114 AHLI PARLIMEN BERSAMA KERAJAAN, MUHYIDDIN MASIH BELUM SELAMAT PADA JULAI NANTI

Dalam Sidang Parlimen yang hanya ada acara titah perasmian Yang Dipertuan Agong hari ini, dilaporkan seramai 114 Ahli Parlimen duduk di barisan kerajaan.

Seramai 108 Ahli Parlimen lagi adalah bersama barisan pembangkang.

Berdasarkan jumlah Ahli Parlimen adalah seramai 222 orang dan majoriti paling minima ialah 112, ertinya Muhyiddin Yassin hanya ada lebih dua daripada jumlah majoriti minima yang sepatutnya untuk membentuk kerajaan.

Dalam erti kata lain, sudahlah kerajaan ini dibentuk bukan melalui mandat rakyat dalam pilihanraya, jumlah 114 ini juga adalah majoriti paling lekeh yang pernah dikecapi oleh mana-mana Perdana Menteri sebelum ini.

Pun begitu, ramai yang berkata, oleh kerana Muhyiddin Yassin sudah pun ada cukup majoriti di Parlimen, kedudukannya tidak perlu dipertikai dan diungkit-ungkit lagi.

Betulkah begitu?

Sebenarnya jumlah 114 yang duduk bersama di barisan kerajaan itu masih tidak sah sifatnya, melainkan jika dilakukan undian terhadap mereka terlebih dahulu.

Hanya setelah undian dilakukan, barulah dapat disahkan sama ada duduknya mereka itu adalah sama dengan undi yang diberikannya.

Sebab itu, perlunya usul tidak percaya dibenar untuk dibentangkan kerana hanya dengan itu kemutlakan sokongan seseorang itu dapat dipastikan tanpa sebarang keraguan.

Dengan 114 yang duduk di barisan kerajaan, jika undian secara sulit dilakukan dalam usul tidak percaya, apakah angka itu tidak berubah atau berpotensi boleh berkurang?

Berbanding 108 yang berani menzahirkan diri mereka duduk di barisan pembangkang dan ia sudah pasti tidak akan berubah, sebaliknya mereka yang duduk di barisan kerajaan, apatah lagi dalam kedudukan PN yang tidak stabil hari ini, segalanya boleh berubah bila-bila masa.

Harus juga diingat, jumlah 114 itu pun diperlolehi setelah Muhyiddin melambakkan kedudukan dalam GLC dan lantikan duta rekaan bertaraf menteri kepada mereka.

Bayangkan jika tiada apa-apa yang disogokkan ke mulut dan dilapikkan ke punggong Ahli-Ahli Parlimen itu?

Berdasarkan jumlah 114 ini juga kita sudah tahu mengapa Muhyiddin tidak berani membenarkan usul undi tidak percaya dibawa terhadapnya pada sessi Parlimen kali ini.

Hakikatnya, jika usul undi tidak percaya dibentangkan, hampir pasti Muhyiddin akan tergolek dengan mencatat rekod sebagai Perdana Menteri paling singkat dalam sejarah negara kerana hanya tiga atau empat peralihan undi saja diperlukan untuk menjatuhkannya.

Selain itu, dengan jumlah 114 Ahli Parlimen bersamanya sekarang, Muhyiddin dengan sendirinya semakin tidak selesa untuk menghadapi sidang Parlimen pada 13 Julai depan.

Malah, angka ini sebenarnya membuatkan beliau semakin diserang demam sejuk untuk menghadapi cabaran yang bakal mendatang pada Julai akan datang.

Segalanya mungkin boleh berlaku menjelang sidang Julai nanti, lebih-lebih lagi dalam keadaan ekonomi tambah merudum dan kebangkitan rakyat mungkin makin terserlah akibat ramai yang hilang pekerjaan dan kelaparan, barangkali senang-senang lima enam Ahli Parlimen kerajaan yang akan berubah pendirian.

Di pihak pembangkang pula, keadaan itu sentiasa memberi kelebihan kepada mereka untuk terus memberi tekanan bagi menukar kerajaan.

Pokoknya, jumlah 114 ini bukanlah angka yang selamat buat Muhyiddin, tetapi jumlah yang akan terus membuatnya tidak tidur lena selepas ini. (ShahbudinHusin 18/05/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 18 May 2020 — 2:08 pm

49
Leave a Reply

avatar
18 Comment authors
Hamba allahMAHATHIRVSANWARAnonymousjustice4allBSP Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
trackback
Muhyiddin semakin resah menjelang Julai
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BAPAK ILLUMINITY SERIGALA TUA HIPOKRIT…..RANAPKAN RINGGIT BUAT RAKYAT JATUH MISKIN……PIJAK KEPALA MELAYU UNTUK…..BILA DAPAT MELAYU DIKUTUK…… MELAYU MUNAFIK PEMALAS PEMUJA DR MADEYLIAR……. Cakap Pasal Melayu, Apa Mahathir buat kepada Melayu 22 tahun memerintah?……. Cina tak macam Melayu yg mudah lupa.Cina bila mereka sudah dpt mereka tak akan serah balik tengok saja sekolah vernacular. Spore quota bangsa ialah Cina 75% Melayu 15% India dan lain2 10% Perumahan HDB Spore juga di peruntukkan ikut status quota. Bagaimana mereka sabotaged DEB? Pekerja asing spore dari Malaysia pun ikut quota.Kerja2 beruniform seperti askar,polis org Cina dan India di terima dan di beri status PR.… Read more »

Nadia
Guest
Nadia

Sama la jugak dengan PH pun. Janji je banyak, pelaksanaan hampeh. Rakyat walaupun susah masa PKP ni, ramai jugak yg puji muhyidin. Ada jugak pemberian terus kepada rakyat. Kalau PH masih perintah skrg, agak2 apa yg rakyat dapat? Nothing. PH DO NOTHING. Aku doakan PH x kan bangkit lagi sampai bila-bila. Semoga ia akan kekal sebagai pembangkang.

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kejora ni setuju sgt, dngn pandangan cik Nadia
PH dicemuh, merata-rata, di dalm ‘social-media’
Depa hnya berharap sokongan China dan India
Utk tumbangkan PH..Melayu kini bersiap sedia
πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Selumbar
Guest
Selumbar

Majoriti yang dikatakan ada sokongan 114 orang ahli parlimen itu boleh dikatakan sebagai pasu bunga yang disusun sebagai perhiasan di hari perkahwinan anak ketua penyamun disebuah hotel yang dibayar dengan duit cukai rakyat. Pandangan orang yang tidak ada kelayakan untuk hadir di majlis tersebut melihat nya adalah satu pembaziran yang penuh retorik. Tiada siapa yang tahu apakah bunga yang disusun itu adalah asli atau bunga palsu. Namun raja melayu tidak peduli siapa penyamun siapa pula yang jadi pengkhianat asalkan mereka itu melayu islam menjerit dan melolong sokong institusi raja. Dia tetap diangkat sebagai perdana menteri. Biarkan kemenangan itu mereka raikan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Budin ini Melayu penderhaka, cai tali barut DAP
Titah dri Seri Paduka pun, Budin tentang berapi
Dia kata..majoriti paling sikit PM pernah kecapi
Punca mroyan tu, sbb Bg Non terus jdi ‘PM tepi’
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ

Hamba allah
Guest
Hamba allah

Repot polis je bro si Budin nie bro…titah agong dye nak pertikaikan…

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Titah YDPA..mmg le mantap dan jelas sungguh
Baginda mengiktiraf, PM kita TSMY, dari Pagoh
TSMY dilantik PM, kerana ada majoriti yg teguh
Mkin sakan le meroyan nya sahabat kita si Goh
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Rakyat tk perlu, nk rasa bimbang, atau berduka
Segala-galanya dah jelas dgn titah Seri Paduka
Baginda dh tangkis, tohmahan yg cai2 PH reka
Maka ramai lah cai yg terkedu & monyok muka
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Dngn titah YDPA rakyat tak perlu lagi nak resah
Agong dah isytihar, PN kerajaan majoriti yg sah
Pencacai2 PH, terasa macam kepala dibelasah
Ramai yg monyok terkedu dan mata jadi basah
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Segala-galanya tadi, DYMM YDPA udah perjelas
PN adalah krjaan majority yg sah dan ada kelas
Terkedu le cai2, dgn Agong pnya maklum balas
Ramai yg monyok & tersandar kat kerusi malas
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Goh
Guest
Goh

Negeri perak udah 2x ph ambil secara budiman iatu melalui saluran pengundian…tetapi 2x jugak diambil balik secara lebih budiman oleh [email protected](pengkhianat undi rakyat)

Mukriz 2x diangkat rakyat kedah secara budiman…tetapi 2x jugak dia dijatuhkan adun yg teramat budiman dgn cara melompat lompat ke sana kesini dan adun2 yg tidak jujur dgn undi rakyat

Pak din tak nampak lagi ke betapa berkehendaknya rakyat perak dan kedah hendak menbuang umno? Lalu dikutip pak din dijadikan pegawai tinggi,memteri,pemimpin kanan dan sebagainya….

BSP
Guest
BSP

PH naik secara budiman tapi bila dah menang tak jadi budiman….sebab tu tumbang….ada faham ka???

Mukriz pun sama ajer…..menang secara budiman sebab menipu dan memfitnah, bila dah menang, baru rakyat sedar…maka rakat tolak mereka dan pemimpin mereka sendiri yg keluar parti…
Itu sebab PH kedah bungkus….ada faham ka??

Ada 5 PRK lalu…BN/Umno menang berturut-turut..
Rakyat masih menyokong BN/UMNO/Muafakat Nasioanl
Masa PRU 14, ramai rakyat tertipu ….sekarang dah sedar dan insaf…
PH parti tak guna ….DAP lagi sial…

zunnun
Member
zunnun

dgn majority (-2) mengapa Moo masih takut utk mendapatkan mandat di parliment?

kerana jika ada dari kalangan mps pro kerajaan mengambil sikap berkecuai ketika dlm pengundian, hanya dgn 2 berkecuai sj, kerajaan ‘melayu2 islam’ Moo dan muaFUCKat lingkup…

terpaksa jadi pelacur2 jalanan pula…

apa nak jadi ‘mealyu2 islam’ nih? yg sundal nya, ‘melayu2′ atau ;islam’ yg mereka jenamakan…

BSP
Guest
BSP

Lantak kau la zunnun…nak cakap apa…
Yg penting PH dah tertonggeng dan tumbang tergolek dog
DAP dh tak ada kuasa lagi..
Bahaya kalau parti komunis dalam kerajaan..
22 bulan sudah cukup menyedarkan siapa DAP yg sebenarnya..
Atok pun indah kata dari perangai….
Boneka DAP…..kadang2 jadi anjing suruhan DAP

hehehehe….syukur sangat sangat bila all these idiots dah tumbang

zunnun
Member
zunnun

111 (PH) VS 111 (pn) = DEADLOCK 108 (PH) VS 114 (pn) = -3 (majority) kini mp Sri Aman, Misai Kujat (PSB) kata, dia tetap pembangkang, sunngoh pun si Moo letakan nya dlm kerajaan[… maka… 109 (PH) VS 113 (pn) = -2 (Majority) why minus (-)? kerana ini bukan sati persamaan ‘vector’, hanya berbentuk ‘scalar’ sahaja. ini tahap nyawa pn yg di ambang tercungap2 mencari nafas utk hidup. hadi awang kena kerap mimpi ‘rasullulah’ nya, minta bantuan utk selamatkan ‘melayu2 islam’ yg kini di ambang kesundalan yg kitikal. ‘melayu2 islam’ apa nak jadi dgn kamu kalian, yg sundal nya, ‘melayu’… Read more »

BSP
Guest
BSP

Hehehehe….
PH gagal lagi
Kali ni PN ada 114 org
Nanti Julai naik lagi kepada 138..
Hehehehehe…
PH akan berkubur lepas tu

Anonymous
Guest
Anonymous

Maintenance tinggi untuk 114. Sudah ada tarik diri. 138 jenaka PRU15. Siapa nak dipanggil pengkhianat?

HAH
Guest
HAH

BETUL…..Undi tak percaya kepada TSMY, lepas tu BUBAR…..inilah cadangan asal PAS dan UMNO!

Rosli
Guest
Rosli

EI

Rosli
Guest
Rosli

Kebaculan pengkhianat kian terserlah dan hanya mementingkan kuasa dan jawatan daripada membawa suara rakyat.

Goh
Guest
Goh

Negeri perak udah 2x ph ambil secara budiman iatu melalui saluran pengundian…tetapi 2x jugak diambil balik secara lebih budiman oleh [email protected](pengkhianat undi rakyat)

Mukriz 2x diangkat rakyat kedah secara budiman…tetapi 2x jugak dia dijatuhkan adun yg teramat budiman dgn cara melompat lompat ke sana kesini dan adun2 yg tidak jujur dgn undi rakyat

Pak din tak nampak lagi ke betapa berkehendaknya rakyat perak dan kedah hendak menbuang umno? Lalu dikutip pak din dijadikan pegawai tinggi,memteri,pemimpin kanan dan sebagainya….

Anonymous
Guest
Anonymous

Khianat balasan khianat. Hidup tak berkat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada lagi MP yang belum boleh dibeli. PN semakin rapuh.

Goh
Guest
Goh

Aku ingat abis kene beli secara borong dah mpΒ² kat parlimen malaysia ni…rupanya ramai jgk yg tak termakan dedak penebuk atap.

Respek la jugak kat mpΒ² yg tak menghambakan dan mengejar habuan yg ditaburkan. Rakyat dah pilih mereka atas kapasiti calon pru 14 dan menang di kwasan mereka.so mereka hormati pengundi mereka.

Jangan contohi geng mat min, dan pak din ok….

lompat ke sana ,lompat ke sini mengejar pangkat dunia.nanti mati kena kapan kain putih jgk.bukannya tubuh korang akan di lilit benang emas pun

BSP
Guest
BSP

tak ada yg MP yg kena beli..
Semuanya atas kesedaran yg kapal PH dah nak karam..
Hanya org bodoh macam si Goh ni ajer yg masih nak duduk dlm kapal yg nak karam….hehehehe

Pemimpin mereka yg keluar parti sebab rasa parti mereka dah jadi parti celaka, sebab tu mereka lompat..
PH parti celaka, sebab ramai melompat keluar….dan akan ramai lagi yg akan melompat keluar ibarat PH kapal yg dah nak karam….hehehehe

Anonymous
Guest
Anonymous

Belum masuk sidang sudah hilang majoriti? PM lemah.

Goh
Guest
Goh

Apa boleh buat majoriti rakyat pilih pn khabarnya…sb tu pak din jadi pm ke 8

BSP
Guest
BSP

114 berbanding 107…yg mana majoriti???…
kenapa bengap sgt !!

Anonymous
Guest
Anonymous

Titah ucapan DYMM YDPA tadi..Kejora dh tatap
Mmg ucapan baginda, begitu padu dan mantap
TSMY pilihan mjoriti & PN bkn kjaan tebuk atap
Cai2 PH klu turut menonton..mesti kote sentap
======================================
Terbaik bro kejora. Kote MP PH serta barua2 PH ambik masa 2 minggu utk naik, itupun keluar mcm kepala labi-labi.

Kihkihkih

kritik yg kritis
Guest
kritik yg kritis

makin lama makin merepek ko din.dah hilang identiti sebenar

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KERJA PHD4PIG BERJUDI DAN MAIN NOMBOR EKOR….. MACAM2 RAMALAN JAHAT DIBUATNYA….SELAIN KERJA MABOK OTAK SELALU GILA TAK KERUAN…. … Ketua Wira Warisan Positif Dadah Syabu……… Dilaporkan oleh portal rasmi bahawa seorang pemimpin pemuda bahagian Parti Warisan telah dicekup oleh pihak Polis setelah didapati berada di bawah pengaruh dadah ketika berada di kem tentera Paradise Kota Belud malam tadi. Awalnya pemuda itu disyaki oleh anggota tentera lalu pihak tentera berhubung dengan pihak polis supaya membuat pemeriksaan atau siasatan. Apa bila pemeriksaan dibuat ternyata pemuda berkenaan berada dalam kawalan dadah atau positif syabu. Tidak perlulah admin nyatakan disini butiran atau gambar jelas… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PHD4PIG PERANGAI GELOJOH DAN TAK SABAR…..BILA DAPAT KUASA HANYA TAHU MEMBUMI HANGUS DAN MENJARAH HASIL MAHSUL NEGARA…….. Rakyat rindukan negara yang aman, tenteram dan kerajaan yang berfungsi…….. Memorandum Persefahaman Perikatan Nasional SEJAK tumbangnya kerajaan Barisan Nasional (BN) politik di negara ini semakin tidak menentu sehingga kesejahteraan rakyat telah banyak diabaikan. Percakaran pemimpin politik tidak mengenal surut menyebabkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) gagal berfungsi sehingga dilabel sebagai kerajaan yang gagal kerana masing-masing mempunyai perjuangan yang berbeza yang lebih menjurus kepada kepentingan peribadi dan matlamat parti politik masing-masing. Keghairahan membolot kuasa dan menyediakan ahli keluarga sendiri dalam parti dan kerajaan menyebabkan mereka… Read more »

Menteri Kewayangan
Guest
Menteri Kewayangan

blah ko budin..meroyan tak abes2 bulan pose pun..bertaubatlah!!!

Jantan
Guest
Jantan

Pecah tembelang, Tun memang nak letak jawatan, walaupun Agong nasihatkan jangaan.
Sekarang Tun kalut nak jadi PM pulak.
Kalau diadakan Piliharaya sejarang PH silap hari bulan tersungkur walaupun tak terkubur.

Goh
Guest
Goh

Abg..

Tun x mau jdi pm hasil gabungan bersatu,geng mat min, puak umno dan parti orgΒ² syurga iaitu parti pas..

Sebab pak din dh ajak tun melompat tinggalkan parti amanah dan dap.
pastu bergabung dgn parti bani melayu umno ,dan parti islam ahli syurga.

Kalu tun tak letak jawatan terpaksa la tun jadi pm di mana dia mendapat sokongan puak umno dan parti orgΒ² syurga iaitu parti pas..

Abg paham ke ni??

BSP
Guest
BSP

Diamlah kau Goh komunis..
sibuk ajer
Dah lah bodoh….sokong lagi org bodoh PH

Goh
Guest
Goh

Hahaha pahan pun…ingatkan dunguuu sejak kecikΒ²

justice4all
Member
justice4all

114? “itu tanda mau mati”, kata Ah Seng. “108 hidup bagus nanti”, sambungnya lagi. Sama2 kita perhati apakah kata Ah Seng jadi realiti?. Yang pasti Tok Din tak senang hati, kerap diulit mimpi ngeri. Jangan sampai mati “berdiri”. Kih Kih kih

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemuja khurafat, eloklah kalau rapat sgt dgn kapiaq punn.

justice4all
Member
justice4all

Kat mana pemujanya?. Tutup sikit sikap goblok dan gelojoh tu. Jgn tunjuk sangat kebodohan dan perangai kalut. Ayat pendek macam tu pun tak boleh faham. Kih Kih kih

Anonymous
Guest
Anonymous

Bacul2 puak lawan mana ada ngarti undi dulu baru tahu MP2 duduk di mana.

Ada MP puak lawan yang mahu bersendiwara di sebelah Tun Mahathir? Nasib lah musim Covid 19 sekarang muka nya di balut face mask, tak boleh dikenal pasti siapa bacul itu.

Bacul2 yang mahu melawan Tun Mahathir tak ikut otak, mungkin ikut kont.l – konon nya depa besar, nak merendahkan marwah Tun M. Tapi depa bukan ada maruah pun, tiada jati diri, hanya mahu publisiti, nak dapat gambarnya masuk berita.

Bacul lah katakan.

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Titah ucapan DYMM YDPA tadi..Kejora dh tatap
Mmg ucapan baginda, begitu padu dan mantap
TSMY pilihan mjoriti & PN bkn kjaan tebuk atap
Cai2 PH klu turut menonton..mesti kote sentap
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

anonymous
Member
anonymous

Muyidin belum berani kluar dari kluster bacol walopun sudah agih hasil rampasan perang…

Muyidin paling takut dgn janji penyamun dan peniaga agama bersorban…

Anonymous
Guest
Anonymous

What talking one, you, where got kluster bacul?

Mykamusmykamus.com β€Ί – bacul is cowardly , timid , spiritless.

By golly, said the Apek, give him Mak Badak in sexy, see-through clothes, you’ll find him as courageous as Red Indian braves.

Anonymous
Guest
Anonymous

Thanks for the title Mak Badak, folks – I didn’t have to mention names, have I ?

BSP
Guest
BSP

Diamlah kau…bodoh…Yg bacul ialah Tun M…
Yg penyamun ialah DAP penang dan Keluarga Atok..

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
PN mmg kerajaan yg sah tak usah nk dipertikai
Semua dah diperjelas oleh yg dipertuan Agong
Skrg korang duduk diam2 lah, AP2 PH bangkai
Dkat kerusi pmbngkang tu, letakkan ponggong
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
Kebenaran nk muncul, mmg tk dpt nk dikekang
YDPA dh perjelas bgmana atok msuk longkang
Tk timbul kjaan tebuk atap atau pintu belakang
Yg jelas, PH teruskan je le tugas pembangkang
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘