USAHA MENJATUHKAN MUHYIDDIN ADALAH GERAKAN YANG WAJIB DISOKONG

Ternampak ramai yang masih berbelah bagi tentang usaha untuk mengembalikan PH sebagai kerajaan, tidak kira sama ada melalui usul undi tidak percaya atau penyerahan Akuan Bersumpah atau SD kepada Yang Dipertuan Agong.

Bagi penyokong Perikatan Nasional atau PN, khususnya daripada UMNO dan Pas yang tidak diundi untuk menjadi kerajaan dalam PRU14 lalu, mereka nampaknya cukup marah dan tidak senang dengan perkembangan terkini yang memperlihatkan Tun Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim dilaporkan sudah ada cukup nombor untuk mengambil alih semula kerajaan.

Kata mereka, buat apa diganggu kerajaan PN yang baru saja berusia tidak sampai tiga bulan umurnya, ditambah lagi dengan masalah ekonomi dan ancaman wabak Covid-19 yang sedang melanda ketika ini.

Sepatutnya, tambah mereka, semua pihak hendaklah berhenti berpolitik dan berilah peluang kepada PN dan Muhyiddin Yassin selaku Perdana Menteri menguruskan negara ini sehingga tiba tarikh PRU15 akan datang.

Waktu pilihanraya nanti, kononnya berpolitiklah sepuasnya dan ambillah balik kerajaan ini jika diberi sokongan oleh pengundi.

Mereka ini terlupa agaknya bahawa PN menjadi kerajaan ini pun bukan dengan cara pilihanraya, sebaliknya melalui kerakusan politik di luar proses pilihanraya.

Jika sudah menjadi kerajaan dengan cara menetup atap, kenapa mereka mesti takut atap yang sama ditebuk semula?

Yang peliknya, ada juga penyokong PH yang senada dengan pendirian mereka itu dengan turut mahu dilupakan dahulu soal politik dan membentuk kerajaan buat masa ini.

Mereka ini berhujah, PH sepatutnya menguatkan kedudukannya dan fokus kepada usaha merampas kembali kerajaan dalam PRU15 saja berbanding cuba mengambil baliknya sekarang.

Sama seperti UMNO dan Pas yang terlupa bagaimana mereka dapat jadi kerajaan melalui PN, penyokong PH ini juga nampaknya lupa bagaimana kerajaan mereka dirampas melalui pengkhianatan baru-baru ini.

Lebih buruk lagi, sudahlah PN ini menjadi kerajaan dengan tidak melalui pilihanraya, beberapa negeri juga dirampas dengan kaedah yang sama.

Tidak cukup dengan itu, di sebalik memberi nasihat agar kurangkan berpolitik atau rakyat dikata sudah muak dengan cerita-cerita politik, mereka dalam masa yang sama terus melambakkan habuan, jawatan dan kedudukan dalam GLC kepada penyokong-penyokong sendiri kerana bimbang kerajaan yang dirampas runtuh di tengah jalan.

Melihat semua kerakusan mereka itu, sebenarnya usaha mengembalikan semula PH menjadi kerajaan bukanlah sesuatu yang salah, malah suatu usaha murni lagi terpuji.

Yang salah ialah mereka yang merampas kerajaan yang sedang dipegang oleh PH di pertengahan jalan.

Dengan demikian, sama ada kita bersetuju dengan Tun Mahathir, Anwar, PH atau tidak, menyokong apa yang cuba dilakukan mereka sekarang iaitu untuk mengembalikan PH menjadi kerajaan semula adalah suatu kewajipan dalam perjuangan.

Tindakan Muhyiddin yang disokong oleh Azmin Ali sebelum ini membawa UMNO dan Pas bersama menubuhkan menubuhkan kerajaan adalah suatu pengkhianatan yang cukup nyata.

Mandat rakyat yang telah memilih dan mengundi PH untuk menjadi kerajaan serta menolak UMNO, Pas dan meletakkan mereka sebagai pembangkang hendaklah dikembalikan semula.

Jika UMNO dan Pas mahu menjadi kerajaan, mereka mesti menunggu PRU15 akan datang untuk melakukannya kerana mereka sekarang ini adalah pembangkang sebenarnya.

Sebaliknya adalah jatuh wajib dari segi politik dan perjuangan bagi PH untuk merampas semula kerajaan yang telah dirampas itu.

Sebab itu, usaha menjatuhkan PN dan menyingkirkan Muhyiddin yang sedang digerakkan oleh Tun Mahathir, Anwar dan PH sekarang ini mesti disokong dan ia tidak boleh dilengahkan-lengahkan begitu saja.

Melengah-lengahkannya bererti mengkhianati kepercayaan yang telah diberi pengundi sebelum ini di mana sehingga tahun 2023 hak menjadi kerajaan adalah milik PH. (Shahbudindotcom 29/05/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 29 May 2020 — 10:08 pm

86
Leave a Reply

avatar
19 Comment authors
Ahmad KJMAHATHIRVSANWARGohUsrynorieAnonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Ahmad KJ
Guest
Ahmad KJ

Siapa kata rakyat tak undi PN! Memang bodoh! PH menang pun, berapa hari baru dapat tubuh kerajaan? Pujuk parti lain untuk join! Itu kuasa majoriti ka? Awat la hang ni bodoh sangat Shahbudin! Aku akan pastikan PN kekal sehingga next PRU, faham!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PHD4PIG TAHU KENCING,,BERAK DAN MENTEKEDARAH SAHAJA…… ‘Wabak COVID-19 belum ada penawar, datang pula wabak kemaruk kuasa’ – Ustaz Kazim…….. KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Datuk Mohd Kazim Elias meluahkan rasa kembimbangannya terhadap kemelut politik yang sedang melanda negara kini di sebalik pandemik COVID-19. Menerusi entri di laman Facebooknya, beliau yang terkenal dengan panggilan Ustaz Kazim menzahirkan rasa sedih dengan apa yang sedang berlaku dalam negara. “Wabak yang dok ada belum ada penawar, datang pula satu lagi wabak, wabak kemaruk kuasa. “Yang ini mungkin tiada penawar buat selama-lamanya melainkan kematian,” tulis beliau dalam catatan tersebut. Katanya lagi, ketika negara sedang berperang mengekang… Read more »

Usrynorie
Guest
Usrynorie

Tak payah la dok panggil deme. Tak Semua MP dah kenyang makan dua gaji. Tunggu la PRU 15..

anonymous
Guest
anonymous

PH mmg bertambah kuat sejak hilang kuasa nih. Orng kuat mereka ialah
1. Pendekar telor laboh terlucut kain
2. Pendekar kote bengkok
3. Pendekar elefen fight elefen grass sapper
4. Ahli sihir PH si zunnun babi hitam
5. Pendekar kasut hitam
6. Athlete lompat pagar kebangsaan
7. Jin tonjeng kepala botak
8. Ahli sihir sami hindu lotong
9. Pelakon opera hantu cina
20. Tony puaka jongang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengarut. Macam budak kecik. Dah takda hujah, perli orang gigi jongang.

Siapa kata aritu – kau batang bengkok.

Goh
Guest
Goh

Udah mcm org x berpelajaran budak ni…

Awang hitam
Guest
Awang hitam

KENA TIPU TAK RETI KIRA KENA TIPU TAK RETI KIRA Camne nak jadi PM,angka pun x kenai kira2 campur pun x reti. 222 kerusi parlimen,simple majoriti 112 bukan 92.apsei bodoh sgt mat sabu dgn lim guan eng.nuar tu dah sememangnya bodo x reti kira,xkan hangpa pun sama x reti kira.  bukan ke lim akauntan bertauliah ke.eh bodoh sememangnya bongok Abg mat lim eng bongok.yg abg mat udah le english berterabur kira2 pun x reti gak,mampuih. Ayatollaj kt iran gelak tgk lu abg mat, x reti kira rupanya. Dgn gay hang gi caya,bodoh.  PEMIMPIN PKR SABAH  TUDUH ANWAR  PENGKHIANat..Kah..Kahh. Masih ada… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

Ada lg ke yg percaya kpd pendekar kote bengkok dan mat john elefen fight elefen grass sapper?

Kahkahkah.. Bodoh tak kena gaya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu mengarut. Takda modal. Bankrap ideas.

yob rizab
Guest
yob rizab

hang tuduh oghang islam gay ada empat saksi yang bertakwa kah diam lebih baik

Sheraton
Guest
Sheraton

Perkara yang betul dan tepat yang sepatutnya di buat oleh UMNO dan PAS ia lah mengembalikan kuasa yang di rampas ia itu PH kepada rakyat untuk mengembalikan suasana aman dan terarah. Tuan punya kuasa yang kehilangan dan kerugian berusaha mencari dan mendapatkan balik hak nya pulak yang di suruh buat tak tahu. Ada kah usaha mendapat kan semula kuasa di buat dengan cara pengkhianatan? Dari awal lagi setelah kuasa di rampas usaha mendapat kembali kuasa telah di lakukan? Mahathir dan yang lain terang-terang duduk di blok pembangkang. Sedangkan Muhyiddin dan Azmin duduk di blok Kerajaan selama merancang menebuk atap. Semasa… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

Woi sakai, bila masa pulak umno pas rampas kuasa. Pendekar telor laboh terlucut kain tu yg nyanyuk pi letak jawatan PM dan pengerusi PPBM. Bodoh duduk diam, jgn spin lebih2. Mengaku ajelah atok dah nyanyuk dan gila khinzir.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu kotte kecik 1 inci saja. Bini kau komplen kat Bang Ali bila dia mintak servis, tak puas hati dgn kote 1 inci.

Anonymous
Guest
Anonymous

Riza Aziz boleh lepas. Zahid dan Najib boleh lepas ke? Hishamuddin dan Azmin Sandakan sedang ketawa besar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Depa kena offer pulang SEMUA yang di songlap, PLUS 50% more.

Anonymous
Guest
Anonymous

MNkhianat akan desak PRU15 awal. Kes Najib, Zahid dan warlords lain akan digunakan Hishamuddin untuk pancung mereka. PNKhianat wajib diperangi. MNKhianat terdesak. PNkhianat terdesak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Awat msih dok sebut nama yang dah di humban ke longkang e.g Al Jibo, Wak Jahit. Mengarut.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang mahu PNkhianat tumbang awal bukan PH saja. Ghanimah tak cukup. Abang besar belum puas hati.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengarut saja ler kerja nya kamu. Menuduh liar tanpa bukti atau fakta.

Grow up lah.

Anonymous
Guest
Anonymous

GPS akan masuk PRK Sarawak tahun depan. Sokong PNkhianat ibarat letak tali gantung ke leher sendiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

gantung leher hang tak mau cakap yer.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH PARTI RECYCL ATAU BAHASA MUDAH PARTI TONG SAM PAH…….CARI BALIK DALAM TONG MANA SAMPAH BOLEH KITAR SEMULA…….. GPS menyokong PH itu sebagai ‘kerja gila’ kata Abang Johari…….. Dakwaan Pakatan Harapan (PH) kini mempunyai sokongan 129 Ahli Parlimen dibuat berdasarkan senarai lama sebelum wujudnya kerajaan Perikatan Nasional dan Gabungan Parti Sarawak (PN+GPS). Ahli Parlimen Santubong, Datuk Seri Wan Junaidi Tuanku Jaafar, berkata ketika krisis politik melanda Februari lalu, memang Ahli Parlimen GPS memberi sokongan kepada Tun Dr Mahathir Mohamad. Beliau yang juga Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi berkata, sokongan itu diberikan demi memastikan krisis politik berakhir segera kerana GPS mahukan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu Tukang Angkat Tong Sampah. Pemikiran tak boleh lebih dari Tukang Angkat Tong Sampah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sakit, terdesak, tertekan. PNkhianat bukan dikepung musuh. Kawan pun cari jalan nak bunuh karier politik PNkhianat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu memang jenis pengkhianat. Jumpa ular dengan babi hutan di jalan, kejar kamu dulu.

anonymous
Guest
anonymous

PH mmg kuat sbb mereka ada dua ekor pendekar iaitu pendekar kote bengkok dan pendekar telor laboh terlucut kain.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu sudah rasa kote bengkok dia yer? Jangan megahkan lah, malu dengor orang.

Anonymous
Guest
Anonymous

PM lemah. Parti sendiri caca merba. Gabungan haram PNkhianat rapuh. Siapa nak percaya PNkhianat tak tumbang awal?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu dan pengkhianat geng kamu paling awal yang tersungkur.

Anonymous
Guest
Anonymous

PNkhianat tidak lena tidur. Mengigau nombor selepas 112. GPS? Bersatu? UMNO?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu sekor yang tak dapat tidur, yang lain tidur lena sebab formula dah di setujukan.

Kamu mimpi di jolok sontoloyo di lub.ang belak.ng kamu. Padan muka.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH MENANG DENGAN MANIFESTO TIPU……ELOKLAH TUMBANG …..KALAU LANGSUNG KALAH LAGI BAGUS…..UEC MANA ADA MANIFESTO…..PH HANYA KENCING BERAK ATAS BERAS…… Gugur Keahlian Mahathir tidakan yang betul kata pengasas Bersatu…….. Salah seorang pengasas bersama PPBM, Kamarulazman Habibur Rahman tidak terkejut keahlian Dr Mahathir Mohamad dan 4 lagi individu digugurkan, mengatakan beliau hanya menunggu masa bila presiden parti nak bertindak. “Saya sebagai antara pengasas dan setiausaha agung dan setiausaha kerja PPBM yang pertama, sentiasa memerhati keadaan ini,” katanya kepada FMT. “Saya hanya menunggu adakah Muhyiddin Yassin (presiden) berani menyingkirkan mereka yang membawa masalah dalam parti tanpa mengira siapa…tapi akhirnya keputusan itu diambil kerana… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

Hj Hadi tidur mimpi jumpa Nabi
Tapi zunnun memang seekor babi

zunnun
Member
zunnun

hadi awang mimpi berjumpa Nabi?

kan sundal pengakuan sedemikian nih?

samada hadi awang s ekor pelacur agama atau serba sundal pengakuan sedemikan…

hanya muhammad bin aminah sj yg mampu mimpi Nabi muhammad nya…

tapi hadi awang mampu mimpi wajah nya sendiri ke?

apa nak jadi ‘melayu2 islam’ yg sundal nya ‘melayu2’ mereka atau ‘islam’ yg di arak merata2…

anonymous
Guest
anonymous

Zunnun babi hitam

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia babi hutan. Di buru hingga nak habis.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hji Hadi tidur brmimpi jumpa Nabi
Mencandat sotong dia punya hobi
Zunnun tidur mimpi dikejar babi
Hobi zunnun makan anak labi-labi

Kihkihkih

*Babi jantan ingatkan zunnun ni babi betina
Anak labi2 zunnun panggang cicah air asam

anonymous
Guest
anonymous

Zunnun babi hitam dah mampus ke belum? Payah betul babi ni nak mampoos.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia ada 9 nyawa. Dah mati 8, tinggal 1. Bila2 masa saja ditembak pemburu dan dia kiok.

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun the lanun menyundalkan bangsa Melayu dan agama Islam dari hampir tengah malam tadi hingga pukul 2 pagi. Maka naiklah pangkat dia ke zunnun pukimak.

Seperti biasa, zunnun pukimak menuduh liar tanpa bukti, fakta atau justifikasi. Mulut celupar tersepit di puki emak dia masa dilahirkan, bibir herot susah nak kawal apa yang keluar dari mulut nya. Pada masa2 nya keluar tahi.

zunnun
Member
zunnun

dewa wee ka siong ambil duit 58 juta dari kerajaan ‘melayu2 islam’ kasi kat UTC tak pulak ‘melayu2 islam’ bising ya…

tapi bila kerajaan PH peruntukan 6 juta kpd sekolah2 cina, melalak ‘melayu2 islam’ seluruh negara…

dah jadi bodoh ke ‘melayu2 islam’ kini membisu dgn peruntukan sebanyak itu, sedangkan budak2 melayu di universiti lain dok makan maggi sj?

apa nak jadi ‘melayu2 islam’ yg sundal nya, ‘melayu2’ atau ‘islam’ yg di anuiti nijh?

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun pukimak ini menghasut orang Melayu dan agama Islam, sundal kata nya.

Dia keturunan yang menganut 3-4 agama di masa yang sama, bermula dgn Confucianism, ketepikan, ambil Taoism, ketepikan, ambil Buddhism, ketepikan, ambil Evangelical Christianity.

Tak tahu apa jadi, confius gamak nya ada masa nya 3-4 agama di masa yang sama.

anonymous
Guest
anonymous

Babi hitam ni bila nak mampoos?

zunnun
Member
zunnun

moktar senik dah mula melangkah sumbang dgn seperti juga hadi awang dgn mimpi nya…

ostad al retard satu persatu dah mula merapu….

apa nak jadi dgn ‘melayu2 islam’, yg sundal nya ‘melayu2’ atau ‘islam’ yg di bawa nih?

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun pukimak dan puak nya menyundal bila dapat bertempat di negara ini. Ungrateful ingrate (double whammy) dah dapat bertempat, tak hormatkan Perlembagaan negara.

Perkara 153 Perlembagaan menyatakan Kedudukan Istimewa orang2 Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak. Perkara 3 menyatakan agama negara ini ia lah Islam.

zunnun pukimak dan puak nya jika tak mahu terima, hormati dan patuhi Perlembagaan negara ini perlu hijrah ke negara yang Perlembagaan nya tidak begitu.

anonymous
Guest
anonymous

Babi gila warna hitam ni bila nak mampoos

Wan
Guest
Wan

Budin..dah makan obat ke belum?

zunnun
Member
zunnun

jauh sekali langkah yg di ambil oleh kesundalan ‘melayu2 islam’ utk memajukan negara selain membahagi2kan kekayaan negara sesama mereka

apa nak jadi ‘melayu2 islam’, yg sundal nya ‘melayu2’ atau ‘islam’ yg mereka bawa….

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun pukimak tak cukup dengan kekayaan yang mereka sudah ada – di kenali sebagai yang terkaya di negara ini. Tamak haloba.

Asyik menghasut, perlu PDRM dan/atau MCMC awasi dia, heret dia ke Balai Polis dan mahkamah bila sesuai.

anonymous
Guest
anonymous

Bila agaknya babi sundal ni nak mampoos

zunnun
Member
zunnun

ostad2 al retard pAs dgn ajaran sesat mereka, dan mufti2 asyik berpolitik juga, lingkup negara di buat mereka dgn fahaman takfiri dan salafi extreme yg di bawa

kesundalan beragama sedemikian membawa satu situasi keresahan dlm negara….

apa punya sundal fahaman ‘melayu2 islam’ yg Moo dan muaFUCKat bawa kpd kesejateraan rakyat jelata…

apa nak jadi sundal2 ‘melayu2 islam’ penjenamaan pengkianat2 negara kini deklimasikan dlm kesundalan pemerintahan mereka….

binatang2 pun tahu aturan hidup di belantara….

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun pukimak orang DAP, mengutuk PAS itu dia punya pasal. Tapi mengutuk Mufti itu aku punya pasal dan aku balun, tibai dan bantai dia di sini sepenuh nya.

Lagi mengata sundal fahaman ‘melayu2 islam’ yg Moo dan muaFUCKat bawa kpd kesejateraan rakyat jelata…

zunnun pukimak ini masa emak dia berancuk dengan bapak dia hampir keluar dari puki emak dia, maka batang bapak nya banyak kali masuk mulut nya walau masih dalam perut emak nya.

Maka mulut nya celupar dan busuk lah hingga ke tua.

anonymous
Guest
anonymous

Bila agaknya babi ni nak mampoos.

zunnun
Member
zunnun

negara perlu bebas dari kesundalan ‘melayu2 islam’ penjenamaan hadi awang, utk maju dan lestari sesama bangsa2 yg ada, jika tidak negara sama terkulai seperti di afghan dan di levant akhir nya…

melaung2 ‘allah’ sana sini bak binatang sj ketrampilan mereka…

anonymous
Guest
anonymous

Ni species babi yg mutant

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang negara perlu dibebaskan ia lah dari puak zunnun pukimak keturunan yang asyik menghasut macam gengster, membuat pergaduhan kaum dan revolusi di China.

Di Malaysia berbunuhan antara puak depa di Penang di zaman British memerintah, di Perang Larut I,II, III dan IV, 13 Mei dll.

Menghasut mengata “binatang sj ketrampilan mereka…” PDRM dan/ atau MCMC perlu heret dia ke Balai Polis dan mahkamah.

zunnun
Member
zunnun

…usaha jatuhkan Moo dan kesundalan gerombolan ‘melayu2 islam’ harus di sokong? tak perlu di sokong sekali pun, dah nyata serba sundal, dah tentu tersungkur akhir nya… azazil tonggang tonggek ribuan tahun, sembah tahun akhir nya lingkup tertipu tidak mengetahu siape itu Adam…. ini kan ‘melayu2 islam’ sana sini ‘allah’ dan ‘muhammad’ hanya di bibir dan tonggang tonggek bak si azazil saban hari akan lingkup juga akhir nya… kerana melacurkan tuhan dan sifat2 nya…. hingga Nabi Muhammad di sabitkan perang sana sini, Nabi Muhammad di sabitkan dgn berbini2…. hingga muhammad bin aminah di sabitkan bertemu dgn tuhan di siratul muntaha…. bulu… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

Apa jenis species babi kau ni.

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun pukimak jenis komunis, menghasut dan memecah belahkan rakyat supaya kacau bilau agar senang mereka eksploitasi bagi mencapai tujuan komunis nya.

Maka perlu dia dibalun, ditibai dan dibantai brterusan disini dan di lain2 tempat dengan cara yang mengikut undang2.

Dia mahu “jatuhkan Moo (muhyiddin)” itu ia lah salah di sisi undang2 sebab dia memimpin Kerajaan yang telah terbentuk cara demokrasi dan halal.

Nyata menghasut serius dan zunnun in perlu di tangkap.

anonymous
Guest
anonymous

Elok pendekar kote bengkok dan pendekar telor laboh terlucut kain tu mampus je, baru aman Malaysia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu ada lah kamu. Memang bagus kalau kamu mati.

anonymous
Guest
anonymous

Dlm organisasi mana pun DrM ada, tunggulah saat perpecahan dan huru hara dlm organisasi tersebut. Lps ni, parti mana pun DrM join, nescaya huru haralah parti itu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Menghasut lagi nate’ nih.

Iri hati Tun M banyak pengaruh, fitnah mcm2, jenis kalau jumpa ular dan babi hutan kejar penghasut dan pemfitnah ini dulu.

Haba2271
Guest
Haba2271

Lebih dari mengarut bloger ni..sedar atau sengaja buat tidak kapal PH dah hampir nak karam bila melayu tolak DAP secara total.DSAI masih berpeluang utk jd PM andainya joint dgn parti berteraskan melayu.klau berkait dgn DAPIGS sukar buat DSAI utk jadi PM..contoh TM tanpa sokongan majoroti melayu jaeatan PM yg disandang Tak kekal Tak stabil Dan last sekali letak jwtn secara terhormat

anonymous
Guest
anonymous

Selagi 2 ekor tu tak mampus, selagi tu Malaysia tak aman.

sasha
Guest
sasha

betulll

Anonymous
Guest
Anonymous

Ya. Mampus lah 11:05 pm dan 11:13 pm yang menghasut amat serius, tanpa fakta, penerangan dan justifikasi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Semua penyakit ada ubat, kecualilah penyakit gila talak mcm PM7.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu penyakit menuduh liar. Ubat nya disumbat seminggu di lokap Polis makan nasi bungkus pagi petang siang malam.

Orang Kuat PN
Guest
Orang Kuat PN

Mengarutlah blogger ni

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang paling mengarut ada lah kamu.

Get a life, Dol, jangan mengarut saja sana sini.

Anoi
Guest
Anoi

Geng Muhyidin telah berpakat dahulu dengan blok pembangkang dan menggulingkan kerajaan. Dua kesalahan besar ini tidak pula tergugur keahlian parti secara automatik kepada geng mereka dengan sebab dan alasan melanggar perlembagaan parti. Ini sungguh ajaib.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah kalau berpakat pun, apa salahnya Mahathir passing baton kpd Anwar Ibrahim. Dia kan pm. Apa yg bodoh sgt kau ni. Kalau tak bodoh kau tak diterima sbg penyokong PH ke?

sasha
Guest
sasha

Budin..kenapa kau dengki sgt pada UMNO dan PAS…
Kenapa kau suka sgt Madey dan Anwar yg tak pernah ada keikhlasan antara mereka berdua….boneka DAP pulak tu…
Sedarlah sikit!!!
DAP, Tun M dan Anwar…..3 benda ni kalau dah tak ada di Malaysia, baru negara boleh aman…

Anonymous
Guest
Anonymous

Korang PAS tak usah harap nak merintah lah. Non-Bumi 30% dah tetap tak undi korang. Yang Bumi pun sekurang kurang nya separuh tak mahu PAS yang tak berani sebut pun mcm mana nak potong tangan pencuri.

sashasha768
Guest
sashasha768

kalau PH dah menang dengan mandat rakyat masa PRU 14, kenapa madey letak jawatan???? Agong dah kata, jgn letak jawatan…tapi org tua ni memang degil…..Lepas PH dah tumbang, dia meroyan pulak..
Lagi satu, kenapa madey tak berbincang dulu dengan majlis president PH sebelum letak jawatan???? Apa dia ingat PH ni bapak dia yg punya ke?? main suka hati letak jawatan tanpa berbincang dgn pemimpin lain dlm PH ..

Sekarang nak cakap pasal mandat rakyat pualak…..podahhhh!!
Kenapa last 5 PRK , PH kalah ….
Yg terbaru Tanjung Piai, kalah teruk…
Rakyat sebenarnya dah menolak PH ……

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemimpin dan penyokong PH tidak dpt dipisahkan dgn kebodohan kebebalan dan kebangangan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuduh liar saja sapa nak caya kamu. Mengarut selalu.

Rosli
Guest
Rosli

Sangat setuju PH kembali berkuasa untuk mengembalikan mandat rakyat dan demokrasi tulen yang telah dirogol oleh pengkhianat PN.

Rosli Uban
Guest
Rosli Uban

Butuh lu punya mandat

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu butuh pun takda. Jenis aphrodite.

Aphrodite – Ancient History Encyclopediawww.ancient.eu › Aphrodite

Ancient Greek goddess of love, beauty, desire, and all aspects of sexuality, Aphrodite could entice both gods and men into illicit affairs with her …

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapa yg jatuhkan Mahathir sbg pm? Bukankah dia jd PM sbb mandat rakyat? Dah dpt mandat, siapa yg paksa dia letak jawatan?
Dah letak jawatan sibuk pasal mandat. Ape je bodoh otak orang PH. Mmg dilahirkan bodoh atau telah dibomohkan oleh pemimpin PH.
Kalau bodoh duduk diam-diam, jgn cakap pasal mandat.
Pemimpin PH dgn penyokong mmg dua2 bodoh.

sashasha768
Guest
sashasha768

Budin……rileks la….apa ada pada nombor???
Itu nombor tikam ke??
hehehehe…

Zai
Guest
Zai

Hidup ph

adyunixmoment
Member
adyunixmoment

elok berdua ni je jatuh…ko pecat aku…aku pecat ko

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko lulusan SJK yer?