APAKAH HANYA SETELAH DUA TAHUN, PERJUANGAN MENUMBANGKAN KLEPTOKRAT SUDAH JADI SIA-SIA?

Bagi mereka yang tidak menyokong BN kerana ingin melihat kepimpinan kleptokrat dapat ditumbangkan dalam PRU14 lalu, sekurang-kurangnya dua perkara paling memedihkan hati ketika ini.

Pertama, tumbangnya PH melalui pengkhianatan daripada dalam dengan dibantu oleh penebuk-penebuk atap yang rakus serta ada kes mahkamah dan bukan melalui undi dalam pilihanraya.

Seolah-olah mereka yang khianat itu sanggup berbaik semula dengan kelompok yang sudah ditolak pengundi demi memenuhi kerakusan nafsu peribadi.

Tetapi, pengkhianatan sehingga tumbangnya PH itu mungkin dapat ditebus semula dalam usul undi tidak percaya yang akan dibawa oleh Tun Mahathir Mohamad di Parlimen nanti.

Cuma, oleh kerana sessi perbahasan pada Sidang Parlimen 18 Mei ini telah ditiadakan kerana Muhyiddin Yassin masih tidak yakin ada sokongan yang cukup buatnya, usul itu mungkin akan dibentangkan pada sidang selama 15 hari pada 13 Julai akan datang.

Jika tempoh dua bulan sehingga Julai dirasakan oleh Muhyiddin mampu membuatnya menambah sokongan, tempoh dua bulan itu juga tidak mustahil membuatkan sokongan terhadapnya tambah merudum berikutan macam-macam masalah dan kelemahan akan terus berlaku selepas ini.

Oleh itu, tidak mustahil kerajaan akan bertukar semula kepada PH pada Julai nanti melalui undi tidak percaya yang sudah pun sah diterima Speaker untuk dibahaskan.

Kedua, yang tidak kurang membuatkan ramai berasa pedih hati ialah dengan berita pihak pendakwa membebas tanpa melepaskan anak tiri Najib Razak, Riza Aziz daripada pertuduhan penggubahan wang haram yang dikaitkan sumbernya daripada wang curi 1MDB.

Pembebasan itu, lebih-lebih lagi kerana ia berlaku setelah PH tumbang dan UMNO kembali menjadi sebahagian daripada kerajaan, kebimbangan ramai ialah ianya merupakan permulaan kepada petanda bebasnya semua pemimpin UMNO yang sedang didakwa di mahkamah ketika ini.

Lebih-lagi itu, cara pembebasan Riza Aziz dengan persetujuan membayar semula sebahagian daripada amaun penggubahan wang haram yang dikaitkan dengannya, bukan saja terus menjadi perdebatan ramai, malah nampaknya masih ada percanggahan antara Peguam Negara baru, SPRM dan Peguam Negara terdahulu, Tommy Thomas.

Sementara SPRM mengatakan pembebasan Riza Aziz itu adalah atas persetujuan Tommy Thomas, yang mana ia kemudian dinafikan oleh bekas Peguam Negara yang telah meletak jawatan pada 28 Februari lalu, Peguam Negara baru, Idrus Harun akhirnya tampil menjelaskan bahawa beliau diberi taklimat oleh Gopal Sri Ram selaku Timbalan Pendakwaraya kes itu bahawa oleh kerana Tommy Thomas setuju secara prinsipnya menerima representasi anak tiri Najib itu, maka beliau membuat keputusan menyetujuinya.

Disebabkan Tommy Thomas telah bertegas sebanyak dua kali sebelum ini menafikan sebarang persetujuan pernah diberikannya untuk membebaskan Riza Aziz, adalah dipercayai beliau akan tampil sekali lagi menolak dakwaan itu.

Dengan itu, tidak mustahil perkara ini akan berterusan beberapa lama lagi.

Isunya penting di sini, kenapa Idrus seolah-olah tiada prinsip sendiri dalam membuat keputusan, sehingga masih perlu bergantung kepada persetujuan secara prinsipnya, jika benar, daripada Tommy Thomas dalam membebaskan Riza Aziz?

Kenapa beliau tidak berani mengatakan ia adalah keputusan mutlaknya selaku Peguam Negara?

Lebih daripada itu, jika benar Tommy Thomas setuju secara prinsipnya untuk membebaskan Riza Aziz, kenapa beliau tidak melakukannya semasa memegang jawatan Peguam Negara?

Bukankah ketika itu Gopal Sri Ram boleh saja membuat pengumuman mengenainya?

Begitu pun, persoalan paling besar di sebalik bebasnya Riza Aziz ini ialah apakah Najib Razak, Zahid Hamidi dan lain-lain pemimpin UMNO yang turut diseret ke mahkamah kerana kes penggubahan wang haram, hanya menunggu masa untuk dibebaskan dengan persetujuan mereka memulangkan sejumlah wang kepada kerajaan?

Sebab itu, duluan kes Riza Aziz ini adalah penting untuk melihat sama ada perjuangan menumbangkan regim kleptokrasi pada PRU14 lalu masih berbaloi untuk dibanggakan atau ia sebenarnya sudah menjadi sesuatu yang sia-sia setelah Muhyiddin sendiri merelakan dirinya berpeluk erat dengan pemimpin UMNO yang terpalit kekotoran itu?

Adakah ini juga bermakna rakyat Malaysia perlu bangkit sekali lagi melakukan perubahan dalam PRU15 akan datang? (ShahbudinHusin 17/05/2020)

Updated: 17 May 2020 — 6:05 pm

155 Comments

Add a Comment
  1. siapa kleptokrat??
    2 tahun pun tak boleh nak buktikan Najib bersalah…
    Apa cer??
    Sembang ajer lebih…
    Atok dan PH kuat menipu dan memfitnah

  2. MAHATHIRVSANWAR

    KLEPTOKRAT UMNO SUDAH DIBERSIHKAN DENGAN KES MAHKAMAH…..YANG BELUM DIBERSIHKAN KLEPTOKRAT PHD4PIG…,….

    Sanusi nafi PAS mungkir janji sokong Mukhriz kekal MB………

    Menteri Besar Kedah yang baru Muhammad Sanusi Md Nor menafikan PAS mungkir janji untuk menyokong Mukhriz Mahathir kekal di jawatan itu sehingga tamat penggal ini.

    “(Ketika itu) saya pergi jumpa dia untuk nyatakan sokongan agar (Mukhriz) terus jadi menteri besar. Memang saya ada pergi (jumpa Mukhriz).

    “Ia agar dia boleh memperbaiki pertembungan (politik) yang merugikan rakyat. Tetapi nampaknya pertembungan itu makin tajam.

    “Maka berlakulah apa yang berlaku hari ini,” katanya ketika sidang media pertamanya selepas mengangkat sumpah jawatan di Wisma Darul Aman, di Alor Setar, hari ini.

    “Saya rasa berlaku perubahan (kerajaan) bukan kerana pujukan PAS tapi kerana mereka (Adun yang menukar sokongan) tak mahu kepada PH,” katanya lagi.

    Sanusi berkata demikian ketika ditanya berkenaan kenyataan Mukhriz bahawa PAS sebelum ini memberi jaminan tidak akan menggesa Adun-adun PH untuk menukar sokongan, selain setuju untuknya terus menjadi menteri besar sehingga akhir penggal.

    Pada masa sama, menurut Mukhriz, PAS meminta agar kerajaan negeri “tidak memandang mereka” sebagai pembangkang dan memberikan peruntukan tambahan kepada pusat khidmat DUN PAS dan Umno.

    Mukhriz dakwa PAS mungkir janji untuk beliau kekal MB hingga tamat penggal

    Selepas menjelaskan pertemuannya dengan Mukhriz itu, Sanusi turut ditanya jika PAS sememangnya memberikan jaminan tersebut, dan beliau berkata: “Tidak betul.”

    Susulan keluarnya Bersatu daripada PH, beberapa negeri menyaksikan pertukaran kerajaan kepada Perikatan Nasional (PN), iaitu Johor, Perak dan Melaka.

    Bagaimanapun pada masa itu Mukhriz mengekalkan kerjasama Bersatu dengan PH di Kedah, membolehkan pentadbiran negeri terus kekal sehinggalah peralihan sokongan enam Adun – dua bekas PKR dan empat daripada Bersatu – kepada PN minggu lalu.

    Sementara itu, Sanusi menyuarakan harapan agar pembangkang terus menunjukkan kerjasama yang baik dan membina bagi manfaat penduduk dan negeri Kedah.

    Beliau juga memberi jaminan pentadbiran baru akan bersikap saksama kepada semua pihak.

    “Tidak akan ada ketidakadilan terhadap mana-mana pihak, termasuk kakitangan kerajaan dalam kategori lantikan politik sebelum ini,” katanya.

    Berkenaan projek pembangunan yang dijalankan pentadbiran terdahulu, beliau berkata ia akan diteruskan dengan penambahbaikan.

    Sanusi berkata, Kedah antara negeri termiskin di Malaysia yang memerlukan langkah drastik bagi memacu ekonomi penduduknya di pelbagai peringkat.

    Beliau mencadangkan program jihad membasmi kemiskinan melibatkan anak yatim dan masyarakat Orang Asli yang akan dirangka bersama-sama Lembaga Zakat Negeri Kedah.

    “Ia tidak memberi tumpuan kepada orang Islam sahaja. Exco yang bertanggungjawab untuk hal ehwal orang bukan Islam akan dilantik beberapa hari lagi akan turut komited dalam membasmi kemiskinan melalui lebih banyak program yang berkesan,” katanya yang juga Adun Jeneri.

  3. did you change you pamper since last nite boy?

    did you dream well abt wat to do for today, to ur ‘melayu2 islam’, boy?

    anyway, go and wash that smell 2 inch dick of yours, take a bath and wash your underlining well…

    bah, need to be told ya, every morning…

    boy, boy, the future warrior of ‘melayu2 islam’, wat will he be, great robber or religious peddler…

    1. Old man, do you wear pampers as an adult? Prostate problem eh? Cannot satisfy the wife any more. No wally, there’s always Bang Ali.

      Waaah, I did not realize when you licked mine the other day, you found it smelly. But enjoyed it because of the tahi palat, innit?

  4. Got to go.

    Will sambong hantam mulut celupar Old Man zunnun pukimak another time.

  5. Faktor-faktor ini membuatkan rakyat kecewa. Undi rakyat PRU14 disia – siakan. Mungkin selepas PRU 15 berlaku lagi kerajaan tebuk atap.

    1. Inilah akibatnya apabila Mahathir berkompromi dengan setan bagi tujuan melemahkan PKR kerana memiliki kerusi parlimen paling banyak dalam PH. Kejatuhan Mukhriz di Kedah melengkapkan peranan setan dalam mengkhianati mandat rakyat demi melepaskan diri dari malapetaka semburit. Kini baru Mahathir sedar belang dan nafsu setan. Berhati-hatilah wahai UMNO kerana kamu sekarang sedang bersahabat dengan setan. Mahkluk ini akan berbuat apa saja demi kelansungan hidup.

  6. Kekalahan PH di PRU15, mmg tk dpt nak dielak
    Melihat gelagat, cai2 PH, Kejora rsa nk tergelak
    Sblm ini, depa..auk..auk..mcm anjing menyalak
    Skrg ni, auw..auw..serupa bapok kain kna selak
    ===========================================

    Terbaik bro kejora.

    Kihkihkih

    1. Anon sahabat 5:43 am,

      πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
      Ohh..ada jugak org hargai pantun Kejora bistari
      Buat Anon..ucapan terima kasih lah Kejora beri
      Hairan btul puak2 bapok tu, melalak setiap hari
      Walhal ketua depa yg jatuhkan kerajaan sendiri
      πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  7. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    Tak payah ler Budin teruk melobi pukul canang
    Rakyat tak boleh nak ditipu, sewenang-wenang
    5 PRK terkini menunjukkan PH rkyat tk senang
    Kempen camne pun PRU15 PH tk akn menang
    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    1. Yaaaa…mari samaΒ² melompat lagi Mengejar harta dunia

      1. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
        Ewaah..kemain nak acah, Goh pinggan tambah
        Meroyan ye bro, bila PH kini dh tumbang rebah?
        Tpi PH le yg mula dulu, ajar buat kerja bedebah
        Bukan atok beli orang BN masuk PH kat Sabah?
        πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

        πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        1. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
          Mmg Goh pak lawak badut ni, Kejora nak gelak
          Meroyan sakan dia ni bila PH sudah kena tolak
          Betul le manat ni macm bapok kain kena selak
          Masa BN lompt ke PH di Sabah, ko tk mnyalak?
          πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

          πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

          1. πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
            Sblm ni, nak tibai Goh ni, Kejora tk begitu minat
            Tpi dia nk acah kita, ini Goh kulup pelir tk sunat
            Taksub betul malaun ni dgn PH haprak lahanat
            Bila BN lompat gi ke PH, tk dikata pula khianat?

            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

            1. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
              Mmg le dia munafiq besar, ini Goh kacng sepat
              Mroyan sakan dia bila PH trsungkur merempat
              Tapi seronok dia, bila adun dr BN, PH blh dapat
              Tk salah pula bgi dia, bila BN ke PH melompat?
              πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

              πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

              1. πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
                Hari ni, Goh pelir tak sunat ni, mmg aku nak taji
                Bila adun dari PH, keluar/lompat, dia kutuk keji
                Tapi adun dri BN lompat ke PH dia kata strateji
                Kantoi le malaun ni dgn kmunafiqan yg dia saji
                πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

                πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                1. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
                  Dia acah Kejora..mmg Goh sngaja nak cari bala
                  Bila adun lain join BN/PN kemain dia keji & tala
                  Tapi kalau dari BN ke PH di Sabah, tak apa pula
                  Sbb tu ler Kejora tampil sekeh Goh pnya kepala
                  πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š

                  πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                  πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                  1. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
                    Munafiq besar betul ler, ini Goh serabut serabai
                    Klu adun lain ke PN/BN dikata khianat & ditibai
                    Tapi adun lain nk join PH dialu-alukan & lambai
                    Mmg le sikap Goh ni serupa pukimak ma ci bai
                    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

                    πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                    1. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
                      Bila adun lain msuk PN/BN, Goh mroyan sakan
                      Dia kata, lompat nak kaut harta dan cari makan
                      Tpi, klau adun lain mahu join PH, dia alu-alukan
                      Bagi dia..PH semua boleh dan tiada keburukan
                      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

                      πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  8. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    PH kini, ibarat asyik kena penendang penyepak
    Kat Kedah nu sekali dgn MB, dah kena campak
    Mesej rkyat mau smpai kita dah boleh nampak
    Rakyat dah tk suka kedua-dua, anak dan bapak
    πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  9. πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
    Mana Wak Suman yng konon pejuang tersohor?
    Tk rasa bangga ker, PM kini TSMY tu dari johor?
    Makhluk tk prnah puasa, mana nk bngun sahur
    Kerja membuta je dia tu..bngun nanti lps Zohor
    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

    πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  10. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    Dulu, PH gunakan manifesto palsu, buat perisai
    Kena 5-0 PRK kini PH spt kucing tercabut misai
    PRU-15 nanti, rakyat pasti akan kasi PH langsai
    Klu dulu pohon rendang..2023 akan jadi bonsai
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  11. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    Dgn parti PH..rakyat kini, dah rasa muak & jelak
    Akibat kuat kencing, teruk le PH kena tempelak
    5 PRK dah tumbang ternyata yg PH rakyat tolak
    4 Julai nanti, kat Chini, nk tumbang lagi 1 pulak
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kekalahan PH di PRU15, mmg tk dpt nak dielak
    Melihat gelagat, cai2 PH, Kejora rsa nk tergelak
    Sblm ini, depa..auk..auk..mcm anjing menyalak
    Skrg ni, auw..auw..serupa bapok kain kna selak
    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  12. πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³
    Kejora bangun awal seperti malaikat mari kejut
    Ada le baca Al-Quran sikit, lps bersolat tahajjud
    Kpd Allah Taala Kejora berdoa tatkala bersujud
    Mintak agar rkyat dijauhi dri PH Yakjud Makjud
    πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  13. ‘melayu2 islam’ dah jadi barua Jho Low kini dan selama2 nya asalkan dapat duit dan perluaskan kilang2 burit utk membiak2 kan zuriat ‘melayu2 islam; setrus nya…

    1. Orang tua zunnun pukimak melanda landa di blog ini “burit memburit” hingga pukul 2.24 pagi. Mangkin tua mangkin gatal, kepala nya dah masuk kuman menghasut.

      Menghasut kaum Melayu dan agama Islam, dia mesti dibalun, ditibai dan dibantai seboleh boleh nya hingga dia sedar kebodohan nya.

      1. boy, did you dream ‘rasullulah’ too akin to wat experianced?

        and yr ‘rasullulah’ showed his war chest and sword?

        boy, are you ignoring your ignorance’s”

        you change your pamper boy? how mommy? peaceful in her grave?

        is she still alive or her body had long discomposed? did you not see hers in you, boy? or your face comes from another conceiving woman?

        …and for that you are now ardent fan of ‘melayu2 islam’..

  14. Pemimpin Melayu Islam PN semua barua kafir Jho Low dulu, kini dan selamanya.

    1. Jho Lo saksi utama kes najib tak dpt dibawa oleh pendakwa PH laknatullah. Mmg penipu, ckp sebelum berakhir 2020 jho lo akan dibaw pulang… Haaa tipu tak habis2 PH. Barua kapir mcm kau mmg percaya sbb baka bodoh bahlol. Masa kecik tak nak mampus dah besar jd bahlol dan barua kapir.

  15. Moo di hina oleh cina Tiong dari bintulu dgn berkata…

    ‘tak tak mana standard timbalan menteri sj meh?

    “hadi lalang itu mcm sikai blh jadi menteri sama duta2 khas, gua mesti juga sama dapat meh…”

    ‘melayu2 islam’ tunduk akur, lantas melantik si cina gengster dari bintulu di jadikan menteri dan duta khas ke china pula…

    rndah sgt martabat ‘melayu2 islam; di hendik diam membisu sj….

    tak ada yg berbunyi utk berhujah sesuatu…

    1. Orang Tua zunnun pukimak tak tahu pepatah Inggeris “If the hat fits, wear it”.

      Mana lah dia nak tahu, dia lulusan SJKC.

  16. BAPA MERTUA KEJORA!
    Ya la! siapa lagi! seronok kejar Mekcy..πŸ„

    kikikiki

    1. anon 2:08/2:10/2:11 am @ Suman Conan,

      😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒
      Kesian btul, bila Kejora lihat Wak Suman Conan
      Masih lgi dia menyamar serupa dgn halimunan
      Nk bermenantukan Kejora, dia terus kempunan
      Sbb anak dara tua dia Kejora sikit tak berkenan
      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

      πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  17. BAPA MERTUA KEJORA!
    Abang ke tu ? πŸ‚

  18. BAPA MERTUA KEJORA!
    πŸ‚ Mekcy!!! jangan lari,abang kat belakang ni πŸ„

  19. tapi, wee kah siong templak hadi awang, mAt hasAn, Moo dan zahid, mana ada kejaan ‘melayu2 islam’…

    terkedu2 dan membisu mereka2…

    rendah sgt martabat ‘melayu2 islam’ mereka nih

    1. Orang tua zunnun pukimak ini mesti lah coba laga2kan orang2 Melayu. Sebab menghasut itu memang kerja nya.

      Orang DAP hati busuk, mengutuk PAS tapi tak jaga kata2 nya mengenakan kaum Melayu seluruhnya.

      Macam mengata zunnun pukimak ini bangsa yang anuti Confucianism, buang, anuti Taoism, buang, anuti Buddhism, buang, anuti Evangelical Christianity, tapi dah tak pergi gereja, gamak nya sedang nak buang juga.

  20. Melayu barua Jho Low kafir harbi dapat diskaun tak kalau kena saman?

    1. Jho Low kan ‘melayu islam’ penjenamaan muaFUCKat hadi awang dan najib…

      1. MuaFUCKat si tua zunnun pukimak ini hanya dengan iblis, syaitan, penghasut, gengster dan pemecah keadaan tenteram dan aman.

  21. gunung banang si sharifah aini memperkatakan melalui puisi lagu nya……

    ‘selat melaka laut nya tenang, si situ tempat nya, berlabuh perahu2 bugis…’

    tidak ketahui akhir si ‘melayu2 islam’ betul2 perlihatkan kapal equanimity berlabuh di juga akhir nya…

    kapal penjenamaan bugis omNO dan pAs utk muaFUCKat mereka…

    1. zunnun the lanun memang lah mentaliti melanun saja, kapal di Selat Melaka pun nak di lanun, nak tangkap tak ikut undang2.

      Keturunan yang buang Confucianism, ambil Taoism, buang Taoism ambil Buddhism, buang Buddhism jadi Free Thinkers / Free Loaders, apa saja yang free, load.

      Jenis yang merempat ke negara ini masih memegang budaya biadab dan kurang ajar asyik menyindir menghasut. Bedebah.

  22. Melayu Islam tapi undi parti Melayu sorok Jho Low? Kapir harbi.

  23. …mesti Jho Low ‘melayu2 islam juga seperti si Redzuan Tee dan Ebit derma sana sini dgn di paparkan video sana sini..

    si hadi awang kan sama juga, bercerita, mimpi ‘rasullulah’ nya sana sini…

    budak berpamper lagi kuat tabii ‘melayu2 islam’ nya, jual cerita, Nabi Muhammad berperang sana sini

    ape nak jadi ‘melayu2 islam’ nih? Yg sundal nya, ‘melayu2’ atau ‘islam’ yg di bawa?

    1. Si Tua bangka zunnun pukimak tak boleh cerita agama nya sebab keturunan nya sudah buang Confucianism, Taoism dan Buddhism dan sekarang Free Thinkers @ Free Loaders – apa saja yang free, load.

      Bila tak ada agama, dia jadi Free Seditionist, Free Gangster. Apa nak jadi pukimak begini, ikut gesa dia emak dia yang tidak mendidik nya pun dah di rogol nya, nanti akak dan adik pompuan dia pun di rogol nya.

  24. Sejak PN naik Melayu barua kafir Jho Low goyang. Kes sekutu Jho Low dapat diskaun dan bebas.

  25. bila pulak Jho Low kafir harbi nih, JHo Low ulok duit sma ke lebai2 pAs kaut bersma…

    kan audio abodooh akhir nya terbukti sahih…

    1. Orang Tua zunnun pukimak ini yang simpan dan linndungi Kho Taik.

      Dijanjikan sejuta jika bebas untuk beberapa tahun.

  26. Melayu Jho Low rompak mandat Kerajaan. Jenis Melayu barua kafir.

    1. Sudah desperado sangat hingga mahu mengaku Melayu, dah takda nilai lagi bangsa sendiri.

      Di Shanghai dulu ada signboards mengata: DOGS AND CHINESE NOT ALLOWED HERE.

  27. Hukum Melayu Jho Low kafir harbi.

  28. Pemimpin Melayu mana sedang sorok Jho Low?

    1. Kepala gengster zunnun pukimak yang simpan.

      Jenis yang Di Shanghai dulu ada signboards mengata: DOGS AND CHINESE NOT ALLOWED.

      No Chinese Or Dogs Allowedwww.zonaeuropa.com β€Ί …

      Here is the sign and Bruce kicking it to smithereens! … [in translation] “Chinese and dogs not allowed” is well known to be a public notice that …

  29. Melayu mana sokong Jho Low?

    1. Saya tak kenal jho low dan tidak pernah berurusan dgn jho low..(tapi ada gambo dgn jho low)

  30. Kalau Melayu yang jaga Jho Low dipanggil Melayu Barua Bab*?

  31. Kalau Jho Low dipakai jubah dan serban oleh Pas masih tetap dipanggil Babi Negara.

  32. ‘mati hidup balik’, dan ‘mati yg hidup balik’, kedua nya pun dah jadi sama….

    Jho Low di jadikan idola mereka, dari harun din, hadi awang hingga lebai pendek ibrahim tak percaya tuduhan kpd ‘melayu2 omNo’, kerana peminangan muaFUCKat satu agenda seterus nya…

    3 bulan selepas PH memenangi pru 14, mula utk mencari kebenaran kesundalan Jho Low dan ‘melayu2 islam’ yg bersekongkol bersama, tapi..

    …3 bulan PN naik, mula merobek dan dismantle kebenaran nya, hingga AG terbaharu dan jadi barua bersama juga ke?

    …. dan ketua MACC terbaharu ini ‘melayu2 islam’ juga ke?

    apa nak jadi ‘melayu2 islam’ dgn penjenamaan mereka?

    1. Old man zunnun pukimak has gone mad saying “β€˜mati hidup balik’, dan β€˜mati yg hidup balik’, kedua nya pun dah jadi sama….

      Mengata “Jho Low di jadikan idola mereka”, orang tua ini perlu di panggilkan ambulans ke hospital sakit otak.

      Begitu lah bila sudah 80an tahun, sudah nyanyok, on the verge of gila.

  33. Melayu Equanimity mana nak jadi barua kafir Jho Low? Hina 7 keturunan dirompak Jho Low.

    1. Tapi jenis Jho Taik perompak sudah banyak keturunan. Old man zunnun pukimak contoh yang paling akhir.

  34. Melayu jadi barua Jho Low dan pengkhianat. Tak ada maruah.

    1. Jnis Jho Taik memang ramai yang tak bermaruah. Jenis Free Loaders – apa saja yang free, depa load. Mcm yang angkat tong taik di zaman sebelum pembentongan najis.

  35. BAPA MERTUA KEJORA!

    πŸ‚ Mekcy!!! jangan lari,abang kat belakang ni πŸ„

    1. Woi! tak habis-habis menyakat Kejora

      batal puasa kau!

      1. Wak Suman Conan 12:34 am,

        😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒
        Kesian btul, bila Kejora lihat Wak Suman Conan
        Masih lgi dia menyamar serupa dgn halimunan
        Nk bermenantukan Kejora, dia terus kempunan
        Sbb anak dara tua dia Kejora sikit tak berkenan
        πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

        πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  36. bergaya si najib dan hadi awang berpakaian baju ‘melayu’ berwarna pink duduk serapat dan ‘melayu2 islam’ yg ada berteriak kesukaan dan bertepuk tangan berpamper sana sini sj, bila kapal equanimity lalu di perairan negara…..

    buka kerana kapal nya, tapi Jho Low dah jadi ‘melayu2 islam’ bersama mereka….2

    1. Si Tua zunnun pukimak asyik sebut pampers. Dia ada penyakit prostate, bermasalah nak kawal kencing nya. Selalu berteraburan kencing nya, maka di nasihat doktor pakai pampers.

      Umur dah 80an tahun. Takpa. Tapi mulut celupar asyik bergerak macam bontot ayam ngeram – siapa diam di kampung mesti tahu, siapa tak, lepas Covid nanti, pergi lah ke kampong, lihat.

  37. BAPA MERTUA MU,KAH KAH KAH
    BANYAK BABENOR YERRR KOMEN MENANTU AKU ARI NI,

    SORAYA….SORAYA…..SORAYA

    MEH TENGOK PANTUNANTAIK ABANG KAMU NI!

    1. Wak Suman Conan,

      😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒
      Kesian btul, bila Kejora lihat Wak Suman Conan
      Masih lgi dia menyamar serupa dgn halimunan
      Nk bermenantukan Kejora, dia terus kempunan
      Sbb anak dara tua dia Kejora sikit tak berkenan
      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

      πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      1. πŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘ΊπŸ‘Ί
        Wak Suman msih muncul..serupa badut kartun
        Tergamam dilihat Kejora sngt cekap berpantun
        Tapi, dia tak reti buat, hanya mampu menonton
        Udah2 le Wak, buat malu je, cai penyokong Tun
        πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

        πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  38. ‘islam’ di perdagangkan, dan ‘melayu2’ mereka hanya rethorik keistimewaan semata2..

    ‘melayu2’ sedemikain rendah sgt penjenamman nya, hingga tabii menyamun dan berhelah dah jadi darah daging ketrampilan hidup mereka…

    ‘melayu2’ yg sundal nya, ‘islam’ yg di anuti atau ‘melayu2’ yg di hayati?

    1. Si tua zunnun pukimak keturunan penganut Confucianism, Taoism, Buddhism yang merempat ke negara ini sombong bongkak mana tahu fasal Islam. 3 agama dia itu pun dia tak tahu sebab dia puak Free Thinkers, Free Loaders – apa saja free, depa load.

      Dia mana ada penjenamaan sebab jenis sanggup angkat tong tahi di zaman dulu.

  39. bisa sgt ‘islam’ yg di bawa oleh ‘melayu2’ yg ada utk melestarikan kerajaan mereka, berani tebuk atap merata2 tapi dayus utk mengadakan sidang dlm dewan parlimen, hingga parlimen di jadikan hiasan utk pembukaan sj…

    1. Old man zunnun pukimak asyik cakap tebuk atap. Rumah dia dulu di tebuk atap dek orang yang rogol bini dia masa dia mabok air ketum tak sedar diri.

  40. bangsa arab di jadikan idola, budaya arab di jadikan pakaian hidup dan tak henti di situ, helah dan tabii arab pun di tapau bersama, utk perisian ‘melayu2 islam’ mereka…

    1. Old man zunnun pukimak tak ada idola sebab bencikan bangsa dia asyik berperang antara puak sejak beribu tahun yang lalu.

      Di negara ini, berperang di Penang, berperang berebut bijih timah di Perak, Selangor dll. Bergelempang mati di Larut Wars I, II, III, Iv.

  41. Barua Jho Low sudah ada rasa goyang tak?

  42. Dalam 3 bulan PH naik, rumah kleptokrat digeledah penuh barang curi. Dalam 3 bulan PN naik baru semalam sah nikah?

  43. rebdah sgt akhlak ‘melayu2 islam’ bukan sj AG terdahulu di aniaya, kenabian Muhammad juga mereka perdagangan sama, hingga mengaku kerap pula berjumpa dgn ‘rasullulah’ mereka utk mengunakan nya, sebagai penampilkan tabii seterus mereka…

    cina menyembah tok kong mereka satu perkara yg nyata, ‘melayu2 islam’ menyembah si muhammad yg di sangka Nabi, sama sj pergertian nya…

    menyembah pd yg binasa bentuk akhir mereka..

    Kenabian si Muhammad, hingga kini, kekal sentiasa sentiasa, tapi pendewaan pd si muhammad yg mereka puja dan dewa….

    bukan apa yg di sampikan di utamakan, pendewaan bangsa, keluarga dan khazanah barang2 si muhammad yg di jadikan idola sj…

    hingga terbawa dlm mimpi2 karut belaka…

    apa nak jadi ‘melayu2 islam’ sedemikian….

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      cina menyembah tok kong mereka satu perkara yg nyata, kata Old man zunnun pukimak. Dia sengaja diamkan hal menyembah inanimate objects. idols, regarded as a representation of god used as an object of worship.

      Tapi dia bodoh bangang menuduh orang2 islam menyembah Nabi muhammad, tak tahukan yg di sembah ia lah Tuhan, bukan orang. Mana lah dia tahu sebab pada dia, bila sembah mesti ada idols of all sorts, diangap Tuhan2 (plural) mereka.

  44. Berapa ramai Melayu sanggup jadi barua Jho Low? Long live Kleptokrats.

    1. Huh,

      kan Jho Low berpakaian arab rapat dgn raja2 arab, dan rapat dgn keluarga bangsawan ‘melayu2’ maka mesti ‘islam’ Jho Low

      1. Old man zunnun pukimak berpakaian gengster, berkawan dengan gengster, dia mesti gengster. Guna pistol 2 inci.

  45. Kalau DAP kafir adakah Jho Low muslim?

  46. Kera pandai melompat sampai Kerajaan runtuh. Kera juga disusukan.

  47. Barua kafir tolong sekutu Jho Low?

  48. Ala soodin.
    Perjoangan coma ataih kertas ondi saje.. apalah sangat aaih..

    Yg jadi siya-siya perjoangan sojar mlayu menentang komeneh.
    Hojong-hojong anak coco sojar jadi koli pada anak coco komeneh dibawah pantatbiran mlayu dalam tanahayer mlayu..besag ponya haramjadah..

    Lagu cakpong romah kita abang nd lala.

    Kera di hutan disusukan
    Anak di rumah mati tak makan
    Ade ke patut?
    Ape diberi kera tu makan
    Anaklah kita sudahlah mati
    Takkan kera tu nak buat ganti
    Dah tua nanti kita tak larat
    Rumah orang-orang tua pun dah tak muat
    Anak-anak kitalah tempat bergantung
    Bukan kera-kera tu yang hendak tolong
    ====================================
    Rumah ini rumah kita,
    Jangan biarkan orang yang jaga,
    Ditangan kita,
    Buruk baik ditangan kita…

    Benarlah ini rumah kita,
    Makan la isi,
    Jangan hanya hirup kuahnya…

    Baru tentu hala tujunya,
    Anak cucu terpelihara,
    Berbaik berpada-pada,
    Jangan cacing naik ke mata.
    Lirik Lagu Rumah Kita -ND Lala

    Bwat baik berpada-pada .
    Bwat jahat jangan sekali elok dibwat banyak banyak kali…

    Koah koah koah koah..

  49. Nabi Muhammad pergi berperang sama juga Nabi Muhammad kawin cerai kawin cerai hingga 14 berbini2 ke?

    dah berperang blk berperang lagi dgn bini2 hingga bercerai2 ke?

    ini ke Nabi Muhammad yg di pertontonkan setiap hari?

    tidak ketahui kah ‘melayu2 islam’ bila Nabi Muhammad nyata dgn muhammad bin aminah, si muhammad duduk hingga badan membengkuk hingga ke tanah, tak sedar kehadiran nya, lalu rakan2 yg ada menulis ape yg di perkatakan oleh si muhammad…

    kalam Tuhan, yg di lontarkan dari Kenabian Nya kpd jasad muhammad nya?

    kesundalan ‘melayu2 islam’ dah jadi satu tabii, segala megakuan di muat turun utk penjenamaan tabii mereka, dari kerajaan yg di tubuhkan tertakut2 utk mendapat pengesahan hingga AG yg terdahulu pun mereka, ciplak alasan juga

  50. hingga mendagangan kan nama Nabi Muhammad di mana sj yg ‘melayu2 islam’ rasakan perlu utk menghalalkan perbuatan utk mendapatkan matlamat akhir mereka…

  51. ‘melayu2 islam’ bukan sj di kalangan lebai2 pAs dan ‘melayu2’ omNO dan ppbm yg berhelah, kini di Jabatan AG pun dah mengikut tabii sama

    hanya mengunakan nama AG lama utk membuat keputusan sj, tiada daya utk melakukan, takut dgn ketua yg melantikan mereka…

    seperti hadi awang yg kerap bermimpi ‘rasullulah’ nya, iblis pun blh merupai akan muhammad bin aminah kpd siape sj, hanya yg iblis tidak blh merupai, wajah kesempurnaan mereka semua…

    hingga ‘melayu2’ mengaku mereka dah semua dah ‘islam’ saja yg saban hari semakin hingga dgn merasakan penjenamaan tersebut memberi lesen utk memperdagangkan agama…

  52. Kerajaan PH Malaysia telah digulingkan oleh si bapak.

    Kerajaan PH negeri jatuh berguling dipimpin si anak.

    Dua beranak dah tervuling. Penyokong masih mengekalkan kebodohan di sini.

    Kihkihkih

  53. Kerajaan MAHAbodoh Malaysia telah digulingkan oleh perdana menteri mereka sendiri. Patutlah meroyan sgt.

    Kihkihkih

  54. Menang pru14 dengan cara menipu rakyat, 22 bln je jd kerajaan, pencen pun tak layak. Tak perlu tunggu pru15 utk halau, atok sendiri yg gulingkan kerajaan dia. Hukum karma.

    PADAN MUKA!!!

  55. Pakai nama AG lama untuk bebas penjenayah penggubahan wang haram? Manifesto PN baru?

    1. Barua kapir

  56. Kes jenayah penggubahan wang haram boleh selesai dengan pulang balik duit haram? Manifesto PN ke?

    1. Cakaplah apa pun, rakyat dah tak percayakan PH lagi. Barua kapir.

    2. Ag baru cakap dia luliskan pelepasan berdasarkan nasihat pegawai jabatan terlibat yang ag lama ada sokong representasi si pencuri maaaaa

      Pegawai mana tu??

  57. Kerajaan tiada mandat. Tiada manifesto. Tiada usul sidang Parlimen. Yang ada YB pengkhianat melompat.

    1. Cakaplah nak cakap apa pun, rakyat dah tak percayakan PH lagi. Barua kapir.

  58. Menipu manifesto dengan tiada manifesto jauh beza macam langit dan bumi.

    1. Cakaplah nak cakap apa pun BARUA KAPIR ooi, rakyat dah tak percayakan PH lagi. Selamat bertugas barua kapir.

  59. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    PH menang PRU, dgn mngguna janji tipu dusta
    Rakyat tk dipeduli, hal kuasa depa bersengketa
    Akibatnya, 5 PRK terkini, kekalahan PH tercipta
    Mmg tk syak lagi PRU15 PH akn berputih mata
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  60. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    PH menang PRU-14 dulu menipu serupa sialan
    Sbb tu, 5 PRK berturut teruk PH terima pukulan
    Jdi kerajaan pun, hnya mmpu brtahan 22 bulan
    PRU15 nanti..kpd PH, rakyat nk ucap slmt jalan
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  61. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    Rakyat tak mau lagi jdi bodoh mcm lembu sapi
    Depa sedar, yg PH, hnya jdi kuda kayu kpd DAP
    Bila asyik kena tipu rakyat kini jdi marah berapi
    Rata2 rakyat cerca PH kt YouTube & kedai kopi
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  62. πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kerana menipu PRU-14, PH kini rakyat dh benci
    Hapa ker jadah manifesto dikata bkn kitab suci
    Terhadap PH merata-rata rakyat seranah & caci
    Klu tak caya kat laman YouTube pergi ler banci
    πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  63. πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kerana mungkiri janji, teruk PH rakyat tempelak
    Dalaman PH pula..PKR & PPBM, asyik bergolak
    Udah 5 PRK berturut-turut, parti PH rakyat tolak
    Tak syak lgi..kekalahan PH PRU15 tk dpt dielak
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  64. Bila pengkhianat jumpa PRU15 barulah tahu langit tinggi rendah.

    1. Kahkahkah
      Rakyat dah u-turn
      Prk pun tak boleh mng, sdgkan PH yg jd kerajaan. Mabuk ketum ke kau ni?

  65. Pengkhianat ingat majoriti main petik dan beli MP lompat saja?

  66. Peti undi PN pun tak lepas lagi nak kira majoriti celah mana?

  67. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Sokongan rkyat kpd PH..kini dah semakin nipis
    Kini dh spt kereta buruk jalan dgn tayar kempis
    Manakala BN/MN..sokongan dtg berlapis-lapis
    Tk syak lgi, kekalahan PRU-15, PH
    tak dpt tepis
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

  68. Nama AG curi. Kerajaan PN curi. PM Bersatu khianat. MP PN lompat. Apa sudah jadi?

  69. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    Juak2 PH dulu hnya kuasa yg mereka nk garap
    Kedekut lokek..bantuan rkyat susah nk diharap
    Asyik dgn alasan pnipu negara dh nak bankrap
    Sbb itulah, 5 PKK berturut, rakyat tibai tertiarap
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  70. Peguam Negara baru lantik guna pakai nama Peguam Negara lama untuk bebas penjenayah? Long live Kleptocrats.

  71. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    PH mnang PRU14 dlu, dgn cara mnipu serakah
    Sbb tu 5 PRK, mereka mendadak turun markah
    PRU-15, rakyat tak akan ulangi tersilap langkah
    Parti haprak, penipu..rkyat tk rela lgi nk pngkah
    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

  72. Salah seorang pejuang islam sejati yang paling saya sanjungi

    Berikut merupakan tanggapan Tok Guru Nik Aziz terhadap hubungan antara Muslim dan non-Muslim:

    β€œIslam mengiktiraf prinsip persamaan dan kesatuan keturunan yang datang dari Adam dan Hawa. Islam datang bagi membebaskan manusia dari segala fahaman kebangsaan yang sempit. Manusia perlu keluar dari petak-petak buatan berasaskan bangsa, bahasa, dan suku kaum.”

    β€œKita semua Melayu, Cina, India, orang Amerika, orang putih, orang Asli, dan lain-lain adalah adik-beradik. Kita datang dari keturunan yang satu, iaitu ayah kita bernama Adam dan ibu kita bernama Hawa. Soal berapa ribu pupu kita ini, biarlah.

    Sekiranya tuan-tuan kata nenek moyang kita bukan Adam dan Hawa, cuba beritahu saya. Sekiranya tidak jumpa jawapan, terima dahulu kenyataan ini.”

    β€œSelama ini kita tidak berfikir menyebarkan Islam kepada bukan Islam. Selama ini tok-tok guru pondok kita hanya menyebarkan Islam kepada sesama orang Islam.

    Meskipun PAS menolak pendekatan perpaduan dengan UMNO, tetapi bukan bermakna PAS mengenepikan tanggungjawab menyebar Islam.

    Sebenarnya, perpaduaan melalui Pakatan Rakyat membuka ruang bagi PAS menyampaikan kebaikan Islam kepada pemimpin dan ahli parti Pakatan Rakyat yang bukan Islam.”

    β€œMengapa isu membenarkan bukan Islam masuk ke rumah ibadah agama Islam diperbesar-besarkan, sedangkan orang bukan Islam yang membina dan membuat mimbar masjid tidak dipersoalkan?”

    β€œTidak salah orang bukan Islam termasuk wanita masuk dalam masjid sama ada untuk berucap atau apa sahaja asalkan berpakaian sopan bagi bukan Islam dan menutup aurat bagi orang Islam.”

    Politik Rasis Menentang Ajaran Islam

    β€œSaya sendiri sentiasa konsisten bahawa budaya politik rasis sewajarnya layak dibuang terus dari kamus masyarakat Malaysia. Inilah budaya politik terkebelakang yang tidak membawa sesiapa ke mana-mana melainkan hanya menyemarakkan api permusuhan sesama sendiri…

    Darah Melayu dan darah Cina serta bangsa-bangsa yang lain sama-sama berwarna merah dan tidak bersepuh emas warna darahnya semata-mata hanya kerana berbangsa Melayu.

    Justeru, Islam mengajar manusia agar tidak berbangga dengan darah keturunan, sebaliknya hendaklah manusia berebut-rebut menjadi insan yang bertaqwa. Seorang yang bertaqwa darjatnya tinggi di sisi Allah SWT walau apa jua bangsa sekalipun.”

    β€œOleh kerana hubungan kita dengan Islam semakin jauh, belajar pun tidak, oleh itu bila tiba perkara-perkara macam ini (orang bukan Islam membaca al-Quran atau masuk ke dalam masjid), terus timbul masalah.

    Padahal kalau kita balik dari sejarah asal, ramai dari penduduk Arab Quraisy yang kafir datang berjumpa Nabi. Nabi letak dalam masjid, mereka tidur dalam masjid, makan dalam masjid, bahkan kencing dalam masjid.

    Cuma apa yang dilihat benda itu sebagai pelik pada zaman ini menunjukkan umat Islam kita terlalu jahil dengan agama.”

    1. Impian TGNA Bersama Bukan Islam

      Surat TGNA kepada Nga Kor Ming:

      β€œSaya juga terharu mendengar keluhan YB berbunyi, β€˜Saya berasa amat kesal apabila masyarakat Tionghua yang cuba mengenali Islam dan al-Quran melalui kitab berkenaan, tiba-tiba dihalang.’

      Saya boleh memahami dan menyelami perasaan kecewa yang sedang melanda hati YB.

      Mudah-mudahan dengan sikap β€˜tidak mesra Umno’ dan pemimpin-pemimpin Umno berkaitan kecenderungan masyarakat Tionghua dan India yang sihat ini, ia meningkatkan lagi kesedaran Non-Islam untuk lebih mengkaji, mendalami, dan mengadakan forum serta wacana berkaitan Islam dengan cara yang lebih meluas.”

      β€œSaya mempunyai sebuah impian. Dalam tempoh tidak berapa lama lagi mudah-mudahan muncul lebih ramai orang dari kalangan masyarakat Tionghua, India, Siam, Bajau, dan Kadazan yang tampil menjadi Qari, Ustaz, Khatib dan Imam di seluruh negara.

      Kalau Gengkhiz Khan yang mengetuai tentera Moghul menyerang dan memusnahkan hampir seluruh Kerajaan dan tamadun Islam di Kota Baghdad, tetapi sempat ditebus semula keagungan Islam melalui cucunya bernama Aurangzeb yang menegakkan empayar Islam di India kemudiannya.

      Lalu saya mempunyai keyakinan Islam kembali gemilang di negara kita melalui kaedah dan insiden yang hampir sama. Mudah-mudahan YB lah orangnya yang bakal meletakkan batu asas pertama ke arah menyusun batu-bata yang kukuh ini untuk terus bertumpang tindih.

      Mari kita membina asas ini dengan mengatur langkah-langkah permulaan melalui seminar, muzakarah, muqabalah, dialog, dan wacana. Tajuk-tajuk seperti β€˜Di mana tidak kenanya Islam’ atau β€˜Apa mesej al-Quran kepada orang bukan Islam’ boleh difikirkan.”

      (Semua petikan di atas diambil dari buku β€œPemikiran Tuan Guru: Nik Abdul Aziz Nik Mat Dalam Kenangan” dan prakata TGNA dalam buku β€œMalaysia Pasca-Rasisme”)

  73. Kisah agama yang sesuai dengan PN dalam Islam ialah Habil dan Qabil. Penamat sudah tahu cuma tunggu masa.

  74. πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
    BN kalah PRU-14 adalah sbgai ujian dari Tuhan
    Tpi PH yg penipu, dgn rakyat, seperti ketulahan
    Sbb itulah, 5 PRK berturut, PH temui kekalahan
    Mmg tk syak lgi..PRU15, PH tk mampu brtahan
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  75. Boleh bertahan lama ke kalau khianat-berkhianat?

  76. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kita berhujah kenalah beserta bukti yang nyata
    Rakyat kini, dh tidak suka, PH jenis penipu auta
    Dah 5 PRH berturut, PH rakyat padam dari peta
    PRU-15 mmg tak sangsi BN/MN naik ke takhta
    πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  77. πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
    Kejora brhujah, bukanlah main serkap rambang
    Tetapi dgn bukti nyata, 5 PRK, PH dah tumbang
    Rakyat dh benci, mata satu dajal pnya lambang
    Mmg tk sangsi lgi, kekalahan PH dh di ambang
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  78. Kalau PM nak masuk UMNO balik dialukan. Bersatu makin gelap dimainkan.

  79. Goyang pengkhianat kalah goyang dangdut.

  80. PN baru nak buat gabungan? Sudah berapa bulan khalwat tak bernikah?

  81. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    PH menang dulu bkn sbb dgn BN rakyat marah
    Tapi sbb janji palsu rakyat dh termentekedarah
    Bila sedar, tertipu, rakyat dh mula nampak arah
    Sbb itu lah, sokongan kpd BN pula rakyat curah
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  82. Pencuri milo, tin sardin dan pampers anak akan bebas jika pulang balik barang curi. Terbaik Peguam Negara?

  83. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    Teruskan lah, Budin..jadi anjing menyalak bukit
    Dh semestinya PRU15 nanti rakyat akn bangkit
    5 PRK PH tumbang sbb rakyat tertipu hati sakit
    2023 nanti, PH yg dulunya kapal, akan jadi rakit
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  84. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    PH kini, dah jadi serupa gajah yng putus belalai
    Sekali ditipu teruk, rakyat tk kan lagi leka & lalai
    Udah 5 PRK berturut-turut PH kena rakyat gulai
    Nanti akan menyusul yg ke6 di Chini, 4 hb Julai
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  85. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    PH dah ibarat kayu reput, yg dimakan anai-anai
    Dah 5 PRK, rakyat lenyek PH jdi mcm roti canai
    Rakyat marah sbb janji ditabur lngsung tk tunai
    Kini PH, dh mcm org tua ganyut yg kecut punai
    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  86. πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    PH menang PRU-14 bkn lah bersabit kleptokrat
    Tpi, dek mnabur janji palsu, serupa dgn keparat
    Bila sudah menang, nk tunai satu pun, tak larat
    Sbb itu ler rakyat bangkit bagi pukulan yg berat
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  87. Kerajaan MAHAbodoh di dunia telah digulingkan oleh perdana menteri mereka sendiri.

    Kihkihkih

    1. Yaaaa sb ada bangsa melayu yg melompat….ke sini ke sana

  88. Melayu jd merempat bila pm4 selama 22 tahun hanya mengkayakan kroni dan anak beranak dia shj. Last sekali tuduh org melayu malas, termasuk melayu drp PH.

    1. Yaaa betul ..

      pm ke 6 pula mengkayakan anak tiri sendiri dan cina gemuk peneng…

  89. Menang pru14 dengan cara menipu rakyat, 22 bln je jd kerajaan, pencen pun tak layak. Tak perlu tunggu pru15 utk halau, atok sendiri yg gulingkan kerajaan dia. Hukum karma.

    PADAN MUKA!!!

    1. Yaaa betul2 hukum karma…mp melompat yg menipu rakyat apabila mereka melompat mengejar habuan dunia semataΒ²

  90. Dan janganlah kamu menuruti orang-orang yang kafir dan orang-orang munafik itu, janganlah kamu hiraukan gangguan mereka dan bertawakallah kepada Allah.
    Dan cukuplah Allah sebagai pelindung.

    Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai

    bersatulah umat islam kerana Allah
    jnagn peduli gangguan dari puak kapir munapik jin kapir n ejenya
    dalam negara ini tak salah umat islam bersatu
    kita bukan menumpang negara orang
    umat islam majoriti ayuh bersatulah

    betulkan perjuangan untuk islam n negara

    ynag ada kes mesti dibicarakan jika bersalah dihukum

    1. Yaaa begitu mulia bangsa melayu mungkin berdarah emas…lagaknya seperti bangsa yg paling di pandang tinggi dalam islam…paling mulia di antara semua ciptaan allah swt

  91. 22 bln PH jd kerajaan, tak ada seorang pun pemimpin UBN masuk penjara kerana kes rasuah atau sekurang2nya disabitkan kesalahan. Kes rasuah terowong, banglo terlajak murah di tong sampahkan adalah.
    Cakaplah apa pun, rakyat dah tak percayakan PH lagi.

    1. Abg boleh x Senarai kan 3 perkara utama yg menyebabkan kaum melayu telah menjadi merana ,jatuh susah, menjadi miskin selama 22bulan ph memerintah ??

      Nt kita bincang kemudian lepas abg senarai semua k

    2. OkΒ²…cmni la esok kau bawak bukti2 yg kau ada simpan pasal terowong atau banglow kau pegi je sprm atau balai polis terdekat.ini baru proses yg betul..kalu bersalah nt kena la tgkap

      ini kau dok menyalak mcm budak belom sunat xada hasil pon

      1. Kau pun bawak semua bukti2 yg boleh mensabitkan najib bersalah, riza bersalah, azeez bersalah supaya dlm tahun ini juga mereka boleh dipenjarakan.

        1. Bukti sudah di bicarakan di mahkamah…

          sila ikuti perkembangan perbicaraan di akbarΒ² utama@portalΒ² utama media sosial

          Telah disiarkan transkrip setiap kali perbicaraan diadakan…

          Cuma abg nak percaya atau nafi apa yg disebut dalam perbicaraan itu shj…

          Kalu nak aku link kat sini pon boleh

          1. Kau ni tak tgok berita kat akhbar lagsung ke?? Sbuk sgt dok memaki org sana sini je aku tgok…

            mcm xada life je idup kau ni aku rasa…post kau pon makiΒ² jer xada isi padu langsung.

            Maki sana sini hariΒ²..dah macam ulama pas je kau ni

  92. Sejujurnya secara peribadi, saya rasa sangat sia sia.

    Saya juga menyesal balik mengundi

    Saya kesal melayu muslim sangat superficial dalam kepercayaan, tindakan dan prinsip…sigh…

  93. Zulkafly A Rashid

    Maaf, apa yg PH buat selama 22 bln jd Krjaan? Bloody hell..! Don’t talk much lg… rakyat fought very hard in the last GE to bring the corrupt UBN regime down. They’re simply morons!😝

    1. Mende lah ko cakap ni.. mcm tak de otak jer.. bukan PH ke yang dakwa kleptokrat ni.. Kalau PH nak bagi lepas lama dah.. Puihhh..

    2. Yaaa ….bgi contoh sikit abg? Apa yg ph buat 22 bulan Ni

    3. Abg boleh x Senarai kan 3 perkara utama yg menyebabkan kaum melayu telah menjadi merana ,jatuh susah, menjadi miskin selama 22bulan ph memerintah ??

      Nt kita bincang kemudian lepas abg senarai semua seperti org yg bertamadun ok

      1. Kita jgn ikut mainan org pas..maki hamun, sumpah seranah klu tengah berceramah tu mmg dah makanan diorg…

        Mereka lah melayu syurga…pada mereka kalau tak sokong pendirian mereka maka masuk lah org itu ke neraka

        1. Tapi kalau bab jawatan beaar bagai,habuan dunia…terceretΒ² mereka berlari sambil mengejarnya

  94. masuk angin keluar asap je la

Leave a Reply

Your email address will not be published.