SETELAH TIADA LAGI PENGKHIANAT, GANDINGAN TUN M – ANWAR PASTI LEBIH KUKUH

Berdasarkan kesepakatan mengeluarkan kenyataan media bersama antara Tun Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim semalam, jelas kini hubungan mereka berdua kembali bertaut semula.

Ternampak sekarang mereka akan bersatu, bukan saja untuk bersama-sama menentang kerajaan tebuk atap pimpinan Muhyiddin Yassin, bahkan untuk mengembalikan mandat rakyat kepada PH semula.

Paling dekat, kebersamaan itu bakal diperlihatkan dalam usul undi tidak percaya kepada Muhyiddin yang telah pun diterima oleh Speakar Parlimen untuk dibawa ke Dewan Rakyat.

Sama ada usul itu akan diberi masa pada 18 Mei nanti atau Julai akan datang, ketakutan dan demam sejuk pasti sedang menghantui Muhyiddin ketika ini.

Minggu lepas, Pengerusi Bersatu itu bersama Presiden Warisan, Shafie Apdal turut mengeluarkan kenyataan bersama PH yang membabitkan Anwar, Lim Guan Eng dan Mohamad Sabu untuk mendesak Sidang Parlimen pada 18 Mei nanti diadakan lebih daripada sehari.

Bermakna, kenyataan bersama semalam adalah kali kedua melibatkan Tun Mahathir dan Anwar secara langsung.

Sebenarnya, Tun Mahathir dan Anwar sudah pun bekerjasama dalam soal pemilihan Perdana Menteri pusingan kedua sebelum ini yang kemudiannya Muhyiddin dipilih oleh Yang Dipertuan Agong untuk mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri.

Apabila dalam pusingan pertama di mana semua Ahli Parlimen ditemubual oleh Yang Dipertuan Agong, tidak ada pihak yang mendapat sokongan majoriti, Anwar seterusnya setuju memberi sokongan kepada Tun Mahathir untuk dicalonkan semula sebagai Perdana Menteri dalam pusingan yang kedua.

Tetapi, kerjasama itu tidak menjadi kenyataan kerana Muhyiddin lebih dulu dipersetujui oleh Yang Dipertuan Agong untuk dipilih sebagai Perdana Menteri dengan sokongan UMNO, BN, Pas serta GPS.

Bagaimanapun, hubungan Tun Mahathir dan Anwar itu semacam retak apabila dalam interbiu dengan media selepas itu, Tun Mahathir didapati melakukan serangan kepada Anwar berkaitan kelayakannya sebagai pemimpin dan pemikirannya yang dianggap liberal.

Anwar pula kemudian membalas dengan melahirkan kekecewaan kenapa beliau diserang terus-menerus begitu oleh Tun Mahathir.

Seterusnya, berlakulah PKP yang mana semua orang terpaksa duduk di rumah, termasuk Tun Mahathir dan Anwar.

Dalam keadaan tiada sebarang komunikasi itu, sementara Tun Mahathir banyak berdiam diri manakala Anwar muncul setiap hari mengupas isu-isu semasa melalui Live FB, ramai yang beranggapan hubungan mereka sudah berakhir begitu saja.

Begitu pun, menjelang beberapa ketika sebelum Sidang Parlimen 18 Mei depan di mana Tun Mahathir merancang untuk membawa usul undi tidak percaya terhadap Muhyiddin, terdapat keperluan untuk mereka berbaik semula demi kepentingan bersama.

Dengan masing-masing menyedari bahawa hanya dengan bekerjasama saja usul itu lebih mungkin menjadi kenyataan, difahamkan telah berlaku komunikasi, baik secara tidak langsung dan langsung, antara Tun Mahathir dan Anwar.

Maka, apabila semalam mereka mengeluarkan kenyataan bersama dengan sama-sama tidak mengiktiraf kerajaan yang ada sekarang, bermaknalah hubungan itu telah kembali bertaut semula.

Sebagaimana, gandingan Tun Mahathir dan Anwar telah berjaya menumbangkan UMNO dan BN pada PRU14 lalu, kini mereka berpakat semula untuk menyingkirkan PN, kerajaan tidak diiktiraf yang didalamnya bergabung golongan pengkhianat, pembelot dan pengadu-domba, termasuk dengan menjual nama bangsa dan agama.

Selain sama ada gandingan kali ini boleh berjaya atau tidak yang menjadi persoalan, turut diperkatakan ialah bolehkah ada keharmonian dan saling percaya mempercayai antara mereka berdua?

Diperbualkan juga tidakkah jika PH berjaya menjadi kerajaan semula nanti, akan berlaku lagi episod mungkir janji atau desak-mendesak antara Tun Mahathir dan Anwar seperti sebelum ini?

Dalam hal ini, baik Tun Mahathir mahu pun Anwar, dalam kenyataan bersamanya masing-masing menyedari mereka telah berusia dan apa yang mereka ingin lakukan sekarang hanyalah untuk mengembalikan mandat rakyat kepada pihak yang sepatutnya.

Perjuangan mereka bukan lagi untuk peribadi, tetapi untuk mengembalikan maruah PH yang telah dirampas dengan menolak perbezaan, sengketa serta kemelut yang wujud selama ini demi semata-mata kerana rakyat.

Keyakinan bahawa hubungan Tun Mahathir dan Anwar kali ini lebih kukuh dan harmoni ialah kerana tiada lagi golongan pengkhianat yang berada di dalam PH.

Dahulu, hubungan mereka bukan saja diganggu-gugat oleh golongan pengkhianat itu, malah lebih buruk muncul pula pengadu domba dan tukang kipas yang menjual nama bangsa dan agama yang berada di luar PH yang jelas sangat takut kepada peralihan kuasa yang sudah dijanjikan kepada Anwar.

Mereka itulah yang berusaha sepanjang masa mengkucar-kacirkan PH dan hubungan antara Tun Mahathir dengan Anwar.

Sekarang ini semuanya telah tiada dalam PH di mana golongan pengkhianat, pengadu domba dan tukang kipas telah bercampur gaul berada dalam PN bersama Muhyiddin yang juga dianggap sebagai pengkhianat sama.

Oleh itu, kembalinya bersatu Tun Mahathir dan Anwar kali ini, hubungan mereka pasti lebih baik, lebih diyakini dan lebih kukuh berbanding sebelumnya. (ShahbudinHusin 10/05/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 10 May 2020 — 12:39 pm
Subscribe
Notify of
guest

61 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Budakjawa
Budakjawa
18 May 2020 12:51 am

Ingat kuat sangat anwar ibrahim mantan calon pm ke-8. Kena bergabung dengan tun m juga kah? Kekeke.

Kawkaw
Kawkaw
11 May 2020 7:16 am

Pengkhianat ada di mana mana
Selagi ada wanita,takhta dan kuasa
Hendaklah kau curiga
Mereka ini tiadalah tidur adanya

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 May 2020 6:16 am

BAPAK ILLUMINITY ADALAH DAJJAL YANG PECAH BELAHKAN RAKYAT DAN PAPA KEDANAKAN RAKYAT…….. Penyokong-Penyokong PH Ini Makan Taik Kah Apa? -Dr Shamsher Singh Thind……. Penyokong-penyokong PH ini makan taik kah apa? Benda senang pun depa tak boleh faham. Tak apa, kita cuba explain. Berikut adalah alasan yang diberi oleh Dr M apabila ditanya kenapa beliau meletak jawatan sebagai PM: ‘Saya sanggup terima ahli Umno yang keluar Umno dan menyertai parti lain. Tetapi Umno akan sertai kerajaan campuran ini sebagai Parti Umno. Ini tidak dapat diterima oleh saya. Maka terpaksalah saya letak jawatan …’ (https://www.malaysiakini.com/news/512330). Pada hemat saya, Ini adalah jawapan yang… Read more »

Saujana Langit
Saujana Langit
11 May 2020 2:38 am

Jika DSAI jadi PM manakala Mukhriz jadi TPM adalah terbaik bagi PH jika menang undi tidak percaya. Sekiranya Tun M jadi PM mungkin rakyat akan kurang yakin kepimpinan PH yang suka berubah-ubah dengan janji atau mudah letak jawatan PM dan tentu PRU15 akan dikuasai UMNO kerana rakyat akan bertukar sokongan kepada UMNO untuk mentadbir negara secara stabil demi kepentingan Bumiputra. Ada juga sebahagian rakyat menganggap mungkin PN adalah sebuah kerajaan sementara sehingga PRU15 kerana tanpa mandat, tanpa undi rakyat dan bukan amanah rakyat. Kesannya rakyat agak kecewa dan kurang berkeyakinan kerana telah bersusah payah rakyat mengundi lain pula kerajaan yang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 May 2020 8:04 pm

SIAPA YANG KATA PN TEBUK ATAP MAKA DIA KAFIR DAN MURTAD DARI DEMOKRASI…….. Mukhriz Rancang Nak Jatuhkan PM, Akhirnya dia mungkin terguling jatuh…… Naib Presiden PAS, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar menjelaskan bahawa partinya masih belum memuktamadkan calon untuk dilantik menjadi menteri besar Kedah yang baru. Jelasnya, ini kerana perbincangan mengenai perkara tersebut masih dilakukan dan pimpinan parti baru saja mengadakan pertemuan pada hari ini bersama semua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PAS Kedah dan pimpinan parti negeri. “Hari ini, (pimpinan) jumpa Adun PAS dan Umno Kedah. Bincang macam-macam perkara (termasuk) urusan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah dan sebagainya. “Calon menteri… Read more »

zunnun
zunnun
10 May 2020 6:18 pm

bukan #bossku tapi #boss kpd #bossnajib dan #bosshadi…

Queen Rosmah…

Alam, Rahsia Yg Akhir Utk Awal nya, tapi muaFUCKat, hanya abuk2 sebahagian dari nya sj…

‘Queen’ ini special, dari Iblis penjenamaan nya…

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 7:58 pm
Reply to  zunnun

Tidak mengutuk Melayu dan Islam, komen ini takda masalah kpd aku.

zunnun
zunnun
10 May 2020 6:11 pm

bermula dgn kelangsungan di PwTc, semut2 menangis menyambut lahir nya anak dari kedua melayu2 omNo dan Pas, bernama muaFUCKat…

di lahir dari “queen” yg mereka jaga dgn rapi…

siape ‘queen ini? hingga air tuak yg di hidangkan dari ‘Queen” ini, membuat semua yg hadir, mabuk dgn tangisan2

hingga doa2 yg di deklimasikan oleh pendeta2 pAs, tidak di hiraukan…

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 8:04 pm
Reply to  zunnun

Menyentuh Melayu, komen ini aku balun –

zunnun pukimak orang Cina. Cina DAP bergaduh dgn Cina MCA dll. Rasis Ronnie Liu dah terhumban ke Raub, Pahang.

Jenis zunnun ini tak akan naik punya. Rasis dan selalu menyakitkan hati kaum Melayu dan agama Islam. Mesti dibalun dan ditibai tiap kali dia keluar disini.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 May 2020 6:05 pm

BAPAK ILLUMINITY MAHA BIJAK……BILA COVID DATANG DIA CABUT LARI……BILA COVID NAK UNDUR DIA MASUK LAGI…… Tun M Usul Tidak Percaya PM Tun M mulakan serangan politik di saat Muhyiddin fokus Covid-19…… Tan Sri Mohamad Ariff Mohd Yusof, speaker Dewan Rakyat, mengesahkan penerimaan usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Usul undi tidak percaya itu dikemukakan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad yang merupakan bekas Perdana Menteri dan Ahli Parlimen Langkawi. “Usul itu membangkitkan isu: Mengemukakan resolusi untuk membuat ketetapan bahawa Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Ahli Yang Berhormat Pagoh tidak mempunyai majoriti ahli-ahli yang berhormat… Read more »

zunnun
zunnun
10 May 2020 5:53 pm

semut satu specie keperluan utk kerajaan di bumi, seperti bacteria dan microbes, semut memainkan peranan seperti scavenger di kerajaan tanah…

‘melayu2 islam’ sedemkian juga ketrampilan mereka, cavenger negara, tiba2 rakyat terjaga, semut2 dan kenguasai negara…

hingga atap parlimen di tebuk mereka…

ini jenis semut2 pa pula….?

siapa ‘Queen” Nya?

zunnun
zunnun
10 May 2020 5:57 pm
Reply to  zunnun

aiyaa zunnun,

salah meh, ‘semut2 dah menguasai negara…”

ini baru manyak betut meh

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 8:28 pm
Reply to  zunnun

Semut2 banyak yang menggigit bontot korang apabila sudah menguasai negara. Putih melepak, menarik kpd semut, amat menarik kpd Bang Ali.

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 8:29 pm
Reply to  Anonymous

apabila coba menguasai negara.

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 8:12 pm
Reply to  zunnun

Tapi jenis zunnun pukimak sentiasa scavanger. Tahi pun di scavange nya.

Di tanah besar China mereka tak dapat scavenge pun – terlalu ramai ulat yang membolot najis yang ada.

Cina2 jenis zunnun yang kaut semua agama – Confucianism, Taoism, Buddhism, Evangelical Christianity – tak tebuk atap tapi duduk di bawah bangunan, korek paip najis dsb nya bagi menentukan depa dapat walau apa benda pun.

zunnun
zunnun
10 May 2020 5:46 pm

dari ape yg sedang di hadapi oleh Moo dgn kelansungan kerajaan ‘melayu2 islam’ nya, dedak dan habuan yg di perlukan utk semut2 utk si agih2kan rezeki….

melayu2 islam’ bagi mereka, nafsu kote/puki dan perut yg mereka utamakan dari ilmu dan pembaharuan…

hidup mereka utk membiak zuriat seperti pembiakan semut2 dan makanan utk hidup…

halangan2 yg dtg itu satu phenomna utk mengejutkan sj…

kini dgn tiba halangan yg pertama dari PH di dewan parlimen, semut2 aka ‘melayu2 islam’ bukan lagi penomena, terkejut2 mereka mencari helah dan alasan…

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 5:51 pm
Reply to  zunnun

zunnun kulup melancap berborai air duitnya macam budak belum sunat.

Di cerai ek bini nya yang tak tahn membersihkan nya.

Depa Kristian Evangelical, bini boleh ceraikan laki – bawak kes ke mahkamah

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 5:54 pm
Reply to  zunnun

KEPALA BAPAK zunnun pukimak cakap pasal bembiak zuriat.

Jenis dia yang dah biak hingga 1.3 billion di dunia, asyik sodok menyodok nak penuhkan kekosongann di Australia dan Canada.

Tapi di Melbourne,, contoh nya, sudah lama di benci, dikata macam2 oleh penduduk tempatan.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 May 2020 5:43 pm

YANG BENCI TUHAN TENTU PENYEMBAH SYAITAN…..YANG BENCI ISLAM TENTU KAFIR…..YANG BENCI MELAYU TENTU RASIS…….. May 11-18: Busiest political week in M’sian history….. Parliament will only sit a day on May 18 but like Guy Fawkes, Mahathir is determined to colour that one day dynamite. May 18 may be full of fireworks or it may turn out to be just a damp squib … we wait and see. However the week leading up to D-Day is gonna be real busy, heh heh heh. First, the two-timing two-time ex-premier threw a curveball to ‘No Confidence’ Muhyiddin. Then two days ago, the Dewan… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 5:43 pm

zunnun kuat melancap. Berlain dari jenis nya yang di kenali kuat kerja. Tapi ada yang pemalas, tahu melancap saja, selalu penat sebab melancap, tak buat kerja di pejabat, dibuang kerja, sekarang merayap di blog ini kerja menghasut.

Pangkat zunnun pukimak memang sesuai bagi nya.

zunnun
zunnun
10 May 2020 5:37 pm

seperti juga si semut, bila di letak kan halangan dpan mereka, lalu berkata, ‘hi tuhan dah letak halangan pulak….’

seperti juga, hadi awang, menebuk atap parlimen yg di lakukan bersama melayu2 islam muaFUCKat, ‘kerajaan baru, byak rezeki…’

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 5:58 pm
Reply to  zunnun

zunnun pukimak dan jenis nya bila di letak halangan, maki hamun, tak kisah Confucianist, Taoist, Buddhist.

KANIN NABU CHOW CIBAI sini, TIUNAMMA sana, mcm2 lagi.

Cabut lari dari Tanah Besar China, merempat sana sini, ungrateful ingrate pulak tu.

anonymous
anonymous
10 May 2020 6:33 pm
Reply to  zunnun

#pdrm

zunnun
zunnun
10 May 2020 5:32 pm

bagi ‘melayu2 islam’ seperti juga semut2 yg berkeliaran mencari makan, lalu di letakan gula depan mereka,

berkata sesama mereka ‘hi, dapat ada ada dedak’

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 6:01 pm
Reply to  zunnun

Puak zunnun pukimak bila dapat gula dsbnya, tak reti berterima kasih, jenis ultra kiasu, melampau pentingkan diri sendiri, di mana2 pun di jebekkan muka dek penduduk tempatan.

Tak gitu takkan dulu di Shanghai ada signboards: DOGS AND CHINESE NOT ALLOWED TO ENTER”.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 May 2020 5:28 pm

KESAN KEMUSNAHAN DAN KEROSAKAN PHD4PIG TETAP TIDAK DIMAAFKAN DAN TIDAK AKAN DILUPAKAN BUAT SELAMANYA……… Walaupun Sudah Dua Tahun, Kami Tak Akan Lupakan Muhammad Adib…… Punca Kematian Muhammad Adib Bakal Diketahui Sebulan Lagi – Salaam ALOR SETAR: “Kami tak akan lupakan arwah Muhammad Adib Mohd Kassim walaupun sudah hampir dua tahun meninggalkan kami, namun kenangan bersamanya tetap dalam ingatan,” Bagi Bakri Awang, 57, bilal Masjid As-Saadah Kampung Tebengau, di sini berkata, sepanjang hayat arwah, setiap kali tiba Ramadan, dia akan datang ke masjid untuk menunaikan solat Tarawih berjemaah. Katanya, Muhammad Adib seorang anak yang baik dan menghormati orang tua dan tidak… Read more »

zunnun
zunnun
10 May 2020 5:26 pm

tuhan jadikan antara kedua nya, baik dan buruk?

tuhan jadikan antara kedua nya, awal dan akhir?

kerana ini memberi pengertian apa itu kiamat…

….kerana ilmu ini bukan utk golongan kaki taksub, mencacai agama atau lebih tepat lagi, ‘melayu2 islam’.

‘melayu2 islam’ sekadar di hidangkan lobak cukup mengembirakan mereka….

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 6:07 pm
Reply to  zunnun

Puak zunnun mana ada pedulikan itu semua. Life has ben hard on the Mainland up to this day. Merempat ke negara lain tapi ada yang tak mahu hormatkan Perlembagaan negara itu sepenuh nya.

Cina2 jenis zunnun pukimak dikenali sebagai Ultra Kiasu, semua mau sebat, tak paluli kepentingan orang lain. Depan di maniskan muka, di belakang, dijebekkan muka.

zunnun
zunnun
10 May 2020 4:55 pm

zunnun,

ini ‘melayu2 islam’ mana yg betut meh. lia olang punya ‘melayu2 atau lia punya ‘islam’ meh?

selalu bawa parang kapak telopong buluh tamgkap covids’ masuk botol meh, tak tak olang pandai ini mcm bikin meh…

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 5:25 pm
Reply to  zunnun

zunnun pukimak keturunan yang menganut Confucianism, tak betul, tukar ke Taoism, tak betul, tukar ke Buddhism.

Ramai yang di backlanes of Chow Kit Road, KL, plying their wares – the triangular piece in between their legs.

The towkay in charge of them made enough money to go into business. Many of those who are rich have that background. Otherwise how to get capital to do business, mooo.

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 5:34 pm
Reply to  zunnun

zunnun banyiak padai, selalu pigi Chow Kit backlanes, bawa botol tangkap kuman HIV/ AIDS dari pompuan2 puak dia, kemudian jual kpd puak yang bau bikin biological warfare.

Sekarang North Korea pun tak mau kasi info pasal Covids, Americans pun tak boleh bikin covid vaccine. So, they may buy the HIV/ AIDS virus which scientists say got link with Covid 19.

zunnun dan puak nya kalau emak dia boleh di jual, akan di jual nya.

anonymous
anonymous
10 May 2020 4:54 pm

pengkhianat ada dimana mana belum abeh selagi belum kiamat

أَعُوْذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِِْ
إِنَّ السَّاعَةَ لَآتِيَةٌ لَّا رَيْبَ فِيهَا وَلَـٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يُؤْمِنُونَ
صَدَقَ اللهُ اْلعَظِيْمُ
Sesungguhnya hari kiamat pasti akan datang, tidak ada keraguan tentangnya, akan tetapi kebanyakan manusia tiada beriman.

zunnun
zunnun
10 May 2020 4:59 pm
Reply to  anonymous

kiamat tiap2 saat berlaku, nak tunggu bila mana lagi nih?

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 5:07 pm
Reply to  zunnun

Tunggu bila zunnun pukimak mamposss. Istilah bagi Nabi ia lah waffat, bagi orang lain ia lah meninggal, bagi zunnun pukimak ialah mamposss.

Sebab dia selalu menghasut kaum Melayu dan agama Islam.

zunnun
zunnun
10 May 2020 4:52 pm

zunnun,

itu hadi lalang mnyak liwat lia punya ‘islam’ sikaling lia punya tuhan alah sulah mati meh…

loa2 pun tak tak laku meh, sampai covids’ ketawa sama ini hadi meh..,

betut meh?

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 5:10 pm
Reply to  zunnun

zunnun pukimak menghasut lagi. Masa diperanakkan, mulut dia tersangkut di puki emak dia hingga koyak rabak.

zunnun
zunnun
10 May 2020 4:43 pm

zunnun,

sikalang mahathir sama anwar sulah mau kasi ‘melayu2’ lia punya ‘islam’ betut…

mcm mana, mau bikin…

misti kasi lia olang faham itu syahalah punya erti kemudian kasi potong lia punya kote satu kali lagi meh?

tapi lia olang punya pornpuan mcm mana meh?

mau kasi kuat belajar ilmu, jgn manyak luluk rumah mcm doreamon meh…

betut kah zunnun

Zunnun Chief Barua.
Zunnun Chief Barua.
10 May 2020 4:46 pm
Reply to  zunnun

Gndingan, antara penipu & bkas bnduan peliwat
Klu depa perintah semula, negara kmbali gawat
Dgn depa dua tu rkyat dh cukup fedup & meluat
Klu tak percaya posting2 di YouTube gi le lawat

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 5:14 pm

Posting2 di UTube di buat olah kamu dan geng kamu saja. Tak bloeh percaya.

Tak melambang peratus penduduk negara ini langsung, silap2 mewakili 1% pun tak sampai. Korang syiok sendiri.

Zunnun Chief Barua.
Zunnun Chief Barua.
10 May 2020 4:48 pm
Reply to  zunnun

Rkyat dh boleh nilai, dua ekor tu pnya hubungan
Semua, adalah tidak lebih dri satu pmbohongan
Berbaik, kerna masing-masing ada kepentingan
Tunggu je ler PRU15, rkyat akan jdikan buangan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 5:11 pm

Kamu dan puak kamu akan di buang di Pru15. Tak berapa peratus lagi tinggal di Parlimen dan di DUN2.

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 5:20 pm
Reply to  zunnun

zunnun pukimak menghasut berterusan. Mulut yang tersangkut di puki emak dia masa di beranakkan, bibir herot, lidah sentiasa terjueh, kote tak potong,, mesti penuh tahi palat yang dia suka bau nya.

Perempuan korang ramai berkerja di lorong2 belakang Chow Kit, KL. Pedlars of their triangular pieces of wares di celah kelengkang depa. Sejak belum Merdeka lagi.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 May 2020 3:53 pm

TOK MUDIN PM LEMBAB…… VIRUSES PHDAPIG BANYAK LAGI BELUM DINYAHKAN……RCI SATU PUN BELUM…. PEMUTIHAN IC….DAKWA KLEPTOKRAT PHD4PIG DLL….SATU PUN BELUM MULA…… LANTIKAN POLITIK DI MEDIA PRIMA & TV3 -SEWAKTU ERA PH & TUN M *KENYATAAN MEDIA*……. Y *Kelab Pendokong Penyatuan Ummah Malaysia ( KPPUM )* KPPUM Memandang Serius Perkara Diatas Kerana Hingga Kini Difahamkan Masih Lagi Terdapat Wajah Wajah PH Di Arus Media Perdana Terutama Di Media Prima Yang Mana TV3 Berada Dibawahnya. Kini Malaysia Berada Dibawah Pemerintahan PN Dan Bukan Lagi Dibawah PH & Tun M. Untuk Itu Adalah Agak Pelik , Mereka Mereka Ini Masih Berselindung Di Media… Read more »

anonymous
anonymous
10 May 2020 3:17 pm

tapi tun kena sedor lah Anwar ada 92 MP belakang dia Tun ade brape je maximum pun ade dlm 20 (bersatu geng mahathir + sabah) takleh nk demanding sngt la besides kalau Tun jadi calon PM pun Agong for sure tk nk punya tengok hari tu pun dh tahu

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 3:37 pm
Reply to  anonymous

Sapa cakap 92 MP. Kamu cakap, orang2 kamu cakap? Mana boleh caya.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 May 2020 3:07 pm

PARTI KADOK DAH LOMPAT…..PARTI KUNYIT DAH BERPECAH…..MANA ADA SOKONGAN LAGI DAH…….

PAS dan UMNO akan ambil alih Kedah?…….

ALOR SETAR: Naib Presiden PAS, Datuk Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar, dan Pengerusi UMNO Kedah, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, tiba di Kompleks PAS Kedah, jam 11 pagi tadi.

Terdahulu, Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan; Pesuruhjaya PAS Kedah, Ahmad Yahaya; dan Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor, dilihat memasuki bangunan berkenaan.

Difahamkan, mereka menghadiri pertemuan bagi membincangkan peralihan kuasa kerajaan negeri dan calon Menteri Besar baharu.

: Anak atok akan berguling-guling cari bapak!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
10 May 2020 3:03 pm

Kesian tengok dua-dua orang ni.
Moga bulan Ramadhan yg berbaki berbelas hari dapat memberi keinsafan untuk kembali kepangkal jalan.
Cukup-cukuplah….

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 3:39 pm
Reply to  Tanpa Nama

Tak salah berbalah di bulan Ramadhan. Nabi Muhammad berperang di bulan Ramadhan – Battle of Badr.

Dia juga berperang di bulan Syawal. Bila musuh buat kangjor, mana boleh diamkan.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 May 2020 2:01 pm

SUDAH JADI TABIAT DAN NORMA ILLUMINITY/FREEMASON AKAN PASTI LEGACY DI WARISI KELUARGA…..ITULAH SEBAB KEDUANYA BERHEMPAS PULAS TIDAK MAHU BERSARA……. Muhyiddin mungkin kalah, tetapi PH tidak akan menang, kata penganalisis…….. Umno dan PAS akan menang besar sekiranya Dr Mahathir Mohamad berjaya dalam usul tidak percaya terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin di Parlimen, kata 2 penganalisis politik. “Pengundi Melayu tidak berpihak kepada Pakatan Harapan (PH) yang dilihat gagal memanfaatkan tempoh 22 bulan ketika ia bekuasa susulan perbalahan dalaman. Jadi jika ada undi tidak percaya, Muhyiddin mungkin kalah, tetapi PH tidak akan menang,” kata Azmi Hassan dari Universiti Teknologi Malaysia (UTM). Sebaliknya, sekiranya… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 1:41 pm

KERAJAAN PALING BODOH DI DUNIA
JATUH DITANGAN PEMIMPIN SENDIRI

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 3:40 pm
Reply to  Anonymous

Itu pendapat kau. Sorang saja.

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 8:18 pm
Reply to  Anonymous

KORANG TAK DAPAT JADI KERAJAAN PUN.

KALAU DAPAT, 1-2 BULAN DAH LINGKUP.

DI BOIKOT SANA SINI. CARA WORK-TO-RULE, DLL.

Sheraton
Sheraton
10 May 2020 1:38 pm

PN telah berjaya membuat Kedua-dua nya saling meragui antara satu sama lain se hingga PH tumbang. PN tidak menyangka Anwar Mahathir akan berkerjasama sama sekali lagi seperti mana yang mereka harap kan. Anwar boleh kekal bersama PH tanpa Mahathir. Dan itu lah pilihan ramai kerana melihat tindak tunduk Mahathir berdegil untuk melepaskan jawatan PM kepada Anwar. Untuk melemahkan PH ia lah jangan biar kan Anwar Mahathir bersama. Sepatutnya selagi Anwar dan Mahathir masih hidup, selagi itu lah kerja supaya mereka saling meragui antara mereka harus di teruskan, walaupun mereka berdua tidak lagi berpolitik. Ini kerana mereka tidak dapat mengunjungi Mahathir… Read more »

zunnun
zunnun
10 May 2020 2:24 pm
Reply to  Sheraton

Bila kedua nya saling mencurigai kerana ada nya anasir yg kuat mengadu domba, kuat jadi batu api, kuat memberi memecah belahkan perhubungan antara mereka…..

dah akhir nya mereka ketahui cerita dan dakyah yg di lakukan utk maksud sedemikian….

kini, bermula satu ikatan yg lebih bermakna, lebih kpd memahami dan persamaan….

maka, a new chapter is abt uncharted territory of trust and meaninf….

the mana di mulakan, tidak kah di uji dgn pilihan raya di sarawak…

dgn PN di sebelah gps, maka PH di sebelah PSB…

let’s define the new reality…

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 3:44 pm
Reply to  zunnun

zunnun pukimak, Kamu seorang dari yang “kuat mengadu domba, kuat jadi batu api, kuat memberi memecah belahkan ..”

The new reality is zunnun sudah dinobatkan sebagai zunnun pukimak, menghasut kaum Melayu dan agama Islam di sana sini.

Tiada maaf bagi mu, dibalun, ditibai, dibantai berterusan.

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 8:23 pm
Reply to  zunnun

“a new chapter is abt uncharted territory of trust and meaninf”

Korang tak akan merasa chapter itu. The rakyat completely has no trust in you all. Behaving like gangsters.

Gangsterism was born in China to fight the occupation of China by Westerners. But brought to this country by the tin miners causing Larut Wars I,II,II,IV.

Damn.

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 1:36 pm

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Gndingan, antara penipu & bkas bnduan peliwat
Klu depa perintah semula, negara kmbali gawat
Dgn depa dua tu rkyat dh cukup fedup & meluat
Klu tak percaya posting2 di YouTube gi le lawat
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 1:29 pm

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora suka lihat di Youtube..komen netizen saji
Rata2nya kjaan PN & TSMY sbg PM netizen puji
Sebaliknya dua ekor tu pula..asyik saja kena taji
Rkyat masih dendam..kerana dulu mungkir janji
👏👏😢😢😢😢👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Eddy70juta
Eddy70juta
10 May 2020 1:26 pm

Jangan beri tekanan kat Pengkhianat Nasional, nanti sakit kanser depa datang kembali. Kesian depa ni …dah tak boleh tidur Lena.

anonymous
anonymous
10 May 2020 3:38 pm
Reply to  Eddy70juta

KERAJAAN PALING BODOH DI DUNIA
JATUH DITANGAN PEMIMPIN SENDIRI
LETAK JAWATAN RUNTUHKAN KERAJAAN
NAK ELAK MALU TUDUH ORANG KHIANAT

Anonymous
Anonymous
10 May 2020 1:12 pm

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Rkyat dh boleh nilai, dua ekor tu pnya hubungan
Semua, adalah tidak lebih dri satu pmbohongan
Berbaik, kerna masing-masing ada kepentingan
Tunggu je ler PRU15, rkyat akan jdikan buangan
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂