MUHYIDDIN SEBAIKNYA TINGGALKAN BERSATU DAN KEMBALI SEMULA KEPADA UMNO

Meneliti dua pendedahan rakaman audio setakat ini yang melibatkan usaha membawa Bersatu keluar meninggalkan PH, jelas bahawa Muhyiddin Yassin tidak bercakap benar, melakukan pembohongan dan bersikap curang demi kepentingan peribadinya.

Hakikatnya adalah jelas bahawa Bersatu tidak pernah dipersetujui oleh Tun Mahathir Mohamad selaku Pengerusi parti untuk keluar daripada PH.

Walaupun melalui percaturan dan pembohongannya itu Muhyiddin berjaya menjadi Perdana Menteri, tetapi realitinya kedudukan Bersatu semakin tidak menentu dalam gabungan PN yang menjadi kerajaan sekarang ini.

Sementara UMNO dan Pas kian menekan Muhyiddin untuk mendapat habuan dan kedudukan bagi menguatkan kedudukan mereka menghadapi PRU15 akan datang, Bersatu sebaliknya semakin dipinggirkan.

Setelah Timbalan Presiden UMNO, Mohamad Hasan sebelum ini mengatakan UMNO hanya ingin bekerjasama dengan Pas melalui Muafakat Nasional dalam PRU15 akan datang, Setiausaha Agung BN, Annuar Musa pula berkata, pendaftaran PN tidak perlu dilakukan secara tergesa-gesa buat masa sekarang kerana tarikh pilihanraya masih lama lagi.

Ehhh…apakah masih lama lagi tarikh PRU15, sedangkan ia hanya tidak sampai tiga tahun daripada sekarang?

Kalau benar parti-parti yang bersama kerajaan mahu terus mengekalkan PN, kenapa mesti berlengah lagi untuk mendaftarkannya sebagai sebuah gabungan yang sah?

Tidak mahu mendaftarkannya secara tergesa-gesa atau UMNO sebenarnya tiada niat untuk bersama PN bagi tempoh yang lebih lama?

Selain UMNO dan Pas menampakkan komitednya hanya bersama MN, bukan PN, terdapat juga laporan bahawa arahan sudah diberi kepada pimpinan UMNO bahagian-bahagian di seluruh negara agar mereka hanya mengukuhkan hubungan dengan Pas saja bagi menghadapi pilihanraya akan datang.

Ini dengan lain kata bermaksud Bersatu perlu ditinggalkan begitu saja.

Blog ini sebelum ini pernah menyarankan agar, demi kelangsungan masa depan Bersatu, adalah penting kumpulan Tun Mahathir diberi kemenangan dalam pemilihan parti itu yang bakal diadakan tidak lama lagi.

Ia berikutan Tun Mahathir sudah menang tanpa bertanding sebagai Pengerusi Bersatu, maka memilih Muhyiddin sebagai Presiden hanya akan menjadikan parti itu menjadi parti dua nakhoda untuk tempoh tiga tahun akan datang lagi.

Dengan kedudukan sebagai parti dua nakhoda itu dan krisis dalaman yang berterusan kemudiannya, Bersatu akhirnya lebih mungkin dilenyek-lenyek oleh UMNO serta Pas dan Muhyiddin hanya dijadikan alat bagi kepentingan kedua-dua parti itu saja.

Sebaliknya, jika Bersatu dikuasai oleh kumpulan Tun Mahathir, ia boleh menentukan masa depannya dengan lebih baik melalui hubungan kerjasama semula bersama PH.

Tetapi, dengan perkembangan terbaru berhubung rakaman audio mesyuarat Bersatu yang dibocorkan, Muhyiddin bukan saja tidak layak lagi memimpin Bersatu, bahkan sebaiknya meninggalkan parti itu secara terhormat.

Muhyiddin pasti akan dipandang lebih buruk jika semakin banyak lagi pendedahan rakaman audio didedahkan kepada umum.

Bersama rakaman audlo itu dan pendedahan mengenai tingkah laku buruk dan talam dua muka Muhyiddin terhadap PH sebagaimana didedahkan oleh Pengerusi DAP Johor, Liew Chin Tong dalam tulisannya, Presiden Bersatu itu yang merupakan anak ulama dan pandai membaca doa, sudah hampir tiada harga lagi dalam erti kata menjunjung perjuangan dan menghargai persahabatan terhadap mereka yang pernah bersamanya ketika kesusahan.

Lebih daripada itu, sejak menjadi Perdana Menteri, Muhyiddin juga bukannya memberi untung kepada Bersatu lantaran sanggup menggadaikan beberapa negeri yang dikuasai parti itu kepada UMNO.

Oleh itu, meninggalkan Bersatu adalah pilihan terbaik bagi Muhyiddin dan beliau bolehlah mulai menebas lalang-lalang bagi mencari jalan pulang semula ke pangkuan UMNO.

Lagi pun, bukankah Muhyiddin sendiri pernah mengatakan beliau adalah β€œtotok UMNO?” (ShahbudinHusin 16/05/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 16 May 2020 — 12:43 pm

76
Leave a Reply

avatar
15 Comment authors
MAHATHIRVSANWARAnonymousAnonymousHantuSORAYA Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ADA ORANG BENGAP BODOH SUNDAL KAT SINI TAK BOLEH FAHAM LAGI BETAPA JAHATNYA DAPIG DALAM MENJARAH ASET2 MELAYU DAN PECAH BELAHKAN MELAYU……. Khalid Samad mesti bodoh nak faham gambar ini……. Dulu PAS bersama dengan PKR dan DAP. Ini gambar betul si Khalid Samad. Gambar ini menunjukkan PAS boleh terima DAP dengan bersyarat DAP menghormati Islam. Gambar ini semua menunjukkan PAS ikhlas nak bersama untuk kebaikan. Tapi kalau DAP ada agenda JAHAT maka PAS tak boleh berdiam diri. Bukan macam AMANAH yang tak ada maruah diri. Sama juga dengan IKRAM dapat 15 juta pembinaan sekolah daripada DAP terus senyap! Tapi Khalid… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Pengkhianat takut dipanggil pengkhianat normal baru.

Anonymous
Guest
Anonymous

anon (Panji 313 @ Soraya @ Suman sasau)

kah kah kah

kalah 15 ribu tidak mengubah kerajaan lah bodo

pemerintahan belum sampai separuh penggal

lagi pun MASA tu BERSATU lawan bersendirian
dapat 10 000 undi kira power

semua Melayu diperbodoh kerana propaganda

sama macam kau β€œtaraf otak sundal”

Reply
16 May 2020 9:40 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Mmg lah dgn PRK, kerajaan tidak boleh berubah
Tetapi kini, dah nyata goyah PH haprak bedebah
Tunggu jer lah PRU ke15, PH gerenti akan rebah
Bila Melayu bangkit, ke bumi le, PH menyembah
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Menang sorak kampung tergadai. PM pak pandir.

Hantu
Guest
Hantu

Habis mcm mana dgn wark pornorogo jika moooooidin masuk semula umno???

SORAYA
Guest
SORAYA

anon
πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„
πŸ‚πŸ„SAYA KEJORA NI..INI BETUL SAYAπŸ‚πŸ„
πŸ‚πŸ„MASIH ADA DALAM KANDANG LAIβ€¦πŸ‚πŸ„
πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„

AIKKKK ROPENYERRRR KEJORA TU otak LEMBU YERRRR
TAK KEBULOR AKU NAK KAWIN NGAN KO

kikikikikik

Anonymous
Guest
Anonymous

Soraya 9:51 pm @ Wak Suman sasau,

πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€
Kesian Wak Suman tikus ingin berlagak jdi gajah
Kjap Panji, kjap anon, kjap Soraya..brubah wajah
Tapi hanya bawak auta kosong, tak ada isi hujah
Serupa lembu gila saja, dia main terkam & terjah
πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

anon
Guest
anon

πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„
SAYA KEJORA NI..INI BETUL SAYA
MASIH ADA DALAM KANDANG LAI…
πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„

SAYA KEJORA NI!!!
BETUL INI SAYA!!

BOHHHHH…..BOHHHHHHHHHHHHHHHHH

GELI KETIAK AKU
KAH KAH KAH

Anonymous
Guest
Anonymous

anon 9:47 pm @ Wak Suman sewel,

πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€
Kesian Wak Suman tikus ingin berlagak jdi gajah
Kjap Panji, kjap anon, kjap Soraya..brubah wajah
Tapi hanya bawak auta kosong, tak ada isi hujah
Serupa lembu gila saja, dia main terkam & terjah
πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

anon
Guest
anon

Anonymous
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
SAYA KEJORA NI..INI BETUL SAYA
MASIH ADA DALAM KANDANG LAI…
πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kah kaahh kah

2 awek cabut,muka tak malu masih menyundal kat blok ni

kah kah kah

main sabun ka tu

kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

anon 9:45 pm @ Wak Suman sasau,

πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€πŸ­πŸπŸ€
Kesian Wak Suman tikus ingin berlagak jdi gajah
Kjap Panji, kjap anon, kjap Soraya..brubah wajah
Tapi hanya bawak auta kosong, tak ada isi hujah
Serupa lembu gila saja, dia main terkam & terjah
πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„πŸ‚πŸƒπŸ„

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

anonymous
Guest
anonymous

ignore je la.
jinnun fikir dia cendiakwan…walhal pekak, dungu dan bute.
And the parable of those who disbelieve is as the parable of one who calls out to that which hears no more than a call and a cry; deaf, dumb (and) blind, so they do not understand

anon
Guest
anon

Anonymous
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kesian tengok Panji 313 geng LGBT mat jambu
Hujah tk ada, sekadar nak main terkam & serbu
Tk tengok ker PRK Tg Piai mjoriti smpai 15 ribu
Mmg ternyata, dia tu lah, yg bodoh mcm lembu
πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Reply16 May 2020 9:26 pm
anon
Guest
anon
kah kah kah

kalah 15 ribu tidak mengubah kerajaan lah bodo

pemerintahan belum sampai separuh penggal

lagi pun MASA tu BERSATU lawan bersendirian
dapat 10 000 undi kira power

semua Melayu diperbodoh kerana propaganda

sama macam kau β€œtaraf otak sundal”

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Mmg lah dgn PRK, kerajaan tidak boleh berubah
Tetapi kini, dah nyata goyah PH haprak bedebah
Tunggu jer lah PRU ke15, PH gerenti akan rebah
Bila Melayu bangkit, ke bumi le, PH menyembah
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
Kah kaahh kaaahhph kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Pengkhianatan PM tanpa mandat menjadi sejarah hitam negara.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bersatu ada 2 PM selepas PRU14. Malangnya mereka ditunggang oleh pihak lain. PRU15 Bersatu wujud lagi ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bersama PN bermakna UMNO – Pas dipijak Bersatu. Cah keting belum mula. Sudah goyang.

zunnun
Member
zunnun

‘melayu2 islam’ tiada apa yg blh di banggakan….

baik penjenamaan ‘melayu’ mau pun penjenamaan ‘islam’ nya….

hinggakan mengaku, Nabi Muhammad berperang di bulan ramadhan utk menegakan ‘islam’….

cikai sgt fahaman sedemikian hingga jatuh martabat kenabian..

Anonymous
Guest
Anonymous

Hah, sedap membalun dan menibai kaum pendatang yang Ultra Kiasu dan memberi penerangan kpd yang lain.

Mereka mengata kaum Melayu macam2, maka patut lah mereka disebut sebagai kaum pendatang, ungrateful ingrates tak reti berterima kasih, susah nak di anggap fellow citizens.

Namun demikian, kita mesti coba bikin mereka sedar berkenaan itu semua, supaya mereka boleh dianggap fellow citizens di suatu masa akan datang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tinggal berapa negeri lagi yg masih dikuasai regim bodoh sombong PH?

Kihkihkih

Hantu
Guest
Hantu

Lain yg menang lain pulak yg jadi kerajaan…..hamlau betuiiii

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kpd orang2 Melayu nampaknya TSMY diterima
Mngkin sbb PM yg ni ada latarbelakang agama
Eloklah lps ini, kpd Umno, dia kembali bersama
Sbb PRU15..kemenangan Melayu akn mnjelma
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

PANJI 313
Guest
PANJI 313

Nama saja cikgu,pertimbangan akal macam lembu!

ptui…

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kejora tau Panji 313 fikiran ko kusut terganggu
Hujah ko hanya kosong..nk lawan dgn ini cikgu
Dah menang 5 PRK, kekuatan Mlayu tak diragu
Kalau ko tak percaya..PRU15 nanti, kau tunggu
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kesian tengok Panji 313 geng LGBT mat jambu
Hujah tk ada, sekadar nak main terkam & serbu
Tk tengok ker PRK Tg Piai mjoriti smpai 15 ribu
Mmg ternyata, dia tu lah, yg bodoh mcm lembu
πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„πŸ‚πŸ„

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

anon
Guest
anon

kah kah kah

kalah 15 ribu tidak mengubah kerajaan lah bodo

pemerintahan belum sampai separuh penggal

lagi pun MASA tu BERSATU lawan bersendirian
dapat 10 000 undi kira power

semua Melayu diperbodoh kerana propaganda

sama macam kau “taraf otak sundal”

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Mmg lah dgn PRK, kerajaan tidak boleh berubah
Tetapi kini, dah nyata goyah PH haprak bedebah
Tunggu jer lah PRU ke15, PH gerenti akan rebah
Bila Melayu bangkit, ke bumi le, PH menyembah
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
Kah kaahh kaaahhph kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Saujana Langit
Guest
Saujana Langit

Memang PM kena rejoin UMNO di akhirnya (PRU15) dengan bersyarat yang akan ditentukan oleh UMNO nanti. Geng Sheraton akan membuka parti baru.

zunnun
Member
zunnun

‘melayu2 islam’ kini antara mereka sedang berperang utk berkuasa ke?

tak kan ‘melayu2’ yg dah ‘islam’ masih berperang sesana sendiri

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang berperang antara mereka ia lah puak zunnun pukimak. Berperang di Penang di zaman British memerintah, berperang di Perak berkali kali – Larut Wars I, II, III, IV. Di Selangor dan NS juga.

Begitu malu nak sebut, zunnun pukimak diverts attention to elsewhere. Jenis penipu, pembohong, pemfitnah. Mentaliti gengster, seperti ramai yang menyebabkan perang2 itu. Dan 13 Mei 1969.

anon
Guest
anon

jangan mencarot Tanpa Nama woi

nanti batal puasa kau esok

Goh
Guest
Goh

Mana boleh bersatu masuk umno.nanti pak jahid pulak nak jadi pm,udah lama menanti katanya . X payah bergabung lah..bersatu memang dah kuat.teruskan lah dgn momokkan dap..gerenti menang pru 15 melayu mundur tuduh komunis dap Melayu ramai ketinggalan ekonomi tuduh dap.. Ramai melayu xmampu beli rumah..tuduh dap Melayu lingkup tuduh dap.. Melayu tak sembahyang tuduh dap… Melayu paling ramai buang anak tepi longkang tuduh dap.. Melayu paling ramai isap dadah tuduh dap… Ramai org melayu merempat salah dap..( sila tgok bersama mu yg dah 15taun ada di tv3 dan follow fb ustat ebit liew) Kalu terus memomokkan dap gerenti parti bersatu… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Sapa nak caya cakap kamu cara menyindir. Mirip menghasut.

Kamu bodoh mengata “selama hampir 70 tahun ini menjadi pemerintah dan membuat dasarΒ² pemerintahan negara melayu tu tak jugak disalahkan..” Apa yang kamu nk salahkan Melayu belum maju, cerita lah satu persatu satu nya.

Jika cakap dengan decorum and decency, kita boleh bincang. Jika mencaci mengutuk, kamu dibalun dan ditibai di sini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini contoh kamu menghasut – mengata “masih x sedarΒ² lagi bangsa melayu lemah sebab diri mereka sendiri.” Jepala bapak kamu tak ambil kira bahwa Melayu takda budaya meniaga. Korang keluar dar perut emak korang dah dengar pasal harga, kg bberat dsb nya.

Siapa cari bangsa lain utk disalahkan? Kalau ada pun ia lah bila korang tidak mahu beri kerjasama, jauh sekali beri bantuan dengan harga yang sama, credit terms etc yang korang beri kpd peniaga bangsa korang.

Coba lah kamu keluarkan bukti yang kukuh (bukan cakap2 saja) menunjukkan itu semua tidak berlaku dan sebalik nya (bantuan niaga) ada di beri.

Goh
Guest
Goh

Agaknya kau ni keturunan bangsawan…

tak pernah turun kebawah tgok kehidupan sebenar melayu di bandarΒ² besar majoriti mereka ialah b40..

Jgn la kau pegi tgok kat kawasan perumahan elit bro..

Tgok waktu pkp ni sudah la…baru aeminggu dua laksana pkp udah berduyunΒ² x mampu nak beli makanan, merayu kat fb,wsup bagai nak beli susu dan makanan.

Majoriti mereka tiada wang simpanan…itu baru aku bgi sedikit contoh utk kau renung situasi melayu skrg di ambang 2020

Melayu maju kah jika begitu??

Bro..kau bercakap kepala kasi turun bawah sikit lerrr.jgn sentiasa mendongak bercakap gah bagai..

Goh
Guest
Goh

Aku perli kau buat tak faham sedangkan kau tahu hakikat keadaan kaum melayu skrg ni.nanti aku amik statistikΒ² yg detail tampal kat muka kau mau x lalu kau nak baca…

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu lah jenis kamu ultra kiasu nih, asyik memperli. Pada hal korang boleh diperli juga merempat ke sini, menipu, membohong, curi timbang dsb nya selama beratus tahun, jadi kaya dari duit haram dll.

Kurang ajr pulak nak tampal muka orang masakan muka kamu perlu di ludah sebagai ungrateful ingrate di negara ini.

zunnun
Member
zunnun

boy,

Why go to such an extend, cool….

what you need, learn to piss in the loo instead using pamper all day long….

Boy, learn to reason instead of excusing and cursing yourself….

Anonymous
Guest
Anonymous

Korang ada budaya kumpul harta dan Ultra Kiasu, sudah tentu budaya simpan wang. Tapi kamu cakap mengejek Melayu, kepala bapak kau tak ajar ker, sepatut nya kau memberi nasihat dsb nya.

Ini kah jenis fellow citizens yang ada, banyak duit, mengejek yang takda duit. Reti berterima kasih lah, Cikong, korang dah dapat bertempat di sini, sekurang kurang nya bersemangat fellow citizens.

Beri nasihat, jangan ejek. Korang boleh di ejek sampai panjang lebar tapi apa faedah nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Goh, kau bercakap kepala patut di celah kelengkang kamu lah. Tak bagus kamu menyindir, mengata, merendahkan maruah kaum Melayu. Pada hal korang kaum pendatang, banyak duit tapi tak mahu jadi “fellow citizens”.

Memang betul Melayu kekurangan serba serbi dan masih belum maju spt yang dikehendaki. Tapi kalau korang betul2 fellow citizens, berilah simpati dan nasihat secara ikhlas.

Bila kau menyindir atau outright mengata, kamu dibalun, ditibai dan dibantai disini.

Ingat kata2 Najib – KEPALA BAPAK KAMU.

zunnun
Member
zunnun

back dak nih ada down syndrome yg teramat serious….

apa nak jadi dgn ‘melayu2 islam’ membiarkan budak nih sana sini gila sebegini…

zunnun
Member
zunnun

layan sambil lewa sj budak hinggus itu, bukan ada isi pun….

Goh
Guest
Goh

Masih tak sedar jugak kau ni…

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu lah jenis Ultra Kiasu. Tak faham pun apa yang aku cakap.

Korang dah dapat bertempat di sini sepatut nya bersemangat fellow citizens, beri lah bantuan kpd Melayu yang nak berniaga.

Menuduh saja tahu nya. Not helpful at all. Marah pulak bila di kata Ultra Kiasu – Melampau Selfish.

Anonymous
Guest
Anonymous

There’s no 2-way traffic bagi korang. Hanya one way saja. Take, take, take. Tarak give langsong.

Dulu cakap give the most tax, until the authorities pointed out the GLCs pay the most tax – bukan korang. Melayu pun dah banyak bayar tax – civil servants (tak boleh tipu or escape tax) and SMEs.

The word Ultra Kiasu is very fitting and has long been used on you all. Think about it, accept that fact and change your ways, don’t be stupid menuduh orang lain masih tak sedar.

zunnun
Member
zunnun

Goh,

budak yg menghinggus, kao layan mcm curah air ke daun keladi je…

biar dia syok sendiri utk meraih perhatian dan simpati…

Goh
Guest
Goh

Masih tak nampak hakikat…melayu skrg di tahap mana ??

Tun cuba mencabar org melayu dgn berkata melayu malas…maksud tersirat tun IALAH MELAYU MESTI BERUBAH.MESTI USAHA LEBIH KUAT DARI ORG DAN BANGSA LAIN,…

tapi ada yg melenting..tetap dgn sorakkan hidup melayu walhal hakikatnya kaum melayu hanya menjadi majoriti golongan b40

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan semua Melayu malas. Puak korang pun ada yang mallas, masih ada yang kais pagi makan pagi saja, jenis yang dulu angkat tong taik sebelum ada pembentungan.

Nak berniaga, tiada modal, takda perstuan itu ini yang boleh tolong pinjamkan modal, pigi bank, depa tanya apa experience berniaga, kepala bapak depa takut nak kasi pinjam seba takda experience, so ding dong mana dulu.

Kamu lihat lah bahawa antara top 10 richest in Malaysia sekarang dah ada Melayu. Tapi far in between, penuh puak korang jugak yang banyak duit.

So, what’s with majoriti B40? Mana kamu punya info source?

Hantu
Guest
Hantu

Memang melayu bangsa bengap

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun pukimak tak boleh naik muka di sini. Dia masuk ajer, aku balun, tibai, bantai dia di sini.

Kalau aku tidur, aku bangun saja, my first order of business when waking up is to wallop zunnun pukimak.

Demikian lah serius nya tahap musuh Melayu dan musuh Islam sekor nih.

zunnun
Member
zunnun

ringkas ke, bila setiap pemmpim ‘melayu2 islam’ mcm bisu bila keganasan yg amat dasyat di lakukan oleh puak salafi isis di kabul, membunuh bayi2/ibu2 yg baru kelahiran bayi….

‘islam’ se bagini yg hadi awang banggakan, di memali dan terkini dgn kerajaan tebuk atap nya sana sini ala’melayu2 islam’ penjenamaam mereka?

Anonymous
Guest
Anonymous

Di Tanah Besar zunnun pukimak, keganasan kominis cadres terhadap orang biasa tidak terhingga. zunnun pukimak punya saudara mara di sana di dera, ada yang dibariskan depan firing squad dan ditembak mati.

Tapi si pukimak ini tak reti berterima kasih dapat bertempat di sini. Ultra Kiasu. Maka di balun, tibai, bantai di sini berterusan lah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Di zaman Cultural Revolution di China Mao Zedong nak kuatkan kuasa nya, berjuta mati bertempur antara orang2 awam, students dll, digalakkan mereka keluar sebab nak tahu kan siapa musuh Mao.

Berjuta, old man zunnun pukimak. Nasib lah kamu dan keluarga tidak di sana, kalau tak, entah dah kaputz.

anonymous
Guest
anonymous

Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliah) bermusuh musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah orang-orang yang bersaudara;

bersatulah hai umat islam kerna Allah
jngan tertipu ngan bisikkan iblis

zunnun
Member
zunnun

umat islam atau umat moslem?

Yg terdahulu, sejak zaman khalfah, jolok pedang sesama sendiri…..

Yg terkemudian, kesedarhanaan antara muslim2 yg perlu di contohi….

tapi dgn ‘melayu2 islam’ ini lagi bahaya, bukan sj kapak parang, melanun, menyamun, bom bayi dlm kandungan, kaut dedak, tebuk atap dah berhelah2 sana sini….

apa nak jadi dgn ‘melayu2 islam’ nih..

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun pukimak ada saja yang di ungkit nya.

Puak zunnun pukimak ini dah ada di China beribu tahun tapi rakyat merana sebab ekonomi kokak, baru naik ha nya dalam 1-2 dekad yang lalu.

Puak korang menipu membohong, curi timbang, makan duit haram, langung takda perinsip, apa saja yang ada kaut, termasuk tahi babi.

Depa dah jadi ultra kiasu, ungrateful ingrates, dibalun, tibai, bantai bila mulut celupar tabiat kurang ajar.

zunnun
Member
zunnun

mcm ringkas cerita, ibrahim muhmud dah pengikut2 nys, mati tergolek dog, hadi awang hingga sekarang tak ada memohon maaf….

terlalu ringkas ke cerita di memali, hingga kini, tebuk atap sana sini pula….

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang lah zunnun pukimak ini jenis yang kuat menghasut.
Coba peringatkan rakyat episod yang telah lalu.

Dia tak mahu cerita betapa susah nya puak dia didera kominis puak Chin Peng, beribu yang mati, estet2 getah di calarkan pokok nya, yang tak mahu bayar duit perahan di tembak mati pronto.

Tentu dia tak mahu cerita sebab di buat puak dia sendiri. Puak ultra kiasu, dah dapat bertempat di sini, nakkan kuasa pulak, dahtu nak rampas kuasa secara ganas. Bedebah.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

RINGKAS CERITA YANG DAH MERASA JADI PM TU TAK PAYAH LAH JADI KALI KEDUA……..SEKALI JADI PM DAH CUKUP LUMAYAN APALAGI SAMPAI 22 TAHUN….. Anak Siapa Sebenarnya yang curi duit rakyat?……..BAPAK SKANDAL BERTONG2 PANDAI MENGATA ORANG….DUIT RAKYAT DISEBAT NAK SELAMATKAN ANAK DAN CUKONG TIONGKOK KENAPA DIAM……. Bekas perdana menteri Najib Razak membalas kritikan Dr Mahathir Mohamad yang “khuatir dan tertanya-tanya” dengan keputusan mahkamah yang melepas tanpa membebaskan (DNAA) anak tirinya, Riza Aziz dalam kes pengubahan wang haram membabitkan dana 1MDB berjumlah AS$248 juta (RM1.08 bilion). Dalam satu kenyataan sinis di Facebook, Najib mempertahankan Riza dan membangkitkan beberapa urus niaga melibatkan anak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Budin following Pak Sheikh Nuwar’s line ke.

Nanti Umno jadi parti 2 nakhoda pulak, susah lah.

Wak Zahit dah lama sindir Pokjib Al Jibo bahwa Umno ada ha nya seorang Nakhoda sahaja.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PATUT TANYALAH KES2 SEBELUM TU…..GONE END SKANDAL….LTTE PENGGANAS DLL…..TANYA LERR MASA KO JADI PM…. Patutnya Mahathir tanya kes anak Mat Sabu dah selesai ke belum daripada ulas pasal anak tiri Najib……MASA PHD4PIG DULU KENAPA TAK SUMBAT CEPAT DALAM PENJARA……. Mahjathir cari masalah orang memang cekap. Nak buat orang ragu pun pandai. Cakap mamak memang macam tu. Dia tak sedar apa dia buat dulu. Anak Mat Sabu kena tangkap kes dadah 3 bulan keputusan air kencing pun tak keluar. Siapa PM masa itu? Kenapa lambat sangat. Aku rasa lebih baik Mahathir tanya “Hang pa dah tahu kes Anak Mat Sabu?” Engkau… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Pecah kepala puak2 pembangkang memikirkan masalah dlm parti kerajaan. Patutlah satu demi satu kerajaan PH di negeri jatuh tersembam, rupanya dok pikiaq masalah dlm parti pemerintah.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Little amuses the nuisance. What more the fool.

ken
Guest
ken

Umno tak mahu Bersatu. Jadi mendaftar PN sebagai satu gabungan yang sah bukan hasrat Umno. Ini cukup jelas. Yang pelik pula, PAS pun tak mahu Muafakat Nasional didaftarkan sebagai satu badan yang sah dengan menggunakan satu logo. PAS masih ragu-ragu dengan Umno. Tak nak pisang berbuah dua kali. Tak nak nanti PAS pun dilenyek Umno apa Umno menjadi kuat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana Umno boleh mau Bersatu.

Bersatu ditubuhkan sebab tak sukakan Umno.

Al Jibo songlap berbilion di 1MDB dsb nya.

jigit
Member
jigit

Tak perlu sebuk-sebuk Budin cadangkan itu ini. Buat penat saja, bukannya dia orang nak ikut pun cadangan saudara. Biarlah kalau MuhYiddin mahu kekal dalam PPBM, hatta mahu merampas parti itu dari Tun M. Jika sudah hilang control mungkin Tun M akan tubuh parti baharu dan membentuk gabungan dengan parti-parti yang sehaluan dengan beliau. Biarlah UMNO, PAS, MCA dan MIC dengan Muafakat mereka. Dengan itu demokrasi di negara ini akan lebih matang. Rakyat juga sudah ramai yang dapat menilai dan membuat pilihan lalu keluar dari kepompong pemikiran tradisi yang disemai oleh pihak-pihak tertentu sejak berpuluh tahun lalu. Contohnya jika mahu nasib… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Wah Jiggit, “Usia alam ini mungkin sudah dekat menghampiri penghujungnya” yer.

Jika benar, mana Dajjal nya. Islam kata Dajjal akan timbul sebelum kiamat.

Lebih penting lagi, siapa Dajjal nya.

Dan Dajjal itu mesti Muslim ke boleh bukan Muslim.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau bukan Muslim, aku boleh agak ler.

DAP ler. Yang anti-Melayu, anti-Islam tuh.

Tapi bagus nya, DAP dah halau keluar pelampau nya.

Ronnie Liu dah hijrah ke Raub, Pahang.

Dah kurang melampau sekarang.

zunnun
Member
zunnun

boy, keep your fear to yourself, the dajjal you understand, can’t be far away from you…. the ‘fear’ unable to piss in the loo, is your fear, and that a root to a bigger fear, ‘dajjal’ do you understand boy? your mom’s clitoris shiver, in bliss, with cold sweat, she mourns endlessly to migitate her fear and neurotic agony, wanting more and more to be fucked…. the same goes, upon death, remember boy, you will definitely have an appointment with… ‘melayu2 islam’ ape nak jadi dgn kamu semua, ‘melayu’ dan ‘islam’ sana sini, yg ada di kendung akhir tercicir2 kerana… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Old man Lanun, no wally about us, we are assured of going to heaven, even if sent to Hell, will be admitted to Heaven after that.

But not for you, old man. Bein gold, you’ll soon die, Neraka is your place, no chance at all for Syurga, zero, zilch.

So stupid this old man thinking anyone would forget that everybody will die.

Anonymous
Guest
Anonymous

But this old man zunnun pukimak’s mother is dead. His wife is till around. Always looking for fucks. He fucks her, not enough money, sends her to Chow Kit Road backlanes to earn some.

Goodness, all sorts of batang go into her frontal receptacle, balik rumah, old man zunnun jealous, walloped her some more endlessly. Poor miserable wife. Binatang buas zunnun pukimak.

No wally about us, we’ll go to Heaven eventually, but you will burn in hell, dude.

Anonymous
Guest
Anonymous

Haha, still being polite to zunnun pukimak, guna words “frontal receptacle” instead of pukimak atau puki bini dia.

But really, prostitution in this country was actually and really started by his kind. Anywhere, everywhere, from Perlis to Johor, Sabah and Sarawak.

It’s in fact the easiest way of making money and raising capital to do business. Wonder how many of the rich of his kind started business from prostitution – the wives or daughters prostituting, or him pimping for other women.

adyunixmoment
Member
adyunixmoment

jilat balik je senang cite…

zunnun
Member
zunnun

mengapa hanya Moo sj yg balik kpd omNo, hadi awang juga perlu sedemikian rupa…

kan ‘melayu2 islam’ semua nya..

atau pAs lebih ‘islam; dari omNo dan ppbm?

atau omNo lebih ‘melayu2’ dari pAs dan ppbm ke?

kan dah kesundalan sedemikian akhir nya?

Anonymous
Guest
Anonymous

Belum nyata zunnun ini menghasut.

Bila nyata nanti, akan dibalun, ditibai, dibantai di sini seperti biasa.