HABIS MUHYIDDIN KALI INI…..

Apa nasib Muhyiddin Yassin dalam usul undi tak percaya 18 Mei nanti?

Bolehkah beliau menang dan kekal lagi sebagai Perdana Menteri?

Atau mungkinkah Muhyiddin bakal menjadi seorang lagi Perdana Menteri, selepas Tun Abdullah Badawi dan Najib Razak yang berjaya dijatuhkan oleh Tun Mahathir Mohamad?

Jika usul itu berjaya, adakah Tun Mahathir sekali lagi akan jadi Perdana Menteri atau beliau sekadar mahu mengembalikan kuasa kepada PH dan menyerahkan kepada orang lain untuk menjadi Perdana Menteri?

Demikian antara beberapa persoalan yang kedengaran sejak tersiarnya berita tentang usul undi tak percaya yang dicadangkan oleh Tun Mahathir terhadap Muhyiddin diterima oleh Speaker Parlimen, Mohamad Ariff Md Yusof untuk dibahaskan di Dewan Rakyat.

Rata-rata orangramai menyambut baik usul tersebut, bukan saja kerana ia dibenarkan oleh perlembagaan, malah juga untuk mengesahkan kedudukan Muhyiddin selaku Perdana Menteri yang disebut oleh Hadi Awang, memperolehi jawatan tersebut melalui tebuk atap.

Dengan itu, keputusan Speaker membenarkan usul tersebut seharusnya disanjung tinggi kerana beliau sebenarnya mahu, siapa pun yang duduk di kerusi Perdana Menteri selepas 18 Mei nanti, ada seorang yang tidak diragui langsung kesahihannya.

Begitu pun, ramai yang melihat dengan diterimanya usul Tun Mahathir itu, kedudukan Muhyiddin dianggap semakin genting atau kian berada di hujung tanduk.

Dalam bahasa pasar kaki lima, ertinya….habislah Muhyiddin kali ini!!

Ada beberapa faktor yang tampak meyakinkan bahawa usul ini akan menemui kejayaan dan Muhyiddin akan menjadi Perdana Menteri paling singkat dalam sejarah negara.

Pertama, usul undi tidak percaya ini walaupun hanya akan ditentukan oleh 222 Ahli Parlimen, tetapi majoriti rakyat yang mengundi PH dalam PRU14 lalu pasti turut sama mengiringinya dengan doa kepada Tuhan agar ia menemui kejayaan.

Mahu tidak mahu, niat murni di sebalik usul ini adalah untuk mengembalikan semula kuasa kepada PH yang sebelum ini kerajaannya telah dirampok di pertengahan jalan.

Doa-doa pengundi yang teraniaya kerana mereka mengundi PH, tetapi PN yang menjadi kerajaan melalui jalan pengkhianatan, adalah doa tanpa hijab yang lebih mungkin diterima serta dimakbulkan Tuhan.

Oleh itu, jangan main-main dengan usul undi tidak percaya kepada Muhyiddin ini!!

Kedua, mengenali rekod Tun Mahathir menjatuhkan orang selama ini, beliau tidak mungkin melakukan sesuatu perkara jika tidak yakin kemenangan mampu dicapainya.

Lihat bagaimana beliau menjatuhkan Tun Abdullah Badawi dan Najib sebelum ini, hanya setelah benar-benar yakin kejayaan boleh dicapainya, barulah jalan itu dipilihnya.

Dalam kes usul undi tidak percaya ini, tidak mustahil Tun Mahathir sebenarnya telah melakukan penelitian dan perancangan rapi serta membuat beberapa urusan seperti melalui panggilan telefon dengan pelbagai pihak dalam tempoh PKP kira-kira 50 hari sebelum ini di mana beliau hanya berkurung di rumahnya saja.

Ketiga, walaupun UMNO merupakan sebahagian daripada kerajaan PN yang tidak berdaftar ini, tetapi mereka sebenarnya ibarat penumpang kelas tiga serta dapat nikmat sipi-sipi saja.

Penumpang kelas pertama ialah geng Bersatu pro Muhyiddin, termasuk bekas Ahli-Ahli Parlimen UMNO yang melompat ke dalam parti itu seperti Hamzah Zainuddin, Dr. Latif Ahmad dan lain-lainnya.

Penumpang kelas kedua pula ialah kumpulan Azmin Ali daripada bekas PKR di mana semua 10 Ahli Parlimennya yang khianat telah diberikan jawatan dalam kerajaan.

Dua kelas penumpang inilah yang paling banyak mendapat nikmat jawatan dan kedudukan daripada Muhyiddin, walaupun UMNO merupakan blok terbesar dalam PN dengan jumlah Ahli Parlimen seramai 39 orang, tidak temasuk dua daripada MCA dan seorang MIC.

UMNO yang biasa menjadi ketua dan berada di gerabak kelas pertama sejak 60 tahun lamanya benar-benar tidak puas hati dengan kedudukan mereka yang dihumban hina ke kelas ketiga sekarang ini.

Lantaran itu, UMNO tidak pernah puas hati dan sentiasa memberi tekanan kepada Muhyiddin kerana lebih mahukan PRU diadakan segera bagi membolehkan mereka bersama Pas dalam MN menjadi kerajaan dan mentadbir negara ini sebagai ketua berkelas pertama semula.

Untuk itu, terdapat kecenderungan yang nyata bahawa UMNO mungkin memberi sokongan secara diam-diam kepada usul Tun Mahathir ini.

Namun, sokongan mereka bukanlah untuk membolehkan PH berkuasa semula, tetapi dengan harapan Muhyiddin akan membubarkan Parlimen jika kalah dalam usul tersebut.

Selain itu, terdapat juga kemungkinan sejumlah Ahli Parlimen UMNO yang tidak setuju dengan tindakan Muhyiddin terlalu memberi keutamaan kepada Azmin yang dijadikan menteri kanan paling kanan, walaupun ada kes moral yang jijik, turut menyokong usul Tun Mahathir ini dalam pengundian nanti.

Sekarang usaha Muhyiddin mengikat mereka ialah dengan cara memberi jawatan dalam GLC yang jelas semakin aktif dilakukan kebelakangan ini.

Tetapi, jawatan dalam kerajaan dan GLC bukan jaminan yang dapat mengikat Ahli-Ahli Parlimen UMNO kerana kiblat mereka adalah kepada parti, lagi pun PN hanyalah kerajaan sementara yang paling lama pun bertahan sehingga PRU15 saja.

Dengan semua faktor itu, kelebihan jelas tidak banyak memihak kepada Muhyiddin dan harapannya untuk bertahan lebih lama tampak sangat tipis. (ShahbudinHusin 09/05/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 9 May 2020 — 1:09 pm
Subscribe
Notify of
guest

46 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
KarimBenzema
KarimBenzema
19 May 2020 12:20 am

Usaha yg dibuat seakan ingin menampakan TSMY sebagai pengkhianat… Hakikatnya percaturan khianat atoklah yg mengkhianati rakan2 PH… Secara jelas anuar yg paling terkesan.. Harap2 kali ini atok teruas melingkup.

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 6:09 pm

Tak boleh naik muka zunnun pukimak nate’ yang menghasut dan seditious tuh.

Masuk saja, dibalun, tibai, bantai.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 May 2020 5:25 pm

INiLAH MASA NYA UNDI TAK PERCAYA DAN BUBAR PARLIAMEN……….. Parlimen Bersidang 15 Hari Mulai 13 Julai…….. PUTRAJAYA – Sidang Dewan Rakyat akan berlangsung selama 15 hari mulai 13 Julai depan, selepas sesi pembukaan diadakan pada 18 Mei ini. Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Undang-Undang), Datuk Takiyuddin Hassan, berkata sesi persidangan yang ditangguhkan selepas sesi pembukaan, akan berlangsung hingga 27 Ogos dengan mengambil kira keadaan semasa terutama wabak COVID-19. Beliau berkata, sidang pembukaan kali ini ada sedikit kelainan di mana pembentangan usul kerajaan akan dibuat sebaik sesi perasmian pembukaan berakhir. Ini termasuk katanya, pembentangan Rang Undang-Undang Perbekalan Tambahan serta… Read more »

zunnun
zunnun
9 May 2020 5:20 pm

sikalang, ‘melayu2 islam’ mau loa sama lia punya ‘god’, minta tlg kasi itu ‘undi tidak percaya’ kalah meh…

itu hali, covids’, manyak kuat lia olang sama hadi lalang loa2, tapi itu ‘god’ seperti ‘dog’ma meh, sama sana negara2 alab di middle east, sikalang manyak teruk, lia punya god alah sama ‘dog’ma

apa hat ini mcm meh? lia punya tuhan tak tak tlg meh?

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 5:27 pm
Reply to  zunnun

Lu punya god ada di pangkal pokok kayu busat, ada tipi lumah punya, taluk buah2, budak2 sapu malam2, apa hat lu bilang lu punya God siutak makan lu punya “offerinG”?

Aiyyo, manyiak molo lorr.

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 5:57 pm
Reply to  zunnun

Lu taluk banyak buah baik2 atas lu punya tokong tipi lumah, lorr.

Itu budak2 banyak suka lapat makan sedap, lapat jadi lu punya God makan the offering meh.

Enjoy those every time, moo.

Goh
Goh
9 May 2020 5:19 pm

Rasa² boleh lagi ke kali ni beri fakta@maklumat salah kepada ydpa???

Aritu ada org bgi keterangan yg semua mp bersatu dah pilih dia jadi Mo1..cmpur yg geng mat min +geng pak jahid +geng ulama maksum dah cukup majoriti mp..

Upenyer ada mp bersatu sendiri tak pilih dia…cukup ke majoriti ????????

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 May 2020 5:17 pm

INI BUKAN NAK KIPAS SESIAPA…..SEKADAR MENYATAKAN KEBENARAN……DAPIG MESTI DIHAPUSKAN DULU DARI MUKA BUMI KERANA MUSUH NO 1……. Kembali Mandat Rakyat?……. 1) Sebenarnya, Kembalikan Mandat rakyat adalah bermaksud, bubar parlimen dan adakan pilihanraya semula. Itu barulah namanya kembalikan mandat rakyat. Rakyat yang akan buat pilihan. 2) Adapun membuat undi pechaya atau undi tak perchaya bagi menukar kerajaan, tiada kaitan pun dengan mandat rakyat. Undi perchaya atau undi tak perchaya adalah urusan ahli-ahli parlimen di peringkat persekutuan, atau ADUN-ADUN di peringkat negeri. 3) Rakyat tiada kuasa dan tiada hak untuk menentukan siapa PM, siapa menteri kabinet, siapa ketua pembangkang etc. Kuasa rakyat… Read more »

Nor
Nor
9 May 2020 4:54 pm

InsyaAllah Tun M gagal kali ini dlm usulnya. Adakah Tun M mempunyai agenda tersirat sbb Tun sgt bijak

zunnun
zunnun
9 May 2020 5:08 pm
Reply to  Nor

lu punya ‘allah’ dari mula belajar sampai sikalang, mulut2 manyak cakap. bulung tionh pun manyak pandai cakap meh?

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 5:31 pm
Reply to  zunnun

Lu punya Toh Pekong tak pandai cakap mcm lu juga, selalu ciakap menghasut, seditious saja.

You should be in China and the firing squad will just fire at you, finito lorr.

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 5:09 pm
Reply to  Nor

Bagus lah kau akui Tun sgt bijak. Tentu lah ada agenda tersirat. Kalau tak, tak bijak.

Goh
Goh
9 May 2020 5:24 pm
Reply to  Nor

Tak pasti la gagal ke x plan tun m ni…tapi kalu berjaya tentunya mandat,pilihan,kehendak rakyat jelata akan kembali tertunai….iaitu menolak puak bani melayu umno ke longkang semula.

Tapi tu lah…hampir kesemua mp dah dapt jawatan besar² dan bakal menerima gaji dan elaun besar belaka

Tgok la nanti nasib tun m tu…

anonymous
anonymous
9 May 2020 4:49 pm

Katakanlah: “Sesungguhnya solat, ibadah, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah,
Tuhan semesta alam

ini hnaya ucapan dalam solat diluar solat ramai yang tak amalkan
apa ynag dijanjikan ngan Allah

sebab tu melayu payah nak bersatu ngan tali Allah

أَعُوْذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِِْ
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
Sesungguhnya orang-orang mukmin adalah bersaudara karena itu damaikanlah antara kedua saudaramu dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu mendapat rahmat.

ingkar perintah Allah hnaya kerana napsu kuasa
dan tak rasa berdosa
musuh gumbira

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 4:57 pm
Reply to  anonymous

musuh se agama pun gembira ke – apa jenis Islam mcm tu.

Musuh bukan Islam apa nak pedulikan. Depa ada yang jenis dogs eat dogs.

zunnun
zunnun
9 May 2020 5:04 pm
Reply to  Anonymous

aiyaa, islam kapir sana kapir sini, apa hat?

ini mcm islam meh?

lulu kapal equinimity lalu laut melaka meh, apa hat melayu2 islam tak tak tahan itu kapal meh? asyik telanjang tepi pantai tunjjuk keris sama biji2 sj meh?

itu hadi lalang duduk sama najib enjoy itu tuak air kangkng rosmah meh..

ini lagi rendah dari dog dog meh…

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 5:18 pm
Reply to  zunnun

Confucianism tentu buat mcm2 hingga pengikut nya cabut lari ke Taoism. Kemudian ke Buddhism.

Bila Kristian mari, lu orang cabut lari lagi, ikut Kristian pulak.

Melayu2 ada adat, ada budaya, bukan gengster mcm korang nak lanunkan kapal itu.

Kapal itu dapat ke penguasa Malaysia juga. In a civilized manner.

zunnun
zunnun
9 May 2020 5:06 pm
Reply to  anonymous

lulu mcm buring tiong meh, asyik baca ayat2 kahdam meh…

amoi, lu blh kasi erti meh

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 5:23 pm
Reply to  zunnun

Tapi burung murai banyak bising kena lastik saja. Masuk kawasan orang ada lastik, mesti kena.

Lu olang punya boloh and tatak maluah sampai Westerners put up signboards in Shanghai: No Dogs and Chinese Allowed.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 May 2020 4:16 pm

YANG PALING UNTUNG BANI DAPIG…… MELAYU GADUH SAMA MELAYU ….MEREKA AMBIL KESEMPATAN….YANG RUGI TETAP MELAYU…. Siasat pemimpin sebar berita palsu……… KUALA LUMPUR: Pihak berkuasa digesa menyiasat dakwaan berita palsu yang disebarkan oleh dua pemimpin Pakatan Harapan (PH) iaitu Ahli Parlimen Pokok Sena, Dato’ Mahfuz Omar dan Presiden PKR, Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Kedua pemimpin tersebut didakwa telah menyebarkan berita palsu dengan mengatakan premis nombor ekor dibenarkan beroperasi setelah bermulanya Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKP) 4 Mei lalu. Menurut Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad berkata pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) digesa menyiasat terhadap fitnah dikeluarkan kedua tokoh PH itu… Read more »

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 4:30 pm

Melayu mcm kau dok kipas ajer. Aper kau dapat?

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 4:01 pm

Sendiri letak jawatan PM, sendiri bubar kerajaan..sendiri yang calonkan nama orng jadi PM..tetibe keluar usul undi tak percaya.
(kuda tua untuk disewa/jual)

Kihkihkih

anonymous
anonymous
9 May 2020 3:55 pm

Dah memang kerja hakiki dia menjatuhkan PM Malaysia. Masa dia jd PM7, kerajaan yg dia pimpin sendiri pun dia jatuhkan, kini dia nak selesaikan tugas dia jatuhkan PM8 sebelum dia mampus.
Selamat majujaya.

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 4:33 pm
Reply to  anonymous

Kalau betul apa kau kata, dia panjang umur lagi.

Only the good die young.

Goh
Goh
9 May 2020 3:37 pm

“Kami tidak ingin mengkhianati rakyat yang menghabiskan berjam-jam untuk beratur di pusat mengundi, beratus ringgit untuk terbang pulang mengundi, mengambil cuti tanpa gaji untuk membawa suara mengubah nasib negara,”

Last² puak bani melayu umno jgk yg dpt hasil walau dah kena kick sebelom nya

anonymous
anonymous
9 May 2020 4:05 pm
Reply to  Goh

Siapa yg paksa pm7 letak jawatan?
Siapa yg paksa pm7 bubar kerajaan dia sendiri? Kalau bodoh tak payah komen banyak2. Perasan cerdik ke hantar komen banyak2? Terlebih bodoh ada nampak lee…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
9 May 2020 7:18 pm
Reply to  anonymous

Enam teori konspirasi ‘Langkah Sheraton’ https://www.sinarharian.com.my/article/73027/BERITA/Politik/Enam-teori-konspirasi-Langkah-Sheraton

Jadi tidak hairan setiap rakyat di seluruh peringkat umur, masing-masing kini berubah profesion menjadi penganalisis politik ‘mi segera’ bagi meramal nasib kerajaan baharu dan Pakatan Harapan (PH) pada masa hadapan.

Masing-masing cuba menjadi cerdik pandai dengan mendedahkan pelbagai teori konspirasi membawa keruntuhan kerajaan PH pada 24 Februari lalu, namun hakikat sebenar masih samar.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
9 May 2020 4:09 pm
Reply to  Goh

You are right Mr Goh. I am also spend some money and travel 180 KM to support the candidates and parties. Finally, the winner wins then jump. What a fate.

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 4:34 pm
Reply to  Tanpa Nama

Know the blokes before you support to that extent.

Goh
Goh
9 May 2020 3:35 pm

“Kami tidak ingin mengkhianati rakyat yang menghabiskan berjam-jam untuk beratur di pusat mengundi, beratus ringgit untuk terbang pulang mengundi, mengambil cuti tanpa gaji untuk membawa suara mengubah nasib negara,”

Last² bani umno jugak yg untung….

anonymous
anonymous
9 May 2020 4:07 pm
Reply to  Goh

Statement bodoh pekat

Goh
Goh
9 May 2020 5:11 pm
Reply to  anonymous

Yaaaa…yg khianti pengundi tu lah yg bijak,bijak memperkudakan agama dan bangsa

Hahaha

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 5:34 pm
Reply to  Goh

Yang tidak ada agama macam mana?

Lu Free Thinker ker

Or Free Loader – apa saja free, mesti load punya.

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 4:37 pm
Reply to  Goh

Bani DAP tak rugi – depa tak pigi mengundi pun kalau calon depa tak suka.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 May 2020 3:33 pm

Wan Saiful ingatkan Dr M: Bukan masa balas dendam kesumat……… Seorang anggota Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu menjelaskan bahawa ini bukan masa yang sesuai untuk pengerusi parti Dr Mahathir Mohamad mengemukakan usul undi tidak percaya kepada presidennya Muhyiddin Yassin. “Saya kesal dengan usul undi tidak percaya yang dibawa oleh Tun Mahathir. Dalam keadaan Tan Sri Muhyiddin dan seluruh kabinet berhempas pulas membantu rakyat, tidak wajar memberi keutamaan kepada kepentingan peribadi. “Usul sebegini tidak peka dengan kesusahan rakyat dalam musim Covid-19 dan tekanan ekonomi. “Ini bukan masanya. Sekarang bukan masa membalas dendam kesumat peribadi,” kata Wan Saiful Wan Jan. Speaker Dewan Rakyat… Read more »

Goh
Goh
9 May 2020 3:39 pm

Kau Kesal yer wan sepol…kau dah dpt jawatan glc ke belom lagi tu??

zunnun
zunnun
9 May 2020 2:18 pm

aiyaa zunnun,

itu kairudin ‘batu kawan’ lia mau mahathir #bossopposition meh…

sinang mau kasi ‘vote no confident’ meh…

tapi, lulu ngapa mahathir resign, ngape lia tak tak kasi parlimen ‘vote no confident’ bila Moo kasi lari lia punya ‘melayu2 islam’ meh?

baik PH tak tak peduli ini ‘melayu2 islam’ mahathir, Moo, hadi lalang, zahid, najib …

kasi lia olang kuasa before pru 15 meh…

sikalang itu angel2 masih confuse mwh, mana latang itu word ‘melayu2 islam’ meh…

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 2:30 pm
Reply to  zunnun

zunnun sudah dinobatkan zunnun pukimak lk seminggu yang lalu.

Lu suka perli bangsa Melayu dan agama Islam yer. Lu DAP jenis angkat Confucianism, buang, angkat Taoism, buang, angkat Buddhism, buang, sikalang angkat Christian Evangelical ke.

Lu olang not known as Cina Confucius, Cina Taoist, Cina Buddist, meh. But known as ungrateful ingrate siutak lapat kerakyatan di negara ini tapi tatak TQ pun. Only MCA did.

CashIsKing
CashIsKing
9 May 2020 2:14 pm

Banyak ahli parliament Dah dapat dedak, sudah dibeli lah…moo sure dapat majoriti besar lah. Cash is king beb….Cari makan.

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 2:19 pm
Reply to  CashIsKing

Ko cakap pasai Najib Klepto ke.

Goh
Goh
9 May 2020 3:41 pm
Reply to  Anonymous

Tak lah aku ckp pasal rosmah mansur…yg kes projek solar kat sarawak.

Mahadzir khalid pun dah ckp kat mahkamah baru ni rosmah paksa lulus projek

Goh
Goh
9 May 2020 3:45 pm
Reply to  Goh

BERITA HARIAN KUALA LUMPUR: Datin Seri Rosmah Mansor mengarahkan Menteri Pendidikan mempercepatkan proses kelulusan projek solar hibrid sekolah luar bandar di Sarawak kepada syarikat Jepak Holdings Sdn Bhd (Jepak), Mahkamah Tinggi hari ini diberitahu. Datuk Seri Mahdzir Khalid yang ketika itu memegang jawatan Menteri Pendidikan, berkata insiden itu berlaku pada malam 23 Jun 2016 selepas jamuan berbuka puasa di kediaman rasmi Perdana Menteri di Kompleks Seri Perdana, Putrajaya. Mahdzir yang juga saksi pendakwaan kelima, berkata insiden itu menunjukkan kepentingan Rosmah dalam projek solar hibrid. “Semasa saya bersalaman dengan Datin Seri Rosmah sebelum beredar balik, beliau memberitahu saya lebih kurang, “you… Read more »

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 4:41 pm
Reply to  Goh

Mana Rosmah ada kuasa mau kasi arahan.

Korang tak pernah jumpa dia pun. Dia jenis baik hati urut Najib ajer selalu.

Anonymous
Anonymous
9 May 2020 2:13 pm

Korang takut Tun Mahathir yer. Memang lah yang tak senonoh atau prestasi tak memuaskan dibalun nya sehingga hamba Allah itu letak jawatan.

Aku sokong Tun Mahathir. Apa korang nak kata mengkritik dia, lantak lah.

The fact remains that the old man was PM for a period of 22 years at one stretch speaks volumes about his ability to run the country.

ady
ady
9 May 2020 1:43 pm

x berani la nk undi…silap2 x leh baca

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 May 2020 1:13 pm

SEHARI JE TAK TAK SEMPAT NAK UNDI TAK PERCAYA…… SYAITANA PHD4PIG TERTIPU KALI INI……. PH jangan meroyan mahu jadi kerajaan semula!…….. Ahli Parlimen Pasir Gudang, Hassan Karim menasihatkan Pakatan Harapan (PH) supaya tidak terlalu taksub untuk merampas semula kerajaan menerusi usul di Parlimen. Jelas beliau, cara terbaik untuk membentuk semula kerajaan ialah dengan mendapatkan semula mandat rakyat melalui Pilihan raya umum ke-15 (PRU-15). “Kerajaan PH tumbang pada 24 Februari 2020 angkara pengkhianatan bermula dari dalam PH itu sendiri. “Nasi sudah jadi bubur. Biarlah dia jadi bubur. Dulu PH gabungan empat buah parti. Kini PH tinggal tiga buah parti sahaja. Ada… Read more »