islam’ yg sundal nya, ‘melayu2’ nya atau ‘islam’ yg di ‘arak’ merata hingga mabuk di buat nya…

      1. zunnun pukimak keturunan yang mula dengan mnganuti Confucinism. Bila Taoiim timbul, buang itu, anuti Taoism. Bila Buddhism timbul, buang Taoism, anuti Buddhism. Jenis yang GULLIBLE. Apa saja yang FOC di skeliling nya, disebat nya.

        Apa jadi nya – jadi komini, dihumban ke selatan Thailand.

  38. Nak belajar budaya hidup babi, boleh belajar dari babi senior, zunnun.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Setuju setuju setuju

      Sokong sokong sokong

  39. Atok ckp Muhyidin jd PM kerana sokongan dr pencuri.
    Atok pulak dapat jd PM kali ke 2 kerana dpt sokongan komunis.

    Saya ulang… Sokongan komunis.
    Saya ulang… Sokongan komunis

    1. Kau terkejut dari mimpi ker?

      Atau kena pelangkong di sini hingga terjerit mcm beruk.

  40. najib bini rosmah

    Penyokong nikah mutaah PN setakat PRU15. Sekarang kita ramai-ramai tengok dulu depa “main dan telanjang diri sendiri”. Macam tengok video kabur Azmin Haziq Hotel Semburit. Siapa kencing hancing? Siapa bagi 58j pada kafir harbi? Siapa ikut Dewa komunis? Siapa jaga Melayu Islam sampai mati katak kena langgar pemandu mabuk? Siapa kebulur berebut ghanimah dan rasuah GLC? Paling penting siapa sebenarnya yang berahi nak jadi PM? Kahkahkah!

    1. MP BUKIT GANTANG – Rupa2nya dapat ghanimah.. patutlah serah borang lompat parti… !! http://kedahlaniie.blogspot.com/2020/06/mp-bukit-gantang-rupa2nya-dapat.html

      Rupa2nya dapat ghanimah.. patutlah serah borang lompat parti… nasiblah dunia nak buat macamana.. musim jual beli nie siapa buat tawaran terbaik maka dapatlah habuan dia… TAHNIAH DATO’ sebab jadi pengerusi LKIM yang baru…

      TAHNIAH JUGA KEPADA SEMUA PENDOKONG PN SEDUNIA

  41. rendah akal ‘melayu2 islam’ bila komunist pun tak mereka fahami juga

    kan penjenamaan ‘melayu2 islam’ itu sama dgn penjenamaan komunist, facist dan nazi juga…

    kan sifat totalitarian manusia2 belaka….

    1. zunnun pukimak dulu belajar Sekolah Stalin entah di mana.

      Sekarang asalkan dia nampak atau berbau Stalin, kominis lah itu.

      Dia tak salah. Ha nya dia naik bengong, khayal dan confused, dulu anuti Confucianism, kemudin confused dengan Taoism, Buddhism, Evangelical Christianity dll.

  42. Melayu DAP hanya berani berkokok dlm kws majoriti cina shj. Hantarlah sekor calon DAP melayu utk bertanding dlm kws majoriti melayu. Babi yg baru pandai menyondol saudara zunnun tu elok mai bertanding di kwsn majoriti melayu kalau berani dan telor 2 biji.

    1. nanti hantar calon cina atau india muaFUCKat bertanding di kawasan dap pula…

      atau pAs tanding di kawasan2 di sarawak dan sabah pula….

      mungkin pAs kena baca mentera lain pula. kan pAs byak helah2 yg mereka jadikan kitab2 rujukan

      1. PRU15 Muapakat Nasional (PAS/UMNO) dicadang bertanding di P.64 IPOH TIMUR, P.103 PUCHONG atau P.122 SEPUTEH etc. kawasan yang dikuasai DAP sekarang. Manifesto utama mestilah KERAJAAN TANPA DAP. Saya pasti MCA akan tentukan MN berjaya.

        1. Huh….🤣

      2. zunnun pukimak hantar calon dari Selatan Thailand ler. Di ekor pihak berkuasa bagi menentukan dia tak menghasut (seditious) dsb nya.

  43. Atok ckp Muhyidin jd PM kerana sokongan dr pencuri.
    Atok pulak dapat jd PM kali ke 2 kerana dpt sokongan komunis.

    Saya ulang… Sokongan komunis.

    1. Puak Pembangkang hantar calon dari depa yang lari ke Selatan Thailand. Di ekor pihak berkuasa bagi menentukan dia tak menghasut (seditious) dsb nya.

  44. setakat adun chini utk menguji popularity ‘melayu2 islam’ bak seperti haiwan2 di beri makan, berlumba2 utk mendapatkan nya, lebih2 lagi kawasan raja penyamun melayu meletakan anak nya pula…

    1. Maknanya saudara kau babi baru belajar menyondol tu kata mmg tak betullah. Baik kau ajar sikit babi baru ada taring tu supaya berhati-hati sikit bila menyondol walaupun dia pun babi mcm kau. Kau tu babi senior, kena tunjuk teladan baik sikit.

      1. babi ada juga budaya hudup mereka…

        tapi yg mem”babi”buta, ini lebih teruk dari babi2 yg di pelihara….

        hingga kapir sana sini, tergolek2 mati di memali akhir nya…

        ‘mwlayu2 islam’ jika tak jilat puki berbini2, sana sini memuki sj.

        apa nak jadi dgn ‘melayu2 islam’ yg sundal nya, ‘melayu2’ yg mereka ada atau ‘islam’ yg mereka mabuk dgn nya…

        betul ke?

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI, the joke of the year –

          Babi ada budaya, kata zunnun pukimak.

          I rest my case.

  45. Ada sekor babi yg baru belajar menyondol ckp DAP adalah parti pelbagai kaum. Kalau pan pkr dah tak mahu letak calun sbb telor cuma ada sebijik, apakata DAP pulak letak calon di chini. Jgn letak calon yg pelir kulup, cari yg pelir bersunat.

    1. setakat berkokok di kawasan ‘melayu2 islam’ binatang2 pun blh juga….

      cuba pulak masuk ke kawasan hauwan2, ‘melayu2 islam’ berkokok juga ke?

      Klu rasakan nak menguji kehebatan biar ada penduduk yg separa rational mereka, bukan di kalangan haiwan2 sj

      apa nak jadi dgn ‘melayu2 islam’ nih, yg sundal nya ‘melayu2’ yg di jenamakan atau ‘islam’ yg mabuk di ‘arak’ sana sini nih

      1. Apo nak dikato lagi bila zunnun pukimak sudah kata di atas tadi bahwa bab pun ada budaya.

        zunnun dah jadi babi ler.

        Takdo apo lain nak di kato.

  46. Cakap pung pang pung pang pasal mandat rakyat konon, nak masuk bertanding prk chini sekor pu tak berani. Beri alasan mcm budak tak sekolah. Mana pi mampuih pendekar2 PH yg hebat dan dok canang pasal mandat? Bodohlah org PH ni.

    1. Anon 9:29 pm – Hormatilah YAB Menteri Besar Pahang. Beliau memohon semua parti politik dan calon bebas diminta beri laluan kepada calon Barisan Nasional (BN) menang tanpa bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Chini. https://www.bharian.com.my/berita/politik/2020/06/697047/prk-chini-bn-pahang-minta-menang-tanpa-bertanding

      Jangan buat sehingga YAB MB Pahang malu dan semua penyokong PH di seluruh pelusuk dunia marah.

  47. najib bini rosmah

    Mat Sembab akan kekal PM lepas PRU15? Bersama PN? Mat Sembab PM lagi? Kahkahkah!

    1. http://www.financetwitter.com/2020/06/muhyiddin-backdoor-government-about-to-collapse-crooked-najib-zahid-threaten-to-pull-out-support.html

      Najib dan Zahid yalah Kingmakers mengawal tali hayat Kerajaan Haram PN Moo dan Jemin Semburit kerana jika 2 undi mereka berpaling tadah akan runtuh PN.

      Ini sebab Moo membebaskan Riza Aziz dan seterusnya Najib dan Zahid pun akan terlepas jugak dari kes2 mereka demi nak kekalkan Kerajaan haram PN.

    2. Pendekar kote bengkok akan jd pm9 slps pru15? Atau pendekar telor laboh terlucut kain?

      Kahkahkah

      1. Kamu ddah puas ker dengan kote bengkok atau telor laboh depa?

        Tahu semua kamu, mengalahkan Bang Ali.

  48. SAYA MENYESAL DESAK PAK LAH BERUNDUR – MUHYIDDIN
    March 27, 2016 9:24 PM
    SHAH ALAM: Tan Sri Muhyiddn Yassin mengaku beliau menyesal kerana mendesak Tun Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan sebagai Perdana Menteri pada 2009.
    Katanya beliau menyesal kerana telah membuka peluang kepada Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri selepas itu.
    Katanya, beliau mendesak Abdullah atau Pak Lah berundur kerana Barisan Nasional sangat lemah ketika itu tetapi tidak menjangkakan keadaan lebih teruk akan berlaku di bawah Najib.
    “Saya menyesal. Ketika itu nampak yang indah saja,” katanya yang digantung jawatan Timbalan Presiden UMNO dan digugurkan jawatan Kabinet kerana mengkritik Najib dalam isu 1MDB dan derma RM2.6 bilion.
    Beliau bercakap di hadapan lebih 1,000 orang yang menghadiri Kongres Rakyat Gerakan Selamatkan Malaysia di sini, hari ini.
    Muhyiddin berkata, Gerakan Selamatkan Rakyat dan Deklarasi Rakyat telah membuatkan pemimpin UMNO takut dan gusar kerana semakin ramai yang menyokongnya.
    “Walaupun mereka kata ia hanya gimik politik tetapi saya tahu jauh di sudut hati, mereka takut,” katanya yang meminta rakyat bangkit dan terus menyokong Deklarasi Rakyat menuntut Najib meletak jawatan.

    1. Dah tak ada benda lain kau nak tulis, dah habis segala tohmahan, fitnah dan adu domba yg kau buat, tapi tak jalan sbb tu kau korek dlm lubang jamban rumah rumah cari berita zaman namrud.
      Ingatkan lama tak muncul dah cerdik sikit, tapi bodoh pekat lagi. Cairkan sikit bodoh tu biar mengalir sikit.

      1. LAKNATULLAH. HARAM JADAH, HANG PEDULI APA, AKU PUNYA FASAL. BARUA, BANGSA HARAM JADAH.

  49. Tak betul tu.

    BERSATU ajak kahwin mutaah. Itu yang BERSATU nak daftar PN. Bukan tak boleh kahwin se hingga 2 tahun je.. Kalau suka sambung. Tak suka lepas kan.

    Nikah Mutaah pun UMNO tak sanggup.. ! Nak suka-suka ok lah.

    UMNO senang mengaku tidak ada apa-apa hubungan dengan BERSATU di masa hadapan.

    Muhyiddin kena selamat kan diri sendiri. Kalau UMNO nak tolong pun tolong Muhyiddin je.

    Kalau nikah mutaah semua UMNO kena tolong.

    Masa untuk orang BERSATU selamat kan diri dah berlalu.

  50. Kahkahkah

    Ada mangkuk jamban tulis, Muhyidin bodoh sbb kejar untung jangka pendek.
    Nampak sgt org PH ni masuk politik sbb nak cari untung.

    Kenapalah orang2 PH ni bodoh sangat. Muhyidin semasa dlm PH tiada dlm list pun utk jd PM, yg ada bang non. Cukup2lah tunjuk bodoh tu.

  51. Bersatu boleh bersama umno dan pas tapi dgn syarat umno jadi ketua dan pm…

    Muyidin bodoh…kejar untung jangka pendek…selepas pru15 Bersatu tenggelam…

  52. Hji Hadi tidur brmimpi jumpa Nabi
    Mencandat sotong dia punya hobi
    Zunnun tidur brmimpi dikejar babi
    Hobi zunnun makan anak labi-labi

    Kihkihkih

    *Babi jantan ingatkan zunnun ni babi betina
    Anak labi2 zunnun panggang cicah air asam

    1. hadi awang mimpi Nabi? kan sundal punya pengakuan nih….

      wajah kesempurnaan hadi awang rupa siape pulak nih? rupa mcm muhammad bin aminah juga ke?

      atau hadi awang dah di sailang olwh iblis dan syaitan2 nya nih?

      hadi awang ke mekkah dapat haji sembah bangunan kaabah ke? di arafah, penyaksian ape pula yg hadi awang lihat?

      hadi awang kan kuat menjilat2 si najib dan si rosmah, maka kan iru yg iblis sukai….

  53. mutaah se kurang2 nya ada juga contract…

    pelacuran dan pelanggan ada juga akad persetujuan antara kedua nya…

    tapi perhubungan berdasarkan ‘melayu2’ omNO dan ‘islam’ pAS, tak ubah siape akan makan siape dulu bila satu dari kedua nya, mula selesa yg berkuasa dgn kekuatan nya….

    ‘melayu2 omNO’ kan dah beberapa kali kawin-cerai dgn pAs ….

    …dari baharuddin hilmi, asri muda, nik aziz kini hadi aka kerap mimpi ‘rasullulah’ pula….

    hanya yg umum perlu fahami, siape antara kedua nya, yg jantan dan siape yg betina nya….

    apa nak jadi ‘melayu2 islam’ yg sundal nya ‘melayu2’ yg di warisi mereka atau ‘islam’ yg di ‘arak’ dan di ‘keldaikan’ hingga mabuk kapir mengapir selain bunuh membunuh di memali juga

    selain sana sini, di levant di afghan dan kini di yemen pula, sejak dari dulu kala bila kematian muhammad bin aminah….

    tapi, kenabian si muhammad bin aminah hidup lagi ke?

    si budak pamper kata, dari google, Nabi Muhammad berperang dlm bulan ramadan, maka berperang bila balik ke rumah juga ke hingga berbini2 sampai 14 akhir nya?

    apa nak jadi ‘melayu2’ dgn setakat ‘tahu’ sj nih?

    1. Kamu orang kafir harbi jenis anarkis mana tau apa pun. Baca itu, caya, baca ini, caya, semua bolot, sebab FOC.

      Akhir nyya confusekan Confucianism, Taoism, Buddhism dll.

      Kamu tak berbini banyak sebab emak kau, adik dan akak kau serumah dengan kau, kau sapu, ada yang mengemlembong, kau carikan Bang Ali Islam punya jadi laki.

  54. pemimpin islam ynag ada baukorup jangan dipilih lagi
    pas pun sampai masa akan diterajang oleh amno
    amno ni perangai sama saja bila kuat
    mula tendang orang
    pati mana pun bila kuat sama saja perangai nya
    suka tendang orang

    belum ada pemimpin islam ynag berani tegak hukum hukum Allah ynag
    hnaya di laung saja

    ada kuasa jadi leka sejak medeka berhukum ngan hukum lod rid
    dah sebati payah nak berubah

    1. bila pulak pemimpin2 ‘islam’ dah sah islam mereka nih?

      1. Bila kau dah tetapkan mana satu kau nak – Confucianism ke, Taoism ke, Buddhism ke, Evangelical Chritianity ke.

        Tapi kau jenis gullibe, semua mau. Mana boleh.

  55. najib bini rosmah

    Anak haram hasil nikah mutaah Umno dan Bersatu mestilah parti-parti lain. Keluarga 69. Kahkahkah!

    1. Keluarga kau selalu 69? Padan lah bau busuk.

  56. kejap nk polow bersatu…kejap xmau joen pn..belit mcm ulau dlm semak

    1. Kamu sodok mcm babi dlm hutan.

Leave a Reply

Your email address will not be published.