WALAU TIADA SIDANG MEDIA, JUMLAH NOMBOR UNTUK JATUHKAN MUHYIDDIN TETAP SUDAH TERSEDIA

Semalam, sebagaimana yang dihebohkan sejak tengahari lagi, dua orang anggota pentadbiran kerajaan PN iaitu seorang menteri dan timbalan menteri dilapor akan mengadakan sidang akhbar berhubung perletakan jawatan mereka.

Dua pemimpin yang dikaitkan itu adalah Menteri Tugas-Tugas Khas, Mohd Redzuan Md Yusof dan Timbalan Menteri Kerjaraya, Dr. Shahruddin Salleh.

Kedua-duanya adalah Ahli MPT Bersatu dengan Mohd Redzuan merupakan Ahli Parlimen Alor Gajah, Melaka sementara Dr. Shahruddin adalah Ahli Parlimen Seri Gading di Johor.

Mereka dikatakan akan meletakkan jawatan kerana ingin menunjukkan sokongan kepada Tun Mahathir Mohamad yang sedang berdepan krisis dengan Muhyiddin Yassin dalam Bersatu serta untuk membantu mengembalikan tampuk kuasa kerajaan kepada PH melalui usul undi tidak percaya yang sedang diusahakan bekas Perdana Menteri itu.

Dilaporkan juga, selepas pengumuman mereka itu, tiga lagi menteri dan timbalan menteri akan menyusul dengan pendirian yang sama.

Lalu, dengan itu PN diberitakan akan segera tumbang dan kedudukan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri juga bakal berakhir.

Bagaimanapun, sehingga lewat petang semalam didapati sidang akhbar berkenaan tidak menjadi kenyataan dan diikuti kemudiannya Pejabat Menteri Tugas-Tugas Khas turut memakluman tiada sidang media melibatkan Mohd Redzuan sebagaimana yang diheboh-hebohkan.

Dengan yang demikian, selain ramai penyokong Muhyiddin bersorak kelegaan seolah-olah PN dan Perdana Menteri tidak jadi tumbang, terdapat juga yang mengandaikan kedua-dua pemimpin Bersatu itu telah berjaya dipujuk lalu membuat Pusingan U akhirnya.

Benarkah begitu?

Berdasarkan maklumat yang diperolehi, tiada Pusingan U dibuat dalam hal ini kerana memang sejak awal tiada rancangan untuk kedua-dua mereka mengadakan sidang akhbar.

Apa yang difahamkan berlaku semalam ialah hanya Mohd Redzuan dan Dr. Shahruddin mahu bertemu dengan Tun Mahathir untuk menyatakan pendirian mereka.

Tidak diketahui siapakah yang menghebohkan laporan kononnya kedua-dua mereka akan mengadakan sidang media itu.

Mohd Redzuan atau Pak Wan telah berjumpa dengan Tun Mahathir pada sebelah pagi, manakala Dr. Shahruddin mengadakan pertemuan dengan Tun Mahathir pada sebelah petang di pejabat Bersatu.

Tidak dipastikan apa hasil pertemuan itu, namun dimaklumkan, baik Tun Mahathir atau Pak Wan dan Dr. Shahruddin, semuanya dilihat gembira dan berwajah ceria selepas bertemu itu.

Dalam pada itu, walaupun tiada sidang media diadakan semalam, tetapi tidak ada pula kenyataan penafian daripada Mohd Redzuan dan Dr. Shahruddin tentang khabar angin bahawa mereka akan meletakkan jawatan dan menyokong Tun Mahathir.

Biasanya jika mereka benar-benar tidak mahu menyokong Tun Mahathir, mereka sudah pasti akan menafikannya dengan segera sebagaimana yang dilakukan oleh Rina Harun lewat petang semalam.

Tetapi mengapakah sehingga ini Mohd Redzuan dan Dr. Shahruddin tidak membuat apa-apa penafian, malah kenapa mereka begitu berani mengadakan pertemuan dengan Tun Mahathir dalam keadaan Pengerusi Bersatu itu dalam “zon perang” dengan Muhyiddin?

Adakah ini bermakna kedua-duanya hanya menunggu masa yang sesuai untuk mengumumkan secara terbuka pendirian mereka?

Sementara itu, satu sumber lain memberitahu, meskipun tiada sidang media oleh Mohd Redzuan dan Dr. Shahruddin semalam, tetapi ia sama sekali tidak menjejaskan – diulang sekali lagi – sama sekali tidak menjejaskan jumlah nombor yang ada dalam dakapan Tun Mahathir dan PH untuk menjatuhkan Muhyiddin melalui usul undi tidak percaya di Parlimen.

Kata sumber itu, tiada sidang akhbar tidak bermakna nombor sudah berkurangan.

Sumber itu memaklumkan lagi, jumlah angka yang ada dalam tangan sekarang tidak pernah berganjak berikutan ketiadaan sidang media semalam, sebaliknya kehadiran Mohd Redzuan, Dr. Shahruddin jika benar akan disertai dengan sokongan secara terbuka selepas ini, ia adalah bonus yang akan menambah-besarkan lagi jumlah sokongan Ahli-Ahli Parlimen sedia ada.

Begitu juga dengan khabar angin yang sedang bertiup kencang bahawa ada tiga lagi menteri dan timbalan menteri akan menyusul dengan sokongan mereka, ia juga adalah bonus tambahan semata-mata.

Maka, apa lagi yang mahu dikata selain ungkapan – Sayonara Buat Muhyiddin!! (Shahbudindotcom 30/05/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 30 May 2020 — 11:46 am

123
Leave a Reply

avatar
26 Comment authors
Wau bulenAnonymousMAHATHIRVSANWARanonymousMKA Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SIAPA YANG PERGI ZIARAH PUN MASUK BILANGAN KATAK 129 EKOR…… Pertemuan itu sekadar ziarah raya…….. Menteri di Jabatan Perdana Menteri Redzuan Md Yusof mengakui bahawa dia bertemu dengan bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad di Yayasan Kepimpinan Perdana (YKP) pagi semalam. Bagaimanapun, beliau berkata pertemuan itu hanya merupakan ziarah sempena Hari Raya Aidilfitri. Redzuan berkata, dalam kunjungannya itu, beliau berusaha memujuk Mahathir itu untuk bekerjasama dengan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin bagi membangunkan semula negara, berikutan wabak Covid-19. “Ya memang betul saya berjumpa Tun (Mahathir). Saya jumpa di YKP lebih kurang jam 9 pagi. Saya boleh berjumpa selepas mendapat pelepasan daripada… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

prinsip anwar (tak berubah spt pru14): Tun M sbg PM Interim utk sekian waktu. Kendian, jawatan PM akan diserah kpdnya?
hokaloh….kena ubah la prinsip tu. dgn orang lain, takpe la. dgn atok, hanya mengundang masalah.
apapun, ikat kemah2.
hehehe…akan berterusan lagi virusAtok.

mohamad
Guest
mohamad

Tun M janganlah pecah belahkan melayu lagi. Takkan nak mati atas kerusi di pejabat sebagai PM lagi ? Inilah contoh Allah masukkan dalam hati mereka rasa tidak redha dengan takdir Allah sehinggalah dijemput Malaikat Maut. Waliyazubillah

Anonymous
Guest
Anonymous

Rendah nya tahap fahaman politik kamu. Sian.

Wau bulen
Guest
Wau bulen

1. Nos, sufficient or insufficient is not important to Mahathir 2. Manipulating nos is Anwar’s favourite game of red herrings. Proof…16 September. No credibility and integrity. 3. Following 3 leaked audio recordings, it is evident that between Mahathir and Muhyiddin, it has been the issue of principle vs treachery. 4. Clearly it is all about power, abuse and corruption. To grab power, one has to corrupt and abuse. If THE LEAKED THIRD AUDIO RECORDING does not describe (3 & 4), what is? The rhetoric DEMI BANGSA, RAJA, AGAMA DAN NEGARA is a complete farce. AND yet these unashamed muslim malays… Read more »

MKA
Guest
MKA

1) Condemning Islam and the Malays by unashamed Non Muslims is OK and respectable? 2) Not fulfilling the PRU manifesto by PH is respectable and unashamed? 3) Lyings in Parliament by LGE is unashamed? 4) Constant Infighting between PH Party components is respectable? 5) Screwing up the Malaysian economy is OK? Remember,the PH Government self destructed itself thru constant infighting among themselves. They failed badly in taking care of the economy. They were not taking care of the Malaysians people. All they ever care about was when is Anwar going to be the PM so that bangsa DAP can screw… Read more »

Wau bulen
Guest
Wau bulen

DAP, DAP, DAP. No wonder malays are weak. Lebih takut DAP daripada Allah swt. 1. Are you proud of thieving and religious peddling? 2. Are you proud of bigotry? 3. Not fulfilling manisfestos have been common, even a mockery during BN. I have lived long enough to witness the malaya independence, formation of malaysia, may 13, 1969, rule by Perikatan, BN, on and on till today. 4. Who said nobody was unashamed when LGE was alleged to have lied in parliament? But I am amazed at malays and muslims including self-proclaimed ulama such as muftis and agamawans who turned blind,… Read more »

Zainuddin
Guest
Zainuddin

Inalillah PH.

Anonymous
Guest
Anonymous

Cakap orang kafir yang pakai nama Muslim tak ada kesan.

Orang Muslim tak doakan mati.

Kot kau matu dulu. Aku teka ajer.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau mulut aku masin, tak tahu lah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mcm mana nak masin, ada taik dalam nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Rebut GLC rebut balak rebut Mercedes. Semakin hanyut PNkhianat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Takda bukti, fakta, punca maklumat pun. Main tuduh liar ajer. Apa lah korang …

Aku Seorang Patriot
Guest
Aku Seorang Patriot

pakat dok hentam orang tua tu la ni,
dia bukan ada jawatan PM lagi,dia
dah letak jawatan.Dalam parti pun
dah kena pecat.

lebih baik mereka-mereka yang ada
jawatan dalam kabinet fokus kepada
tugasan!

Ada pulak yang kata dia anti DAP
dan tak mau Anwar jadi PM,
kah kah kah buat apala nak sebut
benda-benda gitu.Kalau gitu kan
baik,tapi orang Tua tu, tak pun
keluar dari PH!Orang yang menghebah
pula sibuk-sibuk.

Bila politik Melayu ni,nak profesional sikit.

lawak-lawak.

Ok…la..semua pergi buat kroja masing-masing.

Negara perlukan manusia yang baik!
yang banyak buat kerja dari bercakap!

tiru budaya Jepun!

anon
Guest
anon

masa untuk RUU 355 dilulus parlimen!

kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenyang makan rasuah GLC Islam pun boleh positif Covid19.

Anonymous
Guest
Anonymous

Alamak, mcm ini ke taraf komen korang Pembangkang? Buat mlu kampeni ajer.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun M memang tak mahu Anwar jadi PM. Aku setuju, sokong dia.

Anwar bekas banduan 2 kali. Kes liwat. Islam haramkan liwat. Mana peliwat boleh jadi PM negara ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

… – Menteri Agama

Anonymous
Guest
Anonymous

Tiada unsur rasuah dalam sogokan GLC kepada MP PN oleh PM Muhyiddin – Lawak jenaka baru sepanjang zaman

Anonymous
Guest
Anonymous

Kami terima jawatan Pengerusi GLC nak bagi makan anak dan bini-bini. Takkan mereka nak makan hasil rasuah? Haram tahu tak haram? – Pengerusi GLC lantikan MP

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan bodoh, hang pi cari lah bukti2 rasuah, hantaq pi kpd SPRM. Ada lebih makna dari hang dok keriau di sini.

Anonymous
Guest
Anonymous

MP yang layak terima jawatan GLC sebab bukan rasuah – Takiyuddin

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau sorang ajer yang cakap, no kesan, Mat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya lantik MP dalam GLC bukan sebab nak rasuah mereka – Muhyiddin PM8

Anonymous
Guest
Anonymous

PM mengaku nak rasuah MP UMNO dengan GLC bukan rasuah tapi ghanimah – Respon KP SPRM bawah PNkhianat

Anonymous
Guest
Anonymous

Awat tak kasi rujukan pun kpd berita tuh?

Takut, sebab kau menipu yer.

Anonymous
Guest
Anonymous

SPRM masuk. SPRM masuk. PM rasuah GLC.

Goh
Guest
Goh

Asal nama ada bin tgah² boleh lepas kata puak bani melayu…rasuah jawatan glc dan jawatan mintiri tak berdosa kata puak lebai ahli tetap syurga pulak

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko iri hati sebab ramai yang ada bin atau ini politik DAP-PAS?

Ingat lah, takda yang iri hati nama Chingkongpong.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nombor mana?
Nombor mana?
Nombor…..
Nombor…..
Nombornya ialah PM5/6/7/8/9/10

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Little amuses the nuisance, what more the fool.

Goh
Guest
Goh

Hebat strategi pak din….

dilambungnya jawatan² beso utk puak umno supaya menyokongnya, sekali dengan puak lebai yg tesangkut sekali pulak dgn tawaran jawatan bergaji beso tu kikikiki

Untung la pak din tuuu…

Goh
Guest
Goh

setelah menghadiri jamuan makan² di rumah mat min Maka berbondong² lah mp umno,mp puak lebai bersetuju menyertai kabinet tebuk atap pak din.

Semuanya berteriak,meratip bahawa semua ini untuk membela org melayu dan agama islam…

Padahal mereka sudah dijanjikan jawatan² duniawi oleh pak din..

Kumpawwww lerrr puak tebuk atap

Anonymous
Guest
Anonymous

Rakyat dah muak dengar cakap2 tebuk atap.

Dah macam bebudak pulak yang cakap.

Pis Tol
Guest
Pis Tol

0rang bercinta dia pun sama
Pantun berbunga kononnya hebat
Tak sangka pula jodohnya tak lama
Dibawa banjir dek hujan lebat

Budak universiti sekadar nak kawan
Dia yang pulun terlebih over
Bagai bapak kucing hendak mengawan
Cintanya senilai tapak seliper

Pantun berbunga dah tiada lagi
Penampilan kembali carut dan maki
Umur dah 70 an dah tiada gigi
Mengaku bujang belum rasa p**i

Siapa makan cili dia rasa pedas
Jangan nak marah tak tentu pasal
Tinggalkan air sabun badan pasti cerdas
Jangan bangkang nasihat agar tidak sesal

JOM TEKA SIAPA AKU!

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah main tekak teki pulak. Dan memantun mantat.

Macm2 cara Paktua2 nak menghiburkan hati.

Wirid lebih baik, Wak.

anonymous
Member
anonymous

Redzuan cuba pujuk Dr M kerjasama dengan Muhyiddin ketika ziarah raya Diterbitkan 15 minit lepas Dikemaskini 15 minit lepas A + A – Menteri di Jabatan Perdana Menteri Redzuan Md Yusof mengakui bahawa dia bertemu dengan bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad di Yayasan Kepimpinan Perdana (YKP) pagi semalam. Bagaimanapun, beliau berkata pertemuan itu hanya merupakan ziarah sempena Hari Raya Aidilfitri. Redzuan berkata, dalam kunjungannya itu, beliau berusaha memujuk Mahathir itu untuk bekerjasama dengan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin bagi membangunkan semula negara, berikutan wabak Covid-19. “Ya memang betul saya berjumpa Tun (Mahathir). Saya jumpa di YKP lebih kurang jam 9… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa respon tak sebut.

Awat ha?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bersatu diharamkan misi utama selesai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bersatu diharamkan tak apalah. Yg dirisaukan, DrM tu nak ke mana? Semua parti dah reject sbb kalau terima dia masuk, alamat huru hara lah parti berkenaan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemain penyerang yg menjaringkan gol sendiri…

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Mangarut lah korang

Anonymous
Guest
Anonymous

Depa nak syiok sendiri, biaq pi.

Anonymous 0123456789
Guest
Anonymous 0123456789

Mahathir memang dah setuju untuk bawa Bersatu keluar dari PH di mesyuarat PPBM pada 23 Feb. lalu…
Mahathir dah tak boleh tahan dgn tindak tanduk parti cauvinis Cina DAP yg memencilkan hak orang Melayu dan Islam.
Tiba2 Tun berubah fikiran pulakkkk… langsung tak hadir ke Sheraton malam tu… dah nyanyuk kot orang tua tu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu hang punya interpretasi saja. Tarak orang pun cakap begitu.

Awat banyak sangat nombor di nama hang? Inferiority complex ka? Jangan menuduh cara liar, tarak complex punya.

Usrynorie
Guest
Usrynorie

Dah tak cukup ahli dah.. PRU 15 cuba lagi tapi kami dah malas nak undi dah. Penat beratur, MP senang2 lompat sana sini. Pegi mampus la dengan ini semua kita jaga kita dah..

Anonymous
Guest
Anonymous

Beraturlah undi PH, e-wallet akan dinaikkan 30.50

Kahkahkah

Hantu
Guest
Hantu

Beratur untuk PN yg cina dua ekor pun tak boleh kawal ” nafsunya”

Goh
Guest
Goh

Tak habis² pikir habuan je puak tebuk atap ni

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak habis2 ckap tebuk atap korang yang dah tak pakai atap nih.

anonymous
Member
anonymous

Pak wan telah pon buat kenyataan sokong muyidin.

Anonymous
Guest
Anonymous

PM lemah. Parti caca merba. UMNO sudah menyusup. Muhyiddin nak lari masuk UMNO? Azmin Sandakan nak lari ke mana?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bekas ahli UMNO dalam Bersatu sedang kerja keras merosakkan parti Bersatu. Cah keting sudah mula. Bersatu yang tidur akan tersungkur.

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPAK KAMU, ikut kata Najib Klepto wal Jibo.

Tarak bukti hanya menuduh liar le kamu. Renikan ler, kata orang Sayong di Kuala Kangsar.

Anonymous 0123456789
Guest
Anonymous 0123456789

Lantak lah korang… Asal jangan gadai kuasa kpd Cina DAP sudah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Asyik main lantak lah ajer, apa jenis Melayu camni.

Ke kamu bukan Melayu.

anonymous
Guest
anonymous

Tun M PM9?
boleh. mohon maaf secara terbuka: saya fitnah anwar dlm kes sodomi 1.0 tahun 1998.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu pigi tonggeng kpd Nuwar dan mintak maaf ler.

anonymous
Guest
anonymous

sa,apai masa tau la ada sokong tarak sokong

Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah,
dan janganlah kamu bercerai berai

perintah Allah ni tak pernah sampai ka pada pemimpin islam
verapa lama lagi mau ingkar

dapat pahala ka terus ingkar

Anonymous
Guest
Anonymous

Amende “sa.apai” tuh?

Zut
Guest
Zut

Kalau mempunyai nombor pun Tun M tidak lg boleh dilantik sbg PM kerana terlucut keahlian PPBM diatas kebodohan sendiri maka beliau tidak mewakili mana2 parti politik. Kemelut ini terjadi mungkin disbbkan terdapat agenda peribadi pihak tertentu dan bukan utk kepentingan dan kebaikan rakyat. Kembalikan mandat rakyat hanyalah retorik. Jk kemelut ini berterusan dan tiada tolak ansur eloklah diserah kembali kpd kuasa utama negara iaitu SPB YDA samada pulihanraya semula atau negara ini diletakan dibawah kuasa tentera. Budin..aku dah jelak dgn permainan politik sebegini sejak 1998 lg seolah-olah negara ini milik mereka berdua dan org lain tidak layak jd pemerintah

anonymous
Guest
anonymous

Kan aku dah banyak kali tulis, selagi 2 pendekar tu hidup, Malaysia tak akan aman.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau pengkhianat hati busuk bila nak mati?

Kakirembat
Guest
Kakirembat

Apa nak jadi dgn politik malaysia ni. Pemimpim melayu bergaduh rakyat melayu dijadikan mangsa. Sudah2 lh tu. Ini bukan salah dap mic mca. Yg salah nya parti melayu itu sendiri. Dlm keadaan malaysia lemah mcm ni bila2 masa sj negara luar dgn senang lenang menyerang negara kita. Sudah2 lh tu. BERSATU lah kita. KEADILAN perlu ditegakkan dgn mengeratkan IKATAN silaturrahim.

Anonymous
Guest
Anonymous

negara luar dgn senang lenang menyerang negara kita?

Kau sekolah mana dulu?

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada lagi nak kena pecat hari ini? PNKhianat kepanasan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu nak di pecat dari sini pun tak guna. Takda kesan. Melukut di tepi gantang.

Anonymous
Guest
Anonymous

PM lemah, parti caca merba, gabungan rapuh, Kerajaan PNkhianat terus goyang tanpa henti?

Anonymous
Guest
Anonymous

Gomen sekarang takda skandal curi wang berbillion mcm Klepto Al Jibo yang dah di tendang terajang ke longkang.

Anonymous
Guest
Anonymous

SU Kerja nak pecat Pengerusi jadi lawak politik sepanjang zaman.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu pulak politikkan di sini. Otak kecik 100 gm masakan orang biasa 140 gm berat otak nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

SU Kerja pecat Pengerusi boleh jadi petanda besar akhir zaman. Kiamat nak dekat pada PNkhianat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mimpi lah kamu, carry on, it does not cost a sen.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nombor dah ada sejak tahun 2008, tapi masih PM tepi juga sudahnya. Tak habis lagi feel lama suka menipu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengarut saja ler kmu, tarak bukti, fakta atau punca maklumat yang kamu keluarkan.

Gigit jari ler kamu, kalau menipu pun, rakyat masih kasi undi.

MadSawang
Guest
MadSawang

Ala soodin nombot boleh bertambah dan berkorang kalu dicampog dan ditolak. Belom masok darab dan bahagi ..lagi jadi celaru dan haruhijo omak dio mcm mamat yg dok pulon jawab komen urang laen dlm blog hang. Besag ponya haramjadah mangkag ni. Mcm ikan belokang hatta taik urang berak pong dia lompat makan duluan.. Politik satu seni untok menipo manosia .. soka berderama dan bermain wayang ..penoh tipodaya. Ahlipolitik pemegang watak otama dan rakyat coma jadi penonton kalu ado watak pong coma jadi pakpacak saje. Pelakon dpt award dan sanjongan , penonton coma dpt hiborang sementara Rakyat sebagai penonton juge jadi tokang… Read more »

jigit
Member
jigit

Mad Sawang Aku suka baca tulisan hang walaupun aku jadi pening2 lalat selepas membaca susunan ayat, penggunaan perkataan dari kau. Kadangkala tiada tomaqninah, yakni tempat berhenti yang sepatutnya. Itu belum mengambil kira ejaan di zaman ayah aku sekolah dulu. Tapi itu kan satu gaya tersendiri. Dalam tulisan di atas ada satu dua points yang cuba kau highlight kan. Salah satu ialah tentang persoalan adakah wajar dibuat penilaian semula dalam isu pengeluaran lesen untuk menghasilkan atau menjual minuman keras di negara ini. Okey… Menurut statistik JPJ, Sebab utama berlaku kemalangan maut ialah pemandu terbabas sendiri. Dari 2011-1019 seramai 16,685 kojol sebab… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tulisan panjang2 hak korang ler.

Tapi tak berapa orang yang baca. Bagus nya buka blog sendiri lah, boleh tulis melalut dan melarut.

jigit
Member
jigit

Budak bodoh jangan baca…nanti bertambah bodoh

kah kah kahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Bodoh bangang ler bila tak tahu bahawa tujuan menulis ia lah supaya dibaca dan difahami.

Tapi yang syiok sendiri tak kisah, keras kepala pulak, tak pedulikan pandangan yang dikeluarkan.

Keluarga syiok sendiri lah katakan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ayam mahal, sayur mahal, bil mahal, kos sara hidup naik. Menteri PNkhianat buat apa?

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia nak basuh mulut dan bontot kau tak boleh. Ada ulat. Itu pasal keluar busuk dari mulut dan bontot kau.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ayam mmg mahal sbb tu menteri elefen fight elefen grass sapper lebih suka mkn babi dgn guan eng. Kau tak payahlah bising2, ikut je mat john elefen fight elefen grass sapper tu. Tak munasabah kau lebih cerdik drp menteri, mestilah kau yg lebih bodoh kan?

Kahkahkah

Anonymous
Guest
Anonymous

Dictatorial pulak. Keluaran SJK gamaknya, tak fahamkan hak mengeluarkan suara dalam demokrasi.

Rasis jugak. Paling ketara ialah bodoh bangang kamu tak sedar bahawa makan babi itu adalah perkara biasa kpd mereka yang menganuti budaya itu.

Faham ke apa itu budaya? Cara hidup, Sontol.

jigit
Member
jigit

Ada nombor, ada nombor….waduh…jaja sana jaja sini siang malam pagi petang. Kalo dah ada nombor hang pi tikam saja la diam-diam. Dah kena barulah kena jika riuh sekampong pun……Budin….Budin….

jigit
Member
jigit

Wahai Kejora di manakah gerangan
Sudah seminggu tak kunjung jelma
Mungkinkah bertandang ke rumah Wak Suman
Atau kurang sihat, demam, sakit tekak, batuk dan selsema

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasihan Rakyat tanggung kerugian TNB angkara PKP. Tenaga elektrik perindustrian tutup, beban bayaran dialih kepada pengguna. 3 bulan baru baca meter. Menteri PNkhianat hanya berebut ghanimah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau puak korang memerintah habis TNB, TH dll institusi negara yang banyak wang. Tengok harta dan wang banyak saja, gosok tangan, mikirkan mcm mana nak songlap mcm Klpeto Al Jibo songlap berbillion dari 1MDB.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak sabor nak tengok pertempuran klimaks antara pendekar kote bengkok lwn Pendekar Telor laboh terlucut kain spt yg ahli nujum john doe khabarkan.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan duduk dekat masa pertempuran tuh, nanti habis muka kau terpancut air dari kote bengkok dan laboh tuh.

Ingat pancutn mencari si bodoh bangang mcm kamu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau PH jd kerajaan semula, nescaya menteri kewangan PH akan beritahu rakyat bhw hutang negara dah 3 trilion dan negara dah bangkrap. Tabung Harapan akan dilancarkan sekali lagi. Tabung Harapan yg dulu akan diberitahu telah dicuri oleh najib. e-wallet akan diagihkan pd 2023 dgn nilai 30.50.

Kahkahkah

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau korang jadi Kerajaan habis jahanam kewangan negara. Korang bukan reti pun memerintah, mentadbir.

Belanjawan itu korang kata belanja atas awan. Bodoh piang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak perlu buat sidang akhbar. Cukuplah sekali sidang akhbar pd sept 2008 dulu. Anwar dah jd PM sejak 16 sept 2008. Sambutan ulang tahun ke 12 Anwar sbg PM akan diadakan dgn penuh warna warni pd 16 sept 2020 nanti.
Pendekar telor laboh terlucut kain, sila ikat kain kuat2, nanti terlucut dpn khalayak nampak telor tak balance tu.

Kahkahkah

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu yang paling heboh dengan telur laboh dll. Apasal kamu nih? Sekolah tak tinggi ker dulu? Salah campuran ker? Cakap mcm budak kecik.

Kerana banyak menuduh atau menuntut secra liar, mengarut, tanpa bukti, fakta atau penerangan pun, pembaca pun susah nak percaya apa kamu kata, Mamat.

Tambah pulak kamu ketawa Kahkahkah di penghujung nya. Sedih, kamu buang masa saja di sini. Jadi bahan ketawa puak lawan pulak nya. Have a purpose in life, Mamat. Explain, make your readers understand you and appreciate what you say.

Kalau tak faham BI, kasi tahu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bahlol, tak faham maksud tersirat jgn cuba nak komen, gam brand apa yg kau hidu?

Kahkahkah

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau pakai gam Kahkahkah mana pembaca nak faham apa kau cakap, bongol.

Sheraton
Guest
Sheraton

Tak perlu buat undi tak percaya dalam Dewan. Terus duduk di Blok Pembangkang. Usul Undi tidak percaya kemungkinan akan di tolak. Kepada Anon yang kata bukan rampasan kuasa tapi sebab Mahathir letak jawatan. *Harap beri perhatian ya* Rampasan kuasa ada lah kerana BERSATU keluar dari PH. Dengan keluar dari PH ia nya satu pengkhianatan. Kerana pengkhianatan itu lah Mahathir letak jawatan. Ia nya satu pengkhianatan juga apabila Muhyiddin sanggup bersongkol dengan penyamun dan perasuah. Jika dengan PAS sahaja Mahathir kata boleh lah lagi.. Dengan nombor yang ada sekarang ia nya jelas membuktikan pengkhianatan tersebut. Muhyiddin perlu berani membawa usul mengundi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau gitu kerajaan negeri sabah tu kerajaan khianat juga lah sbb shafie dpt jd ketua menteri sbb kes lompat parti juga kan?

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang khianat adalah kamu dan puak kamu. Tak faham politik asyik tanya itu inisini sana.

Anonymous
Guest
Anonymous

Politik Sabahan kenegerian. Mereka takkan khianat orang Sabahan. UMNO parti luar. Bayar untuk PNkhianat mahal.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada tafsiran lain pulak utk neg sabah.
Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Sabahan kenal UMNO pun sebab duit. No duit no deal. Shafiee Apdal exMenteri UMNO bukan kaleng-kaleng.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengarut cakap duit deal, tarak bukti, fakta.

Selumbar
Guest
Selumbar

Pergolakan antara Mahathir dengan Muhyiddin bukan kerana PPBM keluar dari PH sehingga tumbang nya kerajaan PH. Jangan percaya jika ada orang yang kata Mahathir tidak bersetuju untuk keluar dari PH. Mahathir marah pada Muhyiddin kerana Muhyiddin tidak mencalonkan semula nama beliau selaku perdana menteri ke 8 setelah beliau meletakkan jawatan tanpa perbincangan dengan majlis presiden Pakatan Harapan. Sebalik nya Muhyiddin pula memcalonkan nama sendiri sebagai perdana menteri ke 8 menggantikan tempat Mahathir. Sila tinjau semula kenyataan Mahathir dalam youtube selepas Muhyiddin mengangkat sumpah sebagai perdana menteri di istana negara. Permainan tarik tali antara Muhyiddin dengan Mahathir sudah ketahap agresif. Tali… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasi sudah menjadi bubur. Terlajak perahu boleh diundur. YB PNkhianat tunggu masa disingkirkan. Politik Malaysia bukan untuk PNkhianat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Google for facts lah, Dol. Use the facts and argue. Jangan jadi budak kecik tuduh menuduh tanpa fakta dan data serta punca maklumat.

Wau bulen
Guest
Wau bulen

The Honcho wishes Good Luck to Mahathir. I wish the Honcho Hope You Survive. And not to be outwitted and or ousted…

Anonymous
Guest
Anonymous

BY ANY STANDARDS, MAHATHIR IS A VILLAIN: ‘I ACTED ON HIS ORDERS, THERE WERE SEVERAL THINGS HE ASKED ME TO DO’ – BERSATU SEC-GEN FROM MUHYIDDIN CAMP REVEALS HOW DR M TOLD PARTY LEADERS TO FIND WAYS FOR BERSATU TO EXIT PAKATAN MAY 29, 2020 https://www.malaysia-chronicle.com/?p=190168 Old fox buat grand entrance kepejabat Pengerusi Bersatu declare pecat dia tak valid. Moo hanya perlu pakai taktik lama Madey sendiri, ROS jadi pemain ke12 dan Akta Persatuan 18C grand design Madey dulu. Abis checkmate, Madey kekal tiada parti lagi. Hamzah Zainuddin orang yg dihandpicked Madey boleh declare tugas dia lompat keBersatu dari UMNO… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak usah caya apa Malaysia Chronicle cakap. Known for its extreme oppo views.

Anonymous
Guest
Anonymous

Penulis article itu English grammar pun tak reti. What talking one, where got “Won’t be surprise “.

Keluar mcm2 tuduh, semua nya jenis tuduhan liar, tarak bukti, fakta, walau penerangan pun.

He has been PM for a stretch of 22 years, knows the tricks of the trade. We’ll see how this one will end.

No such thing as ultimate karma when the dance is still on. But your period tampax may show leakage here and there … Oooooo, damn bloody, old man/ woman still having mensus.

Anonymous
Guest
Anonymous

PNkhianat tumbang siapa pun tak peduli. YB PNkhianat masuk PRU15 macam masuk rumah sembelihan. Nobody left behind.

Anonymous
Guest
Anonymous

Asyik itu ajer korang cakap, menuduh satu sama lain macam bebudak. Bukti takda, fakta dan data tak dikeluarkan.

Pemalas korang nih, pada hal boleh Google untuk dapat kelemahan dua parti, balun lah dengan fakta dan data tuh.

Tak professional langsung. Macam budak kecik. Malu lah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib PNkhianat sudah tertulis. Nyawa pendek, PM lemah, gabungan rapuh, Kerajaan tak jaga Rakyat dan Menteri kerja berebut ghanimah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Asyik cakap mengarut takda bukti, fakta atau penerangan pun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan sedih PNkhianat. Dalam Dewan dengan 113 selama 3 tahun, siapa pun tak tahan goyangnya. Mereka akan lompat keluar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Goyang tak khuatir. Tpi yang suka goncang, takut dia selalu duduk di bahagian belakan dewan, bawak sabun menggoncang dia punya barang. Londeh dan loya lah bau Dewan.

anonymous
Guest
anonymous

Memang rakyat menantikan pertempuran klimaks antara pendekar kote bengkok vs pendekar telor laboh terlucut kain. Harap mimpi john doe utk lihat pertempuran klimaks ini menjadi kenyataan.

Kahkahkah

Anonymous
Guest
Anonymous

Korang yang kote ada dua2 cacat – kote bengkok dan kote labuh – selalu nya nak bising, sebab ada inferiority complex.

Diam lah, sedikit demi sedikit cacat korang akan kurang. Bengkok tinggal 45% dan labuh tinggal ke lutut saja. Ikat lah ke peha dan jalan jangan laju sangat.

Mat Din
Guest
Mat Din

Jika dilihat pada style budak Anon 1:44 kat atas tulis, ada nampak macam kebudak-budakan sikit. Macam kurang matang…gitulah lebihkurang. Standard atas sikit dari budak tadika PASTI. Dia berahi nak hantam orang, tapi hantaman dia tumpul…macam budak lembam marah2 orang gitew…

Kita tengok reaksi dia kejap lagi…. Jika dia meroyan dan marah-marah…memang budak anon ni kurang matang dan kencingnya masih bercabang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau hantaman tumpul mengapa kaujawab 2 perenggan panjang? Bodoh bangang punya budak SJK pun tak lulus. Salah campur, tak reti apa nilai2 masyarakat negara ini.

Paling bangan mengata “Jika dia meroyan dan marah-marah…memang budak anon ni kurang matang”. Ini lah jenis Pembangkang di negara ini sekarang. Main bukak mulut aja keluarkan segala taik yang ada dalam mulut dia.

anonymous
Guest
anonymous

Budak lembam sudah marah…

kah kah kahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak berani komen lagi yer? Kena balun, tibai dan bantai, angkat tangan surrender ler.

Jenis Melayu takda tulang belakang. Or is it communist kind who shoots stealthily and runs away? Now regrouping in southern Thailand by agreement, meaning almost sudah surrender.