BAGAIMANA JIKA MUHYIDDIN DIPECAT DARIPADA BERSATU?

Berdasarkan rakaman audio mesyuarat MPT Bersatu yang dibocorkan serta perkembangan semasa, adalah jelas Muhyiddin Yassin selaku Presiden parti telah melakukan dua kesalahan disiplin yang serius.

Kesalahan pertama, membawa Bersatu keluar daripada PH tanpa kebenaran serta izin parti secara sah.

Ini berdasarkan keputusan sama ada Bersatu perlu keluar PH atau tidak adalah bergantung persetujuan akhir Tun Mahathir Mohamad sebagai Pengerusi di mana dalam mesyuarat MPT pada 23 Februari itu telah dibuat ketetapan agar beliau diberi masa seminggu untuk membuat keputusan mengenainya.

Dan sehingga hari ini, Tun Mahathir tidak pernah memberi kata putus bersetuju untuk Bersatu keluar PH.

Dengan yang demikian, tindakan Muhyiddin mengumumkan Bersatu keluar PH pada 24 Februari lalu adalah sesuatu yang tidak sah dan salah dari segi disiplin parti.

Kedua, selepas keluar PH dan membawa dirinya bersama sebahagian Ahli Parlimen Bersatu untuk bergabung dengan UMNO, BN, Pas dan GPS membentuk kerajaan, semalam Muhyiddin sekali lagi melakukan kesalahan disiplin dengan menandatangani memorandum persefahaman bagi penubuhan PN secara rasmi.

Hakikatnya, tindakan Muhyiddin menandatangani MOU itu tidak bersandarkan sebarang keputusan parti dan dengan itu beliau tidak berhak menandatanganinya atas nama Bersatu.

Berikutan itu, kedua-dua kesalahan yang dilakukan Muhyiddin ini sudah pun dilaporkan kepada Lembaga Disiplin Bersatu untuk disiasat dan disyorkan tindakan sewajarnya.

Atas kedudukannya selaku Presiden Bersatu dan dua jenis kesalahan yang dilakukannya itu, adalah jelas ia suatu bentuk kesalahan yang serius dan dengan itu, jika didapati bersalah, sudah barang tentu hukumannya juga adalah berat.

Dalam hal ini, adalah tidak mustahil, jika didapati bersalah, Muhyiddin boleh diambil tindakan sama ada digantung keahlian atau dipecat daripada Bersatu.

Oleh kerana Muhyiddin sekarang sudah menjadi Perdana Menteri, bagaimana dengan kedudukannya jika beliau akhirnya dipecat daripada Bersatu?

Adakah rakan-rakan dalam PN akan menolaknya juga sebagai Perdana Menteri kerana beliau sudah jadi tidak berparti?

Atau, dengan pemecatan itu akan mendorong Muhyiddin memilih untuk kembali menyertai UMNO?

Jika beliau masuk UMNO, adakah semua penyokongnya dalam Bersatu, termasuk yang memegang jawatan sebagai Ahli Parlimen, turut sedia menyertai UMNO? (Shahbudindotcom 18/05/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 18 May 2020 — 9:59 pm

76
Leave a Reply

avatar
15 Comment authors
MAHATHIRVSANWARAnonymousAnonymousjigitBapa Mertua Jora Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Two Bersatu supreme council members claim Dr M first mooted idea of joining hands with Umno, PAS……… The idea of Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) joining hands with Malay-based parties Umno and PAS to ensure political stability was first mooted by Tun Dr Mahathir Mohamad himself, as far back as right after the last general election, two Bersatu supreme council members have claimed. Wan Saiful Wan Jan and Datuk Razali Idris said Dr Mahathir had then told the supreme council that Bersatu had failed to gather the Malay votes in the 14th General Election (GE14) in May 2018 under Pakatan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kejora masih muda..tapi sbb puasa, letih penat
Letih penat tidak mengenal tua atau pun muda
Lain ler dgn atuk TN anjing Kristian kafir lahnat
Sbb tk puasa, dia tak letih, wlu atas kerusi roda
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•

β™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Agong dedahkan Muhyiddin dapat kepercayaan majoriti, Kerajaan sah bukan pintu belakang…….. KUALA LUMPUR – Yang di-Pertuan Agong hari ini mendedahkan baginda telah meminta Tun Dr Mahathir Mohamad untuk tidak melepaskan jawatannya sebagai Perdana Menteri semasa pertemuan yang berlangsung pada jam 5 petang, 24 Februari lalu. Bagaimanapun, Dr Mahathir tetap dengan keputusannya, titah baginda. Rentetan daripada keputusan Dr Mahathir itu, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Sultan Ahmad Shah bertitah, baginda bertanggungjawab untuk melantik seorang Perdana Menteri yang baharu. Ia selaras dengan Perkara 43, Perlembagaan Persekutuan yang memberi kuasa budi bicara kepada Yang di-Pertuan Agong untuk lantikan tersebut. Susulan itu, pada… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang tua Kejora dah 80an tahun, blogging sikit dah penat. Penat fisikal satu hal tapi penat nya memerahkan otak nya apa nak tulis itu lebih memenatkan.

Apakan daya, dah 80an tahun. Sayang nya selalu mengarut, kalau lah dia buat constructive comments, kan boleh dapat pahla pun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Komen aku di atas adalah constructive – untuk mendapatkan komen2 yang berfaedah dan tak membosankan di sini.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 12:43/12:49 pm,

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kejora masih muda..tapi sbb puasa, letih penat
Letih penat tidak mengenal tua atau pun muda
Lain ler dgn atuk TN anjing Kristian kafir lahnat
Sbb tk puasa, dia tak letih, wlu atas kerusi roda
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•

β™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Dekat TN anjing, Kejora dah bagi, sedikit perisa
Nanti Kejora akan sambung, tambah kemudian
Skrg Kejora nak rehat kejap, sbb letih berpuasa
Lain le atuk TN tu cergas tk puasa, sbb Kristian
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Sedih dan bosan melihat nate’ Kejora tak habis2 memantun mantat. Tak ikut tajuk pos pun. Membosankan pembaca.

Dia nih jenis social pervert. Tak pedulikan adat resam, blogging norms and decency. Mak bapak dia tak bimbing dia di masa kecil.

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN anjing 10:19 am,

πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Ewah, TN anjing sewel ini kmbali nak cari pasal
Bapok main netball nk acah Kejora kpten futsal
Tk takut ke Atuk, kot kalu nanti ko tu menyesal?
Dulu kna Teruk dgn Kejora smpai tidur bangsal
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing sewel 10:19 am,

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Ko gaduh dgn si Zunun pun, isu pos tak sentuh
Yg aku nampak ngko asyik jer keluar caci maki
Mmg bodoh ko mcm pak ko pnya kepala butoh
Mulut ko pulak..mcm mak ko pnya lobang puki
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Ewah..kemain lgi dia, TN anjing mulut sumbing
Tak sedar, tua ganyut, jalan terumbang ambing
Masa kecil, dibuang, kutip makan taik kambing
Dia jadi biadab ini, sbb, mak bapak tak bimbing
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝
Dia cari pasal dgn Kejora, ini TN Kristian goblok
Sarang tebuan TN bapok kedi ni cuba nak jolok
Mmg bahasa si kafir ni, kesat & tak pernah elok
Anjing tua ini fikir tmpt ni bapak dia punya blog
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
TN anjing ni mulut busuk srupa lobang jamban
Tk sedar dah tua bangka umur tu dah 87 tahun
Perangai spt budak kecik..wlu dah tua beruban
Bulu pelir pun putih serabut serupa dngn bihun
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
TN anjing ini, macam puki mak dia mulut becok
Dia berbalah dgn si Zunun pun tak ada ikut pos
Kini dia acah Kejora pula..ini TN tua mati pucok
Nak lagak hebat, tak padan dngn pelir mampos
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kemarahan TN anjing kt Kejora belum lagi reda
Dilihat Kejora cekap pantun dia mengurut dada
Tapi dia tak reti buat sebab bingai, ilmu tak ada
Terkial-kial je dia sana sini, kat atas kerusi roda
β™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώ

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BAGI TOK MUDIN SAMA SAHAJA PECAT ATAU TIDAK……KALAU KENA PECAT LAGI BAIK LOMPAT JADI UMNO…….. Kedah negeri PH terakhir dalam krisis…….. SEPATUTNYA Kedah jadi kubu terkuat Bersatu mengibarkan bendera kerajaan Pakatan Harapan. Justeru ia adalah negeri Doktor Mahathir yang jadi tonggak meruntuh kerajaan Umno/Barisan Nasional yang berkuasa 60 tahun itu. Kerana parti anti Umno di Kedah tidak bersatu, PH dan Bersatu hanya beroleh majoriti secukupnya untuk membentuk kerajaan. Kerajaan macam itu biasanya rapuh apabila komponan utamanya – PKR dan Bersatu – ditegakkan atas asas yang tidak ngam. Dari mula rapuhnya kerana ia ada dua nakhoda yang sama handal, Mahathir dan… Read more »

Lengkuas ubi
Guest
Lengkuas ubi

PH memang babi.. abis duit bumiputra..

1. Tabung haji..
2. Asb

Punya sial PH.. memang ko ni babi PH yang paling sial dalam sejarah.. PRU 15 ko tengok.. memang xde tempat ko PH.. babi punya PH

Anonymous
Guest
Anonymous

Awat tak kasi penerangan kpd ” abis duit bumiputra.. Tabung haji.. Asb”.

Main tuduh secara liar saja siapa nak percaya kamu.

Husin lempoya
Guest
Husin lempoya

1. Tun M yg letak jawatan drp bersatu. Tun M tiada hak untuk menentukan parti nk keluar ke tidak.. bodoh la kau ni

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia takda hak, tapi ada pengaruh.

anonymous
Guest
anonymous

Jgn mimpi ler PH nak hapuskan rasuah. Kalau hapuskan kes rasuah pemimpin PH mmg ada. Dan buang semua kes yg melibatkan pemimpin PH. Rogol amah, bunuh amah, pengganas LTTE, komunis, pembunuh adib dll.
Lanciau PH.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hapus tak boleh. Macam melacur juga tak boleh. Very ancient occupations.

Mula2 nya Tuhan jadikan sepasang insan. Yang ke 3 tu pompuan. Melacur nakkan ahem2 si jantan.

Tapi kawal rasuah itu – keep it under control. Jangan rasuah dalam jamban juga. Nanti duit terpalit tahi masuk kocek. Sana sini orang lalui kamu, tenung kamu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang ke 3 itu mungkin juga lelaki.

Melacur juga, nakkan perhatian perempuan tu.

Anonymous
Guest
Anonymous

BAPA MERTUA KEJORA!(Suman maknyah)

πŸ‚ …..ohhh! πŸ„
Mekcy! abang dah dekat ni! tonggekkan jubor mu!

Reply
19 May 2020 2:22 am

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman maknyah sasau 2:22 am,

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kesian betul, Suman maknyah geng haluan kiri
Masih juga si bacul ni tampil dgn mnyamar diri
Spt boss dia jugak, hnya mampu sembang kari
Bila tahu Kejora tidak ada, dia keluar pukul curi
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Suman maknyah msih cuba nk kenakan Kejora
Tapi hanya merapu kerana dia dah tk tahu cara
Punca si tua ini jdi meroyan dh semakin ketara
Sbbnya..Kejora tk berkenan dia pnya anak dara
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Sebenar nya Wak Suman mknyah malu terkedu
Tapi dgn Kejora ini, dia macm dendam merindu
Dngn anak gadis dia, Kejora ni cuba nak dipadu
Tak hinginlah Kejora, nk kawin anak dara Hindu
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Suman rasa mcm kena tampar muka berdamar
Anak dara tua dia tu, Kejora tak ingin nak lamar
Maruah si tua maknyah ni, udah teruk tercemar
Tapi dia mari juga sekali sekala dgn menyamar
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Suman mmg le bingai bangang, dada tak berisi
Tapi, dia tk mahu mengalah, masih nak beraksi
Nk lwn Kejora, hnya berharap modal lapok basi
Balik2 asyik dibawak keluar citer bapok Mekcy
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Suman maknyah ni, Kejora kenal mmg dh lama
Dari dulu, klu nak kalah, dia tk boleh nak terima
Bila terkantoi..mula le dia keluar dgn lain nama
Kini, sbg ‘bapa mertua Kejora’, ifrit ni menjelma
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak habis2 nate’ nih memantun mantat. Menggelar diri nya Kejora. Tak ikut tajuk pos pun. Membosankan pembaca.

Dia nih jenis social pervert. Tak pedulikan adat resam, blogging norms and decency. Mak bapak dia tak bimbing dia di masa kecil.

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN anjing 6:51 am,

πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Ewah, TN anjing sewel ini kmbali nak cari pasal
Bapok main netball nk acah Kejora kpten futsal
Tk takut ke Atuk, kot kalu nanti ko tu menyesal?
Dulu kna Teruk dgn Kejora smpai tidur bangsal
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing sewel 6:51 am,

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Ko gaduh dgn si Zunun pun, isu poa tak sentuh
Yg aku nampak ngko asyik jer keluar caci maki
Mmg bodoh ko mcm pak ko pnya kepala butoh
Mulut ko pulak..mcm mak ko pnya lobang puki
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Ewah..kemain lgi dia, TN anjing mulut sumbing
Tak sedar, tua ganyut, jalan terumbang ambing
Masa kecil, dibuang, kutip makan taik kambing
Dia jadi biadab ini, sbb, mak bapak tak bimbing
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝β›ͺ✝
Dia cari pasal dgn Kejora, ini TN Kristian goblok
Sarang tebuan TN bapok kedi ni cuba nak jolok
Mmg bahasa si kafir ni, kesat & tak pernah elok
Anjing tua ini fikir tmpt ni bapak dia punya blog
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
TN anjing ni mulut busuk srupa lobang jamban
Tk sedar dah tua bangka umur tu dah 87 tahun
Perangai spt budak kecik..wlu dah tua beruban
Bulu pelir pun putih serabut serupa dngn bihun
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
TN anjing ini, macam puki mak dia mulut becok
Dia berbalah dgn si Zunun pun tak ada ikut pos
Kini dia acah Kejora pula..ini TN tua mati pucok
Nak lagak hebat, tak padan dngn pelir mampos
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kemarahan TN anjing kt Kejora belum lagi reda
Dilihat Kejora cekap pantun dia mengurut dada
Tapi dia tak reti buat sebab bingai, ilmu tak ada
Terkial-kial je dia sana sini, kat atas kerusi roda
β™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώβ™Ώ

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
Rakyat kini dh dpt pngajaran, dari PRU yg lepas
Depa rasa serik termakan janji2 PH yg hampas
Sbb itu 5 PRK berturut..kerusi PH kena rampas
Tk syak lgi, PRU15 nanti PH pasti akan tumpas
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
PH tu, dgn penipuan, mmg le depa sngat cekap
Dgn ‘manifesto janji2 palsu’ rakyat diperangkap
Tpi hnya kekal 22 bulan, itu kjaan tebuk tingkap
PRU-15, depa akn tumbang, merata2 org cakap
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
PRU14, dgn janji2 manis palsu, rkyat dipancing
Rupa2nya PH @ ‘pee-ache’ tu penyakit kencing
Sbb tu 5 PRK berturut..rkyat kmbali kpd dacing
PRU15..pintu utk PH, rkyat akan tutup, kancing!
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Rancngan penipuan PRU14..PH susun dgn rapi
Bila menyedari tertipu, rakyat jadi marah berapi
Sbb itu 5 PRK berturut2, PH rakyat tolak ke tepi
Utk PH menang lgi PRU15, tak usah le dimimpi
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
PH menang PRU dulu, guna janji palsu menipu
Bila memerintah, rkyat nmpak, depa tu merapu
Nak pulihkan negara, ternyata, depa tk mampu
PRU ke-15 nanti..PH sampah tu rkyat akn sapu
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Rakyat dah tk caya, mata 1, dajal pnya lambang
PRU14 tu, PH menang krna menipu & sumbang
Dek krna rkyat marah, PRK, 5 kerusi PH terbang
Berani kerat jari..PRU-15 nanti PH akn tumbang
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kekalah BN dulu tu sbb Melayu, Allah mahu uji
Rmai Melayu pilih PH dlu krna tertarik dgn janji
Tpi apa yg depa dpt, hanya air kencing yg disaji
Sbb itu dah 5 PRK berturut2..teruk PH kena taji
πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
PH menang krna sokongan 99% Hindu & China
Melayu pulak tk sedar, janji tipu punya rencana
Kini, Melayu bngkit bila merasa ditipu & terhina
Sbb itulah dalam 5 PRK berturut2..5-0 PH kena
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Saujana Langit
Guest
Saujana Langit

PM memang kena join UMNO untuk mengekalkan jawatan PM sepenggal lagi dengan cara dilantik sebagai Pengerusi UMNO. Tapi sekarang rakyat macam kecewa dan mungkin rasa tak puas hati kerana seolah-olah UMNO yang lebih dominan menguasai rentak politik PN. Sepatutnya Bersatu lebih teguh memanipulasi dan mengetuai segala strategi politik dalam mengekalkan kuasa pemerintahan negara. Faktor ini juga mungkin rakyat akan mengharapkan kejayaan undi tidak percaya diperolehi PH agar PH dapat membendung semula isu-isu rasuah secara adil dan saksama. Jika PH berjaya diharap DAP kena perbaiki semula demi kepercayaan masyarakat Melayu secara Keseluruhan terhadap PH. Kalau tidak masyarakat Melayu sebagai majoriti pengundi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

“Hanya DSAI .. sahaja yang mungkin calon yang ada kekuatan utama serta kepercayaan semula mandat majoriti rakyat PRU14 untuk perjuangan reformasi ..” Yer ker?

Ingat, DSAI masuk penjara 2 kali. Dua2 nya kes liwat. Dia terkenal sebagai peliwat. Liwat haram di sisi agama Islam. Mana boleh peliwat dapat kepercayaan rakyat? Carnal intercourse, menyodok against the course of nature.

BAPA MERTUA KEJORA!
Guest
BAPA MERTUA KEJORA!

πŸ‚ …..ohhh! πŸ„
Mekcy! abang dah dekat ni! tonggekkan jubor mu!

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman maknyah sasau 2:22 am,

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kesian betul, Suman maknyah geng haluan kiri
Masih juga si bacul ni tampil dgn mnyamar diri
Spt boss dia jugak, hnya mampu sembang kari
Bila tahu Kejora tidak ada, dia keluar pukul curi
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Suman maknyah msih cuba nk kenakan Kejora
Tapi hanya merapu kerana dia dah tk tahu cara
Punca si tua ini jdi meroyan dh semakin ketara
Sbbnya..Kejora tk berkenan dia pnya anak dara
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

AKU ANAK MERDEKA
Guest
AKU ANAK MERDEKA

Politik demokrasi adalah hak untuk semua rakyat Malaysia yang cintakan kebebasan.Demokrasi menjanjikan keistimewaan kepada semua rakyat yang “aqil baligh(guna bahasa senang)untuk mengundi sesiapa sahaja yang dia mahu masa PRU.Ada perkara-perkara yang agak pelik pada rakyat atau pengundi,bila mana berlaku senario terkini”kerajaan pintu belakang”,yang sebelum ini tidak pernah terjadi dalam 15 PRU terdahulu(termasuk pru 1955),hakikatnya ia dibenarkan dalam sistem demokrasi.Ramai yang gembira bila mana partinya yang dahulu kalah dan diketepikan oleh pengundi,sehingga hilang kerajaan,dan pastinya ramai pula yang kecewa bila berlaku pertukaran kerajaan secara paling “sinis”. Yang menjadi persoalan kini,walaupun senario ini dibenarkan dalam sistem demokrasi,tetapi janggal pada rutin sedia ada… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Politik bukan permainan, Dol.

Politik ia lah aktiviti mahukan kuasa.

Bini ke2 memujuk majak nakkan lebih masa si laki pun politik.

Anonymous
Guest
Anonymous

Power over the 1st wife.

Otherwise known as victory over the bed.

Anonymous
Guest
Anonymous

Atau kemenangan di atas katil.

Rosli
Guest
Rosli

Lebih baik letak jawatan dan masuk UMNO parti lama yang sarat dengan pelbagai rasuah dan salahguna kuasa,kerana parti ini sesuai dengan pengkhianat ke atas PH dan mandat rakyat yang dilakukannya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku masuk PH, 22 bulan je dah pun tumbang. Rupanya PH stand for PEE-ACHE, penyakit kencing merata. Perangai org tak ada agama. Muahaha…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kencing merata bukan tak beragama, Mat. Tak berbudaya. Emak bapak nya tak bimbing di masa kecik. Tahu saja lah apa mak bapak dia buat pagi petang siang malam. hehe.

BSP
Guest
BSP

Kerajaan yg naik/menang dengan menipu dan memfitnah tak akan kekal lama…
Itulah yg terjadi kepada PH..
Padan muka…syukur alhamdulillah

Yg akan dipecat ialah Atok dan anak dia sebab cuba sabotaj kerajaan yg ada sekarang yg PBBM adalah sebahagian daripadanya…

3 Punca Masalah di Malaysia ialah:
1. DAP
2. Tun M
3. Anwar..

Bila 3 ni dah tak ada lagi, baru aman negara…

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu pendapat kamu. Ramai lain berpendapat di sebalik nya.

Tun M pernah pegang jawatan PM selama 22 tahun berterusan. Kalau dia tak betul, kamu ingat pengundi tak gulingkan dia?

Guano mo ghoyyak gotu?

ken
Guest
ken

TSMY is facing a dilemma. Tun will pevail.

ken
Guest
ken

TSMY is facing a dilemma. Tun will prevail.

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju Tun will prevail.

He’s not known as a wily old warrior for nothing.

jigit
Member
jigit

Din…Nak tanya…
Pasai apa Nuar and the geng tak join Tun, Mat Sabu, Guan Eng and Piee Afdal masa diaorang buat press conference kat Parlimen. Apaa…kau orang nak tunjuk keras kepala ya!!!
Patut pun kau orang jatuh. Masing-masing ada agenda sendiri, tak boleh duduk berpakat.Memang kau orang akan berpecah-belah.

mahligaiseni
Guest
mahligaiseni

Soalan bodoh. Macam, sial.

Bapa Mertua Jora
Guest
Bapa Mertua Jora

hehh he.. ghurka marah…telor kena jentik…

jigit
Member
jigit

Nama bukan main…MAHLIGAI SENI

sepatutnya beradab dan tidak celupar…ini tidak, mulut kurang ajar tidak beretika …. tukar nama la woiii dari “mahligai seni” jadi kandang lembu” lebih sesuai……..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau depa join PC tuh, depa will be eclipsed, Jigit.

Personality Tun M will overwhelm them. Repeat: He’s not known as a wily old warrior for nothing.

ABDULLAH BIN HJ KASSIM
Guest
ABDULLAH BIN HJ KASSIM

Moment Saya…kadang kadang org tengok pemimpin tu bijak pandai tapi sebenarnya dia membodohkan Dan memalukan diri sendiri, keluarga Dan agama..

Bapa Mertuamu
Guest
Bapa Mertuamu

Sape tu bang…yang nampak bijak pandai tu… tak nampak sorang pun yang mcm tu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Menuduh secara liar saja ke Dol? Kasi bukti dan fakta ler.

Sekurang kurang nya, kasi penerangan ler.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pecatlah, kalau nak pecat pun. Cakap banyak sembang kari je puak PH ni, Harap Teresa cock syorkan semua MP drp PH tambah dos minum minyak sawit segelas sehari.

Din Beramboi
Guest
Din Beramboi

Yang kau babitkan Theressa Kok kenape… kau ngidam puki China tu ke Yeop…? Muka kau buruk. Tak hingin Si Theressa tu….

Kah kah kahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila ikut syor teresa cock, harap2 bodoh pekat kau & pemimpin PH akan cair sikit. Yg suka puki cina ni pemimpin kau.

Bapa Mertua Jora
Guest
Bapa Mertua Jora

You mean Pak Yiddin ye…dengo kabo dulu diye ade pakai satu nyonya…mini olang oooo….

Kah kah kahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah main puki memuki pulak korang nih. Tak boleh fikirkan hujah2 ker?

Kamon guys, bikin malu ajer lah korang nih.

Anonymous
Guest
Anonymous

Awat sembang kari? Tak sembang gulai.

Kamu harap syorkan tambah minum minyak sawit?

Nanti kau cirit birit.