TERUS KURUNG RAKYAT KEPUTUSAN MUDAH, TAPI JANGAN AMBIL MUDAH RAKYAT SUSAH

1. Perdana Menteri umum malam tadi PKP disambung 2 minggu lagi selepas 28 April ini.

2. Kita terima keputusan kerajaan ini tetapi jangan jadikan ianya satu kelaziman dan rutin. Ianya keputusan mudah bagi PM, orang2 besar, orang2 kaya. Tapi ia bukan satu keputusan mudah bagi rakyat biasa, orang susah, orang miskin.

3. Orang2 besar di Malaysia memang tidak rasa susah PKP, langgar larangan pun tidak didenda apalagi di gari dan dipenjara. Makanya PKP menjadi kelaziman yang tidak menyusahkan orang2 besar.

4. PM ini bernasib baik kerana mempunyai jentera kerajaan yang baik. Jabatan Kesihatan sekarang diiktiraf antara terbaik. Ketua Jabatan dan pegawai, kakitangannya hebat. (Bukan Menteri dan Timb Menteri yang dilantik PM)

5. PM ini juga bernasib baik kerana Pasukan keselamatan, Polis, Tentera juga berkeupayaan mengawal situasi negara.(Melainkan campurtangan Menteri sebabkan orang2 besar yg menjadi kawan2 Menteri tidak ditahan)

6. Dan PM ini lebih bernasib baik kerana faktor rakyat Malaysia rata2 bersikap patuh dan menghormati arahan demi kesihatan dan keselamatan.

7. Faktor2 ini lah yang memudahkan kerajaan hari ini. Tetapi jangan ambil mudah. Hakikatnya, PM dan Menteri2nya tidak menyakinkan dan tidak membuktikan apa2 selain aksi2 lucu dan bodoh yg menjadi bahan jenaka rakyat dan seluruh dunia.(Kisah menteri Doraemon, Air Suam disiarkan oleh hampir semua stesyen utama TV dunia)

8. PM dan menterinya mesti lebih serius dan bertanggungjawab. Mereka mesti pamerkan kecemerlangan seperti jentera kerajaan dan pengorbanan seperti rakyat jelata. Bukan makan gaji buta!

9. Kamu suruh rakyat terus berkurung dan berkorban, jentera dan kakitangan kerajaan barisan hadapan terus berhempas pulas tetapi kamu pemimpin2 politik yang berkuasa buat apa?Sekadar buat PC setiap hari dan tiap 2 minggu mengenai PKP dan perintah lanjut PKP?

10. Janganlah hanya tegas dan pantas dalam soal kurung rakyat, susahkan rakyat. Persoalannya mengapa tidak tegas dan pantas dalam soal senangkan rakyat? Soal periuk nasi rakyat. Ekonomi rakyat? Mengapa lembap, lambat, sambil lewa, tidak mengesankan?

11. Rakyat terima keputusan yang menyukarkan mereka. Mengapa kerajaan tidak bersungguh2 membuat keputusan menyenangkan mereka? Memang ada rencana ekonomi tetapi tidak padu, padat, cepat dan berani. Lembap!

12. Kita akui rekod PM ini yang lembap dan menteri2nya juga khususnya yang menjaga hal ehwal ekonomi. Mereka hanya cekap dan pantas dalam hal ekonomi babitkan kepentingan syarikat2 dan kroni besar. Itu rekod mereka.

13. Kita juga sedar kerajaan ini asasnya bukan sebuah kerajaan bertanggungjawab. Bodohlah kita kalau kita mengharapkan sikap tanggungjawab daripada PM dan menteri2 yang khianat, menipu perjanjian yang ditandatangani sendiri!

14. Tetapi ini saat krisis, kesusahan rakyat amat parah. Mereka mesti berubah atau mesti diubah segera. Ahli2 parlimen mesti bersidang segera dan membuat keputusan segera.(18 Mei terlalu lama dan sehari?). Majlis Raja2 juga bertanggungjawab. Mereka juga mesti memainkan peranan memperbetulkan keadaan sekiranya kerajaan hari ini terus lembap selesaikan masalah rakyat yang semakin susah dan parah!

Selamat berpuasa Ramadhan Mubarak.

Mohamad Ezam Mohd Nor

24 April 2020/ 1 Ramadhan 1441H.

0 0 vote
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 24 April 2020 — 10:51 am
Subscribe
Notify of
guest
129 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Okla
Okla
28 April 2020 12:07 am

Stupid la you

Othman Ahmad
Othman Ahmad
27 April 2020 8:37 pm

Kenapa ya Kejora merepek-meraban, meronta menggelupur tak tentu haluan….?? Apakah dia sakit jiwa tak tertahan menanggung KEMALUAN tak terbandingkan setelah dilondehkan tembelangnya….?? Selama ini berbagai helah & alasan dia ada-adakan tidak berani hadhir berdepan dgnku konon2….. – sibuk banyak kerjalah, – sebab spek hitamlah, – sebab anak sayalah, – “budak fake Mas Sarawak” datanglah, – “Irah porrah fake” nak balik Kedahlah, – last2 tak semena-mena tanpa sebab dia kemalangan (pulak dahh). Semuanya itu alahai….berbunyi dangkal-baghal, menunjukkan jelas Kejora bingai takott-telor kecott untuk berdepan dgnku. Nah, mana buktinya konon dia dah 3X berada di Dtrn Merdeka,– MANA BUKTIMYA, MANA..MANA..MANA, HAAAAAAAAA Kejora…??… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
27 April 2020 8:42 pm
Reply to  Othman Ahmad

Geli hati betul tengok gelagat si bingai Kejora sekor nih. Tak abis2 masuk bakul syok sendiri. Tulis BM pun masih berterabur, ada hati pulak nak eksyen tulis omputeh nih – hancussss….!! Oh ya, kenapa kau tersangatlah bongok menulis baris PANTAToon kau tuu berjela-jela menggelebeh terkeluar masuk longkang sampai tempo/rentaknya jadi tersangatlah sumbang, haaaaaa….?? Kan dah dikatakan tiap baris jgn melebihi 5,6 perkataan. Ini aku buatkan contoh pantun Melayu siap dgn ‘baris pembayang’ serta ‘baris maksud’menepati ciri2 pantun pusaka bangsa…. Angin ribut, datang dan pergi. Hujan dah tedoh, panas semula. Tulisan serabut, hilanglah seri. Dahlah bodoh, bersombong pula. Betul2lah kau nie… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
27 April 2020 8:51 pm
Reply to  Othman Ahmad

Ini contoh pantun yg tidak mrlalut berjela-jela, hanya guna 5, 6 petkataan saja. Fan Tun Friday, April 24, 2020 5:06:00 PM (Di blog Kluangman) Memang betul bro KD Penyamun masih dianggap baik Tun diserang secara peribadi Tg Rambutan tak mahu ke naik? Undang-undang patutnya rata Bukan hanya dipilih-pilih Mentang-mentang di atas tahta Langgar peraturan boleh berdalih? Rakyat melihat rakyat menilai Pilih kasih jangan berlaku Jangan sampai dilihat longlai Di mata rakyat nanti tak laku! Setuju betul dengan Cik Minah Negarawan ulung tetap relevan Menghina,mencaci kerja jin tanah Terasa panas di dalam oven! Tun Mahathir tetap terbilang Walau manusia tidak sempurna… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
27 April 2020 8:56 pm
Reply to  Othman Ahmad

KEJORA CAKAP BESAR TAPI TERNYATA HANYA AUTA TEMBERANGNYA SAJA. DIA YG CABAR SAYA, BAGI TARIKH, MASA & TEMPAT – TIBA MASA HABUK PUN TARAK – DIA MENGHILANG DIRI DI BLOG DAN JUGA TIDAK MUNCUL DI TEMPAT, MASA & TARIKH YG DIA SENDIRI GEMBAR-GEMBURKAN. BERIKUT ADALAH CAKAP BESARNYA YG MASIH TERSIMPAN BERKEADAAN BAIK DALAM ARKIB BLOG INI….. KEJORA Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6 Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 4 May 2018 6:24 pm KEJORA Suman bapok jgn… Read more »

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 3:26 pm

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Suman is as if, an old lady, with no more period
Readers found this skunk as stupid and foolish
His dignity is tarnished..for being a moron idiot
That goon, can’t even create ‘pantun’, in English
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 3:25 pm

🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛
Suman tried to be a dragon but he’s a millipede
He is an old idiot with a very little piece of brain
He had to suffer sorrow, for being damn stupid
That is why, he is always, thrown, into the drain
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 3:23 pm

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Idiot Suman always appear to boast and tell lie
This old skunk behaves rather funny and weird
When I gave English pantun, he could not reply
The reason is simply, he is a damn, stupid idiot
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 3:18 pm

HO HO HO

🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐
Kasiihan Suman maknyah, bodoh serupa keldai
Tpi perangai dia sngat jahat, mengalahkan kera
Nak buat pantun BI, dia bebal dungu tak pandai
Dah tu..kena luku kepala pula, dgn cikgu Kejora
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Hi hi hi

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 3:17 pm

HA HA HA

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Challenging Kejora poor stupid Suman get tired
Readers can see that, Suman is stupid & foolish
It is obvious that, the skunk is a real stupid idiot
He can’t reply the pantun Kejora gave in English
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Hi hi hi

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 3:15 pm

Hi hi hi hi

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
At ‘Dtrn Mrdka’ I challenged Suman the bastard
But my precious time actually had been wasted
Coward Suman dare not come, so long I waited
The old skunk’s dignity, was tarnished & tainted
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HO HO HO

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 12:44 pm

Holy shits, Kejora deems that absurd as “pantun”…??
No..no..no..that’s “Outright Rubbish PANTAToon”….!!

Look you fool…
1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan.
2. PANTAToon kamu berjela sampai terkeluar longkang.
3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud.
4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung.
5. Pantun is strictly Malay’s.
6. Finally, your English sucks…..!!

Pantun Contoh:
Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara tidak
Esok jangan rindu-rinduan

He he he he
Angin ribut, datang dan pergi
Hujan dah tedoh, panas semula
Tulisan serabut, hilang pekerti
Dahlah bodoh, bersombong pula
Hi hi hi hi

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 1:09 pm
Reply to  Othman Ahmad

Excuse me……btw,

Belajar PANTAToon tuuu kat mana…??
Maktab Pusat Serenti mana tuuu….??
He he he he
Hi hi hi hi

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 3:20 pm
Reply to  Othman Ahmad

Hi hi hi hi

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Wow..siapa itu, yg berpantun bagaikan pendita?
Dlm BI pula tu cantik kemas susunan kata-kata
Suman hanya setakat melihat dngn putih mata
Dh tentu tk mampu dibuat Suman bahalol unta
🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 9:05 am

HO HO HO

🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐
Kasiihan Suman maknyah, bodoh serupa keldai
Tpi perangai dia sngat jahat, mengalahkan kera
Nak buat pantun BI, dia bebal dungu tak pandai
Dah tu..kena luku kepala pula, dgn cikgu Kejora
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 12:33 pm
Reply to  Anonymous

Goodness, you call that pantun…??
No..no..no..that’s PANTAToon….!!

Look you fool…
1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan.
2. PANTAToon kamu berjela sampai terkeluar longkang.
3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud.
4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung.
5. Pantun is strictly Malay’s.
6. Finally, your English sucks…..!!

Pantun Contoh:
Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara tidak
Esok jangan rindu-rinduan

He he he he
Angin ribut, datang dan pergi
Hujan dah tedoh, panas semula
Tulisan serabut, hilang pekerti
Dahlah bodoh, bersombong pula
Hi hi hi hi

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 1:11 pm
Reply to  Othman Ahmad

Excuse me……btw,

Belajar PANTAToon tuuu kat mana…??
Maktab Pusat Serenti mana tuuu….??
He he he he
Hi hi hi hi

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 9:04 am

HO HO HO

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Challenging Kejora poor stupid Suman get tired
Readers can see that, Suman is stupid & foolish
It is obvious that, the skunk is a real stupid idiot
He can’t reply the pantun Kejora gave in English
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 12:35 pm
Reply to  Anonymous

My oh my, you call that pantun…??
No..no..no..that’s PANTAToon….!!

Look you fool…
1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan.
2. PANTAToon kamu berjela sampai terkeluar longkang.
3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud.
4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung.
5. Pantun is strictly Malay’s.
6. Finally, your English sucks…..!!

Pantun Contoh:
Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara tidak
Esok jangan rindu-rinduan

He he he he
Angin ribut, datang dan pergi
Hujan dah tedoh, panas semula
Tulisan serabut, hilang pekerti
Dahlah bodoh, bersombong pula
Hi hi hi hi

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 1:11 pm
Reply to  Othman Ahmad

Excuse me……btw,

Belajar PANTAToon tuuu kat mana…??
Maktab Pusat Serenti mana tuuu….??
He he he he
Hi hi hi hi

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 9:03 am

HA HA HA

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Challenging Kejora poor stupid Suman get tired
Readers can see that, Suman is stupid & foolish
It is obvious that, the skunk is a real stupid idiot
He can’t reply the pantun Kejora gave in English
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 12:37 pm
Reply to  Anonymous

Wtf, is that pantun…??
No..no..no..that’s PANTAToon….!!

Look you fool…
1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan.
2. PANTAToon kamu berjela sampai terkeluar longkang.
3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud.
4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung.
5. Pantun is strictly Malay’s.
6. Finally, your English sucks…..!!

Pantun Contoh:
Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara tidak
Esok jangan rindu-rinduan

He he he he
Angin ribut, datang dan pergi
Hujan dah tedoh, panas semula
Tulisan serabut, hilang pekerti
Dahlah bodoh, bersombong pula
Hi hi hi hi

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 1:12 pm
Reply to  Othman Ahmad

Excuse me……btw,

Belajar PANTAToon tuuu kat mana…??
Maktab Pusat Serenti mana tuuu….??
He he he he
Hi hi hi hi

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 2:52 am

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Challenging Kejora poor stupid Suman get tired
Readers can see that, Suman is stupid & foolish
It is obvious that, the skunk is a real stupid idiot
He can’t reply the pantun Kejora gave in English
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 6:55 am
Reply to  Anonymous

Goodness, you call that pantun…??
No..no..no..that’s PANTAToon….!!

Look you fool…
1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan.
2. PANTAToon kamu berjela sampai terkeluar longkang.
3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud.
4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung.
5. Pantun is strictly Malay’s.
6. Finally, your English is damn bloody sucks…..!!

Pantun Contoh:
Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara tidak
Esok jangan rindu-rinduan

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 1:22 pm
Reply to  Othman Ahmad

Pantun Lesson buat Kejora:

Angin ribut, datang dan pergi
Hujan dah tedoh, panas semula
Tulisan serabut, hilang pekerti
Dahlah bodoh, bersombong pula

I seek to beg your pardon
Belajar PANTAToon tuuu kat mana…??
Maktab Pusat Serenti mana tuuu….??
He he he he
Hi hi hi hi

Anonymous
Anonymous
25 April 2020 8:53 pm

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Wow..siapa itu, yg berpantun bagaikan pendita?
Dlm BI pula tu cantik kemas susunan kata-kata
Suman hanya setakat melihat dngn putih mata
Dh tentu tk mampu dibuat Suman bahalol unta
🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 12:12 am
Reply to  Anonymous

He he he he

I’ll make it simple and straight to your face,,,,

Too bad
Don’t get mad
Trash PANTAToon my foot
Your reputation gone kaput
Hi hi hi hi

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 1:23 pm
Reply to  Othman Ahmad

Pantun Lesson buat Kejora:

Angin ribut, datang dan pergi
Hujan dah tedoh, panas semula
Tulisan serabut, hilang pekerti
Dahlah bodoh, bersombong pula

I seek to beg your pardon
Belajar PANTAToon tuuu kat mana…??
Maktab Pusat Serenti mana tuuu….??
He he he he
Hi hi hi hi

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 12:19 am
Reply to  Anonymous

Poor soul,
Your hurling of lies intensiies with lots of rubbish……!!
Looks like you’re critically suffering palpitations where you couldn’t at all reciprocate with substantial facts and evidences.
Hi hi hi hi

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 3:02 am
Reply to  Othman Ahmad

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
1 Feb 2018, begitu menggamit kenangan silam
Mmg lawak giler..Suman dua muka pnya talam
Sah sgt ler dia auta, itu Hindu sewel putar alam
Hapa jadah, pakai spek hitam di tengah malam
😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 12:50 pm
Reply to  Anonymous

Tapi..tapi..tapi..MENDUKACITAKAN……!!

Yg ditunggu2 tak kunjung tiba.
Sampai laanie si bingai gagal buktikan konon dia dah 3X berada di Dtrn Merdeka, – MANA BUKTINYA, MANA..MANA..MANA, HAAAAAAAAA…??

He he he
Banyaklah kau bertemberang.
Hi hi hi hi

Anonymous
Anonymous
25 April 2020 8:45 pm

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
At ‘Dtrn Mrdka’ I challenged Suman the bastard
But my precious time actually had been wasted
Coward Suman dare not come, so long I waited
The old skunk’s dignity, was tarnished & tainted
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Othman Ahmad
Othman Ahmad
25 April 2020 11:04 pm
Reply to  Anonymous

Sampai laanie si bingai gagal buktikan konon dia dah 3X berada di Dtrn Merdeka, – MANA BUKTINYA, MANA..MANA..MANA, HAAAAAAAAA…??

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 2:51 am
Reply to  Othman Ahmad

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Challenging Kejora poor stupid Suman get tired
Readers can see that, Suman is stupid & foolish
It is obvious that, the skunk is a real stupid idiot
He can’t reply the pantun Kejora gave in English
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 3:04 am
Reply to  Anonymous

Hi hi hi hi

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
1 Feb 2018, begitu menggamit kenangan silam
Mmg lawak giler..Suman dua muka pnya talam
Sah sgt ler dia auta, itu Hindu sewel putar alam
Hapa jadah, pakai spek hitam di tengah malam
😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
26 April 2020 3:07 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA

🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐
Kasiihan Suman maknyah, bodoh serupa keldai
Tpi perangai dia sngat jahat, mengalahkan kera
Nak buat pantun BI, dia bebal dungu tak pandai
Dah tu..kena luku kepala pula, dgn cikgu Kejora
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 1:01 pm
Reply to  Anonymous

Wtf, is that pantun…?? No..no..no..that’s PANTAToon….!! Look you fool… 1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan. 2. PANTAToon kamu berjela sampai terkeluar longkang. 3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud. 4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung. 5. Pantun is strictly Malay’s. 6. Finally, your English sucks…..!! Pantun Contoh: Tuai padi antara masak Esok jangan layu-layuan Intai kami antara tidak Esok jangan rindu-rinduan He he he he Angin ribut, datang dan pergi Hujan dah tedoh, panas semula Tulisan serabut, hilang pekerti Dahlah bodoh, bersombong pula Belajar PANTAToon kat mana…?? Maktab Pusat Serenti mana tuuu….?? Hi… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 12:56 pm
Reply to  Anonymous

Sampai tualah kamu merepek-meraban, meronta menggelupur tak tentu haluan untuk menutup KEMALUAN yg tak terbandingkan. Berbagai helah & alasan ala si bibir tebal mat malasan kau ada-adakan tidak berani hadhir berdepan dgnku konon2….. – sibuk banyak kerjalah, – sebab spek hitamlah, – sebab anak sayalah, – tiba2 tak semena-mena tanpa sebab dia kemalangan (pulak dahh). – “budak fake Mas Sarawak” datanglah, – “Irah porrah fake” nak balik Kedahlah, Semuanya itu alahai….berbunyi dangkal-baghal, menunjukkan jelas kau Kejora bingai takott-telor kecott untuk berdepan dgnku. Nah mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – MANA BUKTIMYA, MANA..MANA..MANA, HAAAAAAAAA…?? Wajar… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 12:52 pm
Reply to  Anonymous

Wtf, is that pantun…??
No..no..no..that’s PANTAToon….!!

Look you fool…
1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan.
2. PANTAToon kamu berjela sampai terkeluar longkang.
3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud.
4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung.
5. Pantun is strictly Malay’s.
6. Finally, your English sucks…..!!

Pantun Contoh:
Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara tidak
Esok jangan rindu-rinduan

He he he he
Angin ribut, datang dan pergi
Hujan dah tedoh, panas semula
Tulisan serabut, hilang pekerti
Dahlah bodoh, bersombong pula
Hi hi hi hi

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 1:05 pm
Reply to  Anonymous

Wtf, is that pantun…?? No..no..no..that’s PANTAToon….!! Look you fool… 1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan. 2. PANTAToon kamu berjela sampai terkeluar longkang. 3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud. 4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung. 5. Pantun is strictly Malay’s. 6. Finally, your English sucks…..!! Pantun Contoh: Tuai padi antara masak Esok jangan layu-layuan Intai kami antara tidak Esok jangan rindu-rinduan He he he he Angin ribut, datang dan pergi Hujan dah tedoh, panas semula Tulisan serabut, hilang pekerti Dahlah bodoh, bersombong pula Belajar PANTAToon kat mana…?? Maktab Pusat Serenti mana tuuu….?? Hi… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
26 April 2020 2:30 pm
Reply to  Anonymous

My oh my, you call that pantun…?? No..no..no..that’s PANTAToon….!! Look you fool… 1. Setiap baris pantun tak melebihi 5 perkataan. 2. PANTAToon kamu berjela sampai terkeluar longkang. 3. Pantun ada rangkap pembayang & rangkap maksud. 4. PANTAToon kamu main larung semacam jer, tak berseni langsung. 5. Pantun is strictly Malay’s. 6. Finally, your English sucks…..!! Pantun Contoh: Tuai padi antara masak Esok jangan layu-layuan Intai kami antara tidak Esok jangan rindu-rinduan Angin ribut, datang dan pergi Hujan dah tedoh, panas semula Tulisan serabut, hilang pekerti Dahlah bodoh, bersombong pula Excuse me……btw, Belajar PANTAToon tuuu kat mana…?? Maktab Pusat Serenti mana… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
25 April 2020 11:53 am

Sudah ada 2 orang mati sebab tidak dapat bantuan masa PKP. Kalau setakat ziarah ke sana ke sini barua anjing politik nak hantar ke media sosial. Ebit Liew lagi kerja kuat daripada barua anjing Kerajaan Pintu Belakang. Kahkahkah!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
25 April 2020 3:14 pm

Tapi lain pulak KEMATIAN menimpa sekor bingai selenga……!! Berbagai helah & alasan ala si bibir tebal mat malasan Kejora ada-adakan tidak berani hadhir berdepan dgnku konon2….. – sibuk banyak kerjalah, – sebab spek hitamlah, – sebab anak anakkulah, – tiba2 tak semena-mena tanpa bukti dia kemalangan (pulak dahh), – “budak fake Mas Sarawak” datanglah, – “Irah porrah fake” nak balik Kedahlah, Semuanya itu alahai….berbunyi dangkal-baghal, menunjukkan jelas Kejora bingai takott-telor kecott untuk berdepan dgnku. Sampai laanie si bingai gagal buktikan konon dia dah 3X berada di Dtrn Merdeka, – MANA BUKTINYA, MANA..MANA..MANA, HAAAAAAAAA…?? Jelas sekali Kejora MakNyah dah MATI PUCUK…..… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 April 2020 10:12 am

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman maknyah mahu acah Kejora singa lapar
Tpi si bapok tu hnya lagak megah, kuat gempar
Macm dgn nenek kebayan je, mulut dia celupar
Mngkin brhenti nanti..bila Kejora bgi penampar
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Othman Ahmad
Othman Ahmad
25 April 2020 2:55 pm
Reply to  Anonymous

Poor soul,
His hurling of lies intensiies…..!!
Looks like Kejora is critically suffering palpitations where he couldn’t at all reciprocate with substantial facts and evidences.

Anonymous
Anonymous
25 April 2020 10:05 am

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Mmg le lawak giler..Suman mknyah tua bangka
Dlm blog mmg ler lagak megah bermuka-muka
Takut dia nk jumpa Kejora kat dataran merdeka
Ada ker malam2 pakai spek hitam, mcm ungka
😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Othman Ahmad
Othman Ahmad
25 April 2020 3:05 pm
Reply to  Anonymous

Berbagai helah & alasan ala si bibir tebal mat malasan kau ada-adakan tidak berani hadhir berdepan dgnku konon2….. – sibuk banyak kerjalah, – sebab spek hitamlah, – sebab anak anakkulah, – tiba2 tak semena-mena tanpa bukti kau kemalanganlah, – “budak fake Mas Sarawak” datanglah, – “Irah porrah fake” nak balik Kedahlah, Semuanya itu alahai….berbunyi dangkal-baghal, menunjukkan jelas kau Kejora bingai takott-telor kecott untuk berdepan dgnku. Nah mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – MANA BUKTIMYA, MANA..MANA..MANA, HAAAAAAAAA…?? Jelas sekali Kejora MakNyah dah MATI PUCUK….. MATI yg tak perlu dijenazahkan, MATI yg tak perlu dimandikan, MATI… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 April 2020 10:00 am

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Boleh dengar je le, Suman maknyah punya auta
Haper jadah mlm pakai hitam punya spek mata
Mmg dia bacul penakut..itu bapok bahalol unta
Nak lari dari Kejora..dia nyamar, pengemis buta
😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Othman Ahmad
Othman Ahmad
25 April 2020 8:43 am

Sampai tualah kamu merepek-meraban, meronta menggelupur tak tentu haluan untuk menutup KEMALUAN yg tak terbandingkan. Berbagai helah & alasan ala si bibir tebal mat malasan kau ada-adakan tidak berani hadhir berdepan dgnku konon2….. – sibuk banyak kerjalah, – sebab spek hitamlah, – sebab anak sayalah, – tiba2 tak semena-mena tanpa bukti dia kemalanganlah, – “budak fake Mas Sarawak” datanglah, – “Irah porrah fake” nak balik Kedahlah, Semuanya itu alahai….berbunyi dangkal-baghal, menunjukkan jelas kau Kejora bingai takott-telor kecott untuk berdepan dgnku. Nah mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – MANA BUKTIMYA, MANA..MANA..MANA, HAAAAAAAAA…?? Wajar & logikkah… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 April 2020 7:12 am

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Mmg dia bacul, itu Suman bapok tali barut DAP
Kat dlm blog mmg ifrit ni lagak kencang berapi
Tapi kat Dtrn Merdeka, maknyah tu lari menepi
Klau tak, penampar ni dh singgah dia pnya pipi
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Othman Ahmad
Othman Ahmad
25 April 2020 8:37 am
Reply to  Anonymous

Wajar & logikkah si bingai sekor nih ngaku2 konon seorang cikgu lagak macam bagus bersolat dan berpuasa tapi celupar mengeluarkan PANTAToon biadap, kotor lagi keji, sampai dibalun oleh pembaca2 blog….. Jamesdean1 Jamesdean1, 5 May 2018 at 03:03 Kan betul dia ni kena ayam dgn gua…makanan gua jer kejora ni Macy, 5 May 2018 at 03:04 Kikiki..ada ati nak tutoh bini org!!! Bini sdiri pon jolok ngan jari!!! He2 he22, ha2 ha2 Jamesdean1 Jamesdean1, 5 May 2018 at 03:05 Gebang je kejora…ade lagi pantun bro kejora? Jamesdean1 Jamesdean1, 5 May 2018 at 03:08 Kan betul dia ni kena ayam dgn gua…makanan… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 April 2020 7:03 am

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Ntah bila lah..dgn Suman dapat ku bertembung
Nk ku ajar, ayam daging, yg lagak ayam sabung
Sayang sekali..PKP asyik saja terus disambung
Klu tak, mmg Suman nak ku sepak melambung
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Othman Ahmad
Othman Ahmad
25 April 2020 6:38 am

Wajar & logikkah si bingai sekor nih ngaku2 konon seorang cikgu lagak macam bagus bersolat dan berpuasa tapi celupar mengeluarkan PANTAToon biadap, kotor lagi keji seperti yg tertera di bawah, sampai dibalun oleh pembaca2 blog….. KEJORA, 4 May 2018 7:19 pm 9 June Suman’ll be amazed with my stunt I’m going to chase him everywhere he run Then I will grab her wife and fuck her cunt Sure it’ll be tasty, smooth soft like spong Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh KEJORA, 4 May 2018 7:50 pm Di JB nanti, aku nak ajar Suman anjing kurap Dia pelir mampos, layan bini… Read more »

si blogger bodoh
si blogger bodoh
25 April 2020 5:28 am

blogger nih bodoh orangnya. tapi buat gaya macam pandai. bercakap berfikir macam orang dok dalam gua. fikiran kolot. penulisan lemah.. bukan lah mata bodoh. orang takmau cina berkuasa kat Malaysia. kalau ko ingat cina berkuasa nanti akan baik ngan orang melayu, memang silap ko lah bodoh. mungkin anak2 ko akan datang nanti hidup kesusahan disebabkan bapak dia yang bodoh dan kolot. aku sanggup melayu corrupt memimpin negara dari cina. tutup lah blog bodoh nih

Othman Ahmad
Othman Ahmad
25 April 2020 4:52 am

He he he Sampai tualah kamu merepek-meraban, meronta menggelupur tak tentu haluan untuk menutup KEMALUAN yg tak terbandingkan. Berbagai helah & alasan ala si bibir tebal mat malasan diada-adakan tidak berani hadhir berdepan dgnku konon2….. – sibuk banyak kerjalah, – sebab spek hitamlah, – sebab anak sayalah, – tiba2 tak semena-mena tanpa bukti dia kemalanganlah, – “budak fake Mas Sarawak” datanglah, – “Irah porrah fake” nak balik Kedahlah, Semuanya itu alahai….berbunyi dangkal-baghal, menunjukkan jelas kau Kejora bingai takott-telor kecott untuk berdepan dgnku. Nah mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – MANA BUKTIMYA, MANA..MANA..MANA, HAAAAAAAAA…?? Toksah… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 April 2020 2:26 am

Suman maknyah pelir kecut,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Sayang..Datarn Merdeka, tk dapat berkata-kata
Kalau tidak..pasti ia akan bangkit dan bercerita
Suman, pkai spek hitam, nyamar pngemis buta
Disuruh anak tunggu..dia sembunyi dlm kereta
😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HO HO HO

Othman Ahmad
Othman Ahmad
25 April 2020 4:39 am
Reply to  Anonymous

Enon MakNyah Kejora eksyen macam bagus, tak hal dia berhati busuk menyumpah seranah saya & Tun M sampai ke tahap sakit tenat masuk wad dan mampos. Kebelakangan ini dia menggelupur bagai polong terlong-lolong tersampok cakap sorang2 di blog Shahbudin untuk menutup KEMALUANNYA setelah dilondehkan segaka kejahatannya. Berikut adalah ratib PANTAToon laknatnya yg langsung tak diperkenankan Illahi….. Suman maknyah bapok dah tak kelihatan terus Agk nya dia mampos dek jngkitan corona virus Pengkebumian semua, pihak hospital yng urus Tak sempat iblis barua itu, bertemu jln yg lurus Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh 23 April 2020 4:16 pm Terus tk kelihatan lgi… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 April 2020 2:24 am

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Blh dgr je le Suman tepi gantang pnya melukut
Maknyah tua ni, telur kt tepi tingkap dia sngkut
Kejora cabar di Dtrn Merdeka dia kecut & takut
Habis semua..anak & menantu dia bwa angkut
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Othman Ahmad
Othman Ahmad
24 April 2020 11:23 pm

Sangkeng malunya Kejora bingai, dalam terpinga-pinga dan termati pucuk idea, dia terbuat kerja bodoh lagi bebal sampai menyingkap kain ‘pelir cut’nya ke atas untuk menutup mukanya tanpa sedari dia telah mendedahkan terlopong nganga KEMALUANnya yg di bawah tuu…..!! Don’t you realise you’re making a bloody fool of your stupid self with your ridiculous bullshit PANTAToon at the lowest level. Sedang Kita berkurung sempena mematuhi arahan PKP pihak berkuasa, Kejora pula dah terbukti bertahun-tahun mengurung dan selubung diri dalam kain ‘pelir cut’nya tak berani keluar berdepan dgn saya. He he he Ho ho ho Ha ha ha Hi hi hi hi… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 10:14 pm

Suman maknyah,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Sayang..Datarn Merdeka, tk dapat berkata-kata
Kalau tidak..pasti ia akan bangkit dan bercerita
Suman, pkai spek hitam, nyamar pngemis buta
Disuruh anak tunggu..dia sembunyi dlm kereta
😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
24 April 2020 11:01 pm
Reply to  Anonymous

Kutip dari muzium kepala hotak angCOW…..!! Yg nih aper cerita, siap dgn ketawa “Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh”….. Anonymous 1 February 2018 at 23:45 Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!! Budin suka main bola… hari-hari Budin main bola… Anonymous 1 February 2018 at 23:46 Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!! Budin suka main bola… hari-hari Budin main bola… Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49 Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora….?? Anonymous 1 February 2018 at 23:49 Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta Adakah si jahanam bapok tua… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 10:12 pm

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kerja fitnah saja Suman maknyah Hindu Kerala
Dia pergi kutip dari muzium, posting siapa pula
Ntah anon mana, yg kata Budin suka main bola
Ternyata, si pelir kecut ni, dah makin sasau gila
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
HA HA HA

Othman Ahmad
Othman Ahmad
24 April 2020 11:14 pm
Reply to  Anonymous

Fitnah aper ker benda, kalau dah ketawa “Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh”, Kejora……?? Ini buktinya…… Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49 Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora….?? Anonymous 1 February 2018 at 23:49 Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata Suman…Sumaan…udah2 ler kelentong aota Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52 Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya. Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa….?… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
24 April 2020 9:24 pm

Kita kini hanya berkurung sempena mematuhi arahan PKP pihak berkuasa. Kejora dah terbukti bertahun-tahun mengurung dan selubung diri dalam kain ‘pelir cut’nya tak berani keluar berdepan dgn saya. Alahai….Maknyah Kejora bertahun-tahun berjampi serapah menyumpah PANTAToon sampah di blog ini terhadap saya, namun sedikitpun tak jadi kudis. Tengok tuuu…. Suman maknyah bapok dah tak kelihatan terus Agk nya dia mampos dek jngkitan corona virus Pengkebumian semua, pihak hospital yng urus Tak sempat iblis barua itu, bertemu jln yg lurus Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh 23 April 2020 4:16 pm Terus tk kelihatan lgi Suman maknyah musibat Dah hampir 2 minggu, ifrit… Read more »

zunnun
zunnun
24 April 2020 9:04 pm

PN

(1) kerajaan belakang mati?
(2) Kerajaan tebuk atap?
(3) Kerajaan Muat Turun ?

di mulai dgn (1) kemudian melakukan (2) dan kini dah kelihatan (3)

asal dapat muatkan 112 dan terkini dgn Tiong King si Mafia Cina Bintulu, dah dapat Jawatan Menteri, angka dah menjadi 113.

sogokan jawatan Glc perlu, agar baki dapat kekalkan kuasa PN, ke angka 115.

ape akan berlaku selepas PKP nanti,

kerajaan Moo berjenama ape pula, (4) nya nanti?

rakyat memerhati..

“melayu2” yg mabuk dgn bisa ‘islam’ yg mereka bawa.

sj beri pencerahan…

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 8:30 pm

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Hari ni selesai ujian puasa pertama Ramadhan
Teringat si dara yg jauh..hati dihimpit pilu duka
Sayu sungguh tadi tatkala maghrib punya azan
Rasa nak telan pun tk masuk..semasa berbuka
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 8:28 pm

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Mmglah rasa tak selesa bila lama sgt dikurung
Tapi lebih berat le lagi, bila dgn rindu bertarung
Terpisah jauh dgn kekasih..diri jdi hiba murung
Tk tau smpai bila kepiluan ini trpaksa diharung
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
24 April 2020 8:52 pm
Reply to  Anonymous

Kita kini hanya berkurung sempena mematuhi arahan PKP pihak berkuasa. Kejora dah terbukti bertahun-tahun mengurung dan selubung diri dalam kain ‘pelir cut’nya tak berani keluar berdepan dgn saya. Alahai….Maknyah Kejora bertahun-tahun berjampi serapah menyumpah PANTAToon sampah di blog ini terhadap saya, namun sedikitpun tak jadi kudis. Tengok tuuu…. Suman maknyah bapok dah tak kelihatan terus Agk nya dia mampos dek jngkitan corona virus Pengkebumian semua, pihak hospital yng urus Tak sempat iblis barua itu, bertemu jln yg lurus Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh 23 April 2020 4:16 pm Terus tk kelihatan lgi Suman maknyah musibat Dah hampir 2 minggu, ifrit… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
24 April 2020 8:57 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

INI SATU BUKTI SAHIH PETIKAN KEJORA CAKAP BESAR TAPI TERNYATA HANYA AUTA TEMBERANG DAN BIADAB. DIA YG CABAR SAYA, BAGI TARIKH, MASA & TEMPAT – TIBA MASA HABUK PUN TARAK, DIA MENGHILANG DIRI DI BLOG DAN JUGA TIDAK MUNCUL DITEMPAT YG DIA GEMBAR-GEMBURKAN. BERIKUT ADALAH CAKAP BESARNYA YG MASIH TERSIMPAN BERKEADAAN BAIK DALAM ARKIB BLOG INI….. KEJORA Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6 Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 4 May 2018 6:24 pm KEJORA Suman bapok jgn… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
24 April 2020 9:00 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Untuk makluman semua, Kejora hilang lesap tanpa berita pd 9 Jun 2018. Saya menunggunya di Dtrn Bandaraya JB tepat pd waktu yg dia sendiri tetapkan. Dasar pembhong & pendusta lagi pengecut, si Kejora nih….!! Berikut adalah catatan rekod di arkib blog ini, bukti Kejora kecut melarikan diri pd hari tetsebut…… Othaman Ahmad APA PUN – Geng Najis tolong ingatkan sahabat seperjuangan kamu, Kejora Bangsat…… Malam ini, 9 Jun, 2018 jam 11:00 malam di Dataran Bandaraya JB. Tak pun, kamu gantikan tempatnya kalau dia masih kecut pengecut, boleh kan…..?? Katanya kan kamu nih ‘Pejuang Keparat’…..!! 9 June 2018 2:40 pm Othaman… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
24 April 2020 9:04 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Sangkeng malunya Kejora, dalam terpinga-pinga dan termati pucuk idea, dia terbuat kerja bodoh lagi bebal sampai menyingkap kain ‘pelir cut’nya ke atas untuk menutup mukanya tanpa sedari dia telah mendedahkan terlopong nganga KEMALUANnya yg di bawah tuu…..!!

Don’t you realise you’re making a bloody fool of your stupid self with your ridiculous bullshit PANTAToon at the lowest level
He he he
Ho ho ho
Ha ha ha
Hi hi hi hi hi hi hi hi, malunya……!!

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
24 April 2020 9:09 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

SATU LAGI BUKTI KUKUH KEJORA TAKUT JUMPA SAYA PD 1FEB 2018: Inilah fakta posting komunikasi saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak muncul kerana takut berhadapan dgn saya, Saya serahkan pada pembaca blog menilaikan tingkah si Musibat sekor nie. ————————————————————————— Anonymous 1 February 2018 at 22:09 Hamba kini sdg menunggu si Suman puaka Tak sabar mau cepuk, ini bapok tua bangka Inii mlm, iblis ini akan tempuhi nasib celaka Jam 23.00, meniarap le dia di Pdg Merdeka Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Anonymous 1 February 2018 at 22:28 WAK SUMAN TEMPE…. WAK KAT MANA…WAK KAT MANA…WAK… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
24 April 2020 9:12 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah… BODOOOO…BODOOOOO…..HHHHHH… Anonymous 1 February 2018 at 22:41 Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!! Budin suka main bola… hari-hari Budin main bola… Anonymous 1 February 2018 at 22:42 Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!! Budin suka main bola… hari-hari Budin main bola. Anonymous 1 February 2018 at 22:43 Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!! Budin suka main bola… hari-hari Budin main bola… Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16 Kejora.. Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka. Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam ‘rayban’,… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
24 April 2020 9:15 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

INI JUGA SALAH SATU PETIKAN BUKTI DARI REKOD BLOG INI KEJORA SEORANG PENGECUT, CAKAP TAK SERUPA BIKIN…!! ———————————————————————- Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07 Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka….kenapa kamu tak datang, takut ker…..??? Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36 Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya. Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana. Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
24 April 2020 9:16 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

SATU LAGI PETIKAN BUKTI DARI REKOD BLOG INI KEJORA SEORANG PENGECUT, CAKAP TAK SERUPA BIKIN…!! ——————————————————————- Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16 Kejora.. Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka. Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam ‘rayban’, tinggi 175.26 cm. Anonymous 1 February 2018 at 23:05 Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!! Budin suka main bola… hari-hari Budin main bola Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17 Kejora.. Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka. Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam ‘rayban’, tinggi 175.26 cm. Anonymous 1 February… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
24 April 2020 9:20 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Kejora..,

Mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – mana buktinya, mana..mana..mana, haaaaaaaaa……??

Toksah gormal ler, dah terang lagi bersuluh yg angCOW nih jenis pengecut sembunyi dalam kain PELIRCUT, kan..kan..kan….??

Hi hi hi hi hi……

zunnun
zunnun
24 April 2020 8:11 pm

‘allah’ dah turunkan sumpah laknat najib terhadap mahathir.

betul2 setuju.

tapi….

Allah dah pun izinkan Iblis utk menyesatkan manusia

between ‘allah’ dah turunkan sumpah laknat Vs Allah dah izinkan Iblis utk menyesat…

the later is documented evidence but the former is prediction.

agak2 nyo, Iblis tgh tidor leno dgn izin yg di perolehi nyo ko?

sj tanya….

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 8:23 pm
Reply to  zunnun

Satu lagi tanda zunnun the pukimak is not a Malay or Muslim ia lah dia sebut ‘allah’. Melayu / Muslim semua nya tulis Allah.

zunnun pukimak tidak pernah tidur lena sebab dia iblis dan syaitan, sentiasa memikirkan apa lagi tindakan jahat nak dilakukan nya.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 April 2020 7:39 pm

Dr. Mahathir Bakal Di Pecat Atau Di Gantung Keahlian PPBM?…….. Dr. Mahathir akan disingkirkan dari parti yang beliau sendiri tubuhkan? Sesuatu yang agak susah untuk admin hadam. Admin bukan penyokong Dr. Mahathir malah sering mengkritik Dr. Mahathir tapi maklumat yang admin dapat membuatkan admin termenung. Tapi itulah kenyataan yang sedang dihadapi oleh Dr. Mahathir. Alasan PPBM Mengambil Tindakan Displin Terhadap Dr. Mahathir Dalam satu kenyataan yang Dr. Mahathir berikan kepada The Star, beliau memaklumkan bahawa beliau akan berada bersama dengan barisan pembangkang apabila Dewan Rakyat mula bersidang selama satu hari pada 18 Mei 2020 (BACA DI SINI). Menurut Dr. Mahathir,… Read more »

zunnun
zunnun
24 April 2020 7:08 pm

puasa bukan ‘kuasa’ tapi ‘kebebasan’ truth is not unfolding denial, let denial unfolds its untruth. Avoid Truth caught in vicious cycle of Confrontation’s. Let the denial dictates, only then people will see truth. Moo dan mereka yg bersama nya sedang perlihatkan kerakusan kuasa nya, dan rakyat akan bebaskan kesedaran mereka, membuat pilihan. ape kah Moo tidak ketahui nya? Rakyat bukan priority Moo, kerana Moo sedang bergelut membebaskan diri dari kuasa2 yg berkuasa menekan nya. unless ‘someone’ is willing to let him exists with dignity. PH should not be the vicious peddler, instead let muaFUCKat do the fuckings. After all they… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 8:54 pm
Reply to  zunnun

zunnun the pukimak needs all the fuckings he can get. But not too many people want to fuck him. Because his assol damn smelly, unwashed since childhood.

And zunnun the pukimak has no digity at all. Where got dignity when he is fucked by everybody, especially Bang Ali.

zunnun
zunnun
24 April 2020 6:35 pm

“melayu2” dan “islam” nya, di jadikan alasan utk #hadiawang menghalalkan cara rampasan nya. maka istilah ‘melayu islam’ kini tergema di setiap perusuk bangsa ‘melayu’ am nya dan fahaman ‘islam’ khas nya. antara ‘am’ dan ‘khas’ do we know, ‘which’ strike first, the rise of fanatism, to a new totalitarian order in Malaysia? totalitarian is a disease, brought abt by virus, a denial syndrome. Denying the diversity in humanity and strength in rationality. dlm unipolar dimensi, tidak ada pembaharuan, absoluteness a virtue of loneliness. fall in the hand, with a slightest prejudice and emo, is indeed a lethal dose to insanity.… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 6:43 pm
Reply to  zunnun

zunnun pukimak has all the prejudice and emo, he is indeed a lethal dose to insanity.

He is already mostly insane in here. talking out of turn, not in line with and not accepting certain parts of the Constitution of the country.

Indeed, he should be packing up and leaving for Australia or Canada.

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 6:49 pm
Reply to  zunnun

‘the rise of fanatism, to a new totalitarian order in Malaysia?

zunnun pukimak already develops a dislike and hate for this country. He has been imagining all those in his head. He has been paranoid.

It’d be good for his sanity to look for greener pastures. He knows, and is waiting for the right time. Hope not too long as it’d further erode his sanity. We don’t want him to leave as an insane.

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 7:51 pm
Reply to  zunnun

“Denying the diversity in humanity and strength in rationality.”

It shall not be denied for so long as everybody respects and abide by the Constitution fully, the “warts Clauses” and all.

BSP
BSP
24 April 2020 6:24 pm

Budin, kenapa ambil tulisan sampah dari Ezam ni….
Dia dah tak relevan lagi…
Komen pun tak cerdik…
Lebih kepada rasa tak puas hati atas kejayaan Kerajaan PN menangani Covid…
Rileks la….akan ada pembukaan sektor ekonomi secara sedikit demi sedikit….
Akan ada lagi bantuan kerajaan kepada yg memerlukan yg akan diumumkan secara berperingkat…

Ezam hanyalah manusia yg tak ada pendirian, tak relevan dan tulisan beliau ini pun lebih kepada rasa iri hati, dengki, marah dan tak puas hati….
Tak apalah…..Biarkan lah dia….asalkan dia bahagia….
Semoga Allah beri dia taufik dan hidayah serta dapat melihat kebenaran yg sebenar…..
hehehehe
Selamat berpuasa

zunnun
zunnun
24 April 2020 7:18 pm
Reply to  BSP

#hadiawang dah dapat hidayah tuhan blum ?

sj bertanya..

JSd
JSd
24 April 2020 5:19 pm

Zunnun Dan Shabudin, sila buat laporan secara terus pads PDRM/ MCMC jikalau tulisan komentar yang ditujukan pada kamu sudah berbau ugutan nyawa dan berunsur keganasan yang kerapkali.. SB boleh track down melalui URL. Sekian.

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 5:29 pm
Reply to  JSd

Di ulang:

Bodoh lah tidak mengerti apa yang di sebut rejam dsb nya di sini ia lah kelakuan di dalam blog ini.

Ada komen yang menyebut begitu juga sebelum ini.

Tapi zunnun pukimak lulusan SJK bahasa Inggeris pun berterabur – Seditious Act KEPALA BAPAK DIA, kata Najib.

Mana dia reti.

Jenis What talking one, you zunnun pukimak.

24 April 2020 3:05 pm

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 5:45 pm
Reply to  JSd

KEPALA BAPAK KAMU, ikut kata Najib. Sudah di kata bahawa balun, tibai dan bantai itu ada lah di dalam blog. Kamu hanya twist and spin. Kamu JSd ada lah juga zunnun the pukimak? Lihat contoh ini – .. Sebut “kesundalan ‘islam’ yg mereka2 anuti..” nyata zunnun pukimak ini menghasut agama Islam, menyakitkan hati penganut2 Islam di negara ini. Selagi Budin tidak ban dia di sini, aku akan balun, tibai dan bantai dia sekuat kuat nya. Bermula dengan menunjukkan dia Anak Haram. Emak nya sex maniac, tak cukup dengan sodokan bapak dia, selalu merapati Bang Ali untuk dapat sodokan lagi. Dengan… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 6:00 pm
Reply to  Anonymous

KEPALA BAPAK JSd mengata “berbau ugutan nyawa dan berunsur keganasan yang kerapkali.”

Takda langsung ugutan nyawa. Tiada langsung kerapkali. Pukimak JSd ini tak reti bahawa “balun, tibai dan bantai dia sekuat kuat nya” itu ada lah di dalam blog. Dia tahu tapi dia twist, si pukimak JSd ini.

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 6:14 pm
Reply to  JSd

Nate’ JSd ini pun boleh di saman, URL dan nama penuh nya boleh di dapati dari MCMC dan Budin. Peguam boleh meminta mereka memberi nya. Tindakan ini sedang di pertimbangkan.

zunnun
zunnun
24 April 2020 7:21 pm
Reply to  JSd

Huh,

kan Anoy kini arbitrator’s dari kegelapan.

masakan cahaya dapat di lihat, jika tiada pembalikan dari dzulmat.

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 7:56 pm
Reply to  JSd

Orang yang memfitnah spt JSd pun perlu di lapor, coba memporak perandakan keadaan, putar belit apa yang di kata.

zunnun
zunnun
24 April 2020 8:50 pm
Reply to  JSd

JSd, tighten the seat belt…

then again, worth it?

biarkan biarkan biarkan sj…

masih kencing berlari. biar berlari di luar, dlm rumah…

jam 10 mlm, bini dah menanti dgn pamper sekali. 😂

anonymous
anonymous
24 April 2020 5:13 pm

Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa,

Dan dalam kisas itu ada (jaminan kelangsungan) hidup bagimu, hai orang-orang yang berakal, supaya kamu bertakwa.

perintah puasa buat perintah kisas ingkar

apa nak jadi ni

anonymous
anonymous
24 April 2020 5:08 pm

nak kurung burung pastikan cukup keperluannya
kalau tidak dianggap zolim

Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka, dan sekali-kali kamu tiada mempunyai seorang penolong pun selain daripada Allah, kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan.

nak kurung sampai bila
lama lagi banyak yang murong

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 5:13 pm
Reply to  anonymous

Amende kurung mengurung nih?

Kalau nak hijrah ke Canada atau Australia, tiada siapa menghalang.

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 5:16 pm
Reply to  Anonymous

Kurung corvid pun nak komplen? What talking one, you?

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 4:35 pm

Di gelar zunnun pukimak, tak keluar sini selalu dah dia.

Geng Najib pun dah tak menjilat Najib di sini lagi.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 April 2020 3:23 pm

PERKARA PALING MUDAH ADALAH MENGKRITIK……BERILAH CADANGAN APA PATUT DIBUAT……. Tahniah dan terima kasih kepada Kerajaan Negeri Kelantan atas keprihatinan kepada Rakyat……. Tahniah dan terima kasih kepada Kerajaan Negeri Kelantan atas keprihatinan kepada Rakyat Kelantan yang berhadapan dengan suasana penularan Covid 19 dan PKP Ramai yang mempersoalkan apakah sumbangan dan bantuan yang diberikan Kerajaan Negeri Kelantan kepada rakyatnya dalam suasana penularan Covid 19 dan PKP? Sebagai sebuah Kerajaan negeri yang bertanggungjawab dan berkebajikan, Kerajaan Kelantan sejak awal lagi telah memikirkan bantuan-bantuan yang boleh diberikan oleh rakyat. Bermula dari fasa pertama PKP sehingga kini, banyak pengumuman dan tindakan telah dibuat secara berperingkat-peringkat… Read more »

Jantan
Jantan
24 April 2020 3:10 pm

mat 6 kotak tengah cari publicity..tak da Sapa nak layan. sian pun ada….

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 2:48 pm

zunnun pukimak ini melanda landa. Dia geramkan takda kedudukan istimewa di negara ini, seperti kaum Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak ada. Tersemat di Perkara 153 Perlembagaan negara.

Dia sepatut nya hijrah ke negara2 lain yang Perlembagaan nya tidak seperti Malaysia. Canada, Australia, contoh nya. Banyak ruang kosong di sana.

Tapi jika dia tidak menghormati Perlembagaan negara Malaysia ini, tidak mungkin dia boleh terima Perlembagaan Canada dan Australia juga.

Lantak lah dia. Ada pihak2 berkuasa di negara ini boleh kawalkan dia.

Abdul Kalam Abdullah
Abdul Kalam Abdullah
24 April 2020 3:16 pm
Reply to  Anonymous

Agaknya saudara ini tidak berpuasa ya…. mencarut selamba saja…. kalau berpuasa pun cuma dapat lapar dan dahaga. Mungkin saudara seorang kafir…. tapi rasa2nya orang kafir pun tidak mencarit sewenang2 saja….

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 3:46 pm

Bodoh lah kamu tak nampak tak sedar orang kafir menghasut kamu, menghasut Melayu, menghasut Islam.

Grow up man, open your eyes wide.

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 3:53 pm

Baca lah komen2 yang mengata Nabi Muhammad berperang di bulan puasa – Perang Badr.

Ketahui lah kamu bahawa ha nya Allah SWT yang tahu jika ibadat kamu di terima nya.

Pada aku siapa yang memperkecilkan agama Islam perlu di balun. Tak kira bulan puasa atau tidak. Itu ibadat.

Sheraton
Sheraton
24 April 2020 2:40 pm

Hari ini hari rakyat. Dan terbukti rakyat dan penjawat awam terutama frontliners patuh dan bertungkus lumus walaupun terdapat segelintir masih degil. Samada mereka yang degil itu mempunyai sikap yang suka engkar atau ingin mungkin rasa seronok engkar arahan apabila ada kuasa. Akan tiba hari pemimpin pula terutama di kalangan pemerintah menjalankan tanggung jawab lebih dari sebelum ini. Dan perlu di ingat kan tanpa campur tangan ahli politik, penjawat awam lebih berdikasi dan selesa. Lihat nanti bagaimana projek tanaman buluh, bantuan untuk rakyat yang berpendapatan rendah dan peluang pekerjaan di selesaikan oleh PN. SELAMAT BERPUASA SEMUA DAN SELAMAT MAJU JAYA PADA… Read more »

zunnun
zunnun
24 April 2020 2:24 pm

yg kaya faham ke kesusahan si miskin, sedangkan Diri Nya berdepan dgn kemiskin Nya juga …

Moo faham ke kesusahan rakyat jelata, sedangkan Diri Nya kini berdepan kesusahan Nya juga…

“melayu2” yg asyik keldaikan ‘islam,’ tidak akan memahami kesusahan rakyat jelata, kerana “melayu2” sedemikian sentiasa berhadapan kesusahan utk memahami ‘islam’ sebenar nya.

being a malay, little little problem
being a ‘islam’ as what being proclaimed, big big problem.

being a Malaysian, all see the same problem

bring a Malay, see ‘only’ malay problem

being a ‘islam,’ never see other problem.

blh beri pencerahan dari melayu2 yg keldaikan ‘islam’ mereka…

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 2:36 pm
Reply to  zunnun

zunnun pukimak tak hormatkan PM negara ini, menggelar dia Moo. Masih lagi menghasut mmengata “melayu2 yg keldaikan ‘islam’ mereka…”

zunnun pukimak keturunan yang anuti Confucianism, kemudian Taoism muncul, sebat Taoism juga, dan, bila Buddhism timbul di awal kurun Masehi, dia kebas juga. Menjadi penganut 3 agama di masa yang sama. Ultra Kiasu. Tak mahu ketinggalan.

Dia boleh anuti berpuluh agama, itu dia punya hal. Tapi menghasut kaum Melayu dan agama Islam, dia mesti direjam, ditibai dan dibantai hingga berborai.

Seditious Act
Seditious Act
24 April 2020 2:42 pm
Reply to  Anonymous

Special Branch/MCMC..tolak semak URL komentar diatas. Ada unsur unsur jenayah ugut bunuh.

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 3:05 pm
Reply to  Seditious Act

Bodoh lah tidak mengerti apa yang di sebut rejam dsb nya di sini ia lah kelakuan di dalam blog ini.

Ada komen yang menyebut begitu juga sebelum ini.

Tapi zunnun pukimak lulusan SJK bahasa Inggeris pun berterabur – Seditious Act KEPALA BAPAK DIA, kata Najib.

Mana dia reti.

Jenis What talking one, you zunnun pukimak.

anonymous
anonymous
24 April 2020 1:00 pm

Yg selalu tulis mencarut, sundal, sundal… memuki dll tu tak payahlah puasa.

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 1:04 pm
Reply to  anonymous

Ketahui lah oleh kamu bahawa ha nya Tuhan yang menentukan ibadat kamu itu diterima atau tidak.

anonymous
anonymous
24 April 2020 2:39 pm
Reply to  Anonymous

Tapi Rasulullah dah cerita ciri2 orang yg berpuasa ttp hanya dpt lapar dan dahaga shj.

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 3:08 pm
Reply to  anonymous

Kamu nak dapat kesemua nya, silakan. Siapa yang kangjor akan di jawab cara yang sama. Tit for tut.

2020
2020
24 April 2020 12:04 pm

Assalamualaikum.
Selamat Berpuasa kepada semua saudara seagamaku khasnya untuk Tuan Budin dan Tuan Zunnun.

Semoga hati kita terbuka untuk bertaubat dan Ramadhan yang datang ini tidak kita sia siakan dengan melakukan perkara perkara yang Allah SWT haramkan.

Semoga kita semua berlumba lumba mengejar kemuliaan yang ada di dalam bulan Ramadhan ini.

Saya akan berhenti melayari blog Tuan Budin ini pada bulan mulia ini kerana bimbang akan terpalit dengan kata kata fitnah permusuhan sesama saudara Islam yang mungkin ada di dalam sini.

Mohon maaf semua , Selamat Berpuasa.
Wassalam.

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 12:20 pm
Reply to  2020

Tak baca sejarah Islam? Tak pernah dengar Perang Badr?

Nabi Muhammad berperang dengan kafirun di bulan Ramadhan.

Tentera Islam lebih kecil tapi kafirun tewas.

Ketahui lah oleh mu bahawa tidak ada rehat bagi mempertahankan kepentingan bangsa dan agama.

zunnun
zunnun
24 April 2020 1:23 pm
Reply to  Anonymous

betul2 perang badar cucuk sana cucuk sini, lembing pedang sana sini, menjerit2 melalak sana sini… rampasan perang pengakhir cerita selain itu di memali, parang kapak sana sini, takbir tidak ketinggalan… mak cik pak cik tua, melatah2 sama… ..perang atas katil atas katil, cucuk depan cucuk belakang, jilat puki sampai lubang taik pun wangi… cakar, gigit, dan tarik rambut bila kemuncak tiba. nyanyak keletihan akhir nya perang utk selamatkan “melayu2 islam” … tak ketinggalan, tebuk atap enggan membaiki dan lestarikan parlimen berperang dgn covids’ cari dlm pembentungan tangkap masuk botol, mengeluarkan senjata teropong buluh utk melihat covids’ ber tik tok dan… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 1:53 pm
Reply to  zunnun

zunnun bukan orang Islam, eja Badr pun tak tahu.

Cakap pasal perang atas katil. Itu yang dia tahu, sejak kecil melihat emak bapak dia buat begitu bertalu talu.

zunnun pukimak kata Selalu menjilat puki sampai lubang tahi pun wangi. Tapi zunnun jilat Bang Ali punya, tak kasi tahu busuk ke wangi.

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 12:41 pm
Reply to  2020

zunnun pukimak kamu Tuankan? Tak baca pendapat2 yang mengatakan dia bukan Melayu tapi pencaci kaum Melayu? Tak dapat gambarkan pendirian dia dari komen2 nya?

Kamu lah jenis yang melemahkan bangsa Melayu.

Dah rosak kepentingan Melayu bila Spore was given away FOC. Jahanam lah kaum Melayu jika ada ramai mcm kamu nih.

zunnun
zunnun
24 April 2020 3:41 pm
Reply to  2020

huh,

wahai tuan wawasan 2020

mana kamu pergi, di situ penafian pasti menanti.

dlm gua, khalwat bersendirian tidak juga berkecuali.

selagi awal nafas di pinjamkan dari tuan nya, nafas itu dah di tawan sejak termakan buah kuldi.

maka, cari di mana penghujung nafas berakhir dlm diri, dan bertukar rentak dari masuk lalu keluar pula akan nya.

di situ, se biji marjan, yg interpolate, dancing the dynamic rhythms of one’s breathen.

singgahsana Tuhan dlm diri.

selamat berpuasa.

Anonymous
Anonymous
24 April 2020 4:44 pm
Reply to  zunnun

Wah zunnun pukimak kafirun pun nak ucap selamat berpuasa. Konon nya dia nak ambik hati.

Jangan percaya kafirun zunnun pukimak ini. Hati busuk rasis tak terhingga,