MUHYIDDIN PILIH ‘CARA BETINA’ UNTUK MENANG PRESIDEN BERSATU, TAK MALUKAH DENGAN NICOLE WONG?

Walaupun pemecatan Tun Mahathir Mohamad bersama empat yang lain sebagai ahli Bersatu masih menjadi pertikaian dan dianggap tidak sah, terutama kerana surat berkaitan hal itu dikeluarkan oleh Setiausaha Kerja parti, tindakan ini sudah dijangka sejak awal lagi.

Selain Tun Mahathir yang merupakan Pengerusi Bersatu, empat yang lain yang dipecat adalah Timbalan Presiden, Mukhriz Mahathir; Ketua Armada, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman; Dr. Mazlee Malik dan Amiruddin Hamzah.

Kesemua mereka adalah Ahli Parlimen di mana Tun Mahathir (Langkawi), Mukhriz (Jerlun), Syed Saddiq (Muar), Dr. Mazlee (Simpang Renggam dan Amiruddin (Kubang Pasu)

Mereka dianggap lucut keahlian Bersatu kerana duduk di blok pembangkang ketika Sidang Parlimen pada 18 Mei lalu.

Tetapi, dalam perkembangan terbaru, Marzuki Yahya, Setiausaha Agung Bersatu malam ini mengumumkan pemecatan Kapt (B) Suhaimi Yahya daripada Setiausaha Kerja atas tindakannya mengeluarkan surat pemecatan terhadap Tun Mahathir dan empat lagi pemimpin Bersatu itu.

Dengan episod pecat-memecat ini, dijangka lebih banyak drama akan menyusul lagi selepas ini.

Pemecatan Tun Mahathir memang sudah dijangka sejak awal lagi di mana blog ini dalam artikelnya pada 21 April lalu adalah yang paling awal meramalkan bekas Perdana Menteri itu akan dipecat daripada Bersatu sebaik saja bekas Perdana Menteri itu membuat keputusan untuk duduk bersama pembangkang PH di dalam Parlimen.

Oleh kerana Muhyiddin Yassin selaku Presiden Bersatu adalah Perdana Menteri, beliau tentu saja melihat keputusan Tun Mahathir itu sesuatu yang melanggar disiplin parti, selain memalukannya.

Berikutan itu, Muhyiddin dipercayai sama ada akan memecat atau menggantung keahlian Tun Mahathir.

Artikel berkaitan boleh dibaca di sini – https://shahbudindotcom.net/2020/04/21/apakah-muhyiddin-akan-pecat-mahathir-atau-mahathir-memang-mahu-dirinya-dipecat.html

Namun demikian, tujuan besar Muhyiddin memecat atau mengumumkan keahlian kelima-lima mereka terhenti, terutamanya Tun Mahathir dan Mukhriz, adalah semata-mata untuk membuka laluannya menguasai Bersatu secara mudah.

Walaupun Tun Mahathir sudah diumumkan menang tanpa bertanding sebagai Pengerusi Bersatu bagi sessi 2020-2023, tetapi dengan pemecatannya ini bermakna jawatan tersebut akan kosong tanpa diisi sesiapa.

Dalam masa yang sama, pemecatan Mukhriz pula menjadikan Muhyiddin menang secara percuma sebagai Presiden Bersatu.

Dengan kata mudah, pemecatan Tun Mahathir dan Mukhriz sebelum pemilihan Bersatu diadakan di mana bekas Menteri Besar Kedah itu akan bertanding menentang Muhyiddin serta Tun Mahathir bakal berkempen membantu anaknya, semuanya kini terhalang secara automatik.

Muhyiddin bukan saja bakal menang percuma, malah tiada lagi kelibat Tun Mahathir membayanginya dalam Bersatu.

Sudah tentu selepas ini Muhyiddinlah yang paling berkuasa dalam Bersatu, meskipun caranya memenangi jawatan dan menguasai parti adalah melalui “cara betina”.

Nampaknya Muhyiddin tidak cukup jantan untuk berhadapan secara anak jantan dalam pertandingan terbuka dan sihat dengan Mukhriz bagi menentukan siapa Presiden Bersatu yang sebenarnya dalam pemilihan parti tidak lama lagi.

Tidak cukup sebelum ini dengan merestui “rampasan negeri” di Kedah yang bertujuan melemahkan kedudukan Mukhriz untuk berlawan dengannya tanpa jawatan dalam kerajaan, terbukti Muhyiddin kini hanya mahu menang percuma, walaupun dengan “cara betina” untuk meraihnya.

Sebagai Perdana Menteri dan lelaki, Muhyiddin sepatutnya berasa malu dengan Nicole Wong yang berani berlawan “secara anak jantan” dalam pertandingan terbuka untuk menjadi Ketua Pemuda MCA yang pertama, walaupun beliau adalah seorang wanita.

Apakah mereka yang menyokong Muhyiddin tidak turut malu berketuakan seorang pemimpin yang lebih rendah keberaniannya daripada seorang wanita? (Shahbudindotcom 29/05/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 29 May 2020 — 1:38 am

181
Leave a Reply

avatar
19 Comment authors
MAHATHIRVSANWARsashaAnonymousAnonymousAnonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

GILIRAN DR MADEYLIAR PULA KENA.GAME……SELALU DIA KENAKAN ORANG…….. Muhyiddin “Membeli” Masa Tun Mahathir………. Ramai macai PH mempersoalkan, katanya sehingga ke hari ini, fakta jelas menunjukkan bahawa Tun dan lain-lain ahli parlimen berkaitan TIDAK PERNAH mengisytharkan diri mereka keluar daripada Parti PPBM. Oleh sebab itu, Fasal 10.2.2 adalah TIDAK TERPAKAI sama sekali. Katanya lagi sehingga ke hari ini juga, fakta jelas menunjukkan bahawa Tun dan lain-lain ahli parlimen berkaitan TIDAK PERNAH menyertai atau menjadi ahli mana-mana parti politik lain. Oleh sebab itu, Fasal 10.2.3 Perlembagaan PPBM juga TIDAK TERPAKAI sama sekali. Keputusan YB Tun dan yang lain-lain untuk tidak duduk bersama… Read more »

sasha
Guest
sasha

Pelik la Bersatu ni…
5 idiots ni kata mereka dipecat tanpa dipanggil untuk membela diri..
Tapi SU Agong Bersatu yg sah kata, 5 idiots ni bukan dipecat tapi terhenti keahlian sebab melanggar perlembagaan parti…
Sebab tak puas hati dan meroyan gila, maka SU Agong yg telah ditukar tapi masih perasan jadi SU bersatu telah pecat SU kerja tanpa benarkan dipanggil untuk membela diri pulak…..

Aduiiii……kalau ikut akta pertubuhan 1966, keputusan parti adalah muktamat dan tak boleh dicabar di mahkamah…..so 5 idiots ni dah jadi MP bebas……yeahhhhh!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

PNkhianat rakus akhirnya makan diri. Goyang tanpa angin.

anonymous
Guest
anonymous

Patutlah saka tua tu meroyan, saka tua tu guna khidmat ahli sihir gila si zunnun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Elok kita kembalikan PH memerintah negara kerana yakin mereka akan beri lebih lg kpd rakyat. Kalau dulu mereka beri e-wallet 30.00,kali ni saya yakin mereka akan beri 30.50.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hji Hadi tidur brmimpi jumpa Nabi
Mencandat sotong dia punya hobi
Zunnun tidur brmimpi dikejar babi
Hobi zunnun makan anak labi-labi

Kihkihkih

*Babi jantan ingatkan zunnun ni babi betina
Anak labi2 zunnun panggang cicah air asam

zunnun
Member
zunnun

hadi awang kan kerap mimpi ‘rasullulah’ nya, tak kan tak blh tanya…

najib kan kerap menunggang tuak air kangkang suami nya, tak kan tak tahu perkara sedemikian rupa…

Moo bagaimana pula, kan selepas di nobat pm 8, lalu ke kubur mengadap bangkai kedua ibu bapa nya? tak kan tahu juga?

ap nak jadi ‘melayu2 islam’ yg sundal nya, ‘melayu2’ atau ‘islam’ yg di anuti mereka…

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun cakap kotor perlu di naikkan pangkat ke zunnun pukimak.

Menghasut kaum Melayu dan agama Islam zunnun ini keturunan yang cepat bosan dgn agama, anuti Confucianism, buang, anuti Taoism, buang, anuti Buddhism, buang.

Sekarang kot anuti Evangelical Christianity, tak lama lagi buang juga.

Demikian lah sundal confius nih.

zunnun
Member
zunnun

bila mati, apa yg mati? dunia setiap se sa orang ke?

mati emosi nya? mati prejudice nya? mati kesedaran nya?

Cells yg ada, hidup lagi ke? klu tak hidup masakan ada lagi aktiviti2 keluluruan bangkai berterusan….

masih ada lagi kesedaran dlm kubur, Cell2 meneruskan process bangkai jasad manusia….

mesti ada yg menguruskan nya….

klu hidup, Roh yg mengtakbir jasad, dlm kubur, process pembangkaian jasad siape pula yg mengtakbirkan nya…

‘melayu2 islam’ kan akhir nya jadi bangkai bak haiwan sj, tak kan tak tahu akan perkara sedemikan nih?

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun pukimak mati kont.l nya dulu. Menggagau tak boleh pergi melacur di backlanes of Chow Kit Road KL lagi,

Bangkai zunnun pukimak akan di bakar bila dia mampossss. Tak hairan kpd dia sebab hidup nya penuh bakar membakar joss sticks tonggang tonggek depan Tokong nya. Mcm anjing sedang berasmara.

Komen baik dibalas baik. Demikian juga di sebalik nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nnti bila kapir harbi tu bg tulang babi, elok balik lah.

zunnun
Member
zunnun

Islam itu Hidup, Hidup itu Islam….

Islam itu Hidup, Hidup itu Tuhan….

tapi, dlm kenafasan yg ada, yg hidup itu, apa pula…

emosi itu melambangkan kehidupan ke? Prejudice itu sama juga ke?

emosi dan prejudice yg membentuk kesedaran setiap manusia, dan dlm setiap jasad manusia, cell2 pun hidup juga….

tak kan Cells blh hidup tanpa pengawasan pula….

Yg mana sebenar nya Islam nih?

Anonymous
Guest
Anonymous

Tersilap telan pil pencegah hamil ni. Pil tu bini kau yg patut makan, bukannya kau. Apa bodoh org tua ni.

Anonymous
Guest
Anonymous

“.. dlm setiap jasad manusia, cell2 pun hidup juga….”

Cells kamu hidup tapi otak kamu mati lebih awal. Itu pasal menghasut selalu.

Dibalun, dibantai dan ditibai di sini bikin cells otak kamu cool sikit. Bila mengarut lagi, diulang lai proses membalun dll itu.

Mulut kamu celupar, tak dikawal, perlu di sental dengan sambal kira2 satu jam disini.

zunnun
Member
zunnun

kini Kerajaan Pengkianat2 Negara dan mula menampakan kesundalan yg amat ketara, tiada serba daya utk membei penyelesaian kpd permasaalahan yg di hadapi rakyat jelata…

dlm rakyat menghadapi serba kesusahan, ‘melayu2 islam’ lebih menyudal dgn kemewahan jawatan2 glc dan terbaharu, di kedah, scandal balak dah mula menampakan kesundalan ostad al retard pAs…

pAs dgn curi balak, omNo dgn menyamun projek2 assmin dgn semburit sana sini dan ‘melayu2’ Moo tengah terkial2 utk perkasakan ppbm…

dah sampai tahap kesundalan yg teramat nyata ‘melayu2 islam’ kini memerintah…

apa nak jadi dgn ‘melayu2 islam’ yg sundal nya ‘melayu2′ atau islam’ yg di anuti mereka…

Anonymous
Guest
Anonymous

Nanti dpt tulang babi diam lee tu.

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun pukimak antara Pengkianat Negara yang terbesar dan mula menampakan kesundalan yg amat ketara, sentiasa mendatangkan sakit hati antara rakyat…

Rakyat menghadapi serba kesusahan, zunnun pukimak ini pula tambahkan kesusahan akibat dia menghasut dan menyundal.

zunnun
Member
zunnun

dah jadi kalut ‘melayu2 islam’ penjenamaan hadi awang…

hadi awang bila buka mulut, langau2 terbang keluar….

baru2 ni, hadi awang keluarkan kenyataan, seperti betina yg sedang ketandusan minda…

keldai2 hadi awang dan muaFUCKat am nya, mcm mana pula…

apa nak jadi dgn ‘melayu2 islam’ yg sundal ‘melayu2’ atau ‘islam’ yg di anuti mereka nih?

Anonymous
Guest
Anonymous

Terputus bekalan tulang babi ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Supply daging babi dah terputus, patutlah zunnun ni gila babi.

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun pukimak dah lebih dari klut. Selalu melalut, dia perlu di kudut. Kasi dia minum air Yassin kot dia buncit perut.

zunnun pukimak takda muaFUCKat tapi emak bapak dia asyik FUCK, tak bimbing dia adab sopan di masa kecil.

zunnun
Member
zunnun

..maksud budin, Moo beina Nicole Perempuan

biar betul…

jika Moo betin, hadi awang, najib dan zahid setengah betina-setengah poprnuan….

apa nak jadi ‘melayu2 islam’ yg sundal ‘melayu2’ atau ‘islam’ yg di bawa nih?

Anonymous
Guest
Anonymous

Terlebih makan sup tulang babi dia ni

Anonymous
Guest
Anonymous

Puak zunnun pukimak in bukan separuh separuh, tapi macam2 bentuk, macam Tuhan yang disembah nya, perut buncit, banyak tangan, jari tajam untuk korek lub.ng belak.ng nya.

Jawapan yang setimpal di beri kpd dia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pendekar kote bengkok jgn harap nak menang selagi pendekar telor laboh terlucut kain tu tak mampus.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak payah menang asalkan boleh masuk lub.ang jub.r kamu barang bengkok aku sudah lah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Harap Anon ketua barua pendekar telor laboh terlucut kain dpt iringi setan tu ke istana. Kalau dia mampus boleh kau tolong. SOP istana tak benarkan bangkai pendekar tu disentuh kecualilah barua mcm kau

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau tak ada bau istana pun sebab CCTV istana boleh nampak batang bengkok kau, depa susah nak pastikan kau jantan ke betina.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pengawal istana sila standby keranda, kot-kot pendekar telor laboh terlucut mampus di tangga istana.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau jantina tersoal tak di benarkan masuk istana.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pendekar Telor laboh terlucut kain dah tak ada parti, kat mana dia akan pergi, kehancuran dan huru hara akan berlaku.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau aphrodite di mana pun tak di terima.

Anonymous
Guest
Anonymous

Di mana Pendekar telor laboh terlucut kain pergi, akan berlaku huru hara di situ.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau aphrodite cara kau jalan bikin ramai budak2 dan Bang Ali ikut.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah ngadap Agong ke belom?
Atau tersungkur atS tangga dan terus mampus?

Anonymous
Guest
Anonymous

Padan muka kau tak dapat ngadap Agong seumur hidup sebab detected sebagai aphrodite – no entry at all times.

Anonymous
Guest
Anonymous

PNkhianat gelojoh nak jadi PM. PM sekarang terlalu lemah. UMNO sudah mula gerakan. PNkhianat takkan selamat.

Anonymous
Guest
Anonymous

PN lemah atau PM7 bodoh tua dan nyanyuk?

Anonymous
Guest
Anonymous

PNkhianat dari UMNO ke PKR dan sekarang Bersatu. Di mana PNkhianat pergi maka terjadi huru-hara macam Dajjal turun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib PNkhianat kerja MNkhianat takkan mati.

Anonymous
Guest
Anonymous

Macam kamu, tapi kamu akan mati

Anonymous
Guest
Anonymous

SU Kerja sudah kena pecat langgar Perlembagaan parti. Muhyiddin sudah mati sebelum mati.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu sudah mati sebelum diberanakan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah nadap Agong ke belom?
Atau dah mampus atas kerusi?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu mampus sebelum naik tangga istana negara.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

RAKYAT MAHU POLITIK STABIL…..TOLONG JANGAN POLITIK KAN BUBAR PARLIAMEN……TIADA KENA MENGENA DENGAN MN….. Perikatan Nasional perlu jauhi dan jauhkan Tun Dr. Mahathir………. (Saya siap menulis rencana in pada 28 03 2020. Disebabkan negara sedang menghadapi wabak Covid-19, saya tidak menyiarkannya. Sekarang (29 05 2020), dua bulan telah berlalu. Perkembangan yang berlaku di kebelakangan ini menunjukkan rencana ini masih relevan. Maka, saya menaikmuatkan rencana ini tanpa apa-apa pindaan.) SEPANJANG kerjaya politiknya, Tun Dr. Mahathir sentiasa bergaduh. Tanpa mengatakan ianya justified atau tidak, senarainya bermula semenjak beliau menjadi ahli biasa UMNO; sepanjang tempoh beliau menjadi Perdana Menteri (PM) kali pertama; setelah bersara;… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

pakat lawan pecat pakat lawan lompat
meriah sikit
senpai dah mula teburai
depan nyalak sokong palastin balakang lain bunyinya

Anonymous
Guest
Anonymous

PNkhianat-MNkhianat berpecah-belah. Peguam Negara pening nak lepaskan semua plea bargain. Riza Aziz sibuk shopping separuh wang haram.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TOK MUDIN BANYAK ISU2 BESAR MENANTI TAPI DIA MASIH PENASARAN …..APA PERLU DIUTAMAKAN…..DIA DAH HERO NEGARA…..HARAP JADI HERO SEKALI LAGI BUBAR PARLIAMEN…..INI DESAKAN RAKYAT TIADA KENA MENGENA DENGAN MN….JANGAN NAK POLITIK….. Politik Malaysia semakin kotor – Apa masa depan negara kita?……. Apakah perlu terkejut dengan pemecatan Tun Dr. Mahathir Mohamad, anak nya Mukhriz Mahathir, Syed Saddiq, Mazlee Malik dan Amiruddin Hamzah dari Parti Pribumi Bumiputera Malaysia? Sesudah tindakan ke 5 individu tersebut di atas memilih untuk duduk di kerusi pembangkang di dalam persidangan sehari Dewan Rakyat pada 18hb Mei 2020 yang lepas, sudah semestinya akan ada natijah dari perbuatan dengan… Read more »

Zoom
Guest
Zoom

Panjang sangat nak baca,lukis kan senang

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Dia tak reti lukis pun, cakar sini cakar sana ajer lah/

Anonymous
Guest
Anonymous

Desak bubar jangan tak desak. Kalau tak Azmin Sandakan akan pancung dulu Zahid, Najib tinggal Hishamuddin.

Anonymous
Guest
Anonymous

103 MP siapa yang akan jadi hero penumbang Kerajaan PNkhianat? UMNO? GPS?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu akan jadi jongos dan eunuch kpd MP itu.

Anonymous
Guest
Anonymous

PM lemah negara lemah. 103 MP dijaga, harga barang semakin naik. Menteri PNkhianat kenyang makan ghanimah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno lemah sebab Bosskurr. Sekarang tersumbat di longkang. Klepto wal Jibo dan Mak Badak saja yang kenyang makan beratus juta.

Anonymous
Guest
Anonymous

2 MP MCA bernilai 58 juta. 18 MP Pas bernilai 21 juta. Pemandu mabuk langgar mati Melayu tidak apa sebab nak tutup kes Adib? Melayu Islam semakin terpinggir.

Anonymous
Guest
Anonymous

29 MP UMNO berniai 128 juta. 4 dari nya ada banglo 3 juta tiap satu. Melayu penuduh liar meminggir kaum Melayu dengan sewenang wenang nya saja. Bedebah dia.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

58 JUTA DIJARAH DAPIG DIKEMBALIKAN SEMULA….. SUPAYA MCA INSAF DAN TAUBAT PELUK ISLAM….TIDAK LAGI BERSAMA BANGSA YAKJUJ MAKJUJ……. Anwar Mengkritik Pentadbiran Tun Mahathir Sebelum Ini Dalam Sidang Video terbaru……… Dalam sidang video Anwar berkata Pakatan Harapan (PH) tidak akan mengulang kesilapan sama dalam memilih perdana menteri. (ini bermakna sebelum ini silap pilih Tun) Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata PH akan memilih perdana menteri yang bersih, menunaikan janji dan menjalankan tanggungjawab. (makna Tun tak bersih, tak tunai janji dan tak amanah) “Kami berbincang siapa calon perdana menteri kami tetapi apa yang penting tidak mengulangi kesilapan lepas. “Ia membolehkan kami berpegang kepada… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Muhyiddin sedang diasak untuk bubar Parlimen oleh MNkhianat. Azmin panas. MB Selangor panas. Macam tak biasa kerja PNkhianat-MNkhianati?

Anonymous
Guest
Anonymous

Maklumat dari lub.ng belak.ng kamu?

Anonymous
Guest
Anonymous

58 juta untuk Kolej MCA? Dengan 2 MP sahaja boleh minta sebanyak itu? Mana level Melayu Islam di mata PNkhianat? 58 – 21 = 37 juta!

Anonymous
Guest
Anonymous

Bodoh bodoh bodoh. Tak tahu Cina kaum yang terkaya di negara ini dan ramai jutawan depa ahli MCA.

Anonymous
Guest
Anonymous

Menteri Pengangkutan dari MCA sudah ambil 58 juta masuk bank. Meroyan pun tak guna sebab PM sangat lemah.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MANA DIA PEMUJA DAN PENYEMBAH TONG M….. MACAM2 GELARAN BAGI….PEMBAWA BENDERA CAP AYAM SEBENARNYA…… Akhirnya Dr. Mahathir Di Pecat Dari PPBM……… Keadaan menjadi semakin sukar bagi Dr. Mahathir bila parti PPBM yang beliau sendiri tubuhkan mengambil tindakan memecat keahlian beliau dari PPBM (BACA DI SINI). Surat rasmi PPBM yang ditandatangani oleh Setiausaha Kerja PPBM, Kapten (B) Muhammad Suhaimi bin Yahya telah menamatkan teka-teki sama ada PPBM berani mengambil tindakan tatatertib ke atas Dr. Mahathir , Mukhriz, Maszlee dan Amiruddin Hamzah. Pemecatan itu dilakukan ekoran tindakan Dr. Mahathir dan 4 Ahli Parlimen itu berdegil untuk duduk di blok pembangkang sewaktu Parlimen… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Bawah PNkhianat bantuan adhoc Covid-19 sekolah agama, tahfiz dan pondok hanya 21 juta. DAP dulu bagi berapa?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan setakat ugut, ada tawaran dari dalam komponen PNkhianat lagi. Tak lama lagi PNkhianat wajib tumbang. Kerusi PNkhianat kepanasan.

Anonymous
Guest
Anonymous

UMNO sebenarnya sedang ugut Bersatu pakai sosmed. PM yang lemah nampak sangat goyang.

Zoom
Guest
Zoom

Kamu mana dengar cerita ni, fitnah masuk neraka

Jantan
Guest
Jantan

kedah paling sempoi, raya orang lain sebuk tukar langsir, tukar kapet, Depa tukaq Kerajaan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak sampai seminggu tukar terus kena skandal BALAK.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ckp ada 129 kerusi? Kerusi apa tu atok ooi, kerusi kat kantin dan kerusi roda mendiang kapal sink pun atok kira jugak juga ke?

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Nanti bila dah ngadap, dapat perkenan tubuh gomen, nangis ler korang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pendekar telor laboh terlucut kain nak mengadap Agong atas parti apa? Parti komunis atau parti tupperware?

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Penting nya ialah Bosskurr takda alasan pun nak ngadap.

Credibility gone. Thrown to the winds.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pendekar telor laboh terlucut kain dah tak ada parti. Pendekar kote bengkok senyum memanjang.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Pendekar takda kote (eunuch) mengarut memanjang.

Zoom
Guest
Zoom

Ada satu parti cap kipas udang

Anonymous
Guest
Anonymous

Dari bulan Mac lg, si anon bahlol dok ckp PN nak tumbang, tapi yg jd nya atok yg kena tendang. Kahkahkah

Atok nak ngadap Agong atas parti apa, anon bahlol hooi.

Parti komunis? Kahkahkah Kahkahkah

Anonymous
Guest
Anonymous

Dlm sedar tak sedar, Anwar akan menyambut ulangtahun ke 12 sebagai PM Malaysia bermula 16 Sep 2008 iaitu pd 16 sept 2020.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

MadSawang
Guest
MadSawang

Standby standby bye-bye . Dok standby atau tak standby masanya tetap akan sampe. Bila masa sampe sesaad tak terlebeh dan sesaad juge tak terkorang. Pm kena maluo dgn cino bodin kato seropa betino untok monang. Tim menbes negaro berkabajikan pong patot maluo dgn mukalaf cino juge. Kalu pm seropa betino poak negaro nerkabajikan yg dok sobot halal haram elok disobot seropa pelag haramjadah . Royak ponoh sombong ..angkoh riak dan takabog bila monang.. Tuang goro royak anjing menyalak babi atas bokit.. Yang bapak besag itu napesu. Yang bapak berat itu amanah. Yang palakbapak itu montori. Yang bapak-bapak itu rakyat. Yang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ni sakai mana cakap mcm bahasa yakjuj makjuj. Ooi ulu kampong dlm hutan mana kau duduk berok ooi. Tulislah bahasa standard. Ulu sakai bodoh.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia OTW to Spital Bahagia. Biar lah dia bahagia dgn cara dia, Bang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau ikutkan ramalan ahli nujum dan ahli sihir PH, kerajaan Muhyidin hanya bertahan seminggu shj.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Little amuses the nuisance. What more the fool.

Anonymous
Guest
Anonymous

PNkhianat dan MNkhianat tak boleh selamat lagi. MB Selangor kepanasan. Menteri Kanan kepanasan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nuduh liar ajer ler kamu. Takda bukti, fakta atau penerangan pun.

Sapa nak caya apa kamu kata.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekarang cah keting belum mula. YB PNkhianat sudah bimbang kerusi terbang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Cah KETUNG ada ker?

Anonymous
Guest
Anonymous

PRU15 YB PNkhianat nak cari kerusi selamat kena berebut.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu mengarut.

Anonymous
Guest
Anonymous

PN haram sudah nak tumbang. Kalau tak lari sekarang, kena lagi teruk kemudian hari.

Anonymous
Guest
Anonymous

Cakap kosong ajer ler kamu. Berbuih mulut ajer ler.

Takda siapa caya kamu.

Kakirembat
Guest
Kakirembat

Aku xlah sokong sangat PN ni. Tp kita selalu dimomokan dgn perumpamaan RODA ITU BULAT. ini yg berlaku skrng kpd tun. Sejak zaman tun ghaffar, anwar, tun abdullah dan najib, tun m nampak sgt selesa. Kini siapa berada di bawah? Roda itu bulat.