MUHYIDDIN TAKUT, SAH TIADA SOKONGAN MAJORITI?

Speaker Parlimen, Mohamad Ariff Md Yusof memaklumkan Sidang Parlimen pada 18 Mei ini hanya untuk istiadat pembukaan dan Titah Diraja oleh Yang Dipertuan Agong saja.

Tiada sama sekali sidang Parlimen selepas Titah Diraja selesai dilangsungkan.

Sebelum ini, selepas Titah Diraja, Parlimen dijadualkan akan bersidang selama sehari yang antara lain untuk pembentangan rang undang-undang dan menyelesaikan usul-usul kerajaan.

Tetapi, minggu lalu Mohamad Ariff turut menerima usul undi tidak percaya terhadap Muhyiddin yang akan dibawa oleh Tun Mahathir Mohamad.

Turut diterima ialah usul daripada Liew Vui Keong, Ahli Parlimen Batu Sapi yang memohon Sidang Parlimen selama sehari itu dilanjutkan kepada lapan hari.

Mohamad Ariff memaklumkan perubahan terbaru ini selepas menerima surat daripada Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin selaku Ketua Majlis Dewan Rakyat yang menegaskan Sidang Parlimen 18 Mei ini dipendekkan berikutan ancaman wabak Covid-19 masih lagi belum reda.

Sebenarnya apakah sebab Muhyiddin berbuat demikian, sedangkan baru semalam beliau mendapat jaminan sokongan secara en-bloc daripada Pengerusi BN merangkap Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi?

Adakah beliau tidak percaya dengan sokongan 43 Ahli Parlimen BN sebagaimana diumumkan Zahid Hamidi itu?

Atau benarkah ancaman Covid-19 masih lagi berbahaya?

Jawapan yang tepat tidak lain ialah kerana Muhyiddin masih belum mempunyai sokongan majoriti Ahli-Ahli Parlimen untuk berlawan dengan usul undi tidak percaya yang dibawa oleh Tun Mahathir terhadapnya.

Jika sudah ada sokongan yang cukup, tidak ada sebab beliau perlu membatalkan sessi Parlimen di saat-saat akhir, sebaliknya hanya membenarkan acara pembukaan dan Titah Diraja saja.

Ini bermakna Sidang Parlimen seterusnya ialah pada bulan Julai dan bererti usul tidak percaya terhadapnya juga dapat ditangguhkan selama dua bulan lagi.

Dalam tempoh dua bulan ini, pasti saja macam-macam usaha boleh dilakukan oleh Muhyiddin untuk mencukupkan sokongan kepadanya.

Dalam erti kata lain, Muhyiddin sebetulnya takut kehilangan jawatannya sebagai Perdana Menteri.

Walaupun tidak boleh ke mana-mana, tidak boleh ke saja ke sini dan tiada rumah terbuka akan diadakannya, setidak-tidaknya Muhyiddin mahu juga merasai nikmat menyambut Hari Raya sebagai seorang Perdana Menteri.

Sebaliknya, kalau Sidang Parlimen diteruskan pada 18 Mei nanti dan beliau kalah dalam usul undi percaya itu, Hari Raya tahun ini tentu akan disambutnya dengan muram sebagai seorang yang baru kalah dalam perang. (ShahbudinHusin 13/05/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 13 May 2020 — 10:26 pm

105
Leave a Reply

avatar
24 Comment authors
Mahathir shahbudin mampusHamzah Abdul hamidSyafiqWEiTeropong jarak jauh Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Mahathir shahbudin mampus
Guest
Mahathir shahbudin mampus

Mahathir tau.. don’t play2 with him. Dia boleh tukar balik kerajaan PN ni ke PH balik.. Mahathir punya permainan boleh baca punya.. Mahathir tau..!
Dan my last world. BILA NAK MAMPUS MAHATHIR NI. MACAM SIAL PUNYA PERANGAI… SHAHBUDIN PUN ELOK MAMPUS JE BAGUS.. BLOG SAMPAH.. WOI SHAHBUDIN.. KAU ELOK MAMPUS
.DAH TUA SIBUK POLITIK LAGI.. ELOK KAU MAMPUS..KAU MAPUS..KAU MAMPUS SAMA MAHATHIR..

Hamzah Abdul hamid
Guest
Hamzah Abdul hamid

Masa 28 Feb 2020 Convic19 telah pun mengular di malaysia. Tapi Mayuddin dan umno pas tidak pun
menghiraukan masaalah yg dihadapi olih rakyat walaupun negata lain sibuk dg convic19.
Mengapa sekarang kata pentingkan rakyat. Kita ada KKM utk menjalankan tugas dg cemerlang.

Syafiq
Guest
Syafiq

Sudah2 la buat cerita politik yang tak betul.. Ko orang paper dan penyiar berita… So buat la kerja baik2 sikit jangan sampai mati nati ko orang kena tanya dan di soal jawab atas fitnah dan kerosakkan pada berita hingga orang percaya…

WEi
Guest
WEi

https://www.editormalaysia.com/15147/

Ni korang bukak ni…jgn jdi bodoh sgt ea….pnyokong2 ph

WEi
Guest
WEi

Kalau korang pk la kan..yg sokong PH ni bodoh tahap binatang.
Diorg masih bodoh,,islam di pijak masa ph.
Bndera trbalik,,JAWI XBOLEH.
DAN BNYAK LAGI LA KALAU NK SEBUT,,1 malaysia da semua tau.islam di pijak2,,kita dok bawak org kafir.

Aku rasa yg sokong ph ni.

KAFIR LAKNAT HARAM JADAH AGAKNYA.

LAGI RENDAH DARI BINATANG.SEBAB TAK HIRAUKAN AGAMA ISLAM.YG DIORG TAHU,,PARTI,PARTI,,PARTI,,
POLITIK,POLITIK,POLITIK,,

MACAM LAKNAT….

OTAK LETAK MANA TAH.

ATAU MMG NAK JADI KAFIR SANGAT.
KORANG PERGI JOIN ISRAIL LA HARAM,,JGN DOK MALAYSIA.

Teropong jarak jauh
Guest
Teropong jarak jauh

Klu x ada sokongan cam mana agong leh perkenan perlantikan dia jdi pm

Idaman
Guest
Idaman

Hai.. Assalamualaikum rakyat Malaysia… Yg tercinta.. Saya bukan tahu sangt nk ckp, cuma beri pendapat didlm hati yg tersimpan…
Kita sebagai rakyat patut bersukur dgn pemimpin yang ada.. Dn dilantik oleh Agong kita…
Sbb Agong kita pilih utk negara kita.. Dia akan pilih yang terbaik untuk rakyat nya…
Cukup-cukup lah yg sebelum ni…
Tak habis-habis dgn politik… Sampaikn lalai.. Negara dh di serang Covid 19….sibuk lagi dgn politik..
Tapi kita patut bersukur apa yg berlaku sekrng…
Agong kita tk salah pilih…
Saya bersukur pd allah..dgn pemimpin yg baru PM Muhiddin yasin
Semoga hidup semula UMNO, PN, BN

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

YANG BENCI TUHAN TENTU PENYEMBAH SYAITAN…..YANG BENCI ISLAM TENTU KAFIRUN……YANG BENCI MELAYU TENTU RASIS…….. .. PH ni Menteri Agama baik dan warak macam Dr Zul pun dia orang nak perjahatkan…………. Sekurang-kurang terdapat lima laporan polis dibuat terhadap Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dr Zulkifli Mohamad, kerana didakwa melanggar perintah kawalan pergerakan (PKP). Berdasarkan beberapa laporan polis, pengadu membuat laporan itu berhubung tindakan Zulkifli yang dikatakan mengundang beberapa individu ke pejabatnya di Putrjaya ketika PKP sedang berlangsung. Laporan berkenaan dibuat di Selangor, Johor dan Kelantan dengan sebahagiannya dibuat awal bulan ini. Menurut aduan, pengadu antara lain mempersoalkan tindakan Zulkifli mengadakan pertemuan… Read more »

zunnun
Member
zunnun

dari apa tindakan yg kerajaan ‘melayu2 islam’ cuba jelmakan, yg nyata ketakutan ini membawa kpd erti, Moo dgn ‘melayu2 islam’ nya tiada majority atau takut ada sabotage dlm 114 wakil, yg akan berkecuali utk menyokong nya…

Anonymous
Guest
Anonymous

Cakap ajer ler kamu zunnun Dajjal, entah apa makna “coba jelmakan” pun tak tahu. Kamu keturunan yang menganut 3-4 agama di masa yang sama memang sentiasa menuduh liar.

Jumpa anjing dengan ular, pelupuh kamu dulu. Secara lisan di blog ini ler.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PONTIANAK PHD4PIG KEHAUSAN DARAH HARAP BERSABAR……2 BULAN BUKAN LAMA…… PM 2222 (22 Tahun 22 Bulan) Marah Sidang Parlimen Singkat…….. Dr Mahathri Mohamad hari ini meluahkan rasa kecewa dan marahnya selepas kerajaan hari ini memutuskan sidang Dewan Rakyat akan berlangsung lebih singkat berbanding jadual awal. Kata bekas perdana menteri itu, tindakan menyingkatkan sidang berkenaan kepada hanya beberapa jam – berbanding sehari mengikut rancangan awal – dilihat sebagai cubaan untuk menghalang beliau bercakap. Kata Mahathir, beliau tidak dibenarkan bersuara walaupun atas kapasitinya sebagai ahli Dewan Rakyat. “Jangankan sebagai orang ramai (orang awam), ahli dewan pun tak boleh bercakap dalam Dewan (Rakyat). Jadi,… Read more »

zunnun
Member
zunnun

sidang dewan?

atau “perasmian pembukaan dewan parlimen sj’ dgn ucapan terima kasih pd singgahsana sj…

cuba jgn menyudal dgn perkataan, ‘sidang’ dewan, sedangkan ‘di ajak ‘bersidang’ menikus ngape?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu zunnun Dajjal menyundal sentiasa. Guna bahasa keturunan mulut celupar jenis berbalah semata.

Jenis beribu tahun sejarah pun di pariahkan Kuasa Barat hingga ha nya 1-2 dekad yang lalu.

Feetri kamal84
Guest
Feetri kamal84

Tiada undi tidak percaya kerana ydpa yg berikan mandat tan sri Muhyiddin Yassin sebagai PM maka semua rakyat ikutkan lah tmbh lg kerajaan dah sedaya upaya bantu b40 m40

Anonymous
Guest
Anonymous

Pernah dengor bahawa di bawah sistem demokrasi di Malaysia ini, YDPA bertindak “di atas nasihat PM”?

zunnun
Member
zunnun

PM dan dapat mandate rakyat di parlimen blum? kan wakil rakyat itu mewakili mndat rakyat, tak kan dah tebuk atap, masih berlindung dlm ketiak singgahsana nya kot?

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun Dajjal sentiasa dalam ketiak pemimpin2 DAP. Sekarang DAP has mellowed tapi 1-2 penganut nya ketinggalan zaman, masih kolot pemikiran, sebab sentiasa busuk di celah ketiak.

zunnun
Member
zunnun

maka simpan parlimen utk istiadat perasmian sj, sidang blh teruskan di hotel Sheraton…

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun Dajjal gamak nya nak ikut cara depa di Tanah Besar (Mainland), cara kominis.

anonymous
Member
anonymous

Muyidin blm ada kebranian untuk masuk parlimen….masih pakai speaker lama..

Perikatan Nasional satu pakatan sementara Pru15 saja…pakatan yg rapuh tanpa butiran ikatan yg jelas…hanye persetujuan lisan…

Keraguan antara satu sema lain tetap wujud lebih2 lagi umno yg paling besar tidak mendapat hasil rampasan yg setimpal…

Anonymous
Guest
Anonymous

amende nye hasil rampasan?

korang selalu merampas ker?

politikusapekebendenye mcm tuh?

anonymous
Member
anonymous

Taiwan yg lebih hampir dgn china tiada lockdown…aktiviti kehidupun seperti biasa dgn amalkan social distancing.

Di malaysia Ketua Pengarah Kesihatan sangat cekap kawal kovid dgn kenal pasti kluster dan kawasan kluster…kawasan hijau melebihi kawasan merah….menandakan ancaman covid sudah berkurangan…..kawasan merah masih PKP dan PKPD…

Sidang parlimen sepatutnye sudah boleh diadakan seperti biasa dgn amalan social distancing seperti di Taiwan..

Muyiden ambik kesempatan wabak covid untuk elak undi tak percaya dan kempen pemilihan Bersatu…PKPB dilanjutkan hingga sebulan….PKP 2 minggu saja..

Jelas Muyiden ada sindrom ketakutan dan teloq makin kocik..

Anonymous
Guest
Anonymous

Baguih komen hang.

Tapi hang tak boleh tahu teloq dia kecik melainkan hang mintak kebenaran duduk di bawah dia di kerusi dan periksa.

Ada berani? Kot teloq hang lebih kecik.

justice4all
Member
justice4all

Hikmahnya apa yang berlaku dalam politik hari ini ialah menelanjangkan sifat dan ciri sebenar pimpinan berwajah agama dalam PAS. Telusur dan Google balik segala ucap dan kata kata kelompok yang mendakwa mereka ini pejuang Islam, akan terserlah betapa munafik dan serakahnya mereka. Bukan fitnah atau dusta tapi nyata. Agama, hadis, ayat2 suci di manipulasi dan dijaja secara terbuka semata2 demi kuasa dan harta. Wajah serakah dan haloba mereka kini terbuka hatta saat bencana covid 19 melanda negara. Ketika warga dan rakyat sengsara, haloba mereka kian ketara, merebut harta seusai berkuasa, hasil dari senggama haram dengan jantan lama. Hipokritnya mereka, munafiknya… Read more »

nawas
Guest
nawas

kesian bang non mcm2 cara nak jd PM tp tetap x dpt si budin plak bodek la bang non mana tau dpt duit raya kan

anonymous
Member
anonymous

Bang non relaks jer…ko yg plak sibok sejak madey kena trajang..

Ko tak kecian boboi nak kena pancung di Kedah..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun M kena terajang? Hang tak tau dia pernah jadi PM selama 22 tahun berterusan, dah jadi pakar terajang balik depa hingga masuk longkang?

Mcm Najib Klepto Al Jibo. Sekarang selalu menggoncang dalam longkang. Apa yang di goncang nya, tau saja lar.

anonymous
Member
anonymous

Pas sudah jadi pekak dan bisu sejak dapat kuasa…..hudud ruu355 kilang arak pusat judi lgbt pas tak mau cerita langsong.

Otai Masih berbisa
Guest
Otai Masih berbisa

Apa yang kau meroyan ni, setan…..engkau sendiri pun merapu.

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
PH menang dlu kerna menipu, bkn depa handal
Bila diberi peluang perintah..depa srupa sundal
‘Negara dh nak bankrap’, asyik itu dibuat modal
Harta & aset negara disimpan, tunggu nk bedal
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Oh shit!
Guest
Oh shit!

Sebagai balaci yg tegar setidaknya dpt habuan kau sikit.. Ph kompol kan harta kerajaan.. yg menjahanamkan kau pun BARUA la.. Pkir2kan

Sudin
Guest
Sudin

πŸ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Di bawah PN..rakyat merasakan diri lbih terbela
Bukan mcm PH haprak yg bnyak mmbawa bala
Merata-rata dalm YouTube, PN dipuji, PH dicela
Mmg rkyat serik, klu PH, kmbali printah semula
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Sudin
Guest
Sudin

Betul tu bang…

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
PH hprak printah..pnuh caca marba kecelaruan
Sesama depa dalm kerajaan, asyik berseteruan
Bila PN ambil alih, baru nmpak, hala dan tujuan
Krajaan prihatin..kpd rakyat bnyak beri bantuan
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Sudin
Guest
Sudin

Ok Ngam

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DRAKULA PHD4PIG LAPAR DARAH…..DAH 2 BULAN KEBULUR……… politik Kedah, bukti Muhyiddin ada sokongan kuat………. Parti Islam Se-Malaysia (Pas) menyifatkan perkembangan terbaharu yang berlaku di Kedah membuktikan kerjasama Perikatan Nasional (PN) semakin kuat dan diterima baik oleh rakyat manakala Pakatan Harapan (PH) semakin lemah. Ketua Penerangan Pas, Kamaruzaman Mohamad berkata, Pas yakin Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin mempunyai sokongan penuh daripada parti gabungan yang membentuk PN termasuk pemimpin dan ahli akar umbi untuk terus memimpin negara. “Pas mendukung penuh kepimpinan Perdana Menteri untuk terus menerajui pentadbiran negara sehingga Pilihan Raya Umum (PRU) ke-15. “Pelantikan beliau adalah sah dengan perkenan… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Tebok atap makin kuat?….spekar pon ak berani digantikan.m

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Bila PN perintah, rkyat sgt selesa & bergembira
Biar dikatakan khianat, tapi mmbawa sejahtera
Bukan ler mcm PH, yg penipu, penuh pura-pura
22 bulan PH perintah..penuh dengan huru-hara
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Seronok Kejora tengok cai2 meroyan & melatah
PH kini ibarat bertongkat paruh, sayap dh patah
Rkyat pula gembira & puas hati bila PN perintah
Tak sabar tunggu PRU15, PH rakyat mahu ratah
πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

lukman
Guest
lukman

berkhianat membawa berkat….dari tak berkhianat yg membawa malapetaka kpd bangsa..hidup pn…hidup tsmy

anonymous
Member
anonymous

Berkat kapla bapak ko..kikikikik..

Anonymous
Guest
Anonymous

Seronok tengok zunnun justice4all, goh meroyan gila. Kalau mereka ni semua jd gila terus lagi bagus. Biar otak mereka berserabut dan terus caci maki kerajaan PN. Utk 3 ekor ni, teruskan kerja anda kerana DAP amat berharap anda ke neraka bersama mereka.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

DAP amat berharap anda ke neraka bersama mereka.

Goh
Guest
Goh

Yaaa hanya melayu akan mengisi ruang dk syurga…

Anonymous
Guest
Anonymous

Baguslah hang aku kan hal itu.

anonymous
Member
anonymous

Ko keling mabok todikuat merapuu gila babi hari2..

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko Keling ke apa ke tak tau lah, tapi mabuk air daun ketum, mulut makan babi berlebihan, jadi celupar.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

CHINI DALAM TANGAN UMNO….. Pemimpin AMK lapor polis terhadap bos mereka Anwar Ibrahim, membuat berita palsu……. JANGAN NAK SALAHKAN KERAJAAN…. PEMBANGKANG SENDIRI BUAT REPORT……. Seorang setiausaha pemuda PKR (AMK), cabang Teluk Kemang membuat laporan polis terhadap Presiden PKR, Anwar Ibrahim kerana didakwa berkongsi “berita palsu” mengenai bilangan pendatang tanpa izin di negara ini dan dakwaan kedai nombor ramalan beroperasi dalam tempoh perintah kawalan pergerakan (PKP). Farid Hashim dalam satu kenyataan berkata, Anwar membuat kenyataan mengelirukan itu dalam dua sesi siaran langsung di Facebook. “Kesalahan ini amat serius memandangkan kedudukan beliau selaku presiden PKR dan ahli parlimen. “Kenyataan beliau menjadi bahan… Read more »

Otai Masih berbisa
Guest
Otai Masih berbisa

6.7 juta pekerja asing dan lebih kurang empat juta pendatang tanpa izin.

Maklumat benar atau palsu sekali pun kerajaan harus bertindak dari sekarang. Pendatang kebanyakan dari China yang telah menjadi warganegara. Mulai sekarang rakyt mesti bertukar kepada I/C baru.

Saujana Langit
Guest
Saujana Langit

Biasaler strategi PM dan seangkatannya.Biarlah PN handle sampai PRU15. Punca utama sebab bekas PM PH sendiri. Jawatan PM amatlah berharga sangat sangat. Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tak berguna lagi.

Kedudukan PN akan berakhir sehingga PRU15. Parti mana yang akan bangun semula… UMNO/BN/PAS atau Bersatu atau PH.. Bukti kita lihat PRU di Cini nanti… Indikatornya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PN BOLEH TUNGGU 22 BULAN….TAK KAN PHD4PIG TAK BOLEH TUNGGU 2 BULAN….MEMANG MAKAN KEDARAH PUAK DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PHD4PIG NIE…… Dr M lebih Machiavelli daripada Machiavelli…….. Bagi yang pernah membaca β€œThe Prince” karya Machiavelli, karakter singa dan musang digunakan dalam menilai cara permainan politik seorang pemimpin. Singa simbol kuasa. Musang simbol kepintaran. Singa kuat tapi mudah diperangkap. Musang tak boleh lawan singa tapi bijak melepas diri daripada perangkap. Pepatah musang berbulu ayam tanda pengiktirafan kepintaran musang dalam masyarakat kita. Dr Mahathir Mohamad dikatakan memiliki kedua-duanya. Ada kala menjadi singa dan ada kala menjadi musang. Ketika berkuasa, tiada belas kasihan terhadap… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAS PALING PENYABAR……PATUT LAMA DAH AMBIL KEDAH…..BUKAN MACAM PHD4PIG GELOJOH NAK MAMPUS……. β€˜DNA Umno’ akan wujud seketika tetapi tidak selamanya……. PETALING JAYA: Ahli politik dengan latar belakang Umno akan terus menjadi calon yang disebut-sebut untuk memegang jawatan perdana menteri untuk beberapa ketika, kata penganalisis politik Chandra Muzaffar, mengulas pemerhatian seorang bekas menteri bahawa semua 8 perdana menteri sebelum ini adalah dari parti Melayu tersebut. β€œBuat masa ini, saya melihat DNA Umno ini akan kekal menjadi ciri politik Malaysia, tetapi tidak akan kekal selamanya,” kata Chandra. Ahli Majlis Tertinggi Umno, Ahmad Shabery Cheek baru-baru ini berkata tidak ada seorang pun yang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PHD4PIG ADA KUASA TAK PEDULI RAKYAT…….TAHU GELOJOH NAK AMBIL BALIK KUASA……. β€˜Letak jawatan Mukhriz, jangan menyusahkan orang’…….. Timbalan Presiden Bersatu Mukhriz Mahathir disaran supaya melepaskan jawatan sebagai menteri besar Kedah kerana beliau sudah kehilangan majoriti untuk terus menerajui pentadbiran negeri itu. Naib Presiden Umno, Mahdzir Khalid, berkata itu langkah terbaik yang perlu diambil Mukhriz demi kelangsungan pentadbiran kerajaan negeri serta tidak “menyusahkan banyak pihak”. “Sepatutnya dengan tidak menyusahkan banyak pihak termasuk istana, beliau meletak jawatan terlebih dulu. “Kalau dia (Mukhriz) masih ada ahli (majoriti) yang cukup, dia boleh terus kekal sebagai menteri besar. “Namun, kalau tak cukup (majoriti) sepatutnya letak… Read more »

zunnun
Member
zunnun

‘melayu2 islam’ yg di selamatkan oleh hadi awang, ‘islam’ nya atau ‘melayu2’ nya?

muaFUCKat, kekuatan nya terltak dn ‘melayu2’ nya atau ‘islam’ nya?

klu ‘melayu2’ nya, maka kekuatan mereka pnyamun2 belaka, dan jia terletak pd ‘islam’ mereka, golongan sesat belaka…

si budak pamper kencing sana sini kata, Nabi Muhammad berperang dlm bulan Ramadhan, kan cikai taraf Nabi sedemikian rupa nih?

bila dah tahap nabi, masih nak berperang sana sini lagi ke?

bila dah sampai martabat kesempurnaan diri, masih nak angkat senjata golok sana sini lagi ke?

budak berpamper nih, masih di jaga oleh mommy nya ke sana ke mari lagi ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun pukimak bodoh bangang tak tahu bahawa Nabi Muhammad berperang di zaman Jahiiiah, mula nya Islam menempat di Arabia, di masa kafirin menentang Islam.

Dajjal penghasut agama Islam ini otak nya sangkut di tahap longkang, tak boleh memikirkan lebih dari keadaan dalam longkang.

zunnun
Member
zunnun

ini sundal mana yg beral sgt tak blh membezakan antara Kesempurnaan MUhammad dan muhammad bin aminah nya…

yg berperang golok pedang sana sini dan golok puki, hingga 14 bini, itu muhammad bin aminah yg kesempurnaan sifat muhammad bin animah itu Muahammad, Nabi Muhammad.

faham mangkuk…

hanya nasihat yg blh di beri budak seprti kamu ini, jgn asyik kencing berlari2…

Anonymous
Guest
Anonymous

Dajjal ini menghasut agama Islam, pihak berkuasa perlu ambil tindakan ke atas kamu.

Sementara waktu, aku perlu pertahankan Islam dan membandingkannya dengan anutan kamu.

Tidak kah tanda kelemahan bila puak kamu tukar dari Confucianism kpd Taoism, kpd Buddhism, kemudian buang semua, ambil Evangelical Christianity.

Berak tak basuh, kesat lah baik2, jangan berbau di sana sini, kamu di tinggalkan orang dari majlis mana pun.

zunnun
Member
zunnun

agama ‘islam’ seperti bapak kao jolok lubang jubo mak kao hingga terpancut air dari lubang puki nyo ko?

cuba2 jgn menyundal, saban hari dgn jawapan beral tak habis2, cari erti ‘islam’ sebenar dlm diri…

bila kesempurnaan bapak dan mak kao ‘Kamil Mengamil’ membenih utk melahirkan kao…

ini kenabian kpd setiap manusia, Sifat Tuhan Yg Kekal menantang bangkai ketika berpisah….

tak kan Nabi Muhammad sana sini jolok pedang dan jolok 14 puki kerja nya…

faham mangkuk?

Anonymous
Guest
Anonymous

Menghasut berterusan dajjal pukimak nih.

Kau keluar dari lubang puki emak kau mulut kau tersangkut, hingga koyak rabak puki emak kau baru lepas. Jadi herot mulut dan bibir kau, itu pasal asyik menghasut di sini.

Mengeluarkan teori2 fahaman KEPALA BAPAK KAMU (Txs Al Jibo for those words), kamu memberak lagi, tak pedulikan nasihat sesiapa.

Kamu akan terus dibalun, ditibai, dibantai di sini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Puki emak kau termasuk di antara 14 yang di jolok?

Tak mungkin, sebab yang keluar dari nya ia lah iblis syaitan yang paling besar kamu nih.

zunnun
Member
zunnun

bila mak kao dah mengangkang puki, tak kan abah kao pi suluh lubang puki dan uruskan mutasi sperma utk membentuk jenin/ foetus kamu dlm uri mak kao? kan sundal abah kao nih… dah lah memuki memantat dgn mak kao, nak menyuluh dan menguruskan kejadian kao, masih kesundalan abah kao lagi ke? cuba jgn asyik mnyundal ‘puki’ sana sini, pi belajar mengenal diri, siape sebenar yg mengurus nya se belum dan selepas kesundalan kedua mak abah kao memuki memantat menjadikan kao lalu lahir hingga bak sundal sj terkini…. lepas itu bezakan antara ‘muhammad bin aminah’ dan ‘Nabi Muhammad’ supaya kurang memuki… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa mak aku dan bapak aku buat depa punya hal lah.

Tapi mak hang buat bukan dengan bapak hang. Dia buat dengan Bang Ali.

Kalau hang kata itu depa punya hal, hang anak haram ler.

In that case, I rest my case.

Otai Masih berbisa
Guest
Otai Masih berbisa

Saya akan buat lapuran Polis….kamu tunggulangkah seterusnya.

anonymous
Member
anonymous

TN keling aria mabok todi ni bukan ada hujjah pon..hanye nak tunjuk gila babi…sejak madey kena trajang dgn mayudin ila babi keling nabok todi ni makin parah…

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada banyak fakta, Dol, banyak fakta – lebih baik dari hujah yang takda fakta, kosong, mcm kamu punya.

Btw, kamu faham ke apa hujah? Bila “hujah” tidak mengandungi fakta, itu hanya bullshit.

Jangan selalu bullshit, kamu jadi busuk tidak terhingga.

zunnun
Member
zunnun

sundal nih masih tk tahu bezakan kan antara muhammad bin aminah dgn Nabi Muhammad, tak usah ceruta fakta, yg ada auta sj…

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun Dajjal konon nya lebih tahu pasal Islam dan Nabi Muhammad.

Itu lah hal nya dengan penganut Confucianism buang itu ambik Taoism buang itu ambik Buddhism, buang semua ambik Evangelical Christianity, buang juga, la ni tak tau anut apa.

zunnun
Member
zunnun

bila tebuk atap sana sini, tak pulak ada alasan covids’ tapi utk bersidang di parlimen, tiba2 covids’ alasan yg di beri….

tak kan keris ‘melayu2’ dalam pamper utk kencing sana sini sj atau jubah serban perhiasan ‘islam’ sj semata2..

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun dajjal masih lagi dengan tebuk atap, otak taraf longkang tak boleh memikirkan lebih dari itu.

Menghasut Melayu berkeris tapi jenis dia guna pedang tin sardin coba menjolok dari longkang tempat depa berperang.

Goh
Guest
Goh

Bila mp pkr,mp bersatu kat kedah melompat ke sana ke sini xada pulak warga perihatin nak ckp tgu la virus convid reda dulu baru melompat…

Harap rakyat perhatikan betulΒ² ok telatah kerajaan tebuk atap ni…hihihi

zunnun
Member
zunnun

huh,

covids’ mengenal virus ‘melayu2 islam’ bawa bersama mereka…

virus covids’ kan strain virus takfiri dan salafi asal nya..

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun pukimak dan puak nya bawa virus menghasut yang ada pada keturunan depa sejak di mainland China lagi.

Asyik hasut menghasut, itu pasal China sejarah beribu tahun tapi dianggap pariah dek kuasa2 Barat hingga hanya 1-2 dekad yang lalu.

justice4all
Member
justice4all

Apa kata kerajaan PN reformasikan bangunan parlimen, jadikan ia taman bunga2 dlm pasu sebagai pameran untuk pelancung seluruh dunia. Mesti gah punya. Ada parlimen pun mcm tak ada jer. Peliknya banyak tempat yg tak berapa penting lain, boleh dibenarkan berkunjung ribuan orang bertali arus wlu dgn kawalan minima. Parlimen yg penting utk hasilkan keputusan kolektif ketika negara dlm kondisi genting boleh diremehkan atas alasan bodoh dan tak munasabah. Kerajaan jadah apa begini?. Lebih susah kawal ratusan orang berbanding ribuan???. Hampeh!!!

zunnun
Member
zunnun

bagus cadangan sedemikian…

di selang selikan dgn bacaan doa2 merdu dari siti zailah selain bacaan kitab oleh murid2 tahfiz…

atau di persembahkan seni silat dan tarian asli ‘melayu2’ utk pelancung2 luar

apa nak jadi dgn golongan yg mengaku mereka ‘melayu2 islam’ nih?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagus lah tidak ada unsur2 budaya pendatang puak zunnun di cadangkan.

Masih lagi iri hati tak mahu terima bahawa Perkara 153 Perlembagaan menyatakan Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak dan Perkara 3 menyatakan bahawa Islam ada lah agama negara ini.

zunnun
Member
zunnun

bila ‘melayu2 islam’ sana sini asyik menebuk atap2, tiba tiba berhadapan dgn pembangkang, utk pengesahan, mcm2 helah di beri…

berani kerana benar, tapi, ‘melayu2 islam’ jika benar, ngape takut sangat nih?

yg takut sgt, ‘melayu2’ nya atau ‘islam’ nya nih?

setakat sidang utk berterima kasih kpd ucapan singgahsana, ini bukan sidang parlimen nama nya..

ini pembukaan parlimen sj, mana sidang parlimen nya?

saban hari, watak2 kerajaan ‘melayu2 islam’ semakin sundal nampak nya…

Goh
Guest
Goh

Sabar…pengagihan jawatanΒ² glc belum selesai

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun pukimak menghasut lagi bangsa Melayu dan agama Islam.

Kesundalan dajjal zunnun ini amat sangat. Nyata dia iri hatikan Melayu dan Islam ada kedudukan istimewa di negara ini.

Dia perlu hijrah ke negara yang Perlembagaan nya tidak menyebut kedudukan istimewa itu. Australia dan Canada ada tempat luas.

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Tk kesah le dipanggil tebuk atap ke tebuk pintu
Yg penting kjaan PN, dgn rkyat mendapat restu
Seronok bila tengok umat Melayu/Islam brsatu
Kjaan pula sgt prihatin dan rkyat sering dibantu
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

kah kah kah

lepas ni,PRU dah takdak nilai lagi
katak puru,katak pisang,katak Ong

macam kau…katak boncit,kepala botak ataih bawah

Goh
Guest
Goh

SioΒ² kawe kelik pasir putih cuti 3 hari dulu…kawe gaso xpayoh kelik ngundi pahni,undi kito xdok guno pong

Anonymous
Guest
Anonymous

Jange’ undi di Tanah Besar, ok?

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 11:50 @ Wak Suman sasau,

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Ki ki ki Wak Suman..murtabak dh jadi roti canai
Tk sedar, diri dah mcm kayu dimakan anai-anai
Ada ker, Kejora pnya ni helang, dikatakan punai
Ini brng saiz trumpet le Wak bukan nya serunai
πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Sudin
Guest
Sudin

Saya setuju

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Sokongan rakyat kpd PN/TSMY, terus bergema
Kerajaan lantikan YDPA ini, rkyat mudah terima
Rkyat sgt gmbira..bila dh hancur PH pluralisma
PRU-15 mmg sah PH hanya akan tinggal nama
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Haba2271
Guest
Haba2271

Cukup cukup lah berpolitik kerana yg menang jadi arang yg kalah pun jadi abu..nasihat Saya Mari kita muhasabah diri..Tak jemu ke berbincang pasal politik 24 jam ..Saya pembaca blog suka menilai ..membaca blog tidak bermakna Saya setuju .Saya pengundi ph merasakan TSM PM sekarang cukup terbaik utk melayu Islam Dan malaysia.waalah hualam

Goh
Guest
Goh

Yaaa setuju…

cina india biar depa lantik pm sendiri.sapa suruh hgpa lahirΒ² jadi cina india

lukman
Guest
lukman

yg sebenar nya atok ..diperdayakan oleh anwar yg mati2an nak jd pm tepi…anwar hasut amanah suh ada kan marathon satu malaysia fitnah pn….suh rba dap siar cerita buruk2kan pn….tapi parti pkr dia senyap cucuk2 jarum….lepas tangan….jgn percaya ketua pkr nih

Goh
Guest
Goh

Yaaa aku pon setuju…percayalah bosskurrr dan jahid hamidi

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Ke mana dia udah hilang, Suman maknyah kedi
Tk jumpa Kejora cari, di blog Annie dan blog KD
Apakah dgn Kejora ini, dia trsangat takut & badi
Atau, di dlm tanah kini si tua itu dah bersemadi
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

ohhhhhh menatu ku

punai kocik!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 11:52 @ Wak Suman sasau,

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Ki ki ki Wak Suman..murtabak dh jadi roti canai
Tk sedar, diri dah mcm kayu dimakan anai-anai
Ada ker, Kejora pnya ni helang, dikatakan punai
Ini brng saiz trumpet le Wak bukan nya serunai
πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang menuduh punai kecik tu dah merasa ke kecik nya?

Anonymous
Guest
Anonymous

Harap TSMY jgn layan penjahat2 dari PH. Mereka nak kata apa pun biar pi mampus merekalah. Yg penting majoriti rakyat suka. Biar mereka menyalak sampai pecah anak tekak dan terus mampuih. Mereka dah jd pembangkang. Biar mereka terus jd gila. JAHAT MENIPU & MEMFITNAH. Tebuk atap ke, tebuk lantai ke, asalkan PH DAP mampuih.

Goh
Guest
Goh

Yaaaa betul…majoriti rakyat suka sangat pak jahid dan umno kembali berkuasa

Anonymous
Guest
Anonymous

Majoriti tu makna nya 30%?

Kominis buat begitu. Di tambah nya kertas2 undi yang dipangkah nya sendiri.

Anonymous
Guest
Anonymous

PH dan PN tetap tidak akan sama kerana PH ada DAP & PAN. DAP adalah sejahat – jahat parti yg ada di Malaysia. Mereka patut disingkirkan walau dgn apa cara sekali pun. Tebuk atap dan halau secara paksa.

JAHAT DAN PENIPU.

Goh
Guest
Goh

Yaaa setuju…umno lah parti terbaik sekali selama sejak merdeka hingga sekarang.ini lah hasilnya keadaan melaxx kita,pandang keliling tengoklah keadaan bangsa melaxx kia yh hebat sekarang ni

Anonymous
Guest
Anonymous

Menyindir, dajjal yang mengguna nama Goh ini.

Jenis yang kaya raya di Malaysia sekarang ini dapat jadi begitu dari titik peluh mereka yang ramai dari nya kais pagi makan pagi …

Dia perlu ingat bahawa di China pun, beribu juta orang dia merana demikian lama, kais pagi pun tak cukup untuk makan pagi, hingga kominis masuk, juga masih merana hingga 1-2 dekad yang lalu.

Ada yang mengata di Malaysia ramai yang menipu dalam perniagaan seperti DAP menipu dalam politik.

Goh
Guest
Goh

Yaaa hasil kerja parti umno lah depa jadi kaya raya lebih dari melayu….sejak merdeka sampai sekarang umno dalam kerajaan.

Hari tu jer kena tendang tapi pak din kutip balik depa kat tepi longkang

Anonymous
Guest
Anonymous

Awat hang dok hingaq hal itu. Puak hangpa dok balun, tibai mcm2 kekayaan di negara ini. Ada pengalaman berniaga beribu tahun. Nak kasi handicap kpd Melayu pun susah. KeUltra Kiasuan.

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Naper nk buat undi tk prcaya, dgn tergesa-gesa
Tk ada bezanya..kalau 2 bulan ditangguh masa
Apa salahnya, kalau TSMY terus pegang kuasa
Lgi pula, kepimpinan TSMY ini, rkyat sgt selesa
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Sudah2 lah Budin, asyik nak buat perangai toya
Tak usah le nak disabitkan TSMY, dgn hari raya
Mmg patut pun ditangguh usul undi tk percaya
Kena fikir ler ancaman covid yg lbh merbahaya
😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

anonymous
Guest
anonymous

bn pn ph sama saja bila ada kuasa macam macam alasan digunakan untuk halahkan matlamat
ada mata buka jnagan tutup 24 jam