PH ULANGI DESAKAN PERLUNYA SIDANG PARLIMEN LEBIH SEHARI

Majlis Presiden Pakatan Harapan hari ini telah membincangkan isu pembukaan serta sidang Parlimen pada 18 Mei 2020.

Majlis Presiden melihat wujudnya beberapa pelanggaran kelaziman dan Peraturan Mesyuarat Parlimen, berdasarkan notis mesyuarat bertarikh 17 April 2020.

Ini kerana Setiausaha Dewan Rakyat telah memaklumkan bahawa di dalam keadaan wabak Covid-19 sedang menular ini, mesyuarat Parlimen akan berjalan tanpa sesi pertanyaan Jawab Lisan, Waktu Pertanyaan-Pertanyaan Menteri, serta apa-apa Usul daripada Ahli-Ahli Yang Berhormat.

Majlis Presiden mengingatkan bahawa fungsi Parlimen adalah sebagai tiang seri demokrasi, khususnya sebagai institusi semak dan imbang mengawasi perjalanan Kerajaan.

Maka Pakatan Harapan membantah keras tindakan tidak membenarkan sesi Jawab Lisan dan Usul-Usul seperti yang dimaklumkan Setiausaha Dewan Rakyat.

Majlis Presiden turut sedar keadaan Perintah Kawalan Pergerakan dan penularan wabak Covid-19 tidak memungkinkan perjalanan mesyuarat Parlimen seperti sediakala.

Namun, apabila dilihat Parlimen di United Kingdom, Kanada dan Singapura yang berjaya mengubah peraturan masing-masing untuk meneruskan sidang pada ketika wabak Covid-19 melanda, kami percaya usaha yang sama mampu dilakukan bagi Parlimen Malaysia.

Sebagai contoh, jumlah Ahli Yang Berhormat yang hadir boleh dikurangkan ke satu jumlah yang munasabah untuk mengekalkan penjarakan sosial tanpa menjejaskan korum mahupun peratusan parti masing-masing.

Teknologi video dalam talian juga boleh diguna bagi Ahli-Ahli Yang Berhormat yang ingin mengambil bahagian di dalam perbahasan tanpa berada secara fizikal di dalam Dewan. Peraturan Mesyuarat perlu dipinda bagi tujuan di atas.

Majlis Presiden turut membantah had masa persidangan sehari, oleh kerana perbahasan dan perbincangan usaha Kerajaan membendung wabak Covid-19 wajib diberi tumpuan khusus Parlimen.

Kami mencadangkan agar sidang diadakan selama sekurang-kurangnya dua hari selain hari perasmian Parlimen bagi membolehkan perbahasan dan perbincangan yang lebih mendalam. Perubahan ini boleh dilaksana Ketua Majlis berdasarkan Peraturan Mesyuarat 11(2).

Oleh yang demikian, Majlis Presiden akan menghantar wakil Pakatan Harapan untuk mengadakan pertemuan dengan Yang di-Pertua Dewan Rakyat pada kadar segera bagi membincangkan perkara-perkara di atas.

YB DS Anwar Ibrahim

Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN)

YB Hj Mohamad Sabu

Parti Amanah Negara (AMANAH)

YB Lim Guan Eng

Parti Tindakan Demokratik (DAP)

23 April 2020.

Updated: 23 April 2020 — 5:25 pm

61 Comments

Add a Comment
  1. Mengenang Awal Ramadan 2018….

    Dua tahun sudah berlalu tetapi saya masih ingat bagaimana PH menzalimi keluarga saya dan cuba menghina saya.

    Pada tahun 2018 selepas PRU14, kerajaan PH suruh PDRM serbu rumah saya sebaik sahaja saya pulang ke rumah selepas selepas solat terawih pertama Ramadhan.

    Gambar ini di mana saya tertidur di ruang tetamu semasa serbuan polis berlangsung telah dihantar kepada media pada malam itu juga.

    Hari kemudiannya, terkeluar pula cerita di media bahawa barangan bernilai RM1 bilion telah disita dari rumah saya.

    PH memang suka menaikkan angka-angka untuk tujuan propaganda. Kerana lebih seronok mendengar hutang negara ialah RM1 trilion dan barang yang disita dari Najib bernilai RM1 bilion (walaupun nilai sebenar adalah jauh lebih rendah).

    Dari hari itu sehingga PH tumbang 22 bulan kemudian, mereka masih gagal mencari sebarang bukti bahawa dana dan barang-barang kemas yang disita ialah dari 1MDB atau dari punca haram.
    Mengikut undang-undang barang dan dana yang disita sepatutnya perlu dipulangkan selepas 1 tahun jika mereka gagal membuktikan ianya dari sumber haram.

    Namun selepas berakhirnya tempoh 1 tahun, kerajaan PH tidak mahu hirau undang-undang.

    Mereka menggunakan kaedah saman sivil pula untuk mengelak dari mengembalikannya.

    Saman sivil adalah hanya berdasarkan affidavit polis bahawa wujudnya sebab untuk percaya barang itu adalah sumber haram.

    Ianya bukan berdasarkan bukti kukuh dan ianya juga bukan kes jenayah.

    Paling pelik ialah dalam affidavit yang digunakan sebagai alasan saman sivil lucut hak, mereka mengaku kebanyakan barang yang disita adalah hadiah peribadi yang diberi kepada saya dan keluarga saya – tetapi dikatakan tiada bukti kukuh. (orang yang beri hadiah tak sertakan bukti dokumen lah)
    https://www.facebook.com/najibrazak/posts/10156086989710952

    Dan alasan rasmi dalam affidavit untuk menyita dana PRU14 UMNO pula ialah kerana “wang itu disimpan di tempat yang sama dengan barang-barang kemas, beg tangan dan jam tangan.”
    https://www.facebook.com/najibrazak/posts/10156163099255952

    Saya dah banyak kali jelaskan (dan polis pun tahu sumber dana termasuk siapa yang menyumbang) bahawa dana PRU itu telah dipindahkan dari peti besi Pejabat Perdana Menteri ke tempat simpanan di sebuah kondo pada malam BN kalah PRU14.

    Sebaik sahaja dana itu dipindah, ianya disita serta-merta.

    Dan terkeluar pula cerita bahawa Najib simpan wang RM100 juta di rumah – walaupun ianya bukan rumah saya pun tetapi tempat simpanan yang merupakan kondo di Pavilion.

    Ini penjelasannya sekali lagi:
    https://www.facebook.com/najibrazak/posts/10155753320340952

    Tak apa. PH sudah tumbang.

    Namun kes saman sivil lucut hak masih di mahkamah.
    (Kes saman sivil ini telah banyak kali diperlambatkan dan ditangguh oleh kerajaan PH dahulu dengan pelbagai sebab)

    Kita akan terus lawan di mahkamah untuk membuktikan PH telah memfitnah saya sekali lagi.
    Insyaallah.

    NAJIB RAZAK

    MR : Sumpah laknat yang dilafaz tidak mengenai mangsa.. walaupun mereka tolong menyebar fitnah di internet dengan pelbagai nama samaran. Manusia tidak tahu tapi Allah tetap akan membalas setiap rintihan manusia walaupun dia dikalangan orang zalim.

  2. zunnun the pukimak melanda landa di sini. Menyakitkan hati penganut Islam dan bangsa Melayu. Menghasut. Dia jenis biadab kurang ajar, tidak di bimbing emak bapak nya di masa kecil. Sebab mereka asyik brancuk pagi petang siang malam. Selepas bapak nya, Bang Ali merapati emak dia. 9 bulan kemudian Keluar lah dia. Anak haram.

  3. Yg Suci, Bulan Ramadhan Al Mubarak

    atau Yg Suci Kebenaran Yg di Nyatakan…

    Masa Ruang2 atau Bulan2 yg lain yg mana Kebenaran Yg di Nyatakan oleh Muhammad, tidak suci ke?

    menyucikan dgn berpuasa? berpuasa pembersihan kan Jasad atau kesedaran Roh?

    membersihkan Roh dgn menahan nasfu makan minum, persetubuhan semata2, sedangkan muaFUCKat dlm bulan Ramadhan tidak lengkas setubuh bersetubuhan sama sendiri….

    bersetubuhan utk menghasilkan kesundalan yg asyik keldaikan ISLAM dgn Melayu mereka.

    bersih ke Roh2 Melayu2 ini?

    ape itu puasa ?

    bersambung….

    1. zunnun the pukimak puak menganut 3 agama di masa yang sama coba kelirukan ummat2 Islam. Di baca nya sana sini untuk dapatkan maklumat yang di putar belit nya.

      Jahat binatang ini. jumpa ular dan babi hutan, bantai zunnun pukimak ni dulu.

  4. se ketika se ketika, ketika muhammad bin aminah bersendirian di satu sudut rumah nya, dlm munajat utk tajalikan kesempurnaan nya, utk nyatakan Sifat Kesempurnaan Tuhan, bernama Muhammad,

    berlaku satu menyemberangi perbatasan tahap2 kesedaran, hingga ‘mati’ perlahan2 kesedaran yg mengandungi prejudice dan emosi yg ada…

    ..tiba2 Nyata, Muhammad.

    ketika itu satu Event Horizon is breached. muhammad bin aminah ‘mati’ seketika. A Transient Lapse of Mundane Conscious, into A Sub Conscious of Innate Mind Field.

    Di di namakan Rasul

    dan bila, Muhammah menyampaikan risalah kebenaran, di manakan kerasulan.

    dan initipati yg di sampaikan, itu KALAM TUHAN, Al Quran.

    Spoken Word of God, and the 1st…

    teaching Scriptures of Word.

    not A Written Words of Man but An Innate Meaning of Words to Man.

    1. zunnun the pukimak menghasut agama Islam. Perlu di balun, tibai dan bantai hingga pecah kepala nya, bersepai otak nya. Di dalam blog ini.

      English berterabur dengan “not A written Words” nya. Jenis sekolah SJK ayng mengeluarkan bodoh bangang bahasa Inggeris.

  5. siape nama, Tuhan kpd muhammad bin aminah…

    nama nya, Muhammad juga.

    siape nama, Tuhan kpd isa masihi bin maryam…

    nama nya, Isa juga.

    siape nama nya, Tuhan kpd setiap manusia2 yg ada….

    nama2 mereka juga.

    ‘..jika air laut itu tinta (dakwat) tidak cukup utk menulis nama2 Aku.”

    ape beza muhammad bin aminah Vs Muhammad…

    ..terdahulu itu keterunan Adam yg mengandungi rahsia keTUHANan TUHAN, dan terkemudian itu, Kesempurnaan Sifat Tuhan.

    Muhammad ini yg setiap syahadah menyaksikan perjanjian.

    se tiap manusia berkemampuan utk menyatakan kesempurnaan tuhan, dan ketika itu, nama Sifat Kesempurnaan tersebut, nama diri sebenar mereka.

    “the Yours of You”

    Jauh sekali Tuhan dgn Sifat Nepotisma yg asyik memilih2 kekasih

    manusia sama sj di sisi Tuhan, yg membezakan, rahsia ilmu yg dapat di jabarkan oleh mereka.

    tapi, dlm kebanyakan2, ‘hidup’ harian, hanya ilusi cumulative prejudice2 dan emosi2 ke-aku-an sebagai perisian memimjam nafas semesta semata.

    1. zunnun the pukimaak penganut 3 agama di masa yang sama. Tak cukup. Masih tak boleh masuk syurga. Sebab otak nya kotor, hati nya busuk, niat nya jahat.

  6. muhammad bin aminah itu manusia biasa, dlm kebiasaan hidup nya, berbini sampai 14 rangka perpisahan dan penyatuan Diri vs Nafsu2 + Emosi2 nya.

    seperti juga Daud emosi dan nafsu dgn isteri orang, di hantarkan si suami berperang, dan bila mati si suami, di khawin si isteri nya…

    seperti nya si ibrahim, menafikan sara itu isteri nya, kuatir di bunuh raja, lalu raja menyimpan sara sebagai gundek nya…

    di lepaskan sara, bila termimpi bencana menimpa kerajaan nya, dan si sara dan pembantu si hagar yg raja berikan, kembali ke ibrahim akhir nya…

    kemudian si sara melahirkan anak, si ibrahim gudah gelana asyik sangsi kepunyaan siape anak tersebut…

    lantas Tuhan menyuruh sembelih sj anak itu….

    sbb utk menguji atau sbb penafian nya di depan raja?

    muhammad bin aminah, isa masihi dan setiap yg menumpang hidup, berbentuk Adam, itu manusia belaka. Yg memisahkan mereka, tahap2 kemanusian mereka sj. se rendah2 haiwan hingga se tinggi2 menyamai Kesempurnaan Tuhan…

    manusia yg dapat menyamai batasan selain menyeberangi kesedaran kesempurnaan yg ada pd mereka..

    mereka INSAN Yg KAMIL, LAGI KAMILI dgn Tuhan Nya.

    ini pengertian nabi.

    dan bila berlaku detik seketika itu, sedar akan nya dari “kematian” sebelum nya, kesedaran itu di namakan kenabian.

    how long can this event horizon be? selagi tidak di cemari oleh kepentingan2 berdasarkan prejudice dan emosi.

    1. Prejudice zunnun the pukimak amat ketara. Kepala dia penuh dengan niat jahat, menghasut dan puki emak dia tersumbat.

  7. ape itu ramadhan? Masa yg terkumpul dlm bulan ke 9, bulan2 bangsa arab?

    bagaimana Masa di bentuk?

    dari penamaan atau dari ‘pengiraan’ peredaran bulan?

    atau lebih dari itu,

    peredaran bintang/matahari dan kaitan tarikan gravity matahari dgn bintang2 berhampiran dlm sistem milky?

    ape itu pre ordination dan pre destination…pula

    Contoh : negative buoyancy dan pressure + temperature gradient tertakluk dlm pengertian tersebut…

    Tuhan bukan hamba kpd manusia, hingga Tuhan asyik di perlukan se tiap MASA mengkurniakan permintaan mereka..

    Tuhan menyatakan keinginan nya, bila manusia mampu melintasi garis ketentuan2 utk melakukan keinginan2 Nya?

    jika manusia mampu olah onak satu keupayaan, ubahkan fikrah Alam, menukarkan Sifat ketentuan Alam, sesunggoh nya, manusia berjaya mengupas limit2 ketentuan Tuhan…

    Ini Pergertian Qadha dan Qadar

    kun kata Tuhan Yg Maha Sempurna, Fayakun kata kesempurnaan manusia setelah berjaya melintasi mencapai kesempurnaan mereka.

    maka pd MASA dari :

    Frequency Alam dgn Ruang Yg Nyata ketika itu, di namakan bulan Ramadhan

    muhammad bin aminah, berjaya melepasi batasan kesempurnaan nya, menjabarkan dlm dada yg menyimpan selama ini, rahsia2 kesempunaan Tuhan…

    rahsia2 yg mengalir, dari Azali melalui 6 Batasan2 Masa, menyatakan insan bernama muhammad bin aminah

    mengajar nya, kebenaran,

    ape dan siape itu Tuhan.

    1. Tuhan kepunyaan zunnun the pukimak ada di celah kelengkang dia. Selalu disembah nya di bilik air.

      Tapi dia kencing berjalan. Bau hancing tak mau didekati orang. Dia jadi pariah.

  8. CUBA TANYA JUNNUN DIA PUASA TAK…..DIA MESTI TAK JAWAB….KALAU JAWAB PUN PUSING2 DAN BERBELIT2……

    Kebodohan apa Mereka Buat Video Parodi Memerli Ustaz Ebit Lew……..

    Sejak beberapa hari ini, nama pendakwah bebas terkenal, Ustaz Ebit Lew semakin hangat diperkatakan selepas bantuan yang disumbang kepada sebuah keluarga di Kedah telah mendapat tanggapan negatif oleh sesetengah pihak yang ‘kurang cerdik’.

    Malah, tidak cukup dengan segala tuduhan tersebut, terbaru ada pula yang sehingga tergamak membuat video parodi seakan-akan memerli bantuan yang diberi oleh ustaz Ebit Lew kepada keluarga di Kedah tersebut.

    Walaupun tidak dinyatakan dengan jelas tujuan video tersebut dan tidak menyebut mana-mana nama, para netizen sudah dapat mengagak ciri-ciri yang dilakonkan semula menggambarkan situasi yang sama dalam kebanyakkan video ustaz Ebit Lew.

    Menerusi perkongsian di Facebook, video tersebut mendapat kecaman dari netizen yang tidak berpuas hati dengan tindakan pelaku di dalam video tersebut.

    Tindakan pihak yang membuat video parodi tersebut telah mencetuskan rasa tidak senang dalam kalangan netizen, yang menyifatkan tindakan itu mampu menimbulkan pelbagai fitnah.

    Seperti pernah dikatakan oleh ustaz Ebit Lew, jika kita tidak mampu untuk melakukan kebaikkan, jangalan kita menjadi penghalang orang melakukan kebaikkan.

    Sebelum ini Ustaz Ebit Lew berkongsi luahannya memohon maaf kepada mana-mana pihak yang terasa dengan tindakannya.

    Ustaz Ebit Lew berterima kasih kepada semua yang terlibat

    “Terima kaseh Lembaga Zakat Negeri Kedah yang selama ini membantu keluarga ini dengan memberi bantuan. Terima kaseh JKM”.

    “Terima kasih jiran lama keluarga Pak Aq yang baik banyak membantu mereka. Mereka selalu membantu menghantar makanan dan lain-lain”.

    “Terima kaseh Pihak Masjid Kariah yang ambil berat hal mereka. Terima kaseh kerajaan negeri Kedah yang membantu mereka selama ini”.

    Saya pohon jangan salahkan jiran, jkm, zakat dan sebagainya

    “Saya minta maaf pada semua yer. Mereka semua dah bantu banyak sangat. Setitik sahaja usaha saya berbanding mereka semua”.

    #sumber

    MR : “Bodoh tak ada kerja”

    1. Jangan buang masa menanya itu sebab zunnun pukimak nyata puak yang menganut 3 agama di masa yang sama.

      Gunakan masa untuk membalun, menibai dan membantai dia menghasut agama Islam, bangsa Melayu dll.

  9. kesundalan ‘melayu2’ yg keldaikan ISLAM jelas kelihatan di bulan ramadhan yg bangsa Arab golok dan namakan, bulan yg di wajibkan puasa…

    muhammad bin aminah dlm edit rukun yg di sampaikan

    ape itu ramadhan
    ape itu puasa
    ape itu muhammad bin aminah
    ape itu nabi
    ape itu kenabian
    ape itu rasul
    ape itu kerasulan
    ape itu rukun
    ape itu rukun islam

    revisiting a lost a lost chronicles sublimed by deviations and worshipping of pretense…

    bersambung…

    1. zunnun pukimak menghasut dan menyundal, perlu disumbat mulut dia dengan tahi berterusan.

    2. Kesundalan mereka yang anuti 3 agama di masa yang sama sudah berlaku beribu tahun, sejak Buddhism mula di praktikan bermula di Tahun Meshi.

  10. AMBIK KO NAK PERANG SANGAT………

    Habis pemimpin Amanah Johor ‘dilondehkan’ Khairuddin Abu Hassan……….

    Sebuah terbitan online yang memetik Serudin sebagai berkata saranan Khairuddin agar Tun Dr Mahathir Mohamad tidak lagi bersama PH jelas dilihat sebagai hasutan terhadap gabungan berkenaan.

    Timbalan Ketua Pemuda Amanah negeri Johor, Serudin Soud, dikira “mentah dalam arena politik negara” dan harus “cerminkan mukanya” terlebih dahulu.
    Demikian menurut penyelaras parlimen Jasin, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, yang turut berkata Serudin lebih berupa ‘kaki bodek’ dan tidak berhujah bersandarkan fakta.
    “Andaikata Anwar Ibrahim dan PH tidak menghormati lagi Tun Dr Mahathir Mohamad, maka salahkan sekiranya saya sarankan agar mantan perdana menteri itu tinggalkan saja PH,” tanya Khairuddin.
    Rabu lalu, Khairuddin mendakwa terdapat pemimpin Perikatan Nasional yang cuba memujuk Mahathir untuk bersama dalam kerajaan sebagai ‘Menteri Mentor’ (Menteri Penasihat Utama).
    “Lebih baik Tun terima saja tawaran sebagai ‘menteri mentor’ untuk terus membantu membangunkan semula Malaysia Baharu bersama kerajaan PN yang masih menghormati beliau.”

    SUBANG JAYA: Timbalan Ketua Pemuda Amanah negeri Johor, Serudin Soud, dikira “mentah dalam arena politik negara” dan harus “cerminkan mukanya” terlebih dahulu.

    Demikian menurut penyelaras parlimen Jasin, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, yang turut berkata Serudin lebih berupa ‘kaki bodek’ dan tidak berhujah bersandarkan fakta.

    “Kalau beliau belum kenal siapa itu Anwar Ibrahim lebih baik duduk diam, jangan cuba hendak tunjuk pandai serta nak mengampu semata-mata.

    “Mestilah saya bersuara dengan pendirian Anwar Ibrahim yang ‘tempang’ itu. Kenyataan Anwar Ibrahim tidak menguntungkan PH langsung,” kata Khairuddin menerusi satu kenyataan awal pagi ini.

    Kenyataan tersebut merujuk kepada sebuah terbitan online yang memetik Serudin sebagai berkata saranan agar Tun Dr Mahathir Mohamad tidak lagi bersama PH jelas dilihat sebagai hasutan terhadap gabungan berkenaan.

    “Dia (Khairuddin) siapa untuk mencatur urusan PH dan sekiranya nasihat, bukanlah dengan mengaibkan orang lain serta mempertikai soal perjuangan seseorang itu.

    “Kena ingat, Khairuddin bertanding pun atas ihsan PH tidak seperti Anwar Ibrahim yang memang sedari dulu berjuang untuk menggerakkan kekuatan bagi menjatuhkan BN sebelum kehadiran dia (Khairuddin) dalam arena politik pembangkang.

    “Lebih baik dia diam dari terus mengeluarkan kenyataan seperti ‘batu api’ untuk memecahkan gandingan Tun dan Anwar,” dakwa Serudin.

    Khairuddin, bagaimanapun, berkata Anwar Ibrahim sendiri menjauhkan dirinya daripada Mahathir tanpa perlu sesiapa membantu atau memintanya berbuat demikian.

    “Kenapa Anwar Ibrahim keluarkan kenyataan bahawa PH hanya terdiri dari PKR, AMANAH dan DAP saja?

    “Di mana kedudukan Tun Dr Mahathir Mohamad dan para penyokongnya dari PPBM yang masih berpegang pada prinsip PH?

    “Malahan, Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri berkata beliau ingin duduk di kerusi sebelah pembangkang pada pembukaan sesi parlimen akan datang.

    “Tetapi si Anwar pulak menidakkan keujudan mantan perdana menteri yang pernah memimpin PH sehingga kita menang pru14 dulu.

    “Andaikata Anwar Ibrahim dan PH tidak menghormati lagi Tun Dr Mahathir Mohamad, maka salahkan sekiranya saya sarankan agar mantan perdana menteri itu tinggalkan saja PH?

    “Kalau tak ada fakta; secara jujur dan ikhlas, saya nasihatkan Serudin Soud agar duduk diam- diam, tolong jangan ajar ‘itik berenang,” kata Khairuddin.

    Beliau kemudian mengungkit penentangan beliau terhadap Anwar sejak zaman mereka masih bersama UMNO.

    “Untuk makluman Serudin Soud, saya sudah lawan kemungkaran anwar ibrahim sejak tahun 1998.

    “Berapa umur Serudin di kala itu dan di mana timbalan ketua pemuda Amanah Johor berada pada saat tersebut?

    Rabu lalu, Khairuddin mendakwa terdapat pemimpin Perikatan Nasional yang cuba memujuk Mahathir untuk bersama dalam kerajaan sebagai ‘Menteri Mentor’ (Menteri Penasihat Utama).

    “Lebih baik Tun terima saja tawaran sebagai ‘menteri mentor’ untuk terus membantu membangunkan semula Malaysia Baharu bersama kerajaan PN yang masih menghormati beliau.

    “Sekurang-kurangnya sehingga kini pemimpin-pemimpin kerajaan PN masih merayu dan memujuk Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menganggotai perikatan mereka.

    “Selagi Anwar Ibrahim ‘syok’ sendiri menyatakan dia tokoh pemimpin utama PH maka selagi itulah Tun Dr Mahathir Mohamad tidak petlu buang masa dengan PH.

    “Rakyat akan tolak PH kerana tidak boleh menerima Anwar Ibrahim sebagai bakal perdana menteri Malaysia.

    “Senario dan lanskap politik malaysia berubah juga adalah kerana pemimpin-pemimpin UMNO, PAS, GPS, sebahagian PKR serta PPBM tidak mahu terima Anwar Ibrahim sebagai bakal perdana menteri Malaysia.

    “Ya, Anwar Ibrahim sudah tidak relevan lagi dalam lanskap politik negara.”

  11. caci ‘melayu’ atau caci segala bangsa manusia yg asyik keldaikan sundalkan memukikan kesucian kebenaran ‘islam’ itu akan berteruskan ….

    Itu yg sedang berlaku selagi Alam Hidup dan di hidupkan…

    perang yg lagi besar melebihi perang yg arab dan muhammad bin aminah cuba pertahankan berhadapan dgn kaum nya yg engkar

    perang yg besar ini tidak perlu bunuh membunuh, perang yg menegakan kebrnaran Tuhan dgn ulasan, dgn kepintaran akal, dgn kebijaksaan intelek, dgn kesedaran yg luas .

    1. Yang nyata akan berterusan ialah memukikan zunnun penghasut, mencekah puki emak dia sebab mulut zunnun selalu keluarkan tahi.

  12. Perang Badr berlaku di bulan puasa.

    Perang di sini pun akan berterusan di bulan puasa.

    Selamat berpuasa dan berperang semua orang.

    Caci Islam saja, perang. Caci Melayu saja, perang. Secara lisan.

  13. INI BARU BETUL SURAT HADI…
    …..

    COOPERATION AMONG ISLAMIC COUNTRIES IN DEALING WITH COVID-19:………

    The basic principle of international relations in Islam is to promote peace, tolerance and cooperation with one another. The message of Islam contains of concept of a civilized society that connects Islam and extends kindness to all mankind especially during this critical period of Covid-19 outbreak and the consequences of its spread.

    It is therefore the obligation of the Islamic governments to cooperate and unite with one another as well as to give support to the Organisation of Islamic Cooperation (OIC) and its institutions in making resolutions and real efforts to assist member states in dealing with Covid-19 outbreaks and coordinate actions that every country needs to take.

    In addition, they also need to cooperate with international organizations to form a union of mankind and abandon racial fanaticism, differences and divisions among ethnics, religions and ideologies in the society since Islam is a just religion and considers all of humanity as one big family.

    Allah SWT said:

    ﴿يَٰٓأَيُّهَا ٱلنَّاسُ إِنَّا خَلَقۡنَٰكُم مِّن ذَكَرٖ وَأُنثَىٰ وَجَعَلۡنَٰكُمۡ شُعُوبٗا وَقَبَآئِلَ لِتَعَارَفُوٓاْۚ إِنَّ أَكۡرَمَكُمۡ عِندَ ٱللَّهِ أَتۡقَىٰكُمۡۚ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٞ١٣﴾ (الحجرات: 13)

    “O mankind! We created you from a single (pair) of a male and a female, and made you into nations and tribes, that ye may know each other (not that ye may despise each other). Verily the most honoured of you in the sight of Allah is (he who is) the most righteous of you. And Allah has full knowledge and is well acquainted (with all things).” (Surah al-Hujurat: 13)

    Allah SWT also encourages cooperation in matters of righteousness, welfare and piety as explained in the Quran to the believers:

    ﴿وَلَا يَجۡرِمَنَّكُمۡ شَنَ‍َٔانُ قَوۡمٍ أَن صَدُّوكُمۡ عَنِ ٱلۡمَسۡجِدِ ٱلۡحَرَامِ أَن تَعۡتَدُواْۘ وَتَعَاوَنُواْ عَلَى ٱلۡبِرِّ وَٱلتَّقۡوَىٰۖ وَلَا تَعَاوَنُواْ عَلَى ٱلۡإِثۡمِ وَٱلۡعُدۡوَٰنِۚ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَۖ إِنَّ ٱللَّهَ شَدِيدُ ٱلۡعِقَابِ٢﴾ (المائدة: 2)

    “Let not the hatred of some people in (once) shutting you out of the Sacred Mosque lead you to transgression (and hostility on your part). Help ye one another in righteousness and piety but help ye not one another in sin and rancour: fear Allah: for Allah is strict in punishment.” (Surah al-Maeda: 2)

    The world is divided into several categories namely developed, developing and others but the Muslim world is considered to be among the weakest despite having strategic geographical positions as well as extraordinary Earth’s resources which Allah has bestowed upon the Muslims even when they were in a state of weakness, divided and disunited.

    Looking at the map of the Islamic world from an ocean to another – from Tangier in Morocco to Jakarta in Indonesia – we see this map is connected by both land and water and is located in a strategic place, rich with human resources and beneficial outputs from the Earth’s core. The Muslim world also has numerous scholars, experts, skilled labours and not to mention abundance in agricultural resources and mineral resources.

    Therefore, we must learn from the past and the present which Western colonialist nations have taken advantage of our resources, whereas we have not benefitted any from it.

    European markets and economic cooperative bodies in rich developed countries depend heavily on investments from our own resources. They also exploit the brilliance of our children and make them workers in factories and shops. If that so, why are we still behind from other nations?

    The reason for that is because we failed to see the blessings of Islam that Allah has given to us and the consequences of political corruption that happened left us far behind. Finally, we wasted our resources and gave others the opportunity to take advantage of our properties and lands.

    It is therefore the obligation of all Muslims to rise and respond to the call of unity to Islam by acting in moderation for it is the reason that the Muslim ummah are dignified and strengthened. It serves as evidence to the people especially at a time when the superpowers are struggling to cope with Covid-19 and the impacts of the outbreak on political, economic and social issues are becoming increasingly alarming as the case progresses. Only Allah knows the consequences and whether it will break any international relation among the nations.

    The Muslim countries must thus rise by capitalizing on their geographies and positions that are very important internationally and in other countries. We must return to Islam, rekindle the brotherhood that is based on faith and unity among all the Muslims and harness our strengths through the aspects of spirituality, humanity and materialistic values.

    In addition, we must adhere to all the rules of the Islamic law, take a more open and comprehensive ijtihad in the face of difficulties in life and carry out all the important matters as well as prioritizing the foremost matters in order to face the reality that we are facing today.

    The Muslim countries must also work together in various fields such as medicine, technology and agriculture. It is such a shame if any Muslim countries has to wait to get the help from others for medicine. This is because the minds of the Muslim children have been brainwashed and it is unfortunate because they are the most precious treasures and thus should be protected from letting the rational part of their mind further exploited by rich Western countries.

    A better cooperation would be between rich Muslim countries from the Arabs and poor but fertile Muslim countries, by investing and capitalizing on their expertise and workforce to meet the needs of the Muslims and to help humanity.

    We do not consume oil or gas and we also do not swallow cash, dinars, dirhams, dollars, riyals, mineral resources and sheets of paper. What the people need instead is food, clothing, agriculture and establishment of professional industry based on wisdom, knowledge and expertise.

    Unfortunately, a test of sickness and death befall some people due to excessive eating and drinking. Other die from lack of medication and hospital facilities and some die from hunger and thirst. There is a huge gap between these two scenarios.

    We must then take care of the affairs of the oppressed Muslims who are now refugees in either Eastern or Western countries whether they are in Gaza, Kashmir, Yemen, Syria or the Rohingya Muslim minority in Myanmar.

    Therefore, anything that caused division and conflict among the Muslims to the extent that we were manipulated and used against one another should be stopped.
    Enough with the racist solidarity that led to dissension and made the Muslims become disgusting ignorant.

    Be a servant that are bound by brotherhood.

    Remember the word of Allah SWT:

    ﴿وَٱعۡتَصِمُواْ بِحَبۡلِ ٱللَّهِ جَمِيعٗا وَلَا تَفَرَّقُواْۚ١٠٣﴾ (آل عمران: 103)

    “And hold fast, all together by the rope which Allah (stretches out for you) and be not divided among yourselves.” (Surah Ali Imran: 103)

    Allah said:

    ﴿وَلَا تَكُونُواْ كَٱلَّذِينَ تَفَرَّقُواْ وَٱخۡتَلَفُواْ مِنۢ بَعۡدِ مَا جَآءَهُمُ ٱلۡبَيِّنَٰتُۚ وَأُوْلَٰٓئِكَ لَهُمۡ عَذَابٌ عَظِيمٞ١٠٥﴾ (آل عمران: 105)

    “Be not like those who are divided amongst themselves (the Jews and the Christians) and fall into disputations (in their religions) after receiving Clear signs (from the Prophets); for them is a dreadful penalty.” (Surah Ali Imran: 105)

    Allah said:

    ﴿كُنتُمۡ خَيۡرَ أُمَّةٍ أُخۡرِجَتۡ لِلنَّاسِ تَأۡمُرُونَ بِٱلۡمَعۡرُوفِ وَتَنۡهَوۡنَ عَنِ ٱلۡمُنكَرِ وَتُؤۡمِنُونَ بِٱللَّهِۗ١١٠﴾ (آل عمران: 110)

    “Ye are the best of peoples, evolved for mankind, enjoining what is right, forbidding what is wrong, and believing in Allah.” (Surah Ali Imran: 110)

    Allah said:

    ﴿وَقُلِ ٱعۡمَلُواْ فَسَيَرَى ٱللَّهُ عَمَلَكُمۡ وَرَسُولُهُۥ وَٱلۡمُؤۡمِنُونَۖ وَسَتُرَدُّونَ إِلَىٰ عَٰلِمِ ٱلۡغَيۡبِ وَٱلشَّهَٰدَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمۡ تَعۡمَلُونَ١٠٥﴾ (التوبة: 105)

    “And say: “Work (righteousness): soon will Allah observe your work, and His Messenger and the Believers: soon will ye be brought back to the knower of what is hidden and what is open: then will He show you the truth of all that ye did.” (Surah At-Tawbah: 105)

    Sincerely,

    ABDUL HADI AWANG
    PAS President
    Prime Minister’s Special Envoy to Middle East

    1. OIC – Organization of ‘ISLAMIC’ Cooperation

      bila Tuhan mengelurkan Sijil pengesahan dan kebenaran ‘Islam’ kpd Organisasi ini?

      ape organisasi itu satu organisasi berteraskan Menegakan kebenaran Semester atau Organisasi Yg mana Badut2 negarawan pamerkan kesundalan ‘pretenses’ dan kekuasaan mereka…

      1. zunnun the lanun geram organizasi dia yang praktikkan 3 agama di masa yang sama (Confucianism, Taoism dan Budhism) tidak ada pengesahan, tarak sitifiket.

  14. Sidang parlimen tak boleh buat lama2…sehari cukup.
    MP PH tak tahan sejuk….selalu ponteng…..dewan selalu kosong dulu….mereka tak berminat dengan kebajikan rakyat…..yak payahlah sekarang konon nak jadi baik…..Dah tumbang tersungkur baru nak sedar….dulu berlagak, errogant, sombong dan perlekeh rakyat…
    Padan muka sekarang!!!

    1. padam muka di sbbkan ketakutan utk berhadapan dgn rakyat ke?

      sj tanya

      1. Sekolah SJK tak tahu beza padan muka dengan padam muka. Biadab dan kurang ajar pulak tu si zunnun the pukimak ini. Tidak dibimbing mak bapak nya sebab mereka asyik berkongkek pagi petang siang malam.

        sj beri pencerahan

  15. bila cina yg di tuduh dan di jatuh hukuman ‘Money Laundering,’ Tiong King Sing, Bintula Mafia dan Wee Ka Siong masih blh memeras ‘melayu2 islam’ utk jawatan Menteri Duta Khas ke Cina seperti hadi awang ke negara teluk….

    kerajaan ‘melayu2 islam’ sundal jenama ape nih, asal blh dapat 112 MP2 yg menyokong…

    Scandal PKFZ meletup zaman Abdullah Badawi kos asal berharga RM1.9 Billion melambung ke RM 12 Billion hingga Tiong mampu membeli Jet2 Pribadi dan Syarikat Milik Ka Siong sebagai contractor nya…

    hingga najib menerajui kerajaan, cina2 sedemikian bebas dgn tiada di ambil tindakan….

    ‘melayu islam’ jenis ape kah nih, bila Tiong tolak jawatan timb menteri, lalu Moo beri nya Menteri Duta Khas pula hanya utk mendapat angka 112 Mp?

    1. kenapalah masih meroyan di bulan ramadhan ni…
      cubalah jgn menyebarkan fitnah kalau tak tahu apa cerita yg sebenarnya…
      kau dengar cerita dari pemfitnah2, sebab tu otak kau tak boleh berfikir dan korup…
      Insaf dan bertaubatlah…
      Ini bulan keampunan….

      1. atau bulan mangkuk2 seperti kao penuhi dgn ‘pretends’ dgn ‘kepuraan’ dgn kesundalan2 yg berterusan..

        1. zunnun the pukimak menyundal dengan Bang Ali. Selalu kengkang kena pukulan hebat.

  16. Mula2 seekor ahli nujum PH ramalkan PN cuma mampu bertahan 2 minggu je.
    Lps tu dtag sekor lagi ahli nujum PH ramalkan 2 bulan pulak.
    Yg last dtg ahli sihir PH pulak yg bertanya ahli nujum, mampu ke PN bertahan hingga hujung tahun? Shhhh…Ahli nujum dan ahli sihir PH sdg mesyuarat bincangkan hal ni.

    Kihkihkih

  17. Skandal IC Warga China Masih Berleluasa?…….

    Media sebelum ini melaporkan beberapa individu termasuk pegawai kerajaan berpangkat tinggi ditahan polis susulan pembongkaran aktiviti penjualan MyKad kepada warga China di Pulau Pinang, negeri yang dikuasai oleh DAP.

    Paling mengejutkan,Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) mendedahkan sebanyak 1,319,979 kes kehilangan MyKad akibat cuai direkodkan diikuti kehilangan akibat faktor jenayah.

    Ketua Pengarahnya, Datuk Ruslin Jusoh berkata, jumlah yang direkodkan itu adalah bagi tempoh bermula Oktober 2015 sehingga Disember 2019.

    Dan ketika krisis covid-19 ini melanda Malaysia, banyak kekangan berlaku sehingga menyebabkan segala urusan memerlukan kad pengenalan untuk sebarang urusan online. Disinilah segalanya terbongkar.

    Didapati ramai yang kononnya warganegara Malaysia tetapi tidak fasih bahasa melayu dan tidak memahami dengan baik segalanya berkaitan negara ini.

    Kini pemilik kad pengenalan palsu yang kebanyakannya dari negara China semakin ramai dikesan…

  18. ‘melayu2’ yg keldaikan ‘islam’ mampu kah bertahan sampai akhir tahun?

    kita sama2 lihat prestasi mereka dlm 100 hari…

    yg jelas, pembohongan food bag bernilai RM 100 utk di agih2kan, ternyata bernilai RM 39 sj.

    sama ada dah di kebas oleh penyamun2 melayu2 yg ada atau memang cakap dan laksana tidak sekata…

    seperti menteri kesihatan nya, mulut dan otak tiada bersambung juga.

    1. zunnun the pukimak mulut penuh tahi otak penuh cacing. Otak dia mangkin lama mangkin kekurangan. Sebab di makan cacing. Mangkin lama mangkin gila lah dia.

  19. ‘melayu2’ yg keldaikan ‘islam’ merasakan mereka di landasan benar?

    1) benar dgn tebuk atap parlimen hingga tertangguh utk membina nya?

    2) Stimulus Package yg di kecam hebat oleh Bank Dunia, tiada petunjuk yg jelas, rethorik semata, dgn unjuran -2%, akhir nya akan menjunam ke -4% pula…

    3) ketiadaan rancangan pemulihan jelas utk meransang sektor pertanian dan pengeluaran, utk menampung rangkaian keperluan dan pekerjaan..

    4) ape akan berlaku, selepas masa moratorium pinjaman dan kadar ‘compounds interest’ yg tertangguh?

    5) ape akan jadi dgn ‘money supply’ dlm pasaran bila wang tunai agihan kehabisan?

    6) alternative ape utk mengimbangi kekurang RM 35 Billion yg berkurangan dari hasil minyak kpd kerajaan ?

    7) ape akan berlaku dgn ‘deference payments’ hutang2 kerajaan…

    8) cukup memungut hasil cukai dgn keadaan ekonomi yg amat tenat utk menampung pembelanjaan negara?

    9) 400,000 penuntut akan memasuki universiti tempatan, mana nak cari perintukan dana PPTN bagi mereka?

    kerajaan dgn cabinet yg di anggotai 72 menteri2 + 3 Speaker2 dgn kos menampung 1.5 tinggi dari kerajaan PH sebelum nya…

    terdiri dari penyamun2 melayu omNo, scavengers melayu pAs dan pengkianat2 melayu ppbm serta opportunist mca, mic + gps…

    masih tertakut2 utk mempersembahkan kerajaan mereka di parlimen…

    ini kah di katakan berdiri di landasan benar…

    1. zunnun the pukimak mengarut. Menghasut menyakitkan hati orang Melayu dan agama Islam. Dia jenis yang menganut 3 agama di masa yang sama – Confucianism, Taoism dan Buddhism.

      Masih tak cukup. Sebab dia masih biadab dan kurang ajar.

      Emak bapak nya tidak sempat membimbing dia. Sebab asyik berkongkek pagi petang siang malam.

  20. Saya cadangkan sidang parlimen ditambah sehari lagi pd 19/5 utk memberi peluang kpd MP2 PH duduk di sektor pembangkang sepuas-puasnya. MP2 kerajaan serta speaker tak payah hadir. Mudah-mudahan gila meroyan mereka boleh surut.

    Kihkihkih

  21. PERUTUSAN KHAS RAMADHAN DARI KEJORA:

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Pada dinda..ingatan di hati ini sentiasa tergerak
    Izinkanlah gagak ini untuk terus memuja merak
    Api cinta yg menyala tk prnah henti bersemarak
    Terimalah dr abg..salam Ramadhan al-Mubarak
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    1. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
      Tah naper di ambang Ramadhan ini sepi terasa
      Klu tk berpantun kt Irah abg rasa mcm berdosa
      Besok, insyaAllah, kita akan menyambut puasa
      Moga Irah, sentiasa, dalm rahmat Yg Maha Esa
      💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
      Abg ikuti prkembngan Covid di US setiap masa
      Berpuasa kali ini, dh pasti tk akan seperti biasa
      Dlm darurat begini, pasti Irah brpuasa tk selesa
      Klau boleh..biarlah abg jer yg mengganti seksa
      💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  22. Nujum Pak Belalang DAP……

    Tak serik-serik lagi rupanya pemimpin DAP meramal mengenai jangka hayat Kerajaan PN.

    Sebelum ini Hannah Yeoh meramal Kerajaan PN tidak mampu bertahan lebih dari seminggu.

    Akhirnya Hannah Yeoh termalu sendiri setelah terbukti kini Kerajaan PN masih berjalan lancar.

    Sekarang Liew Chin Tong pula mencuba nasib meramal jangka hayat Kerajaan PN tidak lama.

    Seronok juga melihat pemimpin DAP merawati hati lara sambil terus lena dibuai mimpi indah.

    Dr. Kamarul Yusoff

  23. melayu2 omNo dgn ‘islam’ yg di bawa oleh pAs dgn muaFUCKat, hasil persetubuhan yg di reka dan di bina.

    ape sebenar yg lahir dari persetubuhan ini?

    penyamun + kaki kaut, lanun + kaki helah, perompak + scavenger

    persetubuhan yg menghasilkan generasi melayu2 yg serba ketandusan akhlak, rendah penguasaan ilmu dan ‘crying baby’ kuat ngadu domba, batu api dan iri hati.

    kaum yg ketara ‘down syndromes’ dan kerap penjenamaan ‘selective dementia’

    50% bilangan generasi melayu akan di jangkiti penyakit sedemikan….

    PH perlu perkuatkan ‘Middle Kingdom’ agar Negara dapat bersaing di persada global yg mencabar, bukan berdasarkan keistimewaan sj…

    seperti keistimewaan berdasarkan pengakuan Melayu2 Islam’ – ‘Melayu2 of God.’

    1. zunnun the pukimak asyik menghasut. Dia geramkan tidak dapat kedudukan istimewa di negara ini. Yang diberi kpd kaum Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak. Tersergam di Perkara 152 Perlembagaan negara.

      Dia tak mahu terima “his lot.” Perlu hijrah, Canada amat luas bagi nya. Kalau tak menghasut di sana, kot akan di terima.

  24. Kita Sedang Berada Dilandasan Yang Benar…….

    InsyaAllah, kita akan keluar sebagai sebuah negara hebat yang mampu keluar dari pebagai krisis yang sedang dihadapi, sebegitu jatuhnya kerajaan Pakatan Harapan dan diharapkan tidak dikembalikan kepada pemerintahan yang sangat menekan rakyatnya.

    Semenjak kejatuhan kerajaan Pakatan Harapan, negara kita semakin diyakini dan diberi pengiktirafan serta martabatnya kembali terangkat dimata dunia.

    Kepimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri Malaysia sangat dipuji oleh rakan sejawat dari seluruh dunia termasuk mereka yang dikatakan menguasi kuasa dan ekonomi dunia.

    Malah beberapa orang tokoh negara juga turut di beri kepujian, Dr Noor Hisham diiktiraf China antara 3 doktor terbaik dunia dalam melawan Covid19. Cara kita berhadapan dengan virus Covid 19 sangat diterima oleh dunia.

    Begitu juga dengan soal rangsangan ekonomi negara juga mendapat kepujian dari pakar-pakar ekonomi dunia,…

  25. sana sini di bangunan2 masjid sempena permulaan berpuasa, melayu2 memjela2 doa kedengaran…

    ya “allah” peliharakan…
    ya “allah” lindungi lah kami
    ya “allah” kesiani kami…

    melayu2 dgn kesundalan mereka menagih2 ‘allah’ setakat di mulut sj….

    murah sgt, rayuan “ya allah”2 umur dah menjangau sedemikian “allah” yg du sembah seperti si teruna bermadu kasih dgn si dara…

    dah dapat madu, berangkai2 lagi bini

    ‘ya allah’ yg mana sundal2 melayu sedemikian merayu kan kesundalan mereka?

    mulut melafaz, ‘ya allah,’ meminta merayu di mana?

    hadi awang tidak kecuali kesundalan sama nya juga…

    melayu2, saban hari nafas yg kamu semua bersandarkan hidup, tuhan kao asyik di jadikan persembahan sj ke? Ini ke jenama ‘islam’ yg kamu semua bawa….

    1. Pukimak zunnun the pukimak menghasut Melayu dan Islam. Dia menyembah tokkong di depan rumah nya yang di letak buh2an.

      Pagi2 lihat buah2an tak ada, senyum gembira Tuhan nya dah terima, konon nya. Bodoh bangang tak tahu bahawa budak2 curi buah2 itu di malam hari.

  26. Perutusan khas Ramadhan Perdana Menteri pkl 8.15 mlm.

    Perutusan khas Ramadhan PM Tepi Seumur Hidup pkl 8.30 mlm.

    Kihkihkih

  27. PH sebenarnya nak melepas gian mereka utk duduk di kerusi pembangkang. Maklumlah, 22 bulan jd kerajaan, rindu pd kerusi pembangkang tak dpt dipisahkan. Memang mereka hanya sesuai jd pembangkang. Harap PM penuhi permintaan mereka utk melaksanakan tugas hakiki mereka.

    Kihkihkih

    1. Itu hanya pendapat kamu. Ramai yang berpendapat bertentangan.

      Jaga jangan terpengaruh puak Najib Klepto Al Jibo. Kalau dia naik lagi teraju kerajaan, berbillion lagi lah wang rakyat disonglap nya. Si Bedebah.

      1. Kat mana yg hilangnya?
        Berapa tahun najib dipenjara?
        PH dan fitnah tak dpt dipisahkan.
        PH, regim gagalkrasi.

        1. Bodoh bangang lah kamu di tipu Najib, percayakan dia mengata tak cuit pun duit 1MDB.

          Enjoy yourself lah bersama Najib Al Jibo dalam longkang yang dia di tendang di Pru14.

  28. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Terus tk kelihatan lgi Suman maknyah musibat
    Dah hampir 2 minggu, ifrit tu tk nampak kelibat
    Agaknya dh kena Covid19, dia kini sdg berubat
    Btul le kata Nabi..bila Ramadhan iblis ditambat
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    1. Sampai tualah kamu merepek-meraban tak karuan hanya sekadar nak tutup KEMALUAN…!!

  29. zunnun pukimak jenis yang menganut 3 agama di masa yang sama – Confucianism, Taoism, Buddhism. Itu dia punya pasal. Tapi bila dia mencaci agama Islam, perlu tibai, bantai dan belasah dia hingga dia separuh nyawa. Di blog ini.

  30. zunnun pukimak asyik menyakitkan hati orang Melayu, agama Islam. Dia menghasut. Perlu dibalun dan dibantai hingga dia kalut.

  31. zunnun pukimak sentiasa menghasut di blog ini. Kena balun, tibai dan bantai dia tiap kali dia masuk. Jangan biarkan dia melanda landa.

  32. dah berani tebuk atap parlimen, ngape takut utk membaiki nya…

    setakat dgn perlantikan Raja Singgahsana, baik tutup je parlimen.

    sj berseluruh utk melihat ‘Melayu2 Yg Bersetubuh Sesama Mereka melalui muaFUCKat beri pencerahan….

    1. Kamu zunnun penghasut, mulut penuh tahi, busuk bau tahi tiap kali kamu buka.

      Kamu tak bersetubuh tapi berkongkek pagi petang siang malam. Antara anak beranak kamu pun kongkek. Bapak kongkek anak perempuan, emak kongkek anak lelaki.

      Kamu jenis yang menganut 3 agama di masa yang sama – Confucianism, Taoism, Buddhisam.

      1. Tak setubuh sebab kamu baringkan bini atau nak perempuan kamu di lantai, pegang kaki dia, mengangkang, kamu masukkan batang kamu ke lobang dia.

    2. penyakit gila babi sila rujuk kamus untuk lebih faham.

      1. Dia bukan gila babi. Tapi gila, nokhtah. Gila yang biasanya di heret ke spital bahagia. Straight-jacketed.

Leave a Reply

Your email address will not be published.