MENUNGGU SIASATAN RoS TENTANG HALAL ATAU HARAM KEDUDUKAN PN

Berikutan kenyataan Timbalan Presiden UMNO, Mohamad Hasan yang menyebut Perikatan Nasional atau PN bukan sebuah entiti politik yang berdaftar, ramai yang tidak ragu-ragu menganggap gabungan kerajaan itu adalah sebuah pertubuhan yang haram.

Blog ini dalam artikelnya semalam adalah antara yang terawal mengungkap persoalan tersebut serta mempertikaikan mengapa setelah hampir dua bulan menjadi kerajaan, tetapi PN masih tidak didaftarkan.

Hari ini, susulan kedudukan PN sebagai pertubuhan haram itu sudah menjadi perbualan yang merata, telah ada individu tampil membuat laporan kepada Pendaftar Pertubuhan.

Salinan laporan tersebut adalah seperti di bawah ini:-

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

25 April 2020

Kepada

Ketua Pengarah

Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia

Aras 8 & 9, Block D7, Kompleks D,

Pusat Pentadbiran Kerajaan Perseketuan

42546, Putrajaya.

ADUAN BERKAITAN SEBUAH ‘PERTUBUHAN’ YANG DISYAKI BERGERAK SECARA HARAM.

1. Dengan hormatnya perkara di atas dirujuk.

2. Sejak 1 Mac 2020, terdapat satu pertubuhan atau perikatan politik yang disyaki ‘haram’ telah beroperasi dalam negara Malaysia.

3. Pertubuhan / perikatan politik tersebut dikenali sebagai ‘Perikatan Nasional’, yang kononnya merupakan sebuah perikatan antara beberapa parti politik yang telah bertindak membentuk sebuah kerajaan ‘tebuk atap’ pada awal Mac yang lalu.

4. Maklumat berkaitan Perikatan Nasional adalah sebuah pertubuhan haram diperkuatkan oleh Timbalan Presiden UMNO yang mengesahkan bahawa Perikatan Nasional tidak pernah berdaftar seperti Barisan Nasional.

5. Pihak JPPM perlu bertindak tegas atas pertubuhan haram ini, kerana sudah ramai rakyat yang terpedaya dan ditakuti akan diikuti oleh rakyat dengan menjalankan aktiviti atas nama pertubuhan yang tidak didaftar ataupun pertubuhan haram.

6. Semoga aduan ini diambil perhatian sewajarnya dalam usaha menegakkan kedaulatan undang-undang di kalangan rakyat.

Saya yang melapor

RIDZWAN BIN ABU BAKAR

Rakyat Malaysia.

(surat ini akan dihantar kepada Ketua Pengarah JPPM pada hari isnin – ini merupakan salinan awam).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Selain laporan ini, difahamkan pelbagai pihak lain akan turut membuat laporan yang sama kepada RoS berhubung kedudukan PN selepas ini.

Meskipun PN sekarang adalah kerajaan serta Setiausaha Agung Bersatu lantikan Muhyiddin Yassin pula merupakan Menteri Dalam Negeri, tetapi RoS wajar menyiasat dan menentukan kedudukan gabungan itu dengan adil serta berdasarkan fakta.

RoS juga wajar menentukan status kerajaan sekarang sekiranya benar PN tidak pernah didaftarkan dan merupakan sebuah pertubuhan yang haram.

Sesungguhnya, kedudukan ini benar-benar memalukan kerana sudahlah membentuk kerajaan melalui tebuk atap, PN yang diwar-warkan sebagai gabungan baru pula bukan sebuah pertubuhan yang sah.

Oleh itu, penjelasan RoS adalah amat diperlukan. (ShahbudinHusin 27/04/2020)

Updated: 27 April 2020 — 9:11 pm

101 Comments

Add a Comment
  1. PERHATIAN….!!

    Semua ‘Traceability’ ini saya petik dari Arkib blog Shabudin sebagai bahan bukti yg sahih menunjukkan Kejora adalah seorang pembohong, biadap, pengotor & pengamal gay homoseks.

    Cikgundu lepasan “maktab pergaruan pusat pemulihan serenti” mana yg dia membontot PANTAToon tuu…??

    Tembelang kebiadapan dia kini dah pecah, mana dia nak letak muka,,,,??

    Itu belum lagi aksi luar tabiee gay homoseksnya yg dia pamerkan tiap2 malam sepanjang bulan puasa 2018.

    Amacam Kejora, nak aku tayangkan semula, huhh…..??

    1. Suman maknyah bontot kunyit 5:27 pm,

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Wak, lbih baik ko korek bontot, lepas tu ko cium
      Kau ingat aku takut ke Suman pencacai mamak
      Ha ha harap nk selongkar, khazanah dr muzium
      Tapi lebih baik klu ko tayang ko punya puki mak
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
      Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

  2. Suman maknyah 4:14/4:32 pm,

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kesian Suman maknyah penjilat jubor Kit Siang
    Tak sedar ker dia dah hampir kubor punya liang
    Masih tak mau mengaku, yg dia tu bodoh piang
    Bila tak reti pantun dlm BI, si bingai ni alih tiang
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  3. Suman maknyah 4:14/4:32 pm,

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Udah2 ler Suman maknyah, 2 muka pnya talam
    Sami Hindu tua ini mari cuba nak nyamar Islam
    Tapi Kejora tau, barua ini geng LTTE Tamil Elam
    Dia tidak ada apa, hanya temberang putar alam
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Di Dtrn Mrdeka..dia nyorok mcm burung gelam
    Haper jadah, pakai spek hitam wktu tgh malam
    Takut Kejora, dia nyamar pengemis buta kelam
    Klu kail hnya sjengkal, usah duga lautan dalam
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  4. TENTU SEMUA MASIH INGAT 2 TAHUN LEPAS KEJORA MUSIBAT CABAR SAYA, SIAP BAGI TARIKH, MASA & TEMPAT – TIBA MASA HABUK PUN TARAK. DIA MENGHILANG DIRI DI BLOG DAN JUGA TIDAK MUNCUL DI TEMPAT, MASA & TARIKH YG DIA SENDIRI GEMBAR-GEMBURKAN.
    BERIKUT ADALAH CAKAP BESARNYA YG BIADAB & MENCARUT JIJIK YG MASIH TERSIMPAN BERKEADAAN BAIK DALAM ARKIB BLOG INI…..

    KEJORA
    Suman bapok jgn pulak buat aku hampa
    9/6 di Pdg Dtrn JB aku cabar nak jumpa
    Jam 11.00 mlm, jgn pula nak buat2 lupa
    Lps ko tumbang bini kau aku akan terpa
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
    4 May 2018 6:48 pm

    KEJORA
    9 June Suman’ll be amazed with my stunt
    I’m going to chase him everywhere he run
    Then I will grab her wife and fuck her cunt
    Sure it’ll be tasty, smooth soft like spong
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh
    4 May 2018 7:19 pm
    ———————————————————————————
    Muhannas jenis apakah si bingai biadab ini….??

    Alahai Kejora bingai…
    Kalau dah jahil, usah bersangkal.
    Bodoh selenga, tak faham-faham.
    Kalau kail, hanya sejengkal.
    Usah diduga, lautan dalam.

    Dan perhatikan baik2…

    PANTUNKU RINGKAS TAPI TEPAT.
    MY PANTUN IS CONCISE BUT PRECISE.

    Kau fahammmmmm tak, Kejora…..??

    1. Konon,
      “Mana blh lawan, ckgu yg berdamping dgn buku”
      :Sdg Suman bebal hanya ada secebis otak beku”.

      Tengok tuu biadabnya dia….

      KEJORA
      Suman bapok jgn pulak buat aku hampa
      9/6 di Pdg Dtrn JB aku cabar nak jumpa
      Jam 11.00 mlm, jgn pula nak buat2 lupa
      Lps ko tumbang bini kau aku akan terpa
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      4 May 2018 6:48 pm

      KEJORA
      9 June Suman’ll be amazed with my stunt
      I’m going to chase him everywhere he run
      Then I will grab her wife and fuck her cunt
      Sure it’ll be tasty, smooth soft like spong
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh
      4 May 2018 7:19 pm

      ———————————————————————————
      Cikgundu lepasan “maktab pergaruan pusat pemulihan serenti” mana yg kau membontot PANTAToon tuu, haaaaa…??

      Tembelang kebiadapan kau dah pecah, mana nak letak muka kau, Kejora musibat..,,,,??

      Itu belum lagi aksi luar tabiee gay homoseksnya yg kau pamerkan tiap2 malam sepanjang bulan puasa 2018. Amacam Kejora, nak aku tayangkan semula, huhh…..??

      1. Ha ha ha

        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
        Kejora mmgle jaguh, brpantun dlm ini milenium
        Cekap & tangkas, bagai dalm sebuah oditorium
        Suman kedi pula, bagai ketulan tahi yg dia cium
        Hnya mmpu bak kluar artifak basi, dari muzium
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
        Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        1. Ha ha ha

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Mmg lah Suman maknyah, betul2 badut kelakar
          Tak tahan dia..muka bercalar kena Kejora cakar
          Asyik tewas, hati mknyah ni jadi panas terbakar
          Hingga terpaksa artifak muzium di gi selongkar
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

          👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
          Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          1. Ha ha ha

            😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
            Kesian betul..dgn Sumam maknyah sami Hindu
            Tk tahan dia, dgn pukulan pntun Kejora yg padu
            Tiada cara lagi dia nak lwn..itu kafir hati khaudu
            Dikutip bhn muzium..dgn pmbaca dia mengadu
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
            Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

  5. 💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Dgn pntun BI..Suman maknyah kedi Kejora palu
    Pantun2 dr cgu Kejora terus masuk bertubi-tubi
    Suman bingai muncul jugak dgn muka tak malu
    Sebab kulit muka dia tebal macm dgn kulit babi
    🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  6. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Challenging Kejora poor stupid Suman get tired
    Readers can see that, Suman is stupid & foolish
    It is obvious that, the skunk is a real stupid idiot
    He can’t reply the pantun Kejora gave in English
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah. kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Suman maknyah, mesti kini rasa amat mnyesal
      Bila lihat Kejora pantun BI Suman jdi meradang
      Dngn cikgu Kejora..dia sengaja pergi cari pasal
      Tak pasal2 Suman bapok dah kena penendang
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      1. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Suman mknyah kini lemah & tercungap-cungap
        Muka tadi merah, kini dah bertukar..hitam ungu
        Nk buat pantun dlm BI, si kedi ni bodoh bengap
        Dh ditakdirkan, si bapok ini, lahir bahalol dungu
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  7. 🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛
    Suman tried to be a dragon but he’s a millipede
    He is an old idiot with a very little piece of brain
    He had to suffer sorrow, for being damn stupid
    That is why, he is always, thrown, into the drain
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    Hi hi hi

  8. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Idiot Suman always appear to boast and tell lie
    This old skunk behaves rather funny and weird
    When I gave English pantun, he could not reply
    The reason is simply, he is a damn, stupid idiot
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    Hi hi hi

  9. 🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐
    Kasiihan Suman maknyah, bodoh serupa keldai
    Tpi perangai dia sngat jahat, mengalahkan kera
    Nak buat pantun BI, dia bebal dungu tak pandai
    Dah tu..kena luku kepala pula, dgn cikgu Kejora
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    Hi hi hi

  10. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Wow..siapa itu, yg berpantun bagaikan pendita?
    Dlm BI pula tu cantik kemas susunan kata-kata
    Suman hanya setakat melihat dngn putih mata
    Dh tentu tk mampu dibuat Suman bahalol unta
    🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    Hi hi hi

  11. 👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    At ‘Dtrn Mrdka’ I challenged Suman the bastard
    But my precious time actually had been wasted
    Coward Suman dare not come, so long I waited
    The old skunk’s dignity, was tarnished & tainted
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    Ho ho ho

  12. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
    Kasihan sungguh dgn Suman maknyah pencuri
    Asal pijak ke blog ini je..dia akan terlangkah kiri
    Asyik je dia kena luku kepala, dgn Kejora bistari
    Tiada pilihan bagi maknyah itu, selain cabut lari
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  13. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Disebab bodoh, Suman maknyah, dh kena gulai
    Kpala dia tertunduk bgai tengkok patah terkulai
    Berlalulah Suman keluar dengn langkah longlai
    Kote pun kecut lembik..serupa dgn terung salai
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  14. 💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Melihat pantun2 Kejora, Suman kedi jdi terpaku
    Dirasa kepala dia sana sini benjol spt kena luku
    Mana blh lawan, ckgu yg berdamping dgn buku
    Sdg Suman bebal hanya ada secebis otak beku
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  15. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Di blog Budin ini, Suman mmg tak daya nak lari
    Terkedu si tua dungu ni dgn pntun2 Kejora beri
    Mesti Suman kedi diketawakan org, setiap hari
    Bhkan ada yg mngejek ‘yay yay Suman pencuri’
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  16. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Suman terpegun, lihat kecekapan Kejora bistari
    Dia cuba nk karang pantun, smbil mengelamun
    Dek “kebodoh-piangan”, dia tak reti buat sendiri
    Mau lwn Kejora..Suman terpaksa jdi penyamun
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  17. 💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Ckgu Kejora, seorang pemantun yg bijak bistari
    Dkt blog Budin ini, dia ada lah umpama penyeri
    Dia sajikan pantun2 tak ada pun berselang hari
    Semua pntun yg dibuat pula hasil sendiri yg ori
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Lainlah pulak, dgn Suman maknyah, haluan kiri
    Dia bodoh piang, pantun tak reti karang sendiri
    Nak bermegah pun hanya dgn pantun yg dicuri
    Hebat ke klu hanya pantun curi dibawa ke mari
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  18. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Entah apa nak jadi dgn Wak Suman tua pencuri
    Mampos kat blog je si tua ini, malam dan siang
    Dia asyik curi pantun org, tk reti nk buat sendiri
    Nk tunjuk pandai, tak sedar diri tu, bodoh piang
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  19. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
    Sian sungguh, dngn Suman Hindu tua Malabari
    Asal ternampak pantun sja..dia terus pergi curi
    Nak lagak megah, pantun curi dibawak ke mari
    Apa yg jadi, maknyah ni dh tertikam diri sendiri
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  20. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
    Kesiian, Suman maknyah, cacai DAP kafir harbi
    Tk padan muka hodoh..kpala mcm buah kelubi
    Dia curi, karangan org, bawa ke sini nak melobi
    Mmg muka dia tak malu, tebal macm kulit babi
    🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  21. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Bukan shj Suman maknyah Hindu muka hodoh
    Hindu tua pondan kedi ini juga tk punya jati diri
    Nak buat pantun dia bebal dungu bingai bodoh
    Dh tu mari nak bermegah pula dgn pantun curi
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  22. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Suman Hindu tua mknyah, otak kecil ciput cikai
    Tk sedar, dah tua renta, tak lama nk jdi bangkai
    Nak buat pantun langsung tidak reti, idea pokai
    Bodoh piang malaun tua ni mengalahkan sakai
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  23. Othman Ahmad (Suman maknyah)

    Ini contoh pantun yg tidak melalut berjela-jela, hanya guna 5, 6 perkataan saja.

    Fan Tun Friday, April 24, 2020 5:06:00 PM
    (Di blog Kluangman)

    Memang betul bro KD
    Penyamun masih dianggap baik
    Tun diserang secara peribadi
    Tg Rambutan tak mahu ke naik?

    Undang-undang patutnya rata
    Bukan hanya dipilih-pilih
    Mentang-mentang di atas tahta
    Langgar peraturan boleh berdalih?

    Rakyat melihat rakyat menilai
    Pilih kasih jangan berlaku
    Jangan sampai dilihat longlai
    Di mata rakyat nanti tak laku!

    Setuju betul dengan Cik Minah
    Negarawan ulung tetap relevan
    Menghina,mencaci kerja jin tanah
    Terasa panas di dalam oven!

    Tun Mahathir tetap terbilang
    Walau manusia tidak sempurna
    Tahun berlalu jasa tak hilang
    Yang mencaci tidak kemana!

    Jika Tun orang nak pecat
    Ini satu kesalahan mega
    Parti akan menjadi cacat
    Ada siapa berani langgar?
    ———————————————————————–

    Fahammm, kau Kejora…..??

    Reply
    28 April 2020 1:39 am

    1. Suman maknyah 1:39 am,

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kasihan Suman maknyah bapok tak ada jati diri
      Cuba lagak pandai..tpi pntun tk reti buat sendiri
      Hingga sanggup..bwa pntun org masuk ke mari
      Tidak malu ke, malaun bingai tua ni jadi pencuri
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
      Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      1. Hi hi hi

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kesian sngguh, dgn Suman bahalol bapok kedi
        Elok sangat kalau si tua dungu ni terjun sungai
        Dia pegi ceduk pantun, dr blog KluangDarai KD
        Pantun srabut srabai karangan FuckTun bingai
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        1. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
          Kasihan betul si dungu, Suman Hindu Malabari
          Mmg sesuai sgt, si biol ni dipanggil Wak Kadok
          Pantun pun si bangang ni tak tahu buat sendiri
          Dari blog KluangDarai KD si bebal ni curi cedok
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          1. Suman Maknyah pencuri 1:39 am,

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Klu ada jalan elok..naper nk dipilh jalan berduri?
            Klu sedar kau tu bodoh piang, elok berdiam diri
            Usah jadi umang2, brmegah tk ada kulit sendiri
            Yg lebih memalukan..dah tua masih jdi pencuri
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  24. Othman Ahmad (Suman maknyah)

    Hey Kentoot….

    Today I’ll teach you a direct-simple lesson to your face bukan macam your long winded berj3la-jela PANTAToon sampah engkau….

    It’s just too bad.
    Hope you don’t get mad.
    Trash PANTAToon, my foot.
    Sorry yout reputation gone kaput.

    Got it……??

    He he he

    Reply
    27 April 2020 9:01 pm

    1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Suman maknyah bingai, msih tk mau berganjak
      Dia cuba mau lawan jugak cikgu Kejora yg bijak
      Tapi kesian lah Suman maknyah bodoh terlajak
      Yg dibuatnya tu pantun ke atau pasembor rojak?
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh

      1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kemain lagi Suman bapok mari mendabik dada
        Konon apa yg dia buat itu adalah pantun terbaik
        Apa dia tak sedar kah itu Suman kedi taik kuda?
        Yng dia buat itu bukanlah pantun, tapi ketul taik
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
        Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  25. Dia dah buat hal lagi….!!
    Kenapa ya Kejora awal pagi ini dah merepek-meraban, meronta menggelupur tak tentu haluan……

    Wow..siapa itu, yg berpantun bagaikan pendita?
    Dlm BI pula tu cantik kemas susunan kata-kata
    Suman hanya setakat melihat dngn putih mata
    Dh tentu tk mampu dibuat Suman bahalol unta
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    28 April 2020 6:53 am

    Suman mknyah, dgn kbodohan, mmg dh sebati
    Bukn le bodoh biasa tapi bodoh dia berkati-kati
    Bila Kejora berpantun dlm BI dia sngt sakit hati
    Tapi, si bahalol itu nak buat, langsung tidak reti
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    28 April 2020 7:46 am

    At ‘Dtrn Mrdka’ I challenged Suman the bastard
    But my precious time actually had been wasted
    Coward Suman dare not come, so long I waited
    The old skunk’s dignity, was tarnished & tainted
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    28 April 2020 6:52 am
    ————————————————————————-

    Apakah dia sakit jiwa tak tertahan menanggung KEMALUAN tak terbandingkan setelah dilondehkan tembelangnya….??

    Selama ini berbagai helah & alasan dia ada-adakan tidak berani hadhir berdepan dgnku konon2…..
    – sibuk banyak kerjalah,
    – sebab spek hitamlah,
    – sebab anak sayalah,
    – “budak fake Mas Sarawak” datanglah,
    – “Irah porrah fake” nak balik Kedahlah,
    – last2 tak semena-mena tanpa sebab dia kemalangan (pulak dahh).

    Semuanya itu alahai….berbunyi dangkal-baghal, menunjukkan jelas Kejora bingai takott-telor kecott untuk berdepan dgnku.

    Nah, mana buktinya konon dia dah 3X berada di Dtrn Merdeka,– MANA BUKTIMYA, MANA..MANA..MANA, HAAAAAAAAA Kejora…??

    1. Wajar & logikkah si bingai sekor nih ngaku2 konon seorang cikgu lagak macam bagus bersolat dan berpuasa tapi celupar mengeluarkan PANTAToon biadap, kotor, mencarut lagi keji, sampai dibalun oleh pembaca2 blog seperti berikut…..

      Jamesdean1 Jamesdean1, 5 May 2018 at 03:03
      Kan betul dia ni kena ayam dgn gua…makanan gua jer kejora ni

      Macy, 5 May 2018 at 03:04
      Kikiki..ada ati nak tutoh bini org!!! Bini sdiri pon jolok ngan jari!!! He2 he22, ha2 ha2

      Jamesdean1 Jamesdean1, 5 May 2018 at 03:05
      Gebang je kejora…ade lagi pantun bro kejora?

      Jamesdean1 Jamesdean1, 5 May 2018 at 03:08
      Kan betul dia ni kena ayam dgn gua…makanan gua jer kejora ni.

      Macy, 4 May 2018 7:19 pm
      Bapok kejora ni ngan kambing pun jadik gamaknya!! Kikikikiki..apala nak jadi ngan ko ni bapok!!!he2 he2
      ————————————————————————‘
      Kejahatan2 yg Kejora musibat lakukan belum lama, baru 2 tahun saja (pd 2018). Dia dah melalak kepanasan konon dah basi.

      Tembelang si bingai dah pecah, MALUNYA ENGKAU, KEJORA…..!!

      Itu belum lagi aksi gay homoseksnya yg dipamerkan tiap2 malam puasa 2018 tanpa hormat pd bulan Ramafhan yg mulia.
      Mau tak aku ulang tayangkan Kejora….??
      Hi hi hi

      1. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Jamesdean & Mekcy itu hanyalah 2 ekor bapok
        Depa sama geng dgn Suman mknyah tua lapok
        Ketiga-tiga depa dulu, teruk kna Kejora hempuk
        Sekor-sekor Kejora udah ratah macam keropok
        👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        1. 💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
          Kejora mmgle jaguh, brpantun dlm ini milenium
          Cekap & tangkas, bagai dalm sebuah oditorium
          Suman kedi pula, bagai ketulan tahi yg dia cium
          Hnya mmpu bak kluar artifak basi, dari muzium
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
          Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          1. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Mmg lah Suman maknyah, betul2 badut kelakar
            Tak tahan dia..muka bercalar kena Kejora cakar
            Asyik tewas, hati mknyah ni jadi panas terbakar
            Hingga terpaksa artifak muzium di gi selongkar
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

            👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
            Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            1. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
              Kesian betul..dgn Sumam maknyah sami Hindu
              Tk tahan dia, dgn pukulan pntun Kejora yg padu
              Tiada cara lagi dia nak lwn..itu kafir hati khaudu
              Dikutip bhn muzuium..dgn pmbaca dia mngadu
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

              👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
              Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

  26. KENAPA PAK SHEIKH HANYA SENTUH ROHINGYA TAPI SENAYAP PATI TIONGKOK……NAMPAK SANGAT JADI LACKEY DAPIG……..

    Isu Rohingya ‘dibakar’ untuk ‘padam’ isu MyKad?…….

    ADA ISU besar pelancong China dapat MyKad, ada yang memohon kerakyatan puluh ribu orang. Ada juga isu ratus ribu orang China masuk sebagai pelancong tapi tak balik-balik, hilang! Bukan seorang dua tapi ratusan ribu. Pasal apa orang kita yang garang-garang sehari dua ini diam saja?

    Tapi dengan pelarian Islam yang lemah, miskin, kotor, buta huruf dan tak ada pelindung; dilondeh segala keburukan, dikorek segala cerita lama, dihina, dikutuk, disebar kebencian dan dihalau. Nak pergi ke mana depa (mereka) itu semua kalau dihalau? Bro! Penghuni Bukit Malut Langkawi itu bukan Rohingya, mereka orang Melayu Burma Pulau Dua. Tak ada sangkut paut dengan Rohingya.

    Apa jenis tamadun kita ini? Hilang lenyap segala sifat kemanusiaan berganti kebencian meluap-luap, sesetengahnya terikut-ikut tanpa sebab. Sehelai bulu roma pun tak pernah luruh angkara orang Rohingya, tapi dia punya maki hamun macam habis sudah harta benda dia kena rampas.

    Bab cadangan dulu-dulu itu (kerakyatan sementara tahun 2017) hanya cadangan saja. Masa itu genocide sedang memuncak, orang sedang dibunuh, anak-anak dibakar api yang marak memakan rumah, wanita dirogol, lelaki dipenggal kepala, dipotong kaki tangan, ditembak, dibom! Yang hidup dihambat keluar dari tanah sendiri. Lari berhari-hari ke rimba dan sungai mencari tempat selamat.

    Cadangan itu Kerajaan yang perlu pertimbang, dan buat keputusan. Sudah ada keputusan pun! Ia tidak dipertimbang dan tidak boleh dilaksanakan.

    Tidak semudah itu negara hendak berdepan dengan isu kerakyatan walaupun sementara saja. Bukan netizen yang kena buat keputusan, tidak ada seorang pun peduli dengan cadangan itu. Ia hilang, sudah berlalu, jadi bahan sejarah. Kenapa dibangkitkan semula sekarang ini kalau tidak dengan niat dan maksud yang buruk?

    Bab yang dikatakan tuntutan baru mahukan kerakyatan dan hak sama rata kepada mereka itu, surat palsu! Surat itu tidak betul, yang disebar itu fitnah saja. Individu yang dikatakan membuat surat itu pun sudah menafikan, komuniti mereka pun menafikan bahawa individu itu mewakili mereka. Mereka pun tak kenal dia itu siapa. Siapa lantik, siapa pilih? Kita berperang siang malam atas kenyataan palsu dari orang yang tidak dikenali, kenapa?

    Yang diakui benar hanya permintaan untuk bekerja, dilindungi insuran ketika bekerja, kos rawatan klinik dikurangkan dan tidak ditangkap kerana bekerja. Ini permintaan biasa saja, untuk hidup kena kerja beli beras.

    Jadi, tuntutan hak itu ini yang di viral itu palsu saja, kita bising maki hamun satu Malaya. Wajarkah kita beremosi atas benda palsu dan tak berasas?

    Walaupun palsu, atas rasa tanggungjawab meredakan keadaan, mereka memohon maaf dari segala penjuru, atas individu dan perkumpulan mereka, bersurat dan bersuara. Keras sangat hati kita untuk menerima permohonan maaf mereka, kenapa?

    Agenda RBA DAP untuk melagakan orang Islam kita telan bulat-bulat, agenda intelligent Myanmar untuk mewajarkan genocide ke atas Rohingya kita sambut berbunga-bunga, meluap-luap tanpa sedar.

    Kerja sembunyikan projek bawa masuk kaum kerabat mereka dari China dan India sunyi sepi tidak ada siapa peduli. Sekitar 6.7 juta pendatang asing lain tidak tersentuh sama sekali.

    Kita pukul borong semua yang berwajah seperti keling Benggali itu Rohingya belaka. Semua biadab dan pengotor orang berwajah keling Benggali itu adalah onar jahat Rohingya.

    Myanmar Buddist (Moon, Shan, Karen), Myanmar Muslim, Bangla, Pathan, India, Tamil, Nepal, Sri Langka yang sah dan PATI semuanya Rohingya! Semua kedurjanaan di Pasar Selayang dilonggok atas kepala Rohingya, sedangkan tidak ada satu kedai pun milik mereka.

    Ada seorang dua menjadi buruh di situ, tapi seluruh huduh Selayang itu dikatakan mereka punya angkara. TV3 pun tumpang sekaki melakar propaganda. Sejak bila TV3 dan MalaysiaKini tidak boleh dijual beli?

    Adakah kita ini bangsa yang berani tunjuk hebat dengan orang lemah saja? Sejak bila kita rela jadi badut sarkas orang lain?

    Kamu tahu atau tidak ada ratusan ribu warga China dan India sedang bersembunyi di negara ini, sebahagian mereka telah mendapat MyKad. Baru 6 orang dapat ditangkap dan didakwa, selebihnya lepas bebas.

    Kamu tahu atau tidak warga China dan Hong Kong yang kuat dan kaya memiliki hartanah lebih RM8 bilion di sini. Mereka boleh datang dan pergi sesuka hati.

    Kamu sedar tidak ada 4 juta orang pendatang asing tanpa izin (PATI) dari serata dunia sedang berada di sini, tanpa kebenaran?

    Selain PATI, ada lagi 2.7 juta pekerja asing sah dari serata dunia sedang bekerja di sini. Semua warga asing itu datang mencari makan, menyedut hasil kita menghantar pulang berbilion Ringgit setiap bulan. Sebahagian mereka ada di Selayang!

    Ada ‘orang dalam’ dan orang asing sedang tersenyum dengan gelagat kita. Mereka punya kerja senang dapat untung besar, kita hanya puaskan diri sendiri. Tidakkah ini menghairankan?

    MUHAMMAD SANUSI MD NOR

  27. Bila perasan perfect dan seolah2 MAKSUM, begitulah jadinya. Dan kerana rasa pemimpin mereka maksum, maka sebarang komentar negatif tentang Hj Marang, akan dibalas dengan sumpah seranah hatta kafir mengkafir oleh walaunnya. Begitulah sopan dan berhemahnya mereka yang bergurukan Hj Marang.

    Nekad Hj Marang nak kekal tanpa jawatan menteri dalam PN atas alasan untuk memantau prestasi PN dan MP PAS apakah benar2 dilaksana bagaikan dilafaz?. “Penolakan keras” Hj Marang terhadap tawaran jawatan Duta Bertaraf Menteri bergaji besar adalah bukti nyata betapa zuhudnya tokoh hebat PAS ini. Walaun harus berbangga mempunyai pemimpin yang amalkan “cakap serupa bikin” lagi tawadduk dan zuhud ini, sanggup menolak jawatan bergaji besar demi memantau hasil kerja MP2 PN. Tahniah PAS!!!

    Ingatkan lebai tak ada nafsu serakah demi mencari berkah. Realitinya lebai juga kaki kerkah, kuat mentekedarah. Jual unta, jual orang.. tak kaya kaya juga, jual agama mungkin boleh berjaya. Tak salah dicuba, itu dikira usaha. Kah kah kah.

  28. Rasa nya sudah semua komen zunnun pukimak dibalun, ditibai, dibantai.

    Sudah dapat my fun and entertainment this morning.

    Akan membalun, menibai dan membantai dia lagi dalam masa brikutan.

    Have a nice day, folks.

  29. Siapa Ridzwan Abu Bakar ni?? Dia ni tak faham apa yg dia tulis…
    Dia tak faham apa itu kerajaan campuran..
    Dia tak faham apa itu kerajaan perpaduan..

    1. betul2

      kerajaan perpaduan = Menyelamat “Melayu2” Islam

      kerajaan campuran = lanun + dedak + semburit + pengkianat bercampur.

      betul ke?

      1. Zunnun….idiot!!

  30. alamak Budin…kenapalah kau letak surat bodoh ni kat sini dan siapa yg bodoh tu pergi tulis kepada ROS…
    hehehehe….
    PN ialah perikatan atau persefahaman yg dibentuk untuk membentuk kerajaan…ini macam kerajaan campuran la….atau dulu atok ada nak buat kerajaan perpaduan….

    Knp pulak nak kata PN pertubuhan haram????..Tak ada sesiapa pun kata ianya pertubuhan berdaftar….ianya lebih kepada persefahaman unuk membentuk kerajaan……hehehe nampak sgt bododh dan terdesak sehinggakan tak boleh berfikir secara normal…

    1. mungkin dah terlalu bodoh, sampaikan dah tak ada bodoh lagi, maka kena lah di panggil pandai.

      agak2 faham tak?

      1. idiot la lu zunnun

  31. Macam² hal la kerajaan tebuk atap ni

  32. 😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷
    Dek bencana Covid, Kejora tk dpt nk lelap mata
    Terkini, 1,008,043 kes di US, dh melebihi sejuta
    Semoga trselamatlah hndak nya si manja jelita
    Hanya pertolongan dari Allah sja yg dpt dipinta
    😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
    Mmg nmpak keadaan covid di US smakin ngeri
    Smlam saja peningkatan kes 20883 dlm sehari
    Risau btul hati Kejora ini bila fikirkan si bidadari
    Semoga prlindungan kpd nya Allah sntiasa beri
    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kes covid-19 di US sana, sntiasa jer Kejora ikuti
    Hingga pagi ni 56,649 orng pesakit yg dah mati
    Risau di hati ini hanya Tuhan saja yng mengerti
    Moga Allah trus pelihara & lindungi si buah hati
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  33. islam dan paradigma semasa…

    watak ‘melayu’ Moo dan ‘islam’ hadi awang sebagai penunjuk kata

    Moo : memanda hadi, blh bicara

    hadi awang : eeii, geli nya bahasa, guna ana ante sj laa

    Moo: ante, mcm mana skrang china communist, liberal dan freemason dah mengeluarkan tekno dapat melihat Roh keluar selepas kematian jasad

    hadi awang: kapir jgn di percayai, Roh urusan tuhan.

    Moo : betul2, mana ada kick, meriah lagi istiadat ritual baca yasin di pusara ibu bapa.

    hadi awang : jgn merupai kapir, kelak akhir nya, jadi kapir

    Moo : betul2. Jgn merupai omputih, kena pakai baju melayu sj

    hadi awang : bagus. tengok ana, dgn serban dan jubah style ulamak.

    Moo : tapi Roh ada pakaian baju melayu, serban dan jubah ke?

    1. zunnun pukimak terus menghasut. Perlu dibalun, ditibai dan dibantai berterusan juga.

      Memperlekehkan cara2 Melayu Islam menunaikan fardhu, lupakan dia hanya tonggang tonggek di depan pokok Kayu Ara di hutan di belakang rumah nya, memegang joss sticks dan menyedut bau nya.

      Meletak buah2an di pangkal pokok itu, esok nya rasa senang hati buah2 itu konon nya sudah diterima Tuhan2 nya, pada hal dicuri budak2 kampong di malam hari.

      1. Inquisitor menjenamakan inquisition nya dgn pedang dan shekel mereka….

        pelacur maki hamun sbb bayaran tak mencukupi…

        agak2 nya, kamu di mana.

        sj tanya..

  34. isu rohinya nya isu “islam” rohinya atau isu “ethnic” rohinya…

    hadi awang dah berkata, kemanusian islam sejak 1000 tahun lalu sj, maka perlu ikut sukatan arab sj…

    cuba lihat sukatan arab saudi sembelih arab yemen

    oleh kerana, perlu ikut kemanusian islam yg hanya berusia 1000 tahun, sebagai tawanan, rohinya ini di jadikan hamba2 abdi sj

    betul ke?

    1. zunnun pukimak ini menghasut dengan mengata “arab saudi sembelih arab yemen”.

      Sebab mulut dia tersangkut di pukimak dia bila diberanak kan, herot mulut dia, hodoh hingga ke tua, geramkan keadaan itu, keluarkan tahi dari mulut nya selalu.

      Nyata zunnun pukimak ini bukan Melayu Islam, tak tahu sejarah, bodoh dan bangang menuduh Islam hanya berusia 1000 tahun. Jenis ultra kiasu, semua agama nak kaut, hingga praktik 3 agama di masa yang sama.

  35. LACKEYS DAPIG BILA HILANG KUASA BERLAKON BAIK…MASA BERKUASA ANGKUT RAMPASAN PERANG KE LUAR NEGARA……

    Pendatang Rohingya – Jangan bercakap setelah hilangnya kuasa…….

    ISU semasa yang melibatkan pelarian Rohingya perlu dilihat dengan cara yang menyeluruh, bukan secara serpihan.

    Dunia pernah menghadapi isu Palestin, Kashmir, Bosnia dan lain-lain, bukan sahaja isu Rohingya yang mencetuskan krisis antarabangsa yang tidak ditangani secara konsisten.

    Keadaan begitu berlaku apabila ia tidak dipandang dari sudut hak beragama, hak berperikemanusiaan dan hak berpolitik yang tidak boleh dilihat dari aspek pelarian semata-mata.

    Dahulunya isu Palestin yang tidak selesai sehingga hari ini, walaupun puncanya sangat zalim apabila tanah air dirampas daripada penduduk asal bagi menubuhkan negara haram Yahudi yang sudah hilang dalam lipatan sejarah.

    Namun, kuasa-kuasa besar dunia yang dipengaruhi politik Zionis bertindak menjelmakannya semula bagi melaksanakan agenda impian Zionis yang sangat zalim.

    Tindakan tersebut telah mencetuskan krisis pelarian yang berlarutan dan belum selesai, di samping meneruskan kezaliman berlesen daripada PBB terhadap rakyat Palestin sehingga kini.

    Isu Kashmir juga terus berlarutan tanpa mempedulikan kepada Resolusi PBB supaya diadakan referendum bagi menuntut hak majoriti rakyat, tetapi dinafikan dengan keras dan kejam tanpa dipedulikan, kemungkinan kerana mereka penganut Islam.

    Isu Bosnia pula terpaksa diselesaikan apabila menghadapi kekalahan, kerana keberanian rakyatnya yang berjuang, tetapi dibelenggu dengan syarat-syarat yang ditetapkan oleh perjanjian yang menetapkan dasar sekular bagi menghalang kebangkitan politik Islam di Eropah.

    Arakan adalah wilayah kaum muslimin Rohingya sejak beberapa abad yang lalu menjadi penduduk asal menganut Islam. Hak beragama adalah diiktiraf oleh masyarakat antarabangsa, tetapi dinafikan kepada mereka, termasuklah hak berpolitik di bumi tempat mereka dilahirkan dan berpijak.

    Islam mengajar penganutnya melindungi mangsa kezaliman tanpa batas agama, bangsa dan warna kulit, sebelum wujudnya piagam antarabangsa.

    Berdasarkan realiti tersebut, sepatutnya masyarakat antarabangsa tidak boleh membiarkan sahaja kelakuan kerajaan Myanmar yang menyekat hak beragama dan berpolitik kepada rakyatnya sendiri di tanah air.

    Langkah sebenar adalah menghalang penghapusan etnik dan tindakan memaksa rakyat Rohingya kerana faktor agama dan kaum, bukannya menghalalkan tindakan Myanmar dengan membuka pintu untuk terus dihalau dan dijadikan pelarian secara terbuka seolah-olah memudahkan tindakan yang salah itu.

    Menerima pendatang adalah tindakan kemanusiaan sementara dan terhad yang wajib ditanggung secara bersama oleh masyarakat antarabangsa mengikut piagam antarabangsa, bukan negara Malaysia sahaja.

    Dalam masa yang sama, perlu diambil tindakan supaya penduduk Rohingya kembali semula ke tanah air asal mereka, bukannya tindakan terbuka yang kekal menjadi pelarian tanpa tempoh dan sempadan, seperti memberikan kemudahan supaya terus dihalau atau melarikan diri tanpa tindakan yang sebenarnya dan Malaysia dijadikan transit, seterusnya menyerahkan tanah air kepada rejim yang zalim itu.

    Pernah tindakan keras politik dilakukan, seperti misi ketenteraan dihantar dalam menangani krisis di Bosnia, Iraq, Syria dan Afghanistan. Mengapa tidak dilakukan perkara sama terhadap Myanmar yang lebih kejam terhadap rakyat sendiri?

    PAS bersama BN dalam menangani isu pelarian Rohingya, walaupun pada ketika itu PAS berada di petak pembangkang dan BN ada suara tersendiri di atas prinsip agama dan kemanusiaan.

    Ini tidak sama seperti PH yang hanya kedengaran suara Tun Mahathir keseorangan di mimbar PBB, tetapi PH lebih sibuk menghadapi krisis dalamannya kerana menanti Tun Mahathir meletakkan jawatan.

    Kita perlu membuat perhitungan secara bijak, kerana di kalangan Rohingya ada yang benar-benar berjuang, maka wajib disokong perjuangan mereka untuk menuntut hak kemanusiaan, kerakyatan dan beragama.

    Ada juga kumpulan yang tidak peduli dengan apa yang berlaku, hanya sekadar mahu menyelamatkan diri sahaja. Bahkan ada juga yang mencari kesempatan sehingga menimbulkan masalah sosial dan keselamatan kepada negara penerima.

    Di samping itu, ada negara yang bertindak untuk dirinya sahaja tanpa mempunyai perikemanusiaan, lalu bertindak tidak berperikemanusiaan pula.

    Di sini Islam menetapkan Feqah Aulawiyat dan Feqah Muwazanat yang bertindak mengikut perhitungan agama, kemanusiaan dan politik yang tetap mengambil kira hak yang patut diperjuangkan oleh mereka dan mudarat yang mendatang terhadap negara yang perlu diatasi dan dicegah sebelum ia berlaku.

    Maka mencegah mudarat yang lebih besar hendaklah diutamakan daripada menghadapi pendatang yang mencari kesempatan, bukan kerana perjuangan menuntut hak mereka sahaja tanpa perhitungan terhadap diri sendiri.

    Semua pihak telah mengambil langkah awal sebelum ini lagi, sehingga melibatkan NGO Malaysia yang bertali arus pergi ke sempadan membawa bantuan.

    Maka langkah terkini yang diambil oleh pihak keselamatan menyampaikan bantuan bekalan sepatutnya, di samping menghalang bahtera pelarian masuk ke dalam negara dalam suasana seluruh dunia diserang bencana wabak COVID-19 adalah perkara yang sewajarnya.

    Tindakan itu mengambil kira aspek kemanusiaan dengan menghulurkan bekalan, dan menghalang dengan bersopan kerana maslahat menjaga keselamatan negara.

    Khususnya dalam keadaan luar biasa yang sangat mencabar di waktu berlakunya wabak, apabila kawasan daerah sehinggalah kampung dalam negara sendiri pun dikawal sempadan bagi mencegah wabak yang lebih besar bahaya, tanpa mengira agama dan bangsa.

    Semua pihak sepatutnya tidak lupa, bahawa dalam keadaan biasa masyarakat di negara ini seringkali menerima pelarian dan pendatang sejak dahulu lagi, bermula zaman penjajahan sehinggalah selepas kemerdekaan, kerana sifat Islam yang berperikemanusiaan tersemai di dalam dirinya.

    Sebenarnya Islam lebih mendahului seribu tahun daripada apa yang dikatakan dalam Perisytiharan Hak Asasi Manusia 1945-1948 dan Konvensyen Geneva 1951, tetapi percakapan mereka tidak serupa bikin.

    Al-Quran menegaskan firman Allah:

    ﴿وَإِنۡ أَحَدٞ مِّنَ ٱلۡمُشۡرِكِينَ ٱسۡتَجَارَكَ فَأَجِرۡهُ حَتَّىٰ يَسۡمَعَ كَلَٰمَ ٱللَّهِ ثُمَّ أَبۡلِغۡهُ مَأۡمَنَهُۥۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمۡ قَوۡمٞ لَّا يَعۡلَمُونَ٦﴾

    “Dan jika seseorang dari kaum musyrik meminta perlindungan kepadamu, maka berilah perlindungan kepadanya sehingga dia sempat mendengar keterangan-keterangan Allah (tentang hakikat Islam itu), kemudian hantarlah dia ke mana-mana tempat yang dia beroleh keamanan. Perintah yang tersebut ialah kerana mereka itu kaum yang tidak mengetahui (hakikat Islam).” (Surah al-Taubah: 6)

    Inilah konsep Islam terhadap pelarian tanpa mengira agama dan bangsa. Semua pihak yang hanya pandai mengkritik sepatutnya menyuluh diri sendiri terlebih dahulu dan mengkaji sejarah di tempat asal mereka, bagaimana cara bertindak terhadap pelarian dan apakah layanan mereka terhadap pendatang.

    Jangan bercakap setelah hilangnya kuasa, laksana panglima ayam jantan yang kuat berkokok berderai-derai, sedangkan ekornya berlumuran tahi.

  36. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Wow..siapa itu, yg berpantun bagaikan pendita?
    Dlm BI pula tu cantik kemas susunan kata-kata
    Suman hanya setakat melihat dngn putih mata
    Dh tentu tk mampu dibuat Suman bahalol unta
    🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. HA HA HA

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Suman mknyah, dgn kbodohan, mmg dh sebati
      Bukn le bodoh biasa tapi bodoh dia berkati-kati
      Bila Kejora berpantun dlm BI dia sngt sakit hati
      Tapi, si bahalol itu nak buat, langsung tidak reti
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  37. 👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    At ‘Dtrn Mrdka’ I challenged Suman the bastard
    But my precious time actually had been wasted
    Coward Suman dare not come, so long I waited
    The old skunk’s dignity, was tarnished & tainted
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  38. antara “islam” hadi awang dan “melayu” Moo, ape similarity mereka…

    seperti juga antara pornpuan dan jln raya…

    both are slippery when wet…

    how slippery “islam” hadi awang dan “melayu” Moo?

    byak rethorik kepentingan diri dari keinginan yg negara perlukan.

    Moo yg jadi ‘penyelamat’ hadi awang nak jadi ‘pendeta’

    betul ke nih?

    blh keldai2 kedua nya beri pencerahan

    1. Emak zunnun pukimak memang selalu slippery.

      Dibalun Bang Ali baru tak lepas pegangan.

      Maka 9 bulan kemudian keluar lah zunnun pukimak ini.

      Sebab dia jenis pukimak, asyik menghasut lah dia.

      Mulut dia tersangkut di pukimak dia, itu sebab mulut selalu celupar.

  39. ebit liew perlu belajar ape itu pergertian islam sebenar…

    islam bukan emosi dgn berlinang air mata, meminta belas ehsan emosi tuhan pula….

    tuhan dah kun kan ilmu nya, maka fayakun kan keinginan nya bukan mendewa kepentingan manusia

    yg ebit liew beremosi berlinang air mata, utk kepentingan ‘id’ nya ke?

    cuba2 renungkan ape yg nak berlinang air mata nih?

    ibu bapa yg meninggal pun berlinang air mata juga ke hingga alpa, Roh kedua nya, itu Sifat Tuhan Yg Maha Esa…

    atau leka dgn jasad yg dah lulur mula membangkai…

    yg bangkai itu ibu bapa sebenar nya ke?

    atau alpha beta penjenamaan Tuhan dlm menyatakan kejadian 6 Masa Nya….

    blh berlinang air mata pd Tuhan dari asyik berlinang air mata kesedihan ‘id’ diri ?

    fahamkan perpisahan kepentingan diri dgn keinginan tuhan, kerana perbezaan kedua nya amat halus, blh menegakan syirik khafi yg binasakan diri.

    jika memahami nya, kehalusan yg membezakan, membuka satu dimensi yg luas, kesedaran Alam Yg Luas, hinggakan “sayap2” segala “malaikat”, “keupayaan” “Alam Malakut” melihatkan dunia yg di duduki selama ini, seperti burung pipit sj.

    tapi di alam pipit ini, “Melayu2” asyik keldaikan “islam-yg-di-anuti…”

    islam ala local berbentuk totalitarian fascist sj.

    blh keldai2 belaan hadi awang beri pencerahan….

    1. zunnun pukimak terus menghasut, contoh nya mengata “Melayu2” asyik keldaikan “islam-yg-di-anuti…”.

      Memang pukimak ini tidak hormatkan orang lain, perlu dibalun, ditibai dan dibantai.

      Emak bapak dia selalu sangat berkongkek hingga tidak ada masa membimbing hya di masa kecil. Biadab dan kurang ajar hingga ke tua.

      1. keldai belaan hadi dah beri pencerahan. Terima kasih

  40. Melanda landa zunnun the lanun nak pengaruhkan pemikiran orang Melayu di sini. Masuk sini lk pukul 10 mlm hingga 2 pagi, sambung lagi pukul 5 pagi.

    Saya berpendapat dia keturunan yang menganut 3 agama di masa yang sama – Confucianism, Taoism dan Buddhism.

    Siapa yang berpendapat berlainan, tolong sebut di sini, dengan alasan2 nya sekali, supaya saya boleh tukar cara saya menjawab komen2 dia, moga2 faedah kpd semua pembaca.

    Sebelum itu berlaku, saya akan teruskan pendirian saya terhadap dia.

    1. Jgn lupa pakai pamper, dan jgn asyik kencing sambil berlari sj.

      jgn takut hantu, kan tuhan juga?

      atau hantu hidup luar dari semesta raya…

      mommy’s boy

      1. Mengata hantu itu tuhan menaikkan taraf nya sebagai zunnun pukimak.

        Tidak memberi penerangan sebalik ya, maka zunnun pukimak ini memang lah keturunan yang menganut 3 agama di masa yang sama – Confuciaism, Taoism dan Buddhhism.

        Berterusan lah penggunaan nama zunnun pukimak ke atas penghasut Ultra Kisu ini.

  41. TAK TAHU LAGI KE LACKEYS DAPIG SYAITAN…..MANA DIA SUKA ORANG BUAT BAIK……..

    “Walau kita cuma nak bawa kasih-sayang, pun ada orang nak benci kita…” – Ebit Lew……….

    Hanya tangisan dan pengharapan kepada Allah. Itulah antara luahan hati ustaz Ebit Lew mengenai segala dugaan yang terpaksa ditempuhinya sejak akhir-akhir ini, apabila usaha murninya membantu golongan daif dipertikaikan.

    Menerusi live di Facebook ustaz Ebit, penuh dengan linangan air mata pendakwah itu meluahkan rasa terharu dan terima kasih di atas segala sokongan yang diberikan.

    Bagi ustaz Ebit, segala kejian dan tuduhan yang diterimanya adalah sebahagian daripada ujian hidup menandakan Allah sayang kepada hambaNya.

    Saya bukan nak bergaduh
    Menurutnya, dia mengakui tidak lari daripada perasaan sedih dengan segala tuduhan terhadapnya, niatnya bukanlah untuk bergaduh dengan sesiapa pun, tetapi hanya untuk membantu insan yang susah, seperti mana dahulu dia pernah dibantu.

    “Bukan nak bergaduh, kita tak sentuh siapa-siapa, tak sebut nama siapa-siapa, kita tak kacau siapa pun, tiba-tiba ujian datang. Saya rasa takut dan sedih…”

    Saya diugut macam2
    Tambahnya, dia tidak akan membalas segala kejian dan ugutan yang diterimanya, ini kerana untuk bergaduh dengan saling bertikam lidah bukanlah caranya.

    “Saya susah nak benci orang, nak lawan orang, kata orang..tapi kebelakangan orang tidak berhenti datang nak cari gaduh dengan saya, ugut saya bukan-bukan…”

    Berlinang air mata ust Ebit
    Dalam linangan air mata, pendakwah itu meluahkan segala kesedihan yang terbuku dalam jiwanya selepas segala kecaman dan tuduhan yang dilemparkan kepadanya.

    Baginya, dia berserah segala kepada Allah, tiada dendam disimpan dalam hati. Bibirnya tidak putus-putus meminta maaf jika kerja yang dilakukannya telah mengguris hati segelintir pihak.

  42. ADA ORANG TU BILA TIBA PEMIMPIN YANG DIA PUJA DIA KATA SEBAB MENANG MENANG MENANG…..KALAU KALAH TENTU SALAH….TAPI BILA TIBA GILIRAN ORANG YANG DIA BENCI MENANG DIA MARAH PULA…….

    Gugur Air Mata Ustaz Ebit Lew Bila Buat Live FB. Ini Kata Kata Ebit Lew Yang Buat Ramai Sebak…….YANG DENGKI DAN SAKIT NIE TENTULAH LACKEYS DAPIG……

    “SAYA terima banyak mesej yang memberi semangat, namun dalam masa sama banyak juga yang perli, ugut dan cakap macam-macam.

    “Saya rasa sedih dan buat saya sedar bahawa dunia ini tak seindah yang kita bayangkan, ujian datang tapi saya percaya ujian ini hanya satu tujuan sebab Allah sangat sayang pada kita,” luah Ustaz Ebit Lew yang dibuat secara siaran langsung melalui laman sosial Facebooknya, hari ini.

    Perkongsian beliau selama kira-kira 50 minit itu turut ditonton lebih 216,000 orang yang dilihat turut memberi komen semangat dan membina kepadanya.

    “Dari umur 12 tahun saya buat kerja ini, saya bercita-cita untuk membantu seramai mungkin.

    “Ramai orang yang hantar mesej beritahu ada orang yang tidur di bawah jambatan dan banyak lagi, saya sedih.

    “Rasa macam perlu buat sesuatu dan tak akan kita tak buat apa-apa untuk mereka.

    “Sebelum ini, saya sibuk berniaga, saya kena tunggu 20 tahun baru saya ada rumah sendiri, beli cermin mata untuk mak saya.

    “Tetapi saya tak sempat untuk belanja mak saya makan sedap-sedap, jadi saya fikir apa salahnya kalau saya belanja orang lain makanan sedap,” katanya yang sedih kerana niatnya membantu disalah erti oleh sesetengah pihak.

    Ebit berkata, dia akan meneruskan perjuangan dan menggunakan teknologi untuk menyampaikan kasih sayang.

    “Walaupun kita tak pernah kacau orang, sentuh atau hina sesiapa, tetapi tetap orang kacau dan ugut cakap bukan-bukan, saya rasa sedih, ada rasa putus asa”

    “Namun, saya percaya ini ujian Allah sama seperti saya berdakwah dulu, saya dihalau dan dimaki, tetapi apalah sangat yang kita lalui ini dengan apa yang dilalui oleh sahabat nabi.

    “Erti hidup ini ialah bantu orang lain. Saya maafkan orang yang keji dan ugut saya baik orang biasa, orang besar, orang berkuasa, saya tak kisah sebab saya maafkan semua.

    “Saya hidup sebab Allah dan selama ini bukan mereka yang beri saya makan, dulu pun saya dengan mak saya waktu susah bukan mereka yang tolong.

    “Jadi saya tak boleh berhenti untuk bantu orang lain. Kita semua sebuah keluarga tidak kira bangsa dan agama.

    “Saya percaya kalau bukan hari ini, suatu hari nanti dunia akan kembali seperti dulu, semua manusia saling sayang menyayangi,” katanya.

    Video Penuh :

    Beliau mengakhiri luahannya dengan membaca doa yang menyentuh hati dan dilihat turut mengalirkan air mata.

  43. laa, kedengaran dari bangunan surau di pagi hening berdayu2 dgn rhythm qasidah dan bacaan buku kitab dari cassette yg di mainkan….

    kini dah serba modern, yg munajab dgn tuhan main cassette dan pembesar suara….

    genap masa, azan utk menandakan waktu masuk subuh kaum moslem mulakan “persetubuhan,” “interaksi,” “munajat,” “khalwat,” mereka pd yg maha esa.

    utk “nyatakan” islam mereka. utk “nyatakan” tuhan mereka.

    persetubuhan, interaksi, munajat & khalwat perlu menghasilkan satu penjenamaan rasa….

    rasa hanya dapat di rasai dgn melepaskan rindu yg di pendam dan di idam, melepasi kepentingan dan membiarkan keinginan tuhan utk menyatakan diri.

    ehmmmm

    1. Saya mulakan jawapan2 saya kpd zunnun pagi ini dengan menggunakan gelaran dia zunnun the lanun. Bila nampak dia menghasut kaum Melayu dan/ atau agama Islam, saya akan glar dia zunnun pukimak.

      Jika lebih dari itu say akan carutkan dia dan emak bapak dia tidak mengajarnya adab sopan di masa kecil.

      Tujuan nya ia lah hanya supaya dia praktikkan blogging decorum and decency, beradab sopan masa blogging.

    2. Mengata “utk “nyatakan” islam mereka. utk “nyatakan” tuhan mereka” membayangkan dia bukan Melayu, bukan Islam.

      Tidak ada kata2 menghasut orang Melayu dan agama Islam di komen nya di atas ini.

      “ehmmmm” nya itu sikit meragukan, tapi biarkan setakat ini.

  44. “melayu2” PN jgn jadi kayu yg layu utk di gunakan bila di kehendaki oleh negara terutama menanda tangani permasaalahan covids’, dgn memeras tenaga abdikan diri menghantar bekalan makanan kpd rakyat2 kawasan PH, kerana itu kerja yg di amanahkan

    selain lestarikan “islam” yg di anuti, utk mengeluarkan vaccine dlm bentuk doa2 mustajab se iring dgn hadi awang yg kerap berjumpa “rasullulah” nya dlm mimpi.

    gunakan “islam” yg di amalkan utk mengeluarkan prototype test kid dari buluh yg kini giat di usahakan oleh lebai pAs, si audi Q7 utk bini muda nya.

    rakyat menunggu2 dan memerhati.

    blh ke lakukan..

    1. zunnun pukimak orang DAP, musuh tradisi PAS. Takutkan PAS praktikkan Hukum Hudud jika memerintah negara, dan dia di arah menjadi tukang potong tangan dsb nya.

      Dia tukis “Islam” dalam inverted commas sebab dia juga takut kena potong tangan jika mencuri.

      Dia tak mahu hijrah ke negara2 yang tidak sebut Islam di perkara 3 Perlembagaan nya, sebab dia tahu dia tak akan diterima = jenis tak hormatkan Perlembagaan negara mana boleh diterima.

  45. Jangan persoalkan. Muhyidin dipandang betul, betul dan betul. Beliau penyelamat, penyelamat dan penyelamat….perood

  46. isu wabak covids’ yg paling hangat di perkatakan oleh rakyat ketika ini, dan kesan ekonomi yg amat membimbangkan ….

    isu rohinya, janya utk hadi awang main politik songsang nya, utk mengalih perhatian dan expectation rakyat menunggu2 betul ke dakwaan nya, kerap berjumpa “rasullulah” nya dlm mimpi….

    klu dah kerap, tak kan tiba2 hilang tak bertemu lagi bermimpi utk bertanya akan doa2 yg mustajab memerangi covids’?

    pAs perlu juga peka dgn kehendak rakyat, bahawa penjenamaan industri buluh yg suatu ketika dulu di ketawakan oleh Audi Q7 Berbini Baru dan Zailah Yg Mengalakan Pornpuan Bawah Umur pAs di kawini…,

    … di segerakan utk mengeluarkan prototype buluh sakti setanding dgn test kit Korea dan Communists China…

    blh beri pencerahan

    1. Zunnun pukimak orang DAP asyik tuju PAS, musuh tradisi mereka sebab takutkan Hukum Hudud, mereka jahat mulut, kot kena potong lidah juga jika PAS memerintah.

  47. PN SAH DARI SUDUT DEMOKRASI DAN PERLEMBAGAAN APA PERLU ROS LAGI…..YANG PENTING BUAT RCI UNTUK HUKUM PENGKHINAT SEBENAR NEGARA YANG MENCEMARKAN KEDAULATAN……..

    Isu Pendatang China… Tubuh RCI Dan Heret Pengkhianat Negara Ke Muka Pengadilan……..

    Dalam keadaan rakyat sedang hangat memperkatakan tentang isu Rohingya, jangan pula lupa tentang isu pendatang China yang masuk ke negara ini sebagai pelancong tapi tidak ada rekod keluar, kata Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Fairuz Edzuan Jamaludin.

    Katanya, tujuan etnik Rohingya ke Malaysia adalah jelas ingin meminta perlindungan ‘suaka politik’ disebabkan penindasan yang dilakukan oleh kerajaannya tetapi berbeza dengan warga China.

    “Motif dan tujuan kemasukan mereka ke negara ini adalah jelas… tidak lain tidak bukan untuk tujuan ‘survival’ disebabkan penindasan dan pembersihan etnik. Atas faktor itulah, mereka beramai-ramai lari masuk ke negara ini.

    “Tetapi… ini berbeza dengan lambakan warga China yang berpusu-pusu masuk ke negara ini. Apakah tujuan mereka? Apakah motif mereka? Adakah tujuan mereka masuk ke Malaysia? Inilah menjadi persoalan sebahagian besar rakyat Malaysia, terutamanya dalam memikirkan soal keselamatan masing-masing.

    “Apa yang lebih menggusarkan, pendatang China ini turut mempunyai kekuatan ekonomi (duit) yang lebih memudahkan mereka untuk kekal lama di negara ini. Misalnya seperti kes-kes pembelian kad pengenalan dan pasport palsu yang dikatakan mencecah RM400,000 seperti yang berlaku di Pulau Pinang baru-baru ini,” katanya dalam hantaran di Facebooknya hari ini.

    Menurut Fairuz lagi, ini belum lagi menyentuh soal jenayah antarabangsa yang dilakukan oleh pendatang China ini yang seolah-olah mahu menjadikan Malaysia sebagai hub jenayah siber antarabangsa dan pastinya akan memberi imej buruk kepada Malaysia sebagaimana susulan kes penangkapan kira-kira 1,000 orang pendatang China di Cyberjaya yang dikatakan melakukan sindiket penipuan online.

    “Kerajaan perlu menubuhkan RCI untuk menyiasat kes ini secara terperinci. Gempur habis-habisan dan heret perasuah dan pengkhianat negara yang menjadi dalang kepada sindiket warga asing ini ke muka pengadilan.

    “Ini dikhuatiri akan meningkatkan lagi kewujudan sindiket-sindiket penjualan IC palsu yang pastinya akan mencanak naik seperti cendawan tumbuh selepas hujan hanya untuk memenuhi tuntutan pelanggan,” ujarnya.

    Dilaporkan, menurut Jabatan Audit Negara (2018), 76,258 (95.6%) daripada pendatang China ini tidak ada rekod keluar selepas memasuki negara ini dan kebanyakan warga China ini masuk sebagai pelancong dan diberi pas lawatan sosial selama 30 hari tetapi selepas 30 hari, mereka tidak pulang ke China malah terdapat kes yang salah guna visa dengan bekerja di pusat hiburan atau menjadi pekerja seks, katanya.

    Tambahnya lagi, pihak Imigresen juga perlu memastikan sistem baru iaitu ‘Imigration Integrated System’ yang sedang dibangunkan ini benar-benar efektif dan tidak boleh dimanipulasi seperti sistem lama, MyIMMs.

    “Pencegahan melalui teknologi merupakan medium paling efektif yang digunakan oleh kebanyakan negara maju seperti Amerika Syarikat dan Australia,” tegasnya.

    Berikut adalah penipuan yang dilakukan oleh warga China di Malaysia.

    https://www.google.com/amp/s/www.bharian.com.my/node/630513/amp

    https://www.bharian.com.my/node/623132/amp

  48. hadi awang dgn pengakuan “melayu2” “islam-yg-di-keldaikan perlu memberi keyakinan kpd rakyat, bahawa “islam-yg-di-keldaikan” betul2 “islam-yg-di-sahkan-dari-rasullulah-melalui-mimpi2-bertemu-dgn-nya.”

    satu cara utk mengesahkan, ada kah hadi awamg mampu mengeluarkan vaccine covids’ dgn air doa zikir mentera nya mlm jumaat.

    jika berhasil, maka sah lah hadi awang ulamak muktabar sedunia

    *blh ke keldai2 belaan nya beri sikit pencerahan*

    1. zunnun pukimak menghasut lagi, asyik menuduh “islam-yg-di-keldaikan”.

      Amat pathetic zunnun kafirun pukimak ini. Dia keturunan yang menganut 3 agama di masa yang sama – Confucianism, Taoism dan Buddhism.

      Jenis Ultra Kiasu, tak mahu ketinggalan konon, ada saja bentuk baru yang muncul, jenis dia mesti sambar.

      1. Ini dia bentuk2 Christianity, termasuk yang baru. zunnun pukimak gamaknya jadi ahli kesemua nya, terutama Evangelical (ramai di Malaysia, sewa kedai shoplots bikin gereja) –

        Roman Catholic Protestant Adventist Anabaptist
        Anglican Baptist Calvinist
        Evangelical
        Holiness Lutheran Methodist Pentecostal

        Assyrian Church of the EastEastern OrthodoxEastern Catholic Oriental Orthodox

  49. ..tapi blh ke muaFUCKat dgn penjenamaan “Melayu2” dan “Islam-yg-di-keldaikan blh memenangi pru 15?

    2 faktur yg akan menentukan

    (1) sejauh mana muaFUCKat “melayu2” dan “islam-yg-keldaikan” oleh pAs terpalit dlm pengurusan ekonomi negara pasca wabak covids’

    (2) kesundalan hadi awang dgn penjenamaan “islam-yg-di-keldaikan”

    dgn

    2.1 pengakuan tebuk atap nya,

    2.2 kerap bermimpi-menemui-rasullulah

    2.3 surat bertarikh 22hb Mac 2020

    2.4 terkini mengatakan kemanusian islam-yg-di-keldaikan bermula 1000 yg lalu

    dan pengakuan2 lain yg akan mendatang

    seperti adham, hadi awang mempunyai persamaan, mulut dan otak tak bersambung wire ketika bercakap.

    1. zunnun pukimak selalu persendakan MUAFAKAT, dikata nya MUAFUCKAT. Dia perlu di FUCK se habis2 nya. Oleh Bang Ali.

  50. PH jgn terbawa2 dgn mainan politik omNo, dgn pengikut2 irama war room mereka….

    haram halal pendaftaran PN itu satu perang psycho omNo utk menarik PH dan PN dlm pentempuran manakala omNo mengerakan muaFUCKat utk memperkasakan kawasan menawan 87 kerusi di semenanjung dan 12 kerusi di sabah utk menguasai 99 kerusi,

    *(mengikut undian 60% majority melayu pd pru 14)

    *(tanpa ambil kira pengundi2 baru 18 tahun ke atas)

    PH perlu mulakan persiapan menghadapi pilihan raya sarawak…

    1. zunnun pukimak orang DAP. Asyik nak berperang dengan semua, tulis pasal “war room”. Persendakan mufakat yang digelarnya muaFUCKat. Dia mesti di FUCK up down, left right and centre.

      Ini lah jenis yang asyik berperang, tanah air asalnya China asyik berperang antara kaum, tak maju, sudah 3,000 tahun jadi pariah, bahru 1-2 dekad yang lalu di terima di dunia antarabangsa.

      Di Malaysia jenis dia coba pecah belahkan perpaduan kaum. Memang tepat diberi nama zunnun pukimak.

  51. kekuatan PN terletak pd muaFUCKat sementara kekuatan muaFUCKat di bahu omNo dan kekuatan omNo di tangan 55% ketua bahagian nya, yg di kuasai oleh combo najib dan zahid

    ini hakikat nya

    kekurangan omNo tidak menguasai “middle kingdom” negara dan dgn lebai2 pAs, hanya cukup utk menguasai paling byak 92 kerusi di semenanjung dan Sabah omNo (68) dan pAs 24. (jika di ambil dari demography pilihan raya pru 14, dgn 60% majority melayu.

    Ini yg muaFUCKat akan mainkan tak lain, dap. Ini modal yg paling berkesan utk menarik “melayu2” dan “islam-ala-merapu” mereka.

    omNo war room kini sedang mengemaskini persediaan pilihan raya, dan berada dlm kerajaan lagi menyenangkan kerja2 pengendalian

    soalan nya, PH sudah mula gerakan bilik perang mereka, utk menghadapi pru 15, bermula dgn sarawak?

    atau masih leka dgn sikap ideal sebagai pembangkang yg prihatin dan utamakan rakyat, hingga lupa jentera pilihan raya juga perlu di gerakan sj?

    1. Kekuatan zunnun pukimak tak terlekat di lubang bont.t nya pun, sebab penuh sangat dengan tahi, jalan mengengkang, tahi berterabur di setiap langkah nya.

      Musuh tak kisah bau busuk sebab depa one-track minded, tujukan perut buncit nya, habis terborai kalau bertarung.

  52. Salam semua,

    ‘Meskipun PN sekarang adalah kerajaan serta Setiausaha Agung Bersatu lantikan Muhyiddin Yassin pula merupakan Menteri Dalam Negeri, tetapi RoS wajar menyiasat dan menentukan kedudukan gabungan itu dengan adil serta berdasarkan fakta.’

    Dibawah ini saya petik dari WikipediA tentang asal usul PN.

    The National Alliance (Malay: Perikatan Nasional; abbr. PN) is a conservative political alliance in Malaysia that was created between the member parties of Barisan Nasional (BN), Parti Peribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) and Parti Islam Se-Malaysia (PAS). The alliance has been in majority government at the federal level since March 2020, through the support of Gabungan Parti Sarawak (GPS), Gabungan Bersatu Sabah (GBS) and two independent MPs.

    The alliance was established in February 2020 during the 2020 Malaysian political crisis when BERSATU departed from the then-governing Pakatan Harapan (PH) coalition. The 16th Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah, appointed Tan Sri Muhyiddin Yassin, the chairman of BERSATU and Perikatan Nasional, as the 8th Prime Minister of Malaysia, bringing the alliance into government.

    Perikatan Nasional currently holds 93 seats in the Dewan Rakyat, and is supported by 18 Gabungan Parti Sarawak MPs in coalition, and three Gabungan Bersatu Sabah and two independent MPs in matters of confidence and supply (totalling 116 seats), giving the alliance a working majority in Parliament.

    Soalan saya,

    1. Siapa dalam PN yang ‘supply’ naratif tentang PN kepada Wikipedia?
    2. PN lahir sebelum, semasa atau selepas PH tumbang?
    3. Siapa 116 Ahli Parlimen yang dimaksudkan?
    4. Bila PN didaftarkan sebagai satu Pertubuhan?

    Jawapan ikhlas dan benar untuk menentukan HALAL HARAMnya PN ada di tangan2 kesemua PRESIDEN PARTI2 BN, PPBM, PAS, GPS, GBS yang telah berjumpa dengan DYMM YDPA.

    Saya tujukan dibawah ini kepada semua yang diatas termasuk diri saya sendiri sebagai ingatan,

    Di dalam firman Allah, surah Yasin, ayat 65: “Pada waktu itu Kami meteraikan mulut mereka (sejurus); dan (memberi peluang kepada) tangan-tangan mereka memberitahu Kami (kesalahan masing-masing), dan kaki mereka pula menjadi saksi tentang apa yang mereka telah usahakan.” Apabila dihumban ke dalam neraka di atas balasan amalan buruk yang dilakukannya, mulut bertanya kepada seluruh anggota badan lain yang bercakap dan menjadi saksi di atas perbuatan yang dilakukan. Dijawab oleh anggota badan lain bahawa ini bukan kehendak mereka tetapi Allah menjadikan mereka dapat berkata-kata.

    Minta maaf banyak2 jika ada yang tersentuh. Allah Hu A’lam. Salam.

    1. Carian di Wikipedia tentang asal usul PH. Disebutkan PH – dipanggil Pakatan Haramjadah @ Pukimak Haramjadah.

      1. Asal usul kamu yang haramjadah. Emak bapak kamu tak kahwin masa bersondol, mengeluarkan kamu 9 bulan kemudian.

  53. Hj Hadi tidur mimpi jumpa Nabi
    Zunnun tidur mimpi dikejar babi

    Kihkihkih

    1. Dia di sondol babi hutan, jalan mengengkang hingga sekarang.

      Ternampak saja orang yang jalan kengkang, sunnun pukimak lah itu.

      Bibir herot sebab tersngkut di puki emak dia masa di beranakan. Itu pasal dia mulut celupar hingga sekarang.

  54. maka, ada kah Anwar se brutal dan devious seperti kebanyakan kepimpinan omNo?

    Jika Anwar masih bersikap berdolak dalih, dgn mengambil hati “melayu2” yg membutuhkan 80% – 90% dominance’s kemelayuan dari menerima “Malay Dominance” PH ,

    Anwar akan gagal utk menjenamakan “Middle Kingdom,” selari dgn kesedaran Global terkini.

    Anwar jgn leka dgn percaturan muaFUCKat dlm masa 6 bulan yg mendatang, kerana Gps juga sedang merancang pilihan raya Sarawak, mengambil kesempatan yg ada dgn mereka berada dlm kerajaan yg memerintah.

    di sarawak sebenar nya permulaan pru 15. Jika PH dan PSB dapat merampas sarawak cara tidak langsung, PH akan memenangi pru 15

  55. peguam2 dan think tank omNo merasakan dgn melambat2 kan pru 15 dlm keadaan Moo dan ppbm bersama geng semburit yg tiada kewibawaan utk memerintah….

    akan menarik omNo sekali dlm kegagalan PN memerintah dari kesan2 covids’ sedangkan yg mainkan peranan pemerintahan bukan omNo

    bagi omNo, mereka senang bersama pAs, selain sifat ‘scavenger’ pAs yg serba serbi kekurangan, pAs juga senang di manipulasi kerana pemimpin2 mereka berpolitik bukan ‘devious’ dan ‘brutal’ yg mana omNo sanggup lakukan

    omNo ada lah gerombolan “melayu2” yg sudah lama memerintah, war room dan machinery mereka, masih kuat dan utuh.

    kelemahan omNo, di rasuk oleh segelintir pemimpin2 dan warlord bahagian2.

    ini yg si zahrain-taman-tun-razak kerap persoalkan hingga di ketepikan.

  56. Hj Hadi tidur mimpi jumpa Nabi
    Zunnun tidur mimpi dikejar babi

    Kihkihkih

  57. ..isu halal haram pendaftaran PN tidak ada kesan kpd kerajaan yg ada, kerajaan PN bukan di tubuhkan melalui pilihan raya yg tertakluk kpd Akta Pilihan Raya…..

    …yg mana Akta tersebut memerlukan PN berdaftar.

    kerajaan PN tidak di tubuh kan melalui Akta Pilihan Raya, di tubuhkan atas persetubuhan parti2 utk memcapai angka 112…

    dgn hanya pengesahan singgahsana….

    Yg di perlukan oleh kerajaan PN hanya utk mendapatkan kelulusan Supply Bill dari parliment

    Jika Supply Bill di luluskan oleh majority’s dewan, maka dgn kelulusan tersebut, Kerajaan Moo dapat melepasi undi kepercayaan…

    kerajaan Moo seperti satu episode perjalanan di padang pasir, “moving from one water hole to another to get it going and moving, for one approval to another in every parliment sitting.”

    This is An Interim Government with adhoc approval needed.

    ape yg mAt hasan cuba sampaikan,

    (bukan mAt hasan punya idea, kerana si mAt hasan tak berape bijak pun)

    …oleh peguam2 yg menasihatkan nya dan mereka2 yg bersama mAt hasan dlm omNo,

    supaya Moo dapatkan pendaftaran secepat mungkin, dan dgn itu, PN akan di anggotai oleh :

    muaFUCKat/mca/mic/gps/pbs/star/bebas

    di sini nanti, Moo akan terperangkap.

    pendaftaran memerlukan consensus component2, dan ketika itu akan berlaku perselisihan hingga akhir nya kegagalan.

    omNo merancang agar pendaftaran PN gagal di materialisasikan, dan dgn itu, perlu di bubar utk pru 15.

    ..ini jalan terhormat, supaya muaFUCKat tidak di lihat cuba sabotage kerajaan “Melayu2 Islam” aka islam-merapu yg dah di sahkan oleh Singgahsana dari usaha Deep State Yg Mengharapkan Kejayaan Nya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.