APAKAH HANYA SETELAH DUA TAHUN, PERJUANGAN MENUMBANGKAN KLEPTOKRAT SUDAH JADI SIA-SIA?

Bagi mereka yang tidak menyokong BN kerana ingin melihat kepimpinan kleptokrat dapat ditumbangkan dalam PRU14 lalu, sekurang-kurangnya dua perkara paling memedihkan hati ketika ini.

Pertama, tumbangnya PH melalui pengkhianatan daripada dalam dengan dibantu oleh penebuk-penebuk atap yang rakus serta ada kes mahkamah dan bukan melalui undi dalam pilihanraya.

Seolah-olah mereka yang khianat itu sanggup berbaik semula dengan kelompok yang sudah ditolak pengundi demi memenuhi kerakusan nafsu peribadi.

Tetapi, pengkhianatan sehingga tumbangnya PH itu mungkin dapat ditebus semula dalam usul undi tidak percaya yang akan dibawa oleh Tun Mahathir Mohamad di Parlimen nanti.

Cuma, oleh kerana sessi perbahasan pada Sidang Parlimen 18 Mei ini telah ditiadakan kerana Muhyiddin Yassin masih tidak yakin ada sokongan yang cukup buatnya, usul itu mungkin akan dibentangkan pada sidang selama 15 hari pada 13 Julai akan datang.

Jika tempoh dua bulan sehingga Julai dirasakan oleh Muhyiddin mampu membuatnya menambah sokongan, tempoh dua bulan itu juga tidak mustahil membuatkan sokongan terhadapnya tambah merudum berikutan macam-macam masalah dan kelemahan akan terus berlaku selepas ini.

Oleh itu, tidak mustahil kerajaan akan bertukar semula kepada PH pada Julai nanti melalui undi tidak percaya yang sudah pun sah diterima Speaker untuk dibahaskan.

Kedua, yang tidak kurang membuatkan ramai berasa pedih hati ialah dengan berita pihak pendakwa membebas tanpa melepaskan anak tiri Najib Razak, Riza Aziz daripada pertuduhan penggubahan wang haram yang dikaitkan sumbernya daripada wang curi 1MDB.

Pembebasan itu, lebih-lebih lagi kerana ia berlaku setelah PH tumbang dan UMNO kembali menjadi sebahagian daripada kerajaan, kebimbangan ramai ialah ianya merupakan permulaan kepada petanda bebasnya semua pemimpin UMNO yang sedang didakwa di mahkamah ketika ini.

Lebih-lagi itu, cara pembebasan Riza Aziz dengan persetujuan membayar semula sebahagian daripada amaun penggubahan wang haram yang dikaitkan dengannya, bukan saja terus menjadi perdebatan ramai, malah nampaknya masih ada percanggahan antara Peguam Negara baru, SPRM dan Peguam Negara terdahulu, Tommy Thomas.

Sementara SPRM mengatakan pembebasan Riza Aziz itu adalah atas persetujuan Tommy Thomas, yang mana ia kemudian dinafikan oleh bekas Peguam Negara yang telah meletak jawatan pada 28 Februari lalu, Peguam Negara baru, Idrus Harun akhirnya tampil menjelaskan bahawa beliau diberi taklimat oleh Gopal Sri Ram selaku Timbalan Pendakwaraya kes itu bahawa oleh kerana Tommy Thomas setuju secara prinsipnya menerima representasi anak tiri Najib itu, maka beliau membuat keputusan menyetujuinya.

Disebabkan Tommy Thomas telah bertegas sebanyak dua kali sebelum ini menafikan sebarang persetujuan pernah diberikannya untuk membebaskan Riza Aziz, adalah dipercayai beliau akan tampil sekali lagi menolak dakwaan itu.

Dengan itu, tidak mustahil perkara ini akan berterusan beberapa lama lagi.

Isunya penting di sini, kenapa Idrus seolah-olah tiada prinsip sendiri dalam membuat keputusan, sehingga masih perlu bergantung kepada persetujuan secara prinsipnya, jika benar, daripada Tommy Thomas dalam membebaskan Riza Aziz?

Kenapa beliau tidak berani mengatakan ia adalah keputusan mutlaknya selaku Peguam Negara?

Lebih daripada itu, jika benar Tommy Thomas setuju secara prinsipnya untuk membebaskan Riza Aziz, kenapa beliau tidak melakukannya semasa memegang jawatan Peguam Negara?

Bukankah ketika itu Gopal Sri Ram boleh saja membuat pengumuman mengenainya?

Begitu pun, persoalan paling besar di sebalik bebasnya Riza Aziz ini ialah apakah Najib Razak, Zahid Hamidi dan lain-lain pemimpin UMNO yang turut diseret ke mahkamah kerana kes penggubahan wang haram, hanya menunggu masa untuk dibebaskan dengan persetujuan mereka memulangkan sejumlah wang kepada kerajaan?

Sebab itu, duluan kes Riza Aziz ini adalah penting untuk melihat sama ada perjuangan menumbangkan regim kleptokrasi pada PRU14 lalu masih berbaloi untuk dibanggakan atau ia sebenarnya sudah menjadi sesuatu yang sia-sia setelah Muhyiddin sendiri merelakan dirinya berpeluk erat dengan pemimpin UMNO yang terpalit kekotoran itu?

Adakah ini juga bermakna rakyat Malaysia perlu bangkit sekali lagi melakukan perubahan dalam PRU15 akan datang? (ShahbudinHusin 17/05/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 17 May 2020 — 6:05 pm

155
Leave a Reply

avatar
17 Comment authors
BSPAnonymousMAHATHIRVSANWARzunnunAnonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
BSP
Guest
BSP

siapa kleptokrat??
2 tahun pun tak boleh nak buktikan Najib bersalah…
Apa cer??
Sembang ajer lebih…
Atok dan PH kuat menipu dan memfitnah

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KLEPTOKRAT UMNO SUDAH DIBERSIHKAN DENGAN KES MAHKAMAH…..YANG BELUM DIBERSIHKAN KLEPTOKRAT PHD4PIG…,…. Sanusi nafi PAS mungkir janji sokong Mukhriz kekal MB……… Menteri Besar Kedah yang baru Muhammad Sanusi Md Nor menafikan PAS mungkir janji untuk menyokong Mukhriz Mahathir kekal di jawatan itu sehingga tamat penggal ini. “(Ketika itu) saya pergi jumpa dia untuk nyatakan sokongan agar (Mukhriz) terus jadi menteri besar. Memang saya ada pergi (jumpa Mukhriz). “Ia agar dia boleh memperbaiki pertembungan (politik) yang merugikan rakyat. Tetapi nampaknya pertembungan itu makin tajam. “Maka berlakulah apa yang berlaku hari ini,” katanya ketika sidang media pertamanya selepas mengangkat sumpah jawatan di Wisma… Read more »

zunnun
Member
zunnun

did you change you pamper since last nite boy?

did you dream well abt wat to do for today, to ur ‘melayu2 islam’, boy?

anyway, go and wash that smell 2 inch dick of yours, take a bath and wash your underlining well…

bah, need to be told ya, every morning…

boy, boy, the future warrior of ‘melayu2 islam’, wat will he be, great robber or religious peddler…

Anonymous
Guest
Anonymous

Old man, do you wear pampers as an adult? Prostate problem eh? Cannot satisfy the wife any more. No wally, there’s always Bang Ali.

Waaah, I did not realize when you licked mine the other day, you found it smelly. But enjoyed it because of the tahi palat, innit?

Anonymous
Guest
Anonymous

Got to go.

Will sambong hantam mulut celupar Old Man zunnun pukimak another time.

Saujana Langit
Guest
Saujana Langit

Faktor-faktor ini membuatkan rakyat kecewa. Undi rakyat PRU14 disia – siakan. Mungkin selepas PRU 15 berlaku lagi kerajaan tebuk atap.

Mat busu
Guest
Mat busu

Inilah akibatnya apabila Mahathir berkompromi dengan setan bagi tujuan melemahkan PKR kerana memiliki kerusi parlimen paling banyak dalam PH. Kejatuhan Mukhriz di Kedah melengkapkan peranan setan dalam mengkhianati mandat rakyat demi melepaskan diri dari malapetaka semburit. Kini baru Mahathir sedar belang dan nafsu setan. Berhati-hatilah wahai UMNO kerana kamu sekarang sedang bersahabat dengan setan. Mahkluk ini akan berbuat apa saja demi kelansungan hidup.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kekalahan PH di PRU15, mmg tk dpt nak dielak
Melihat gelagat, cai2 PH, Kejora rsa nk tergelak
Sblm ini, depa..auk..auk..mcm anjing menyalak
Skrg ni, auw..auw..serupa bapok kain kna selak
===========================================

Terbaik bro kejora.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon sahabat 5:43 am,

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Ohh..ada jugak org hargai pantun Kejora bistari
Buat Anon..ucapan terima kasih lah Kejora beri
Hairan btul puak2 bapok tu, melalak setiap hari
Walhal ketua depa yg jatuhkan kerajaan sendiri
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Tak payah ler Budin teruk melobi pukul canang
Rakyat tak boleh nak ditipu, sewenang-wenang
5 PRK terkini menunjukkan PH rkyat tk senang
Kempen camne pun PRU15 PH tk akn menang
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Goh
Guest
Goh

Yaaaa…mari samaΒ² melompat lagi Mengejar harta dunia

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Ewaah..kemain nak acah, Goh pinggan tambah
Meroyan ye bro, bila PH kini dh tumbang rebah?
Tpi PH le yg mula dulu, ajar buat kerja bedebah
Bukan atok beli orang BN masuk PH kat Sabah?
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Mmg Goh pak lawak badut ni, Kejora nak gelak
Meroyan sakan dia ni bila PH sudah kena tolak
Betul le manat ni macm bapok kain kena selak
Masa BN lompt ke PH di Sabah, ko tk mnyalak?
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Sblm ni, nak tibai Goh ni, Kejora tk begitu minat
Tpi dia nk acah kita, ini Goh kulup pelir tk sunat
Taksub betul malaun ni dgn PH haprak lahanat
Bila BN lompat gi ke PH, tk dikata pula khianat?

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Mmg le dia munafiq besar, ini Goh kacng sepat
Mroyan sakan dia bila PH trsungkur merempat
Tapi seronok dia, bila adun dr BN, PH blh dapat
Tk salah pula bgi dia, bila BN ke PH melompat?
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Hari ni, Goh pelir tak sunat ni, mmg aku nak taji
Bila adun dari PH, keluar/lompat, dia kutuk keji
Tapi adun dri BN lompat ke PH dia kata strateji
Kantoi le malaun ni dgn kmunafiqan yg dia saji
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Dia acah Kejora..mmg Goh sngaja nak cari bala
Bila adun lain join BN/PN kemain dia keji & tala
Tapi kalau dari BN ke PH di Sabah, tak apa pula
Sbb tu ler Kejora tampil sekeh Goh pnya kepala
πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Munafiq besar betul ler, ini Goh serabut serabai
Klu adun lain ke PN/BN dikata khianat & ditibai
Tapi adun lain nk join PH dialu-alukan & lambai
Mmg le sikap Goh ni serupa pukimak ma ci bai
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Bila adun lain msuk PN/BN, Goh mroyan sakan
Dia kata, lompat nak kaut harta dan cari makan
Tpi, klau adun lain mahu join PH, dia alu-alukan
Bagi dia..PH semua boleh dan tiada keburukan
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
PH kini, ibarat asyik kena penendang penyepak
Kat Kedah nu sekali dgn MB, dah kena campak
Mesej rkyat mau smpai kita dah boleh nampak
Rakyat dah tk suka kedua-dua, anak dan bapak
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Mana Wak Suman yng konon pejuang tersohor?
Tk rasa bangga ker, PM kini TSMY tu dari johor?
Makhluk tk prnah puasa, mana nk bngun sahur
Kerja membuta je dia tu..bngun nanti lps Zohor
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Dulu, PH gunakan manifesto palsu, buat perisai
Kena 5-0 PRK kini PH spt kucing tercabut misai
PRU-15 nanti, rakyat pasti akan kasi PH langsai
Klu dulu pohon rendang..2023 akan jadi bonsai
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Dgn parti PH..rakyat kini, dah rasa muak & jelak
Akibat kuat kencing, teruk le PH kena tempelak
5 PRK dah tumbang ternyata yg PH rakyat tolak
4 Julai nanti, kat Chini, nk tumbang lagi 1 pulak
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kekalahan PH di PRU15, mmg tk dpt nak dielak
Melihat gelagat, cai2 PH, Kejora rsa nk tergelak
Sblm ini, depa..auk..auk..mcm anjing menyalak
Skrg ni, auw..auw..serupa bapok kain kna selak
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³
Kejora bangun awal seperti malaikat mari kejut
Ada le baca Al-Quran sikit, lps bersolat tahajjud
Kpd Allah Taala Kejora berdoa tatkala bersujud
Mintak agar rkyat dijauhi dri PH Yakjud Makjud
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

zunnun
Member
zunnun

‘melayu2 islam’ dah jadi barua Jho Low kini dan selama2 nya asalkan dapat duit dan perluaskan kilang2 burit utk membiak2 kan zuriat ‘melayu2 islam; setrus nya…

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang tua zunnun pukimak melanda landa di blog ini “burit memburit” hingga pukul 2.24 pagi. Mangkin tua mangkin gatal, kepala nya dah masuk kuman menghasut.

Menghasut kaum Melayu dan agama Islam, dia mesti dibalun, ditibai dan dibantai seboleh boleh nya hingga dia sedar kebodohan nya.

zunnun
Member
zunnun

boy, did you dream ‘rasullulah’ too akin to wat experianced?

and yr ‘rasullulah’ showed his war chest and sword?

boy, are you ignoring your ignorance’s”

you change your pamper boy? how mommy? peaceful in her grave?

is she still alive or her body had long discomposed? did you not see hers in you, boy? or your face comes from another conceiving woman?

…and for that you are now ardent fan of ‘melayu2 islam’..

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemimpin Melayu Islam PN semua barua kafir Jho Low dulu, kini dan selamanya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jho Lo saksi utama kes najib tak dpt dibawa oleh pendakwa PH laknatullah. Mmg penipu, ckp sebelum berakhir 2020 jho lo akan dibaw pulang… Haaa tipu tak habis2 PH. Barua kapir mcm kau mmg percaya sbb baka bodoh bahlol. Masa kecik tak nak mampus dah besar jd bahlol dan barua kapir.

zunnun
Member
zunnun

Moo di hina oleh cina Tiong dari bintulu dgn berkata…

‘tak tak mana standard timbalan menteri sj meh?

“hadi lalang itu mcm sikai blh jadi menteri sama duta2 khas, gua mesti juga sama dapat meh…”

‘melayu2 islam’ tunduk akur, lantas melantik si cina gengster dari bintulu di jadikan menteri dan duta khas ke china pula…

rndah sgt martabat ‘melayu2 islam; di hendik diam membisu sj….

tak ada yg berbunyi utk berhujah sesuatu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang Tua zunnun pukimak tak tahu pepatah Inggeris “If the hat fits, wear it”.

Mana lah dia nak tahu, dia lulusan SJKC.

anonymous
Guest
anonymous

BAPA MERTUA KEJORA!
Ya la! siapa lagi! seronok kejar Mekcy..πŸ„

kikikiki

Anonymous
Guest
Anonymous

anon 2:08/2:10/2:11 am @ Suman Conan,

😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒
Kesian btul, bila Kejora lihat Wak Suman Conan
Masih lgi dia menyamar serupa dgn halimunan
Nk bermenantukan Kejora, dia terus kempunan
Sbb anak dara tua dia Kejora sikit tak berkenan
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

anonymous
Guest
anonymous

BAPA MERTUA KEJORA!
Abang ke tu ? πŸ‚

anonymous
Guest
anonymous

BAPA MERTUA KEJORA!
πŸ‚ Mekcy!!! jangan lari,abang kat belakang ni πŸ„

zunnun
Member
zunnun

tapi, wee kah siong templak hadi awang, mAt hasAn, Moo dan zahid, mana ada kejaan ‘melayu2 islam’…

terkedu2 dan membisu mereka2…

rendah sgt martabat ‘melayu2 islam’ mereka nih

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang tua zunnun pukimak ini mesti lah coba laga2kan orang2 Melayu. Sebab menghasut itu memang kerja nya.

Orang DAP hati busuk, mengutuk PAS tapi tak jaga kata2 nya mengenakan kaum Melayu seluruhnya.

Macam mengata zunnun pukimak ini bangsa yang anuti Confucianism, buang, anuti Taoism, buang, anuti Buddhism, buang, anuti Evangelical Christianity, tapi dah tak pergi gereja, gamak nya sedang nak buang juga.

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu barua Jho Low kafir harbi dapat diskaun tak kalau kena saman?

zunnun
Member
zunnun

Jho Low kan ‘melayu islam’ penjenamaan muaFUCKat hadi awang dan najib…

Anonymous
Guest
Anonymous

MuaFUCKat si tua zunnun pukimak ini hanya dengan iblis, syaitan, penghasut, gengster dan pemecah keadaan tenteram dan aman.

zunnun
Member
zunnun

gunung banang si sharifah aini memperkatakan melalui puisi lagu nya……

‘selat melaka laut nya tenang, si situ tempat nya, berlabuh perahu2 bugis…’

tidak ketahui akhir si ‘melayu2 islam’ betul2 perlihatkan kapal equanimity berlabuh di juga akhir nya…

kapal penjenamaan bugis omNO dan pAs utk muaFUCKat mereka…

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun the lanun memang lah mentaliti melanun saja, kapal di Selat Melaka pun nak di lanun, nak tangkap tak ikut undang2.

Keturunan yang buang Confucianism, ambil Taoism, buang Taoism ambil Buddhism, buang Buddhism jadi Free Thinkers / Free Loaders, apa saja yang free, load.

Jenis yang merempat ke negara ini masih memegang budaya biadab dan kurang ajar asyik menyindir menghasut. Bedebah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu Islam tapi undi parti Melayu sorok Jho Low? Kapir harbi.

zunnun
Member
zunnun

…mesti Jho Low ‘melayu2 islam juga seperti si Redzuan Tee dan Ebit derma sana sini dgn di paparkan video sana sini..

si hadi awang kan sama juga, bercerita, mimpi ‘rasullulah’ nya sana sini…

budak berpamper lagi kuat tabii ‘melayu2 islam’ nya, jual cerita, Nabi Muhammad berperang sana sini

ape nak jadi ‘melayu2 islam’ nih? Yg sundal nya, ‘melayu2’ atau ‘islam’ yg di bawa?

Anonymous
Guest
Anonymous

Si Tua bangka zunnun pukimak tak boleh cerita agama nya sebab keturunan nya sudah buang Confucianism, Taoism dan Buddhism dan sekarang Free Thinkers @ Free Loaders – apa saja yang free, load.

Bila tak ada agama, dia jadi Free Seditionist, Free Gangster. Apa nak jadi pukimak begini, ikut gesa dia emak dia yang tidak mendidik nya pun dah di rogol nya, nanti akak dan adik pompuan dia pun di rogol nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sejak PN naik Melayu barua kafir Jho Low goyang. Kes sekutu Jho Low dapat diskaun dan bebas.

zunnun
Member
zunnun

bila pulak Jho Low kafir harbi nih, JHo Low ulok duit sma ke lebai2 pAs kaut bersma…

kan audio abodooh akhir nya terbukti sahih…

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang Tua zunnun pukimak ini yang simpan dan linndungi Kho Taik.

Dijanjikan sejuta jika bebas untuk beberapa tahun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu Jho Low rompak mandat Kerajaan. Jenis Melayu barua kafir.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sudah desperado sangat hingga mahu mengaku Melayu, dah takda nilai lagi bangsa sendiri.

Di Shanghai dulu ada signboards mengata: DOGS AND CHINESE NOT ALLOWED HERE.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hukum Melayu Jho Low kafir harbi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemimpin Melayu mana sedang sorok Jho Low?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kepala gengster zunnun pukimak yang simpan.

Jenis yang Di Shanghai dulu ada signboards mengata: DOGS AND CHINESE NOT ALLOWED.

No Chinese Or Dogs Allowedwww.zonaeuropa.com β€Ί …

Here is the sign and Bruce kicking it to smithereens! … [in translation] “Chinese and dogs not allowed” is well known to be a public notice that …

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu mana sokong Jho Low?

Goh
Guest
Goh

Saya tak kenal jho low dan tidak pernah berurusan dgn jho low..(tapi ada gambo dgn jho low)

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau Melayu yang jaga Jho Low dipanggil Melayu Barua Bab*?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau Jho Low dipakai jubah dan serban oleh Pas masih tetap dipanggil Babi Negara.

zunnun
Member
zunnun

‘mati hidup balik’, dan ‘mati yg hidup balik’, kedua nya pun dah jadi sama….

Jho Low di jadikan idola mereka, dari harun din, hadi awang hingga lebai pendek ibrahim tak percaya tuduhan kpd ‘melayu2 omNo’, kerana peminangan muaFUCKat satu agenda seterus nya…

3 bulan selepas PH memenangi pru 14, mula utk mencari kebenaran kesundalan Jho Low dan ‘melayu2 islam’ yg bersekongkol bersama, tapi..

…3 bulan PN naik, mula merobek dan dismantle kebenaran nya, hingga AG terbaharu dan jadi barua bersama juga ke?

…. dan ketua MACC terbaharu ini ‘melayu2 islam’ juga ke?

apa nak jadi ‘melayu2 islam’ dgn penjenamaan mereka?

Anonymous
Guest
Anonymous

Old man zunnun pukimak has gone mad saying “β€˜mati hidup balik’, dan β€˜mati yg hidup balik’, kedua nya pun dah jadi sama….

Mengata “Jho Low di jadikan idola mereka”, orang tua ini perlu di panggilkan ambulans ke hospital sakit otak.

Begitu lah bila sudah 80an tahun, sudah nyanyok, on the verge of gila.

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu Equanimity mana nak jadi barua kafir Jho Low? Hina 7 keturunan dirompak Jho Low.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tapi jenis Jho Taik perompak sudah banyak keturunan. Old man zunnun pukimak contoh yang paling akhir.

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu jadi barua Jho Low dan pengkhianat. Tak ada maruah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jnis Jho Taik memang ramai yang tak bermaruah. Jenis Free Loaders – apa saja yang free, depa load. Mcm yang angkat tong taik di zaman sebelum pembentongan najis.

BAPA MERTUA KEJORA!
Guest
BAPA MERTUA KEJORA!

πŸ‚ Mekcy!!! jangan lari,abang kat belakang ni πŸ„

Kawan Kejora
Guest
Kawan Kejora

Woi! tak habis-habis menyakat Kejora

batal puasa kau!

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Conan 12:34 am,

😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒
Kesian btul, bila Kejora lihat Wak Suman Conan
Masih lgi dia menyamar serupa dgn halimunan
Nk bermenantukan Kejora, dia terus kempunan
Sbb anak dara tua dia Kejora sikit tak berkenan
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

zunnun
Member
zunnun

bergaya si najib dan hadi awang berpakaian baju ‘melayu’ berwarna pink duduk serapat dan ‘melayu2 islam’ yg ada berteriak kesukaan dan bertepuk tangan berpamper sana sini sj, bila kapal equanimity lalu di perairan negara…..

buka kerana kapal nya, tapi Jho Low dah jadi ‘melayu2 islam’ bersama mereka….2

Anonymous
Guest
Anonymous

Si Tua zunnun pukimak asyik sebut pampers. Dia ada penyakit prostate, bermasalah nak kawal kencing nya. Selalu berteraburan kencing nya, maka di nasihat doktor pakai pampers.

Umur dah 80an tahun. Takpa. Tapi mulut celupar asyik bergerak macam bontot ayam ngeram – siapa diam di kampung mesti tahu, siapa tak, lepas Covid nanti, pergi lah ke kampong, lihat.

JOHOR CONAN
Guest
JOHOR CONAN

BAPA MERTUA MU,KAH KAH KAH
BANYAK BABENOR YERRR KOMEN MENANTU AKU ARI NI,

SORAYA….SORAYA…..SORAYA

MEH TENGOK PANTUNANTAIK ABANG KAMU NI!

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Conan,

😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒
Kesian btul, bila Kejora lihat Wak Suman Conan
Masih lgi dia menyamar serupa dgn halimunan
Nk bermenantukan Kejora, dia terus kempunan
Sbb anak dara tua dia Kejora sikit tak berkenan
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘Ί
Wak Suman msih muncul..serupa badut kartun
Tergamam dilihat Kejora sngt cekap berpantun
Tapi, dia tak reti buat, hanya mampu menonton
Udah2 le Wak, buat malu je, cai penyokong Tun
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

zunnun
Member
zunnun

‘islam’ di perdagangkan, dan ‘melayu2’ mereka hanya rethorik keistimewaan semata2..

‘melayu2’ sedemikain rendah sgt penjenamman nya, hingga tabii menyamun dan berhelah dah jadi darah daging ketrampilan hidup mereka…

‘melayu2’ yg sundal nya, ‘islam’ yg di anuti atau ‘melayu2’ yg di hayati?

Anonymous
Guest
Anonymous

Si tua zunnun pukimak keturunan penganut Confucianism, Taoism, Buddhism yang merempat ke negara ini sombong bongkak mana tahu fasal Islam. 3 agama dia itu pun dia tak tahu sebab dia puak Free Thinkers, Free Loaders – apa saja free, depa load.

Dia mana ada penjenamaan sebab jenis sanggup angkat tong tahi di zaman dulu.

zunnun
Member
zunnun

bisa sgt ‘islam’ yg di bawa oleh ‘melayu2’ yg ada utk melestarikan kerajaan mereka, berani tebuk atap merata2 tapi dayus utk mengadakan sidang dlm dewan parlimen, hingga parlimen di jadikan hiasan utk pembukaan sj…

Anonymous
Guest
Anonymous

Old man zunnun pukimak asyik cakap tebuk atap. Rumah dia dulu di tebuk atap dek orang yang rogol bini dia masa dia mabok air ketum tak sedar diri.

zunnun
Member
zunnun

bangsa arab di jadikan idola, budaya arab di jadikan pakaian hidup dan tak henti di situ, helah dan tabii arab pun di tapau bersama, utk perisian ‘melayu2 islam’ mereka…

Anonymous
Guest
Anonymous

Old man zunnun pukimak tak ada idola sebab bencikan bangsa dia asyik berperang antara puak sejak beribu tahun yang lalu.

Di negara ini, berperang di Penang, berperang berebut bijih timah di Perak, Selangor dll. Bergelempang mati di Larut Wars I, II, III, Iv.

Anonymous
Guest
Anonymous

Barua Jho Low sudah ada rasa goyang tak?

Anonymous
Guest
Anonymous

Dalam 3 bulan PH naik, rumah kleptokrat digeledah penuh barang curi. Dalam 3 bulan PN naik baru semalam sah nikah?

zunnun
Member
zunnun

rebdah sgt akhlak ‘melayu2 islam’ bukan sj AG terdahulu di aniaya, kenabian Muhammad juga mereka perdagangan sama, hingga mengaku kerap pula berjumpa dgn ‘rasullulah’ mereka utk mengunakan nya, sebagai penampilkan tabii seterus mereka… cina menyembah tok kong mereka satu perkara yg nyata, ‘melayu2 islam’ menyembah si muhammad yg di sangka Nabi, sama sj pergertian nya… menyembah pd yg binasa bentuk akhir mereka.. Kenabian si Muhammad, hingga kini, kekal sentiasa sentiasa, tapi pendewaan pd si muhammad yg mereka puja dan dewa…. bukan apa yg di sampikan di utamakan, pendewaan bangsa, keluarga dan khazanah barang2 si muhammad yg di jadikan idola sj…… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

cina menyembah tok kong mereka satu perkara yg nyata, kata Old man zunnun pukimak. Dia sengaja diamkan hal menyembah inanimate objects. idols, regarded as a representation of god used as an object of worship.

Tapi dia bodoh bangang menuduh orang2 islam menyembah Nabi muhammad, tak tahukan yg di sembah ia lah Tuhan, bukan orang. Mana lah dia tahu sebab pada dia, bila sembah mesti ada idols of all sorts, diangap Tuhan2 (plural) mereka.

Anonymous
Guest
Anonymous

Berapa ramai Melayu sanggup jadi barua Jho Low? Long live Kleptokrats.

zunnun
Member
zunnun

Huh,

kan Jho Low berpakaian arab rapat dgn raja2 arab, dan rapat dgn keluarga bangsawan ‘melayu2’ maka mesti ‘islam’ Jho Low

Anonymous
Guest
Anonymous

Old man zunnun pukimak berpakaian gengster, berkawan dengan gengster, dia mesti gengster. Guna pistol 2 inci.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau DAP kafir adakah Jho Low muslim?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kera pandai melompat sampai Kerajaan runtuh. Kera juga disusukan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Barua kafir tolong sekutu Jho Low?

MadSawang
Guest
MadSawang

Ala soodin. Perjoangan coma ataih kertas ondi saje.. apalah sangat aaih.. Yg jadi siya-siya perjoangan sojar mlayu menentang komeneh. Hojong-hojong anak coco sojar jadi koli pada anak coco komeneh dibawah pantatbiran mlayu dalam tanahayer mlayu..besag ponya haramjadah.. Lagu cakpong romah kita abang nd lala. Kera di hutan disusukan Anak di rumah mati tak makan Ade ke patut? Ape diberi kera tu makan Anaklah kita sudahlah mati Takkan kera tu nak buat ganti Dah tua nanti kita tak larat Rumah orang-orang tua pun dah tak muat Anak-anak kitalah tempat bergantung Bukan kera-kera tu yang hendak tolong ==================================== Rumah ini rumah kita,… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Nabi Muhammad pergi berperang sama juga Nabi Muhammad kawin cerai kawin cerai hingga 14 berbini2 ke? dah berperang blk berperang lagi dgn bini2 hingga bercerai2 ke? ini ke Nabi Muhammad yg di pertontonkan setiap hari? tidak ketahui kah ‘melayu2 islam’ bila Nabi Muhammad nyata dgn muhammad bin aminah, si muhammad duduk hingga badan membengkuk hingga ke tanah, tak sedar kehadiran nya, lalu rakan2 yg ada menulis ape yg di perkatakan oleh si muhammad… kalam Tuhan, yg di lontarkan dari Kenabian Nya kpd jasad muhammad nya? kesundalan ‘melayu2 islam’ dah jadi satu tabii, segala megakuan di muat turun utk penjenamaan tabii… Read more »

zunnun
Member
zunnun

hingga mendagangan kan nama Nabi Muhammad di mana sj yg ‘melayu2 islam’ rasakan perlu utk menghalalkan perbuatan utk mendapatkan matlamat akhir mereka…