MUHYIDDIN HILANG SATU UNDI LAGI?

Dalam hantaran melalui media sosialnya malam tadi, Setiausaha Agung Bersatu pro Tun Mahathir Mohamad menulis kata-kata berikut:-

“Sekalung penghargaan dan ucapan terima kasih kepada YB Datuk’ Dr. Shahruddin Md Salleh kerana memilih untuk terus kekal dengan prinsip perjuangan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) demi menyelamatkan parti BERSATU yang berpaksi kepada ketelusan serta menolak amalan kleptokrasi dalam kepimpinan.”

Ungkapan penuh makna itu ditujukannnya kepada Timbalan Menteri Kerjaraya, Dr. Shahruddin yang pada petang Jumaat lalu telah mengadakan pertemuan dengan Tun Mahathir di pejabat Bersatu di Petaling Jaya, Selangor.

Berbeza dengan Menteri Tugas-Tugas Khas, Mohd Redzuan Md Yusof yang turut mengadakan pertemuan dengan Tun Mahathir pada pagi Jumaat di Yayasan Kepimpinan Perdana, tetapi kemudian menafikan perjumpaan itu untuk menzahirkan sokongannya kepada bekas Perdana Menteri itu yang sekarang sedang berusaha menumbangkan Muhyiddin Yassin, Dr. Shahruddin sebaliknya masih lagi berdiam diri mengenai pendiriannya sehingga kini.

Apakah dengan kata-kata yang ditulis Marzuki itu menunjukkan Dr. Shahruddin sekarang sudah bersama Tun Mahathir dan telah menanggalkan sokongannya terhadap Muhyiddin?

Sementara itu, dalam temubualnya dengan sebuah akhbar, Dr. Shahruddin menjelaskan, kehadirannya ke pejabat Bersatu pada Jumaat lalu dan berjumpa Tun Mahathir adalah kerana sayangkan parti itu.

“Saya jumpa pengasas parti, pejuang, bapa dan seorang negarawan.

“Kami sama-sama susah, berkempen ketika lawan BN dahulu,” tambah beliau juga merupakan Ahli Parlimen Seri Gading, Johor.

Yang paling menarik tentunya ialah pengiktirafan yang masih kekal daripada Dr. Shahruddin terhadap kedudukan Tun Mahathir sebagai pengasas Bersatu.

Walaupun kedudukan Tun Mahathir sebagai pengasas Bersatu adalah suatu hakikat yang tidak boleh dinafikan, tetapi itulah yang kini cuba dipadamkan oleh kumpulan pro Muhyiddin, seperti dapatan dalam wikipedia misalnya.

Dengan apa yang terpapar melalui penzahiran Dr. Shahruddin ini, apakah kini sokongan Ahli-Ahli Parlimen terhadap Muhyiddin berkurangan satu undi lagi daripada 113 kepada 112?

Dalam erti kata lain, majoriti Muhyiddin hanya tinggal satu undi saja lagi.

Adakah mana-mana kerajaan dalam dunia ini yang hanya ada satu undi majoriti?

Berapa lama lagi Muhyiddin mampu bertahan dengan satu undi tersebut? (Shahbudindotcom 01/06/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 1 June 2020 — 7:58 am

92
Leave a Reply

avatar
17 Comment authors
MAHATHIRVSANWARzainalYussainiJepunAnonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BANI YAKJUJ MAKJUJ PASTIKAN TOKONG SEMBAHYANG MEREKA AKAN KEBAL UNDANG2……. Pemuda Bersatu berkempen gesa siasatan atas dakwaan Guan Eng…….. Satu kempen di seluruh negara akan dimulakan Pemuda PPBM hari ini untuk membuat laporan polis yang menggesa siasatan ke atas dakwaan tindakan bekas menteri kewangan, Lim Guan Eng berhubung akaun bank seorang ahli perniagaan yang dibekukan. Ketua Pemuda PPBM Putrajaya, Haris Faizal berkata, setiap bahagian Pemuda PPBM diminta membuat laporan polis berdasarkan satu laporan FMT pagi semalam. Beliau berkata, Pemuda bahagian di Selangor dan Wilayah Persekutuan akan menyerahkan satu laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada 12 tengah hari. Selepas… Read more »

zainal
Guest
zainal

Assalamualaikum
Selama ini pemimpin tidak menguruskan negara dengan baik, Mereka hanya menguruskan kekuasaan dan kekayaan mereka. Kurang jujur dan amanah. KIta hilang jati diri dan kedaulatan negara tercalar. Begitu mudah negara tergadai. Isu tanah, Pulau batu putih, MH370 dan baru baru ini isu COVID19 dengan mudah je WHO mempermainkan kita.

Yussaini
Guest
Yussaini

Semoga ALLAH beri petunjuk kepada pemimpin2 Islam/Melayu agar mereka tidak tergamak menyerahkn tengkok Islam/bangsa Melayu untuk disembelih oleh musuh….lindungilah Islam/Melayu di Malaysia ini Ya ALLAH… aamiin..

Jepun
Guest
Jepun

Bersatu dalam PH adalah komunis

No name
Guest
No name

New world order sedang menghulurkan tangannya kedlm Malaysia melalui ahli politik. Malaysia cuba dijadikan paksi pemerintahan pemilik new world order disebelah Asia tenggara. Politik Malaysia terus akan berantakan selagi niat dan tujuan new world order x tercapai. Mengikut perancangan dan perhitungan mereka. Mereka hampir menguasai Malaysia. Tetapi sebaik² perancang adalah Allah SWT. Niat mereka utk memecahkan perpaduan umat Islam Melayu. Tetapi sebaliknya berlaku yg mana sebahagian besar Melayu islam semakin bersatu padu dari segi ekonomi dan politik. Kita lihat dan tunggu…dah hampir tiba pemerintah terulung umat Islam dibai’at.

Goh
Guest
Goh

Hebat betui teori kau ni…pengaruh tv betui

Anonymous
Guest
Anonymous

Berkat bayar syarikat intipan Yahudi boleh buat cerita Israiliyyat palsu.

Anonymous
Guest
Anonymous

No Name you also give no proofs or facts, merely your pinions. Where got caya one.

What talking new world order like that kind.

Cakap saja antara dua bibir memang senang, Mat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Menteri pemandu mabuk dapat 58 juta free. Nyawa Melayu Islam melayang dilanggar pemandu mabuk siapa yang peduli?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasi penerangan lah supaya pembaca tahu, termasuk yang tak rajin baca berita.

Kau cakap 2 baris saja siapa yang peduli.

Anonymous
Guest
Anonymous

88 umat Islam PNkhianat gagal bawa RUU355 dan hudud ke Parlimen kerana 2 MP Cina MCA. Betul ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau yang sebut kes ini di sini, sepatut nya kau yang boleh beri tahu betul ke tidak.

Tapi kau malas, tak cari fakta dan hujah, maka main tanya saja lah.

Tak bijak mcm itu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dengan 2 MP Cina ugut dan 39 MP UMNO, 31 MP Bersatu dan 18 MP Pas. Melayu Islam bawah Melayu Islam yang ramai terus terancam. Jalan raya untuk pemandu mabuk. 58 juta untuk Kolej MCA. 88 MP Melayu Islam ditunggang 2 Cina MCA? Hebat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Amende kau cakap ni Dol? Sepatutnya kamu kasi bukti, fakta dan punca maklumat tapi kau tambah tuduhan selepas satu tuduhan.

What talking one, Meester, where got like that kind?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PHD4PIG TAK MAHU HUDUD…..ITU SEBAB MEREKA BUAT UNDI TAK PERCAYA…….. Bekas peguam negara arahkan SPRM batal pembekuan akaun milik bos hartanah selepas diminta Guan Eng……. Bekas menteri kewangan Lim Guan Eng pernah meminta Jabatan Peguam Negara (AGC) membatalkan arahan pembekuan melibatkan beberapa akaun bank milik seorang taikun hartanah yang sedang disiasat berhubung transaksi kira-kira RM4 juta dana berkait 1MDB, FMT difahamkan dalam satu pendedahan terkini. Ia kurang sebulan selepas pihak berkuasa dikritik kerana bersetuju melepaskan Riza Aziz dengan syarat dia mengembalikan wang yang didakwa diselewengkan daripada syarikat milik negara itu. Siasatan FMT melibatkan beberapa dokumen turut mendapati permintaan Lim yang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa lagi 2 MP MCA mahu? 58 juta dapat. Halang hudud okey. Jadi Menteri pemandu mabuk lagi. Melayu Islam terancam di jalan raya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Untung MCA ada 2 MP dapat 58 juta percuma dan halang hudud? Beli 2 dapat 1 Malaysia?

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku nak beli kamu kemudian baling saja ke Laut China Selatan. Mulut celupar, cakap dari lub.ng bont.t.

Anonymous
Guest
Anonymous

2 MP MCA beri amaran jangan buat hudud kepada 18 MP Pas? Apa sudah jadi Islam diperlekehkan 2 Cina MCA?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau tuduh liar saja, takda beri link kpd berita itu atau sebutkan punca maklumat yang sahih.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BAGI PHD4PIG KETIKA MABUK INILAH FIKIRAN TENANG….JIKA TIDAK OTAK BERSERABUT….SKRU TANGGAL WAYAR PUTUS…….. Lagi kes nahas maut akibat pemandu mabuk…….. Pemandu mabuk rempuh penghantar makanan, seret motosikal 2km. Seorang lelaki maut selepas terbabit dalam kemalangan dengan sebuah kereta dipandu lelaki disyaki mabuk di Lebuhraya Sultan Iskandar menghala ke ibu negara, di sini, awal pagi ini. Dalam kejadian jam 1.30 pagi itu, mangsa dikenali sebagai Mohamed Zaili Mohamed berusia 44 tahun disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian akibat cedera parah di kepala. Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Zulkefly Yahya, berkata kemalangan dipercayai berlaku apabila motosikal… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Denda 10k dan penjara 10 tahun boleh dsikaun bawah PNkhianat. Nak buat RUU baharu? Pakai google form. Menteri 58 juta sedang sibuk kira duit free Melayu Islam derma Kolej MCA.

Anonymous
Guest
Anonymous

Adakah SPRM nak panggil PM yang lemah untuk siasat kes rasuah GLC kepada MP? Kalau tidak selepas 3 bulan tolong beritahu audio disahkan kabur oleh penganalisis US.

Anonymous
Guest
Anonymous

PM yang lemah bila terdesak akan minta orang buat sepanduk I love PM. Jangan lupa love dengan simbol jantung warna merah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemandu mabuk berjaya ditangkap selepas langgar mati polis Melayu. Menteri 58 juta kata kena langgar pemandu mabuk biasa. MP Pas – Bersatu – UMNO kata pemandu mabuk langgar mati isu biasa-biasa. Tak payah RUU. Cukup guna borang google.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kolej MCA dapat 58 juta. Hanya 2 MP Cina MCA boleh ugut Muhyidin 58 juta. Kalau 10 MP MCA berapa agaknya PNkhianat Pas-Bersatu-UMNO bagi?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BAGUSLAH PHD4PIG BERI PELBAGAI ALASAN GILA BABI BIAR RAKYAT MAKIN MENYAMPAH……. Ulas kata Salahudin “Give me that 2 years, I know what to do”… Give me that 2 years, I know what to do AKU MERESPON KEPADA SIARAN MANTAN YBM MOA “What can you expect 1 tahun 8 bulan” – MANTAN Menteri MoA. Let me show what can you expect in 22 months. Gajah boleh beranak 1 kali. Gorilla boleh beranak 2 kali. Singa boleh 3 kali, kambing boleh 4 Kali. Babi boleh 5 kali. Tikus, arnab, anjing tok sah cakapla. Pokok harumanis boleh berbua 4 musim, Musang King pun… Read more »

MadSawang
Guest
MadSawang

Lompat dari molot boya masok molot rimau. Boya ibarat pembangkang sbb poak ni teruih telan tak sempat nak konyah… Rimau ibarat gomen pasai poak ni gona lambang rimau . Menatang rimau bertaring dgn kuku yg tajam mcm pedang gona utk mencakor cakor dan mengeget geget sampe porot boncet boncet dan terceret ceret.. Yang kawal poak boya dan rimau,, poak naga.. Kitak tonggo tendakan sampe toak. Tuang garu bagi pilehang nak ikot gembala lembo ataupong gembala babi. Sepatotnya poak gembala yg bwat pilehang nak teronak babi ataupong lembo. Haa cepat bwat pilehang.. Stategi penternak mesti cari ontong besag dari hasil ternakang.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang Ulu mana ni terlepas masuk sini

Goh
Guest
Goh

Ulu² ni biasanya agak kurang informasi terkini. Kalau hijau dia nak hijau sampai ke mati

Anonymous
Guest
Anonymous

Toang goru ikot gambala lembu. Yg ikut gambala babi mcm kao yg satu group lagi nun, yg pakai baju oren macam sami hindu nun.

MadSawang
Guest
MadSawang

Haa sondoi sondoi..142 dan 145
Aku disondoi oleh sa ..urang babi yg sama sampe doakali..besag ponya pelag haramjadah.
Suma komen hang nak sondoi pasaipa
Ooo lopa plak aku dah babi memang soka menyondoi dari moda sampe toa dan sampe kemampoih..
Teruskan sendiri komen dan sendiri jawab… Komen urang laen hang sondoi baguih-baguih..
Koah koah koah..babibetoi..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau kena sondol tu maknanya komen terlalu panas. Babi tak tahan panas sangat.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SILA PERGI BILA ORANG DAH BENCI…….. Muhyiddin ucap ‘selama maju jaya Tun’……. Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) tidak mengambil tindakan terburu-buru terhadap bekas pengerusi parti Tun Dr Mahathir Mohamad dan empat lagi Ahli Parlimen Bersatu walaupun terdapat banyak desakan supaya tindakan terhadap mereka diambil lebih awal. Presiden Bersatu Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata sebarang tindakan haruslah dilakukan dengan adil ke atas semua pihak dan memastikan apa sahaja tindakan yang dibuat mestilah berlandaskan perlembagaan parti. “Tiada mana-mana individu yang mengatasi perlembagaan parti. Saya yakin dan percaya BERSATU akan terus teguh. Kita telah menghadapi banyak cabaran dari awal parti ini saya tubuhkan.… Read more »

Goh
Guest
Goh

Aku benci mat min…kikiki

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku benci Goh. kukuku

anonymous
Guest
anonymous

Macai Najib sempat masuk 3 artikel sahaja. Tuan letak artikel Najib bayar Israel terus macai Najib lari masuk gua.

Anonymous 11:03
======================================

Ni sekor lagi anjing PH terlebih makan tulang babi. Najib dah ulas 3 hari lepas, bahlol ni masih teraba-raba tak ada maklumat.
Kebodohan kebebalan dan kebangangan dgn PH tak dapat dipisahkan. Tak tahu nak cari maklumat kat mana, tanya bekas menteri elefen fight elefen grass sapper.

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang kata tulang babi dah tak dapat beli lagi, kamu buat bulk purchase, cukup melampu kamu nih, gonggong 3 sekali ker?

Anonymous
Guest
Anonymous

Wallahi, watallahi saya tak kenal Altantuya.

Wallahi, watallahi saya tak kenal Altantuya.

Wallahi, watallahi saya tak kenal Altantuya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wallahi, watallahi saya tak kenal Jho Low.

Wallahi, watallahi saya tak kenal Jho Low.

Wallahi, watallahi saya tak kenal Jho Low.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wallahi, watallahi saya tak kenal tandatangan saya.

Wallahi, watallahi saya tak kenal tandatangan saya.

Wallahi, watallahi saya tak kenal tandatangan saya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SELAGI TAK BUBAR PARLIAMEN SELAGI ITU FITNAH DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ BERMAHARAJA LELA…… Baru sahaja kita berpuasa sebulan tapi fitnah sudah menguasai kembali, …….. Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menyangkal dakwaan dibuat pihak tertentu bahawa pertemuan presiden parti bersama Dr Mahathir Mohamad pada 23 Mac lalu adalah untuk menyerahkan dokumen mahkamah. Sebaliknya, Zahid yang juga bekas timbalan perdana menteri berkata dokumen yang didakwa sebagai dokumen mahkamah itu adalah akuan bersumpah (SD) dan mencadang mewujudkan kerajaan tanpa DAP, PKR dan Amanah. “Gambar yang tular di media sosial adalah perjumpaan presiden parti-parti politik untuk mencadangkan agar Dr Mahathir Mohamad mewujudkan kerajaan perpaduan tanpa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tujuan PNkhianat ditubuhkan wajib bebaskan MP daripada pendakwaan mahkamah. Barulah boleh sokong PM yang lemah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Plea bargain terlalu lambat. PNkhianat semakin goyang dan pasti akan tumbang. Peguam Negara pemalas tak tahu buat kerja?

Anonymous
Guest
Anonymous

Cuba sebutkan, GLC manakah yg diketuai oleh org umno/BN semasa PH jd kerajaan selama 22 bulan?

Anonymous
Guest
Anonymous

Makin lama makin meluat orang dengan PNkhianat MNkhianat. Ramai MP tak sanggup kena goyang tanpa angin 24 jam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Suruh depa goncang (melancap) selalu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau ke yg kantoi melancap dpn laptop dlm pejabat PKR dulu tu?

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa kau nak deflrct, pada hal kamu yang kena tangkap. Malu yer, bini terasa di hina, tak di guna di rumah, tapi melancap. Apa jenis nate’ mung nih.

Sheraton
Guest
Sheraton

Selagi Muhyiddin tak berjaya mendapat sokongan AP UMNO atau PAS selagi itu lah kedudukan Muhyiddin goyang.

Besok Lusa orang lain pulak merajuk.

Tak jadi kali ini, besok Lusa orang lain pulak yang buat.

Orang macam Muhyiddin ni takut nak percaya pada orang yang dekat dengan dia sebab dia yang dekat dengan Mahathir pun jadi khianat.

Ini lah masalah nya dengan menyogok jawatan dan benda.. Kesetian di ragut. Dan tidak akan kekal.

Macam corona.. susah nak nampak. Tahu-tahu dah lain cerita pulak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mudah-mudahan spesies manusia macam itu cepat pupus dan hilang dari mukabumi Allah ini. Jenis canibal.

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju, orang yiddin, Umno dan Pas pupus memang baik.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KATA DULANG PAKU SERPIH…..MENGATA ORANG PHD4PIG YANG LEBIH……

Dulu hina Tok Guru Nik Aziz, Kata Tok Guru Nik Aziz Nyanyuk.. sekarang…….

Ucapan penghinaan Tun Mahathir ke atas batang tubuh Al Marhum Tuan Guru Nik Aziz yang sangat kita kasihi. Apa dia tak kata kepada Tok Guru Nik Aziz. Tapi yang ni puak AMANAH tak kisah asal boleh bergatung di kaki Mahathir demi kuasa.

Sekarang kita saksikan sendiri sapa yang nyanyuk dan gila kuasa. Allah tunjuk kepada kita dengan panjang umur dan melihat apa yang dirosakkan semalam 22 tahun dan 22 bulan.

: Ini yang masih ada nak jadikan dia PM

Anonymous
Guest
Anonymous

Atap dah tebuk pintu belakang dah pecah, rumah pula bergoyang? Nasib PNkhianat takkan lama.

Anonymous
Guest
Anonymous

Korang tak usah diam dalam rumah lah.

Baring, tidur bawah pokok saja, macam orang buat di Afrika.

Anonymous
Guest
Anonymous

Macai Najib sempat masuk 3 artikel sahaja. Tuan letak artikel Najib bayar Israel terus macai Najib lari masuk gua.

Goh
Guest
Goh

Bosss kurrrr bagi tau smlm yg israel berpakat dgn dap nak jatuhkan dia dan rosmah mansur…kerana beliau adalah panglima perang islam yg paling tersohor di muka bumi

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sedihnya baca ayat yg Goh tulis…😭

Goh
Guest
Goh

Aku lagi sedih tgok rosmah mansur punya perangai anak beranak…

Anonymous
Guest
Anonymous

TYT Melaka jangan bagi Zahid Mat Arip. PNkhianat yang bukan MP. Rugi duit cukai bayar. Paling kurang MP mesti dapat 7 ghanimah wal rasuah.

ken
Guest
ken

Semangat jati yang ditunjukkan beliau. Syabas. Ramai lagi MP akan keluar dan beri sokongan kepada Tun.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KERAJAAN U TURN PHD4PIG TAK MUNGKIN DAPAT KEMBALI……PATUT SYUKUR DENGAN PN TAK PERLU TUNAI MANIFESTO KENCING…… Isu Cabar Keputusan Bersatu, Mahathir terkena perangkap sendiri …….. Bekas perdana menteri Najib Razak yakin Dr Mahathir Mohamad tidak akan membawa isu melibatkan keahliannya dalam PPBM ke mahkamah kerana tahu ia tidak akan memperoleh manfaat susulan tindakannya semasa menjawat tugas sebagai perdana menteri ke-4. Najib berkata, Mahathir tidak boleh berbuat demikian kerana tindakannya sendiri yang meminda Seksyen 18C Akta Pertubuhan 1966 serta perlembagaan parti sebelum ini. “Pindaan ini secara terang menyatakan keputusan parti adalah muktamad dan tidak boleh dicabar dalam mana-mana mahkamah. “Jika bawa… Read more »

zunnun
Member
zunnun

cuba2 kurang kan sundal yg di bawa, ngape tak mengaku saja ‘melayu2 muslim’ dgn sedemikian, islam tidak di fitnahkan oleh rakyat jelata…

sundal apa bila bayi dlm kandungan di letupkan?
sundal apa bila kekayaan negara di songlap berbillion2 ?
sundal apa hingga kapir sana sini, hingga bawa mati di memali?
sundal apa yg asyik jual temberang, kerap mimpi ‘rasullulah’ di mlm hari?

hadi awang, kao dah mimpi ke wajah kesempurnaan kamu, kan itu, wajah tuhan bagi kamu? Iblis tak mampu merupai nya nya….

‘melayu2 islam’ apa sundal sgt niH?

Anonymous
Guest
Anonymous

Hah, zunnun the lanun sudah masuk. Mari kita lihat jika dia zunnun pukimak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Baca line ke 3 saja dah nampak dia zunnun pukimak. Bila teruskan baca tentu nampak dia jugak zunnun puki bapak nya.

Dia DAP sentiasa berseteru dengan PAS. Tapi dok ulang benda2 yang sama. Bankrap modal, bankrap ideas, kepala nya letak di lutut nya.

Spike-thru
Guest
Spike-thru

Anonymous
Astaghfirullah…ada juga manusia mcm ni. Takde kata2 yg elok didengar melainkan mencarut, maki hamun, mencemuh. Kesiaaan sungguh org mcm ni

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPAK KAU. KAU BUTA KER DIA CAKAP ‘melayu2 islam’ sundal, ITU TAK MENCARUT KER? LAMUS MANA KAU PAKAI?

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP seteru MCA. Pas khadam MCA.

zunnun
Member
zunnun

satu persatu bal memimpa ‘melayu2 islam’ kerana kesundalan ‘melayu2’ yg mereka banggakan atau ‘islam’ yg di bawa merata2… hingga mengaku, ‘melayu2’ sedemikian dah sah ‘slam’ mereka, dah sah masuk syurga utk memuki memantat dgn bidadari syurga yg hadi awang janjikan kpg mereka… ape nak jadi jadi ‘melayu2 islam’, yg terlebuih sundal nya, ‘melayu2’ atau ‘islam’ yg mereka bawa… apa hadi awang di tipu oleh iblis dan gerombolan syaitan2 nya, dgn merupai wajah arab yg hadi awang dewa…. apa najib isteris rosmah, mimpi puki yg paling anggun dari puki suami nya utk di balun pula? apa si assmin mimpi kote yg… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

DAP asyik mengutuk musuh tradisi nya, PAS. Dalam pada itu, depa kutuk orang Melayu dan agama Islam.

Penuh mencarut pula. Mesti di carutkan sekurang kurang nya setimpal dengan yang di buat nya. Kalau boleh buat lebih, itu bonus.

Dia tanya menghasut – ‘melayu2’ klu tak sundal, dgn ‘islam’ yg di reka2, hidup tak berseri di dunia ke?

Jawab ringkas nya: Bapak kau asyik menyodok puki emak kau pagi petang siang malam hingga tak membimbing kau adab sopan di masa kecil.

Zut
Guest
Zut

Kata Datuk Seri Salahuddin, PH sudah mempunyai jumlah Ahli Parlimen yang mencukupi, dan PH boleh kembali ke Putrajaya sebelum Parlimen bermula pada Julai ini. Begitupun, pada hemat saya, terdapat 10 sebab mengapa peralihan kerajaan daripada PH kepada PN tidak akan berlaku dan mengapa PN akan terus berkuasa hingga PRU 15. (1) Jika betul cukup nombor, PH tidak akan mendedahkannya kerana ini akan memberi ruang kepada pihak lawan untuk mengatur strategi. (2) Jika betul cukup nombor, PH tidak akan mendedahkannya sebaliknya akan terus menghadap YDPA untuk menubuhkan kerajaan. (3) Jika betul cukup nombor, PM akan menggunakan peruntukan perlembagaan untuk menasihatkan YDPA… Read more »

Sheraton
Guest
Sheraton

PH tak kejam macam PN. PN ambil kuasa dengan merampas secara mengejut. Negara jadi tak stabil. Sebalik nya PH mendedahkan angka siapa PN bersedia dan berundur secara baik. Dengan berbuat demikian ia nya memberi keyakinan kepada pelabur supaya tidak panik. Dan rakyat pun macam dapat menerima nya dan tidak terkejut. Strategic DAP sebenarnya supaya di buat PRU secepat mungkin. Kalau yakin PH kalah PN jangan jadi lembu lepas kan peluang. Najib lebih suka PRU. Lagi cepat PRU lagi teruk PN sebab berebut kerusi. Bukan PH saja tak menikmati pencen. UMNO BN jadi caretaker pun BN kalah.

Anonymous
Guest
Anonymous

PRU15 awal geng PNkhianat masuk liang lahad terus.

Zut
Guest
Zut

Nak sokong Tun M buat apa lg yg sudah x berparti kerana terlucut keahlian kerana bersekongkol dgn pembangkang pd persidangan parlimen yg lalu. Bertindak atas kebodohan sendiri tiba2 nak menyalahkan org lain. Inikah yg dikatakan pemimpin berintegriti dan bermaruah.

Goh
Guest
Goh

Pak din ckap ape ade hal setakat sorg dua melompat…

akan aku tabur lagi jawatan yg lagi beso kepada yg sudi.tapi kali ni jangan nak rakam² time meeting tau.

Anonymous
Guest
Anonymous

GLC siput sedut dan gamat kosong. Boleh agih lagi Yidin.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu makan siput sedut banyak sangat, potong muncung nya tak cukup panjang, tahi nya kau makan juga.

Itu pasal kau jadi bodoh bangang ber tubi tubi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Duta Khas Antartika pun belum ada calon. Yidin perlu rasuah lebih ramai MP.

Goh
Guest
Goh

Pak jahid paling sesuai utk jadi duta khas ke tempat² yg mustahil cmtu …sebab dia lah satu satunya org je mampu laksana tugas khas cari pak arab utk tanyakan pasal derma haritu

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Jahid Duta Khas Jawa Pornorogo dan Duta Khas Kubur Raja Arab.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan bodoh, Jawa Ponorogo tak salah, Wak Jahid yang salah.

Nanti dia ajak kau berdebat dalam Bahasa Inggeris di Pertubuhan Bangsa2 Bersatu (UN), baru kau tau.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kesian tengok….🤦🏼‍♂️
Moga ada masa untuk kembali kepangkal jalan.

Ada nama
Guest
Ada nama

Aku pun kesian tengok rosmah mansur dan anak² dia.harap kembali ke jalan yg lurus selepas keluar dari sungai buloh nanti

Rosli
Guest
Rosli

Ahli politik BERSATU yang ada prinsip dan menghormati mandat rakyat sila kembali kepangkuan Bersatu bersama TUN. Jangan gadai maruah diri anda dengan nilai harga yang paling rendah iaitu kembali bersekongkol demgan penyamun dan penunggang agama yang anda LAWAN dalam PRU-14. Jika hendak bersama mereka TUNGGU PRU-15 agar mandat rakyat tidak dipermainkan oleh manusia yang berkepentingan dalam dunia politik mereka semata-mata tanpa memikirkan penyamun-penyamun politik yang merosakkan dan menyalahgunakan wang rakyat sewenang-wenangnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Rosak nama Bersatu sebab Hamzah Zainuddin dan Muhyiddin.

Goh
Guest
Goh

Mat min la rosakkan nama bersatu…

Rakyat undi bersatu aritu sebab nak buang rosmah mansur dari putrajaya .

Dia pulak beriya nak bergabung dgn umno.kalau rosmah mansur naik balik ke putrajaya jadi first lady cmne cite??

Anonymous
Guest
Anonymous

Sudah lebih tiga bulan macai berehat daripada buat kempen bodoh perkauman dan isu sensitif. Tak lama lagi kena kerja semula.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu tak buat kerja tapi melancap bersama Bosskur yang kena tendang terajang ke longkang di Pru4.

Teruskan kerja “menggoncang shake)” itu hingga Pru15.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bersatu kini bahan jenaka kerana Presiden sudah lemah. Jadi PM lemah, jadi Presiden lemah. Ikut nafsu lesu. Ikut hati mati.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bosskur dah hampir mati selepas di tendang ke longkang di Pru14. Selalu lesu sebab asyik melancap dalam longkang. Faham aja lah, bosan nya hidup di situ sejak Pru14.

Anonymous
Guest
Anonymous

Penyokong kleptokrasi wajib dihapuskan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Di mana Azmin Sandakan berada maka pecah belah pun berlaku.