UMNO HANYA PERALAT MUHYIDDIN, IBARAT HABIS MADU SEPAH DIBUANG

Membaca kenyataan Timbalan Presiden UMNO, Mohamad Hasan tentang kedudukan parti itu dalam PN serta hubungannya dengan Bersatu dan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin, kesimpulan paling mudah untuk difahami ialah ia hanya sehingga tarikh Parlimen dibubarkan saja.

Sebaik saja Parlimen dibubarkan dan untuk menghadapi PRU15, UMNO akan segera meninggalkan PN serta mengucapkan “bye bye” kepada Muhyiddin dan Bersatu.

Sebaliknya UMNO akan kembali kepada Muafakat Nasional atau MN yang dibentuknya bersama Pas, selain terus kekal sebagai tunjang kepada BN yang turut dianggotai oleh MCA, MIC dan PBRS.

Malah, dengan lebih awal memaklumkan status hubungannya itu, UMNO sebenarnya sudah pun mengucapkan salam perpisahan kepada Muhyiddin.

Ke mana Muhyiddin dan Bersatu mahu pergi selepas Parlimen dibubarkan nanti bukan lagi urusan atau hal yang mahu diambil berat oleh UMNO, meski mereka sebelumnya bersama-sama dalam kerajaan.

Nasib Muhyiddin dan Bersatu di mata UMNO tak ubah bak kata pepatah – habis madu sepah dibuang.

Kenyataan Mohamad Hasan atau Tok Mat berhubung perkara itu boleh didapati di sini https://shahbudindotcom.net/2020/04/25/timbalan-presiden-sahkan-umno-tidak-bersama-pn-dan-bersatu-dalam-pru15-akan-datang.html

Berdasarkan apa yang dinyatakan oleh Tok Mat, UMNO sebagai tunjang kepada BN hanya ada kerjasama dengan Pas dalam Muafakat Nasional saja.

Dengan Bersatu atau PN, UMNO sama sekali tidak ada sebarang hubungan atau ikatan apa-apa dengannya.

Bermakna juga, tindakan UMNO menyokong Muhyiddin hanyalah semata-mata untuk membolehkan parti itu kembali menjadi kerajaan sementara menunggu Parlimen dibubarkan yang selewat-lewatnya mesti diadakan sebelum tahun 2023.

Sebelum ini, Pas melalui Naib Presidennya, Mohd Amar Abdullah turut membuat kenyataan yang hampir sama dengan apa yang dinyatakan oleh Tok Mat.

Kata beliau, kerjasama politik Pas dalam PN bukan suatu ikatan yang konkrit, tetapi hanya diwujudkan untuk menyelesaikan kelompongan politik yang berlaku ketika itu.

”Ikatan ini bukan ikatan yang konkrit, sebab pada waktu itu mungkin boleh saya katakan ia bersifat ad-hoc untuk menyelamatan keadaan apabila Tun Mahathir Mohamad letak jawatan dan negara tidak ada kerajaan.

“Jadi untuk menyelamatkan keadaan pada waktu itu, parti PAS, UMNO dan BN terpaksa buat keputusan segera dan daripada itu lahirnya Perikatan Nasional.

“Nama Perikatan Nasional pun tak tahu siapa yang bagi. Kita pun hairan dari mana keluar nama (PN) itu.

“Tetapi sebenarnya untuk selamatkan negara daripada kelompongan politik yang berlaku ketika itu,” katanya lagi.

Kenapa UMNO dan Pas hanya mahu fokus kepada MN dan tidak kepada PN, sedangkan melalui PNlah kedua-dua parti itu dapat jadi kerajaan meskipun ditolak pengundi pada PRU14 lalu?

Jawapan mudahnya ialah UMNO dan Pas bertanding di kawasan yang sama iaitu kawasan majoriti Melayu sejak sekian lama.

Oleh kerana sudah ada kerjasama melalui MN, UMNO dan Pas mesti berbahagi-bahagi kerusi untuk mengelakkan pertembungan sesama sendiri serta untuk memastikan kemenangan lebih terjamin dalam PRU15 akan datang.

Sementara proses pembahagian kerusi itu belum lagi bermula dan ia dijangka bukan sesuatu yang mudah kerana UMNO dan Pas masing-masing ada kekuatan serta pemimpinnya sendiri yang sentiasa ghairah untuk bergelar YB di setiap kawasan Parlimen, melibatkan pula Bersatu dalam perebutan itu tentulah menjadikan rundingan akan bertambah rumit lagi.

Maka, jalan mudah ialah UMNO dan Pas hanya perlu komited kepada MN saja dan melupakan PN, Bersatu dan Muhyiddin.

Untuk itu, apa nasib Bersatu, Muhyiddin dan mereka yang menyokongnya serta tidak sedarkah beliau bahawa dirinya kini hanya diperalatkan oleh UMNO dan Pas untuk mereka jadi kerajaan dengan harapan MN lebih selesa memenangi PRU akan datang? (ShahbudinHusin 25/04/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 25 April 2020 — 8:54 pm
Subscribe
Notify of
guest
111 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Goh
Goh
26 April 2020 9:15 pm

Hahaha….pru 15 tak payah buat lah kot. Pakat main pujuk² sana sini pun ok, dah boleh jadi kerajaan.

jimat duit kerajaan pn.boleh buat belanja bangunkan negara.

Pengundi?? Ape dikesahkan pengundi tu sgt,Main tebuk atap jer skrg…ok pe?

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 7:20 pm

HA HA HA

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Challenging Kejora poor stupid Suman get tired
Readers can see that, Suman is stupid & foolish
It is obvious that, the skunk is a real stupid idiot
He can’t reply the pantun Kejora gave in English
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah. kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HO HO HO
Hi hi hi

Othman Ahmad
Othman Ahmad
27 April 2020 6:32 pm
Reply to  Anonymous

Goodness, you call that pantun…??
No..no..no..that’s PANTAToon….!!

Look you fool…
1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan.
2. PANTAToon kamu berjela sampai terkeluar longkang.
3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud.
4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung.
5. Pantun is strictly Malay’s.
6. Finally, your English sucks…..!!

Mari aku tunjuk ajar apa itu pantun….
Angin ribut, datang dan pergi
Hujan dah tedoh, panas semula
Tulisan serabut, hilang pekerti
Dahlah bodoh, bersombong pula

Excuse me……btw,
Kay belajar PANTAToon tuuu kat mana…??
Kat Maktab Pusat Serenti kerrr….??
He he he he
Hi hi hi h

Anonymous
Anonymous
28 April 2020 9:10 pm
Reply to  Othman Ahmad

Suman maknyah 6:32 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kesian Suman maknyah penjilat jubor Kit Siang
Tak sedar ker dia dah hampir kubor punya liang
Masih tak mau mengaku, yg dia tu bodoh piang
Bila tak reti pantun dlm BI, si bingai ni alih tiang
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 7:17 pm

Hi hi hi hi

🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛
Suman tried to be a dragon but he’s a millipede
He is an old idiot with a very little piece of brain
He had to suffer sorrow, for being damn stupid
That is why, he is always, thrown, into the drain
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ho ho ho

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 7:16 pm

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Idiot Suman always appear to boast and tell lie
This old skunk behaves rather funny and weird
When I gave English pantun, he could not reply
The reason is simply, he is a damn, stupid idiot
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 7:15 pm

HA HA HA

🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐
Kasiihan Suman maknyah, bodoh serupa keldai
Tpi perangai dia sngat jahat, mengalahkan kera
Nak buat pantun BI, dia bebal dungu tak pandai
Dah tu..kena luku kepala pula, dgn cikgu Kejora
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ho ho ho

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 7:14 pm

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Wow..siapa itu, yg berpantun bagaikan pendita?
Dlm BI pula tu cantik kemas susunan kata-kata
Suman hanya setakat melihat dngn putih mata
Dh tentu tk mampu dibuat Suman bahalol unta
🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
Ho ho ho

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 7:12 pm

HA HA HA

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
At ‘Dtrn Mrdka’ I challenged Suman the bastard
But my precious time actually had been wasted
Coward Suman dare not come, so long I waited
The old skunk’s dignity, was tarnished & tainted
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ho ho ho
Hi hi hi

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 5:15 pm

Sampai tualah Kejora merepek-meraban, meronta menggelupur tak tentu haluan untuk menutup KEMALUAN yg tak terbandingkan. Berbagai helah & alasan ala si bibir tebal mat malasan dia ada-adakan tidak berani hadhir berdepan dgnku konon2….. – sibuk banyak kerjalah, – sebab spek hitamlah, – sebab anak sayalah, – tiba2 tak semena-mena tanpa sebab dia kemalangan (pulak dahh). – “budak fake Mas Sarawak” datanglah, – “Irah porrah fake” nak balik Kedahlah, Semuanya itu alahai….berbunyi dangkal-baghal, menunjukkan jelas Kejora bingai takott-telor kecott untuk berdepan dgnku. Nah mana buktinya konon dia dah 3X berada di Dtrn Merdeka,– MANA BUKTIMYA, MANA..MANA..MANA, HAAAAAAAAA Kejora…?? Wajar & logikkah… Read more »

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 4:45 pm

HA HA HA

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Idiot Suman always appear to boast and tell lie
This old skunk behaves rather funny and weird
When I gave English pantun, he could not reply
The reason is simply, he is a damn, stupid idiot
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

O0thman Ahmad
O0thman Ahmad
26 April 2020 5:20 pm
Reply to  Anonymous

Kenapa baris PANTAToon kau berjela-jela terkeluar masuk longkang sampai 8,9,10 perkataan membuat temponya sumbang, haaaaaa….??

Kan dah dikatakan tiap baris jgn melebihi 5 perkataan. Contoh…

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara tidak
Esok jangan rindu-rinduan

Angin ribut, datang dan pergi
Hujan dah tedoh, panas semula
Tulisan serabut, hilanglah seri
Dahlah bodoh, bersombong pula

Netul2 kau nie jenis …
Dah hodoh tongong pula.
Dah bodoh sombong pula.

He he he
Hi hi hi

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 4:45 pm

Hi hi hi hi

🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛
Suman tried to be a dragon but he’s a millipede
He is an old idiot with a very little piece of brain
He had to suffer sorrow, for being damn stupid
That is why, he is always, thrown, into the drain
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 5:44 pm
Reply to  Anonymous

Kenapa baris PANTAToon kau berjela-jela terkeluar masuk longkang sampai 8,9,10 perkataan membuat temponya sumbang, haaaaaa….??

Kan dah dikatakan tiap baris jgn melebihi 5 perkataan. Contoh…

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara tidak
Esok jangan rindu-rinduan

Angin ribut, datang dan pergi
Hujan dah tedoh, panas semula
Tulisan serabut, hilanglah seri
Dahlah bodoh, bersombong pula

Betul2 kau nie jenis tak reti bahasa …
Dah hodoh tongong pula.
Dah bodoh sombong pula.

He he he
Hi hi hi

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 4:26 pm

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Suman is as if, an old lady, with no more period
Readers found this skunk as stupid and foolish
His dignity is tarnished..for being a moron idiot
That goon, can’t even create ‘pantun’, in English
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 4:31 pm
Reply to  Anonymous

Poor soul,
Your hurling of lies intensiies with lots of rubbish……!!
Looks like you’re critically suffering palpitations where you couldn’t at all reciprocate with substantial facts and evidences.
Hi hi hi hi

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 4:26 pm

🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛
Suman tried to be a dragon but he’s a millipede
He is an old idiot with a very little piece of brain
He had to suffer sorrow, for being damn stupid
That is why, he is always, thrown, into the drain
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 5:49 pm
Reply to  Anonymous

Hi hi hi Mirror your self first. Wajar & logikkah si bingai sekor nih ngaku2 konon seorang cikgu lagak macam bagus bersolat dan berpuasa tapi celupar mengeluarkan PANTAToon biadap, kotor, mencarut lagi keji, sampai dibalun oleh pembaca2 blog….. Jamesdean1 Jamesdean1, 5 May 2018 at 03:03 Kan betul dia ni kena ayam dgn gua…makanan gua jer kejora ni Macy, 5 May 2018 at 03:04 Kikiki..ada ati nak tutoh bini org!!! Bini sdiri pon jolok ngan jari!!! He2 he22, ha2 ha2 Jamesdean1 Jamesdean1, 5 May 2018 at 03:05 Gebang je kejora…ade lagi pantun bro kejora? Jamesdean1 Jamesdean1, 5 May 2018 at 03:08… Read more »

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 4:25 pm

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Idiot Suman always appear to boast and tell lie
This old skunk behaves rather funny and weird
When I gave English pantun, he could not reply
The reason is simply, he is a damn, stupid idiot
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 5:33 pm
Reply to  Anonymous

Again hurling malicious lies with your sucking English PANTAToon rubbish…??
“At ‘Dtrn Mrdka’ I challenged Suman the bastard
But my precious time actually had been wasted
Coward Suman dare not come, so long I waited
The old skunk’s dignity, was tarnished & tainted
—————————————————————-
Tapi..tapi..tapi..MENDUKACITAKAN……!!”.

Yg ditunggu2 tak kunjung tiba.
Sampai laanie si bingai gagal buktikan konon dia dah 3X berada di Dtrn Merdeka, – MANA BUKTINYA, MANA..MANA..MANA, HAAAAAAAAA…??

He he he
Banyaklah kau bertemberang.
Hi hi hi hi

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 4:23 pm

HA HA HA

🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐
Kasiihan Suman maknyah, bodoh serupa keldai
Tpi perangai dia sngat jahat, mengalahkan kera
Nak buat pantun BI, dia bebal dungu tak pandai
Dah tu..kena luku kepala pula, dgn cikgu Kejora
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 5:52 pm
Reply to  Anonymous

Wtf, is that pantun…?? No..no..no..that’s PANTAToon….!! Look you fool… 1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan. 2. PANTAToon kamu berjela sampai terkeluar longkang. 3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud. 4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung. 5. Pantun is strictly Malay’s. 6. Finally, your English sucks…..!! Pantun Contoh: Tuai padi antara masak Esok jangan layu-layuan Intai kami antara tidak Esok jangan rindu-rinduan He he he he Angin ribut, datang dan pergi Hujan dah tedoh, panas semula Tulisan serabut, hilang pekerti Dahlah bodoh, bersombong pula Belajar PANTAToon kat mana…?? Maktab Pusat Serenti mana tuuu….?? Hi… Read more »

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 4:21 pm

HA HA HA

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Wow..siapa itu, yg berpantun bagaikan pendita?
Dlm BI pula tu cantik kemas susunan kata-kata
Suman hanya setakat melihat dngn putih mata
Dh tentu tk mampu dibuat Suman bahalol unta
🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 5:27 pm
Reply to  Anonymous

Pantun Lesson buat Kejora:

Angin ribut, datang dan pergi
Hujan dah tedoh, panas semula
Tulisan serabut, hilanglah seri
Dahlah bodoh, bersombong pula

I seek to beg your pardon
Belajar PANTAToon tuuu kat mana…??
Maktab Pusat Serenti mana tuuu….??
He he he he

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 4:20 pm

HA HA HA

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
At ‘Dtrn Mrdka’ I challenged Suman the bastard
But my precious time actually had been wasted
Coward Suman dare not come, so long I waited
The old skunk’s dignity, was tarnished & tainted
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ho ho ho

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 5:29 pm
Reply to  Anonymous

He he he he

I’ll make it plain, simple and direct to your face,,,,

Too bad
Don’t get mad
Trash PANTAToon my foot
Your reputation gone kaput
Hi hi hi hi

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 3:59 pm

HO HO HO

🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐
Kasiihan Suman maknyah, bodoh serupa keldai
Tpi perangai dia sngat jahat, mengalahkan kera
Nak buat pantun BI, dia bebal dungu tak pandai
Dah tu..kena luku kepala pula, dgn cikgu Kejora
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 4:11 pm
Reply to  Anonymous

Wtf, is that pantun…??
No..no..no..that’s PANTAToon….!!

Look you fool…
1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan.
2. PANTAToon kamu berjela sampai terkeluar longkang.
3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud.
4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung.
5. Pantun is strictly Malay’s.
6. Finally, your English sucks…..!!

Pantun Contoh:
Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara tidak
Esok jangan rindu-rinduan

He he he he
Angin ribut, datang dan pergi
Hujan dah tedoh, panas semula
Tulisan serabut, hilang pekerti
Dahlah bodoh, bersombong pula
Hi hi hi hi

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 3:58 pm

HA HA HA

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Challenging Kejora poor stupid Suman get tired
Readers can see that, Suman is stupid & foolish
It is obvious that, the skunk is a real stupid idiot
He can’t reply the pantun Kejora gave in English
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 4:08 pm
Reply to  Anonymous

Wtf, is that pantun…?? No..no..no..that’s PANTAToon….!! Look you fool… 1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan. 2. PANTAToon kamu berjela-jela sampai terkeluar masuk longkang. 3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud. 4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung. 5. Pantun is strictly Malay’s. 6. Finally, your English sucks…..!! Pantun Contoh: Tuai padi antara masak Esok jangan layu-layuan Intai kami antara tidak Esok jangan rindu-rinduan He he he he Angin ribut, datang dan pergi Hujan dah tedoh, panas semula Tulisan serabut, hilang pekerti Dahlah bodoh, bersombong pula Belajar PANTAToon kat mana…?? Maktab Pusat Serenti mana tuuu….??… Read more »

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 3:58 pm

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Wow..siapa itu, yg berpantun bagaikan pendita?
Dlm BI pula tu cantik kemas susunan kata-kata
Suman hanya setakat melihat dngn putih mata
Dh tentu tk mampu dibuat Suman bahalol unta
🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 4:05 pm
Reply to  Anonymous

Pantun Lesson buat Kejora:

Angin ribut, datang dan pergi
Hujan dah tedoh, panas semula
Tulisan serabut, hilang pekerti
Dahlah bodoh, bersombong pula

I seek to beg your pardon
Belajar PANTAToon tuuu kat mana…??
Maktab Pusat Serenti mana tuuu….??
He he he he
Hi hi hi hi

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 3:31 pm

HO HO HO

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
At ‘Dtrn Mrdka’ I challenged Suman the bastard
But my precious time actually had been wasted
Coward Suman dare not come, so long I waited
The old skunk’s dignity, was tarnished & tainted
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 3:40 pm
Reply to  Anonymous

My oh my, wtf you call that pantun…?? No..no..no..that’s PANTAToon….!! Look you fool… 1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan. 2. PANTAToon kamu berjela sampai terkeluar longkang. 3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud. 4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung. 5. Pantun is strictly Malay’s. 6. Finally, your English sucks…..!! Pantun Pusaka: Tuai padi antara masak Esok jangan layu-layuan Intai kami antara tidak Esok jangan rindu-rinduan Free Lesson from me for Kejora: Angin ribut, datang dan pergi Hujan dah tedoh, panas semula Tulisan serabut, hilang pekerti Dahlah bodoh, bersombong pula Excuse me……btw, Belajar PANTAToon… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 3:41 pm
Reply to  Othman Ahmad

Poor soul,
Your hurling of lies intensiies with lots of rubbish……!!
Looks like you’re critically suffering palpitations where you couldn’t at all reciprocate with substantial facts and evidences.
Hi hi hi hi

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 3:45 pm
Reply to  Othman Ahmad

He he he he

Today I’ll make you suffocate with direct-simple lesson to your face,,,,

Too bad.
Don’t get mad.
Trash PANTAToon my foot, Kentoot
Your reputation gone kaput
Hi hi hi hi

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 3:54 pm
Reply to  Anonymous

Again hurling malicious lies with your sucking English PANTAToon rubbish…??
“At ‘Dtrn Mrdka’ I challenged Suman the bastard
But my precious time actually had been wasted
Coward Suman dare not come, so long I waited
The old skunk’s dignity, was tarnished & tainted
—————————————————————-
Tapi..tapi..tapi..MENDUKACITAKAN……!!”.

Yg ditunggu2 tak kunjung tiba.
Sampai laanie si bingai gagal buktikan konon dia dah 3X berada di Dtrn Merdeka, – MANA BUKTINYA, MANA..MANA..MANA, HAAAAAAAAA…??

He he he
Banyaklah kau bertemberang.
Hi hi hi hi

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 April 2020 10:47 am

TOK MUDIN YANG PERALAT UMNO ITU SEBAB DIA JADI PM…..BULAN PUASA BIARLAH OTAK TAJAM SIKIT…… Kekangan Malaysia hadapi isu pelarian Rohingya…….DUNIA KEHILANGAN KHILAFAH ISLAMIYYAH SEJAK 1924 UNTUK MENGURUS URUSAN UMAT …… MENANGANI isu politik Antarabangsa yang paling merumitkan antaranya ialah menguruskan pelarian yang meminta perlindungan selepas negara mereka musnah sama ada berlakunya peperangan, bencana alam atau faktor politik. Menurut laporan tahunan 2018 UNHCR merekodkan terdapat seramai 25.9 juta pelarian dan 3.5 juta lagi pemohon suaka politik. Pelarian yang terbesar direkodkan oleh pelarian Palestin seramai 5.5 juta orang yang diuruskan oleh UNRWA. [Link 1] Melihat kepada fenomena ini, faktor peningkatan jumlah… Read more »

Jigit
Jigit
26 April 2020 10:09 am

Diperalat pun tak apalah….. dapat juga merasa jadi PM. Ada orang yang mungkin mati beragan atau dalam keadaan kempunan mata terbeliak sewaktu menghembuskan nafas terakhir. Sewaktu mengambil aleh jawatan PM melalui pintu depan/belakang/ menebuk atap dua bulan lepas, keadaan terlalu kelam kabut. Tiada masa untuk memikirkan senario PRU15. Dalam sehari berlaku beberapa percaturan kuasa yang mengubah senario politik ketika itu. Di sebelah pagi Atok Tun cakap dia ada majoriti. Belum masuk tengahari Brader Sheikh cakap he has the numbers. Tut tut sebelah petang Muhyiddin dan gerombolan mereka berkumpul di Sheraton dan mengatur langkah. SEMUANYA BERLAKU DALAM SEHARI. PRU15 banyak hari… Read more »

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 10:57 am
Reply to  Jigit

Banyak lagi pendapat yang bertentangan dengan pendapat anda.

Pak Sheikh Nuar yang dah di nobatkan sebagai “PM In Waiting Forever” pun tak givap. Apatah lagi yang sedang memegang jawatan PM tuh.

Anda masa kecik tak pernah bertumbuk hingga menang ker? Asyik givap, kepala berdarah, ajer ker?

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 11:01 am
Reply to  Anonymous

Hanya mengeluarkan pendapat, bukan nak gaduh.

Bunyi keras, matter-of-fact talking, sebab biasa meluku kepala zunnun the lanun in here.

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 9:56 am

Menibai dan membantai zunnun pukimak ini tak kisah di bulan Ramadhan.

Perang Badr berlaku di bulan Ramadhan –

The Battle of Badr (Arabic: غزوة بدر‎), fought on Tuesday, 13 March 624 CE (17 Ramadan, 2 AH in the Islamic calendar) in the Hejaz region of western Arabia (present-day Saudi Arabia), was a key battle in the early days of Islam and a turning point in Muhammad’s struggle with his opponents among the Quraish in Mecca.

Wikipediaen.wikipedia.org › wiki › Battle_of_Badr

Sheraton
Sheraton
26 April 2020 9:36 am

Sebagai pemimpin Muhyiddin sepatutnya berasa malu sangat.. Kenyataan Muhyiddin rakyat dah muak mengenai politik tidak dapat membantu kerana yang bercakap banyak mengenai politik ia lah UMNO PAS. Jika nama PN di nafikan bererti gabungan ini di tubuh tanpa nama. Yang tak ada bernama ini selalu nya yang haram. Jika tak silap sebelum tebuk atap di sebut satu gabungan baru akan di tubuh semasa rampasan sedang berjalan. Ketika itu gabungan MN akan di ganti dengan PN ia itu Pakatan Nasional mengikut kenyataan se orang pemimpin UMNO. Oleh kerana nama yang sama seolah-olah mengikut PH, mereka se cara perlahan menukar kepada Perikatan..… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
28 April 2020 1:05 am
Reply to  Sheraton

Kerajaan Covid19…huhuhu

zunnun
zunnun
26 April 2020 9:26 am

berpuasa dan bulan ramadhan ini utk perbanyakan upah pahala ke? satu kupasan ringkas…. (1) tuhan yg di sembah lemah ke Sifat nya, memberi upah utk mendapatkan kesetiaan…. (2) upah itu bentuk kepentingan utk ke syurga? (3) maka baca dan nyanyi buku kitab yg di cetak, sembah memdewa utk mengandakan upah pahala…. (4) tanah lapar, tahan nafsu utk mengikat iblis dan konco2 setan mereka? (5) merasai kesusahan yg miskin dgn merasai kesusahan mereka dan memberi bantuan sepatut nya… (6) memakmurkan rumah2 ibadah…. (7) lestarikan masyrakat dgn meraihkan bulan yg ‘mulia’ (8) di dalam nya, lailatul qadha, mlm berganda upah2 dan makbul… Read more »

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 9:43 am
Reply to  zunnun

zunnun the pukimak penganut 3 agama di masa yang sama (Confucianism, Taoism dan Buddhism), kerja nya nak menghasut kaum Melayu dan agama Islam saja.

Perlu dibalun, ditibai dan dibantai tiap kali dia masuk sini.

Mulut dia tersangkut di puki mak dia masa diberanakan. Rebeh, bibir terjuir, mulut asyik nak memuki mak dia.

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 10:49 am
Reply to  zunnun

penganut 3 agama di masa yang sama (Confucianism, Taoism dan Buddhism) memang lah sentiasa cari upah, wang, bikin wang, itu saja depa tahu.

Anut 3 agama pun kot disebabkan peluang bikin wang, bergaul dengan depa yang banyak wang.

Apa saja di jual beli depa nih. Kalau emak depa boleh di jual, sudah tentu ada yang menjual nya.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
28 April 2020 1:07 am
Reply to  zunnun

Awak ni nak kata cina, pennyembah berhala atau sembah patung Jesus pun rasa2nya bukan. Atheis agaknya…oh wait..wait maybe you are melayu..ya melayu saja but not melayu islam….

Wau bule
Wau bule
26 April 2020 9:24 am

Tun could foresee this coming but Muhyiddin was overwhelmed by Azmin’s move that made him ultimately the PM.

BUT…..from now on, with Covid-19 in action, and PAS and Ummo making known their current stand, we will wait for further development.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 April 2020 9:17 am

LACKEYS DAPIG TAK HABIS2 MENYUNDAL DENGAN BUAT KEROSAKAN DAN KERESAHAN MASYARAKAT…..NASIB BAIK DAH HILANG KUASA…..PELBAGAI PENJARAHAN DILAKUKAN SELAMA 22 BULAN DAN TERAKHIR IALAH WABAK CORONA……MEMBIARKAN WABAK YAKJUJ MAKJUJ MASUK KE NEGARA…… MEMFITNAH: WAJARKAH DATUK DR MUSA NORDIN DILEPASKAN?……… Kamarul Yusoff Panas kembali nampaknya nama Datuk Dr Musa Nordin bila semalam viral kenyataan beliau mendakwa kematian jururawat di wad ortopedik Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HSPF) Muar, Nadila Rahmat, 32, akibat dijangkiti COVID-19 membuktikan apa yang beliau katakan dan bimbangkan mengenai kekurangan bekalan PPE kepada petugas kesihatan selama ini adalah benar. Dakwa beliau: (1) Kematian Nadila adalah kematian COVID-19 pertama membabitkan Jangkitan… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
28 April 2020 1:13 am

Hello get your facts right..menyondol mcam babi aja. DAP menjarah apa? SOnglap dan salahguna Tabong Haji, KWSP, Felda, Felcra, KWAP, 1MDB tu DAP punya kerja ka. Cakap dusta, fitnah …ingat semua org bodoh mcam melayu2 yg sokong Umnongok dan PASu Bunga tu ka. Yg umno melayu menjarah harta2, duit negara di era Najib itu kau tak persoal..bangang! inilah akibat mentekdearah dedak free banyak2..otak jadi tahik ! pttuuii

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 9:08 am

HA HA HA

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
At ‘Dtrn Mrdka’ I challenged Suman the bastard
But my precious time actually had been wasted
Coward Suman dare not come, so long I waited
The old skunk’s dignity, was tarnished & tainted
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 3:11 pm
Reply to  Anonymous

My oh my, wtf you call that pantun…?? No..no..no..that’s PANTAToon….!! Look you fool… 1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan. 2. PANTAToon kamu berjela sampai terkeluar longkang. 3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud. 4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung. 5. Pantun is strictly Malay’s. 6. Finally, your English sucks…..!! Pantun Contoh: Tuai padi antara masak Esok jangan layu-layuan Intai kami antara tidak Esok jangan rindu-rinduan Angin ribut, datang dan pergi Hujan dah tedoh, panas semula Tulisan serabut, hilang pekerti Dahlah bodoh, bersombong pula Excuse me……btw, Belajar PANTAToon tuuu kat mana…?? Maktab Pusat Serenti… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 3:12 pm
Reply to  Othman Ahmad

Poor soul,
Your hurling of lies intensiies with lots of rubbish……!!
Looks like you’re critically suffering palpitations where you couldn’t at all reciprocate with substantial facts and evidences.
Hi hi hi hi

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 3:14 pm
Reply to  Othman Ahmad

He he he he

Today I’ll make you suffocate with direct-simple lesson to your face,,,,

Too bad.
Don’t get mad.
Trash PANTAToon my foot, Kentoot
Your reputation gone kaput
Hi hi hi hi

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 3:15 pm
Reply to  Othman Ahmad

Toksahlah temberang dgn PANTAToon sampah with your sucking English…..
“At ‘Dtrn Mrdka’ I challenged Suman the bastard
But my precious time actually had been wasted
Coward Suman dare not come, so long I waited
The old skunk’s dignity, was tarnished & tainted
—————————————————————-
Tapi..tapi..tapi..MENDUKACITAKAN……!!”.

Yg ditunggu2 tak kunjung tiba.
Sampai laanie si bingai gagal buktikan konon dia dah 3X berada di Dtrn Merdeka, – MANA BUKTINYA, MANA..MANA..MANA, HAAAAAAAAA…??

He he he
Banyaklah kau bertemberang.
Hi hi hi hi

zunnun
zunnun
26 April 2020 8:55 am

tabii sundal mcm mana “melayu2 islam kerap menjenamakan kesundalan mereka?

(1) mengaku mereka “orang2 islam” – “melayu2 islam” hanya sekadar ‘percaya’ rukun iman sj.

(2) mengaku mereka “orang2 islam” – “melayu2 islam’ hanya sekadar melakukan istiadat2 rukun ‘islam’ sj…

(3) blum dapat pengesahan lalu mengaku mereka “orang2 islam” – ‘melayu2 islam’.

(4) menyelamatkan “melayu2 islam” lalu mengaku utk menyelamatkan “negara” pula….

Always ahead of target,…..

cara menghalalkan matlamat semata2..

tak kecuali juga..

matlamat menghalalkan cara juga….

no money, no religion

no religion, no money

ngape asyik berterusan menyundal nih?

blh keldai2 “melayu2 islam” beri pencerahan….

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 9:49 am
Reply to  zunnun

Kesundalan zunnun pukimak ini bermula sejak di peranakan lagi. Mulut dia tersangkut di pukimak dia, susah nak keluar, di sentap, mulut nya herot. Hilang balance, maka asyik nak keluar kata2 pukimak nya.

Emak nya di sodok Bang Ali bertalu talu sebab buas sex. Mempengaruhi tabii zunnun pukimak itu bila di lahirkan.

zunnun
zunnun
26 April 2020 8:32 am

bila pulak Moo bapa penyelamat malaysia nih….

bila pulak selamatkan dari “malayu2 islam” bertukar kpd selamatkan malaysia pulak nih ?

sebut sj, Moo di nobatkan oleh hadi awang se bagai bapa penyelamat “melayu2 islam”

kan senang….

nak nak di selamatkan “melayu” atau “islam” mereka nih?

bila “islam” yg di bawa sesat, siape pulak yg nak selamatkan “melayu2” nih?

bila “melayu2” nya bak batang2 kayu, siape pulak yg nak selamatkan “islam” yg di bawa nih?

sj tanya….

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 10:06 am
Reply to  zunnun

Jangan kesah kan bila Malaysia diselamatkan. Yang penting ia lah zunnun pukimak keturunan penganut 3 agama di masa yang sama yang menghasut agama Islam ini dibalun ditibai dan dibantai berterusan.

Dia iri hati tidak ada apa yang disebut dalam Perlembagaan negara Malaysia berkenaan agama yang dia anuti, nama pun tak disebut.

Tetapi agama Islam disebut dengan nyata di Pekara 3 Perlembagaan negara Malaysia.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 April 2020 8:12 am

SAMADA TOK MUDIN LETAK SEMUA JAWATAN POLITIK MENJELANG PRU15 MENJADI BAPA PENYELAMAT NEGARA…..ATAU BUBAR PARTI KADOK JADI BAPA PENYATUAN NEGARA…….. The Mat Hasan-Ong Kian Ming Debate…… Datuk Seri Mohamad Hasan Ong Kian Ming (DAP’s Bangi member of parliament) in his article published by Malaysiakini on April 24, wrote about the dilemma that Umno faces in Perikatan Nasional (PN) and the possibility of the party leaving it in the next general election. (READ BELOW) I wish to comment on only one issue, that is Umno’s position in PN in order for all parties to understand its position and political path clearly.… Read more »

zunnun
zunnun
26 April 2020 7:59 am

bertanya “melayu2 islam,” anwar lackey barua dap…

bertanya pula zunnun kpd mereka….

yg najib jadi barua Jho Low hingga terkini masih $4.5 Billion tak dapat di kesan, ke mana pergi?

yg Moo melantik Tiong King Sing, Mafia Bintulu dgn Scandal PKFZ melibatkan dana RM 12 Billion, ape kah Moo barua cina juga…

yg hadi awang, harun jin, ibrahim pendek pAs serta lebai2 sundal mereka, pertahankan kesundalan najib dlm scandal 1MDB, sama2 barua cina jho low juga ke?

sj bertanya…

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 10:13 am
Reply to  zunnun

zunnun pukimak ini orang DAP, barua DAP, jongos DAP, penghasut DAP, tali barut DAP, penghisap kont.l2 DAP.

Gamak nya tak puas menghisap kont.ol yang tak bersunat, dia coba provokasi penganut2 Islam dengan harapan dapat buat demikian kpd yang Muslimin punya.

zunnun
zunnun
26 April 2020 7:52 am

bila permasaalahan yg di hadapi terkini oleh “Melayu2 Islam,”

..
terdahulu beriya2 menebuk atap parlimen bersetubuh menubuhkan kerajaan belakang mati, PN….

maka kena cari alasan utk di saji kpd keldai2 mereka….

muaFUCKat hanya mahu selamatkan negara, selamatkan “Melayu2 Islam” sj….

dah selamat ke negara dan melayu2 islam ?

bila pendeta2 agama dan ketua2 melayu bersetubuh sesama mereka, helah mainan mereka semata2….

seperti helah tak kaut dedak omNo, tapi di abodooh sendiri mengaku, ‘semua ular2 mak pAs menghisap duit omNo’

sj beri pencerahan

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 10:20 am
Reply to  zunnun

zunnun pukimak meneruskan menghasut kaum Melayu dan agama Islam. Dia sangat giankan menghisap kont.ol2 bersunat seperti diterangkan di komen terdahulu dari ini.

Dia amat selalu disodok Bang Ali, itu pasal dia cakap bersetubuh.

Tapi bagus juga dia gunakan istilah itu, tidak di cekah lubang bont.t dia dan di rodok Bang Ali selalu.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 April 2020 7:39 am

BAGI PHD4PIG MUSUH UTAMA MEREKA IALAH MN YANG PASTI MENGHALANG NIAT BUSUK MEREKA UNTUK PERINTAH NEGARA SEKALI LAGI…..PN WUJUD KERANA TOLAK ANSUR MN KEPADA PARTI KADOK LOMPAT KE SANA KE MARI YANG DAPAT KEUTAMAAN …… Tok Mat’s Loud And Clear Message……… If there was any confusion as to what Umno’s agenda is, Umno Deputy President Datuk Seri Mohamad Hasan’s reply to DAP’s Ong Kian Ming clears up that confusion (READ HERE: https://www.malaysia-today.net/2020/04/25/the-mat-hasan-ong-kian-ming-debate/) Actually, in the first place there should not have been any confusion. This confusion comes about only when people do not understand the difference between coalition, cooperation, electoral… Read more »

zunnun
zunnun
26 April 2020 7:23 am

masih ada ‘ulamak’ dlm ceramah2 yg terdahulu dan masih meneruskan dgn fahaman (1) dunia hampir kiamat (2) akhir zaman ? berdasarkan rukun iman ke 6, ‘percaya hari kiamat’ …dgn permasaalah wabak covids’ di seluruh dunia? byak sgt prophets, soothsayers, occultism dari agamawan perpegang hanya dgn ‘kepercayaan’ semata2. ape kah wabak covids’ ini, satu2 nya wabak yg menyular di dunia? ape kah pd kurun ke 6, di merata bumi mengalami cuaca yg gelap hingga runtuh kerajaan Authur, plague di constantine, di China, Jepun, di latin, di sbbkan… gunung karatoa meluahkan asap ke angkasa menyelubungi bumi… dunia kiamat… se tiap manusia hidup… Read more »

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 10:30 am
Reply to  zunnun

zunnun pukimak terus menghasut. Maka dia juga terus di sodok dia punya bontot.

zunnun keturunan pelahap, nak sebat semua, agama pun depa lahap tiga jenis – Confucianism, Taoism dan Buddhism. .

Tapi amat takut dengan PAS sebab PAS nak bawa Hukum Hudud jika memerintah. Itu pasal parti dia DAP bermusuhan kuat dengan PAS.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 April 2020 7:21 am

TOK MUDIN TAK PERLU PEDULI DENGAN LANGAU2 TAHI…..TOK MUDIN BERJAYA JADI HERO NEGARA SELAMAT KAN NEGARA DARI BANGSA DAJJAL DAN YAKJUJ MAKJUJ….. PRU15 NANTI TOK MUDIN LETAK SEMUA JAWATAN POLITIK TUMPUKAN BEKALAN AKHIRAT…… Desak pelarian dihantar pulang, ibarat serah nyawa kepada penzalim, kata Mapim….. KALAU BANGSA YAKJUJ MAKJUJ BOLEH DILETAK DI PULAU BIDONG TAK KAN BANGSA SEAGAMA TAK BOLEH KOTTT…… Presiden Mapim Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, menggunakan media sosial untuk mencetuskan kebencian kepada golongan pelarian pada saat negara berdepan dengan wabak Covid-19 sangat tidak wajar. Majlis Perundingan Islam Malaysia (Mapim) menggesa anggota masyarakat supaya tidak membenci pelarian termasuk warga… Read more »

zunnun
zunnun
26 April 2020 6:51 am

anwar meliwat…

hanya melibatkan diri nya dan pasangan nya…

najib menyamun….

melibatkan kekayaan negara dan rakyat utk membayar hutang2 yg ada

zahid menyamun …

hingga rakyat, di belenggu dgn permasaalahan pendatang asing…

azeez menyamun…

dgn tabung haji tertangkup

hishamuddin, bung, annuar musa, dll

Moo dgn kedundalan nya melantik Tiong king sing walaupun scandal pkfz jelas dan nyata…

pAs dgn tabii kaut dedak nya…

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 7:21 am
Reply to  zunnun

zunnun dengan tabii memuki mak nya …

Pertahankan Pak Sheikh Nuar yer

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 7:24 am
Reply to  zunnun

zunnun the lanun,

Kasi link lah bagi tiap tuduhan tuh

Baru pembaca senang percaya apa kamu kata.

zunnun
zunnun
26 April 2020 6:44 am

anwar meliwat….

.. yg di lakukan sekadar diri dia dgn pasangan nya…

hadi awang dgn kesesatan nya…

dah sah, dgn amanat nya, mati2 bergelempangan

lagi bahaya membawa agama yg sesat lagi menyesatkan….

melibatkan ramai yg jadi taksub dgn fahaman demikian…

hadi awang di malaysia, baghdadi di levant…

mullah2 di afghan

ayatollah di iran…

‘is’ di jordan, saudi dan yemen

boku haram di sudan, somalia

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 7:09 am
Reply to  zunnun

zunnun the lanun di Malaysia.

Memuki mak dia saja.

ABDULLAH BIN HJ KASSIM
ABDULLAH BIN HJ KASSIM
26 April 2020 6:41 am

Komen saja..
Padan muka dia..
Tidak boleh dimaafkan Dan dipercayai lagi orang seperti ini…

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 5:48 am

ANWAR PM-8
Janji Serah Kuasa Yang Mesti DiTepati.

dah jadi

ANWAR PM TEPI SEUMUR HIDUP
Janji Serah Kuasa Di Mungkiri Lagi.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 6:09 am
Reply to  Anonymous

The silent majority setuju, tak sukakan dia yang dah 2 kali di penjara sebab meliwat.

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 5:32 am

Atap dah ditebuk, kami di dalam rumah. Kamu dah dihalau sbb tak bayar sewa. Bertempik lah kamu kat luar tu.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 6:11 am
Reply to  Anonymous

Lokos lah kamu tiap kali hujan. Takpa, korang loko, kalau ia pun.

Saujana Langit
Saujana Langit
26 April 2020 3:40 am

Saya sokong pandangan Tuan Penulis. Implikasinya jika PAS tak bergabung dengan BN, ramalan kemungkinan besar PAS akan kalah teruk PRU15 ini kerana PAS kini tak sama perjuangannya seperti di zaman Nik Aziz. Lebih lebih lagi berminat tebuk atap. Gabungan itu boleh membahagi-bahagikan kerusi MP nanti. UMNO ada potensi boleh menang dalam PRU15 dengan calon MP yang mempunyai rekod yang bersih dan tentu bersaing hebat dengan PKR. Keyakinan dan pilihan rakyat kepada UMNO semula adalah demi memertabatkan bangsa Melayu dan berdasarkan pengalaman rakyat yang serik di zaman PH terutama DAP. Walaubagaimana pun TSMY adalah PM pilihan terbaik apabila Tun M menolak… Read more »

Musafir blok gersang
Musafir blok gersang
25 April 2020 11:13 pm

Belum pernah melayu memegang 99 peratus
penguasaan politik kerajaan,

kena bagi peluang,
apakah Melayu mampu mengurus ekonomi negara?
jika berjaya “alhamdullilah”
jika tidak berjaya,sama-sama rakyat atur masa PRU-15,
HAKIKAT…Melayu kena berfahaman baru!
jangan pandang politik sekadar nak ke bantuan
wang bantuan,adalah wang dari pembayar cukai,
Dari mereka yang berpenat lelah bekerja!
Bukan wang yang turun dari langit!!!!!

Musafir blok gersang
Musafir blok gersang
25 April 2020 11:15 pm

rumusnya,

jika ekonomi negara “HANCUR”

RAKYAT JUA AKAN HIDUP MERANA!!!

Musafir blok gersang
Musafir blok gersang
25 April 2020 11:21 pm

BETUL!!!

Pemegang kuasa suka rakyat bergembira,
rakyat di kasi wang!

tetapi jika terpaksa kerajaan berhutang,
untuk mengembirakan rakyat!!!

dah tak lama tu….

NEGARA BISA JUNAM!!

MELAYU TERUTAMA KELAS EKONOMI BAWAHAN KENA SEDAR TU!!

INILAH YANG SELALU MANTAN PM TUN CUBA KHABAR
TETAPI MELAYU MEMANG TIDAK SABAR!!!!!!

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 6:24 am

Kenapa BISA? Sakit yer?

khatijah.nuno
khatijah.nuno
28 April 2020 2:08 am

Bukan tak sabar dah memang diajar subsidi..bangsa yg suka meminta..tongkat dan dedak (free loaders) pemimpin mana, parti politik mana yg boleh bagi habuan walau sekampit beras, tepong, gula, sebotol minyak masak, duit RM50 pun kira dah ok..syukur..hah parti politik dan kjaan mcam ni dia org akan sokong selama2nya sampai kiamat. caya lah yeh bangsa ku melayu..aku bangga lah dgn sikap kamu yg mcamni dari dulu, kini dan selamanya..semenjak azali umno dah 62 tahun berlalu

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 6:22 am

Boleh maki penjajah Bretes yang benarkan pendatang menetap di negara ini dan, di masa rundingan Merdeka, seliuhkan tangan pemimpin Melayu suapaya setuju pendatang diberi hak kerakyatan hingga sejuta lebih (lk 20% di masa itu) dapat kerakyatan akibat nya.

Awasilah dan jangan sokong Melayu tahi ayam yang senang menyetujui apa sahaja, tidak pedulikan hak dan kepentingan Melayu.

Jigit
Jigit
26 April 2020 10:18 am
Reply to  Anonymous

Bukan BRETES…..BRUTUS kuttt…..
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 11:11 am
Reply to  Jigit

Kalau Brutus dia tikam mati – mcm dia buat kpd Julius Caesar.

Ini jenis yang tipu helah bermacam di zaman kolonial, di Asia, di Afrika …

Tapi kena juga sekor dari depa – JWW Birch dibunuh orang2 Maharaja Lela di Perak di tahun 1875. The onset of Malay nationalism.

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 11:37 am
Reply to  Anonymous

Contoh Melayu mengamok.

Istilah amok itu timbul dari situ. Ada dalam English dictionary.

Jangan main2 sentimen Melayu.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
28 April 2020 2:21 am
Reply to  Jigit

Hahahah bukan british,,,bretes tu beretih jagong kot hahahah..adek beradek dgn dedak ayam

khatijah.nuno
khatijah.nuno
28 April 2020 1:58 am

Memang. melayu ni umno dan Najib perompak pun dia org sokong sbb bole dapat dedak..tak yah kerja..nk tongkat selama2. Tu yg sokong sgt tu sbb pemimpim dan parti politik melayu..
Bak akta omputhi from craddle to graveyard melayos2 ni nak kjaan bagi tongkat dan dedak..pemalas Sbb tu tak maju2 walau dah 61 thn UMNO jdi tunjak kjaan. Ashik tempik demi melayu, islam..kami perlu dibantu selalu..walau kerja dan usha kami tak mahu..sbb utk dapat bantuan sepnjang hayat dan dedak free..kami mmng tak malu..Maruah mana..maruah mana hah bangsaku…

Syed
Syed
25 April 2020 10:50 pm

Salam semua, 1. Mohammad anak lelaki Hassan ni bukan Ahli Parlimen. 2. Abdul Khaled anak lelaki Nordin pun bukan Ahli Parlimen. 3. Mohammad anak lelaki Hassan ni Timbalan Presiden Umno. 4. Abdul Khaled anak lelaki Nordin salah seorang dari 3 Naib Presiden Umno. 5. 2 lagi Naib Presiden UMNO sudah dan akan dapat habuan masing2. i. Ismail anak lelaki Sabri dah jadi Menteri Kanan. ii. Mahdzir anak lelaki Khalid pula diberitakan akan dilantik sebagai Pengerusi Telekom. Maassyyuuuuk. 6. Azalina anak ‘perempuan’ Othman Said diberitakan akan dilantik sebagai Timbalan Speaker selepas melalak mengenai pembahagian ‘harta2 Ismit Ulam Raja’ yang dikatakan dibahagikan… Read more »

anonymous
anonymous
26 April 2020 5:36 am
Reply to  Syed

Syed anak lelaki paria minum air kencing lembu cuma ada jawatan tapi tak ada gaji sbg penganalisis.

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 6:26 am
Reply to  anonymous

Hahaha, anak lelaki paria. Setuju.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
28 April 2020 2:33 am
Reply to  Anonymous

Dlm semua2 pariah..melayu pariah lah yg paling sengkek, takda maruah. Setuju.

Jigit
Jigit
26 April 2020 10:26 am
Reply to  anonymous

What’s wrong with you idiot? The guy put up his argument without cursing anyone. But you…. shame on you using such language, labelling him with nasty remarks. It shows your level of education, as well as the state of your up bringing …..

khatijah.nuno
khatijah.nuno
28 April 2020 2:36 am
Reply to  Jigit

You are damn right…this people the malays mana ada propa upbringing asyik demi melayu, dan rasis anti cina DAP.

anonymous
anonymous
25 April 2020 10:22 pm

Diperalat apa kebendanya Budin?
Umno dan Pas bersetuju beri sokongan kpd pembentukan kerajaan yg di pimpin oleh TS Muhyidin tu dah kira cukup baik. Boleh gak merasa jd PM8. Jika dibandingkan dgn yg sorang tu… PM tepi seumur hidup je. Cucuk lah lagi Budin… Tak berkesan, cuba lagi.

Goh
Goh
25 April 2020 10:07 pm

Tebuk la atap selagi anda bernyawa…setelah mati nanti tak buleh dah nak tebuk atap

Anonymous
Anonymous
25 April 2020 10:26 pm
Reply to  Goh

Atap dah ditebuk, kami di dalam rumah. Kamu dah dihalau sbb tak bayar sewa. Bertempik lah kamu kat luar tu.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 6:30 am
Reply to  Anonymous

Bila hujan, air membanjiri dalam rumah kamu, jangan melaung, yer.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
28 April 2020 2:41 am
Reply to  Anonymous

bukan la…kau ni fitnah aje kerja. bukan tak bayar sewa..dah bayar..belom habis tempoh sewa..si penceroboh2 kat luar tak sabar2 nk dudok umah dah jarah pegang kuasa..padahal org tu mampu bayar sewa sampai PRU15 huhuhu

khatijah.nuno
khatijah.nuno
28 April 2020 2:38 am
Reply to  Goh

Ada mcam ni punya org..nanti mati dia tebuk tanah pula nak lari.. sbb nun dipukul malaikat zabanniah..hahaha

ken
ken
25 April 2020 9:47 pm

Memang sudah dijangka. Tun dari awal lagi sedar perkara ini akan berlaku. MY telah membuat suatu kesilapan besar atau tergesa-gesa meninggalkan PH. Juga silap mendengar nasihat “manis” Azmin. Langkah Sheraton adalah langkah yang membawa musibah kepada Bersatu dan Kem Azmin. PU nanti Bersatu MY dan Kem Azmin akan terus lenyap. Tiada harapan lagi untuk menang kerusi yang mereka sandang sekarang apatah lagi menang mana-mana kerusi yang mereka akan bertanding. Apakah Bersatu MY dan Kem Azmin akan dibubarkan dan MP2 mereka menyertai Umno untuk menyelamatkan diri mereka? Ada kemungkinan. Jika ini berlaku di manakah maruah mereka? Sekarang hanya Tun yang boleh… Read more »

Wau bule
Wau bule
26 April 2020 3:04 am
Reply to  ken

Some called it as stupid questions. Some considered as ketinggalan zaman. Mereka betul. Yang laon semua salsh

Sekarang semua kemungkinan yang diperlekehkan sebagai bodoh mula muncul dalam pelbagai bentuk dan rupa. Semua pandangan yang dikita ketinggalan masa mula menyerlah. Definisi pengkhianat ditukar jadi penyelamat demi bangsa nelayu dan agama VIZ DAP’S ALLEGED PRESENCE AND PROMINENCE IN THE PREVIOUS TUN LED GOVERNMENT. This was heightened by false prophets of doom and made more colourful by predictions by Malaysian Nostradamus.

Well, let time determines the truth albeit slowly but surely. Wallahuaklam.

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 6:39 am
Reply to  Wau bule

Setuju juga dgn pendapat Wau bule.

Hah, asyik setuju ajer aku pagi ini. Mana pendapat yang bagus berdasarkan kebenaran perlu di setujukan.

Let’s wait and see if bright sparks appear in me as the sun rises. Then I can add some pendapat yang bagus, hopefully.

Have a good day, everybody.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
28 April 2020 2:44 am
Reply to  Anonymous

Bukan sparks..ntah spears appear in your backside hahahaha

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 6:33 am
Reply to  ken

Setuju dgn pendapat ken.

zunnun
zunnun
25 April 2020 9:21 pm

trilogy kerajaan “melayu2 islam” dgn kesundalan mereka sebelum perjumpaan Sheraton, “melayu2 omNo, pAs, gps, ppbm, semburit2 sepakat utk tebuk atap parlimen… mahathir letak jawatan tanpa rujuk kpd PH… mcm PH mak bapak dia punya… Moo terajui PN, covids’ meletup dgn teruk…. cabinet dapur periuk belangga dan kuali berbunyi2 tidak puas hati covids’ mengamuk, SPs di kemukakan riang rakyat menjadi murang “Melayu2 Islam” masih tak kenyang, kemarok lagi tuntutan rampasan pertempuran… covids’ mengamuk, harga minyak menjunam bawah paras $10/bbl “Melayu2 Islam” dah mula rasa bahang… lalu keluarkan kenyataan, muaFUCKat hanya sekadar membantu ppbm utk selesaikan krisis sj… dah, berhelah pula, dari… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 April 2020 10:24 pm
Reply to  zunnun

Syaitan ni membebel je, apa hal?

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 6:48 am
Reply to  zunnun

Pendapat zunnun the lanun mestilah jenis pukimak. Dia menghasut “Melayu2 Islam” itu sebab dia DAP musuh tradisi PAS.

Dia biadab dan kurang ajar, keturunan Ultra Kiasu yang sentiasa pentingkan diri sendiri, tak mahu ketinggalan, konon, asyik grab and exploit apa saja opportunity yang melintas di depan dia. Hingga menganut 3 agama di masa yang sama – Confucianism, Taoism dan Buddhism.

Dia tahu dan biasa dengan pelacur belakang mati, maka belakang nya pun begitu, selalu di rapati Bang Ali.