TIDAK BOLEHKAH NAJIB DILANTIK KETUA SIBER KERAJAAN BERTARAF MENTERI ATAU BELIAU MAHU JADI PM SEKALI LAGI?

Harus diakui ketika ini Najib Razak cukup terkehadapan dari segi menggunakan media sosialnya berbanding lain-lain pemimpin dalam gabungan tidak berdaftar PN untuk membela dan mempertahankan kerajaan.

Beliau jauh mendahului Perdana Menteri Muhyiddin Yassin, Presiden UMNO Zahid Hamidi, Presiden Pas, Hadi Awang, Menteri Komunikasi dan Multimedia, Saifuddin Abdullah dan semua pemimpin yang ada dalam PN.

Tidak cukup dengan itu, keberkesanan Najib menggunakan media sosial mempertahankan kerajaan juga lebih ke hadapan berbanding empat menteri kanan yang dilantik Muhyiddin, tidak kira sama ada menteri kanan paling kanan, menteri kanan terkiri atau menteri kanan yang tak bergerak ke kini dan ke kanan.

Semua mereka sekarang ini dikalahkan oleh Najib dari keberkesanan dan keaktifan memanfaatkan media sosial.

Malah, keaktifan dan keberkesanan Najib dalam mempertahan kerajaan juga jauh lebih baik dan berfungsi berbanding ketika beliau memegang jawatan Perdana Menteri dahulu.

Agaknya, pasukan yang membantunya sekarang benar-benar berfungsi dengan baik, berdisiplin dan rajin bekerja serta bukan lagi “team menghabiskan beras” yang pernah disebutnya sebelum ini.

Sekarang ini, melalui media sosialnya, semua isu ditapaunya dengan pantas dan berkesan.

Baik mempertahankan kerajaan, menyerang Tun Mahathir, membelasah pemimpin-pemimpin pembangkang, menyindir kerajaan lama PH, mempertahankan dan mempromosi dirinya sendiri, bahkan boleh dikata apa saja isu yang berbangkit yang menjadi perhatian ramai, daripada yang sebesar-besarnya hinggalah sekecil-kecilnya, semua diulasnya dengan baik.

Pendeknya, Najib kini adalah panglima siber paling mantap dan terkehadapan sekali di negara ini, terutama dari segi membela dan mempertahankan kerajaan.

Tetapi, peranan berkesan yang dimainkan Najib itu tidak pula pernah mendapat apa-apa pengiktirafan atau ucapan terima kasih daripada Perdana Menteri, Muhyiddin.

Dalam hal ini, tidak bolehkah Najib dilantik mengetuai mana-mana GLC atau dijadikan panglima siber bertaraf menteri sebagai mengiktiraf sumbangan dan peranannya membela kerajaan?

Begitu pun, ada yang berkata, Najib tidak boleh diberikan apa-apa jawatan kerana kes mahkamahnya sedang berjalan ketika ini.

Sebenarnya, sesuai dengan konsep seseorang itu tidak bersalah selagi tidak dibuktikan bersalah, tidak ada apa salahnya memberikan Najib apa-apa jawatan yang difikirkan sesuai dengan kedudukan dan peranan yang boleh digalasnya.

Oleh itu, kalau pun Muhyiddin tidak mahu melantiknya mengetuai mana-mana GLC, menjadikannya ketua siber kerajaan bertaraf menteri tentu tidak menjadi kesalahan?

Walaupun wang tidak pernah menjadi masalah dalam kehidupan Najib, setidak-tidaknya memberi pengiktirafan atau penghargaan yang tidak pernah diwujudkan sebelum ini – ketua siber kerajaan bertaraf menteri- tentu penting dalam hidup bekas Perdana Menteri itu.

Tambahan lagi, dengan pelbagai isu yang berlegar membelit kerajaan dan menghenyak Muhyiddin sekarang ini, beliau selaku Perdana Menteri seperti tidak dipertahankan oleh sesiapa daripada PN, baik oleh Bersatu, UMNO, Pas serta lain-lainnya dan seolah-olah juga PMO sendiri tiada unit medianya sendiri untuk mempertahankan boss mereka yang sedang dihentam kiri dan kanan.

Sementara pejuang siber pro UMNO turut banyak menghentam Muhyiddin, satu-satunya yang nampak telah berperanan serta boleh dipertingkatkan lagi peranannya membela kerajaan hanyalah Najib seorang.

Untuk itu, memberi pengiktifaran dan penghargaan kepada Najib bukan saja bersesuaian, malah tidak merupakan suatu kesalahan.

Selain itu, tidak kurang yang berkata, Najib tidak perlu semua jawatan, kedudukan dalam kerajaan atau apa-apa pengiktirafan kerana apa yang dilakukannya sekarang, selain untuk membersihkan namanya dan menjadikan dirinya sibuk, beliau juga diperkatakan sedang berjuang untuk menjadi Perdana Menteri sekali lagi.

Dikatakan dengan popularitinya yang lebih meningkat sekarang ini, jika UMNO dan Pas melalui Muafakat Nasional berjaya memenangi PRU akan datang, berdasarkan senarai pemimpin UMNO yang ada, hanya Najib saja yang paling layak menjadi Perdana Menteri.

Jika Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri sebanyak dua kali melalui parti yang berbeza, bolehkah Najib juga menjadi Perdana Menteri untuk kali kedua, tetapi melalui parti yang sama? (Shahbudindotcom 23/05/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 23 May 2020 — 1:40 pm

75
Leave a Reply

avatar
11 Comment authors
MAHATHIRVSANWARSelumbarAh sengGohAnonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PHD4PIG OTAK SEWEL BIUL……YANG BEKAS BANDUAN TEBUK JUBO DIA KATA TAK BERSALAH…..YANG DIBUCARA MAHKAMAH DITUDUHNYA BERSALAH…..OTAK SERABUT WAYAR PUTUS …… Dua Adun Bersatu di Pulau Pinang sokong Muhyiddin tidak akan bersama kerajaan negeri PH……… Dua Adun Bersatu di Pulau Pinang telah menarik semula sokongan mereka terhadap kerajaan negeri Pakatan Harapan. Adun Bertam Bertam Khalid Mehtab Mohd Ishaq dan Adun Teluk Bahang, Zolkifli Md Lazim mengesahkan perkara itu pagi tadi. Ditanya alasan mengubah pendirian, Khalid mengatakan dia harus mengikuti “arahan parti” dan menyokong Perdana Menteri Muhyiddin Yassin. “Saya akan dianggap sebagai anggota pembangkang selepas ini […] “Pendirian saya adalah saya bersama… Read more »

Selumbar
Guest
Selumbar

Sepatutnya pemimpin yang terdiri dari PKR, DAP PAN sudah nampak sejak PH berkuasa dulu dan perlu menyediakan pasukan cyber masing-masing seperti yang dilakukan oleh Najib Bugis dalam media sosial. Tapi malang nya semua pemimpin jaga tembolok sendiri. Tak mahu cipta jawatan cyber pada ahli parti sendiri tapi mereka lebih banyak mengharap para penyokong PH yang atas pagar mempertahankan kewibawaan mereka dalam kerajaan atau pun dalam parti apabila diserang. Pekara auta kalau dihasut setiap hari ketelinga orang ramai akan bertukar jadi fakta. Sebagai contoh…Najib Bugis sudah dikenali seluruh dunia sebagai pemimpin kleptokrat (pencuri) tapi setiap hari pekerja nya menulis dalam semua… Read more »

Saujana Langit
Guest
Saujana Langit

Seeloknya biarlah Najib menjadi ketua siber kerajaan bertaraf menteri ataupun TPM.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nanti dia songlap lagi berbillion amacam?

Goh
Guest
Goh

Songlap byk² pastu mohon runding la bayar balik semula macm anak dia tu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Anak Mak Badak, bukan anak dia

jigit
Member
jigit

Encik Budin… Nak tanya….

Kalau Muhyiddin offer you jawatan Ketua Unit Siber Trooper dia bertaraf Menteri you terima tak….?

Anonymous
Guest
Anonymous

Wahai Jigit, kamu dah takda isu nak bincang ker? Komen2 kamu yang di countered, tak dapat jawab ker? Hingga nak gigit tangan yang kasi kita ruang blogging di sini.

jigit
Member
jigit

Ehhh..tanya pun tak bulih…hang ni Hitler ka sapa…?

kah kah kahhh

jigit
Member
jigit

Tah hingin aku nak gigit tangan Budin…eiii…geli..tah ka dia baru salam dengan bang Non

Anonymous
Guest
Anonymous

Gigit tangan Al Jibo lah. Tak dapat tangan, apa saja lah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bak kata pepatah omputih, little amuses the nuisnce, what more the fool.

jigit
Member
jigit

Datang balik budak Najib Bini Rosmah ni…lama menghilang…pegi bertapa kut…bertalu-talu dibalunnya…melepas geram la tu….heh he

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Puasa bang. Maki hamun si Kitol kurang pahala I. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Nabi Muhammad berperang dengan musuh di bulan puasa pun – Battle of Badr.

jigit
Member
jigit

Itu peperangan di jalan Allah, kalau mati syahid jadinya…perang di alam siber, lawan maki hang aku tak ada faedahnya…buat hilang pahala puasa saja.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau nak jaga pahla, jangan maki atau cakap tak betul di bulan puasa lah.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey si Kitol dan Boboi harus dihapuskan daripada politik Malaya. Mereka nak masuk PH terus sailang, masuk PN terus sailang, masuk parti tupperware terus sailang dan kalau mereka dua ekor nak masuk Pas biarkan. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Elok 2 beranak tu masuk komunis.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu cakap begitu menunjukkan kamu jenis komunis.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau dah bini Rosmah apa kau nak menyibuk di sini? Nanti di binikan si Najib kau baru tau.

Bodoh sangat kau nih mengarut mcm berkenaan yang pernah memerintah negara ini selama 22 tahun berterusan.

Aku pun patut bo layan kau, no standard, pariah level, tapi dah mula tulis, biar lah.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

45 Menteri dan Kuli Kerajaan Pintu Belakang Menang Tebuk Atap Tanpa Manifesto Terbaik tajaan Madey si Kitol dan Azmin Semburit.

1. Menteri Air Suam
2. Menteri Doraemon
3. Duta Khas bertaraf Menteri Timur Tengah (OT Tulis surat fitnah)
4. Menteri MEWA
5. Menteri Lubang Jamban Positif Covid19
6. Menteri Buka dan Tutup Kilang Heineken Masa PKP
7. Menteri Backdated Surat Tukar KSU
8. Mufti tukang cari orang tandatangan surat buka Kilang Arak
9. Menteri Semburit dalam MKN
9. Menteri Tipu Makcik Kiah
10. Menteri Tepek Kepala Cop “Menteri”

Anonymous
Guest
Anonymous

Syaitan dah gila babi sejak hilang kerajaan. Penyokong DAP kapir harbi laknatullah.

Ah seng
Guest
Ah seng

Surat Al-An’am Ayat 108

وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ كَذَٰلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ

Dan janganlah kamu memaki sembahan-sembahan yang mereka sembah selain Allah, karena mereka nanti akan memaki Allah dengan melampaui batas tanpa pengetahuan. Demikianlah Kami jadikan setiap umat menganggap baik pekerjaan mereka. Kemudian kepada Tuhan merekalah kembali mereka, lalu Dia memberitakan kepada mereka apa yang dahulu mereka kerjakan.

Goh
Guest
Goh

Tulis surat maki² org antar ke negara luar pon boleh jadi menteri gak?

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Menteri dan macai Kerajaan Pintu Belakang tanpa manifesto ditaja oleh Madey si Kitol dan Azmin semburit pada 23 Februari 2020.

11. Menteri Gimik PPE
12. Menteri Mesyuarat COVID19 Syok Sendiri
13. Duta Khas bertaraf Menteri Jawa Pornorogo
14. Menteri Bawak Bini Shopping
15. Menteri Pantau Rak Coklat Dan Gula-Gula
16. Menteri Minta Duit Permit Berniaga PKP
17. Menteri 1 Kereta 1 Orang
18. Menteri Kira Tangkapan Orang Ingkar PKP
19. Menteri Ingkar Perintah PKP
20. Menteri Pusat Kuarantin Hotel 5 Bintang

Anonymous
Guest
Anonymous

Syaitan dah gila babi sejak hilang kerajaan. Penyokong DAP kapir harbi laknatullah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan pemalas lah, Dol, mcm mana nak menang argument asyik ulang cakap jer.

Goh
Guest
Goh

Mmmg betul la ckp tun…mmg pemalas cmne la nk lebih drp kaum lain

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak lebih drp kaum lain sebab tak berbudaya Ultra Kiasu.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Menteri dan macai Kerajaan Pintu Belakang tanpa manifesto ditaja oleh Madey si Kitol dan Azmin semburit pada 23 Februari 2020.

21. Menteri Halau Budak U Balik Kampong
22. Menteri TikTok Nisfu Syaaban
23. YB Tebuk Atap GLC Tak Dapat Jawatan Menteri
24. Menteri Salon Gunting Rambut Jarak 1 meter
25. Menteri Buluh Kembali Lagi
26. Menteri Agih Bantuan Covid 100 Jadi Hamper RM30
27. Menteri New Normal Yang Gila Ghanimah
28. Menteri Bongkar Mat Sembab Punca Kluster Tabligh Covid19 Merebak
29. Menteri 15 Negeri di Malaysia
30. Menteri 500 Negara di Dunia

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Menteri dan macai Kerajaan Pintu Belakang tanpa manifesto ditaja oleh Madey si Kitol dan Azmin semburit pada 23 Februari 2020. 31. Timbalan Menteri Kesihatan Langgar Arahan Kementerian Sendiri 32. Menteri Curi Duit Deposit Bazar Ramadan 33. Menteri Minta Maaf Tanpa Henti Sebab Gagal Fungsi 34. Menteri Rohingya Minta Citizenship 35. Menteri Sidang Parimen 1 Hari 36. Menteri Bajet Kerajaan Covid19 Pakai Duit KWSP Rakyat 37. Menteri Besar Overpowered Menteri Backdoor 38. Menteri Semburit Pemalas 39. Menteri Bajet 260 Billion Ikut Pintu Belakang 40. Menteri Tipu Moratorium Pajak Gadai 41. Menteri KPKT derma 1 Juta NGO Mak Lampir 42. Menteri Harga… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengarut lah kamu, menuduh cara liar, tarak bukti pun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Diucapkan selamat menjadi hamba abdi dan barua kapir harbi DAP laknatullah kpd Goh. Moga2 bila kau mampus nanti, kapiaq tu akan uruskan bangkai kau.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kapiaq ada orang depa uruskan.

Soal nya, hang mampuih, jnis hamjadah ada orang Melayu uruskan bangkai kamu ker?

Goh
Guest
Goh

Hadi duta timur tengah taraf menteri ckp xpayah kebumi asal sokong [email protected] semua akan ke syurga…..

BSP
Guest
BSP

Sejak bila pulak Si Budin ni so concern pasal Najib pulak..
Rileks la Budin…Najib duduk rumah dan berkomunikasi dengan rakyat melalui facebook dia….
Dia byk beri penerangan yg sgt senang difahami oleh rakyat dan penuh dengan fakta…bukan auta…
Sebab tu facebook dia one of the most popular politician in malaysia..
Sebab tu PH tumbang bila rakyat dah sedar dan insaf selepas byk baca dalam facebook Najib…Ramai pemimpin PH pun dah sedar dengan semua fitnah dan penipuan PH hinggakan ramai yg keluar parti..

hehehehehe…

Anonymous
Guest
Anonymous

Beri penerangan sebanyak mana pun, persepsi rakyat dia songlap berbillion wang rakyat.

Baik dia bawa ke mahkamah, clearkan nama dia. Ada berani?

Goh
Guest
Goh

Persepsi pas…bosskurrr tak bersalah dah puak pas telah di beri taklimat dan amat faham kes 1mdb dgn baik

Anonymous
Guest
Anonymous

Sesiapa pun yg memerintah Malaysia aku tak kisah asalkan jgn ada lagi DAP kapir harbi laknatullah dlm pemerintahan. DAP laknatullah tidak terhad kpd cina shj, ttp india dan juga melayu bodoh/bangang & liberal.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sesiapa yang tahu, tolong kasi tahu berapa ketul Melayu ada dalam DAP. Sj minat nak tahu, TK.

Goh
Guest
Goh

Yaaa kau hidup lah bertuhankan najib….ade yg kabo dia umpama pahlawan perang islam dulu

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KERAJAAN TOK MUDIN SEBELAH KAKI DIMINTA BERTINDAK SEGERA……JANGAN SIBUK MAIN PS5…… Lagi Mabuk Punya Hal.. 5 Cedera. PN, Sila Ambil Perhatian, Jangan ‘Tunggul’ Lama…… Lelaki dipercayai mabuk rempuh orang awam di pasar ditahan polis Menurut Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Arsad Kamarudin, suspek dipercayai memandu dalam keadaan mabuk hingga mengakibatkan sekurang-kurangnya lima orang awam cedera. – IPD Hulu Selangor KUALA LUMPUR: Polis menahan seorang lelaki berusia 30-an yang dipercayai memandu secara melulu di kawasan tapak peniaga di Bukit Sentosa, Hulu Selangor pada Jumaat. Menurut Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Arsad Kamarudin, suspek dipercayai memandu dalam keadaan mabuk hingga… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Alhamdulillah

Kapir harbi DAP laknatullah dan melayu bodoh penyokongnya telah disingkirkan dari memerintah Malaysia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yer ker? Berita baru nampak nya. Info dari lub.ng belak.ng kau ker?

May
Guest
May

shahbudin punya politik macam org tak ada akal… cetek sangat pemikiran nya

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasi hujah lah Dol, mcm mana yang boleh menunjukkan tak cetek sangat akal nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana hujah kau yg menunjukkan cerdiknya PH dan menteri syaitan yg kau puja sgt tu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan bodoh, aku tak cakap PH cerdik.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ramai juga melayu meroyan bila menteri syaitan dari DAP kapir laknatullah hilang jawatan dan kerajaan. Nanti bila mampus suruh menteri kapir tu uruskan bangkai kau.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan lupa kau pun akan mamposss … dah ada orang yang uruskan bangkai kau.

Tengok cara kau berdailog, mcm susah nak ada orang untuk mengurus bangkai kau.

Goh
Guest
Goh

Yang meroyan bila bosskurrr rembat duit negara kongsi anak bini pon ramai jugak bro….

Goh
Guest
Goh

Tujuan Allah menciptakan berpuak dan berbangsa agar saling kenal mengenali antara satu sama lain. Firman Allah: (maksudnya) (maksudnya): Wahai manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan. Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertaqwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha mendalam pengetahuanNya. (Surah al-Hujurat: 13). Lihat dalam ayat ini, Allah memanggil “Wahai manusia!”. Panggilan yang sangat adil merangkumi setiap bangsa dan puak. Bukan panggil perkauman atau fanatik keturunan. Kata Sayyid Qutb dalam menafisrkan ayat ini: “Penciptaan manusia berbagai… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib MAHU JADI PM SEKALI LAGI?

NO WAY !

DIA BOLEH JADI KETUA PEMBANGKANG PERMANENTLY.

PENGSONGLAP BERBILION RINGGIT DUIT RAKYAT MANA BOLEH JADI PM LAGI.

Goh
Guest
Goh

Bossskurrr xmau mintak jawatan ke kat pm8 ???

Anonymous
Guest
Anonymous

Mahkamah belum jatuhkan apa2 hukuman pd najib. Jgn kau tergolong dr pengikut menteri syaitan DAP kapir harbi laknatullah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nama dah busuk, Mat. Persepsi rakyat tak tunggu keputusan mahkamah.

Kamu pun dah tak dapat pulihkan nama dia. Kalau tak, apasal tak coba? Boleh berdentam dentum hantam dia di sini.

BSP
Guest
BSP

Anon 3.15pm…..mahkahmah mana yg dah jatuhkan Najib merompak duit berbillion???
UMNO sekarang dah jadi kerajaan….
Kalau Najib jadi PM pun boleh ajer..
Dulu masa PH, LGE yg sedang dibicara rasuah dan salah guna kuasa pun boleh jadi menteri kewangaan…

Tidak bersalah sehinggalah dibuktikan bersalah oleh mahkamah…Faham tak ???

Anonymous
Guest
Anonymous

Hang bodoh sangat BSP. Tarak siapa kata mahkamah dah hukum. Hang tak baca ker?

Istilah di guna pun ia lah PENGSONGLAP. Ada mmahkamah hakimkan PENGSONGLAP ker?

Aku ingat hang pandai, tapi …

Goh
Guest
Goh

Nak bela bossskurrr pun baca dulu betul² bro…dungguuuuuu

Anonymous
Guest
Anonymous

Sejak menteri syaitan keluarkan statement pd 2018 bhw kerajaan Malaysia berhutang lebih 1 trilion, Malaysia nak bangkrap, sejak itulah pelabur2 asing mula lari dr Malaysia dan currency terus jatuh.

Itulah menteri syaitan Malaysia yg sangat dikagumi oleh melayu bodoh dlm PH.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sapa cakap? Satu bukti pun takda. Maklumat dari lub.ng belaka.g kamu ker?

Goh
Guest
Goh

Pesta mendedak habuan

Goh
Guest
Goh

Yaaaa mari² kita memburu jawatan lagi…xsempat2 tgu isu virus selesai sibuk dgn jawatan bagai puak ni

Anonymous
Guest
Anonymous

Kpd Anon 3:17 pm.

Statistik yg cakap mcm tu. Cuba rujuk dan cari statistik kejatuhan indeks klse, currency sejak PH ambil alih kerajaan. Kau malu ke jd pengikut menteri syaitan tu? Kalau kau melayu yg tak bodoh, kau boleh cari sendiri dan tahu kat mana patut cari.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dol, kau yang mahukan aku caya apa kau cakap. Tapi kau suruh aku cari info. What the fcuk.

What talking one, you, where got accuse, then ask people to find the proofs etc. Lu gila ka?

adyunixmoment
Member
adyunixmoment

pesta mendedak jawatan…

Anonymous
Guest
Anonymous

Suka hati kamilah, kami kerajaan. Kau tu dah jd pembangkang & barua kapir harbi laknatullah.
BARUA KAPIR HARBI LAKNATULLAH.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jaga2, silap2 yang menuduh orang LAKNATULLAH tu di LAKNAT ALLAH.

Goh
Guest
Goh

Bila puak ulama taraf menteri timur tengah pon menipu…puak di bawah² apetah lagi

anonymous
Guest
anonymous

Lawak betul entry Budin kali ni, lawak dibuat2 utk tenangkan hati sendiri. Situasi sama juga berlaku pd zaman TDM jd PM7 dari PH dulu.
KENAPA TDM TAK LANTIK ANWAR SBG TPM KALAU BETULLAH TDM IKHLAS NAK BERI ANWAR JAWATAN PM8? ATAU SEKURANG2NYA SBG MENTERI YG KANAN DI SALAH SATU KEMENTERIAN?

MENIPU DAM PH TAK DAPAT DIPISAHKAN.

Goh
Guest
Goh

Yaaa pesta memburu habuan bersama pengacara baru..pak dinnnnnn

Anonymous
Guest
Anonymous

Selamat jd hamba abdi kpd kapir DAP laknatullah kpd Goh.

Goh
Guest
Goh

Yaaaaa lagi baik dari jadi hamba rosmah mansur.ngeriiii bro

Anonymous
Guest
Anonymous

Hamba dia kena jadi eunuch – mcm di ancient China, potong semua bola dan barang supaya tak kacau Emperor’s hareem