KELOMPOK MANA DALAM PN YANG SOKONGAN MEREKA MASIH DIRAGUI MUHYIDDIN?

Apabila Muhyiddin Yassin terus mengelak untuk berdepan dengan usul undi tidak percaya di Parlimen, adalah jelas ia disebabkan beliau tidak yakin dengan sokongan majoriti yang dimilikinya.

Tidak ada sebab lain mengapa beliau terus mengelak daripada mengadakan Sidang Parlimen, melainkan bimbang dengan kehilangan jawatan.

Daripada jadual adal 9 Mac, Parlimen ditangguhkan kepada 18 Mei, kemudian sidang pula hanya diadakan sehari dan terbaru, diubah lagi kepada setengah hari dengan acara setakat upacara pembukaan oleh Yang Dipertuan Agong saja.

Di dalam kerajaan PN yang meletakkannya sebagai Perdana Menteri sekarang, terdapat beberapa kelompok berbeza yang menjadi penyokongnya.

Mereka adalah:-

⁃ Sebahagian daripada Bersatu

⁃ Daripada UMNO dan BN

⁃ Kelompok Pas

⁃ Kumpulan Azmin Ali

⁃ GPS di Sarawak

⁃ Parti-parti kecil dan Ahli Parlimen Bebas.

Sekiranya semua kelompok di atas memberi sokongan tidak berbelah bagi terhadapnya, adalah mustahil ketakutan hilang jawatan masih menyelubunginya.

Dikira, melalui sokongan semua kelompok itu, sokongan minimum sekurang-kurangnya 122 daripada keseluruhan 222 Ahli Parlimen tidaklah sukar diperolehi.

Tetapi, berdasarkan ketakutannya berdepan usul undi tidak percaya yang akan dibawa oleh Tun Mahathir Mohamad, sokongan daripada kelompok manakah yang tidak dipercayainya?

Adakah Muhyiddin tidak percaya terhadap sokongan Ahli Parlimen Bersatu yang pro kepadanya, termasuk daripada kategori pelompat-pelompat katak daripada UMNO?

Adakah Muhyiddin masih meragui undi daripada Ahli Parlimen UMNO dan BN, walaupun Zahid Hamidi sudah mengikrarkan sokongan penuh, malah mahu memberi undi secara en-bloc kepadanya?

Ataukah oleh kerana masih ada Ahli Parlimen Pas belum dapat jawatan dalam GLC, maka Muhyiddin tetap tidak pasti dengan sokongan parti Islam itu terhadapnya?

Mungkinkah juga beliau bimbang kelompok Azmin Ali tidak begitu padunya akan menyokongnya?

Adakah sokongan daripada kelompok GPS yang masih membimbangkan Muhyiddin?

Tidak mustahilkah tiga empat Ahli Parlimen Bebas dan parti-parti kecil, walaupun ada di antara mereka diberikan jawatan timbalan menteri, tetapi masih tidak berpuas hati dengan jawatan yang diberi, lalu keteguhan sokongan mereka membuatkan Muhyiddin begitu ragu?

Kelompok manakah sebenarnya dalam PN yang masih tidak dipercayai Muhyiddin dalam usul undi tidak percaya terhadapnya?

Namun, jika Muhyiddin masih tidak percaya terhadap mereka sekarang ini, apakah jika usul itu dibentangkan pada Julai nanti, tahap sokongan mereka sudah betul-betul boleh dipercayai?

Bagaimana jika makin masa berlalu, makin ramai yang menolaknya? (ShahbudinHusin 14/05/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 14 May 2020 — 8:45 pm

116
Leave a Reply

avatar
14 Comment authors
AnonymousAnonymousMAHATHIRVSANWARHassanAnonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Bila MP terpaksa zahir sokongan kepada PM maka goyang makin kuat.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SIAPA MASIH TIDUR DALAM PERUT DAPIG BACA SINI……DAPIG TERANG DAN JELAS GOG MAGOG BILA MEREKA JADI PENGKHIANAT DAN PENJENAYAH MENENTANG PERLEMBAGAAN DAN DEMOKRASI……MUSUH KEPADA ISLAM MELAYU TAK USAH CERITA……. The British Plan Was For Malaysia To Belong To The Malays……. What many do not wish to admit is that the British always intended for Malaya to be owned by the Malays and for the immigrants, who would be given citizenship, to be “second-class” citizens of Malaya. What is written in the Federal Constitution of Malaya is proof of this. For more than 20 years (since the days of the 1998-1999… Read more »

Hassan
Guest
Hassan

Singkirkan saja kerajaan tebuk atap ni..mengambil alih pemerintahan dgn cara haram..mcm mane gaji yg mereka dpt tu, halal ke haram ye, banyak org kuat agama, pak lebai dlm group PN ni..kalau brani biarkan la dewan rakyat bersidang pd 18 mei ni, gpa 1/2 hari je..dah agih2 pengerusi GLC pun takut ke

Anonymous
Guest
Anonymous

PM yang lemah untuk Kerajaan yang lemah. Goyang tanpa angin.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekutu Jho Low dalam jenayah bebas dengan wang. PM perlukan sokongan bapa penjenayah penggubahan wang haram?

Anonymous
Guest
Anonymous

I bet Jho Low will be the one.

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapa untung besar dalam pengkhianatan dalam PN? Bila kerusi direbut dan lompat parti tumbangkan Kerajaan direalisasi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapa akan khianat dalam gabungan haram PN? Tak cukup habuan atau kes mahkamah belum bebas?

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak baca pun apa CONAN tulis sebab selalu mengarut. Tak dapat nilaikan sama ada dia zunnun the lanun.

Sipa boleh beri tahu, banyak TK.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kerajaan tanpa mandat bukan orang kata. PM sendiri peraku. Kerajaan sekarang bukan pilihan Rakyat. Terimalah kenyataan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau pun kena terima. Sebab kau tak boleh buat apa.

Sengeh ajer ler. Harap gigi kau tak kuning penuh tahi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau Rakyat boleh terima mengapa Kerajaan tanpa mandat goyang tanpa angin?

Anonymous
Guest
Anonymous

Mandat datang melalui peti undi. Kerajaan dengan mandat Rakyat bukan beli YB.

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapa cakap beli? Kau satu bukti pun takda. Mengarut.

Anonymous
Guest
Anonymous

Beli manusia bukan macam beli sayur. Beli manusia ikut harga diri.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SIAPA MASIH KELIRU DENGAN MANDAT RAKYAT SILA BACA…….BAPAK SKANDAL BERTONG2 MEMBUKTIKAN AKALNYA KECIL DENGAN VOTE OF NO CONFIDENCE….. Mahathir Can Topple Muhyiddin Today..,……. We hear many lawyers (who are supposed to be experts in the law), plus even some constitutional experts, argue about the legitimacy of Muhyiddin Yassin’s appointment as prime minister plus the legitimacy of the Pakatan Harapan government. Note I said “appointment” as prime minister and not “election” as prime minister. And this is because the prime minister is appointed and not elected, so it really has nothing to do with the so-called “people’s mandate”, as Pakatan Harapan… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

“SIAPA YG PAKSA PM7 LETAK JAWATAN?
KNP TAK SERAH TERUS KPD PENGGANTI?”

jawatan PM7, pada hakikatnya adalah PM INTERIM.
letak jawatan dgn harapan dapat sandang jawatan PM8 tanpa sebarang ikatan syarat spt kena serah jawatan kpd PM SEBENAR selepas sekian waktu.

jawapan utk soalan ke2: Tak serah terus kpd pengganti (PM SEBENAR) sbb mmg takde niat nak buat gitu. Gabung ngan PH semata2 nak halang anwar jadi PM7.

selagi virusAtok tidak dibendung, selagi tu le politik tanah air akan huruhara.
antidote dia? tak boleh dicapai oleh orang2Utan berminda kontot, dek menelan naratif songsang 24 tahun. kehkehkeh.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau terasa huru hara? Kesian.

Tu lah, salah campuran. Masuk puak Pembangkang, sentiasa kena balun, huru hara ler kamu.

Anonymous
Guest
Anonymous

SIAPA YG PAKSA PM7 LETAK JAWATAN?
KNP TAK SERAH TERUS KPD PENGGANTI?

(jawapan boleh saya tulis di sini iaitu sbb PH memang BODOH dari setinggi tinggi pemimpin hingga ke anjing jaga pagar)

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Noob politik tunjuk bodoh di blog politik? Nice try.

anonymous
Guest
anonymous

2. Nak serah kpd pengganti kepala hatok kau jawatan yg tiada validity bila PH sudah hilang majoriti. Kenapa kecik2 kau tak mampos saja dari hidup menyusahkan orang dek kebebalan kau tu…. pegi jilat puki rosmah la di pagi jumaat yang mulia ini….
====================================
Lama dah janji, TDM beri bermacam alasan hingga blogger Budin pun dah keluarkan berpuluh artikel mengenai plan peralihan kuasa dan janji. Kau mabuk ketum ke? Tlg scroll artikel Budin yg lepas sejak 2019.

*NAK TANYA, KAU NI BODOH KETURUNAN ATAU MINUM AIR KENCING LEMBU?

anonymous
Guest
anonymous

1. Mahathir terpaksa letak jawatan apabila Muhyidin dan Azmin bawa keluar PPBM dan serpihan PKR dari PH kerana dia sudah tak ada majoriti lagi. Kenapa bengap sangat nak faham benda semudah itu. Kau dilahirkan ikut lubang bontot ka weiii…?
=================================++=jawapan ni hanya utk org bodoh mcm kau. Yg minum air kencing lembu.

anonymous
Guest
anonymous

Orang BODOH bertanyakan soalan BODOH. Jawapan untuk SI BODOH BIUL OTAK KEPALA BANS 1. Mahathir terpaksa letak jawatan apabila Muhyidin dan Azmin bawa keluar PPBM dan serpihan PKR dari PH kerana dia sudah tak ada majoriti lagi. Kenapa bengap sangat nak faham benda semudah itu. Kau dilahirkan ikut lubang bontot ka weiii…? 2. Nak serah kpd pengganti kepala hatok kau jawatan yg tiada validity bila PH sudah hilang majoriti. Kenapa kecik2 kau tak mampos saja dari hidup menyusahkan orang dek kebebalan kau tu…. pegi jilat puki rosmah la di pagi jumaat yang mulia ini…. ==================================== 1. Kalau TDM rasa dah… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Ko yg bongok..nadey letak hawatan seblm muyidin umum Bersatu kluar dari PH..

Bodoh bengap nak lagak pandai.m

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PROPAGANDA2 YANG DIJALA KAN PHD4PIG…….. Terjemahan Rencana Sarawak Report “Where Will Desperado Azmin Ali Head Next?”………. PKR renegade, Azmin Ali, has now placed himself in the Deputy Prime Minister’s Office of the PN government and sadly there can be little doubt he is relying on the ill health of PM8 to deliver on his ambitions. Perdana Menteri Muhyiddin Yassin tidak sihat. After all, this whole mad caper of an un-legitimised Frankenstein administration comprised of a political minority of charged crooks, aggressive extremists and once sworn enemies has been cooked up thanks to him. Kerajaan Perikatan Nasional tidak sah kerana Seri… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA HOTAK KAU – ikut sikit cara Najib Al Jibo cakap.

Bodoh, tak tahukan bahwa di England pun, jika sesiapa menghina Raja mereka, akan diambil tindakan ke atas nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana pigi zunnun? Dah mamposss ker?

I’m waiting for my morning fun and entertainment whacking him.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dont wait for zunnun. Go and fuck neighbour’s dog to have your morning fun and entertainment…. u moron

Kah kah kahhhhhj

Anonymous
Guest
Anonymous

U hv been fucking dogs for fun and entertainment, eh?

Check your celah kelengkang kot ada bekas gigit or rabies symptoms, rush see dog specialist.

Anonymous
Guest
Anonymous

Btw, 7:35 am, you have ceased using the name zunnun?

What happeng? Tak tahan kena balun yer?

Moral of the story: don’t sound a rabid dog when commenting, ok?

anonymous
Guest
anonymous

Sempena hari jumaat yg mulia, nak tanya satu soalan mudah kpd penganut PH.

SIAPA YG PAKSA PM7 LETAK JAWATAN?
KNP TAK SERAH TERUS KPD PENGGANTI?

(jawapan boleh saya tulis di sini iaitu sbb PH memang BODOH dari setinggi tinggi pemimpin hingga ke anjing jaga pagar)

Anonymous
Guest
Anonymous

Awas, yang jaga pagar PH itu menyalak, menggigit.

Pembangkang punya hanya menyibuk saja, jenis selalu di halau, macam di Shanghai dulu ada signboards: Dogs And Chinese Not Allowed Here.

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang BODOH bertanyakan soalan BODOH.
Jawapan untuk SI BODOH BIUL OTAK KEPALA BANS

1. Mahathir terpaksa letak jawatan apabila Muhyidin dan Azmin bawa keluar PPBM dan serpihan PKR dari PH kerana dia sudah tak ada majoriti lagi. Kenapa bengap sangat nak faham benda semudah itu. Kau dilahirkan ikut lubang bontot ka weiii…?

2. Nak serah kpd pengganti kepala hatok kau jawatan yg tiada validity bila PH sudah hilang majoriti. Kenapa kecik2 kau tak mampos saja dari hidup menyusahkan orang dek kebebalan kau tu…. pegi jilat puki rosmah la di pagi jumaat yang mulia ini….

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

jilat puki rosmah la di pagi jumaat yang mulia ini…

Kot nanti Najib kata, jangan pagi Jumaat, pagi lain boleh, banyak vitamin aku ada di situ.

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib kata: Malam Jumaat my rest day, waraq, baca kitab, doa tak masuk penjara kes IMDB celaka.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PHD4PIG DASAR PENIPU …..KATA NAK BINCANG BAJET COVID RUPANYA UNDI TAK PERCAYA JUGAK…..MULANYA TAK NGAKU……. Kit Siang sah ada usaha undi tak percaya terhadap Muhyiddin…….. Perkara yang bertanggungjawab memendekkan sidang Parlimen pada 18 Mei ini bukanlah Covid-19, tetapi yang ditakuti oleh Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin adalah usul tidak percaya kepada beliau yang dicadangkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad. Dr Mahathir menyatakan yang beliau mencadangkan usul tersebut untuk memastikan sama ada Muhyiddin benar-benar mempunyai sokongan majoriti di Dewan Rakyat seperti yang dikatakan beliau semasa beliau mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri pada 1 Mac 2020. Tetapi, jelas dapat dilihat daripada… Read more »

halirafi
Guest
halirafi

Bila semakin lama D. Muhyiddin memerintah dan terdapat perkembangan baik kes covit 19, maka kredibiliti dan kepercayaan rakyat kepada beliau semakin meningkat. Perkara inilah yang membimbangkan barisan PH. Sekiranya mereka lambat bertindak, maka bye-bye kuasa.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau punya bodoh tak tahu pun Muhyiddin bukan D. Dia TS.

Mana nak caya apa kau kata, Mat.

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Suman mknyah kini..mmg betul2 dah mati kutu
Mcm2 mknyah tu menyamar, serupa dgn hantu
Ada hati, cikgu Kejora ni dia mau buat menantu
Lain lah kalau anak dara dia tu cantik mcm ratu
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TAK PAYAH NAK TAKSUB MANA2 PEMIMPIN ATAU PARTI NANTI KELAK KORANG JUGAK YANG MENYESAL…..TAPI MUHASABAH DIRI ADAKAH IA BOLEH MANFAATKAN KEHIDUPAN SELEPAS KEMATIAN ANDA….. Tiada Yang Hakis Demokrasi Negara, Wahai Aziz……. Mari kita ulas kenyataan retorika Ahli Parlimen Sepanggar,Aziz Jamman. Dia kata Institusi Parlimen sebagai tempat membincangkan masalah negara telah terhakis. Sebab itu dia kata adalah lebih baik persidangan Dewan Rakyat untuk penggal ini dijalankan saja melalui aplikasi Zoom kalau benar bimbangkan Covid 19 dan tidak ada usul rakyat yang dibentangkan. Azis juga mendakwa siapa tahu hampir 61 tahun kemudian, sidang Dewan Rakyat hanya berjalan satu hari demi untuk melengkapkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman maknyah..malu nak pakai nama sendiri
Dia keluar pun, dgn cara nyamar dan pukul curi
Rasalah bapok tu nanti, dekat JB Kejora nk cari
Setakat Suman tu Kejora hnya guna tangan kiri
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

CONAN
Guest
CONAN

kesian juga aku hantam kau masa ramdhan ni
orang baru saja putus cinta,sedih nak raya
takpa,kalu raya ni keluar negeri diizini
Hang mai Johor na,risik anak daraku Soraya

Anonymous
Guest
Anonymous

Conan 11:41 pm @ Wak Suman sasau,

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Mmg Kejora sgt sedih..si dia tk dpt balik beraya
Ramadan & Syawal diri ini lemah tidak bermaya
Tapi Kejora bkn jenis telan bangkai mcm buaya
Tak aku kebulor sikit pun anak dara kau Soraya
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

CONAN
Guest
CONAN

aku pon tak kebulor buat kau menantu
coma nak uji,yang kau ni normal ke gay

SAH,KAU TAK SUKO BETINO
LUBANG JUBO JANTAN KAU MINAT

Goh
Guest
Goh

Bosskurrr sokong pak din ke???

Harap pak din x tangguh bicara kes satu emdibee tu pulak pasni…

Dulu² ada 3org yg kuat pertikaikan satu emdibee..skrg tinggal 2 jer,sorg kt sabah dan sorg lagi akat kedah yg kekal menentang puak bosskurr sampai skrg

Yg sorg lagi dari johor beriya² benar aku tgok.aku pon dah tabik spring 10x kat dia sb berjuang nak tegakkan kebenaran sampai kenan tendang tak berlagu . Masa dia mempertikaikan bosskurr aritu dalam setiap kempen pru14 pun hari² sebut pasal satu emdibee.rakyat pun undi lah dia sb dianggap pejuang hebat

Last² baik punya bergabung dgn puak² satu emdibee

Hurmmmm…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasi fakta lah “bergabung dgn puak² satu emdibee”, siapa dia, macam mana, dll. Supaya boleh caya ke tak apa hang cakap.

CONAN
Guest
CONAN

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Mas srawak Ngora bawak lari
Siirah..apa nama lelaki mat salleh tu..kena bawa lari juga
Tak pa kjora oiii,ini mreka punya hari
Jangan lak,kau pula yang terjun telaga
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

Mcam mana kau nak jadi pahlawan panji hitam
Kalu awek pon kau tak leh kepung

last-last ……..kawin pompuan nigeria hitam

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Waaah, sekarang ada CONAN. Mana pigi zunun?

CONAN
Guest
CONAN

melayu yang takutkan DAP memang bacul
satu lagi yang tiada kemampuan kepung dua awek cun
sampai dirampas 2 lelaki lain!

LAGILAH BACUL! kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku puak bebas, siapa caci Melayu dan Islam saja, aku balun. Terutama nya kaum Melayu yang buat begitu. Penderhaka mesti di sula, kalau zaman Kerajaan Melayu Melaka beratus tahun lalu.

Ada Melayu nak balun DAP atau PAS tak sedor merendahkan murtabat atau mencaci Melayu. Jenis bodoh. Aku balun dan tibai lah Melayu macam itu.

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Juak2 Pakatan Haprak, semakin resah gelabah
Ini kali lah, sampai ke PRU-15, rakyat mau ubah
Berita sensasi terkini..kat Kedah, PH dah rebah
Dengar citer..keadaan sama nak jadi kat Sabah
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Cah keting dalam PN belum parah. Belum PRU15 lagi PN akan berpecah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Waaah, bahasa Greek (Yunani) tuh – cah keting, tak tau apa makna nya.

Melayu nak balun puak lawan pakai bahasa Greek, pandai lah.

CONAN
Guest
CONAN

Anonymous
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Di medan kasih ini..aku masih gagahi, berjuang
Mngharapkan ada lgi sisa kasih..mengisi ruang
Adakah diri ku ini sudah tidak lgi diberi peluang
Apakah serumpun kasih, kini dah pun terbuang
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

kah kah kah

dah sah kau yang gilakan anak wak suman!

dah putus rupanyerrrrr kikikiki

Irah
Guest
Irah

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Di medan kasih ini..aku masih gagahi, berjuang
Mngharapkan ada lgi sisa kasih..mengisi ruang
tak yah buang masa wahai si lembut beruang
ukur dulu punai tu,kan tak sampai 4 cm panjang
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah palsu @ Conan @ Wak Suman sasau,

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Pantun dan lagu itu..hanya lah sekadar rintihan
Cinta nan suci murni tetap akn Kejora pertahan
Nmun ajal maut & jodoh semua di tngan Tuhan
Yg Wak dngki sgt tu naper..Kejora rasa kasihan
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Pengundi memerhati. Demokrasi yang mati bukan jawapan terbaik. Pengundi akan kembali beri mandat. Pengkhianat nak lari ke mana?

Goh
Guest
Goh

Kalu dah bangsa Pengkianat biasa la…lari lompat pulak kesebelah.abg non dah pesan dan persoalkan tun kenapa terima puak sana masuk bersatu.tapi tun tetap terima..hurmmmmm

Anonymous
Guest
Anonymous

Dalam politik lompat2 tu dah biasa, di Philippines 50 tahun dulu pun party hopping dah jadi common place.

Harap tak begitu di Malaysia. People lose respect of all politicians if so.

Anonymous
Guest
Anonymous

Membunuh demokrasi dengan sidang olok-olokan cocok dengan pengkhianat.

Anonymous
Guest
Anonymous

MANIFESTO PH UNTUK PRU15

Minyak free
Air free
Api free
Rumah free
Makan free
Minum free
Kahwin free (isteri pertama saja)
Sekolah free
Universiti free
Perubatan free
Astro free
Nettflix free
Handphone free (jenama samsung saja)
Kondom free
KY jelly free
Tol free
Road tax free
Income tax free
Driving licence free
Lrt/mrt free
Cuti raya doploh hari
Cuti deepavali 18 hari

Ni kalau kalah jugak tak tau la..

Goh
Guest
Goh

Sokong pn dapat Pegi haji freeeee ..syarikat 1mdb untung kabonyer

Anonymous
Guest
Anonymous

10:26 pm frust yer? Bang Ali tak datang jumpa kau yer? Bukan main lagi kau syorkan KY Jelly free. Kau selalu pakai ker, Bang Ali bawak ker?

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapa lagi penjenayah dalam bicara yang akan bebas? PM lemah. Negara lemah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sape suruh letak jawatan… BODOH

anonymous
Guest
anonymous

Rakyat tersilap beri mandat kpd puak2 dari kluster bodoh luarbiasa.

Anonymous
Guest
Anonymous

Rasanya pd awal tahun ni, Budin pro kerajaan, knp sejak akhir2 ni Budin dah jd pembangkang pulak? Apa kes ni?

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Pengkhianatan akan dibalas pengkhianatan. Terimalah kenyataan.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KALAU ANDA MASIH WARAS CUBA FIKIR…….KENAPA BAPAK ILLUMINITY TAK PERNAH KUTUK INDIA CINA…..KENAPA HANYA MELAYU JADI SASARAN….. MELAYU PHOBIA……. MELAYU BACUL – Menjawab penghinaan Mahathir……. .. MELAYU BACUL 1. Membaca apa yg ditulis oleh seorang mantan santan berkenaan Melayu itu Bacul mengundang beberapa perasaan yang berbaur. Pantang Melayu dilabel bacul. Diserang dan diancam nyawa tidak Melayu itu lari memegang kad UNHCR. Berani betul dia memanggil Melayu itu Bacul. 2. Melayu dikatakan bacul apabila menyokong orang yang digelar perompak waima orang yg dituduh merompak itu belum lagi dijatuhkan hukuman. Malah jauh lagi untuk dilabelkan sebagai perompak. 3. Sekiranya kita berada dalam… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku dah tulis dulu, bulan mei, puak2 PH akan makin teruk gila meroyan. Tambahan pulak satu lagi negeri PH tersembam muka kena taik.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Awas, menuduh liar, nanti muka hang kena baling tahi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kompromi dengan penjenayah demi dukung PM? Malu semalu-malunya.

anonymous
Guest
anonymous

PM7 yg letak jawatan sbb berbalalah & berebut sesama sendiri, bukan umno/pas paksa pun. Alih-alih bila YDPA buat keputusan, tuduh org pengkhianat.
Aku tak pernah jumpa lagi kluster bodoh serupa puak2 PH ni dlm dunia moden ni. Zaman firaun pun tak ada rasanya kluster bodoh mcm org PH ni.

Anonymous
Guest
Anonymous

Keputusan YDPA tak patut disorok dengan sidang takut Covid19. Pengkhianat yang cuba sorok keputusan YDPA wajar cermin diri.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BAPAK ILLUMINITY BAGAIKAN SYAITAN PANDAI BERMUKA2……PURA2 SIMPATI ITULAH CIRI2 DARAH KELING….BILA DAPAT KUASA JADI KEPALA RASIS KUTUK MELAYU…… Mahathir punya mulut, fuyoh Tricky fingers and a spicy mouth. There is Mahathir’s sleight of hand on the Rohingya and there is also his atrocity of the tongue, spouting “GENOCIDE! GENOCIDE” like an old geyser. Conscientious people will use a word such as ‘genocide’ most scrupulously. Mahathir, however, will not simply because he a galaxy away from scrupulous. But his lack of scruples notwithstanding, Mahathir once played judge and jury by convening a mock tribunal to put on trial a number of… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Pengkhianat hidup dalam bayangan sendiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Naik tanpa mandat. Tak ada undi majoriti PRU14. Jika tak rampas ghanimah dan rebut kerusi apa lagi yang tinggal?

Anonymous
Guest
Anonymous

Sape suruh letak jawatan… BODOH

Sheraton
Guest
Sheraton

Ingat pepatah kata

Apa yang di bagi Jangan tak ambik

Undi belum tentu..

Anonymous
Guest
Anonymous

Sape suruh letak jawatan… BODOH

Anonymous
Guest
Anonymous

😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷
Kes jngkitan covid di US kini dh mlebihi 1.4 juta
Kematian 85 ribu lbh, US masih lgi no 1 di carta
Resah bimbang diri ini tak tau camner nk cerita
Namun dari si dara, dah lama sepi, tanpa berita
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Beginilah diri..bila orang yg dipuja, jauh di mata
Terasa, seakan-akan, semakin layu bnga2 cinta
Apakah hati ku ini..akn kembali berulang derita
Kerna..diri ini pernah tersiksa bila cinta didusta
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

BILA CINTA DIDUSTA – SCREEN
Karaoke: https://youtu.be/UtqWqMZgdBQ

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Bila cinta didusta,
Hati mula gelisah
Hilang kekasih hati,
Hidup jadi merana

Insan jadi idaman,
Kini dimilik orang
Cinta yang diimpikan,
Putus di tengah jalan
Terpaksa mengalah..

Mengapa menyinta,
Andainya tak setia
Tak usahlah bercinta,
Jika hanya berpura
Bila hati dah jemu,
Mula berpaling tadah
Tak pernah difikirkan,
Orang yang ditinggalkan
Tersiksa..sayu.. pilu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Chorus:

Ooo…oo merayu-rayu
Ooo…oo ingin kembali
Ooo…oo meratap sayu
Tidak mungkin orang simpati
Menoleh pun tak sudi

Andainya ditakdirkan
Cinta mu didustai
Pastinya kau mengerti
Siksanya perpisahan
Hanyalah..
Ditemani..
Sesalan..
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BAPAK ILLUMINITY JUGA TERKENAL SEORANG SOSIALIST JADI TIDAK HAIRAN BERSEKONGKOL DENGAN MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN D4P…….. Hasad dengki seorang tua: Mahathir’s parting shot……. Mahathir sudah bersekongkol dengan DAP selama kira-kira empat tahun. (Sorry, there are no equivalent English words I can think of that quite convey the meanings of ‘hasad dengki’ and ‘bersekongkol’.) Today Mahathir is singing praises of Lim Guan Eng and defending DAP. Back in 2016, he had to convince his own skeptical Pribumi people on the wisdom of hooking up with the evangelical party. Astro Awani covered his press conference where Mahathir tossed to the room at… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Di medan kasih ini..aku masih gagahi, berjuang
Mngharapkan ada lgi sisa kasih..mengisi ruang
Adakah diri ku ini sudah tidak lgi diberi peluang
Apakah serumpun kasih, kini dah pun terbuang
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Bimbang Serumpun Kasih Terbuang – EYE
Karaoke: https://youtu.be/rUNf1RRg1uU

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Ke mana nak ku bawa?
Hati ini hancur tak terkata
Kiambang nan terapung
Akar tak jejak ke dasar gayanya

Namun ‘ku masih keliru
Bila engkau mencurahkan kata
Kita harus berpisah
Apa benar atau kau bersenda?

Kasih, katakanlah
Bicara mu itu hanya gurauan
Hanya engkau sahaja idaman ku
Payah ku temu

Bimbang, aku bimbang
Engkau hilang bawa serumpun kasih
Yang telah ku semaikan di hati mu
Hanya untuk mu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

anonymous
Member
anonymous

Anak tiri najib dibebas tapi tak dib lepaskan dari tuduhan gubah wang haram 1 mdb 1.25 billion…

Anehnye pendakwa setuju bebaskan Riza dgn bayaran sebanyak RM 465 juta sahaja…

Mana pegi baki dari 1.25 bilion?..

Anonymous
Guest
Anonymous

Undang-undang diperolok demi menagih sokongan PM. Bila Kerajaan tidak berfungsi dengan mandat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Awat hang sibukkan mandat. Bukan kah depa sah sebagai Kerajaan?

Anonymous
Guest
Anonymous

Oik, pahai komen aku kena waiting modertaion?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau setuju sebab boleh dapat RM465 juta, bila dah dapat nanti, bawak dia ke mahkamah lagi, takpa.

Jangan setuju depa mintak “no further claims ..”