SAMBUTLAH EIDULFITRI INI DENGAN KEWASPADAAN, KESEDERHANAAN DAN KEINSAFAN – ANWAR

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar Walillah Hil Hamd

Dengan izin dan limpah kurnia-Nya kita terus diberi kesempatan pada tahun ini untuk merayakan hari besar buat umat Islam dan hari kemenangan yakni Eidulfitri buat tahun 1441 Hijrah.

Eidulfitri juga bermakna kembali kepada fitrah kemuliaan insan yang murni setelah berentap dengan dugaan Ramadhan.

Pengajarannya adalah tekad meningkat amal ke arah makruf dan menolak kemungkaran rasuah dan pengkhianatan.

Bersamalah kita panjatkan kesyukuran ke hadrat Allah SWT atas segala nikmat dan ganjaran yang selayaknya buat umat.

Seperti yang semua sedia maklum, perayaan Eidulfitri adalah hari yang penuh kegembiraan di mana kita akan meluangkan masa bermaaf-maafan sesama keluarga, dan diisi dengan aktiviti ziarah menziarahi dalam upaya kita untuk memperteguh dan memperkuat silaturahmi.

Namun, perayaan Eidulfitri tahun ini ternyata berbeda dari dasawarsa-dasawarsa yang lalu tatkala kita terus terkesan dengan serangan dan dampak wabak Covid-19.

Musibah yang menimpa kita ini tidak pernah dialami kita sebelumnya.

Justeru dalam keghairahan kita menyambutnya, usah pula kita korbankan aspek-aspek kesihatan seperti pembatasan sosial atau pemakaian topeng muka.

Saya turut ingin menggesa agar perayaan Eidulfitri tahun ini harus disambut dengan kewaspadaan, kesederhanaan dan keinsafan.

Mutakhir ini kita dihadapkan dengan kemelut kepimpinan yang amat parah yang sedang bergulat dengan persoalan keabsahan dan cabaran ekonomi yang maha dahsyat.

Justeru apa yang dituntut kini adalah kebijakan yang inklusif dan progresif bagi merangkul kembali kekuatan ekonomi dan negara.

Akhir kalam ingin saya menyeru kepada semua warga agar kerukunan dan perpaduan terus dipupuk dan dirancakkan sesuai dengan norma baharu hari ini.

Marilah bersama kita berusaha, berikhtiar dan berdoa agar pelbagai krisis yang melanda negara hari ini dapat ditamatkan sesegera mungkin.

Mendoakan mudah-mudahan kita terus diberi kekuatan dan kesabaran.

Selamat menyambut Hari Raya Eidulfitri 1441 Hijrah kepada seluruh umat Islam di Malaysia.

Maaf zahir dan batin.

ANWAR IBRAHIM

23 Mei 2020.

Kongsikan artikel ini
Updated: 23 May 2020 — 8:55 pm

22
Leave a Reply

avatar
7 Comment authors
Tanpa NamaTanpa Nama UKMAHATHIRVSANWARAnonymousMekcy teme mu Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PHD4PIG MEMANG BANGANG SIUL BIUL…..PAK DAJJAL BEKAS BANDUAN TEBUK JUBO DISOKONG…..YANG SEDANG DIBICARA MAHKAMAH DITUDUH BERSALAH……OTAK PUTUS WAYAR SKRU TANGGAL……. Pucuk pimpinan digesa perbetul PKR elak lebih ramai keluar parti……. Dua pemimpin PKR terkejut dengan laporan seorang ahli Parlimen akan meninggalkan parti itu hari ini. Naib Presiden PKR, Tian Chua ketika dihubungi berkata, beliau tiada maklumat ahli Parlimen mana yang akan keluar parti. Ketua Wanita PKR, Haniza Mohd Talha yang terkejut dengan laporan itu berkata, ahli Parlimen tegar sudah keluar parti dan laporan berkenaan menunjukkan masih ada wakil rakyat tidak senang dengan tindak-tanduk pucuk pimpinan sehingga menyebabkan mereka hilang kepercayaan.… Read more »

Tanpa Nama UK
Guest
Tanpa Nama UK

DSN menulis “Seperti yang semua sedia maklum, perayaan Eidulfitri adalah hari yang penuh kegembiraan di mana kita akan meluangkan masa bermaaf-maafan sesama keluarga, dan diisi dengan aktiviti ziarah menziarahi dalam upaya kita untuk memperteguh dan memperkuat silaturahmi” Kutipan berita dari berita FMT, orang kampung termasuk Mak Cik Kiah mungkin ramai yang tidak tahu apa itu FMT. Tetapi yang sedihnya apabila orang bandar yang ada access internet 2×5. So baca di sini :- https://ms.wikipedia.org/wiki/Free_Malaysia_Today (1) Free Malaysia Today turut membantu Sarawak Reportβ€Ž mengutip dana Β£30,000 daripada awam bagi menentang PAS. Pihak PAS telah (menyaman) Sarawak Report kerana membuat dakwaan bahawa RM90… Read more »

Tanpa Nama UK
Guest
Tanpa Nama UK

Maaf pembetulan, bukan DSN tetapi DSAI

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³
Allahuakbar Allahuakbar, Kejora bngun brtakbir
Minta kita selamat, dari Covid-19 yg Allah turun
Doa & wirid pula, sntiasa bermain di hati & bibir
Moga negara dijauhi dr cngkaman puak kafirun
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

jigit

Selamat Hari Raya cikgu Kejora pemantun terbaik
maaf noo melawak kutuk lebih kurang kat blog ini
Sama Wak Suman tak mahukah berbaik-baik
Manalah tahu kut kalu ditakdirkan anak dia jadi bini…

kah kah kahhhh

Reply
23 May 2020 11:27 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro jigit 11:27 pm,

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Nk jdi mnantu si Suman..sikit pun Kejora tk rela
Tak ingin lah Kejora..Suman pnya anak dara tua
Baik le bujang terus dpd jdi mnantu Suman gila
Minta simpang malekat 44 ler Suman jdi mrtua
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro jigit,

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kejora kini, spt berada dlm dilema yg tak sudah
Mak bertekad, ingin bermenantukan org Kedah
Katanya..semua urusan nanti, akan jadi mudah
Dia juga risau, klau Kejora nanti jauh berpindah
😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³
Mngkin juga Kejora ini Allah mahu uji dan duga
Kena pertimbang mak, utk nk berumahtanggga
Hati mak tersayang, kena lah sentiasa kita jaga
Kerana di tapak kaki ibu lah, terletaknya syurga
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³
Bab kahwin ni, Kejora msih lagi berfikir panjang
Mcm blm puas lah pula hidup cara membujang
Rasa seronok pula jdi jejaka idaman kt Tunjang
Mngkin lambat lgi kot ke pelamin punya jinjang
πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Jigit,
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Di blok Si Budin hamba dah kena badi
Ibarat ayam,di sembelih panggang percik
Di tinggal Irah,hamba macam mabok todi
Nak pikat dara Pak Suman,punailak kecik
πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™

πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 12:46 am,

😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒
Sian Kejora tengok Anon ni, jiwa dh teruk patah
Nampak sangat dia ni dah sasau tak tentu arah
Bila masanya pula..yg dia kena tinggal dgn Irah
Konon, nak menyamar jadi Kejora ler tu..piiraah
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Mekcy teme mu
Guest
Mekcy teme mu

Di male hari di pase colok
Rame-rame buak ike kukus
abe..abe….raya mei golok
Abe ikok lalue lobe tikus

mek nok kok abe

Mekcy teme mu
Guest
Mekcy teme mu

kahhhhh…..kahhhhhhhhhhhhhhhhhh
Selamak ari rayo,maaf zahir bate

JANGAN MARE!!!

kahhhhh….kahhhhhhhhhhhhhhhhhh..kahhhhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mekcy bapok 12:55/12:57 am,

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Owh..msih hidup lagi rupanya ko, bapok Mekcy
Mesti sekarang ini kau makin bertambah seksi
Aku percaya yg bontot kau tu, mesti kian berisi
Agak nya mlm raya ni, mesti Bg Non ada di sisi
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

anonymous
Guest
anonymous

salah satu tugas pemimpin islam menjaga ugama islam
siasah ikut panduan islam
hukum hakam ikut panduan islam seperti yang Allah perintah

setakat duk laung Allahuakbar saja budak kecik pun pandai
tak kira la dari pati mana pun

Apakah hukum Jahiliah yang mereka kehendaki, dan (hukum) siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin?

tak yakin lagikah ngan hukum Allah

takkan takut ngan mca mic gelakan dap dll sekutu

Anonymous
Guest
Anonymous

PAN selama jd kerajaan apa yg mereka buat? Rahmatan Lil Alamin dgn jual aset TH, bersekongkol dgn Liberal LGBT? Seronok sgt dpt jd barua kapiaq DAP?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Untuk yang belum jumpa @ telah jumpa tapi tak baca :-http://www.astroawani.com/berita-malaysia/dr-mahathir-jangan-hipokrit-kes-riza-aziz-takiyuddin-243211

Kerajaan berharap Tun Dr Mahathir Mohamad tidak bersikap hipokrit dengan mengatakan beliau tertanya-tanya dan tidak faham dengan keputusan mahkamah memberikan pelepasan tanpa pembebasan terhadap Riza Shahriz Abdul Aziz.

Menurut Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Takiyuddin Hassan, keputusan memberikan pelepasan tanpa pembebasan terhadap anak tiri Datuk Seri Najib Tun Razak itu dibuat oleh Peguam Negara dan dilaksanakan oleh Timbalan Pendakwa Raya yang mengendalikan kes tersebut pada akhir 2019.

Ye ke? Kalau keputusan tahun 2019 terkhilaf, kenapa Menteri JPM tidak betulkan sekarang? Kuasa ditangan Datuk. Belum terlambat.

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Hari ini 1 Syawal kita menyambut Raya Aidilfitri
Kepada semua, ucapan selamat, Kejora nk beri
Kat Kedah je le beraya, dah tk blh rentas negeri
Apa2 pun maaf zahir batin Kejora susun 10 jari
πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™

πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ

jigit
Member
jigit

Selamat Hari Raya cikgu Kejora pemantun terbaik
maaf noo melawak kutuk lebih kurang kat blog ini
Sama Wak Suman tak mahukah berbaik-baik
Manalah tahu kut kalu ditakdirkan anak dia jadi bini…

kah kah kahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro jigit,

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Nk jdi mnantu si Suman..sikit pun Kejora tk rela
Tak ingin lah Kejora..Suman pnya anak dara tua
Baik le bujang terus dpd jdi mnantu Suman gila
Minta simpang malekat 44 ler Suman jdi mrtua
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Jigit,
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Di blok SiBUdin hamba macam dah kena badi
Ibarat ayam,di sembelih panggang percik
Di tinggal Irah,hamba macam mabok todi
Nak pikat dara Pak Suman,punailak kecik
πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™

πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 12:41 am,

😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒
Sian Kejora tengok Anon ni, jiwa dh teruk patah
Nampak sangat dia ni dah sasau tak tentu arah
Bila masanya pula..yg dia kena tinggal dgn Irah
Konon, nak menyamar jadi Kejora ler tu..piiraah
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚